abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187111485
quote:
6s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tering he, zoveel politie om een auto+aanhanger en 10 mensen van pegida te beschermen _O- _O- _O-
Goede muziek.

maandag 27 mei 2019 @ 10:47:29 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187111963
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Goede muziek.

Was die niet van de (s)Linksche Kerk?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_187112051
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een gefrituurd varkenslapje eten voor een moskee.

Hoe bedenk je het? _O-

Alsof je met een witte puntmuts en brandend kruis een zwarte wijk binnenloopt. (mag tegenwoordig ook als zwarte piet)

Met een nazi-kostuum een joodse synagoge binnenwandelt. Etc.

Maar ja, al die politie en ME inzet is weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Nou nou... Dat zijn nogal een paar vergelijkingen...
  maandag 27 mei 2019 @ 10:55:18 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187112057
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je kan overdag niets eten en iedere avond extra veel vreten dan ook niet bepaald vasten noemen. Laat staan een gezond dieet.

Maar goed, als Furkan nu eens begint met zijn slippers in te ruilen voor normaal schoeisel, dan zal dat vast al helpen.
Het liefst paar sportschoenen zodat hij de overmatige kilootjes er af kan lopen
  maandag 27 mei 2019 @ 11:00:16 #85
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187112132
De actie van Pegida is gerust geslaagd te noemen. Er is wel weer aangetoond watvoor vredelievend volk we binnen de landgrenzen gehaald hebben. Laat zien wat je kan verwachten als je buurt vol met moslims zit en jij op je vrije dag gezellig in je achtertuin wil bbq'en.
pi_187112174
quote:
15s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
Demonstreren tegen de ramadan? Wat moet ik mij daar nou weer bij voorstellen?
Demonstreren tegen de hier afspelende islamitische normen en waarden in het algemeen, en de normalisatie daarvan.

A.k.a. demonstreren tegen de "islamisering".

(Maar dat is natuurlijk een vies (extreem) rechts populistisch bangmaakwoord voor een spookverschijnsel, bedacht door vieze (extreem) rechtse populisten.)
pi_187112235
quote:
4s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Demonstreren tegen de hier afspelende islamitische normen en waarden in het algemeen, en de normalisatie daarvan.

A.k.a. demonstreren tegen de "islamisering".

(Maar dat is natuurlijk een vies (extreem) rechts populistisch bangmaakwoord voor een spookverschijnsel, bedacht door vieze (extreem) rechtse populisten.)
Ben vooral bang dat ik in een compleet andere wereld leef dan die figuren van Pegida. Kan er simpelweg niet bij met m'n verstand dat je gaat demonstreren tegen mensen die ervoor kiezen overdag niet te eten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187112479
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:00 schreef the-eye het volgende:
De actie van Pegida is gerust geslaagd te noemen. Er is wel weer aangetoond watvoor vredelievend volk we binnen de landgrenzen gehaald hebben. Laat zien wat je kan verwachten als je buurt vol met moslims zit en jij op je vrije dag gezellig in je achtertuin wil bbq'en.
Wat hebben moslims toch met stenen gooien. Een overblijfsel uit de middeleeuwen. Lijkt hier Gaza wel, zelfde tuig.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  maandag 27 mei 2019 @ 11:24:11 #89
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_187112488
Laten we positief benaderen, niet demonstreren tegen het niet-eten van moslims, maar demonstreren voor het recht van iedereen ( moslim en niet-moslim) om in ramadan te eten wat hij/zij wil, wanneer en waar dan ook. En als daar door informele gedragsregels in bepaalde buurten dwang uitgeoefend wordt waardoor mensen in dat recht in de praktijk beperkt worden, dan is een demonstratie wmb gerechtvaardigd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_187112508
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben vooral bang dat ik in een compleet andere wereld leef dan die figuren van Pegida. Kan er simpelweg niet bij met m'n verstand dat je gaat demonstreren tegen mensen die ervoor kiezen overdag niet te eten.
Ik ben niet zo Pegida Het behoort immers tot dezelfde groeperingen waar een aantal lieden namens Brussel hun volledige steun aan gegeven hebben omdat dat goed uitkwam en toch niemand dat begreep.
Verder lijkt het mij waarschijnlijk dat er meer speelt dan 'overdag niet eten'.
Maargoed als je ervoor kiest het 'overdag niet eten' als hoofddoel te stellen en je er niet bij kan met je verstand ligt dat eerder aan jou dan aan Pegida
Immers is het verdiepen in je 'vijand' zonder te praten verstandiger dan vol onbegrip afkeurend dom populair te blaten.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  maandag 27 mei 2019 @ 11:30:03 #91
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187112567
quote:

[..]

Misschien moet Pegida de volgende keer niet gaan bbq'en maar wat homo's zien te regelen die voor de moskee gaan staan zoenen.
pi_187112591
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:30 schreef the-eye het volgende:

[..]

Misschien moet Pegida de volgende keer niet gaan bbq'en maar wat homo's zien te regelen die voor de moskee gaan staan zoenen.
Tsja, ik heb persoonlijk betere dingen te doen op mijn vrije zondag. Maar ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.
pi_187112607
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik heb persoonlijk betere dingen te doen op mijn vrije zondag. Maar ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.
Is ze blond?
  maandag 27 mei 2019 @ 11:35:47 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187112642
quote:

[..]

Toch ben ik nu al heel benieuwd naar je reactie op de rellen die dan zullen volgen of ben je er van overtuigd dat men z'n schouders op zal halen?
pi_187112656
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:30 schreef the-eye het volgende:

[..]

Gerard Joling in zijn uppie zal afdoende zijn..
pi_187112675
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Toch ben ik nu al heel benieuwd naar je reactie op de rellen die dan zullen volgen.
Lijkt mij sterk zo'n protestactie er ooit gaat komen. Pegida is ook niet echt een homovriendelijke club, heb ik het idee.
pi_187112678
quote:

[..]

Voor iemand die zich zo verheven voelt omdat je betere dingen te doen zou hebben ben je sinds 2008 met een dagelijks gemiddelde van 38 Fok!-posts aardig bedreven in zelfmisleiding.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187112692
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:37 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Voor iemand die zich zo verheven voelt omdat je betere dingen te doen zou hebben ben je sinds 2008 met een dagelijks gemiddelde van 38 Fok!-posts aardig bedreven in zelfmisleiding.
Giro kijken, bier drinken en 's af en toe wat berichten op FOK! zetten vind ik een betere besteding van mijn tijd dan speklapjes braden voor een moskee.

Maar dat ben ik.
pi_187112823
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Giro kijken, bier drinken en 's af en toe wat berichten op FOK! zetten vind ik een betere besteding van mijn tijd dan speklapjes braden voor een moskee.

Maar dat ben ik.
Precies, niks mis met speklapjes bakken maar 5 keer op een dag dat luchtalarm uit die moskee vandaan is natuurlijk waardeloos
pi_187112924
quote:

[..]

Klopt. Daar was de demonstratie ook niet tegen bedoeld. Zoals je uit mijn reactie had kunnen halen.
pi_187112975
Ik ben Türk Türk Türk, jij bent Türk Türk Türk, allemaal Türk Türk Türk.
pi_187113025
quote:

[..]

Ik kan niet begrijpen dat mensen hier in Nederland gaan demonstreren tegen een niet bestaande slavernij en onderdrukking in Nederland terwijl ze doodstil bent over de slavernij en onderdrukking in andere landen.

Ik kan niet begrijpen dat mensen hier demonstreren tegen een vorm van extreem-rechts terwijl extreem-rechts in Nederland zeer marginaal is en waar geen geweld vandaan komt i.t.t. die groep die tegen extreem-rechts protesteert.

Waar mensen om demonstreren zal mij een zorg zijn, dat is hun goed recht, jij vindt zaken onzin en ik vind zaken onzin, maar ze mogen het gewoon. Hier gaat het om het onderwerp dat er met geweld een vreedzame democratische betoging wordt verhinderd, een onderwerp wat je om de één of andere reden probeert te vermijden door maar te blijven focussen op het onderwerp van protest. Had je die mening ook toen mensen gingen protesteren tegen een kinderfiguur, vond je het ook een domme reden of ging het daar toch wel vooral over het feit dat die demonstranten het demonstreren onmogelijk werd gemaakt?
pi_187113129
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hier gaat het om het onderwerp dat er met geweld een vreedzame democratische betoging wordt verhinderd
Daar gaat het hier inderdaad om. En dus hadden die Turken zich gewoon koest moeten houden. Iedereen mag demonstreren. Ben je het daar niet mee eens dan organiseer je je eigen feestje maar, maar ga niet dat van een ander lopen verstieren.

Overigens ben ik inmiddels ook kotsmoe van telkens die Turkse vlag die gezwaaid moet worden. Als je zoveel op hebt met Turkije, waarom vertrek je dan niet gewoon? }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 27 mei 2019 @ 12:16:45 #104
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187113217
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik kan niet begrijpen dat mensen hier in Nederland gaan demonstreren tegen een niet bestaande slavernij en onderdrukking in Nederland terwijl ze doodstil bent over de slavernij en onderdrukking in andere landen.

Ik kan niet begrijpen dat mensen hier demonstreren tegen een vorm van extreem-rechts terwijl extreem-rechts in Nederland zeer marginaal is en waar geen geweld vandaan komt i.t.t. die groep die tegen extreem-rechts protesteert.

Waar mensen om demonstreren zal mij een zorg zijn, dat is hun goed recht, jij vindt zaken onzin en ik vind zaken onzin, maar ze mogen het gewoon. Hier gaat het om het onderwerp dat er met geweld een vreedzame democratische betoging wordt verhinderd, een onderwerp wat je om de één of andere reden probeert te vermijden door maar te blijven focussen op het onderwerp van protest. Had je die mening ook toen mensen gingen protesteren tegen een kinderfiguur, vond je het ook een domme reden of ging het daar toch wel vooral over het feit dat die demonstranten het demonstreren onmogelijk werd gemaakt?
Over extreem-rechts en Turken gesproken: die zijn zelfs in de (lokale) politiek vertegenwoordigd. Die krijgen zelfs subsidies. Dat is allemaal geen probleem voor links.

Ik heb het dus over de Grijze Wolven: crimineel, fascistisch, anti-Semitisch, gewelddadig, racistisch, etc.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_187113240
Hoe zielig Pegida ook mag zijn, het toont wel weer aan dat heel veel islamieten de vrijheid van godsdienst niet respecteren. Dat is ook niet zo raar want het is een heerszuchtige religie, die wil ook niet-moslims onderwerpen aan de eigen geloofsregels: Niet de profeet afbeelden of beledigen, geen vrijheid van meningsuiting en demonstratie bij moskeeen en alcohol drinken en varkensvlees eten is ook niet zomaar toegestaan.

Dat zal echt moeten veranderen, anders heeft de islam in Nederland geen goede toekomst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187113272
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:24 schreef nixxx het volgende:
Laten we positief benaderen, niet demonstreren tegen het niet-eten van moslims, maar demonstreren voor het recht van iedereen ( moslim en niet-moslim) om in ramadan te eten wat hij/zij wil, wanneer en waar dan ook. En als daar door informele gedragsregels in bepaalde buurten dwang uitgeoefend wordt waardoor mensen in dat recht in de praktijk beperkt worden, dan is een demonstratie wmb gerechtvaardigd.
Gebeurt dat dan? Hier zijn de shoarmatenten gewoon open.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 27 mei 2019 @ 12:21:02 #107
80382 manny
30 is best veel
pi_187113273
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:00 schreef the-eye het volgende:
pro pieten doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: tja actie is reactie, wat wil je nou ?

auto omgooiers doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: haha. verdiende loon.

turkse mensen doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: zie je nou wat we hebben binnengehaald.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 27 mei 2019 @ 12:33:39 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187113436
Pegida is een sneu clubje dat graag provoceert en die Turkse demonstranten zijn vooral weer tokkies als ik de foto's zo zie.
pi_187113448
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar gaat het hier inderdaad om. En dus hadden die Turken zich gewoon koest moeten houden. Iedereen mag demonstreren. Ben je het daar niet mee eens dan organiseer je je eigen feestje maar, maar ga niet dat van een ander lopen verstieren.

Overigens ben ik inmiddels ook kotsmoe van telkens die Turkse vlag die gezwaaid moet worden. Als je zoveel op hebt met Turkije, waarom vertrek je dan niet gewoon? }:|
Je bent afgelopen week wezen stemmen voor inperking en het beperken van Nederlands nationalisme of zelfs maar een beetje trots zijn om Nederlander in Nederland te zijn.
En blijkbaar t.b.v. Turkse naar Nederland toe respectloze trotse wapperaars. Of welke andere, in Nederland met Nederlandse identiteit, openlijk nationalisme, voor hun eigenlijke natie, uitend clubje dan ook.
pi_187113504
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe zielig Pegida ook mag zijn, het toont wel weer aan dat heel veel islamieten de vrijheid van godsdienst niet respecteren. Dat is ook niet zo raar want het is een heerszuchtige religie, die wil ook niet-moslims onderwerpen aan de eigen geloofsregels: Niet de profeet afbeelden of beledigen, geen vrijheid van meningsuiting en demonstratie bij moskeeen en alcohol drinken en varkensvlees eten is ook niet zomaar toegestaan.

Dat zal echt moeten veranderen, anders heeft de islam in Nederland geen goede toekomst.
Beter dan in bijvoorbeeld Noorwegen wanneer de Ramadan midzomer zonder zonsondergang valt....
pi_187113604
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:

Tsja, Pegida gaat op zoek naar een confrontatie en vindt die vervolgens.

Het is een beetje alsof je als Feyenoord hooligan 'hand in hand' gaat lopen zingen naast het supportershome van Ajax.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 27-05-2019 13:00:57 ]
  maandag 27 mei 2019 @ 12:52:53 #112
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_187113673
Ik verheug me nu al op het nieuwe filmpje van het openbaar ministerie. Zou het in het Nederlands zijn, of kiezen ze heel inclusief voor Turks?
Life is what you make it.
pi_187113687
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:20 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Zwangere moslima mogen dan ook gewoon eten in de hoop een moslim strijder te baren..
pi_187113761
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een beetje alsof je als Feyenoord hooligan 'hand in hand' gaat lopen zingen naar het supportershome van Ajax.
En dan spuit je de Ajacieden die reageren op de provocatie neer met je waterkanon.

Als de Turkjes Pegida gewoon afdoen als zielige losers met varkenskoppen ipv ze telkens hun zin te geven verdwijnen ze vanzelf. Maarja. Zelfbeheersing en intelligentie en Islam...
pi_187113805
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:16 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Over extreem-rechts en Turken gesproken: die zijn zelfs in de (lokale) politiek vertegenwoordigd. Die krijgen zelfs subsidies. Dat is allemaal geen probleem voor links.

Ik heb het dus over de Grijze Wolven: crimineel, fascistisch, anti-Semitisch, gewelddadig, racistisch, etc.
Ach het boeit mij niet dat het Turken, links mensen of rechts mensen zijn. Stiekem moet ik ook hier net zoals met het blokkeren van die snelweg wel lachen. Het hoort natuurlijk niet maar wat verwacht je als je zo provoceert. Wat mij wel stoort is het meten met twee maten, dit is niet de eerste keer dat er met een hoop geweld een pegida of rechtse demonstratie wordt voorkomen. Zodra normale burgers dit doen bij zoiets als KOZP dan wordt het beeld geschetst alsof daar juist veel geweld gebruikt is terwijl er van geweld geen sprake was om dit soort gevallen dan weer dood te zwijgen.
pi_187113830
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En dan spuit je de Ajacieden die reageren op de provocatie neer met je waterkanon.

Als de Turkjes Pegida gewoon afdoen als zielige losers met varkenskoppen ipv ze telkens hun zin te geven verdwijnen ze vanzelf. Maarja. Zelfbeheersing en intelligentie en Islam...
Tsja, idioten versus idioten. Dan krijg je dat.
pi_187114060
nep moslims dus, tijdens Ramadam is geweld uit den boze. Hypocriete haatbaarden....

En wat is nu ramadan precies?
pi_187114428
“Als één van jullie vast, laat hem dan geen obsceniteiten uiten of zijn stem verheffen op die dag. En als iemand hem belastert of ruzie met hem wil maken, laat hem dan zeggen: “Ik ben een vastende persoon.”

Profeet Mohammed. https://www.al-yaqeen.com(...)loeken-en-beledigen/

ik adviseer die rellende jeugd hun religie serieus te nemen ipv zich te laten provoceren door sneue lieden die geen leven hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door Slayage op 27-05-2019 13:46:26 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187114476
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:15 schreef Syd het volgende:

En wat is nu ramadan precies?
het is vooral een maand van bezinning. iets waar die rellers niet mee bezig zijn.

dit is een korte ramadan lezing van de imam die veel invloed geeft gehad op de bekering van joram van klaveren.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187114554
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een beetje alsof je als Feyenoord hooligan 'hand in hand' gaat lopen zingen naast het supportershome van Ajax.
Dat klopt. Verschil is echter wel dat het gros van de Ajax supporters zijn schouders erover ophaalt of er in ieder geval niet met geweld een einde aan wil maken. Dat is alleen een heel klein clubje dat gewoon graag vecht en relt en zich niet zozeer geroepen voelt om de eer van Ajax te verdedigen. Als ze er dan op slaan is er niemand buiten de hooligans die zegt 'ja, begrijpelijk', voorspelbaar is het wel maar dat is heel wat anders. Een ander verschil is dat de burgemeester dan niet gaat roepen dat je wel voor Feyenoord mag zijn, 'maar alleen met respect'. Er is zelfs onder hooligans niemand die geweld gaat gebruiken tegen iemand die geschreven heeft dat Feyenoord beter is dan Ajax of zo.

Het gaat hier ook niet om een dergelijk subcultuurtje, maar om de samenleving. Ja, het is een provocatie maar het is alleen maar een provocatie vanwege de heerszucht van de islam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187114701
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ze wilden een toespraak houden en varkenslapjes roosteren.
En daar krijgen ze toestemming voor van de gemeente Eindhoven?
Voor een moskee ook nog eens lees ik.
Bizar.
pi_187114938
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:40 schreef Slayage het volgende:
“Als één van jullie vast, laat hem dan geen obsceniteiten uiten of zijn stem verheffen op die dag. En als iemand hem belastert of ruzie met hem wil maken, laat hem dan zeggen: “Ik ben een vastende persoon.”

Profeet Mohammed. https://www.al-yaqeen.com(...)loeken-en-beledigen/

ik adviseer die rellende jeugd hun religie serieus te nemen ipv zich te laten provoceren door sneue lieden die geen leven hebben.
De imam en de leiding van de moskee waarvoor gedemonstreerd werd hebben nog geprobeerd die jongeren rustig te krijgen. Ze werden uitgescholden en een enkeling zelfs bespuugd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187115179
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is vooral een maand van bezinning. iets waar die rellers niet mee bezig zijn.

dit is een korte ramadan lezing van de imam die veel invloed geeft gehad op de bekering van joram van klaveren.

Zal die vanavond eens kijken, is dat het waard? anders ga ik die nieuwe serie op HBO Chernobyl kijken :P
pi_187115214
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De imam en de leiding van de moskee waarvoor gedemonstreerd werd hebben nog geprobeerd die jongeren rustig te krijgen. Ze werden uitgescholden en een enkeling zelfs bespuugd.
:N
-Rabia Al-Basri
pi_187115274
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:31 schreef Syd het volgende:

[..]

Zal die vanavond eens kijken, is dat het waard? anders ga ik die nieuwe serie op HBO Chernobyl kijken :P
chernobyl ga ik ook checken. goeie dingen over gelezen :7

de ego is de grootse uitdaging van de mensheid en indirect onze wereld als habitat waarin we leven, waar we steeds meer en meer egoistisch worden, daarom is het al de moeite waard om te checken. het is maar 20 minuten, dus ik denk dat je beide wel kan checken :Y)
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 mei 2019 @ 14:40:21 #127
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187115318
quote:
6s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:15 schreef Nikonlover het volgende:
Aanpakken dat tuig!
En keihard.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187115365
Eindresultaat: 12 opgepakte 'tegendemonstranten', allen voor geweldpleging.
En 4 gewonde ME'ers.
https://www.ed.nl/eindhov(...)ichtgewond~aa70bec9/
pi_187115698
Wel typisch, die demonstratie (wat op het filmpje te zien was) was bij mij in de buurt. Maar juist in deze straat heb je nooit last van hangjeugd wat je naroept o.i.d. Natuurlijk dealen er tientallen en staan er regelmatig meerdere auto's van 150-200k in de straat, maar je hebt er nooit last van.
  maandag 27 mei 2019 @ 15:18:01 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187115942
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wel typisch, die demonstratie (wat op het filmpje te zien was) was bij mij in de buurt. Maar juist in deze straat heb je nooit last van hangjeugd wat je naroept o.i.d. Natuurlijk dealen er tientallen en staan er regelmatig meerdere auto's van 150-200k in de straat, maar je hebt er nooit last van.
Aan wie dealen ze dan? Toch niet aan elkaar!
The End Times are wild
  maandag 27 mei 2019 @ 15:20:08 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187115971
Verder verwacht ik dat het OM al deze relschoppers gaat vervolgen, hier een speciaal filmpje voor uitgeeft en hun DNA in een databank gaat stoppen. Want het recht op demonstreren in Nederland is heilig :')

Oh nee, toch niet. Verder vind ik het ook wel onnodige provocatie om tijdens de rammadan bij een moskee spek te gaan eten hoor! Net zo goed als ik het onnodige provocatie vind om tijdens de sinterklaasoptocht te gaan demonstreren tegen Zwarte Piet. Recht op demonstratie prima, maar je moet een ander ook wel zijn ding laten doen.
The End Times are wild
  maandag 27 mei 2019 @ 15:21:01 #132
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_187115980
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:20 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Blijkbaar in Eindhoven hè ;)
Ik woon in Midden-Oosten, hier is het ook voor niet- moslims not done om overdag in het openbaar te eten. Mja, wist ik toen ik hierheen kwam voor werk. We hebben op kantoor een kleine koffiekamer ingericht :)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_187116005
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Aan wie dealen ze dan? Toch niet aan elkaar!
Internationaal, niet van dat straat werk. Zie ook regelmatig Duitse en Belgische Porsche/Audi's/Mercedessen
pi_187116031
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:21 schreef nixxx het volgende:

[..]

Blijkbaar in Eindhoven hè ;)
Ik woon in Midden-Oosten, hier is het ook voor niet- moslims not done om overdag in het openbaar te eten. Mja, wist ik toen ik hierheen kwam voor werk. We hebben op kantoor een kleine koffiekamer ingericht :)
In dezelfde straat als waar die demonstratie was zijn de meeste shoarmatenten ook gewoon open. De mensen die daar werken hebben er geen problemen mee als er Nederlanders komen eten.
  maandag 27 mei 2019 @ 15:30:15 #135
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187116126
quote:
Speciaal voor jou

maandag 27 mei 2019 @ 16:35:03 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187116987
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:21 schreef manny het volgende:

[..]

pro pieten doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: tja actie is reactie, wat wil je nou ?
Dat zijn woorden en geen geweld

quote:
auto omgooiers doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: haha. verdiende loon.
Dat ging over mensen die reageerden op een huisvredebreuk. Pegida ging niet de moskee binnen maar protesteert op de openbare weg

quote:
turkse mensen doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: zie je nou wat we hebben binnengehaald.
De mensen kunnen een democratie blijkbaar niet aan en dat is een ernstig probleem. Zeker aangezien dat betekent dat er geweld gebruikt gaat worden.
  maandag 27 mei 2019 @ 16:59:29 #137
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187117334
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:02 schreef Za het volgende:

[..]

En daar krijgen ze toestemming voor van de gemeente Eindhoven?
Voor een moskee ook nog eens lees ik.
Bizar.
Ja t is wat die grondrechten in Nederland..... Bizar! Waarom hebben we eigenlijk een grondwet?!?!111111111111
pi_187120454
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 16:59 schreef MissGiraffe het volgende:

Ja t is wat die grondrechten in Nederland..... Bizar! Waarom hebben we eigenlijk een grondwet?!?!111111111111
Het is geen grondrecht om je medemensen te provoceren.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:05:37 #139
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187120469
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:04 schreef Za het volgende:

[..]

Het is een grondrecht om te demonstreren. Dat jij dat niet snapt zegt alles.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:08:01 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187120513
quote:

[..]

Dus Kick Out Zwarte Piet moet verboden worden?
pi_187120575
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:05 schreef MissGiraffe het volgende:

Het is een grondrecht om te demonstreren. Dat jij dat niet snapt zegt alles.
Tijdens de Ramadan een varken grillen voor een moskee is een provocatie.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:11:23 #142
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187120584
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:10 schreef Za het volgende:

[..]

Leg uit?
pi_187120634
quote:

[..]

Tijd voor agressieve represailles!!!!

:')

Gerelateerd;
mehdi_karayusuf twitterde op maandag 27-05-2019 om 01:50:52 Hoe de senioren een poging doen de nog conservatievere nakomelingen koest te houden. Mocht helaas niet baten tijdens de demonstratie. Ze kregen ze niet koest, net zoals gedurende de gehele opvoeding. https://t.co/n0A8mDFg9l reageer retweet
Veelzeggend.
pi_187120705
quote:
4s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:13 schreef SpaceOddity het volgende:

Gerelateerd;
mehdi_karayusuf twitterde op maandag 27-05-2019 om 01:50:52 Hoe de senioren een poging doen de nog conservatievere nakomelingen koest te houden. Mocht helaas niet baten tijdens de demonstratie. Ze kregen ze niet koest, net zoals gedurende de gehele opvoeding. https://t.co/n0A8mDFg9l reageer retweet
Veelzeggend.
Je moet uiteraard nooit op provocaties ingaan en daarmee de provocateur geven wat hij beoogt.
pi_187120728
quote:
4s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Gerelateerd;
Veelzeggend.
Die jongeren boeien het niet die grijpen elk excuus aan om te rellen, om hun haat te ventileren jegens de autochtone Nederlanders. Natuurlijk gesteund door groepen Nederlanders die maar blijven hameren dat deze radicalen eigenlijk het slachtoffer zijn. Als ik al op internet lees hoeveel mensen dit geweld gerechtvaardigd vindt moet ik bijna kotsen. Ze provoceren immers, om bij een volgende vreedzame blokkade tegen KOZP dezelfde personen weer hysterisch te zien losgaan waarbij ze het zogenaamde geweld er maar bij verzinnen.

Respect voor die ouderen die daar de boel hebben proberen te sussen, wijsheid komt blijkbaar met de jaren.
pi_187121498
quote:
Pegida noemt afgeblazen actie in Eindhoven geslaagd: ‘We hebben ons punt gemaakt’
Pegida-voorman Edwin Wagensveld sprak na afloop van een geslaagde demonstratie. ,,We hebben ons punt gemaakt, ik ben eigenlijk heel tevreden. Het tuig dat het steeds heeft over vrijheid van godsdienst, gunt ons niet de vrijheid om te demonstreren. Hier had keihard een waterkanon op gezet moeten worden. Wij komen nog een keer terug, al kost het de gemeente tonnen. Het begint nu echt leuk te worden.”
https://www.ed.nl/eindhov(...)nt-gemaakt~add11efa/
  maandag 27 mei 2019 @ 21:10:26 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187121863
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heeft die man geen leven of zo? Treurigheid wel.

Geldt overigens ook voor die kansloze Turkse relschoppers.
  maandag 27 mei 2019 @ 21:27:46 #148
478323 kaakchirurg444
zat he maar had je niet gezien
pi_187122226
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 06:37 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze die bijdrage inhouden op het aantal subsidies aan Turkse organisaties die door de gemeente Eindhoven worden verstrekt.
Rellen onder subsidie dat is de oplossing :Y
pi_187122645
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:16 schreef Za het volgende:

[..]

Je moet uiteraard nooit op provocaties ingaan en daarmee de provocateur geven wat hij beoogt.
Aha. En wat is het volgende waarmee we gaan instemmen als het aankomt op agressiviteit n.a.v. vermeende provocatie?

Als joden met een keppeltje op gaan wandelen (voor een moskee)?

Dames in korte rokjes (voor de moskee)?

Homo's hand in hand (voor de moskee)?

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dr zijn nogal wat struikel blokjes in dit opzicht waarin de westerse wereld verschilt met de islamitische wereld in opvattingen, wat betreft normen en waarden. Dat zijn dus nogal wat vermeende provocaties die op de loer liggen. Het is aan de niet-islamtische bevolking hier om ervoor te zorgen dat moslims met dit soort dingen, waar dat verschil ligt, zo min mogelijk ruimte krijgen.

De islam verwacht meebuigen. Daar moet een vuist tegen gemaakt worden, anders gaat dat ook gebeuren.

"Muslims bow to might, not appeasement"
pi_187127302
quote:

[..]

Dit is een vrij land.

Dat de turken gelijk veranderen in zandbak hooligans is veelzeggend. In Ankara waren ze allang neergeknuppeld en in het gevang gegooid. Het blijkt dat zij geen tolerantie hebben om in een westers land te wonen waar je het recht hebt om te demonstreren. Ook al staat het lijnrecht tegenover je eigen idealen.
pi_187127451
quote:

[..]

Luister eens naar wat jezelf zegt, een BBQ met wat speklapjes is een provocatie? Sinds wanneer is zoiets een provocatie? Al tientallen jaren bbq'en mensen lekker hun speklapjes en bij één bepaalde bevolkingsgroep schiet het weer in het verkeerde keelgat.

Dat het kinderachtig is ben ik mee eens, dat het een vorm provocatie is ook (kan het eigenlijk niet ontkennen), maar nog zieliger vind ik de mensen die zich om zoiets doms en kinderachtig storen dat ze meteen overgaan op geweld. En op dat gebied maakt Pegida gewoon een goed punt, zij tolereren wel meer niet dan alleen wat speklapjes en gebruiken keer op keer geweld om hun regels en ideologie op te dringen.

Als dit zo storend is dan is het zien van een hoofddoek nadat wederom de kinderlichaampjes van de straat zijn geschraapt na een aanslag ook een grote provocatie voor velen.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:12:39 #152
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187127763
quote:

[..]

Provoceren mag in nederland. He. Of wil je het doodvonnis tekenen van een hoop linkse tv-programma's. Gun een ander de rechten die je jezelf ook gunt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:16:13 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187127821
Pegida is een clownsbende.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187127844
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Als dit zo storend is dan is het zien van een hoofddoek nadat wederom de kinderlichaampjes van de straat zijn geschraapt na een aanslag ook een grote provocatie voor velen.
Dit: _O_ _O_

Maar goed dat is ook de arrogantie van gelovigen.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:20:45 #155
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_187127878
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:16 schreef Ringo het volgende:
Des te triester dat ze toch zo gemakkelijk hun punt kunnen maken.
Life is what you make it.
pi_187129260
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat klopt. Verschil is echter wel dat het gros van de Ajax supporters zijn schouders erover ophaalt of er in ieder geval niet met geweld een einde aan wil maken. Dat is alleen een heel klein clubje dat gewoon graag vecht en relt en zich niet zozeer geroepen voelt om de eer van Ajax te verdedigen. Als ze er dan op slaan is er niemand buiten de hooligans die zegt 'ja, begrijpelijk', voorspelbaar is het wel maar dat is heel wat anders. Een ander verschil is dat de burgemeester dan niet gaat roepen dat je wel voor Feyenoord mag zijn, 'maar alleen met respect'. Er is zelfs onder hooligans niemand die geweld gaat gebruiken tegen iemand die geschreven heeft dat Feyenoord beter is dan Ajax of zo.

Het gaat hier ook niet om een dergelijk subcultuurtje, maar om de samenleving. Ja, het is een provocatie maar het is alleen maar een provocatie vanwege de heerszucht van de islam.
Goede reactie weer.

We wachten nog altijd op een reactie hierop van @KoosVogels
pi_187137089
quote:
quote:
Buurt likt wonden na ontspoorde demonstratie in Eindhoven: ‘Het was oorlog’

De ene partij kwam om te provoceren, de andere partij om te rellen. Maar het was een derde partij die ongevraagd de dupe werd van de ontspoorde Pegida-demonstratie in Eindhoven: de buurt.

Tuinen vernield
De twee dames, die wonen op een paar honderd meter van de moskee, nemen de ochtend na de volledig ontspoorde Pegida-demonstratie de schade op. Een demonstratie waar ze niet om hadden gevraagd, een reactie van moslimjongeren waar ze ook niet om hadden gevraagd. Waar er twee vochten, kregen de derde alle klappen: de buurtbewoners. Het zijn hun tuinen die werden vernield, hun auto’s die beschadigd raakten en hun vuilnis dat verspreid lag over de straat.

Voor beide kampen hebben omwonenden geen goed woord over. „Natuurlijk mogen die mannen van Pegida demonstreren, maar moet dat al barbecueënd voor de moskee tijdens de Ramadan? Dan ben je alleen maar aan het provoceren”, zegt Slaats, die ook boos is op de moslimjongeren. „Het was doodeng toen ze hier met fietsen, containers en stenen aan het gooien waren.” Bij dat laatste wijst ze op een betonnen tegel uit haar voortuin die in vijf delen is gebroken. „Die hebben ze uit mijn tuin gehaald, op de stoep kapot gegooid en toen wilden ze die brokstukken naar de ME gooien. Waar ben je dan mee bezig?”

Straatgenoot Lale zag hoe iemand uit de moskee naar de jongeren kwam gelopen. Hij zei: ‘Jongens, wat doen jullie hier? Zijn jullie überhaupt wel eens in de moskee geweest?’ En zo kijk ik er ook naar: die jongeren waren hier alleen maar om te rellen.”

IJzeren palen
Qua ongeregeldheden ging het aan de andere kant van de moskee, bij de rondweg, ook flink los. Op internet circuleren video’s waarop is te zien hoe jongeren vanaf de ringweg stenen richting de politie gooien. „Het was oorlog”, zegt een van de omwonenden. De materialen waarmee de confrontatie werd gezocht, kwamen onder andere van een bouwplaats verderop. „Ze haalden de hekken neer en namen van alles mee om richting de politie te gooien: ijzeren palen, houten latten. Het was schandalig. Het is jammer dat het uit de hand is gelopen”, zegt een van de mannen die daar zijn huis laat bouwen. Voor het geweld werden in totaal tien jongeren opgepakt, in de leeftijd van 14 tot 32 jaar en veelal afkomstig uit Eindhoven.

Wat bij de buurt vooral knaagt, is dat iedereen die ongeregeldheden van mijlen ver zag aankomen. „Prima dat Pegida mag demonstreren, maar waarom moet dat midden in een buurt waar ook veel kinderen wonen?”, vraagt Lale zich af. En Slaats: „De gemeente had veel eerder moeten ingrijpen. De twee kampen hebben hier een uur tegenover elkaar gestaan. Het was wachten tot het uit de hand liep. En wie is daarvan de dupe? Wij, de buurt.”
https://www.ed.nl/eindhov(...)was-oorlog~a5f50846/
pi_187137128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Ja dat is die ringweg vooral, ik heb het over die fietsstraat (met dat rode asfalt) wat in het filmpje te zien was. Ook geen schade daar.
pi_187144261
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:16 schreef Ringo het volgende:
Monty Python in principe ook, al waren die nog echt grappig. Het is blijkbaar nog wel nodig om tegen heilige huisjes te schoppen als het met zoveel geweld beantwoord wordt.
pi_187144824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja dat is die ringweg vooral, ik heb het over die fietsstraat (met dat rode asfalt) wat in het filmpje te zien was. Ook geen schade daar.
Komende zondag is het weer feest bij jou in de buurt:

quote:
Pegida wil weer demonstreren in Eindhoven
Het extreemrechtse Pegida wil zondag opnieuw demonstreren in Eindhoven. De aanvraag hiervoor ligt inmiddels bij de gemeente, schrijft Pegida Nederland dinsdagavond op de eigen Facebookpagina.
https://www.ad.nl/eindhov(...)-eindhoven~a5b95172/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')