abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191058117
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat mensen fouten maken, ouders maken ook fouten. Dat maakt ze niet ongeschikt als ouder.
Je hebt fouten en fouten.
pi_191058123
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:09 schreef Aristai het volgende:

[..]

Vreemdgaan is geen fout het is een keuze.

Een fout is als je iets goeds wil doen maar het onbedoeld niet goed doet en schade berokkend.

Bij vreemdgaan is er in de basis geen sprake van iets goed willen doen, dus is het ook geen fout.

Vreemdgaan is een bewuste keuze voorafgegaan door vele voorgaande keuzes en ook daarom nooit een fout.
dit dus
pi_191058136
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:12 schreef JoshCampbell het volgende:
We leven weliswaar in tijden waarin trouw als vies woord word getypeerd
Nope :)
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:39:02 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191058542
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:41 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ja, want omdat ik een iets wil bestraffen betekent dat ik alle andere (heftige) fouten wil vrijpleiten ^O^

Wanneer iemand alcoholist is worden zijn/haar rechten als ouder ook beperkt toch? Ik heb niet gezegd dat ik dat wil veranderen.
Is dat zo? Dus als je je ex dwars wilt zitten hoef je alleen maar te verklaren dat hij/zij regelmatig veel drinkt en dan beperkt de rechter de omgang tussen die ouder en het kind?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191058600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is dat zo? Dus als je je ex dwars wilt zitten hoef je alleen maar te verklaren dat hij/zij regelmatig veel drinkt en dan beperkt de rechter de omgang tussen die ouder en het kind?
Ik zei: "als iemand alcoholist is"
niet: "Als je zegt dat iemand alcoholist is"

:')
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:45:25 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191058635
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:42 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik zei: "als iemand alcoholist is"
niet: "Als je zegt dat iemand alcoholist is"

:')
En dat ga ik gedurende een scheiding bewijzen door?

Ik had het trouwens over regelmatig veel drinken, dat hoeft niet automatisch te betekenen dat iemand een alcoholist is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191058673
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bedoelde Lunatiek dát met een schijnhuwelijk? Ik dacht dat hij gewoon echt een schijnhuwelijk bedoelde. :')
Ik reageerde op de stelling dat de samenleving eisen mag stellen aan een huwelijk, maar gaandeweg werd het een wat algemenere reactie op dingen die gezegd zijn. Excuus als ik verwarring stichtte :)
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:52:24 #258
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191058734
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat mensen fouten maken, ouders maken ook fouten. Dat maakt ze niet ongeschikt als ouder.
Vreemdgaan is geen fout.
Het kan een sabotage zijn waar je achteraf spijt van hebt. Maar het is geen fout.

Een fout betekend een (ondoordachte) beslissing waarvan je dacht dat de uitkomst positief zou zijn op dat moment.
Bij vreemdgaan weet je dat de uitkomst niet positief is. Negeer je dat in mindere of meerdere mate.

Dat hoe je met je partner omgaat bar weinig zegt over je geschiktheid als ouder heb je wel 100% gelijk in.
Dat is een andere relatie, die jammer genoeg te vaak niet meegenomen wordt in de keuze de partner relatie te saboteren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_191058888
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vreemdgaan is geen fout.
Het kan een sabotage zijn waar je achteraf spijt van hebt. Maar het is geen fout.

Een fout betekend een (ondoordachte) beslissing waarvan je dacht dat de uitkomst positief zou zijn op dat moment.
Bij vreemdgaan weet je dat de uitkomst niet positief is. Negeer je dat in mindere of meerdere mate.

Dat hoe je met je partner omgaat bar weinig zegt over je geschiktheid als ouder heb je wel 100% gelijk in.
Dat is een andere relatie, die jammer genoeg te vaak niet meegenomen wordt in de keuze de partner relatie te saboteren.
Jij houdt er wel een beperkte definitie van 'fout' op na. Daarnaast valt vreemdgaan nog steeds binnen jouw definitie van fout.

Vreemdgangers doen dat over het algemeen niet omdat ze verwacht worden betrapt te worden. De negatieve consequentie staat dus in het geheel niet vast, zoals jij stelt. Sterker nog: mijn gok is dat de meeste vreemdgangers niet worsen betrapt, en het dus (uit dat perspectief) meestal 'goed' gaat.
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 16:17:08 #260
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191059077
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:36 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

De wet stelt eisen aan de verbintenis en aan de partner. Dat is ook waar je ja op zegt: "beloof je getrouw alle plichten te zullen vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt".

En die plichten zijn gewoon omschreven. Bijvoorbeeld dat echtgenoten verplicht zijn elkaar het nodige te verschaffen.

Je laat wat weg: Echtgenoten zijn elkander getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd. Zij zijn verplicht elkander het nodige te verschaffen.
What can change the nature of a man?
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:23:38 #261
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191059205
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:17 schreef Coco. het volgende:

[..]

Je laat wat weg: Echtgenoten zijn elkander getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd. Zij zijn verplicht elkander het nodige te verschaffen.
En in welk wetsartikel staat dat? Ik heb net even een de opname van onze trouwerij gecheckt, maar dat zegt onze ambtenaar niet hoor.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:27:11 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191059282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Jij houdt er wel een beperkte definitie van 'fout' op na. Daarnaast valt vreemdgaan nog steeds binnen jouw definitie van fout.

Vreemdgangers doen dat over het algemeen niet omdat ze verwacht worden betrapt te worden. De negatieve consequentie staat dus in het geheel niet vast, zoals jij stelt. Sterker nog: mijn gok is dat de meeste vreemdgangers niet worsen betrapt, en het dus (uit dat perspectief) meestal 'goed' gaat.
Nee, mijn definitie van fout is niet beperkt.
Dat iemand denkt de evt negatieve gevolgen te kunnen omzeilen maakt niet dat men niet weet dat er mogelijk negatieve gevolgen zijn.

Als je denkt dat je partner er ok mee is is het geen vreemdgaan.
Kan dan wel een fout zijn, je dacht dat het ok zou zijn, maar achteraf is het dat niet.

Wel of niet betrapt worden maakt geen bal uit in deze. Vooraf weten dat je partner er niet ok mee is maakt dat het geen fout is. Nadenken over of de kans groot is dat je betrapt wordt maakt het er niet beter op. Maakt het enkel een grotere sabotage. Een nog bewustere keuze die altijd tussen jou en je partner in zal staan. Afstand creeerd.

Iedereen die vreemd gaat moet over en grens heen. Fuck de gevolgen.
Hoe berekender (hoe omzeil ik die gevolgen), hoe groter de sabotage.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 16:28:02 #263
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191059294
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:23 schreef Elpis het volgende:

[..]

En in welk wetsartikel staat dat? Ik heb net even een de opname van onze trouwerij gecheckt, maar dat zegt onze ambtenaar niet hoor.
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:23 schreef Elpis het volgende:
Echtgenoten zijn elkander getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd. Zij zijn verplicht elkander het nodige te verschaffen.
http://www.wetboek-online(...)boek%20Boek%201.html

artikel 81
What can change the nature of a man?
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:43:06 #264
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191059561
quote:
Darn toch weer iets ongezien getekend. :(

Overigens is de betekenis loyaliteit, trouw, nauwgezetheid en kan dat op diverse manieren geschonden worden. Dat is niet aan seks voorbehouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Elpis op 16-01-2020 22:25:36 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 16 januari 2020 @ 17:02:28 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191059859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:47 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Ik reageerde op de stelling dat de samenleving eisen mag stellen aan een huwelijk, maar gaandeweg werd het een wat algemenere reactie op dingen die gezegd zijn. Excuus als ik verwarring stichtte :)
Nee, ik denk dat jij gelijk hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 januari 2020 @ 17:25:17 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191060229
quote:
Ik strijk zijn overhemden heel nauwgezet :(
Als dat niet getrouw is weet ik het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2020 @ 17:31:36 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191060352
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:12 schreef JoshCampbell het volgende:
We leven weliswaar in tijden waarin trouw als vies woord word getypeerd door de aanhangers van polyamorie en seriële monoamorie maar het lijkt me desalniettemin best een legitieme vraag om te stellen.

Zou er een straf moeten komen te staan op vreemdgaan binnen het huwelijk, al dan niet wettelijk? Is die mogelijkheid er wellicht al binnen het civiel recht? Bijvoorbeeld dat de vreemdganger nergens meer aanspraak op mag maken bij overtreding van een dergelijke clausule die opgenomen kan worden als huwelijkse voorwaarde? Ook lijkt het me niet onredelijk om de kosten van de bruiloft te verhalen op de vreemdganger bovenop de kosten die in de loop der tijd zijn gemaakt door de loyalist voor de vreemdganger mits aantoonbaar. Je ontneemt de loyalist tevens de mogelijkheid tot een normaal gezinsleven met alle gevolgen van dien, ook voor eventuele kinderen dus moreel zou een schadevergoeding voor emotionele schade naar mijn idee ook op z'n plaats zijn.

Ik ben me er overigens van bewust dat dat laatste niet geheel realistisch is maar ben wel benieuwd wat jullie er in moreel opzicht van vinden.
nee
pi_191060903
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Dat zwakke dieren niet geschikt zijn hun kinderen fatsoenlijk op te voeden.
Mannen die hun zaad verspreiden over de gewillige vrouwtjes zijn juist de sterke in het dierenrijk.
pi_191061029
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:55 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het vreemdgaan op zich je een slechte ouder maakt.

Het riskeren dat je kinderen het slagveld worden van een vechtscheiding,omdat jij je kwakje kwijt wilde of je gat gevuld moest worden, maakt je per definitie een slechte ouder :)
Dan maakt veel autorijden je ook een slechte ouder, je riskeert dat je dood gaat.
Of roken, hoewel dat sentiment al steeds groter wordt.
compact en kleverig.
pi_191061254
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:14 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

"Riskeren dat" is niet duidelijk genoeg?

Je weet niet of je een vechtscheiding gaat krijgen, maar elk normaal persoon kan wel bedenken dat dit een hele reële optie is
Nee, dat lijkt me bij vreemdgaan niet een reëlere optie dan in andere gevallen, het ligt nl aan de personen in een relatie hoe ze ermee omgaan, niet aan de reden.
Dat lijkt mij tenminste logisch.
compact en kleverig.
pi_191061465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:22 schreef Justinn het volgende:
Echtbreuk/overspel was meen ik tot in jaren 70 strafbaar in Nederland.
Ik weet niet of het strafbaar was, maar tot 1971 moest er een "schuldige" zijn om uberhaupt te mogen scheiden. Vreemdgaan was een van die redenen. Dit had als gevolg dat dan ook automatisch de schuldige de kosten droeg. Je kon als schuldige bijvoorbeeld geen aanspraak maken op allimentatie. De vrouwenbeweging in die tijd was daar sterk op tegen en heeft dit via de politiek weten aan te passen. In principe is het wel goed dat er geen schuld meer hoeft te zijn om te scheiden, maar dat een gescheiden man 60 procent van zijn salaris moet afstaan aan iemand die vreemd is gegaan en daarna hem heeft verlaten is natuurlijk te zot voor woorden.
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:49:23 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191061622
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dan maakt veel autorijden je ook een slechte ouder, je riskeert dat je dood gaat.
Of roken, hoewel dat sentiment al steeds groter wordt.
Roken tijdens de zwangerschap is wel een mooie vergelijking.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:49:28 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191061626
quote:
Misschien moet je je eerst even verdiepen in wat de wetgever beoogde met dat artikel. Of beter: wat er juridisch gezien staat.

Hint: het is niet wat jij denkt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:54:00 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191061703
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Misschien moet je je eerst even verdiepen in wat de wetgever beoogde met dat artikel. Of beter: wat er juridisch gezien staat.

Hint: het is niet wat jij denkt.

Oeh, toch maar goed dat ik zijn overhemden nauwgezet strijk :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:54:05 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191061705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:40 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Ik weet niet of het strafbaar was, maar tot 1971 moest er een "schuldige" zijn om uberhaupt te mogen scheiden. Vreemdgaan was een van die redenen. Dit had als gevolg dat dan ook automatisch de schuldige de kosten droeg. Je kon als schuldige bijvoorbeeld geen aanspraak maken op allimentatie. De vrouwenbeweging in die tijd was daar sterk op tegen en heeft dit via de politiek weten aan te passen. In principe is het wel goed dat er geen schuld meer hoeft te zijn om te scheiden, maar dat een gescheiden man 60 procent van zijn salaris moet afstaan aan iemand die vreemd is gegaan en daarna hem heeft verlaten is natuurlijk te zot voor woorden.
Dat is standaard zo ja?
Owh nee, toch niet :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')