Tegenwoordig moet je met twee man zijn om te pinnen eentje pinnen andere geeft cover met gun en dan andersomquote:Op donderdag 9 januari 2020 13:21 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het is inmiddels de hoogste tijd dat Nederlandse burgers wapens mogen dragen. En deze kunnen gebruiken als er ingebroken wordt als zelfverdediging.
Nu is het behelpen met 3 sloten op je deuren.
Om terug te dringen te dringen tot een bepaald percentage van het BNP kan ik me daar wat bij voorstellen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, wel veel mensen die altijd maar roepen om een kleinere overheid. Thierry Baudet stelde nog voor om 'gewoon in de wet vast te leggen dat de overheid elk jaar met 5% krimpt!'
Van die whatsappgroepjes ja. Die hebben we hier ook. Met een politiehond op pad gaan is toch wel ff een andere categorie.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Buurtpreventie word juist aangemoedigd vanuit gemeente en overheid incl. Bordjes die je daarvoor kan krijgen.
Je kan spreken over een gedoogsituatie.
En eerlijk, als overheid en justitie het laat afweten.. dan kun je met allerlei wetten om m’n oren gaan klapperen maar daar heb ik dan ook geen boodschap aan.
Net zo bezopen. Je moet gewoon kijken wat nodig is, niet jezelf klem zetten met rare wetten en een ideologisch streven naar een steeds kleinere overheid.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:08 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Om terug te dringen te dringen tot een bepaald percentage van het BNP kan ik me daar wat bij voorstellen.
Ik bedoel mensen die ook samen gaan rondlopen in de avond.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van die whatsappgroepjes ja. Die hebben we hier ook. Met een politiehond op pad gaan is toch wel ff een andere categorie.
Vast niet met een behoorlijk zwaar wapen. (Een politiehond valt op de geweldsladder van de politie direct onder het vuurwapen). Dat is weldegelijk anders.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik bedoel mensen die ook samen gaan rondlopen in de avond.
Dat hadden we in Arnhem (Oosterbeek waar ik eerder woonde) ook Hoor.
En dat is, nog steeds daar eveneens, hard nodig want geen politie en talloze inbraken ieder jaar weer.
Illigaal of niet iedereen die een gevaar voor mij of mijn geliefden vormen knal ik overhoopquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast niet met een behoorlijk zwaar wapen. (Een politiehond valt op de geweldsladder van de politie direct onder het vuurwapen). Dat is weldegelijk anders.
Ah, dus je hebt wapens thuis?quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:24 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Illigaal of niet iedereen die een gevaar voor mij of mijn geliefden vormen knal ik overhoop
Prima ik ga wel voor de rechter staan maar waarom zou jij mij willen aangevenquote:
Nou ja zoals ik het zie, besteed de media aan dit onderwerp af en toe wat aandacht.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast niet met een behoorlijk zwaar wapen. (Een politiehond valt op de geweldsladder van de politie direct onder het vuurwapen). Dat is weldegelijk anders.
Als het politie apparaat niet meer werkt en geweld toe neemt moet je zelf instaat zijn jezelf te verdedigen ik zou het zelf ook graag anders zienquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:33 schreef manny het volgende:
Beetje zoals die burgers die mexicaantje jagen in Amerika.
Ga lekker een rondje lopen in de avond en informeer elkaar bij onraad, maar dat geklooi met die jasjes, zaklampen en honden... wat wil je nou ?
Wachten op de eerste onschuldige die ze een paar tikken te veel geven of dat de leider van zo een clubje zelf een drugslab in z'n schuur bijkt te hebben.
Dat is wel het uiterste qua voorbeeld denk ik, zo lijp gaat het er niet aan toe in Nederland.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:33 schreef manny het volgende:
Beetje zoals die burgers die mexicaantje jagen in Amerika.
Ga lekker een rondje lopen in de avond en informeer elkaar bij onraad, maar dat geklooi met die jasjes, zaklampen en honden... wat wil je nou ?
Wachten op de eerste onschuldige die ze een paar tikken te veel geven of dat de leider van zo een clubje zelf een drugslab in z'n schuur bijkt te hebben.
Maar is dat de samenleving waar we in NL naartoe zouden moeten of vind je het beter als burgers geen bewapende functies gaan nadoen?quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:44 schreef cempexo het volgende:
Ik heb o.a. in Afrika en Amerika gewoond. Daar liepen we met wapens op straat of hadden dat in de auto, met een vergunning. In Afrika woonde ik een compound met hoge muren, heb er twee keer mee geschoten toen de boef over de muur klom. Werkt heel goed.
News flash we zitten er al inquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar is dat de samenleving waar we in NL naartoe zouden moeten of vind je het beter als burgers geen bewapende functies gaan nadoen?
Jezelf verdedigen is wat anders als mensen gaan zoeken die eruit zien alsof ze wel eens wat verkeerd gedaan kunnen hebbenquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:36 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Als het politie apparaat niet meer werkt en geweld toe neemt moet je zelf instaat zijn jezelf te verdedigen ik zou het zelf ook graag anders zien
Ik ben ook tegen burgerwachten wat dat betreftquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jezelf verdedigen is wat anders als mensen gaan zoeken die eruit zien alsof ze wel eens wat verkeerd gedaan kunnen hebben
Jij denkt dat de burger daar een soort keus in heeft? Zo werkt het niet.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar is dat de samenleving waar we in NL naartoe zouden moeten of vind je het beter als burgers geen bewapende functies gaan nadoen?
Nouja het rondlopen met wapens of in de auto hebben is in NL nog niet helemaal standaard volgens mij.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:47 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
News flash we zitten er al in
Nee ik vroeg cempexo in welk van de samenlevingen hij het fijnste verbleef.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de burger daar een soort keus in heeft? Zo werkt het niet.
Meer inbraak of andere vormen van criminaliteit, meer tegenreactie.
Ik vind dat een rare vraag, dan ga je de kant van fantasie op.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee ik vroeg cempexo in welk van de samenlevingen hij het fijnste verbleef.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |