abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187151428
typisch Dutchbat gedrag.
pi_187151452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:43 schreef Atak het volgende:
typisch Dutchbat gedrag.
Leg uit
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187151659
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leg uit
Dit is toch laf. Tegen pegida durven ze niks.
pi_187151678
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:58 schreef Atak het volgende:

[..]

Dit is toch laf. Tegen pegida durven ze niks.
Wie durft er niks tegen Pegida? Je bent niet heel duidelijk.
pi_187154854
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:43 schreef Atak het volgende:
typisch Dutchbat gedrag.
Hee Atak, hoe oud is de islam ongeveer volgens jou?

2000 jaar?
  woensdag 29 mei 2019 @ 18:27:56 #181
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_187155723
Verhaal niet gelezen, maar ik kies partij voor de niet-Turken.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_187163421
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Komende zondag is het weer feest bij jou in de buurt:
[..]

Gaat de gemeente dit weer faciliteren? :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187168274
quote:
Actie tegen Pegida op Stadhuisplein Eindhoven
De betogingen van Pegida in Eindhoven roepen nu een tegenreactie op. Op het Stadhuisplein is vrijdagmiddag een betoging voor tolerantie en tegen racisme.
https://www.ad.nl/eindhov(...)-eindhoven~ae862607/
  donderdag 30 mei 2019 @ 14:49:56 #184
117098 Hathor
Effe niet
pi_187168370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tsja, zit wel wat in. Pegida heeft de smaak te pakken omdat ze weten dat de vlagwapperaars dan weer komen rellen, en dat is dan ook het enige waar het ze om te doen is, en ik kan me voorstellen dat je daar als gemeentebestuur eens een keertje geen zin in hebt. Ga maar ergens op de heide staan bleren met je varkensmutsjes en je bbq's met speklapjes. Ik zou ze bij mij in de straat ook niet willen hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187168472
quote:

[..]

Heel tolerant weer van ze om wat grondwetten af te willen pakken.
pi_187168954
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, zit wel wat in. Pegida heeft de smaak te pakken omdat ze weten dat de vlagwapperaars dan weer komen rellen, en dat is dan ook het enige waar het ze om te doen is, en ik kan me voorstellen dat je daar als gemeentebestuur eens een keertje geen zin in hebt. Ga maar ergens op de heide staan bleren met je varkensmutsjes en je bbq's met speklapjes. Ik zou ze bij mij in de straat ook niet willen hebben.
Het gaat niet om wat het gemeentebestuur wil maar om de verplichting van het gemeentebestuur om te zorgen dat burgers hun recht om te demonstreren kunnen uitoefenen.

Als er bij een kroeg meerdere keren gereld wordt dan grijpt de gemeente in en gaat de kroeg dicht. De overheid is immers de baas op straat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187169984
quote:

[..]

"Eindhoven is een tolerante stad waarin geen plek is voor racisme, islamofobie EN homofobie"

#hoedan? _O-
pi_187170166
quote:
4s.gif Op woensdag 29 mei 2019 17:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hee Atak, hoe oud is de islam ongeveer volgens jou?

2000 jaar?
Te lang.
pi_187171197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Pegida mag van mij rustig door m'n straat sjouwen, geen enkele last van. Het tuig dat stenen gaat gooien e.d. heb ik dan net weer wat minder behoefte aan.
pi_187171304
quote:
4s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

"Eindhoven is een tolerante stad waarin geen plek is voor racisme, islamofobie EN homofobie"

#hoedan? _O-
Islamofie, die irrationele en ongegronde angst dat de islam onze demonstratievrijheid bedreigt.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:45:35 #191
117098 Hathor
Effe niet
pi_187171603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat het gemeentebestuur wil maar om de verplichting van het gemeentebestuur om te zorgen dat burgers hun recht om te demonstreren kunnen uitoefenen.

Als er bij een kroeg meerdere keren gereld wordt dan grijpt de gemeente in en gaat de kroeg dicht. De overheid is immers de baas op straat.
Ja precies, en een demonstratie van Pegida loopt 100% zeker uit op rellen, en dus heeft een burgemeester het recht, net zoals bij een risicowedstrijd, dat te verbieden. Als ze nou ook nog eens een legitieme reden hadden om te protesteren, dan zou ik je gelijk geven, maar wat wilden ze laatst nu voor punt maken dan? Een protest tegen de ramadan, een eeuwenoude islamitische traditie? Dat heeft net zoveel zin als gaan protesteren tegen de zon die elke ochtend op komt. Een serieus protest van een serieuze beweging kan je niet verbieden, dit zijn een stel matige trollen, en mag wat mij betreft gewoon totaal verboden worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187171695
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja precies, en een demonstratie van Pegida loopt 100% zeker uit op rellen, en dus heeft een burgemeester het recht, net zoals bij een risicowedstrijd, dat te verbieden.
Nee, het spelen van een risicowedstrijd is geen grondrecht. De burgemeester heeft de plicht te zorgen dat er gedemonstreerd kan worden. Als er een gevaar voor de openbare is vanwege bijvoorbeeld gebrek aan mankracht dan kan hij de demonstratie op dat moment verbieden. Maar de meldplicht is er nou juist zodat de burgemeester kan zorgen voor het ordelijk verloop.

quote:
Als ze nou ook nog eens een legitieme reden hadden om te protesteren, dan zou ik je gelijk geven, maar wat wilden ze laatst nu voor punt maken dan? Een protest tegen de ramadan, een eeuwenoude islamitische traditie? Dat heeft net zoveel zin als gaan protesteren tegen de zon die elke ochtend op komt. Een serieus protest van een serieuze beweging kan je niet verbieden, dit zijn een stel matige trollen, en mag wat mij betreft gewoon totaal verboden worden.
Ah, je wil alleen demonstraties van mensen met wie je het eens bent? Zo werkt het dus niet. Die club heeft ook mijn sympathie niet, maar ze tonen wel aan dat de islam en grondrechten nog niet samen gaan.
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:23:02 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187173040
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja precies, en een demonstratie van Pegida loopt 100% zeker uit op rellen, en dus heeft een burgemeester het recht, net zoals bij een risicowedstrijd, dat te verbieden. Als ze nou ook nog eens een legitieme reden hadden om te protesteren, dan zou ik je gelijk geven, maar wat wilden ze laatst nu voor punt maken dan? Een protest tegen de ramadan, een eeuwenoude islamitische traditie? Dat heeft net zoveel zin als gaan protesteren tegen de zon die elke ochtend op komt. Een serieus protest van een serieuze beweging kan je niet verbieden, dit zijn een stel matige trollen, en mag wat mij betreft gewoon totaal verboden worden.
Van mij mogen ze al dit soort kansloze acties verbieden: Pegida dat wil barbecuen bij een moskee, maar ook pro- en anti-pieten gewoon weren tijdens sinterklaasintochten. Zet ze desnoods maar op een weiland of op een industrieterrein, als het echt moet.
pi_187181957
https://www.ed.nl/eindhov(...)ers-moskee~ab0cef67/

:N

Twee soorten gekken tegen elkaar...
pi_187181997
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:40 schreef naiipajiiau het volgende:

Dan wordt het tijd om grof geweld te gebruiken als ME om een demonstratie door te kunnen laten gaan, zoals de grondwet voorschrijft.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187182120
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:40 schreef naiipajiiau het volgende:

Worden die moslims nou ook vervolgd voor opruiing zoals Douwes?

quote:
Richters wil nog niet zeggen of de gemeente deze demonstratie door zal laten gaan. "Er is nog geen officiële melding binnengekomen. Als ze dat doen dan gaan we weer een zorgvuldige afweging maken."
Nee, het is niet de afweging van de gemeente.
pi_187182248
Nu zullen ze het wel afblazen denk ik...
pi_187182306
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:42 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd om grof geweld te gebruiken als ME om een demonstratie door te kunnen laten gaan, zoals de grondwet voorschrijft.
Ik heb het gevoel dat dit grandioos uit de hand gaat lopen...
pi_187182335
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:06 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat dit grandioos uit de hand gaat lopen...
Als de demonstratie doorgaat? Ja, dat gevoel heb ik ook.

Een overheid die bij voorbaat al terugdeinst voor mogelijke escalatie en intimidatie, is echter niet langer de baas. Dan is het gedaan met de democratie en wonen we in een ochlocratie.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187182372
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:02 schreef naiipajiiau het volgende:
Nu zullen ze het wel afblazen denk ik...
Dat zou een vreselijk precedent scheppen. Het zou betekenen dat iedere keer wanneer er iets georganiseerd word waar moslims, of andere groepen, het niet mee eens zijn, dat je dat gewoon kan voorkomen door te dreigen met geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')