Soms kan het uiteraard botsen, maar dat is binnen Nederland natuurlijk ook al. Een Fries kijkt naar sommige dingen heel anders dan iemand uit de Randstad. En dan hebben we het nog niet eens over individuele personen die met elkaar botsenquote:Op donderdag 9 mei 2019 19:58 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Waarom is diversiteit prachtig ?
Ik zie het als botsende elementen.
Hi Napoelonfour, een goede vraag! Die zijn er zeker, wij willen als Volt dat er niemand achterblijft in Europa: daarom willen we vergeten regio's beter verbinden met plekken waar werkgelegenheid is, we willen meer investeren in onderwijs zodat alle (!) kids een eerlijke kans krijgen, en we willen dat multinationals hun verantwoordelijkheid nemen waar het belasting en vervuiling betreft, en hiervoor betalen: daarmee kunnen we dan minderheden die achterblijven omscholen en helpen een fijn leven te leiden.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:03 schreef napoleonfour het volgende:
Wat doen jullie met de verliezers van de globalisatie?
Hi golfer, goed opgemerkt dat wij relatief jong zijn: onze jongste kandidaat is 17 (Bibi, een topper!!), en onze oudste 71. Gemiddeld zijn wij jong omdat wij allemaal verantwoordelijkheid nemen voor onze toekomst en wij denken dat politiek niet alleen maar voor oudere mensen is: het is onze toekomst! Daar zetten wij ons graag voor in.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:10 schreef golfer het volgende:
Waarom is de gemiddelde leeftijd van jullie kandidaten 22 jaar?
Compleet sluitende systemen waar je niet meer kunt valsspelen is altijd lastig natuurlijk. Maar als het normaal wordt dat politici transparanter zijn over met wie ze spreken, bijvoorbeeld door hun agenda's open te stellen (voor sommige mensen), dan is dat een mooi eerste stap. Het is meer dan een regel stellen, het zit ook in de cultuur.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is een goed voorbeeld van hoe het makkelijker kan. Automatiseren werkt ook goed om vast te leggen natuurlijk.
Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met het vastleggen van alle werkgerelateerde gesprekken waar jullie het over hadden?
Ik zie even niet waar deze vraag over gaat. Welke financiering? van Volt zelf, van onze plannen?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:01 schreef Saevio het volgende:
@:VoltLars
Hoe wordt de financiering geregeld?
"Multinationals verantwoordelijkheid laten nemen". Dat klinkt leuk, maar hoe doe je dat? En hoe voorkom je dat die het gewoon doorrekenen aan de consument, liever dan de aandeelhouders?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:08 schreef VoltLars het volgende:
[..]
Hi Napoelonfour, een goede vraag! Die zijn er zeker, wij willen als Volt dat er niemand achterblijft in Europa: daarom willen we vergeten regio's beter verbinden met plekken waar werkgelegenheid is, we willen meer investeren in onderwijs zodat alle (!) kids een eerlijke kans krijgen, en we willen dat multinationals hun verantwoordelijkheid nemen waar het belasting en vervuiling betreft, en hiervoor betalen: daarmee kunnen we dan minderheden die achterblijven omscholen en helpen een fijn leven te leiden.
Dat is toch nog een reden om het digitaal te doen. Dan weten ze heel precies waar ze op stemmen ipv dat er verwarring bestaat over waar de hand voor opgestoken wordt op dat moment. Even snel allemaal stemmingen, waarover eerst goed nagedacht en gesproken is, er 'doorheen rammen' is natuurlijk prima. maar het moet wel goed gebeuren.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:01 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Zijn er ook niet te veel moties.
Ik las pas dat er soms wel 200 op 1 dag zijn.
Hi FlippingCoin, als de EU met opensource werkt, dan werken ze niet (of minder) op software van giganten zoals Microsoft, Google, Apple, etc hierdoor neemt de afhankelijkheid (en wellicht de kostenquote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik lees dat jullie alle EU-software open source willen maken om zo de afhankelijkheid van monopolistische bedrijven te verkleinen, welke monopolistische bedrijven hebben jullie het dan over en hoe kan het open source maken van EU-software de afhankelijkheid van deze bedrijven verkleinen?
Ook lees ik dat jullie kunstmatige intelligentie beschikbaar en toegankelijk voor iedereen willen maken door de investeringen van de Europese Investeringsbank voor KI te verhogen naar
tenminste 1 miljard euro vanaf 2020. Evenals dat er één centraal loket moet komen
voor "KI-dienstverlening op verzoek", dat toegang geeft tot KI-bronnen in de EU.
Is KI momenteel momenteel niet beschikbaar en toegankelijk voor iedereen met gratis open source libraries als TensorFlow en frameworks als Torch? En op welke KI-bronnen in de EU doelen jullie en hoe zien jullie dit vormgegeven?
Het uiteindelijke doel is om minstens 25 zetels uit minstens 7 landen te behalen. Dan kunnen we namelijk een eigen fractie vormen. Dat is dan weer een stap dichterbij Europese lijsten. Hopelijk gaan andere partijen dit voorbeeld volgen en hebben we straks een duidelijk systeemquote:Op donderdag 9 mei 2019 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
In welke fractie zitten jullie dan? Of zijn jullie straks een eigen fractie, als je zetels haalt?
Hi FlippingCoin, met deze diversiteit (vertegenwoordiging) doelen wij niet op politieke oriëntatie, maar op het gelijke kansen geven van minderheden, zonder uitzondering.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zou dit dus ook betekenen een voorkeursbehandeling van van politiek rechts-georiënteerde docenten en professoren binnen het onderwijs?
Het probleem van veel van deze partijen is dat ze inspelen op reëele zorgen en angsten van mensen, maar eigenlijk helemaal geen oplossing hebben. De grenzen dichtgooien is geen oplossing voor de vluchtelingen die onze kant op komen en is in heel veel andere aspecten ook slecht. Het zou natuurlijk prachtig zijn als zij onze oplossingen voor deze uitdagingen zien en we met z'n allen een goede kant op gaanquote:Op donderdag 9 mei 2019 20:03 schreef Saevio het volgende:
@:VoltJason @:VoltLars
In meerdere EU landen komen steeds meer partijen met nationale trots in opstand tegen de invasie van "vluchtelingen". Hoe willen jullie hiermee gaan samen werken of overtuigen?
Bedankt voor je reactie Lars! Maar welke software denken jullie dan aan die er mist? Van OS tot kantoorsoftware is vandaag de dag toch prima open source te vinden? De ontwikkelinf van software is erg duur en ala je kijkt naar software ontwikkeld door overheden geeft dit eigenlijk altijd problemen. Hebben jullie in beeld welke programma's jullie willen bieden. En hoe willen jullie de drempel voor kleinere bedrijven nóg lager dan TensorFlow maken? Ik denk zelf dat dit niet haalbaar is. Zou het niet beter zijn om dat geld te investeren in Eu tech startups zodat de volgende Google of Facebook eens niet uit de VS komt en zo het geld en de data lekker hier blijft?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:13 schreef VoltLars het volgende:
[..]
Hi FlippingCoin, als de EU met opensource werkt, dan werken ze niet (of minder) op software van giganten zoals Microsoft, Google, Apple, etc hierdoor neemt de afhankelijkheid (en wellicht de kosten) af. Kunstmatige intelligentie is de toekomst, daarom willen wij hierin investeren om voorop te blijven lopen als Europa. Op dit moment is KI, en vooral dienstenverlening rondom KI nog onvoldoende openbaar beschikbaar, en de drempel (zeker voor kleine bedrijven) is nog hoog. Als wij echt als Europa voorop willen lopen zullen we het nog veel meer toegankelijk moeten maken. Een centrale dienstverlening kan beschikbaarheid en zichtbaarheid sterk vergroten.
Maar dit is dan toch een uitzondering?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:17 schreef VoltLars het volgende:
[..]
Hi FlippingCoin, met deze diversiteit (vertegenwoordiging) doelen wij niet op politieke oriëntatie, maar op het gelijke kansen geven van minderheden, zonder uitzondering.
Hoi Treinhoer, wij denken dat referenda niet per sé de beste manier zijn om mensen te betrekken in de politiek, wij willen ook burgerdiscussies organiseren, digitale platformen inrichten waar je mee kunt praten in de politiek, etc. Daarbij moet ik ook zeggen dat 80% in Nederland voor Europa is (dus gelukkig zal er niet zo gauw zo'n uitslag komen): veel mensen vinden wel dar Europa anders moet (dus hervormen) dat vindt Volt ook! Het moet veel transparanter en democratischer!quote:Op woensdag 8 mei 2019 01:30 schreef Treinhoer het volgende:
Zouden jullie een nationaal bindend referendum accepteren, ongeacht de uitslag? En als dat een negatief Europese stem is ook?
Maar voor wie wilt Volt dan in het parlement gaan zitten, voor de vluchtelingen of voor de inwoners van Europa. Voor de eerste als ik het begrijp.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:18 schreef VoltJason het volgende:
[..]
Het probleem van veel van deze partijen is dat ze inspelen op reëele zorgen en angsten van mensen, maar eigenlijk helemaal geen oplossing hebben. De grenzen dichtgooien is geen oplossing voor de vluchtelingen die onze kant op komen en is in heel veel andere aspecten ook slecht. Het zou natuurlijk prachtig zijn als zij onze oplossingen voor deze uitdagingen zien en we met z'n allen een goede kant op gaan
Tuurlijk kan datquote:Op donderdag 9 mei 2019 20:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Kan ik Reinier na deze livechat dan nog even de hand schudden toevallig?(aangezien ik toch in Amsterdam ben atm) Over Amsterdam gesproken, hoe is jullie representatie door het land? Zijn jullie vooral een Randstad-aangelegenheid of hebben jullie ook representatie vanuit het platteland?
Hi Lenny_Leonard, zeker niet! Ik heb mijn baan voor 2 maanden opgezegd voor Volt, zonder betaling, omdat ik geloof dat een sterker Europa en meer samenwerken nodig is als we klimaatverandering, migratie, veiligheid etc willen oplossen. En als ik om mij heen kijk zie ik elke dag honderden Volters door heel Nederland die zich vrijwillig inzetten voor een beter Europa. Niemand doet dit voor het geld!quote:Op woensdag 8 mei 2019 07:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hopen jullie niet gewoon stiekem op wat zetels zodat jullie geld kunnen scheppen voor niks doen? Een beetje zoals die D66 debiel gedaan heeft.
Daarnaast komt onze nummer drie uit Knegsel. Dat dorpje kent inmiddels iedereen die actief is bij Volt, dus platteland is toch op bepaalde manieren prominent aanwezigquote:Op donderdag 9 mei 2019 20:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Kan ik Reinier na deze livechat dan nog even de hand schudden toevallig?(aangezien ik toch in Amsterdam ben atm) Over Amsterdam gesproken, hoe is jullie representatie door het land? Zijn jullie vooral een Randstad-aangelegenheid of hebben jullie ook representatie vanuit het platteland?
Waarom klinken je nu al als een stereotype D66'er?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:18 schreef VoltJason het volgende:
[..]
Het probleem van veel van deze partijen is dat ze inspelen op reëele zorgen en angsten van mensen, maar eigenlijk helemaal geen oplossing hebben. De grenzen dichtgooien is geen oplossing voor de vluchtelingen die onze kant op komen en is in heel veel andere aspecten ook slecht. Het zou natuurlijk prachtig zijn als zij onze oplossingen voor deze uitdagingen zien en we met z'n allen een goede kant op gaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |