Hear, hearquote:Op donderdag 26 september 2019 17:18 schreef Klepper272 het volgende:
[ afbeelding ]Goed bezig Gretatwitter:GretaThunberg twitterde op woensdag 25-09-2019 om 20:44:43Here we go again...As you may have noticed, the haters are as active as ever - going after me, my looks, my clothes, my behaviour and my differences.They come up with every thinkable lie and conspiracy theory. (Thread->) https://t.co/5rS2VpZj00 reageer retweet
of jij wil er een schepje vanaf...quote:Op donderdag 26 september 2019 23:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja gekleurde informatie van linkse leraren die er nog een schepje bovenop doen.
autisme is vooral genetisch, en als je dat dan hebt, zijn wat jij noemt absoluut geen hogere risico factoren. wel dingen als zwangerschap op late leeftijd, of met te kleine periode tusssen zwangerschappen.quote:Op donderdag 26 september 2019 23:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
https://heavy.com/news/20(...)eta-thunberg-mother/
Dat mens (moeder) scheef al een novel over climate change.
[..]
Het is gewoon een gestoorde familie, is niet toevallig dat greta FAS syndrome heeft en beide kinderen autisme hebben. De ouders zijn gewoon linkse hippies die te veel drugs hebben gebruikt tijdens het maken van kinderen, en tijdens zwangerschap waarschijnlijk.
Vader schrijft toevallig ook een boek nu "Our house is on fire" komop zeg.. Wat gekkenhuis
Hele dagen gaat het in het huis over klimaat
FAS is gewoon iets wat verzonnen is door de haters.... dat gaat wel heel ver hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
autisme is vooral genetisch, en als je dat dan hebt, zijn wat jij noemt absoluut geen hogere risico factoren. wel dingen als zwangerschap op late leeftijd, of met te kleine periode tusssen zwangerschappen.
en het is duidelijk dat deze familie hier mee bezig is, ja. maar dat boek is een fantasieverhaal. nog wel geschreven door de moeder EN de kinderen.
misschien kan je je gewoon niet voorstellen dan sommige mensen daadwerkelijk vinden dat je hier iets aan moet doen...
ik dacht dat ze wel een fuck gaf, lol.. waar heb je het over.quote:Op donderdag 26 september 2019 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Hele nieuwe generatie jeugd die geen fuck meer geeft omdat ze toch verdoemd zijn tot de grote apocalyps.
Goed gewerkt ouders van Greta en door Soros betaalde mentor
het niveau kan kennelijk nog wat lager...quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
FAS is gewoon iets wat verzonnen is door de haters.... dat gaat wel heel ver hoor.
Kinderen worden bang gemaakt met doemscenario'squote:Op donderdag 26 september 2019 23:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of jij wil er een schepje vanaf...
mn punt is, kinderen van deze leeftijd krijgen gewoon informatie.
Laat dat gewoon maar even weg. Ik weet nog goed dat mijn oudste zoon op een dag thuis kwam van school en zei: “papa, Donald Trump is wel een gekke meneer met rare plannen”. Had de juffrouw de klas dus blijkbaar verteld. We praten over groep 5 hè. Kijk voor de grap eens naar het jeugdjournaal. Het nieuws wordt zo neutraal mogelijk op een linkse manier gebracht. Kinderen geloven alles wat de juffrouw zegt of wat ze, al dan niet vanuit school, op tv zien.quote:Op donderdag 26 september 2019 23:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
HOW DARE YOU!quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:17 schreef -Chakotay- het volgende:
laten we deze topicreeks maar doodbloeden.. gewoon geen aandacht meer aan schenken
het is de realiteit.quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kinderen worden bang gemaakt met doemscenario's
trump is ook een gekke meneer, lol.quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Laat dat gewoon maar even weg. Ik weet nog goed dat mijn oudste zoon op een dag thuis kwam van school en zei: “papa, Donald Trump is wel een gekke meneer met rare plannen”. Had de juffrouw de klas dus blijkbaar verteld. We praten over groep 5 hè. Kijk voor de grap eens naar het jeugdjournaal. Het nieuws wordt zo neutraal mogelijk op een linkse manier gebracht. Kinderen geloven alles wat de juffrouw zegt of wat ze, al dan niet vanuit school, op tv zien.
Nee vriend, zo makkelijk ga je, je hier niet vanaf maken.quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het is de realiteit.
[..]
trump is ook een gekke meneer, lol.
en dan kijk je toch lekker RTL nieuws.. dan ga je van neutraal en menselijk, naar rechts.
want dat is volgens mij meer je klacht, dat het niet rechts genoeg is.
Daar had de juffrouw dan ook volkomen gelijk in.quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Laat dat gewoon maar even weg. Ik weet nog goed dat mijn oudste zoon op een dag thuis kwam van school en zei: “papa, Donald Trump is wel een gekke meneer met rare plannen”. Had de juffrouw de klas dus blijkbaar verteld. We praten over groep 5 hè. Kijk voor de grap eens naar het jeugdjournaal. Het nieuws wordt zo neutraal mogelijk op een linkse manier gebracht. Kinderen geloven alles wat de juffrouw zegt of wat ze, al dan niet vanuit school, op tv zien.
is toch een kwestie van perspectief..quote:Op vrijdag 27 september 2019 01:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee vriend, zo makkelijk ga je, je hier niet vanaf maken.
Als volwassene weet je dat je, je nieuwsvergaring uit diverse bronnen moet halen. Om kinderen te indoctrineren met linkse vooroordelen en idealen met als gevolg dat ze angst en een compleet verwrongen beeld krijgen kan gewoon niet door de beugel. We wonen niet in Noord Korea
De meeste mensen vinden wèl dat er iets gedaan moet worden, en zijn er ook mee bezig, op een constructieve manier. Die snappen dat het geen zin heeft om boos de vorige generaties aan te vallen en vervolgens te eisen dat zíj met een oplossing komen - vergeet niet dat Greta géén oplossing geeft, niet eens een oplossingsrichting.quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:05 schreef pokkerdepok het volgende:
misschien kan je je gewoon niet voorstellen dan sommige mensen daadwerkelijk vinden dat je hier iets aan moet doen...
Ja, om het klimaat. Maar niet om andere dingen. Naar school gaan bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik dacht dat ze wel een fuck gaf,
Als die ergens heen zou kunnen, zou die waarschijnlijk vooral graag naar school willen gaan voor een betere toekomst.quote:Op vrijdag 27 september 2019 04:48 schreef Remqo het volgende:
Maar dat kleine kind wat mijn schoen in elkaar genaaid heeft, op blote voeten, die is geen voetveeg waard om een mening te geven, laat staan een hatespeech te geven aan een UN-top.
Uit-ste-ken-de vergelijking.....quote:Op vrijdag 27 september 2019 04:48 schreef Remqo het volgende:
Maar dat kleine kind wat mijn schoen in elkaar genaaid heeft, op blote voeten, die is geen voetveeg waard om een mening te geven, laat staan een hatespeech te geven aan een UN-top.
Nouja, die gaat zo als eerste dood. Dus Greta spreekt ook voor hemquote:Op vrijdag 27 september 2019 04:48 schreef Remqo het volgende:
... verzonden van de nieuwste iPhonequote:Op vrijdag 27 september 2019 05:39 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Uit-ste-ken-de vergelijking.....
Iemand die het kan veroorloven neemt een dag vrij om BOE! Te roepen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 05:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als die ergens heen zou kunnen, zou die waarschijnlijk vooral graag naar school willen gaan voor een betere toekomst.
Dat zal best, maar of ze er zelf zo blij van wordt is een vraagstuk voor langere termijn.quote:Op vrijdag 27 september 2019 07:03 schreef Beathoven het volgende:
Het kind heeft in korte tijd al meer ondernomen dan de gemiddelde Fokker in zijn of haar hele leven zal ondernemen.
De vraag of iemand in de verre toekomst blij wordt van keuzes anno nu geldt voor 100% van de wereldpopulatie.quote:Op vrijdag 27 september 2019 07:07 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat zal best, maar of ze er zelf zo blij van wordt is een vraagstuk voor langere termijn.
Ze introduceert onder druk van de klimaatfascisten het nieuwe doemdenken, de jeugd is de toekomst en de dromen afgenomen, alles gaat kapot, ecosystemen storten in. Mensen sterven en lijden. Studeren en huiswerk maken heeft geen zin meer, zelfdoding en depressiviteit neemt toe onder jongeren en drugsgebruik en verslaving daaraan.quote:Op vrijdag 27 september 2019 07:03 schreef Beathoven het volgende:
Het kind heeft in korte tijd al meer ondernomen dan de gemiddelde Fokker in zijn of haar hele leven zal ondernemen.
Heb je cijfers en grafieken die dezelfde relaties leggen en je post ondersteunen?quote:Op vrijdag 27 september 2019 07:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze introduceert onder druk van de klimaatfascisten het nieuwe doemdenken, de jeugd is de toekomst en de dromen afgenomen, alles gaat kapot, ecosystemen storten in. Mensen sterven en lijden. Studeren en huiswerk maken heeft geen zin meer, zelfdoding neemt toe onder jongeren en drugsgebruik en verslaving daaraan.
Regeren is vooruitzien.quote:Op vrijdag 27 september 2019 07:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heb je cijfers en grafieken die dezelfde relaties leggen en je post ondersteunen?
Gestimuleerd door de ouders. Je dacht toch niet dat die van mij me elke vrijdag zouden laten spijbelen, of me alleen naar New York zouden laten gaan (was niet eens geld voor).quote:Op vrijdag 27 september 2019 07:03 schreef Beathoven het volgende:
Ik verwacht idd niet dat je kinderen de kans krijgen een boodschap te verkondigen aan de wereld en eventuele prijzen te pakken.quote:Op vrijdag 27 september 2019 07:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Gestimuleerd door de ouders. Je dacht toch niet dat die van mij me elke vrijdag zouden laten spijbelen, of me alleen naar New York zouden laten gaan (was niet eens geld voor).
Zeg dat maar tegen dat arme kind in Bangladesh die ook later voor jouw nazaten schoentjes knoopt.quote:Op vrijdag 27 september 2019 07:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De vraag of iemand in de verre toekomst blij wordt van keuzes anno nu geldt voor 100% van de wereldpopulatie.
Vwo'ers in Drachten niet gerust op Trumpquote:Op vrijdag 27 september 2019 00:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit dus. Alleen zou ik "sommige" vervangen door "de vocale meerderheid".quote:Op vrijdag 27 september 2019 08:05 schreef theunderdog het volgende:
Greta heeft het grote voordeel dat sommige van haar tegenstanders nog gekker zijn dan zijzelf.
ja, heel naar gekleurd programma. Ook dat item over stikstof woensdagquote:Op vrijdag 27 september 2019 00:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
quote:Beroemde psycholoog waarschuwt ouders Greta Thunberg: “Dit kan rampzalig voor haar aflopen”
Een vooraanstaande Australische psycholoog heeft zijn bezorgdheid geuit over het mentale welzijn van Greta Thunberg. Volgens Dr. Michael Carr-Gregg moet de jonge klimaatactiviste vanwege haar autistische stoornis tegen zichzelf in bescherming worden genomen. “Ik vrees dat ze gaat opbranden.”
Dr. Michael Carr-Gregg, auteur van veertien boeken, is de bekendste psycholoog van Australië en schuift met grote regelmaat aan bij talkshows in binnen- en buitenland. De emotionele speech van Greta, waarin zij met een van woede brekende stem en met tranen in de ogen wereldleiders beschuldigde van het verraden van haar generatie, baart de top-psycholoog zorgen. “Ik ben bang dat Greta hetzelfde wordt als zo’n kindsterretje. Dat ze op een gegeven moment gewoon opbrandt, iets wat rampzalige psychologische gevolgen kan hebben.”
“We gebruiken dit kind”
De Zweedse tiener is wereldwijd het gezicht geworden van een groeiende jeugdbeweging die zich inzet voor een beter klimaat en reist al meer dan een jaar de wereld rond. Naar school gaat ze niet meer, ze ziet het mobiliseren van jongeren als haar nieuwe missie. “Ze heeft zichzelf nu in het middelpunt van de wereld gezet”, merkt Carr-Gregg op. “Ik denk niet dat je dat een meisje van 16 moet aandoen.”
De vooraanstaand psycholoog, die vanwege zijn bekendheid zelfs in tv-series speelt (als zichzelf), doelt daarmee vooral op het feit dat Greta geen gewoon meisje is. Hij verwijst onder meer naar rapporten over de medische gesteldheid van de tieneractivist. “Ik vind het verontrustend dat we dit kind gebruiken. Ze zou behandeling moeten krijgen omdat ze een eetstoornis en Asperger heeft en omdat ze tegen depressie heeft gevochten. Als dit mijn kind zou zijn, zou ik er niet zeker van zijn om haar zo op het wereldtoneel te plaatsen.”
Schaamteloos
Dr. Carr-Gregg benadrukt in gesprek met het Australische radiostation 3AW dat hij geen klimaatontkenner is en dat hij sympathie heeft voor de acties die Thunberg voert. “Ik ben het eens dat we meer moeten doen om de planeet te redden. Mijn kritiek is dan ook niet zozeer op haar gericht, maar meer op haar ouders en de klimaatactivisten die haar schaamteloos gebruiken.”
De Amerikaanse klimaatpsycholoog Renee Lertzman is een andere mening toebedeeld. Volgens haar weerspiegelt de aanpak van Greta een ‘diep, collectief verlangen naar gezond verstand en leiderschap op het gebied van klimaat’. “Tot op heden hebben we dit soort leiderschap, dat we dringend nodig hebben, niet gezien: de waarheid op een gegronde manier vertellen. Greta is niet hysterisch en doet niet uit de hoogte, ze heeft gewoon een leegte opgevuld.”
Kritiek
Greta’s boze en emotionele toespraak leidde deze week tot duizenden kritische, ronduit hatelijke en zelfs seksistische reacties. Zelfs de Amerikaanse president Trump kon het niet laten het meisje belachelijk te maken met een sarcastische tweet. En in een talkshow op Fox News werd het tienermeisje door de conservatieve schrijver Michael Knowles een ‘geestesziek’ meisje genoemd, dat ‘uitgebuit wordt door haar ouders en de internationale linkse beweging’.
Thunberg maakte gisteren korte metten met de negatieve reacties en zette de mensen die ze geplaatst hebben weg als ‘haters’. “Ze gaan over elke grens om het onderwerp van gesprek maar te veranderen, omdat ze koste wat kost niet willen praten over het klimaat en de ecologische crisis. Ik denk simpel gezegd dat ze zich bedreigd voelen door ons”, twitterde ze.
https://www.hln.be/nieuws(...)ar-aflopen~a3ab2b28/
Hebben die kids goed gezien. Het presidentschap van Trump is tot dusver immers een grote clusterfuck geweest.quote:Op vrijdag 27 september 2019 08:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwo'ers in Drachten niet gerust op Trump
https://www.lc.nl/friesla(...)-Trump-21768131.html
Mijn oudste dochter kwam toen Trump verkozen werd ook thuis met de boodschap dat het zeker oorlog zou worden. Ook vanuit de leraren gehoord die deze wijsheid blijkbaar in pacht hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hebben die kids goed gezien. Het presidentschap van Trump is tot dusver immers een grote clusterfuck geweest.
Dat Trump (nog) geen oorlog is begonnen, betekent natuurlijk niet automatisch dat hij een wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan het 'bewaren van de internationale vrede'.quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn oudste dochter kwam toen Trump verkozen werd ook thuis met de boodschap dat het zeker oorlog zou worden. Ook vanuit de leraren gehoord die deze wijsheid blijkbaar in pacht hebben.
In werkelijkheid is Trump een president die meer aan het bewaren van de internationale vrede heeft gedaan dan zijn voorgangers tot aan Bush I.
In tegenstelling tot obama heeft ze niet meerdere landen de vernieling in geholpen dus euh.. we hebben minder gepaste winnaars gezien.quote:Op vrijdag 27 september 2019 10:15 schreef DrMabuse het volgende:
Deze puber met grote geestelijke problemen zou de Nobelprijs voor de vrede verdienen.
De tering.
De mensheid is deels echt volkomen achterlijk / doorgeslagen.
Ongeacht of het daadwerkelijk zo is ben ik van mening dat men dat vlak na zijn verkiezing helemaal nog niet kon zeggen. Zeker geen Nederlandse leerkrachten die er verder vanaf staan. Ik vel over Trump verder geen oordeel maar dat het bij voorbaat al kinderen wijs wordt gemaakt is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat Trump (nog) geen oorlog is begonnen, betekent natuurlijk niet automatisch dat hij een wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan het 'bewaren van de internationale vrede'.
Het is bijvoorbeeld aan de huidige administratie (lees: Trump) te danken dat de spanningen met Iran dreigen te ontaarden in een conflict. De Iran-deal zorgde voor een zekere mate van rust en stabiliteit, maar daar maakte Trump een einde aan toen hij het verdrag eenzijdig opzegde. Daar kun je van alles van vinden (je kunt het er bijvoorbeeld hartgrondig mee eens zijn), maar zo'n actie draagt niet bij aan de vrede.
Het is hartstikke fijn dat Trump geen oorlog is begonnen met Noord-Korea. Maar laten we niet vergeten dat hij zelf degene was die ernstige dreigingen begonnen te uiten richting Kim Jung-Un. Trump repte over 'fire and fury' en zijn 'big button'. Nu is hij weliswaar vriendjes met Kim, maar of dat de stabiliteit in de regio ten goede komt, is nog maar de vraag. Noord-Korea blijft immers doodleuk raketten testen, tot afgrijzen van Japan en Zuid-Korea, en Trump doet alsof er niets aan de hand is.
De Correspondent wordt gefinancierd door Open Society Foundations.quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Interessant stuk:
https://decorrespondent.n(...)21311946765-18316af3
Pardon? Omdat jij het propaganda vindt en het er niet mee eens bent, moet ik ermee weg gaan? Natuurlijk niet. Ik mag hier posten wat ik wil (binnen de policy) en als je dat niet aanstaat, dan lees je het niet of legt het als onzin naast je neer.quote:Op vrijdag 27 september 2019 10:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De Correspondent wordt gefinancierd door Open Society Foundations.Ga lekker weg met je propaganda.
Inderdaad wel interessant. Komt wat realistischer over dan zo'n eenzijdige simplistische toespraak van Gretaquote:Op vrijdag 27 september 2019 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Interessant stuk:
Welke vrede heeft ze voor elkaar gekregen dan?quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:09 schreef Sicstus het volgende:
Greta gaat de Nobelprijs voor de vrede krijgen, let maar op!
Zweedse prijs...quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:09 schreef Sicstus het volgende:
Greta gaat de Nobelprijs voor de vrede krijgen, let maar op!
Ze heeft wat wereldleiders geschoffeerd.quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Welke vrede heeft ze voor elkaar gekregen dan?
Heeft ze conflicten of oorlogen beslecht? Heeft ze landen die in conflict waren bij elkaar gebracht?
Ik zou me god niet weten hoe zij op dit moment in het plaatje past van nobelprijs voor de vrede.
Paar speeches en wat spijbelen kan dat toch echt niet voor elkaar krijgen.
Het gaat natuurlijk niet alleen om vrede in letterlijke zinquote:Op vrijdag 27 september 2019 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Welke vrede heeft ze voor elkaar gekregen dan?
Heeft ze conflicten of oorlogen beslecht? Heeft ze landen die in conflict waren bij elkaar gebracht?
Ik zou me god niet weten hoe zij op dit moment in het plaatje past van nobelprijs voor de vrede.
Paar speeches en wat spijbelen kan dat toch echt niet voor elkaar krijgen.
Tja haha, is dat al genoeg dan? Want doe ik ook wel even wat rondbellen en die gesprekken opnemen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze heeft wat wereldleiders geschoffeerd.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:21 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om vrede in letterlijke zin![]()
Obama kreeg m al toen hij nog helemaal niks gedaan had, dus alles is mogelijk!
maar wees eerlijk... er wordt niet eens iets gedaan wat ook maar een klein beetje in de buurt komt.quote:Op vrijdag 27 september 2019 05:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden wèl dat er iets gedaan moet worden, en zijn er ook mee bezig, op een constructieve manier. Die snappen dat het geen zin heeft om boos de vorige generaties aan te vallen en vervolgens te eisen dat zíj met een oplossing komen - vergeet niet dat Greta géén oplossing geeft, niet eens een oplossingsrichting.
De meeste mensen snappen ook dat maatregelen nemen lang duurt, omdat er tegenstrijdige belangen zijn en niet alles in één keer kan. Ook kost het kapitalen die er niet zijn.
Voorbeeld: als vandaag iedereen een elektrische auto wil kopen, zijn er niet genoeg in de handel, en bovendien komen ze nergens door een enorm gebrek aan laadpalen. En zelfs als die laadpalen er zouden zijn, zou het huidige elektriciteitsnet dat niet trekken.
het gaat om wat wereldleiders eraan doen, hier.quote:Verder ziet een normaal mens hoe hypocriet we zijn, inclusief Greta. We onderhandelen met onszelf. Ik vlieg niet, dus is het niet erg dat ik vlees eet. Ik rij elektrisch, dus kan ik op vliegvakantie naar Thailand. Ik heb een warmtepomp, dus, ik heb geen kinderen dus ... En Greta had thuis kunnen blijven en een Skypeverbinding met New York kunnen maken.
een stijging is het logische eerset gevolg, lijkt me. als de golfstroom stopt, zijn de rapen pas echt gaar.quote:Daarnaast weten we niet goed wat de effecten zijn van een opgewarmde Aarde. Zo zou er volgens scenario 1 een zeespiegelstijging zijn, maar in scenario 2 stopt de warme golfstroom na enige tijd en daalt de zeespiegel. Waar ga je op inzetten? Het zijn megaprojecten die miljarden kosten, en je kunt ze niet voor alle mogelijke scenario's uitvoeren.
kennelijk is het vooruitzicht niet genoegn nee, dat blijkt. eerst moeten de rampen gaan gebeuren. tot die tijd kan ik het niemand kwalijk nemen als ze zicjh opwinden over zoveel domheid.quote:Het allergrootste probleem is dat er tussen alle landen samengewerkt moet worden. Allemaal hetzelfde beleid. Dat gaat nooit gebeuren, want daar is wereldvrede voor nodig. Daar kun je als puber van dromen, maar het is erg onrealistisch en op geen enkele manier af te dwingen.
ook dat vond ze heel vervelend, zei ze. begon ze toch haar speech mee..quote:Op vrijdag 27 september 2019 05:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, om het klimaat. Maar niet om andere dingen. Naar school gaan bijvoorbeeld.
Eens, als je ziet hoe snel er nu maatregelen na het stikstof rapport zijn gekomen, dan is de klimaatcrisis ook wel een kwestie van willen. Op zich is het niet verkeerd dat Greta het nog eens onder de aandacht brengt, ook al schoot ze haar doel voorbij op deze top.quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar wees eerlijk... er wordt niet eens iets gedaan wat ook maar een klein beetje in de buurt komt.
tijdens WW2, om maar eens iets extreems te noemen, gingen we binnen 5 jaar van kanon tot atoombom. als er echt de wil is om iets te veranderen, wereldwijd, dan gaat het heel snel.
en dat ze geen oplossing veinst te hebben, vind ik juist wel bescheiden. want ze weet heus wel wat er zou moeten gebeuren, ongeveer. maar ze eist alleen dat de leiders het echt gaan proberen.
trump heeft de westerse alliantie ernstig verzwakt. de gevolgen daarvan zullen we nog decennia gaan meemaken.quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn oudste dochter kwam toen Trump verkozen werd ook thuis met de boodschap dat het zeker oorlog zou worden. Ook vanuit de leraren gehoord die deze wijsheid blijkbaar in pacht hebben.
In werkelijkheid is Trump een president die meer aan het bewaren van de internationale vrede heeft gedaan dan zijn voorgangers tot aan Bush I.
iedereen praat nu over dit probleem. of het wel zo erg is , of niet. zoveel awareness heeft nog niemand voor elkaar gekregen. en dat gaat druk leggen op de politiek. bovendien zal elke nieuwe actie waar ze bij is, vanaf nu enorm veel meer aandacht gaan krijgen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:28 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Eens, als je ziet hoe snel er nu maatregelen na het stikstof rapport zijn gekomen, dan is de klimaatcrisis ook wel een kwestie van willen. Op zich is het niet verkeerd dat Greta het nog eens onder de aandacht brengt, ook al schoot ze haar doel voorbij op deze top.
Goed stukquote:Op vrijdag 27 september 2019 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Interessant stuk:
En Greta zelf?quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
iedereen praat nu over dit probleem. of het wel zo erg is , of niet. zoveel awareness heeft nog niemand voor elkaar gekregen. en dat gaat druk leggen op de politiek. bovendien zal elke nieuwe actie waar ze bij is, vanaf nu enorm veel meer aandacht gaan krijgen.
ik zie alleen maar winst.
of ze wordt langzaam volwassenquote:Op vrijdag 27 september 2019 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En Greta zelf?
Zal het haar ooit snel genoeg gaan? Die woede gaat haar opbreken.
Ja, laat haar beginnen met Noord Korea.quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik Greta een tip mag geven: ze praat nu teveel over de hoofden heen. Je komt vaak pas in actie als je persoonlijk wordt benaderd. Dus ik adviseer haar om een tour te maken langs de verschillende wereldleiders en hen face to face van je zorgen op de hoogte te brengen. Dat lijkt mij zinvoller dan zo'n rant waar niemand wat mee kan.
en sommige kinderen hebben vragen... en sommige kinderen gaan zelf informatie zoekenquote:Op donderdag 26 september 2019 23:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Dankzij Trump heeft Europa zijn eigen verdediging weer serieus (moeten) nemenquote:Op vrijdag 27 september 2019 11:31 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
trump heeft de westerse alliantie ernstig verzwakt. de gevolgen daarvan zullen we nog decennia gaan meemaken.
Maar dan moet ze vliegen en dat wil ze niet en dan moet ze huilenquote:Op vrijdag 27 september 2019 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik Greta een tip mag geven: ze praat nu teveel over de hoofden heen. Je komt vaak pas in actie als je persoonlijk wordt benaderd. Dus ik adviseer haar om een tour te maken langs de verschillende wereldleiders en hen face to face van je zorgen op de hoogte te brengen. Dat lijkt mij zinvoller dan zo'n rant waar niemand wat mee kan.
dat klopt. het onaantastbare blok staat op losse schroeven. putin was daar al langer achter.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dankzij Trump heeft Europa zijn eigen verdediging weer serieus (moeten) nemen
Ze gaat niet naar school en heeft toch niks beters te doen, dus de wereld rondzeilen kan ook.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar dan moet ze vliegen en dat wil ze niet en dan moet ze huilen![]()
[ afbeelding ]
Dat geldt voor de meeste kinderen. Die hebben gewoon de contacten niet, hun ouders ook niet. Dan kan je mooi op school oreren, of voor het dorpshuis, het is vrij zinloos.quote:Op vrijdag 27 september 2019 07:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik verwacht idd niet dat je kinderen de kans krijgen een boodschap te verkondigen aan de wereld en eventuele prijzen te pakken.
Gelukkig zijn er nog mensen die niet zwichten voor emotionele chantage. Waarom zou je een meisje van 16 met autisme niet mogen haten wanneer dat meisje:quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
als volwassen vrouw een meisje met autisme zo geobsedeerd hatenecht rijp voor een enkeltje riagg jij
Bedreigt nog wel. En het zijn toch echt haar ouders die je daarvoor schuldig mag stellen, niet haar persoonlijkquote:Op vrijdag 27 september 2019 12:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nog mensen die niet zwichten voor emotionele chantage. Waarom zou je een meisje van 16 met autisme niet mogen haten wanneer dat meisje:
- iedere generatie voor haar schuldig verklaart.
- mensen die het niet met haar eens zijn regelrecht bedreigt.
Gelukkig zijn er nog mensen die niet in dit dieptrieste overgeacteerde drama van deze buikspreekpop trappen.
Moet je daar opgehaald worden? Ik wil wel even een taxi voor je bellen, bij welke inrichting sta je?quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
als volwassen vrouw een meisje met autisme zo geobsedeerd hatenecht rijp voor een enkeltje riagg jij
Bedreigt inderdaad. Met haar "we wont forget" en "we are coming for you", en dat dan zonder enige ironie en zichzelf volledig serieus nemend.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bedreigt nog wel. En het zijn toch echt haar ouders die je daarvoor schuldig mag stellen, niet haar persoonlijk
In Afrika morst men bij de pomp expres benzine naast de tank, dan lijkt het net alsof je veel geld hebt.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moet je daar opgehaald worden? Ik wil wel even een taxi voor je bellen, bij welke inrichting sta je?
Ik haat niemand, ze kan ook naar Poetin, of het midden Oosten, of China. Hoe ver denk je dat ze komt met haar verhaal in Brazilië? Hoe serieus nemen ze haar in Ethiopië of Congo?
een van de weinige dingen die voor ons goed heeft uitgepakt.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dankzij Trump heeft Europa zijn eigen verdediging weer serieus (moeten) nemen
Mooie woordkeus achterlijkquote:Op vrijdag 27 september 2019 12:55 schreef IShootPeople het volgende:
Ze HEEFT gewoon gelijk..
Of wilde je beweren dat ze bij de VN OOK achterlijk zijn ?
Of dat hij dat is:
Wat een onzinquote:Op vrijdag 27 september 2019 12:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Bedreigt inderdaad. Met haar "we wont forget" en "we are coming for you", en dat dan zonder enige ironie en zichzelf volledig serieus nemend.
Uiteraard zijn haar ouders hoofdschuldig aan de uitbuiting van dit zieke onsympathieke kind.
De VN? Die organisatie waar ze al decennialang een klimaattop organiseren waar iedereen in zijn privejet heen komt, de CO2 uitstoot van een klein land veroorzaakt in een week tijd, daar niet bindende afspraken maakt waar niemand zich aan houdt om bij de eerst volgende top te concluderen dat de doelstellingen niet gehaald zijn en het hele circus weer herhalen?quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:55 schreef IShootPeople het volgende:
Ze HEEFT gewoon gelijk..
Of dat hij dat is:
Dus dat leraren zo in de wedstrijd staan vind jij normaal?quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hebben die kids goed gezien. Het presidentschap van Trump is tot dusver immers een grote clusterfuck geweest.
Ze doen net alsof er een staatsgreep gepleegd is en het een junta is...quote:Teleurstelling en twijfel
De verrassing was gisterochtend dan ook groot dat niet de Drachtster favoriet, maar Donald Trump de nieuwe president wordt. Ook de docente wist niet wat ze hoorde. ,,Hoe gaan we dit uitleggen aan de leerlingen?’’, kreeg ze meteen van een collega te horen toen zij zich op school meldde.
Is "we wont forget and we will be coming for you" geen dreigement? Hoe zie jij dat dan?quote:
Zieke onsympathieke kind is een beetje overdreven.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is "we wont forget and we will be coming for you" geen dreigement? Hoe zie jij dat dan?
Niemand is gevrijwaard van kritiek. Maar die leg je dan niet neer bij haar nee maar bij haar opvoeders. Maar goed. Je kan haar ook een ziek kind noemen. En je bedreigt voelen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
en zijn mensen met autisme gevrijwaard van kritiek of tegenspraak?
[..]
Wat voor diagnose denk je aan?
En is dit je tactiek van op de man spelen als je geen argumenten meer hebt?
Ze is gediagnosticeerd met meerdere ziektes, dat is dus gewoon een feit. En dat ze onsympathiek is is mijn mening, daar kun je het hooguit mee oneens zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Zieke onsympathieke kind is een beetje overdreven.
Een ziek kind is gewoon een feitelijke constatering. Ze komt natuurlijk niet zomaar aan die diagnoses. Ik heb ook genoeg kritiek op haar ouders. En ik voel me zeker niet bedreigd. Maar of ik mij bedreigd voel is een totaal andere vraag dan of zij dreigementen uit. Zij uit dreigementen, daarom vind ik haar onsympathiek, maar ik voel mij geenszins bedreigd door een 16 jarige buikspreekpop in het lichaam van een 12 jarige.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niemand is gevrijwaard van kritiek. Maar die leg je dan niet neer bij haar nee maar bij haar opvoeders. Maar goed. Je kan haar ook een ziek kind noemen. En je bedreigt voelen.
Er zijn hier idd een aantal lieden die daar last van hebben ja. Als het verhaal ze niet aanstaat is de bron kut...quote:Op vrijdag 27 september 2019 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pardon? Omdat jij het propaganda vindt en het er niet mee eens bent, moet ik ermee weg gaan? Natuurlijk niet. Ik mag hier posten wat ik wil (binnen de policy) en als je dat niet aanstaat, dan lees je het niet of legt het als onzin naast je neer.
Een organisatie die SA voorzitter maakt van de mensenrechtenraad is inderdaad achterlijk.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:55 schreef IShootPeople het volgende:
Ze HEEFT gewoon gelijk..
Of dat hij dat is:
Dat gaat over het kappen van de regenwouden?quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:55 schreef IShootPeople het volgende:
Ze HEEFT gewoon gelijk..
Of dat hij dat is:
Ach, als de mens zelf niets doet aan overbevolking, dan regelt de aarde dat zelf wel.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:08 schreef Pedroso het volgende:
Eerst maar eens beginnen met het allergrootste probleem w.b. het klimaat en alle andere problemen hier op deze aardkloot, de overbevolking.
De wereldbevolking groeit per dag met ca. 227.000 per dag / 83 miljoen per jaar (cijfers van 2 jaar geleden dus het zal inmiddels nog wel weer hoger liggen).
Als daar niets in veranderd dan zijn alle maatregelen die nu worden genomen niets meer dan een doekje voor het bloeden.
Wellicht moeten we natuurlijke selectie meer zijn gang laten gaan.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ach, als de mens zelf niets doet aan overbevolking, dan regelt de aarde dat zelf wel.
In Brazilië is tenminste nog regenwoud, in Europa hebben we onze wouden al heel lang geleden gekapt.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:21 schreef IShootPeople het volgende:
Dat is een van de zaken die het CO2 probleem en dus klimaatverandering veroorzaken. En dat is maar een klein deel van het verhaal.
De idioot die nu in brazilie aan de macht is doet het hele regenwoud in de uitverkoop. Iets waar de hele wereld afhankelijk van is.
Yep, daar komt het wel op neer.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ach, als de mens zelf niets doet aan overbevolking, dan regelt de aarde dat zelf wel.
Aldus iemand in één van de rijkste landen ter wereld.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht moeten we natuurlijke selectie meer zijn gang laten gaan.
Dat geluk heb ik dan weerquote:Op vrijdag 27 september 2019 13:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aldus iemand in één van de rijkste landen ter wereld.
Sterker, we helpen er zelfs nog aan mee ook.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Yep, daar komt het wel op neer.
En aangezien de mens er weinig tot niets aan gaat doen (overbevolking) is het wachten op een grote ramp waarbij de wereldbevolking weer tot een aanvaardbaar aantal verminderd gaat worden.
De wereld is niet eerlijk. Dat is het nooit geweest en zal het nooit zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies en mensen die dat geluk niet hebben die eh...
Welke kans zou groter zijn? De wereld gaat als 1 blok de klimaatproblematiek te lijf waardoor de CO2 daalt, of de aarde regelt het zelf wel waardoor de bevolking en derhalve de CO2 afneemt.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
En aangezien de mens er weinig tot niets aan gaat doen (overbevolking) is het wachten op een grote ramp waarbij de wereldbevolking weer tot een aanvaardbaar aantal verminderd gaat worden.
We zullen er anders zelf ook genoeg 'last' van krijgen hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aldus iemand in één van de rijkste landen ter wereld.
Nou, slimmer zou ik het niet willen noemen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:38 schreef dagobertE6 het volgende:
Dsppere meid.
Waar babyboomers ons willen uitroeien is de nieuwe generatie voor het eerst slimmer dan dementerende flat earth beliebers.
Laat de aarde het maar regelen, daar heb ik meer vertrouwen in dan in de mensheid die het als één blok zou moeten gaan regelen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Welke kans zou groter zijn? De wereld gaat als 1 blok de klimaatproblematiek te lijf waardoor de CO2 daalt, of de aarde regelt het zelf wel waardoor de bevolking en derhalve de CO2 afneemt.
Ja, je mist kennis over waarschijnlijk allebei de onderwerpen plús kennis over wat er gaande is in de wereld, want je opmerking is onjuist.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:54 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik verbazingwekkend vind is hoe snel de focus van CO2 naar stikstof ging. How? Ik heb het gevoel dat ik iets gemist heb.
quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:55 schreef IShootPeople het volgende:
Ze HEEFT gewoon gelijk..
Of dat hij dat is:
Ik heb het over de focus in de media.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, je mist kennis over waarschijnlijk allebei de onderwerpen plús kennis over wat er gaande is in de wereld, want je opmerking is onjuist.
Beetje vergezocht.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:59 schreef maily het volgende:
Heeft klimaatmeisje speech gejat van Simpsons?
Filmpje in de link ....
Het maakt niet uit ze trappen er toch wel in.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:54 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik verbazingwekkend vind is hoe snel de focus van CO2 naar stikstof ging. How? Ik heb het gevoel dat ik iets gemist heb.
Het is gewoon slecht voor je punt, klaar period.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het maakt niet uit ze trappen er toch wel in.
Waar trappen "we" in?quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het maakt niet uit ze trappen er toch wel in.
Mensen worden graag voor de gek gehouden in het algemeen, en men slikt graag alles voor zoete koek. Zo zijn mensen heel gemakkelijk te manipuleren.quote:
Inderdaad en een andere type mens neemt juist alles voor onwaar aan ook al is er op verschillende manieren aangetoond hoe zaken zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mensen worden graag voor de gek gehouden in het algemeen, en men slikt graag alles voor zoete koek. Zo zijn mensen heel gemakkelijk te manipuleren.
De opvolger van Greta staat al klaartwitter:JudithSnoek twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 20:20:30This is my little #GretaThurnberg .She is 10 years old, but she has a very important message, too...😂 https://t.co/DmNm0imUtp reageer retweet
Dus jij vind dat er geen klimaatprobleem is?quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:24 schreef kaasplankje het volgende:
Zo ook het Thunberg effect, mensen roep hier ZE HEEFT GEWOON GELIJK!! maar ze heeft helemaal geen gelijk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Future_of_Earthquote:Op vrijdag 27 september 2019 13:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
De volgende die niets te vertellen heeft zonder een papiertje voor haar neusquote:Op vrijdag 27 september 2019 14:30 schreef Klepper272 het volgende:
De opvolger van Greta staat al klaartwitter:JudithSnoek twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 20:20:30This is my little #GretaThurnberg .She is 10 years old, but she has a very important message, too...😂 https://t.co/DmNm0imUtp reageer retweet
En er zijn al vele voorbeelden van zaken waar we door regelgeving etc behoorlijke stappen hebben gezet, fosfaatverontreiniging, CFK uitstoot, etc. Waarom niet die lijn doorzetten en de schouders eronder zetten.quote:Laten we het gesprek dus eerlijk voeren. We kunnen het ‘gevecht’ tegen klimaatverandering niet ‘winnen’. De transitie naar een duurzame economie die nu op gang is gekomen, gaat het klimaatprobleem niet ‘oplossen’. Het binaire denken in winst en verlies, probleem en oplossing, moeten we loslaten. Waar het om gaat is de schade zo veel mogelijk te beperken en ons zo goed mogelijk aan te passen. Dat is de kern van een volwassen klimaatdebat.
Nee dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus jij vind dat er geen klimaatprobleem is?
Of vind je dat we al genoeg doen?
Dus je zegt "ze heeft niet gelijk" maar je bedoelt niet dat haar 2 belangrijkste standpunten niet waar zijn? Wat zeg je dan wel? Waarin heeft ze dan niet gelijk?quote:
Zij zegt dat haar dromen zijn afgepakt en haar jeugd is afgenomen. Dat is onzin. Ze zegt aan het begin vd speech dat ze daar helemaal niet zou moeten zijn en dat ze op school zou moeten zitten, wel ze kan gewoon naar school maar heeft er zelf voor gekozen dat aan de kant te schuiven.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus je zegt "ze heeft niet gelijk" maar je bedoelt niet dat haar 2 belangrijkste standpunten niet waar zijn? Wat zeg je dan wel? Waarin heeft ze dan niet gelijk?
De lijn doorzetten is prima maar de vraag is wie betaalt het? Als ik Rutte hoor zeggen dat de rekening eerlijk verdeeld moet worden tussen bedrijfsleven en burgers vrees ik alweer dat het vooral de burger zal zijn die al keer op keer financiele tegenslag heeft moeten incasseren terwijl in het bedrijfsleven het geld tegen de plinten klotst.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Vond dit wel een mooi stuk:
https://decorrespondent.n(...)45056759750-fd4c8342
[..]
En er zijn al vele voorbeelden van zaken waar we door regelgeving etc behoorlijke stappen hebben gezet, fosfaatverontreiniging, CFK uitstoot, etc. Waarom niet die lijn doorzetten en de schouders eronder zetten.
Yep..is paar uur geleden ook geplaatst hier. Zij plaatsen soms best interessante artikelenquote:Op vrijdag 27 september 2019 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Vond dit wel een mooi stuk:
https://decorrespondent.n(...)45056759750-fd4c8342
[..]
En er zijn al vele voorbeelden van zaken waar we door regelgeving etc behoorlijke stappen hebben gezet, fosfaatverontreiniging, CFK uitstoot, etc. Waarom niet die lijn doorzetten en de schouders eronder zetten.
Dus haar retoriek vind je onjuist maar de problemen die ze daarmee aankaart vind je wel bestaand en de moeite om iets aan te doen. Dan is er toch niet echt een probleem behalve dat ze in jouw ogen met de verkeerde argumenten op de juiste conclusies komt.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zij zegt dat haar dromen zijn afgepakt en haar jeugd is afgenomen. Dat is onzin. Ze zegt aan het begin vd speech dat ze daar helemaal niet zou moeten zijn en dat ze op school zou moeten zitten, wel ze kan gewoon naar school maar heeft er zelf voor gekozen dat aan de kant te schuiven.
Hihi er zijn mensen die denken dat het klimaat een links-rechts kwestie is.quote:Op vrijdag 27 september 2019 01:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee vriend, zo makkelijk ga je, je hier niet vanaf maken.
Als volwassene weet je dat je, je nieuwsvergaring uit diverse bronnen moet halen. Om kinderen te indoctrineren met linkse vooroordelen en idealen met als gevolg dat ze angst en een compleet verwrongen beeld krijgen kan gewoon niet door de beugel. We wonen niet in Noord Korea
Oh ha niet gezien...quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Yep..is paar uur geleden ook geplaatst hier. Zij plaatsen soms best interessante artikelen
Ik vind dat juist een heel groot probleem, hoe haar tranen breed worden uitgemeten. Het is emotionele chantage en daarvoor wordt een minderjarig meiske met een psychische stoornis misbruikt. Ik vind het walgelijk.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus haar retoriek vind je onjuist maar de problemen die ze daarmee aankaart vind je wel bestaand en de moeite om iets aan te doen. Dan is er toch niet echt een probleem behalve dat ze in jouw ogen met de verkeerde argumenten op de juiste conclusies komt.
Ik vind Greta vooral ongenuanceerd maar je wint daar meestal ook geen zieltjes mee..met nuance. Eigenlijk is zij gewoon een populistquote:Op vrijdag 27 september 2019 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus haar retoriek vind je onjuist maar de problemen die ze daarmee aankaart vind je wel bestaand en de moeite om iets aan te doen. Dan is er toch niet echt een probleem behalve dat ze in jouw ogen met de verkeerde argumenten op de juiste conclusies komt.
Nee dat is geen onzin. In plaats van onbekommerd op straat te spelen, is ze aan volwassenen aan het uitleggen wat ze allang zouden moeten weten.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zij zegt dat haar dromen zijn afgepakt en haar jeugd is afgenomen. Dat is onzin.
Dat is toch ook waar? Ze redeneert dat het geen zin heeft om naar school te gaan als er geen toekomst is om zich op voor te bereiden.quote:Ze zegt aan het begin vd speech dat ze daar helemaal niet zou moeten zijn en dat ze op school zou moeten zitten, wel ze kan gewoon naar school maar heeft er zelf voor gekozen dat aan de kant te schuiven.
Maakt toch niet uit? Als meer mensen het plaatsen dan wil dat alleen maar zeggen dat het een goed artikel isquote:
Er is toekomst voor ieder kind en zeker ook voor de Greta's.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:49 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee dat is geen onzin. In plaats van onbekommerd op straat te spelen, is ze aan volwassenen aan het uitleggen wat ze allang zouden moeten weten.
[..]
Dat is toch ook waar? Ze redeneert dat het geen zin heeft om naar school te gaan als er geen toekomst is om zich op voor te bereiden.
Alles is perfect logisch consistent.
Klopt. Al die genuanceerde wetenschappers, wat hebben die nou precies bereikt? Niet heel veel. Fight fire with fire!quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind Greta vooral ongenuanceerd maar je wint daar meestal ook geen zieltjes mee..met nuance. Eigenlijk is zij gewoon een populist
Nou, daar verschillen de meningen dus nogal over he.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er is toekomst voor ieder kind en zeker ook voor de Greta's.
Hoezo is er geen toekomst om zich op voor te bereiden? De dag dat de aarde onleefbaar wordt maakt zij niet meer mee, ook niet als je de scenario's van het ipcc er naast legt. Ze is over 2 jaar volwassen, dan is de mensheid echt nog niet vergaan.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:49 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee dat is geen onzin. In plaats van onbekommerd op straat te spelen, is ze aan volwassenen aan het uitleggen wat ze allang zouden moeten weten.
[..]
Dat is toch ook waar? Ze redeneert dat het geen zin heeft om naar school te gaan als er geen toekomst is om zich op voor te bereiden.
Alles is perfect logisch consistent.
Nogmaals jij vind haar argumenten niet valide maar deelt wel haar conclusies, althans dat begrijp ik uit je reacties. En je vind het vervelend dat een minderjarig meisje een emotionele toespraak heeft gehouden.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er is toekomst voor ieder kind en zeker ook voor de Greta's.
Ze wijst op ongenuanceerde manier mensen op een genuanceerde bron. Ze zegt namelijk ik weet niet hoe jullie het op moeten lossen maar luister naar de wetenschappers...quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind Greta vooral ongenuanceerd maar je wint daar meestal ook geen zieltjes mee..met nuance. Eigenlijk is zij gewoon een populist
Nou laten we over 5 jaar eens de balans opmaken of het hysterische gekrijs van Greta inderdaad heeft geleid tot een verlaging van de wereldwijde CO2 uitstoot.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:50 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom valt iedereen over dat meisje? Zij voelt zich boos en onmachtig en het is duidelijk overgekomen. We komen niet verder met de gemoedelijke blablabla van de huidige politici.
Meer nog, als we dit soort types bij GL en SP hadden gehad, was die hele stikstofcrisis misschien eerder aangepakt.
Dat doe discussie noodzakelijk is lijkt me een feit. Je kunt voor of tegen de klimaatakkoorden zijn maar niks doen os in ieder geval geen enkele optie. Zelf sta ik er overigens heel sceptisch in, ik geloof echt wel dat er een probleem is. Ik weiger echter te geloven dat het zo erg is als ons wordt voorgeschoteld.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:42 schreef Dutchguy het volgende:
Wat er vooral nodig is, is een goede discussie hierover en helaas wordt de discussie gekaapt door volwassenen opgestookte hysterische kinderen.
Maar het kan geen kwaad dat 'de volwassen wereld' er voldoende op attent gemaakt wordt dat een leefbare aarde in de toekomst naast de nooit inkrimpende winstmaximalisatie toch ook een mooi streven kan zijn?quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoezo is er geen toekomst om zich op voor te bereiden? De dag dat de aarde onleefbaar wordt maakt zij niet meer mee, ook niet als je de scenario's van het ipcc er naast legt. Ze is over 2 jaar volwassen, dan is de mensheid echt nog niet vergaan.
Behalve dat het kind ziek is, een verleden van psychische problemen heeft, gebruikt wordt door volwassenen, leerplichtig is en op school zou moeten zitten, geen oplossingen biedt, dreigend spreekt, iedereen schuldig verklaart etc. Buiten al die tenenkrommende feiten, is het natuurlijk nooit verstandig om problemen aan te vliegen met emotie ipv met ratio.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nogmaals jij vind haar argumenten niet valide maar deelt wel haar conclusies, althans dat begrijp ik uit je reacties. En je vind het vervelend dat een minderjarig meisje een emotionele toespraak heeft gehouden.
Waarom vind je dat zo vervelend eigenlijk?
Maar heeft ze nou een toekomst om zich voor te bereiden of niet? Je kunt nu wel opeens over iets anders beginnen, daar ging het niet om.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Maar het kan geen kwaad dat 'de volwassen wereld' er voldoende op attent gemaakt wordt dat een leefbare aarde in de toekomst naast de nooit inkrimpende winstmaximalisatie toch ook een mooi streven kan zijn?
Ik deel niet haar conclusies. Ik trek mijn eigen wel. Verder laat ik mij niet manipuleren door een paar kindertranen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nogmaals jij vind haar argumenten niet valide maar deelt wel haar conclusies, althans dat begrijp ik uit je reacties. En je vind het vervelend dat een minderjarig meisje een emotionele toespraak heeft gehouden.
Waarom vind je dat zo vervelend eigenlijk?
Denk ook dat greta en anderen daar boos over zijn. De "komt wel goed" "Gaat zijn gangetje" houding van vrijwel iedereen. Het wordt door de meeste mensen niet als een direct probleem gezien maar als iets dat er ook nog is. Ik kan me wel voorstellen dat ze denk er is blijkbaar een enorm probleem volgens "de wetenschap" maar iedereen doet er maar een beetje laconiek over, waaom is niet de halve wereld in paniek en in de grootste paraatheid om er iets aan te doen. Ik kan me voorstellen dat het voor haar voelt als een huis dat in brand staat waar iedereen een beetje naar staat te kijken en zijn handen aan warmt maar niemand de brandweer belt of probeert te blussen, en dat terwijl het haar huis is!quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Maar het kan geen kwaad dat 'de volwassen wereld' er voldoende op attent gemaakt wordt dat een leefbare aarde in de toekomst naast de nooit inkrimpende winstmaximalisatie toch ook een mooi streven kan zijn?
Je hebt gelijk. Ze maakt zich druk over de toekomst, terwijl ze zelf nog jaren lekker kan gaan feesten! Wat een dom wicht. Op de brandstapel!quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoezo is er geen toekomst om zich op voor te bereiden? De dag dat de aarde onleefbaar wordt maakt zij niet meer mee, ook niet als je de scenario's van het ipcc er naast legt. Ze is over 2 jaar volwassen, dan is de mensheid echt nog niet vergaan.
Er is wel een verschil tussen ratio en apathie hè. Problemen worden nu aangevlogen vanuit een behoorlijke apathische houding, tja lastig lastig kost wel geld misschien als we het zo kunnen draaien dat we er economisch beter uit kunnen komen dan zou misschien wel dit dat. Wie weet lost het zichzelf wel op...quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Behalve dat het kind ziek is, een verleden van psychische problemen heeft, gebruikt wordt door volwassenen, leerplichtig is en op school zou moeten zitten, geen oplossingen biedt, dreigend spreekt, iedereen schuldig verklaart etc. Buiten al die tenenkrommende feiten, is het natuurlijk nooit verstandig om problemen aan te vliegen met emotie ipv met ratio.
Maar helaas zijn rationele mensen steeds meer een minderheid lijkt het.
Wat ze zelf aangeeft, het heeft geen zin om naar school te gaan want het heeft toch geen zin. Lekker houding weer, en maar wijzen met dat vingertje. Maar zij mag dat doen want puber met issues.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar heeft ze nou een toekomst om zich voor te bereiden of niet? Je kunt nu wel opeens over iets anders beginnen, daar ging het niet om.
Wil je een oplossing?quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Behalve hysterisch krijsen heb ik haar nog niet kunnen betrappen op het aanreiken van de oplossing.
Nu deel je haar conclusies niet meer, en net zei je dat je het ook niet niet met ze eens was? Ik snap je niet meer.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik deel niet haar conclusies. Ik trek mijn eigen wel. Verder laat ik mij niet manipuleren door een paar kindertranen.
Voorspelbaar.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ze maakt zich druk over de toekomst, terwijl ze zelf nog jaren lekker kan gaan feesten! Wat een dom wicht. Op de brandstapel!
Van hysterisch krijsen is nog nooit een probleem verdwenen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen ratio en apathie hè. Problemen worden nu aangevlogen vanuit een behoorlijke apathische houding, tja lastig lastig kost wel geld misschien als we het zo kunnen draaien dat we er economisch beter uit kunnen komen dan zou misschien wel dit dat. Wie weet lost het zichzelf wel op...
Er zijn zo drie grote zaken die zonder al teveel problemen kunnen worden doorgevoerd.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen ratio en apathie hè. Problemen worden nu aangevlogen vanuit een behoorlijke apathische houding, tja lastig lastig kost wel geld misschien als we het zo kunnen draaien dat we er economisch beter uit kunnen komen dan zou misschien wel dit dat.
Graag, maar die zal niet van Greta komen.quote:
quote:
Van de boodschapper neerschieten is nog nooit de realiteit veranderd.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Van hysterisch krijsen is nog nooit een probleem verdwenen.
En? Zouden we omdat haar argument misschien niet volledig geldig is volgens jou maar niet kritisch moeten kijken hoe we met onze leefomgeving omgaan?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Voorspelbaar.
Jij zegt dat er geen toekomst is om zich op voor te bereiden. ik weerleg dat eenvoudig omdat zelfs volgens de meest zwarte scenario's Greta gewoon zal sterven van ouderdom en niet door het klimaat.
Ja, we kunnen beter allemaal hysterisch meekrijsen, dan ben je gekwalificeerd in jouw kringen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:10 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nu heb je jezelf gediskwalificeerd.
In oplopende volgorde van hoeveelheid impact:quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Graag, maar die zal niet van Greta komen.
Van "hysterisch krijsen" is er wel eens een probleem aangepakt...quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Van hysterisch krijsen is nog nooit een probleem verdwenen.
Neerschieten? Wat is dit nu weer?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:11 schreef ErikT het volgende:
[..]
Van de boodschapper neerschieten is nog nooit de realiteit veranderd.
Dat pretendeert ze ook nergens...quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Graag, maar die zal niet van Greta komen.
Dat zei ik niet.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, we kunnen beter allemaal hysterisch meekrijsen, dan ben je gekwalificeerd in jouw kringen.
Op wie slaat dit?quote:Met een wapperend vingertje iedereen de maat nemen maar bij een serieus weerwoord daar niet op in gaan maar het in het absurde trekken en vervolgens boos worden als je niks klaar speelt. Tja...
quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:13 schreef ErikT het volgende:
[..]
In oplopende volgorde van hoeveelheid impact:
Eet geen vlees.
Koop alleen spullen als je ze echt nodig hebt.
Neem niet het vliegtuig.
Spring van een flat.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat haar argument ongeldig is en dat je lastig serieus te nemen bent als discussiepartner als je dat ongeldige argument vervolgens hier gaat pogen te verdedigen zoals ErikT.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En? Zouden we omdat haar argument misschien niet volledig geldig is volgens jou maar niet kritisch moeten kijken hoe we met onze leefomgeving omgaan?
De meeste burgers kunnen het eenvoudigweg ook niet betalen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat doe discussie noodzakelijk is lijkt me een feit. Je kunt voor of tegen de klimaatakkoorden zijn maar niks doen os in ieder geval geen enkele optie. Zelf sta ik er overigens heel sceptisch in, ik geloof echt wel dat er een probleem is. Ik weiger echter te geloven dat het zo erg is als ons wordt voorgeschoteld.
Het hele probleem van de huidige westerse maatschappij is gewoon dat het geld regeert. Dat is een cyclus die amper te doorbreken is. Het probleem moet mondiaal worden opgelost maar dat gaat niet als er lokale financiële belangen aan vast hangen. Ik luister vaak radio 1 maar wat ik daar voornamelijk over stikstof hoor is dat het de bouwsector hard gaat raken als de vergunningen niet snel worden afgegeven. Alleen maar even om aan te geven hoe de informatie als doorsnee burger tot mij komt.
Het lijkt er in ieder geval op dat de bouwsector volgende week aan de gang moet en daarna gaan we kijken wat we met stikstof gaan doen.
CO2 idem. Heel Nederland zo snel mogelijk aan de zonnepanelen. Daar wordt ontiegelijk veel geld mee verdient. Maar waarom zijn de grote bedrijven nog niet over? Die hebben nu kapitaal en zouden juist een voorbeeld kunnen stellen.
Nee het is mij in ieder geval duidelijk wat de voornaamste redenen zijn om voorlopig iets aan het klimaat te doen, geld verdienen over de rug van burgers.
Beeldspraak. "Shoot the messenger."quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Neerschieten? Wat is dit nu weer?
Hoeft ook niet bespaar je de moeite.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nu deel je haar conclusies niet meer, en net zei je dat je het ook niet niet met ze eens was? Ik snap je niet meer.
Er is hier niemand van het padje af, of rijp voor de Riagg.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:15 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat zei ik niet.
Wat zijn "mijn kringen"?
[..]
Op wie slaat dit?
Ik wilde maar zeggen: als jij denkt dat er zoiets is als een rationeel mens, dan ben je aardig ver van het pad af.
nee hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Van "hysterisch krijsen" is er wel eens een probleem aangepakt...
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat pretendeert ze ook nergens...
Dus de argumenten dat haar wereld is vergalt kloppen volgens jou niet. Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat haar argument ongeldig is en dat je lastig serieus te nemen bent als discussiepartner als je dat ongeldige argument vervolgens hier gaat pogen te verdedigen zoals ErikT.
Als je serieus genomen wilt worden moet je geldige argumenten gebruiken. Zo werkt dat in de echte wereld. Als je argumenten wel lekker bekken maar vervolgens zo worden doorgeprikt bereik je het tegenovergestelde.
Nou, gebruik je fantasie. Ik hoef toch niet alles uit te leggen?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]van een flat springen is geen CO2 vriendelijke oplossing. Ook al belandt je met je hoofd tussen de stoeptegel van zes hoog, dan nog komt de traumahelikopter...
Ik vind het maar een vreemde opmerking, te verwachten is dat er straks weer een x aantal users komen met verwijten dat Scheurbuik haar wil laten neerschieten.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:16 schreef ErikT het volgende:
[..]
Beeldspraak. "Shoot the messenger."
Is dit een serieuze vraag?
Jij hebt wel erg veel moeite met figuurlijk taalgebruik he? Grote goden.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is hier niemand van het padje af, of rijp voor de Riagg.
Waarom moeten een x aantal users altijd van die persoonlijke steken geven?
Net zo'n kuitenbijtertje
Nu negeer je alle situaties waar muizen of spinnen uit huizen zijn verwijderd nadat personen hysterisch hebben gegild...quote:
Hoeveel CO2 uitstoot is er eigenlijk in Zweden? Ontbossing? Zware industrie? Mijnbouw?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus de argumenten dat haar wereld is vergalt kloppen volgens jou niet. Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?
Dat zul jij wel weten. Ik ieder geval niet mijn kringen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:15 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat zei ik niet.
Wat zijn "mijn kringen"?
op jou.quote:Op wie slaat dit?
MWoah, valt wel mee. Als jij denkt dat we raketten naar de maan kunnen sturen zonder technische problemen rationeel te benaderen ben je toch echt zelf van het padje af maar dat zal wel voortkomen uit onwetendheid.quote:Ik wilde maar zeggen: als jij denkt dat er zoiets is als een rationeel mens, dan ben je aardig ver van het pad af.
Serieus?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vreemde opmerking, te verwachten is dat er straks weer een x aantal users komen met verwijten dat Scheurbuik haar wil laten neerschieten.
Door te gillen zit er echt geen spin minder in je huis hoor. Daar zal toch echt een rationele handeling op moeten volgen om de spin daadwerkelijk te verwijderen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nu negeer je alle situaties waar muizen of spinnen uit huizen zijn verwijderd nadat personen hysterisch hebben gegild...
Precies en die spin wordt verwijderd omdat iemand gilde (niet doordat), als die persoon niet gegild had had andere persoon de spin gewoon lekker kunnen laten zitten.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Door te gillen zit er echt geen spin minder in je huis hoor. Daar zal toch echt een rationele handeling op moeten volgen om de spin daadwerkelijk te verwijderen.
Exact!quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
De meeste burgers kunnen het eenvoudigweg ook niet betalen.
Pas afgestudeerden hebben een gigantische studieschuld.
De meeste stellen/ouders moeten allebei werken om het hoofd boven water (no pun intended) te houden.
Veel ouderen hebben alleen AOW.
Het lijkt erop alsof alleen een kleine groep lucky few met een bovenmodaal inkomen of een goed pensioen nog wat financiële slagruimte hebben.
En degenen die nu rond 45-60 zijn zien hun opgebouwde pensioen ook langzaam verdampen, althans de zekerheid van dat opgebouwde pensioen is niet zo zeker meer. Die groep zal om die reden ook wel 2 keer nadenken voor ze gaan investeren.
Maak je woning CO2-neutraal! Hoe dan?
Greta kan me wat zolang er geen wereldwijde aanpak is.
Dit verheldert weinig.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat zul jij wel weten. Ik ieder geval niet mijn kringen.
Wie heb ik de maat genomen? Naar wie wapper ik met mijn vingertje?[/quote]quote:op jou.
Ah, mensen kunnen rationeel redeneren, dat bedoel je. Dat is heel wat anders natuurlijk.quote:MWoah, valt wel mee. Als jij denkt dat we raketten naar de maan kunnen sturen zonder technische problemen rationeel te benaderen ben je toch echt zelf van het padje af maar dat zal wel voortkomen uit onwetendheid.
Ik weet niet waar je de conclusie uit het begin van je reactie op baseert. In ieder geval niet op wat ik heb gezegd.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus de argumenten dat haar wereld is vergalt kloppen volgens jou niet. Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?
Die rationele handeling is hier echter wel het gevolg van de gil, zijnde de oorzaak, in deze oorzaak-gevolg relatie.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Door te gillen zit er echt geen spin minder in je huis hoor. Daar zal toch echt een rationele handeling op moeten volgen om de spin daadwerkelijk te verwijderen.
Nee. De handeling is het gevolg van de constatering dat er een spin zit.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:26 schreef ErikT het volgende:
[..]
Die rationele handeling is hier echter wel het gevolg van de gil, zijnde de oorzaak, in deze oorzaak-gevolg relatie.
En dat is volgens mij precies wat Greta aankaart: dat de politici niet het speelveld creëren waarbinnen mensen kunnen doen wat ze moeten doen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Exact!
Ik heb de wijsheid niet in pacht en niet de tijd en zin om 100 rapporten door te nemen. Maar zolang diegenen die dat wel behoren te doen de schulden en de lasten naar beneden afschuiven geloof ik er niet zo heel hard in als Greta.
Overigens zou ik morgen mijn huis direct kunnen voorzien van warmtepomp en zonnepanelen maar dat dan draai ik er alsnog zelf voor op. Zakendoen met de overheid, daar heb ik op de langere termijn weinig vertrouwen in.
Gast, geef het op. Er staan nog genoeg punten open waar je wat kan winnen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. De handeling is het gevolg van de constatering dat er een spin zit.
Op jouw opmerking dat haar wereld nog leefbaar is als ze dood gaat. Maar je vind dus wel dat haar wereld vergald wordt maar niet onleefbaar en in haar argument heb je dat blijkbaar wel gehoord.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je de conclusie uit het begin van je reactie op baseert. In ieder geval niet op wat ik heb gezegd.
Maar het klopt. Volgens mij kloppen die niet. Ik denk dat de wereld wel vergald zal worden als we op deze voet door gaan.
Jij blijft maar reageren met onzinnige argumenten. Iemand moet die nonsens toch weerleggen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef ErikT het volgende:
[..]
Gast, geef het op. Er staan nog genoeg punten open waar je wat kan winnen.
En die constatering kan door iemand aangegeven worden door hysterisch krijsen. Neemt niet weg dat de hysterisch krijsende persoon ook had kunnen zeggen "hey daar zit een spin" maar problemen worden soms wel eens opgelost omdat iemand hysterisch krijste.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. De handeling is het gevolg van de constatering dat er een spin zit.
Is goed joh.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij blijft maar reageren met onzinnige argumenten. Iemand moet die nonsens toch weerleggen.
Wat Greta aankaart is wezenlijk anders. Zij stelt de klimaat problemen als een voldongen feit waar wereldleiders iets aan moeten doen. Wat ze in mijn ogen eigenlijk zegt is dat de huidige generatie haar leven (nu al!) heeft verwoest en dat ze verantwoordelijk gehouden moeten worden voor hun daden. Ze schildert de hele wereldtop af als een stel achterlijke debielen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef ErikT het volgende:
[..]
En dat is volgens mij precies wat Greta aankaart: dat de politici niet het speelveld creëren waarbinnen mensen kunnen doen wat ze moeten doen.
Ik vind dat wel een terechte kritiek.
De rest van Nederland moet dan ook gewoon werken om zijn zonnepanelen te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:37 schreef Slayage het volgende:
Aardig opkomst trouwens vandaag in den haag met de loop. Liep toevallig een stukje mee met die lui. Voornamelijk jongeren overigens.
Ik heb dat niet gehoord, maar ErikT zegt dat dat haar argument is om niet naar school te gaan. En dat is natuurlijk gewoon een onzinnig argument.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Op jouw opmerking dat haar wereld nog leefbaar is als ze dood gaat. Maar je vind dus wel dat haar wereld vergald wordt maar niet onleefbaar en in haar argument heb je dat blijkbaar wel gehoord.
Nou, dat is natuurlijk prima maar geen nieuw geluid en het zal ook nu niks uithalen.quote:Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?
Ja, hier heb ik ergens hierboven al over gepost: ze redeneert dat haar jeugd is afgepakt, omdat zij de taak op zich heeft genomen om onverantwoordelijke wereldleiders tot de orde te roepen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat Greta aankaart is wezenlijk anders. Zij stelt de klimaat problemen als een voldongen feit waar wereldleiders iets aan moeten doen. Wat ze in mijn ogen eigenlijk zegt is dat de huidige generatie haar leven (nu al!) heeft verwoest en dat ze verantwoordelijk gehouden moeten worden voor hun daden.
Is dat helemaal onterecht?quote:Ze schildert de hele wereldtop af als een stel achterlijke debielen.
Interessant. Wie heeft daar voordeel van dan?quote:Persoonlijk sta ik er wel anders in. Ik geloof wel dat er een probleem is wat opgelost dient te worden maar ik geloof niet dat het zo verschrikkelijk is als ons wordt voorgespiegeld maar meer een reden om geld te verdienen over de rug van burgers.
Daarna allemaal lekker naar de Mc.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:37 schreef Slayage het volgende:
Aardig opkomst trouwens vandaag in den haag met de loop. Liep toevallig een stukje mee met die lui. Voornamelijk jongeren overigens.
Nog nooit is er actie ondernomen doordat mensen aandacht op iets vestigen, klagen of zoals jij het noemt 'hysterisch krijsen'?quote:
Blijkt prima te werken daarquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..] het is ronduit absurd om dan vervolgens dat fantasiefiguur aan te passen omdat iemand er aanstoot aan neemt.
Nee, iemand zal hooguit op het hysterische gekrijs af komen om te kijken wat er aan de hand is om vervolgens zelf te constateren dat er een spin zit.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En die constatering kan door iemand aangegeven worden door hysterisch krijsen. Neemt niet weg dat de hysterisch krijsende persoon ook had kunnen zeggen "hey daar zit een spin" maar problemen worden soms wel eens opgelost omdat iemand hysterisch krijste.
Het hysterisch krijsen is in dit geval niet de oplossende daad maar wel een manier om iets aan te geven. Niet altijd de meest handige omdat hij ook averechts kan werken.
Okee, nu mag jij mij stapsgewijs uitleggen hoe het logisch inconsistent is om je voor te bereiden op een toekomst die er niet gaat komen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb dat niet gehoord, maar ErikT zegt dat dat haar argument is om niet naar school te gaan. En dat is natuurlijk gewoon een onzinnig argument.
Dat denk ik ook.quote:Nou, dat is natuurlijk prima maar geen nieuw geluid en het zal ook nu niks uithalen.
Nou, dat is een hele andere discussie maar in amsterdam en op de npolijkt het misschien of zwarte piet verdwijnt maar in het merendeel van de intochten is hij nog gewoon zwart:quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:42 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nog nooit is er actie ondernomen doordat mensen aandacht op iets vestigen, klagen of zoals jij het noemt 'hysterisch krijsen'?
Wat gebeurt er dan met - een nogal favoriet onderwerp van je - zwarte piet?
[..]
Blijkt prima te werken daar
quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat is een hele andere discussie maar in amsterdam en op de npolijkt het misschien of zwarte piet verdwijnt maar in het merendeel van de intochten is hij nog gewoon zwart:
https://www.google.com/am(...)gemeenten-zwart.html
Dus nee, echt veel effect heeft het niet.
Precies het is de media zelf die deze kwestie ieder jaar weer opblaast tbv een 50tal demonstranten terwijl de rest van het land er niets om geeft.quote:Het AD merkte ook irritatie bij enkele Sinterklaascomités. Zij zeggen klaar te zijn met de discussie over het uiterlijk van Zwarte Piet en vinden dat de media die in leven houden.
Tja, als je denkt dat die toekomst niet gaat komen hoef je je er natuurlijk niet op voor te bereiden. Maar dat geeft wat mij betreft precies aan hoe dat kind is geïndoctrineerd want er is geen wetenschapper of klimaatmodel dat voorspelt dat de aarde in deze generatie al onbewoonbaar wordt.Dus het hele idee dat "die toekomst niet gaat komen" is al volstrekt irrationeel en op geen enkele wetenschap gebaseerd.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Okee, nu mag jij mij stapsgewijs uitleggen hoe het logisch inconsistent is om je voor te bereiden op een toekomst die er niet gaat komen.
Kijk, je kan het er wel mee oneens zijn, met die conclusie dat er geen toekomst is, maar zij is die mening toegedaan.
(De exacte definitie van toekomst mag je mee spelen, want dat doet zij ook.)
[..]
oh net stelde je nog dat het geen effect zou hebben. Nu is 'veel effect' ineens waar het om draait?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat is een hele andere discussie maar in amsterdam en op de npolijkt het misschien of zwarte piet verdwijnt maar in het merendeel van de intochten is hij nog gewoon zwart:
https://www.google.com/am(...)gemeenten-zwart.html
Dus nee, echt veel effect heeft het niet.
Ben niet in de Mac geweest maar bij de Appie waren er aardig wat jongeren, zag nog wat mensen kibbelen over of het nodig was om een plastic zakje te pakken bij je bolletjequote:Op vrijdag 27 september 2019 15:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daarna allemaal lekker naar de Mc.
“We will be watching you”. Klinkt in mijn optiek al redelijk als een veroordeling.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:41 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, hier heb ik ergens hierboven al over gepost: ze redeneert dat haar jeugd is afgepakt, omdat zij de taak op zich heeft genomen om onverantwoordelijke wereldleiders tot de orde te roepen.
Ik heb verder niet het idee dat ze oproept tot het strafrechterlijk vervolgen van wereldleiders.
Ligt aan de context. Uit de mond van een 16-jarige snotneus klinkt het vrij ridicuul.quote:Is dat helemaal onterecht?![]()
Het biedt daarnaast ook veel werkgelegenheid. Kijk naar al die zonnepaneelboeren. Het levert alleen maar geld op in plaats van dat het iets kost.quote:Interessant. Wie heeft daar voordeel van dan?
Lijkt mij eerder dat alles al decennia wordt tegengehouden door de heersende orde om geld te kunnen blijven verdienen.
Maar ik vind het oprecht interessant hoe al die lijntjes lopen in jouw redenering.
Het probleem was volgens de activisten "zwarte piet" . Dat probleem is er nog steeds dus in dat opzicht geen effect.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh net stelde je nog dat het geen effect zou hebben. Nu is 'veel effect' ineens waar het om draait?
Daarnaast is het aanpassen van de 2 grootste intochten (waarvan 1, die door het hele land live wordt gevolgd) ook geen klein effect te noemen. (Om nog maar te zwijgen over hun invloed op de rest, over een paar jaar).
Wordt het dan niet eens tijd het over de spin te gaan hebben ipv over degene die op de spin heeft gewezen?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, iemand zal hooguit op het hysterische gekrijs af komen om te kijken wat er aan de hand is om vervolgens zelf te constateren dat er een spin zit.
Hoe is dat een veroordeling?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
“We will be watching you”. Klinkt in mijn optiek al redelijk als een veroordeling.
Er zit een stevige wereld tussen al het leven is vergaan en door een hoop problemen komt er een zware tijd aan. Waardoor de fijne toekomst die iemand voor ogen had niet zo waarschijnlijk meer is.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, als je denkt dat die toekomst niet gaat komen hoef je je er natuurlijk niet op voor te bereiden. Maar dat geeft wat mij betreft precies aan hoe dat kind is geïndoctrineerd want er is geen wetenschapper of klimaatmodel dat voorspelt dat de aarde in deze generatie al onbewoonbaar wordt.Dus het hele idee dat "die toekomst niet gaat komen" is al volstrekt irrationeel en op geen enkele wetenschap gebaseerd.
Maar vertel eens, denk jij dat de aarde binnen nu en 60 jaar onbewoonbaar is?
Misschien wil ze zelf wel kinderen. En kleinkinderen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, als je denkt dat die toekomst niet gaat komen hoef je je er natuurlijk niet op voor te bereiden. Maar dat geeft wat mij betreft precies aan hoe dat kind is geïndoctrineerd want er is geen wetenschapper of klimaatmodel dat voorspelt dat de aarde in deze generatie al onbewoonbaar wordt.Dus het hele idee dat "die toekomst niet gaat komen" is al volstrekt irrationeel en op geen enkele wetenschap gebaseerd.
Beetje onspecifieke vraag.quote:Maar vertel eens, denk jij dat de aarde binnen nu en 60 jaar onbewoonbaar is?
Prima, dan ga je lekker niet naar school. Iemand moet tenslotte ook de wc op het station schoon maken.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Er zit een stevige wereld tussen al het leven is vergaan en door een hoop problemen komt er een zware tijd aan. Waardoor de fijne toekomst die iemand voor ogen had niet zo waarschijnlijk meer is.
Ik denk niet dat ze er wakker van zullen liggen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
“We will be watching you”. Klinkt in mijn optiek al redelijk als een veroordeling.
OK.quote:Ligt aan de context. Uit de mond van een 16-jarige snotneus klinkt het vrij ridicuul.
Dit is het? Het grote complot? Deze 3 zinnen?quote:Het biedt daarnaast ook veel werkgelegenheid. Kijk naar al die zonnepaneelboeren. Het levert alleen maar geld op in plaats van dat het iets kost.
Ik denk dat ze zat leert en contacten op doet.quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Prima, dan ga je lekker niet naar school. Iemand moet tenslotte ook de wc op het station schoon maken.
Vooralsnog zie ik er eerder een verdienmodel in dan ernstige problematiek ja. Wil je dat ik dat volledig toelicht? Ik denk dat je verstandig genoeg bent om dat verdienmodel zelf ook te zien.quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:01 schreef ErikT het volgende:
Dit is het? Het grote complot? Deze 3 zinnen?
Ik ben een beetje teleurgesteld.
Wat intelligentere ouders hebben hun contacten en financiën wel bedoel je.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meeste kinderen. Die hebben gewoon de contacten niet, hun ouders ook niet. Dan kan je mooi op school oreren, of voor het dorpshuis, het is vrij zinloos.
Wat intelligentere ouders zullen dat soort kansloze rants ook niet aanmoedigen.
Je zou bijna denken dat ze commercieel uitgebuit wordt door haar moeder die er graag een boek over schrijft....quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zat leert en contacten op doet.
Vermoedelijk zal ze straks meer te besteden hebben dan jij en ik bij elkaar (en dan ga ik er even vanuit dat jij het ook niet slecht hebt).
Veel mensen prikken daar wel doorheen. Een aantal mensen schieten direct de hele boodschap af, dat kan natuurlijk ook maar heel zinnig is dat niet.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, iemand zal hooguit op het hysterische gekrijs af komen om te kijken wat er aan de hand is om vervolgens zelf te constateren dat er een spin zit.
Ik maak me idd ook wel een beetje zorgen, dat kan ik niet ontkennen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze commercieel uitgebuit wordt door haar moeder die er graag een boek over schrijft....
Ik denk overigens dat ze binnen 5 jaar psychisch aan de grond zit.
Jawel, iemand moet controleren of ze dat ook daadwerkelijk doen en of de regeltjes wel afdoende zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Iemand die alles volgens de “regeltjes” doet hoef je niet in de gaten te houden.
En ook nog op basis van apocalyptische, onwetenschappelijke voorspellingen dat het binnen enkele decennia klaar is met de mensheid, terwijl we volgens voorspellingen op zijn vroegst pas in 2050 echt wat gaan merken van klimaatverandering. Dan is Greta's generatie ook al een stuk ouder. Ze doet nu alsof zij en haar leeftijdgenoten eronder gaan lijden, maar dat kan gewoon niet.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:41 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, hier heb ik ergens hierboven al over gepost: ze redeneert dat haar jeugd is afgepakt, omdat zij de taak op zich heeft genomen om onverantwoordelijke wereldleiders tot de orde te roepen.
Ik heb verder niet het idee dat ze oproept tot het strafrechterlijk vervolgen van wereldleiders.
Interessante inhoudelijke toevoeging.quote:
Waar ben jij geweest sinds, pak 'm beet, januari?quote:Op vrijdag 27 september 2019 17:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
terwijl we volgens voorspellingen op zijn vroegst pas in 2050 echt wat gaan merken van klimaatverandering.
Weer =/= klimaat.quote:Op vrijdag 27 september 2019 18:08 schreef ErikT het volgende:
Waar ben jij geweest sinds, pak 'm beet, januari?
Milieu =/= klimaat.quote:Op vrijdag 27 september 2019 17:36 schreef Scrapyard het volgende:
Hele topic niet gelezen,
maar dat meisje heeft natuurlijk wel een punt waar het gaat om enerzijds de zogenaamd ''serieuze'' aandacht voor het milieu en anderzijds het continue streven naar economische groei. Dat staat natuurlijk volledig haaks op elkaar.
quote:Op vrijdag 27 september 2019 18:08 schreef ErikT het volgende:
[..]
Waar ben jij geweest sinds, pak 'm beet, januari?
We merken het nu al. 2050 wordt genoemd als in serieus ontwrichtende gevolgen, niet als in dan beginnen we wat te merken.quote:Op vrijdag 27 september 2019 17:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En ook nog op basis van apocalyptische, onwetenschappelijke voorspellingen dat het binnen enkele decennia klaar is met de mensheid, terwijl we volgens voorspellingen op zijn vroegst pas in 2050 echt wat gaan merken van klimaatverandering. Dan is Greta's generatie ook al een stuk ouder. Ze doet nu alsof zij en haar leeftijdgenoten eronder gaan lijden, maar dat kan gewoon niet.
Dat is waar, ik heb het dan ook niet over het weer.quote:
Het kan toch zijn dat Vader_Aardbei 8 maanden op de prairie heeft gezeten en geen informatievoorziening had?quote:
Hoe kan ze dan al terug zijn? De heenreis duurde bijna twee weken?quote:Op vrijdag 27 september 2019 20:27 schreef bianconeri het volgende:
Tja.
Greta zal wel echt oprecht zijn.
Autisme kennende, die focussen zicht echt op iets. Kennen het tot op de bodem en zijn echt oprecht.
Echter ook beinvloedbaar.
Van 90% van alle kinderen betwijfel ik de motivatie wel. Zo was ik ook geweest. Leuk, klimaat gaat idd slecht. Laten we lekker weg want geen school.
Klopt allemaal natuurlijk wel.
We maken de aarde kapot. En de wereldleiders stellen economie nog altijd boven het klimaat.
quote:Op vrijdag 27 september 2019 20:37 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)enwandelde~ab3bbb67/
Huh? Ze is alweer in Zweden? Wind mee gehad in de boot?
Ja?quote:
Wat is dit voor domme opmerking?quote:Op vrijdag 27 september 2019 20:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe kan ze dan al terug zijn? De heenreis duurde bijna twee weken?
Als er niet ergens een vulkaan explodeert zoals de Tambora destijds, dan zal er ook niet slechts een schommeling in de opwaartse trend komen. Daarbij zie je lokaal toch echt wel rechtstreeks de gevolgen van klimaatveranderingen bij populaties aan dieren die afhankelijk zijn van bepaalde leefgebieden die verdwijnen en die zich niet kunnen aanpassen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 20:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
klimaatsekte is het. 30 jaar geleden werd nog gewaarschuwd voor een nieuwe ijstijd. niemand die t weet.
Niet dat het veel uitmaakt, want wetenschap levert voortschrijdend inzicht, maar dit is onwaar. Veruit de meeste papers sinds lange lange tijd voorspellen warming.quote:Op vrijdag 27 september 2019 20:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
klimaatsekte is het. 30 jaar geleden werd nog gewaarschuwd voor een nieuwe ijstijd. niemand die t weet.
Nee, staat in geen enkel boek over klimaatverandering of wetenschapsblad. Heel knap dat jij dat wel weetquote:Op vrijdag 27 september 2019 20:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Zit ze nog in New York? Ik vind het geen domme vraag.quote:Op vrijdag 27 september 2019 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is dit voor domme opmerking?
Ja want nu ze zich als voorvechter van het klimaat heeft opgesteld moet ze werkelijk waar elke reis die ze maakt per schip afleggen. Man man manquote:Op vrijdag 27 september 2019 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zit ze nog in New York? Ik vind het geen domme vraag.
quote:Op vrijdag 27 september 2019 20:37 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)enwandelde~ab3bbb67/
Huh? Ze is alweer in Zweden? Wind mee gehad in de boot?
Aangezien ze vandaag in Montreal meeliep met de klimaatmars denk ik dat ze in een studio in Amerika of Canada zat.quote:Op vrijdag 27 september 2019 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zit ze nog in New York? Ik vind het geen domme vraag.
twitter:GretaThunberg twitterde op donderdag 26-09-2019 om 22:36:14Tomorrow the global climate strike continues!! I’ll join the strike in Montreal.170 countries and 6631 events so far. #weekforfuture Find your closest strike or register your own at https://t.co/G06WbXNvl1 or local websites.Spread the word!#FridaysForFuture #ClimateStrike https://t.co/RZM0Whxufc reageer retweet
Ho ho, haar woorden.quote:Op vrijdag 27 september 2019 23:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja want nu ze zich als voorvechter van het klimaat heeft opgesteld moet ze werkelijk waar elke reis die ze maakt per schip afleggen. Man man man
Wat een figuur ben jij...
Taxi nog genomen?quote:Op vrijdag 27 september 2019 23:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja want nu ze zich als voorvechter van het klimaat heeft opgesteld moet ze werkelijk waar elke reis die ze maakt per schip afleggen. Man man man
En stel dat ze al wel weer in Zweden was? En dan? Is ze dan een hypocriet omdat ze het vliegtuig neemt?quote:Op zaterdag 28 september 2019 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ho ho, haar woorden.
Die van haar heenreis is alweer terug in Frankrijk. Zonder Greta...
Mijn vraag is puur, waar is ze? Montreal en Zweeds programma op twee dagen. Prima, maar hoe?
Vanuit een studio in Amerika/Canada.quote:Op zaterdag 28 september 2019 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ho ho, haar woorden.
Die van haar heenreis is alweer terug in Frankrijk. Zonder Greta...
Mijn vraag is puur, waar is ze? Montreal en Zweeds programma op twee dagen. Prima, maar hoe?
Ja en als voorvechter pak je geen vliegtuig(quote:Op vrijdag 27 september 2019 23:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zaterdag 28 september 2019 00:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vanuit een studio in Amerika/Canada.
Hou toch op.quote:Op zaterdag 28 september 2019 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en als voorvechter pak je geen vliegtuig(
Treintje new york- Montréal doet er 10 uur over en kost 88 dollar.quote:
Nee, met pretenderen dat alleen omdat je voor klimaatverandering bent, het automatisch betekend dat je nooit meer mag vliegen, nooit meer vlees mag eten, auto mag gebruiken, nooit meer een kauwgumpje mag uitspugen of merkkleding mag kopen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waarmee, met CO2 veroorzaken want dat is alleen geoorloofd als je de juiste denkbeelden hebt?
Idd. Greta moet dood want ze ademt CO2 uit. Wat een hypocriet kutwijf.quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waarmee, met CO2 veroorzaken want dat is alleen geoorloofd als je de juiste denkbeelden hebt?
Joe, laat het toch rusten. Iedereen hier weet wel dat je een ongegronde hekel aan r hebt, alles wat je verder nog zegt is nodeloos overdreven.quote:Op zaterdag 28 september 2019 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Treintje new york- Montréal doet er 10 uur over en kost 88 dollar.
Doe maar een bron, ik kom er morgen wel achter waar het gezelschap uithing en hoe hun vervoer was. Als klimaatmessias dien je wel het goede voorbeeld te geven.
Truequote:
Het een is een ideologie gebaseerd op xenofobie en het ander is het verspreiden van feiten en wetenschappelijk onderzoek. Totaal vergelijkbaar. Of komt Heidi met onderzoeken waaruit blijkt dat 'die zwarten' een lager IQ hebben om zo de westerse bevolking dommer te maken.quote:
Ik dacht dat als we allemaal bleven doen wat we nu doen "de wereld zou vergaan"? Dat het nu toch echt tijd voor een omslag was? Maar we kunnen dus gewoon met de auto naar het werk blijven gaan en de jaarlijkse vliegvakantie en/of cruise blijven maken?quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, met pretenderen dat alleen omdat je voor klimaatverandering bent, het automatisch betekend dat je nooit meer mag vliegen, nooit meer vlees mag eten, auto mag gebruiken, nooit meer een kauwgumpje mag uitspugen of merkkleding mag kopen.
En als je een paar keer per week met de trein gaat maak je die omslag ook. Of met de fiets als je dichtbij woont. Als je voortaan je citytrips naar London en Parijs met de trein maakt ook. Als je ipv elke dag vlees eet 3/4 keer per week vlees eet ook. NIEMAND, ook jullie lieve Greta niet, verlangt dat je alles moet laten voor de rest van je leven. Maar goed. Het is toch praten tegen dovemansoren op fok.quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik dacht dat als we allemaal bleven doen wat we nu doen "de wereld zou vergaan"? Dat het nu toch echt tijd voor een omslag was?
Maar we kunnen dus gewoon met de auto naar het werk blijven gaan en de jaarlijkse vliegvakantie en/of cruise blijven maken?
Die medewerkers van dat callcenter geven wel een juist beeld van hoe de gemiddelde Greta aanhanger eruitziet.quote:
Met de trein wordt een beetje lastig. Op een werkweek scheelt dat net even te veel tijd. Als een Frans Timmermans of Greta dat al bij een enkele reis ervaren begrijp je dat dat voor mensen in een volle werkweek al helemaal ondoenlijk wordt maar geen probleem toch?quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En als je een paar keer per week met de trein gaat maak je die omslag ook. Of met de fiets als je dichtbij woont. Als je voortaan je citytrips naar London en Parijs met de trein maakt ook. Als je ipv elke dag vlees eet 3/4 keer per week vlees eet ook. NIEMAND, ook jullie lieve Greta niet, verlangt dat je alles moet laten voor de rest van je leven. Maar goed. Het is toch praten tegen dovemansoren op fok.
Ondoenlijk nog wel.quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Met de trein wordt een beetje lastig. Op een werkweek scheelt dat net even te veel tijd. Als een Frans Timmermans of Greta dat al bij een enkele reis ervaren begrijp je dat dat voor mensen in een volle werkweek al helemaal ondoenlijk wordt maar geen probleem toch?
Daarom moeten bedrijven en wereldleiders bijvoorbeeld meer mogelijkheden creëren om vanuit thuis te kunnen werken.quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Met de trein wordt een beetje lastig. Op een werkweek scheelt dat net even te veel tijd. Als een Frans Timmermans of Greta dat al bij een enkele reis ervaren begrijp je dat dat voor mensen in een volle werkweek al helemaal ondoenlijk wordt maar geen probleem toch?
Maar even recapituleren, m'n groente en fruit haal ik bij de plaatselijke landwinkel want het vervoer hiervan belast onnodig het klimaat maar in het weekend maak ik een citytrip naar Londen of Barcelona want we zijn wel wereldburgers?
Er zullen allicht mensen dicht bij het station wonen en dicht bij het station werken maar ik hoef je toch niet uit te leggen dat, dat maar een beperkt gedeelte van de mensen is?quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ondoenlijk nog wel.
Je hebt dus geen idee hoeveel mensen er met de trein naar hun werk reizen. Prima.
Begrijp je laatste vergelijking niet helemaal. Volgens mij zei ik net dat je steden dichtbij Nederland prima met de trein kan doen als klimaatverbetering maar begrijpend lezen zit er dus ook al niet in.
Hoe moet ik dat zien, een fabriek komt 's morgens naar de mensen thuis toe en gaat 's avonds weer naar waar hij vandaan komt?quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:41 schreef gniffie het volgende:
[..]
Daarom moeten bedrijven en wereldleiders bijvoorbeeld meer mogelijkheden creëren om vanuit thuis te kunnen werken.
Ja, en het gedeelte wat dat niet heeft kan er aan mee doen door, al is het maar 1x per week, wat meer moeite er voor te doen. Of thuiswerken inderdaad. En als er dan met de auto gegaan wordt en een maximale snelheid die wordt verlaagd ook voor verbetering zorgt. Dikke prima. Nog goed voor de verkeersveiligheid ook.quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er zullen allicht mensen dicht bij het station wonen en dicht bij het station werken maar ik hoef je toch niet uit te leggen dat, dat maar een beperkt gedeelte van de mensen is?
Als je krom ligt voor een auto om de kinderen 's morgens naar school te brengen daarna naar je werk te gaan en weer terug te komen en dan boodschappen te doen en de kinderen weer op te halen ga je niet ook nog eens een trein- en busabonnement aanschaffen. Iig niet met de steeds hoger wordende lasten van die auto.quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, en het gedeelte wat dat niet heeft kan er aan mee doen door, al is het maar 1x per week, wat meer moeite er voor te doen. Of thuiswerken inderdaad. En als er dan met de auto gegaan wordt en een maximale snelheid die wordt verlaagd ook voor verbetering zorgt. Dikke prima. Nog goed voor de verkeersveiligheid ook.
Echt, hoe simplistisch is het om te denken dat alle KLIMAATGEKKIES het ideaalbeeld hebben dat er geen auto's meer bestaan over 2 jaar of dat 100 procent van de wereldbevolking vegetarisch is. Niemand streeft ernaar alleen op fok zijn ze bang voor zo'n `dystopische' wereld
Prima. Zolang jij op een andere manier wel je bijdrage levert is er niks aan de hand verder.quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je krom ligt voor een auto om de kinderen 's morgens naar school te brengen daarna naar je werk te gaan en weer terug te komen en dan boodschappen te doen en de kinderen weer op te halen ga je niet ook nog eens een trein- en busabonnement aanschaffen. Iig niet met de steeds hoger wordende lasten van die auto.
Onderzoek en cijfers dat onbeperkte migratie onbetaalbaar is en gaat zorgen dat de verzorgingsstaat er aan gaat zijn er gewoon hoor. Men houdt ze alleen angstvallig voor de mensen verborgen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:18 schreef gniffie het volgende:
[..]
Het een is een ideologie gebaseerd op xenofobie en het ander is het verspreiden van feiten en wetenschappelijk onderzoek. Totaal vergelijkbaar. Of komt Heidi met onderzoeken waaruit blijkt dat 'die zwarten' een lager IQ hebben om zo de westerse bevolking dommer te maken.
Nou... het is me toch nog onduidelijk hoe dit de verandering van het klimaat tegen gaat houden als ik niets anders hoor dan dat er drastische maatregelen nodig zijn willen we het tij nog keren?quote:Op zaterdag 28 september 2019 02:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Prima. Zolang jij op een andere manier wel je bijdrage levert is er niks aan de hand verder.
Maar heb hier verder ook geen zin meer in. Aan je PoHi te zien weer de standaard NWS-user die ziekelijk, ziekelijk geobsedeerd is met de Islam en met klimaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |