abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189865126
Vijftig inwoners springen in het gat dat de politie heeft achtergelaten op het platteland

Een onorthodoxe burgerwacht in Nederbetuwe jaagt op criminelen. Vijftig inwoners springen er in het gat dat de politie heeft achtergelaten op het platteland. Menig agent zal jaloers zijn op de uitrusting van de mannen. Het is niet het zoveelste attentie buurtpreventiegroepje waar het tegenwoordig van wemelt. Deze club gaat veel verder.

Een volledig uitgeruste commandowagen. Kogelvrije en steekwerende vesten. Een metershoge, uitschuifbare camera met 360 graden zicht. Drones, niet van die dingen die je bij Kruidvat koopt, maar de echte. Met warmtecamera. Schijnwerpers. Professionele zaklampen. En een Mechelse herder genaamd Diego, ‘politiehond in opleiding’.

Menig agent zal jaloers zijn op de uitrusting van de mannen van WhatsAppgroep Nederbetuwe. Het is niet het zoveelste attentie buurtpreventiegroepje waar het tegenwoordig van wemelt. Deze club gaat veel verder. Het is een next level burgerwacht die iedere maand traint. Ze doen denken aan burgermilities zoals je die verwacht in het achterland van Amerikaanse staten als Ohio. Of Utah.

Maar dit is in Ochten. En Kesteren. En in dorpen als Opheusden en Echteld. De Biblebelt voor buitenstaanders. Het land van boom- en fruitkwekers, goedbezochte kerken en relatief grote gemeenschapszin. Bel het noodnummer - ‘24/7 dag bereikbaar!’- en binnen twee minuten staat een deel van de vijftig leden van de WhatsAppgroep met de hele uitrusting zo op je stoep. Klaar om inbrekers of ‘ander tuig’ mee op te sporen en hun vlucht te dwarsbomen. En als het een ‘heterdaadje’ betreft via een burgerarrest aan te houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.ad.nl/dossier(...)platteland~ad5ef74e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189865161
Het is jammer dat de noodzaak er is om zulke burgerwachten te gebruiken. Maar het is goed dat ze onderling en met de politie goed samenwerken. En daarnaast hebben ze steeds betere uitrusting tot hun beschikking.
pi_189865165
Dit komt allemaal omdat de criminaliteit daalt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:53:33 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189865172
En ze hebben geen wapens? :')

Heb je veel aan als er een groep met geweren je huis komt overvallen
#KICKOUTZP
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:54:41 #5
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_189865185
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:53 schreef wollah het volgende:

Gewoon stiekem ploertendoder fixen toch
pi_189865206
Ergens wel begrijpelijk, maar toch onwenselijk.
pi_189865214
quote:

Met geweld ingrijpen tegen een groep met geweren lijkt mij niet de bedoeling van een burgerwacht. Maar met 20 man, honden en een helikopter kan je bijna alle criminaliteit wel aanpakken en in de overige gevallen kan je de politie goed assisteren.

In die plattelandsdorpen zullen ze wel 2x nadenken voordat er winkels geplunderd worden.
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:03:02 #8
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_189865254
Best een beetje shocking, waarom is dit nodig?
pi_189865263
quote:
Kogelvrije en steekwerende vesten.
Knap. Het fout en goed doen in dezelfde bijzin.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189865275
Het wachten is op de eerste die ze onterecht hebben gepakt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189865291
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In die plattelandsdorpen zullen ze wel 2x nadenken voordat er winkels geplunderd worden.
Dat wel, maar bij dit soort lokale groepjes vrees ik ervoor dat je er een groter risico op willekeur, vriendjespolitiek en mogelijk zelfs corruptie mee in de hand werkt. Meneer Oostblokker de eenzame inbreker pakken ze ongetwijfeld aan, maar wat als ik een lokale bewoner ben die zich met schimmige dingen bezighoudt en de burgerwachten zijn goede bekenden of familie van me? Als je een beetje een snuggere crimineel bent kun je er zo dan zelfs van profiteren...
pi_189865292
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:52 schreef BoneThugss het volgende:
Daalt? Wordt met de dag erger.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_189865345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:05 schreef spijkerbroek het volgende:
De meeste zijn al een paar jaar bezig en hebben al veel resultaat behaald. Minder criminaliteit en inbraken bijvoorbeeld.
NWS / Veluwse knokploeg met helikopter jaagt op criminelen
pi_189865357
Terecht. De overheid en instanties falen keer op keer, waardoor burgers het heft in eigen handen gaan nemen. Applaus voor deze mensen die het niet meer pikken. Hopelijk volgen er duizenden andere mensen en organiseren zich net zo professioneel om crimineel tuig keihard aan te pakken. Van de overheid hoef je het namelijk niet meer te verwachten.
pi_189865363
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Nou en
pi_189865371
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat wel, maar bij dit soort lokale groepjes vrees ik ervoor dat je er een groter risico op willekeur, vriendjespolitiek en mogelijk zelfs corruptie mee in de hand werkt. Meneer Oostblokker de eenzame inbreker pakken ze ongetwijfeld aan, maar wat als ik een lokale bewoner ben die zich met schimmige dingen bezighoudt en de burgerwachten zijn goede bekenden of familie van me? Als je een beetje een snuggere crimineel bent kun je er zo dan zelfs van profiteren...
Het is zeker geen ideale situatie nee. Maar het is een hele verbetering op de wetteloosheid die er in delen van het platteland is nadat de meeste politie overgeplaatst is.
pi_189865394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:14 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nou en
Ahja, onschuldigen beschuldigen (en wellicht meer) is prima. Natuurlijk. Logisch. :')
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189865414
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ahja, onschuldigen beschuldigen (en wellicht meer) is prima. Natuurlijk. Logisch. :')
Alsof de politie waar jij zo’n fan van bent er nooit naast zit. Bovendien, lekker boeiend als er iemand zogenaamd onterecht wordt opgepakt, wat een gejank zeg.
pi_189865466
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:17 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Alsof de politie waar jij zo’n fan van bent er nooit naast zit. Bovendien, lekker boeiend als er iemand zogenaamd onterecht wordt opgepakt, wat een gejank zeg.
Nogmaals: :')
pi_189865483
In het buitenland zie je ook veel en veel meer politieagenten op straat. Hier zijn het zeldzame bezienswaardigheden.
pi_189865486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nogmaals: :')
Sow, goed inhoudelijk man. Heel tof dat je dit kunt produceren!
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:23:01 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189865490
#Neoliberalisme, #participatie maatschappij, #zelfredzaamheid, #corrupteVVD.

En natuurlijk omdat de politie de helft van de tijd en budget besteed aan de jacht op plantjes, pillen en poeders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189865540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
#Neoliberalisme, #participatie maatschappij, #zelfredzaamheid, #corrupteVVD.

En natuurlijk omdat de politie de helft van de tijd en budget besteed aan de jacht op plantjes, pillen en poeders.
Sommige drugscriminaliteit bestrijden moet ook en het levert ook geregeld wat op. Gisteren werd in een huis in Amsterdam een kleine 13 miljoen Euro aan contant geld gevonden.
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:29:34 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189865569
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Knap. Het fout en goed doen in dezelfde bijzin.
:D!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189865638
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:22 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Sow, goed inhoudelijk man. Heel tof dat je dit kunt produceren!
Als jij het verschil niet ziet tussen een burgerwacht en de politie dan heeft discussiëren geen zin. Sterkte ermee.
pi_189865648
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als jij het verschil niet ziet tussen een burgerwacht en de politie dan heeft discussiëren geen zin. Sterkte ermee.
Jezus, wat een matige comeback. Moest je daar een kwartier over nadenken? Iets verzinnen en dan zogenaamd de discussie niet aan durven? lol
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:38:42 #27
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189865661
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:52 schreef BoneThugss het volgende:
Factcheck: daalt de criminaliteit nou echt?
Ja dus!.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iminaliteit-nou-echt
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189865793
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Jezus, wat een matige comeback. Moest je daar een kwartier over nadenken? Iets verzinnen en dan zogenaamd de discussie niet aan durven? lol
Bedankt dat je mijn ideeën over jou hebt bevestigd.
pi_189865810
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bedankt dat je mijn ideeën over jou hebt bevestigd.
Totaal niet relevant voor een inhoudelijke discussie maar ok, blij dat ik je toch nog iets heb kunnen leren ondanks jouw houding.
pi_189865831
Maar waarom is dit nodig? Criminaliteit verdwijnt toch met het manipuleren van de cijfers?
pi_189865853
Dit is toch een positief bericht?

Na de boeren en de bouwers komen deze boreale broeders met eigen initiatief in plaats van zich bibberend te onderwerpen aan de overheid ^O^
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:21:01 #32
pi_189866098
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sommige drugscriminaliteit bestrijden moet ook en het levert ook geregeld wat op. Gisteren werd in een huis in Amsterdam een kleine 13 miljoen Euro aan contant geld gevonden.
Als drugs legaal zijn is er geen drugscriminaliteit.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_189866191
Ik snap er niks van, ik dacht dat de criminaliteit dalende was....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:34:04 #34
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_189866248
Welke legitimiteit heeft een overheid die er zo'n potje van maakt dat het nodig is om een burgerwacht op te tuigen?
pi_189866267
Het aantal moorden daalt al twintig jaar maar dat komt omdat steeds minder doden nog vertrouwen hebben in de politie en geen aangifte meer doen als ze zijn vermoord.
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:39:20 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_189866293
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:35 schreef moby_jones het volgende:
Het aantal moorden daalt al twintig jaar maar dat komt omdat steeds minder doden nog vertrouwen hebben in de politie en geen aangifte meer doen als ze zijn vermoord.
Of omdat de moordenaars slimmer geworden zijn, zonder lichaam blijft het gewoon een vermissing.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_189866384
quote:
Een belangrijke verklaring voor het dalende moordcijfer is volgens Elsevier de vergrijzing: ouderen plegen minder geweld. Ook de opkomst van snel internet en smartphone zou helpen: mensen zoeken hun vermaak steeds vaker binnenshuis en lopen zo minder risico om slachtoffer te worden van geweld. Ondanks geruchtmakende liquidaties zou het drugsmilieu minder gewelddadig zijn geworden dan in de jaren negentig: er zijn minder heroïneverslaafden die alles doen om te ‘scoren’. Ongeveer 80 procent van alle moorden wordt volgens het weekblad vroeg of laat opgelost.
Ben toch eerder geneigd om deze verklaring te kiezen.
pi_189866449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:48 schreef moby_jones het volgende:

[..]

Ben toch eerder geneigd om deze verklaring te kiezen.
Dat speelt allemaal niet op het platteland. Inbraken en rooftochten door voornamelijk Oost Europese bendes zijn daar een groot probleem en die kiezen vooral gebieden uit waar er weinig controle is en ze snel weg kunnen komen. Combineer dat met de politie die steeds meer agenten van het platteland verplaatst naar de steden/Randstad en het ontstaan van al die knokploegen is ineens heel logisch.
pi_189866496
Persoonlijk denk ik eerder dat 't het gevolg is van de groei van digitale mogelijkheden om dit soort zaken te organiseren en op te zetten dan dat er sprake is van een toegenomen vraag maar ik heb daar geen bewijs voor.
pi_189866554
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:57 schreef moby_jones het volgende:
Persoonlijk denk ik eerder dat 't het gevolg is van de groei van digitale mogelijkheden om dit soort zaken te organiseren en op te zetten dan dat er sprake is van een toegenomen vraag maar ik heb daar geen bewijs voor.
Buurtwachten zijn iets van alle tijd. Mijn vader heeft dat ook nog een paar jaar gedaan toen hij in de twintig was. Maar toen verzamelden ze gewoon 2 keer per week ergens en droegen ze dezelfde soort trui en alles wat ze zagen rapporteerden ze bij de buurtagent.
pi_189866571
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:57 schreef moby_jones het volgende:
Toevallig was er gisteren een interview/rapportage over het bewapenen van boswachters (handboeien pepperspray maar sommige hebben ook vuurwapens).

Het probleem was dat de politie op het platteland/buitengebied geen capaciteit (of eigenlijk prioriteit) heeft voor de hulpverlening/ het aanpakken van criminaliteit en dat mochten ze wel komen de response tijd gewoon veels te hoog is. Bijvoorbeeld bij het oprollen van hennepplantages in het bos of het pakken van stropers.

Hierdoor worden dus politie taken opgepakt door boswachters.

Datzelfde gat ontstaat natuurlijk ook bij "kleine" criminaliteit als overvallen, inbraken etc, en daar springen dit soort ben burgerwachten op in.
  zaterdag 9 november 2019 @ 16:14:15 #42
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189866618
Proficiat VVD met de afbraak van Nederland!
Belastingen zijn torenhoog en we krijgen er steeds minder voor terug.
  zaterdag 9 november 2019 @ 16:21:17 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189866672
Hier zie ik ook eigenlijk nooit meer politie rondrijden, alleen met de kermis en als er een hennepkwekerij opgerold moet worden.
Raar, want de mensen hier betalen ook belasting (meer dan in grotere plaatsen zelfs) dus hebben ook recht op veiligheid. Het is niet zo dat er hier geen misdaad is. Aanhangwagens zijn niet veilig bijvoorbeeld. Je moet tegenwoordig ook je fiets op slot zetten om zeker te zijn dat hij er nog staat.
The End Times are wild
pi_189866673
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:14 schreef BasEnAad het volgende:
Proficiat VVD met de afbraak van Nederland!
Belastingen zijn torenhoog en we krijgen er steeds minder voor terug.
En de burgerwachten op het platteland zijn beter uitgerust en veel sneller op locatie na een melding.
Met hun helikopter _O-
pi_189866691
Mensen passen zich aan aan de omstandigheden, prima zaak.
pi_189866712
Ik ben burgerwacht als ik de trein pak, als er keer burka gedaante de trein in stapt ga ik er american football style op af, zet ik de tackle in en roep ik BURGER ARRESTATIE! (hopende dat zij/hij niet ontploft)

^O^

Chapeau voor deze helden, we moeten ook grens bewaking zelf maar doen!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_189866725
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:22 schreef Confetti het volgende:
In het buitenland zie je ook veel en veel meer politieagenten op straat. Hier zijn het zeldzame bezienswaardigheden.
Mja, hier zie je ook 2 keer in de week een auto van de politie rondrijden.
En ik kan over de polder Rotterdam zien liggen.

Vroeger hadden we nog een permanent bezet bureau.
Dat was al gereduceerd tot een post, waar 2 dagen per week, voor een paar uur, mensen aanwezig waren.
Nu zit het politiebureau een dorp verderop en moet het een gemeente van 4 dorpskernen en een buurtschap bedienen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 16:27:09 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189866738
Met dank aan de VVD, voor wie een kleinere, minder daadkrachtige overheid de oplossing is voor al uw problemen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189866739
We moeten naar een nationale politie en een groot departement Veiligheid en Justitie
  zaterdag 9 november 2019 @ 16:37:09 #50
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189866829
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:27 schreef Ringo het volgende:
Met dank aan de VVD, voor wie een kleinere, minder daadkrachtige overheid de oplossing is voor al uw problemen.
VVD wil graag iedereen aan zijn lot overlaten en overal zijn handen vanaf trekken en geen verantwoordelijkheid dragen, maar óók hoge belastingen heffen en zich overal mee bemoeien met regeltjes en verboden.
Dat noem ik geen land besturen. Dat is een land exploiteren.
pi_189867734
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:27 schreef stalybridge het volgende:
We moeten naar een nationale politie en een groot departement Veiligheid en Justitie
Dat is juist 1 van de oorzaken van het verplaatsen van agenten van het platteland naar de steden.
pi_189867907
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:27 schreef stalybridge het volgende:
Als rechts dat zou betalen, is het m.i. geen probleem. Maar ik betaal niet mee, aangezien het justitiepersoneel voornamelijk strijdt tegen criminelen die ondermaats zijn, oftewel de zachte slappe hap.
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:09:45 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189868592
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:37 schreef BasEnAad het volgende:
VVD wil graag iedereen aan zijn lot overlaten en overal zijn handen vanaf trekken en geen verantwoordelijkheid dragen, maar óók hoge belastingen heffen en zich overal mee bemoeien met regeltjes en verboden.
Projectontwikkelaarspolitiek. Het land als wingewest voor een beroepsbabbelende elite.
  zaterdag 9 november 2019 @ 21:34:14 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189871270
Nouja prima als mensen zelf mede voor veiligheid zorgen. We kunnen immers niet permanent overal politieagenten neerzetten al lijken sommigen dat te denken.
  zaterdag 9 november 2019 @ 21:43:28 #55
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_189871463
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De VVD is socialisme voor bedrijven. Privatize the gains, socialize the losses.
pi_189874495
Dit is eng. Burgers voelen zich blijkbaar niet meer veilig. Dat is juist de kerntaak van de overheid.
Aangezien het geweldsmonopolie ook bij de overheid ligt, en er geen democratische controle bij burgerwachten ligt, hoop ik dat dit niet groter wordt.

Een burgerwacht zou alleen mogen constateren, en dan de politie bellen. Anders is het vragen om problemen.
pi_189875849
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 00:47 schreef papert het volgende:
Dit is eng. Burgers voelen zich blijkbaar niet meer veilig. Dat is juist de kerntaak van de overheid.
Aangezien het geweldsmonopolie ook bij de overheid ligt, en er geen democratische controle bij burgerwachten ligt, hoop ik dat dit niet groter wordt.

Een burgerwacht zou alleen mogen constateren, en dan de politie bellen. Anders is het vragen om problemen.
Als men daders bezig ziet, dan is het te laat om de politie te bellen, want men heeft niet constant de telefoon in de hand. Men moet namelijk eerst eens de telefoon pakken en dan ontgrendelen en pas dan kan men bellen. Waardoor de daders weer weg zijn, voordat er gebeld kon worden.
pi_189875895
quote:

Een vlammenwerper maken is niet zo moeilijk hoor.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 10 november 2019 @ 09:30:15 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189875900
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:34 schreef Hexagon het volgende:
Nouja prima als mensen zelf mede voor veiligheid zorgen. We kunnen immers niet permanent overal politieagenten neerzetten al lijken sommigen dat te denken.
Prima joh, eerst je politieapparaat uitkleden tot op het bot, en vervolgens toekijken hoe overal halfslachtige burgerinitiatieven worden ontplooid ter compensatie van het handhavingstekort.
Landsbestuur à la neoliberaal, houzee.
Een doodschop moesten ze krijgen, die zoʼn maatschappij propageren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 10-11-2019 10:21:37 ]
pi_189876013
Tja de VVD heeft ervoor gezorgd dat we nu een politieorganisatie hebben die niet slagvaardig genoeg is. Dit is het resultaat.
pi_189876094
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:21 schreef torentje het volgende:

[..]

Als men daders bezig ziet, dan is het te laat om de politie te bellen, want men heeft niet constant de telefoon in de hand. Men moet namelijk eerst eens de telefoon pakken en dan ontgrendelen en pas dan kan men bellen. Waardoor de daders weer weg zijn, voordat er gebeld kon worden.
Dat is dan niet anders. Wat zie jij als andere optie? Eigenrichting?
  zondag 10 november 2019 @ 10:05:38 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189876134
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:00 schreef papert het volgende:

[..]

Als men met meer mensen is, kan er 1 de politie bellen en de rest een burgerarrest uitvoeren. Precies zoals het in het artikel beschreven is.

Ik ben tegen eigen inrichting, maar als de overheid faalt de veiligheid van hun eigen financiers burgers te waarborgen is het wel gewoon logica.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189876174
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:38 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Factcheck: daalt de criminaliteit nou echt?
Ja dus!.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iminaliteit-nou-echt
Daar vallen wel kanttekeningen bij te plaatsen blijkbaar.

quote:
Niet de misdaadcijfers lopen terug, maar de mogelijkheden om succesvol je recht te halen nadat je slachtoffer bent van een delict.

Minder politiebureaus en meer digitale aangiften, daar begint het mee. Maar 70% van de online aangiftes gaan vervolgens de prullenbak in. Daar komen die gunstige misdaad statistieken vandaan die de regering gebruikt om haar bezuinigingen op politie en justitie te baseren. Terwijl seksuele misdrijven en geweldsdelicten in feite juist toeneemt. Veel bewijsmateriaal wordt bijvoorbeeld bewust en structureel vernietigd door kunstmatig tijdsperiode in te bouwen tussen het moment van het delict en de aangifte. Bedenktijd noemen ze dat. Op deze manier is de overheid er in geslaagd 80% van deze delicten in criminaliteitscijfers te laten dalen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189876216
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als men met meer mensen is, kan er 1 de politie bellen en de rest een burgerarrest uitvoeren. Precies zoals het in het artikel beschreven is.

Ik ben tegen eigen inrichting, maar als de overheid faalt de veiligheid van hun eigen financiers burgers te waarborgen is het wel gewoon logica.
Ja, maar een logica die doodeng is. Als er meer van dit soort groepen komen, is het wachten tot het mis gaat.

Na jaren rechts beleid in Nederland; de jeugdzorg functioneert niet meer, er zijn te weinig leraren om kinderen les te geven, het aantal daklozen is verdubbeld, de psychiatrie kan het niet meer aan waardoor er meer problemen zijn met verwarde mensen en nu kan de politie ook de veiligheid niet meer waarborgen waardoor er burgerwachten komen.
pi_189876251
Prima toch. Valt me mee dat de linkse media dit nog niet gelinkt heeft aan extreem rechts.
  zondag 10 november 2019 @ 10:21:54 #66
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189876270
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:16 schreef papert het volgende:

[..]

Ja, maar een logica die doodeng is. Als er meer van dit soort groepen komen, is het wachten tot het mis gaat.
Jup.

quote:
Na jaren rechts beleid in Nederland; de jeugdzorg functioneert niet meer, er zijn te weinig leraren om kinderen les te geven, het aantal daklozen is verdubbeld, de psychiatrie kan het niet meer aan waardoor er meer problemen zijn met verwarde mensen en nu kan de politie ook de veiligheid niet meer waarborgen waardoor er burgerwachten komen.
Prima idee om dan de poorten open te zetten voor hulpbehoevenden (of eisenden) uit een compleet andere cultuur. Een cultuur waarin geweld niet geschuwd wordt. En de Nederlander mag zich op basis van morele waarden niet verdedigen.... Klinkt als een goed recept.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189876324
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jup.
[..]

Prima idee om dan de poorten open te zetten voor hulpbehoevenden (of eisenden) uit een compleet andere cultuur. Een cultuur waarin geweld niet geschuwd wordt. En de Nederlander mag zich op basis van morele waarden niet verdedigen.... Klinkt als een goed recept.
De deuren opzetten is geen beleid van Nederland, en zal dat ook nooit worden. Niemand is daar voorstander van. De problemen die rechts beleid in Nederland veroorzaakt heeft afschuiven op mensen uit het buitenland, of op mensen uit een andere cultuur, is erg simplistisch. Bovendien niet waar en gevaarlijk, omdat er zo weggekeken wordt van de echte problemen.

(Geweld wordt in de Nederlandse cultuur net zomin geschuwd als in andere culturen)
pi_189876376
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:27 schreef papert het volgende:

[..]

(Geweld wordt in de Nederlandse cultuur net zomin geschuwd als in andere culturen)
Heb je daar bronnen voor want uit de cijfers van het CBS valt iets anders af te leiden? Het blijkt namelijk dat migranten met een niet westerse achtergrond circa 8x vaker in detentie belanden dan de groep autochtonen en westerse migranten bij een vergelijkbare achtergrond voor wat betreft bijv. een laag inkomen zoals de bijstand.
pi_189876377
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:54 schreef LelijKnap het volgende:
Maar waarom is dit nodig? Criminaliteit verdwijnt toch met het manipuleren van de cijfers?
:D dat dus ja net als problemen met azc's gewoon laten wegcijferen door het cbs en het probleem is opgelost :') :')
pi_189876420
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:29 schreef HSG het volgende:

[..]

Een vlammenwerper maken is niet zo moeilijk hoor.
Waarom zo moeilijk? iedereen heeft wel een hamer, schep, hooivork of honkbalknuppel liggen.

Een bosje dikke tie-reps erbij als handboeien en klaar.
  zondag 10 november 2019 @ 10:38:30 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189876431
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 09:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Prima joh, eerst je politieapparaat uitkleden tot op het bot, en vervolgens toekijken hoe overal halfslachtige burgerinitiatieven worden ontplooid ter compensatie van het handhavingstekort.
Als je mijn posts over het door de PVV gesteunde politiebeleid door Rutte I kent dan weet je dat ik daar wel een duidelijke mening over heb.

Maar ook al verdubbelen we het budget voor de politie. Een agent op iedere hoek van de straat is onmogelijk dus prima als burgers daaraan mee willen helpen.
pi_189876472
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:00 schreef papert het volgende:

[..]

Veel politieagenten plaatsen waar de inmiddels vele dadergroepen een gezellig samenzijn hebben.
pi_189876490
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar ook al verdubbelen we het budget voor de politie. Een agent op iedere hoek van de straat is onmogelijk dus prima als burgers daaraan mee willen helpen.
Eens, zolang het maar binnen de kaders van de wetgeving valt. Het moet echter geen argument worden om meer te gaan bezuinigen op het politie apparaat.
  zondag 10 november 2019 @ 10:46:26 #74
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189876503
quote:

[..]

Als je mijn posts over het door de PVV gesteunde politiebeleid door Rutte I kent dan weet je dat ik daar wel een duidelijke mening over heb.

E4bis niks mis met burgerparticipatie als het om signalering gaat. Maar het wordt zorgelijk als je dit soort knokploegen met dit soort uitrustingen krijgt onder het mom van burgerbescherming. Het is een kleine stap naar volledige bewapening (knuppels, tasers, vuurwapens). Niet voor niets heeft alleen de overheid het geweldsmonopolie voor handhaving in een samenleving. Dit is een glijdende schaal en moeten we niet willen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189876545
In mijn beleving is de politie er vooral om wietkwekers en fietsers zonder licht aan te pakken. Ik snap deze bazen wel. _O_
  zondag 10 november 2019 @ 10:51:51 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189876553
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 10:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

E4bis niks mis met burgerparticipatie als het om signalering gaat. Maar het wordt zorgelijk als je dit soort knokploegen met dit soort uitrustingen krijgt onder het mom van burgerbescherming. Het is een kleine stap naar volledige bewapening (knuppels, tasers, vuurwapens). Niet voor niets heeft alleen de overheid het geweldsmonopolie voor handhaving in een samenleving. Dit is een glijdende schaal en moeten we niet willen.
Als ze met wapens komen moet dat natuurlijk gewoon hard de kop in worden gedrukt.
pi_189876600
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Heb je daar bronnen voor want uit de cijfers van het CBS valt iets anders af te leiden? Het blijkt namelijk dat migranten met een niet westerse achtergrond circa 8x vaker in detentie belanden dan de groep autochtonen en westerse migranten bij een vergelijkbare achtergrond voor wat betreft bijv. een laag inkomen zoals de bijstand.
Waar kan ik die cijfers vinden?
Bovendien is dan nog niet gezegd dat het een cultuur kwestie is. De "niet westerse cultuur", welke cultuur bedoel je daarmee? Aziatisch, Turks, Japans, islamitisch? Of alle niet westerse culturen? En is de Nederlandse cultuur uniek in normen waarden en gewoontes die geweld veroordelen, of geldt dat ook voor de Spaanse, Amerikaanse, Engelse, Russische cultuur?
pi_189876614
quote:

[..]

Het is een kleine stap naar volledige bewapening (knuppels, tasers, vuurwapens).
Dat is een grote stap volgens mij want het bezit van vuurwapens is aan strikte eisen gebonden. Zo kan men als burger niet zomaar over een vuurwapen beschikken dat direct geladen voorhanden is. Het bezit van een taser is strafbaar.
  zondag 10 november 2019 @ 10:56:58 #79
66444 Lord_Vetinari
pi_189876624
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als ze met wapens komen moet dat natuurlijk gewoon hard de kop in worden gedrukt.
Tot ze de eerste asielzoeker doodschieten bij een winkeldiefstal. Dan worden hier op FOK! Militaire Wilkemsordes geëist voor deze ‘helden’.
  zondag 10 november 2019 @ 10:57:12 #80
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189876629
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat ze pas met wapens komen als ze een keer zelf met wapens in aanraking zijn gekomen.
Actie = reactie.
  zondag 10 november 2019 @ 10:58:17 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189876645
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tot ze de eerste asielzoeker doodschieten bij een winkeldiefstal. Dan worden hier op FOK! Militaire Wilkemsordes geëist voor deze ‘helden’.
Niet door mij in ieder geval.
pi_189876668
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik vermoed dat weinig Fok-gebruikers dat proportioneel zouden vinden en toelaatbaar, het gerechtshof evenmin.
pi_189876674
quote:
Dit is een glijdende schaal en moeten we niet willen.
Dan zouden ze nu dingen die ze wel mogen moeten laten omdat ze anders later misschien dingen gaan doen die ze niet mogen?

Zolang ze binnen de wet blijven is er toch geen probleem?
Ze zoeken zelfs samenwerking met politie en justitie om dit te houden.
En hoe zijn ze hierin anders dan een beveiligingsbedrijf?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189876712
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:01 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

En hoe zijn ze hierin anders dan een beveiligingsbedrijf?
Het aantal personen dat snel beschikbaar is op een locatie.
pi_189876740
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik denk dat ze pas met wapens komen als ze een keer zelf met wapens in aanraking zijn gekomen.
Actie = reactie.
Dat risico nemen ze bewust en dat zal de politie hen ook meermaals te kennen hebben gegeven. De actie zal eerder zijn kogelwerende vesten en ledemaat beschermers te gaan dragen maar mogelijk doen ze dat al.
pi_189876752
Mag wel meer gebeuren dit. Ook bjvoorbeeld in dorpen geteisterd door criminele asielzoekers. Beetje onze eigen versie van de Amerikaanse vrijwillige border patrol.
pi_189876816
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:07 schreef Sapstengel het volgende:
Mag wel meer gebeuren dit. Ook bjvoorbeeld in dorpen geteisterd door criminele asielzoekers. Beetje onze eigen versie van de Amerikaanse vrijwillige border patrol.
In de meeste staten aan de zuidgrens van de VS mag je gewoon wapens dragen dus dat is toch een andere situatie lijkt me. Je verzetten tegen aanhouding als illegale migrant kan je het leven kosten.

zondag 10 november 2019 @ 11:16:43 #88
66444 Lord_Vetinari
pi_189876885
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat weinig Fok-gebruikers dat proportioneel zouden vinden en toelaatbaar, het gerechtshof evenmin.
Je zou wat meer topics over dit onderwerp moeten lezen. Ik heb al ‘nekschot geven’ voorbij zien komen in topics over winkeldiefstal.
pi_189876923
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je zou wat meer topics over dit onderwerp moeten lezen. Ik heb al ‘nekschot geven’ voorbij zien komen in topics over winkeldiefstal.
Dat het soms voorkomt is niet representatief voor de meerderheid van de Fok gebruikers.
  zondag 10 november 2019 @ 11:28:45 #90
66444 Lord_Vetinari
pi_189877045
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat het soms voorkomt is niet representatief voor de meerderheid van de Fok gebruikers.
Geloof me, in NWS wel degelijk.
pi_189877060
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Arme winkeldief. Afschieten die lui
pi_189877272
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat risico nemen ze bewust en dat zal de politie hen ook meermaals te kennen hebben gegeven. De actie zal eerder zijn kogelwerende vesten en ledemaat beschermers te gaan dragen maar mogelijk doen ze dat al.
De burgerwachten uit de OP hebben kogelwerende en steekvrije vesten. Alleen dan net foutief omgeschreven.
pi_189877323
De politie had nog nooit macht op het platteland, KUT
  zondag 10 november 2019 @ 12:09:03 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189877425
quote:

[..]

Eens.Het geweldsmonopolie hoort bij de staat, niet bij burgers. Maar de staat is vanaf zijn kant weer verplicht om ook op het platteland voor veiligheid te zorgen.
The End Times are wild
  zondag 10 november 2019 @ 12:12:06 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189877455
quote:
Die ken ik niet, heb je een linkje/samenvatting?
quote:
Je schetst een vals dilemma. Het gaat niet om een agent “op iedere straathoek”, het gaat om een agent die binding heeft met zijn wijk of regio en de tijd heeft om in die wijk, zoals het een betrokken agent betaamt, toezicht te houden samen met zijn collegaʼs. Dat is in het kort het belang van een goed werkend politieapparaat en juist dat politieapparaat is vakkundig gesloopt door de efficiency-politiek.
pi_189877768
Goed initiatief dit!
pi_189878021
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar de staat is vanaf zijn kant weer verplicht om ook op het platteland voor veiligheid te zorgen.
Het kan een doelstelling van de overheid zijn de veiligheid te bevorderen maar een plicht is het volgens mij niet.
pi_189878123
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het kan een doelstelling van de overheid zijn de veiligheid te bevorderen maar een plicht is het volgens mij niet.
Een doelstelling? Het is de hoofdtaak van de politie.
En er is geen overheid of land zonder politie.
pi_189878182
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eens.Het geweldsmonopolie hoort bij de staat, niet bij burgers. Maar de staat is vanaf zijn kant weer verplicht om ook op het platteland voor veiligheid te zorgen.
Ja en daar faalt de staat in toenemende mate in. Daarom zijn dit soort burgerwachten een begrijpelijke ontwikkeling, die past in de oer-Nederlandse traditie van het verenigingswezen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 10 november 2019 @ 13:23:12 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189878193
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat doen ze al voor het geval ze een verwardiër tegenkomen.

quote:
Kogelvrije en steekwerende vesten.
pi_189878211
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een doelstelling? Het is de hoofdtaak van de politie.
En er is geen overheid of land zonder politie.
Het EVRM is nogal ruim te interpreteren, het ontbreekt aan enige normering. Die normering bestaat uit doelstellingen die overheden zich stellen.

quote:
Eenieder heeft recht op vrijheid en veiligheid van zijn persoon
.
pi_189878262
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het EVRM is nogal ruim te interpreteren, het ontbreekt aan enige normering. Die normering bestaat uit doelstellingen die overheden zich stellen.
[..]

.
Wat heeft Het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens hier nu weer mee te maken?

De politie heeft in alle democratieën het doel om de orde en de veiligheid te bewaken. Als land kan je niet zonder politie omdat je anders wel erg snel chaos en wanorde hebt.
pi_189878376
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat heeft Het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens hier nu weer mee te maken?

De politie heeft in alle democratieën het doel om de orde en de veiligheid te bewaken. Als land kan je niet zonder politie omdat je anders wel erg snel chaos en wanorde hebt.
Het EVRM is het rechtskader waarmee het aanvangt en daarbinnen is de "verplichting" vorm gegeven. De overheid heeft daardoor doelstellingen op landelijk niveau. Die doelstellingen kunnen dus differentiëren binnen een land, zoals het geval is tussen stad en platteland. De politiemacht is geconcentreerd rondom de steden sinds het opheffen van de gemeentepolitie en rijkspolitie.
pi_189878419
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het EVRM is het rechtkader waarmee het aanvangt en daarbinnen is de "verplichting" vorm gegeven. De overheid heeft daardoor doelstellingen op landelijk niveau. Die doelstellingen kunnen dus differentiëren binnen een land, zoals het geval is tussen stad en platteland. De politiemacht is geconcentreerd rondom de steden sinds het opheffen van de gemeentepolitie en rijkspolitie.
Het EVRM heeft niets te maken met het hoofddoel van de politie.
Nogmaals: geen land kan zonder de politie omdat het dan al snel in chaos en anarchie zal vallen. De politie is er in eerste instantie om dat te voorkomen door de veiligheid en orde te bewaken.
pi_189878513
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nogmaals: geen land kan zonder de politie omdat het dan al snel in chaos en anarchie zal vallen. De politie is er in eerste instantie om dat te voorkomen door de veiligheid en orde te bewaken.
Je kunt er weinig anders aan doen als de politie zo beperkt aanwezig op het platteland dat de criminaliteit er extreem toeneemt. Het wordt hopen d.m.v. verkiezingen daar verandering in te brengen of naar het hof te gaan met de aanklacht dat het recht op veiligheid sterk geschonden wordt op het platteland wat je dan met cijfers zult moeten kunnen aantonen.
pi_189878559
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je kunt er weinig anders aan doen als de politie zo beperkt aanwezig op het platteland dat de criminaliteit er extreem toeneemt. Het wordt hopen d.m.v. verkiezingen daar verandering in te brengen of naar het hof te gaan met de aanklacht dat het recht op veiligheid sterk geschonden wordt op het platteland.
Oh, dat de politie op het platteland niet zo succesvol is in hun taak daar zijn we het wel over eens. Dat is ook precies de reden van de oprichting van al die burgerwachten. Maar dat veranderd niets aan het hoofddoel van de politie.
pi_189878713
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oh, dat de politie op het platteland niet zo succesvol is in hun taak daar zijn we het wel over eens. Dat is ook precies de reden van de oprichting van al die burgerwachten. Maar dat veranderd niets aan het hoofddoel van de politie.
Het probleem zit hem daarin ook niet, wel in de uitvoering. Als het daar ernstig aan schort blijft er weinig anders over dan je op het EVRM te beroepen. Dat men op het platteland alternatieven zoekt om de veiligheid te verbeteren voordat het tot extremen komt die noodzaken een gang naar het EHRM te gaan mag weinig verbazing wekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 10-11-2019 15:04:43 ]
pi_189878744
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het probleem zit hem daarin ook niet, wel in de uitvoering. Als het daar ernstig aan schort blijft er weinig anders over dan je op het EVRM te beroepen. Dat men op het platteland alternatieven zoekt om de veiligheid te verbeteren voordat het tot extremen komt die noodzaken een gang naar het EVRM te gaan mag weinig verbazing wekken.
Oh, op die manier.
Ik weet niet wat de beste manier is om van de politiek verbetering af te dwingen. Waarschijnlijk is de situatie lang niet erg genoeg om iets van het EVRM gedaan te krijgen. We zouden om te beginnen zelf alleen nog op partijen kunnen stemmen die meer agenten op straat willen.

Maar tot die tijd zijn deze burgerwachten geen slecht plan. Ook Den Haag gaat daardoor inzien dat de nood hoog is.
pi_189878862
quote:

[..]

Zonder zware bewapening kan men nooit winnen van de inmiddels vele geoefende en dus bredere dadergroepen.
  zondag 10 november 2019 @ 14:42:30 #110
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189879178
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 09:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb er lang over zitten twijfelen maar ik ga het gewoon zeggen:
"Ringo heeft gelijk jongens"
pi_189879371
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 14:42 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik heb er lang over zitten twijfelen maar ik ga het gewoon zeggen:
"Ringo heeft gelijk jongens"
Dat is ook helemaal niet zo vreemd. Ik heb hier nog niemand gehoord die blij is dat we ons politieapparaat uitgekleed hebben.
Hetgeen waar men hier van mening over verschilt is of het bestaan van zulke burgerwachten iets positiefs is of niet.
  zondag 10 november 2019 @ 18:21:21 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189882736
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2019 12:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die ken ik niet, heb je een linkje/samenvatting?
[..]

Je schetst een vals dilemma. Het gaat niet om een agent “op iedere straathoek”, het gaat om een agent die binding heeft met zijn wijk of regio en de tijd heeft om in die wijk, zoals het een betrokken agent betaamt, toezicht te houden samen met zijn collegaʼs. Dat is in het kort het belang van een goed werkend politieapparaat en juist dat politieapparaat is vakkundig gesloopt door de efficiency-politiek.
Hier bijvoorbeeld
NWS / Deze samenleving; een vrijbrief om te stelen.

Of hier
NWS / Amsterdam kraakt onder misdaad #1
  zondag 10 november 2019 @ 18:44:18 #113
pi_189883184
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet zo vreemd. Ik heb hier nog niemand gehoord die blij is dat we ons politieapparaat uitgekleed hebben.
Hetgeen waar men hier van mening over verschilt is of het bestaan van zulke burgerwachten iets positiefs is of niet.
Natuurlijk is het niet positief. Het is noodzakelijk omdat de situatie kut is.
pi_189883372
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar zonder zware bewapening kunnen de inwoners van Nederland nooit winnen van de inmiddels vele geoefende en dus bredere dadergroepen. De politie weet dat, maar laat de inmiddels vele geoefende en dus bredere dadergroepen ongemoeid. Waardoor er een chaos en anarchie is ten nadele van de inwoners van Nederland. Dat is een vaststaand feit.
pi_189883431
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet positief. Het is noodzakelijk omdat de situatie kut is.
De meningen zijn verdeeld of het in de huidige situatie beter is om wel of geen burgerwachten te hebben. Iedereen is het er wel over eens dat het beter zou zijn dat er genoeg politie aanwezig is zodat er geen behoefte meer is aan burgerwachten.
  zondag 10 november 2019 @ 19:05:57 #116
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_189883615
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meningen zijn verdeeld of het in de huidige situatie beter is om wel of geen burgerwachten te hebben. Iedereen is het er wel over eens dat het beter zou zijn dat er genoeg politie aanwezig is zodat er geen behoefte meer is aan burgerwachten.
Ja, maar die hebben het te druk met achter plantjes aan te rennen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 11 november 2019 @ 08:39:10 #117
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189890541
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:52 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar zonder zware bewapening kunnen de inwoners van Nederland nooit winnen van de inmiddels vele geoefende en dus bredere dadergroepen. De politie weet dat, maar laat de inmiddels vele geoefende en dus bredere dadergroepen ongemoeid. Waardoor er een chaos en anarchie is ten nadele van de inwoners van Nederland. Dat is een vaststaand feit.
Het voordeel is een Burgerwacht een dader wat ruwer kan behandelen zonder gelijk een proces aan zijn broek te krijgen. Voorkomen dat een dader wegloopt door zijn knieschijven onbruikbaar te maken zit niet in het programma van de politie.
Tot nooit .......
pi_189890618
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het voordeel is een Burgerwacht een dader wat ruwer kan behandelen zonder gelijk een proces aan zijn broek te krijgen. Voorkomen dat een dader wegloopt door zijn knieschijven onbruikbaar te maken zit niet in het programma van de politie.
En ook niet in het programma van de burgerwacht. Omdat het anders heel snel klaar is met die burgerwacht.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 11 november 2019 @ 08:51:46 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189890646
KOZP neemt de aanbevelingen van Fok!ʼs harde kern over: Kick Out Zwarte Piet regelt extra beveiliging: ʼDreiging niet serieus genomenʼ

Volgende keer krijgen de polderbleke nazisoldaatjes hun verdiende loon in plaats van 40 uur schoffelen :).
pi_189891736
quote:
Ik denk niet dat een burgerwacht daar mee weg gaat komen.
Ik kan me zelfs voorstellen dat een dusdanig georganiseerde burgerwacht aan een hogere standaard zal worden gehouden dan minder georganiseerde medeburgers.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 november 2019 @ 10:41:14 #121
408813 crew  trein2000
pi_189891770
Naast dat dit gewoon verboden is is het ook een zeer onwenselijke ontwikkeling. Dit is gewoon een ordinaire knokploeg. Moet je niet aan willen als land.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 november 2019 @ 10:43:32 #122
408813 crew  trein2000
pi_189891794
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:39 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een burgerwacht daar mee weg gaat komen.
Ik kan me zelfs voorstellen dat een dusdanig georganiseerde burgerwacht aan een hogere standaard zal worden gehouden dan minder georganiseerde medeburgers.
Dat weet ik wel zeker. Maar als ik die lui was zou ik eens in de wet op de weerkorpsen kijken.
zie email 27 oktober
  maandag 11 november 2019 @ 10:49:38 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189891859
quote:

[..]

Nee, dat kunnen ze niet. Dat is eigenrichting.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189891875
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook daar zal je zeer kritisch naar moeten kijken want je wilt uiteindelijk niet in een politiestaat belanden en/of BB 1984.

NWS / Tendens richting politiestaat
pi_189892565
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:34 schreef detaris het volgende:
Welke legitimiteit heeft een overheid die er zo'n potje van maakt dat het nodig is om een burgerwacht op te tuigen?
Dit dus idd.
Maar je ziet het overal alle overheidsdiensten draaien op een soort weekenddienst door een tekort aan middelen en personeel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189921210
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:27 schreef Ringo het volgende:
Volgens mij heb ik iets gemist. Is er een kleinere overheid?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_190941934
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar je ziet het overal alle overheidsdiensten draaien op een soort weekenddienst door een tekort aan middelen en personeel.
Nieuwste oplossing van de politie:

quote:
Wijkagent maakte kartonnen replica's van zichzelf: ‘Dief schrikt er van’

De Schiedamse wijkagent Alex Glijn is vanaf nu veel te zien in het centrum. Maar niet alleen in persoon: hij heeft vier levensgrote kartonnen replica’s van zichzelf laten maken om winkeliers tegemoet te komen tijdens de donkere maanden. De kartonnen agenten moeten dieven afschrikken.

De wijkagenten staan in winkels. Doordat de replica’s vanaf een afstand net echt lijken, moet het dieven afschrikken die vluchtig winkels bekijken om te zien of ze daar hun slag kunnen slaan.

Glijn: ,,De dief loopt door het winkelcentrum, kijkt naar binnen en ziet achterin de winkel een agent staan. Een snelle crimineel neemt niet de tijd om te kijken of hij nep is. Hij loopt door.”
https://www.ad.nl/waterwe(...)ikt-er-van~ac2c7062/
  woensdag 8 januari 2020 @ 21:34:41 #128
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190941969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Echt zo'n Alexander Pechtold oplossing. :D In plaats van echte agenten gebruiken we nu kartonnen dienders die ''Pang Pang'' roepen via de luidspreker. Werkt net zo goed!
pi_190942122
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:26 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik iets gemist. Is er een kleinere overheid?
Nee, wel veel mensen die altijd maar roepen om een kleinere overheid. Thierry Baudet stelde nog voor om 'gewoon in de wet vast te leggen dat de overheid elk jaar met 5% krimpt!' :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_190942597
quote:

[..]

[..]

Dat is wel echt heel triest :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_190942640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat is wel echt heel triest :')
Wel mooi tot in detail nagemaakt. Zelfs zijn brilletje zit op dezelfde plaats *)
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:28:44 #132
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190942934
quote:

[..]

[..]

Dit zou zo een Speld artikel kunnen zijn _O-

Wtf man
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:35:45 #133
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190943092
Super slim om dit dan ook in het nieuws te brengen.
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:43:03 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190943289
En straks moet iedereen zich bewapenen om zichzelf te beschermen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190943295
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:41 schreef trein2000 het volgende:
Naast dat dit gewoon verboden is is het ook een zeer onwenselijke ontwikkeling. Dit is gewoon een ordinaire knokploeg. Moet je niet aan willen als land.
Ruim een kwart van de Nederlanders doet 's avonds de deur niet meer open als er wordt aangebeld. Dat blijkt uit onderzoek van de stichting Nationale Inbraakpreventie Weken (NIPW).

https://www.trouw.nl/binn(...)-niet-open~b69c1e37/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_190943428
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker. Maar als ik die lui was zou ik eens in de wet op de weerkorpsen kijken.
Nederland woont.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 09-01-2020 07:31:40 ]
pi_190943604
Klaas Wilting. Oud politie commissaris Amsterdam, een moedig optreden.

Aangifte doen heeft helemaal geen zin meer!

pi_190945213
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:35 schreef daNpy het volgende:
Super slim om dit dan ook in het nieuws te brengen.
Dat was precies mijn gedachte. Nu zie je een agent in de winkel en denk je: eerst even kijken of hij echt is :')
pi_190945324
quote:

[..]

[..]

Lol, ik vind t wel slim verzonnen. :P Het verliest alleen wel snel zn effect denk ik.

Het is natuurlijk wel triest dat er zulk soort ‘oplossingen’ nodig zijn.
  donderdag 9 januari 2020 @ 08:14:41 #140
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_190945385
Woohoo, vigilante justice! Spannende tijden *O* *O* *O*

Dat van die kartonnen borden is wel echt :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_190945441
De politie zie je nooit meer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 9 januari 2020 @ 11:29:51 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190947417
Klaas Wilting

Is die aandachtshoer nou nog niet achter de geraniums :')
pi_190947693
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit dus idd.
Het Eindhovens Dagblad had eens wat ambtenaren uitgerust met een GPS systeem, en de politieagent zat altijd op het bureau.

Experiment van likmevestje, ik weet t, maar de politie is bovenal een ambtelijke molen waar de efficiëntie waarschijnlijk niet al te hoog zal zijn.

Bij het Nederlands Forensisch Instituut was het ook lang een puinhoop, totdat ze een manager hadden die de vinger op de zere plek wist te leggen (backup apparatuur beschikbaar hebben), waardoor veel minder zaken bleven liggen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_190947729
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:49 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederland woont.

[ afbeelding ]
Jij woont niet meer in Nederland. Maar maakt je wel druk op Fok over Nederland. Wonderlijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_190948152
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:41 schreef trein2000 het volgende:
Buurtpreventie verboden?
Inbrekers en ander tuig middels burgerarrest aanhouden of vluchten blokkeren (totdat er politie komt) verboden?

Nee hoor.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 januari 2020 @ 12:32:06 #146
408813 crew  trein2000
pi_190948194
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Buurtpreventie verboden?
Inbrekers en ander tuig middels burgerarrest aanhouden of vluchten blokkeren (totdat er politie komt) verboden?

Nee hoor.
Alternatieve politiekorpsen oprichten wel
zie email 27 oktober
pi_190948268
quote:

Als er 50 leden van een getrainde burgerwacht tegenover je waterpistool staan, dan helpt je pistool ook niet echt. Helemaal niet als dit echt zware jongens, zijn waar het wel op lijkt. getraind in diverse zelfverdediging, dan heb je al helemaal geen wapens meer nodig als men met 50 man bovenop je springt. Dan helpt een machine geweer nog niet eens. Bij mij komt dit nogal intimiderend over, dat zal bij een crimineel of een simpele dief waar het over gaat niet anders zijn.
pi_190948382
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Buurtpreventie word juist aangemoedigd vanuit gemeente en overheid incl. Bordjes die je daarvoor kan krijgen.

Je kan spreken over een gedoogsituatie.
En eerlijk, als overheid en justitie het laat afweten.. dan kun je met allerlei wetten om m’n oren gaan klapperen maar daar heb ik dan ook geen boodschap aan.
pi_190948789
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is inmiddels de hoogste tijd dat Nederlandse burgers wapens mogen dragen. En deze kunnen gebruiken als er ingebroken wordt als zelfverdediging.

Nu is het behelpen met 3 sloten op je deuren.
pi_190949104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:21 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het is inmiddels de hoogste tijd dat Nederlandse burgers wapens mogen dragen. En deze kunnen gebruiken als er ingebroken wordt als zelfverdediging.

Buiten mogen dragen bedoel je? Dat lijkt me niet echt gewenst en kan voor veel ellende zorgen. wel vind ik dat ze een vuurwapen zouden moeten mogen bezitten zolang het gewoon thuis blijft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_190949166
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:21 schreef cempexo het volgende:

[..]

Tegenwoordig moet je met twee man zijn om te pinnen eentje pinnen andere geeft cover met gun en dan andersom
I will do what i must !!
pi_190949301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, wel veel mensen die altijd maar roepen om een kleinere overheid. Thierry Baudet stelde nog voor om 'gewoon in de wet vast te leggen dat de overheid elk jaar met 5% krimpt!' :')
Om terug te dringen te dringen tot een bepaald percentage van het BNP kan ik me daar wat bij voorstellen.

Maar iemand gaf aan dat de overheid kleiner is geworden. Dat is zeker niet het geval.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 januari 2020 @ 14:09:12 #153
408813 crew  trein2000
pi_190949307
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Buurtpreventie word juist aangemoedigd vanuit gemeente en overheid incl. Bordjes die je daarvoor kan krijgen.

Je kan spreken over een gedoogsituatie.
En eerlijk, als overheid en justitie het laat afweten.. dan kun je met allerlei wetten om m’n oren gaan klapperen maar daar heb ik dan ook geen boodschap aan.
Van die whatsappgroepjes ja. Die hebben we hier ook. Met een politiehond op pad gaan is toch wel ff een andere categorie.
zie email 27 oktober
pi_190949345
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:08 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Om terug te dringen te dringen tot een bepaald percentage van het BNP kan ik me daar wat bij voorstellen.

Net zo bezopen. Je moet gewoon kijken wat nodig is, niet jezelf klem zetten met rare wetten en een ideologisch streven naar een steeds kleinere overheid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_190949360
En dat wapen verbod moet eens goed naar gekeken worden al die in het rond stekende idioten overal tegenwoordig zou je jezelf tegen moeten kunnen verdedigen
I will do what i must !!
pi_190949415
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Van die whatsappgroepjes ja. Die hebben we hier ook. Met een politiehond op pad gaan is toch wel ff een andere categorie.
Ik bedoel mensen die ook samen gaan rondlopen in de avond.
Dat hadden we in Arnhem (Oosterbeek waar ik eerder woonde) ook Hoor.

En dat is, nog steeds daar eveneens, hard nodig want geen politie en talloze inbraken ieder jaar weer.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 januari 2020 @ 14:21:15 #157
408813 crew  trein2000
pi_190949432
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik bedoel mensen die ook samen gaan rondlopen in de avond.
Dat hadden we in Arnhem (Oosterbeek waar ik eerder woonde) ook Hoor.

En dat is, nog steeds daar eveneens, hard nodig want geen politie en talloze inbraken ieder jaar weer.
Vast niet met een behoorlijk zwaar wapen. (Een politiehond valt op de geweldsladder van de politie direct onder het vuurwapen). Dat is weldegelijk anders.
zie email 27 oktober
pi_190949480
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vast niet met een behoorlijk zwaar wapen. (Een politiehond valt op de geweldsladder van de politie direct onder het vuurwapen). Dat is weldegelijk anders.
Illigaal of niet iedereen die een gevaar voor mij of mijn geliefden vormen knal ik overhoop
I will do what i must !!
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2020 @ 14:28:22 #159
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190949534
quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:24 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Illigaal of niet iedereen die een gevaar voor mij of mijn geliefden vormen knal ik overhoop
Ah, dus je hebt wapens thuis?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_190949540
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ah, dus je hebt wapens thuis?
eentje
I will do what i must !!
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2020 @ 14:30:20 #161
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190949555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:28 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

eentje
Mooi, IP is gelogd.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_190949566
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mooi, IP is gelogd.
Prima ik ga wel voor de rechter staan maar waarom zou jij mij willen aangeven
I will do what i must !!
pi_190949569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja zoals ik het zie, besteed de media aan dit onderwerp af en toe wat aandacht.
Maar feit is dat er in 2012 al honderden burgerwacht initiatieven bestonden, officieel 122 maar destijds werd de ruwe schatting gezet op 2 á 300.

Dat zullen er nu alleen maar meer zijn, heb jij veel gehoord erover qua geweld vanuit dat soort burgerwacht initiatieven? Nee ik ook niet.

En al 10 jaar hoor je geluiden dat het dreigt “knokploeg” achtig te worden of te zijn, klopt wat mij betreft absoluut niet, want dan zag je het Wel veelvuldig in het nieuws.

Feit is, het is blijkbaar nodig als goede burger te participeren en mee te doen, aangespoord vanuit de overheid in positieve en negatieve zin.
Positief, want er word ook al jaren op gehamerd vooral je steentje bij te dragen als burger incl. Op gebied van veiligheid in of rondom je buurt, anderzijds door politieaanwezigheid drastisch terug te dringen waardoor de burger geen keus meer heeft.

Nogmaals, wettelijk gezien heb helemaal gelijk, maar “laws be damned” als je veiligheid of dat van elkaar in het geding is omdat de overheid het laat afweten.
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:33:47 #164
80382 manny
30 is best veel
pi_190949598
Beetje zoals die burgers die mexicaantje jagen in Amerika.

Ga lekker een rondje lopen in de avond en informeer elkaar bij onraad, maar dat geklooi met die jasjes, zaklampen en honden... wat wil je nou ?

Wachten op de eerste onschuldige die ze een paar tikken te veel geven of dat de leider van zo een clubje zelf een drugslab in z'n schuur bijkt te hebben.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_190949648
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:33 schreef manny het volgende:

Ga lekker een rondje lopen in de avond en informeer elkaar bij onraad, maar dat geklooi met die jasjes, zaklampen en honden... wat wil je nou ?

Wachten op de eerste onschuldige die ze een paar tikken te veel geven of dat de leider van zo een clubje zelf een drugslab in z'n schuur bijkt te hebben.
Als het politie apparaat niet meer werkt en geweld toe neemt moet je zelf instaat zijn jezelf te verdedigen ik zou het zelf ook graag anders zien
I will do what i must !!
pi_190949715
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:33 schreef manny het volgende:

Dat is wel het uiterste qua voorbeeld denk ik, zo lijp gaat het er niet aan toe in Nederland.
Je angst dat het zo kan worden, ligt dat aan de burger, toenemend geweld en criminaliteit (vooral door alle import en ronduit open grenzen in elk mogelijk opzicht) of aan de overheid die continue bezuinigd op politie en justitie?

Je kan stellen alle drie, maar waar ligt dan de oplossing?
De overheid vind het blijkbaar welletjes en doet niets behalve de burger op te pakken die te ver gaat, de crimineel staat veelal een week later weer buiten, als hij/zij al gepakt word.
De crimineel gaat ook niet vanzelf verdwijnen.

Logisch gezien is een toenemend aantal burgerwachten in het licht van toenemend geweld en criminaliteit dan de enige oplossing die je overhoudt.
Officiële cijfers daarmee tegensprekend want die kunnen niet kloppen in het licht van nogal wat berichtgevingen dat men geen aangifte meer doet of dat het nutteloos is om te doen en dat ook blijkt dat mensen 50% minder aangifte doet..
pi_190949751
Ik heb o.a. in Afrika en Amerika gewoond. Daar liepen we met wapens op straat of hadden dat in de auto, met een vergunning. In Afrika woonde ik een compound met hoge muren, heb er twee keer mee geschoten toen de boef over de muur klom. Werkt heel goed.
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:46:56 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190949777
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:44 schreef cempexo het volgende:
Ik heb o.a. in Afrika en Amerika gewoond. Daar liepen we met wapens op straat of hadden dat in de auto, met een vergunning. In Afrika woonde ik een compound met hoge muren, heb er twee keer mee geschoten toen de boef over de muur klom. Werkt heel goed.
Maar is dat de samenleving waar we in NL naartoe zouden moeten of vind je het beter als burgers geen bewapende functies gaan nadoen? :)
pi_190949787
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar is dat de samenleving waar we in NL naartoe zouden moeten of vind je het beter als burgers geen bewapende functies gaan nadoen? :)
News flash we zitten er al in
I will do what i must !!
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:47:55 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190949790
quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:36 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Als het politie apparaat niet meer werkt en geweld toe neemt moet je zelf instaat zijn jezelf te verdedigen ik zou het zelf ook graag anders zien
Jezelf verdedigen is wat anders als mensen gaan zoeken die eruit zien alsof ze wel eens wat verkeerd gedaan kunnen hebben ;)
pi_190949800
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jezelf verdedigen is wat anders als mensen gaan zoeken die eruit zien alsof ze wel eens wat verkeerd gedaan kunnen hebben ;)
Ik ben ook tegen burgerwachten wat dat betreft
I will do what i must !!
pi_190949821
quote:

[..]

Jij denkt dat de burger daar een soort keus in heeft? Zo werkt het niet.
Meer inbraak of andere vormen van criminaliteit, meer tegenreactie.
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:51:55 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190949828
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:47 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

News flash we zitten er al in
Nouja het rondlopen met wapens of in de auto hebben is in NL nog niet helemaal standaard volgens mij.
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:52:29 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190949834
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jij denkt dat de burger daar een soort keus in heeft? Zo werkt het niet.
Meer inbraak of andere vormen van criminaliteit, meer tegenreactie.
Nee ik vroeg cempexo in welk van de samenlevingen hij het fijnste verbleef.
pi_190949839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik vind dat een rare vraag, dan ga je de kant van fantasie op.
pi_190949843
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nouja het rondlopen met wapens of in de auto hebben is in NL nog niet helemaal standaard volgens mij.
We zitten zowat al in het wilde westen lees je het nieuws weleens
I will do what i must !!
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:53:33 #177
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190949846
quote:
Zijn inderdaad gebieden met weinig misdaad ja.
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:53:53 #178
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190949849
quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:53 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

We zitten zowat al in het wilde westen lees je het nieuws weleens
Kom je wel eens buiten?
pi_190949853
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kom je wel eens buiten?
Ik ben bijna nooit binnen
I will do what i must !!
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:54:28 #180
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190949855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik vind dat een rare vraag, dan ga je de kant van fantasie op.
Nogmaals ik heb niet het idee dat het dragen van wapens op straat of bij hebben in de auto, dan wel het wonen in omheinde compounds standaard is. Ik ken iig niemand die dat doet/heeft, ook niet van mensen die een wapen hebben.
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:55:15 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190949867
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:54 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik ben bijna nooit binnen
En in Nederland? Daar ook bijna nooit?
pi_190949878
Ik woon in NL
I will do what i must !!
pi_190949901
Ik heb mijn mening gegeven hier en stop er nu mee
I will do what i must !!
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:58:05 #184
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190949905
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:56 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik woon in NL
Wat raar dat je dan nieuws ontvangt dat het hier bijna het Wilde Westen is.
pi_190949923
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nogmaals ik heb niet het idee dat het dragen van wapens op straat of bij hebben in de auto, dan wel het wonen in omheinde compounds standaard is. Ik ken iig niemand die dat doet/heeft, ook niet van mensen die een wapen hebben.
Niemand wil dat ook, maar we hebben over de realiteit van vandaag de dag en waar dat overduidelijk naar toe gaat.

Dan is wapens dragen voor zelfbescherming onvermijdelijk.
Immers we importeren nogal veel “Afrika” hier, dan krijg je ook Afrika.

Ook uitschot uit het oosten, is veelal crimineel op sommige hardwerkende Polen na.

Kan maar 1 kant opgaan he.
  donderdag 9 januari 2020 @ 15:01:48 #186
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190949948
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niemand wil dat ook, maar we hebben over de realiteit van vandaag de dag en waar dat overduidelijk naar toe gaat.

Ook uitschot uit het oosten, is veelal crimineel op sommige hardwerkende Polen na.

Jij zit nog vast in Fantasialand.
  donderdag 9 januari 2020 @ 15:02:34 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190949960
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vreemd dat we een jarenlange samenleving hebben kunnen opbouwen zonder wapens, maar deze niet kunnen behouden als er vreemdelingen binnen komen. Je zou kunnen denken dat het dragen van wapens door burgers een oplossing is, je zou ook het hele land in bescherming kunnen nemen....
  donderdag 9 januari 2020 @ 15:10:33 #188
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190950048
Zou hier ook welkom zijn, geen politiebureau meer, wel veel tuig die op de duurdere woningen afkomen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_190950073
quote:

[..]

Ik denk dat Nederlandse ondernemers, chauffeursgroepen en advocaten alsmede mensen die in een groot vrijstaand pand bewonen zich moeten bewapenen. De tijd is er rijp voor.
pi_190950087
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Beide landen hebben hun eigen cultuur. Ik kies meer voor Amerika dan Afrika. Ik pas dan ook niet meer in Nederland.
pi_190950129
quote:
16s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Zou hier ook welkom zijn, geen politiebureau meer, wel veel tuig die op de duurdere woningen afkomen.
Juist en dan moet je je gezin en eigendommen toch moeten kunnen bechermen
I will do what i must !!
  donderdag 9 januari 2020 @ 15:19:49 #192
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190950133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:15 schreef cempexo het volgende:

[..]
Ik pas dan ook niet meer in Nederland.
Moet je vaker sporten.
pi_190950137
Dit soort initiatieven ^O^ _O_
No amount of money ever bought a second of time.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2020 @ 15:20:53 #194
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190950146
quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:31 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Prima ik ga wel voor de rechter staan maar waarom zou jij mij willen aangeven
Het is mijn taak als burger om de maatschappij te beschermen tegen mensen met illegale vuurwapens.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_190950187
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:20 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het is mijn taak als burger om de maatschappij te beschermen tegen mensen met illegale vuurwapens.
Het is mijn taak mezelf en mijn geliefden te verdedigen
I will do what i must !!
  donderdag 9 januari 2020 @ 15:26:04 #196
488006 Gnunix
за &#1
pi_190950196
quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:24 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Het is mijn taak mezelf en mijn geliefden te verdedigen
pangpang toch neef
Слава России! Z
  donderdag 9 januari 2020 @ 15:26:24 #197
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190950200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:13 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik denk dat Nederlandse ondernemers, chauffeursgroepen en advocaten alsmede mensen die in een groot vrijstaand pand bewonen zich moeten bewapenen. De tijd is er rijp voor.
Grappig dat de overheid er juist precies andersom over denkt. Helaas zie ik daar ook alleen maar meer narigheid van komen maar het bewapenen van burgers kan alleen maar tot meer ellende leiden.
pi_190950202
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:26 schreef Gnunix het volgende:

[..]

pangpang toch neef
Liever niet en hopelijk nooit
I will do what i must !!
  donderdag 9 januari 2020 @ 15:27:15 #199
488006 Gnunix
за &#1
pi_190950210
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:26 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Liever niet en hopelijk nooit
als je kijkt wat er voor gespuis op straat loopt kan 't nooit lang meer duren
Слава России! Z
pi_190950227
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:27 schreef Gnunix het volgende:

[..]

als je kijkt wat er voor gespuis op straat loopt kan 't nooit lang meer duren
Waar ik woon valt het reuze mee maar wat ik allemaal in de nieuws berichten lees elke dag -O-
I will do what i must !!
pi_190950291
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Grappig dat de overheid er juist precies andersom over denkt. Helaas zie ik daar ook alleen maar meer narigheid van komen maar het bewapenen van burgers kan alleen maar tot meer ellende leiden.
Overheid zijn ambtenaren. Nederlandse ambtenaren en Nederlandse politici zijn theoretische idealisten. Ze snappen zichzelf maar niet de burger en de maatschappij.

De Nederlandse burger loopt niet voorop...de Nederlandse ambtenaar en de politicus lopen maatschappelijk achter.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 09-01-2020 15:51:46 ]
  donderdag 9 januari 2020 @ 15:54:01 #202
80382 manny
30 is best veel
pi_190950443
quote:
klopt. misdaadcijfers liggen veel lager daar.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_190950448
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:13 schreef cempexo het volgende:

[..]

De ondernemers treft men nooit ergens alleen aan, zijn altijd met krachtige maten die bij geweld door een minderjarige groep mee aanpakken.
pi_190950500
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:54 schreef torentje het volgende:

[..]

De ondernemers treft men nooit ergens alleen aan, zijn altijd met krachtige maten die bij geweld door een minderjarige groep mee aanpakken.
Veel ondernemers in het MKB hebben contant geld bij zich, dagopbrengsten, die ze willen afstorten bij hun bank. Of savonds mee naar huis moeten nemen.
pi_190950741
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Veel ondernemers in het MKB hebben contant geld bij zich, dagopbrengsten, die ze willen afstorten bij hun bank. Of savonds mee naar huis moeten nemen.
Kan wel zijn, maar de ondernemers kijken eerst eens goed zodat ze zeker weten dat een minderjarige helemaal alleen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')