Dat pretendeert ze ook nergens...quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Graag, maar die zal niet van Greta komen.
Dat zei ik niet.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, we kunnen beter allemaal hysterisch meekrijsen, dan ben je gekwalificeerd in jouw kringen.
Op wie slaat dit?quote:Met een wapperend vingertje iedereen de maat nemen maar bij een serieus weerwoord daar niet op in gaan maar het in het absurde trekken en vervolgens boos worden als je niks klaar speelt. Tja...
quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:13 schreef ErikT het volgende:
[..]
In oplopende volgorde van hoeveelheid impact:
Eet geen vlees.
Koop alleen spullen als je ze echt nodig hebt.
Neem niet het vliegtuig.
Spring van een flat.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat haar argument ongeldig is en dat je lastig serieus te nemen bent als discussiepartner als je dat ongeldige argument vervolgens hier gaat pogen te verdedigen zoals ErikT.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En? Zouden we omdat haar argument misschien niet volledig geldig is volgens jou maar niet kritisch moeten kijken hoe we met onze leefomgeving omgaan?
De meeste burgers kunnen het eenvoudigweg ook niet betalen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat doe discussie noodzakelijk is lijkt me een feit. Je kunt voor of tegen de klimaatakkoorden zijn maar niks doen os in ieder geval geen enkele optie. Zelf sta ik er overigens heel sceptisch in, ik geloof echt wel dat er een probleem is. Ik weiger echter te geloven dat het zo erg is als ons wordt voorgeschoteld.
Het hele probleem van de huidige westerse maatschappij is gewoon dat het geld regeert. Dat is een cyclus die amper te doorbreken is. Het probleem moet mondiaal worden opgelost maar dat gaat niet als er lokale financiële belangen aan vast hangen. Ik luister vaak radio 1 maar wat ik daar voornamelijk over stikstof hoor is dat het de bouwsector hard gaat raken als de vergunningen niet snel worden afgegeven. Alleen maar even om aan te geven hoe de informatie als doorsnee burger tot mij komt.
Het lijkt er in ieder geval op dat de bouwsector volgende week aan de gang moet en daarna gaan we kijken wat we met stikstof gaan doen.
CO2 idem. Heel Nederland zo snel mogelijk aan de zonnepanelen. Daar wordt ontiegelijk veel geld mee verdient. Maar waarom zijn de grote bedrijven nog niet over? Die hebben nu kapitaal en zouden juist een voorbeeld kunnen stellen.
Nee het is mij in ieder geval duidelijk wat de voornaamste redenen zijn om voorlopig iets aan het klimaat te doen, geld verdienen over de rug van burgers.
Beeldspraak. "Shoot the messenger."quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Neerschieten? Wat is dit nu weer?
Hoeft ook niet bespaar je de moeite.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nu deel je haar conclusies niet meer, en net zei je dat je het ook niet niet met ze eens was? Ik snap je niet meer.
Er is hier niemand van het padje af, of rijp voor de Riagg.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:15 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat zei ik niet.
Wat zijn "mijn kringen"?
[..]
Op wie slaat dit?
Ik wilde maar zeggen: als jij denkt dat er zoiets is als een rationeel mens, dan ben je aardig ver van het pad af.
nee hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Van "hysterisch krijsen" is er wel eens een probleem aangepakt...
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat pretendeert ze ook nergens...
Dus de argumenten dat haar wereld is vergalt kloppen volgens jou niet. Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat haar argument ongeldig is en dat je lastig serieus te nemen bent als discussiepartner als je dat ongeldige argument vervolgens hier gaat pogen te verdedigen zoals ErikT.
Als je serieus genomen wilt worden moet je geldige argumenten gebruiken. Zo werkt dat in de echte wereld. Als je argumenten wel lekker bekken maar vervolgens zo worden doorgeprikt bereik je het tegenovergestelde.
Nou, gebruik je fantasie. Ik hoef toch niet alles uit te leggen?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]van een flat springen is geen CO2 vriendelijke oplossing. Ook al belandt je met je hoofd tussen de stoeptegel van zes hoog, dan nog komt de traumahelikopter...
Ik vind het maar een vreemde opmerking, te verwachten is dat er straks weer een x aantal users komen met verwijten dat Scheurbuik haar wil laten neerschieten.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:16 schreef ErikT het volgende:
[..]
Beeldspraak. "Shoot the messenger."
Is dit een serieuze vraag?
Jij hebt wel erg veel moeite met figuurlijk taalgebruik he? Grote goden.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is hier niemand van het padje af, of rijp voor de Riagg.
Waarom moeten een x aantal users altijd van die persoonlijke steken geven?
Net zo'n kuitenbijtertje
Nu negeer je alle situaties waar muizen of spinnen uit huizen zijn verwijderd nadat personen hysterisch hebben gegild...quote:
Hoeveel CO2 uitstoot is er eigenlijk in Zweden? Ontbossing? Zware industrie? Mijnbouw?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus de argumenten dat haar wereld is vergalt kloppen volgens jou niet. Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?
Dat zul jij wel weten. Ik ieder geval niet mijn kringen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:15 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat zei ik niet.
Wat zijn "mijn kringen"?
op jou.quote:Op wie slaat dit?
MWoah, valt wel mee. Als jij denkt dat we raketten naar de maan kunnen sturen zonder technische problemen rationeel te benaderen ben je toch echt zelf van het padje af maar dat zal wel voortkomen uit onwetendheid.quote:Ik wilde maar zeggen: als jij denkt dat er zoiets is als een rationeel mens, dan ben je aardig ver van het pad af.
Serieus?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vreemde opmerking, te verwachten is dat er straks weer een x aantal users komen met verwijten dat Scheurbuik haar wil laten neerschieten.
Door te gillen zit er echt geen spin minder in je huis hoor. Daar zal toch echt een rationele handeling op moeten volgen om de spin daadwerkelijk te verwijderen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nu negeer je alle situaties waar muizen of spinnen uit huizen zijn verwijderd nadat personen hysterisch hebben gegild...
Precies en die spin wordt verwijderd omdat iemand gilde (niet doordat), als die persoon niet gegild had had andere persoon de spin gewoon lekker kunnen laten zitten.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Door te gillen zit er echt geen spin minder in je huis hoor. Daar zal toch echt een rationele handeling op moeten volgen om de spin daadwerkelijk te verwijderen.
Exact!quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
De meeste burgers kunnen het eenvoudigweg ook niet betalen.
Pas afgestudeerden hebben een gigantische studieschuld.
De meeste stellen/ouders moeten allebei werken om het hoofd boven water (no pun intended) te houden.
Veel ouderen hebben alleen AOW.
Het lijkt erop alsof alleen een kleine groep lucky few met een bovenmodaal inkomen of een goed pensioen nog wat financiële slagruimte hebben.
En degenen die nu rond 45-60 zijn zien hun opgebouwde pensioen ook langzaam verdampen, althans de zekerheid van dat opgebouwde pensioen is niet zo zeker meer. Die groep zal om die reden ook wel 2 keer nadenken voor ze gaan investeren.
Maak je woning CO2-neutraal! Hoe dan?
Greta kan me wat zolang er geen wereldwijde aanpak is.
Dit verheldert weinig.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat zul jij wel weten. Ik ieder geval niet mijn kringen.
Wie heb ik de maat genomen? Naar wie wapper ik met mijn vingertje?[/quote]quote:op jou.
Ah, mensen kunnen rationeel redeneren, dat bedoel je. Dat is heel wat anders natuurlijk.quote:MWoah, valt wel mee. Als jij denkt dat we raketten naar de maan kunnen sturen zonder technische problemen rationeel te benaderen ben je toch echt zelf van het padje af maar dat zal wel voortkomen uit onwetendheid.
Ik weet niet waar je de conclusie uit het begin van je reactie op baseert. In ieder geval niet op wat ik heb gezegd.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus de argumenten dat haar wereld is vergalt kloppen volgens jou niet. Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?
Die rationele handeling is hier echter wel het gevolg van de gil, zijnde de oorzaak, in deze oorzaak-gevolg relatie.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Door te gillen zit er echt geen spin minder in je huis hoor. Daar zal toch echt een rationele handeling op moeten volgen om de spin daadwerkelijk te verwijderen.
Nee. De handeling is het gevolg van de constatering dat er een spin zit.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:26 schreef ErikT het volgende:
[..]
Die rationele handeling is hier echter wel het gevolg van de gil, zijnde de oorzaak, in deze oorzaak-gevolg relatie.
En dat is volgens mij precies wat Greta aankaart: dat de politici niet het speelveld creëren waarbinnen mensen kunnen doen wat ze moeten doen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Exact!
Ik heb de wijsheid niet in pacht en niet de tijd en zin om 100 rapporten door te nemen. Maar zolang diegenen die dat wel behoren te doen de schulden en de lasten naar beneden afschuiven geloof ik er niet zo heel hard in als Greta.
Overigens zou ik morgen mijn huis direct kunnen voorzien van warmtepomp en zonnepanelen maar dat dan draai ik er alsnog zelf voor op. Zakendoen met de overheid, daar heb ik op de langere termijn weinig vertrouwen in.
Gast, geef het op. Er staan nog genoeg punten open waar je wat kan winnen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. De handeling is het gevolg van de constatering dat er een spin zit.
Op jouw opmerking dat haar wereld nog leefbaar is als ze dood gaat. Maar je vind dus wel dat haar wereld vergald wordt maar niet onleefbaar en in haar argument heb je dat blijkbaar wel gehoord.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je de conclusie uit het begin van je reactie op baseert. In ieder geval niet op wat ik heb gezegd.
Maar het klopt. Volgens mij kloppen die niet. Ik denk dat de wereld wel vergald zal worden als we op deze voet door gaan.
Jij blijft maar reageren met onzinnige argumenten. Iemand moet die nonsens toch weerleggen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef ErikT het volgende:
[..]
Gast, geef het op. Er staan nog genoeg punten open waar je wat kan winnen.
En die constatering kan door iemand aangegeven worden door hysterisch krijsen. Neemt niet weg dat de hysterisch krijsende persoon ook had kunnen zeggen "hey daar zit een spin" maar problemen worden soms wel eens opgelost omdat iemand hysterisch krijste.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. De handeling is het gevolg van de constatering dat er een spin zit.
Is goed joh.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij blijft maar reageren met onzinnige argumenten. Iemand moet die nonsens toch weerleggen.
Wat Greta aankaart is wezenlijk anders. Zij stelt de klimaat problemen als een voldongen feit waar wereldleiders iets aan moeten doen. Wat ze in mijn ogen eigenlijk zegt is dat de huidige generatie haar leven (nu al!) heeft verwoest en dat ze verantwoordelijk gehouden moeten worden voor hun daden. Ze schildert de hele wereldtop af als een stel achterlijke debielen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef ErikT het volgende:
[..]
En dat is volgens mij precies wat Greta aankaart: dat de politici niet het speelveld creëren waarbinnen mensen kunnen doen wat ze moeten doen.
Ik vind dat wel een terechte kritiek.
De rest van Nederland moet dan ook gewoon werken om zijn zonnepanelen te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:37 schreef Slayage het volgende:
Aardig opkomst trouwens vandaag in den haag met de loop. Liep toevallig een stukje mee met die lui. Voornamelijk jongeren overigens.
Ik heb dat niet gehoord, maar ErikT zegt dat dat haar argument is om niet naar school te gaan. En dat is natuurlijk gewoon een onzinnig argument.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Op jouw opmerking dat haar wereld nog leefbaar is als ze dood gaat. Maar je vind dus wel dat haar wereld vergald wordt maar niet onleefbaar en in haar argument heb je dat blijkbaar wel gehoord.
Nou, dat is natuurlijk prima maar geen nieuw geluid en het zal ook nu niks uithalen.quote:Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?
Ja, hier heb ik ergens hierboven al over gepost: ze redeneert dat haar jeugd is afgepakt, omdat zij de taak op zich heeft genomen om onverantwoordelijke wereldleiders tot de orde te roepen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat Greta aankaart is wezenlijk anders. Zij stelt de klimaat problemen als een voldongen feit waar wereldleiders iets aan moeten doen. Wat ze in mijn ogen eigenlijk zegt is dat de huidige generatie haar leven (nu al!) heeft verwoest en dat ze verantwoordelijk gehouden moeten worden voor hun daden.
Is dat helemaal onterecht?quote:Ze schildert de hele wereldtop af als een stel achterlijke debielen.
Interessant. Wie heeft daar voordeel van dan?quote:Persoonlijk sta ik er wel anders in. Ik geloof wel dat er een probleem is wat opgelost dient te worden maar ik geloof niet dat het zo verschrikkelijk is als ons wordt voorgespiegeld maar meer een reden om geld te verdienen over de rug van burgers.
Daarna allemaal lekker naar de Mc.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:37 schreef Slayage het volgende:
Aardig opkomst trouwens vandaag in den haag met de loop. Liep toevallig een stukje mee met die lui. Voornamelijk jongeren overigens.
Nog nooit is er actie ondernomen doordat mensen aandacht op iets vestigen, klagen of zoals jij het noemt 'hysterisch krijsen'?quote:
Blijkt prima te werken daarquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..] het is ronduit absurd om dan vervolgens dat fantasiefiguur aan te passen omdat iemand er aanstoot aan neemt.
Nee, iemand zal hooguit op het hysterische gekrijs af komen om te kijken wat er aan de hand is om vervolgens zelf te constateren dat er een spin zit.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En die constatering kan door iemand aangegeven worden door hysterisch krijsen. Neemt niet weg dat de hysterisch krijsende persoon ook had kunnen zeggen "hey daar zit een spin" maar problemen worden soms wel eens opgelost omdat iemand hysterisch krijste.
Het hysterisch krijsen is in dit geval niet de oplossende daad maar wel een manier om iets aan te geven. Niet altijd de meest handige omdat hij ook averechts kan werken.
Okee, nu mag jij mij stapsgewijs uitleggen hoe het logisch inconsistent is om je voor te bereiden op een toekomst die er niet gaat komen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb dat niet gehoord, maar ErikT zegt dat dat haar argument is om niet naar school te gaan. En dat is natuurlijk gewoon een onzinnig argument.
Dat denk ik ook.quote:Nou, dat is natuurlijk prima maar geen nieuw geluid en het zal ook nu niks uithalen.
Nou, dat is een hele andere discussie maar in amsterdam en op de npolijkt het misschien of zwarte piet verdwijnt maar in het merendeel van de intochten is hij nog gewoon zwart:quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:42 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nog nooit is er actie ondernomen doordat mensen aandacht op iets vestigen, klagen of zoals jij het noemt 'hysterisch krijsen'?
Wat gebeurt er dan met - een nogal favoriet onderwerp van je - zwarte piet?
[..]
Blijkt prima te werken daar
quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat is een hele andere discussie maar in amsterdam en op de npolijkt het misschien of zwarte piet verdwijnt maar in het merendeel van de intochten is hij nog gewoon zwart:
https://www.google.com/am(...)gemeenten-zwart.html
Dus nee, echt veel effect heeft het niet.
Precies het is de media zelf die deze kwestie ieder jaar weer opblaast tbv een 50tal demonstranten terwijl de rest van het land er niets om geeft.quote:Het AD merkte ook irritatie bij enkele Sinterklaascomités. Zij zeggen klaar te zijn met de discussie over het uiterlijk van Zwarte Piet en vinden dat de media die in leven houden.
Tja, als je denkt dat die toekomst niet gaat komen hoef je je er natuurlijk niet op voor te bereiden. Maar dat geeft wat mij betreft precies aan hoe dat kind is geïndoctrineerd want er is geen wetenschapper of klimaatmodel dat voorspelt dat de aarde in deze generatie al onbewoonbaar wordt.Dus het hele idee dat "die toekomst niet gaat komen" is al volstrekt irrationeel en op geen enkele wetenschap gebaseerd.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Okee, nu mag jij mij stapsgewijs uitleggen hoe het logisch inconsistent is om je voor te bereiden op een toekomst die er niet gaat komen.
Kijk, je kan het er wel mee oneens zijn, met die conclusie dat er geen toekomst is, maar zij is die mening toegedaan.
(De exacte definitie van toekomst mag je mee spelen, want dat doet zij ook.)
[..]
oh net stelde je nog dat het geen effect zou hebben. Nu is 'veel effect' ineens waar het om draait?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat is een hele andere discussie maar in amsterdam en op de npolijkt het misschien of zwarte piet verdwijnt maar in het merendeel van de intochten is hij nog gewoon zwart:
https://www.google.com/am(...)gemeenten-zwart.html
Dus nee, echt veel effect heeft het niet.
Ben niet in de Mac geweest maar bij de Appie waren er aardig wat jongeren, zag nog wat mensen kibbelen over of het nodig was om een plastic zakje te pakken bij je bolletjequote:Op vrijdag 27 september 2019 15:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daarna allemaal lekker naar de Mc.
“We will be watching you”. Klinkt in mijn optiek al redelijk als een veroordeling.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:41 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, hier heb ik ergens hierboven al over gepost: ze redeneert dat haar jeugd is afgepakt, omdat zij de taak op zich heeft genomen om onverantwoordelijke wereldleiders tot de orde te roepen.
Ik heb verder niet het idee dat ze oproept tot het strafrechterlijk vervolgen van wereldleiders.
Ligt aan de context. Uit de mond van een 16-jarige snotneus klinkt het vrij ridicuul.quote:Is dat helemaal onterecht?![]()
Het biedt daarnaast ook veel werkgelegenheid. Kijk naar al die zonnepaneelboeren. Het levert alleen maar geld op in plaats van dat het iets kost.quote:Interessant. Wie heeft daar voordeel van dan?
Lijkt mij eerder dat alles al decennia wordt tegengehouden door de heersende orde om geld te kunnen blijven verdienen.
Maar ik vind het oprecht interessant hoe al die lijntjes lopen in jouw redenering.
Het probleem was volgens de activisten "zwarte piet" . Dat probleem is er nog steeds dus in dat opzicht geen effect.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh net stelde je nog dat het geen effect zou hebben. Nu is 'veel effect' ineens waar het om draait?
Daarnaast is het aanpassen van de 2 grootste intochten (waarvan 1, die door het hele land live wordt gevolgd) ook geen klein effect te noemen. (Om nog maar te zwijgen over hun invloed op de rest, over een paar jaar).
Wordt het dan niet eens tijd het over de spin te gaan hebben ipv over degene die op de spin heeft gewezen?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, iemand zal hooguit op het hysterische gekrijs af komen om te kijken wat er aan de hand is om vervolgens zelf te constateren dat er een spin zit.
Hoe is dat een veroordeling?quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
“We will be watching you”. Klinkt in mijn optiek al redelijk als een veroordeling.
Er zit een stevige wereld tussen al het leven is vergaan en door een hoop problemen komt er een zware tijd aan. Waardoor de fijne toekomst die iemand voor ogen had niet zo waarschijnlijk meer is.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, als je denkt dat die toekomst niet gaat komen hoef je je er natuurlijk niet op voor te bereiden. Maar dat geeft wat mij betreft precies aan hoe dat kind is geïndoctrineerd want er is geen wetenschapper of klimaatmodel dat voorspelt dat de aarde in deze generatie al onbewoonbaar wordt.Dus het hele idee dat "die toekomst niet gaat komen" is al volstrekt irrationeel en op geen enkele wetenschap gebaseerd.
Maar vertel eens, denk jij dat de aarde binnen nu en 60 jaar onbewoonbaar is?
Misschien wil ze zelf wel kinderen. En kleinkinderen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, als je denkt dat die toekomst niet gaat komen hoef je je er natuurlijk niet op voor te bereiden. Maar dat geeft wat mij betreft precies aan hoe dat kind is geïndoctrineerd want er is geen wetenschapper of klimaatmodel dat voorspelt dat de aarde in deze generatie al onbewoonbaar wordt.Dus het hele idee dat "die toekomst niet gaat komen" is al volstrekt irrationeel en op geen enkele wetenschap gebaseerd.
Beetje onspecifieke vraag.quote:Maar vertel eens, denk jij dat de aarde binnen nu en 60 jaar onbewoonbaar is?
Prima, dan ga je lekker niet naar school. Iemand moet tenslotte ook de wc op het station schoon maken.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Er zit een stevige wereld tussen al het leven is vergaan en door een hoop problemen komt er een zware tijd aan. Waardoor de fijne toekomst die iemand voor ogen had niet zo waarschijnlijk meer is.
Ik denk niet dat ze er wakker van zullen liggen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
“We will be watching you”. Klinkt in mijn optiek al redelijk als een veroordeling.
OK.quote:Ligt aan de context. Uit de mond van een 16-jarige snotneus klinkt het vrij ridicuul.
Dit is het? Het grote complot? Deze 3 zinnen?quote:Het biedt daarnaast ook veel werkgelegenheid. Kijk naar al die zonnepaneelboeren. Het levert alleen maar geld op in plaats van dat het iets kost.
Ik denk dat ze zat leert en contacten op doet.quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Prima, dan ga je lekker niet naar school. Iemand moet tenslotte ook de wc op het station schoon maken.
Vooralsnog zie ik er eerder een verdienmodel in dan ernstige problematiek ja. Wil je dat ik dat volledig toelicht? Ik denk dat je verstandig genoeg bent om dat verdienmodel zelf ook te zien.quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:01 schreef ErikT het volgende:
Dit is het? Het grote complot? Deze 3 zinnen?
Ik ben een beetje teleurgesteld.
Wat intelligentere ouders hebben hun contacten en financiën wel bedoel je.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meeste kinderen. Die hebben gewoon de contacten niet, hun ouders ook niet. Dan kan je mooi op school oreren, of voor het dorpshuis, het is vrij zinloos.
Wat intelligentere ouders zullen dat soort kansloze rants ook niet aanmoedigen.
Je zou bijna denken dat ze commercieel uitgebuit wordt door haar moeder die er graag een boek over schrijft....quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zat leert en contacten op doet.
Vermoedelijk zal ze straks meer te besteden hebben dan jij en ik bij elkaar (en dan ga ik er even vanuit dat jij het ook niet slecht hebt).
Veel mensen prikken daar wel doorheen. Een aantal mensen schieten direct de hele boodschap af, dat kan natuurlijk ook maar heel zinnig is dat niet.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, iemand zal hooguit op het hysterische gekrijs af komen om te kijken wat er aan de hand is om vervolgens zelf te constateren dat er een spin zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |