abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188903057
KimBoon94 twitterde op donderdag 01-08-2019 om 17:12:32 Zijn er ook mensen die buddy willen zijn van jonge, westerse, vrouwen? Ik, en velen vrouwen met mij, kunnen namelijk al jaren niet meer alleen over straat na zonsondergang. Sterker nog; in bepaalde wijken overdag eigenlijk ook niet. #boerkabuddie #dtv reageer retweet
DitisdeDag twitterde op woensdag 11-09-2019 om 19:33:54 .@KimBoon94 is klaar met intimidaties op straat en pleit voor een landelijk sisverbod. En dat is volgens advocaat Gerald Roethof geen goed idee.. #didd @NPORadio1 Hele gesprek: https://t.co/8KUq4543at https://t.co/vVjYmE556j reageer retweet
NOS: Rotterdams onderzoek: veel vrouwen hebben last van straatintimidatie

Het Parool: Straatintimidatie in Amsterdam: 'Iedere vrouw wordt weleens nageroepen'

quote:
NRC: Stevig doorlopen, oogcontact vermijden

‘Hé, lekker ding, wat zie je er leuk uit!” (…) „Waarom zeg je niets?” „Wat moet ik tegen je zeggen, dan?” „Kankerhoer, kankerslet, dan zeg je toch niets!”

Het klinkt als een vreemde conversatie, en dat is het ook. Toch wordt Kim Boon (24) uit Den Haag met woorden van die strekking aangesproken en voert ze vervolgens een soortgelijk gesprek, vertelt ze. En ze is niet de enige.

De meeste vrouwen hebben ermee te maken, blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit van twee jaar geleden onder vrouwen tussen de 18 en 45 jaar. 84 procent van die vrouwen kreeg in een jaar tijd ten minste een keer te maken met een vorm van seksuele straatintimidatie (sissen, naroepen, beledigen, om seks vragen, achternalopen, in het nauw drijven). Ongeveer de helft had er echt last van. De meeste vrouwen proberen dit te voorkomen door oogcontact te vermijden, niet langs groepen mannen of jongens te lopen of door hun kleding aan te passen.

Het onderzoek werd gehouden in Rotterdam. Het is niet een op een te kopiëren naar andere steden, zegt onderzoeker Tamar Fischer. „Maar uit ander onderzoek in onder meer Amsterdam en België blijkt dat er zeker sprake is van een breed probleem.” In het Amsterdamse onderzoek (2015) staat dat 9 procent van de vrouwen vaak ongewenste aandacht krijgt, 22 procent ervaart dat soms.

We gaan kijken. We spreken af met Kim Boon om zes uur ’s avonds op station Den Haag Hollands Spoor. We lopen door de stationbuurt richting de wijk Transvaal, die wijk ligt vlakbij het station, om te kijken hoe het haar vergaat. Boon woont daar niet. Het is druk op straat.

Zelf woont ze elders in Den Haag. Ik loop regelmatig alleen naar huis, zegt Kim Boon. „’s Avonds, als ik van de sportschool kom, bijvoorbeeld. Vaak word ik aangesproken door jongens op een scooter.” Ze complimenteren haar met haar uiterlijk en als ze daar niet op ingaat, wordt de toon agressief.

Vriendinnen nemen een taxi
Laatst reed er weer zo’n jongen op een scooter achter haar aan. Een voorbijganger – een man, de leeftijd van haar vader – zei: ‘Ik fiets wel even mee. Het is onplezierig als je zo wordt belaagd.’ „Toen begon die jongen op de scooter tegen hém te schelden. ‘Kankerflikker, waar bemoei je je mee’.”

Ik heb geen vriendinnen die ’s avonds alleen over straat gaan, zegt Boon. „Noodgedwongen nemen ze een taxi of Uber omdat het te gevaarlijk is. Als ik zeg dat ik alleen over straat ga, raden ze me dat af. Ouders doen dat ook. Mijn ouders, en de ouders van vriendinnen.”

In een truitje, skinny jeans en op sneakers loopt ze in stevig tempo door de Haagse straten. Hier loopt een vrouw die niet bang is en een doel heeft. Je ziet dat jongens en mannen aan de overkant van de straat haar nakijken. Een man roept iets onverstaanbaars naar haar uit het open raam van zijn auto als hij langsrijdt.

Laatst bleef zo’n jongen op een scooter naast me rijden, zegt Kim Boon. „Tot aan mijn huis. Hij bleef praten en vragen, ik zei niks. Het was vrij laat. Mijn vriend was nog wakker. ‘Wie was dat’, vroeg hij toen ik binnenkwam. Ik zei: ‘Jij geloofde het toch niet? Maar dat was weer zo’n jongen die me volgde tot de voordeur.’ Sindsdien is hij er ook op tegen dat ik alleen ’s avonds over straat ga.”

Kim Boon mengde zich op Twitter in de discussie rond het ‘boerkaverbod’. Vanwege de last die zij en andere vrouwen ondervinden van mannen, vond ze de oproep voor ‘boerka-buddy’s’ om met hen mee te lopen ter bescherming niet proportioneel. Zij twitterde:

Zijn er mensen die een buddy willen zijn van jonge, westerse vrouwen? Ik, en vele vrouwen met mij, kunnen namelijk al jaren niet meer alleen over straat na zonsondergang. Sterker nog, in bepaalde wijken overdag eigenlijk ook niet.

Focussen we niet op het verkeerde probleem, vroeg zij zich af. Want het is rot als vrouwen met een nikab niet meer op straat durven, sinds het verbod op gezichtsbedekking in overheidsgebouwen vorige maand van kracht werd. Maar er zijn er weinig in Nederland, de schattingen gaan uit van 200 tot 400. Jonge vrouwen zoals Kim Boon zijn met velen.

Opgegroeid nabij Utrecht is het voor haar geen nieuw fenomeen. Haar ouders vonden het onprettig als ze ’s avonds alleen vanuit Utrecht naar huis fietste, dus fietste ze met jongens mee terug. Ze heeft vriendinnen, vertelt ze, die in een dorp zijn opgegroeid. „Die schrikken zich kapot als ze in een stad gaan studeren en merken wat ze tegenkomen als ze ’s avonds naar huis gaan.”

Rotterdam heeft sinds begin dit jaar een verbod op ‘pikpraat’, zoals de gemeente straatintimidatie noemt. Wie wordt betrapt kan een boete krijgen. Het blijkt lastig te handhaven. Amsterdam heeft ook een ‘sisverbod’, maar het wordt niet gehandhaafd. In Den Haag haalde een verzoek van Groep De Mos/Hart voor Den Haag om een sisverbod het niet.

Een auto met vier jongemannen
We buigen af naar de Schilderswijk. Langzaam wordt het iets rustiger op straat.

Het is tegen half acht ’s avonds als ze over de Hoefkade in de Schilderswijk richting Holland Spoor loopt. Een auto met vier jongemannen erin gaat stapvoets naast haar rijden. Als de auto optrekt, verschijnt er een jongen op een scooter. „Waar ga je naar toe”, vraagt hij. „Wat doe jij hier? Jij woont hier niet.” Hij rijdt verder, keert en komt terug. „Ben je van de politie?”

Het is intimiderend, zegt Kim Boon later. Het hoeft niet fysiek te zijn om angst in te boezemen. Die jongens op scooters rijden naast je, rijden voor je, draaien om en rijden weer terug. Een auto met vier jongens erin die naast je blijft rijden, voelt ook niet prettig.

Lees ook de NRC checkt:‘R’dam pakt straatintimidatie harder aan dan A’dam’
In andere, stillere wijken in Den Haag is het niet minder, zegt ze. „Integendeel. Het kan eigenlijk overal gebeuren. Maar wel vaker als het donker wordt.”

Uit het Amsterdamse onderzoek blijkt dat in wijken waar veel uitgaanspubliek en toeristen komen, ongewenste aandacht het vaakst voorkomt. Mogelijk ook door het gebruik van drank en drugs. Ook buurten in het stadsdeel West en Nieuw-West staan in de toptien van wijken waar ongewenste aandacht vaak voorkomt. Een reden wordt niet gegeven.

De scooterjongen blijft Kim Boon volgen. Steeds spreekt hij haar aan. „Wat doe je hier? Wie ben je? Waar ga je naar toe?”

Tot station Holland Spoor. Het begint een klein beetje te schemeren.
Stelling: hoog tijd dat Nederlandse mannen Nederlandse vrouwen gaan begeleiden op straat tot Nederland weer wat leefbaarder wordt.

Gelet op de gebruikte taal van ervaringen die Kim Boon uit haar herinnering ophaalt, zal het wel weer gaan om 'onze' cultuurverrijkers. Jammer genoeg neemt de kwaliteit van het straatbeeld in Nederland al tientallen jaren gestaag af door de aanwezigheid van deze mensen.

Enige punt van kritiek: vrouwen hebben hier zelf in bijgedragen door zo massaal te stemmen op pro-immigratiepartijen, want lief. *;
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 11 september 2019 @ 22:41:07 #2
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188903250
Migratie verandert je land. Tegenwoordig hebben steeds meer kroegen security en moeten er wetten gemaakt worden om te voorkomen dat vrouwen nagefloten worden terwijl dat vroeger een traditioneel kenmerk van de bouwvakkerscultuur was. We zijn natuurlijk jarenlang in het ootje genomen door de VVD door te denken dat dat een anti-migratie partij was, niets is minder waar.
pi_188903281
Lekker mokkel die Kim. Begeleid haar graag de straat af het bed in.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2019 22:44:29 ]
pi_188903289
Tijd voor een vrouwenbinnenblijfverplichting. Zo ook weer opgelost.
  woensdag 11 september 2019 @ 22:45:13 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188903314
quote:
15s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:41 schreef Eendenkooi het volgende:
Migratie verandert je land. Tegenwoordig hebben steeds meer kroegen security en moeten er wetten gemaakt worden om te voorkomen dat vrouwen nagefloten worden terwijl dat vroeger een traditioneel kenmerk van de bouwvakkerscultuur was. We zijn natuurlijk jarenlang in het ootje genomen door de VVD door te denken dat dat een anti-migratie partij was, niets is minder waar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 11 september 2019 @ 22:45:56 #6
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188903331
Ja want het sisverbod is in Amsterdam ook zo succesvol gebleken. Men weigert gewoon te vervolgen dus de politie gaat daar de handen niet meer aan branden lijkt mij
  woensdag 11 september 2019 @ 22:50:27 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188903408
https://eenvandaag.avrotr(...)sverbod-gewoon-door/
Sissen in Rotterdam gaat ondanks sisverbod gewoon door

Sissen, fluiten en andere seksuele opmerkingen: wat minister Grapperhaus betreft komt er zo snel mogelijk een einde aan. Rotterdam voerde zo'n sisverbod vorig jaar in, maar veel daders zijn er nog niet gepakt.

De gemeente Rotterdam haalt alles uit de kast om een einde te maken aan seksuele intimidatie op straat. Jaarlijks besteedt hier de gemeente 200.000 euro aan. Voorlichting op scholen en sportverenigingen, een speciale meld-app, gerichte acties tijdens uitgaansavonden en vijftig opgeleide handhavers moeten zorgen voor minder seksuele intimidatie op straat.
Slechts één heterdaadje

Jordi en Ferdi zijn twee handhavers die specifiek getraind zijn op het herkennen en aanpakken van seksuele intimidatie. Jordi maakte in 14 maanden tijd welgeteld één heterdaadje mee. "We waren aan het tanken en zagen een jongedame lopen. Een man cirkelde op die fiets om haar heen. Het bleek dat ze werd lastiggevallen door hem, toen hebben we de man een proces-verbaal gegeven."

Ook Ferdi betrapte een man. De dader ging naast een vrouw zitten en bleef haar vervolgens volgen. Veel spannender werd de handhaving op het sisverbod nog niet voor Jordi en Ferdi.
Lees ook

Waarom bij seksueel misbruik de vertrouwenspersoon niet snel gevonden wordt

Acht proces-verbalen

Het sisverbod leidde in een jaar tijd tot acht proces-verbalen en een voorwaardelijke boete van 200 euro, voor een man die 'Hee schatje, waar ga je heen?' riep tegen meerdere vrouwen. Toch is wethouder Bert Wijbenga van de VVD tevreden.

"Proces-verbalen zijn niet de maatstaf van ons succes. We hebben op straat honderden gesprekken met daders en slachtoffers. We werken dus ook preventief. De gang naar een rechter is slechts het sluitstuk." Momenteel is in 9 procent van de gemeenten seksuele intimidatie strafbaar. Alleen in Rotterdam wordt er gehandhaafd.
'Hun manier van contact leggen met vrouwen'

Wie denkt dat Jordi en Ferdi zich vervelen onder werktijd heeft het mis. "We pakken weinig heterdaadjes, maar hebben veel gesprekken met vrouwen. We lichten hen voor over de meld-app van de Gemeente Rotterdam en vertellen hen hoe ze zich het beste kunnen gedragen als ze last hebben van seksuele intimidatie", legt Jordi uit.

De handhavers spreken ook veel jongens en mannen aan over het verbod. "Die hebben vaak zoiets van: 'Wij hebben toch niks verkeerd gedaan?'", vertelt Ferdi. "Ze vinden het onzin", vult Jordi aan. "Het is hun manier van contact leggen met vrouwen. Sommigen zeggen ook: 'Hoe moet ik anders een meisje aanspreken? Hoe moet ik anders een relatie krijgen?' Wij leggen dan uit dat seksuele opmerkingen maken niet de manier is."
pi_188903425
Willen jullie meer of minder straatintimidatie / salafisme / berovingen / vechtpartijen / moorden / gebrek aan respect voor autochtonen / verkrachtingen / bespugingen / haat jegens ons?

Blijkbaar nog steeds meer. PVV + FvD zijn nog steeds bij lange na niet de grootste partijen.
Blijkbaar zijn andere zaken nog steeds belangrijker. Zoals of mensen er een paar procent op voor- of achteruit gaan dit jaar. Of dat er een belasting komt op vliegen of gasgebruik. Of dat de lokale omroep een paar tientjes meer te besteden heeft.

Ik kan er niet meer tegen. Ik heb mijn boosheid op dit islamitische kutvolk al lang verruild voor teleur gesteldheid en negativiteit ten opzichte van mijn eigen volk. Ons land gaat naar de klote en het enige instrument wat we hebben om hier iets aan te doen, namelijk stemmen, wordt niet gebruikt om hier verandering in te brengen.

Deze collectieve zelfhaat i.c.m. naïviteit is werkelijk ongelofelijk en ongekend op wereldschaal.
pi_188903433
Nog zo'n voordeel van de multikul.

Not.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188903457
Misschien een training how om te gaan met geluidsgolven
  woensdag 11 september 2019 @ 22:56:55 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188903522
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:28 schreef Oostwoud het volgende:
Stelling: hoog tijd dat Nederlandse mannen Nederlandse vrouwen gaan begeleiden op straat tot Nederland weer wat leefbaarder wordt.
Alleen als ze PVV of FvD stemmen anders kunnen ze het leplazerus krijgen. Als ze Groenlinks of D66 stemmen lever ik ze persoonlijk af bij het eerste de beste clubje Marokkanen of Somaliers
  woensdag 11 september 2019 @ 22:58:52 #12
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188903560
Laat ook maar

[ Bericht 13% gewijzigd door Eendenkooi op 12-09-2019 07:28:09 ]
  woensdag 11 september 2019 @ 23:12:24 #13
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_188903811
Focking onfatsoenlijke schoften met hun macho stoerdoen, echt, en als een meid geen aandacht geeft gelijk schelden en dreigen, wat een ongelofelijk onzekere loser moet je dan zijn :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_188903876
quote:
8s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:12 schreef YuckFou het volgende:
Focking onfatsoenlijke schoften met hun macho stoerdoen, echt, en als een meid geen aandacht geeft gelijk schelden en dreigen, wat een ongelofelijk onzekere loser moet je dan zijn :')
Ook voor mannen zijn dit soort rondhangende figuren trouwens regelmatig vervelend, zeker als ze met een groepje zijn. Volgens mij dezelfde types die ook bewust ruzie lopen te zoeken, 's avonds in het centrum.
  woensdag 11 september 2019 @ 23:18:31 #15
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_188903902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook voor mannen zijn dit soort rondhangende figuren trouwens regelmatig vervelend, zeker als ze met een groepje zijn. Volgens mij dezelfde types die ook bewust ruzie lopen te zoeken, 's avonds in het centrum.
Ik woon in een klein dorpie zonder die ellende, maar ja, dit zijn t soort assholes die om een peuk vragen en je doodtrappen als je die niet geeft, terwijl je een niet roker bent. :{
pi_188904079
quote:
18s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:18 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik woon in een klein dorpie zonder die ellende, maar ja, dit zijn t soort assholes die om een peuk vragen en je doodtrappen als je die niet geeft, terwijl je een niet roker bent. :{
Hier is een tijd lang zo'n groepje in het lokale nieuws geweest. Hingen de hele dag rond op een pleintje, dingen vernielen, vrouwen lastigvallen, daar wonende bejaarden uitschelden, etc. Ik was ook een kankerhomo volgens een paar van die mannetjes die daar bezig waren wheelies te maken met een lawaaiig rotbrommertje. Ik denk dat het vaak niet enkel intimidatie van vrouwen is, maar gewoon een algeheel gebrek aan normale fatsoensnormen bij dat soort lui.
  woensdag 11 september 2019 @ 23:37:56 #17
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_188904191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hier is een tijd lang zo'n groepje in het lokale nieuws geweest. Hingen de hele dag rond op een pleintje, dingen vernielen, vrouwen lastigvallen, daar wonende bejaarden uitschelden, etc. Ik was ook een kankerhomo volgens een paar van die mannetjes die daar bezig waren wheelies te maken met een lawaaiig rotbrommertje. Ik denk dat het vaak niet enkel intimidatie van vrouwen is, maar gewoon een algeheel gebrek aan normale fatsoensnormen bij dat soort lui.
Ik ga even onwijs generaliseren hoor, maar ik zit denk ik dicht bij de waarheid.
Het gescheiden leven van mannen en vrouwen roept dit soort gedrag op, niet op een normale (westerse) manier leren omgaan met vrouwen leidt tot het punt dat je gewoon niet weet hoe je je er tegen moet gedragen, aanspreken? is roepen, hey! hey!, afwijzing is krenken in de eer dus kankerhoer! roepen, en t is gewoon waar dat ze zich onaantastbaar wanen en wat mij betreft zou die nieuwe wapenstok ( of beter, ploertendoder) goed getest moeten worden op dat soort groepjes, als ze niet willen veranderen of opbreken op last van de politie, ik zeg dat eigenlijk zelden, maar t is wel duidelijk dat alleen het klotehard optreden en met geweld afdwingen van respect de enige manier is om dit soort gedrag uiteindelijk uit te roeien, oh ja, en die scholen dichtgooien, want ze krijgen dat verschil, die scheiding veel te jong aangeleerd...
pi_188904366
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:43 schreef LelijKnap het volgende:
Lekker mokkel die Kim. Begeleid haar graag de straat af het bed in.
Zeer bewonderenswaardig van jou.

Doe ik ook. Bij deze dame;
EvaVlaar twitterde op woensdag 11-09-2019 om 13:17:40 Ik kan dit woord voor woord beamen. Allochtone jongens die sissen, naast je gaan rijden en vragen of je met hen mee wil komen. Als je ze negeert of nee zegt, krijg je “kankerhoer” naar je hoofd. Als westerse vrouw ben je blijkbaar altijd een hoer, ook als je niet met ze mee gaat. https://t.co/ikBbdZ1BCY reageer retweet
pi_188904383
quote:
4s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zeer bewonderenswaardig van jou.

Doe ik ook. Bij deze dame;
EvaVlaar twitterde op woensdag 11-09-2019 om 13:17:40 Ik kan dit woord voor woord beamen. Allochtone jongens die sissen, naast je gaan rijden en vragen of je met hen mee wil komen. Als je ze negeert of nee zegt, krijg je “kankerhoer” naar je hoofd. Als westerse vrouw ben je blijkbaar altijd een hoer, ook als je niet met ze mee gaat. https://t.co/ikBbdZ1BCY reageer retweet
Oh wacht, dat is een jonger exemplaar en semi-filosoof. Doe mij die maar als het kan.
pi_188904400
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oh wacht, dat is een jonger exemplaar en semi-filosoof. Doe mij die maar als het kan.
Nee. :(

Dies van mij c_/
pi_188904411
quote:
4s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee. :(

Dies van mij c_/
Nu kan je beter zelf beveiliging gaan regelen.
pi_188904430
quote:

Enige punt van kritiek: vrouwen hebben hier zelf in bijgedragen door zo massaal te stemmen op pro-immigratiepartijen, want lief. *;
Daarom was de wereld ook beter toen vrouwen nog geen stemrecht hadden. Ik ken maar weinig vrouwen die helder nadenken op politiek vlak. Refugees welcome! O+
Land of the free. Home of the brave.
pi_188904462
quote:
8s.gif Op donderdag 12 september 2019 00:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nu kan je beter zelf beveiliging gaan regelen.
Ow okee...

Kunnen we niet gewoon een dealtje maken dat we de dagen afwisselen?
pi_188904472
quote:
4s.gif Op donderdag 12 september 2019 00:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ow okee...

Kunnen we niet gewoon een dealtje maken dat we de dagen afwisselen?
Als we polygamie gaan aanmoedigen bewijzen we het gelijk van dat tuig natuurlijk. 1 vrouw, 1 white knight.
pi_188904482
oooow wat erg, ik wist het niet, ik zal het niet meer doen dan.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_188905376
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 00:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Daarom was de wereld ook beter toen vrouwen nog geen stemrecht hadden. Ik ken maar weinig vrouwen die helder nadenken op politiek vlak. Refugees welcome! O+
"controversieel" standpunt, maar zeker mee eens. Vrouwen zijn te lief, denken vanuit hun eigen goedheid en hebben een blinde vlek voor bepaalde kwaadaardige elementen en strategieen. Massa immigratie is een oorlogsstrategie, helemaal wanneer het islam gespuis betreft.
pi_188905584
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 00:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Gelul natuurlijk, ik ken genoeg vrouwen die de politiek volgen en helder nadenken, en genoeg naieve kerels die denken dat iedereen wel gewoon lief tegen elkaar zal doen als de autochtonen gewoon een beetje meer hun best doen. :')

Je denkt toch niet dat die 84% die nagesist en nagescholden wordt nog geloven in een utopische smeltkroes? :')
  donderdag 12 september 2019 @ 08:15:30 #28
65846 Bocaj
47th President.
pi_188905716
quote:
15s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:41 schreef Eendenkooi het volgende:
Daarom hoort de islam niet thuis in Nederland (Europa).
De salafisten pleiten dat moslims Nederland moeten verlaten! Kan niet wachten! ;)
  donderdag 12 september 2019 @ 08:17:59 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_188905727
Matige reactie. :{w

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:51 schreef matigeuser het volgende:
Willen jullie meer of minder straatintimidatie / salafisme / berovingen / vechtpartijen / moorden / gebrek aan respect voor autochtonen / verkrachtingen / bespugingen / haat jegens ons?
minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder/ minder ... Maar ... Wie is 'ons'?

quote:
Blijkbaar nog steeds meer.
Rare gevolgtrekking! :D
quote:
PVV + FvD zijn nog steeds bij lange na niet de grootste partijen.
Blij toe! O+
quote:
Blijkbaar zijn andere zaken nog steeds belangrijker.
Het is geen zero sum game. :{w
Met je valse voorwenselen, tegenstrijdigheden, aannames en gevolgtrekkingen.
quote:
Zoals of mensen er een paar procent op voor- of achteruit gaan dit jaar. Of dat er een belasting komt op vliegen of gasgebruik. Of dat de lokale omroep een paar tientjes meer te besteden heeft.
Allemaal belangrijke issues. :*
quote:
Ik kan er niet meer tegen.
Geen rare dingen doen hè? :D
Bel anders eerst 113 ^O^
quote:
Ik heb mijn boosheid op dit islamitische kutvolk al lang verruild voor teleur gesteldheid en negativiteit ten opzichte van mijn eigen volk.
Wij, zij.
Hunnie, ons.
'dit ... kutvolk'

Honden ... Brood ... :r
quote:
Ons land gaat naar de klote en het enige instrument wat we hebben om hier iets aan te doen, namelijk stemmen, wordt niet gebruikt om hier verandering in te brengen.
Wil je voor jezelf spreken aub. :{w Mijn land gaat niet naar de klote. Ik ben trots op mijn land. Op de eerbied voor de menselijke waardigheid, vrijheid, democratie, gelijkheid, de rechtsstaat en de eerbiediging van de mensenrechten.

Dat sommigen hard aan die stoelpoten zagen baart mij zorgen, maar het gaat beter dan ooit! O+
quote:
Deze collectieve zelfhaat i.c.m. naïviteit is werkelijk ongelofelijk en ongekend op wereldschaal.
Het is inderdaad niet gezond dat je er zo over denkt vriend.
Doe er wat aan! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 12 september 2019 @ 08:20:05 #30
116015 SicSicSics
pi_188905739
Goed trouwens dat straatintimidatie aangepakt wordt! Ik ben benieuwd of de Rotterdamse manier werkt. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_188905767
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:20 schreef SicSicSics het volgende:
Goed trouwens dat straatintimidatie aangepakt wordt! Ik ben benieuwd of de Rotterdamse manier werkt. ^O^
Nee, die ene kerel die ze voor herhaaldelijk lastigvallen hebben gepakt hangt een boete van 20 euro boven het hoofd. Kan me niet voorstellen dat dat echt doden aan de zeik gaat zetten.
  donderdag 12 september 2019 @ 08:30:44 #32
116015 SicSicSics
pi_188905804
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:25 schreef Murdera het volgende:
Nee, die ene kerel die ze voor herhaaldelijk lastigvallen hebben gepakt hangt een boete van 20 euro boven het hoofd. Kan me niet voorstellen dat dat echt doden aan de zeik gaat zetten.
Ik denk ook dat je daarmee één gekkie pakt, die niet slimmer is dan hij eruit ziet.
De kereltjes op scooters en in auto's ga je daar echt niet mee laten ophouden. Daarom ben ik ook niet direct voorstander van de huidige aanpak.

Niet dat ik een oplossing heb, mind you, maar ik denk ook niet dat handhaving tegen slissers op het station niet zoveel zin heeft. Alle beetjes helpen trouwens, maar het is een topje van de ijsberg.
Fine, fuck you then!
  donderdag 12 september 2019 @ 08:37:19 #33
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_188905849
Het tij is al gekeerd, het is al te laat. De enige oplossing is meer islam.

Dan was deze dame niet alleen s'avonds op straat geweest maar veilig thuis in haar keuken.
  donderdag 12 september 2019 @ 08:40:12 #34
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188905877
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:30 schreef SicSicSics het volgende:

Niet dat ik een oplossing heb, mind you, maar ik denk ook niet dat handhaving tegen slissers op het station niet zoveel zin heef
Ik weet wel wat oplossingen maar die zullen van het deugvolk en/of de wet vast niet mogen.
  donderdag 12 september 2019 @ 08:40:33 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188905882
Wat een sharia idee
pi_188905926
Het zijn vooral jonge vrouwen zoals Kim die op de 'jij bent welkom' partijen stemmen. Karma is a bitch
  donderdag 12 september 2019 @ 08:49:16 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188905946
quote:
Focussen we niet op het verkeerde probleem, vroeg zij zich af. Want het is rot als vrouwen met een nikab niet meer op straat durven, sinds het verbod op gezichtsbedekking in overheidsgebouwen vorige maand van kracht werd. Maar er zijn er weinig in Nederland, de schattingen gaan uit van 200 tot 400. Jonge vrouwen zoals Kim Boon zijn met velen.
Dat wíllen die vrouwen je laten geloven. Dat ze de straat niet meer op durven.

Alleen maar om de sympathie te krijgen van de deugerts.

Al die lopende tenten weten donders goed dat het op straat niet verboden is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188905995
quote:
KimBoon94 twitterde op donderdag 01-08-2019 om 17:12:32 Zijn er ook mensen die buddy willen zijn van jonge, westerse, vrouwen? Ik, en velen vrouwen met mij, kunnen namelijk al jaren niet meer alleen over straat na zonsondergang. Sterker nog; in bepaalde wijken overdag eigenlijk ook niet. #boerkabuddie #dtv reageer retweet
DitisdeDag twitterde op woensdag 11-09-2019 om 19:33:54 .@:KimBoon94 is klaar met intimidaties op straat en pleit voor een landelijk sisverbod. En dat is volgens advocaat Gerald Roethof geen goed idee.. #didd @:NPORadio1 Hele gesprek: https://t.co/8KUq4543at https://t.co/vVjYmE556j reageer retweet

Het Parool: Straatintimidatie in Amsterdam: 'Iedere vrouw wordt weleens nageroepen'
[..]

[..]
Volstrekt mee oneens. Het intimideertuig moet zich aanpassen, niet de vrouwen.
  donderdag 12 september 2019 @ 08:57:17 #39
116015 SicSicSics
pi_188906009
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:40 schreef Lunatiek het volgende:
Ik weet wel wat oplossingen maar die zullen van het deugvolk en/of de wet vast niet mogen.
Dus tegenwoordig ben je al deugvolk als je de wet zou willen eerbiedigen? :D
Fine, fuck you then!
pi_188906011
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat wíllen die vrouwen je laten geloven. Dat ze de straat niet meer op durven.

Alleen maar om de sympathie te krijgen van de deugerts.

Al die lopende tenten weten donders goed dat het op straat niet verboden is.
Ja inderdaad. Dat in het artikel de link gelegd werd tussen op straat lastig gevallen westerse vrouwen en vrouwen die niet meer in nikab de straat op durven dacht ik ook even "ok ja ja daar komt de aap uit de mouw".
pi_188906056
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:50 schreef the-eye het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)sverbod-gewoon-door/
Sissen in Rotterdam gaat ondanks sisverbod gewoon door

Sissen, fluiten en andere seksuele opmerkingen: wat minister Grapperhaus betreft komt er zo snel mogelijk een einde aan. Rotterdam voerde zo'n sisverbod vorig jaar in, maar veel daders zijn er nog niet gepakt.

De gemeente Rotterdam haalt alles uit de kast om een einde te maken aan seksuele intimidatie op straat. Jaarlijks besteedt hier de gemeente 200.000 euro aan. Voorlichting op scholen en sportverenigingen, een speciale meld-app, gerichte acties tijdens uitgaansavonden en vijftig opgeleide handhavers moeten zorgen voor minder seksuele intimidatie op straat.
Slechts één heterdaadje

Jordi en Ferdi zijn twee handhavers die specifiek getraind zijn op het herkennen en aanpakken van seksuele intimidatie. Jordi maakte in 14 maanden tijd welgeteld één heterdaadje mee. "We waren aan het tanken en zagen een jongedame lopen. Een man cirkelde op die fiets om haar heen. Het bleek dat ze werd lastiggevallen door hem, toen hebben we de man een proces-verbaal gegeven."

Ook Ferdi betrapte een man. De dader ging naast een vrouw zitten en bleef haar vervolgens volgen. Veel spannender werd de handhaving op het sisverbod nog niet voor Jordi en Ferdi.
Lees ook

Waarom bij seksueel misbruik de vertrouwenspersoon niet snel gevonden wordt

Acht proces-verbalen

Het sisverbod leidde in een jaar tijd tot acht proces-verbalen en een voorwaardelijke boete van 200 euro, voor een man die 'Hee schatje, waar ga je heen?' riep tegen meerdere vrouwen. Toch is wethouder Bert Wijbenga van de VVD tevreden.

"Proces-verbalen zijn niet de maatstaf van ons succes. We hebben op straat honderden gesprekken met daders en slachtoffers. We werken dus ook preventief. De gang naar een rechter is slechts het sluitstuk." Momenteel is in 9 procent van de gemeenten seksuele intimidatie strafbaar. Alleen in Rotterdam wordt er gehandhaafd.
'Hun manier van contact leggen met vrouwen'

Wie denkt dat Jordi en Ferdi zich vervelen onder werktijd heeft het mis. "We pakken weinig heterdaadjes, maar hebben veel gesprekken met vrouwen. We lichten hen voor over de meld-app van de Gemeente Rotterdam en vertellen hen hoe ze zich het beste kunnen gedragen als ze last hebben van seksuele intimidatie", legt Jordi uit.

De handhavers spreken ook veel jongens en mannen aan over het verbod. "Die hebben vaak zoiets van: 'Wij hebben toch niks verkeerd gedaan?'", vertelt Ferdi. "Ze vinden het onzin", vult Jordi aan. "Het is hun manier van contact leggen met vrouwen. Sommigen zeggen ook: 'Hoe moet ik anders een meisje aanspreken? Hoe moet ik anders een relatie krijgen?' Wij leggen dan uit dat seksuele opmerkingen maken niet de manier is."
Staat er in de islamitische schoolboekjes dat je vrouwen versiert met sisgeluiden en seksueel getinte opmerkingen?
  donderdag 12 september 2019 @ 09:04:23 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188906075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:57 schreef TomStall het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Dat in het artikel de link gelegd werd tussen op straat lastig gevallen westerse vrouwen en vrouwen die niet meer in nikab de straat op durven dacht ik ook even "ok ja ja daar komt de aap uit de mouw".
Tijdje geleden op het Staatsjournaal (ik weet het, moet je eigenlijk gewoon niet naar kijken) een item over het feit dat het boerkaverbod nu een paar weken geleden was ingevoerd.

Buiten het feit dat dit geen échte nieuwswaarde had, mocht een dame lamenteren dat boerkadraagsters en masse werden bedreigd en uitgescholden. Goede kans dat ze alles bij elkaar heeft gefantaseerd of flink overdreven, maar ze kreeg zonder enige kritische benadering alle tijd, ruimte én een podium.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 12 september 2019 @ 09:05:43 #43
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188906087
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:02 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Staat er in de islamitische schoolboekjes dat je vrouwen versiert met sisgeluiden en seksueel getinte opmerkingen?
Staat er in de boekjes dat je vrouwen ongeacht geloof of afkomst met respect dient te behandelen? Staat er in de boekjes dat we allemaal gelijkwaardig zijn ongeacht sexe of geaardheid?
pi_188906115
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tijdje geleden op het Staatsjournaal (ik weet het, moet je eigenlijk gewoon niet naar kijken) een item over het feit dat het boerkaverbod nu een paar weken geleden was ingevoerd.

Buiten het feit dat dit geen échte nieuwswaarde had, mocht een dame lamenteren dat boerkadraagsters en masse werden bedreigd en uitgescholden. Goede kans dat ze alles bij elkaar heeft gefantaseerd of flink overdreven, maar ze kreeg zonder enige kritische benadering alle tijd, ruimte én een podium.
Ja ik snap precies wat je bedoelt. Dat soort geintjes flikken ze elke dag de massa media. Probleem is dat mensen die nog zelf kritisch na denken er wel door heen prikken, maar je wilt niet weten welke domme massa mensen dit soort indoctrinatie nog steeds slikt als zoete koek. Misdadig gewoon, kan er geen ander woord voor bedenken.
pi_188906117
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

Staat er in de boekjes dat je vrouwen ongeacht geloof of afkomst met respect dient te behandelen? Staat er in de boekjes dat we allemaal gelijkwaardig zijn ongeacht sexe of geaardheid?
Nee.
pi_188906188
In de voorbeelden uit de link van het Parool is het al intimidatie,vies en beangstigend als iemand zegt ‘er zijn wel leuke meisjes in de Pijp’ .
Zou toch bizar zijn als daar boetes op staan?
pi_188906249
Hier moet je ook gewoon een stand your ground in gaan voeren, voel je je fysiek bedreigt? Pief paf poef en zoek het maar uit met die maangod van je.
pi_188906256
quote:
DitisdeDag twitterde op woensdag 11-09-2019 om 19:33:54 .@:KimBoon94 is klaar met intimidaties op straat en pleit voor een landelijk sisverbod. En dat is volgens advocaat Gerald Roethof geen goed idee.. #didd @:NPORadio1 Hele gesprek: https://t.co/8KUq4543at https://t.co/vVjYmE556j reageer retweet

[..]

Gelet op de gebruikte taal van ervaringen die Kim Boon uit haar herinnering ophaalt, zal het wel weer gaan om 'onze' cultuurverrijkers. Jammer genoeg neemt de kwaliteit van het straatbeeld in Nederland al tientallen jaren gestaag af door de aanwezigheid van deze mensen.

Geef de mooie vrouwen dan ook auto's en brandstof zodat zij niet over straat hoeven. Maar dat zal wel niet gebeuren want dan zouden de sterkere automobilisten niet meer met hun auto's kunnen razen door verstedelijkte gebieden, wat die sterkere automobilisten nu kunnen omdat de brandstof-en autoindustrie slechts werkt voor de razende sterkere gekken/automobilisten
pi_188906267
Maar ondertussen wordt ze voor *****r *** uitgemaakt door haar witte medemensen..dat zijn de feiten

https://ibb.co/5BsRgc4
Geen sig.
pi_188906364
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
In de voorbeelden uit de link van het Parool is het al intimidatie,vies en beangstigend als iemand zegt ‘er zijn wel leuke meisjes in de Pijp’ .
Zou toch bizar zijn als daar boetes op staan?
Wellicht proberen ze uit alle macht te voorkomen dat er straks een bepaalde bevolkingsgroep die sis en intimidatie gedrag als koeltoer heeft massaal eenzijdig op de bon geslingerd wordt. Dan is het racisme. Als ze ook onschuldige flirtende opmerkingen van autochtonen aan kunnen pakken als straat intimidatie dan lijkt het weer alsof "we" allemaal gelijk zijn en gelijke behandelingen krijgen. Dan "werkt" de multiculti samen met islam weer pico bello.

Ze misbruiken dit rifapen gedrag gewoon om de kloof tussen man en vrouw ook bij westerlingen verder te vergroten. Iets wat bij de islam vrij normaal is die kloof, voeren ze het op die slinkse manier in onze westerse cultuur in. Je mag niet kijken naar mooie vrouwen, je mag mooie vrouwen niet aanspreken, je mag mooie vrouwen niet benaderen ect etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door TomStall op 12-09-2019 09:37:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')