abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189144902
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

De meeste burgers kunnen het eenvoudigweg ook niet betalen.

Pas afgestudeerden hebben een gigantische studieschuld.

De meeste stellen/ouders moeten allebei werken om het hoofd boven water (no pun intended) te houden.

Veel ouderen hebben alleen AOW.

Het lijkt erop alsof alleen een kleine groep lucky few met een bovenmodaal inkomen of een goed pensioen nog wat financiële slagruimte hebben.

En degenen die nu rond 45-60 zijn zien hun opgebouwde pensioen ook langzaam verdampen, althans de zekerheid van dat opgebouwde pensioen is niet zo zeker meer. Die groep zal om die reden ook wel 2 keer nadenken voor ze gaan investeren.

Maak je woning CO2-neutraal! Hoe dan?

Greta kan me wat zolang er geen wereldwijde aanpak is.
Exact!

Ik heb de wijsheid niet in pacht en niet de tijd en zin om 100 rapporten door te nemen. Maar zolang diegenen die dat wel behoren te doen de schulden en de lasten naar beneden afschuiven geloof ik er niet zo heel hard in als Greta.

Overigens zou ik morgen mijn huis direct kunnen voorzien van warmtepomp en zonnepanelen maar dat dan draai ik er alsnog zelf voor op. Zakendoen met de overheid, daar heb ik op de langere termijn weinig vertrouwen in.
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:24:43 #202
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_189144907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat zul jij wel weten. Ik ieder geval niet mijn kringen.
Dit verheldert weinig.

quote:
op jou.
Wie heb ik de maat genomen? Naar wie wapper ik met mijn vingertje?[/quote]

quote:
MWoah, valt wel mee. Als jij denkt dat we raketten naar de maan kunnen sturen zonder technische problemen rationeel te benaderen ben je toch echt zelf van het padje af maar dat zal wel voortkomen uit onwetendheid.
Ah, mensen kunnen rationeel redeneren, dat bedoel je. Dat is heel wat anders natuurlijk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_189144915
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus de argumenten dat haar wereld is vergalt kloppen volgens jou niet. Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?
Ik weet niet waar je de conclusie uit het begin van je reactie op baseert. In ieder geval niet op wat ik heb gezegd.

Maar het klopt. Volgens mij kloppen die niet. Ik denk dat de wereld wel vergald zal worden als we op deze voet door gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:26:54 #204
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_189144926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Door te gillen zit er echt geen spin minder in je huis hoor. Daar zal toch echt een rationele handeling op moeten volgen om de spin daadwerkelijk te verwijderen.
Die rationele handeling is hier echter wel het gevolg van de gil, zijnde de oorzaak, in deze oorzaak-gevolg relatie.
pi_189144948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:26 schreef ErikT het volgende:

[..]

Die rationele handeling is hier echter wel het gevolg van de gil, zijnde de oorzaak, in deze oorzaak-gevolg relatie.
Nee. De handeling is het gevolg van de constatering dat er een spin zit.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:30:12 #206
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_189144960
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Exact!

Ik heb de wijsheid niet in pacht en niet de tijd en zin om 100 rapporten door te nemen. Maar zolang diegenen die dat wel behoren te doen de schulden en de lasten naar beneden afschuiven geloof ik er niet zo heel hard in als Greta.

Overigens zou ik morgen mijn huis direct kunnen voorzien van warmtepomp en zonnepanelen maar dat dan draai ik er alsnog zelf voor op. Zakendoen met de overheid, daar heb ik op de langere termijn weinig vertrouwen in.
En dat is volgens mij precies wat Greta aankaart: dat de politici niet het speelveld creëren waarbinnen mensen kunnen doen wat ze moeten doen.

Ik vind dat wel een terechte kritiek.
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:30:41 #207
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_189144969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Gast, geef het op. Er staan nog genoeg punten open waar je wat kan winnen.
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 15:31:36 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189144979
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je de conclusie uit het begin van je reactie op baseert. In ieder geval niet op wat ik heb gezegd.

Maar het klopt. Volgens mij kloppen die niet. Ik denk dat de wereld wel vergald zal worden als we op deze voet door gaan.
Op jouw opmerking dat haar wereld nog leefbaar is als ze dood gaat. Maar je vind dus wel dat haar wereld vergald wordt maar niet onleefbaar en in haar argument heb je dat blijkbaar wel gehoord.

Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189145028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef ErikT het volgende:

[..]

Gast, geef het op. Er staan nog genoeg punten open waar je wat kan winnen.
Jij blijft maar reageren met onzinnige argumenten. Iemand moet die nonsens toch weerleggen.
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:34:21 #210
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_189145029
Ik vind het trouwens erg grappig dat dezelfde mensen die Greta aanvallen de schuld van die aanvallen leggen bij de ouders. "Ja maar die ouders zetten haar in die positie."

Geniaal.

Mensen :')
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 15:34:28 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189145031
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En die constatering kan door iemand aangegeven worden door hysterisch krijsen. Neemt niet weg dat de hysterisch krijsende persoon ook had kunnen zeggen "hey daar zit een spin" maar problemen worden soms wel eens opgelost omdat iemand hysterisch krijste.

Het hysterisch krijsen is in dit geval niet de oplossende daad maar wel een manier om iets aan te geven. Niet altijd de meest handige omdat hij ook averechts kan werken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:35:30 #212
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_189145053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij blijft maar reageren met onzinnige argumenten. Iemand moet die nonsens toch weerleggen.
Is goed joh.

Ah kijk, BosBeetle heeft de moeite genomen om het aan je uit te leggen.
pi_189145073
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef ErikT het volgende:

[..]

En dat is volgens mij precies wat Greta aankaart: dat de politici niet het speelveld creëren waarbinnen mensen kunnen doen wat ze moeten doen.

Ik vind dat wel een terechte kritiek.
Wat Greta aankaart is wezenlijk anders. Zij stelt de klimaat problemen als een voldongen feit waar wereldleiders iets aan moeten doen. Wat ze in mijn ogen eigenlijk zegt is dat de huidige generatie haar leven (nu al!) heeft verwoest en dat ze verantwoordelijk gehouden moeten worden voor hun daden. Ze schildert de hele wereldtop af als een stel achterlijke debielen.

Persoonlijk sta ik er wel anders in. Ik geloof wel dat er een probleem is wat opgelost dient te worden maar ik geloof niet dat het zo verschrikkelijk is als ons wordt voorgespiegeld maar meer een reden om geld te verdienen over de rug van burgers.
pi_189145079
Aardig opkomst trouwens vandaag in den haag met de loop. Liep toevallig een stukje mee met die lui. Voornamelijk jongeren overigens.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189145095
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:37 schreef Slayage het volgende:
Aardig opkomst trouwens vandaag in den haag met de loop. Liep toevallig een stukje mee met die lui. Voornamelijk jongeren overigens.
De rest van Nederland moet dan ook gewoon werken om zijn zonnepanelen te kunnen betalen.
pi_189145126
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Op jouw opmerking dat haar wereld nog leefbaar is als ze dood gaat. Maar je vind dus wel dat haar wereld vergald wordt maar niet onleefbaar en in haar argument heb je dat blijkbaar wel gehoord.
Ik heb dat niet gehoord, maar ErikT zegt dat dat haar argument is om niet naar school te gaan. En dat is natuurlijk gewoon een onzinnig argument.
quote:
Maar haar vraag aan de beleidsmakers dat ze luisteren naar wetenschappers en moeten proberen problemen aan te pakken wat vind je daar van?
Nou, dat is natuurlijk prima maar geen nieuw geluid en het zal ook nu niks uithalen.
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:41:53 #217
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_189145159
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wat Greta aankaart is wezenlijk anders. Zij stelt de klimaat problemen als een voldongen feit waar wereldleiders iets aan moeten doen. Wat ze in mijn ogen eigenlijk zegt is dat de huidige generatie haar leven (nu al!) heeft verwoest en dat ze verantwoordelijk gehouden moeten worden voor hun daden.
Ja, hier heb ik ergens hierboven al over gepost: ze redeneert dat haar jeugd is afgepakt, omdat zij de taak op zich heeft genomen om onverantwoordelijke wereldleiders tot de orde te roepen.
Ik heb verder niet het idee dat ze oproept tot het strafrechterlijk vervolgen van wereldleiders.

quote:
Ze schildert de hele wereldtop af als een stel achterlijke debielen.
Is dat helemaal onterecht? :D ;)

quote:
Persoonlijk sta ik er wel anders in. Ik geloof wel dat er een probleem is wat opgelost dient te worden maar ik geloof niet dat het zo verschrikkelijk is als ons wordt voorgespiegeld maar meer een reden om geld te verdienen over de rug van burgers.
Interessant. Wie heeft daar voordeel van dan?
Lijkt mij eerder dat alles al decennia wordt tegengehouden door de heersende orde om geld te kunnen blijven verdienen.
Maar ik vind het oprecht interessant hoe al die lijntjes lopen in jouw redenering.
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:42:17 #218
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189145166
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:37 schreef Slayage het volgende:
Daarna allemaal lekker naar de Mc.
pi_189145169
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

nee hoor.
Nog nooit is er actie ondernomen doordat mensen aandacht op iets vestigen, klagen of zoals jij het noemt 'hysterisch krijsen'?

Wat gebeurt er dan met - een nogal favoriet onderwerp van je - zwarte piet?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..] het is ronduit absurd om dan vervolgens dat fantasiefiguur aan te passen omdat iemand er aanstoot aan neemt.
Blijkt prima te werken daar
Robert Moog died for our synths
pi_189145176
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En die constatering kan door iemand aangegeven worden door hysterisch krijsen. Neemt niet weg dat de hysterisch krijsende persoon ook had kunnen zeggen "hey daar zit een spin" maar problemen worden soms wel eens opgelost omdat iemand hysterisch krijste.

Het hysterisch krijsen is in dit geval niet de oplossende daad maar wel een manier om iets aan te geven. Niet altijd de meest handige omdat hij ook averechts kan werken.
Nee, iemand zal hooguit op het hysterische gekrijs af komen om te kijken wat er aan de hand is om vervolgens zelf te constateren dat er een spin zit.
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:45:11 #221
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_189145209
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb dat niet gehoord, maar ErikT zegt dat dat haar argument is om niet naar school te gaan. En dat is natuurlijk gewoon een onzinnig argument.
Okee, nu mag jij mij stapsgewijs uitleggen hoe het logisch inconsistent is om je voor te bereiden op een toekomst die er niet gaat komen.
Kijk, je kan het er wel mee oneens zijn, met die conclusie dat er geen toekomst is, maar zij is die mening toegedaan.
(De exacte definitie van toekomst mag je mee spelen, want dat doet zij ook.)

quote:
Nou, dat is natuurlijk prima maar geen nieuw geluid en het zal ook nu niks uithalen.
Dat denk ik ook.
pi_189145220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:42 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nog nooit is er actie ondernomen doordat mensen aandacht op iets vestigen, klagen of zoals jij het noemt 'hysterisch krijsen'?

Wat gebeurt er dan met - een nogal favoriet onderwerp van je - zwarte piet?
[..]

Blijkt prima te werken daar
Nou, dat is een hele andere discussie maar in amsterdam en op de npolijkt het misschien of zwarte piet verdwijnt maar in het merendeel van de intochten is hij nog gewoon zwart:

https://www.google.com/am(...)gemeenten-zwart.html

Dus nee, echt veel effect heeft het niet.
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:49:02 #223
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189145259
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dat is een hele andere discussie maar in amsterdam en op de npolijkt het misschien of zwarte piet verdwijnt maar in het merendeel van de intochten is hij nog gewoon zwart:

quote:
Het AD merkte ook irritatie bij enkele Sinterklaascomités. Zij zeggen klaar te zijn met de discussie over het uiterlijk van Zwarte Piet en vinden dat de media die in leven houden.
Precies het is de media zelf die deze kwestie ieder jaar weer opblaast tbv een 50tal demonstranten terwijl de rest van het land er niets om geeft.
pi_189145263
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:45 schreef ErikT het volgende:

[..]

Okee, nu mag jij mij stapsgewijs uitleggen hoe het logisch inconsistent is om je voor te bereiden op een toekomst die er niet gaat komen.
Kijk, je kan het er wel mee oneens zijn, met die conclusie dat er geen toekomst is, maar zij is die mening toegedaan.
(De exacte definitie van toekomst mag je mee spelen, want dat doet zij ook.)
[..]

Tja, als je denkt dat die toekomst niet gaat komen hoef je je er natuurlijk niet op voor te bereiden. Maar dat geeft wat mij betreft precies aan hoe dat kind is geïndoctrineerd want er is geen wetenschapper of klimaatmodel dat voorspelt dat de aarde in deze generatie al onbewoonbaar wordt.Dus het hele idee dat "die toekomst niet gaat komen" is al volstrekt irrationeel en op geen enkele wetenschap gebaseerd.

Maar vertel eens, denk jij dat de aarde binnen nu en 60 jaar onbewoonbaar is?
pi_189145274
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

oh net stelde je nog dat het geen effect zou hebben. Nu is 'veel effect' ineens waar het om draait?

Daarnaast is het aanpassen van de 2 grootste intochten (waarvan 1, die door het hele land live wordt gevolgd) ook geen klein effect te noemen. (Om nog maar te zwijgen over hun invloed op de rest, over een paar jaar).
Robert Moog died for our synths
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')