Dit.quote:
Die bron had ik nog niet gezien. Meeste foto's, filmpjes en updates staan op het Eindhoven's Dagblad:quote:Op zondag 26 mei 2019 21:14 schreef maily het volgende:
Hier op Omroep Brabant meer nieuws en foto's/filmpjes.
Laat dat tuig, Pegida en de reljongeren, lekker mekaar afmaken. Camera erbij en je hebt nog leuke tv ook.quote:
quote:Op zondag 26 mei 2019 21:18 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Laat dat tuig, Pegida en de reljongeren, lekker mekaar afmaken. Camera erbij en je hebt nog leuke tv ook.
twitter:robert_bor twitterde op zondag 26-05-2019 om 16:48:071/15 Op vrijdag 24 mei heeft in Rotterdam een demonstratie plaatsgevonden van Vrienden Voor Israël. Nadat een grote groep boze moslims zich agressief gedroeg en er een steeds dreigender situatie ontstond, besloot de politie om de demonstratie te ontbinden. reageer retweet
Ja. De jongen met Turkse vlag is net opgepakt en er worden nu stenen naar de ME'ers gegooid.quote:
Ze wilden een toespraak houden en varkenslapjes roosteren. De Turkse jeugd heeft dat voorkomen dmv geweld en het bidden midden op de weg.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
Demonstreren tegen de ramadan? Wat moet ik mij daar nou weer bij voorstellen?
Tering he, zoveel politie om een auto+aanhanger en 10 mensen van pegida te beschermenquote:
Dit ja, gewoon van die flash grenades en traangas naar die relschoppers gooienquote:Op zondag 26 mei 2019 21:28 schreef AchJa het volgende:
Tamme bedoening weer, neem eens een voorbeeld aan die Gilets jaunes...
Maar die gasten van Pegida zijn erop tegen dat anderen overdag niet eten? Of hoe moet ik dat voor mij zien?quote:Op zondag 26 mei 2019 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze wilden een toespraak houden en varkenslapjes roosteren. De Turkse jeugd heeft dat voorkomen dmv geweld en het bidden midden op de weg.
Heel classy van beide kampen enzo.
Inderdaad. Pegida demonstreert tegen de vrijheid van moslims ofzo?quote:Op zondag 26 mei 2019 21:30 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik niet snap....
Wat viel er te demonstreren?
quote:Op zondag 26 mei 2019 21:28 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tering he, zoveel politie om een auto+aanhanger en 10 mensen van pegida te beschermen![]()
![]()
quote:'Democratie mag wat kosten', burgemeester Jorritsma verdedigt Pegida-demonstratie
https://www.omroepbrabant(...)-Pegida-demonstratie
Ik snap er ook geen reet van.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar die gasten van Pegida zijn erop tegen dat anderen overdag niet eten? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Dat was me ook niet helemaal duidelijk gewordenquote:Op zondag 26 mei 2019 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar die gasten van Pegida zijn erop tegen dat anderen overdag niet eten? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Terechte beslissing.quote:
Typisch toch. Volgens mij hebben ze een pistool aan de riem hangen. Moet je eens kijken of je daar veiligheid mee kan garanderen.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat was me ook niet helemaal duidelijk geworden![]()
We zullen het overigens nooit weten, want Pegida moet op last van de politie weer in de bus omdat ze de veiligheid van de demonstranten niet meer kan garanderen. Onduidelijk is nu of ze ook moeten vertrekken uit Eindhoven
Die hebben meestal kale koppen. Het is moeilijk om te zien of deze groep aan die criteria voldoet vanwege de varkensmutsjes.quote:
We zijn hier een joods-christelijk-humanistische samenleving. Vasten doe je maar lekker in de 40 dagen na carnaval.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
quote:Furkan zijn vlag werd door de politie afgepakt en even leek het erop dat hij werd opgepakt. Maar hij heeft zijn vlag weer teruggekregen en is toch niet opgepakt.
Carnaval hou je maar lekker zuid van de rivieren.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
We zijn hier een joods-christelijk-humanistische samenleving. Vasten doe je maar lekker in de 40 dagen na carnaval.
De NL politie is slap.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.ed.nl/eindhov(...)in-de-wijk~aa70bec9/
Toch fijn voor Furkan dat hij vannacht weer gewoon kan slapen met zijn vlag boven zijn bed![]()
Vooral fijn dat Furkan zijn slippers nog heeft.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Toch fijn voor Furkan dat hij vannacht weer gewoon kan slapen met zijn vlag boven zijn bed![]()
En zijn handtasjequote:Op zondag 26 mei 2019 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooral fijn dat Furkan zijn slippers nog heeft.
Daar straalt nou niet de intelligentie vanaf zeg.... badslipperboyquote:Op zondag 26 mei 2019 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maak je je daar wat druk om..... Dat is juist de reden dat ze dit doen, zich lekker afzetten tegen de maatschappij. Deze jongens is 4e generatie Turk, dan is het bijna onmogelijk dat je zo'n nauwe bloedbanden hebt met Turkije. Wellicht een oma of een verre neef, maar dan heb je het ook wel gehad. Dit soort figuren probeert dan door met een Turks vlaggetje te zwaaien iets uit te lokken.... laat gaan joh.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:53 schreef Cattivo het volgende:
Vreemd dat die turken dit niet in Turkije doen maar in Nederland. Ga naar Turkije met je kut vlag.
Lopen die gasten nou te klooien met een pijlwagen?quote:
Ja, volgens twitter is 'ie inmiddels gesloopt.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:58 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Lopen die gasten nou te klooien met een pijlwagen?
Met z'n kekke tasjequote:Op zondag 26 mei 2019 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moslims en negerenquote:Op zondag 26 mei 2019 21:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Terechte beslissing.
Maar ik vind het wel heel triest dat dit nodig is. Waarom negeren ze dat kleine groepje van 10 nou niet gewoon?
Je wordt iig niet slank van de ramadan.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je kan overdag niets eten en iedere avond extra veel vreten dan ook niet bepaald vasten noemen. Laat staan een gezond dieet.quote:Op zondag 26 mei 2019 23:34 schreef julius123 het volgende:
[..]
Je wordt iig niet slank van de ramadan.
Hij ziet eruit als een verwijfde nicht qua uiterlijk en bouw. Kan zo door voor Fatma met shnor.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar met normaal schoeisel en zonder nektas heb je niet genoeg streetcred.quote:Op zondag 26 mei 2019 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kan overdag niets eten en iedere avond extra veel vreten dan ook niet bepaald vasten noemen. Laat staan een gezond dieet.
Maar goed, als Furkan nu eens begint met zijn slippers in te ruilen voor normaal schoeisel, dan zal dat vast al helpen.
Oordelen over andere mensen. Typisch.quote:Op zondag 26 mei 2019 23:41 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Hij ziet eruit als een verwijfde nicht qua uiterlijk en bouw. Kan zo door voor Fatma met shnor.
Jouw vorige post in dit topic:quote:
quote:Op zondag 26 mei 2019 23:23 schreef TeenWolf het volgende:
Edwin weer......boos op IS/AlQaeeda etc en wraak nemen door de Turkse bakker op de hoek lastig te vallen.
Ik oordeel over zijn daden, niet over hoe hij eruitziet.quote:Op zondag 26 mei 2019 23:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jouw vorige post in dit topic:
[..]
Werkelijk: Ik zie een Wagensveld vreedzaam demonstreren. Provocerend....zeker.quote:Op zondag 26 mei 2019 23:47 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik oordeel over zijn daden, niet over hoe hij eruitziet.
Je kan hem hoogstens aanrekenen dat hij iets te emotioneel in de verdediging gaat. Hij is niet de aanstichter door een demonstratie te organiseren tegen mensen waar hij bevooroordeeld tegen is.quote:Op zondag 26 mei 2019 23:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Werkelijk: Ik zie een Wagensveld vreedzaam demonstreren. Provocerend....zeker.
Van Furkan weten we dat hij, naast dat hij viesdik is en een erg slechte modieuze smaak heeft, ook aan het provoceren was door de ME uit te dagen en met zijn levensgrote Turkse vlag aan het zwaaien was. Hij is opgepakt en niet veel later weer vrijgelaten. We weten dus niet of hij bij zijn agressieve matties hoort die stenen en vuurwerk naar de politie en Pegida gooiden.
Op zijn minst kan je dus Furkan net zo beoordelen als Edwin. Maar ik heb een vermoeden dat je dat toch net iets anders ziet. Toch?
Naief?quote:Op maandag 27 mei 2019 01:42 schreef Ixnay het volgende:
Ik probeer me serieus af te vragen hoe je iets tegen de Ramadan kunt hebben en er dan tegen gaat protesteren.
Zo van: "Wij zijn boos dat jullie niet eten tijdens daglicht!! Dat kwetst ons heel erg!! Wij vinden dat jullie moeten vreten, nu!!"
Ja dat is gewoon schandalig hoeveel knaken kost dat wel niet……..quote:Op zondag 26 mei 2019 21:28 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tering he, zoveel politie om een auto+aanhanger en 10 mensen van pegida te beschermen![]()
![]()
Ook leuke tv: demonstrerende klimaatjongerenquote:Op zondag 26 mei 2019 21:18 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Laat dat tuig, Pegida en de reljongeren, lekker mekaar afmaken. Camera erbij en je hebt nog leuke tv ook.
Misschien kunnen ze die bijdrage inhouden op het aantal subsidies aan Turkse organisaties die door de gemeente Eindhoven worden verstrekt.quote:Op maandag 27 mei 2019 01:54 schreef kaakchirurg444 het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon schandalig hoeveel knaken kost dat wel niet……..
Normaliter worden kosten verhaalt op de daders, in dit geval dus het recalcitrante pegida groepje dat tegen de ramadan aan het demonstreren was.quote:Op maandag 27 mei 2019 06:37 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze die bijdrage inhouden op het aantal subsidies aan Turkse organisaties die door de gemeente Eindhoven worden verstrekt.
Met die psychotische nep-Duitser aan het hoofd?quote:
Dat ben ik niet met je eens. De Turken die ik ken -voor het overgrote deel fijne modelburgers overigens- zijn en voelen zich ontzettend Turks. Thuis wordt er Turks gesproken, Turks gegeten, Turkse tv gekeken, minstens één keer per jaar gaan ze op familiebezoek daar en de familie komt ook hier bij elkaar over de vloer. Daarnaast spreken ze bijna allemaal goed Nederlands en draaien normaal mee qua opleidingen en werk. En zolang dat het geval is is daar dus allemaal niks mis mee.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Maak je je daar wat druk om..... Dat is juist de reden dat ze dit doen, zich lekker afzetten tegen de maatschappij. Deze jongens is 4e generatie Turk, dan is het bijna onmogelijk dat je zo'n nauwe bloedbanden hebt met Turkije. Wellicht een oma of een verre neef, maar dan heb je het ook wel gehad. Dit soort figuren probeert dan door met een Turks vlaggetje te zwaaien iets uit te lokken.... laat gaan joh.
Prima dat mensen zich Turks voelen en dat uitten, maar de bloedband is er vaak niet (meer). Bovendien woon je hier... (verder ga ik niet want dan begin ik met een Geert W. riedel en dat is wel het laatste wat ik wil).quote:Op maandag 27 mei 2019 08:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. De Turken die ik ken -voor het overgrote deel fijne modelburgers overigens- zijn en voelen zich ontzettend Turks. Thuis wordt er Turks gesproken, Turks gegeten, Turkse tv gekeken, minstens één keer per jaar gaan ze op familiebezoek daar en de familie komt ook hier bij elkaar over de vloer. Daarnaast spreken ze bijna allemaal goed Nederlands en draaien normaal mee qua opleidingen en werk. En zolang dat het geval is is daar dus allemaal niks mis mee.
Maar goed, dit zijn ook mensen die weten waar hun kinderen uithangen, zorgen dat ze hun huiswerk maken en die een rolberoerte zouden krijgen bij het idee dat hun kroost stenengooiend op straat staat te krijsen. Dat slag Turk ken ik niet, maar ik betwijfel of die gewoon om het rellen een beetje met een vlag staan te zwaaien zonder zich echt Turks te voelen.
Natuurlijk wel, een groot deel van huwelijkspartners komt uit Turkijke namelijk.quote:Op maandag 27 mei 2019 08:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Prima dat mensen zich Turks voelen en dat uitten, maar de bloedband is er vaak niet (meer). Bovendien woon je hier... (verder ga ik niet want dan begin ik met een Geert W. riedel en dat is wel het laatste wat ik wil).
Wapenhandelaartje, neo-nazi'tje en veroordeeld crimineeltje toch?quote:Op maandag 27 mei 2019 07:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Met die psychotische nep-Duitser aan het hoofd?
Die varkensmutsjes dragen als “statement” tegen moslims?
Ja, die ja.
Verbaast me allemaal niks.quote:Op maandag 27 mei 2019 08:21 schreef -XOR- het volgende:
Wapenhandelaartje, neo-nazi'tje en veroordeeld crimineeltje toch?
[ afbeelding ]
hier op jodenjacht arabierenjacht
Ik besef het maar weer even; het dragen van een varkensmutsje, dat is een statement.quote:Op maandag 27 mei 2019 07:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Met die psychotische nep-Duitser aan het hoofd?
Die varkensmutsjes dragen als “statement” tegen moslims?
Ja, die ja.
Een gefrituurd varkenslapje eten voor een moskee.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
In hoger beroep is hij vrijgesproken.quote:Op maandag 27 mei 2019 08:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wapenhandelaartje, neo-nazi'tje en veroordeeld crimineeltje toch?
[ afbeelding ]
hier op jodenjacht arabierenjacht
We kunnen de kosten wel declareren bij de moskee? Of de Turkse organisaties?quote:Op maandag 27 mei 2019 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een gefrituurd varkenslapje eten voor een moskee.
Hoe bedenk je het?![]()
Alsof je met een witte puntmuts en brandend kruis een zwarte wijk binnenloopt. (mag tegenwoordig ook als zwarte piet)
Met een nazi-kostuum een joodse synagoge binnenwandelt. Etc.
Maar ja, al die politie en ME inzet is weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Goede muziek.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:28 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
![]()
Was die niet van de (s)Linksche Kerk?quote:
Nou nou... Dat zijn nogal een paar vergelijkingen...quote:Op maandag 27 mei 2019 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een gefrituurd varkenslapje eten voor een moskee.
Hoe bedenk je het?![]()
Alsof je met een witte puntmuts en brandend kruis een zwarte wijk binnenloopt. (mag tegenwoordig ook als zwarte piet)
Met een nazi-kostuum een joodse synagoge binnenwandelt. Etc.
Maar ja, al die politie en ME inzet is weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Het liefst paar sportschoenen zodat hij de overmatige kilootjes er af kan lopenquote:Op zondag 26 mei 2019 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kan overdag niets eten en iedere avond extra veel vreten dan ook niet bepaald vasten noemen. Laat staan een gezond dieet.
Maar goed, als Furkan nu eens begint met zijn slippers in te ruilen voor normaal schoeisel, dan zal dat vast al helpen.
Demonstreren tegen de hier afspelende islamitische normen en waarden in het algemeen, en de normalisatie daarvan.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
Ben vooral bang dat ik in een compleet andere wereld leef dan die figuren van Pegida. Kan er simpelweg niet bij met m'n verstand dat je gaat demonstreren tegen mensen die ervoor kiezen overdag niet te eten.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Demonstreren tegen de hier afspelende islamitische normen en waarden in het algemeen, en de normalisatie daarvan.
A.k.a. demonstreren tegen de "islamisering".
(Maar dat is natuurlijk een vies (extreem) rechts populistisch bangmaakwoord voor een spookverschijnsel, bedacht door vieze (extreem) rechtse populisten.)
Wat hebben moslims toch met stenen gooien. Een overblijfsel uit de middeleeuwen. Lijkt hier Gaza wel, zelfde tuig.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:00 schreef the-eye het volgende:
De actie van Pegida is gerust geslaagd te noemen. Er is wel weer aangetoond watvoor vredelievend volk we binnen de landgrenzen gehaald hebben. Laat zien wat je kan verwachten als je buurt vol met moslims zit en jij op je vrije dag gezellig in je achtertuin wil bbq'en.
Ik ben niet zo Pegida Het behoort immers tot dezelfde groeperingen waar een aantal lieden namens Brussel hun volledige steun aan gegeven hebben omdat dat goed uitkwam en toch niemand dat begreep.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben vooral bang dat ik in een compleet andere wereld leef dan die figuren van Pegida. Kan er simpelweg niet bij met m'n verstand dat je gaat demonstreren tegen mensen die ervoor kiezen overdag niet te eten.
Misschien moet Pegida de volgende keer niet gaan bbq'en maar wat homo's zien te regelen die voor de moskee gaan staan zoenen.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben vooral bang dat ik in een compleet andere wereld leef dan die figuren van Pegida. Kan er simpelweg niet bij met m'n verstand dat je gaat demonstreren tegen mensen die ervoor kiezen overdag niet te eten.
Tsja, ik heb persoonlijk betere dingen te doen op mijn vrije zondag. Maar ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien moet Pegida de volgende keer niet gaan bbq'en maar wat homo's zien te regelen die voor de moskee gaan staan zoenen.
Is ze blond?quote:Op maandag 27 mei 2019 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik heb persoonlijk betere dingen te doen op mijn vrije zondag. Maar ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.
Toch ben ik nu al heel benieuwd naar je reactie op de rellen die dan zullen volgen of ben je er van overtuigd dat men z'n schouders op zal halen?quote:Op maandag 27 mei 2019 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik heb persoonlijk betere dingen te doen op mijn vrije zondag. Maar ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.
Gerard Joling in zijn uppie zal afdoende zijn..quote:Op maandag 27 mei 2019 11:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien moet Pegida de volgende keer niet gaan bbq'en maar wat homo's zien te regelen die voor de moskee gaan staan zoenen.
Lijkt mij sterk zo'n protestactie er ooit gaat komen. Pegida is ook niet echt een homovriendelijke club, heb ik het idee.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Toch ben ik nu al heel benieuwd naar je reactie op de rellen die dan zullen volgen.
Voor iemand die zich zo verheven voelt omdat je betere dingen te doen zou hebben ben je sinds 2008 met een dagelijks gemiddelde van 38 Fok!-posts aardig bedreven in zelfmisleiding.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Giro kijken, bier drinken en 's af en toe wat berichten op FOK! zetten vind ik een betere besteding van mijn tijd dan speklapjes braden voor een moskee.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:37 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Voor iemand die zich zo verheven voelt omdat je betere dingen te doen zou hebben ben je sinds 2008 met een dagelijks gemiddelde van 38 Fok!-posts aardig bedreven in zelfmisleiding.
Precies, niks mis met speklapjes bakken maar 5 keer op een dag dat luchtalarm uit die moskee vandaan is natuurlijk waardeloosquote:Op maandag 27 mei 2019 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Giro kijken, bier drinken en 's af en toe wat berichten op FOK! zetten vind ik een betere besteding van mijn tijd dan speklapjes braden voor een moskee.
Maar dat ben ik.
Klopt. Daar was de demonstratie ook niet tegen bedoeld. Zoals je uit mijn reactie had kunnen halen.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat mensen hier in Nederland gaan demonstreren tegen een niet bestaande slavernij en onderdrukking in Nederland terwijl ze doodstil bent over de slavernij en onderdrukking in andere landen.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar gaat het hier inderdaad om. En dus hadden die Turken zich gewoon koest moeten houden. Iedereen mag demonstreren. Ben je het daar niet mee eens dan organiseer je je eigen feestje maar, maar ga niet dat van een ander lopen verstieren.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hier gaat het om het onderwerp dat er met geweld een vreedzame democratische betoging wordt verhinderd
Over extreem-rechts en Turken gesproken: die zijn zelfs in de (lokale) politiek vertegenwoordigd. Die krijgen zelfs subsidies. Dat is allemaal geen probleem voor links.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat mensen hier in Nederland gaan demonstreren tegen een niet bestaande slavernij en onderdrukking in Nederland terwijl ze doodstil bent over de slavernij en onderdrukking in andere landen.
Ik kan niet begrijpen dat mensen hier demonstreren tegen een vorm van extreem-rechts terwijl extreem-rechts in Nederland zeer marginaal is en waar geen geweld vandaan komt i.t.t. die groep die tegen extreem-rechts protesteert.
Waar mensen om demonstreren zal mij een zorg zijn, dat is hun goed recht, jij vindt zaken onzin en ik vind zaken onzin, maar ze mogen het gewoon. Hier gaat het om het onderwerp dat er met geweld een vreedzame democratische betoging wordt verhinderd, een onderwerp wat je om de één of andere reden probeert te vermijden door maar te blijven focussen op het onderwerp van protest. Had je die mening ook toen mensen gingen protesteren tegen een kinderfiguur, vond je het ook een domme reden of ging het daar toch wel vooral over het feit dat die demonstranten het demonstreren onmogelijk werd gemaakt?
Gebeurt dat dan? Hier zijn de shoarmatenten gewoon open.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:24 schreef nixxx het volgende:
Laten we positief benaderen, niet demonstreren tegen het niet-eten van moslims, maar demonstreren voor het recht van iedereen ( moslim en niet-moslim) om in ramadan te eten wat hij/zij wil, wanneer en waar dan ook. En als daar door informele gedragsregels in bepaalde buurten dwang uitgeoefend wordt waardoor mensen in dat recht in de praktijk beperkt worden, dan is een demonstratie wmb gerechtvaardigd.
pro pieten doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: tja actie is reactie, wat wil je nou ?quote:Op maandag 27 mei 2019 11:00 schreef the-eye het volgende:
De actie van Pegida is gerust geslaagd te noemen. Er is wel weer aangetoond watvoor vredelievend volk we binnen de landgrenzen gehaald hebben. Laat zien wat je kan verwachten als je buurt vol met moslims zit en jij op je vrije dag gezellig in je achtertuin wil bbq'en.
Je bent afgelopen week wezen stemmen voor inperking en het beperken van Nederlands nationalisme of zelfs maar een beetje trots zijn om Nederlander in Nederland te zijn.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar gaat het hier inderdaad om. En dus hadden die Turken zich gewoon koest moeten houden. Iedereen mag demonstreren. Ben je het daar niet mee eens dan organiseer je je eigen feestje maar, maar ga niet dat van een ander lopen verstieren.
Overigens ben ik inmiddels ook kotsmoe van telkens die Turkse vlag die gezwaaid moet worden. Als je zoveel op hebt met Turkije, waarom vertrek je dan niet gewoon?
Beter dan in bijvoorbeeld Noorwegen wanneer de Ramadan midzomer zonder zonsondergang valt....quote:Op maandag 27 mei 2019 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe zielig Pegida ook mag zijn, het toont wel weer aan dat heel veel islamieten de vrijheid van godsdienst niet respecteren. Dat is ook niet zo raar want het is een heerszuchtige religie, die wil ook niet-moslims onderwerpen aan de eigen geloofsregels: Niet de profeet afbeelden of beledigen, geen vrijheid van meningsuiting en demonstratie bij moskeeen en alcohol drinken en varkensvlees eten is ook niet zomaar toegestaan.
Dat zal echt moeten veranderen, anders heeft de islam in Nederland geen goede toekomst.
Tsja, Pegida gaat op zoek naar een confrontatie en vindt die vervolgens.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe zielig Pegida ook mag zijn, het toont wel weer aan dat heel veel islamieten de vrijheid van godsdienst niet respecteren. Dat is ook niet zo raar want het is een heerszuchtige religie, die wil ook niet-moslims onderwerpen aan de eigen geloofsregels: Niet de profeet afbeelden of beledigen, geen vrijheid van meningsuiting en demonstratie bij moskeeen en alcohol drinken en varkensvlees eten is ook niet zomaar toegestaan.
Dat zal echt moeten veranderen, anders heeft de islam in Nederland geen goede toekomst.
Zwangere moslima mogen dan ook gewoon eten in de hoop een moslim strijder te baren..quote:Op maandag 27 mei 2019 12:20 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Gebeurt dat dan? Hier zijn de shoarmatenten gewoon open.
En dan spuit je de Ajacieden die reageren op de provocatie neer met je waterkanon.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, Pegida gaat op zoek naar een confrontatie en vindt die vervolgens.
Het is een beetje alsof je als Feyenoord hooligan 'hand in hand' gaat lopen zingen naar het supportershome van Ajax.
Ach het boeit mij niet dat het Turken, links mensen of rechts mensen zijn. Stiekem moet ik ook hier net zoals met het blokkeren van die snelweg wel lachen. Het hoort natuurlijk niet maar wat verwacht je als je zo provoceert. Wat mij wel stoort is het meten met twee maten, dit is niet de eerste keer dat er met een hoop geweld een pegida of rechtse demonstratie wordt voorkomen. Zodra normale burgers dit doen bij zoiets als KOZP dan wordt het beeld geschetst alsof daar juist veel geweld gebruikt is terwijl er van geweld geen sprake was om dit soort gevallen dan weer dood te zwijgen.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:16 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Over extreem-rechts en Turken gesproken: die zijn zelfs in de (lokale) politiek vertegenwoordigd. Die krijgen zelfs subsidies. Dat is allemaal geen probleem voor links.
Ik heb het dus over de Grijze Wolven: crimineel, fascistisch, anti-Semitisch, gewelddadig, racistisch, etc.
Tsja, idioten versus idioten. Dan krijg je dat.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En dan spuit je de Ajacieden die reageren op de provocatie neer met je waterkanon.
Als de Turkjes Pegida gewoon afdoen als zielige losers met varkenskoppen ipv ze telkens hun zin te geven verdwijnen ze vanzelf. Maarja. Zelfbeheersing en intelligentie en Islam...
het is vooral een maand van bezinning. iets waar die rellers niet mee bezig zijn.quote:
Dat klopt. Verschil is echter wel dat het gros van de Ajax supporters zijn schouders erover ophaalt of er in ieder geval niet met geweld een einde aan wil maken. Dat is alleen een heel klein clubje dat gewoon graag vecht en relt en zich niet zozeer geroepen voelt om de eer van Ajax te verdedigen. Als ze er dan op slaan is er niemand buiten de hooligans die zegt 'ja, begrijpelijk', voorspelbaar is het wel maar dat is heel wat anders. Een ander verschil is dat de burgemeester dan niet gaat roepen dat je wel voor Feyenoord mag zijn, 'maar alleen met respect'. Er is zelfs onder hooligans niemand die geweld gaat gebruiken tegen iemand die geschreven heeft dat Feyenoord beter is dan Ajax of zo.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, Pegida gaat op zoek naar een confrontatie en vindt die vervolgens.
Het is een beetje alsof je als Feyenoord hooligan 'hand in hand' gaat lopen zingen naast het supportershome van Ajax.
En daar krijgen ze toestemming voor van de gemeente Eindhoven?quote:Op zondag 26 mei 2019 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze wilden een toespraak houden en varkenslapjes roosteren.
De imam en de leiding van de moskee waarvoor gedemonstreerd werd hebben nog geprobeerd die jongeren rustig te krijgen. Ze werden uitgescholden en een enkeling zelfs bespuugd.quote:Op maandag 27 mei 2019 13:40 schreef Slayage het volgende:
“Als één van jullie vast, laat hem dan geen obsceniteiten uiten of zijn stem verheffen op die dag. En als iemand hem belastert of ruzie met hem wil maken, laat hem dan zeggen: “Ik ben een vastende persoon.”
Profeet Mohammed. https://www.al-yaqeen.com(...)loeken-en-beledigen/
ik adviseer die rellende jeugd hun religie serieus te nemen ipv zich te laten provoceren door sneue lieden die geen leven hebben.
Zal die vanavond eens kijken, is dat het waard? anders ga ik die nieuwe serie op HBO Chernobyl kijkenquote:Op maandag 27 mei 2019 13:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is vooral een maand van bezinning. iets waar die rellers niet mee bezig zijn.
dit is een korte ramadan lezing van de imam die veel invloed geeft gehad op de bekering van joram van klaveren.
quote:Op maandag 27 mei 2019 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De imam en de leiding van de moskee waarvoor gedemonstreerd werd hebben nog geprobeerd die jongeren rustig te krijgen. Ze werden uitgescholden en een enkeling zelfs bespuugd.
chernobyl ga ik ook checken. goeie dingen over gelezenquote:Op maandag 27 mei 2019 14:31 schreef Syd het volgende:
[..]
Zal die vanavond eens kijken, is dat het waard? anders ga ik die nieuwe serie op HBO Chernobyl kijken
En keihard.quote:
Aan wie dealen ze dan? Toch niet aan elkaar!quote:Op maandag 27 mei 2019 15:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wel typisch, die demonstratie (wat op het filmpje te zien was) was bij mij in de buurt. Maar juist in deze straat heb je nooit last van hangjeugd wat je naroept o.i.d. Natuurlijk dealen er tientallen en staan er regelmatig meerdere auto's van 150-200k in de straat, maar je hebt er nooit last van.
Blijkbaar in Eindhoven hèquote:Op maandag 27 mei 2019 12:20 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Gebeurt dat dan? Hier zijn de shoarmatenten gewoon open.
Internationaal, niet van dat straat werk. Zie ook regelmatig Duitse en Belgische Porsche/Audi's/Mercedessenquote:Op maandag 27 mei 2019 15:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aan wie dealen ze dan? Toch niet aan elkaar!
In dezelfde straat als waar die demonstratie was zijn de meeste shoarmatenten ook gewoon open. De mensen die daar werken hebben er geen problemen mee als er Nederlanders komen eten.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Blijkbaar in Eindhoven hè![]()
Ik woon in Midden-Oosten, hier is het ook voor niet- moslims not done om overdag in het openbaar te eten. Mja, wist ik toen ik hierheen kwam voor werk. We hebben op kantoor een kleine koffiekamer ingericht
Speciaal voor jouquote:Op maandag 27 mei 2019 15:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wel typisch, die demonstratie (wat op het filmpje te zien was) was bij mij in de buurt. Maar juist in deze straat heb je nooit last van hangjeugd wat je naroept o.i.d. Natuurlijk dealen er tientallen en staan er regelmatig meerdere auto's van 150-200k in de straat, maar je hebt er nooit last van.
Dat zijn woorden en geen geweldquote:Op maandag 27 mei 2019 12:21 schreef manny het volgende:
[..]
pro pieten doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: tja actie is reactie, wat wil je nou ?
Dat ging over mensen die reageerden op een huisvredebreuk. Pegida ging niet de moskee binnen maar protesteert op de openbare wegquote:auto omgooiers doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: haha. verdiende loon.
De mensen kunnen een democratie blijkbaar niet aan en dat is een ernstig probleem. Zeker aangezien dat betekent dat er geweld gebruikt gaat worden.quote:turkse mensen doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: zie je nou wat we hebben binnengehaald.
Ja t is wat die grondrechten in Nederland..... Bizar! Waarom hebben we eigenlijk een grondwet?!?!111111111111quote:Op maandag 27 mei 2019 14:02 schreef Za het volgende:
[..]
En daar krijgen ze toestemming voor van de gemeente Eindhoven?
Voor een moskee ook nog eens lees ik.
Bizar.
Het is geen grondrecht om je medemensen te provoceren.quote:Op maandag 27 mei 2019 16:59 schreef MissGiraffe het volgende:
Ja t is wat die grondrechten in Nederland..... Bizar! Waarom hebben we eigenlijk een grondwet?!?!111111111111
Het is een grondrecht om te demonstreren. Dat jij dat niet snapt zegt alles.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
Het is geen grondrecht om je medemensen te provoceren.
Dus Kick Out Zwarte Piet moet verboden worden?quote:Op maandag 27 mei 2019 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
Tijdens de Ramadan een varken grillen voor een moskee is een provocatie.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:05 schreef MissGiraffe het volgende:
Het is een grondrecht om te demonstreren. Dat jij dat niet snapt zegt alles.
Leg uit?quote:Op maandag 27 mei 2019 20:10 schreef Za het volgende:
[..]
Tijdens de Ramadan een varken grillen voor een moskee is een provocatie.
Tijd voor agressieve represailles!!!!quote:Op maandag 27 mei 2019 20:10 schreef Za het volgende:
[..]
Veelzeggend.twitter:mehdi_karayusuf twitterde op maandag 27-05-2019 om 01:50:52Hoe de senioren een poging doen de nog conservatievere nakomelingen koest te houden. Mocht helaas niet baten tijdens de demonstratie. Ze kregen ze niet koest, net zoals gedurende de gehele opvoeding. https://t.co/n0A8mDFg9l reageer retweet
Je moet uiteraard nooit op provocaties ingaan en daarmee de provocateur geven wat hij beoogt.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Tijd voor agressieve represailles!!!!
Gerelateerd;Veelzeggend.twitter:mehdi_karayusuf twitterde op maandag 27-05-2019 om 01:50:52Hoe de senioren een poging doen de nog conservatievere nakomelingen koest te houden. Mocht helaas niet baten tijdens de demonstratie. Ze kregen ze niet koest, net zoals gedurende de gehele opvoeding. https://t.co/n0A8mDFg9l reageer retweet
Die jongeren boeien het niet die grijpen elk excuus aan om te rellen, om hun haat te ventileren jegens de autochtone Nederlanders. Natuurlijk gesteund door groepen Nederlanders die maar blijven hameren dat deze radicalen eigenlijk het slachtoffer zijn. Als ik al op internet lees hoeveel mensen dit geweld gerechtvaardigd vindt moet ik bijna kotsen. Ze provoceren immers, om bij een volgende vreedzame blokkade tegen KOZP dezelfde personen weer hysterisch te zien losgaan waarbij ze het zogenaamde geweld er maar bij verzinnen.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:13 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Tijd voor agressieve represailles!!!!
Gerelateerd;Veelzeggend.twitter:mehdi_karayusuf twitterde op maandag 27-05-2019 om 01:50:52Hoe de senioren een poging doen de nog conservatievere nakomelingen koest te houden. Mocht helaas niet baten tijdens de demonstratie. Ze kregen ze niet koest, net zoals gedurende de gehele opvoeding. https://t.co/n0A8mDFg9l reageer retweet
quote:Pegida noemt afgeblazen actie in Eindhoven geslaagd: ‘We hebben ons punt gemaakt’
Pegida-voorman Edwin Wagensveld sprak na afloop van een geslaagde demonstratie. ,,We hebben ons punt gemaakt, ik ben eigenlijk heel tevreden. Het tuig dat het steeds heeft over vrijheid van godsdienst, gunt ons niet de vrijheid om te demonstreren. Hier had keihard een waterkanon op gezet moeten worden. Wij komen nog een keer terug, al kost het de gemeente tonnen. Het begint nu echt leuk te worden.”
https://www.ed.nl/eindhov(...)nt-gemaakt~add11efa/
Heeft die man geen leven of zo? Treurigheid wel.quote:
Rellen onder subsidie dat is de oplossingquote:Op maandag 27 mei 2019 06:37 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze die bijdrage inhouden op het aantal subsidies aan Turkse organisaties die door de gemeente Eindhoven worden verstrekt.
Aha. En wat is het volgende waarmee we gaan instemmen als het aankomt op agressiviteit n.a.v. vermeende provocatie?quote:Op maandag 27 mei 2019 20:16 schreef Za het volgende:
[..]
Je moet uiteraard nooit op provocaties ingaan en daarmee de provocateur geven wat hij beoogt.
Dit is een vrij land.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:10 schreef Za het volgende:
[..]
Luister eens naar wat jezelf zegt, een BBQ met wat speklapjes is een provocatie? Sinds wanneer is zoiets een provocatie? Al tientallen jaren bbq'en mensen lekker hun speklapjes en bij één bepaalde bevolkingsgroep schiet het weer in het verkeerde keelgat.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:10 schreef Za het volgende:
[..]
Provoceren mag in nederland. He. Of wil je het doodvonnis tekenen van een hoop linkse tv-programma's. Gun een ander de rechten die je jezelf ook gunt.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dit:quote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Als dit zo storend is dan is het zien van een hoofddoek nadat wederom de kinderlichaampjes van de straat zijn geschraapt na een aanslag ook een grote provocatie voor velen.
Goede reactie weer.quote:Op maandag 27 mei 2019 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt. Verschil is echter wel dat het gros van de Ajax supporters zijn schouders erover ophaalt of er in ieder geval niet met geweld een einde aan wil maken. Dat is alleen een heel klein clubje dat gewoon graag vecht en relt en zich niet zozeer geroepen voelt om de eer van Ajax te verdedigen. Als ze er dan op slaan is er niemand buiten de hooligans die zegt 'ja, begrijpelijk', voorspelbaar is het wel maar dat is heel wat anders. Een ander verschil is dat de burgemeester dan niet gaat roepen dat je wel voor Feyenoord mag zijn, 'maar alleen met respect'. Er is zelfs onder hooligans niemand die geweld gaat gebruiken tegen iemand die geschreven heeft dat Feyenoord beter is dan Ajax of zo.
Het gaat hier ook niet om een dergelijk subcultuurtje, maar om de samenleving. Ja, het is een provocatie maar het is alleen maar een provocatie vanwege de heerszucht van de islam.
quote:Op maandag 27 mei 2019 15:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
quote:Buurt likt wonden na ontspoorde demonstratie in Eindhoven: ‘Het was oorlog’
De ene partij kwam om te provoceren, de andere partij om te rellen. Maar het was een derde partij die ongevraagd de dupe werd van de ontspoorde Pegida-demonstratie in Eindhoven: de buurt.
Tuinen vernield
De twee dames, die wonen op een paar honderd meter van de moskee, nemen de ochtend na de volledig ontspoorde Pegida-demonstratie de schade op. Een demonstratie waar ze niet om hadden gevraagd, een reactie van moslimjongeren waar ze ook niet om hadden gevraagd. Waar er twee vochten, kregen de derde alle klappen: de buurtbewoners. Het zijn hun tuinen die werden vernield, hun auto’s die beschadigd raakten en hun vuilnis dat verspreid lag over de straat.
Voor beide kampen hebben omwonenden geen goed woord over. „Natuurlijk mogen die mannen van Pegida demonstreren, maar moet dat al barbecueënd voor de moskee tijdens de Ramadan? Dan ben je alleen maar aan het provoceren”, zegt Slaats, die ook boos is op de moslimjongeren. „Het was doodeng toen ze hier met fietsen, containers en stenen aan het gooien waren.” Bij dat laatste wijst ze op een betonnen tegel uit haar voortuin die in vijf delen is gebroken. „Die hebben ze uit mijn tuin gehaald, op de stoep kapot gegooid en toen wilden ze die brokstukken naar de ME gooien. Waar ben je dan mee bezig?”
Straatgenoot Lale zag hoe iemand uit de moskee naar de jongeren kwam gelopen. Hij zei: ‘Jongens, wat doen jullie hier? Zijn jullie überhaupt wel eens in de moskee geweest?’ En zo kijk ik er ook naar: die jongeren waren hier alleen maar om te rellen.”
IJzeren palen
Qua ongeregeldheden ging het aan de andere kant van de moskee, bij de rondweg, ook flink los. Op internet circuleren video’s waarop is te zien hoe jongeren vanaf de ringweg stenen richting de politie gooien. „Het was oorlog”, zegt een van de omwonenden. De materialen waarmee de confrontatie werd gezocht, kwamen onder andere van een bouwplaats verderop. „Ze haalden de hekken neer en namen van alles mee om richting de politie te gooien: ijzeren palen, houten latten. Het was schandalig. Het is jammer dat het uit de hand is gelopen”, zegt een van de mannen die daar zijn huis laat bouwen. Voor het geweld werden in totaal tien jongeren opgepakt, in de leeftijd van 14 tot 32 jaar en veelal afkomstig uit Eindhoven.
Wat bij de buurt vooral knaagt, is dat iedereen die ongeregeldheden van mijlen ver zag aankomen. „Prima dat Pegida mag demonstreren, maar waarom moet dat midden in een buurt waar ook veel kinderen wonen?”, vraagt Lale zich af. En Slaats: „De gemeente had veel eerder moeten ingrijpen. De twee kampen hebben hier een uur tegenover elkaar gestaan. Het was wachten tot het uit de hand liep. En wie is daarvan de dupe? Wij, de buurt.”
https://www.ed.nl/eindhov(...)was-oorlog~a5f50846/
Ja dat is die ringweg vooral, ik heb het over die fietsstraat (met dat rode asfalt) wat in het filmpje te zien was. Ook geen schade daar.quote:
Monty Python in principe ook, al waren die nog echt grappig. Het is blijkbaar nog wel nodig om tegen heilige huisjes te schoppen als het met zoveel geweld beantwoord wordt.quote:
Komende zondag is het weer feest bij jou in de buurt:quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja dat is die ringweg vooral, ik heb het over die fietsstraat (met dat rode asfalt) wat in het filmpje te zien was. Ook geen schade daar.
quote:Pegida wil weer demonstreren in Eindhoven
Het extreemrechtse Pegida wil zondag opnieuw demonstreren in Eindhoven. De aanvraag hiervoor ligt inmiddels bij de gemeente, schrijft Pegida Nederland dinsdagavond op de eigen Facebookpagina.
https://www.ad.nl/eindhov(...)-eindhoven~a5b95172/
Feestquote:Op woensdag 29 mei 2019 00:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Komende zondag is het weer feest bij jou in de buurt:
[..]
Waarom helaas dan? Het lijkt mij juist verstandig om zondag niet in je wijk aanwezig te zijn. En laat vooral geen auto's, scooters of andere spullen buiten staan.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
FeestMaar ik denk dat ik zondag niet in Eindhoven ben helaas. Ikzelf heb niks met de moslims die er wonen, maar ook niks met die pegida figuren die op de domste manier gaan provoceren, dus het zal wel
Altijd lachen om even te kijken toch. En dat is bij het goedkope uiteinde van de straat. Niemand is dom genoeg om de RS6'jes hier te beschadigen.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom helaas dan? Het lijkt mij juist verstandig om zondag niet in je wijk aanwezig te zijn. En laat vooral geen auto's, scooters of andere spullen buiten staan.
Hoe dan ook, sterkte
Zijn joden met keppeltjes, ex-moslima's zonder hoofddoek en homo's hand in hand voor een moskee minder ''dom''?quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
FeestMaar ik denk dat ik zondag niet in Eindhoven ben helaas. Ikzelf heb niks met de moslims die er wonen, maar ook niks met die pegida figuren die op de domste manier gaan provoceren, dus het zal wel
Geen idee, maar de realiteit is dat ze natuurlijk vrijwel nooit die mogelijkheid gaan krijgen, dus het zal wel meevallen allemaal.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zijn joden met keppeltjes, ex-moslima's zonder hoofddoek en homo's hand in hand voor een moskee minder ''dom''?
Waar liggen de lijnen van ''dom-dommer-domst'' dan, als we er okee mee zijn dat een worstje braden voor een moskee tijdens ramadan niet okee is?quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Geen idee, maar de realiteit is dat ze natuurlijk vrijwel nooit die mogelijkheid gaan krijgen, dus het zal wel meevallen allemaal.
Ik vind dat okee hoor. Maar je weet gewoon dat er een tegenreactie op komt. Kan je wel gaan soebatten met het recht op demonstratie, maar dat gaat gewoon gebeuren. Zo'n directe manier van aanpak zal toch ook nooit effect hebben, behalve op de kromme manier zoals die voorman van pegida het benoemt, om de wilde gedragingen van moslimjeugd vast te leggen.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:50 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Waar liggen de lijnen van ''dom-dommer-domst'' dan, als we er okee mee zijn dat een worstje braden voor een moskee tijdens ramadan niet okee is?
Geef eens concrete voorbeelden over het hoe en wat?quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wil je echt veranderingen doorvoeren zal je dat op een subtielere wijze moeten doen, zoals te beginnen met uitingen van godsdienst in Nederlandse besturen te verbieden.
Uitdragingen van geloof zoals keppeltjes, kruisjes en hoofddoekjes niet toestaan in gemeente of landsbestuur. Er kan nog eens gekeken worden naar dubbele nationaliteiten in de regering. En ja natuurlijk gaan er mensen dan zeuren, maar dan stemmen ze toch lekker op iemand anders of gewoon nietquote:Op woensdag 29 mei 2019 01:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Geef eens concrete voorbeelden over het hoe en wat?
Je zult daar eerst genoeg draagvlak voor moeten creëren. Als je daar genoeg draagvlak voor wilt creëren dan zul je eerst aan moeten tonen dat er wat fundamenteels mis is met het gedrag van gelovigen. Als je dat wilt doen ontkom je er niet aan dat je dingen doet waar de gemiddelde Nederlander geen enkele moeite mee heeft maar een flink deel van gelovigen wel. Om zo aan te tonen dat er werk aan de winkel is.quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Uitdragingen van geloof zoals keppeltjes, kruisjes en hoofddoekjes niet toestaan in gemeente of landsbestuur. Er kan nog eens gekeken worden naar dubbele nationaliteiten in de regering. En ja natuurlijk gaan er mensen dan zeuren, maar dan stemmen ze toch lekker op iemand anders of gewoon nietUiteindelijk bepaalt de regering het reilen en zeilen in Nederland. Je zou als verlengstuk nog een vrouwenquotum kunnen instellen uit naam van de diversiteit, zodat stemmers op conservatieve partijen gedwongen worden om op vrouwen te stemmen zonder bijvoorbeeld een hoofddoek.
Niet geheel ongelijk aan hoe bepaalde groeperingen apart zwemmen weer in willen voeren uit naam van de diversiteit.
Er zijn zoveel 'onzin' regels die misbruikt kunnen worden als het onderlinge draagvlak binnen de regering er groot genoeg voor is. Daar hoeft de bevolking niet aan te pas te komen. De politie mag het bijvoorbeeld ook niet. En sommigen zijn wat lastiger ja, maar het zijn geen onhaalbare zaken of dingen die in strijd zijn met de grondwet. Men moet enkel vaststellen dat de Nederlandse regering onverdeelde aandacht moet geven aan Nederland...quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:34 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je zult daar eerst genoeg draagvlak voor moeten creëren. Als je daar genoeg draagvlak voor wilt creëren dan zul je eerst aan moeten tonen dat er wat fundamenteels mis is met het gedrag van gelovigen. Als je dat wilt doen ontkom je er niet aan dat je dingen doet waar de gemiddelde Nederlander geen enkele moeite mee heeft maar een flink deel van gelovigen wel. Om zo aan te tonen dat er werk aan de winkel is.
Het is niet alsof jij en ik morgen ff die tweede kamer instappen en de boel regelen. Sowieso ben je er met wat jij voorstelt nog lang niet. Dan weer je ze dus uit openbare functies maar daarmee heb je niet geregeld dat ze normaal leren reageren op wat zij als provocatie ervaren. Of beter nog dat ze een speklappie op een barbecue helemaal niet meer als provocatie ervaren. Dat doe je door een bepaalde desensitering en daar kom je m.i. alleen maar door chronisch tegen heilige huisjes aan te schoppen. Zo is dat met het christendom ook gegaan.
Maar dat moet je als politici dus nog wel even regelen en ik heb niet het idee dat daar onder de huidige leidende partijen draagvlak voor is.quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Er zijn zoveel 'onzin' regels die misbruikt kunnen worden als het onderlinge draagvlak binnen de regering er groot genoeg voor is. Daar hoeft de bevolking niet aan te pas te komen. De politie mag het bijvoorbeeld ook niet. En sommigen zijn wat lastiger ja, maar het zijn geen onhaalbare zaken of dingen die in strijd zijn met de grondwet. Men moet enkel vaststellen dat de Nederlandse regering onverdeelde aandacht moet geven aan Nederland...
En het ontmoedigen van gezagsposities van subversieve elementen in de samenleving sijpelt uiteindelijk wel door. Bij dit soort acties zal er wellicht een korte opleving zijn van verontwaardiging, maar er zullen geen maatregelen genomen worden. Men moet simpelweg gaan inzien dat het een kwestie is van aanpassen of vertrekken. Dus daarbij is het belangrijk dat men geen steun van hogerhand kan ontvangen over het belemmeren van de vrijheid van demonstratie.
Ja ben het wel met je eens hoor. Maar het indirecte werkt te log. Ben het ook hiermee eens;quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Uitdragingen van geloof zoals keppeltjes, kruisjes en hoofddoekjes niet toestaan in gemeente of landsbestuur. Er kan nog eens gekeken worden naar dubbele nationaliteiten in de regering. En ja natuurlijk gaan er mensen dan zeuren, maar dan stemmen ze toch lekker op iemand anders of gewoon nietUiteindelijk bepaalt de regering het reilen en zeilen in Nederland. Je zou als verlengstuk nog een vrouwenquotum kunnen instellen uit naam van de diversiteit, zodat stemmers op conservatieve partijen gedwongen worden om op vrouwen te stemmen zonder bijvoorbeeld een hoofddoek.
Niet geheel ongelijk aan hoe bepaalde groeperingen apart zwemmen weer in willen voeren uit naam van de diversiteit.
quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:34 schreef Solstice1 het volgende:
Je zult daar eerst genoeg draagvlak voor moeten creëren. Als je daar genoeg draagvlak voor wilt creëren dan zul je eerst aan moeten tonen dat er wat fundamenteels mis is met het gedrag van gelovigen. Als je dat wilt doen ontkom je er niet aan dat je dingen doet waar de gemiddelde Nederlander geen enkele moeite mee heeft maar een flink deel van gelovigen wel. Om zo aan te tonen dat er werk aan de winkel is.
In dit geval gaat het erom om op directe wijze je onvrede/kritiek over iets te kunnen mogen uiten. Demonstreren door aan te tonen dat er een groep mensen zich gerechtvaardigd zien geweld te mogen gebruiken n.a.v. een compleet normaal tafereel, is precies dát. Het is een bbq. Een fucking bbq. En kijk naar de gevolgen. Van die bbq. Men braadt een stukje vlees en verder niets; rellen, bedreigingen, slaags met de ME, vernielingen van spullen van mensen die er niets mee te maken hebben. Na aanleiding van een bbq dus.quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar het zijn maar ideeën natuurlijk, maar het zal in ieder geval productiever zijn dan BBQ'en voor een moskee
Goede post, hier kan ik mij helemaal in vinden.quote:Op woensdag 29 mei 2019 13:23 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja ben het wel met je eens hoor. Maar het indirecte werkt te log. Ben het ook hiermee eens;
[..]
[..]
In dit geval gaat het erom om op directe wijze je onvrede/kritiek over iets te kunnen mogen uiten. Demonstreren door aan te tonen dat er een groep mensen zich gerechtvaardigd zien geweld te mogen gebruiken n.a.v. een compleet normaal tafereel, is precies dát. Het is een bbq. Een fucking bbq. En kijk naar de gevolgen. Van die bbq. Men braadt een stukje vlees en verder niets; rellen, bedreigingen, slaags met de ME, vernielingen van spullen van mensen die er niets mee te maken hebben. Na aanleiding van een bbq dus.
Maar, zo word gesteld; ''ja het is wel een domme provocatie''.
Ja daar kun je twee kanten mee op; of het is een domme provocatie, waarbij gelijk elk soort vergelijkbaar tafereel bestempeld kan worden als ''domme provocatie'', vrouwen in korte rokjes voor de moskee? Dom en provocerend; rellen enz. Joden met keppeltjes? Idem. enz enz. Als we al dit soort acties gaan bestempelen als ''dom en provocerend'' dan zijn dat soort normale dingen dus niet meer normaal. Met dank aan een ideologie die dat ook niet als normaal beschouwt en geweld niet schuwt om die normalisering af te dwingen tot hun standaard.
Maar als je ziet wat er is gebeurd, en wat er steeds opnieuw gebeurt, is het een slimme ''provocatie'', zo vind ik. Noem het dan maar ''mal'', maar het is echt onschuldig en dus normaal, maar triggert een reactie die niet normaal is. Hadden de (vooral jonge moslims die zijn gaan rellen), hun rug gedraaid en kreten geroepen zoals ''respectloos'' enz enz en verder hun schouders maar opgehaald. Hadden ze dus maar normaal gereageerd. Maar dat is niet gebeurd. Dat is precies het punt.
Ik stel voor; méér bbq's voor de moskee. Compleet met bedreigde en uitgescholden joden en homo's, schaars geklede vrouwen en kritische ex moslims. Nog meer confrontatie met dingen die hier normaal zijn, en die we graag zo willen houden.
Of, weet je wat, laat die bbq maar zitten dan. Die andere normale dingen zullen ook genoeg zijn om abnormale reacties te triggeren. Net zolang er wel normaal op gereageerd kan worden.
Mocht het zover komen dat moslims over het algemeen hier normaal reageren ipv het ''gerechtvaardigde geweld'' met rellen enz, dan pas vind ik dat soort demonstraties als onnodige provocaties bestempeld kunnen worden.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren denk ik. Maar als men dan maar er voor kiest om niet te demonstreren zal het zelfs alleen maar sneller erger worden met al ''vermeende provocaties'', het meebuigen met de islam en de islamisering.
Wie durft er niks tegen Pegida? Je bent niet heel duidelijk.quote:Op woensdag 29 mei 2019 13:58 schreef Atak het volgende:
[..]
Dit is toch laf. Tegen pegida durven ze niks.
Gaat de gemeente dit weer faciliteren?quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Komende zondag is het weer feest bij jou in de buurt:
[..]
quote:Actie tegen Pegida op Stadhuisplein Eindhoven
De betogingen van Pegida in Eindhoven roepen nu een tegenreactie op. Op het Stadhuisplein is vrijdagmiddag een betoging voor tolerantie en tegen racisme.
https://www.ad.nl/eindhov(...)-eindhoven~ae862607/
Tsja, zit wel wat in. Pegida heeft de smaak te pakken omdat ze weten dat de vlagwapperaars dan weer komen rellen, en dat is dan ook het enige waar het ze om te doen is, en ik kan me voorstellen dat je daar als gemeentebestuur eens een keertje geen zin in hebt. Ga maar ergens op de heide staan bleren met je varkensmutsjes en je bbq's met speklapjes. Ik zou ze bij mij in de straat ook niet willen hebben.quote:
Het gaat niet om wat het gemeentebestuur wil maar om de verplichting van het gemeentebestuur om te zorgen dat burgers hun recht om te demonstreren kunnen uitoefenen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, zit wel wat in. Pegida heeft de smaak te pakken omdat ze weten dat de vlagwapperaars dan weer komen rellen, en dat is dan ook het enige waar het ze om te doen is, en ik kan me voorstellen dat je daar als gemeentebestuur eens een keertje geen zin in hebt. Ga maar ergens op de heide staan bleren met je varkensmutsjes en je bbq's met speklapjes. Ik zou ze bij mij in de straat ook niet willen hebben.
"Eindhoven is een tolerante stad waarin geen plek is voor racisme, islamofobie EN homofobie"quote:
Te lang.quote:Op woensdag 29 mei 2019 17:31 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hee Atak, hoe oud is de islam ongeveer volgens jou?
2000 jaar?
Pegida mag van mij rustig door m'n straat sjouwen, geen enkele last van. Het tuig dat stenen gaat gooien e.d. heb ik dan net weer wat minder behoefte aan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, zit wel wat in. Pegida heeft de smaak te pakken omdat ze weten dat de vlagwapperaars dan weer komen rellen, en dat is dan ook het enige waar het ze om te doen is, en ik kan me voorstellen dat je daar als gemeentebestuur eens een keertje geen zin in hebt. Ga maar ergens op de heide staan bleren met je varkensmutsjes en je bbq's met speklapjes. Ik zou ze bij mij in de straat ook niet willen hebben.
Islamofie, die irrationele en ongegronde angst dat de islam onze demonstratievrijheid bedreigt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 16:49 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
"Eindhoven is een tolerante stad waarin geen plek is voor racisme, islamofobie EN homofobie"
#hoedan?
Ja precies, en een demonstratie van Pegida loopt 100% zeker uit op rellen, en dus heeft een burgemeester het recht, net zoals bij een risicowedstrijd, dat te verbieden. Als ze nou ook nog eens een legitieme reden hadden om te protesteren, dan zou ik je gelijk geven, maar wat wilden ze laatst nu voor punt maken dan? Een protest tegen de ramadan, een eeuwenoude islamitische traditie? Dat heeft net zoveel zin als gaan protesteren tegen de zon die elke ochtend op komt. Een serieus protest van een serieuze beweging kan je niet verbieden, dit zijn een stel matige trollen, en mag wat mij betreft gewoon totaal verboden worden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat het gemeentebestuur wil maar om de verplichting van het gemeentebestuur om te zorgen dat burgers hun recht om te demonstreren kunnen uitoefenen.
Als er bij een kroeg meerdere keren gereld wordt dan grijpt de gemeente in en gaat de kroeg dicht. De overheid is immers de baas op straat.
Nee, het spelen van een risicowedstrijd is geen grondrecht. De burgemeester heeft de plicht te zorgen dat er gedemonstreerd kan worden. Als er een gevaar voor de openbare is vanwege bijvoorbeeld gebrek aan mankracht dan kan hij de demonstratie op dat moment verbieden. Maar de meldplicht is er nou juist zodat de burgemeester kan zorgen voor het ordelijk verloop.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja precies, en een demonstratie van Pegida loopt 100% zeker uit op rellen, en dus heeft een burgemeester het recht, net zoals bij een risicowedstrijd, dat te verbieden.
Ah, je wil alleen demonstraties van mensen met wie je het eens bent? Zo werkt het dus niet. Die club heeft ook mijn sympathie niet, maar ze tonen wel aan dat de islam en grondrechten nog niet samen gaan.quote:Als ze nou ook nog eens een legitieme reden hadden om te protesteren, dan zou ik je gelijk geven, maar wat wilden ze laatst nu voor punt maken dan? Een protest tegen de ramadan, een eeuwenoude islamitische traditie? Dat heeft net zoveel zin als gaan protesteren tegen de zon die elke ochtend op komt. Een serieus protest van een serieuze beweging kan je niet verbieden, dit zijn een stel matige trollen, en mag wat mij betreft gewoon totaal verboden worden.
Van mij mogen ze al dit soort kansloze acties verbieden: Pegida dat wil barbecuen bij een moskee, maar ook pro- en anti-pieten gewoon weren tijdens sinterklaasintochten. Zet ze desnoods maar op een weiland of op een industrieterrein, als het echt moet.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja precies, en een demonstratie van Pegida loopt 100% zeker uit op rellen, en dus heeft een burgemeester het recht, net zoals bij een risicowedstrijd, dat te verbieden. Als ze nou ook nog eens een legitieme reden hadden om te protesteren, dan zou ik je gelijk geven, maar wat wilden ze laatst nu voor punt maken dan? Een protest tegen de ramadan, een eeuwenoude islamitische traditie? Dat heeft net zoveel zin als gaan protesteren tegen de zon die elke ochtend op komt. Een serieus protest van een serieuze beweging kan je niet verbieden, dit zijn een stel matige trollen, en mag wat mij betreft gewoon totaal verboden worden.
Dan wordt het tijd om grof geweld te gebruiken als ME om een demonstratie door te kunnen laten gaan, zoals de grondwet voorschrijft.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:40 schreef naiipajiiau het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)ers-moskee~ab0cef67/
![]()
Twee soorten gekken tegen elkaar...
Worden die moslims nou ook vervolgd voor opruiing zoals Douwes?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:40 schreef naiipajiiau het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)ers-moskee~ab0cef67/
![]()
Twee soorten gekken tegen elkaar...
Nee, het is niet de afweging van de gemeente.quote:Richters wil nog niet zeggen of de gemeente deze demonstratie door zal laten gaan. "Er is nog geen officiële melding binnengekomen. Als ze dat doen dan gaan we weer een zorgvuldige afweging maken."
Ik heb het gevoel dat dit grandioos uit de hand gaat lopen...quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:42 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd om grof geweld te gebruiken als ME om een demonstratie door te kunnen laten gaan, zoals de grondwet voorschrijft.
Als de demonstratie doorgaat? Ja, dat gevoel heb ik ook.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:06 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat dit grandioos uit de hand gaat lopen...
Dat zou een vreselijk precedent scheppen. Het zou betekenen dat iedere keer wanneer er iets georganiseerd word waar moslims, of andere groepen, het niet mee eens zijn, dat je dat gewoon kan voorkomen door te dreigen met geweld.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:02 schreef naiipajiiau het volgende:
Nu zullen ze het wel afblazen denk ik...
Ik dacht dat jij eerder in het topic nog voor een demonstratieverbod van Pegida was?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:21 schreef Hathor het volgende:
Buigen voor de druk van die religieuze fucktards kan geen optie zijn. Laat het nu maar doorgaan en hou een paar pelotons ME achter de hand, wat waterkanonnen en een hondenbrigade.
In principe wel, maar als ik dan lees wat zo'n moslimclub van plan is...daar kun je ook niet aan toegeven.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij eerder in het topic nog voor een demonstratieverbod van Pegida was?
Pegida is natuurlijk een triest clubje met sneue acties. Als je zo'n bbq gaat doen voor een moskee om wat Turken uit te dagen heb je volgens mij echt geen leven. Waarschijnlijk van die kerels die geen vrouw kunnen krijgen en met dit soort acties wat kleur aan hun bestaan proberen te geven om zich te bewijzen of zo.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
In principe wel, maar als ik dan lees wat zo'n moslimclub van plan is...daar kun je ook niet aan toegeven.
Een paar? God weet uit welke uithoeken van NL er straks moslims in Eindhoven klaar staan om te rellen..quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:21 schreef Hathor het volgende:
Buigen voor de druk van die religieuze fucktards kan geen optie zijn. Laat het nu maar doorgaan en hou een paar pelotons ME achter de hand, wat waterkanonnen en een hondenbrigade.
En daar aan gaan toegeven gaat geen gevaarlijk precedent scheppen denk je?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:56 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Een paar? God weet uit welke uithoeken van NL er straks moslims in Eindhoven klaar staan om te rellen..
Nope, ik denk dat hier niets goeds meer van te maken valt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daar aan gaan toegeven gaat geen gevaarlijk precedent scheppen denk je?
De tegenstanders van een demonstratie van Pegida juichen al op sociale media.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daar aan gaan toegeven gaat geen gevaarlijk precedent scheppen denk je?
quote:Tegendemonstratie gaat vanmiddag wél door, ook na verbod op Pegida-betoging
De demonstratie voor solidariteit en tegen de extreem-rechtse organisatie Pegida op het Stadhuisplein in Eindhoven gaat vanmiddag gewoon door. Ook al is een van de voornaamste doelen, een verbod op de Pegida-betoging van komende zondag, inmiddels bereikt.
https://www.ad.nl/eindhov(...)a-betoging~abfdc0fb/
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:57 schreef naiipajiiau het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)rbiedt-het~a645dfa7/
Voorlopig gaat het niet door..
QEDquote:Pegida wilde donderdag optrekken naar de Al Fourqaan en zo opnieuw demonstreren tegen islamisering en geweld door moslims. In het besluit om de betoging te verbieden wijst de burgemeester erop dat een betoging van Pegida vorige week zondag in Eindhoven voortijdig moest worden beëindigd omdat er sprake was van ernstige ongeregeldheden en massaal geweld tegen de politie van tegendemonstranten, ondanks de inzet van 300 agenten, waaronder twee peletons ME.
Daarnaast staat het Suikerfeest volgens burgemeester Jorritsma boven de grondwet.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:42 schreef MadameMossel het volgende:
Dus dreigen met geweld is genoeg om een demonstratie die je niet aan staat te laten verbieden, goed signaal.
En dan die Turkse vlaggen ritueel verbranden op een grote hoop, terwijl de politie ''FUCK Erdogan. FUCK Erdogan. FUCK Erdogan'' scandeert.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij dat soort rellende Turken moet je gewoon de knuppel erover leggen, dat is de enige taal die ze verstaan.
Oh ze wilden weer demonstreren en varkensvlees barbecuen voor een moskee?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:57 schreef naiipajiiau het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)rbiedt-het~a645dfa7/
Voorlopig gaat het niet door..
Mwah, je kunt het ook van je af laten glijden. Zou de wereld een stukje prettiger van worden. Jammer dat de moslimjügend helaas de andere kant kiest en met geweld meningen onderdrukt op deze manier.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Oh ze wilden weer demonstreren en varkensvlees barbecuen voor een moskee?![]()
Begint vervelend te worden.
Klopt, een laffe burgemeester vooral. Het is zijn taak om grondrechten te beschermen, niet de mensen die deze ondermijnen. Als er niet bij die moskee gedemonstreerd kan worden ondanks dat het gezag de tijd heeft om politie te regelen dan moet die moskee maar dicht.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:08 schreef Smegma. het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)voor-ongeregeldheden
Pegida-demonstratie (hoe treurig dat clubje ook is, maar dat doet er niet toe) is tegen islamisering.
Een van de argumenten van de burgemeester om de demonstratie te verbieden: want Suikerfeest.
Het gelijk van Pegida, aangetoond door een incompetente burgemeester.
Heb niks met Pegida, maar elke keer worden hun punten bevestigd. Het is een "dom" vreedzaam clubje wat gewoon wat rondloopt in een optocht, maar ze worden toch weggezet als extreem rechts en het geweld komt elke keer maar weer uit linkse en islamitische hoek die dan weer de hand boven het hoofd wordt gehouden.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:08 schreef Smegma. het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)voor-ongeregeldheden
Pegida-demonstratie (hoe treurig dat clubje ook is, maar dat doet er niet toe) is tegen islamisering.
Een van de argumenten van de burgemeester om de demonstratie te verbieden: want Suikerfeest.
Het gelijk van Pegida, aangetoond door een incompetente burgemeester.
Wat ze bloot leggen is dat kritiek op de islam niet geduld wordt maar haatzaaiende imams mogen wel hun verbale rotzooi ongehinderd rondbazuinen. Er is in Nederland nog geen moskee gesloten.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Heb niks met Pegida, maar elke keer worden hun punten bevestigd. Het is een "dom" vreedzaam clubje wat gewoon wat rondloopt in een optocht, maar ze worden toch weggezet als extreem rechts en het geweld komt elke keer maar weer uit linkse en islamitische hoek die dan weer de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Eerlijk is eerlijk, ze leggen wel iets bloot in Nederland en dat is hetgeen waar velen zich aan storen heb ik het idee.
Die functie heeft een Geert Wilders voor mij ook. Ik vind zijn stijl 3x niets en zou er nooit op stemmen, maar ben toch blij dat hij er is omdat hij een enorm, groeiend probleem in de samenleving blootlegt. Als ik zie hoeveel haat de moslims en progressieven over hem heen storten, dan word ik mij eens te meer bewust hoe gevaarlijk die mensen zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:41 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Wat ze bloot leggen is dat kritiek op de islam niet geduld wordt maar haatzaaiende imams mogen wel hun verbale rotzooi ongehinderd rondbazuinen. Er is in Nederland nog geen moskee gesloten.
twitter:WAGENSVELD1568 twitterde op zondag 02-06-2019 om 12:47:50We zijn net aangevallen door radicale moslims in #Moenchengladbach, één licht gewonde. #Pegida https://t.co/CfGAfxiBc4 reageer retweet
Dat zijn ze inderdaad want ze denken alles op te lossen met geweld, het enige wat ze kennen en kunnen. En straks komen ze waarschijnlijk uit heel NL huishouden in Eindhoven. Zelfs als ze nog nooit een voet hebben binnen gezet bij die moskee. Bedenk maar eens hoeveel ME'ers je daarvoor nodig gaat hebben om dat in bedwang te houden. Tering je familielid met dat baantje bij de politie zou maar es op zo'n trappende en stenen gooiende menigte worden afgestuurd, wat een middeleeuwse bedoelingen. Dit gaat een keer zo ver escaleren, sterker nog; het kan gewoon niet anders (meer).quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Die functie heeft een Geert Wilders voor mij ook. Ik vind zijn stijl 3x niets en zou er nooit op stemmen, maar ben toch blij dat hij er is omdat hij een enorm, groeiend probleem in de samenleving blootlegt. Als ik zie hoeveel haat de moslims en progressieven over hem heen storten, dan word ik mij eens te meer bewust hoe gevaarlijk die mensen zijn.
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:21 schreef Hathor het volgende:
Maar de islam is vrede.quote:Dat de demonstratie tijdens het Suikerfeest zou plaatsvinden, leidt tot veel onbegrip en weerstand binnen de moslimgemeenschap, schrijft burgemeester Jorritsma in een brief aan Pegida. ‘De politie heeft sterke aanwijzingen dat naast de tegendemonstraties een tegenbeweging op gang wordt gebracht, waarbij geweld en agressie niet worden geschuwd.’
Ergens verdiend hij respect voor het feit dat hij zoveel persoonlijke opofferingen maakt om voor iets te vechten waar hij in gelooft en waarvan hij vindt dat het aandacht verdiend. Of je het nu met hem eens bent of niet, dat vergt gewoon nogal wat van iemand en dat zie je de laatste jaren ook wel aan zijn hoofd, slechte huid en vlekken etc. Ieder normaal mens had er toch allang het bijltje bij neergegooid? Want die man kan niets meer zonder zijn bodyguards en kogelvrij glas etc. leeft in een soort bunker. Ook blijkt hij elke keer niet echt succesvol te zijn, dus waarom niet stoppen en een normaler leven hebben? Wat drijft hem daartoe?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Die functie heeft een Geert Wilders voor mij ook. Ik vind zijn stijl 3x niets en zou er nooit op stemmen, maar ben toch blij dat hij er is omdat hij een enorm, groeiend probleem in de samenleving blootlegt. Als ik zie hoeveel haat de moslims en progressieven over hem heen storten, dan word ik mij eens te meer bewust hoe gevaarlijk die mensen zijn.
Met een verklaring van Wagensveld als filmpje waarin hij o.a. op het interview van Jorritsma ingaat.twitter:WAGENSVELD1568 twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 22:03:42Een duidelijke boodschap van #Pegida na verbod #Eindhoven, vanwege dreigingen met geweld vanuit moslimgemeenschap..... "Wij zijn nog niet klaar met jullie" https://t.co/jeeStfmIzT reageer retweet
https://www.nporadio1.nl/(...)pegida-demonstratiesquote:De Eindhovense burgemeester John Jorritsma heeft besloten een demonstratie van anti-islamorganisatie Pegida te verbieden. Op donderdag 6 juni zouden ze opnieuw gaan actievoeren bij de Al-Fourqaanmoskee in Eindhoven, maar de burgemeester is bang voor ‘ernstige wanordelijkheden’.
Jorritsma reageerde op dit besluit in Dit is de Dag. ''Pegida mag wel demonstreren, ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting. Maar wel onder voorwaarden. Ik zal bijvoorbeeld niet toestaan dat bij een moskee wordt gedemonstreerd'', aldus de burgemeester. ''Ik ben burgervader, Mijn inwoners moeten zich daar veilig kunnen voelen.''
Jorritsma heeft ook moeite met de enorme politiemacht die nodig is voor de demonstraties. De mensen die anderhalve week geleden een demonstratie van Pegida met geweld verhinderden vindt hij niet hetzelfde als 'blokkeer-Friezen'.
Nou Meid, het is wat.quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wat zijn eigenlijk "Turkse jongeren"?
Zijn dat jonge Turken die helemaal vanuit Turkije naar Eindhoven zijn gekomen om te protesteren.
Of zijn het gewoon jonge Nederlanders van wie die ouders of grootouders ooit in Turkije hebben gewoond?
Mijn grootouders hebben in België gewoond. Toch word ik nooit aangesproken als een Belgische jongere.
Dat zijn Turken die tegen wil en dank in Nederland wonen. Zij snappen niet waarom ze hier wonen en wij ook niet.quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wat zijn eigenlijk "Turkse jongeren"?
Toen hun ouders en grootouders naar Nederland kwamen als "gastarbeider", was het de bedoeling dat ze na hun arbeid als "gast" weer terug zouden keren naar hun vaderland. Om die reden heeft Nederland vanaf de jaren '70 kapitalen geïnvesteerd in extra onderwijs in de eigen taal en cultuur van die gastarbeiders. Want anders zou het zo sneu zijn voor de kinderen van de gastarbeiders dat ze hun eigen taal en cultuur niet meer kenden bij terugkeer naar Turkije (en Marokko etc.).quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:52 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dat zijn Turken die tegen wil en dank in Nederland wonen. Zij snappen niet waarom ze hier wonen en wij ook niet.
Dus volgens jou is het de schuld van de overheid dat deze jongeren van de 3e generatie nog zo Turks zijn. Vandaar dat vlaggengewapper bij iedere gebeurtenis natuurlijk!quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Toen hun ouders en grootouders naar Nederland kwamen als "gastarbeider", was het de bedoeling dat ze na hun arbeid als "gast" weer terug zouden keren naar hun vaderland. Om die reden heeft Nederland vanaf de jaren '70 kapitalen geïnvesteerd in extra onderwijs in de eigen taal en cultuur van die gastarbeiders. Want anders zou het zo sneu zijn voor de kinderen van de gastarbeiders dat ze hun eigen taal en cultuur niet meer kenden bij terugkeer naar Turkije (en Marokko etc.).
Wat we nu zie bij kinderen, zijn de wrange vruchten van dit beleid. Inderdaad, die kinderen kennen hun eigen taal en cultuur nu zeer goed. Echter, ze zijn helemaal niet teruggekeerd naar Turkije, maar gewoon hier blijven wonen. Dat was natuurlijk te verwachten, gelet op de riante sociale voorzieningen die Nederland biedt. Deze mensen gaan nu alleen nog maar terug als zij op vakantie gaan. Ondertussen moet de eigen cultuur, door Nederland gesubsidieerd, hier ter plaatse zo fel mogelijk worden verdedigd.
Achteraf bezien, is het allemaal logisch. Maar blij word je er niet van.
Het is de schuld van beiden. De overheid had gastarbeiders hier nooit permanent moeten laten blijven en toen ze dat wel deden hadden ze assimilatie moeten eisen. Turken moeten zichzelf ook gewoon eens aanpassen. En als ze geen zin hebben in Nederlander zijn gewoon opzouten naar Turkije.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het de schuld van de overheid dat deze jongeren van de 3e generatie nog zo Turks zijn. Vandaar dat vlaggengewapper bij iedere gebeurtenis natuurlijk!
Maar dan kan je moeilijk hier verontwaardigd gaan zitten doen dat iedereen inclusief de media deze groep omschrijft als 'Turkse jongeren'.
twitter:WAGENSVELD1568 twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 09:17:32Dit 👇🏻 toont hoe burgemeester @JJorritsma040 van @gem_Eindhoven, aan #metenmet2maten doet!Waar blijft soortgelijke reactie nu van de burgemeester, na het moslimgeweld van 26 mei in zijn Stad! Het draait het zelfs om, verbied de vreedzame demonstranten nu elke demonstratie 🤔 https://t.co/RkY2NUqGJU reageer retweet
quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:56 schreef nostra het volgende:
Edwin Wagensveld, krijgt die man nu werkelijk nog steeds aandacht met zijn achterlijke geprovoceer?
Mooi, bedankt voor je mening. Kunnen we nu een spelletje doen en eens even niet kijken naar wie of wat het argument aandraagt maar het argument eens beoordelen op de inhoud?quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:58 schreef nostra het volgende:
Hoe werken de standpunten van Pegida voor hemzelf eigenlijk?
Ik stel een vraag. Pegida wil bijvoorbeeld Schengen opzeggen, de immigratie binnen de EU stopzetten en delinquenten met een andere nationaliteit uitzetten. De voorman van Pegida is er echter zelf trots op in Duitsland te wonen en is daar vier keer veroordeeld voor belastingfraude en aanranding. Hoe werkt dat?quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Mooi, bedankt voor je mening. Kunnen we nu een spelletje doen en eens even niet kijken naar wie of wat het argument aandraagt maar het argument eens beoordelen op de inhoud?
Uit- en vastzetten.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Pegida wil bijvoorbeeld Schengen opzeggen, de immigratie binnen de EU stopzetten en delinquenten met een andere nationaliteit uitzetten. De voorman van Pegida is er echter zelf trots op in Duitsland te wonen en is daar vier keer veroordeeld voor belastingfraude en aanranding. Hoe werkt dat?
Nee nee, zo werkt het niet. Dat is wederom een tactiek om er omheen te draaien, de persoonlijke aanvallen op die Edwin werkten al niet dus ook niet eromheen draaien met allemaal zaken die niet relevant zijn mbt. het punt wat ik probeer te maken. Je bent nu weer een reden aan het zoeken om af te geven op pegida, dat is het hele punt niet.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Pegida wil bijvoorbeeld Schengen opzeggen, de immigratie binnen de EU stopzetten en delinquenten met een andere nationaliteit uitzetten. De voorman van Pegida is er echter zelf trots op in Duitsland te wonen en is daar vier keer veroordeeld voor belastingfraude en aanranding. Hoe werkt dat?
De burgemeester meet niet met twee maten. Hij staat zowel een demonstratie van KOZP als van Pegida toe, maar stelt daar wel randvoorwaarden aan. Zo zet hij KOZP niet op de stoomboot neer en zet hij Pegida niet varkens roosterend naast een moskee neer.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nee nee, zo werkt het niet. Dat is wederom een tactiek om er omheen te draaien, de persoonlijke aanvallen op die Edwin werkten al niet dus ook niet eromheen draaien met allemaal zaken die niet relevant zijn mbt. het punt wat ik probeer te maken. Je bent nu weer een reden aan het zoeken om af te geven op pegida, dat is het hele punt niet.
Jij reageerde op mijn post waarin duidelijk wordt dat de burgemeester met twee maten meet, dus wat vindt jij van het argument?
Ik ben daarover ook niet verontwaardigd.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het de schuld van de overheid dat deze jongeren van de 3e generatie nog zo Turks zijn. Vandaar dat vlaggengewapper bij iedere gebeurtenis natuurlijk!
Maar dan kan je moeilijk hier verontwaardigd gaan zitten doen dat iedereen inclusief de media deze groep omschrijft als 'Turkse jongeren'.
Dat ik hierover al in discussie moet gaan. Waar werden KOZP mensen neergezet? Toch echt langs de route van Sinterklaas naast en bij kinderen? Dus je argument is onzin. Maar om op hetzelfde lage niveau te blijven, Pegida had toch gevraagd om buiten de moskee te demonstreren en niet binnen de moskee?quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
De burgemeester meet niet met twee maten. Hij staat zowel een demonstratie van KOZP als van Pegida toe, maar stelt daar wel randvoorwaarden aan. Zo zet hij KOZP niet op de stoomboot neer en zet hij Pegida niet varkens roosterend naast een moskee neer.
Kun je dat apparaatje waarmee je gedachten kan lezen kopen op ali express? Wat weet jij nou van de beweegredenen van Pegida? Je doet aan aanname, een aanname waar je gelijk in kan hebben en ook ongelijk. Feit blijft als je één groep toestaat gebruik te laten maken van hun recht op demonstreren je dat ook voor de andere groep moet toestaan. Als je dan schreeuwt over het geweld tegenover groep 1 moet je ook schreeuwen over het geweld tegenover groep 2. De beweegredenen van Pegida kunnen mij aan mijn reet roesten, al staan ze daar te protesteren omdat ze meer roze eenhoorns willen bij de politie, het gaat om een recht. Een recht waar de burgemeester, samen met heel links Nederland zo hun mond over vol had bij KOZP. Waarna ze zelfs genoeg woorden vuil hebben gemaakt aan een paar gekken die wat domme dingen roepen, dat waren natuurlijk weer de extremisten, maar geen woord over een nog grotere groep die geweld gebruiken tegenover de politie en Pegida. Hebben die anti-kozp gasten geweld gebruikt? Met stenen gegooid? En toch waren dat de radicalen en is het doodstil tegenover de zoveelste geweldsexplosie vanuit de islamitische gemeenschap. En laat dat nou net één van de punten zijn waar Pegida tegen demonstreert, op dat gebied hebben hun protesten ook nog eens meer inhoud en waarheid dan dat gehuil van KOZP.quote:Het is Pegida verder natuurlijk helemaal niet te doen om via een demonstratie hun mening voor het voetlicht te brengen. Zouden ze dat wel doen en zich in de voorwaarden van de burgemeester schikken, dan komen er vijftien uitkeringstrekkers zwaaien met een vlaggetje en als ze mazzel hebben komt de lokale Koos Vogels tien regels tikken voor op pagina zeventien.
Het enige waar Pegida op uit is, is om het demonstratierecht of het recht op vrijheid van meningsuiting zodanig te verabsoluteren dat dat feitelijk tot een recht op provocatie leidt. En die provocatie leidt gegarandeerd tot een reactie. Dat dat gebeurt, is natuurlijk evenzo kwalijk. Het liefst zou je willen dat die moslims met eensmiley langs die barbecueënde mafkezen lopen.
Niet op de plek waar ze wilden staan en waar de feestelijkheden waren, namelijk het 18-Septemberplein. In plaats daarvan zijn ze op een pleintje langs de route neergezet.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat ik hierover al in discussie moet gaan. Waar werden KOZP mensen neergezet?
Tja, je kan natuurlijk met droge ogen beweren dat varkens barbecueën voor een moskee onder gezang van 'Imagine if there were no muslims' echt, écht, helemaal niets te maken heeft met provoceren. Misschien hebben ze wel lekkere trek en John Lennon was wel aan een remake toe!quote:Kun je dat apparaatje waarmee je gedachten kan lezen kopen op ali express? Wat weet jij nou van de beweegredenen van Pegida?
Dat we een grote hoeveelheid idioten in ons land hebben die tot geweld overgaan om meningen te beteugelen die hun niet aanstaan vind ik eigenlijk wel best ernstig. Maar je kunt het ook weglachen ja. Totdat jouw mening aan de beurt is.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:51 schreef Vollenhoven het volgende:
Lachen toch man, helemaal niks meer aan veranderen.
Als ik een John de Mol was zou dit een terugkerende show zijn op Veronica.
"Lachen met tokkies en imbecielen"
Klopt. Er zijn hier meerdere daders te vinden, een burgemeester die weer de orde niet kan handhaven, de provocateurs en de mensen die erop ingaan.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:19 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat we een grote hoeveelheid idioten in ons land hebben die tot geweld overgaan om meningen te beteugelen die hun niet aanstaan vind ik eigenlijk wel best ernstig. Maar je kunt het ook weglachen ja. Totdat jouw mening aan de beurt is.
Pegida is hier geen dader. Die hebben recht van demonstratie. Je kunt het met ze eens of oneens zijn, maar ze hebben gewoon het recht tot demonstreren, in vrede. Dat anderen het als provocatie opvatten ligt bij hun, niet bij Pegida.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:22 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn hier meerdere daders te vinden, een burgemeester die weer de orde niet kan handhaven, de provocateurs en de mensen die erop ingaan.
Dunno of ze echt zo onschuldig zijn als beweerd wordt. Ze zijn natuurlijk overduidelijk op zoek naar provocatie, in plaats van onschuldig te demonstreren tegen een echt probleem. Daarnaast is mijn ervaring dat Pegida niet echt lieverdjes zijn die het beste voorhebben met hun medemens.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:23 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Pegida is hier geen dader. Die hebben recht van demonstratie. Je kunt het met ze eens of oneens zijn, maar ze hebben gewoon het recht tot demonstreren, in vrede. Dat anderen het als provocatie opvatten ligt bij hun, niet bij Pegida.
Je kunt demonstreren voor een actuele of urgente zaak.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:26 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dunno of ze echt zo onschuldig zijn als beweerd wordt. Ze zijn natuurlijk overduidelijk op zoek naar provocatie, in plaats van onschuldig te demonstreren tegen een echt probleem. Daarnaast is mijn ervaring dat Pegida niet echt lieverdjes zijn die het beste voorhebben met hun medemens.
Het echte probleem is dat onze moslimbroeders zo makkelijk geprovoceerd zijn. Provocatie/aanstoot is iets dat in het algemeen opgevat en niet gegeven wordt. Als iemand mij een kankerkaaskop noemt als ik door de stad loop kan ik hem op z'n muil timmeren of ik kan mijn schouders ophalen en me niet laten provoceren. Denk dat dat vooral met een stukje ontbrekende ontwikkeling te maken heeft. Als je je laat provoceren door een barbecue ligt de fout overduidelijk bij jou.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:26 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dunno of ze echt zo onschuldig zijn als beweerd wordt. Ze zijn natuurlijk overduidelijk op zoek naar provocatie, in plaats van onschuldig te demonstreren tegen een echt probleem. Daarnaast is mijn ervaring dat Pegida niet echt lieverdjes zijn die het beste voorhebben met hun medemens.
Als ik de foto's van die rellende Turken zag weet ik wel ongeveer hoe het zit met de verstandelijke vermogens van die gastjes. Niet het scherpste gereedschap in de schuur.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het echte probleem is dat onze moslimbroeders zo makkelijk geprovoceerd zijn. Provocatie/aanstoot is iets dat in het algemeen opgevat en niet gegeven wordt. Als iemand mij een kankerkaaskop noemt als ik door de stad loop kan ik hem op z'n muil timmeren of ik kan mijn schouders ophalen en me niet laten provoceren. Denk dat dat vooral met een stukje ontbrekende ontwikkeling te maken heeft. Als je je laat provoceren door een barbecue ligt de fout overduidelijk bij jou.
Als ik hier op zondag voor de kerk ga staan met een bord dat jezus een fantasiefiguur is of een of andere onsmakelijke grap krijg ik wat afkeurende blikken en her en der een preek. Doe ik iets soortgelijks bij een moskee kan ik maar beter een goede tandartsverzekering hebben.
Klopt ja en ik denk niet alleen een tandartsverzekering.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het echte probleem is dat onze moslimbroeders zo makkelijk geprovoceerd zijn. Provocatie/aanstoot is iets dat in het algemeen opgevat en niet gegeven wordt. Als iemand mij een kankerkaaskop noemt als ik door de stad loop kan ik hem op z'n muil timmeren of ik kan mijn schouders ophalen en me niet laten provoceren. Denk dat dat vooral met een stukje ontbrekende ontwikkeling te maken heeft. Als je je laat provoceren door een barbecue ligt de fout overduidelijk bij jou.
Als ik hier op zondag voor de kerk ga staan met een bord dat jezus een fantasiefiguur is of een of andere onsmakelijke grap krijg ik wat afkeurende blikken en her en der een preek. Doe ik iets soortgelijks bij een moskee kan ik maar beter een goede tandartsverzekering hebben.
Als iedereen zijn schouders ophaalt is het enige wat Pegida demonstreert wat voor zielige bende het is. Nu demonstreert Pegida wat het eigenlijk probleem is, namelijk de heerszucht van de islam. Het is geen religie die functioneert binnen de maatschappelijke context van grondrechten zoals andere religies. Geen cartoonist of cabaretier durft de islam nog op de hak te nemen want dan volgt er geweld. Geen burgemeester durft nog uitvoering te geven aan de demonstratievrijheid want dan volgt er geweld.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
De burgemeester meet niet met twee maten. Hij staat zowel een demonstratie van KOZP als van Pegida toe, maar stelt daar wel randvoorwaarden aan. Zo zet hij KOZP niet op de stoomboot neer en zet hij Pegida niet varkens roosterend naast een moskee neer.
Het is Pegida verder natuurlijk helemaal niet te doen om via een demonstratie hun mening voor het voetlicht te brengen. Zouden ze dat wel doen en zich in de voorwaarden van de burgemeester schikken, dan komen er vijftien uitkeringstrekkers zwaaien met een vlaggetje en als ze mazzel hebben komt de lokale Koos Vogels tien regels tikken voor op pagina zeventien.
Het enige waar Pegida op uit is, is om het demonstratierecht of het recht op vrijheid van meningsuiting zodanig te verabsoluteren dat dat feitelijk tot een recht op provocatie leidt. En die provocatie leidt gegarandeerd tot een reactie. Dat dat gebeurt, is natuurlijk evenzo kwalijk. Het liefst zou je willen dat die moslims met eensmiley langs die barbecueënde mafkezen lopen.
Nu is het Pegida, straks wat anders. Het probleem blijft inderdaad gewoon bestaan.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als iedereen zijn schouders ophaalt is het enige wat Pegida demonstreert wat voor zielige bende het is. Nu demonstreert Pegida wat het eigenlijk probleem is, namelijk de heerszucht van de islam. Het is geen religie die functioneert binnen de maatschappelijke context van grondrechten zoals andere religies. Geen cartoonist of cabaretier durft de islam nog op de hak te nemen want dan volgt er geweld. Geen burgemeester durft nog uitvoering te geven aan de demonstratievrijheid want dan volgt er geweld.
Dat is een oncomfortabele waarheid, maar wel een die je onder ogen moet zien en je pogingen om van Pegida het probleem te maken getuigen slechts van je onwil daartoe.
Vertel eens over deze ervaringen van jou.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:26 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Denk dat dat vooral met een stukje afwijkende ontwikkeling te maken heeft. Zaken zoals eer en respect worden op compleet verschillende manieren (zeg maar; tegenovergesteld) beleefd. Deze zienswijzen worden er zo hard in geramd, dat zelfs elders, waar de islam niet domineert, het meestal zorgt voor nog méér verharding van deze standpunten met nog sterkere anti westerse sentimenten ipv van aanpassing.quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:58 schreef Solstice1 het volgende:
Denk dat dat vooral met een stukje ontbrekende ontwikkeling te maken heeft.
Ja, en gewelddadige represailles worden in feite gedoogd en verder genormaliseerd, als men een demonstratie niet wil toestaan, uit angst voor deze reacties. Het nieuwe normaal voor ons en de bevestiging voor hun; islam is liefde en vrede, maar bij vermeende provocatie is geweld gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:16 schreef LelijKnap het volgende:
Pegida is inderdaad een soort van wandelende (en bakkende) vrijheid van meningsuiting-meter en vvmu is op het onderwerp islam morsdood, in heel west-europa. En dat met slechts 5 tot 10%.
Hier in Utrecht was er ooit eens een demonstratie van Pegida en daar zaten allemaal van die Fc Utrecht hooligans bij, waarna het uit de hand liep en die hooligans besloten random mensen aan te vallen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:24 schreef SpaceOddity het volgende:
Vertel eens over deze ervaringen van jou.
En het echte probleem is natuurlijk dat een select gezelschap mensen met een een import ideologie bepaalde meningen/kritiek/(on)gein als provocerend opvatten, en dan, daarom, geweld als gerechtvaardigd zien.
Je maakt zelf al een onderscheid, zo te lezen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:26 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Hier in Utrecht was er ooit eens een demonstratie van Pegida en daar zaten allemaal van die Fc Utrecht hooligans bij, waarna het uit de hand liep en die hooligans besloten random mensen aan te vallen.
Ook storend is het kosten-argument: ''Pegida en Wilders kosten ons ...'', roepen ze, terwijl die natuurlijk alleen maar het gevolg zijn van de mensen waar een dreiging vanuit gaat. Het omdraaien hiervan is een trucje waar vooral islamisten die zich verhullen als democraten gretig gebruik van maken.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:24 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja, en gewelddadige represailles worden in feite gedoogd en verder genormaliseerd, als men een demonstratie niet wil toestaan, uit angst voor deze reacties. Het nieuwe normaal voor ons en de bevestiging voor hun; islam is liefde en vrede, maar bij vermeende provocatie is geweld gerechtvaardigd.
Slechts 5 tot 10%.
quote:Het is vooral ongelukkig dat zo’n demonstratie niet door kan gaan door het geweld van anderen’, aldus Roorda. ‘Dat is eigenlijk geen goede reden voor een verbod, want zo geef je toch met name de tegenstanders die geweld dreigen te gebruiken, hun zin.
Ook de inzet van vele honderden politieagenten mag volgens hem geen reden zijn om een demonstratie te verbieden. ‘Dat is de prijs die we als samenleving voor dit grondrecht moeten betalen’,
Denk dat ze het niet verafschuwden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Je maakt zelf al een onderscheid, zo te lezen.
Pegida aanhangers en voetbal hooligans moeten niet over dezelfde kam gescheerd worden. Doe dat dan ook niet.
Of het zou echt zo moeten zijn dat de meerderheid van deze Pegida aanhangers het random geweld van de hooligans wel prima vonden. Dat weet ik zo eerlijk gezegd in dit specifieke geval even niet, maar dat lijkt mij wel heel erg sterk.
Ik wel, wat doen we nu?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:35 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Denk dat ze het niet verafschuwden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:36 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik wel, wat doen we nu?Mensenkennis, de leider van Pegida is natuurlijk ook geen lieverdje. Heeft een strafblad van hier tot Tokio.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als ik het zo zie schijnt hij zijn leven ook niet echt gebeterd te hebben, met het constant provoceren van gelovigen (wat natuurlijk wel zijn goed recht is).
Je hoeft mij niet te vertellen hoe het Marokkaanse, Turkse of moslimmilieu in elkaar steekt, daar heb ik mijn halve leven tussen gewoond. Met name die eerste groep zorgde toen en zorgt nog steeds voor een enorme bak problemen, die niet simpelweg toerekenbaar zijn aan de lage socio-economische status of wat voor excuses daar vaak voor verzonnen worden. Turken zijn door de bank genomen idioot trots-nationalistisch, maar geven veel minder overlast. En moslims op één hoop gooien is al helemaal onzinnig.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is een oncomfortabele waarheid, maar wel een die je onder ogen moet zien en je pogingen om van Pegida het probleem te maken getuigen slechts van je onwil daartoe.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:12 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Nu is het Pegida, straks wat anders. Het probleem blijft inderdaad gewoon bestaan.
Daar gaat het helemaal niet om. Je zoekt weer van alles om jezelf het zicht te ontnemen op wat er feitelijk aan de hand is. Je zag het ook bij de Haagse moskee, moslims eisen de openbare ruimte op voor hun geloofsregels, ook daar mag je de profeet niet beledigen en de islam niet bekritiseren want dan volgt er geweld.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te vertellen hoe het Marokkaanse, Turkse of moslimmilieu in elkaar steekt, daar heb ik mijn halve leven tussen gewoond. Met name die eerste groep zorgde toen en zorgt nog steeds voor een enorme bak problemen, die niet simpelweg toerekenbaar zijn aan de lage socio-economische status of wat voor excuses daar vaak voor verzonnen worden. Turken zijn door de bank genomen idioot trots-nationalistisch, maar geven veel minder overlast. En moslims op één hoop gooien is al helemaal onzinnig.
De problemen die die groepen veroorzaken vereisen daadkrachtige oplossingen en ik snap best dat met name kwetsbare groepen, die juist in die wijken wonen, het gevoel hebben dat ze in de steek worden gelaten. Tegelijkertijd is het voor die groepen ook wel erg handig om een zondebok voor hun eigen falen aan te kunnen wijzen, want hé, dan ligt het feit dat je op een flatje op 3 hoog achter woont en 1800 euro bruto binnen harkt in ieder geval niet aan jezelf.
Het probleem voor die groepen is ook helemaal niet "de islam": dat er sharia-wetgeving zou komen of minaretten door de hele wijk. Dat is misschien iets dat die Marokkanen of Turken zelf als algemeen verbindend opvoeren en waarmee ze zich kunnen afzetten tegen "de Nederlander", maar het gemiddelde rot-Marokkaantje zuipt, neukt en blowt zich een slag in de rondte en heeft maar weinig binding met de 'ware islam'.
De burgemeester lapt de rechtsstaat aan zijn laars door een afweging te maken ipv aan zijn verplichting te voldoen. Bij Ajax is het niet heel Ajax maar een klein subcultuurtje, daar buiten zegt niemand dat het ok is om ze dan in elkaar te beuken en buigt het gezag zeker niet zoals de burgemeesters van Den Haag en Eindhoven.quote:Pegida en haar aanpak hebben helemaal niets te maken met "het ware probleem adresseren", laat staan met met constructieve oplossingen voor dat vermeende probleem te komen. Pegida wil in Feyenoord-shirt rondom het Ajax-honk gaan dansen, daar nog overheen pissen ook, en dan in de media gaan huilen als ze een paar klappen op hun bek krijgen: "kijk eens, wat een mongolen dat zijn!". Tot op zekere hoogte is dat nog hun goed recht ook, maar er worden terecht grenzen gesteld aan de mate waarin het recht van demonstratie niet meer prevaleert boven je shotje aandacht krijgen.
Riiiiight.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:35 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Denk dat ze het niet verafschuwden.
In Duindorp heb je wel om minder een probleem.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:07 schreef Ringo het volgende:
Als je in Duindorp wilt protesteren tegen hondenpoep op straat (terecht punt) en je doet dat door gratis broodjes poedelvlees te serveren, heb je ook een probleem.
Jij vindt van niet?quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Riiiiight.
Hier kunnen we verder niets mee.
Dus moslims zijn net zo erg als Duindorpers?quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:07 schreef Ringo het volgende:
Als je in Duindorp wilt protesteren tegen hondenpoep op straat (terecht punt) en je doet dat door gratis broodjes poedelvlees te serveren, heb je ook een probleem.
Ik heb nog geen inside boeken kunnen lezen over pegida, ook kan ik nergens iets van gewelds rechtvaardiging vinden wat ook maar iets te maken heeft met pegida.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:26 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Jij vindt van niet?
Het is niet dat de strafblad van de Pegida voorman erg schoon is. Daarnaast lijkt het erop dat hij confrontatie niet schuwt.
Vergeet niet dat het vonnis ook rekening hield met de voorwaardelijke straf voor illegaal wapenhandel waar hij eerder voor is veroordeeld.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:05 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik heb nog geen inside boeken kunnen lezen over pegida, ook kan ik nergens iets van gewelds rechtvaardiging vinden wat ook maar iets te maken heeft met pegida.
Wat staat er op het strafblad van Wagensveld? Belastingfraude en demonstreren zonder toestemming? En dan denk jij datdat gelijk te trekken is met het oproepen/rechtvaardigen van geweld?
En volgens jou lijkt het er op dat hij de "confrontatie" niet schuwt? Wat bedoel je daarmee? Dat jij denkt dat ie geweld niet schuwt? Omdat ie o.a. belastingfraude heeft gepleegd en een beetje heeft staan bbqen voor een moskee?
Dat laatste ging dus niet door. Hij is nooit in de buurt geweest van de moskee laat staan dat de kooltjes tijd genoeg hadden om heet te kunnen worden. En de 3 demonstratie-aanvragen om alsnog speklapjes en bacon te kunnen roosteren zijn allen afgewezen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:05 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik heb nog geen inside boeken kunnen lezen over pegida, ook kan ik nergens iets van gewelds rechtvaardiging vinden wat ook maar iets te maken heeft met pegida.
Wat staat er op het strafblad van Wagensveld? Belastingfraude en demonstreren zonder toestemming? En dan denk jij datdat gelijk te trekken is met het oproepen/rechtvaardigen van geweld?
En volgens jou lijkt het er op dat hij de "confrontatie" niet schuwt? Wat bedoel je daarmee? Dat jij denkt dat ie geweld niet schuwt? Omdat ie o.a. belastingfraude heeft gepleegd en een beetje heeft staan bbqen voor een moskee?
Pegida is net zo erg als de schreeuwende idioot op het dorpsplein.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:36 schreef Solstice1 het volgende:
Dus moslims zijn net zo erg als Duindorpers?
Niet zo erg dus. Was niet mijn vraag verder, maar daar had ik van jou ook geen antwoord op verwacht.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Pegida is net zo erg als de schreeuwende idioot op het dorpsplein.
Hoe erg zijn Duindorpers?quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:38 schreef Solstice1 het volgende:
Niet zo erg dus. Was niet mijn vraag verder, maar daar had ik van jou ook geen antwoord op verwacht.
Wat nou “Nederlanders”. Gewoon een bende provocateurs die langskomt om een buurtje te pesten.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:50 schreef LelijKnap het volgende:
Nederlanders zijn in een islamitische wijk in Nederland 'van buitenaf', indeed.
Met wat zou men in jouw straat moeten provoceren om je buren zover te krijgen om met stenen en dergelijk te gaan gooien?quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat nou “Nederlanders”. Gewoon een bende provocateurs die langskomt om een buurtje te pesten.
Wagensveld is nog Duitser ook. Optyfen met die wapenhandelende neonazi.
De vrijdagmiddagborrel.quote:Op woensdag 5 juni 2019 23:02 schreef LelijKnap het volgende:
Met wat zou men in jouw straat moeten provoceren om je buren zover te krijgen om met stenen en dergelijk te gaan gooien?
''Buurtje pesten''.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat nou “Nederlanders”. Gewoon een bende provocateurs die langskomt om een buurtje te pesten.
Wagensveld is nog Duitser ook. Optyfen met die wapenhandelende neonazi.
Friezen die een snelweg blokkeren mogen wat mij betreft gewoon bestraft worden. Levensgevaarlijk. In dezelfde adem mogen bruiloftsgasten etc. die hetzelfde doen ook hard bestraft worden. Mensen die in hun eigen buurt de vrijheid van meningsuiting met geweld menen te moeten onderdrukken mogen wat mij betreft afgezet worden op groenland. Of dat nou jegens KOZP of jegens Pegida is. Het recht tot demonstreren is wat mij betreft absoluut en daarbij hoeft geen rekening gehouden te worden met kleine peners van mensen die zich beledigd voelen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoe erg zijn Duindorpers?
Hoe erg zijn Friezen die een stel demonstranten uit de Randstad tegen willen houden?
Hoe erg zijn mensen die in hun eigen buurt opstaan tegen een troep intriganten en provocateurs van buitenaf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |