abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juni 2019 @ 11:39:14 #226
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187253757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij dat soort rellende Turken moet je gewoon de knuppel erover leggen, dat is de enige taal die ze verstaan.
En dan die Turkse vlaggen ritueel verbranden op een grote hoop, terwijl de politie ''FUCK Erdogan. FUCK Erdogan. FUCK Erdogan'' scandeert.
pi_187253758
quote:
Oh ze wilden weer demonstreren en varkensvlees barbecuen voor een moskee? :')

Begint vervelend te worden.
pi_187253776
lamaar

[ Bericht 98% gewijzigd door Za op 04-06-2019 12:01:24 ]
pi_187253958
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 11:39 schreef Za het volgende:

[..]

Oh ze wilden weer demonstreren en varkensvlees barbecuen voor een moskee? :')

Begint vervelend te worden.
Mwah, je kunt het ook van je af laten glijden. Zou de wereld een stukje prettiger van worden. Jammer dat de moslimjügend helaas de andere kant kiest en met geweld meningen onderdrukt op deze manier.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:08:36 #230
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_187254131
https://www.omroepbrabant(...)voor-ongeregeldheden

Pegida-demonstratie (hoe treurig dat clubje ook is, maar dat doet er niet toe) is tegen islamisering.
Een van de argumenten van de burgemeester om de demonstratie te verbieden: want Suikerfeest.

Het gelijk van Pegida, aangetoond door een incompetente burgemeester. |:(
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:22:48 #231
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187254300
De islam is een afschuwelijke religie. Het is belachelijk dat er een verbod is om hier tegen te demonstreren. In islamitische haatpaleizen worden de meest ongrondwettelijke, ondemocratische en haatzaaiende teksten gepredikt .... en dat mag allemaal wel. :{
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187254399
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:08 schreef Smegma. het volgende:

Pegida-demonstratie (hoe treurig dat clubje ook is, maar dat doet er niet toe) is tegen islamisering.
Een van de argumenten van de burgemeester om de demonstratie te verbieden: want Suikerfeest.

Klopt, een laffe burgemeester vooral. Het is zijn taak om grondrechten te beschermen, niet de mensen die deze ondermijnen. Als er niet bij die moskee gedemonstreerd kan worden ondanks dat het gezag de tijd heeft om politie te regelen dan moet die moskee maar dicht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187254420
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:08 schreef Smegma. het volgende:

Heb niks met Pegida, maar elke keer worden hun punten bevestigd. Het is een "dom" vreedzaam clubje wat gewoon wat rondloopt in een optocht, maar ze worden toch weggezet als extreem rechts en het geweld komt elke keer maar weer uit linkse en islamitische hoek die dan weer de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Eerlijk is eerlijk, ze leggen wel iets bloot in Nederland en dat is hetgeen waar velen zich aan storen heb ik het idee.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:41:54 #234
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187254527
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Heb niks met Pegida, maar elke keer worden hun punten bevestigd. Het is een "dom" vreedzaam clubje wat gewoon wat rondloopt in een optocht, maar ze worden toch weggezet als extreem rechts en het geweld komt elke keer maar weer uit linkse en islamitische hoek die dan weer de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Eerlijk is eerlijk, ze leggen wel iets bloot in Nederland en dat is hetgeen waar velen zich aan storen heb ik het idee.
Wat ze bloot leggen is dat kritiek op de islam niet geduld wordt maar haatzaaiende imams mogen wel hun verbale rotzooi ongehinderd rondbazuinen. Er is in Nederland nog geen moskee gesloten.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 4 juni 2019 @ 13:20:09 #235
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187255077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:41 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Wat ze bloot leggen is dat kritiek op de islam niet geduld wordt maar haatzaaiende imams mogen wel hun verbale rotzooi ongehinderd rondbazuinen. Er is in Nederland nog geen moskee gesloten.
Die functie heeft een Geert Wilders voor mij ook. Ik vind zijn stijl 3x niets en zou er nooit op stemmen, maar ben toch blij dat hij er is omdat hij een enorm, groeiend probleem in de samenleving blootlegt. Als ik zie hoeveel haat de moslims en progressieven over hem heen storten, dan word ik mij eens te meer bewust hoe gevaarlijk die mensen zijn.
pi_187255414
Pegida in Duitsland. Klik op de link.

WAGENSVELD1568 twitterde op zondag 02-06-2019 om 12:47:50 We zijn net aangevallen door radicale moslims in #Moenchengladbach, één licht gewonde. #Pegida https://t.co/CfGAfxiBc4 reageer retweet
pi_187255437
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die functie heeft een Geert Wilders voor mij ook. Ik vind zijn stijl 3x niets en zou er nooit op stemmen, maar ben toch blij dat hij er is omdat hij een enorm, groeiend probleem in de samenleving blootlegt. Als ik zie hoeveel haat de moslims en progressieven over hem heen storten, dan word ik mij eens te meer bewust hoe gevaarlijk die mensen zijn.
Dat zijn ze inderdaad want ze denken alles op te lossen met geweld, het enige wat ze kennen en kunnen. En straks komen ze waarschijnlijk uit heel NL huishouden in Eindhoven. Zelfs als ze nog nooit een voet hebben binnen gezet bij die moskee. Bedenk maar eens hoeveel ME'ers je daarvoor nodig gaat hebben om dat in bedwang te houden. Tering je familielid met dat baantje bij de politie zou maar es op zo'n trappende en stenen gooiende menigte worden afgestuurd, wat een middeleeuwse bedoelingen. Dit gaat een keer zo ver escaleren, sterker nog; het kan gewoon niet anders (meer).
  dinsdag 4 juni 2019 @ 13:46:33 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_187255474
Laffe dwazen.
Uit angst voor geweld. Dan moet je dit doen tegen die primitieve steenwerpers:

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:21 schreef Hathor het volgende:
Buigen voor de druk van die religieuze fucktards kan geen optie zijn. Laat het nu maar doorgaan en hou een paar pelotons ME achter de hand, wat waterkanonnen en een hondenbrigade.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_187255637
Volkskrant;

quote:
Dat de demonstratie tijdens het Suikerfeest zou plaatsvinden, leidt tot veel onbegrip en weerstand binnen de moslimgemeenschap, schrijft burgemeester Jorritsma in een brief aan Pegida. ‘De politie heeft sterke aanwijzingen dat naast de tegendemonstraties een tegenbeweging op gang wordt gebracht, waarbij geweld en agressie niet worden geschuwd.’
Maar de islam is vrede.

Maar de islam is liefde.

Maar de islam maakt het mogelijk om geweld en agressie te rechtvaardigen.

Dat moeten we niet oproepen of aantonen, want dan is de islam geen vrede en liefde meer. En we willen graag liefde en vrede, dus moeten we niet aantonen dat de islam het mogelijk maakt om geweld en agressie te rechtvaardigen.
pi_187256444
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ergens verdiend hij respect voor het feit dat hij zoveel persoonlijke opofferingen maakt om voor iets te vechten waar hij in gelooft en waarvan hij vindt dat het aandacht verdiend. Of je het nu met hem eens bent of niet, dat vergt gewoon nogal wat van iemand en dat zie je de laatste jaren ook wel aan zijn hoofd, slechte huid en vlekken etc. Ieder normaal mens had er toch allang het bijltje bij neergegooid? Want die man kan niets meer zonder zijn bodyguards en kogelvrij glas etc. leeft in een soort bunker. Ook blijkt hij elke keer niet echt succesvol te zijn, dus waarom niet stoppen en een normaler leven hebben? Wat drijft hem daartoe?

Ik had het er laatst nog over met iemand, (conspiracy theory much). Het zou geniaal zijn; dat Geert Wilders eigenlijk "geplant" is om een plek in het politiek spectrum te vullen, toen daar een gat viel na de LPF. Maar als persoon het charisma van een vaatdoek heeft en op zijn zachtst gezegd opmerkelijke uitspattingen doet in de politiek, wat hem uiteindelijk redelijk kansloos maakt ook in de debatten. Uitspattingen waar mensen zich niet helemaal relaxt bij voelen of bij willen aansluiten, in ieder geval nooit genoeg mensen. En ook al roepen velen dat hij "soms" goede punten heeft, ook wordt zijn partij buitengesloten in het vormen van coalities als hij dan wat meer stemmen heeft. Waardoor hij uiteindelijk toch nooit een echte kans op macht heeft, veilig dus. En bij het stemmen in de tweede kamer gewoon meestemmen met de VVD, van origine komt Geert van de VVD. Wat mij persoonlijk verwonderde toen ik ooit eens een interview met zijn broer zag, is dat deze zich niet herkend in de politieke ideeën van Geert zoals hij Geert van jongs af aan kent, vreemd?
pi_187268810
WAGENSVELD1568 twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 22:03:42 Een duidelijke boodschap van #Pegida na verbod #Eindhoven, vanwege dreigingen met geweld vanuit moslimgemeenschap..... "Wij zijn nog niet klaar met jullie" https://t.co/jeeStfmIzT reageer retweet
Met een verklaring van Wagensveld als filmpje waarin hij o.a. op het interview van Jorritsma ingaat.

Dus als antwoord op burgemeester Jorritsma:
quote:
De Eindhovense burgemeester John Jorritsma heeft besloten een demonstratie van anti-islamorganisatie Pegida te verbieden. Op donderdag 6 juni zouden ze opnieuw gaan actievoeren bij de Al-Fourqaanmoskee in Eindhoven, maar de burgemeester is bang voor ‘ernstige wanordelijkheden’.

Jorritsma reageerde op dit besluit in Dit is de Dag. ''Pegida mag wel demonstreren, ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting. Maar wel onder voorwaarden. Ik zal bijvoorbeeld niet toestaan dat bij een moskee wordt gedemonstreerd'', aldus de burgemeester. ''Ik ben burgervader, Mijn inwoners moeten zich daar veilig kunnen voelen.''

Jorritsma heeft ook moeite met de enorme politiemacht die nodig is voor de demonstraties. De mensen die anderhalve week geleden een demonstratie van Pegida met geweld verhinderden vindt hij niet hetzelfde als 'blokkeer-Friezen'.
https://www.nporadio1.nl/(...)pegida-demonstraties

Met name zijn uitspraak; "ik zal bijvoorbeeld niet toestaan dat bij een moskee wordt gedemonstreerd'' schept m.i. precedenten. Met dezelfde redenatie (i.v.m. de dreiging van geweld) kan bv ook demonstraties van KOZP bij de Sinterklaas intocht (in de nabijheid van kinderen) niet toe worden gestaan. Demonstraties JA, maar dus niet bij een moskee of bij de intocht? OK.

Ikzelf ben voor het demonstratie recht, zowel voor Pegida als KOZP, maar vind de manier van provocerend demonstreren van beide niet kies. Men zou eigenlijk dergelijke demo's gewoon moeten negeren.... laat ze lekker demonstreren en trek je er niets van aan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187269522
Wat zijn eigenlijk "Turkse jongeren"?

Zijn dat jonge Turken die helemaal vanuit Turkije naar Eindhoven zijn gekomen om te protesteren.

Of zijn het gewoon jonge Nederlanders van wie die ouders of grootouders ooit in Turkije hebben gewoond?

Mijn grootouders hebben in België gewoond. Toch word ik nooit aangesproken als een Belgische jongere.
  woensdag 5 juni 2019 @ 09:30:40 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187269692
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Zijn dat jonge Turken die helemaal vanuit Turkije naar Eindhoven zijn gekomen om te protesteren.

Of zijn het gewoon jonge Nederlanders van wie die ouders of grootouders ooit in Turkije hebben gewoond?

Mijn grootouders hebben in België gewoond. Toch word ik nooit aangesproken als een Belgische jongere.
Nou Meid, het is wat.
The End Times are wild
pi_187269702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou Meid, het is wat.
Zo, wil jij ook weer even uit je bek ruften zo vroeg op de dag?
  woensdag 5 juni 2019 @ 10:52:12 #246
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187270710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dat zijn Turken die tegen wil en dank in Nederland wonen. Zij snappen niet waarom ze hier wonen en wij ook niet.
pi_187270870
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:52 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Dat zijn Turken die tegen wil en dank in Nederland wonen. Zij snappen niet waarom ze hier wonen en wij ook niet.
Toen hun ouders en grootouders naar Nederland kwamen als "gastarbeider", was het de bedoeling dat ze na hun arbeid als "gast" weer terug zouden keren naar hun vaderland. Om die reden heeft Nederland vanaf de jaren '70 kapitalen geïnvesteerd in extra onderwijs in de eigen taal en cultuur van die gastarbeiders. Want anders zou het zo sneu zijn voor de kinderen van de gastarbeiders dat ze hun eigen taal en cultuur niet meer kenden bij terugkeer naar Turkije (en Marokko etc.).

Wat we nu zie bij kinderen, zijn de wrange vruchten van dit beleid. Inderdaad, die kinderen kennen hun eigen taal en cultuur nu zeer goed. Echter, ze zijn helemaal niet teruggekeerd naar Turkije, maar gewoon hier blijven wonen. Dat was natuurlijk te verwachten, gelet op de riante sociale voorzieningen die Nederland biedt. Deze mensen gaan nu alleen nog maar terug als zij op vakantie gaan. Ondertussen moet de eigen cultuur, door Nederland gesubsidieerd, hier ter plaatse zo fel mogelijk worden verdedigd.

Achteraf bezien, is het allemaal logisch. Maar blij word je er niet van.
pi_187270998
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Toen hun ouders en grootouders naar Nederland kwamen als "gastarbeider", was het de bedoeling dat ze na hun arbeid als "gast" weer terug zouden keren naar hun vaderland. Om die reden heeft Nederland vanaf de jaren '70 kapitalen geïnvesteerd in extra onderwijs in de eigen taal en cultuur van die gastarbeiders. Want anders zou het zo sneu zijn voor de kinderen van de gastarbeiders dat ze hun eigen taal en cultuur niet meer kenden bij terugkeer naar Turkije (en Marokko etc.).

Wat we nu zie bij kinderen, zijn de wrange vruchten van dit beleid. Inderdaad, die kinderen kennen hun eigen taal en cultuur nu zeer goed. Echter, ze zijn helemaal niet teruggekeerd naar Turkije, maar gewoon hier blijven wonen. Dat was natuurlijk te verwachten, gelet op de riante sociale voorzieningen die Nederland biedt. Deze mensen gaan nu alleen nog maar terug als zij op vakantie gaan. Ondertussen moet de eigen cultuur, door Nederland gesubsidieerd, hier ter plaatse zo fel mogelijk worden verdedigd.

Achteraf bezien, is het allemaal logisch. Maar blij word je er niet van.
Dus volgens jou is het de schuld van de overheid dat deze jongeren van de 3e generatie nog zo Turks zijn. Vandaar dat vlaggengewapper bij iedere gebeurtenis natuurlijk!

Maar dan kan je moeilijk hier verontwaardigd gaan zitten doen dat iedereen inclusief de media deze groep omschrijft als 'Turkse jongeren'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187271246
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het de schuld van de overheid dat deze jongeren van de 3e generatie nog zo Turks zijn. Vandaar dat vlaggengewapper bij iedere gebeurtenis natuurlijk!

Maar dan kan je moeilijk hier verontwaardigd gaan zitten doen dat iedereen inclusief de media deze groep omschrijft als 'Turkse jongeren'.
Het is de schuld van beiden. De overheid had gastarbeiders hier nooit permanent moeten laten blijven en toen ze dat wel deden hadden ze assimilatie moeten eisen. Turken moeten zichzelf ook gewoon eens aanpassen. En als ze geen zin hebben in Nederlander zijn gewoon opzouten naar Turkije.
pi_187271420
Tja, punt gemaakt en het zoveelste geval van hypocrisie en meten met twee maten.

WAGENSVELD1568 twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 09:17:32 Dit 👇🏻 toont hoe burgemeester @JJorritsma040 van @gem_Eindhoven, aan #metenmet2maten doet!Waar blijft soortgelijke reactie nu van de burgemeester, na het moslimgeweld van 26 mei in zijn Stad! Het draait het zelfs om, verbied de vreedzame demonstranten nu elke demonstratie 🤔 https://t.co/RkY2NUqGJU reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')