Ik kan niet begrijpen dat mensen hier in Nederland gaan demonstreren tegen een niet bestaande slavernij en onderdrukking in Nederland terwijl ze doodstil bent over de slavernij en onderdrukking in andere landen.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben vooral bang dat ik in een compleet andere wereld leef dan die figuren van Pegida. Kan er simpelweg niet bij met m'n verstand dat je gaat demonstreren tegen mensen die ervoor kiezen overdag niet te eten.
Daar gaat het hier inderdaad om. En dus hadden die Turken zich gewoon koest moeten houden. Iedereen mag demonstreren. Ben je het daar niet mee eens dan organiseer je je eigen feestje maar, maar ga niet dat van een ander lopen verstieren.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hier gaat het om het onderwerp dat er met geweld een vreedzame democratische betoging wordt verhinderd
Over extreem-rechts en Turken gesproken: die zijn zelfs in de (lokale) politiek vertegenwoordigd. Die krijgen zelfs subsidies. Dat is allemaal geen probleem voor links.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat mensen hier in Nederland gaan demonstreren tegen een niet bestaande slavernij en onderdrukking in Nederland terwijl ze doodstil bent over de slavernij en onderdrukking in andere landen.
Ik kan niet begrijpen dat mensen hier demonstreren tegen een vorm van extreem-rechts terwijl extreem-rechts in Nederland zeer marginaal is en waar geen geweld vandaan komt i.t.t. die groep die tegen extreem-rechts protesteert.
Waar mensen om demonstreren zal mij een zorg zijn, dat is hun goed recht, jij vindt zaken onzin en ik vind zaken onzin, maar ze mogen het gewoon. Hier gaat het om het onderwerp dat er met geweld een vreedzame democratische betoging wordt verhinderd, een onderwerp wat je om de één of andere reden probeert te vermijden door maar te blijven focussen op het onderwerp van protest. Had je die mening ook toen mensen gingen protesteren tegen een kinderfiguur, vond je het ook een domme reden of ging het daar toch wel vooral over het feit dat die demonstranten het demonstreren onmogelijk werd gemaakt?
Gebeurt dat dan? Hier zijn de shoarmatenten gewoon open.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:24 schreef nixxx het volgende:
Laten we positief benaderen, niet demonstreren tegen het niet-eten van moslims, maar demonstreren voor het recht van iedereen ( moslim en niet-moslim) om in ramadan te eten wat hij/zij wil, wanneer en waar dan ook. En als daar door informele gedragsregels in bepaalde buurten dwang uitgeoefend wordt waardoor mensen in dat recht in de praktijk beperkt worden, dan is een demonstratie wmb gerechtvaardigd.
pro pieten doen iets wat niet mag n.a.v demonstratie. boze mensen op internet: tja actie is reactie, wat wil je nou ?quote:Op maandag 27 mei 2019 11:00 schreef the-eye het volgende:
De actie van Pegida is gerust geslaagd te noemen. Er is wel weer aangetoond watvoor vredelievend volk we binnen de landgrenzen gehaald hebben. Laat zien wat je kan verwachten als je buurt vol met moslims zit en jij op je vrije dag gezellig in je achtertuin wil bbq'en.
Je bent afgelopen week wezen stemmen voor inperking en het beperken van Nederlands nationalisme of zelfs maar een beetje trots zijn om Nederlander in Nederland te zijn.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar gaat het hier inderdaad om. En dus hadden die Turken zich gewoon koest moeten houden. Iedereen mag demonstreren. Ben je het daar niet mee eens dan organiseer je je eigen feestje maar, maar ga niet dat van een ander lopen verstieren.
Overigens ben ik inmiddels ook kotsmoe van telkens die Turkse vlag die gezwaaid moet worden. Als je zoveel op hebt met Turkije, waarom vertrek je dan niet gewoon?
Beter dan in bijvoorbeeld Noorwegen wanneer de Ramadan midzomer zonder zonsondergang valt....quote:Op maandag 27 mei 2019 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe zielig Pegida ook mag zijn, het toont wel weer aan dat heel veel islamieten de vrijheid van godsdienst niet respecteren. Dat is ook niet zo raar want het is een heerszuchtige religie, die wil ook niet-moslims onderwerpen aan de eigen geloofsregels: Niet de profeet afbeelden of beledigen, geen vrijheid van meningsuiting en demonstratie bij moskeeen en alcohol drinken en varkensvlees eten is ook niet zomaar toegestaan.
Dat zal echt moeten veranderen, anders heeft de islam in Nederland geen goede toekomst.
Tsja, Pegida gaat op zoek naar een confrontatie en vindt die vervolgens.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe zielig Pegida ook mag zijn, het toont wel weer aan dat heel veel islamieten de vrijheid van godsdienst niet respecteren. Dat is ook niet zo raar want het is een heerszuchtige religie, die wil ook niet-moslims onderwerpen aan de eigen geloofsregels: Niet de profeet afbeelden of beledigen, geen vrijheid van meningsuiting en demonstratie bij moskeeen en alcohol drinken en varkensvlees eten is ook niet zomaar toegestaan.
Dat zal echt moeten veranderen, anders heeft de islam in Nederland geen goede toekomst.
Zwangere moslima mogen dan ook gewoon eten in de hoop een moslim strijder te baren..quote:Op maandag 27 mei 2019 12:20 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Gebeurt dat dan? Hier zijn de shoarmatenten gewoon open.
En dan spuit je de Ajacieden die reageren op de provocatie neer met je waterkanon.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, Pegida gaat op zoek naar een confrontatie en vindt die vervolgens.
Het is een beetje alsof je als Feyenoord hooligan 'hand in hand' gaat lopen zingen naar het supportershome van Ajax.
Ach het boeit mij niet dat het Turken, links mensen of rechts mensen zijn. Stiekem moet ik ook hier net zoals met het blokkeren van die snelweg wel lachen. Het hoort natuurlijk niet maar wat verwacht je als je zo provoceert. Wat mij wel stoort is het meten met twee maten, dit is niet de eerste keer dat er met een hoop geweld een pegida of rechtse demonstratie wordt voorkomen. Zodra normale burgers dit doen bij zoiets als KOZP dan wordt het beeld geschetst alsof daar juist veel geweld gebruikt is terwijl er van geweld geen sprake was om dit soort gevallen dan weer dood te zwijgen.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:16 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Over extreem-rechts en Turken gesproken: die zijn zelfs in de (lokale) politiek vertegenwoordigd. Die krijgen zelfs subsidies. Dat is allemaal geen probleem voor links.
Ik heb het dus over de Grijze Wolven: crimineel, fascistisch, anti-Semitisch, gewelddadig, racistisch, etc.
Tsja, idioten versus idioten. Dan krijg je dat.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En dan spuit je de Ajacieden die reageren op de provocatie neer met je waterkanon.
Als de Turkjes Pegida gewoon afdoen als zielige losers met varkenskoppen ipv ze telkens hun zin te geven verdwijnen ze vanzelf. Maarja. Zelfbeheersing en intelligentie en Islam...
het is vooral een maand van bezinning. iets waar die rellers niet mee bezig zijn.quote:
Dat klopt. Verschil is echter wel dat het gros van de Ajax supporters zijn schouders erover ophaalt of er in ieder geval niet met geweld een einde aan wil maken. Dat is alleen een heel klein clubje dat gewoon graag vecht en relt en zich niet zozeer geroepen voelt om de eer van Ajax te verdedigen. Als ze er dan op slaan is er niemand buiten de hooligans die zegt 'ja, begrijpelijk', voorspelbaar is het wel maar dat is heel wat anders. Een ander verschil is dat de burgemeester dan niet gaat roepen dat je wel voor Feyenoord mag zijn, 'maar alleen met respect'. Er is zelfs onder hooligans niemand die geweld gaat gebruiken tegen iemand die geschreven heeft dat Feyenoord beter is dan Ajax of zo.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, Pegida gaat op zoek naar een confrontatie en vindt die vervolgens.
Het is een beetje alsof je als Feyenoord hooligan 'hand in hand' gaat lopen zingen naast het supportershome van Ajax.
En daar krijgen ze toestemming voor van de gemeente Eindhoven?quote:Op zondag 26 mei 2019 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze wilden een toespraak houden en varkenslapjes roosteren.
De imam en de leiding van de moskee waarvoor gedemonstreerd werd hebben nog geprobeerd die jongeren rustig te krijgen. Ze werden uitgescholden en een enkeling zelfs bespuugd.quote:Op maandag 27 mei 2019 13:40 schreef Slayage het volgende:
“Als één van jullie vast, laat hem dan geen obsceniteiten uiten of zijn stem verheffen op die dag. En als iemand hem belastert of ruzie met hem wil maken, laat hem dan zeggen: “Ik ben een vastende persoon.”
Profeet Mohammed. https://www.al-yaqeen.com(...)loeken-en-beledigen/
ik adviseer die rellende jeugd hun religie serieus te nemen ipv zich te laten provoceren door sneue lieden die geen leven hebben.
Zal die vanavond eens kijken, is dat het waard? anders ga ik die nieuwe serie op HBO Chernobyl kijkenquote:Op maandag 27 mei 2019 13:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is vooral een maand van bezinning. iets waar die rellers niet mee bezig zijn.
dit is een korte ramadan lezing van de imam die veel invloed geeft gehad op de bekering van joram van klaveren.
quote:Op maandag 27 mei 2019 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De imam en de leiding van de moskee waarvoor gedemonstreerd werd hebben nog geprobeerd die jongeren rustig te krijgen. Ze werden uitgescholden en een enkeling zelfs bespuugd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |