ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 8 oktober 2019 21:56 schreef b2py het volgende: Je kan je fiets ook gewoon in Lombok of bij de Jaarbeurs bios neerzetten aan een nietje..
Dat is wel een goed idee. Want de gratis stallingen uit de link van Peterselieman zijn sinds september allemaal opgeheven. Jaarbeursbio is prima te lopen naar CS.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Loonsebaan in Vught? 24 reizigerstreinen/uur plus cargo's volgens mij edit: Boxtel is ook wel een goede, stoeltje en defibrillator ernaast bij de splitsing.
Ik heb even een vraag. Ik heb op 15 augustus door een (oplopende) vertraging van de IC-Direct van Rotterdam CS naar Brussel-Zuid de Eurostar naar London gemist, dus een vertraging van 2 uur... Ik heb bij NS International een claim voor compensatie ingediend, maar ik krijg het volgende bericht:
quote:
Tot mijn spijt kan ik niet voldoen aan uw verzoek om compensatie. Volgens de compensatieregeling van NS International verlenen wij uitsluitend compensatie bij vertragingen van meer dan 60 minuten. Hierbij is de vertraagde trein bepalend of u in aanmerking komt voor compensatie. Omdat de trein van Rotterdam naar Brussel minder dan 60 minuten was vertraagd, kan ik u geen compensatie verlenen. Het missen van uw aansluiting met de Eurostar naar Londen is een gevolg van de vertraging. De hierdoor extra ontstane vertraging wordt niet gecompenseerd.
Dat is vreemd, omdat de website in de uitzonderingen expliciet compensatie uitsluit bij een vertraagde 'aanreis' trein van een andere vervoerder die geen deel uitmaakt van het contract dat met de vervoerder is gesloten. Maar ik heb een kaartje bij NS International gekocht: voor de IC direct en de (aansluitende) Eurostar. En nu zeggen ze dat het om (sec) de vertraagde trein gaat...
Iemand ervaring hiermee?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Is de hele reis onder dezelfde boekingsreferentie geboekt (DNR-code op de tickets hetzelfde)? Als dat het geval is: even een mailtje terugsturen naar NSI en ze erop wijzen dat er sprake is van één vervoerscontract voor de hele reis en dat daardoor de compensatieregeling wél geldt.
Waarschijnlijk gaat de medewerker die je mail heeft behandeld er vanuit dat je een kaartje Rotterdam - Brussel hebt gekocht, en een los kaartje voor Brussel - Londen. Dan geldt dat inderdaad niet (hoe krom dat ook is).
Op woensdag 9 oktober 2019 13:17 schreef dennistd het volgende: NS International heeft jou een kaartje Rotterdam - Londen verkocht. Als vertraging geldt dan ook de vertraging bij aankomst op de eindbestemming.
Lijkt mij ook logisch, want als ze het zo verkopen, dan kan de overstap gehaald worden.
Dit was hem inderdaad, we zijn omgeboekt door Eurostar bij de terminal. En dank jullie wel, ik zal even de volgende fase met NS International in gaan nu
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Vakantie begint goed. Net in Den Bosch de ic naar Zwolle uit gejaagd vanwege seinstoring bij Nijmegen. Okee, dus over Utrecht, prima. Blij dat we het hier horen en niet pas in Oss. Nou blijkt er tussen Utrecht en Amersfoort ook weer wat loos te zijn, maar dat staat niet in de planner
Op woensdag 9 oktober 2019 17:08 schreef Dr_Flash het volgende: Met twee keer extra overstappen en nul informatie straks +26 thuis. Niet eens genoeg voor GTBV
Ik ga bier drinken
Toch gewoon een claim indienen, als die wordt afgewezen mailtje terugsturen dat je 2x extra hebt moeten overstappen enzo. Vaak zijn ze dan wel coulant.
Toch gewoon een claim indienen, als die wordt afgewezen mailtje terugsturen dat je 2x extra hebt moeten overstappen enzo. Vaak zijn ze dan wel coulant.
Bloeddruk niet waard. Opdonderen ermee. Ben thuis, bier, alles vergeten en vergeven
Maar vrijdag wil ik dit soort gekut ECHT niet dus ik pak de vroegst mogelijke trein naar AMS.
Vandaag namelijk weer geleerd dat elk bereikt station een achievement op zich is, en naar het schijnt kan ik niet van tevoren online inchecken. Heb nog gekeken naar een hotelletje morgenavond maar dat was weer meteen tweehonderd PieterSJONNIES dus dat doen we maar niet.
Maar waarschijnlijk gaat alles gewoon super smooth, ben ik om 7:23 op Schiphol en om 7:45 ingecheckt en al of zo Kan ik rond 11 uur een keer gaan boarden
Op woensdag 9 oktober 2019 18:23 schreef Dr_Flash het volgende: Maar waarschijnlijk gaat alles gewoon super smooth, ben ik om 7:23 op Schiphol en om 7:45 ingecheckt en al of zo Kan ik rond 11 uur een keer gaan boarden
Op woensdag 9 oktober 2019 18:12 schreef Dr_Flash het volgende: Vandaag namelijk weer geleerd dat elk bereikt station een achievement op zich is, en naar het schijnt kan ik niet van tevoren online inchecken. Heb nog gekeken naar een hotelletje morgenavond maar dat was weer meteen tweehonderd PieterSJONNIES dus dat doen we maar niet.
Ik zie ze veel goedkoper trouwens, 75 euro naast de Busbaan naar Schiphol te Hoofddorp
Ik begrijp van de website van YOTEL dat je dat per uur kunt boeken (minimaal 4 uur). Maar dat kost meteen ¤ 52.
Ja dat is niet eens zo heel gek. Die napcabs waar ik het over had moet je ook voor minimaal 2 of 3 uur (altijd 30 euro) boeken. En daar zit geen plee of douche in.
ja, plus ontbijt, plus de avond van tevoren moet je nog eten, etc etc.
Er zit een 'normale' AH op Schiphol plaza, daar heb je prima ontbijt. En avondeten, tsja. Op vakantie gaan is leuk toch, kan uiteten voor je vertrekt ook wel bij toch?
Er zit een 'normale' AH op Schiphol plaza, daar heb je prima ontbijt. En avondeten, tsja. Op vakantie gaan is leuk toch, kan uiteten voor je vertrekt ook wel bij toch?
ja precies Maar dat betekent niet dat het geen geld kost
Op woensdag 9 oktober 2019 19:02 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb jaren geleden zelf al eens bedacht dat zoiets ook op lange-afstand intercities in Nederland zou moeten bestaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is ongetwijfeld een stuk relaxter dan 3 uur in zo'n terminal rondwandelen en je stierlijk vervelen.
Dat om te beginnen.
Ik vind het heel erg goed dat dit soort voorzieningen er zijn, en ik wil vooral dat het blijft. En dat maak je het beste duidelijk door er gebruik van te maken. Zelfde liedje als met de railcatering bijvoorbeeld. Instandhouding als doel op zich
Over railcatering gesproken, een paar weken geleden kwam er zo'n jobstudent langs en nadat ik uit automatisme "Nee bedankt" had gezegd heb ik toch een kop koffie bij hem gekocht. Die lui schenken tegenwoordig (vooraf gezette) filterkoffie en ik vond hem erg lekker. Prima bakkie pleur terwijl ik langs de Oostvaardersplassen reisde
Op woensdag 9 oktober 2019 20:44 schreef James1988 het volgende: Over railcatering gesproken, een paar weken geleden kwam er zo'n jobstudent langs en nadat ik uit automatisme "Nee bedankt" had gezegd heb ik toch een kop koffie bij hem gekocht. Die lui schenken tegenwoordig (vooraf gezette) filterkoffie en ik vond hem erg lekker. Prima bakkie pleur terwijl ik langs de Oostvaardersplassen reisde
Ik vind het heel erg goed dat dit soort voorzieningen er zijn, en ik wil vooral dat het blijft. En dat maak je het beste duidelijk door er gebruik van te maken. Zelfde liedje als met de railcatering bijvoorbeeld. Instandhouding als doel op zich
Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken
Grapje zeker? Ik heb al eens een nacht doorgehaald op Schiphol, één na laatste trein heen genomen en kon pas 5u later boarden. Gelukkig kon ik met Transavia wel al vroeg mn bagage inchecken (want dat gaat via de KLM-balies). Had er toen geen probleem mee, is best goed geregeld achter de securitychecks vond ik.
Zeg, heeft het NS personeel op de trein weer meer vrijheid gekregen in hun omroepen? Het valt me op dat na een tijd van standaard omroepen, alsof ze allemaal een vaststaand script voorlazen, ze weer meer creativiteit in hun omroepen stoppen.
gisteravond gezien op Amsterdam Sloterdijk; VIRM die na het openen van de deuren rap achteruit rolde.
eerder deze week een DDM-1 machinist gevraagd of hij denkt dat de DDM-1 vloot in December aan de kant zou gaan. Lachend zei hij dat 'ie 't eerst wil zien voordat hij het geloofd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
eerder deze week een DDM-1 machinist gevraagd of hij denkt dat de DDM-1 vloot in December aan de kant zou gaan. Lachend zei hij dat 'ie 't eerst wil zien voordat hij het geloofd.
Hehe, kan ik me voorstellen,hoe vaak is dat spul al wel niet uitgerangeerd
Ik ben van deze een stuk minder goed op de hoogte dan van de oude, maar het was vroeger zo dat de trein onderweg op meerdere stations delen verliest/toegevoegd krijgt. Met de EN naar Kopenhagen stond je in Hannover zo een uur of twee stil op wat rangeerbewegingen na.
Ik meen dat er 's nachts ergens gerangeerd wordt met de rijtuigen om zoveel mogelijk doorgaande bestemmingen aan te bieden. En het moet voor bijvoorbeeld München ook aantrekkelijk zijn, niet dat je daar om vijf uur 's nachts aankomt. Sowieso is de reis nog maar zes uur als je uitgaat van acht uur slaap.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik meen dat er 's nachts ergens gerangeerd wordt met de rijtuigen om zoveel mogelijk doorgaande bestemmingen aan te bieden. En het moet voor bijvoorbeeld München ook aantrekkelijk zijn, niet dat je daar om vijf uur 's nachts aankomt. Sowieso is de reis nog maar zes uur als je uitgaat van acht uur slaap.
De dienstregelingssnelheid van zo'n trein zal ook wat lager liggen dan van een reguliere IC/ICE, zodat de reis wat aangenamer is voor de gasten. Die liggen immers te slapen.
Neem bijvoorbeeld de Caledonian Sleeper naar Glasgow en Edinburgh. Die vertrekt om 23:50 uit Londen, en komt om 7:18 aan in Glasgow (reistijd 7u28). Onderweg zijn er nergens echt lange stops, behalve voor een splitsing in Carstairs. Maar omdat het ding is ingelegd met een dienstregelingssnelheid van max. 80 mph (130 km/u) ben je de hele nacht onderweg.
Ter vergelijking, een Pendolino van Virgin Trains doet dezelfde rit in 4u39 (Vmax 125 mph, 201 km/u).
Op donderdag 10 oktober 2019 06:56 schreef Fixers het volgende: Zeg, heeft het NS personeel op de trein weer meer vrijheid gekregen in hun omroepen? Het valt me op dat na een tijd van standaard omroepen, alsof ze allemaal een vaststaand script voorlazen, ze weer meer creativiteit in hun omroepen stoppen.
Is toeval. Er zijn er die er altijd een mooi verhaal van maken terwijl anderen nooit van het standaard riedeltje afwijken
Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef Eix het volgende: Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie?
Ja ligt er aan, ik had mijn slaaphok toen voor mezelf als je een couchette voor jezelf hebt is dat nog beter
Op donderdag 10 oktober 2019 15:14 schreef James1988 het volgende: De dienstregelingssnelheid van zo'n trein zal ook wat lager liggen dan van een reguliere IC/ICE, zodat de reis wat aangenamer is voor de gasten. Die liggen immers te slapen.
Neem bijvoorbeeld de Caledonian Sleeper naar Glasgow en Edinburgh. Die vertrekt om 23:50 uit Londen, en komt om 7:18 aan in Glasgow (reistijd 7u28). Onderweg zijn er nergens echt lange stops, behalve voor een splitsing in Carstairs. Maar omdat het ding is ingelegd met een dienstregelingssnelheid van max. 80 mph (130 km/u) ben je de hele nacht onderweg.
Ter vergelijking, een Pendolino van Virgin Trains doet dezelfde rit in 4u39 (Vmax 125 mph, 201 km/u).
Is dat ook niet zodat je om 9:15 aankomt ipv 5:37?
De laatste keer dat ik per nachttrein naar Wenen ging, werd die in Zuid-Duitsland (Stuttgart?) gekoppeld aan een trein uit Parijs of Straatsburg, en ging onder de naam Oriënt Express verder naar München en Wenen. Toen had je ook nog flink wat luxe als 1e klas reiziger, zoals een erg uitgebreid ontbijt en 's avonds een flesje wijn.
Ik denk wel dat ze veel meer moeten investeren in (al dan niet snelle) nachttreinen om de concurrentie met het vliegtuig aan te gaan. Bijvoorbeeld: met de Zomerthalys doe je er een halve dag over om in Marseille te komen. Zou je de avond ervoor vertrekken met een nachttrein en in de loop van de ochtend arriveren, dan kun je heel wat populaire strandoorden bereiken per trein, wat comfortabeler is dan midden in de nacht naar Schiphol moeten voor een goedkope vlucht. Het is niet sneller, maar een stuk relaxter.
Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef Eix het volgende: Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie?
Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende: De laatste keer dat ik per nachttrein naar Wenen ging, werd die in Zuid-Duitsland (Stuttgart?) gekoppeld aan een trein uit Parijs of Straatsburg, en ging onder de naam Oriënt Express verder naar München en Wenen. Toen had je ook nog flink wat luxe als 1e klas reiziger, zoals een erg uitgebreid ontbijt en 's avonds een flesje wijn.
Ik denk wel dat ze veel meer moeten investeren in (al dan niet snelle) nachttreinen om de concurrentie met het vliegtuig aan te gaan. Bijvoorbeeld: met de Zomerthalys doe je er een halve dag over om in Marseille te komen. Zou je de avond ervoor vertrekken met een nachttrein en in de loop van de ochtend arriveren, dan kun je heel wat populaire strandoorden bereiken per trein, wat comfortabeler is dan midden in de nacht naar Schiphol moeten voor een goedkope vlucht. Het is niet sneller, maar een stuk relaxter.
Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Er is ook nog steeds behoorlijk veel vraag naar een autoslaaptrein naar Avignon, maar ja, Frankrijk hè
Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken
Bere kutidee zal je bedoelen. De incheckbalie blijkt pas om 9 uur open te gaan. En de wachtrij bij de security is inmiddels zo lang dat er van die vier uur vrijwel niets overblijft. Trouwens het is een tering eind lopen ook. Conclusie : hier heb ik geen flikker aan. 52 euro in de sloot gegooid.
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid. Dan is er ergens een head check ofzo gevonden op een bijzonder gevoelig stukje spoor (een belangrijk overloopwissel). Zoiets moet dan per direct gerepareerd worden. Maar het zal wel tot morgenochtend duren voordat het issue opgelost is.
Tweemaal per jaar rijdt Eurailscout voor ProRail een rondje over alle baanvakken, sommige wat vaker, om de conditie van de spoorstaaf te meten. Dit doen ze met een ultrasoontrein die ook de binnenkant van een spoor kan meten waardoor interne scheuren ook zichtbaar zijn. Die metingen worden dan verspreid en na zo'n rondje zijn er altijd allerhande spoedjes die asap verholpen moeten worden omdat de beschadiging enorm uit de klauwen is gelopen. Afhankelijk van de schade wordt het treinverkeer over dat stuk spoor gestaakt of met een langzamere snelheid toegestaan.
DB gaat op diverse lijnen nieuwer materieel inzetten, uitbreidingen doen in het netwerk van internationale verbindingen en vaker binnenlands rijden. Nieuwe nachttreinen in cooperatie met OBB op Berlijn - Zurich en Hamburg - Zurich zullen worden ingezet, de reistijd naar Warschau gaat met 30 min naar benden. Tussen Berlijn en Munchen, Berlijn - Frankfurt over Braunschweig en Hamburg - Keulen (Sprinter) gaan meer ICE's rijden en per zomer 2020 een primeur, iedere 30 min een ICE tussen Hamburg en Berlijn: https://www.railjournal.c(...)-passenger-services/
Ze meten twee verschillende dingen. UFM meet spoorgeometrie (ligging van het spoor) en de bovenleiding, UST zoals hierboven wel vaker aangehaald de kwaliteit van de spoorstaaf.
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
Het aantal reizigers dat een fiets wil meenemen in de trein, groeit elk jaar met 10 à 20 procent, schat de Fietsersbond. „De irritaties nemen hand over hand toe. Niet alleen bij fietsers, maar ook bij conducteurs die de wind van voren krijgen, als ze gevaarlijke situaties op de balkons moeten zien te voorkomen. Wij krijgen een toenemend aantal klachten over dit knelpunt”, zegt Rover-directeur Freek Bos, die graag multifunctionele ruimtes in de trein zou zien, al naar gelang de behoeften.
Achterblijven op perron Directeur Saskia Kluit van de Fietsersbond bevestigt de problemen. Zij schat het tekort op duizenden plaatsen om fietsen in de trein te stallen. „Met name op mooie fietsdagen is het kommer en kwel en moeten vaak gezinnen of groepjes fietsers op de perrons achterblijven. Wij pleiten voor aparte, gelijkvloerse fietswagons op spoorlijnen naar populaire recreatiegebieden.”
„Ik merk de ergernissen elke dag aan den lijve”, zegt fietsfanaat Nico Salm (69) uit Amsterdam. „Bij het in- en uitstappen is er vaker sprake van chaos.” Salm stelt vast dat reizigers zich met hun fiets toch in drukke treinen wringen, waardoor er felle discussies ontstaan en soms zelfs slaande ruzies met andere reizigers.
Hij heeft een brandbrief gestuurd naar NS-baas Roger van Boxtel. „Dat we niet in de spits met onze fiets mogen reizen, is logisch gezien de uitpuilende treinen. Daarbuiten moet het beter worden georganiseerd. Nederlanders moeten duurzamer en gezonder gaan leven. Dan moeten er wel voldoende faciliteiten zijn in ons ov”, meent hij.
NS ziet zelf ook in dat er structurele oplossingen nodig zijn voor het fietsvervoer per trein. „We gaan daarom de mogelijkheden onderzoeken, in overleg met Rover en de Fietsersbond. Ook zullen we onze reizigers zelf vragen naar ideeën”, aldus een woordvoerder.
Nieuwe intercity’s Topman Van Boxtel zegt tegenover De Telegraaf dat NS meer rekening gaat houden met fietsen, rolstoelen en flexibele zit-, werk- en hangplekken in de snelle, nieuwe generatie intercity’s die van 2021 tot 2023 instromen in de dienstregeling.
Bijna de helft van de treinreizigers komt volgens NS met de fiets naar het station. „Dat zal alleen maar stijgen, in stallingen en in de trein.” Met een Fietskaart Dal mag de fiets buiten de spits mee, alleen op de speciaal daarvoor bestemde plek in de trein. Is deze ruimte er niet, dan kan het niet, luiden de regels nu.
Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen.
Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende: Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen.
Een goed voorbeeld daarvan is station Breda. Dat station is in de periode 2012-2016 grondig verbouwd, en in het oorspronkelijke ontwerp was er alleen aan de Belcrumkant (noordkant) van het station een bewaakte fietsenstalling gepland. In 2014 werd de eerste helft van het nieuwe stationscomplex opengesteld voor reizigers, en ook de nieuwe bewaakte fietsenstalling aan de Belcrumkant werd geopend.
En die stond al vrij snel vol, net als de onbewaakte plekken op het plein. Daarom is toen op het allerlaatste moment het ontwerp aangepast, er is toen een tweede bewaakte fietsenstalling toegevoegd. En inmiddels is de gemeente bezig met het realiseren van 2000 extra plekken naast het station.
Op zondag 13 oktober 2019 18:33 schreef b2py het volgende: De fietsenstallingen in Utrecht is ook nooit groot genoeg geweest, dingen zijn nu ook al overvol
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 13 oktober 2019 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende: De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda
Klopt helemaal
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie?
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd
Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds).
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd
Over fietsen weet ik dan weer niet zo veel
quote:
Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds).
Het is wel een goed teken dat er zo veel fietsgebruik is, en dat dat steeds toeneemt. Dat betekent dat het hele systeem aantrekkelijk is in gebruik. En dat de infrastructuur in de stad het ook aanmoedigt.
Toen ik bij een klant in Utrecht werkte ging ik meestal met de bus naar m'n bestemming, maar ik heb het ook de nodige keren met een OV-fiets gedaan. En dat vond ik bijzonder aangenaam, ik kon lekker doorfietsen en had niet al te veel last van kruisingen of verkeerslichten. Alleen rond Utrecht Centraal zelf vond ik het een beetje onoverzichtelijk, maar dat was destijds ook nog een redelijke bouwput.
Als al die fietsen auto's zouden zijn, zou de stad muurvast staan. Nog meer dan al het geval is.
Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende: UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
Best wel een terechte klacht eigenlijk. Ik reisde laatst een keer naar Zeeland en zag daar op zowel de heen- als terugreis achterblijvers met fietsen. Beide keren reed er een VIRM viertje
Een van m'n Duitse collega's is op fietsvakantie naar Nederland en België geweest en het verbaasde hem nogal hoe slecht het fietsvervoer in Nederland was geregeld, met name in de dubbeldekkers. In België en in veel Duitse RE's is bijvoorbeeld vaak een hele benedenverdieping van dubbeldekkers beschikbaar voor fietsen, daar zou Nederland nog wel wat van kunnen leren.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 22:59:30 ]
In de jaren '90 gebeurde dat ook nog wel met DDM1, daarvan werden 's zomers een aantal bakken verbouwd tot fietsrijtuig (en 's winters stonden er gewoon banken):
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Yup kansloos te klein. Je hebt rond station op langere termijn minstens 40.000 fietsplekken nodig. Zelfde geldt voor Amsterdam waar de nieuwe stallingen een doekje voor het bloeden zijn.
ja, die goede oude tijd. Toen de treinserie 800 serie van Haarlem naar Maastricht ging, de machinist zelf het aantal bakken moest tellen en er nog elk half uur werd kopgemaakt. Een enkele keer vergat de machinist te stoppen op Sloterdijk. Het fietsrijtuig zat vrijwel altijd aan deze trein vast.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De dienstregeling voor volgend jaar zit nu in de HAFAS-planner op bahn.de. Zoals al eerder gemeld zal de 'boottrein' tussen Hamburg en Kopenhagen (die tussen Rødby en Putttgarden op de boot gaat) een nieuwe route rijden via Flensburg. Dit i.v.m. werkzaamheden voor de bouw van Fehmarnbelttunnel.
De nieuwe dienstregeling is als volgt:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
+--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 396 | IC 394 | IC 392 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Hamburg Hbf | V 08:53 | V 12:53 | V 16:53 | | Padborg st | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 | | Kolding st | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 | | Odense st | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 | | Ringsted st | 13:03 A | 17:03 A | 21:03 A | | Koebenhavn H | 13:33 A | 17:33 A | 21:33 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
+--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 393 | IC 395 | IC 397 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Koebenhavn H | V 07:26 | V 11:26 | V 15:26 | | Ringsted st | V 07:55 | V 11:55 | V 15:55 | | Odense st | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 | | Kolding st | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 | | Padborg st | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 | | Hamburg Hbf | 12:02 A | 16:02 A | 20:02 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+
Nou, de keer dat ik met die 'boottrein' ging vond ik het allerminst traag aanvoelen. De trein reed zo de boot in, en tegen de tijd dat ik bovendeks was de boot al aan het varen. Aankomst in Puttgarden was net zo snel, de trein mocht als eerste de boot af en deed dat vrijwel meteen na aankomst.
Daarna stonden we wel een kwartier stil in station Puttgarden vanwege een technisch probleem...
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Wat denk je, zeker, maar ding is zo groot dat je met wat creativiteit altijd wel een plekje vindt ook al staat er VOL.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef James1988 het volgende: Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
Lijkt me niet. IC3s worden al jaren gebruikt op verbindingen tussen Kopenhagen en Kolding / Esbjerg, en ook voor treinen via Flensburg.
De diesel ICEs (Baureihe 605) moesten een grote revisie krijgen, daar had DB geen zin in, dus werd de lease opgezegd en de boel buiten dienst genomen.
De boottrein heeft voor de DSB wel als voordeel dat deze in de binnenlandse dienstregeling is geïntegreerd (al weet ik niet of die kostenbesparing opweegt tegen het gebruik van de boot). Op de nieuwe route is het een extra trein tussen de binnenlandse Deense treinen door.
Het zal voorlopig ook wel dieselen met IC3s blijven, zolang de Denen nog niks anders hebben waar mee naar Duitsland gereden kan worden.
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. Die Vectrons zijn ook geschikt voor Zweden en Duitsland, maar ik weet niet wat de verdere plannen van DSB en DB zijn voor die verbinding.
Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef James1988 het volgende: De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. (...)
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
Op donderdag 17 oktober 2019 18:27 schreef Treinkopper het volgende: Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
twitter:
ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1yreageerretweet
ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1yreageerretweet
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
Toen was ik niet hier
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
voestalpine Railpro @varailpro 17 okt. Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
Wilde spoorstaking Parijs na ongeluk klok 18 okt 2019 9:55 tag
Door een wilde staking van machinisten en conducteurs in de regio Parijs zijn veel stadstreinen uitgevallen. Het gaat om het zogenoemde RER-net. Ook op de regionale lijnen (Transilien) en TER-lijnen elders in Frankrijk vallen er treinen uit. Aanleiding voor de staking is een botsing tussen een regionale trein en een vrachtwagen.
Ongeluk Het ongeval vond woensdag plaats in de omgeving van Charleville-Mézières. Daarbij kreeg een gewond geraakte machinist plotseling alleen de zorg over zeventig geschokte passagiers, onder wie gewonden en zwangere vrouwen aldus de Franse machinisten.
Vakbond eist meer personeel De staking is een initiatief van de vakbond SUD-Rail, meldt de Franse krant Le Parisien. Volgens de vakbond brengt het banenverlies van de Franse spoorwegen (SNCF) de veiligheid in gevaar. “Het is een wonder dat er geen doden zijn gevallen” aldus de vakbond. De vakbond eist dat er weer op iedere trein een conducteur komt. Ook moet er meer personeel op het station komen.”Het leven van reizigers en spoorwegpersoneel staat op het spel”, aldus de vakbond.
voestalpine Railpro @:varailpro 17 okt. Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand. voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende: ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand. voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben
[ Bericht 5% gewijzigd door WcPot op 18-10-2019 23:25:54 ]
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben [ afbeelding ]
Niet meer dan logisch. Deze pröttel rijdt relatief korte afstanden maar als dit als IC ingezet was, dan hadden ze wel meer richting dat aantal gezeten of eroverheen. En die onderdelen hou je voor zoveel mogelijk verschillende treinen die je produceert gelijk, want dat drukt de kosten
Ah Dat was mobiel op een donker scherm wat lastig te zien
Het was op een 16" computerscherm waar donkere modus uit stond ook niet goed te zien hoor Het is ook een beetje dommig om daar zo'n kleur scheidingslijn voor te gebruiken van de maker natuurlijk, want dat valt voor geen kak op.
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben [ afbeelding ]
Deze teller gaat zelfs tot 100 miljoen (niet tot en met)
Hoorde net van een vriend dat ICE105 vandaag o.a. met een stel reed waar het barrijtuig niet functioneerde, de reserveringsdisplays niet evenals de Wagenanzeiger. Er was letterlijk met krijt de route, treinnummer en wagonnummer bovengeschreven ...van de heenrit een dag eerder.
Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
quote:
De grote vraag is wanneer de reiziger dit allemaal tegemoet kan zien. Van der Made stelt vast dat het moeilijk is in de al bestelde intercity’s nieuwe generatie, waarvan er tussen 2021 en 2023 79 in de NS-vloot stromen, zulke ingrijpende veranderingen aan te brengen.
„We zullen dus moeten wachten tot de volgende aanbesteding van tientallen nieuwe treinen die volgend jaar in de planning staat. Die zijn nodig tussen 2024 en 2027, onder meer om onze verouderde dubbeldekkers te vervangen. In onze eisen wordt het moderne interieur zeker ingebracht, zodat de bouwers er rekening mee kunnen houden”, aldus Van der Made.
NS-topman Roger van Boxtel bevestigt tegenover deze krant dat een volgende megaorder van treinen wordt voorbereid. „Dat zullen voornamelijk intercity’s zijn, die ook worden uitgerust met technologische hulpmiddelen, zoals wifi, digitale informatie en genoeg oplaadpunten.”
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2019 22:17:56 ]
Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk: [..]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Ik denk eerder dat anderhalfdekkers het resterende ICM gaan vervangen én geschikt moeten zijn voor de HSL. En misschien het DDZ dat met 50 stellen een relatief kleine serie is
Op dinsdag 22 oktober 2019 22:47 schreef Peterselieman het volgende: Ik ben benieuwd hoe de concepten zich gaan vertalen naar treinstellen van 100 tot 150 meter (misschien 200 meter) lang waarvan één bak enkeldeks is.
Dat wordt waarschijnlijk iets als de Rhein Ruhr Express (Desiro HC) of die gekke dubbeldekkers die de Fransozen krijgen (OMNEO).
Maar gaaf, ben benieuwd, wat je maken? Modern of oud? NL of ander land? Badslippers of raampjes. Of lekker van alles en nog wat?
Ik heb bedacht dat ik best een niet bestaand grensstation in een niet bestaand land op de grens van de VS en de EU kan bouwen. Met wat grappige afwisseling in dingen als bovenleidingportalen enzo maar allemaal wel van de hoogst mogelijke kwaliteit, geen fabrieksbaan maar echt alles zelf doen en zeer gedetailleerd. Ben handig genoeg, ik heb ervaring alhoewel dat wel 20 jaar geleden zo'n beetje voor het laatst gebruikt is bij bouwen, en in 2002 voor het laatst bij een tentoonstelling geweest.
De kamer is 6m breed en 4m diep. Het worden drie lagen; een onderste laag met wegzetruimte voor treinen. Veel goedkope opstelsporen op de onderste laag zonder scenery, dan iets scenery-achtigs en op de bovenste laag een groot station met als het allemaal gaat passen, een werkende heuvelinstallatie. Met dus een grensstation, waarbij het de bedoeling is dat er een Amerikaanse zone en een Europese zone komt en ik zit te denken over een kleine zandgroeve of een industriespoortje in H0e vanaf het station. Verder wil ik in de Amerikaanse zone dan de stationnetjes van Provo en Salt Lake City bouwen.
Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende: UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op.
Het stimuleren van OV-fietsgebruik kan de vraag alsnog accomoderen. Voorzover dat nu nog niet gedaan wordt kun je in de zomermaanden OV-fietsen van forensenstations verplaatsen naar toeristische plekken.
H0, alles digitaal (heb een Z21 centrale waar je honderden treinen mee kan laten rijden en duizenden dingen kan aansturen ofzo, echt volslagen achterlijk maar supergaaf). Ik heb op dit moment echt van alles en nogwat door elkaar. Talent in Syntus-geel/wit, een Taurus, een Vectron, een 151, een 120, een 101, een 1600, een Blokkendoos, drie 2200en in diverse kleuren, ene Beneluxhondekop, een 1100, een 6400, 01.1066, 23.023, Class 66, een Amerikaanse AC6000W en nog een andere amerikaanse loc waarvan ik het type even vergeten ben. Dit alles vergezeld van de nodige wagons en rijtuigen.
Eerstvolgende aanschaf wordt denk ik een RailJet in ÖBB kleuren, een complete set, inclusief geluid want dat is de geylste trein die er bestaat.
Klassieke Nederlandse bovenleidingmasten op het station met 25KV isolatoren/uithouders en omschakelbare bovenleiding, hehehe. Das best een strak idee. Ik heb in mijn leven echt meer dan een kilometer Nederlandse bovenleiding in H0 gesoldeerd.
Gaaf, al best al een idee dus. Had wel iets Amerikaans verwacht bij je Die treinen vind ik zelf lelijk Maar wordt ongetwijfeld iets gaafs zo te horen, ben benieuwd.
Faller ken ik alleen van die huisjes, dat Car system niet. Ook gaaf.
Op woensdag 23 oktober 2019 00:15 schreef derLudolf het volgende: Gaaf, al best al een idee dus. Had wel iets Amerikaans verwacht bij je Die treinen vind ik zelf lelijk Maar wordt ongetwijfeld iets gaafs zo te horen, ben benieuwd.
Faller ken ik alleen van die huisjes, dat Car system niet. Ook gaaf.
Er komen denk ik ook geen Amerikaanse personentreinen. Misschien zo'n klassieker met een steamer ervoor, maar wat er nu rijdt is jaloers op een Fiat Multipla.
Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk: [..]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Niet echt nieuws, dit is een herkauwd bericht van vorig jaar toen dat interieur werd gepresenteerd. De Telegraaf presenteert oud nieuws als nieuw nieuws Twee aanbestedingen komen er dus, één voor sprinters, één voor ICs (gezien de bewoording zal het dus een mega-order ICs worden (of via opties een mega-order worden) en een kleinere order sprinters). Uiterlijk in 2029 moet de DDZ vloot van de baan ivm toegankelijkheidseisen, VIRM heeft daarin een uitzondering, dus vóór die tijd moet er een vervanging zijn in de vorm van nieuwe ICs. Voor vervanging van de resterende ICM wordt vziw gekeken naar vervolgorders ICNG.
Omdat die van de minister een uitzondering heeft gekregen en het einde van de economische levensduur van de jongste stellen pas rond 2045 bereikt is. Zou dus zonde zijn van de miljoenen om die na 2030 niet meer in te kunnen zetten. De rest van het materieel moet vanaf die datum volledig zelfstandig toegankelijk zijn.
VIRM aanpassen aan de nieuwe toegankelijkheideisen vond de minister dan weer niet nodig. Want dat was zonde van de miljoenen om die in 2030 te verbouwen en na 2045 niet meer in te zetten...
VIRM is modulair gemaakt, dus je hoeft alleen maar een paar nieuwe tussenbakken te maken.
Dan je nog kiezen of je de bestaande stellen wil verlengen of dat je overal een bak uithaalt, een nieuwe bak met gelijkvloerse instap er tussen zet en dan met nieuwe kopbakken extra stellen samenstelt.
Op woensdag 23 oktober 2019 12:02 schreef Fred2 het volgende: VIRM is modulair gemaakt, dus je hoeft alleen maar een paar nieuwe tussenbakken te maken.
Dan je nog kiezen of je de bestaande stellen wil verlengen of dat je overal een bak uithaalt, een nieuwe bak met gelijkvloerse instap er tussen zet en dan met nieuwe kopbakken extra stellen samenstelt.
DDZ idem dito.
Desnoods zet je er een enkeldeks bak tussen die je na 2045 kunt hergebruiken elders..
Op woensdag 23 oktober 2019 11:25 schreef ReisT het volgende: VIRM aanpassen aan de nieuwe toegankelijkheideisen vond de minister dan weer niet nodig. Want dat was zonde van de miljoenen om die in 2030 te verbouwen en na 2045 niet meer in te zetten...
Je zou er voor kunnen kiezen om 1 toegang te maken over de trein, voldoe je aan de eis! (Y)
Op woensdag 23 oktober 2019 17:41 schreef James1988 het volgende: Ik vind de stoel waar zij in zit er wel veel uitnodigender en comfortabeler uitzien dan de stoel voor haar.
Dat wel, maar het moet ook niet zo zijn als als je 1,80 lang bent al klem zit tussen de stoelen
Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op.
Het stimuleren van OV-fietsgebruik kan de vraag alsnog accomoderen. Voorzover dat nu nog niet gedaan wordt kun je in de zomermaanden OV-fietsen van forensenstations verplaatsen naar toeristische plekken.
Mooi, NS neemt de prijsverhoging dezelfde dag nog over
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Bij NS is het ook goedkoper, daar hangt alleen een Netgear routertje van twee tientjes in iedere bak en daarom is het zo bagger.
Maar euh, ik ben helemaal klaar met "gratis internet" van vervoerders. Keolis ook met hun 30MB per dag. Daar kan ik niet eens 20% van m'n ochtendmail mee binnenhalen joh, stumperds.
Op donderdag 24 oktober 2019 09:02 schreef Eix het volgende: Misschien is het bedrag inclusief de kosten van een data-abonnement voor de gehele levensduur van het rijtuig?
Of misschien is het gewoon schermen met idiote bedragen zodat mensen vanzelf gaan zeggen "oh laat dan maar zitten" net zoals die toiletten in SLT die de jaarlijkse defensiebegroting van half Afrika per stuk moesten kosten.
vandaag heeft de NS middels een bericht bekend gemaakt dat de spitstrein Alkmaar-Haarlem definitief vervangen zal worden door DDZ. DDM-1 zal volgens dit bericht terzijde gaan.
detail: het bericht is in de loop van middag van internet gehaald.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Vast niet, dat wifi is voor zijn verbinding naar buiten nog steeds afhankelijk van het 2G/3G/4G/5G netwerk van een mobiele provider. En laat Duitsland staat nou niet echt bekend om een goed mobiel netwerk...
Op donderdag 24 oktober 2019 15:06 schreef James1988 het volgende: Daarom verbindt dat ding met alle mobiele netwerken die er zijn en wordt het beste netwerk gebruikt.
Nog afgezien van de technische uitdagingen levert dat nog steeds geen 100% dekking op in Duitsland.
Op donderdag 24 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende: vandaag heeft de NS middels een bericht bekend gemaakt dat de spitstrein Alkmaar-Haarlem definitief vervangen zal worden door DDZ. DDM-1 zal volgens dit bericht terzijde gaan.
detail: het bericht is in de loop van middag van internet gehaald.
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad
de e-locs 1700 van de Houtrakpolder zijn nu wel allemaal naar HKS Metals afgeleverd. Er is dus wat ruimte om DDM-1 te stallen. Echter had ik eerder DDAR verwacht, dat materieel was nagenoeg ongewijzigd weer de baan op geslingerd. DDM-1 had nog nette nieuwe bekleding gekregen in de eerste klas.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De constructie van die rijtuigen helpt ook niet mee. Ook in Nederland heb ik in de IC Berlijn een stuk minder goed bereik dan in een VIRM of ICM op dezelfde route.
Op donderdag 24 oktober 2019 17:09 schreef James1988 het volgende: De constructie van die rijtuigen helpt ook niet mee. Ook in Nederland heb ik in de IC Berlijn een stuk minder goed bereik dan in een VIRM of ICM op dezelfde route.
Kijk, en degelijke kooi van Faraday constructie dus
Volgend jaar met de Trans-Mongolië Expres samen met mijn zus. Maar dan onderweg 2 stops, dus niet rechtstreeks van Moskou naar Beijing. Vancouver-Toronto doe ik wel zonder stops. Trein gaat dwars door de Canadese Rockies oa
Op vrijdag 25 oktober 2019 07:17 schreef greavy het volgende: Volgend jaar met de Trans-Mongolië Expres samen met mijn zus. Maar dan onderweg 2 stops, dus niet rechtstreeks van Moskou naar Beijing. Vancouver-Toronto doe ik wel zonder stops. Trein gaat dwars door de Canadese Rockies oa
Kosten die stops veel extra? Trans-Siberïe of Transmongolië lijken mij ook wel mooi, maar er liggen denk ik best wel wat leuke plaatsen aan die lijn, dan is het toch haast zonde om niet in een aantal niet een aantal een of twee dagen te blijven.
Irkoetsk (en het Baikalmeer), Omsk, Novosibirsk en Jekaterinenburg zijn dermate groot dat ze mij een bezoekje waard zouden lijken. Het zijn ook niet echt plaatsen waar je direct komt
Ga je met Russische of Chinese rijtuigen trouwens, die laatste schijnen wat minder comfortabel te zijn.
Op zaterdag 26 oktober 2019 22:54 schreef James1988 het volgende: In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd.
Op zaterdag 26 oktober 2019 22:54 schreef James1988 het volgende: In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd.
Doen ze in de VS toch ook? I.p.v. de dienstregeling te veranderen voor die ene dag wachten ze gewoon een uur op het eerste station. Bij het ingaan van de zomertijd moeten ze dan ineens een uur inhalen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2019 23:40:42 ]
Nooit geweten dat de NS een trein heeft die maar 1x per week rijdt. Op zaterdagavond de IC van 19.00 uur vanuit Amsterdam Centraal naar Hengelo. Op alle andere dagen rijdt er op dat tijdstip een IC Berlijn tot Bentheim of Hannover.
Op zondag is dan de tegentrein om 9.04 uur uit Hengelo richting Amsterdam
Op zondag 27 oktober 2019 15:47 schreef Peterselieman het volgende: Kwam nog een filmpje tegen hoe ze de uitgebrande wagon van de Duitse supporterstrein wegsleepten
Zo, hele chassis is verbogen. Dat dat nog gesleept mocht worden.
Mja, de enige andere optie is hem van het spoor hijsen en ter plaatse slopen. Gezien de locatie (op de Stadtbahn) was dat ook niet echt een optie denk ik.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het zal ook niet voor niets zijn dat er 3 mensen aandachtig naar dat rijtuig aan het kijken zijn. Vlakbij een noodrem waarschijnlijk (of met een portofoon binnen handbereik).
Mja, de enige andere optie is hem van het spoor hijsen en ter plaatse slopen. Gezien de locatie (op de Stadtbahn) was dat ook niet echt een optie denk ik.
Ah, oké, wist niet dat ze in stedelijk gebied waren gestrand. Aan de vrij baan had je hem bij wijze van de 'berm' in kunnen gooien en de snijbrander er in
Op zondag 27 oktober 2019 20:23 schreef James1988 het volgende: De trein was tot stilstand gekomen t.h.v. S-Bahnstation Bellevue (bij de dierentuin). Dat is wel binnenstedelijk ja
Oh, daar ben ik laatst nog uitgestapt. Komt dichtbij zo
Ik zou het niet snel nog een keer doen als ik ook kan kiezen voor DB
Bedankt hiervoor, ik had het al gelezen maar was het ondertussen alweer vergeten. Ik heb gisteren geboekt voor m'n vader en mijzelf, en met Flixtrain was de rit morgenochtend ¤30 en met DB ¤60. Voor de helft van de prijs wil ik best wel wat comfort inleveren Wellicht dat ik er morgen na aankomst totaal anders over denk, maar iets nieuws proberen kan natuurlijk altijd. Het zal hoe dan ook beter zijn dan met de bus reizen
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 21:30:36 ]
Vanwege het IJzeren Eeuw-weekend bij de Stoomtram Hoorn-Medemblik reed dit weekend de Muizenneus van het Spoorwegmuseum op zaterdag en zondag vier retourritten Hoorn-Enkhuizen. Als trein 28235 is Mat'46 273 onderweg als derde trein deze zondag van Enkhuizen naar Hoorn als (speciaal voor de fotografen) langzaam de molen Ceres bij station Bovenkarspel Flora gepasseerd wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 28 oktober 2019 06:58 schreef J.B. het volgende: Update: ik zit in een Locomore wagon (dus gerenoveerd, met WiFi, stopcontacten en ik geloof zelfs airco) en de trein zit stampvol