Het gaat om het feit dat vrouwen niet meer normaal c.q. veilig over straat kunnen en dat dit voornamelijk komt door bepaalde bevolkingsgroepenquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
De titel is toch: straatintimidatie van vrouwen door mannen.
Wat lijkt je een geschikte maatregel? In Amsterdam zijn het vooral toeristen die voor overlast zorgen, las ik eerder hierin. Wil je die bekeuren - met de kans dat ze niet betalen - of een nachtje vastzetten?
Maar het was Marcouch die in 2017 met initiatiefwet tegen straatintimidatie kwam, en die is van de PvdA...quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe dat op te lossen is overduidelijk maar in dit softe land wil behalve de PVV/FvD niemand zijn vingers daar aan branden.
En heeft dat gewerkt? Je kan wel iets instellen maar dan moet je ook zorgen dat dit strikt wordt nageleefdquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het was Marcouch die in 2017 met initiatiefwet tegen straatintimidatie kwam, en die is van de PvdA...
Jij stelt dat enkel de PVV en de FvD iets eraan willen doen, maar dat blijkt niet bepaald uit de praktijk. Amsterdam heeft ook een gemeentelijk sisverbod...quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
En heeft dat gewerkt? Je kan wel iets instellen maar dan moet je ook zorgen dat dit strikt wordt nageleefd
Sinds jouw intrede in dit topic ben je al bezig met mist opwerpen en whataboutisms: alt-right, is kennelijk een groep die aan georganiseerde straatintimidatie van vrouwen doet. Thierry Baudet, doet die aan straatintimidatie? Of legitimeert hij dat in politiek discours?quote:Op vrijdag 13 september 2019 00:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah het whataboutism is alweer begonnen om je gelijk te halen
Hoe dan ook valt er wel wat af te dingen op de vrouwvriendelijkheid van die hele alt-right stroming. Het gedrag van kutmarokkanen lijkt vooral gebruikt te worden als hefboom om zelf macht te krijgen.
Nogmaals, je kan wel iets instellen maar dan moet je dit strikt naleven. net als dat boerkaverbod. De PVV en FvD willen dit soort randdebielen niet eens in dit land hebben. Dat is het verschil. Je kan al dat schorem wel binnen halen en vervolgens proberen om dit in goede banen te leiden maar dat werkt in de praktijk dus totaal nietquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij stelt dat enkel de PVV en de FvD iets eraan willen doen, maar dat blijkt niet bepaald uit de praktijk. Amsterdam heeft ook een gemeentelijk sisverbod...
Asscher en vToorenburg zijn nog bezig om straatintimidatie extra zwaar te laten bestraffen vergeleken met andere overlastvormen.
En wat doet FvD? Twitteren?
Spreekt zichzelf ook voortdurend tegen en diskwalificeert zichzelf daarmee - case closedquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:58 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Sinds jouw intrede in dit topic ben je al bezig met whataboutisms: alt-right, is kennelijk een groep die aan georganiseerde straatintimidatie van vrouwen doet. Thierry Baudet, doet die aan straatintimidatie? Of legitimeert hij dat in politiek discours?
Ga toch gauw heen met je enorme hypocrisie.
Dus de FvD heeft geen plan om iets aan de situatie te verbeteren, want de meeste Nederlanders hebben een paspoort en wonen in Nederland en kunnen vrolijk doorgaan met inrimideren.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nogmaals, je kan wel iets instellen maar dan moet je dit strikt naleven. net als dat boerkaverbod. De PVV en FvD willen dit soort randdebielen niet eens in dit land hebben. Dat is het verschil. Je kan al dat schorem wel binnen halen en vervolgens proberen om dit in goede banen te leiden maar dat werkt in de praktijk dus totaal niet
Nee, de FvD heeft geen plannen op dit gebied? Verdiep je eens in de stellingen van die partij.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus de FvD heeft geen plan om iets aan de situatie te verbeteren, want de meeste Nederlanders hebben een paspoort en wonen in Nederland en kunnen vrolijk doorgaan met inrimideren.
Ja, het gaat hier zeker over Nederlanders, want al die Marokkanen die hiervoor verantwoordelijk zouden zijn (wat een onjuiste weergave is van de werkelijkheid) zijn gewoon Nederlanders voor de wet en blijven dus waarschijnlijk gewoon in Nederland wonen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, de FvD heeft geen plannen op dit gebied? Verdiep je eens in de stellingen van die partij.
Het gaat hier over Nederlanders?
Klopt niet. Sommigen kleden zich vrij sexy, ook met hoofddoek. Die worden dan helemaal lastig gevallen want dat zijn natuurlijk hoeren die er om vragen ....quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Als die vrouwen nou gewoon een hoofddoek opdoen hebben ze nergens last van.
Tja om eerlijk te zijn merk ik er niet zoveel van en hoor mn vrouwelijke collega's en andere contacten er nooit over. Dus ik denk dat wanneer je niet naar Rotterdam-Zuid of de Schilderswijk gaat het wel meevalt. Dus het idee om vrouwen onder begeleiding de straat op te laten gaan van TS is absurd en vooral demagogisch.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:38 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit is voor jou het onderwerp van dit topic, meer niet.
Terwijl in de OP een compleet ander verhaal staat, wat over vrouwen gaat, die steeds vaker te maken hebben met steeds meer brutaler wordende jonge mannen. Die agressief worden als ze merken dat ze worden genegeerd.
Wat ronduit aso is.
Ja, hier zijn ook roomblankers die ook aso zijn. Maar de stijging van dit soort overlast heeft direct te maken met een stijging van verschil in cultuur, waar mannen over het algemeen anders kijken naar vrouwen zoals wij dat in het algemeen doen. Ik heb al een paar hele duidelijke verhalen geplaatst, over hoe het er aan toe gaat in bijvoorbeeld marokko, en een reactie van de imam van de grootste moskee in keulen n.a.v. oud en nieuw 2015 daar.
Dáár hoor ik je niet over. Want ik ben voor jou ''alt right'', dus is het onzin wat ik zeg. Want voor jou gaat dit topic niet over dát wat er in de OP staat. Dus ga je maar een beetje onzinnig dit topic lopen te vertrollen, door nergens inhoudelijk op in te gaan.
Hoe reageerde trouwens de (vrouwelijk!) burgemeester van Keulen op de aanrandingen?
Nogmaals, verdiep je eerst eens in de stellingen en nogmaals, je kan wel van alles als partij instellen maar als je dan vervolgens niet zorgt dat dit wordt gehandhaafd creeer je alleen maar meer chaos en woede - zie boerka verbodquote:Op vrijdag 13 september 2019 10:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het gaat hier zeker over Nederlanders, want al die Marokkanen die hiervoor verantwoordelijk zouden zijn (wat een onjuiste weergave is van de werkelijkheid) zijn gewoon Nederlanders voor de wet en blijven dus waarschijnlijk gewoon in Nederland wonen.
Ergo, partijen als de PvdA en het CDA proberen straatintimidatie tegen te gaanz want die ondernemen stappen om er tegen op te kunnen treden, terwijl de PVV en de FvD vooral twitterlikes proberen te scoren en niets doen.
Dat staat er toch niet? Er staat alleen dat dezelfde vrouwen onterecht miskennen dat er ook immigratieproblematiek aan vooraf gaat. Dus dat ze progressie op dit punt zelf tegen zitten.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben de daadjes iets zatter eigenlijk. Word je nageroepen, achtervolgd of geïntimideerd op straat? Had je maar geen GroenLinks moeten stemmen/kort rokje moeten dragen/route door die wijk moeten nemen!
Het idee dat links iets te regeren heeft gehad de afgelopen periodes en dat dat vooral komt door het stemrecht voor vrouwen is misschien nog net dommer maar het scheelt niet veel.
Maar de FvD bereid geen wetsvoorstellen voor, heeft er ook niet voor gezorgd dat straatintimidatie überhaupt een aparte overtreding is waarvoor gestraft kan worden, is ook niet bezig met vervolgstappen nu deze eerste stappen gezet zijn, etcetera. Kortom, je eerste stelling dat enkel de FvD/PVV hier tegen op proberen te treden is gewoon onjuist, want die voeren dus in feite geen klap uit. Je kunt zoveel in een partijprogramma zetten (of helemaal niks, zoals bij de PVV), maar dat maakt nog niet dat je je inzetquote:Op vrijdag 13 september 2019 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nogmaals, verdiep je eerst eens in de stellingen en nogmaals, je kan wel van alles als partij instellen maar als je dan vervolgens niet zorgt dat dit wordt gehandhaafd creeer je alleen maar meer chaos en woede - zie boerka verbod
Ja, het boerka verbod en het niet sissen beleid werkt bv heel goed. Deze partijen zijn bezig om dit soort schorem helemaal te weren uit deze samenleving. Dan heb je namelijk niet allerlei krampachtige wetten nodig om dit soort uitwassen "in goede banen" te leidenquote:Op vrijdag 13 september 2019 10:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de FvD bereid geen wetsvoorstellen voor, heeft er ook niet voor gezorgd dat straatintimidatie überhaupt een aparte overtreding is waarvoor gestraft kan worden, is ook niet bezig met vervolgstappen nu deze eerste stappen gezet zijn, etcetera. Kortom, je eerste stelling dat enkel de FvD/PVV hier tegen op proberen te treden is gewoon onjuist, want die voeren dus in feite geen klap uit. Je kunt zoveel in een partijprogramma zetten (of helemaal niks, zoals bij de PVV), maar dat maakt nog niet dat je je inzet
Alle maatregelen die getroffen worden in deze casus zijn ook overigens juist in overleg met de politietop en lokale politie-eenheden, zodat ze daadwerkelijk effectief zijn.
Maar het boerkaverbod is een totaal ander verbod dan het verbod op straatintimidatie; als je daarover wil klagen, er is vast nog wel ergens een draadje dat hierover gaat. Het zijn twee volkomen gescheiden wetten die ook qua handhaving heel anders zijn, dus ik snap niet waarom je daar telkens op terug moet komen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, het boerka verbod en het niet sissen beleid werkt bv heel goed. Deze partijen zijn bezig om dit soort schorem helemaal te weren uit deze samenleving. Dan heb je namelijk niet allerlei krampachtige wetten nodig om dit soort uitwassen "in goede banen" te leiden
Zoals ik al zei, het niveau gaat er hier niet op vooruit. Dit leidt nergens toequote:Op vrijdag 13 september 2019 10:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het boerkaverbod is een totaal ander verbod dan het verbod op straatintimidatie; als je daarover wil klagen, er is vast nog wel ergens een draadje dat hierover gaat. Het zijn twee volkomen gescheiden wetten die ook qua handhaving heel anders zijn, dus ik snap niet waarom je daar telkens op terug moet komen.
Behalve dat dat natuurlijk moet, omdat je ook wel inziet dat de FvD nog geen vinger heeft uitgestoken om vrouwen op straat beter te beschermen, en dan kun je maar beter proberen om te suggereren dat alles wat wel ondernomen wordt, per definitie ineffectief is.
Waarom begin je dan de hele tijd over het boerkaverbod?quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het niveau gaat er hier niet op vooruit. Dit leidt nergens toe
FvD propageert traditionele genderrollen waarbij de machtspositie overduidelijk de man toehoort. 3x raden wat dat voor intimidatie van vrouwen betekent.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus de FvD heeft geen plan om iets aan de situatie te verbeteren, want de meeste Nederlanders hebben een paspoort en wonen in Nederland en kunnen vrolijk doorgaan met inrimideren.
Nee, ze heeft geluidsmateriaal opgenomen. Door hoor je dat het voornamelijk antillianen en surinamers zijn. Check haar interview.quote:Op vrijdag 13 september 2019 04:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Je mag gewoon Marokkanen zeggen hoor
Die partijen willen ook geen helemaal werkende maatregelen. Veiligheid op straat is immers volledig ondergeschikt aan hun machtswensen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het boerkaverbod is een totaal ander verbod dan het verbod op straatintimidatie; als je daarover wil klagen, er is vast nog wel ergens een draadje dat hierover gaat. Het zijn twee volkomen gescheiden wetten die ook qua handhaving heel anders zijn, dus ik snap niet waarom je daar telkens op terug moet komen.
Behalve dat dat natuurlijk moet, omdat je ook wel inziet dat de FvD nog geen vinger heeft uitgestoken om vrouwen op straat beter te beschermen, en dan kun je maar beter proberen om te suggereren dat alles wat wel ondernomen wordt, per definitie ineffectief is.
Ja ik begrijp dat je steeds probeert de schijnwerper weg te duwen. Maar het is bij discussies heel legitiem om de motieven van degene die ze start bloot te leggen. Dat zet het allemaal in een wat ander daglicht.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het niveau gaat er hier niet op vooruit. Dit leidt nergens toe
Dat is geen eigenschap van geïmporteerde kansenpareltjes. Toen ik nog op school zat hadden we ook van dat soort tuig wat alleen maar herrie wilde schoppen en ruzie wilde zoeken, en dat waren allemaal hartstikke autochtone Nederlanders.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hier is een tijd lang zo'n groepje in het lokale nieuws geweest. Hingen de hele dag rond op een pleintje, dingen vernielen, vrouwen lastigvallen, daar wonende bejaarden uitschelden, etc. Ik was ook een kankerhomo volgens een paar van die mannetjes die daar bezig waren wheelies te maken met een lawaaiig rotbrommertje. Ik denk dat het vaak niet enkel intimidatie van vrouwen is, maar gewoon een algeheel gebrek aan normale fatsoensnormen bij dat soort lui.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |