Volgens mij heb ik iets gemist. Is er een kleinere overheid?quote:Op zaterdag 9 november 2019 16:27 schreef Ringo het volgende:
Met dank aan de VVD, voor wie een kleinere, minder daadkrachtige overheid de oplossing is voor al uw problemen.
Nieuwste oplossing van de politie:quote:Op maandag 11 november 2019 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar je ziet het overal alle overheidsdiensten draaien op een soort weekenddienst door een tekort aan middelen en personeel.
quote:Wijkagent maakte kartonnen replica's van zichzelf: ‘Dief schrikt er van’
De Schiedamse wijkagent Alex Glijn is vanaf nu veel te zien in het centrum. Maar niet alleen in persoon: hij heeft vier levensgrote kartonnen replica’s van zichzelf laten maken om winkeliers tegemoet te komen tijdens de donkere maanden. De kartonnen agenten moeten dieven afschrikken.
De wijkagenten staan in winkels. Doordat de replica’s vanaf een afstand net echt lijken, moet het dieven afschrikken die vluchtig winkels bekijken om te zien of ze daar hun slag kunnen slaan.
Glijn: ,,De dief loopt door het winkelcentrum, kijkt naar binnen en ziet achterin de winkel een agent staan. Een snelle crimineel neemt niet de tijd om te kijken of hij nep is. Hij loopt door.”
https://www.ad.nl/waterwe(...)ikt-er-van~ac2c7062/
Echt zo'n Alexander Pechtold oplossing.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nieuwste oplossing van de politie:
[..]
Nee, wel veel mensen die altijd maar roepen om een kleinere overheid. Thierry Baudet stelde nog voor om 'gewoon in de wet vast te leggen dat de overheid elk jaar met 5% krimpt!'quote:Op woensdag 13 november 2019 11:26 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik iets gemist. Is er een kleinere overheid?
Dat is wel echt heel triestquote:Op woensdag 8 januari 2020 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Wel mooi tot in detail nagemaakt. Zelfs zijn brilletje zit op dezelfde plaatsquote:
Dit zou zo een Speld artikel kunnen zijnquote:Op woensdag 8 januari 2020 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ruim een kwart van de Nederlanders doet 's avonds de deur niet meer open als er wordt aangebeld. Dat blijkt uit onderzoek van de stichting Nationale Inbraakpreventie Weken (NIPW).quote:Op maandag 11 november 2019 10:41 schreef trein2000 het volgende:
Naast dat dit gewoon verboden is is het ook een zeer onwenselijke ontwikkeling. Dit is gewoon een ordinaire knokploeg. Moet je niet aan willen als land.
Nederland woont.quote:Op maandag 11 november 2019 10:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Maar als ik die lui was zou ik eens in de wet op de weerkorpsen kijken.
Dat was precies mijn gedachte. Nu zie je een agent in de winkel en denk je: eerst even kijken of hij echt isquote:Op woensdag 8 januari 2020 22:35 schreef daNpy het volgende:
Super slim om dit dan ook in het nieuws te brengen.
Lol, ik vind t wel slim verzonnen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Het Eindhovens Dagblad had eens wat ambtenaren uitgerust met een GPS systeem, en de politieagent zat altijd op het bureau.quote:Op maandag 11 november 2019 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus idd.
Maar je ziet het overal alle overheidsdiensten draaien op een soort weekenddienst door een tekort aan middelen en personeel.
Jij woont niet meer in Nederland. Maar maakt je wel druk op Fok over Nederland. Wonderlijk.quote:
Buurtpreventie verboden?quote:Op maandag 11 november 2019 10:41 schreef trein2000 het volgende:
Naast dat dit gewoon verboden is is het ook een zeer onwenselijke ontwikkeling. Dit is gewoon een ordinaire knokploeg. Moet je niet aan willen als land.
Alternatieve politiekorpsen oprichten welquote:Op donderdag 9 januari 2020 12:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Buurtpreventie verboden?
Inbrekers en ander tuig middels burgerarrest aanhouden of vluchten blokkeren (totdat er politie komt) verboden?
Nee hoor.
Als er 50 leden van een getrainde burgerwacht tegenover je waterpistool staan, dan helpt je pistool ook niet echt. Helemaal niet als dit echt zware jongens, zijn waar het wel op lijkt. getraind in diverse zelfverdediging, dan heb je al helemaal geen wapens meer nodig als men met 50 man bovenop je springt. Dan helpt een machine geweer nog niet eens. Bij mij komt dit nogal intimiderend over, dat zal bij een crimineel of een simpele dief waar het over gaat niet anders zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:53 schreef wollah het volgende:
En ze hebben geen wapens?![]()
Heb je veel aan als er een groep met geweren je huis komt overvallen
Buurtpreventie word juist aangemoedigd vanuit gemeente en overheid incl. Bordjes die je daarvoor kan krijgen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alternatieve politiekorpsen oprichten wel
Het is inmiddels de hoogste tijd dat Nederlandse burgers wapens mogen dragen. En deze kunnen gebruiken als er ingebroken wordt als zelfverdediging.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alternatieve politiekorpsen oprichten wel
Buiten mogen dragen bedoel je? Dat lijkt me niet echt gewenst en kan voor veel ellende zorgen. wel vind ik dat ze een vuurwapen zouden moeten mogen bezitten zolang het gewoon thuis blijft.quote:Op donderdag 9 januari 2020 13:21 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het is inmiddels de hoogste tijd dat Nederlandse burgers wapens mogen dragen. En deze kunnen gebruiken als er ingebroken wordt als zelfverdediging.
Nu is het behelpen met 3 sloten op je deuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |