abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:55:46 #1
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186682779

In het kader van de Europese verkiezingen op 23 mei aanstaande, hebben we alle deelnemende politieke partijen gevraagd om een livechat aan te gaan met jullie. Volt is de eerste partij die deze uitdaging aangaat.

Tijdens deze livechat met Volt kunnen we deze partij, die voor het eerst mee doet aan de Europese Parlementsverkiezingen, beter leren kennen. Het lijkt een partij anders dan alle anderen.

VOLT is een pan-Europese partij, ze doen mee aan de verkiezingen in meerdere lidstaten van de Unie. Het is een progressieve partij die streeft naar een federaal Europa.

Meer informatie over hun standpunten vind je hier: https://www.voltnederland.org/standpunten

Op 9 mei van 19:30 tot 21.00 krijgt FOK! de kans twee kandidaat-europarlementariërs van deze partij te onderwerpen aan een vragenvuur. Dat gaat gebeuren in dit topic. Jullie kunnen nu al je vragen stellen in dit topic.

De personen die jullie vragen zullen beantwoorden zijn:

De nummer 5 op de lijst van Volt Lars Jongerius

en

De nummer 15 op de lijst van Volt Jason Halbgewachs

[ Bericht 4% gewijzigd door timmmmm op 09-05-2019 19:14:34 ]
Spoilers!
pi_186682939
Een nieuwe partij, harstikke leuk! Maar zijn jullie niet bang dat het bij een éénmalig avontuur blijft, net als veel van jullie voorgangers? Ik bedoel, de Partij voor het Feest van Johan Vlemmix was ook een goed initiatief, alleen zijn dit soort partijen nooit een lang leven beschoren. Wat maakt jullie anders dan de 'one-hit-wonders' ?
U MAD?
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:10:40 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186683258
Hoe zien jullie een federaal Europa zonder dat die macht corrumpeert zoals nu al het geval?
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:23:02 #4
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_186683925
Interessante partij, ik ben zelf voorstander van een federaal Europa, waar de landen als staten fungeren maar nog wel eigen wetten kunnen aannemen, maar waar nodig vanaf federaal niveau wel ingegrepen kan worden als een staat buiten het boekje gaat en de opkomst van rechtsextremisme weet te beperken.

Wat zijn jullie standpunten met betrekking tot een Europees leger en het werken naar een betere machtspositie nu we op de VS niet meer hoeven te rekenen met die mongool aan de macht?

Gezien de gevaren vanuit Rusland en China lijkt het mij ook juist het moment om meer macht te kunnen uitoefenen, zelfs op de VS als ze zich mengen in buitenlandse politiek.

Gezien Europa op dit moment het meest vrije en sociaalste continent is vind ik dat wij juist die taak moeten hebben.
pi_186684113
Hoe gaan jullie de sociale verzorgingstaat handhaven in een federaal Europa?

De film van de SP bijvoorbeeld toont al aan hoe lastig het nu is om dingen als minimum loon te handhaven door her vrijverkeer van personen en de grote verschillen in welvaart.

Mochten jullie voorstander zijn van het nivelleren binnen Europa, is daar draagvlak voor volgens jullie?
pi_186684196
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef pferdfahrer het volgende:
Interessante partij, ik ben zelf voorstander van een federaal Europa, waar de landen als staten fungeren maar nog wel eigen wetten kunnen aannemen, maar waar nodig vanaf federaal niveau wel ingegrepen kan worden als een staat buiten het boekje gaat en de opkomst van rechtsextremisme weet te beperken.

Wat zijn jullie standpunten met betrekking tot een Europees leger en het werken naar een betere machtspositie nu we op de VS niet meer hoeven te rekenen met die mongool aan de macht?

Gezien de gevaren vanuit Rusland en China lijkt het mij ook juist het moment om meer macht te kunnen uitoefenen, zelfs op de VS als ze zich mengen in buitenlandse politiek.

Gezien Europa op dit moment het meest vrije en sociaalste continent is vind ik dat wij juist die taak moeten hebben.
Welk gevaar is er vanuit rusland? Het bnp van Rusland is kleiner dan dat van Canada en Italië. Er is geen conventionele militaire dreiging vanuit Rusland.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:49:29 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186685011
Waarom zou je voor Volt stemmen in plaats van D66? Die partij belichaamt al het pro-federatie geluid in Nederland. Wat onderscheidt jullie van hen?
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:57:47 #8
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_186685418
In het Volt verkiezingsprogramma staat het streven naar een federaal Europa.
Waarom streven jullie naar zo'n staat waar uiteindelijk een marginale groep zich thuis zal voelen? Niet in de laatste plaats omdat ook in zo'n federatie noord zal fungeren als een pinautomaat voor zuid. Je kunt van een Griek geen Duitser maken en van een Italiaan geen Nederlander.

Willen jullie dit voorstel uiteindelijk via referenda voorleggen aan de volkeren van de lidstaten?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_186685452
waarom is niet gewoon de nummero 1 of 2 van jullie clubje bereid om onze vragen te batwnoorden

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 07-05-2019 23:40:27 ]
pi_186685584
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:58 schreef Harvest89 het volgende:
-nee-
Hopelijk trekken ze wat stemmen weg van D66 en eindigt daarom een restzetel extra bij FvD.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 07-05-2019 23:41:12 ]
  dinsdag 7 mei 2019 @ 23:03:46 #11
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_186685722
Wat doen jullie met de verliezers van de globalisatie?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 23:10:25 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186685938
Waarom is de gemiddelde leeftijd van jullie kandidaten 22 jaar? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 mei 2019 @ 23:27:34 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186686439
Ik lees dat jullie alle EU-software open source willen maken om zo de afhankelijkheid van monopolistische bedrijven te verkleinen, welke monopolistische bedrijven hebben jullie het dan over en hoe kan het open source maken van EU-software de afhankelijkheid van deze bedrijven verkleinen?

Ook lees ik dat jullie kunstmatige intelligentie beschikbaar en toegankelijk voor iedereen willen maken door de investeringen van de Europese Investeringsbank voor KI te verhogen naar
tenminste 1 miljard euro vanaf 2020. Evenals dat er één centraal loket moet komen
voor "KI-dienstverlening op verzoek", dat toegang geeft tot KI-bronnen in de EU.

Is KI momenteel momenteel niet beschikbaar en toegankelijk voor iedereen met gratis open source libraries als TensorFlow en frameworks als Torch? En op welke KI-bronnen in de EU doelen jullie en hoe zien jullie dit vormgegeven?

[ Bericht 29% gewijzigd door FlippingCoin op 07-05-2019 23:42:10 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 7 mei 2019 @ 23:54:06 #14
459912 FlippingCoin
pi_186687001
quote:
Streef naar volledige gelijkheid en diversiteit voor ondervertegenwoordigde groepen in de publieke sector in de lidstaten en bij de EUinstellingen, door invoering van voorkeursbehandeling, te rapporteren over
diversiteit en te voorzien in specifieke behoeften.
Zou dit dus ook betekenen een voorkeursbehandeling van van politiek rechts-georiënteerde docenten en professoren binnen het onderwijs?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_186687072
Leuk initiatief

En erg gedurfd op een forum als deze, aangezien de meeste geluiden tegen een EU zijn.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 23:59:11 #16
459912 FlippingCoin
pi_186687096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:58 schreef Vollenhoven het volgende:
Leuk initiatief

En erg gedurfd op een forum als deze, aangezien de meeste geluiden tegen een EU zijn.
Prima podium om men te overtuigen kan je ook denken. :Y
pi_186687106
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Prima podium om men te overtuigen kan je ook denken. :Y
Precies
  woensdag 8 mei 2019 @ 00:24:34 #18
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186687474
Terugvoltpost.
pi_186688000
Zouden jullie een nationaal bindend referendum accepteren, ongeacht de uitslag? En als dat een negatief Europese stem is ook?
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_186689332
Hopen jullie niet gewoon stiekem op wat zetels zodat jullie geld kunnen scheppen voor niks doen? Een beetje zoals die D66 debiel gedaan heeft.
pi_186689348
Hoe staan jullie tegenover de massale immigratie cq import van kanslozen en de bootladingen vluchtelingen die per dag in Europa aankomen waar de deuren wagenwijd openstaan voor dit soort asielzoekers?
  woensdag 8 mei 2019 @ 07:38:43 #22
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186689352
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:01 schreef de_boswachter het volgende:
Een nieuwe partij, harstikke leuk! Maar zijn jullie niet bang dat het bij een éénmalig avontuur blijft, net als veel van jullie voorgangers? Ik bedoel, de Partij voor het Feest van Johan Vlemmix was ook een goed initiatief, alleen zijn dit soort partijen nooit een lang leven beschoren. Wat maakt jullie anders dan de 'one-hit-wonders' ?
Partij van de Toekomst was het, en hij moest de minister van Feest worden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186689459
Wat zijn jullie standpunten in het geopolitieke slagveld wat er op dit moment gaande is? Hoe kijken jullie aan tegen de staatkundige vraagstukken en wat zijn jullie doelen, liefst onderbouwd met geografisch gefundeerde argumenten?
pi_186690512
Zijn ze nu live?
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:40:28 #25
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_186690598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:35 schreef Sofia2019 het volgende:
Zijn ze nu live?
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]

Op 9 mei van 19:30 tot 21.00 krijgt FOK! de kans twee kandidaat-europarlementariërs van deze partij te onderwerpen aan een vragenvuur. Dat gaat gebeuren in dit topic. Jullie kunnen nu al je vragen stellen in dit topic.

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:43:35 #26
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186690648
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:42 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb mijn stembiljet al verscheurd bij ontvangst, ik geloof die praatjes niet van die beroepsleugenaars die geen kennis hebben van wat er op straat leeft bij het volk.
nou dan heb je dus ook niets te zoeken in dit topic.. :')
Robert Moog died for our synths
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:44:51 #27
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_186690672
Het is hier dan ook paarlen voor de zwijnen werpen. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:49:43 #28
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186690751
OT: Leuk dat jullie dit doen, ik zit serieus te overwegen om op jullie te stemmen.

Wat is jullie standpunt over artikel 13? Ik kon daar niet zo snel iets over vinden in jullie programma.
pi_186690764
Hoe denken jullie een Verenigde Staten van Europa te realiseren, terwijl de meerderheid van de Europeanen zichzelf niet als Europeaan beschouwt, maar als inwoner van zijn land en/of regio?
  Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 09:58:19 #30
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186690880
Hoe denken jullie een derde oorlog te voorkomen als je ongewild een verenigd Europa wil creëren uit verschillende volkeren? De geschiedenis heeft bewezen dat deze niet graag samen gaan.
En zijn jullie van plan om de Europese politiek democratisch te maken?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:58:51 #31
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_186690888
Ik heb 2 vragen :@

1) Ik ben van mening dat 1 Verenigd Europa op een mondiale markt beter is voor ons als Europa (diegene die dat niet vinden komen nooit buiten Nederland heb ik het idee).
We kunnen als onafhankelijke landen niet op boxen tegen de VS, India, China etc.
Het heeft vele voordelen:
- 1 Belastingstelsel (VB: geen Pool die minder verdiend dan ons)
- 1 wetgevende macht (VB: Vuurwerk is overal legaal en niet in bepaalde landen)
- 1 educatie stelsel (VB: je diploma wordt in heel Europa erkend).
- 1 bancaire unie (VB: Geen Griekse en Italiaanse toestanden meer)
- 1 ga zo maar door
en... (in mijn ogen ook)
- 1 regering
Hoe denken jullie dat laatste te bewerkstellen? Want zo maar 27 regeringen opdoeken is lastig te behalen. Ja er zullen "gouverneurschappen" en overheidskantoren en instanties blijven maar complete regeringen opdoeken zal lastig worden want die regeringen zullen er ook mee in moeten stemmen.

2) Hoe denken jullie een weerwoord te kunnen bieden tegen het populisme omtrent kilmaat?
Baudet is erg populair met z'n "Klimaat waanzin" en propageert met de een bonnetje van 1000 miljard voor Nederland alleen, terwijl als we elke dag wachten de rekening steeds hoger wordt (alhoewel die 1000 miljard erg overdreven is als het voor de VS maximaal 5000 is). Sceptisch zijn is prima maar het ontkennen (wat hij roept op partij congressen) is erg eng.
99 van de 100 onderzoeken over klimaat laten een eenduidig beeld zien maar Thierry laat net dat ene onderzoek overkomen alsof al die 99 andere onderzoeken compleet onzin zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door nils7 op 08-05-2019 11:21:10 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_186691171
Ik volg VOLT al meer dan een jaar en deel heel veel standpunten met ze.

Maar over één ding heb ik nog niets kunnen vinden:

Wat is het standpunt van VOLT met betrekking tot de maandelijkse verhuizing van het Europees Parlement van Brussel naar Straatsburg?
pi_186691202
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:08 schreef tompsv18 het volgende:
Want er zijn nog niet genoeg linkse partijen in Nederland..
Ik heb me niet heel verdiept in hun standpunten, maar progressief is iets anders dan links en volgens mij is Volt eerder een (centrum)rechtse partij à la D66 dan een linkse partij. Als dat anders is, laat ik me graag overtuigen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 10:29:47 #34
236264 crew  capricia
pi_186691363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:25 schreef diepzeekroket het volgende:
heee caprice waar om heb jij ongevraagd mijn vraag veranderd
Zie FB.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_186691872
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 07:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Partij van de Toekomst was het, en hij moest de minister van Feest worden.
Zie je, ik ben het al vergeten.
U MAD?
pi_186691892
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef nils7 het volgende:

1) Ik ben van mening dat 1 Verenigd Europa beter op een mondiale markt beter is voor ons als Europa (diegene die dat niet vinden komen nooit buiten Nederland heb ik het idee).
We kunnen als onafhankelijke landen niet op boxen tegen de VS, India, China etc.
- 1 ga zo maar door
en... (in mijn ogen ook)
- 1 regering
Hoe denken jullie dat laatste te bewerkstellen? Want zo maar 27 regeringen opdoeken is lastig te behalen. Ja er zullen "gouverneurschappen" en overheidskantoren en instanties blijven maar complete regeringen opdoeken zal lastig worden want die regeringen zullen er ook mee in moeten stemmen.

2) Hoe denken jullie een weerwoord te kunnen bieden tegen het populisme omtrent kilmaat?
Baudet is erg populair met z'n "Klimaat waanzin" en propageert met de een bonnetje van 1000 miljard voor Nederland alleen. Sceptisch zijn is prima maar het ontkennen (wat hij roept op partij congressen) is erg eng.
99 van de 100 onderzoeken over klimaat laten een eenduidig beeld zien maar Thierry laat net dat ene onderzoek overkomen alsof al die 99 andere onderzoeken compleet onzin zijn.
_O_
pi_186691916
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef Plompzakker het volgende:
Hoe denken jullie een derde oorlog te voorkomen als je ongewild een verenigd Europa wil creëren uit verschillende volkeren?
:")
quote:
De geschiedenis heeft bewezen dat deze niet graag samen gaan.
Kan je dit onderbouwen?
quote:
23 mei is er toch een stemming?
  woensdag 8 mei 2019 @ 11:37:27 #38
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186692453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 11:04 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

:")
[..]

Kan je dit onderbouwen?
[..]

23 mei is er toch een stemming?
Ik dacht dat dit een Volt Q&A was, niet een Vollenhoven interview. Laat hem lekker zijn vragen stellen.
pi_186692927
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:44 schreef klappernootopreis het volgende:
Het is hier dan ook paarlen voor de zwijnen werpen. :')
eens
pi_186693139
Ik heb de volgende vragen: hoe komen jullie er bij om te denken dat een federaal Europa, met allemaal mensen die helemaal niets met elkaar hebben (een Griek voelt zich nog meer verbonden met niet-Europese Middenlandse Zeelanden dan met bijvoorbeeld Polen) en landen (dan Staten) die qua inkomen en welvaart enorm verschillen kan werken?

En waarin zou dat beter zijn dan het huidige systeem of een systeem waar samenkomende regeringsleiders en ministers alles zouden beslissen?

Vergelijk het alsjeblieft niet met de Verenigde Staten van Amerika, waar een gezamelijke geschiedenis en een gezamelijke taal een band geeft tussen de Staten, hoe groot de verschillen ook zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186693812
Ik heb de standpunten bekeken en vraag mij vooral af hoe ze dit allemaal gaan betalen.
pi_186694504
In een tijd waarin steeds meer mensen afkeer krijgen van de EU en de inmenging die de EU heeft op nationale politiek willen jullie meer EU onder meer door een pan-europese politieke partij op te richten. Waarom zou dit een goed idee zijn? Hoe wil je ervoor zorgen dat mensen niet juist een nog grotere afkeer gaan krijgen van de EU. Waarom is het antwoord van Pro-EU partijen op EU-perikelen steevast "meer EU" en nooit "Misschien moeten we een stapje terugdoen om het draagvlak te vergroten"?
pi_186694781
quote:
Hoe denken jullie een derde oorlog te voorkomen als je ongewild een verenigd Europa wil creëren uit verschillende volkeren? De geschiedenis heeft bewezen dat deze niet graag samen gaan.
Moet je vooral op de VVD en dus Alde blijven stemmen :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_186694841
Jullie doen in meerdere lidstaten mee. Normaliter zoeken partijen van dezelfde politieke kleur uit verschillende landen aansluiting door middel van een fractie in het EP. Willen de verschillende nationale volt-verkozenen plaatsnemen in zo een fractie, of als volt'ers bij elkaar gaan zitten in het ep, en zo een 'partijfractie' creëren?
  woensdag 8 mei 2019 @ 14:15:15 #45
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186694944
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 14:10 schreef Degodvader het volgende:
Jullie doen in meerdere lidstaten mee. Normaliter zoeken partijen van dezelfde politieke kleur uit verschillende landen aansluiting door middel van een fractie in het EP. Willen de verschillende nationale volt-verkozenen plaatsnemen in zo een fractie, of als volt'ers bij elkaar gaan zitten in het ep, en zo een 'partijfractie' creëren?
Dat was mijn vraag ook :D
Spoilers!
  woensdag 8 mei 2019 @ 14:20:59 #46
33189 RM-rf
1/998001
pi_186695025
Jongeren mogen niet zomaar stemmen, pas vanaf hun 18de mogen ze gaan stemmen omdat men van mening is dat te jong betekent dat deze niet de verantwoordelijkheid hebben om hun keuze af te wegen..

echter, een groot deel van de kiezers is nu erg oud, een kwart van de kiezers is nu boven de 65 jaar (cijfers 2017 CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)den-65-jaar-of-ouder)

terwijl deze mensen gezien de gemiddelde leeftijd waarschijnlijk hooguit nog de komende 10 tot hooguit 15 jaar meemaken, een deel hiervan niet eens erg bewust.

zou het niet een eerlijk idee zijn om ook die oude kiezers die vermoedelijk de gevolgen van hun politieke keuze niet zelf hoeven te ondergaan, net als te jonge kiezers het stemrecht te ontnemen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_186695036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 14:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag ook :D
Is ook gewoon een goede vraag ;)
  woensdag 8 mei 2019 @ 14:52:42 #48
286575 Roces18
Chef de party
pi_186695537
Ik heb jullie website doorgenomen en de volgende vragen:

1) Jullie willen de 'EU terug aan de mensen geven', kan je mij vertellen wanneer de EU ooit van de mensen is geweest? Voor mij is de EU sinds jaar en dag altijd al een eigen schip geweest.
2) Jullie willen de 'EU rechtvaardig maken' met bijvoorbeeld 'geen armoede in europa' of 'uitstekend onderwijs'. Dit zou betekenen dat de rijkere landen moeten betalen. Waarom denk je dat zij 'solidair' zullen zijn? Dit creeert alleen maar nationalisme en een afkeer tegen de EU. Eigenlijk zorgt meer EU voor meer haat jegens de EU is mijn idee.
3) Reinier zegt: 'Door globalisering zijn de grootste problemen vandaag de dag grensoverschrijdend. De opkomst van nationalistische partijen zorgt er juist voor dat we die problemen niet gaan oplossen.' Vind ik nogal een statement nationalistisch is immers niets meer dan vaderlandsliefde hebben. Is Reinier niet nationalistisch dan? Waarom zou hij het nederlandse volk moeten vertegenwoordigen dan?
4) Jullie hebben veel onervaren en jonge mensen op de lijst staan. Dit terwijl landelijke partijen juist ervaren mensen die kant opsturen. Is dit geen stap te snel?
5) Ik zie dat het grootste probleem dat jullie willen tacklen in de bio's die ik lees, milieu is. Klimaat staat op 1 zo ongeveer maar veelal willen jullie dit op europees niveau oplossen. Is dit niet zeer naief? Europa is koploper als het gaat om milieu, terwijl je juist op mondiaal niveau veel meer kan bereiken. Het rendement t.o.v. je investering in Europa zal nihil zijn en er is geen weldenkend econoom of ondernemer die hier zijn geld in zal steken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 8 mei 2019 @ 14:54:14 #49
459912 FlippingCoin
pi_186695567
quote:
Doorbreek het glazen plafond, en zorg ervoor dat het in 2025 wettelijk
verplicht is dat vrouwen vertegenwoordigd zijn in Raden van Bestuur van
beursgenoteerde bedrijven en eis daarbij dat bedrijven rapporteren over salaris
en evenwichtige verdeling van functies tussen seksen.
Waarom kiezen jullie voor de weg van sancties i.p.v. het probleem aan te pakken bij de kern, de ongelijke taakverdeling binnen een typisch gezin? Zou het stimuleren van een gelijke werkverdeling van man en vrouw niet ook een hogere doorstroom naar besturende functies resulteren voor vrouwen maar dan zonder dat de vrouwen er op aan worden gekeken dat zij daar zitten door een quota, evenals een beter band tussen vader en kind of kinderen en een grotere gelijkheid tussen de seksen? Zeker voor een land als Nederland waarin vrouwen de minste uren werken van heel Europa en het grootste verschil tussen gewerkte uren tussen man en vrouw bestaat lijkt mij dit een goede beweging.
  woensdag 8 mei 2019 @ 14:57:02 #50
286575 Roces18
Chef de party
pi_186695609
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2019 14:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom kiezen jullie voor de weg van sancties i.p.v. het probleem aan te pakken bij de kern, de ongelijke taakverdeling binnen een typisch gezin? Zou het stimuleren van een gelijke werkverdeling van man en vrouw niet ook een hogere doorstroom naar besturende functies resulteren voor vrouwen maar dan zonder dat de vrouwen er op aan worden gekeken dat zij daar zitten door een quota, evenals een beter band tussen vader en kind of kinderen en een grotere gelijkheid tussen de seksen? Zeker voor een land als Nederland waarin vrouwen de minste uren werken van heel Europa en het grootste verschil tussen gewerkte uren tussen man en vrouw bestaat lijkt mij dit een goede beweging.
Biologie willen ontkennen door te discrimineren ? Dat concludeer ik uit jouw gequote stukje tekst.
  woensdag 8 mei 2019 @ 15:02:01 #51
459912 FlippingCoin
pi_186695686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 14:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Biologie willen ontkennen door te discrimineren ? Dat concludeer ik uit jouw gequote stukje tekst.
Het gequote stuk tekst komt hieruit:

https://d3n8a8pro7vhmx.cl(...)01_04-compressed.pdf
  woensdag 8 mei 2019 @ 15:02:10 #52
286575 Roces18
Chef de party
pi_186695690
Ik lees ook dat jullie voornamelijk de EU proberen te verdedigen met bijv. de noodzaak van grensoverscheidende oplossingen (hiervoor deden we altijd verdragen afsluiten) en bijv. een ijzeren vuist maken t.o.v. van het grote boze rusland en het gemene china. Ik zie jullie voornamelijk lovend over de EU en maar weinig kritisch.

De vraag is dan ook, waarom is de EU nodig? Wat kan de EU wat landen zonder de EU niet kunnen doen? @Nikonlover
pi_186695786
• Hoe kun je als politieke partij met droge ogen niet aan de AVG voldoen, aangezien je niet verplicht mag worden cookies toe te staan?
• Betekent een humaan migratiebeleid dat iedereen met een zielig verhaal Europa in mag komen en nooit meer weg hoeft?
• Jullie zeggen: geen armoede in Europa. Wat is jullie definitie van Armoede? En hebben jullie een kostenberekening gemaakt en hoe ziet die eruit? Betekent dat, dat rijke landen veel moeten betalen aan de zuidelijker gelegen landen?
• Jullie zeggen dat partijen verplicht de standpunten over actuele onderwerpen moeten openbaren. Wat nou als een partij hierover geen mening heeft en er dus niet mee doet? Is dat ook een optie, of moet er dan ook verplicht standpunt worden ingenomen? En als dat niet per se hoeft, dan kan iedereen toch zeggen daar geen standpunt over te hebben?
• de EU moet nog duurzamer worden. Heeft dit wel nut? Want globaal gezien hebben wij al een relatief lage uitstoot. Heeft het nut dit nog verder te verlagen? Kan er niet eerst naar de opkomende landen worden gekeken?
• Jullie willen een crisis voorkomen (er staat crises) door een minister van Financiën aan te stellen in de EU. Heeft dit nut en is dat ook bewezen? Niemand wil een crisis, dus als je dat aan kunt zien komen zullen de landen daar zelf ook wat aan doen?
pi_186695833
Hebben jullie het complete plan doorgerekend qua kosten en is de uitkomst realistisch? Of gaan jullie dit achteraf berekenen en kijken jullie dan wel hoe je het voor elkaar gaat krijgen?
pi_186697779
Willen jullie meer of minder EU/ambieren jullie een EU superstaat?

Excuses. Ik lees het al in de partij-standpunten. Nieuwe vraag. Op wie hebben jullie zelf eerder gestemd?
pi_186699282
Hoe kijken jullie naar de groeiende nationalistische/patriottistische beweging door heel Europa? Waarom denken jullie dat jullie het wel bij het rechte eind hebben?

En bovenal: hebben jullie andere, niet-economische argumenten voor het uitbreiden van de macht van de Europese Unie?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186699438
De EU staat bekend om de verspilling van geld, dat hele bureaucratische circus dat op en neer trekt van Brussel naar Straatsburg, parlementariërs die graaien uit de ruif, miljarden aan vage subsidies. Ik zou graag zien dat er wordt bespaard en dat de verplichte afdracht van Nederland omlaag gaat. Is dat mogelijk?
pi_186699975
https://twitter.com/Jossedevoogd/status/1125674891439685632

Een partij die andere partijen wil uitsluiten doet voor mij niet mee.
pi_186700974
Bent u in staat beleid te maken dat in de kern verschilt tussen stad en platteland? (in het kader van reistijden, culturele kwesties, bebouwing, bewoning)

U zegt dat u links progressief ingesteld bent. Maakt u ook ruimte voor de zwevende kiezer in uw partijstandpunten? Aangezien u nieuw binnenkomt in de roulatie van de partijenlijst lijkt me dit wel een vooraanstaand punt, omdat uw agenda nog geen vangnet heeft (als in, uw standpunten zijn niet te reflecteren omdat er in het verleden nog niemand op u heeft gestemd)

In het kader van klimaat; rekent u de aanwezige natuur in Europa mee als factor in de koolstofdioxide uitstoot of is alleen de menselijke aanwas hierin debet?
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 8 mei 2019 @ 19:37:08 #60
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_186701034
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 15:10 schreef Jantje2k het volgende:
Hebben jullie het complete plan doorgerekend qua kosten en is de uitkomst realistisch? Of gaan jullie dit achteraf berekenen en kijken jullie dan wel hoe je het voor elkaar gaat krijgen?
Dat is Europees eigen he.

Maar okay; resumerend op mijn andere vraag:

Hoe komen jullie op voor de mensen die niet in steden wonen?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_186702362
Ik heb na een reportage op de radio vandaag nog een vraag: nogal wat landen in de EU zijn zwaar corrupt, met waarschijnlijk Roemenië als ergste daarin. Hoe denken jullie een federatie te vormen met zulke landen binnen de federatie? Is daar sowieso over nagedacht?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186704676
Laat maar, fout gekeken
pi_186704889
Is deze partij 'rechts'? Dan mogen ze winnen van mij!
Cindy De Vuyst
  woensdag 8 mei 2019 @ 21:29:49 #64
459912 FlippingCoin
pi_186705160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 18:59 schreef Jurian95 het volgende:
https://twitter.com/Jossedevoogd/status/1125674891439685632

Een partij die andere partijen wil uitsluiten doet voor mij niet mee.
Goed punt wel, aan de eigen diversiteit kan ook wel wat verbeterd worden tenzij ze Amsterdam representeren. :D
pi_186705196
Jullie weten dat dit een kansloze onderneming is. Waarom proberen jullie het toch?
pi_186705620
Jullie willen dat de EU volledig transparant wordt.

• Welke salarissen keren jullie jezelf uit?
• Willen jullie een maximum gaan opleggen aan wat EU parlementsleden mogen verdienen?

Of is dit al wettelijk geregeld?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 mei 2019 @ 21:49:59 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186706026
Nav wat ik hierboven lees; hoe wil Volt opkomen voor de gewone Nederlander in het parlement? Welke doelen heeft de partij voor ogen om het leven in Europa dragelijker te maken?

Op het eerste gezicht lijkt het vooral een partij voor welgestelde mensen te zijn die strijdt voor een ideologisch doel, in plaats van een partij die een ideologie gebruikt om op te komen voor een bepaalde groep kiezers.

Wil Volt tegenwicht bieden tegen rechtspopulisme? En als dat inderdaad het geval is, waarom denken jullie dat dit de juiste manier is? Naar mijn idee zal populisme bestrijden met populisme het spectrum alleen maar verder polariseren, zoals ook in Amerika is gebeurd in aanloop van de verkiezingen in 2016.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 9 mei 2019 @ 07:52:28 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186715005
quote:
1. Geef ieder individu toegang tot dezelfde rechten, procedures en samenlevingsvormen.
2. Doorbreek het glazen plafond en verplicht vrouwelijke bestuursleden in ieder groot bedrijf vanaf 2025.
Hahah.. Vertaling:

1. Iedereen dezelfde rechten. Gelijk. De overheid moet jou exact hetzelfde behandelen ongeacht geslacht, status, gezondheid, geaardheid...

2. Behalve een kleine set vrouwen die zich al aan de top van de samenleving begeven... die moeten nu via overheidsdwang toegang krijgen tot bestuursfuncties ongeacht of ze de beste kandidaat zijn voor de positie...want dat is belangrijk... louter en alleen op basis van hun geslachtsdeel. Want... gelijkheid is discrimineren op geslachtsdelen.. maar alleen als je vrouwen voortrekt.. want redenen... vertrouw ons nou maar.. wij hebben harde principes.. denken we.. misschien? Who cares... vrouwen zijn minderheden die beschermd moeten wo... wacht.. vrouwen zijn een meerderheid?... ok luister... tsja.. verzin zelfs eens wat

Heel sterk, hoor.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_186716267
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:49 schreef Nattekat het volgende:
Nav wat ik hierboven lees; hoe wil Volt opkomen voor de gewone Nederlander in het parlement? Welke doelen heeft de partij voor ogen om het leven in Europa dragelijker te maken?

Op het eerste gezicht lijkt het vooral een partij voor welgestelde mensen te zijn die strijdt voor een ideologisch doel, in plaats van een partij die een ideologie gebruikt om op te komen voor een bepaalde groep kiezers.

Wil Volt tegenwicht bieden tegen rechtspopulisme? En als dat inderdaad het geval is, waarom denken jullie dat dit de juiste manier is? Naar mijn idee zal populisme bestrijden met populisme het spectrum alleen maar verder polariseren, zoals ook in Amerika is gebeurd in aanloop van de verkiezingen in 2016.
Alleen verstokte idealisten denken nog het populisme te kunnen bestrijden. Terwijl ze juist de voedingsbodem zijn voor het opkomende populisme.

Dus hoe harder ze denken te strijden voor hun eigen zaak, hoe blijer de populist.
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:25:07 #70
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186719840
Hebben jullie vandaag als dag voor de livechat uitgekozen omdat het vandaag Europadag is?
Spoilers!
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:40:28 #71
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186720115
Waar begin je als je een politieke partij wil opzetten?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186720328
Wat is jullie visie op de relatie tussen Israel en Iran? en hoe moet de EU hiermee omgaan?
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:01:56 #73
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186720489
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2019 07:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hahah.. Vertaling:

1. Iedereen dezelfde rechten. Gelijk. De overheid moet jou exact hetzelfde behandelen ongeacht geslacht, status, gezondheid, geaardheid...

2. Behalve een kleine set vrouwen die zich al aan de top van de samenleving begeven... die moeten nu via overheidsdwang toegang krijgen tot bestuursfuncties ongeacht of ze de beste kandidaat zijn voor de positie...want dat is belangrijk... louter en alleen op basis van hun geslachtsdeel. Want... gelijkheid is discrimineren op geslachtsdelen.. maar alleen als je vrouwen voortrekt.. want redenen... vertrouw ons nou maar.. wij hebben harde principes.. denken we.. misschien? Who cares... vrouwen zijn minderheden die beschermd moeten wo... wacht.. vrouwen zijn een meerderheid?... ok luister... tsja.. verzin zelfs eens wat

Heel sterk, hoor.
Ik denk dat ze met punt 1 ook doelen op bijvoorbeeld een Europa-breed homohuwelijk. In Nederland is iedereen inderdaad voor de wet gelijk, maar in Oost-Europa nog niet.

Deel 2 slaat inderdaad nergens op, 99% van de mannen en vrouwen heeft geen bestuurlijke functie en vrouwen die al in de subtop van het bedrijfsleven zitten hebben echt geen steun nodig. Dat zijn meestal al miljonairs. Dat feministen zich zo druk maken om de problemen van de 1% heeft mij altijd verbaasd.
pi_186720917
Ik woon in Spanje en denk erover om Volt te stemmen. Binnen de huidige Europese structuur is Volt España wat anders dan Volt Nederland. Hoe gaan jullie garanderen dat alle Volts samen een blok kunnen vormen met dezelfde standpunten. En stel er moeten partijen bij om de minimale grootte te bereiken, met welke partijen zien jullie een coalitie zitten?

Bonus: wat vinden jullie van de Catalaanse onafhankelijkheidskwestie?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 mei 2019 @ 14:55:08 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186721515
De EU staat er niet om bekend om erg democratisch te zijn, een belangrijk argument van de sceptici. De onlangs aangenomen copyrightwet is een mooi voorbeeld van hoe lobbyisten (platenmaatschappijen, belanghebbenden van de oliepijpleiding tussen Rusland en Duitsland) het daadwerkelijk voor het zeggen hebben. In nationale regeringen zoals de Nederlandse hebben lobbyisten veel minder macht, en de kiezers dus automatisch meer.

Wat is voor jullie de belangrijkste reden om meer macht te geven aan de EU, en minder aan de individuele landen, en willen jullie om dit te bereiken ook bovenstaande corruptie binnen het parlement aanpakken om de EU democratisch te houden?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_186723673
Leuk dat jullie hieraan meedoen, ik heb de volgende vragen:

1. Zijn jullie van mening dat natiestaten tot oorlog leiden? Zijn jullie van mening dat de EU voor vrede zorgt? Graag toelichting.

2. Zijn de positieve resultaten die aan de EU worden toegedicht niet veelal bereikt door andere organisaties? Neem de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (1815), het oudste nog bestaande internationale samenwerkingsverband: samenwerking op gebied van vaarwegen heeft tot een grote Europese welvaartsstijging geleid. Een ander voorbeeld is normalisatie waardoor producten op dezelfde manier geproduceerd worden: wordt gedaan door normalisatieinstituten die lid zijn van de CENELEC en de IEC. Het derde en laatste voorbeeld: voor arbeidsrechten en sociale zekerheid werd al lang voor de EU gestreden door uiteenlopende mensen en organisaties, de Wet cao is in Nederland sinds 1927 van kracht, wat is de meerwaarde van de EU op dit gebied geweest?

3. Wat is jullie reactie op de aanpassing van auteursrechten door het Europees Parlement op 12-09-2018? Zien jullie dit als internetcensuur? Hoe past dit bij het beeld wat EU-sympathisanten willen oproepen dat de EU altijd voor meer vrijheid heeft gezorgd?

4. Hoe kan de EU direct zaken doen met steden en provincies, zoals Frans Timmermans dat zou willen?

5. Is er een punt waarop jullie zouden kunnen toegeven: de EU is definitief mislukt, laten we een Nexit inzetten, of de EU geheel ontbinden. Wanneer zou dit zijn?

6. Wanneer is de EU voor VOLT definitief geslaagd?

7. Wat doet de kritiek dat jullie overwegend hoofdstedelijke, blanke, hoogopgeleide (Erasmus-programma alumni), kosmopolitische wereldverbeteraars zonder idee wat er leeft onder 'de gewone man' met jullie?

8. Welke garantie geven jullie aan jullie achterban dat VOLT zich blijft inzetten voor het realiseren van partijdoelen wanneer jullie eenmaal in de stroperige EU-machine terecht komen en mogelijk veel weerstand zullen ondervinden?

9. Hoe reageren jullie op voorstellen van meerdere prominente EU-politici om wat zij populisten en/of nationalisten noemen te dwarsbomen met EU-regelgeving?

10. Waarom noemen jullie jezelf VOLT, gelet op het feit dat bliksem(inslag) als symboliek doorgaans geassocieerd wordt met fascisme?

[ Bericht 2% gewijzigd door Oostwoud op 09-05-2019 19:54:28 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:08:50 #77
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186726016
2 dingen die ik absoluut niet wil:

1. In een transferunie zitten. Eigenlijk zitten we dat al. Wat vinden jullie daar zelf van en willen jullie garanties afgeven dat we daar niet (nog) verder in verwikkeld raken?

2. De Nederlandse / Noord (West) Europese identiteit verliezen. Ik wil niet dat Polen, Grieken, Spanjaarden, Hongaren etc zich hier blijvend mogen vestigen. Wat vinden jullie daarvan en welke garanties kunnen jullie mij hierover geven?
pi_186726067
Aan Lars Jongerius@
Is mevr. Langerius van de PvdA een familielid van je ?
Stel dat de fracties zo blijven.
In welke fractie zouden jullie dan deelnemen ?
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:26:49 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726420
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van deze partij gehoord. Volgens de OpeningsPost zijn jullie voor een federaal Europa. Waar houdt voor jullie de soevereiniteit van het eigen land op en begint de soevereiniteit van de EU?

Wat ik me ook altijd afvraag bij federalisten: het mag denk ik duidelijk zijn dat het merendeel van de bevolking tegen meer macht in Europa is. Nou kan ik me voorstellen dat ook minderheidspartijen hun mening uitdragen omdat er ook mensen zijn die daar achter staan maar meer macht naar Europa, veel eigen soevereiniteit afstaan lijkt me iets waar 'men' het mee eens moet zijn dus ik vind dat persoonlijk niet echt iets voor een minderheidspartij. Dan ga je op die vertakking verkozen worden maar dat kan je nooit realiseren en zou je ook niet moeten willen realiseren als de meerderheid er niet op zit te wachten.

Hoe staan jullie daar in?
Laffe huichelaar
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:31:01 #80
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186726524
Hoe zouden jullie zeggen dat jullie jezelf verhouden tot de piratenpartij?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186726529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:26 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van deze partij gehoord. Volgens de OpeningsPost zijn jullie voor een federaal Europa. Waar houdt voor jullie de soevereiniteit van het eigen land op en begint de soevereiniteit van de EU?

Wat ik me ook altijd afvraag bij federalisten: het mag denk ik duidelijk zijn dat het merendeel van de bevolking tegen meer macht in Europa is. Nou kan ik me voorstellen dat ook minderheidspartijen hun mening uitdragen omdat er ook mensen zijn die daar achter staan maar meer macht naar Europa, veel eigen soevereiniteit afstaan lijkt me iets waar 'men' het mee eens moet zijn dus ik vind dat persoonlijk niet echt iets voor een minderheidspartij. Dan ga je op die vertakking verkozen worden maar dat kan je nooit realiseren en zou je ook niet moeten willen realiseren als de meerderheid er niet op zit te wachten.

Hoe staan jullie daar in?
Lijkt me gek als elke partij dezelfde standpunten zou innemen omdat het gros daar ook zo over denkt..
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:33:03 #82
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726573
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:31 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Lijkt me gek als elke partij dezelfde standpunten zou innemen omdat het gros daar ook zo over denkt..
Dat zeg ik niet. Maar een dergelijk standpunt zou door een heel land gedragen moeten worden imo. Dergelijke ingrijpende wijzigingen vind ik zo raar om op campagne te voeren want als verder niemand het wil heb je er niks aan.
Laffe huichelaar
pi_186726622
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar een dergelijk standpunt zou door een heel land gedragen moeten worden imo. Dergelijke ingrijpende wijzigingen vind ik zo raar om op campagne te voeren want als verder niemand het wil heb je er niks aan.
DE kiezers die stemmen op VOLT willen het wel.
Daarom moeten partijen ook compromissen sluiten.
Ik geef je gelijk dat het in de EU met alles grondwettelijk anders is geregeld maar toch.
pi_186726627
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:01 schreef de_boswachter het volgende:
Zeker leuk!:) We doen niet mee met alleen deze verkiezingen in gedachte. Dit is geen projectje voor de korte termijn, maar echt kijkend naar jaren en jaren. We zijn inmiddels al een jaar of drie bezig met langzaam opbouwen. Het begon met drie personen met een Facebook groep en nu hebben we meer dan 30.000 supporters. Dus ik kijk positief naar de toekomst :)
Daarnaast doen we natuurlijk mee in meer landen dan alleen Nederland, dus groter succes in een ander land draagt bij aan het totale succes van Volt :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:36:06 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726655
Welkom @VoltJason :)
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 19:37:18 #86
236264 crew  capricia
pi_186726688
Hallo Volt.
Welkom op fok!
Leuk dat jullie er zijn. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_186726704
Hallo allemaal trouwens,
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van FOK. Dus ik ga mijn best doen, maar als ik iets over het hoofd zie of iets onhandigs doe, hoor ik het graag. We beginnen gewoon bij de bovenste vraag en werken dan alles af :)
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 19:38:55 #88
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186726729
In welke landen zijn jullie allemaal actief?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:39:16 #89
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186726739
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:37 schreef VoltJason het volgende:
Hallo allemaal trouwens,
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van FOK. Dus ik ga mijn best doen, maar als ik iets over het hoofd zie of iets onhandigs doe, hoor ik het graag. We beginnen gewoon bij de bovenste vraag en werken dan alles af :)
Succes w/
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 19:40:02 #90
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186726757
Allereerst hartstikke bedankt dat jullie dit hier willen doen, leuk!
Ik ben sinds vorig jaar ofzo bekend met Volt omdat ik iemand ken die (ook op Facebook) veel met Europa bezig is en al vanaf de start trouw supporter is van jullie visie.
Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik ga stemmen eind mei, maar ik hou de ogen en oren open.

Mijn vraag aan jullie:

Welke mankementen zien jullie aan de huidige EU en wat zou je daaraan willen veranderen/verbeteren, en hoe?
Fuck the EBU.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:40:03 #91
485585 Saevio
Kalergi-plan. Zoek het op.
pi_186726758
@VoltJason

In hoeverre zijn jullie bekend, en wat gaat Volt doen met het Kalergi-plan?
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:40:06 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:37 schreef VoltJason het volgende:
Hallo allemaal trouwens,
Dat komt vast helemaal goed, het is allemaal niet zo lastig hier. Protip: vergeet door alle vragen van afgelopen week niet om ook het gesprek aan te gaan en te kijken naar de reacties op wat je zegt
Laffe huichelaar
pi_186726893
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:38 schreef Pharkus het volgende:
In welke landen zijn jullie allemaal actief?
We zijn actief in 32 landen op dit moment. Niet overal is het team even groot natuurlijk. In 13 landen hebben we ook een actieve politieke partij en in 8 daarvan doen we mee aan de verkiezingen (niet overal even makkelijk ivm drempels). In NL, DE, UK, BE, LU, DK, SE, ES doen we mee aan de verkiezingen ;) Om het kort te houden: op onze site www.stemvolt.nl kan je alle landen vinden ;)
pi_186726909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe zien jullie een federaal Europa zonder dat die macht corrumpeert zoals nu al het geval?
Hi BasEnAad, Het is super belangrijk dat Europa transparanter wordt, daarom wil Volt dat alle (!) politici in de EU laten zien hoe ze stemmen, met wie ze praten (dus ook lobbyisten), en hoe ze hun tijd besteden. Zo kunnen we beter in de gaten houden dat er geen corruptie plaats vindt.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:46:28 #95
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:45 schreef VoltJason het volgende:

[..]

We zijn actief in 32 landen op dit moment. Niet overal is het team even groot natuurlijk. In 13 landen hebben we ook een actieve politieke partij en in 8 daarvan doen we mee aan de verkiezingen (niet overal even makkelijk ivm drempels). In NL, DE, UK, BE, LU, DK, SE, ES doen we mee aan de verkiezingen ;) Om het kort te houden: op onze site www.stemvolt.nl kan je alle landen vinden ;)
Hoe schat je jullie kansen in? Om me een idee te geven van de grootte van deze partij
Laffe huichelaar
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 19:48:27 #96
54263 crew  Pharkus
pi_186726993
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:45 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Dank voor het antwoord, en een mooi begin, hopelijk lukt het jullie om je verder uit te breiden na deze verkiezingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pharkus op 09-05-2019 19:54:29 ]
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:48:56 #97
485587 Rochus-Misch
Man, Nederlands, noncomformist
pi_186727011
Beste Volters,

Hoe willen jullie pan-Europese samenwerking aangaan terwijl het unieke en authentieke karakter van de individuele staten gewaarborgd blijft?
Dit zou voor mij een absolute voorwaarde moeten zijn mocht ik mijn steun willen overwegen.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:49:18 #98
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186727026
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:45 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi BasEnAad, Het is super belangrijk dat Europa transparanter wordt, daarom wil Volt dat alle (!) politici in de EU laten zien hoe ze stemmen, met wie ze praten (dus ook lobbyisten), en hoe ze hun tijd besteden. Zo kunnen we beter in de gaten houden dat er geen corruptie plaats vindt.
Gaat dat niet enorm veel geld kosten? Het bureaucratische apparaat van de EU loopt nu al bijna de spuigaten uit, heb ik het idee.
pi_186727037
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef pferdfahrer het volgende:

Hi Pferdfahrer, we zijn het helemaal met je eens! Volt wil ook dat Europa verantwoordelijkheid kan nemen op belangrijke thema's zoals klimaat, veiligheid, migratie etc. Volt wil ook dat er een Europees leger komt: dit is effectiever en efficiënter, zeker ook om Europa een sterke (vrije en sociale) macht te laten zijn in de wereld. Zo kunnen we inderdaad een sterker front vormen tegen China of de VS als dat nodig is, maar ook krachtiger samenwerken.
pi_186727065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:40 schreef Moira. het volgende:
Allereerst hartstikke bedankt dat jullie dit hier willen doen, leuk!
Ik ben sinds vorig jaar ofzo bekend met Volt omdat ik iemand ken die (ook op Facebook) veel met Europa bezig is en al vanaf de start trouw supporter is van jullie visie.
Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik ga stemmen eind mei, maar ik hou de ogen en oren open.

Mijn vraag aan jullie:

Welke mankementen zien jullie aan de huidige EU en wat zou je daaraan willen veranderen/verbeteren, en hoe?
Goede vraag en leuk dat je ons volgt natuurlijk :)
We zien dat de EU niet slagvaardig, democratisch en transparant genoeg is. Om een paar punten te noemen:
Het parlement, het enige direct verkozen orgaan van de EU, heeft geen recht van initiatief en moet niet overal akkoord voor geven.
Bij veel beslissingen van de Raad is unanimiteit nog nodig. Dit zorgt ervoor dat een enkel land de rest allemaal tegen kan houden. Dat klinkt natuurlijk goed want dan kan de rest niets opdringen, maar zorgt er wel voor dat er vaak niet snel een beslissing genomen kan worden. Stel je voor dat we in Nederland alles met unanimiteit zouden bepalen. Dan zou er echt helemaal niets meer gebeuren :)
Een laatste concrete voorbeeld is wat Follow the Money nu mooi tevoorschijn tovert. Die dingen moeten echt gewoon beter geregeld worden.

Deze concrete voorbeelden willen we oplossen door meer macht aan het Parlement te geven, de raad met meerderheid te laten bepalen (2/3 meerderheid is bij veel beslissingen een goede optie), en door verplichte lobbyregisters e.d. in te stellen.
pi_186727085
Wat vinden jullie van het filmpje van de SP ?
pi_186727120
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:40 schreef Saevio het volgende:
@:VoltJason

In hoeverre zijn jullie bekend, en wat gaat Volt doen met het Kalergi-plan?
Haha ik ben bekend met het plan en een aantal theorieën die daarover bestaan. Volt is van plan helemaal niets met het Kalergi-plan te doen. Alles wat we van plan zijn, hoe we de toekomst van Europa zien, e.d. is te vinden in ons programma.
Daarnaast zijn wij voor democratische beslissingen en transparantie. Volgens mij past dat niet helemaal in de theorieën die hierover bestaan :)
pi_186727143
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat komt vast helemaal goed, het is allemaal niet zo lastig hier. Protip: vergeet door alle vragen van afgelopen week niet om ook het gesprek aan te gaan en te kijken naar de reacties op wat je zegt
Goed idee, Lars gaat nu bovenaan beginnen met de vragen van volgende week. Ik doe de nieuwe vragen die erbij komen :) Kijken of we het allemaal halen
pi_186727198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:28 schreef soeverein het volgende:
Hoe gaan jullie de sociale verzorgingstaat handhaven in een federaal Europa?

De film van de SP bijvoorbeeld toont al aan hoe lastig het nu is om dingen als minimum loon te handhaven door her vrijverkeer van personen en de grote verschillen in welvaart.

Mochten jullie voorstander zijn van het nivelleren binnen Europa, is daar draagvlak voor volgens jullie?
Hi soeverein, goede vraag, de sociale verzorgingsstaat is belangrijk en die wil Volt zeker behouden. Ook in een federaal Europa zullen staten hun eigen budgetten houden, waarvan een groot deel naar de sociale verzorgingsstaat zal gaan. Tegelijkertijd kunnen we wel beter beleid implementeren om in Europa als geheel (!) minder welvaartsverschillen te laten zijn: bijvoorbeeld het belasten van multinationals of kerosine door HEEL Europa (zodat geen land afzonderlijk daarin benadeelt wordt): dit geld kan worden geïnvesteerd in onderwijs, innovatie, of het verbinden van achtergestelde regio's in Europa: het gevolg is meer nivellering en een welvarender Europa. Voor nivellering is zeker draagvlak: er zijn veel mensen in Europa (terecht) gefrustreerd dat er zo'n scheve verdeling is in hoeveel belasting multinationals (bijvoorbeeld tech bedrijven) betalen vs de kleine ondernemer of burger.
pi_186727206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe schat je jullie kansen in? Om me een idee te geven van de grootte van deze partij
Afgelopen zondag waren de eerste peilingen van Maurice de Hond online. Daarin werd mensen gevraagd of welke partijen ze overwegen te stemmen. Volt had daarbij 4%, dat komt neer op 1 zetel! DENK stond ook op 4% en 50PLUS op 5%. Dus dat is een mooi teken. Natuurlijk is dat 'alleen maar' overwegen om op ons te stemmen, maar we gaan de laatste paar weken echt nog goed knallen op straat en social media :) dus heb er veel vertrouwen in dat we een zetel halen!
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:55:38 #106
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186727234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:52 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Haha ik ben bekend met het plan en een aantal theorieën die daarover bestaan. Volt is van plan helemaal niets met het Kalergi-plan te doen. Alles wat we van plan zijn, hoe we de toekomst van Europa zien, e.d. is te vinden in ons programma.
Ik kan er niet zo snel iets over vinden op deze site:
https://www.voltnederland.org/de_eu_rechtvaardig

Dit is namelijk erg vaag:

quote:
Ontwikkel één snelle en rechtvaardige asielprocedure die op EU-niveau wordt toegepast.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:57:10 #107
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186727284
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:52 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Goed idee, Lars gaat nu bovenaan beginnen met de vragen van volgende week. Ik doe de nieuwe vragen die erbij komen :) Kijken of we het allemaal halen
Geen druk, wat je niet redt, red je niet. En je kan altijd een keer gewoon casual, zonder ingepland moment, hier en daar je mening droppen in politieke topics of bij nieuwszaken
Laffe huichelaar
pi_186727293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:48 schreef Rochus-Misch het volgende:
Beste Volters,

Hoe willen jullie pan-Europese samenwerking aangaan terwijl het unieke en authentieke karakter van de individuele staten gewaarborgd blijft?
Dit zou voor mij een absolute voorwaarde moeten zijn mocht ik mijn steun willen overwegen.
Hoi :) Samenwerking hoeft helemaal niet ten koste te gaan van individuele verschillen. Zelf kijk ik zelfs liever naar de regio's, ipv staten. Binnen de staten zitten namelijk ook nog enorme verschillen.
We willen niet dat de EU alles gaat regelen en zich overal mee gaat bemoeien. Het tot 'eenheidsworst' maken van Europa is niet ons doel. De diversiteit in Europa is prachtig en in veel gevallen onze kracht. Volt wil samen de uitdagingen aangaan die we alleen niet op kunnen lossen, terwijl we de kleine dingen die lokaal geregeld kunnen worden, gewoon lokaal laten :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:58:30 #109
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186727326
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:54 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Afgelopen zondag waren de eerste peilingen van Maurice de Hond online. Daarin werd mensen gevraagd of welke partijen ze overwegen te stemmen. Volt had daarbij 4%, dat komt neer op 1 zetel! DENK stond ook op 4% en 50PLUS op 5%. Dus dat is een mooi teken. Natuurlijk is dat 'alleen maar' overwegen om op ons te stemmen, maar we gaan de laatste paar weken echt nog goed knallen op straat en social media :) dus heb er veel vertrouwen in dat we een zetel halen!
Dat zou mooi zijn! Ik zou mezelf toch wel politiek geëngageerd noemen, maar ik moet bekennen nog nooit van jullie gehoord te hebben.

Blijkt dat dus gewoon aan mij te liggen :'( Nu in ieder geval ook bij mij bekend
Laffe huichelaar
pi_186727332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Waarom zou je voor Volt stemmen in plaats van D66? Die partij belichaamt al het pro-federatie geluid in Nederland. Wat onderscheidt jullie van hen?
Hi Vader_Aardbei D66 spreekt zich inmiddels ook pro-EU uit inderdaad, dat vindt Volt heel goed! Echter is er een belangrijk verschil: Volt is een Europese partij, we zijn actief in 30 landen, met 30.000 mensen, dat is nog nooit eerder gedaan, ons beleid is geschreven met duizenden mensen in al die landen. D66 is een nationale partij, zij zitten samen met VVD in een fractie en moeten in het Europees Parlement ook nog eens met allemaal verschillende nationale (!) partijen in de fractie samenwerken: daarom stem je indirect ook op die partijen als je D66 stemt. Bij Volt stem je dus op een échte Europese partij
pi_186727337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:57 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Hoi :) Samenwerking hoeft helemaal niet ten koste te gaan van individuele verschillen. Zelf kijk ik zelfs liever naar de regio's, ipv staten. Binnen de staten zitten namelijk ook nog enorme verschillen.
We willen niet dat de EU alles gaat regelen en zich overal mee gaat bemoeien. Het tot 'eenheidsworst' maken van Europa is niet ons doel. De diversiteit in Europa is prachtig en in veel gevallen onze kracht. Volt wil samen de uitdagingen aangaan die we alleen niet op kunnen lossen, terwijl we de kleine dingen die lokaal geregeld kunnen worden, gewoon lokaal laten :)
Waarom is diversiteit prachtig ?
Ik zie het als botsende elementen.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:59:05 #112
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186727342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn! Ik zou mezelf toch wel politiek geëngageerd noemen, maar ik moet bekennen nog nooit van jullie gehoord te hebben.

Blijkt dat dus gewoon aan mij te liggen :'( Nu in ieder geval ook bij mij bekend
Ik kende Volt wel :7 Kijk mij eens politiek geëngageerd zijn.
pi_186727355
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:49 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Gaat dat niet enorm veel geld kosten? Het bureaucratische apparaat van de EU loopt nu al bijna de spuigaten uit, heb ik het idee.
Nee joh, heel veel dingen zijn super makkelijk te regelen. Kijk bijvoorbeeld naar het stemmen. Dat doen ze nu nog vaak met simpelweg handen op steken. Als je hier gewoon even een goed modern systeem voor inzet, kan je enorm snel en accuraat stemmen. Daarnaast kan je die stemmingen gelijk publiceren en iedereen kan alles mooi inzien :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:00:50 #114
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186727409
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:59 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Nee joh, heel veel dingen zijn super makkelijk te regelen. Kijk bijvoorbeeld naar het stemmen. Dat doen ze nu nog vaak met simpelweg handen op steken. Als je hier gewoon even een goed modern systeem voor inzet, kan je enorm snel en accuraat stemmen. Daarnaast kan je die stemmingen gelijk publiceren en iedereen kan alles mooi inzien :)
Dat is een goed voorbeeld van hoe het makkelijker kan. Automatiseren werkt ook goed om vast te leggen natuurlijk.

Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met het vastleggen van alle werkgerelateerde gesprekken waar jullie het over hadden?
Laffe huichelaar
pi_186727417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:51 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wat vinden jullie van het filmpje van de SP ?
Haha ik vind het echt een bijzondere keuze. Heel erg negatief ingestoken en over de top. Kritiek op Brussel kan ik goed begrijpen. Er zijn ook echt duidelijke verbeterpunten, dan vinden wij ook. Maar dit soort negativiteit helpt helemaal niemand verder... Daarnaast ziet het er ook best duur uit, ben benieuwd wat die gekost heeft :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:01:12 #116
485585 Saevio
pi_186727426
@VoltLars

Hoe wordt de financiering geregeld?

[ Bericht 16% gewijzigd door capricia op 09-05-2019 20:04:02 ]
pi_186727439
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:59 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Zijn er ook niet te veel moties.
Ik las pas dat er soms wel 200 op 1 dag zijn.
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 20:01:41 #118
236264 crew  capricia
pi_186727446
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:58 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi Vader_Aardbei D66 spreekt zich inmiddels ook pro-EU uit inderdaad, dat vindt Volt heel goed! Echter is er een belangrijk verschil: Volt is een Europese partij, we zijn actief in 30 landen, met 30.000 mensen, dat is nog nooit eerder gedaan, ons beleid is geschreven met duizenden mensen in al die landen. D66 is een nationale partij, zij zitten samen met VVD in een fractie en moeten in het Europees Parlement ook nog eens met allemaal verschillende nationale (!) partijen in de fractie samenwerken: daarom stem je indirect ook op die partijen als je D66 stemt. Bij Volt stem je dus op een échte Europese partij
In welke fractie zitten jullie dan? Of zijn jullie straks een eigen fractie, als je zetels haalt?
There is a name for it:
We call them Poor"
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 20:01:56 #119
288245 crew  Moira
pi_186727454
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:50 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Goede vraag en leuk dat je ons volgt natuurlijk :)
We zien dat de EU niet slagvaardig, democratisch en transparant genoeg is. Om een paar punten te noemen:
Het parlement, het enige direct verkozen orgaan van de EU, heeft geen recht van initiatief en moet niet overal akkoord voor geven.
Bij veel beslissingen van de Raad is unanimiteit nog nodig. Dit zorgt ervoor dat een enkel land de rest allemaal tegen kan houden. Dat klinkt natuurlijk goed want dan kan de rest niets opdringen, maar zorgt er wel voor dat er vaak niet snel een beslissing genomen kan worden. Stel je voor dat we in Nederland alles met unanimiteit zouden bepalen. Dan zou er echt helemaal niets meer gebeuren :)
Een laatste concrete voorbeeld is wat Follow the Money nu mooi tevoorschijn tovert. Die dingen moeten echt gewoon beter geregeld worden.

Deze concrete voorbeelden willen we oplossen door meer macht aan het Parlement te geven, de raad met meerderheid te laten bepalen (2/3 meerderheid is bij veel beslissingen een goede optie), en door verplichte lobbyregisters e.d. in te stellen.
Bedankt voor je antwoord!
Ik zal me nog even wat beter inlezen en straks ook deze vragen&antwoorden teruglezen. Wellicht tot in het stemhokje!
Fuck the EBU.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:03:31 #120
485585 Saevio
pi_186727506
@VoltJason @VoltLars

In meerdere EU landen komen steeds meer partijen met nationale trots in opstand tegen de invasie van "vluchtelingen". Hoe willen jullie hiermee gaan samen werken of overtuigen?
pi_186727514
quote:
5s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:55 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik kan er niet zo snel iets over vinden op deze site:
https://www.voltnederland.org/de_eu_rechtvaardig

Dit is namelijk erg vaag:
[..]

We hebben meerdere 'versies' van ons programma. De volledige versie is ongeveer 200 pagina's lang. Daar niet iedereen dat wil lezen hebben we ook nog een versie met een soort samenvatting van 30 en van 10 pagina's. En dan weer op de site nog kortere tekstjes. Alle ideeen die uitgewerkt zijn staan in de lange versie, de mapping of policies. Die kan je via de link hieronder vinden. Als er iets mist mag je je bij Volt aansluiten en meeschrijven ;) We hebben nog niet overal goede stukken over, maar alles wat we hebben, hebben we samen geschreven :) https://d3n8a8pro7vhmx.cl(...)cies_.pdf?1544518847
pi_186727529
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:57 schreef SgtPorkbeans het volgende:
In het Volt verkiezingsprogramma staat het streven naar een federaal Europa.
Waarom streven jullie naar zo'n staat waar uiteindelijk een marginale groep zich thuis zal voelen? Niet in de laatste plaats omdat ook in zo'n federatie noord zal fungeren als een pinautomaat voor zuid. Je kunt van een Griek geen Duitser maken en van een Italiaan geen Nederlander.

Willen jullie dit voorstel uiteindelijk via referenda voorleggen aan de volkeren van de lidstaten?
Hoi SgtPorkbeans, wij denken dat grote uitdaging zoals klimaat, veiligheid, migratie grensoverschrijdend zijn en dat we die alleen kunnen oplossen door beter samen te werken. Als een sterker Europa kunnen wij ook krachtiger optreden in de wereld, bijvoorbeeld in tijden van oorlog, of in handelsverdragen. Hiervoor moeten we als Nederland dan wel iets meer verantwoordelijkheid bij de EU leggen. Wij denken dat iedereen in zo'n Europa alsnog thusi zal voelen: Ajax zal blijven bestaan, onze kaas, historie, muziek en kunst ook: alleen sommige thema's lossen we samen op. Daarnaast blijft elke staat een eigen budget hebben, dus Nederland zal niet alles voor Griekenland gaan betalen. Natuurlijk investeren wij wel in andere landen zodat ook zij economisch groeien, en we daar weer allemaal profijt van hebben.
Wij denken dat referanda niet het enige middel zijn om mensen te betrekken in politiek. Volt wil ook Burgerbijeenkomsten, peilingen en digitale platforms organiseren!
pi_186727550
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:58 schreef diepzeekroket het volgende:
waarom is niet gewoon de nummero 1 of 2 van jullie clubje bereid om onze vragen te batwnoorden
Reinier, onze nummer 1 is bij Europadag in de Schutter in Amsterdam en Nilufer, onze nummer 2, bij een debat in Leeuwarden; we moeten ons soms een beetje verdelen. Hopelijk kunnen wij jullie vragen ook beantwoorden ;)
pi_186727563
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Haha nee hoor, dat ligt echt niet alleen aan jou. We zijn echt heel nieuw, dus de meeste mensen zijn ons nog niet tegengekomen. Al onze medewerkers zijn vrijwilligers en al het geld dat we hebben is uit crowdfunding. Dus dat is toch iets minder bereik dan de traditionele partijen met grote sponsoren en subsidies. Maar de laatste dagen gaan we echt los :) dus dan kom je ons vast ook nog tegen. De pers pakt ons ook steeds vaker op gelukkig, want dat is echt een mega bereik.
En je kent ons nu, dus dat is er weer 1 meer:)
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:07:50 #125
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186727622
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:05 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Reinier, onze nummer 1 is bij Europadag in de Schutter in Amsterdam en Nilufer, onze nummer 2, bij een debat in Leeuwarden; we moeten ons soms een beetje verdelen. Hopelijk kunnen wij jullie vragen ook beantwoorden ;)
Kan ik Reinier na deze livechat dan nog even de hand schudden toevallig? :7 (aangezien ik toch in Amsterdam ben atm) Over Amsterdam gesproken, hoe is jullie representatie door het land? Zijn jullie vooral een Randstad-aangelegenheid of hebben jullie ook representatie vanuit het platteland?
pi_186727630
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:58 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Waarom is diversiteit prachtig ?
Ik zie het als botsende elementen.
Soms kan het uiteraard botsen, maar dat is binnen Nederland natuurlijk ook al. Een Fries kijkt naar sommige dingen heel anders dan iemand uit de Randstad. En dan hebben we het nog niet eens over individuele personen die met elkaar botsen :P
Wat ik bij Volt zie, bijvoorbeeld bij het schrijven van beleid, dat diversiteit vaak een enorme waardevolle toevoeging is. Het geeft je een heel ander perspectief op een probleem of oplossing. Samen kom je dan tot een goede oplossing. Hiervoor moet je wel goed met elkaar in gesprek gaan natuurlijk :)
pi_186727638
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:03 schreef napoleonfour het volgende:
Wat doen jullie met de verliezers van de globalisatie?
Hi Napoelonfour, een goede vraag! Die zijn er zeker, wij willen als Volt dat er niemand achterblijft in Europa: daarom willen we vergeten regio's beter verbinden met plekken waar werkgelegenheid is, we willen meer investeren in onderwijs zodat alle (!) kids een eerlijke kans krijgen, en we willen dat multinationals hun verantwoordelijkheid nemen waar het belasting en vervuiling betreft, en hiervoor betalen: daarmee kunnen we dan minderheden die achterblijven omscholen en helpen een fijn leven te leiden.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:08:35 #128
485589 Pinospell
Radiator Gladiator
pi_186727639
Vinden jullie demografische verschuiving wenselijk? Is het normaal dat blanken een minderheid in eigen land worden door EU-beleid?

[ Bericht 29% gewijzigd door timmmmm op 09-05-2019 20:09:07 ]
pi_186727680
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:10 schreef golfer het volgende:
Waarom is de gemiddelde leeftijd van jullie kandidaten 22 jaar? :+
Hi golfer, goed opgemerkt dat wij relatief jong zijn: onze jongste kandidaat is 17 (Bibi, een topper!!), en onze oudste 71. Gemiddeld zijn wij jong omdat wij allemaal verantwoordelijkheid nemen voor onze toekomst en wij denken dat politiek niet alleen maar voor oudere mensen is: het is onze toekomst! Daar zetten wij ons graag voor in.
pi_186727739
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is een goed voorbeeld van hoe het makkelijker kan. Automatiseren werkt ook goed om vast te leggen natuurlijk.

Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met het vastleggen van alle werkgerelateerde gesprekken waar jullie het over hadden?
Compleet sluitende systemen waar je niet meer kunt valsspelen is altijd lastig natuurlijk. Maar als het normaal wordt dat politici transparanter zijn over met wie ze spreken, bijvoorbeeld door hun agenda's open te stellen (voor sommige mensen), dan is dat een mooi eerste stap. Het is meer dan een regel stellen, het zit ook in de cultuur.
pi_186727761
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:01 schreef Saevio het volgende:
@:VoltLars

Hoe wordt de financiering geregeld?
Ik zie even niet waar deze vraag over gaat. Welke financiering? van Volt zelf, van onze plannen?
pi_186727762
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:08 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi Napoelonfour, een goede vraag! Die zijn er zeker, wij willen als Volt dat er niemand achterblijft in Europa: daarom willen we vergeten regio's beter verbinden met plekken waar werkgelegenheid is, we willen meer investeren in onderwijs zodat alle (!) kids een eerlijke kans krijgen, en we willen dat multinationals hun verantwoordelijkheid nemen waar het belasting en vervuiling betreft, en hiervoor betalen: daarmee kunnen we dan minderheden die achterblijven omscholen en helpen een fijn leven te leiden.
"Multinationals verantwoordelijkheid laten nemen". Dat klinkt leuk, maar hoe doe je dat? En hoe voorkom je dat die het gewoon doorrekenen aan de consument, liever dan de aandeelhouders?
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 20:12:50 #133
288245 crew  Moira
pi_186727792
Ohja toch nog een persoonlijke vraag voor zowel @VoltJason als @VoltLars beiden eigenlijk;

Wat heeft ervoor gezorgd dat jullie jezelf verkiesbaar hebben gesteld op de lijst voor Volt? Of wat heeft ervoor gezorgd dat jullie je actief voor deze partij in zijn gaan zetten?
Fuck the EBU.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:13:31 #134
485589 Pinospell
Radiator Gladiator
pi_186727810
Hoe willen jullie Europese hervormingen vanuit het Europees Parlement regelen terwijll dat enkel gaat via verdragen gesloten door nationale overheden?
pi_186727822
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:01 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Zijn er ook niet te veel moties.
Ik las pas dat er soms wel 200 op 1 dag zijn.
Dat is toch nog een reden om het digitaal te doen. Dan weten ze heel precies waar ze op stemmen ipv dat er verwarring bestaat over waar de hand voor opgestoken wordt op dat moment. Even snel allemaal stemmingen, waarover eerst goed nagedacht en gesproken is, er 'doorheen rammen' is natuurlijk prima. maar het moet wel goed gebeuren.
pi_186727824
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik lees dat jullie alle EU-software open source willen maken om zo de afhankelijkheid van monopolistische bedrijven te verkleinen, welke monopolistische bedrijven hebben jullie het dan over en hoe kan het open source maken van EU-software de afhankelijkheid van deze bedrijven verkleinen?

Ook lees ik dat jullie kunstmatige intelligentie beschikbaar en toegankelijk voor iedereen willen maken door de investeringen van de Europese Investeringsbank voor KI te verhogen naar
tenminste 1 miljard euro vanaf 2020. Evenals dat er één centraal loket moet komen
voor "KI-dienstverlening op verzoek", dat toegang geeft tot KI-bronnen in de EU.

Is KI momenteel momenteel niet beschikbaar en toegankelijk voor iedereen met gratis open source libraries als TensorFlow en frameworks als Torch? En op welke KI-bronnen in de EU doelen jullie en hoe zien jullie dit vormgegeven?
Hi FlippingCoin, als de EU met opensource werkt, dan werken ze niet (of minder) op software van giganten zoals Microsoft, Google, Apple, etc hierdoor neemt de afhankelijkheid (en wellicht de kosten ;)) af. Kunstmatige intelligentie is de toekomst, daarom willen wij hierin investeren om voorop te blijven lopen als Europa. Op dit moment is KI, en vooral dienstenverlening rondom KI nog onvoldoende openbaar beschikbaar, en de drempel (zeker voor kleine bedrijven) is nog hoog. Als wij echt als Europa voorop willen lopen zullen we het nog veel meer toegankelijk moeten maken. Een centrale dienstverlening kan beschikbaarheid en zichtbaarheid sterk vergroten.
pi_186727878
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:01 schreef capricia het volgende:

[..]

In welke fractie zitten jullie dan? Of zijn jullie straks een eigen fractie, als je zetels haalt?
Het uiteindelijke doel is om minstens 25 zetels uit minstens 7 landen te behalen. Dan kunnen we namelijk een eigen fractie vormen. Dat is dan weer een stap dichterbij Europese lijsten. Hopelijk gaan andere partijen dit voorbeeld volgen en hebben we straks een duidelijk systeem :)
pi_186727909
Als dat fractievormen niet lukt.
Bij welke fractie zouden jullie dan willen horen ?
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:17:15 #139
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186727923
Een issue zijn werkloze Polen die de WW-regeling (nota bene een Europese regeling), misbruiken. Op grote schaal ook nog eens.

Hoe gaat dit soort dingen voorkomen worden in het Europa dat jullie voor ogen hebben :)?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_186727940
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou dit dus ook betekenen een voorkeursbehandeling van van politiek rechts-georiënteerde docenten en professoren binnen het onderwijs?
Hi FlippingCoin, met deze diversiteit (vertegenwoordiging) doelen wij niet op politieke oriëntatie, maar op het gelijke kansen geven van minderheden, zonder uitzondering.
pi_186727960
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:03 schreef Saevio het volgende:
@:VoltJason @:VoltLars

In meerdere EU landen komen steeds meer partijen met nationale trots in opstand tegen de invasie van "vluchtelingen". Hoe willen jullie hiermee gaan samen werken of overtuigen?
Het probleem van veel van deze partijen is dat ze inspelen op reëele zorgen en angsten van mensen, maar eigenlijk helemaal geen oplossing hebben. De grenzen dichtgooien is geen oplossing voor de vluchtelingen die onze kant op komen en is in heel veel andere aspecten ook slecht. Het zou natuurlijk prachtig zijn als zij onze oplossingen voor deze uitdagingen zien en we met z'n allen een goede kant op gaan :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:19:09 #142
459912 FlippingCoin
pi_186727983
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:13 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi FlippingCoin, als de EU met opensource werkt, dan werken ze niet (of minder) op software van giganten zoals Microsoft, Google, Apple, etc hierdoor neemt de afhankelijkheid (en wellicht de kosten ;)) af. Kunstmatige intelligentie is de toekomst, daarom willen wij hierin investeren om voorop te blijven lopen als Europa. Op dit moment is KI, en vooral dienstenverlening rondom KI nog onvoldoende openbaar beschikbaar, en de drempel (zeker voor kleine bedrijven) is nog hoog. Als wij echt als Europa voorop willen lopen zullen we het nog veel meer toegankelijk moeten maken. Een centrale dienstverlening kan beschikbaarheid en zichtbaarheid sterk vergroten.
Bedankt voor je reactie Lars! Maar welke software denken jullie dan aan die er mist? Van OS tot kantoorsoftware is vandaag de dag toch prima open source te vinden? De ontwikkelinf van software is erg duur en ala je kijkt naar software ontwikkeld door overheden geeft dit eigenlijk altijd problemen. Hebben jullie in beeld welke programma's jullie willen bieden. En hoe willen jullie de drempel voor kleinere bedrijven nóg lager dan TensorFlow maken? Ik denk zelf dat dit niet haalbaar is. Zou het niet beter zijn om dat geld te investeren in Eu tech startups zodat de volgende Google of Facebook eens niet uit de VS komt en zo het geld en de data lekker hier blijft?
pi_186727998
Wat is jullie visie mbt Israël ?
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:20:15 #144
459912 FlippingCoin
pi_186728015
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:17 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi FlippingCoin, met deze diversiteit (vertegenwoordiging) doelen wij niet op politieke oriëntatie, maar op het gelijke kansen geven van minderheden, zonder uitzondering.
Maar dit is dan toch een uitzondering?
pi_186728073
quote:
3s.gif Op woensdag 8 mei 2019 01:30 schreef Treinhoer het volgende:
Zouden jullie een nationaal bindend referendum accepteren, ongeacht de uitslag? En als dat een negatief Europese stem is ook?
Hoi Treinhoer, wij denken dat referenda niet per sé de beste manier zijn om mensen te betrekken in de politiek, wij willen ook burgerdiscussies organiseren, digitale platformen inrichten waar je mee kunt praten in de politiek, etc. Daarbij moet ik ook zeggen dat 80% in Nederland voor Europa is (dus gelukkig zal er niet zo gauw zo'n uitslag komen): veel mensen vinden wel dar Europa anders moet (dus hervormen) dat vindt Volt ook! Het moet veel transparanter en democratischer!
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:22:58 #146
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186728120
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:18 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Het probleem van veel van deze partijen is dat ze inspelen op reëele zorgen en angsten van mensen, maar eigenlijk helemaal geen oplossing hebben. De grenzen dichtgooien is geen oplossing voor de vluchtelingen die onze kant op komen en is in heel veel andere aspecten ook slecht. Het zou natuurlijk prachtig zijn als zij onze oplossingen voor deze uitdagingen zien en we met z'n allen een goede kant op gaan :)
Maar voor wie wilt Volt dan in het parlement gaan zitten, voor de vluchtelingen of voor de inwoners van Europa. Voor de eerste als ik het begrijp.
pi_186728130
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:07 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Kan ik Reinier na deze livechat dan nog even de hand schudden toevallig? :7 (aangezien ik toch in Amsterdam ben atm) Over Amsterdam gesproken, hoe is jullie representatie door het land? Zijn jullie vooral een Randstad-aangelegenheid of hebben jullie ook representatie vanuit het platteland?
Tuurlijk kan dat ;) Op onze site staan de events van alle Volt teams en via social media kan je vaak volgen waar Reinier is. Vanavond is hij in Pakhuis de Zwijger, dus ga gezellig ff langs ;)
Een van onze beste teams zit in Groningen ;) maar op moment is de Randstad wel beter vertegenwoordigd. Volt in Nederland begon met via via mensen, die zitten toch altijd beetje bij elkaar in de buurt. Om dat te veranderen zijn alle teams in het land hard aan het werk.
pi_186728147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 07:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hopen jullie niet gewoon stiekem op wat zetels zodat jullie geld kunnen scheppen voor niks doen? Een beetje zoals die D66 debiel gedaan heeft.
Hi Lenny_Leonard, zeker niet! Ik heb mijn baan voor 2 maanden opgezegd voor Volt, zonder betaling, omdat ik geloof dat een sterker Europa en meer samenwerken nodig is als we klimaatverandering, migratie, veiligheid etc willen oplossen. En als ik om mij heen kijk zie ik elke dag honderden Volters door heel Nederland die zich vrijwillig inzetten voor een beter Europa. Niemand doet dit voor het geld! :)
pi_186728154
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:07 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Daarnaast komt onze nummer drie uit Knegsel. Dat dorpje kent inmiddels iedereen die actief is bij Volt, dus platteland is toch op bepaalde manieren prominent aanwezig :P
pi_186728175
quote:

[..]

Waarom klinken je nu al als een stereotype D66'er?

De enige goede kant is jullie 'oplossing'? Wat een arrogantie :')
pi_186728196
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:08 schreef Pinospell het volgende:

Vinden jullie demografische verschuiving wenselijk? Is het normaal dat blanken een minderheid in eigen land worden door EU-beleid?
ik weet niet precies welk EU beleid er naar streeft om blanken een minderheid te maken. Wij hebben in ieder geval geen beleid waarmee we grote groepen mensen willen verplaatsen :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:26:05 #152
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186728224
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:25 schreef VoltJason het volgende:

[..]

ik weet niet precies welk EU beleid er naar streeft om blanken een minderheid te maken. Wij hebben in ieder geval geen beleid waarmee we grote groepen mensen willen verplaatsen :)
Hoeft ook niet, de grenzen open zetten is voltoende, de migranten komen toch wel.
pi_186728261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:12 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

"Multinationals verantwoordelijkheid laten nemen". Dat klinkt leuk, maar hoe doe je dat? En hoe voorkom je dat die het gewoon doorrekenen aan de consument, liever dan de aandeelhouders?
We willen bijvoorbeeld een minimum belastingtarief voor die multinationals. Nu zie je dat ze goede belastingdeals afdwingen door de lidstaten tegen elkaar uit te spelen. Uiteindelijk betalen ze veel minder dan wij allemaal doen. Als je een minimum instelt in de hele EU, kunnen ze daar in ieder geval niet onder zitten en betalen ze netjes mee zoals we dat allemaal doen :)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 mei 2019 @ 20:28:05 #154
408813 crew  trein2000
pi_186728286
Hoe realistisch denken jullie zelf dat jullie plannen zijn? Voor fundamentele veranderingen is immers unanimiteit vereist. Een dwarsliggend Waals parlement is voldoende om de boel dan te blokkeren.
zie email 27 oktober
pi_186728287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 07:38 schreef C.L.Werner het volgende:
Hoe staan jullie tegenover de massale immigratie cq import van kanslozen en de bootladingen vluchtelingen die per dag in Europa aankomen waar de deuren wagenwijd openstaan voor dit soort asielzoekers?
Hoi C.L.Werner, dank voor je bericht. Ik begrijp uit je bericht dat je je zorgen maakt over de vluchtelingen in Europa, wij vinden allereerst heel erg belangrijk dat we op een humane manier omgaan met mensen die hier komen: dit zijn mensen zoals jij en ik (kinderen, zwangere vrouwen, mensen in nood) en zij verdienen het om met respect behandeld te worden. Daarnaast willen wij dat ALLE Europese landen hun verantwoordelijkheid nemen in het opvangen van mensen in nood: als we allemaal onze verantwoordelijkheid nemen dan is zelfs 1 miljoen ineens niet zo veel, namelijk 0.2% van de Europese bevolking. Maar vervolgens moet er een sneller en eerlijk proces zijn om uit te zoeken of mensen hier kunnen verblijven. Als dat zo is dan verwelkomen we ze en moeten we zorgen dat deze mensen zo snel mogelijk aan het werk komen.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:28:36 #156
485589 Pinospell
Radiator Gladiator
pi_186728302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:25 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Er is een flinke push bezig voor ongecontroleerde migratie naar Europa. Het gaat al lang niet meer om het opvangen van vluchtelingen en het vergrijzingsprobleem snijdt ook geen hout.
Tegenspraak tegen deze demografische ontwikkelingen wordt met veel haat en afkeer afgedaan als racisme oid.

Hoe staan jullie hier tegenover en is het wenselijk dat blanken een minderheid worden in hun eigen landen? Zo nee, wat willen jullie hier tegen doen?
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:28:39 #157
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186728303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:27 schreef VoltJason het volgende:

[..]

We willen bijvoorbeeld een minimum belastingtarief voor die multinationals. Nu zie je dat ze goede belastingdeals afdwingen door de lidstaten tegen elkaar uit te spelen. Uiteindelijk betalen ze veel minder dan wij allemaal doen. Als je een minimum instelt in de hele EU, kunnen ze daar in ieder geval niet onder zitten en betalen ze netjes mee zoals we dat allemaal doen :)
^O^.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 mei 2019 @ 20:29:35 #158
408813 crew  trein2000
pi_186728343
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:28 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hoi C.L.Werner, dank voor je bericht. Ik begrijp uit je bericht dat je je zorgen maakt over de vluchtelingen in Europa, wij vinden allereerst heel erg belangrijk dat we op een humane manier omgaan met mensen die hier komen: dit zijn mensen zoals jij en ik (kinderen, zwangere vrouwen, mensen in nood) en zij verdienen het om met respect behandeld te worden. Daarnaast willen wij dat ALLE Europese landen hun verantwoordelijkheid nemen in het opvangen van mensen in nood: als we allemaal onze verantwoordelijkheid nemen dan is zelfs 1 miljoen ineens niet zo veel, namelijk 0.2% van de Europese bevolking. Maar vervolgens moet er een sneller en eerlijk proces zijn om uit te zoeken of mensen hier kunnen verblijven. Als dat zo is dan verwelkomen we ze en moeten we zorgen dat deze mensen zo snel mogelijk aan het werk komen.
En hoe voorkomen we dan dat Nederlanders niet uit de markt gedrukt worden.
Ten tweede, wat willen jullie doen in situaties zoals die bus in Ter Apel. Uitzetten is immers zo goed als onmogelijk.
zie email 27 oktober
pi_186728365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 07:51 schreef Banaanvragen het volgende:
Wat zijn jullie standpunten in het geopolitieke slagveld wat er op dit moment gaande is? Hoe kijken jullie aan tegen de staatkundige vraagstukken en wat zijn jullie doelen, liefst onderbouwd met geografisch gefundeerde argumenten?
Hoi Banaanvragen, wij vinden vooral dat Europa meer moet samenwerken: ook in de geopolitiek. Met een terugtrekkend VS, en een opkomend China (zie ook China deal met Italië), is het van groot belang dat Europa een duidelijke gezamenlijke (!) geopolitieke strategie heeft over hoe wij omgaan met China, VS, maar ook moeilijke gebieden als Israel, Rusland etc. als wij als Europa verdeeld zijn weten we zeker dat we geopolitiek geen kans maken.
pi_186728370
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:35 schreef Sofia2019 het volgende:
Zijn ze nu live?
We zijn live Sofia2019 ;)
pi_186728407
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:12 schreef Moira. het volgende:
Ohja toch nog een persoonlijke vraag voor zowel @:voltjason als @:voltlars beiden eigenlijk;

Wat heeft ervoor gezorgd dat jullie jezelf verkiesbaar hebben gesteld op de lijst voor Volt? Of wat heeft ervoor gezorgd dat jullie je actief voor deze partij in zijn gaan zetten?
Ik kwam Volt ongeveer een jaar geleden tegen en heb me aangemeld als vrijwilliger. In mijn eerste gesprek met de Volter (je wordt altijd gebeld door een actief lid als je je aanmeldt) zei ik dat ik maximaal 5 uur per week kon werken voor Volt. Dat is snel geescaleerd. Nu ben ik, net als Lars, met onbetaald verlof van werk om dit tot na de verkiezingen volop te kunnen doen.
Dat komt deels doordat ik gewoon echt geloof dat onze ideeen goed zijn en dit de toekomst is die we nodig hebben. Daarnaast is de sfeer binnen Volt ook echt een sterke invloed. Het is enorm leuk en inspirerend om met deze groep mensen te werken :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:32:12 #162
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186728428
quote:

[..]

Kijk hier komt de aap uit de mauw, Volt is gewoon een enorme pro-migratie partij. Ik bekommer me ook om de stakkers in de wereld, ik vind alleen niet dat je ze dan toegang hoeft te verlenen tot je continent. Dus waarom niet op zoek gaan naar oplossingen die niet op migratie leunen. Je bent er niet voor de Europeanen, je bent er voor de migranten.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:32:43 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186728453
quote:

[..]

Dat klinkt allemaal wel leuk en zo. Maar waar moeten ze gehuisvest worden? Het komt nu regelmatig voor dat asielzoekers voorrang krijgen op huizen. Waar moeten wij wonen? Bij papa en mama? Of onder een brug?

Ik ben heel erg voor het helpen van mensen in nood, maar dan wel meer bij de bron.
pi_186728497
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:13 schreef Pinospell het volgende:
Hoe willen jullie Europese hervormingen vanuit het Europees Parlement regelen terwijll dat enkel gaat via verdragen gesloten door nationale overheden?
Je hebt natuurlijk gelijk dat je niet zomaar even een voorstel doet in het EP en alles dan opgelost is. Maar als we zetels in het EP hebben kan je vanuit daar verder werken. Hoe meer mensen onze oplossingen horen en het daarmee eens zijn, hoe moeilijker het wordt voor de Lidstaten om het zo te laten als het is.
pi_186728559
quote:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik het hier helemaal mee eens ben, maar de uitwerking lijkt me ontzettend moeilijk. Sterker nog, hier zijn al veel pan-Europese vergaderingen over geweest, en er is geen oplossing uitgekomen.

Betekent dit dat bijvoorbeeld Hongarije of Polen, die momenteel heel anti-vluchtelingen zijn, "gedwongen" worden om vluchtelingen op te nemen? En met open grenzen, hoe houd je die in Hongarije, en voorkom je dat ze in de eerste trein naar Nederland stappen? Vooral als de condities in Hongarije door het anti-vluchtelingen beleid van hun nationale regering, veel slechter zijn dan hier?
pi_186728575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
Als dat fractievormen niet lukt.
Bij welke fractie zouden jullie dan willen horen ?
Dat is nog maar de vraag en volledig afhankelijk van wat die fracties gaan doen. Daar gaat na de verkiezingen natuurlijk ook een hoop veranderen. Het is overigens ook een optie om niet onderdeel van een fractie te worden maar onafhankelijk te blijven. We willen een nieuw politiek systeem teweeg brengen, dan moet je af en toe even wat out of the box denken :)
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 20:36:32 #167
288245 crew  Moira
pi_186728605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:31 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Ik kwam Volt ongeveer een jaar geleden tegen en heb me aangemeld als vrijwilliger. In mijn eerste gesprek met de Volter (je wordt altijd gebeld door een actief lid als je je aanmeldt) zei ik dat ik maximaal 5 uur per week kon werken voor Volt. Dat is snel geescaleerd. Nu ben ik, net als Lars, met onbetaald verlof van werk om dit tot na de verkiezingen volop te kunnen doen.
Dat komt deels doordat ik gewoon echt geloof dat onze ideeen goed zijn en dit de toekomst is die we nodig hebben. Daarnaast is de sfeer binnen Volt ook echt een sterke invloed. Het is enorm leuk en inspirerend om met deze groep mensen te werken :)
Nice ^O^
Ik ga me echt ff inlezen. Ik zie echt wat in het idee van een Europese partij. Als je een brede groep mensen door heel Europa hebt kom je ook met een bredere kijk op Europees beleid.

Heb je misschien een snel linkje voor de 10 en 30 pagina lange samenvattingen waar je het eerder over had? O-)
Fuck the EBU.
pi_186728691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:27 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Zijn jullie dan ook voor een Europese belasting? Of wordt dit tarief nog wel nationaal geïnd door het land waar deze multinational gevestigd is?
pi_186728692
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:17 schreef Samzz het volgende:
Een issue zijn werkloze Polen die de WW-regeling (nota bene een Europese regeling), misbruiken. Op grote schaal ook nog eens.

Hoe gaat dit soort dingen voorkomen worden in het Europa dat jullie voor ogen hebben :)?
Misbruik van dit soort regelingen is natuurlijk altijd zuur. Het is heel goed en belangrijk dat ze bestaan voor de mensen die het echt nodig hebben, maar fraude en misbruik moeten we actief tegengaan. Het kan niet zo zijn dat iedereen die werkloos wordt, naar het land verhuist waar de uitkering het hoogste is. Er moeten dus wel gewoon netjes regels zitten aan wanneer iemand een uitkering krijgt.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:39:02 #170
485589 Pinospell
Radiator Gladiator
pi_186728693
Moeten wij als belastingbetalers buitenlandse banken redden als deze door een Eurocrisis omvallen?
Moeten banken sowieso gered worden door publiek geld als ze de boel verzieken met wanbeleid?
Is de Euro een goed idee en moet dat project worden doorgezet?
pi_186728791
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:19 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wat is jullie visie mbt Israël ?
Een tweestatenoplossing lijkt de enige goede oplossing, hierbij moet vrede en veiligheid voor de mensen centraal staan.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:42:16 #172
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186728794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:38 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Misbruik van dit soort regelingen is natuurlijk altijd zuur. Het is heel goed en belangrijk dat ze bestaan voor de mensen die het echt nodig hebben, maar fraude en misbruik moeten we actief tegengaan. Het kan niet zo zijn dat iedereen die werkloos wordt, naar het land verhuist waar de uitkering het hoogste is. Er moeten dus wel gewoon netjes regels zitten aan wanneer iemand een uitkering krijgt.
Ja die regels zijn er ook. Maar blijkbaar is het te makkelijk deze te omzeilen.

Ik vind het onverkoopbaar dat wij dankzij EU regelgeving Polen aan het sponsoren zijn en het hen mogelijk maken een huis te kopen van ons belastinggeld.

Overigens is de fraude dus dat ze hier werken, WW uitkering aanvragen en vervolgens teruggaan naar Polen met behoud van die WW uitkering.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:42:36 #173
286575 Roces18
Chef de party
pi_186728803
quote:

[..]

Waarom is de grenzen dichtgooien geen oplossing? Omdat jij het moreel niet kan verkroppen?
pi_186728852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:42 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Een tweestatenoplossing lijkt de enige goede oplossing, hierbij moet vrede en veiligheid voor de mensen centraal staan.
En Jeruzalem?
pi_186728859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:49 schreef Gehenna het volgende:
OT: Leuk dat jullie dit doen, ik zit serieus te overwegen om op jullie te stemmen.

Wat is jullie standpunt over artikel 13? Ik kon daar niet zo snel iets over vinden in jullie programma.
Hi Gehenna, leuk dat je overweegt om op ons te stemmen! Wij zijn in de basis eens met de principes van artikel 13: wij willen dat alle mensen vrij zijn om het internet te gebruiken zonder daarbij hinder te hebben en (per ongeluk) allerlei boetes te krijgen, en wij vinden dat alle contentcreators eerlijk moeten worden beloont voor wat zijn maken: artikel 13 kan daarvoor zorgen, mits er wel een slimme filter is die hierbij kan helpen. De hoop is dat artikel 13 ervoor zorgt dat er meer geld van de tech giganten naar artiesten, creatievelingen etc gaat: dat zou Volt erg toejuichen. Echter moet wel goed blijven worden bekeken of dit in de praktijk ook zo is!
pi_186728873
quote:
16s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar dit is dan toch een uitzondering?
Haha ik heb het idee dat ons plan om Lars bovenaan te laten beginnen en ik onderaan de reacties te verwerken nu beetje in het water valt omdat we soort van afwisselend een gesprek voeren en ik niet alles zie :P
Hoe zie ik de rest van het gesprek zonder in 1000 posts te zoeken?:P
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:45:17 #177
485589 Pinospell
Radiator Gladiator
pi_186728883
Is Craig Wright Satoshi Nakamoto en is Bitcoin SV de echte Bitcoin?
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:46:41 #178
459912 FlippingCoin
pi_186728937
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:44 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Haha ik heb het idee dat ons plan om Lars bovenaan te laten beginnen en ik onderaan de reacties te verwerken nu beetje in het water valt omdat we soort van afwisselend een gesprek voeren en ik niet alles zie :P
Je kan op de linkjes klikken in de post, je kan niet eenvoudig een gesprek uitlichten als het ware. Als je op de datum klikt ga je terug in het gesprek.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 mei 2019 @ 20:46:51 #179
408813 crew  trein2000
pi_186728943
quote:

[..]

Als je op de datum in de quote klikt springt de pagina naar die reactie. Dat doe je elke keer. Of je klikt links boven de post op het poppetje en klikt op toggle andere users en je ziet alleen de posts van die user.
zie email 27 oktober
pi_186728948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoe denken jullie een Verenigde Staten van Europa te realiseren, terwijl de meerderheid van de Europeanen zichzelf niet als Europeaan beschouwt, maar als inwoner van zijn land en/of regio?
Hoi Opnaarutrecht, die dingen kunnen prima samen! Ik voel mij Zaankanter, Amsterdammer, Nederlander EN Europeaan! Europa zal niet alles voor ons gaan bepalen: alleen op bepaalde belangrijke thema's zoals klimaat, migratie, economische welvaart en veiligheid kunnen we beter samenwerken: en om samen te werken moet Europa een sterkere democratie worden!
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 20:47:13 #181
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_186728956
Alle EU-software open source klinkt erg mooi natuurlijk maar is er goed over nagedacht hoe haalbaar dat is? Hebben jullie IT experts in huis die dit onderbouwen? Daar ontbreekt het nogal aan in de kamer lijkt het soms.
Overheid en het zelf ontwikkelen van software is tot nu toe niet vaak een succesvolle combinatie gebleken. Denk dan aan de aanhoudende problemen bij de belastingdienst, het mislukken van het EPD etc, etc. Waarom die steeds die wens om zelf te ontwikkelen als dergelijke systemen zich elders al bewezen hebben?
pi_186728981
quote:
5s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:22 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Maar voor wie wilt Volt dan in het parlement gaan zitten, voor de vluchtelingen of voor de inwoners van Europa. Voor de eerste als ik het begrijp.
We zitten namens de mensen die op ons stemmen in het parlement. Maar dat betekent niet dat we alle andere mensen moeten negeren. Ook als jij straks niet op ons gestemd hebt (ook al hoop ik dat je wel op ons (of zelfs mij stemt)), zal ik er toch echt wel voor zorgen dat er rekening gehouden wordt met jou ;)
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 20:48:08 #183
54263 crew  Pharkus
pi_186728991
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:44 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi Gehenna, leuk dat je overweegt om op ons te stemmen! Wij zijn in de basis eens met de principes van artikel 13: wij willen dat alle mensen vrij zijn om het internet te gebruiken zonder daarbij hinder te hebben en (per ongeluk) allerlei boetes te krijgen, en wij vinden dat alle contentcreators eerlijk moeten worden beloont voor wat zijn maken: artikel 13 kan daarvoor zorgen, mits er wel een slimme filter is die hierbij kan helpen. De hoop is dat artikel 13 ervoor zorgt dat er meer geld van de tech giganten naar artiesten, creatievelingen etc gaat: dat zou Volt erg toejuichen. Echter moet wel goed blijven worden bekeken of dit in de praktijk ook zo is!
Ik vrees voor eenzelfde effect als bij de de avg gdpr in de praktijk. Dat was op papier alleraardigst maar in de uitvoering een gedrocht waar de gewone mens een miljoenmiljard toestemming moet geven om alsnog al zijn gegevens te delen.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:48:37 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186729000
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je op de datum in de quote klikt springt de pagina naar die reactie. Dat doe je elke keer. Of je klikt links boven de post op het poppetje en klikt op toggle andere users en je ziet alleen de posts van die user.
Jezus dat laatste is echt compleet nieuw voor me _O-. You live you learn :D.
pi_186729050
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:24 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waarom klinken je nu al als een stereotype D66'er?

De enige goede kant is jullie 'oplossing'? Wat een arrogantie :')
Het is vast niet de enige oplossing, als jij een betere hebt hoor ik het erg graag. Dat is het mooie van Volt. We proberen zoveel het mogelijk is vanuit feiten, best practices e.d. te werken. Dus als iemand een goede onderbouwde oplossing heeft, zijn we daar heel blij mee. Dus sluit je vooral aan en schrijf mee aan beleid; )
En ik denk natuurlijk dat die van ons beter is dan de oplossingen die andere mensen voorstellen. Als ik dat niet zou vinden, zou dat toch een beetje gek zijn?:P
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:50:28 #186
459912 FlippingCoin
pi_186729054
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan dat mobiel ook? :X :o
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 20:50:35 #187
288245 crew  Moira
pi_186729061
quote:

[..]

Je kunt op de datum/tijd van de quote klikken, dan schiet je terug naar een eerder deel van het gesprek. Zo kun je dan telkens terugklikken. Of ctrl-F op de username :Y
Fuck the EBU.
pi_186729076
quote:
Hoi Plompzakker, dank voor je vraag. Ook in een meer verenigd Europa blijven jij en ik gewoon Nederlander, en mijn Duitse vriendin gewoon Duits, dat is alleen maar mooi! We willen wel een aantal dingen op Euopees niveau aanpakken, zoals klimaatverandering, migratie, veiligheid: samen kunnen we dit effectiever doen. Wij denken ook dat als we beter samenwerken als Europa, dat we beter in staat zijn om oorlog te voorkomen IN Europa, maar ook BUITEN Europa (als sterkere wereldmacht). Wij willen Europa absoluut democratischer maken (!) het is nu niet democratisch en niet transparant. We willen dat het Europees Parlement wetsvoorstellen kan doen, we willen dat wij als mensen de Europese president kunnen verkiezen (niet zoals dat nu gaat), en we willen dat het veel transparanter wordt wat er in Europa gebeurt (wie lobbyt met wie, en hoe stemmen de politici op wetsvoorstellen etc)
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:51:15 #189
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186729079
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:50 schreef Moira. het volgende:

[..]

Je kunt op de datum/tijd van de quote klikken, dan schiet je terug naar een eerder deel van het gesprek. Zo kun je dan telkens terugklikken. Of ctrl-F op de username :Y
spuit 11 :B
pi_186729095
quote:
18s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:26 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, de grenzen open zetten is voltoende, de migranten komen toch wel.
Het idee is niet om de grenzen open te gooien, maar om de mensen op te vangen die dringend hulp nodig hebben. Muren bouwen is dan sowieso geen oplossing. Of zie jij dat anders?
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:52:27 #191
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186729121
@VoltLars @VoltJason gaan jullie echt weg om 21.00 :@

In dat geval zou ik nog graag antwoord hebben op deze :+

quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:31 schreef naatje_1 het volgende:
Hoe zouden jullie zeggen dat jullie jezelf verhouden tot de piratenpartij?
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:52:51 #192
459912 FlippingCoin
pi_186729137
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:52 schreef naatje_1 het volgende:
@:voltlars @:voltjason gaan jullie echt weg om 21.00 :@

In dat geval zou ik nog graag antwoord hebben op deze :+
[..]

Wacht op je beurt jij. :(
pi_186729149
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:51 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hoi Plompzakker, dank voor je vraag. Ook in een meer verenigd Europa blijven jij en ik gewoon Nederlander, en mijn Duitse vriendin gewoon Duits, dat is alleen maar mooi! We willen wel een aantal dingen op Euopees niveau aanpakken, zoals klimaatverandering, migratie, veiligheid: samen kunnen we dit effectiever doen. Wij denken ook dat als we beter samenwerken als Europa, dat we beter in staat zijn om oorlog te voorkomen IN Europa, maar ook BUITEN Europa (als sterkere wereldmacht). Wij willen Europa absoluut democratischer maken (!) het is nu niet democratisch en niet transparant. We willen dat het Europees Parlement wetsvoorstellen kan doen, we willen dat wij als mensen de Europese president kunnen verkiezen (niet zoals dat nu gaat), en we willen dat het veel transparanter wordt wat er in Europa gebeurt (wie lobbyt met wie, en hoe stemmen de politici op wetsvoorstellen etc)
Wat is de taak van de president volgens jullie ?
pi_186729170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:28 schreef trein2000 het volgende:
Hoe realistisch denken jullie zelf dat jullie plannen zijn? Voor fundamentele veranderingen is immers unanimiteit vereist. Een dwarsliggend Waals parlement is voldoende om de boel dan te blokkeren.
Ik denk niet dat het over realisme gaat, maar meer over op welke termijn. We gaan er natuurlijk niet vanuit dat we in Juni op vakantie kunnen omdat alle veranderingen doorgevoerd zijn. Dit is een lange termijn visie. Het ene zal sneller te realiseren zijn dan het andere. Maar het feit dat iets lastig is en niet makkelijk op te lossen is, is toch geen reden om er niet mee te beginnen? :)
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 20:54:07 #195
288245 crew  Moira
pi_186729182
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:51 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

spuit 11 :B
Ja zit mobiel _O- :@

Fuck the EBU.
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 20:56:37 #196
54263 crew  Pharkus
pi_186729254
Hopelijk blijven jullie nog even, en anders heel succes en plezier met campagne voeren.
pi_186729296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:28 schreef Pinospell het volgende:

[..]

Er is een flinke push bezig voor ongecontroleerde migratie naar Europa. Het gaat al lang niet meer om het opvangen van vluchtelingen en het vergrijzingsprobleem snijdt ook geen hout.
Tegenspraak tegen deze demografische ontwikkelingen wordt met veel haat en afkeer afgedaan als racisme oid.

Hoe staan jullie hier tegenover en is het wenselijk dat blanken een minderheid worden in hun eigen landen? Zo nee, wat willen jullie hier tegen doen?
Ongecontroleerde migratie is natuurlijk niet handig. Niet voor de mensen die er al wonen en niet voor de mensen die hierheen komen. Wij willen dat er legale manieren zijn om Europa binnen te komen en asiel aan te vragen. Als iemand recht heeft op asiel, moeten we ervoor zorgen dat die goed kan integreren en ook een bijdrage aan de maatschappij kan bieden. Iedereen die niet mag blijven moet dan natuurlijk weer terug. We moeten er hierbij wel voor zorgen dat ze tot die beslissing genomen is, goed opgevangen worden en dat we snel duidelijkheid kunnen geven.

Zoals ik al hierboven zei, we hebben geen beleid waarmee we beogen dat blanken een minderheid worden.
pi_186729318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef nils7 het volgende:

1) Ik ben van mening dat 1 Verenigd Europa op een mondiale markt beter is voor ons als Europa (diegene die dat niet vinden komen nooit buiten Nederland heb ik het idee).
- 1 ga zo maar door
en... (in mijn ogen ook)
- 1 regering

Baudet is erg populair met z'n "Klimaat waanzin" en propageert met de een bonnetje van 1000 miljard voor Nederland alleen, terwijl als we elke dag wachten de rekening steeds hoger wordt (alhoewel die 1000 miljard erg overdreven is als het voor de VS maximaal 5000 is). Sceptisch zijn is prima maar het ontkennen (wat hij roept op partij congressen) is erg eng.
Hi nils7 dank voor je vragen
1. wij willen de regeringen zeker niet opdoeken, er zijn ook onderwerpen die je goed op lokaal of nationaal niveau kan oplossen (zorg, infrastructuur, stadsplanning, cultuur, sport etc etc), maar er zijn ook veel uitdagingen waar we meer Europese integratie en samenwerking voor nodig hebben: veiligheid, klimaat, werkgelegenheid etc): daarvoor zullen we steeds per thema moeten kijken of Europa dat het beste kan oplossen, maar dan moet er wel een bereidheid zijn om Europa als écht democratisch platform te zien waar dus ook op die themas besloten wordt. Hiervoor moeten we Europa hervormen, met een verkozen president en regering, en een Europees Parlement dat wetten kan voorstellen
2. Ik denk dat er ontzettend veel mensen die net zo denken zoals jij en ik zijn Nils7: dat dit een hele grote en ernstige uitdaging is. Wij willen daarom als Volt niet teveel aandacht besteden aan mensen die hun ogen voor hun sluiten, maar samen nadenken over oplossingen en keihard werken om deze te implementeren! :)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 mei 2019 @ 20:59:57 #199
408813 crew  trein2000
pi_186729348
Waarom doen jullie niet mee aan de nationale parlementsverkiezingen (lig in NL). De echte grote fundamentele beslissingen worden immers in de Raad genomen.
Ik denk dat je met jullie programma via die weg meer kans hebt, alhoewel het wel langer duurt natuurlijk.
zie email 27 oktober
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:00:38 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186729358
Beste VOLTvrienden, we hadden tot 21.00 uur afgesproken dus ik wil jullie ontzettend bedanken voor je tijd en hoop dat jullie het ook leuk vonden.

Hoewel jullie natuurlijk meer dan welkom zijn nog even te blijven plakken om nog wat dingen mee te pikken, kan ik me ook helemaal voorstellen dat jullie een druk programma hebben en anderhalf uur al lang is.

Dus heel erg bedankt en we zien jullie graag nog eens. Al is het maar zo af en toe eens casual op politieke zaken waar je het VOLT-licht op wil laten schijnen.

En bovenal veel succes bij de verkiezingen!
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 21:00:41 #201
236264 crew  capricia
pi_186729360
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:59 schreef trein2000 het volgende:
Waarom doen jullie niet mee aan de nationale parlementsverkiezingen (lig in NL). De echte grote fundamentele beslissingen worden immers in de Raad genomen.
Ik denk dat je met jullie programma via die weg meer kans hebt, alhoewel het wel langer duurt natuurlijk.
Dit vind ik wel een goeie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_186729367
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nice ^O^
Ik ga me echt ff inlezen. Ik zie echt wat in het idee van een Europese partij. Als je een brede groep mensen door heel Europa hebt kom je ook met een bredere kijk op Europees beleid.

Heb je misschien een snel linkje voor de 10 en 30 pagina lange samenvattingen waar je het eerder over had? O-)
Leuk:)
Onder de blokjes staan links in de tekst naar de Amsterdam Verklaring (10 pager) en het ondersteunende document (30 pagina's) https://www.voltnederland.org/standpunten
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:01:02 #203
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186729371
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:00 schreef timmmmm het volgende:
Beste VOLTvrienden, we hadden tot 21.00 uur afgesproken dus ik wil jullie ontzettend bedanken voor je tijd en hoop dat jullie het ook leuk vonden.

Hoewel jullie natuurlijk meer dan welkom zijn nog even te blijven plakken om nog wat dingen mee te pikken, kan ik me ook helemaal voorstellen dat jullie een druk programma hebben en anderhalf uur al lang is.

Dus heel erg bedankt en we zien jullie graag nog eens. Al is het maar zo af en toe eens casual op politieke zaken waar je het VOLT-licht op wil laten schijnen.

Retweet
pi_186729400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:19 schreef krokrodil het volgende:
Ik volg VOLT al meer dan een jaar en deel heel veel standpunten met ze.

Maar over één ding heb ik nog niets kunnen vinden:

Wat is het standpunt van VOLT met betrekking tot de maandelijkse verhuizing van het Europees Parlement van Brussel naar Straatsburg?
hoi krokodil, Volt vind ook dat de EU zo efficient mogelijk moet worden ingericht! Op dit moment kost het veel geld en tijd het heen en weer gereisd, dat is erg zonder (van het geld en het klimaat). Volt wil daarom ook uitzoeken of dit anders kan! Wij zijn wel een fact-based partij dus we willen wel goed uitzoeken wat de exacte voor- en nadelen zijn een keuzen voor 1 van de locaties.
pi_186729445
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:38 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Zijn jullie dan ook voor een Europese belasting? Of wordt dit tarief nog wel nationaal geïnd door het land waar deze multinational gevestigd is?
We willen dat de bedrijven belasting betalen waar ze actief zijn, niet waar hun postbus staan. Dus bedrijven als Google zouden in alle EU landen belasting af moeten dragen over het geld dat ze daar verdiend hebben. Wel zo eerlijk, toch?
pi_186729455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb me niet heel verdiept in hun standpunten, maar progressief is iets anders dan links en volgens mij is Volt eerder een (centrum)rechtse partij à la D66 dan een linkse partij. Als dat anders is, laat ik me graag overtuigen. ;)
Hoi DireStraits7, dat klopt! We willen vooral oplossingen voor problemen als klimaat verandering, migratie, etc: we willen niet teveel blijven hangen in links of rechts: onze oplossingen zijn wel progressief, want dit soort grote uitdagingen hebben ambitieuze ideeën nodig!
pi_186729463
Is een stem op Volt España net zo goed als een stem op Volt Nederland?
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:04:56 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186729468
quote:

Eens idd. Bedankt voor jullie tijd en succes ^O^.
pi_186729487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:45 schreef Pinospell het volgende:
Is Craig Wright Satoshi Nakamoto en is Bitcoin SV de echte Bitcoin?
"Reply hazy, try again"
pi_186729531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:04 schreef andrew.koster het volgende:
Is een stem op Volt España net zo goed als een stem op Volt Nederland?
We hebben precies hetzelfde programma, dus als je het met ons eens bent en je kan alleen in Spanje stemmen, zou ik vooral voor Volt Spanje stemmen :)
pi_186729549
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 12:18 schreef Hanca het volgende:
Ik heb de volgende vragen: hoe komen jullie er bij om te denken dat een federaal Europa, met allemaal mensen die helemaal niets met elkaar hebben (een Griek voelt zich nog meer verbonden met niet-Europese Middenlandse Zeelanden dan met bijvoorbeeld Polen) en landen (dan Staten) die qua inkomen en welvaart enorm verschillen kan werken?

En waarin zou dat beter zijn dan het huidige systeem of een systeem waar samenkomende regeringsleiders en ministers alles zouden beslissen?

Vergelijk het alsjeblieft niet met de Verenigde Staten van Amerika, waar een gezamelijke geschiedenis en een gezamelijke taal een band geeft tussen de Staten, hoe groot de verschillen ook zijn.
Hoi Hance, wat ons wel verbind is dat wij allemaal in een vrije democratie leven, en dat we veel waarden delen. Ik voel mij net zo goed Nederlander als Europeaan. En als ik in Griekenland en Polen kom merk ik al heel gauw dat dat ook mensen zijn, net als jij en ik. Natuurlijk zijn er verschillen in welvaart, die zullen neit zomaar verdwijnen, Nederland zal dan ook haar eigen budget blijven hebben, net zo goed als Griekenland. Echter moeten we wel gezamenlijk investeren in onderwijs, innovatie en goede infrastructuur zodat ook die landen economisch kunnen groeien: daar profiteert Nederland dan ook weer van.
pi_186729564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 13:05 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik heb de standpunten bekeken en vraag mij vooral af hoe ze dit allemaal gaan betalen.
Hoi ConnerJohn, in ons supporting document op de website wat onze plannen kosten :)
pi_186729615
Wat vinden jullie van dat de Grieken niet eerst mogen sparen en bouwen aan hun toekomst ?
Nu moeten ze regels gaan volgen die niet realistisch zijn
pi_186729641
quote:

Ik vond het erg leuk om te doen, de tijd vloog echt voorbij. Goed om te zien dat er zulke goede vragen gesteld worden :) maar ik merk dat ik een beetje op ben :P Het was weer een hele lange dag en ik moet nog van alles afmaken. In het afgelopen uur is mijn Whatsapp en mail ook weer lekker volgelopen :)
Is het een idee dat jullie onderling (misschien hebben jullie hier een stem systeem voor?) een aantal belangrijke vragen verzamelen en we die later beantwoorden? Dan gaat het belangrijkste niet verloren :)

In ieder geval veel dank dat jullie zo leuk met ons in gesprek gingen en kom vooral langs bij onze events!
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:13:56 #215
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186729691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:12 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Ik vond het erg leuk om te doen, de tijd vloog echt voorbij. Goed om te zien dat er zulke goede vragen gesteld worden :) maar ik merk dat ik een beetje op ben :P Het was weer een hele lange dag en ik moet nog van alles afmaken. In het afgelopen uur is mijn Whatsapp en mail ook weer lekker volgelopen :)
Is het een idee dat jullie onderling (misschien hebben jullie hier een stem systeem voor?) een aantal belangrijke vragen verzamelen en we die later beantwoorden? Dan gaat het belangrijkste niet verloren :)

In ieder geval veel dank dat jullie zo leuk met ons in gesprek gingen en kom vooral langs bij onze events!
Maar, wat zijn belangrijke vragen? :+

Edit: oh, op basis van stemmen :P
pi_186729728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 13:48 schreef Proliges het volgende:
In een tijd waarin steeds meer mensen afkeer krijgen van de EU en de inmenging die de EU heeft op nationale politiek willen jullie meer EU onder meer door een pan-europese politieke partij op te richten. Waarom zou dit een goed idee zijn? Hoe wil je ervoor zorgen dat mensen niet juist een nog grotere afkeer gaan krijgen van de EU. Waarom is het antwoord van Pro-EU partijen op EU-perikelen steevast "meer EU" en nooit "Misschien moeten we een stapje terugdoen om het draagvlak te vergroten"?
Hoi proliges, de reden dat mensen nu weinig vertrouwen in de politiek hebben is omdat nationale partijen geen antwoord hebben op internationale problemen zoals klimaatverandering, migratie, veiligheid, de enige manier om dit op te lossen is door samen te werken: dat gebeurt nu niet voldoende omdat Europa niet democratisch en transparant genoeg is: daarom willen wij Europa hervormen, om vervolgens alle mensen in Europa meer een stem te geven in de EU.
pi_186729744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 14:10 schreef Degodvader het volgende:
Hi Degodvader, dat laatste: wij willen als Volters uit alle landen samen een groep vormen!
pi_186729794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 14:20 schreef RM-rf het volgende:
Jongeren mogen niet zomaar stemmen, pas vanaf hun 18de mogen ze gaan stemmen omdat men van mening is dat te jong betekent dat deze niet de verantwoordelijkheid hebben om hun keuze af te wegen..

echter, een groot deel van de kiezers is nu erg oud, een kwart van de kiezers is nu boven de 65 jaar (cijfers 2017 CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)den-65-jaar-of-ouder)

terwijl deze mensen gezien de gemiddelde leeftijd waarschijnlijk hooguit nog de komende 10 tot hooguit 15 jaar meemaken, een deel hiervan niet eens erg bewust.

zou het niet een eerlijk idee zijn om ook die oude kiezers die vermoedelijk de gevolgen van hun politieke keuze niet zelf hoeven te ondergaan, net als te jonge kiezers het stemrecht te ontnemen?
Hoi RM-rf, nou dat weet ik niet: ik mag toch hopen dat mijn vader ook wel een beetje nadenkt over mijn toekomst ;) Wel hebben wij als Volt een 17-jarige kandidaat, we moeten wel opkomen voor onze toekomst! En daarnaast willen we ook in ieder geval zorgen dat er meer jongeren naar de stembus gaan (maar 18% de laatste Eur Parl verkiezingen!), dat zou al enorm helpen!!
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 21:19:33 #219
288245 crew  Moira
pi_186729846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:00 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Leuk:)
Onder de blokjes staan links in de tekst naar de Amsterdam Verklaring (10 pager) en het ondersteunende document (30 pagina's) https://www.voltnederland.org/standpunten
Thanks!
Mocht het Volt worden zal ik eens kijken naar de nr 15 op de lijst ^O^

Sowieso jij en Lars nogmaals dank dat jullie dit hier voor ons doen!
Fuck the EBU.
pi_186729855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:08 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hoi Hance, wat ons wel verbind is dat wij allemaal in een vrije democratie leven, en dat we veel waarden delen. Ik voel mij net zo goed Nederlander als Europeaan. En als ik in Griekenland en Polen kom merk ik al heel gauw dat dat ook mensen zijn, net als jij en ik. Natuurlijk zijn er verschillen in welvaart, die zullen neit zomaar verdwijnen, Nederland zal dan ook haar eigen budget blijven hebben, net zo goed als Griekenland. Echter moeten we wel gezamenlijk investeren in onderwijs, innovatie en goede infrastructuur zodat ook die landen economisch kunnen groeien: daar profiteert Nederland dan ook weer van.
Tja, dat klinkt als een federatie alleen in naam. Dat lijkt me niet echt zinvol.

Maar zeer bedankt voor je antwoord en voor de tijd die jullie hierin vanavond gestoken hebben. Ik ben het zeker niet met alles van jullie eens, maar het was wel leerzaam over om jullie standpunten te leren.
pi_186730011
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 15:02 schreef Roces18 het volgende:
Ik lees ook dat jullie voornamelijk de EU proberen te verdedigen met bijv. de noodzaak van grensoverscheidende oplossingen (hiervoor deden we altijd verdragen afsluiten) en bijv. een ijzeren vuist maken t.o.v. van het grote boze rusland en het gemene china. Ik zie jullie voornamelijk lovend over de EU en maar weinig kritisch.

De vraag is dan ook, waarom is de EU nodig? Wat kan de EU wat landen zonder de EU niet kunnen doen? @:Nikonlover
Hoi Roces! Wij zijn zeker kritisch over de EU: het moet veel democratischer en veel transparanter. We hebben veel voorstellen hoe we de EU willen hervormen. Maar net zo goed als dat Nederland klimaatverandering niet in haar eentje gaat oplossen is het logisch om te kijken naar wat een beter niveau kan zijn om dat op te pakken: Europa! (of liefst wereldwijd): hetzelfde gaat voor veiligheid. Wij zijn als Nederland maar klein, Europa is de grootste economie ter wereld.
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:29:27 #222
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_186730152
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:49 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi Pferdfahrer, we zijn het helemaal met je eens! Volt wil ook dat Europa verantwoordelijkheid kan nemen op belangrijke thema's zoals klimaat, veiligheid, migratie etc. Volt wil ook dat er een Europees leger komt: dit is effectiever en efficiënter, zeker ook om Europa een sterke (vrije en sociale) macht te laten zijn in de wereld. Zo kunnen we inderdaad een sterker front vormen tegen China of de VS als dat nodig is, maar ook krachtiger samenwerken.
Bedankt voor het antwoord, ik ga zeker een bijeenkomst een keer bijwonen. Mijn stem hebben jullie sowieso al.
pi_186730158
Hoi, ook van mijn kant super leuk om al jullie vragen te lezen! :) Ik zou nog heel graag al jullie vragen beantwoorden, erg interessant! Als jullie nog graag je vragen willen stellen stuur ons dan een berichtje via de website, of kom langs bij onze evenementen, alle meningen zijn welkom en we gaan graag het gesprek aan :). En wat je ook stemt, stem vooral op 23 mei, en graag tot een volgende keer! :D
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:33:28 #224
459912 FlippingCoin
pi_186730261
Oke bedankt volt mensen. ^O^

En de mensen die dit geregeld hebben ook leuk gedaan. :Y
pi_186730378
Bedankt voor jullie antwoorden! Denk dat Volt wel m'n stem heeft!
  Admin donderdag 9 mei 2019 @ 21:38:26 #226
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_186730383
quote:
16s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke bedankt volt mensen. ^O^

En de mensen die dit geregeld hebben ook leuk gedaan. :Y
Dit.
Jullie hebben het geweldig gedaan.
Allemaal.
:*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:39:04 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186730403
Dit ging lekker zeg, bedankt Volt!
Spoilers!
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 21:40:35 #228
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186730435
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:02 schreef VoltLars het volgende:

[..]

hoi krokodil, Volt vind ook dat de EU zo efficient mogelijk moet worden ingericht! Op dit moment kost het veel geld en tijd het heen en weer gereisd, dat is erg zonder (van het geld en het klimaat). Volt wil daarom ook uitzoeken of dit anders kan! Wij zijn wel een fact-based partij dus we willen wel goed uitzoeken wat de exacte voor- en nadelen zijn een keuzen voor 1 van de locaties.
@GGMM misschien wat voor jou
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:41:23 #229
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186730456
Vooral niet meer EU graag.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_186730675
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit.
Jullie hebben het geweldig gedaan.
Allemaal.
:*
Hier sluit ik me graag bij aan.
Lucky_Strike, jij hebt achter de schermen het meeste aan de voorbereiding gedaan, en iedereen die er verder aan meegewerkt heeft, hier, in CPR of in FC, thanks!

[ Bericht 4% gewijzigd door iteejer op 09-05-2019 22:01:58 ]
pi_186730855
Bedankt voor de beantwoording en tijd. Jammer dat er vooral gekozen werd om gemakkelijke vragen te beantwoorden.

Ik blijf met deze vragen zitten:
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:55 schreef Oostwoud het volgende:
Leuk dat jullie hieraan meedoen, ik heb de volgende vragen:

1. Zijn jullie van mening dat natiestaten tot oorlog leiden? Zijn jullie van mening dat de EU voor vrede zorgt? Graag toelichting.

2. Zijn de positieve resultaten die aan de EU worden toegedicht niet veelal bereikt door andere organisaties? Neem de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (1815), het oudste nog bestaande internationale samenwerkingsverband: samenwerking op gebied van vaarwegen heeft tot een grote Europese welvaartsstijging geleid. Een ander voorbeeld is normalisatie waardoor producten op dezelfde manier geproduceerd worden: wordt gedaan door normalisatieinstituten die lid zijn van de CENELEC en de IEC. Het derde en laatste voorbeeld: voor arbeidsrechten en sociale zekerheid werd al lang voor de EU gestreden door uiteenlopende mensen en organisaties, de Wet cao is in Nederland sinds 1927 van kracht, wat is de meerwaarde van de EU op dit gebied geweest?

3. Wat is jullie reactie op de aanpassing van auteursrechten door het Europees Parlement op 12-09-2018? Zien jullie dit als internetcensuur? Hoe past dit bij het beeld wat EU-sympathisanten willen oproepen dat de EU altijd voor meer vrijheid heeft gezorgd?

4. Hoe kan de EU direct zaken doen met steden en provincies, zoals Frans Timmermans dat zou willen?

5. Is er een punt waarop jullie zouden kunnen toegeven: de EU is definitief mislukt, laten we een Nexit inzetten, of de EU geheel ontbinden. Wanneer zou dit zijn?

6. Wanneer is de EU voor VOLT definitief geslaagd?

7. Wat doet de kritiek dat jullie overwegend hoofdstedelijke, blanke, hoogopgeleide (Erasmus-programma alumni), kosmopolitische wereldverbeteraars zonder idee wat er leeft onder 'de gewone man' met jullie?

8. Welke garantie geven jullie aan jullie achterban dat VOLT zich blijft inzetten voor het realiseren van partijdoelen wanneer jullie eenmaal in de stroperige EU-machine terecht komen en mogelijk veel weerstand zullen ondervinden?

9. Hoe reageren jullie op voorstellen van meerdere prominente EU-politici om wat zij populisten en/of nationalisten noemen te dwarsbomen met EU-regelgeving?

10. Waarom noemen jullie jezelf VOLT, gelet op het feit dat bliksem(inslag) als symboliek doorgaans geassocieerd wordt met fascisme?
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:07:35 #232
80382 manny
30 is best veel
pi_186731213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:55 schreef Oostwoud het volgende:
Bedankt voor de beantwoording en tijd. Jammer dat er vooral gekozen werd om gemakkelijke vragen te beantwoorden.

[..]

wellicht volgende keer vragen bedenken die een vraag zijn, i.p.v. een verkapte stellingen om je eigen punt te maken
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:11:36 #233
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_186731363
tvp
pi_186732830
Net de stemwijzer ingevuld. Volt op de laatste plaats met 8% overeenkomst. :')

Deze partij wil liever vandaag dan morgen Nederland opheffen ten faveure van een groot Europees rijk met een 'wees welkom' cultuur voor de gehele wereldbevolking behalve Rusland.

Typische ultra-politiek correcte partij van bevoorrechte hoogopgeleide twintigers die geen enkel persoonlijk nadeel ondervinden van globalisering en dus zelfs GL en D66 nog niet ver genoeg vinden gaan in het opgeven van Nederland.

Mijn grootste hoop voor deze verkiezingen is dat Volt namens geen enkel land een zetel weet te bemachtigen. Ik heb nog liever Denk...

[ Bericht 8% gewijzigd door UltraR op 09-05-2019 23:13:48 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_186733792
;( Dit topic helaas te laat gezien. Dit was prijsschieten geweest.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 mei 2019 @ 23:30:03 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186733830
quote:
19s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:29 schreef TwenteFC het volgende:
;( Dit topic helaas te laat gezien. Dit was prijsschieten geweest.
Er is maar een heel klein percentage van de vragen behandeld ;)
Je was één van de velen geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_186733855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is maar een heel klein percentage van de vragen behandeld ;)
Je was één van de velen geweest.
Ik was gewoon begonnen met het zinnetje "Ik ga zeker op jullie stemmen, maar.." Die vragen worden altijd wel beantwoord. :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 23:34:54 #238
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186734014
Thanks Volt voor de antwoorden en tijd. ^O^

En nog een vraag voor de Mods etc: kunnen we binnenkort nog meer partijen verwachten? :)
pi_186734329
Mooi dat de admins zo tevreden zijn over het resultaat. Nu nog een partij uitnodigen waar wat meer users achter kunnen staan. Zo'n beetje elke andere partij voldoet wel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186734416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:21 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hoi Treinhoer, wij denken dat referenda niet per sé de beste manier zijn om mensen te betrekken in de politiek, wij willen ook burgerdiscussies organiseren, digitale platformen inrichten waar je mee kunt praten in de politiek, etc. Daarbij moet ik ook zeggen dat 80% in Nederland voor Europa is (dus gelukkig zal er niet zo gauw zo'n uitslag komen): veel mensen vinden wel dar Europa anders moet (dus hervormen) dat vindt Volt ook! Het moet veel transparanter en democratischer!
Hoi Volt, bedankt voor je antwoord. Zie het nu pas, was aan het werk. Ik hoop dat jullie veel voor elkaar krijgen qua democratischer en transparanter maken van de EU. Ik heb in de algemeenheid een hard hoofd in de hervorming, gezien de Eurofilie en pluche/machtzoekende lieden die alleen maar baat hebben bij een 'ever closing union'. Ik heb begrip voor jullie standpunten en voor een deel kan ik mij er in vinden. Ik zal mijn stem echter toch op een andere partij zetten, maar ik hoop dat jullie een flinke deuk kunnen slaan in de Brusselse machten. Ik wens jullie een mooie verkiezingsuitslag toe!
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 10:59:58 #241
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186740421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:51 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. Hebben jullie ook concrete plannen en standpunten over de genoemde punten samenwerken, migratie, veiligheid en klimaat?
En vinden je niet dat jullie teveel macht willen leggen bij Europa en daarmee de soevereiniteit van de lidstaten aantasten? Ik denk dat er teveel verschil zit tussen de verschillende lidstaten om hier een duidelijke politieke lijn in te trekken. Is niet niet verstandiger om terug naar de basis van de Europese unie te gaan en de focus te leggen op de economische gemeenschap? Op deze manier had je de Britten er waarschijnlijk ook bij gehouden
  vrijdag 10 mei 2019 @ 11:39:38 #242
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186741164
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooi dat de admins zo tevreden zijn over het resultaat. Nu nog een partij uitnodigen waar wat meer users achter kunnen staan. Zo'n beetje elke andere partij voldoet wel.
Waarom zo negatief.

Zoals in de OP te lezen staat, zijn alle partijen aangeschreven, VOLT reageerde als eerste dus zij mochten het spits succesvol afbijten :).
  vrijdag 10 mei 2019 @ 11:45:59 #243
459912 FlippingCoin
pi_186741311
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zie POL fb, alle partijen zijn uitgenodigd. :)

Ah spuit11. :+
pi_186742077
Wanneer komt Piratenpartij?
pi_186742147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Behalve dat dit natuurlijk geen vragen zijn.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 12:39:49 #246
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186742208
We kunnen toch wel concluderen dat Volt een enorme pro-migratie partij is, maar dat krampachtig verborgen probeert te houden uit angst stemmen te verliezen. Wat ook weer te denken geeft.

Stemadvies: niet op stemmen.
pi_186742340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:39 schreef Eendenkooi het volgende:
We kunnen toch wel concluderen dat Volt een enorme pro-migratie partij is, maar dat krampachtig verborgen probeert te houden uit angst stemmen te verliezen. Wat ook weer te denken geeft.

Volgens mij houden ze niks verborgen als je het open en bloot op fok neer zet...

Het immigratiestandpunt wat hier werd gedeeld lijkt me trouwens prima. Hun europastandpunt alleen niet.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 12:50:46 #248
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186742368
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij houden ze niks verborgen als je het open en bloot op fok neer zet...

Het immigratiestandpunt wat hier werd gedeeld lijkt me trouwens prima. Hun europastandpunt alleen niet.
Ik vond dat ze er behoorlijk omheen draaiden, dan houd je dus iets verborgen.
  PR en moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 14:18:17 #249
288245 crew  Moira
pi_186743761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:39 schreef Eendenkooi het volgende:

Volgens mij is het punt dat je het migratieprobleem júíst Europa-wijd moet oplossen en niet door landjes zelf te laten bepalen. Je kunt elkaar er niet mee opzadelen, je moet gezamenlijk zo’n humanitaire last dragen als je er in het dagelijks leven weinig van wil merken iig.

Ze hebben verder meermaals kenbaar gemaakt dat ze juist willen dat elk land hun eigenheid en cultuur behoud.

Ik ga er lekker wel op stemmen :6
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 14:20:45 #250
80382 manny
30 is best veel
pi_186743797
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:50 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik vond dat ze er behoorlijk omheen draaiden, dan houd je dus iets verborgen.
geen oneliner met de oplossing bieden is niet hetzelfde als er omheen draaien
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 14:22:21 #251
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186743825
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:39 schreef Samzz het volgende:

[..]

Waarom zo negatief.

Zoals in de OP te lezen staat, zijn alle partijen aangeschreven, VOLT reageerde als eerste dus zij mochten het spits succesvol afbijten :).
Wanneer komt de VVD?
pi_186744852
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt dat je het migratieprobleem júíst Europa-wijd moet oplossen en niet door landjes zelf te laten bepalen. Je kunt elkaar er niet mee opzadelen, je moet gezamenlijk zo’n humanitaire last dragen als je er in het dagelijks leven weinig van wil merken iig.

Dat kan prima. Het overgrote deel van de immigrantenstroom komt voor de sociale zorgstaten in Noord-West Europa. Je zag wat er in 2015 gebeurde. Alles ging linea recta door verscheidene veilige landen naar Duitsland/Zweden/Nederland. Wat lijnrecht ingaat tegen het Verdrag van Dublin.

Inmiddels is de vrije doorgang naar deze verzorgingsstaten vanuit de aankomstlanden flink beperkt, en zie wat er gebeurt: de totale instroom is ook enorm afgenomen. Wat natuurlijk kristalhelder maakt dat deze immigranten niet voor veiligheid maar voor gratis geld komen.

Dus als de Noord-West Europese landen eenzijdig hun grenzen sluiten voor kansarme immigranten dan kan je er de donder op zeggen dat de immigrantenstromen naar Europa vrijwel tot stilstand zullen komen. Opgelost.

En met al het geld dat je dan bespaart kan je een veelvoud aan daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen in regio-opvang helpen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_186745635
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:02 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Dank voor je antwoord.

Denkt Volt France er ook zo over?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:34:06 #254
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186746331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:20 schreef manny het volgende:

[..]

geen oneliner met de oplossing bieden is niet hetzelfde als er omheen draaien
Klopt, ze willen namelijk ook geen oplossing, want ze willen een ruimhartig asielbeleid waar iedereen welkom is en mensen niet teruggestuurd worden. Beetje zoals het nu allemaal gaat dus. Als je voor een streng migratiebeleid bent zit je gewoon niet goed bij Volt.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:35:46 #255
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186746371
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ze hebben verder meermaals kenbaar gemaakt dat ze juist willen dat elk land hun eigenheid en cultuur behoud.

Ik ga er lekker wel op stemmen :6
Je moet gewoon de grenzen dicht gooien. En dat gaan onze vrienden van Volt zeker niet doen. Niet op stemmen dus.
  PR en moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 20:24:06 #256
288245 crew  Moira
pi_186750635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:35 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Je moet gewoon de grenzen dicht gooien. En dat gaan onze vrienden van Volt zeker niet doen. Niet op stemmen dus.
Ik ben het met Volt eens dat grenzen dichtgooien nog niet zo'n simpele oplossing is en ook weer andere nadelen met zich mee brengt.
Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt. Anders kom je nergens als iets op zo'n grote schaal in Europa plaatsvindt.

Ik stem lekker wel op Volt dus :6
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:25:00 #257
459912 FlippingCoin
pi_186750668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik ben het met Volt eens dat grenzen dichtgooien nog niet zo'n simpele oplossing is en ook weer andere nadelen met zich mee brengt.
Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt.

Omwille van deze sessie?
  PR en moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 20:26:48 #258
288245 crew  Moira
pi_186750715
quote:
16s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Omwille van deze sessie?
Nee zat er al langer over te twijfelen, eigk al sinds ik voor het eerst van ze gehoord heb ergens vorig jaar.
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:36 schreef Moira. het volgende:
Ik zie echt wat in het idee van een Europese partij. Als je een brede groep mensen door heel Europa hebt kom je ook met een bredere kijk op Europees beleid.
Dit als voornaamste overtuigingspunt voor mij persoonlijk iig.
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 21:30:27 #259
459912 FlippingCoin
pi_186752318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:26 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee zat er al langer over te twijfelen, eigk al sinds ik voor het eerst van ze gehoord heb ergens vorig jaar.
[..]

Ah oké. :)
  vrijdag 10 mei 2019 @ 22:07:17 #260
80382 manny
30 is best veel
pi_186753191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:34 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Klopt, ze willen namelijk ook geen oplossing, want ze willen een ruimhartig asielbeleid waar iedereen welkom is en mensen niet teruggestuurd worden. Beetje zoals het nu allemaal gaat dus. Als je voor een streng migratiebeleid bent zit je gewoon niet goed bij Volt.
als je vraagt om een oplossing dan ga je er al van uit dat we het over eens zijn dat er een probleem is.

en hierboven zeg je dat er momenteel geen streng migratiebeleid is. ook daar kan iemand het mee oneens zijn. dat maakt het beantwoorden van vragen wel lastig natuurlijk. (dat je eerst de vraag nog ter discussie moet stellen / nuanceren)
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:06:35 #261
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186754417
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt. Anders kom je nergens als iets op zo'n grote schaal in Europa plaatsvindt.

En wat is die constructieve oplossing dan?
pi_186754870
Volt zit nu bij Pauw :7
Somebody that I used to know
pi_186754952
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:28 schreef Postbus100 het volgende:
Volt zit nu bij Pauw :7
Je bent er niet heel erg voorstander van ?
pi_186754969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:32 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je bent er niet heel erg voorstander van ?
Ik meld alleen maar dat ze daar nu te zien zijn :?
pi_186754995
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:06 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

En wat is die constructieve oplossing dan?
Al het geld aan Griekenland geven en de boodschap: Zoek het lekker zelf uit.
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 23:38:59 #266
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186755081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:34 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Al het geld aan Griekenland geven en de boodschap: Zoek het lekker zelf uit.
Dat is dus niet wat ze zeggen, hé.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:49:04 #267
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186755235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:26 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

Nou, dan heeft Volt in ieder geval een persoon overtuigd.

Ik wens ze geen enkel succes maar toch moedig dat ze op dit relatief negatief gestemde forum hun zegje kwamen doen!
pi_186759257
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:22 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Wanneer komt de VVD?
Die hebben alleen tijd als ze geld er voor krijgen.
pi_186765723
Alhoewel ik hun idealen bepaald niet deel (in de huidige EU), kan ik een daadwerkelijke Europese partij enkel toejuichen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:49:38 #270
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186765829
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:44 schreef Tanatos het volgende:
Alhoewel ik hun idealen bepaald niet deel (in de huidige EU), kan ik een daadwerkelijke Europese partij enkel toejuichen.
Piratenpartij is ook Europees :)
pi_186774578
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:49 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Piratenpartij is ook Europees :)
Dat klopt, maar ze zijn in Nederland toch een of andere alliantie aangegaan?
Wat niet wegneemt dat ik elke daadwerkelijke Europese partij toejuich, en overweeg om bij de EU-verkiezingen op ze te stemmen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_186776447
Ik heb een extra vraag.

Is Volt bedoeld als de zoveelste afleiding voor de andere echte Anti-EU en EU-kritische partijen?
pi_186777075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ze zijn in Nederland toch een of andere alliantie aangegaan?
Wat niet wegneemt dat ik elke daadwerkelijke Europese partij toejuich, en overweeg om bij de EU-verkiezingen op ze te stemmen.

Terwijl op op Twitter ik meerdere mensen zag die expliciet zeiden nogal huiverig te zijn voor een pan-Europese partij, omdat deze geen 'dekking' heeft in het nationaal parlement en daardoor nooit echt ter verantwoording kan worden geroepen. Zoiets.

Ik weet het niet. Pan-europees klinkt wel mooi, net als dat je lokale partijen hebt, maar ik vond die kritische noot ook wel opvallend. (ook omdat ie door meerdere mensen werd gedeeld, en schijnbaar ook serieus nadenkende mensen).

Jammer dat ik alleen niets op heb met de standpunten van Volt.
pi_186796042
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 00:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Terwijl op op Twitter ik meerdere mensen zag die expliciet zeiden nogal huiverig te zijn voor een pan-Europese partij, omdat deze geen 'dekking' heeft in het nationaal parlement en daardoor nooit echt ter verantwoording kan worden geroepen. Zoiets.

Ik weet het niet. Pan-europees klinkt wel mooi, net als dat je lokale partijen hebt, maar ik vond die kritische noot ook wel opvallend. (ook omdat ie door meerdere mensen werd gedeeld, en schijnbaar ook serieus nadenkende mensen).

Jammer dat ik alleen niets op heb met de standpunten van Volt.
Waarom zou een Europese partij in een nationaal parlement ter verantwoording moeten kunnen worden geroepen?

Naar mijn idee zijn Europese partijen ,met een Europees verkiezingsprogramma, de enige manier om een daadwerkelijke Europese democratie te krijgen.
De macht van de lidstaten zal dan uiteraard kleiner moeten worden.

Echter wel eerst die democratisering doorvoeren, voor er meer macht wordt overgedragen naar de EU.
De huidige bureaucratische EU nog meer macht geven vind ik zeer onwenselijk.

In het huidige stelsel ben ik vrijwel verplicht om te stemmen voor een nationale partij die vervolgens opgaat in een EU coalitie die me werkelijk niets zegt, en volgens mij sta ik daar niet alleen in.

Ik zou het geheel overigens graag aangevuld zien worden met een EU breed referendum voor belangrijke beslissingen.

Zelf heb ik trouwens ook weinig sympathie voor de standpunten van Volt.
Eerst hervormen/democratiseren, dan pas kun je nadenken over meer EU (zeker niet andersom zoals Volt lijkt te willen).
.
pi_186796562
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waarom zou een Europese partij in een nationaal parlement ter verantwoording moeten kunnen worden geroepen?

Ik zei het (o.a.) n.a.v. deze tweets:

BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:32:39 Ik vind pan-Europese partijen héle zorgelijke ontwikkelingen. En dat zegt iemand die niet eens onsympathiek tegenover de EU staat. #Pauw reageer retweet
BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:33:39 Het probleem met pan-Europese partijen is dat zij géén verantwoordelijkheid dragen op nationaal niveau. Gaat het in Brussel mis dan hebben ze daar in Den Haag geen last van want ja... géén partij daar. #Pauw reageer retweet
(voor de uitleg)
pi_186796735
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zei het (o.a.) n.a.v. deze tweets:

BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:32:39 Ik vind pan-Europese partijen héle zorgelijke ontwikkelingen. En dat zegt iemand die niet eens onsympathiek tegenover de EU staat. #Pauw reageer retweet
BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:33:39 Het probleem met pan-Europese partijen is dat zij géén verantwoordelijkheid dragen op nationaal niveau. Gaat het in Brussel mis dan hebben ze daar in Den Haag geen last van want ja... géén partij daar. #Pauw reageer retweet
(voor de uitleg)
Wie roept de Europese coalities ter verantwoording?
Geen verkiezingsprogramma en de nationale partijen kunnen zich beroepen op machteloosheid want grote coalitie.
pi_186796977
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Geen verkiezingsprogramma en de nationale partijen kunnen zich beroepen op machteloosheid want grote coalitie.
Nah, daar zit toch wel wat meer politieke controle dan andersom (dus bij pan-Europese partijen richting nationale politiek). Partijprogramma's, samenwerkingsverbanden, etc. Als het een nationale partij niet bevalt, stapt 'ie uit de samenwerking. Maar vooral vinden Europese coalities elkaar op ideologisch vlak, dus daar zit vaak meer samenhang/overeenstemming in. Bij pan-Europees moet je dat nog maar afwachten.
pi_186797107
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nah, daar zit toch wel wat meer politieke controle dan andersom (dus bij pan-Europese partijen richting nationale politiek). Partijprogramma's, samenwerkingsverbanden, etc. Als het een nationale partij niet bevalt, stapt 'ie uit de samenwerking. Maar vooral vinden Europese coalities elkaar op ideologisch vlak, dus daar zit vaak meer samenhang/overeenstemming in. Bij pan-Europees moet je dat nog maar afwachten.
Nogal wat politieke partijen geven in eigen land af op EU-beleid maar stemmen in Brussel doodleuk voor meer machtoverdracht.
De meningsverschillen binnen de EU coalities zijn volgens mij nogal aanzienlijk.
Laten we wel zijn, in de EU zitten bv D66 en de VVD 1 coalitie, dat maakt een verschil maken bij EU verkiezingen zacht gezegd dubieus.
pi_186805499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 22:07 schreef manny het volgende:

[..]

wellicht volgende keer vragen bedenken die een vraag zijn, i.p.v. een verkapte stellingen om je eigen punt te maken
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:36 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Behalve dat dit natuurlijk geen vragen zijn.
Het zijn weldegelijk vragen, maar jullie waarschijnlijk net iets te kritisch.
pi_186805623
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:45 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

Neuh, het zijn aannames gevolgd door een stelling van jou.
  maandag 13 mei 2019 @ 13:54:48 #281
80382 manny
30 is best veel
pi_186806491
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:45 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

Als 2 users onafhankelijk van elkaar wat feedback geven en de geïnterviewden jouw "vragen" niet beantwoorden. Wat doe je dan ?

Je kunt eens kijken of je zelf wat kan veranderen / je wat kan met de reacties of gewoon nog eens herhalen wat je al eerder riep.
pi_186840484
"Antisemitische complottheorie" _O-

JoostNiemoller twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 11:02:31 Ik vroeg me al af hoe dat @VoltNederland zo snel omhoog kwam, en dan ook nog Europa wijd. Maar het is een puppet club van Soros. (Je had het kunnen bedenken.) https://t.co/FZBQKZ6YGo reageer retweet
pi_186843859
Ja klopt, die verbitterde hysterie rondom Soros is een antisemitische complottheorie.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 12:01:57 #284
286575 Roces18
Chef de party
pi_186905070
_O- soros gekkies
pi_186908793
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waarom is dit een probleem op Europa -> Nationaal niveau, maar niet op Nationaal -> Gemeentelijk? Er worden toch gewoon andere dingen beslist op elk niveau, en dus kun je op andere partijen stemmen? Of vind je het normaal om nationaal gepruts van de VVD lokaal te bestraffen (ook al ben je blij met wat de VVD lokaal doet in jouw gemeente)?
pi_186916983
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 15:39 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Waarom is dit een probleem op Europa -> Nationaal niveau, maar niet op Nationaal -> Gemeentelijk? Er worden toch gewoon andere dingen beslist op elk niveau, en dus kun je op andere partijen stemmen? Of vind je het normaal om nationaal gepruts van de VVD lokaal te bestraffen (ook al ben je blij met wat de VVD lokaal doet in jouw gemeente)?
Ik wil kunnen stemmen op een Europese partij met een Europees verkiezingsprogramma en een Europese regering die voortvloeit uit dat gekozen parlement.
De huidige Europese coalities zeggen me helemaal niets, D66 en de VVD zitten in dezelfde coalitie.

Wat dat betreft vind ik het initiatief van Volt prima maar ik ben niet met ze eens dat die problemen aangepakt moeten worden door eerst meer macht naar de EU over te dragen.

Eerst de EU democratiseren en de macht van de lobby van het bedrijfsleven terugdringen en pas dan kan er weer meer macht naar de EU worden overdgedragen wat mij betreft.
Die macht van de lobby van het bedrijfsleven is overigens in Nederland nog erger dan in de EU.
Lobby prima, maar dan wel transparant.

Dat betekent uiteraard wel dat de macht van de lidstaten minder moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')