In je eigen daglicht bedoel je want jouw gelijk is leidend hierquote:Op vrijdag 13 september 2019 11:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ik begrijp dat je steeds probeert de schijnwerper weg te duwen. Maar het is bij discussies heel legitiem om de motieven van degene die ze start bloot te leggen. Dat zet het allemaal in een wat ander daglicht.
Oh, helemaal waar hoor, blanke rotjochies zaten daar ook tussen. Hingen wel hetzelfde sneue straatcultuurtje aan trouwens.quote:Op vrijdag 13 september 2019 12:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is geen eigenschap van geïmporteerde kansenpareltjes. Toen ik nog op school zat hadden we ook van dat soort tuig wat alleen maar herrie wilde schoppen en ruzie wilde zoeken, en dat waren allemaal hartstikke autochtone Nederlanders.
Discussies ga je inderdaad aan vanuit je eigen overtuigingquote:Op vrijdag 13 september 2019 12:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
In je eigen daglicht bedoel je want jouw gelijk is leidend hier
Waarbij je je oogkleppen ophoudt?quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Discussies ga je inderdaad aan vanuit je eigen overtuiging
Ook weer onzin.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:59 schreef probeer het volgende:
[..]
FvD propageert traditionele genderrollen waarbij de machtspositie overduidelijk de man toehoort. 3x raden wat dat voor intimidatie van vrouwen betekent.
Dit altijd zon dom argument. Nu doe je net alsof jij niet weet hoe raar de politiek werkt. Net zoals bij Wilders vaak word geroepen; Wilders schreeuwt alleen maar, maar voert niets uit''. Nee, uitvoeren word moeilijk als (bijna) de rest tegen blijft werken, dan kun je ook echt weinig gedaan krijgen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het boerkaverbod is een totaal ander verbod dan het verbod op straatintimidatie; als je daarover wil klagen, er is vast nog wel ergens een draadje dat hierover gaat. Het zijn twee volkomen gescheiden wetten die ook qua handhaving heel anders zijn, dus ik snap niet waarom je daar telkens op terug moet komen.
Behalve dat dat natuurlijk moet, omdat je ook wel inziet dat de FvD nog geen vinger heeft uitgestoken om vrouwen op straat beter te beschermen, en dan kun je maar beter proberen om te suggereren dat alles wat wel ondernomen wordt, per definitie ineffectief is.
Hier komt dus weer die selectieve bril van jou bovendrijven, die voor een beperkte perceptie zorgt.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja om eerlijk te zijn merk ik er niet zoveel van en hoor mn vrouwelijke collega's en andere contacten er nooit over. Dus ik denk dat wanneer je niet naar Rotterdam-Zuid of de Schilderswijk gaat het wel meevalt. Dus het idee om vrouwen onder begeleiding de straat op te laten gaan van TS is absurd en vooral demagogisch.
Fijn dat je aangeeft dat je twijfelt of ik alt right ben. Het zou mooi zijn, en goed voor de discussies zelf, om te beseffen dat niet iedereen waarmee jij het niet eens bent over dit soort onderwerpen en zich kan vinden in de standpunten van de FvD, niet automatisch een alt righter is. En ik denk; de meeste Fokkers hier zijn geen ''alt right''.quote:En misschien ben je dan niet zelf alt-right maar je trapt met open ogen in hun propaganda. Ze zijn immers zelf van de intimidatie en het volbaggeren van het internet met vrouwonvriendelijke en homo-onvriendelijke teksten.
Weet er dan wel zeker van dat het ook echt een alt righter is.quote:Dus als ze op een of andere manier iets posten wat met het welzijn van die groepen te maken heeft dan kun je dat niet serieus nemen. Dat is immers maar een middel om hun dubbele agenda te kunnen doorvoeren.
Waarom verwijt je anderen oogkleppen, terwijl je zelf niet veel meer doet dan weglopen uit de discussie zodra iemand je niet-kloppende claims aanvecht?quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarbij je je oogkleppen ophoudt?
Je mag hele sites volschrijven met positieve maatregelen, zolang je geen stappen onderneemt om ze te implementeren, doe je feitelijk niets. En dat is waar ik op reageerde, namelijk dat @matspontius claimde dat enkel de PVV/FvD proberen om iets aan straatintimidatie te doen. Dat is gewoon niet waar op het moment dat andere partijen wél wetsvoorstellen indienen om dit probleem tegen te gaan, en Thierry Baudet en co niets tastbaars hebben toegevoegd.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit altijd zon dom argument. Nu doe je net alsof jij niet weet hoe raar de politiek werkt. Net zoals bij Wilders vaak word geroepen; Wilders schreeuwt alleen maar, maar voert niets uit''. Nee, uitvoeren word moeilijk als (bijna) de rest tegen blijft werken, dan kun je ook echt weinig gedaan krijgen.
Op de FvD site zijn genoeg standpunten te vinden, die indirect een positief effect hebben op de dingen die in de OP benoemd worden.
Zolang je politiek teveel word tegen gewerkt (of zelfs politiek word weg gewerkt zoals bij Wilders(!)) en word buitengesloten zul je geen stappen kunnen ondernemen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je mag hele sites volschrijven met positieve maatregelen, zolang je geen stappen onderneemt om ze te implementeren, doe je feitelijk niets. En dat is waar ik op reageerde, namelijk dat @:matspontius claimde dat enkel de PVV/FvD proberen om iets aan straatintimidatie te doen. Dat is gewoon niet waar op het moment dat andere partijen wél wetsvoorstellen indienen om dit probleem tegen te gaan, en Thierry Baudet en co niets tastbaars hebben toegevoegd.
De term sarcasme, zegt jou dat iets? Anders even het woordenboek raadplegen svpquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom verwijt je anderen oogkleppen, terwijl je zelf niet veel meer doet dan weglopen uit de discussie zodra iemand je niet-kloppende claims aanvecht?
"Meen te bespeuren" is toch wel een aardig understatement voor de hoeveelheid vreemdelingenhaat, vrouwonvriendelijkheid en LBHT-afkeer die er uit de alt-right krochten van het internet hierheen stroomt.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit altijd zon dom argument. Nu doe je net alsof jij niet weet hoe raar de politiek werkt. Net zoals bij Wilders vaak word geroepen; Wilders schreeuwt alleen maar, maar voert niets uit''. Nee, uitvoeren word moeilijk als (bijna) de rest tegen blijft werken, dan kun je ook echt weinig gedaan krijgen.
Op de FvD site zijn genoeg standpunten te vinden, die indirect een positief effect hebben op de dingen die in de OP benoemd worden.
[..]
Hier komt dus weer die selectieve bril van jou bovendrijven, die voor een beperkte perceptie zorgt.
- Jij merkt er in jou eigen omgeving weinig van, dus dan zal het wel meevallen.
- Jij benoemt specifiek rotterdam zuid en de schilderswijk, waarmee je aangeeft dat, als er dergelijke problemen voor vrouwen zouden spelen, het zich daar dan wel zal afspelen.
- Dat zijn bij uitstek twee voorbeelden om te kijken wat massa immigratie (met overwegend islamistische roots) teweeg brengt/kan brengen.
- Waarmee jij, blijkbaar zonder zelf door te hebben, zelf al (indirect) aantoont dat, daar waar er sprake is van bovenmatig veel islamtisch import het straatbeeld dusdanig verandert, dat men kan spreken van andere heersende maatschappelijke standaarden, in dit specifieke geval dus voor vrouwen.
Want nogmaals, jij zegt dit; Dus ik denk dat wanneer je niet naar Rotterdam-Zuid of de Schilderswijk gaat het wel meevalt.. Maar vrouwen die daar leven hebben dat dus wel. Ik hoef niet daar te wonen om dit te beseffen en te erkennen, zonder een xenofoob of ''islamofoob'' te zijn.
Misschien zou je dan eens met jouw vriendin een tijdje daar moeten gaan wonen, om in ieder geval mij (en anderen die hier op wijzen) niet voor dat soort totaal belachelijke dingen uit te maken, als je weer eens moet lezen wat voor een onwenselijke effecten mogelijk worden gemaakt bij het naief en kritiekloos tolereren van een ideologie die hier andere waarden nastreeft.
Helemaal ironisch zou het worden als jouw vriendin dan (s avonds) niet meer alleen over straat durft, en jij letterlijk als haar begeleider mee moet.
Wat zou je dan van de stelling van TS vinden? En; Maar het is bij discussies heel legitiem om de motieven van degene die ze start bloot te leggen. Wat zijn dan die motieven van hem?
[..]
Fijn dat je aangeeft dat je twijfelt of ik alt right ben. Het zou mooi zijn, en goed voor de discussies zelf, om te beseffen dat niet iedereen waarmee jij het niet eens bent over dit soort onderwerpen en zich kan vinden in de standpunten van de FvD, niet automatisch een alt righter is. En ik denk; de meeste Fokkers hier zijn geen ''alt right''.
[..]
Weet er dan wel zeker van dat het ook echt een alt righter is.
Ik snap dat het makkelijk te vermoeden is, als je zelf iets van vrouwonvriendelijkheid of racisme meent te bespeuren (met cynisch ondertoontje), maar ik denk echt dat je je te vaak laat beinvloeden door valse vermoedens.
Maar er wordt niet tegen gewerkt, want er zijn meerdere partijen met dit onderwerp mee bezig. Die dienen dan ook die wetsvoorstellen in...quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zolang je politiek teveel word tegen gewerkt (of zelfs politiek word weg gewerkt zoals bij Wilders(!)) en word buitengesloten zul je geen stappen kunnen ondernemen.
En kun je feitelijk niets nee.
Nee, de PVV en FvD worden niet tegengewerktquote:Op vrijdag 13 september 2019 13:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar er wordt niet tegen gewerkt, want er zijn meerdere partijen met dit onderwerp mee bezig. Die dienen dan ook die wetsvoorstellen in...
Als je zo moet huilen, wat doe je dan nog hier? Of leef je in de waan dat je nederlander bent omdat je een nederlands paspoort hebt?quote:Op donderdag 12 september 2019 17:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Om te huilen. In een topic dat draait om vrouwen die niet meer veilig over straat kunnen en waarin eentje om een buddy vraagt voor haar veiligheid. Echt complimenten voor jullie opvoeding, heren. We zitten dus nog een generatie vast aan victim blaming met dank aan de blinde vlek daarin.
Zolang ze niet werken, valt het ook lastig om ze tegen te werken. Nogmaals, kom eens met een goede reden waarom de PVV en de FVD nog niets hebben gedaan in de Tweede Kamer om straatintimidatie tegen te gaan... Het is natuurlijk makkelijk twitteren, maar uit hun acties blijkt dat het ze geen biet interesseert.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, de PVV en FvD worden niet tegengewerkt![]()
PVV noemt het politiek bestel een nepparlement en FVD spreekt van een partijkartel.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als ze steeds met plannen komen die de rechtsstaat uithollen en de economie vernietigen dan wordt daar niet aan meegewerkt nee.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is een gevalletje "Het doel heiligt de middelen".quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ze steeds met plannen komen die de rechtsstaat uithollen en de economie vernietigen dan wordt daar niet aan meegewerkt nee.
De rechtse partijen kunnen zich toch met hun auto's of motoren verplaatsen? Krijgen daar toch alle medewerking bij? Als er tegengewerkt zou worden, dan zouden de rechtse partijen geen infrastructuur evenals auto's en/of motoren hebben. Wat de rechtse partijen met hun tegenstanders gedaan hebben, blijft een vraag, maar ik vermoed vermoordt.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tuurlijk, enige zelfreflectie daar doen we niet aan. Kritiek (van binnenuit) word ook niet geduld, dan word je sociaal buiten gesloten, en als je zelfs teveel ''voor de voeten loopt'', dan poogt men zelfs je (mond) dood te maken. En dat is dan onze democratie.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
PVV noemt het politiek bestel een nepparlement en FVD spreekt van een partijkartel.
Het zijn calimeropartijen die zichzelf buitenspel zetten, al dan niet vanwege allerlei plannetjes die morrelen aan de grondwet noodzakelijk maakt.
Zoals ik al zei, met die gekleurde bril van jou is het makkelijk speuren naar de kleuren die jij het liefst wil zien. Want je overdrijft gewoon door.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Meen te bespeuren" is toch wel een aardig understatement voor de hoeveelheid vreemdelingenhaat, vrouwonvriendelijkheid en LBHT-afkeer die er uit de alt-right krochten van het internet hierheen stroomt.
Niemand zegt of doet dus letterlijk alsof ALLE vrouwen dagelijks belaagd worden. Zie je? Nu doe je wéér. Jouw zogenaamde ''alt rightertjes'' hier spreken van een correlatie van toenames, motivatie en de behandeling. Die volgens hun niet voor een stop of (nog liever) een afname zullen zorgen. Niets op af te dwingen, geheel mee eens. Dan blijft nog over; de enkele/paar ware vrouw onvriendelijke racisten, maar jij maakt voor jouzelf dat sneue groepje echt veel te groot.quote:En ik woon niet in Zonnedael en ben ook bepaald geen huismus dus mijn waarnemingen zijn niet zo selecties. En ja ik vind het heel vervelend voor mensen in Rotterdam zuid of de Schilderswijk die last hebben van kutmarokkanen die niet sportief met afwijzingen om kunnen gaan. Maar de wijze waarop alt-right dit gebruikt om de doen alsof alle Nederlandse vrouwen dagelijks belaagd worden is nog veel kwalijker dan dat. Het wordt immers gebruikt om angst en onrust te zaaien om daarmee macht naar zich te te trekken.
Alweer zon grootspraak; de ''schuld'' van de gehele migrantengemeenschap. Serieus? Dat lees jij hier de hele tijd?quote:Al dit soort topics hebben ook hetzelfde verloop. Een allochtoon doet iets verkeerd. Vervolgens is het de schuld van de gehele migrantengemeenschap.
Nonsens cliche's, dat vind jij.quote:Er volgen nog wat nonsens cliche's over importbeleid dat er niet is en linkse regeringen die nooit bestaan hebben. En op mensen die op de feiten wijzen wordt verder niet ingegaan. Je zou er een Windows wizard van maken.
Als jij wel geinteresseert in feiten bent, dan zul je vast wel even goed, uitgebreid en inhoudelijk ingaan op het keulen voorbeeld.quote:Het heeft dus geen zin er inhoudelijk op in te gaan omdat ze niet geinteresseerd zijn in feiten. Ze zijn slechts geinteresseerd in macht zoals salafisten dat ook zijn. Dus is het ook beter om de drijfveren bloot te leggen. Gelukkig dat Baudet en zn entourage bepaald niet discreet zijn met hun uitingen en associaties met extreem conservatief gedachtegoed. En de aanhangers ook niet.
Tja het is duidelijk dat jij zo'n overdreven angst hebt voor alles dat met de islam te maken heeft dat je de propaganda van alt-right voor zoete koek slikt.quote:
Ik heb helemaal geen angst voor de islam, laat staan overdreven angst. Ik heb kritiek op een mensenrechten schendende ideologie (niets raars of angstig aan dus) en kritiek op de manier hoe men hier mee omgaat. Dat is heel wat anders. Typisch dat jij niet in staat bent om dat onderscheid te maken.quote:Op vrijdag 13 september 2019 21:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja het is duidelijk dat jij zo'n overdreven angst hebt voor alles dat met de islam te maken heeft dat je de propaganda van alt-right voor zoete koek slikt.
Er is werkelijk bijna geen mainstream politicus dat neanderthalergedrag van migranten goed vind of niet als een probleem ziet. Die burgemeester van Keulen was niet zo'n slimme. Maar shit happens, we hebben politie en justitie (voor zover de PVV daar niet op heeft lopen bezuinigen) en dat kan dus prima voor het bestaande systeem worden afgehandeld. Verder vormen radicale moslims in Nederland geen machtsfactor van betekenis en de kans dat ze hier een shariastaat inrichten is derhalve nul.
Maar alt-right vind het juist harstikke fijn want het is een kans voor ze om macht te kunnen krijgen. Dus wat doen ze
-Ze blazen ieder incident op tot mythische proporties
-Groepen worden als een ondeelbaar blok benaderd. Ze zijn kennelijk allemaal hetzelfde.
-Ieder immigratiebeleid wordt genegeerd. Alles dat een regering anders doet dan direct deporteren is hetzelfde als wegkijken
-Ze verdraaien de werkelijkheid alsof immigratie een soort pro actief beleid is
-Ze verzinnen linkse regeringen die nooit bestaan hebben
-Ze doen alsof het in heel Nederland zo is als in de ergste achterbuurt die er te vinden is
En dat met maar een doel. Dat is macht krijgen om er zelf beter van te worden en mensen te kunnen onderdrukken. En daarvoor zijn bange mensen nodig die denken dat alt-right het medicijn is voor hun overdreven angsten.
Ik dacht dat het niet dommer kon dan "vrouwen stemmen vaak links en mogen dus niet zeiken als ze seksueel geïntimideerd worden op straat door mensen met een migratieachtergond" maar het kan dus toch: "omdat ik denk dat jij een migratieachtergrond hebt mag je bij kritiek op victim blaming daar niks over zeggen want ik dan trek ik jouw Nederlanderschap in twijfel".quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:05 schreef TomStall het volgende:
[..]
Als je zo moet huilen, wat doe je dan nog hier? Of leef je in de waan dat je nederlander bent omdat je een nederlands paspoort hebt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |