Luister eens naar wat jezelf zegt, een BBQ met wat speklapjes is een provocatie? Sinds wanneer is zoiets een provocatie? Al tientallen jaren bbq'en mensen lekker hun speklapjes en bij één bepaalde bevolkingsgroep schiet het weer in het verkeerde keelgat.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:10 schreef Za het volgende:
[..]
Tijdens de Ramadan een varken grillen voor een moskee is een provocatie.
Provoceren mag in nederland. He. Of wil je het doodvonnis tekenen van een hoop linkse tv-programma's. Gun een ander de rechten die je jezelf ook gunt.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
Het is geen grondrecht om je medemensen te provoceren.
Dit:quote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Als dit zo storend is dan is het zien van een hoofddoek nadat wederom de kinderlichaampjes van de straat zijn geschraapt na een aanslag ook een grote provocatie voor velen.
Goede reactie weer.quote:Op maandag 27 mei 2019 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt. Verschil is echter wel dat het gros van de Ajax supporters zijn schouders erover ophaalt of er in ieder geval niet met geweld een einde aan wil maken. Dat is alleen een heel klein clubje dat gewoon graag vecht en relt en zich niet zozeer geroepen voelt om de eer van Ajax te verdedigen. Als ze er dan op slaan is er niemand buiten de hooligans die zegt 'ja, begrijpelijk', voorspelbaar is het wel maar dat is heel wat anders. Een ander verschil is dat de burgemeester dan niet gaat roepen dat je wel voor Feyenoord mag zijn, 'maar alleen met respect'. Er is zelfs onder hooligans niemand die geweld gaat gebruiken tegen iemand die geschreven heeft dat Feyenoord beter is dan Ajax of zo.
Het gaat hier ook niet om een dergelijk subcultuurtje, maar om de samenleving. Ja, het is een provocatie maar het is alleen maar een provocatie vanwege de heerszucht van de islam.
quote:Op maandag 27 mei 2019 15:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wel typisch, die demonstratie (wat op het filmpje te zien was) was bij mij in de buurt. Maar juist in deze straat heb je nooit last van hangjeugd wat je naroept o.i.d. Natuurlijk dealen er tientallen en staan er regelmatig meerdere auto's van 150-200k in de straat, maar je hebt er nooit last van.
quote:Buurt likt wonden na ontspoorde demonstratie in Eindhoven: ‘Het was oorlog’
De ene partij kwam om te provoceren, de andere partij om te rellen. Maar het was een derde partij die ongevraagd de dupe werd van de ontspoorde Pegida-demonstratie in Eindhoven: de buurt.
Tuinen vernield
De twee dames, die wonen op een paar honderd meter van de moskee, nemen de ochtend na de volledig ontspoorde Pegida-demonstratie de schade op. Een demonstratie waar ze niet om hadden gevraagd, een reactie van moslimjongeren waar ze ook niet om hadden gevraagd. Waar er twee vochten, kregen de derde alle klappen: de buurtbewoners. Het zijn hun tuinen die werden vernield, hun auto’s die beschadigd raakten en hun vuilnis dat verspreid lag over de straat.
Voor beide kampen hebben omwonenden geen goed woord over. „Natuurlijk mogen die mannen van Pegida demonstreren, maar moet dat al barbecueënd voor de moskee tijdens de Ramadan? Dan ben je alleen maar aan het provoceren”, zegt Slaats, die ook boos is op de moslimjongeren. „Het was doodeng toen ze hier met fietsen, containers en stenen aan het gooien waren.” Bij dat laatste wijst ze op een betonnen tegel uit haar voortuin die in vijf delen is gebroken. „Die hebben ze uit mijn tuin gehaald, op de stoep kapot gegooid en toen wilden ze die brokstukken naar de ME gooien. Waar ben je dan mee bezig?”
Straatgenoot Lale zag hoe iemand uit de moskee naar de jongeren kwam gelopen. Hij zei: ‘Jongens, wat doen jullie hier? Zijn jullie überhaupt wel eens in de moskee geweest?’ En zo kijk ik er ook naar: die jongeren waren hier alleen maar om te rellen.”
IJzeren palen
Qua ongeregeldheden ging het aan de andere kant van de moskee, bij de rondweg, ook flink los. Op internet circuleren video’s waarop is te zien hoe jongeren vanaf de ringweg stenen richting de politie gooien. „Het was oorlog”, zegt een van de omwonenden. De materialen waarmee de confrontatie werd gezocht, kwamen onder andere van een bouwplaats verderop. „Ze haalden de hekken neer en namen van alles mee om richting de politie te gooien: ijzeren palen, houten latten. Het was schandalig. Het is jammer dat het uit de hand is gelopen”, zegt een van de mannen die daar zijn huis laat bouwen. Voor het geweld werden in totaal tien jongeren opgepakt, in de leeftijd van 14 tot 32 jaar en veelal afkomstig uit Eindhoven.
Wat bij de buurt vooral knaagt, is dat iedereen die ongeregeldheden van mijlen ver zag aankomen. „Prima dat Pegida mag demonstreren, maar waarom moet dat midden in een buurt waar ook veel kinderen wonen?”, vraagt Lale zich af. En Slaats: „De gemeente had veel eerder moeten ingrijpen. De twee kampen hebben hier een uur tegenover elkaar gestaan. Het was wachten tot het uit de hand liep. En wie is daarvan de dupe? Wij, de buurt.”
https://www.ed.nl/eindhov(...)was-oorlog~a5f50846/
Ja dat is die ringweg vooral, ik heb het over die fietsstraat (met dat rode asfalt) wat in het filmpje te zien was. Ook geen schade daar.quote:
Monty Python in principe ook, al waren die nog echt grappig. Het is blijkbaar nog wel nodig om tegen heilige huisjes te schoppen als het met zoveel geweld beantwoord wordt.quote:
Komende zondag is het weer feest bij jou in de buurt:quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja dat is die ringweg vooral, ik heb het over die fietsstraat (met dat rode asfalt) wat in het filmpje te zien was. Ook geen schade daar.
quote:Pegida wil weer demonstreren in Eindhoven
Het extreemrechtse Pegida wil zondag opnieuw demonstreren in Eindhoven. De aanvraag hiervoor ligt inmiddels bij de gemeente, schrijft Pegida Nederland dinsdagavond op de eigen Facebookpagina.
https://www.ad.nl/eindhov(...)-eindhoven~a5b95172/
Feestquote:Op woensdag 29 mei 2019 00:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Komende zondag is het weer feest bij jou in de buurt:
[..]
Waarom helaas dan? Het lijkt mij juist verstandig om zondag niet in je wijk aanwezig te zijn. En laat vooral geen auto's, scooters of andere spullen buiten staan.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
FeestMaar ik denk dat ik zondag niet in Eindhoven ben helaas. Ikzelf heb niks met de moslims die er wonen, maar ook niks met die pegida figuren die op de domste manier gaan provoceren, dus het zal wel
Altijd lachen om even te kijken toch. En dat is bij het goedkope uiteinde van de straat. Niemand is dom genoeg om de RS6'jes hier te beschadigen.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom helaas dan? Het lijkt mij juist verstandig om zondag niet in je wijk aanwezig te zijn. En laat vooral geen auto's, scooters of andere spullen buiten staan.
Hoe dan ook, sterkte
Zijn joden met keppeltjes, ex-moslima's zonder hoofddoek en homo's hand in hand voor een moskee minder ''dom''?quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
FeestMaar ik denk dat ik zondag niet in Eindhoven ben helaas. Ikzelf heb niks met de moslims die er wonen, maar ook niks met die pegida figuren die op de domste manier gaan provoceren, dus het zal wel
Geen idee, maar de realiteit is dat ze natuurlijk vrijwel nooit die mogelijkheid gaan krijgen, dus het zal wel meevallen allemaal.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zijn joden met keppeltjes, ex-moslima's zonder hoofddoek en homo's hand in hand voor een moskee minder ''dom''?
Waar liggen de lijnen van ''dom-dommer-domst'' dan, als we er okee mee zijn dat een worstje braden voor een moskee tijdens ramadan niet okee is?quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Geen idee, maar de realiteit is dat ze natuurlijk vrijwel nooit die mogelijkheid gaan krijgen, dus het zal wel meevallen allemaal.
Ik vind dat okee hoor. Maar je weet gewoon dat er een tegenreactie op komt. Kan je wel gaan soebatten met het recht op demonstratie, maar dat gaat gewoon gebeuren. Zo'n directe manier van aanpak zal toch ook nooit effect hebben, behalve op de kromme manier zoals die voorman van pegida het benoemt, om de wilde gedragingen van moslimjeugd vast te leggen.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:50 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Waar liggen de lijnen van ''dom-dommer-domst'' dan, als we er okee mee zijn dat een worstje braden voor een moskee tijdens ramadan niet okee is?
Geef eens concrete voorbeelden over het hoe en wat?quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wil je echt veranderingen doorvoeren zal je dat op een subtielere wijze moeten doen, zoals te beginnen met uitingen van godsdienst in Nederlandse besturen te verbieden.
Uitdragingen van geloof zoals keppeltjes, kruisjes en hoofddoekjes niet toestaan in gemeente of landsbestuur. Er kan nog eens gekeken worden naar dubbele nationaliteiten in de regering. En ja natuurlijk gaan er mensen dan zeuren, maar dan stemmen ze toch lekker op iemand anders of gewoon nietquote:Op woensdag 29 mei 2019 01:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Geef eens concrete voorbeelden over het hoe en wat?
Je zult daar eerst genoeg draagvlak voor moeten creëren. Als je daar genoeg draagvlak voor wilt creëren dan zul je eerst aan moeten tonen dat er wat fundamenteels mis is met het gedrag van gelovigen. Als je dat wilt doen ontkom je er niet aan dat je dingen doet waar de gemiddelde Nederlander geen enkele moeite mee heeft maar een flink deel van gelovigen wel. Om zo aan te tonen dat er werk aan de winkel is.quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Uitdragingen van geloof zoals keppeltjes, kruisjes en hoofddoekjes niet toestaan in gemeente of landsbestuur. Er kan nog eens gekeken worden naar dubbele nationaliteiten in de regering. En ja natuurlijk gaan er mensen dan zeuren, maar dan stemmen ze toch lekker op iemand anders of gewoon nietUiteindelijk bepaalt de regering het reilen en zeilen in Nederland. Je zou als verlengstuk nog een vrouwenquotum kunnen instellen uit naam van de diversiteit, zodat stemmers op conservatieve partijen gedwongen worden om op vrouwen te stemmen zonder bijvoorbeeld een hoofddoek.
Niet geheel ongelijk aan hoe bepaalde groeperingen apart zwemmen weer in willen voeren uit naam van de diversiteit.
Er zijn zoveel 'onzin' regels die misbruikt kunnen worden als het onderlinge draagvlak binnen de regering er groot genoeg voor is. Daar hoeft de bevolking niet aan te pas te komen. De politie mag het bijvoorbeeld ook niet. En sommigen zijn wat lastiger ja, maar het zijn geen onhaalbare zaken of dingen die in strijd zijn met de grondwet. Men moet enkel vaststellen dat de Nederlandse regering onverdeelde aandacht moet geven aan Nederland...quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:34 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je zult daar eerst genoeg draagvlak voor moeten creëren. Als je daar genoeg draagvlak voor wilt creëren dan zul je eerst aan moeten tonen dat er wat fundamenteels mis is met het gedrag van gelovigen. Als je dat wilt doen ontkom je er niet aan dat je dingen doet waar de gemiddelde Nederlander geen enkele moeite mee heeft maar een flink deel van gelovigen wel. Om zo aan te tonen dat er werk aan de winkel is.
Het is niet alsof jij en ik morgen ff die tweede kamer instappen en de boel regelen. Sowieso ben je er met wat jij voorstelt nog lang niet. Dan weer je ze dus uit openbare functies maar daarmee heb je niet geregeld dat ze normaal leren reageren op wat zij als provocatie ervaren. Of beter nog dat ze een speklappie op een barbecue helemaal niet meer als provocatie ervaren. Dat doe je door een bepaalde desensitering en daar kom je m.i. alleen maar door chronisch tegen heilige huisjes aan te schoppen. Zo is dat met het christendom ook gegaan.
Maar dat moet je als politici dus nog wel even regelen en ik heb niet het idee dat daar onder de huidige leidende partijen draagvlak voor is.quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Er zijn zoveel 'onzin' regels die misbruikt kunnen worden als het onderlinge draagvlak binnen de regering er groot genoeg voor is. Daar hoeft de bevolking niet aan te pas te komen. De politie mag het bijvoorbeeld ook niet. En sommigen zijn wat lastiger ja, maar het zijn geen onhaalbare zaken of dingen die in strijd zijn met de grondwet. Men moet enkel vaststellen dat de Nederlandse regering onverdeelde aandacht moet geven aan Nederland...
En het ontmoedigen van gezagsposities van subversieve elementen in de samenleving sijpelt uiteindelijk wel door. Bij dit soort acties zal er wellicht een korte opleving zijn van verontwaardiging, maar er zullen geen maatregelen genomen worden. Men moet simpelweg gaan inzien dat het een kwestie is van aanpassen of vertrekken. Dus daarbij is het belangrijk dat men geen steun van hogerhand kan ontvangen over het belemmeren van de vrijheid van demonstratie.
Ja ben het wel met je eens hoor. Maar het indirecte werkt te log. Ben het ook hiermee eens;quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Uitdragingen van geloof zoals keppeltjes, kruisjes en hoofddoekjes niet toestaan in gemeente of landsbestuur. Er kan nog eens gekeken worden naar dubbele nationaliteiten in de regering. En ja natuurlijk gaan er mensen dan zeuren, maar dan stemmen ze toch lekker op iemand anders of gewoon nietUiteindelijk bepaalt de regering het reilen en zeilen in Nederland. Je zou als verlengstuk nog een vrouwenquotum kunnen instellen uit naam van de diversiteit, zodat stemmers op conservatieve partijen gedwongen worden om op vrouwen te stemmen zonder bijvoorbeeld een hoofddoek.
Niet geheel ongelijk aan hoe bepaalde groeperingen apart zwemmen weer in willen voeren uit naam van de diversiteit.
quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:34 schreef Solstice1 het volgende:
Je zult daar eerst genoeg draagvlak voor moeten creëren. Als je daar genoeg draagvlak voor wilt creëren dan zul je eerst aan moeten tonen dat er wat fundamenteels mis is met het gedrag van gelovigen. Als je dat wilt doen ontkom je er niet aan dat je dingen doet waar de gemiddelde Nederlander geen enkele moeite mee heeft maar een flink deel van gelovigen wel. Om zo aan te tonen dat er werk aan de winkel is.
In dit geval gaat het erom om op directe wijze je onvrede/kritiek over iets te kunnen mogen uiten. Demonstreren door aan te tonen dat er een groep mensen zich gerechtvaardigd zien geweld te mogen gebruiken n.a.v. een compleet normaal tafereel, is precies dát. Het is een bbq. Een fucking bbq. En kijk naar de gevolgen. Van die bbq. Men braadt een stukje vlees en verder niets; rellen, bedreigingen, slaags met de ME, vernielingen van spullen van mensen die er niets mee te maken hebben. Na aanleiding van een bbq dus.quote:Op woensdag 29 mei 2019 01:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar het zijn maar ideeën natuurlijk, maar het zal in ieder geval productiever zijn dan BBQ'en voor een moskee
Goede post, hier kan ik mij helemaal in vinden.quote:Op woensdag 29 mei 2019 13:23 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja ben het wel met je eens hoor. Maar het indirecte werkt te log. Ben het ook hiermee eens;
[..]
[..]
In dit geval gaat het erom om op directe wijze je onvrede/kritiek over iets te kunnen mogen uiten. Demonstreren door aan te tonen dat er een groep mensen zich gerechtvaardigd zien geweld te mogen gebruiken n.a.v. een compleet normaal tafereel, is precies dát. Het is een bbq. Een fucking bbq. En kijk naar de gevolgen. Van die bbq. Men braadt een stukje vlees en verder niets; rellen, bedreigingen, slaags met de ME, vernielingen van spullen van mensen die er niets mee te maken hebben. Na aanleiding van een bbq dus.
Maar, zo word gesteld; ''ja het is wel een domme provocatie''.
Ja daar kun je twee kanten mee op; of het is een domme provocatie, waarbij gelijk elk soort vergelijkbaar tafereel bestempeld kan worden als ''domme provocatie'', vrouwen in korte rokjes voor de moskee? Dom en provocerend; rellen enz. Joden met keppeltjes? Idem. enz enz. Als we al dit soort acties gaan bestempelen als ''dom en provocerend'' dan zijn dat soort normale dingen dus niet meer normaal. Met dank aan een ideologie die dat ook niet als normaal beschouwt en geweld niet schuwt om die normalisering af te dwingen tot hun standaard.
Maar als je ziet wat er is gebeurd, en wat er steeds opnieuw gebeurt, is het een slimme ''provocatie'', zo vind ik. Noem het dan maar ''mal'', maar het is echt onschuldig en dus normaal, maar triggert een reactie die niet normaal is. Hadden de (vooral jonge moslims die zijn gaan rellen), hun rug gedraaid en kreten geroepen zoals ''respectloos'' enz enz en verder hun schouders maar opgehaald. Hadden ze dus maar normaal gereageerd. Maar dat is niet gebeurd. Dat is precies het punt.
Ik stel voor; méér bbq's voor de moskee. Compleet met bedreigde en uitgescholden joden en homo's, schaars geklede vrouwen en kritische ex moslims. Nog meer confrontatie met dingen die hier normaal zijn, en die we graag zo willen houden.
Of, weet je wat, laat die bbq maar zitten dan. Die andere normale dingen zullen ook genoeg zijn om abnormale reacties te triggeren. Net zolang er wel normaal op gereageerd kan worden.
Mocht het zover komen dat moslims over het algemeen hier normaal reageren ipv het ''gerechtvaardigde geweld'' met rellen enz, dan pas vind ik dat soort demonstraties als onnodige provocaties bestempeld kunnen worden.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren denk ik. Maar als men dan maar er voor kiest om niet te demonstreren zal het zelfs alleen maar sneller erger worden met al ''vermeende provocaties'', het meebuigen met de islam en de islamisering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |