abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187276501
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:26 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Hier in Utrecht was er ooit eens een demonstratie van Pegida en daar zaten allemaal van die Fc Utrecht hooligans bij, waarna het uit de hand liep en die hooligans besloten random mensen aan te vallen.
Je maakt zelf al een onderscheid, zo te lezen.
Pegida aanhangers en voetbal hooligans moeten niet over dezelfde kam gescheerd worden. Doe dat dan ook niet.

Of het zou echt zo moeten zijn dat de meerderheid van deze Pegida aanhangers het random geweld van de hooligans wel prima vonden. Dat weet ik zo eerlijk gezegd in dit specifieke geval even niet, maar dat lijkt mij wel heel erg sterk.
pi_187276505
quote:
4s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:24 schreef SpaceOddity het volgende:

Ja, en gewelddadige represailles worden in feite gedoogd en verder genormaliseerd, als men een demonstratie niet wil toestaan, uit angst voor deze reacties. Het nieuwe normaal voor ons en de bevestiging voor hun; islam is liefde en vrede, maar bij vermeende provocatie is geweld gerechtvaardigd.

Slechts 5 tot 10%.
Ook storend is het kosten-argument: ''Pegida en Wilders kosten ons ...'', roepen ze, terwijl die natuurlijk alleen maar het gevolg zijn van de mensen waar een dreiging vanuit gaat. Het omdraaien hiervan is een trucje waar vooral islamisten die zich verhullen als democraten gretig gebruik van maken.

quote:
Het is vooral ongelukkig dat zo’n demonstratie niet door kan gaan door het geweld van anderen’, aldus Roorda. ‘Dat is eigenlijk geen goede reden voor een verbod, want zo geef je toch met name de tegenstanders die geweld dreigen te gebruiken, hun zin.

Ook de inzet van vele honderden politieagenten mag volgens hem geen reden zijn om een demonstratie te verbieden. ‘Dat is de prijs die we als samenleving voor dit grondrecht moeten betalen’,

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 18:56:07 ]
pi_187276541
quote:
4s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je maakt zelf al een onderscheid, zo te lezen.
Pegida aanhangers en voetbal hooligans moeten niet over dezelfde kam gescheerd worden. Doe dat dan ook niet.

Of het zou echt zo moeten zijn dat de meerderheid van deze Pegida aanhangers het random geweld van de hooligans wel prima vonden. Dat weet ik zo eerlijk gezegd in dit specifieke geval even niet, maar dat lijkt mij wel heel erg sterk.
Denk dat ze het niet verafschuwden. :)
pi_187276557
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:35 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ik wel, wat doen we nu?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187276604
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:36 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik wel, wat doen we nu?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensenkennis, de leider van Pegida is natuurlijk ook geen lieverdje. Heeft een strafblad van hier tot Tokio.

En als ik het zo zie schijnt hij zijn leven ook niet echt gebeterd te hebben, met het constant provoceren van gelovigen (wat natuurlijk wel zijn goed recht is).
pi_187276838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is een oncomfortabele waarheid, maar wel een die je onder ogen moet zien en je pogingen om van Pegida het probleem te maken getuigen slechts van je onwil daartoe.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe het Marokkaanse, Turkse of moslimmilieu in elkaar steekt, daar heb ik mijn halve leven tussen gewoond. Met name die eerste groep zorgde toen en zorgt nog steeds voor een enorme bak problemen, die niet simpelweg toerekenbaar zijn aan de lage socio-economische status of wat voor excuses daar vaak voor verzonnen worden. Turken zijn door de bank genomen idioot trots-nationalistisch, maar geven veel minder overlast. En moslims op één hoop gooien is al helemaal onzinnig.

De problemen die die groepen veroorzaken vereisen daadkrachtige oplossingen en ik snap best dat met name kwetsbare groepen, die juist in die wijken wonen, het gevoel hebben dat ze in de steek worden gelaten. Tegelijkertijd is het voor die laatste groepen ook wel erg handig om een zondebok voor hun eigen falen aan te kunnen wijzen, want hé, dan ligt het feit dat je op een flatje op 3 hoog achter woont en 1800 euro bruto binnen harkt in ieder geval niet aan jezelf.

Het probleem voor die groepen is ook helemaal niet "de islam": dat er sharia-wetgeving zou komen of minaretten door de hele wijk. Dat is misschien iets dat die Marokkanen of Turken zelf als algemeen verbindend opvoeren en waarmee ze zich kunnen afzetten tegen "de Nederlander", maar het gemiddelde rot-Marokkaantje zuipt, neukt en blowt zich een slag in de rondte en heeft maar weinig binding met de 'ware islam'.

Pegida en haar aanpak hebben helemaal niets te maken met "het ware probleem adresseren", laat staan met met constructieve oplossingen voor dat vermeende probleem te komen. Pegida wil in Feyenoord-shirt rondom het Ajax-honk gaan dansen, daar nog overheen pissen ook, en dan in de media gaan huilen als ze een paar klappen op hun bek krijgen: "kijk eens, wat een mongolen dat zijn!". Tot op zekere hoogte is dat nog hun goed recht ook, maar er worden terecht grenzen gesteld aan de mate waarin het recht van demonstratie niet meer prevaleert boven je shotje aandacht krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 05-06-2019 18:59:30 ]
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_187276983
Volgens jouw analogie is het dus wel de islam, hè. Mensen die geen neuk om Feyenoord (islam) geven gaan niet rellen om wat getreiter van een Ajacied (pegida).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 18:59:41 ]
pi_187277487
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:12 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Nu is het Pegida, straks wat anders. Het probleem blijft inderdaad gewoon bestaan.
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:51 schreef nostra het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te vertellen hoe het Marokkaanse, Turkse of moslimmilieu in elkaar steekt, daar heb ik mijn halve leven tussen gewoond. Met name die eerste groep zorgde toen en zorgt nog steeds voor een enorme bak problemen, die niet simpelweg toerekenbaar zijn aan de lage socio-economische status of wat voor excuses daar vaak voor verzonnen worden. Turken zijn door de bank genomen idioot trots-nationalistisch, maar geven veel minder overlast. En moslims op één hoop gooien is al helemaal onzinnig.

De problemen die die groepen veroorzaken vereisen daadkrachtige oplossingen en ik snap best dat met name kwetsbare groepen, die juist in die wijken wonen, het gevoel hebben dat ze in de steek worden gelaten. Tegelijkertijd is het voor die groepen ook wel erg handig om een zondebok voor hun eigen falen aan te kunnen wijzen, want hé, dan ligt het feit dat je op een flatje op 3 hoog achter woont en 1800 euro bruto binnen harkt in ieder geval niet aan jezelf.

Het probleem voor die groepen is ook helemaal niet "de islam": dat er sharia-wetgeving zou komen of minaretten door de hele wijk. Dat is misschien iets dat die Marokkanen of Turken zelf als algemeen verbindend opvoeren en waarmee ze zich kunnen afzetten tegen "de Nederlander", maar het gemiddelde rot-Marokkaantje zuipt, neukt en blowt zich een slag in de rondte en heeft maar weinig binding met de 'ware islam'.
Daar gaat het helemaal niet om. Je zoekt weer van alles om jezelf het zicht te ontnemen op wat er feitelijk aan de hand is. Je zag het ook bij de Haagse moskee, moslims eisen de openbare ruimte op voor hun geloofsregels, ook daar mag je de profeet niet beledigen en de islam niet bekritiseren want dan volgt er geweld.

quote:
Pegida en haar aanpak hebben helemaal niets te maken met "het ware probleem adresseren", laat staan met met constructieve oplossingen voor dat vermeende probleem te komen. Pegida wil in Feyenoord-shirt rondom het Ajax-honk gaan dansen, daar nog overheen pissen ook, en dan in de media gaan huilen als ze een paar klappen op hun bek krijgen: "kijk eens, wat een mongolen dat zijn!". Tot op zekere hoogte is dat nog hun goed recht ook, maar er worden terecht grenzen gesteld aan de mate waarin het recht van demonstratie niet meer prevaleert boven je shotje aandacht krijgen.
De burgemeester lapt de rechtsstaat aan zijn laars door een afweging te maken ipv aan zijn verplichting te voldoen. Bij Ajax is het niet heel Ajax maar een klein subcultuurtje, daar buiten zegt niemand dat het ok is om ze dan in elkaar te beuken en buigt het gezag zeker niet zoals de burgemeesters van Den Haag en Eindhoven.

Je moet hier een grens trekken, onze grondrechten gelden ook voor moslisms. Dit is een leermomentje voor die achterlijke cultuur, en wie niet horen wil moet maar voelen. Ik gooi moslims niet op een hoop maar die islam wel een grote stinkende hoop stront. Waar zijn al die moslims in de media nu om het op te nemen voor het grondrecht van demonstratie zoals bij Zwarte Piet? Wanneer gaan moslims nou eens een keer vertellen dat islam niet heerst over ongelovigen? Het is weer oorverdovend stil. Dan is het blijkbaar ook hun islam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187278221
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:35 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Riiiiight.
Hier kunnen we verder niets mee.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:07:17 #285
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187278273
Als je in Duindorp wilt protesteren tegen hondenpoep op straat (terecht punt :r ) en je doet dat door gratis broodjes poedelvlees te serveren, heb je ook een probleem.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:08:31 #286
117098 Hathor
Effe niet
pi_187278303
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:07 schreef Ringo het volgende:
Als je in Duindorp wilt protesteren tegen hondenpoep op straat (terecht punt :r ) en je doet dat door gratis broodjes poedelvlees te serveren, heb je ook een probleem.
In Duindorp heb je wel om minder een probleem.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187278344
Je gemiddelde islamitische wijk laat zich inderdaad vergelijken met Duindorp, of je gemiddelde nazi-regime.
pi_187278659
quote:
4s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Riiiiight.
Hier kunnen we verder niets mee.
Jij vindt van niet?

Het is niet dat de strafblad van de Pegida voorman erg schoon is. Daarnaast lijkt het erop dat hij confrontatie niet schuwt.
pi_187278856
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:07 schreef Ringo het volgende:
Dus moslims zijn net zo erg als Duindorpers?
pi_187279474
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:26 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Jij vindt van niet?

Het is niet dat de strafblad van de Pegida voorman erg schoon is. Daarnaast lijkt het erop dat hij confrontatie niet schuwt.
Ik heb nog geen inside boeken kunnen lezen over pegida, ook kan ik nergens iets van gewelds rechtvaardiging vinden wat ook maar iets te maken heeft met pegida.

Wat staat er op het strafblad van Wagensveld? Belastingfraude en demonstreren zonder toestemming? En dan denk jij datdat gelijk te trekken is met het oproepen/rechtvaardigen van geweld?

En volgens jou lijkt het er op dat hij de "confrontatie" niet schuwt? Wat bedoel je daarmee? Dat jij denkt dat ie geweld niet schuwt? Omdat ie o.a. belastingfraude heeft gepleegd en een beetje heeft staan bbqen voor een moskee?
pi_187279531
quote:
4s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik heb nog geen inside boeken kunnen lezen over pegida, ook kan ik nergens iets van gewelds rechtvaardiging vinden wat ook maar iets te maken heeft met pegida.

Wat staat er op het strafblad van Wagensveld? Belastingfraude en demonstreren zonder toestemming? En dan denk jij datdat gelijk te trekken is met het oproepen/rechtvaardigen van geweld?

En volgens jou lijkt het er op dat hij de "confrontatie" niet schuwt? Wat bedoel je daarmee? Dat jij denkt dat ie geweld niet schuwt? Omdat ie o.a. belastingfraude heeft gepleegd en een beetje heeft staan bbqen voor een moskee?
Vergeet niet dat het vonnis ook rekening hield met de voorwaardelijke straf voor illegaal wapenhandel waar hij eerder voor is veroordeeld.

"Illegaal wapenhandel"

Dus nee het is geen lieverdje.

Tenzij jij houdt van mensen die illegaal wapens verkopen aan derden.
pi_187279548
quote:
4s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat laatste ging dus niet door. Hij is nooit in de buurt geweest van de moskee laat staan dat de kooltjes tijd genoeg hadden om heet te kunnen worden. En de 3 demonstratie-aanvragen om alsnog speklapjes en bacon te kunnen roosteren zijn allen afgewezen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 5 juni 2019 @ 21:25:07 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187279766
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:36 schreef Solstice1 het volgende:
Dus moslims zijn net zo erg als Duindorpers?
Pegida is net zo erg als de schreeuwende idioot op het dorpsplein.
pi_187280000
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Pegida is net zo erg als de schreeuwende idioot op het dorpsplein.
Niet zo erg dus. Was niet mijn vraag verder, maar daar had ik van jou ook geen antwoord op verwacht.
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:47:25 #295
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187281353
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:38 schreef Solstice1 het volgende:
Niet zo erg dus. Was niet mijn vraag verder, maar daar had ik van jou ook geen antwoord op verwacht.
Hoe erg zijn Duindorpers?
Hoe erg zijn Friezen die een stel demonstranten uit de Randstad tegen willen houden?
Hoe erg zijn mensen die in hun eigen buurt opstaan tegen een troep intriganten en provocateurs van buitenaf?
pi_187281442
Nederlanders zijn in een islamitische wijk in Nederland 'van buitenaf', indeed.
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:56:58 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187281568
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:50 schreef LelijKnap het volgende:
Nederlanders zijn in een islamitische wijk in Nederland 'van buitenaf', indeed.
Wat nou “Nederlanders”. Gewoon een bende provocateurs die langskomt om een buurtje te pesten.
Wagensveld is nog Duitser ook. Optyfen met die wapenhandelende neonazi.
pi_187281666
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat nou “Nederlanders”. Gewoon een bende provocateurs die langskomt om een buurtje te pesten.
Met wat zou men in jouw straat moeten provoceren om je buren zover te krijgen om met stenen en dergelijk te gaan gooien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 23:04:01 ]
  woensdag 5 juni 2019 @ 23:22:37 #299
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187282000
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 23:02 schreef LelijKnap het volgende:
Met wat zou men in jouw straat moeten provoceren om je buren zover te krijgen om met stenen en dergelijk te gaan gooien?
De vrijdagmiddagborrel.
pi_187282064
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

''Buurtje pesten''.

Tijd voor rellen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')