abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187271487
Edwin Wagensveld, krijgt die man nu werkelijk nog steeds aandacht met zijn achterlijke geprovoceer?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_187271510
Hoe werken de standpunten van Pegida voor hemzelf eigenlijk?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_187271526
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:56 schreef nostra het volgende:
Edwin Wagensveld, krijgt die man nu werkelijk nog steeds aandacht met zijn achterlijke geprovoceer?
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:58 schreef nostra het volgende:
Hoe werken de standpunten van Pegida voor hemzelf eigenlijk?
Mooi, bedankt voor je mening. Kunnen we nu een spelletje doen en eens even niet kijken naar wie of wat het argument aandraagt maar het argument eens beoordelen op de inhoud?
pi_187271567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Mooi, bedankt voor je mening. Kunnen we nu een spelletje doen en eens even niet kijken naar wie of wat het argument aandraagt maar het argument eens beoordelen op de inhoud?
Ik stel een vraag. Pegida wil bijvoorbeeld Schengen opzeggen, de immigratie binnen de EU stopzetten en delinquenten met een andere nationaliteit uitzetten. De voorman van Pegida is er echter zelf trots op in Duitsland te wonen en is daar vier keer veroordeeld voor belastingfraude en aanranding. Hoe werkt dat?
pi_187271617
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik stel een vraag. Pegida wil bijvoorbeeld Schengen opzeggen, de immigratie binnen de EU stopzetten en delinquenten met een andere nationaliteit uitzetten. De voorman van Pegida is er echter zelf trots op in Duitsland te wonen en is daar vier keer veroordeeld voor belastingfraude en aanranding. Hoe werkt dat?
Uit- en vastzetten.
pi_187271711
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Nee nee, zo werkt het niet. Dat is wederom een tactiek om er omheen te draaien, de persoonlijke aanvallen op die Edwin werkten al niet dus ook niet eromheen draaien met allemaal zaken die niet relevant zijn mbt. het punt wat ik probeer te maken. Je bent nu weer een reden aan het zoeken om af te geven op pegida, dat is het hele punt niet.

Jij reageerde op mijn post waarin duidelijk wordt dat de burgemeester met twee maten meet, dus wat vindt jij van het argument? Ik ga geen discussie met je aan totdat ik een inhoudelijke reactie krijg op die hypocriete reactie van de burgemeester, of ben jij van mening dat die burgemeester correct heeft gehandeld door met twee maten te meten?
pi_187271846
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nee nee, zo werkt het niet. Dat is wederom een tactiek om er omheen te draaien, de persoonlijke aanvallen op die Edwin werkten al niet dus ook niet eromheen draaien met allemaal zaken die niet relevant zijn mbt. het punt wat ik probeer te maken. Je bent nu weer een reden aan het zoeken om af te geven op pegida, dat is het hele punt niet.

Jij reageerde op mijn post waarin duidelijk wordt dat de burgemeester met twee maten meet, dus wat vindt jij van het argument?
De burgemeester meet niet met twee maten. Hij staat zowel een demonstratie van KOZP als van Pegida toe, maar stelt daar wel randvoorwaarden aan. Zo zet hij KOZP niet op de stoomboot neer en zet hij Pegida niet varkens roosterend naast een moskee neer.

Het is Pegida verder natuurlijk helemaal niet te doen om via een demonstratie hun mening voor het voetlicht te brengen. Zouden ze dat wel doen en zich in de voorwaarden van de burgemeester schikken, dan komen er vijftien uitkeringstrekkers zwaaien met een vlaggetje en als ze mazzel hebben komt de lokale Koos Vogels tien regels tikken voor op pagina zeventien.

Het enige waar Pegida op uit is, is om het demonstratierecht of het recht op vrijheid van meningsuiting zodanig te verabsoluteren dat dat feitelijk tot een recht op provocatie leidt. En die provocatie leidt gegarandeerd tot een reactie. Dat dat gebeurt, is natuurlijk evenzo kwalijk. Het liefst zou je willen dat die moslims met een :') smiley langs die barbecueënde mafkezen lopen.
pi_187271930
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het de schuld van de overheid dat deze jongeren van de 3e generatie nog zo Turks zijn. Vandaar dat vlaggengewapper bij iedere gebeurtenis natuurlijk!

Maar dan kan je moeilijk hier verontwaardigd gaan zitten doen dat iedereen inclusief de media deze groep omschrijft als 'Turkse jongeren'.
Ik ben daarover ook niet verontwaardigd.

Het feit dat deze Nederlandse jongemannen worden aangeduid als "Turkse jongeren" illustreert de problematiek juist heel goed.

Deze mensen zijn als 3 generaties in Nederland en nog steeds worden ze door iedereen, inclusief zichzelf, in de eerste plaats gezien als Turken.

Je kunt hieruit alleen concluderen dat de integratie volkomen is mislukt. En dat is achteraf bezien volkomen logisch, omdat het overheidsbeleid de integratie alleen met de mond beleed (en belijdt) en niet met daden.
pi_187271947
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:24 schreef nostra het volgende:

[..]

De burgemeester meet niet met twee maten. Hij staat zowel een demonstratie van KOZP als van Pegida toe, maar stelt daar wel randvoorwaarden aan. Zo zet hij KOZP niet op de stoomboot neer en zet hij Pegida niet varkens roosterend naast een moskee neer.
Dat ik hierover al in discussie moet gaan. Waar werden KOZP mensen neergezet? Toch echt langs de route van Sinterklaas naast en bij kinderen? Dus je argument is onzin. Maar om op hetzelfde lage niveau te blijven, Pegida had toch gevraagd om buiten de moskee te demonstreren en niet binnen de moskee?

quote:
Het is Pegida verder natuurlijk helemaal niet te doen om via een demonstratie hun mening voor het voetlicht te brengen. Zouden ze dat wel doen en zich in de voorwaarden van de burgemeester schikken, dan komen er vijftien uitkeringstrekkers zwaaien met een vlaggetje en als ze mazzel hebben komt de lokale Koos Vogels tien regels tikken voor op pagina zeventien.

Het enige waar Pegida op uit is, is om het demonstratierecht of het recht op vrijheid van meningsuiting zodanig te verabsoluteren dat dat feitelijk tot een recht op provocatie leidt. En die provocatie leidt gegarandeerd tot een reactie. Dat dat gebeurt, is natuurlijk evenzo kwalijk. Het liefst zou je willen dat die moslims met een :') smiley langs die barbecueënde mafkezen lopen.
Kun je dat apparaatje waarmee je gedachten kan lezen kopen op ali express? Wat weet jij nou van de beweegredenen van Pegida? Je doet aan aanname, een aanname waar je gelijk in kan hebben en ook ongelijk. Feit blijft als je één groep toestaat gebruik te laten maken van hun recht op demonstreren je dat ook voor de andere groep moet toestaan. Als je dan schreeuwt over het geweld tegenover groep 1 moet je ook schreeuwen over het geweld tegenover groep 2. De beweegredenen van Pegida kunnen mij aan mijn reet roesten, al staan ze daar te protesteren omdat ze meer roze eenhoorns willen bij de politie, het gaat om een recht. Een recht waar de burgemeester, samen met heel links Nederland zo hun mond over vol had bij KOZP. Waarna ze zelfs genoeg woorden vuil hebben gemaakt aan een paar gekken die wat domme dingen roepen, dat waren natuurlijk weer de extremisten, maar geen woord over een nog grotere groep die geweld gebruiken tegenover de politie en Pegida. Hebben die anti-kozp gasten geweld gebruikt? Met stenen gegooid? En toch waren dat de radicalen en is het doodstil tegenover de zoveelste geweldsexplosie vanuit de islamitische gemeenschap. En laat dat nou net één van de punten zijn waar Pegida tegen demonstreert, op dat gebied hebben hun protesten ook nog eens meer inhoud en waarheid dan dat gehuil van KOZP.

Maar als jij een aanname doet gooi ik er ook één op, die moslims daar stonden er alleen maar om geweld te gebruiken tegenover autochtone Nederlanders, om hun haat te ventileren en afkeer te uiten tegenover Nederland. Vandaar het zware geweld, allah akbar en natuurlijk de Turkse vlaggen. En ook die aanname is volledig gebaseerd op de onderbuik, met als verschil dat die onderbuik van mij inmiddels een straatlengte voorsprong heeft als het gaat om "gelijk".

Voor de rest wederom bedankt voor je reactie, ik had geen andere reactie verwacht. Bevestigd weer het beeld voor en anderen hier :)
pi_187272369
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat ik hierover al in discussie moet gaan. Waar werden KOZP mensen neergezet?
Niet op de plek waar ze wilden staan en waar de feestelijkheden waren, namelijk het 18-Septemberplein. In plaats daarvan zijn ze op een pleintje langs de route neergezet.

quote:
Kun je dat apparaatje waarmee je gedachten kan lezen kopen op ali express? Wat weet jij nou van de beweegredenen van Pegida?
Tja, je kan natuurlijk met droge ogen beweren dat varkens barbecueën voor een moskee onder gezang van 'Imagine if there were no muslims' echt, écht, helemaal niets te maken heeft met provoceren. Misschien hebben ze wel lekkere trek en John Lennon was wel aan een remake toe!

Maar bon, dan laten we dat in het midden. Wat is voor Pegida het probleem om ergens anders te gaan staan, net zoals KOZP dat moest? Gelijke monniken, gelijke kappen toch? En als je het zelfs daar niet mee eens bent, dan is er nog altijd een gang naar de bestuursrechter mogelijk.
pi_187273503
_O-

Lachen toch man, helemaal niks meer aan veranderen.

Als ik een John de Mol was zou dit een terugkerende show zijn op Veronica.

"Lachen met tokkies en imbecielen"
pi_187273882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:51 schreef Vollenhoven het volgende:
_O-

Lachen toch man, helemaal niks meer aan veranderen.

Als ik een John de Mol was zou dit een terugkerende show zijn op Veronica.

"Lachen met tokkies en imbecielen"
Dat we een grote hoeveelheid idioten in ons land hebben die tot geweld overgaan om meningen te beteugelen die hun niet aanstaan vind ik eigenlijk wel best ernstig. Maar je kunt het ook weglachen ja. Totdat jouw mening aan de beurt is.
pi_187273929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat we een grote hoeveelheid idioten in ons land hebben die tot geweld overgaan om meningen te beteugelen die hun niet aanstaan vind ik eigenlijk wel best ernstig. Maar je kunt het ook weglachen ja. Totdat jouw mening aan de beurt is.
Klopt. Er zijn hier meerdere daders te vinden, een burgemeester die weer de orde niet kan handhaven, de provocateurs en de mensen die erop ingaan.
pi_187273951
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:22 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Klopt. Er zijn hier meerdere daders te vinden, een burgemeester die weer de orde niet kan handhaven, de provocateurs en de mensen die erop ingaan.
Pegida is hier geen dader. Die hebben recht van demonstratie. Je kunt het met ze eens of oneens zijn, maar ze hebben gewoon het recht tot demonstreren, in vrede. Dat anderen het als provocatie opvatten ligt bij hun, niet bij Pegida.
pi_187273978
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:23 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Pegida is hier geen dader. Die hebben recht van demonstratie. Je kunt het met ze eens of oneens zijn, maar ze hebben gewoon het recht tot demonstreren, in vrede. Dat anderen het als provocatie opvatten ligt bij hun, niet bij Pegida.
Dunno of ze echt zo onschuldig zijn als beweerd wordt. Ze zijn natuurlijk overduidelijk op zoek naar provocatie, in plaats van onschuldig te demonstreren tegen een echt probleem. Daarnaast is mijn ervaring dat Pegida niet echt lieverdjes zijn die het beste voorhebben met hun medemens.
pi_187274024
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:26 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Dunno of ze echt zo onschuldig zijn als beweerd wordt. Ze zijn natuurlijk overduidelijk op zoek naar provocatie, in plaats van onschuldig te demonstreren tegen een echt probleem. Daarnaast is mijn ervaring dat Pegida niet echt lieverdjes zijn die het beste voorhebben met hun medemens.
Je kunt demonstreren voor een actuele of urgente zaak.

Maar je kunt ook demonstreren, en dat is hier volgens mij aan de orde, tegen een ontwikkeling die zich langzaam maar zeker steeds verder manifesteert. West-Europa verandert langzaam maar zeker in een islamitisch gebied. Dat is niet morgen of volgend jaar gebeurd, maar niettemin is het een ogenschijnlijk onafwendbare ontwikkeling. Over 200 jaar is Nederland een islamitisch land geworden. Als je dat niet wil (voor je nageslacht bijvoorbeeld), dan is het nu misschien nog niet te laat om daar tegen te demonstreren.
pi_187274274
quote:

[..]

Het echte probleem is dat onze moslimbroeders zo makkelijk geprovoceerd zijn. Provocatie/aanstoot is iets dat in het algemeen opgevat en niet gegeven wordt. Als iemand mij een kankerkaaskop noemt als ik door de stad loop kan ik hem op z'n muil timmeren of ik kan mijn schouders ophalen en me niet laten provoceren. Denk dat dat vooral met een stukje ontbrekende ontwikkeling te maken heeft. Als je je laat provoceren door een barbecue ligt de fout overduidelijk bij jou.

Als ik hier op zondag voor de kerk ga staan met een bord dat jezus een fantasiefiguur is of een of andere onsmakelijke grap krijg ik wat afkeurende blikken en her en der een preek. Doe ik iets soortgelijks bij een moskee kan ik maar beter een goede tandartsverzekering hebben.
  woensdag 5 juni 2019 @ 17:49:34 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187275851
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het echte probleem is dat onze moslimbroeders zo makkelijk geprovoceerd zijn. Provocatie/aanstoot is iets dat in het algemeen opgevat en niet gegeven wordt. Als iemand mij een kankerkaaskop noemt als ik door de stad loop kan ik hem op z'n muil timmeren of ik kan mijn schouders ophalen en me niet laten provoceren. Denk dat dat vooral met een stukje ontbrekende ontwikkeling te maken heeft. Als je je laat provoceren door een barbecue ligt de fout overduidelijk bij jou.

Als ik hier op zondag voor de kerk ga staan met een bord dat jezus een fantasiefiguur is of een of andere onsmakelijke grap krijg ik wat afkeurende blikken en her en der een preek. Doe ik iets soortgelijks bij een moskee kan ik maar beter een goede tandartsverzekering hebben.
Als ik de foto's van die rellende Turken zag weet ik wel ongeveer hoe het zit met de verstandelijke vermogens van die gastjes. Niet het scherpste gereedschap in de schuur.
pi_187276142
quote:

[..]

Klopt ja en ik denk niet alleen een tandartsverzekering.
Eigenlijk is hun enige reactie vaak geweld. Ze zouden er boven moeten staan en inderdaad ook hun schouders moeten ophalen. Zeker als er van die lui met varkensmutsjes (!) rondlopen. Maar dat krijg je ze dus echt niet bijgebracht... nu niet, nooit niet.
pi_187276147
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:24 schreef nostra het volgende:

[..]

Als iedereen zijn schouders ophaalt is het enige wat Pegida demonstreert wat voor zielige bende het is. Nu demonstreert Pegida wat het eigenlijk probleem is, namelijk de heerszucht van de islam. Het is geen religie die functioneert binnen de maatschappelijke context van grondrechten zoals andere religies. Geen cartoonist of cabaretier durft de islam nog op de hak te nemen want dan volgt er geweld. Geen burgemeester durft nog uitvoering te geven aan de demonstratievrijheid want dan volgt er geweld.

Dat is een oncomfortabele waarheid, maar wel een die je onder ogen moet zien en je pogingen om van Pegida het probleem te maken getuigen slechts van je onwil daartoe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187276158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als iedereen zijn schouders ophaalt is het enige wat Pegida demonstreert wat voor zielige bende het is. Nu demonstreert Pegida wat het eigenlijk probleem is, namelijk de heerszucht van de islam. Het is geen religie die functioneert binnen de maatschappelijke context van grondrechten zoals andere religies. Geen cartoonist of cabaretier durft de islam nog op de hak te nemen want dan volgt er geweld. Geen burgemeester durft nog uitvoering te geven aan de demonstratievrijheid want dan volgt er geweld.

Dat is een oncomfortabele waarheid, maar wel een die je onder ogen moet zien en je pogingen om van Pegida het probleem te maken getuigen slechts van je onwil daartoe.
Nu is het Pegida, straks wat anders. Het probleem blijft inderdaad gewoon bestaan.
pi_187276206
Pegida is inderdaad een soort van wandelende (en bakkende) vrijheid van meningsuiting-meter en vvmu is op het onderwerp islam morsdood, in heel west-europa. En dat met slechts 5 tot 10%.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 18:17:26 ]
pi_187276340
quote:

[..]

Vertel eens over deze ervaringen van jou.

En het echte probleem is natuurlijk dat een select gezelschap mensen met een een import ideologie bepaalde meningen/kritiek/(on)gein als provocerend opvatten, en dan, daarom, geweld als gerechtvaardigd zien.

quote:
Denk dat dat vooral met een stukje ontbrekende ontwikkeling te maken heeft.
Denk dat dat vooral met een stukje afwijkende ontwikkeling te maken heeft. Zaken zoals eer en respect worden op compleet verschillende manieren (zeg maar; tegenovergesteld) beleefd. Deze zienswijzen worden er zo hard in geramd, dat zelfs elders, waar de islam niet domineert, het meestal zorgt voor nog méér verharding van deze standpunten met nog sterkere anti westerse sentimenten ipv van aanpassing.

Moslims die zich wel aanpassen in deze zienswijze kunnen rekenen op veel weerstand en afkeur vanuit de islamistische gemeenschap. Laat staan dat ze openlijk zouden pleiten voor een verlichting en koerswijziging die de islam in de kern zou raken.

Ik zie dat als onoverkoombaar.

Maar het zijn juist wel deze moslims die hier gesteund moeten worden, maar dat gebeurt niet want dan betekend dat, dat je je moet uitspreken tegen de normen en waarden van een minderheid, en dan kan men in één keer weer wel hele groepen over één kam scheren.

quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:16 schreef LelijKnap het volgende:
Pegida is inderdaad een soort van wandelende (en bakkende) vrijheid van meningsuiting-meter en vvmu is op het onderwerp islam morsdood, in heel west-europa. En dat met slechts 5 tot 10%.
Ja, en gewelddadige represailles worden in feite gedoogd en verder genormaliseerd, als men een demonstratie niet wil toestaan, uit angst voor deze reacties. Het nieuwe normaal voor ons en de bevestiging voor hun; islam is liefde en vrede, maar bij vermeende provocatie is geweld gerechtvaardigd.

Slechts 5 tot 10%.
pi_187276344
Zelfs de VK zet vraagtekens bij het besluit: https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
pi_187276362
quote:
4s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:24 schreef SpaceOddity het volgende:
Vertel eens over deze ervaringen van jou.

En het echte probleem is natuurlijk dat een select gezelschap mensen met een een import ideologie bepaalde meningen/kritiek/(on)gein als provocerend opvatten, en dan, daarom, geweld als gerechtvaardigd zien.

Hier in Utrecht was er ooit eens een demonstratie van Pegida en daar zaten allemaal van die Fc Utrecht hooligans bij, waarna het uit de hand liep en die hooligans besloten random mensen aan te vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')