abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2019 @ 15:02:01 #51
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186695686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 14:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Biologie willen ontkennen door te discrimineren ? Dat concludeer ik uit jouw gequote stukje tekst.
Het gequote stuk tekst komt hieruit:

https://d3n8a8pro7vhmx.cl(...)01_04-compressed.pdf
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 8 mei 2019 @ 15:02:10 #52
286575 Roces18
Chef de party
pi_186695690
Ik lees ook dat jullie voornamelijk de EU proberen te verdedigen met bijv. de noodzaak van grensoverscheidende oplossingen (hiervoor deden we altijd verdragen afsluiten) en bijv. een ijzeren vuist maken t.o.v. van het grote boze rusland en het gemene china. Ik zie jullie voornamelijk lovend over de EU en maar weinig kritisch.

De vraag is dan ook, waarom is de EU nodig? Wat kan de EU wat landen zonder de EU niet kunnen doen? @Nikonlover
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186695786
• Hoe kun je als politieke partij met droge ogen niet aan de AVG voldoen, aangezien je niet verplicht mag worden cookies toe te staan?
• Betekent een humaan migratiebeleid dat iedereen met een zielig verhaal Europa in mag komen en nooit meer weg hoeft?
• Jullie zeggen: geen armoede in Europa. Wat is jullie definitie van Armoede? En hebben jullie een kostenberekening gemaakt en hoe ziet die eruit? Betekent dat, dat rijke landen veel moeten betalen aan de zuidelijker gelegen landen?
• Jullie zeggen dat partijen verplicht de standpunten over actuele onderwerpen moeten openbaren. Wat nou als een partij hierover geen mening heeft en er dus niet mee doet? Is dat ook een optie, of moet er dan ook verplicht standpunt worden ingenomen? En als dat niet per se hoeft, dan kan iedereen toch zeggen daar geen standpunt over te hebben?
• de EU moet nog duurzamer worden. Heeft dit wel nut? Want globaal gezien hebben wij al een relatief lage uitstoot. Heeft het nut dit nog verder te verlagen? Kan er niet eerst naar de opkomende landen worden gekeken?
• Jullie willen een crisis voorkomen (er staat crises) door een minister van Financiën aan te stellen in de EU. Heeft dit nut en is dat ook bewezen? Niemand wil een crisis, dus als je dat aan kunt zien komen zullen de landen daar zelf ook wat aan doen?
pi_186695833
Hebben jullie het complete plan doorgerekend qua kosten en is de uitkomst realistisch? Of gaan jullie dit achteraf berekenen en kijken jullie dan wel hoe je het voor elkaar gaat krijgen?
pi_186697779
Willen jullie meer of minder EU/ambieren jullie een EU superstaat?

Excuses. Ik lees het al in de partij-standpunten. Nieuwe vraag. Op wie hebben jullie zelf eerder gestemd?
pi_186699282
Hoe kijken jullie naar de groeiende nationalistische/patriottistische beweging door heel Europa? Waarom denken jullie dat jullie het wel bij het rechte eind hebben?

En bovenal: hebben jullie andere, niet-economische argumenten voor het uitbreiden van de macht van de Europese Unie?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186699438
De EU staat bekend om de verspilling van geld, dat hele bureaucratische circus dat op en neer trekt van Brussel naar Straatsburg, parlementariërs die graaien uit de ruif, miljarden aan vage subsidies. Ik zou graag zien dat er wordt bespaard en dat de verplichte afdracht van Nederland omlaag gaat. Is dat mogelijk?
pi_186699975
https://twitter.com/Jossedevoogd/status/1125674891439685632

Een partij die andere partijen wil uitsluiten doet voor mij niet mee.
pi_186700974
Bent u in staat beleid te maken dat in de kern verschilt tussen stad en platteland? (in het kader van reistijden, culturele kwesties, bebouwing, bewoning)

U zegt dat u links progressief ingesteld bent. Maakt u ook ruimte voor de zwevende kiezer in uw partijstandpunten? Aangezien u nieuw binnenkomt in de roulatie van de partijenlijst lijkt me dit wel een vooraanstaand punt, omdat uw agenda nog geen vangnet heeft (als in, uw standpunten zijn niet te reflecteren omdat er in het verleden nog niemand op u heeft gestemd)

In het kader van klimaat; rekent u de aanwezige natuur in Europa mee als factor in de koolstofdioxide uitstoot of is alleen de menselijke aanwas hierin debet?
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 8 mei 2019 @ 19:37:08 #60
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_186701034
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 15:10 schreef Jantje2k het volgende:
Hebben jullie het complete plan doorgerekend qua kosten en is de uitkomst realistisch? Of gaan jullie dit achteraf berekenen en kijken jullie dan wel hoe je het voor elkaar gaat krijgen?
Dat is Europees eigen he.

Maar okay; resumerend op mijn andere vraag:

Hoe komen jullie op voor de mensen die niet in steden wonen?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_186702362
Ik heb na een reportage op de radio vandaag nog een vraag: nogal wat landen in de EU zijn zwaar corrupt, met waarschijnlijk Roemenië als ergste daarin. Hoe denken jullie een federatie te vormen met zulke landen binnen de federatie? Is daar sowieso over nagedacht?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186704676
Laat maar, fout gekeken
pi_186704889
Is deze partij 'rechts'? Dan mogen ze winnen van mij!
Cindy De Vuyst
  woensdag 8 mei 2019 @ 21:29:49 #64
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186705160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 18:59 schreef Jurian95 het volgende:
https://twitter.com/Jossedevoogd/status/1125674891439685632

Een partij die andere partijen wil uitsluiten doet voor mij niet mee.
Goed punt wel, aan de eigen diversiteit kan ook wel wat verbeterd worden tenzij ze Amsterdam representeren. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_186705196
Jullie weten dat dit een kansloze onderneming is. Waarom proberen jullie het toch?
pi_186705620
Jullie willen dat de EU volledig transparant wordt.

• Welke salarissen keren jullie jezelf uit?
• Willen jullie een maximum gaan opleggen aan wat EU parlementsleden mogen verdienen?

Of is dit al wettelijk geregeld?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 mei 2019 @ 21:49:59 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186706026
Nav wat ik hierboven lees; hoe wil Volt opkomen voor de gewone Nederlander in het parlement? Welke doelen heeft de partij voor ogen om het leven in Europa dragelijker te maken?

Op het eerste gezicht lijkt het vooral een partij voor welgestelde mensen te zijn die strijdt voor een ideologisch doel, in plaats van een partij die een ideologie gebruikt om op te komen voor een bepaalde groep kiezers.

Wil Volt tegenwicht bieden tegen rechtspopulisme? En als dat inderdaad het geval is, waarom denken jullie dat dit de juiste manier is? Naar mijn idee zal populisme bestrijden met populisme het spectrum alleen maar verder polariseren, zoals ook in Amerika is gebeurd in aanloop van de verkiezingen in 2016.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 9 mei 2019 @ 07:52:28 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186715005
quote:
1. Geef ieder individu toegang tot dezelfde rechten, procedures en samenlevingsvormen.
2. Doorbreek het glazen plafond en verplicht vrouwelijke bestuursleden in ieder groot bedrijf vanaf 2025.
Hahah.. Vertaling:

1. Iedereen dezelfde rechten. Gelijk. De overheid moet jou exact hetzelfde behandelen ongeacht geslacht, status, gezondheid, geaardheid...

2. Behalve een kleine set vrouwen die zich al aan de top van de samenleving begeven... die moeten nu via overheidsdwang toegang krijgen tot bestuursfuncties ongeacht of ze de beste kandidaat zijn voor de positie...want dat is belangrijk... louter en alleen op basis van hun geslachtsdeel. Want... gelijkheid is discrimineren op geslachtsdelen.. maar alleen als je vrouwen voortrekt.. want redenen... vertrouw ons nou maar.. wij hebben harde principes.. denken we.. misschien? Who cares... vrouwen zijn minderheden die beschermd moeten wo... wacht.. vrouwen zijn een meerderheid?... ok luister... tsja.. verzin zelfs eens wat

Heel sterk, hoor.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_186716267
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:49 schreef Nattekat het volgende:
Nav wat ik hierboven lees; hoe wil Volt opkomen voor de gewone Nederlander in het parlement? Welke doelen heeft de partij voor ogen om het leven in Europa dragelijker te maken?

Op het eerste gezicht lijkt het vooral een partij voor welgestelde mensen te zijn die strijdt voor een ideologisch doel, in plaats van een partij die een ideologie gebruikt om op te komen voor een bepaalde groep kiezers.

Wil Volt tegenwicht bieden tegen rechtspopulisme? En als dat inderdaad het geval is, waarom denken jullie dat dit de juiste manier is? Naar mijn idee zal populisme bestrijden met populisme het spectrum alleen maar verder polariseren, zoals ook in Amerika is gebeurd in aanloop van de verkiezingen in 2016.
Alleen verstokte idealisten denken nog het populisme te kunnen bestrijden. Terwijl ze juist de voedingsbodem zijn voor het opkomende populisme.

Dus hoe harder ze denken te strijden voor hun eigen zaak, hoe blijer de populist.
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:25:07 #70
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186719840
Hebben jullie vandaag als dag voor de livechat uitgekozen omdat het vandaag Europadag is?
Spoilers!
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:40:28 #71
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186720115
Waar begin je als je een politieke partij wil opzetten?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186720328
Wat is jullie visie op de relatie tussen Israel en Iran? en hoe moet de EU hiermee omgaan?
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:01:56 #73
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186720489
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2019 07:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hahah.. Vertaling:

1. Iedereen dezelfde rechten. Gelijk. De overheid moet jou exact hetzelfde behandelen ongeacht geslacht, status, gezondheid, geaardheid...

2. Behalve een kleine set vrouwen die zich al aan de top van de samenleving begeven... die moeten nu via overheidsdwang toegang krijgen tot bestuursfuncties ongeacht of ze de beste kandidaat zijn voor de positie...want dat is belangrijk... louter en alleen op basis van hun geslachtsdeel. Want... gelijkheid is discrimineren op geslachtsdelen.. maar alleen als je vrouwen voortrekt.. want redenen... vertrouw ons nou maar.. wij hebben harde principes.. denken we.. misschien? Who cares... vrouwen zijn minderheden die beschermd moeten wo... wacht.. vrouwen zijn een meerderheid?... ok luister... tsja.. verzin zelfs eens wat

Heel sterk, hoor.
Ik denk dat ze met punt 1 ook doelen op bijvoorbeeld een Europa-breed homohuwelijk. In Nederland is iedereen inderdaad voor de wet gelijk, maar in Oost-Europa nog niet.

Deel 2 slaat inderdaad nergens op, 99% van de mannen en vrouwen heeft geen bestuurlijke functie en vrouwen die al in de subtop van het bedrijfsleven zitten hebben echt geen steun nodig. Dat zijn meestal al miljonairs. Dat feministen zich zo druk maken om de problemen van de 1% heeft mij altijd verbaasd.
pi_186720917
Ik woon in Spanje en denk erover om Volt te stemmen. Binnen de huidige Europese structuur is Volt España wat anders dan Volt Nederland. Hoe gaan jullie garanderen dat alle Volts samen een blok kunnen vormen met dezelfde standpunten. En stel er moeten partijen bij om de minimale grootte te bereiken, met welke partijen zien jullie een coalitie zitten?

Bonus: wat vinden jullie van de Catalaanse onafhankelijkheidskwestie?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 mei 2019 @ 14:55:08 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186721515
De EU staat er niet om bekend om erg democratisch te zijn, een belangrijk argument van de sceptici. De onlangs aangenomen copyrightwet is een mooi voorbeeld van hoe lobbyisten (platenmaatschappijen, belanghebbenden van de oliepijpleiding tussen Rusland en Duitsland) het daadwerkelijk voor het zeggen hebben. In nationale regeringen zoals de Nederlandse hebben lobbyisten veel minder macht, en de kiezers dus automatisch meer.

Wat is voor jullie de belangrijkste reden om meer macht te geven aan de EU, en minder aan de individuele landen, en willen jullie om dit te bereiken ook bovenstaande corruptie binnen het parlement aanpakken om de EU democratisch te houden?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_186723673
Leuk dat jullie hieraan meedoen, ik heb de volgende vragen:

1. Zijn jullie van mening dat natiestaten tot oorlog leiden? Zijn jullie van mening dat de EU voor vrede zorgt? Graag toelichting.

2. Zijn de positieve resultaten die aan de EU worden toegedicht niet veelal bereikt door andere organisaties? Neem de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (1815), het oudste nog bestaande internationale samenwerkingsverband: samenwerking op gebied van vaarwegen heeft tot een grote Europese welvaartsstijging geleid. Een ander voorbeeld is normalisatie waardoor producten op dezelfde manier geproduceerd worden: wordt gedaan door normalisatieinstituten die lid zijn van de CENELEC en de IEC. Het derde en laatste voorbeeld: voor arbeidsrechten en sociale zekerheid werd al lang voor de EU gestreden door uiteenlopende mensen en organisaties, de Wet cao is in Nederland sinds 1927 van kracht, wat is de meerwaarde van de EU op dit gebied geweest?

3. Wat is jullie reactie op de aanpassing van auteursrechten door het Europees Parlement op 12-09-2018? Zien jullie dit als internetcensuur? Hoe past dit bij het beeld wat EU-sympathisanten willen oproepen dat de EU altijd voor meer vrijheid heeft gezorgd?

4. Hoe kan de EU direct zaken doen met steden en provincies, zoals Frans Timmermans dat zou willen?

5. Is er een punt waarop jullie zouden kunnen toegeven: de EU is definitief mislukt, laten we een Nexit inzetten, of de EU geheel ontbinden. Wanneer zou dit zijn?

6. Wanneer is de EU voor VOLT definitief geslaagd?

7. Wat doet de kritiek dat jullie overwegend hoofdstedelijke, blanke, hoogopgeleide (Erasmus-programma alumni), kosmopolitische wereldverbeteraars zonder idee wat er leeft onder 'de gewone man' met jullie?

8. Welke garantie geven jullie aan jullie achterban dat VOLT zich blijft inzetten voor het realiseren van partijdoelen wanneer jullie eenmaal in de stroperige EU-machine terecht komen en mogelijk veel weerstand zullen ondervinden?

9. Hoe reageren jullie op voorstellen van meerdere prominente EU-politici om wat zij populisten en/of nationalisten noemen te dwarsbomen met EU-regelgeving?

10. Waarom noemen jullie jezelf VOLT, gelet op het feit dat bliksem(inslag) als symboliek doorgaans geassocieerd wordt met fascisme?

[ Bericht 2% gewijzigd door Oostwoud op 09-05-2019 19:54:28 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:08:50 #77
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186726016
2 dingen die ik absoluut niet wil:

1. In een transferunie zitten. Eigenlijk zitten we dat al. Wat vinden jullie daar zelf van en willen jullie garanties afgeven dat we daar niet (nog) verder in verwikkeld raken?

2. De Nederlandse / Noord (West) Europese identiteit verliezen. Ik wil niet dat Polen, Grieken, Spanjaarden, Hongaren etc zich hier blijvend mogen vestigen. Wat vinden jullie daarvan en welke garanties kunnen jullie mij hierover geven?
pi_186726067
Aan Lars Jongerius@
Is mevr. Langerius van de PvdA een familielid van je ?
Stel dat de fracties zo blijven.
In welke fractie zouden jullie dan deelnemen ?
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:26:49 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726420
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van deze partij gehoord. Volgens de OpeningsPost zijn jullie voor een federaal Europa. Waar houdt voor jullie de soevereiniteit van het eigen land op en begint de soevereiniteit van de EU?

Wat ik me ook altijd afvraag bij federalisten: het mag denk ik duidelijk zijn dat het merendeel van de bevolking tegen meer macht in Europa is. Nou kan ik me voorstellen dat ook minderheidspartijen hun mening uitdragen omdat er ook mensen zijn die daar achter staan maar meer macht naar Europa, veel eigen soevereiniteit afstaan lijkt me iets waar 'men' het mee eens moet zijn dus ik vind dat persoonlijk niet echt iets voor een minderheidspartij. Dan ga je op die vertakking verkozen worden maar dat kan je nooit realiseren en zou je ook niet moeten willen realiseren als de meerderheid er niet op zit te wachten.

Hoe staan jullie daar in?
Laffe huichelaar
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:31:01 #80
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186726524
Hoe zouden jullie zeggen dat jullie jezelf verhouden tot de piratenpartij?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186726529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:26 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van deze partij gehoord. Volgens de OpeningsPost zijn jullie voor een federaal Europa. Waar houdt voor jullie de soevereiniteit van het eigen land op en begint de soevereiniteit van de EU?

Wat ik me ook altijd afvraag bij federalisten: het mag denk ik duidelijk zijn dat het merendeel van de bevolking tegen meer macht in Europa is. Nou kan ik me voorstellen dat ook minderheidspartijen hun mening uitdragen omdat er ook mensen zijn die daar achter staan maar meer macht naar Europa, veel eigen soevereiniteit afstaan lijkt me iets waar 'men' het mee eens moet zijn dus ik vind dat persoonlijk niet echt iets voor een minderheidspartij. Dan ga je op die vertakking verkozen worden maar dat kan je nooit realiseren en zou je ook niet moeten willen realiseren als de meerderheid er niet op zit te wachten.

Hoe staan jullie daar in?
Lijkt me gek als elke partij dezelfde standpunten zou innemen omdat het gros daar ook zo over denkt..
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:33:03 #82
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726573
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:31 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Lijkt me gek als elke partij dezelfde standpunten zou innemen omdat het gros daar ook zo over denkt..
Dat zeg ik niet. Maar een dergelijk standpunt zou door een heel land gedragen moeten worden imo. Dergelijke ingrijpende wijzigingen vind ik zo raar om op campagne te voeren want als verder niemand het wil heb je er niks aan.
Laffe huichelaar
pi_186726622
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar een dergelijk standpunt zou door een heel land gedragen moeten worden imo. Dergelijke ingrijpende wijzigingen vind ik zo raar om op campagne te voeren want als verder niemand het wil heb je er niks aan.
DE kiezers die stemmen op VOLT willen het wel.
Daarom moeten partijen ook compromissen sluiten.
Ik geef je gelijk dat het in de EU met alles grondwettelijk anders is geregeld maar toch.
pi_186726627
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:01 schreef de_boswachter het volgende:
Een nieuwe partij, harstikke leuk! Maar zijn jullie niet bang dat het bij een éénmalig avontuur blijft, net als veel van jullie voorgangers? Ik bedoel, de Partij voor het Feest van Johan Vlemmix was ook een goed initiatief, alleen zijn dit soort partijen nooit een lang leven beschoren. Wat maakt jullie anders dan de 'one-hit-wonders' ?
Zeker leuk!:) We doen niet mee met alleen deze verkiezingen in gedachte. Dit is geen projectje voor de korte termijn, maar echt kijkend naar jaren en jaren. We zijn inmiddels al een jaar of drie bezig met langzaam opbouwen. Het begon met drie personen met een Facebook groep en nu hebben we meer dan 30.000 supporters. Dus ik kijk positief naar de toekomst :)
Daarnaast doen we natuurlijk mee in meer landen dan alleen Nederland, dus groter succes in een ander land draagt bij aan het totale succes van Volt :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:36:06 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726655
Welkom @VoltJason :)
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 19:37:18 #86
236264 crew  capricia
pi_186726688
Hallo Volt.
Welkom op fok!
Leuk dat jullie er zijn. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_186726704
Hallo allemaal trouwens,
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van FOK. Dus ik ga mijn best doen, maar als ik iets over het hoofd zie of iets onhandigs doe, hoor ik het graag. We beginnen gewoon bij de bovenste vraag en werken dan alles af :)
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 19:38:55 #88
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186726729
In welke landen zijn jullie allemaal actief?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:39:16 #89
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186726739
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:37 schreef VoltJason het volgende:
Hallo allemaal trouwens,
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van FOK. Dus ik ga mijn best doen, maar als ik iets over het hoofd zie of iets onhandigs doe, hoor ik het graag. We beginnen gewoon bij de bovenste vraag en werken dan alles af :)
Succes w/
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 19:40:02 #90
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186726757
Allereerst hartstikke bedankt dat jullie dit hier willen doen, leuk!
Ik ben sinds vorig jaar ofzo bekend met Volt omdat ik iemand ken die (ook op Facebook) veel met Europa bezig is en al vanaf de start trouw supporter is van jullie visie.
Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik ga stemmen eind mei, maar ik hou de ogen en oren open.

Mijn vraag aan jullie:

Welke mankementen zien jullie aan de huidige EU en wat zou je daaraan willen veranderen/verbeteren, en hoe?
Fuck the EBU.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:40:03 #91
485585 Saevio
Kalergi-plan. Zoek het op.
pi_186726758
@VoltJason

In hoeverre zijn jullie bekend, en wat gaat Volt doen met het Kalergi-plan?
Kalergi-plan. Zoek het op.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:40:06 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:37 schreef VoltJason het volgende:
Hallo allemaal trouwens,
Dat komt vast helemaal goed, het is allemaal niet zo lastig hier. Protip: vergeet door alle vragen van afgelopen week niet om ook het gesprek aan te gaan en te kijken naar de reacties op wat je zegt
Laffe huichelaar
pi_186726893
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:38 schreef Pharkus het volgende:
In welke landen zijn jullie allemaal actief?
We zijn actief in 32 landen op dit moment. Niet overal is het team even groot natuurlijk. In 13 landen hebben we ook een actieve politieke partij en in 8 daarvan doen we mee aan de verkiezingen (niet overal even makkelijk ivm drempels). In NL, DE, UK, BE, LU, DK, SE, ES doen we mee aan de verkiezingen ;) Om het kort te houden: op onze site www.stemvolt.nl kan je alle landen vinden ;)
pi_186726909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe zien jullie een federaal Europa zonder dat die macht corrumpeert zoals nu al het geval?
Hi BasEnAad, Het is super belangrijk dat Europa transparanter wordt, daarom wil Volt dat alle (!) politici in de EU laten zien hoe ze stemmen, met wie ze praten (dus ook lobbyisten), en hoe ze hun tijd besteden. Zo kunnen we beter in de gaten houden dat er geen corruptie plaats vindt.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:46:28 #95
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186726932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:45 schreef VoltJason het volgende:

[..]

We zijn actief in 32 landen op dit moment. Niet overal is het team even groot natuurlijk. In 13 landen hebben we ook een actieve politieke partij en in 8 daarvan doen we mee aan de verkiezingen (niet overal even makkelijk ivm drempels). In NL, DE, UK, BE, LU, DK, SE, ES doen we mee aan de verkiezingen ;) Om het kort te houden: op onze site www.stemvolt.nl kan je alle landen vinden ;)
Hoe schat je jullie kansen in? Om me een idee te geven van de grootte van deze partij
Laffe huichelaar
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 19:48:27 #96
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186726993
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:45 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Dank voor het antwoord, en een mooi begin, hopelijk lukt het jullie om je verder uit te breiden na deze verkiezingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pharkus op 09-05-2019 19:54:29 ]
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:48:56 #97
485587 Rochus-Misch
Man, Nederlands, noncomformist
pi_186727011
Beste Volters,

Hoe willen jullie pan-Europese samenwerking aangaan terwijl het unieke en authentieke karakter van de individuele staten gewaarborgd blijft?
Dit zou voor mij een absolute voorwaarde moeten zijn mocht ik mijn steun willen overwegen.
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:49:18 #98
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186727026
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:45 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi BasEnAad, Het is super belangrijk dat Europa transparanter wordt, daarom wil Volt dat alle (!) politici in de EU laten zien hoe ze stemmen, met wie ze praten (dus ook lobbyisten), en hoe ze hun tijd besteden. Zo kunnen we beter in de gaten houden dat er geen corruptie plaats vindt.
Gaat dat niet enorm veel geld kosten? Het bureaucratische apparaat van de EU loopt nu al bijna de spuigaten uit, heb ik het idee.
pi_186727037
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef pferdfahrer het volgende:
Interessante partij, ik ben zelf voorstander van een federaal Europa, waar de landen als staten fungeren maar nog wel eigen wetten kunnen aannemen, maar waar nodig vanaf federaal niveau wel ingegrepen kan worden als een staat buiten het boekje gaat en de opkomst van rechtsextremisme weet te beperken.

Wat zijn jullie standpunten met betrekking tot een Europees leger en het werken naar een betere machtspositie nu we op de VS niet meer hoeven te rekenen met die mongool aan de macht?

Gezien de gevaren vanuit Rusland en China lijkt het mij ook juist het moment om meer macht te kunnen uitoefenen, zelfs op de VS als ze zich mengen in buitenlandse politiek.

Gezien Europa op dit moment het meest vrije en sociaalste continent is vind ik dat wij juist die taak moeten hebben.
Hi Pferdfahrer, we zijn het helemaal met je eens! Volt wil ook dat Europa verantwoordelijkheid kan nemen op belangrijke thema's zoals klimaat, veiligheid, migratie etc. Volt wil ook dat er een Europees leger komt: dit is effectiever en efficiënter, zeker ook om Europa een sterke (vrije en sociale) macht te laten zijn in de wereld. Zo kunnen we inderdaad een sterker front vormen tegen China of de VS als dat nodig is, maar ook krachtiger samenwerken.
pi_186727065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:40 schreef Moira. het volgende:
Allereerst hartstikke bedankt dat jullie dit hier willen doen, leuk!
Ik ben sinds vorig jaar ofzo bekend met Volt omdat ik iemand ken die (ook op Facebook) veel met Europa bezig is en al vanaf de start trouw supporter is van jullie visie.
Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik ga stemmen eind mei, maar ik hou de ogen en oren open.

Mijn vraag aan jullie:

Welke mankementen zien jullie aan de huidige EU en wat zou je daaraan willen veranderen/verbeteren, en hoe?
Goede vraag en leuk dat je ons volgt natuurlijk :)
We zien dat de EU niet slagvaardig, democratisch en transparant genoeg is. Om een paar punten te noemen:
Het parlement, het enige direct verkozen orgaan van de EU, heeft geen recht van initiatief en moet niet overal akkoord voor geven.
Bij veel beslissingen van de Raad is unanimiteit nog nodig. Dit zorgt ervoor dat een enkel land de rest allemaal tegen kan houden. Dat klinkt natuurlijk goed want dan kan de rest niets opdringen, maar zorgt er wel voor dat er vaak niet snel een beslissing genomen kan worden. Stel je voor dat we in Nederland alles met unanimiteit zouden bepalen. Dan zou er echt helemaal niets meer gebeuren :)
Een laatste concrete voorbeeld is wat Follow the Money nu mooi tevoorschijn tovert. Die dingen moeten echt gewoon beter geregeld worden.

Deze concrete voorbeelden willen we oplossen door meer macht aan het Parlement te geven, de raad met meerderheid te laten bepalen (2/3 meerderheid is bij veel beslissingen een goede optie), en door verplichte lobbyregisters e.d. in te stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')