twitter:KimBoon94 twitterde op donderdag 01-08-2019 om 17:12:32Zijn er ook mensen die buddy willen zijn van jonge, westerse, vrouwen? Ik, en velen vrouwen met mij, kunnen namelijk al jaren niet meer alleen over straat na zonsondergang. Sterker nog; in bepaalde wijken overdag eigenlijk ook niet. #boerkabuddie #dtv reageer retweet
NOS: Rotterdams onderzoek: veel vrouwen hebben last van straatintimidatietwitter:DitisdeDag twitterde op woensdag 11-09-2019 om 19:33:54.@KimBoon94 is klaar met intimidaties op straat en pleit voor een landelijk sisverbod. En dat is volgens advocaat Gerald Roethof geen goed idee.. #didd @NPORadio1 Hele gesprek: https://t.co/8KUq4543at https://t.co/vVjYmE556j reageer retweet
Stelling: hoog tijd dat Nederlandse mannen Nederlandse vrouwen gaan begeleiden op straat tot Nederland weer wat leefbaarder wordt.quote:NRC: Stevig doorlopen, oogcontact vermijden
‘Hé, lekker ding, wat zie je er leuk uit!” (…) „Waarom zeg je niets?” „Wat moet ik tegen je zeggen, dan?” „Kankerhoer, kankerslet, dan zeg je toch niets!”
Het klinkt als een vreemde conversatie, en dat is het ook. Toch wordt Kim Boon (24) uit Den Haag met woorden van die strekking aangesproken en voert ze vervolgens een soortgelijk gesprek, vertelt ze. En ze is niet de enige.
De meeste vrouwen hebben ermee te maken, blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit van twee jaar geleden onder vrouwen tussen de 18 en 45 jaar. 84 procent van die vrouwen kreeg in een jaar tijd ten minste een keer te maken met een vorm van seksuele straatintimidatie (sissen, naroepen, beledigen, om seks vragen, achternalopen, in het nauw drijven). Ongeveer de helft had er echt last van. De meeste vrouwen proberen dit te voorkomen door oogcontact te vermijden, niet langs groepen mannen of jongens te lopen of door hun kleding aan te passen.
Het onderzoek werd gehouden in Rotterdam. Het is niet een op een te kopiëren naar andere steden, zegt onderzoeker Tamar Fischer. „Maar uit ander onderzoek in onder meer Amsterdam en België blijkt dat er zeker sprake is van een breed probleem.” In het Amsterdamse onderzoek (2015) staat dat 9 procent van de vrouwen vaak ongewenste aandacht krijgt, 22 procent ervaart dat soms.
We gaan kijken. We spreken af met Kim Boon om zes uur ’s avonds op station Den Haag Hollands Spoor. We lopen door de stationbuurt richting de wijk Transvaal, die wijk ligt vlakbij het station, om te kijken hoe het haar vergaat. Boon woont daar niet. Het is druk op straat.
Zelf woont ze elders in Den Haag. Ik loop regelmatig alleen naar huis, zegt Kim Boon. „’s Avonds, als ik van de sportschool kom, bijvoorbeeld. Vaak word ik aangesproken door jongens op een scooter.” Ze complimenteren haar met haar uiterlijk en als ze daar niet op ingaat, wordt de toon agressief.
Vriendinnen nemen een taxi
Laatst reed er weer zo’n jongen op een scooter achter haar aan. Een voorbijganger – een man, de leeftijd van haar vader – zei: ‘Ik fiets wel even mee. Het is onplezierig als je zo wordt belaagd.’ „Toen begon die jongen op de scooter tegen hém te schelden. ‘Kankerflikker, waar bemoei je je mee’.”
Ik heb geen vriendinnen die ’s avonds alleen over straat gaan, zegt Boon. „Noodgedwongen nemen ze een taxi of Uber omdat het te gevaarlijk is. Als ik zeg dat ik alleen over straat ga, raden ze me dat af. Ouders doen dat ook. Mijn ouders, en de ouders van vriendinnen.”
In een truitje, skinny jeans en op sneakers loopt ze in stevig tempo door de Haagse straten. Hier loopt een vrouw die niet bang is en een doel heeft. Je ziet dat jongens en mannen aan de overkant van de straat haar nakijken. Een man roept iets onverstaanbaars naar haar uit het open raam van zijn auto als hij langsrijdt.
Laatst bleef zo’n jongen op een scooter naast me rijden, zegt Kim Boon. „Tot aan mijn huis. Hij bleef praten en vragen, ik zei niks. Het was vrij laat. Mijn vriend was nog wakker. ‘Wie was dat’, vroeg hij toen ik binnenkwam. Ik zei: ‘Jij geloofde het toch niet? Maar dat was weer zo’n jongen die me volgde tot de voordeur.’ Sindsdien is hij er ook op tegen dat ik alleen ’s avonds over straat ga.”
Kim Boon mengde zich op Twitter in de discussie rond het ‘boerkaverbod’. Vanwege de last die zij en andere vrouwen ondervinden van mannen, vond ze de oproep voor ‘boerka-buddy’s’ om met hen mee te lopen ter bescherming niet proportioneel. Zij twitterde:
Zijn er mensen die een buddy willen zijn van jonge, westerse vrouwen? Ik, en vele vrouwen met mij, kunnen namelijk al jaren niet meer alleen over straat na zonsondergang. Sterker nog, in bepaalde wijken overdag eigenlijk ook niet.
Focussen we niet op het verkeerde probleem, vroeg zij zich af. Want het is rot als vrouwen met een nikab niet meer op straat durven, sinds het verbod op gezichtsbedekking in overheidsgebouwen vorige maand van kracht werd. Maar er zijn er weinig in Nederland, de schattingen gaan uit van 200 tot 400. Jonge vrouwen zoals Kim Boon zijn met velen.
Opgegroeid nabij Utrecht is het voor haar geen nieuw fenomeen. Haar ouders vonden het onprettig als ze ’s avonds alleen vanuit Utrecht naar huis fietste, dus fietste ze met jongens mee terug. Ze heeft vriendinnen, vertelt ze, die in een dorp zijn opgegroeid. „Die schrikken zich kapot als ze in een stad gaan studeren en merken wat ze tegenkomen als ze ’s avonds naar huis gaan.”
Rotterdam heeft sinds begin dit jaar een verbod op ‘pikpraat’, zoals de gemeente straatintimidatie noemt. Wie wordt betrapt kan een boete krijgen. Het blijkt lastig te handhaven. Amsterdam heeft ook een ‘sisverbod’, maar het wordt niet gehandhaafd. In Den Haag haalde een verzoek van Groep De Mos/Hart voor Den Haag om een sisverbod het niet.
Een auto met vier jongemannen
We buigen af naar de Schilderswijk. Langzaam wordt het iets rustiger op straat.
Het is tegen half acht ’s avonds als ze over de Hoefkade in de Schilderswijk richting Holland Spoor loopt. Een auto met vier jongemannen erin gaat stapvoets naast haar rijden. Als de auto optrekt, verschijnt er een jongen op een scooter. „Waar ga je naar toe”, vraagt hij. „Wat doe jij hier? Jij woont hier niet.” Hij rijdt verder, keert en komt terug. „Ben je van de politie?”
Het is intimiderend, zegt Kim Boon later. Het hoeft niet fysiek te zijn om angst in te boezemen. Die jongens op scooters rijden naast je, rijden voor je, draaien om en rijden weer terug. Een auto met vier jongens erin die naast je blijft rijden, voelt ook niet prettig.
Lees ook de NRC checkt:‘R’dam pakt straatintimidatie harder aan dan A’dam’
In andere, stillere wijken in Den Haag is het niet minder, zegt ze. „Integendeel. Het kan eigenlijk overal gebeuren. Maar wel vaker als het donker wordt.”
Uit het Amsterdamse onderzoek blijkt dat in wijken waar veel uitgaanspubliek en toeristen komen, ongewenste aandacht het vaakst voorkomt. Mogelijk ook door het gebruik van drank en drugs. Ook buurten in het stadsdeel West en Nieuw-West staan in de toptien van wijken waar ongewenste aandacht vaak voorkomt. Een reden wordt niet gegeven.
De scooterjongen blijft Kim Boon volgen. Steeds spreekt hij haar aan. „Wat doe je hier? Wie ben je? Waar ga je naar toe?”
Tot station Holland Spoor. Het begint een klein beetje te schemeren.
quote:Op woensdag 11 september 2019 22:41 schreef Eendenkooi het volgende:
Migratie verandert je land. Tegenwoordig hebben steeds meer kroegen security en moeten er wetten gemaakt worden om te voorkomen dat vrouwen nagefloten worden terwijl dat vroeger een traditioneel kenmerk van de bouwvakkerscultuur was. We zijn natuurlijk jarenlang in het ootje genomen door de VVD door te denken dat dat een anti-migratie partij was, niets is minder waar.
Alleen als ze PVV of FvD stemmen anders kunnen ze het leplazerus krijgen. Als ze Groenlinks of D66 stemmen lever ik ze persoonlijk af bij het eerste de beste clubje Marokkanen of Somaliersquote:Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
Stelling: hoog tijd dat Nederlandse mannen Nederlandse vrouwen gaan begeleiden op straat tot Nederland weer wat leefbaarder wordt.
Ook voor mannen zijn dit soort rondhangende figuren trouwens regelmatig vervelend, zeker als ze met een groepje zijn. Volgens mij dezelfde types die ook bewust ruzie lopen te zoeken, 's avonds in het centrum.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:12 schreef YuckFou het volgende:
Focking onfatsoenlijke schoften met hun macho stoerdoen, echt, en als een meid geen aandacht geeft gelijk schelden en dreigen, wat een ongelofelijk onzekere loser moet je dan zijn
Ik woon in een klein dorpie zonder die ellende, maar ja, dit zijn t soort assholes die om een peuk vragen en je doodtrappen als je die niet geeft, terwijl je een niet roker bent.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook voor mannen zijn dit soort rondhangende figuren trouwens regelmatig vervelend, zeker als ze met een groepje zijn. Volgens mij dezelfde types die ook bewust ruzie lopen te zoeken, 's avonds in het centrum.
Hier is een tijd lang zo'n groepje in het lokale nieuws geweest. Hingen de hele dag rond op een pleintje, dingen vernielen, vrouwen lastigvallen, daar wonende bejaarden uitschelden, etc. Ik was ook een kankerhomo volgens een paar van die mannetjes die daar bezig waren wheelies te maken met een lawaaiig rotbrommertje. Ik denk dat het vaak niet enkel intimidatie van vrouwen is, maar gewoon een algeheel gebrek aan normale fatsoensnormen bij dat soort lui.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik woon in een klein dorpie zonder die ellende, maar ja, dit zijn t soort assholes die om een peuk vragen en je doodtrappen als je die niet geeft, terwijl je een niet roker bent.
Ik ga even onwijs generaliseren hoor, maar ik zit denk ik dicht bij de waarheid.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hier is een tijd lang zo'n groepje in het lokale nieuws geweest. Hingen de hele dag rond op een pleintje, dingen vernielen, vrouwen lastigvallen, daar wonende bejaarden uitschelden, etc. Ik was ook een kankerhomo volgens een paar van die mannetjes die daar bezig waren wheelies te maken met een lawaaiig rotbrommertje. Ik denk dat het vaak niet enkel intimidatie van vrouwen is, maar gewoon een algeheel gebrek aan normale fatsoensnormen bij dat soort lui.
Zeer bewonderenswaardig van jou.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:43 schreef LelijKnap het volgende:
Lekker mokkel die Kim. Begeleid haar graag de straat af het bed in.
twitter:EvaVlaar twitterde op woensdag 11-09-2019 om 13:17:40Ik kan dit woord voor woord beamen. Allochtone jongens die sissen, naast je gaan rijden en vragen of je met hen mee wil komen. Als je ze negeert of nee zegt, krijg je “kankerhoer” naar je hoofd. Als westerse vrouw ben je blijkbaar altijd een hoer, ook als je niet met ze mee gaat. https://t.co/ikBbdZ1BCY reageer retweet
Oh wacht, dat is een jonger exemplaar en semi-filosoof. Doe mij die maar als het kan.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zeer bewonderenswaardig van jou.
Doe ik ook. Bij deze dame;twitter:EvaVlaar twitterde op woensdag 11-09-2019 om 13:17:40Ik kan dit woord voor woord beamen. Allochtone jongens die sissen, naast je gaan rijden en vragen of je met hen mee wil komen. Als je ze negeert of nee zegt, krijg je “kankerhoer” naar je hoofd. Als westerse vrouw ben je blijkbaar altijd een hoer, ook als je niet met ze mee gaat. https://t.co/ikBbdZ1BCY reageer retweet
Nee.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oh wacht, dat is een jonger exemplaar en semi-filosoof. Doe mij die maar als het kan.
Daarom was de wereld ook beter toen vrouwen nog geen stemrecht hadden. Ik ken maar weinig vrouwen die helder nadenken op politiek vlak. Refugees welcome!quote:Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
Enige punt van kritiek: vrouwen hebben hier zelf in bijgedragen door zo massaal te stemmen op pro-immigratiepartijen, want lief.
Ow okee...quote:Op donderdag 12 september 2019 00:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nu kan je beter zelf beveiliging gaan regelen.
Als we polygamie gaan aanmoedigen bewijzen we het gelijk van dat tuig natuurlijk. 1 vrouw, 1 white knight.quote:Op donderdag 12 september 2019 00:05 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow okee...
Kunnen we niet gewoon een dealtje maken dat we de dagen afwisselen?
"controversieel" standpunt, maar zeker mee eens. Vrouwen zijn te lief, denken vanuit hun eigen goedheid en hebben een blinde vlek voor bepaalde kwaadaardige elementen en strategieen. Massa immigratie is een oorlogsstrategie, helemaal wanneer het islam gespuis betreft.quote:Op donderdag 12 september 2019 00:02 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daarom was de wereld ook beter toen vrouwen nog geen stemrecht hadden. Ik ken maar weinig vrouwen die helder nadenken op politiek vlak. Refugees welcome!
Gelul natuurlijk, ik ken genoeg vrouwen die de politiek volgen en helder nadenken, en genoeg naieve kerels die denken dat iedereen wel gewoon lief tegen elkaar zal doen als de autochtonen gewoon een beetje meer hun best doen.quote:Op donderdag 12 september 2019 00:02 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daarom was de wereld ook beter toen vrouwen nog geen stemrecht hadden. Ik ken maar weinig vrouwen die helder nadenken op politiek vlak. Refugees welcome!
Daarom hoort de islam niet thuis in Nederland (Europa).quote:Op woensdag 11 september 2019 22:41 schreef Eendenkooi het volgende:
Migratie verandert je land. Tegenwoordig hebben steeds meer kroegen security en moeten er wetten gemaakt worden om te voorkomen dat vrouwen nagefloten worden terwijl dat vroeger een traditioneel kenmerk van de bouwvakkerscultuur was. We zijn natuurlijk jarenlang in het ootje genomen door de VVD door te denken dat dat een anti-migratie partij was, niets is minder waar.
minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder ... Maar ... Wie is 'ons'?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:51 schreef matigeuser het volgende:
Willen jullie meer of minder straatintimidatie / salafisme / berovingen / vechtpartijen / moorden / gebrek aan respect voor autochtonen / verkrachtingen / bespugingen / haat jegens ons?
Rare gevolgtrekking!quote:Blijkbaar nog steeds meer.
Blij toe!quote:PVV + FvD zijn nog steeds bij lange na niet de grootste partijen.
Het is geen zero sum game.quote:Blijkbaar zijn andere zaken nog steeds belangrijker.
Allemaal belangrijke issues.quote:Zoals of mensen er een paar procent op voor- of achteruit gaan dit jaar. Of dat er een belasting komt op vliegen of gasgebruik. Of dat de lokale omroep een paar tientjes meer te besteden heeft.
Geen rare dingen doen hè?quote:Ik kan er niet meer tegen.
Wij, zij.quote:Ik heb mijn boosheid op dit islamitische kutvolk al lang verruild voor teleur gesteldheid en negativiteit ten opzichte van mijn eigen volk.
Wil je voor jezelf spreken aub.quote:Ons land gaat naar de klote en het enige instrument wat we hebben om hier iets aan te doen, namelijk stemmen, wordt niet gebruikt om hier verandering in te brengen.
Het is inderdaad niet gezond dat je er zo over denkt vriend.quote:Deze collectieve zelfhaat i.c.m. naïviteit is werkelijk ongelofelijk en ongekend op wereldschaal.
Nee, die ene kerel die ze voor herhaaldelijk lastigvallen hebben gepakt hangt een boete van 20 euro boven het hoofd. Kan me niet voorstellen dat dat echt doden aan de zeik gaat zetten.quote:Op donderdag 12 september 2019 08:20 schreef SicSicSics het volgende:
Goed trouwens dat straatintimidatie aangepakt wordt! Ik ben benieuwd of de Rotterdamse manier werkt.
Ik denk ook dat je daarmee één gekkie pakt, die niet slimmer is dan hij eruit ziet.quote:Op donderdag 12 september 2019 08:25 schreef Murdera het volgende:
Nee, die ene kerel die ze voor herhaaldelijk lastigvallen hebben gepakt hangt een boete van 20 euro boven het hoofd. Kan me niet voorstellen dat dat echt doden aan de zeik gaat zetten.
Ik weet wel wat oplossingen maar die zullen van het deugvolk en/of de wet vast niet mogen.quote:Op donderdag 12 september 2019 08:30 schreef SicSicSics het volgende:
Niet dat ik een oplossing heb, mind you, maar ik denk ook niet dat handhaving tegen slissers op het station niet zoveel zin heef
Dat wíllen die vrouwen je laten geloven. Dat ze de straat niet meer op durven.quote:Focussen we niet op het verkeerde probleem, vroeg zij zich af. Want het is rot als vrouwen met een nikab niet meer op straat durven, sinds het verbod op gezichtsbedekking in overheidsgebouwen vorige maand van kracht werd. Maar er zijn er weinig in Nederland, de schattingen gaan uit van 200 tot 400. Jonge vrouwen zoals Kim Boon zijn met velen.
Volstrekt mee oneens. Het intimideertuig moet zich aanpassen, niet de vrouwen.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
twitter:KimBoon94 twitterde op donderdag 01-08-2019 om 17:12:32Zijn er ook mensen die buddy willen zijn van jonge, westerse, vrouwen? Ik, en velen vrouwen met mij, kunnen namelijk al jaren niet meer alleen over straat na zonsondergang. Sterker nog; in bepaalde wijken overdag eigenlijk ook niet. #boerkabuddie #dtv reageer retweet
NOS: Rotterdams onderzoek: veel vrouwen hebben last van straatintimidatietwitter:DitisdeDag twitterde op woensdag 11-09-2019 om 19:33:54.@:KimBoon94 is klaar met intimidaties op straat en pleit voor een landelijk sisverbod. En dat is volgens advocaat Gerald Roethof geen goed idee.. #didd @:NPORadio1 Hele gesprek: https://t.co/8KUq4543at https://t.co/vVjYmE556j reageer retweet
Het Parool: Straatintimidatie in Amsterdam: 'Iedere vrouw wordt weleens nageroepen'
[..]
Stelling: hoog tijd dat Nederlandse mannen Nederlandse vrouwen gaan begeleiden op straat tot Nederland weer wat leefbaarder wordt.
[..]
Dus tegenwoordig ben je al deugvolk als je de wet zou willen eerbiedigen?quote:Op donderdag 12 september 2019 08:40 schreef Lunatiek het volgende:
Ik weet wel wat oplossingen maar die zullen van het deugvolk en/of de wet vast niet mogen.
Ja inderdaad. Dat in het artikel de link gelegd werd tussen op straat lastig gevallen westerse vrouwen en vrouwen die niet meer in nikab de straat op durven dacht ik ook even "ok ja ja daar komt de aap uit de mouw".quote:Op donderdag 12 september 2019 08:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat wíllen die vrouwen je laten geloven. Dat ze de straat niet meer op durven.
Alleen maar om de sympathie te krijgen van de deugerts.
Al die lopende tenten weten donders goed dat het op straat niet verboden is.
Staat er in de islamitische schoolboekjes dat je vrouwen versiert met sisgeluiden en seksueel getinte opmerkingen?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:50 schreef the-eye het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)sverbod-gewoon-door/
Sissen in Rotterdam gaat ondanks sisverbod gewoon door
Sissen, fluiten en andere seksuele opmerkingen: wat minister Grapperhaus betreft komt er zo snel mogelijk een einde aan. Rotterdam voerde zo'n sisverbod vorig jaar in, maar veel daders zijn er nog niet gepakt.
De gemeente Rotterdam haalt alles uit de kast om een einde te maken aan seksuele intimidatie op straat. Jaarlijks besteedt hier de gemeente 200.000 euro aan. Voorlichting op scholen en sportverenigingen, een speciale meld-app, gerichte acties tijdens uitgaansavonden en vijftig opgeleide handhavers moeten zorgen voor minder seksuele intimidatie op straat.
Slechts één heterdaadje
Jordi en Ferdi zijn twee handhavers die specifiek getraind zijn op het herkennen en aanpakken van seksuele intimidatie. Jordi maakte in 14 maanden tijd welgeteld één heterdaadje mee. "We waren aan het tanken en zagen een jongedame lopen. Een man cirkelde op die fiets om haar heen. Het bleek dat ze werd lastiggevallen door hem, toen hebben we de man een proces-verbaal gegeven."
Ook Ferdi betrapte een man. De dader ging naast een vrouw zitten en bleef haar vervolgens volgen. Veel spannender werd de handhaving op het sisverbod nog niet voor Jordi en Ferdi.
Lees ook
Waarom bij seksueel misbruik de vertrouwenspersoon niet snel gevonden wordt
Acht proces-verbalen
Het sisverbod leidde in een jaar tijd tot acht proces-verbalen en een voorwaardelijke boete van 200 euro, voor een man die 'Hee schatje, waar ga je heen?' riep tegen meerdere vrouwen. Toch is wethouder Bert Wijbenga van de VVD tevreden.
"Proces-verbalen zijn niet de maatstaf van ons succes. We hebben op straat honderden gesprekken met daders en slachtoffers. We werken dus ook preventief. De gang naar een rechter is slechts het sluitstuk." Momenteel is in 9 procent van de gemeenten seksuele intimidatie strafbaar. Alleen in Rotterdam wordt er gehandhaafd.
'Hun manier van contact leggen met vrouwen'
Wie denkt dat Jordi en Ferdi zich vervelen onder werktijd heeft het mis. "We pakken weinig heterdaadjes, maar hebben veel gesprekken met vrouwen. We lichten hen voor over de meld-app van de Gemeente Rotterdam en vertellen hen hoe ze zich het beste kunnen gedragen als ze last hebben van seksuele intimidatie", legt Jordi uit.
De handhavers spreken ook veel jongens en mannen aan over het verbod. "Die hebben vaak zoiets van: 'Wij hebben toch niks verkeerd gedaan?'", vertelt Ferdi. "Ze vinden het onzin", vult Jordi aan. "Het is hun manier van contact leggen met vrouwen. Sommigen zeggen ook: 'Hoe moet ik anders een meisje aanspreken? Hoe moet ik anders een relatie krijgen?' Wij leggen dan uit dat seksuele opmerkingen maken niet de manier is."
Tijdje geleden op het Staatsjournaal (ik weet het, moet je eigenlijk gewoon niet naar kijken) een item over het feit dat het boerkaverbod nu een paar weken geleden was ingevoerd.quote:Op donderdag 12 september 2019 08:57 schreef TomStall het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Dat in het artikel de link gelegd werd tussen op straat lastig gevallen westerse vrouwen en vrouwen die niet meer in nikab de straat op durven dacht ik ook even "ok ja ja daar komt de aap uit de mouw".
Staat er in de boekjes dat je vrouwen ongeacht geloof of afkomst met respect dient te behandelen? Staat er in de boekjes dat we allemaal gelijkwaardig zijn ongeacht sexe of geaardheid?quote:Op donderdag 12 september 2019 09:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Staat er in de islamitische schoolboekjes dat je vrouwen versiert met sisgeluiden en seksueel getinte opmerkingen?
Ja ik snap precies wat je bedoelt. Dat soort geintjes flikken ze elke dag de massa media. Probleem is dat mensen die nog zelf kritisch na denken er wel door heen prikken, maar je wilt niet weten welke domme massa mensen dit soort indoctrinatie nog steeds slikt als zoete koek. Misdadig gewoon, kan er geen ander woord voor bedenken.quote:Op donderdag 12 september 2019 09:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tijdje geleden op het Staatsjournaal (ik weet het, moet je eigenlijk gewoon niet naar kijken) een item over het feit dat het boerkaverbod nu een paar weken geleden was ingevoerd.
Buiten het feit dat dit geen échte nieuwswaarde had, mocht een dame lamenteren dat boerkadraagsters en masse werden bedreigd en uitgescholden. Goede kans dat ze alles bij elkaar heeft gefantaseerd of flink overdreven, maar ze kreeg zonder enige kritische benadering alle tijd, ruimte én een podium.
Nee.quote:Op donderdag 12 september 2019 09:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Staat er in de boekjes dat je vrouwen ongeacht geloof of afkomst met respect dient te behandelen? Staat er in de boekjes dat we allemaal gelijkwaardig zijn ongeacht sexe of geaardheid?
Geef de mooie vrouwen dan ook auto's en brandstof zodat zij niet over straat hoeven. Maar dat zal wel niet gebeuren want dan zouden de sterkere automobilisten niet meer met hun auto's kunnen razen door verstedelijkte gebieden, wat die sterkere automobilisten nu kunnen omdat de brandstof-en autoindustrie slechts werkt voor de razende sterkere gekken/automobilistenquote:Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
NOS: Rotterdams onderzoek: veel vrouwen hebben last van straatintimidatietwitter:DitisdeDag twitterde op woensdag 11-09-2019 om 19:33:54.@:KimBoon94 is klaar met intimidaties op straat en pleit voor een landelijk sisverbod. En dat is volgens advocaat Gerald Roethof geen goed idee.. #didd @:NPORadio1 Hele gesprek: https://t.co/8KUq4543at https://t.co/vVjYmE556j reageer retweet
Het Parool: Straatintimidatie in Amsterdam: 'Iedere vrouw wordt weleens nageroepen'
[..]
Gelet op de gebruikte taal van ervaringen die Kim Boon uit haar herinnering ophaalt, zal het wel weer gaan om 'onze' cultuurverrijkers. Jammer genoeg neemt de kwaliteit van het straatbeeld in Nederland al tientallen jaren gestaag af door de aanwezigheid van deze mensen.
Enige punt van kritiek: vrouwen hebben hier zelf in bijgedragen door zo massaal te stemmen op pro-immigratiepartijen, want lief.
Wellicht proberen ze uit alle macht te voorkomen dat er straks een bepaalde bevolkingsgroep die sis en intimidatie gedrag als koeltoer heeft massaal eenzijdig op de bon geslingerd wordt. Dan is het racisme. Als ze ook onschuldige flirtende opmerkingen van autochtonen aan kunnen pakken als straat intimidatie dan lijkt het weer alsof "we" allemaal gelijk zijn en gelijke behandelingen krijgen. Dan "werkt" de multiculti samen met islam weer pico bello.quote:Op donderdag 12 september 2019 09:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
In de voorbeelden uit de link van het Parool is het al intimidatie,vies en beangstigend als iemand zegt ‘er zijn wel leuke meisjes in de Pijp’ .
Zou toch bizar zijn als daar boetes op staan?
Sterke analyse, niks meer aan doen.quote:Op donderdag 12 september 2019 09:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Geef de mooie vrouwen dan ook auto's en brandstof zodat zij niet over straat hoeven. Maar dat zal wel niet gebeuren want dan zouden de sterkere automobilisten niet meer met hun auto's kunnen razen door verstedelijkte gebieden, wat die sterkere automobilisten nu kunnen omdat de brandstof-en autoindustrie slechts werkt voor de razende sterkere gekken/automobilisten
Ja, het is super rot wat Kim overkomt, maar de Westerse vrouw heeft het allemaal zelf veroorzaakt. Play stupid games, win stupid prizes. Zolang andere blanke vrouwen zich niet solidair verklaren en op bagger als GroenLinks blijft stemmen, zal dit voortduren.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
quote:Op donderdag 12 september 2019 08:46 schreef Lola69 het volgende:
Het zijn vooral jonge vrouwen zoals Kim die op de 'jij bent welkom' partijen stemmen. Karma is a bitch
Armoede krijgen de Westerse vrouwen van rechtse partijen. Want die rechtse partijen doen niets aan de razende gekken/automobilisten. Hebben toch kansen genoeg gehad, want wanneer heeft hier ooit een linkse partij alleen geregeerd?quote:Op donderdag 12 september 2019 09:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, het is super rot wat Kim overkomt, maar de Westerse vrouw heeft het allemaal zelf veroorzaakt. Play stupid games, win stupid prizes. Zolang andere blanke vrouwen zich niet solidair verklaren en op bagger als GroenLinks blijft stemmen, zal dit voortduren.
Dat is niet helemaal eerlijk. Velen hebben immers pro-immigratiepartij VVD gestemd terwijl die deed alsof die niet pro-immigratie was.quote:Op donderdag 12 september 2019 09:39 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Eigen schuld dikke lip!
Mark Rutte, de poedel van Angela Merkel!quote:Op donderdag 12 september 2019 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal eerlijk. Velen hebben immers pro-immigratiepartij VVD gestemd terwijl die deed alsof die niet pro-immigratie was.
Mwah...ik vind het meer een Haagse Puienzeiker.quote:Op donderdag 12 september 2019 10:53 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mark Rutte, de poedel van Angela Merkel!
Ik had de NRC-artikelen en Paroolartikelen al gelezen. Wat een hilarisch politiek-correcte spagaat kunnen ze daar maken, aan de ene kant (terecht) seksuele intimidatie jegens vrouwen aankaarten, maar vervolgens vaag blijven over de daders.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Gelet op de gebruikte taal van ervaringen die Kim Boon uit haar herinnering ophaalt, zal het wel weer gaan om 'onze' cultuurverrijkers. Jammer genoeg neemt de kwaliteit van het straatbeeld in Nederland al tientallen jaren gestaag af door de aanwezigheid van deze mensen.
Heb je alt-right corvee ofzo? Je begon net ook al zonder aanleiding in het islam topic.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:24 schreef Hexagon het volgende:
Weer een alt-right propagandatopic
Kim Boon en Eva Vlaardingerbroek zijn keurige nationalistische vrouwen ja. Het is je blijkbaar ontgaan dat dit topic niet over die twee dames gaat, maar over een breder maatschappelijk probleem. Straatintimidatie, veelal door allochtonen, richting vrouwen, die bovengemiddeld veel stemmen op pro-immigratiepartijen.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:11 schreef Klopkoek het volgende:
Die Kim Boon komt op Twitter over als een rabiaat rechts figuur (lachen wel die reacties hier).
Weer een 'uitstekende' bijdrage van Hexagon.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:24 schreef Hexagon het volgende:
Weer een alt-right propagandatopic
Aangezien er een shitload aan topics is waar vooral wat holle alt-right gemeenplaatsen gedropt worden in de hoop mensen bang te maken en draagvlak te krijgen voor hun dubieuze ideetjes.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:36 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Heb je alt-right corvee ofzo? Je begon net ook al zonder aanleiding in het islam topic.
De VVD is ook links volgens ForumFans. Dus dan is CDA vast antifaquote:Op donderdag 12 september 2019 10:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Armoede krijgen de Westerse vrouwen van rechtse partijen. Want die rechtse partijen doen niets aan de razende gekken/automobilisten. Hebben toch kansen genoeg gehad, want wanneer heeft hier ooit een linkse partij alleen geregeerd?
Inderdaad. Ik heb veel meer last van alle leugens, propagandarotzooi en ophitserij van alt-right figuren dan van wat kutmarokkanen in de Charlois ofzo.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:41 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Weer een 'uitstekende' bijdrage van Hexagon.
Je hebt je prioriteiten ook zo lekker op orde, is het niet?![]()
Maar jij bent dan ook geen lekker wijf met een kort rokje.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb veel meer last van alle leugens, propagandarotzooi en ophitserij van alt-right figuren dan van wat kutmarokkanen in de Charlois ofzo.
Och die worden op internet door alt-right figuren uitgescholden voor van alles en nog wat dus wat is het verschil.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook geen lekker wijf met een kort rokje.
Doen alsof alleen allochtoontjes vrouwen lastig vallenquote:Op woensdag 11 september 2019 22:41 schreef Eendenkooi het volgende:
Net doen alsof oudejaarsavond 2015 een incidentje was.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:58 schreef gniffie het volgende:
[..]
Doen alsof alleen allochtoontjes vrouwen lastig vallen
Vrijwel altijd Marokkanen.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:58 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ja alles wat de moslims doen, doet ''alt-right'' ook MAAR DAN 1000x ERGER.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och die worden op internet door alt-right figuren uitgescholden voor van alles en nog wat dus wat is het verschil.
Tja, als je constant wordt lastiggevallen, achtervolgd, uitgescholden, seksueel geïntimideerd, dan kan ik mij voorstellen dat dat invloed heeft op je politieke voorkeur.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:11 schreef Klopkoek het volgende:
Die Kim Boon komt op Twitter over als een rabiaat rechts figuur (lachen wel die reacties hier).
quote:Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
Het is niet een op een te kopiëren naar andere steden, zegt onderzoeker Tamar Fischer. „Maar uit ander onderzoek
Ongeveer de helft had er echt last van.
Uit het Amsterdamse onderzoek blijkt dat in wijken waar veel uitgaanspubliek en toeristen komen, ongewenste aandacht het vaakst voorkomt. Mogelijk ook door het gebruik van drank en drugs
Het is eerder andersom. Het is een extreem rechtse politiek activist, met een arrogante air van heb ik jou daar, behorend tot de financiële en juristen maffia... Dagelijks actief op Twitter met rechtse teksten... De agenda maakt het huillie huillie doen, en niet andersom.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Tja, als je constant wordt lastiggevallen, achtervolgd, uitgescholden, seksueel geïntimideerd, dan kan ik mij voorstellen dat dat invloed heeft op je politieke voorkeur.
Wattefak lees ik hier.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is eerder andersom. Het is een extreem rechtse politiek activist, met een arrogante air van heb ik jou daar, behorend tot de financiële en juristen maffia... Dagelijks actief op Twitter met rechtse teksten... De agenda maakt het huillie huillie doen, en niet andersom.
quote:Op donderdag 12 september 2019 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is eerder andersom. Het is een extreem rechtse politiek activist, met een arrogante air van heb ik jou daar, behorend tot de financiële en juristen maffia... Dagelijks actief op Twitter met rechtse teksten... De agenda maakt het huillie huillie doen, en niet andersom.
Ah zo iemand die voor de gelijke rechten van mannen en vrouwen is maar transgenders moeten oprottenquote:Op donderdag 12 september 2019 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij oud en nieuw 2015 uit jouw geheugen gewist he?quote:Op donderdag 12 september 2019 12:11 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ah zo iemand die voor de gelijke rechten van mannen en vrouwen is maar transgenders moeten oprotten
Want je wil tijdens het neuken quasi intellectueel geneuzel horen?quote:Op woensdag 11 september 2019 23:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oh wacht, dat is een jonger exemplaar en semi-filosoof. Doe mij die maar als het kan.
Wat is er jochie? Blijf je nou in elk topic huilen?quote:Op donderdag 12 september 2019 12:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij vind dit grappig he Asoboy?
Wat heeft dat met transgenders te maken?quote:Op donderdag 12 september 2019 12:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij oud en nieuw 2015 uit jouw geheugen gewist he?
Nee, niet elk topic. Maar elk topic (in)direct islam gerelateerd. Dus wel bijna alle topics eigenlijk, dat ik kom ''prediken'' en mn mening hierover uitkots.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat is er jochie? Blijf je nou in elk topic huilen?
Huil huil huil...quote:Op donderdag 12 september 2019 12:16 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, niet elk topic. Maar elk topic (in)direct islam gerelateerd. Dus wel bijna alle topics eigenlijk, dat ik kom ''prediken'' en mn mening hierover uitkots.
Wat hebben die met vrouwen intimiderende mannen te maken?quote:Op donderdag 12 september 2019 12:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat heeft dat met transgenders te maken?
https://www.bmfsfj.de/bmf(...)d/80694?view=DEFAULT in 2004 blijkt 13 procent van de duitse vrouwen een vorm van seksueel geweld meegemaakt te hebben. Dat is de Duitste cultuur daar waar ze zich kapot zuipen op feesten als carnaval en Oktoberfest en dan vrouwen aan gaan randen.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij oud en nieuw 2015 uit jouw geheugen gewist he?
Je reageert op een opmerking over vrouwenrechten en transgenders. Dan vraag ik me af wat dat met oud & nieuw te maken heeft.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat hebben die met vrouwen intimiderende mannen te maken?
Ja dat dus. Baudet zei wat over Twitter over dat artikel (georchestreerde echo kamer) en dit was wel een goeiequote:Op donderdag 12 september 2019 12:11 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ah zo iemand die voor de gelijke rechten van mannen en vrouwen is maar transgenders moeten oprotten
twitter:AndreKrouwel twitterde op woensdag 11-09-2019 om 23:38:23En ik maar denken dat @thierrybaudet rare discriminerende dingen over/tegen vrouwen zegt. https://t.co/FluF9eRZf3 https://t.co/mntGISp24N reageer retweet
Victim blaming.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:11 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is dit voor onzin. Mensen moeten elkaar gewoon met rust laten, wat ze ook aanhebben.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:25 schreef Ludachrist het volgende:
Ik geloof er niks van. Er zijn enorm veel voorbeelden van vrouwen die mannen onterecht beschuldigen van intimidatie om ze doelbewust kapot te maken, en die aantijgingen worden zonder bewijs geloofd. In dit land zijn we onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dus als ze het zo erg vindt doet ze maar aangifte en als de politie het met haar eens is pakken ze de dader aan, zoals het gaat in een beschaafd land.
Maar het zal niet de eerste zijn die in een kort rokje over straat de aandacht loopt te trekken en vervolgens achteraf roept van 'ja, zo fijn vond ik het niet', en dan is het opeens intimidatie.
Jij niet?! "Oh LK, neuk me, zodat ik ben!""quote:Op donderdag 12 september 2019 12:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want je wil tijdens het neuken quasi intellectueel geneuzel horen?
een geil meiske mag wel naar mijn wulspe kontje fluiten hoorquote:Op donderdag 12 september 2019 12:26 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin. Mensen moeten elkaar gewoon met rust laten, wat ze ook aanhebben.
Ik reageerde al eerder op deze fokker, met diezelfde vraag, maar dat negeerde hij. Vandaar dat ik het bij die post opnieuw vroeg.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je reageert op een opmerking over vrouwenrechten en transgenders. Dan vraag ik me af wat dat met oud & nieuw te maken heeft.
Okee, je hebt dus nog noooooit gehoord van de taferelen tijdens oud en nieuw 2015. Pfffrrrt.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:18 schreef gniffie het volgende:
[..]
https://www.bmfsfj.de/bmf(...)d/80694?view=DEFAULT in 2004 blijkt 13 procent van de duitse vrouwen een vorm van seksueel geweld meegemaakt te hebben. Dat is de Duitste cultuur daar waar ze zich kapot zuipen op feesten als carnaval en Oktoberfest en dan vrouwen aan gaan randen.
idiootquote:Op donderdag 12 september 2019 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bagatelliseertroll gespot.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:25 schreef Ludachrist het volgende:
Ik geloof er niks van. Er zijn enorm veel voorbeelden van vrouwen die mannen onterecht beschuldigen van intimidatie om ze doelbewust kapot te maken, en die aantijgingen worden zonder bewijs geloofd. In dit land zijn we onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dus als ze het zo erg vindt doet ze maar aangifte en als de politie het met haar eens is pakken ze de dader aan, zoals het gaat in een beschaafd land.
Maar het zal niet de eerste zijn die in een kort rokje over straat de aandacht loopt te trekken en vervolgens achteraf roept van 'ja, zo fijn vond ik het niet', en dan is het opeens intimidatie.
Ik had het over de verhouding tussen allochtoon/autochtoon in Nederland, dan begin jij over Duitsland. Dan geef ik aan dat Duitsland een verkrachtings- cultuur heeft terwijl jij 1 dag in de gehele geschiedenis van Duitsland aanstipt als HET bewijs dat enkel allochtonen vrouwen lastig vallen. En nu begin je weer over Marokko?quote:Op donderdag 12 september 2019 12:31 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik reageerde al eerder op deze fokker, met diezelfde vraag, maar dat negeerde hij. Vandaar dat ik het bij die post opnieuw vroeg.
[..]
Okee, je hebt dus nog noooooit gehoord van de taferelen tijdens oud en nieuw 2015. Pfffrrrt.
Maar goed, 13% in duitsland zeg je?
Laten we eens naar Marokko kijken dan;
Huiselijk geweld is een groot probleem voor vrouwen in Marokko. Ondanks een nieuwe wet die hen beter zou moeten beschermen, krijgt een meer dan de helft van de vrouwen te maken met huiselijk geweld.
En;
Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een hoer. Dus het beste is om ze te negeren.]Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een hoer. Dus het beste is om ze te negeren.]Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een hoer. Dus het beste is om ze te negeren.
Dit alles zal nu ongetwijfeld als schokkend aankomen... Niet fijn. Ik geef je even een momentje om bij te komen.
Vooral de zin als je ze afwijst ben je een hoer geeft weer hoe zwakzinnig de meesten zijn. Ze reageren vrijwel altijd agressief.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:31 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik reageerde al eerder op deze fokker, met diezelfde vraag, maar dat negeerde hij. Vandaar dat ik het bij die post opnieuw vroeg.
[..]
Okee, je hebt dus nog noooooit gehoord van de taferelen tijdens oud en nieuw 2015. Pfffrrrt.
Huiselijk geweld is een groot probleem voor vrouwen in Marokko. Ondanks een nieuwe wet die hen beter zou moeten beschermen, krijgt een meer dan de helft van de vrouwen te maken met huiselijk geweld.
En;
Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een hoer.
Dit alles zal nu ongetwijfeld als schokkend aankomen... Niet fijn. Ik geef je even een momentje om bij te komen.
Inderdaadquote:Op donderdag 12 september 2019 12:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja alles wat de moslims doen, doet ''alt-right'' ook MAAR DAN 1000x ERGER.![]()
Pas op, achter je... daar staat weer zo'n alt-right figuur met MAGA-pet, een fles bleekmiddel en een stuk touw.
Als ergens de vrouwenrechten hoog in het vaandel staan is het wel Noord/West Europa en dan zou Duitsland een verkrachtingscultuur hebben.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:34 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ik had het over de verhouding tussen allochtoon/autochtoon in Nederland, dan begin jij over Duitsland. Dan geef ik aan dat Duitsland een verkrachtings- cultuur heeft terwijl jij 1 dag in de gehele geschiedenis van Duitsland aanstipt als HET bewijs dat enkel allochtonen vrouwen lastig vallen. En nu begin je weer over Marokko?
White knight gespot. Alsof er geen vrouwen zijn die dit soort dingen verzinnen.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Bagatelliseertroll gespot.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Daar is op geen enkele mogelijkheid eigen gewin uit te halenquote:Op donderdag 12 september 2019 12:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
White knight gespot. Alsof er geen vrouwen zijn die dit soort dingen verzinnen.
Wat een racistisch wijf.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zeer bewonderenswaardig van jou.
Doe ik ook. Bij deze dame;twitter:EvaVlaar twitterde op woensdag 11-09-2019 om 13:17:40Ik kan dit woord voor woord beamen. Allochtone jongens die sissen, naast je gaan rijden en vragen of je met hen mee wil komen. Als je ze negeert of nee zegt, krijg je “kankerhoer” naar je hoofd. Als westerse vrouw ben je blijkbaar altijd een hoer, ook als je niet met ze mee gaat. https://t.co/ikBbdZ1BCY reageer retweet
Nee jij zei dit;quote:Op donderdag 12 september 2019 12:34 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ik had het over de verhouding tussen allochtoon/autochtoon in Nederland, dan begin jij over Duitsland. Dan geef ik aan dat Duitsland een verkrachtings- cultuur heeft terwijl jij 1 dag in de gehele geschiedenis van Duitsland aanstipt als HET bewijs dat enkel allochtonen vrouwen lastig vallen. En nu begin je weer over Marokko?
A: Dat doet niemand hier.quote:Doen alsof alleen allochtoontjes vrouwen lastig vallen
Voor jou allemaal hetzelfde. Geen probleem, ik snap de beperking.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:53 schreef Hexagon het volgende:
Wel een mooie
Alt Right figuren die zich druk maken om vrouwonvriendelijk gedrag van anderen en vervolgens weer het internet volbaggeren met vrouwonvriendelijke teksten.
Ik vraag me af hoe de ForumFans denken over de flirtcoach die bij de JFVD leerde dat nee niet altijd nee is. Zolang het geen moslim is die doordramt dan is het niet zo’n probleemquote:Op donderdag 12 september 2019 12:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Voor jou allemaal hetzelfde. Geen probleem, ik snap de beperking.
Voor mij zijn alt-right internethooligans inderdaad niet minder onprettig dat kutmarokkanen uit de Schilderswijk of Rotterdam zuid.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Voor jou allemaal hetzelfde. Geen probleem, ik snap de beperking.
quote:Op donderdag 12 september 2019 12:25 schreef Ludachrist het volgende:
Die wet is toch iets van de laatste jaren! Het probleem is immers ook iets van de laatste jaren, dus rara hoe zou het nou komen? Omdat Victor en Boudewijn op de Lijnbaan in Rotterdam sis geluiden maken?quote:Op donderdag 12 september 2019 11:58 schreef gniffie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 september 2019 12:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ergens de vrouwenrechten hoog in het vaandel staan is het wel Noord/West Europa en dan zou Duitsland een verkrachtingscultuur hebben.
Aldus the-eye over vrouwen die op hun werk met seksueel grensoverschrijdend gedrag te maken krijgen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 18:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Tuurlijk
dat jaren later ineens een moreelkompas tevoorschijn toveren om je hoereren recht te praten is lachwekkend.
Zeker Victor en Boudewijn uit Kralingen zijn superkut.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:16 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Die wet is toch iets van de laatste jaren! Het probleem is immers ook iets van de laatste jaren, dus rara hoe zou het nou komen? Omdat Victor en Boudewijn op de Lijnbaan in Rotterdam sis geluiden maken?
De juffrouw uit de op komt niet twaalf jaar later met persoonlijke beschuldigingen maar geeft aan dat ze op straat lastig wordt gevallen.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Aldus the-eye over vrouwen die op hun werk met seksueel grensoverschrijdend gedrag te maken krijgen.
Dat nee niet altijd nee betekend, betekend dat nee niet altijd nee hoeft te betekenen. Zo simpel is dat.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de ForumFans denken over de flirtcoach die bij de JFVD leerde dat nee niet altijd nee is. Zolang het geen moslim is die doordramt dan is het niet zo’n probleem
Leg eens uit dan? Wat is het verschil als jij als autochtoon net zo lang door hinderlijk blijft drammen tot een vrouwspersoon wel haar nummer geeft omdat je geen nee accepteert en een allochtoon die herhaaldelijk hinderlijk psst en schatje roept ?quote:Op donderdag 12 september 2019 14:43 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat nee niet altijd nee betekend, betekend dat nee niet altijd nee hoeft te betekenen. Zo simpel is dat.
Dat natuurlijk op géén enkele manier op één lijn valt te leggen met de intimiderende, agressieve en uitscheldende overlast waarover de vrouwen in dit bericht het hebben.
Wie snapt zoiets simpels en vanzelfsprekends nou hier niet en waarom?
Heeft meer met de vrouw en uiterlijk te maken. Denk niet Femke Halsema of Lillian Helder op straat aangesproken worden. Maar heb je gezien welke vrouwen daar lastig gevallen worden? Licht getinte vrouwen met blauwe of groene ogen die op Adriana Lima lijken. Die zouden ook in Duitsland lastig gevallen worden.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:31 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
En;
Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een hoer. Dus het beste is om ze te negeren.]Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een hoer. Dus het beste is om ze te negeren.]Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een hoer. Dus het beste is om ze te negeren.
Okee, ik ben dus niet geheel bekend met wat die ''flirtcoach'' op dat FvD dingetje nu precies aan tips heeft gegeven. Was het echt zoals jij dat beschrijft dan? Net zo lang door blijven drammen tot je een nummer hebt? Heb je hier (onafhankelijke) linkjes/ verslagen van zodat ik zelf kan nagaan wat er verteld werd?quote:Op donderdag 12 september 2019 14:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Leg eens uit dan? Wat is het verschil als jij als autochtoon net zo lang door hinderlijk blijft drammen tot een vrouwspersoon wel haar nummer geeft omdat je geen nee accepteert en een allochtoon die herhaaldelijk hinderlijk psst en schatje roept ?
Het verbieden maakt niet dat het weggaat. Het probleem is in principe al "binnen". De marokkaantjes die de samenleving infecteren moeten worden aangepakt. Het is best schokkend om te zien dat de 3e (en de aankomende 4e generatie wellicht) zo ontzettend crimineel is.quote:Op donderdag 12 september 2019 14:49 schreef totalvamp het volgende:
tja wat verwacht je dan?
Islam is een kankergezwel op elke ontwikkelde samenleving en de aanhangers zijn vaker mentaal gestoord dan niet.
Ik ben niet snel van verbieden, maar van mij mag je de Islam verbieden in Nederland. Oprotten met al die haatpaleizen en isis scholen.
Oprotten met al die groepen kakkerlakken die de straat onveilig maken
Een goed examplaar Duitse vrouwenrechten is german goo girls.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ergens de vrouwenrechten hoog in het vaandel staan is het wel Noord/West Europa en dan zou Duitsland een verkrachtingscultuur hebben.
In dit topic nogquote:Op donderdag 12 september 2019 14:43 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat nee niet altijd nee betekend, betekend dat nee niet altijd nee hoeft te betekenen. Zo simpel is dat.
Dat natuurlijk op géén enkele manier op één lijn valt te leggen met de intimiderende, agressieve en uitscheldende overlast waarover de vrouwen in dit bericht het hebben.
Wie snapt zoiets simpels en vanzelfsprekends nou hier niet en waarom?
@:Hexagon , jongen, zou jij even voorbeelden willen geven van ''vrouwonvriendelijke teksten'' die hier, hiermee door deze zogenaamde ''alt right'' figuren ''het internet volbaggeren''? Bvd.
quote:Op donderdag 12 september 2019 09:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, het is super rot wat Kim overkomt, maar de Westerse vrouw heeft het allemaal zelf veroorzaakt. Play stupid games, win stupid prizes. Zolang andere blanke vrouwen zich niet solidair verklaren en op bagger als GroenLinks blijft stemmen, zal dit voortduren.
Maar jij zelf weet dus ook niet precies hoe en wat met die ''flirt coach'' op dat FvD dinges?quote:Op donderdag 12 september 2019 15:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Wat de ene ‘niet makkelijk afwimpelen’ vind is voor de ander hinderlijk of intimiderend. Wat bij de een #metoo oplevert kan bij de ander juist geslaagde versierpoging zijn.
Wetgeving is gewoon onmogelijk, een belediging als ‘kankerhoer’ of ‘slet’ is op zich al strafbaar
Je zegt ''volbaggeren'', en dan kom je met één voorbeeld?quote:
Sorry, maar ik kan hier, op deze manier, niets anders van maken dat je echt schromelijk overdrijft. Ik vraag me af of je dit bewust doet, of dit echt zo ziet...quote:Enige punt van kritiek: vrouwen hebben hier zelf in bijgedragen door zo massaal te stemmen op pro-immigratiepartijen, want lief.
quote:
Dit heeft echt niet puur daarmee te maken hoor.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
Gelet op de gebruikte taal van ervaringen die Kim Boon uit haar herinnering ophaalt, zal het wel weer gaan om 'onze' cultuurverrijkers.
Nog een voorbeeld van een user in dit topic met een behoorlijk oeuvre op dat gebiedquote:Op donderdag 12 september 2019 16:14 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar jij zelf weet dus ook niet precies hoe en wat met die ''flirt coach'' op dat FvD dinges?
[..]
Je zegt ''volbaggeren'', en dan kom je met één voorbeeld?
Één voorbeeld, die niet eens echt als ''vrouwonvriendelijk'' te bestempelen valt en wat dan ook een reactie is op deze post;
[..]
Sorry, maar ik kan hier, op deze manier, niets anders van maken dat je echt schromelijk overdrijft. Ik vraag me af of je dit bewust doet, of dit echt zo ziet...
...
quote:Op donderdag 12 september 2019 09:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 september 2019 00:02 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 september 2019 07:12 schreef TomStall het volgende:
[..]
"controversieel" standpunt, maar zeker mee eens. Vrouwen zijn te lief, denken vanuit hun eigen goedheid en hebben een blinde vlek voor bepaalde kwaadaardige elementen en strategieen. Massa immigratie is een oorlogsstrategie, helemaal wanneer het islam gespuis betreft.
quote:Op donderdag 12 september 2019 08:46 schreef Lola69 het volgende:
Het zijn vooral jonge vrouwen zoals Kim die op de 'jij bent welkom' partijen stemmen. Karma is a bitch
quote:Op donderdag 12 september 2019 12:25 schreef Ludachrist het volgende:
Om te huilen. In een topic dat draait om vrouwen die niet meer veilig over straat kunnen en waarin eentje om een buddy vraagt voor haar veiligheid. Echt complimenten voor jullie opvoeding, heren. We zitten dus nog een generatie vast aan victim blaming met dank aan de blinde vlek daarin.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
White knight gespot. Alsof er geen vrouwen zijn die dit soort dingen verzinnen.
Dan kom je weer met slechts één voorbeeld. En ook nog van het Klaagbaak forum... Ik weet niet hoor, maar heb je die OP gelezen?quote:Op donderdag 12 september 2019 16:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van een user in dit topic met een behoorlijk oeuvre op dat gebied
KLB / Vrouwen die sletten genoemd worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De ''man onvriendelijke'' satire knalt ervan af (hoor ik jou niet over), waar hij ook lekker in meegaat. Want ja, dat is niet alleen Fok, maar ook nog eens het klaagbaak hoekje, waar bijna alleen maar met een knipoog dom geluld word, en niet al te weinig politiek incorrect. En dat voer jij nu hier aan om deze uitspraak te ondersteunen;Het is ook echt zo dat wanneer satire in botsing komt met politiek incorrect, de overmatig politieke correcte serieusdeugers plots een blinde vlek voor satire hebben, he?quote:Alt Right figuren die zich druk maken om vrouwonvriendelijk gedrag van anderen en vervolgens weer het internet volbaggeren met vrouwonvriendelijke teksten.
(Behalve natuurlijk als een politiek incorrecte boosblankman zelf negatief in het nieuws komt, of zelfs zelf slachtoffer word, dan kan het niet bijtend genoeg in één keer).
Hier hebben we een gutmensch, dank gutmensch voor dit land. Gutmensje, nu je hier toch bent, een vraagje aan jou. Jullie voelen je echt beter dan mensen met een andere mening he? Durf je dit toe te geven?quote:Op donderdag 12 september 2019 08:17 schreef SicSicSics het volgende:
Matige reactie.
[..]
minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder ... Maar ... Wie is 'ons'?
[..]
Rare gevolgtrekking!
[..]
Blij toe!
[..]
Het is geen zero sum game.![]()
Met je valse voorwenselen, tegenstrijdigheden, aannames en gevolgtrekkingen.
[..]
Allemaal belangrijke issues.
[..]
Geen rare dingen doen hè?![]()
Bel anders eerst 113
[..]
Wij, zij.
Hunnie, ons.
'dit ... kutvolk'
Honden ... Brood ...
[..]
Wil je voor jezelf spreken aub.Mijn land gaat niet naar de klote. Ik ben trots op mijn land. Op de eerbied voor de menselijke waardigheid, vrijheid, democratie, gelijkheid, de rechtsstaat en de eerbiediging van de mensenrechten.
Dat sommigen hard aan die stoelpoten zagen baart mij zorgen, maar het gaat beter dan ooit!
[..]
Het is inderdaad niet gezond dat je er zo over denkt vriend.
Doe er wat aan!
Het topic draait om vrouwen die de kraan open hebben gedraaid en nu deze dame daarvan nat wordt, gaan zeiken dat blanke mannen een paraplu boven haar hoofd moeten houden, in plaats van de kraan dicht te draaien.quote:Op donderdag 12 september 2019 17:33 schreef Qarrad het volgende:
Om te huilen. In een topic dat draait om vrouwen die niet meer veilig over straat kunnen en waarin eentje om een buddy vraagt voor haar veiligheid. Echt complimenten voor jullie opvoeding, heren. We zitten dus nog een generatie vast aan victim blaming met dank aan de blinde vlek daarin.
Ik ben die woordjes wel zat ondertussen, victem blaming.quote:Op donderdag 12 september 2019 17:33 schreef Qarrad het volgende:
Om te huilen. In een topic dat draait om vrouwen die niet meer veilig over straat kunnen en waarin eentje om een buddy vraagt voor haar veiligheid. Echt complimenten voor jullie opvoeding, heren. We zitten dus nog een generatie vast aan victim blaming met dank aan de blinde vlek daarin.
quote:Op donderdag 12 september 2019 17:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dan kom je weer met slechts één voorbeeld. En ook nog van het Klaagbaak forum... Ik weet niet hoor, maar heb je die OP gelezen?Hier nog eentjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De ''man onvriendelijke'' satire knalt ervan af (hoor ik jou niet over), waar hij ook lekker in meegaat. Want ja, dat is niet alleen Fok, maar ook nog eens het klaagbaak hoekje, waar bijna alleen maar met een knipoog dom geluld word, en niet al te weinig politiek incorrect. En dat voer jij nu hier aan om deze uitspraak te ondersteunen;
[..]
Het is ook echt zo dat wanneer satire in botsing komt met politiek incorrect, de overmatig politieke correcte serieusdeugers plots een blinde vlek voor satire hebben, he?
(Behalve natuurlijk als een politiek incorrecte boosblankman zelf negatief in het nieuws komt, of zelfs zelf slachtoffer word, dan kan het niet bijtend genoeg in één keer).En die verzamelpost van Qarrad spreekt ook boekdelen over hoe er door sommigen hier over vrouwen gesproken en gedacht wordt.quote:Op donderdag 12 september 2019 00:02 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
En niet voor niets lopen ze achter de bepaald niet vrouwvriendelijke meneer Baudet aan
https://www.vogue.nl/cult(...)-vrouwen-denkt-zegt/
Dus ja, bepaald recht van spreken hebben altrighertjes niet
Hoe verschilt jouw achterlijke, primitieve, neanderthalische opinie over vrouwen precies van die van de lokale salafistische imam?quote:Op donderdag 12 september 2019 18:38 schreef Scarface88 het volgende:
Heeft niets met vrouwonvriendelijkheid te maken. Ik hou van vrouwen maar vrouwen zijn gewoon erg naief. Mannen zijn wat terughoudender en dat is goed. Mannen zijn cultuurbewakers.
Maar goed, zou jij serieus vrouwen hun stemrecht willen ontnemen?quote:Op donderdag 12 september 2019 18:38 schreef Scarface88 het volgende:
Heeft niets met vrouwonvriendelijkheid te maken. Ik hou van vrouwen maar vrouwen zijn gewoon erg naief. Mannen zijn wat terughoudender en dat is goed. Mannen zijn cultuurbewakers.
Domme vraag, natuurlijk willen moslims rechtsconservatieven dat.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:40 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar goed, zou jij serieus vrouwen hun stemrecht willen ontnemen?
Jij hoeft voor hem geen antwoord te geven.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Domme vraag, natuurlijk willen moslims rechtsconservatieven dat.
Toppuntje van rechtsconservatieve logica hier, weer. Je vriendjes roepen op tot het afnemen van stemrecht op basis van gender, maar meneer voelt zich geroepen het over 'gutmensjes' te hebben die een 'betere mening' zouden hebben.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:07 schreef Orion_in_space het volgende:
[..]
Hier hebben we een gutmensch, dank gutmensch voor dit land. Gutmensje, nu je hier toch bent, een vraagje aan jou. Jullie voelen je echt beter dan mensen met een andere mening he? Durf je dit toe te geven?
Er wordt hier ook antwoord gegeven voor vrouwen, dus ik dacht: go with the flow.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:42 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij hoeft voor hem geen antwoord te geven.
Ik vind het ook wel erg typisch dat een hele club mensen louter los gaat op wat extreem rechtse klojo's van hier die op straat hun bek toch niet open trekken om maar niet over dit probleem te spreken, iets waar ik wel veel vrouwen in mijn ongeving over hoor.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Typisch weer.
Onze usual suspects waarschuwen voor het gevaar van de islam, en roepen tegelijkertijd op tot het afnemen van stemrecht bij vrouwen. Vader_Aardbei geeft 'de Westerse vrouw' als zodanig gewoon de schuld van alles.
Bewijst weer eens dat onze usual suspects helemaal niet zo'n problemen hebben met de Islam, wat heet, op veel punten delen ze dezelfde primitieve ideeën. Ze zien de Islam als concurrentie. Dat is de bedreiging. Wat zouden ze graag zelf weer als 'echte man' de dienst uitmaken, vrouw achter het fornuis, homo's terug in de kast en alles weer zoals het was.
Hilarisch.
Prachtig, inderdaad.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:53 schreef Hexagon het volgende:
Wel een mooie
Alt Right figuren die zich druk maken om vrouwonvriendelijk gedrag van anderen en vervolgens weer het internet volbaggeren met vrouwonvriendelijke teksten.
Dat je mensen lastig vallen veroordeelt lijkt me nogal vanzelfsprekend. Dat je stemrecht wil ontnemen op basis van geslacht: not so much.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel erg typisch dat een hele club mensen louter los gaat op wat extreem rechtse klojo's van hier die op straat hun bek toch niet open trekken om maar niet over dit probleem te spreken, iets waar ik wel veel vrouwen in mijn ongeving over hoor.
Enfin je kan het natuurlijk niet beide veroordelen of zo.
Ik zie vrouwen als gelijk alleen maken ze domme keuzes. Dat heb ik allang geaccepteerd. Vrouwen zijn vreemde wezens.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe verschilt jouw achterlijke, primitieve, neanderthalische opinie over vrouwen precies van die van de lokale salafistische imam?
Dat niet. Maar het zijn wel vaak de lekker spontane dames met kort paars haar die Groenlinks stemmen. Je oogst wat je zaait.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:40 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar goed, zou jij serieus vrouwen hun stemrecht willen ontnemen?
Zijn misschien 4 vrouwenhatende mannetjes op hun zolderkamer die vrouwenstemrecht af willen schaffen terwijl dit wel een serieus probleem is. Beetje ontopic mag wel.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je mensen lastig vallen veroordeelt lijkt me nogal vanzelfsprekend. Dat je stemrecht wil ontnemen op basis van geslacht: not so much.
Je omschrijft het goed. Dat hele alt-right is gewoon dezelfde ethisch gehandicapte manier van denken in een ander cultureel jasje.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Typisch weer.
Onze usual suspects waarschuwen voor het gevaar van de islam, en roepen tegelijkertijd op tot het afnemen van stemrecht bij vrouwen. Vader_Aardbei geeft 'de Westerse vrouw' als zodanig gewoon de schuld van alles.
Bewijst weer eens dat onze usual suspects helemaal niet zo'n problemen hebben met de Islam, wat heet, op veel punten delen ze dezelfde primitieve ideeën. Ze zien de Islam als concurrentie. Dat is de bedreiging. Wat zouden ze graag zelf weer als 'echte man' de dienst uitmaken, vrouw achter het fornuis, homo's terug in de kast en alles weer zoals het was.
Hilarisch.
Maar dat spreekt niet richting Etto's straatje. Snap dat nouquote:Op donderdag 12 september 2019 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zijn misschien 4 vrouwrnhatende mannetjes op hun zolderkamer die vrouwenstemrecht af willen schaffen terwijl dit wel een serieus probleem is. Beetje ontopic mag wel.
Gelukkig is dat straks sowieso geen probleem meer, wanneer mannelijke mannen als jijzelf dat hele politieke voorkeur hebben en kunnen uiten voor ze schrappen. Nobel, wel.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Tja, als je constant wordt lastiggevallen, achtervolgd, uitgescholden, seksueel geïntimideerd, dan kan ik mij voorstellen dat dat invloed heeft op je politieke voorkeur.
Ik wacht nog steeds op een quote waarin ik laaiend enthousiast zou zijn over massa-immigratie, islam en SJW-geneuzel over racisme. Dat is immers 'mijn straatje', toch?quote:Op donderdag 12 september 2019 18:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar dat spreekt niet richting Etto's straatje. Snap dat nou
Jammerlijk ja, hele topic weer gekanker op wat zolderkamerhelden en trollen om wat woorden maar niet in de mond te nemen. Typisch. Vrouwen verdienen ondertussen echt eens bijstand bij dit soort zaken.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar dat spreekt niet richting Etto's straatje. Snap dat nou
Omdat TS en zijn kompanen bepaald niet de meest geloofwaardige boodschappers zijn waar het gaat om welzijn van vrouwen. Je gaat niet iemand faciliteren in zijn dubbele agenda.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel erg typisch dat een hele club mensen louter los gaat op wat extreem rechtse klojo's van hier die op straat hun bek toch niet open trekken om maar niet over dit probleem te spreken, iets waar ik wel veel vrouwen in mijn ongeving over hoor.
Enfin je kan het natuurlijk niet beide veroordelen of zo.
Leugens, zoek mijn PoHi maar door, je zult geen post tegenkomen waarin ik vrouwen op enige manier wil benadelen of rechten ontzeggen.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat TS en zijn kompanen bepaald niet de meest geloofwaardige boodschappers zijn waar het gaat om welzijn van vrouwen. Je gaat niet iemand faciliteren in zijn dubbele agenda.
Ik vind het allemaal maar ten koste gaan van veiligheid en het veilige gevoel van vrouwen op straat, en dat is echt iets waar we absoluut niet nog meer van moeten inleveren.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat TS en zijn kompanen bepaald niet de meest geloofwaardige boodschappers zijn waar het gaat om welzijn van vrouwen. Je gaat niet iemand faciliteren in zijn dubbele agenda.
Dan heb je kennelijk dit soort eerdere discussies niet gevolgd. Het is verbazingwekkend hoe vaak en hoe snel dezelfde types die fulmineren tegen de primitiviteit van de islam overschakelen op hoe vrouwen schuld hebben aan alle ellende, en dat deze ellende allemaal voorkomen kan worden door vrouwen het stemrecht te ontnemen.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jammerlijk ja, hele topic weer gekanker op wat zolderkamerhelden en trollen om wat woorden maar niet in de mond te nemen. Typisch. Vrouwen verdienen ondertussen echt eens bijstand bij dit soort zaken.
Kijk, @Qarrad kan ik het tenminste nageven dat die wat meer moeite doet om met voorbeelden te komen, waarmee ik kan werken.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hier nog eentje
[..]
En die verzamelpost van Qarrad spreekt ook boekdelen over hoe er door sommigen hier over vrouwen gesproken en gedacht wordt.
En niet voor niets lopen ze achter de bepaald niet vrouwvriendelijke meneer Baudet aan
https://www.vogue.nl/cult(...)-vrouwen-denkt-zegt/
Dus ja, bepaald recht van spreken hebben altrighertjes niet
Waar??????quote:Op donderdag 12 september 2019 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Typisch weer.
Hilarisch.
Natuurlijk, de waslijst van Quarrad bevat enkel opmerkingen die 'satirisch' zijn, dan wel 'verkeerd begrepen worden'. Voor de goede verstaander is wel helder dat A) de ellende is begonnen met het geven van stemrecht aan vrouwen, B) dat dat problemen heeft veroorzaakt en in stand houdt en C) dat er een oplossing gezocht moet worden voor die problemen. Getuige de insteek dat vrouwen irrationeel en emotioneel zijn, en dat dit een inherente eigenschap van deze sekse betreft, durf ik daaruit af te leiden dat als oplossing voor het probleem (naast de gewoonlijke uitzetting/deportatie en wat dies meer zij) wel degelijk het intrekken van stemrecht behoort wanneer dit een doelgroep betreft die kennelijk dermate behept is met labiele emotionele traites dat het niet enkel op dít gebied domme keuzes maakt, maar waarschijnlijk ook op vele andere gebieden...quote:Op donderdag 12 september 2019 19:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kijk, @:Qarrad kan ik het tenminste nageven dat die wat meer moeite doet om met voorbeelden te komen, waarmee ik kan werken.
Welnu; Alle reacties zijn niet vrouwonvriendelijk, er word alleen geduid op een bepaalde manier van denken en handelen waarin mannen en vrouwen met regelmaat in verschillen, maar niet altijd. Jij leest de posts alleen verkeerd. Zo is Baudet ook niet vrouwonvriendelijk. Dat denk en vind jij alleen maar, meer niet. Het is niet zo.
En dan zeg je dat die allemaal net zo erg zijn als die mannen die vrouwen uitschelden, bedreigen en bespugen
![]()
En heel grappig, en vooral heel erg belangrijk om hier en nu te benoemen; klaarblijkelijk vind jij dat ook dus niet zo erg, want anders had jij je daar wel inhoudelijk over uit gelaten.
Maar nee hoor, jij laat je uit over dat wat jij hier en nu van belang vind, en om te benoemen; dat ''alt righters'' hier, in jouw ogen, vrouwonvriendelijk zijn omdat zij, zij het satirisch, opmerken dat vrouwen in het algemeen (dus lang niet alle!!!) minder rationeel denken, maar meer vanuit gevoel en emotie handelen.
NOU NOU WAT VROUW ONVRIENDELIJK!!
[..]
Waar??????
wat willen die salafisten, volgens jou?quote:Op donderdag 12 september 2019 19:11 schreef Interloper het volgende:
Ik zie weer een hoop achterlijke stromannetjes voorbij komen.
"Zomg, die nare rechtse rechtsertjes willen stiek0m gewoon hetzelfde als al die salafisten"
Ja hoor
Tja, er zijn nu eenmaal meerdere verbanden te zien. Waarom stemt het FvD dan samen met de SGP niet voor een verbod op de genezing van homo's? Waarom valt er door enkele prominente figuren binnen het FvD dan weerzin te zien tegen de 'transgendergekte'?quote:Op donderdag 12 september 2019 19:11 schreef Interloper het volgende:
Ik zie weer een hoop achterlijke stromannetjes voorbij komen.
"Zomg, die nare rechtse rechtsertjes willen stiek0m gewoon hetzelfde als al die salafisten"
Ja hoor
Alles wat jij zelf omschreef. De echte vraag is, willen die nare rechtse rukkertjes dat ook? Jij lijkt te denken van wel, maar ik zie nog geen bewijs.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
wat willen die salafisten, volgens jou?
Dat denk ik inderdaad, vandaar mijn vraag of de heren dat even willen aangeven.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:32 schreef Interloper het volgende:
[..]
Alles wat jij zelf omschreef. De echte vraag is, willen die nare rechtse rukkertjes dat ook? Jij lijkt te denken van wel, maar ik zie nog geen bewijs.
Okee, deze ''rechtse'', altrighter'', ''FvD'er'' heer geeft aan;quote:Op donderdag 12 september 2019 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad, vandaar mijn vraag of de heren dat even willen aangeven.
Niet pleiten voor een verbod =/= inhoudelijk verband. Ik ben ook tegen een verbod, ondanks dat ik niets tegen homo's heb. Andermans vrijheden zijn belangrijker dan jouw drang om dingen te onderdrukken.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, er zijn nu eenmaal meerdere verbanden te zien. Waarom stemt het FvD dan samen met de SGP niet voor een verbod op de genezing van homo's? Waarom valt er door enkele prominente figuren binnen het FvD dan weerzin te zien tegen de 'transgendergekte'?
Zelfs mensen die in dat complot geloven, willen doorgaans geen salafisme-achtige onzin. Hier op Fok zie ik dat soort types sowieso niet of nauwelijks.quote:En onderdeel van het Kalergi-complot is natuurlijk dat middels het zogenaamde ondermijnen van het kerngezin (man en vrouw) leidt tot de afbrokkeling van onze samenleving.
Jaja, lekker makkelijk om te doen alsof alle roomblanke Nederlanders ontzettend tolerant zijn ten aanzien van vrouwen en homo's en dergelijke, maar dat is niet de praktijk.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Okee, deze ''rechtse'', altrighter'', ''FvD'er'' heer geeft aan;
- Ze zien de Islam als concurrentie.
Nee. Kerel.![]()
- Dat is de bedreiging.
Nee.... bedreiging? kerel...![]()
- Wat zouden ze graag zelf weer als 'echte man' de dienst uitmaken, vrouw achter het fornuis, homo's terug in de kast en alles weer zoals het was.
Nee. Wat een debiele aannames
Mi gado....
Maar kunnen we het nu weer hebben over mannen die het normaal vinden om vrouwen te intimideren, bedreigen en bespugen? En hoe dit zo komt, dat we dat steeds vaker hier zien?
Ben benieuwd....
En als ze nee zeggen, dan accepteer je dat?quote:Op donderdag 12 september 2019 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad, vandaar mijn vraag of de heren dat even willen aangeven.
Je vindt het belangrijk dat mensen de vrijheid hebben om homo's kapot te maken?quote:Op donderdag 12 september 2019 19:50 schreef Interloper het volgende:
[..]
Niet pleiten voor een verbod =/= inhoudelijk verband. Ik ben ook tegen een verbod, ondanks dat ik niets tegen homo's heb. Andermans vrijheden zijn belangrijker dan jouw drang om dingen te onderdrukken.
De weerzin tegen transgendergekte heeft te maken met de gekte, niet noodzakelijk (en niet voor iedereen) met transgenders zelf.
Niet in dezelfde vorm, maar dat was ook niet het punt. Er valt degelijk een vrij conservatieve beweging te zien die het niet zo heeft op gelijkwaardigheid en LHBT-ers die een dito positie opeisen. Het is dan ook wat hypocriet als dat soort lui van leer trekken tegen salafisten die homo's willen bestrijden terwijl ze beiden hun handtekening zouden zetten onder een wet die het homo's verbiedt om te trouwen of kinderen te adopterne.quote:Zelfs mensen die in dat complot geloven, willen doorgaans geen salafisme-achtige onzin. Hier op Fok zie ik dat soort types sowieso niet of nauwelijks.
Victim blamen gebeurt hier zelden. Wel zie ik mensen de geloofwaardigheid van vermeende slachtoffers in twijfel trekken, maar dat is iets totaal anders.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Open eens een topic over een vrouw die mishandeld of aangerand is anders. Het is victim blaming wat de klok slaat. Maar dat is allemaal natuurlijk satirisch bedoeld!
Oh voelde jij je aangesproken?quote:Op donderdag 12 september 2019 19:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Okee, deze ''rechtse'', altrighter'', ''FvD'er'' heer geeft aan;
- Ze zien de Islam als concurrentie.
Nee. Kerel.![]()
- Dat is de bedreiging.
Nee.... bedreiging? kerel...![]()
- Wat zouden ze graag zelf weer als 'echte man' de dienst uitmaken, vrouw achter het fornuis, homo's terug in de kast en alles weer zoals het was.
Nee. Wat een debiele aannames
Mi gado....
Maar kunnen we het nu weer hebben over mannen die het normaal vinden om vrouwen te intimideren, bedreigen en bespugen? En hoe dit zo komt, dat we dat steeds vaker hier zien?
Ben benieuwd....
quote:Op donderdag 12 september 2019 19:54 schreef Interloper het volgende:
[..]
Victim blamen gebeurt hier zelden.
Juist dat kan ook prima victim blaming zijn als je iemands verhaal in twijfel trekt zonder aanleiding.quote:Wel zie ik mensen de geloofwaardigheid van vermeende slachtoffers in twijfel trekken, maar dat is iets totaal anders.
Ik ben de daadjes iets zatter eigenlijk. Word je nageroepen, achtervolgd of geïntimideerd op straat? Had je maar geen GroenLinks moeten stemmen/kort rokje moeten dragen/route door die wijk moeten nemen!quote:Op donderdag 12 september 2019 18:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben die woordjes wel zat ondertussen, victem blaming.
Doe gewoon niet zo dom.
Uiteraard.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:52 schreef Interloper het volgende:
[..]
En als ze nee zeggen, dan accepteer je dat?
De aanleiding is hier het hebben van de chromosomale XX-configuratie en wat ingesleten culturele en instinctieve patronen. Heel menselijk, ik waarschuw mijn dochter ook meer en vaker voor bepaalde situaties, maar dat maakt het niet logisch om als er dan iets gebeurt alsnog naar zo'n meisje te wijzen.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
NWS / 5 Franse jongeren opgepakt in Spanje voor groepsverkrachting
[..]
Juist dat kan ook prima victim blaming zijn als je iemands verhaal in twijfel trekt zonder aanleiding.
]quote:Op donderdag 12 september 2019 19:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vindt het belangrijk dat mensen de vrijheid hebben om homo's kapot te maken?
Natuurlijk bestaan er conservatieve bewegingen die overeenkomsten vertonen met salafisme.quote:Niet in dezelfde vorm, maar dat was ook niet het punt. Er valt degelijk een vrij conservatieve beweging te zien die het niet zo heeft op gelijkwaardigheid en LHBT-ers die een dito positie opeisen. Het is dan ook wat hypocriet als dat soort lui van leer trekken tegen salafisten die homo's willen bestrijden terwijl ze beiden hun handtekening zouden zetten onder een wet die het homo's verbiedt om te trouwen of kinderen te adopterne.
Ik zie nog wel een paar aannames (en zelfs beschuldigingen en onbewezen stellingen) waar je dan weer overheen kijkt.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:07 schreef Interloper het volgende:
[..]
]
Nee, ik vind het belangrijk dat mensen de vrijheid hebben om "diensten" aan te bieden en dat anderen de vrijheid hebben om die af te wijzen of er juist gebruik van te maken. Het liefst zou ik zien dat dergelijke onzin massaal wordt afgewezen, zodat het verdwijnt.
Maar goed, dat is slechts mijn niet-totalitaire kijk op de zaak. Jij denkt daar vast anders over.
[..]
Natuurlijk bestaan er conservatieve bewegingen die overeenkomsten vertonen met salafisme.
Het probleem is nu juist dat men hier te veel aannames maakt over wie tot dergelijke bewegingen hoort. Er kunnen op Fok best een aantal aanhangers zijn, maar in dit draadje heb ik vooralsnog louter valse beschuldigingen en onbewezen stellingen gezien.
Merkwaardig standpunt, echter is dat uiteraard niet de beweegreden van de SGP. Het FvD neemt de laatste tijd ook een steeds dubieuzer positie in door zo tegen het FvD aan te schurken. Je reageerde wat lacherig op die vergelijking, maar nog steeds blijft staan dat zowel het FvD als de SGP in wezen de meest conservatieve bewegingen zijn binnen het politieke landschap. En dat vertaalt zich uiteindelijk wel in een melancholische hang naar het kerngezin, weinig tolerantie voor LHBT-ers en een bepaalde verhouding tussen man en vrouw.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:07 schreef Interloper het volgende:
[..]
]
Nee, ik vind het belangrijk dat mensen de vrijheid hebben om "diensten" aan te bieden en dat anderen de vrijheid hebben om die af te wijzen of er juist gebruik van te maken. Het liefst zou ik zien dat dergelijke onzin massaal wordt afgewezen, zodat het verdwijnt.
Er zijn in dit topic alleen al een aantal opmerkingen gemaakt die dat bewijzen...quote:Natuurlijk bestaan er conservatieve bewegingen die overeenkomsten vertonen met salafisme.
Het probleem is nu juist dat men hier te veel aannames maakt over wie tot dergelijke bewegingen hoort. Er kunnen op Fok best een aantal aanhangers zijn, maar in dit draadje heb ik vooralsnog louter valse beschuldigingen en onbewezen stellingen gezien.
Er staan een paar rotopmerkingen tussen, maar verder zie ik geen victim blaming?quote:Op donderdag 12 september 2019 19:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
NWS / 5 Franse jongeren opgepakt in Spanje voor groepsverkrachting
Nee, dat kan niet. Dat is een volstrekt onlogisch concept. Het kan in sommige situaties wel anderzijds fout zijn, maar het is per definitie geen victim blaming als je iemand (met of zonder goede reden) niet automatisch accepteert als slachtoffer.quote:Juist dat kan ook prima victim blaming zijn als je iemands verhaal in twijfel trekt zonder aanleiding.
Ja natuurlijk, ook jij komt even jouw off topic keutel hier neerleggen.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jaja, lekker makkelijk om te doen alsof alle roomblanke Nederlanders ontzettend tolerant zijn ten aanzien van vrouwen en homo's en dergelijke, maar dat is niet de praktijk.
Open eens een topic over een vrouw die mishandeld of aangerand is anders. Het is victim blaming wat de klok slaat. Maar dat is allemaal natuurlijk satirisch bedoeld!
"Dat krijg je er van als je met een paar jongens op vakantie gaat, moet je als vrouw ook gewoon niet doen."quote:Op donderdag 12 september 2019 20:15 schreef Interloper het volgende:
[..]
Er staan een paar rotopmerkingen tussen, maar verder zie ik geen victim blaming?
"Ze heeft geen aangifte gedaan, dus het zal wel verzonnen zijn". Oók geen victim blaming?quote:Nee, dat kan niet. Dat is een volstrekt onlogisch concept. Het kan in sommige situaties wel anderzijds fout zijn, maar het is per definitie geen victim blaming als je iemand (met of zonder goede reden) niet automatisch accepteert als slachtoffer.
Beweren dat iemand 'onbekwaam' is op basis van een vaststaande biologische eigenschap is van een iets andere orde dan beweren dat iemand wegens diens politieke voorkeur 'onbekwaam' is. De eerste is onveranderlijk, statisch en gedetermineerd. De andere is veranderlijk, dynamisch en het gevolg van een keuze.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, ook jij komt even jouw off topic keutel hier neerleggen.
Waar zeg ik dat alle roomblankers tolerant enz bla bla zijn?![]()
![]()
![]()
![]()
Alweer zo'n idiote uit de duim gezogen bewering. Gaat lekker hier op Fok de laatste tijd![]()
Donder op met dat valse victim blaming. Men doelt op andere manieren van denken en doen, die men als minder bekwaam acht. Nou nou zeg!
Ik vind Groen linksers over het algemeen politiek onbekwame mensen. Wat nu? Krijg ik nu te horen dat ik "GroenLinks onvriendelijk" ben?![]()
![]()
![]()
Zal ik eens terechte on topic victim blaming laten zien? De Keulse imam die aangaf dat de vrouwen de aanrandingen aan hun zelf te danken hadden omdat ze te "westers" gekleed waren en parfum droegen. Wat voor een effect heeft dat op de mannen die naar de grootste moskee van Keulen gaan? (Gescheiden van de vrouwen natuurlijk, die tweederangs achter een gordijntje moeten zitten).
Let op; hier ga jij weer off topic op reageren, want nu raak ik weer die gevoelige islam snaar, en jij het niet kunt hebben dat ik een relevant en valide punt maak.
Of ga je me nu eens verrassen?
Nee, het is gewoon een libertarisch standpunt. Volstrekt redelijk en eerlijk.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Merkwaardig standpunt, echter is dat uiteraard niet de beweegreden van de SGP. Het FvD neemt de laatste tijd ook een steeds dubieuzer positie in door zo tegen het FvD aan te schurken. Je reageerde wat lacherig op die vergelijking, maar nog steeds blijft staan dat zowel het FvD als de SGP in wezen de meest conservatieve bewegingen zijn binnen het politieke landschap. En dat vertaalt zich uiteindelijk wel in een melancholische hang naar het kerngezin, weinig tolerantie voor LHBT-ers en een bepaalde verhouding tussen man en vrouw.
Het is dan ook wat hypocriet als juist één van die 2 partijen wijst naar een andere conservatieve beweging.
Nee, die zijn er niet.quote:Er zijn in dit topic alleen al een aantal opmerkingen gemaakt die dat bewijzen...
Poging om wat?quote:Op donderdag 12 september 2019 20:27 schreef Interloper het volgende:
[..]
Ja, andere mensen doen ook boude stellingen. Maar je vergeet dat we het hier hadden over jouw poging om
[..]
Nee, die zijn er niet.
Dat eerste is inderdaad victim blaming, dat tweede niet.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Dat krijg je er van als je met een paar jongens op vakantie gaat, moet je als vrouw ook gewoon niet doen."
Dat is geen victim blaming?
[..]
"Ze heeft geen aangifte gedaan, dus het zal wel verzonnen zijn". Oók geen victim blaming?
Waarom dan sinds een paar jaar pas wetten?quote:Op donderdag 12 september 2019 16:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Dit heeft echt niet puur daarmee te maken hoor.
Migratie levert zeker dit soort problemen op.
Maar dat is echt je kop in het zand steken tegenover Nederlandse mannen.
Als je zelf ook gewoon rond rijdt dan zie je het vaak zat gebeuren.
Kleine kindjes die weer achterlijk doen naar meiden.
Kerels die achterlijk toeteren naar een mooie dame op de fiets of stoep.
En zijn eigenlijk zelden buitenlanders.
Maar als je kijkt hoe die kindjes van 12-16 zich tegenwoordig gedragen, dan kun je alleen maar je zorgen maken om de toekomst.
Als ik dat had gedaan (en nee ik ben niet eens zoveel ouder) dan had ik een flink pak slaag gehad.
Wat is er in godsnaam liberaal aan iemand die homo's wil verhinderen om kinderen te adopteren?quote:Op donderdag 12 september 2019 20:27 schreef Interloper het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een libertarisch standpunt. Volstrekt redelijk en eerlijk.
Welke verschillen in beweegredenen?quote:Wat betreft de FvD, het verschil in beweegredenen (ook die tussen de FvD en SGP onderling), alsmede de uitgangspunten en geprefereerde methodes, zijn nu juist wat conservatieve (al dan niet seculiere) westerse stromingen onderscheiden van salafistische stromingen.
Dat ligt in elkaars verlengde natuurlijk. Op FOK! zijn ook genoeg figuren te vinden die allerlei bezwaren voelen als het gaat om gelijkwaardiger posities van bepaalde groepen.quote:Overigens hadden we het hier over posters op Fok, niet over landelijke politieke partijen.
quote:Nee, die zijn er niet.
quote:Op donderdag 12 september 2019 00:02 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Gelukkig, toch nog een keer verrast vandaag.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh voelde jij je aangesproken?
Maar wat je cursieve stelling betreft: hoe dat zo komt? Door een totaal verknipte, ja zelfs gecriminaliseerde kijk op seksualiteit binnen voornamelijk de conservatief-islamitische cultuur, alwaar een vrouw óf een porseleinen pop is die beschermd en gecontroleerd moet worden, óf een ranzige hoer is die terechtgewezen, lastiggevallen en bespuugd mag worden. In andere gevallen door eenzelfde oprukkende 'moraal' die enerzijds vrouwen als heilige, anderzijds als slet wegzet, al naar gelang de context. De voedingsbodem is en blijft een dedain voor het vrouwelijk geslacht als zodanig. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat een seksuele frustratie, al dan niet gevoed door religieuze regeltjes en wetten, de bron is van dit soort ellende, een die enkel kan worden tegengegaan door educatie en waar nodig controle.
Dat eerste was in het desbetreffende topic ook te vinden.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:30 schreef Interloper het volgende:
[..]
Dat eerste is inderdaad victim blaming, dat tweede niet.
Off topic.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beweren dat iemand 'onbekwaam' is op basis van een vaststaande biologische eigenschap is van een iets andere orde dan beweren dat iemand wegens diens politieke voorkeur 'onbekwaam' is. De eerste is onveranderlijk, statisch en gedetermineerd. De andere is veranderlijk, dynamisch en het gevolg van een keuze.
Echt, de logica die je soms hanteert is om te janken.
Eh, ik zat even te klooien met de opmaak.quote:
Uiteraard, volgens salafisten is het een strikt 'ongelovigenprobleem'.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:43 schreef Interloper het volgende:
[..]
Eh, ik zat even te klooien met de opmaak.
Wat ik wilde zeggen is dat we het hier hadden over jouw poging om de uitlatingen in dit draadje te correleren aan salafisme, niet over de boude uitspraken die daar niets mee te maken hebben. Tenzij je wilt beweren dat salafisten ook vinden dat het "strikt allochtonenproblematiek" is?
Overigens zou ik deze twee opmerkingen:
Dat vrouwen inherent emotioneel en irrationeel denken; aanname.
Dat de ellende is begonnen met universeel stemrecht; aanname.
Eerder aanmerken als soort-van-grapjes. Maar je kunt er ook voor kiezen om ze bloedserieus te nemen.
Libertarisch, niet liberaal. En we hadden het over conversietherapie (of dingen die daar op lijken), niet over het verbieden van adoptie door homo's. Dat laatste is geen libertarisch standpunt en kan ik dus ook niet onderschrijven. Maar daarop voortbordurende:quote:Op donderdag 12 september 2019 20:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam liberaal aan iemand die homo's wil verhinderen om kinderen te adopteren?
[..]
[..]quote:Welke verschillen in beweegredenen?
Nee, die zijn er niet of nauwelijks. Wel zijn er mensen die leugenachtige anekdotes, idiote stellingen, debiele methodes en kromme logica niet accepteren. Dat vetgedrukte gedeelte, bijvoorbeeld, is al een mooi voorbeeld van een gigantische stroman, gebaseerd op confirmation bias.quote:Dat ligt in elkaars verlengde natuurlijk. Op FOK! zijn ook genoeg figuren te vinden die allerlei bezwaren voelen als het gaat om gelijkwaardiger posities van bepaalde groepen.
Omdat salafisten humorloze sprookjesgelovers zijn die geen baat hebben bij een vrijblijvende discussie ?quote:Op donderdag 12 september 2019 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, volgens salafisten is het een strikt 'ongelovigenprobleem'.
Punt is: waarom zouden we uitspraken van salafisten wel bloedserieus nemen?
Als je uitgaat van het Kalergi-plan dan komen LHBT-ers al in een iets ander daglicht te staan. Either way hebben genoemde partijen in grote lijnen dezelfde opvattingen (homo's verdienen niet dezelfde plek), en ziet men acceptatie hiervan als ondermijning van de samenleving. Of dat nu voort zou komen uit een soort nobel motief is eigenlijk niet eens interessant, het is en blijven verwerpelijke uitgangspunten die redelijk vergelijkbaar zijn. Het verschilt alleen in methodiek.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:59 schreef Interloper het volgende:
[..]
Libertarisch, niet liberaal. En we hadden het over conversietherapie (of dingen die daar op lijken), niet over het verbieden van adoptie door homo's. Dat laatste is geen libertarisch standpunt en kan ik dus ook niet onderschrijven. Maar daarop voortbordurende:
[..]
[..]
De FvD ziet homo's bijvoorbeeld niet als kwaadaardig en wil ze ook helemaal niet van de hoogste toren gooien, maar wil wel dat het nucleaire gezin gewoon de hoeksteen van de samenleving blijft.
Salafisten kan dat allemaal niet bommen.
[..]
Nee, die zijn er niet of nauwelijks. Wel zijn er mensen die leugenachtige anekdotes, idiote stellingen, debiele methodes en kromme logica niet accepteren. Dat vetgedrukte gedeelte, bijvoorbeeld, is al een mooi voorbeeld van een gigantische stroman, gebaseerd op confirmation bias.
Net als dat er ook andere redenen kunnen zijn om iemands geloofwaardigheid te betwisten dan alleen maar haat en terug-naar-het-aanrecht-dramatiek. Grappig hoe dat werkt.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat eerste was in het desbetreffende topic ook te vinden.
Noemen dat iemand geen aangifte heeft gedaan en daarom ongeloofwaardig is, is ook victim blaming. Er kunnen immers genoeg redenen zijn om geen aangifte te doen.
Daar hadden we het niet overquote:Maar goed, ook hier hebben we weer met iemand te maken die zich in allerlei bochten wringt en de doelpalen verzet om maar niet te hoeven erkennen dat er ook binnen de 'eigen gelederen' maffe en oerconservatieve elementen aantreffen die beter zouden gedijen in een theocratie.
Dat is steevast de repliek als iemand wordt gewezen op een domme uitspraak. "Het was maar een grapje!"quote:Op donderdag 12 september 2019 21:11 schreef Interloper het volgende:
[..]
Net als dat er ook andere redenen kunnen zijn om iemands geloofwaardigheid te betwisten dan alleen maar haat en terug-naar-het-aanrecht-dramatiek. Grappig hoe dat werkt.
Zie hier de zwart/wit denkerquote:Op donderdag 12 september 2019 21:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je uitgaat van het Kalergi-plan dan komen LHBT-ers al in een iets ander daglicht te staan. Either way hebben genoemde partijen in grote lijnen dezelfde opvattingen (homo's verdienen niet dezelfde plek), en ziet men acceptatie hiervan als ondermijning van de samenleving. Of dat nu voort zou komen uit een soort nobel motief is eigenlijk niet eens interessant, het is en blijven verwerpelijke uitgangspunten die redelijk vergelijkbaar zijn. Het verschilt alleen in methodiek.
Even los van het feit dat dit niets meer te maken heeft met fokkertjes, zou ik gerust willen stellen dat dat door jou genoemde "uitgangspunt" ook door jou verzonnen is. Homo's mogen geen bloed doneren, maar dat betekent toch ook niet dat voorstanders van dergelijke richtlijnen vinden dat homo's niet dezelfde plek verdienen? Soms liggen dingen moeilijker.quote:Op donderdag 12 september 2019 21:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je uitgaat van het Kalergi-plan dan komen LHBT-ers al in een iets ander daglicht te staan. Either way hebben genoemde partijen in grote lijnen dezelfde opvattingen (homo's verdienen niet dezelfde plek), en ziet men acceptatie hiervan als ondermijning van de samenleving. Of dat nu voort zou komen uit een soort nobel motief is eigenlijk niet eens interessant, het is en blijven verwerpelijke uitgangspunten die redelijk vergelijkbaar zijn. Het verschilt alleen in methodiek.
Ik vind het eerlijk gezegd veel dommer dat mensen superanaal gaan zitten doen om een paar domme grapjes. En vervolgens ook nog proberen om die grapjes als bewijs aan te dragenquote:Op donderdag 12 september 2019 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is steevast de repliek als iemand wordt gewezen op een domme uitspraak. "Het was maar een grapje!"
Natuurlijk wel, genoeg FOK!-ers die diezelfde agenda propageren en stellen dat dit gevaarlijk zou zijn.quote:Op donderdag 12 september 2019 21:21 schreef Interloper het volgende:
[..]
Even los van het feit dat dit niets meer te maken heeft met fokkertjes
quote:Homo's mogen geen bloed doneren, maar dat betekent toch ook niet dat voorstanders van dergelijke richtlijnen vinden dat homo's niet dezelfde plek verdienen? Soms liggen dingen moeilijker.
Dat is een beetje alsof je ontkent dat dergelijke meningen zo uitzonderlijk zijn dat ze nauwelijks voorkomen en het dus wel een grapje moet zijn. Dat is schattig naïef.quote:Op donderdag 12 september 2019 21:23 schreef Interloper het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd veel dommer dat mensen superanaal gaan zitten doen om een paar domme grapjes. En vervolgens ook nog proberen om die grapjes als bewijs aan te dragen
Ja super vrouwvriendelijk die Thierryquote:Op donderdag 12 september 2019 19:02 schreef SpaceOddity het volgende:
Zo is Baudet ook niet vrouwonvriendelijk. Dat denk en vind jij alleen maar, meer niet. Het is niet zo.
quote:dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden
Hij dwingt tenminste geen abortus af.quote:Op donderdag 12 september 2019 23:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja super vrouwvriendelijk die Thierry
https://cult.tpo.nl/2017/(...)eft-volkomen-gelijk/
[..]
Ah het whataboutism is alweer begonnen om je gelijk te halenquote:Op donderdag 12 september 2019 23:44 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Hij dwingt tenminste geen abortus af.
Ja? En?quote:Op donderdag 12 september 2019 23:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja super vrouwvriendelijk die Thierry
https://cult.tpo.nl/2017/(...)eft-volkomen-gelijk/
[..]
Het zegt wat over hoe serieus we alle topics moeten nemen over vrouwenwelzijn door zijn aanhangers.quote:Op vrijdag 13 september 2019 00:39 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja? En?
(LET OP!!! - SATIRE!!!)
Man, doe niet zo hysteries, je lijkt wel een wijf!
(LET OP!!! EINDE SATIRE!!!)
Je mag gewoon Marokkanen zeggen hoorquote:Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
Gelet op de gebruikte taal van ervaringen die Kim Boon uit haar herinnering ophaalt, zal het wel weer gaan om 'onze' cultuurverrijkers.
Bron?quote:Op vrijdag 13 september 2019 04:47 schreef NoPicNic het volgende:
Cultuurverrijkers als PvdA, GroenLinks en d66 vinden het prima dat moslimjongeren onze vrouwen als hoeren behandelen.
Hij en zn aanhang zijn gewoon niet degenen die hier nu echt serieus op zijn te nemenquote:Op vrijdag 13 september 2019 00:59 schreef Nober het volgende:
Fijn dat er niets aan de hand blijkt te zijn want Thierry Baudet.
Is dat het onderwerp van dit topic? Reageer eens inhoudelijk man, met dat eeuwige gezever van je en kraak die Baudet af in topics waar het over hem gaatquote:Op vrijdag 13 september 2019 08:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij en zn aanhang zijn gewoon niet degenen die hier nu echt serieus op zijn te nemen
wANT WITTEN ZIJN TE PUSSY OM VROUWEN AAN TE SPREKENquote:Op vrijdag 13 september 2019 04:47 schreef NoPicNic het volgende:
Cultuurverrijkers als PvdA, GroenLinks en d66 vinden het prima dat moslimjongeren onze vrouwen als hoeren behandelen.
Dat is inderdaad het onderwerp van dit topic. Maak mensen bang voor kutmarokkanen om zo macht te kunnen krijgen voor je ideeen die al even dubieus zijn. Wat is zeg is dus heel relevant is.quote:Op vrijdag 13 september 2019 08:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Is dat het onderwerp van dit topic? Reageer eens inhoudelijk man, met dat eeuwige gezever van je en kraak die Baudet af in topics waar het over hem gaat
Het is het onderwerp van het topic maar inhoudelijk reageren heeft geen zin - okquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het onderwerp van dit topic. Maak mensen bang voor kutmarokkanen om zo macht te kunnen krijgen voor je ideeen die al even dubieus zijn. Wat is zeg is dus heel relevant is.
Inhoudelijk reageren in dit soort topics heeft ook geen zin is mn ervaring. Doorgaans rollen de usual suspects over elkaa rheen met hyperbolen en gemeenplaatsen. Dan kunnen we het beter over hun drijfveren hebben.
Maar het onderwerp is sissen, het onderwerp is niet Marokkanen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het is het onderwerp van het topic maar inhoudelijk reageren heeft geen zin - ok
Omg, het niveau gaat inderdaad hard achteruit op dit forum. Ja hoor, het gaat alleen om sissen en om niks andersquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het onderwerp is sissen, het onderwerp is niet Marokkanen.
De titel is toch: straatintimidatie van vrouwen door mannen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Omg, het niveau gaat inderdaad hard achteruit op dit forum. Ja hoor, het gaat alleen om sissen en om niks anders
Ik ervaar dit als erg ''FvD-onvriendelijk!quote:Op vrijdag 13 september 2019 08:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij en zn aanhang zijn gewoon niet degenen die hier nu echt serieus op zijn te nemen
Dit zegt al alles.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het onderwerp van dit topic. Maak mensen bang voor kutmarokkanen om zo macht te kunnen krijgen voor je ideeen die al even dubieus zijn. Wat is zeg is dus heel relevant is.
Inhoudelijk reageren in dit soort topics heeft ook geen zin is mn ervaring. Doorgaans rollen de usual suspects over elkaa rheen met hyperbolen en gemeenplaatsen. Dan kunnen we het beter over hun drijfveren hebben.
Nee, niet sissen. Lees de OP nog eens.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het onderwerp is sissen, het onderwerp is niet Marokkanen.
Het gaat om het feit dat vrouwen niet meer normaal c.q. veilig over straat kunnen en dat dit voornamelijk komt door bepaalde bevolkingsgroepenquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
De titel is toch: straatintimidatie van vrouwen door mannen.
Wat lijkt je een geschikte maatregel? In Amsterdam zijn het vooral toeristen die voor overlast zorgen, las ik eerder hierin. Wil je die bekeuren - met de kans dat ze niet betalen - of een nachtje vastzetten?
Maar het was Marcouch die in 2017 met initiatiefwet tegen straatintimidatie kwam, en die is van de PvdA...quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe dat op te lossen is overduidelijk maar in dit softe land wil behalve de PVV/FvD niemand zijn vingers daar aan branden.
En heeft dat gewerkt? Je kan wel iets instellen maar dan moet je ook zorgen dat dit strikt wordt nageleefdquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het was Marcouch die in 2017 met initiatiefwet tegen straatintimidatie kwam, en die is van de PvdA...
Jij stelt dat enkel de PVV en de FvD iets eraan willen doen, maar dat blijkt niet bepaald uit de praktijk. Amsterdam heeft ook een gemeentelijk sisverbod...quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
En heeft dat gewerkt? Je kan wel iets instellen maar dan moet je ook zorgen dat dit strikt wordt nageleefd
Sinds jouw intrede in dit topic ben je al bezig met mist opwerpen en whataboutisms: alt-right, is kennelijk een groep die aan georganiseerde straatintimidatie van vrouwen doet. Thierry Baudet, doet die aan straatintimidatie? Of legitimeert hij dat in politiek discours?quote:Op vrijdag 13 september 2019 00:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah het whataboutism is alweer begonnen om je gelijk te halen
Hoe dan ook valt er wel wat af te dingen op de vrouwvriendelijkheid van die hele alt-right stroming. Het gedrag van kutmarokkanen lijkt vooral gebruikt te worden als hefboom om zelf macht te krijgen.
Nogmaals, je kan wel iets instellen maar dan moet je dit strikt naleven. net als dat boerkaverbod. De PVV en FvD willen dit soort randdebielen niet eens in dit land hebben. Dat is het verschil. Je kan al dat schorem wel binnen halen en vervolgens proberen om dit in goede banen te leiden maar dat werkt in de praktijk dus totaal nietquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij stelt dat enkel de PVV en de FvD iets eraan willen doen, maar dat blijkt niet bepaald uit de praktijk. Amsterdam heeft ook een gemeentelijk sisverbod...
Asscher en vToorenburg zijn nog bezig om straatintimidatie extra zwaar te laten bestraffen vergeleken met andere overlastvormen.
En wat doet FvD? Twitteren?
Spreekt zichzelf ook voortdurend tegen en diskwalificeert zichzelf daarmee - case closedquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:58 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Sinds jouw intrede in dit topic ben je al bezig met whataboutisms: alt-right, is kennelijk een groep die aan georganiseerde straatintimidatie van vrouwen doet. Thierry Baudet, doet die aan straatintimidatie? Of legitimeert hij dat in politiek discours?
Ga toch gauw heen met je enorme hypocrisie.
Dus de FvD heeft geen plan om iets aan de situatie te verbeteren, want de meeste Nederlanders hebben een paspoort en wonen in Nederland en kunnen vrolijk doorgaan met inrimideren.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nogmaals, je kan wel iets instellen maar dan moet je dit strikt naleven. net als dat boerkaverbod. De PVV en FvD willen dit soort randdebielen niet eens in dit land hebben. Dat is het verschil. Je kan al dat schorem wel binnen halen en vervolgens proberen om dit in goede banen te leiden maar dat werkt in de praktijk dus totaal niet
Nee, de FvD heeft geen plannen op dit gebied? Verdiep je eens in de stellingen van die partij.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus de FvD heeft geen plan om iets aan de situatie te verbeteren, want de meeste Nederlanders hebben een paspoort en wonen in Nederland en kunnen vrolijk doorgaan met inrimideren.
Ja, het gaat hier zeker over Nederlanders, want al die Marokkanen die hiervoor verantwoordelijk zouden zijn (wat een onjuiste weergave is van de werkelijkheid) zijn gewoon Nederlanders voor de wet en blijven dus waarschijnlijk gewoon in Nederland wonen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, de FvD heeft geen plannen op dit gebied? Verdiep je eens in de stellingen van die partij.
Het gaat hier over Nederlanders?
Klopt niet. Sommigen kleden zich vrij sexy, ook met hoofddoek. Die worden dan helemaal lastig gevallen want dat zijn natuurlijk hoeren die er om vragen ....quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Als die vrouwen nou gewoon een hoofddoek opdoen hebben ze nergens last van.
Tja om eerlijk te zijn merk ik er niet zoveel van en hoor mn vrouwelijke collega's en andere contacten er nooit over. Dus ik denk dat wanneer je niet naar Rotterdam-Zuid of de Schilderswijk gaat het wel meevalt. Dus het idee om vrouwen onder begeleiding de straat op te laten gaan van TS is absurd en vooral demagogisch.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:38 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit is voor jou het onderwerp van dit topic, meer niet.
Terwijl in de OP een compleet ander verhaal staat, wat over vrouwen gaat, die steeds vaker te maken hebben met steeds meer brutaler wordende jonge mannen. Die agressief worden als ze merken dat ze worden genegeerd.
Wat ronduit aso is.
Ja, hier zijn ook roomblankers die ook aso zijn. Maar de stijging van dit soort overlast heeft direct te maken met een stijging van verschil in cultuur, waar mannen over het algemeen anders kijken naar vrouwen zoals wij dat in het algemeen doen. Ik heb al een paar hele duidelijke verhalen geplaatst, over hoe het er aan toe gaat in bijvoorbeeld marokko, en een reactie van de imam van de grootste moskee in keulen n.a.v. oud en nieuw 2015 daar.
Dáár hoor ik je niet over. Want ik ben voor jou ''alt right'', dus is het onzin wat ik zeg. Want voor jou gaat dit topic niet over dát wat er in de OP staat. Dus ga je maar een beetje onzinnig dit topic lopen te vertrollen, door nergens inhoudelijk op in te gaan.
Hoe reageerde trouwens de (vrouwelijk!) burgemeester van Keulen op de aanrandingen?
Nogmaals, verdiep je eerst eens in de stellingen en nogmaals, je kan wel van alles als partij instellen maar als je dan vervolgens niet zorgt dat dit wordt gehandhaafd creeer je alleen maar meer chaos en woede - zie boerka verbodquote:Op vrijdag 13 september 2019 10:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het gaat hier zeker over Nederlanders, want al die Marokkanen die hiervoor verantwoordelijk zouden zijn (wat een onjuiste weergave is van de werkelijkheid) zijn gewoon Nederlanders voor de wet en blijven dus waarschijnlijk gewoon in Nederland wonen.
Ergo, partijen als de PvdA en het CDA proberen straatintimidatie tegen te gaanz want die ondernemen stappen om er tegen op te kunnen treden, terwijl de PVV en de FvD vooral twitterlikes proberen te scoren en niets doen.
Dat staat er toch niet? Er staat alleen dat dezelfde vrouwen onterecht miskennen dat er ook immigratieproblematiek aan vooraf gaat. Dus dat ze progressie op dit punt zelf tegen zitten.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben de daadjes iets zatter eigenlijk. Word je nageroepen, achtervolgd of geïntimideerd op straat? Had je maar geen GroenLinks moeten stemmen/kort rokje moeten dragen/route door die wijk moeten nemen!
Het idee dat links iets te regeren heeft gehad de afgelopen periodes en dat dat vooral komt door het stemrecht voor vrouwen is misschien nog net dommer maar het scheelt niet veel.
Maar de FvD bereid geen wetsvoorstellen voor, heeft er ook niet voor gezorgd dat straatintimidatie überhaupt een aparte overtreding is waarvoor gestraft kan worden, is ook niet bezig met vervolgstappen nu deze eerste stappen gezet zijn, etcetera. Kortom, je eerste stelling dat enkel de FvD/PVV hier tegen op proberen te treden is gewoon onjuist, want die voeren dus in feite geen klap uit. Je kunt zoveel in een partijprogramma zetten (of helemaal niks, zoals bij de PVV), maar dat maakt nog niet dat je je inzetquote:Op vrijdag 13 september 2019 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nogmaals, verdiep je eerst eens in de stellingen en nogmaals, je kan wel van alles als partij instellen maar als je dan vervolgens niet zorgt dat dit wordt gehandhaafd creeer je alleen maar meer chaos en woede - zie boerka verbod
Ja, het boerka verbod en het niet sissen beleid werkt bv heel goed. Deze partijen zijn bezig om dit soort schorem helemaal te weren uit deze samenleving. Dan heb je namelijk niet allerlei krampachtige wetten nodig om dit soort uitwassen "in goede banen" te leidenquote:Op vrijdag 13 september 2019 10:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de FvD bereid geen wetsvoorstellen voor, heeft er ook niet voor gezorgd dat straatintimidatie überhaupt een aparte overtreding is waarvoor gestraft kan worden, is ook niet bezig met vervolgstappen nu deze eerste stappen gezet zijn, etcetera. Kortom, je eerste stelling dat enkel de FvD/PVV hier tegen op proberen te treden is gewoon onjuist, want die voeren dus in feite geen klap uit. Je kunt zoveel in een partijprogramma zetten (of helemaal niks, zoals bij de PVV), maar dat maakt nog niet dat je je inzet
Alle maatregelen die getroffen worden in deze casus zijn ook overigens juist in overleg met de politietop en lokale politie-eenheden, zodat ze daadwerkelijk effectief zijn.
Maar het boerkaverbod is een totaal ander verbod dan het verbod op straatintimidatie; als je daarover wil klagen, er is vast nog wel ergens een draadje dat hierover gaat. Het zijn twee volkomen gescheiden wetten die ook qua handhaving heel anders zijn, dus ik snap niet waarom je daar telkens op terug moet komen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, het boerka verbod en het niet sissen beleid werkt bv heel goed. Deze partijen zijn bezig om dit soort schorem helemaal te weren uit deze samenleving. Dan heb je namelijk niet allerlei krampachtige wetten nodig om dit soort uitwassen "in goede banen" te leiden
Zoals ik al zei, het niveau gaat er hier niet op vooruit. Dit leidt nergens toequote:Op vrijdag 13 september 2019 10:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het boerkaverbod is een totaal ander verbod dan het verbod op straatintimidatie; als je daarover wil klagen, er is vast nog wel ergens een draadje dat hierover gaat. Het zijn twee volkomen gescheiden wetten die ook qua handhaving heel anders zijn, dus ik snap niet waarom je daar telkens op terug moet komen.
Behalve dat dat natuurlijk moet, omdat je ook wel inziet dat de FvD nog geen vinger heeft uitgestoken om vrouwen op straat beter te beschermen, en dan kun je maar beter proberen om te suggereren dat alles wat wel ondernomen wordt, per definitie ineffectief is.
Waarom begin je dan de hele tijd over het boerkaverbod?quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het niveau gaat er hier niet op vooruit. Dit leidt nergens toe
FvD propageert traditionele genderrollen waarbij de machtspositie overduidelijk de man toehoort. 3x raden wat dat voor intimidatie van vrouwen betekent.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus de FvD heeft geen plan om iets aan de situatie te verbeteren, want de meeste Nederlanders hebben een paspoort en wonen in Nederland en kunnen vrolijk doorgaan met inrimideren.
Nee, ze heeft geluidsmateriaal opgenomen. Door hoor je dat het voornamelijk antillianen en surinamers zijn. Check haar interview.quote:Op vrijdag 13 september 2019 04:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Je mag gewoon Marokkanen zeggen hoor
Die partijen willen ook geen helemaal werkende maatregelen. Veiligheid op straat is immers volledig ondergeschikt aan hun machtswensen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het boerkaverbod is een totaal ander verbod dan het verbod op straatintimidatie; als je daarover wil klagen, er is vast nog wel ergens een draadje dat hierover gaat. Het zijn twee volkomen gescheiden wetten die ook qua handhaving heel anders zijn, dus ik snap niet waarom je daar telkens op terug moet komen.
Behalve dat dat natuurlijk moet, omdat je ook wel inziet dat de FvD nog geen vinger heeft uitgestoken om vrouwen op straat beter te beschermen, en dan kun je maar beter proberen om te suggereren dat alles wat wel ondernomen wordt, per definitie ineffectief is.
Ja ik begrijp dat je steeds probeert de schijnwerper weg te duwen. Maar het is bij discussies heel legitiem om de motieven van degene die ze start bloot te leggen. Dat zet het allemaal in een wat ander daglicht.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het niveau gaat er hier niet op vooruit. Dit leidt nergens toe
Dat is geen eigenschap van geïmporteerde kansenpareltjes. Toen ik nog op school zat hadden we ook van dat soort tuig wat alleen maar herrie wilde schoppen en ruzie wilde zoeken, en dat waren allemaal hartstikke autochtone Nederlanders.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hier is een tijd lang zo'n groepje in het lokale nieuws geweest. Hingen de hele dag rond op een pleintje, dingen vernielen, vrouwen lastigvallen, daar wonende bejaarden uitschelden, etc. Ik was ook een kankerhomo volgens een paar van die mannetjes die daar bezig waren wheelies te maken met een lawaaiig rotbrommertje. Ik denk dat het vaak niet enkel intimidatie van vrouwen is, maar gewoon een algeheel gebrek aan normale fatsoensnormen bij dat soort lui.
In je eigen daglicht bedoel je want jouw gelijk is leidend hierquote:Op vrijdag 13 september 2019 11:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ik begrijp dat je steeds probeert de schijnwerper weg te duwen. Maar het is bij discussies heel legitiem om de motieven van degene die ze start bloot te leggen. Dat zet het allemaal in een wat ander daglicht.
Oh, helemaal waar hoor, blanke rotjochies zaten daar ook tussen. Hingen wel hetzelfde sneue straatcultuurtje aan trouwens.quote:Op vrijdag 13 september 2019 12:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is geen eigenschap van geïmporteerde kansenpareltjes. Toen ik nog op school zat hadden we ook van dat soort tuig wat alleen maar herrie wilde schoppen en ruzie wilde zoeken, en dat waren allemaal hartstikke autochtone Nederlanders.
Discussies ga je inderdaad aan vanuit je eigen overtuigingquote:Op vrijdag 13 september 2019 12:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
In je eigen daglicht bedoel je want jouw gelijk is leidend hier
Waarbij je je oogkleppen ophoudt?quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Discussies ga je inderdaad aan vanuit je eigen overtuiging
Ook weer onzin.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:59 schreef probeer het volgende:
[..]
FvD propageert traditionele genderrollen waarbij de machtspositie overduidelijk de man toehoort. 3x raden wat dat voor intimidatie van vrouwen betekent.
Dit altijd zon dom argument. Nu doe je net alsof jij niet weet hoe raar de politiek werkt. Net zoals bij Wilders vaak word geroepen; Wilders schreeuwt alleen maar, maar voert niets uit''. Nee, uitvoeren word moeilijk als (bijna) de rest tegen blijft werken, dan kun je ook echt weinig gedaan krijgen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hier komt dus weer die selectieve bril van jou bovendrijven, die voor een beperkte perceptie zorgt.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja om eerlijk te zijn merk ik er niet zoveel van en hoor mn vrouwelijke collega's en andere contacten er nooit over. Dus ik denk dat wanneer je niet naar Rotterdam-Zuid of de Schilderswijk gaat het wel meevalt. Dus het idee om vrouwen onder begeleiding de straat op te laten gaan van TS is absurd en vooral demagogisch.
Fijn dat je aangeeft dat je twijfelt of ik alt right ben. Het zou mooi zijn, en goed voor de discussies zelf, om te beseffen dat niet iedereen waarmee jij het niet eens bent over dit soort onderwerpen en zich kan vinden in de standpunten van de FvD, niet automatisch een alt righter is. En ik denk; de meeste Fokkers hier zijn geen ''alt right''.quote:En misschien ben je dan niet zelf alt-right maar je trapt met open ogen in hun propaganda. Ze zijn immers zelf van de intimidatie en het volbaggeren van het internet met vrouwonvriendelijke en homo-onvriendelijke teksten.
Weet er dan wel zeker van dat het ook echt een alt righter is.quote:Dus als ze op een of andere manier iets posten wat met het welzijn van die groepen te maken heeft dan kun je dat niet serieus nemen. Dat is immers maar een middel om hun dubbele agenda te kunnen doorvoeren.
Waarom verwijt je anderen oogkleppen, terwijl je zelf niet veel meer doet dan weglopen uit de discussie zodra iemand je niet-kloppende claims aanvecht?quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarbij je je oogkleppen ophoudt?
Je mag hele sites volschrijven met positieve maatregelen, zolang je geen stappen onderneemt om ze te implementeren, doe je feitelijk niets. En dat is waar ik op reageerde, namelijk dat @matspontius claimde dat enkel de PVV/FvD proberen om iets aan straatintimidatie te doen. Dat is gewoon niet waar op het moment dat andere partijen wél wetsvoorstellen indienen om dit probleem tegen te gaan, en Thierry Baudet en co niets tastbaars hebben toegevoegd.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit altijd zon dom argument. Nu doe je net alsof jij niet weet hoe raar de politiek werkt. Net zoals bij Wilders vaak word geroepen; Wilders schreeuwt alleen maar, maar voert niets uit''. Nee, uitvoeren word moeilijk als (bijna) de rest tegen blijft werken, dan kun je ook echt weinig gedaan krijgen.
Op de FvD site zijn genoeg standpunten te vinden, die indirect een positief effect hebben op de dingen die in de OP benoemd worden.
Zolang je politiek teveel word tegen gewerkt (of zelfs politiek word weg gewerkt zoals bij Wilders(!)) en word buitengesloten zul je geen stappen kunnen ondernemen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je mag hele sites volschrijven met positieve maatregelen, zolang je geen stappen onderneemt om ze te implementeren, doe je feitelijk niets. En dat is waar ik op reageerde, namelijk dat @:matspontius claimde dat enkel de PVV/FvD proberen om iets aan straatintimidatie te doen. Dat is gewoon niet waar op het moment dat andere partijen wél wetsvoorstellen indienen om dit probleem tegen te gaan, en Thierry Baudet en co niets tastbaars hebben toegevoegd.
De term sarcasme, zegt jou dat iets? Anders even het woordenboek raadplegen svpquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom verwijt je anderen oogkleppen, terwijl je zelf niet veel meer doet dan weglopen uit de discussie zodra iemand je niet-kloppende claims aanvecht?
"Meen te bespeuren" is toch wel een aardig understatement voor de hoeveelheid vreemdelingenhaat, vrouwonvriendelijkheid en LBHT-afkeer die er uit de alt-right krochten van het internet hierheen stroomt.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit altijd zon dom argument. Nu doe je net alsof jij niet weet hoe raar de politiek werkt. Net zoals bij Wilders vaak word geroepen; Wilders schreeuwt alleen maar, maar voert niets uit''. Nee, uitvoeren word moeilijk als (bijna) de rest tegen blijft werken, dan kun je ook echt weinig gedaan krijgen.
Op de FvD site zijn genoeg standpunten te vinden, die indirect een positief effect hebben op de dingen die in de OP benoemd worden.
[..]
Hier komt dus weer die selectieve bril van jou bovendrijven, die voor een beperkte perceptie zorgt.
- Jij merkt er in jou eigen omgeving weinig van, dus dan zal het wel meevallen.
- Jij benoemt specifiek rotterdam zuid en de schilderswijk, waarmee je aangeeft dat, als er dergelijke problemen voor vrouwen zouden spelen, het zich daar dan wel zal afspelen.
- Dat zijn bij uitstek twee voorbeelden om te kijken wat massa immigratie (met overwegend islamistische roots) teweeg brengt/kan brengen.
- Waarmee jij, blijkbaar zonder zelf door te hebben, zelf al (indirect) aantoont dat, daar waar er sprake is van bovenmatig veel islamtisch import het straatbeeld dusdanig verandert, dat men kan spreken van andere heersende maatschappelijke standaarden, in dit specifieke geval dus voor vrouwen.
Want nogmaals, jij zegt dit; Dus ik denk dat wanneer je niet naar Rotterdam-Zuid of de Schilderswijk gaat het wel meevalt.. Maar vrouwen die daar leven hebben dat dus wel. Ik hoef niet daar te wonen om dit te beseffen en te erkennen, zonder een xenofoob of ''islamofoob'' te zijn.
Misschien zou je dan eens met jouw vriendin een tijdje daar moeten gaan wonen, om in ieder geval mij (en anderen die hier op wijzen) niet voor dat soort totaal belachelijke dingen uit te maken, als je weer eens moet lezen wat voor een onwenselijke effecten mogelijk worden gemaakt bij het naief en kritiekloos tolereren van een ideologie die hier andere waarden nastreeft.
Helemaal ironisch zou het worden als jouw vriendin dan (s avonds) niet meer alleen over straat durft, en jij letterlijk als haar begeleider mee moet.
Wat zou je dan van de stelling van TS vinden? En; Maar het is bij discussies heel legitiem om de motieven van degene die ze start bloot te leggen. Wat zijn dan die motieven van hem?
[..]
Fijn dat je aangeeft dat je twijfelt of ik alt right ben. Het zou mooi zijn, en goed voor de discussies zelf, om te beseffen dat niet iedereen waarmee jij het niet eens bent over dit soort onderwerpen en zich kan vinden in de standpunten van de FvD, niet automatisch een alt righter is. En ik denk; de meeste Fokkers hier zijn geen ''alt right''.
[..]
Weet er dan wel zeker van dat het ook echt een alt righter is.
Ik snap dat het makkelijk te vermoeden is, als je zelf iets van vrouwonvriendelijkheid of racisme meent te bespeuren (met cynisch ondertoontje), maar ik denk echt dat je je te vaak laat beinvloeden door valse vermoedens.
Maar er wordt niet tegen gewerkt, want er zijn meerdere partijen met dit onderwerp mee bezig. Die dienen dan ook die wetsvoorstellen in...quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zolang je politiek teveel word tegen gewerkt (of zelfs politiek word weg gewerkt zoals bij Wilders(!)) en word buitengesloten zul je geen stappen kunnen ondernemen.
En kun je feitelijk niets nee.
Nee, de PVV en FvD worden niet tegengewerktquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar er wordt niet tegen gewerkt, want er zijn meerdere partijen met dit onderwerp mee bezig. Die dienen dan ook die wetsvoorstellen in...
Als je zo moet huilen, wat doe je dan nog hier? Of leef je in de waan dat je nederlander bent omdat je een nederlands paspoort hebt?quote:Op donderdag 12 september 2019 17:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Zolang ze niet werken, valt het ook lastig om ze tegen te werken. Nogmaals, kom eens met een goede reden waarom de PVV en de FVD nog niets hebben gedaan in de Tweede Kamer om straatintimidatie tegen te gaan... Het is natuurlijk makkelijk twitteren, maar uit hun acties blijkt dat het ze geen biet interesseert.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, de PVV en FvD worden niet tegengewerkt![]()
PVV noemt het politiek bestel een nepparlement en FVD spreekt van een partijkartel.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als ze steeds met plannen komen die de rechtsstaat uithollen en de economie vernietigen dan wordt daar niet aan meegewerkt nee.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is een gevalletje "Het doel heiligt de middelen".quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ze steeds met plannen komen die de rechtsstaat uithollen en de economie vernietigen dan wordt daar niet aan meegewerkt nee.
De rechtse partijen kunnen zich toch met hun auto's of motoren verplaatsen? Krijgen daar toch alle medewerking bij? Als er tegengewerkt zou worden, dan zouden de rechtse partijen geen infrastructuur evenals auto's en/of motoren hebben. Wat de rechtse partijen met hun tegenstanders gedaan hebben, blijft een vraag, maar ik vermoed vermoordt.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tuurlijk, enige zelfreflectie daar doen we niet aan. Kritiek (van binnenuit) word ook niet geduld, dan word je sociaal buiten gesloten, en als je zelfs teveel ''voor de voeten loopt'', dan poogt men zelfs je (mond) dood te maken. En dat is dan onze democratie.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
PVV noemt het politiek bestel een nepparlement en FVD spreekt van een partijkartel.
Het zijn calimeropartijen die zichzelf buitenspel zetten, al dan niet vanwege allerlei plannetjes die morrelen aan de grondwet noodzakelijk maakt.
Zoals ik al zei, met die gekleurde bril van jou is het makkelijk speuren naar de kleuren die jij het liefst wil zien. Want je overdrijft gewoon door.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Meen te bespeuren" is toch wel een aardig understatement voor de hoeveelheid vreemdelingenhaat, vrouwonvriendelijkheid en LBHT-afkeer die er uit de alt-right krochten van het internet hierheen stroomt.
Niemand zegt of doet dus letterlijk alsof ALLE vrouwen dagelijks belaagd worden. Zie je? Nu doe je wéér. Jouw zogenaamde ''alt rightertjes'' hier spreken van een correlatie van toenames, motivatie en de behandeling. Die volgens hun niet voor een stop of (nog liever) een afname zullen zorgen. Niets op af te dwingen, geheel mee eens. Dan blijft nog over; de enkele/paar ware vrouw onvriendelijke racisten, maar jij maakt voor jouzelf dat sneue groepje echt veel te groot.quote:En ik woon niet in Zonnedael en ben ook bepaald geen huismus dus mijn waarnemingen zijn niet zo selecties. En ja ik vind het heel vervelend voor mensen in Rotterdam zuid of de Schilderswijk die last hebben van kutmarokkanen die niet sportief met afwijzingen om kunnen gaan. Maar de wijze waarop alt-right dit gebruikt om de doen alsof alle Nederlandse vrouwen dagelijks belaagd worden is nog veel kwalijker dan dat. Het wordt immers gebruikt om angst en onrust te zaaien om daarmee macht naar zich te te trekken.
Alweer zon grootspraak; de ''schuld'' van de gehele migrantengemeenschap. Serieus? Dat lees jij hier de hele tijd?quote:Al dit soort topics hebben ook hetzelfde verloop. Een allochtoon doet iets verkeerd. Vervolgens is het de schuld van de gehele migrantengemeenschap.
Nonsens cliche's, dat vind jij.quote:Er volgen nog wat nonsens cliche's over importbeleid dat er niet is en linkse regeringen die nooit bestaan hebben. En op mensen die op de feiten wijzen wordt verder niet ingegaan. Je zou er een Windows wizard van maken.
Als jij wel geinteresseert in feiten bent, dan zul je vast wel even goed, uitgebreid en inhoudelijk ingaan op het keulen voorbeeld.quote:Het heeft dus geen zin er inhoudelijk op in te gaan omdat ze niet geinteresseerd zijn in feiten. Ze zijn slechts geinteresseerd in macht zoals salafisten dat ook zijn. Dus is het ook beter om de drijfveren bloot te leggen. Gelukkig dat Baudet en zn entourage bepaald niet discreet zijn met hun uitingen en associaties met extreem conservatief gedachtegoed. En de aanhangers ook niet.
Tja het is duidelijk dat jij zo'n overdreven angst hebt voor alles dat met de islam te maken heeft dat je de propaganda van alt-right voor zoete koek slikt.quote:
Ik heb helemaal geen angst voor de islam, laat staan overdreven angst. Ik heb kritiek op een mensenrechten schendende ideologie (niets raars of angstig aan dus) en kritiek op de manier hoe men hier mee omgaat. Dat is heel wat anders. Typisch dat jij niet in staat bent om dat onderscheid te maken.quote:Op vrijdag 13 september 2019 21:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja het is duidelijk dat jij zo'n overdreven angst hebt voor alles dat met de islam te maken heeft dat je de propaganda van alt-right voor zoete koek slikt.
Er is werkelijk bijna geen mainstream politicus dat neanderthalergedrag van migranten goed vind of niet als een probleem ziet. Die burgemeester van Keulen was niet zo'n slimme. Maar shit happens, we hebben politie en justitie (voor zover de PVV daar niet op heeft lopen bezuinigen) en dat kan dus prima voor het bestaande systeem worden afgehandeld. Verder vormen radicale moslims in Nederland geen machtsfactor van betekenis en de kans dat ze hier een shariastaat inrichten is derhalve nul.
Maar alt-right vind het juist harstikke fijn want het is een kans voor ze om macht te kunnen krijgen. Dus wat doen ze
-Ze blazen ieder incident op tot mythische proporties
-Groepen worden als een ondeelbaar blok benaderd. Ze zijn kennelijk allemaal hetzelfde.
-Ieder immigratiebeleid wordt genegeerd. Alles dat een regering anders doet dan direct deporteren is hetzelfde als wegkijken
-Ze verdraaien de werkelijkheid alsof immigratie een soort pro actief beleid is
-Ze verzinnen linkse regeringen die nooit bestaan hebben
-Ze doen alsof het in heel Nederland zo is als in de ergste achterbuurt die er te vinden is
En dat met maar een doel. Dat is macht krijgen om er zelf beter van te worden en mensen te kunnen onderdrukken. En daarvoor zijn bange mensen nodig die denken dat alt-right het medicijn is voor hun overdreven angsten.
Ik dacht dat het niet dommer kon dan "vrouwen stemmen vaak links en mogen dus niet zeiken als ze seksueel geïntimideerd worden op straat door mensen met een migratieachtergond" maar het kan dus toch: "omdat ik denk dat jij een migratieachtergrond hebt mag je bij kritiek op victim blaming daar niks over zeggen want ik dan trek ik jouw Nederlanderschap in twijfel".quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:05 schreef TomStall het volgende:
[..]
Als je zo moet huilen, wat doe je dan nog hier? Of leef je in de waan dat je nederlander bent omdat je een nederlands paspoort hebt?
He je schreef "kutmarokkaantjes", ben je niet bang voor maatregelen van je gutmenschvriendjes?quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Meen te bespeuren" is toch wel een aardig understatement voor de hoeveelheid vreemdelingenhaat, vrouwonvriendelijkheid en LBHT-afkeer die er uit de alt-right krochten van het internet hierheen stroomt.
En ik woon niet in Zonnedael en ben ook bepaald geen huismus dus mijn waarnemingen zijn niet zo selecties. En ja ik vind het heel vervelend voor mensen in Rotterdam zuid of de Schilderswijk die last hebben van kutmarokkanen die niet sportief met afwijzingen om kunnen gaan. Maar de wijze waarop alt-right dit gebruikt om de doen alsof alle Nederlandse vrouwen dagelijks belaagd worden is nog veel kwalijker dan dat. Het wordt immers gebruikt om angst en onrust te zaaien om daarmee macht naar zich te te trekken.
Al dit soort topics hebben ook hetzelfde verloop. Een allochtoon doet iets verkeerd. Vervolgens is het de schuld van de gehele migrantengemeenschap. Er volgen nog wat nonsens cliche's over importbeleid dat er niet is en linkse regeringen die nooit bestaan hebben. En op mensen die op de feiten wijzen wordt verder niet ingegaan. Je zou er een Windows wizard van maken.
Het heeft dus geen zin er inhoudelijk op in te gaan omdat ze niet geinteresseerd zijn in feiten. Ze zijn slechts geinteresseerd in macht zoals salafisten dat ook zijn. Dus is het ook beter om de drijfveren bloot te leggen. Gelukkig dat Baudet en zn entourage bepaald niet discreet zijn met hun uitingen en associaties met extreem conservatief gedachtegoed. En de aanhangers ook niet.
Trek "jouw" Nederlanderschap niet in twijfel hoor. Volgens de regeltjes ben je Nederlander en heb je keurig aan alle vastgelegde voorwaarden voldaan en zal je je paspoort wel hebben. Maar inderdaad: "dom" boerenverstand zegt dat jij gewoon nooit Nederlander zult zijn. Van twijfel is bij mij echt geen sprake want ik stel mijn "domme" boerenverstand toch echt boven de slinkse vastgestelde wetjes.quote:Op zondag 15 september 2019 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik dacht dat het niet dommer kon dan "vrouwen stemmen vaak links en mogen dus niet zeiken als ze seksueel geïntimideerd worden op straat door mensen met een migratieachtergond" maar het kan dus toch: "omdat ik denk dat jij een migratieachtergrond hebt mag je bij kritiek op victim blaming daar niks over zeggen want ik dan trek ik jouw Nederlanderschap in twijfel".
Hahaha ik ben zo blank dat ik licht geef. Ik heb inderdaad drie prachtige atheistjes gefabriceerd, met bruine oogjes, dat wel.quote:Op maandag 16 september 2019 07:26 schreef TomStall het volgende:
[..]
Trek "jouw" Nederlanderschap niet in twijfel hoor. Volgens de regeltjes ben je Nederlander en heb je keurig aan alle vastgelegde voorwaarden voldaan en zal je je paspoort wel hebben. Maar inderdaad: "dom" boerenverstand zegt dat jij gewoon nooit Nederlander zult zijn. Van twijfel is bij mij echt geen sprake want ik stel mijn "domme" boerenverstand toch echt boven de slinkse vastgestelde wetjes.
Gaat niet alleen over je posts in dit topic trouwens, in vrijwel elk topic ben je tegen de Nederlandse maatschappij aan het trappen. Dan begrijp ik gewoon niet waarom je niet weg gaat dan als je alles zo slecht vind. ... Oh ja, nee ik begrijp het wel: jullie zijn de nieuwe "Nederlanders", de nieuwe "Europeanen", geregeld allemaal in Brussel dat de Islamificatie in Europa een feit wordt en de moslims burgers nummer 1 worden, en de autochtone bevolking rang 2 krijgt.
Maak je nog even een paar baby's dan als je dan nog niet hebt gedaan? Wordt alleen maar gezelliger met meer meer meer namelijk.
Nette lijstquote:Op vrijdag 13 september 2019 23:12 schreef SpaceOddity het volgende:
Hoe vaak moeten we nog zwembadverhalen lezen?
Trouwstoeten?
In elkaar geslagen homo's?
Onderdrukte vrouwen?
Vrouwen die niet meer over straat durven?
Politie en ambulance medewerkers die belaagd/aangevallen worden?
Steek en schietpartijen op bruiloften?
Niqabsters die de wet negeren?
islamitische terreurnetwerken?
Mensen die 24/7 beveiliging nodig hebben omdat ze ergens kritiek op hebben?
Halal geslacht vlees dat op straat verkocht word?
Leraren die geen gezag meer hebben?
Leraren die taboe's vermijden?
Leraren die op non actief worden gesteld, na vermeende belediging?
Haatleerboekjes op basis scholen?
Eerwraak?
Genitiale verminking?
Kindbruidjes?
Polygamie?
Zuuraanvallen?
Moslims die de islam niet durven te verlaten?
Joden die doorlopend intimideert worden?
Sharia politie?
Moslimbendes die niet-islamitische meisjes misbruiken?
Bedreiging van oprecht islamitische islam hervormers?
Vrijheidsbeperkende maatregels tegen terreur?
Merkelblokjes?
Safe zones voor vrouwen?
Niet-moslims die in assielzoekers centa bedreigd worden?
Het anders benoemen van kerst?
Syriegangers?
Kinderen in vluchtelingenkampen die schreeuwen dat ze de ongelovigen gaan doden, want allah is groot?
Sharia praktijken die hier plaatsvinden, waarmee vrouwen hun rechten en vrijheden worden ontnomen?
Verpleegsters die door imams in het ziekenhuis genegeerd worden?
Vrouwen die naar ''alleen vrouwen'' sportscholen gaan wegens overlast?
''Duivels'' uitdrijvingen?
Oproepen tot cencuur in boeken en films waar de islam bespot word?
Een compleet islamitische wijk die onderdak bied aan een voortvluchtige islamitische terrorist?
Rellen door jongeren van voornamelijk noord afrikaanse afkomst?
Wijken die compleet overgenomen worden, waarbij vrouwen niet eens een cafe in mogen?
Cabaretiers die geen grapjes maken, waarvan moslims die als provocerend zouden kunnen ervaren?
Moet ik nog doorgaan?
Dat is inderdaad best kut, ja.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik woon in een klein dorpie zonder die ellende, maar ja, dit zijn t soort assholes die om een peuk vragen en je doodtrappen als je die niet geeft, terwijl je een niet roker bent.
Een bondige samenvatting van de problemen van Nederland (en de rest van West-Europa)quote:Op vrijdag 13 september 2019 23:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen angst voor de islam, laat staan overdreven angst. Ik heb kritiek op een mensenrechten schendende ideologie (niets raars of angstig aan dus) en kritiek op de manier hoe men hier mee omgaat. Dat is heel wat anders. Typisch dat jij niet in staat bent om dat onderscheid te maken.
Wat betreffende de ''alt right propaganda'', die ik volgens jou voor zoete koek slik; heb je hier voorbeelden van? Of heb je het dan over de dagelijkse nieuwsberichten die gaan over onze multi culti samenleving waarin de islam 9 van de 10 keer een (in) directe rol speelt die meestal, vanuit westers perspectief, niet als positief te duiden valt. Waarna je keer op keer moet lezen/horen dat er vrijwel niet echt iets tegen gedaan word?
Trouwstoeten?
Onderdrukte vrouwen?
Eerwraak?
Genitiale verminking?
Kindbruidjes?
Polygamie?
Zuuraanvallen?
Sharia politie?
Merkelblokjes?
Safe zones voor vrouwen?
Syriegangers?
Kinderen in vluchtelingenkampen die schreeuwen dat ze de ongelovigen gaan doden, want allah is groot?
Sharia praktijken die hier plaatsvinden, waarmee vrouwen hun rechten en vrijheden worden ontnomen?
Een compleet islamitische wijk die onderdak bied aan een voortvluchtige islamitische terrorist?
Wijken die compleet overgenomen worden, waarbij vrouwen niet eens een cafe in mogen?
Cabaretiers die geen grapjes maken, waarvan moslims die als provocerend zouden kunnen ervaren?
Moet ik nog doorgaan?
Ik snap niet dat jij kunt beweren dat het bestaande systeem capabel en effectief genoeg is om deze overload aan kutzooi te beteugelen, want het blijft vooralsnog gewoon allemaal doorgaan.
Belangrijke disclaimer; Ik ben mij er zeker bewust van dat van het bovenstaande er zeker ook niet-moslims zijn die zich hier schuldig aanmaken. Ook een roomblanker kan zijn vrouw onderdrukken enz enz. Maar in dat specifieke voorbeeld gaat het om dat wat algemeen word ervaren als ''normaal'' Laat ik het er maar even bij zetten. Triets dat dat blijkbaar moet, maar anders krijg je van die onzinnige tegen beweringen, die de discussie om zeep helpen.
Voor al deze ding ben ik niet bang. Ik ben bezorgd om al die mensen die hier slachtoffer van zijn, en boos en telleurgesteld dat het al veels te lang door ettert. Duidelijk???
En dan nog het volgende;
Die burgemeester van Keulen was niet zo'n slimme. Maar shit happens,
Ik geef een uitgebreid voorbeeld, met meerder feiten en dat is het enige? Je hebt er geen antwoord op he? Want waarom heb je het niet over de ''adviezen'' van de imam? Je probeert het niet eens zo te draaien dat hij een uitzondering is, wat al aangeeft dat je weet dat dat niet het geval is. Dus heb je het er al helemaal niet meer over. Wie is hier nu de wegkijker?
Jij blijft maar continu draaien naar die alt righters, en geeft hun de schuld van alles. En continu maar anderen beschuldigen van het ''verplaatsen van de schijnwerpers''. Echt wtf? Weet jij wie hier diegene is die de ''alt right propaganda'' voor zoete koek slikt, maar op de verkeerde manier? JIJ.
En wie is hier nu diegene met irrationele ''angsten'' en obsessies voor nare stokpaardjes?
Maar hey, blijf jij maar toetsenbord verzetten tegen dat hele alt right bataljon van de ware racisten en vrouwenhaters, sterker nog; ik sta je bij hierin met mn toetsenbordje.
Alleen wat jammer nou dat je het laat afweten voor dat andere bataljon van ware racisten en vrouwenhaters waar ik mij tegen verzet, en je zelfs verzet tegen mij.
Ja dank je.quote:Op maandag 16 september 2019 23:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Een bondige samenvatting van de problemen van Nederland (en de rest van West-Europa)
Dat soort mensen laten zich niet door argumenten overtuigen. Als ze er niet meer uitkomen, dan word je doorgaans voor racist o.i.d. uitgemaakt en stopt de discussie verder.quote:Op maandag 16 september 2019 23:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja dank je.
Maar ondertussen wacht ik nog altijd op antwoord van onze anti-fascistische voorvechter der vrije democratieën....
Merkelblokjes?quote:Op vrijdag 13 september 2019 23:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen angst voor de islam, laat staan overdreven angst. Ik heb kritiek op een mensenrechten schendende ideologie (niets raars of angstig aan dus) en kritiek op de manier hoe men hier mee omgaat. Dat is heel wat anders. Typisch dat jij niet in staat bent om dat onderscheid te maken.
Wat betreffende de ''alt right propaganda'', die ik volgens jou voor zoete koek slik; heb je hier voorbeelden van? Of heb je het dan over de dagelijkse nieuwsberichten die gaan over onze multi culti samenleving waarin de islam 9 van de 10 keer een (in) directe rol speelt die meestal, vanuit westers perspectief, niet als positief te duiden valt. Waarna je keer op keer moet lezen/horen dat er vrijwel niet echt iets tegen gedaan word?
Trouwstoeten?
Onderdrukte vrouwen?
Eerwraak?
Genitiale verminking?
Kindbruidjes?
Polygamie?
Zuuraanvallen?
Sharia politie?
Merkelblokjes?
Safe zones voor vrouwen?
Syriegangers?
Moet ik nog doorgaan?
Ik snap niet dat jij kunt beweren dat het bestaande systeem capabel en effectief genoeg is om deze overload aan kutzooi te beteugelen, want het blijft vooralsnog gewoon allemaal doorgaan.
Belangrijke disclaimer; Ik ben mij er zeker bewust van dat van het bovenstaande er zeker ook niet-moslims zijn die zich hier schuldig aanmaken. Ook een roomblanker kan zijn vrouw onderdrukken enz enz. Maar in dat specifieke voorbeeld gaat het om dat wat algemeen word ervaren als ''normaal'' Laat ik het er maar even bij zetten. Triets dat dat blijkbaar moet, maar anders krijg je van die onzinnige tegen beweringen, die de discussie om zeep helpen.
Voor al deze ding ben ik niet bang. Ik ben bezorgd om al die mensen die hier slachtoffer van zijn, en boos en telleurgesteld dat het al veels te lang door ettert. Duidelijk???
En dan nog het volgende;
Die burgemeester van Keulen was niet zo'n slimme. Maar shit happens,
Ik geef een uitgebreid voorbeeld, met meerder feiten en dat is het enige? Je hebt er geen antwoord op he? Want waarom heb je het niet over de ''adviezen'' van de imam? Je probeert het niet eens zo te draaien dat hij een uitzondering is, wat al aangeeft dat je weet dat dat niet het geval is. Dus heb je het er al helemaal niet meer over. Wie is hier nu de wegkijker?
Jij blijft maar continu draaien naar die alt righters, en geeft hun de schuld van alles. En continu maar anderen beschuldigen van het ''verplaatsen van de schijnwerpers''. Echt wtf? Weet jij wie hier diegene is die de ''alt right propaganda'' voor zoete koek slikt, maar op de verkeerde manier? JIJ.
En wie is hier nu diegene met irrationele ''angsten'' en obsessies voor nare stokpaardjes?
Maar hey, blijf jij maar toetsenbord verzetten tegen dat hele alt right bataljon van de ware racisten en vrouwenhaters, sterker nog; ik sta je bij hierin met mn toetsenbordje.
Alleen wat jammer nou dat je het laat afweten voor dat andere bataljon van ware racisten en vrouwenhaters waar ik mij tegen verzet, en je zelfs verzet tegen mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |