Het gequote stuk tekst komt hieruit:quote:Op woensdag 8 mei 2019 14:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Biologie willen ontkennen door te discrimineren ? Dat concludeer ik uit jouw gequote stukje tekst.
Dat is Europees eigen he.quote:Op woensdag 8 mei 2019 15:10 schreef Jantje2k het volgende:
Hebben jullie het complete plan doorgerekend qua kosten en is de uitkomst realistisch? Of gaan jullie dit achteraf berekenen en kijken jullie dan wel hoe je het voor elkaar gaat krijgen?
Goed punt wel, aan de eigen diversiteit kan ook wel wat verbeterd worden tenzij ze Amsterdam representeren.quote:Op woensdag 8 mei 2019 18:59 schreef Jurian95 het volgende:
https://twitter.com/Jossedevoogd/status/1125674891439685632
Een partij die andere partijen wil uitsluiten doet voor mij niet mee.
Hahah.. Vertaling:quote:1. Geef ieder individu toegang tot dezelfde rechten, procedures en samenlevingsvormen.
2. Doorbreek het glazen plafond en verplicht vrouwelijke bestuursleden in ieder groot bedrijf vanaf 2025.
Alleen verstokte idealisten denken nog het populisme te kunnen bestrijden. Terwijl ze juist de voedingsbodem zijn voor het opkomende populisme.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:49 schreef Nattekat het volgende:
Nav wat ik hierboven lees; hoe wil Volt opkomen voor de gewone Nederlander in het parlement? Welke doelen heeft de partij voor ogen om het leven in Europa dragelijker te maken?
Op het eerste gezicht lijkt het vooral een partij voor welgestelde mensen te zijn die strijdt voor een ideologisch doel, in plaats van een partij die een ideologie gebruikt om op te komen voor een bepaalde groep kiezers.
Wil Volt tegenwicht bieden tegen rechtspopulisme? En als dat inderdaad het geval is, waarom denken jullie dat dit de juiste manier is? Naar mijn idee zal populisme bestrijden met populisme het spectrum alleen maar verder polariseren, zoals ook in Amerika is gebeurd in aanloop van de verkiezingen in 2016.
Ik denk dat ze met punt 1 ook doelen op bijvoorbeeld een Europa-breed homohuwelijk. In Nederland is iedereen inderdaad voor de wet gelijk, maar in Oost-Europa nog niet.quote:Op donderdag 9 mei 2019 07:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hahah.. Vertaling:
1. Iedereen dezelfde rechten. Gelijk. De overheid moet jou exact hetzelfde behandelen ongeacht geslacht, status, gezondheid, geaardheid...
2. Behalve een kleine set vrouwen die zich al aan de top van de samenleving begeven... die moeten nu via overheidsdwang toegang krijgen tot bestuursfuncties ongeacht of ze de beste kandidaat zijn voor de positie...want dat is belangrijk... louter en alleen op basis van hun geslachtsdeel. Want... gelijkheid is discrimineren op geslachtsdelen.. maar alleen als je vrouwen voortrekt.. want redenen... vertrouw ons nou maar.. wij hebben harde principes.. denken we.. misschien? Who cares... vrouwen zijn minderheden die beschermd moeten wo... wacht.. vrouwen zijn een meerderheid?... ok luister... tsja.. verzin zelfs eens wat
Heel sterk, hoor.
Lijkt me gek als elke partij dezelfde standpunten zou innemen omdat het gros daar ook zo over denkt..quote:Op donderdag 9 mei 2019 19:26 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van deze partij gehoord. Volgens de OpeningsPost zijn jullie voor een federaal Europa. Waar houdt voor jullie de soevereiniteit van het eigen land op en begint de soevereiniteit van de EU?
Wat ik me ook altijd afvraag bij federalisten: het mag denk ik duidelijk zijn dat het merendeel van de bevolking tegen meer macht in Europa is. Nou kan ik me voorstellen dat ook minderheidspartijen hun mening uitdragen omdat er ook mensen zijn die daar achter staan maar meer macht naar Europa, veel eigen soevereiniteit afstaan lijkt me iets waar 'men' het mee eens moet zijn dus ik vind dat persoonlijk niet echt iets voor een minderheidspartij. Dan ga je op die vertakking verkozen worden maar dat kan je nooit realiseren en zou je ook niet moeten willen realiseren als de meerderheid er niet op zit te wachten.
Hoe staan jullie daar in?
Dat zeg ik niet. Maar een dergelijk standpunt zou door een heel land gedragen moeten worden imo. Dergelijke ingrijpende wijzigingen vind ik zo raar om op campagne te voeren want als verder niemand het wil heb je er niks aan.quote:Op donderdag 9 mei 2019 19:31 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Lijkt me gek als elke partij dezelfde standpunten zou innemen omdat het gros daar ook zo over denkt..
DE kiezers die stemmen op VOLT willen het wel.quote:Op donderdag 9 mei 2019 19:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar een dergelijk standpunt zou door een heel land gedragen moeten worden imo. Dergelijke ingrijpende wijzigingen vind ik zo raar om op campagne te voeren want als verder niemand het wil heb je er niks aan.
Zeker leuk!:) We doen niet mee met alleen deze verkiezingen in gedachte. Dit is geen projectje voor de korte termijn, maar echt kijkend naar jaren en jaren. We zijn inmiddels al een jaar of drie bezig met langzaam opbouwen. Het begon met drie personen met een Facebook groep en nu hebben we meer dan 30.000 supporters. Dus ik kijk positief naar de toekomstquote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:01 schreef de_boswachter het volgende:
Een nieuwe partij, harstikke leuk! Maar zijn jullie niet bang dat het bij een éénmalig avontuur blijft, net als veel van jullie voorgangers? Ik bedoel, de Partij voor het Feest van Johan Vlemmix was ook een goed initiatief, alleen zijn dit soort partijen nooit een lang leven beschoren. Wat maakt jullie anders dan de 'one-hit-wonders' ?
Succesquote:Op donderdag 9 mei 2019 19:37 schreef VoltJason het volgende:
Hallo allemaal trouwens,
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van FOK. Dus ik ga mijn best doen, maar als ik iets over het hoofd zie of iets onhandigs doe, hoor ik het graag. We beginnen gewoon bij de bovenste vraag en werken dan alles af
Dat komt vast helemaal goed, het is allemaal niet zo lastig hier. Protip: vergeet door alle vragen van afgelopen week niet om ook het gesprek aan te gaan en te kijken naar de reacties op wat je zegtquote:Op donderdag 9 mei 2019 19:37 schreef VoltJason het volgende:
Hallo allemaal trouwens,
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van FOK. Dus ik ga mijn best doen, maar als ik iets over het hoofd zie of iets onhandigs doe, hoor ik het graag. We beginnen gewoon bij de bovenste vraag en werken dan alles af
We zijn actief in 32 landen op dit moment. Niet overal is het team even groot natuurlijk. In 13 landen hebben we ook een actieve politieke partij en in 8 daarvan doen we mee aan de verkiezingen (niet overal even makkelijk ivm drempels). In NL, DE, UK, BE, LU, DK, SE, ES doen we mee aan de verkiezingenquote:Op donderdag 9 mei 2019 19:38 schreef Pharkus het volgende:
In welke landen zijn jullie allemaal actief?
Hi BasEnAad, Het is super belangrijk dat Europa transparanter wordt, daarom wil Volt dat alle (!) politici in de EU laten zien hoe ze stemmen, met wie ze praten (dus ook lobbyisten), en hoe ze hun tijd besteden. Zo kunnen we beter in de gaten houden dat er geen corruptie plaats vindt.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe zien jullie een federaal Europa zonder dat die macht corrumpeert zoals nu al het geval?
Hoe schat je jullie kansen in? Om me een idee te geven van de grootte van deze partijquote:Op donderdag 9 mei 2019 19:45 schreef VoltJason het volgende:
[..]
We zijn actief in 32 landen op dit moment. Niet overal is het team even groot natuurlijk. In 13 landen hebben we ook een actieve politieke partij en in 8 daarvan doen we mee aan de verkiezingen (niet overal even makkelijk ivm drempels). In NL, DE, UK, BE, LU, DK, SE, ES doen we mee aan de verkiezingenOm het kort te houden: op onze site www.stemvolt.nl kan je alle landen vinden
Dank voor het antwoord, en een mooi begin, hopelijk lukt het jullie om je verder uit te breiden na deze verkiezingen.quote:Op donderdag 9 mei 2019 19:45 schreef VoltJason het volgende:
[..]
We zijn actief in 32 landen op dit moment. Niet overal is het team even groot natuurlijk. In 13 landen hebben we ook een actieve politieke partij en in 8 daarvan doen we mee aan de verkiezingen (niet overal even makkelijk ivm drempels). In NL, DE, UK, BE, LU, DK, SE, ES doen we mee aan de verkiezingenOm het kort te houden: op onze site www.stemvolt.nl kan je alle landen vinden
Gaat dat niet enorm veel geld kosten? Het bureaucratische apparaat van de EU loopt nu al bijna de spuigaten uit, heb ik het idee.quote:Op donderdag 9 mei 2019 19:45 schreef VoltLars het volgende:
[..]
Hi BasEnAad, Het is super belangrijk dat Europa transparanter wordt, daarom wil Volt dat alle (!) politici in de EU laten zien hoe ze stemmen, met wie ze praten (dus ook lobbyisten), en hoe ze hun tijd besteden. Zo kunnen we beter in de gaten houden dat er geen corruptie plaats vindt.
Hi Pferdfahrer, we zijn het helemaal met je eens! Volt wil ook dat Europa verantwoordelijkheid kan nemen op belangrijke thema's zoals klimaat, veiligheid, migratie etc. Volt wil ook dat er een Europees leger komt: dit is effectiever en efficiënter, zeker ook om Europa een sterke (vrije en sociale) macht te laten zijn in de wereld. Zo kunnen we inderdaad een sterker front vormen tegen China of de VS als dat nodig is, maar ook krachtiger samenwerken.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef pferdfahrer het volgende:
Interessante partij, ik ben zelf voorstander van een federaal Europa, waar de landen als staten fungeren maar nog wel eigen wetten kunnen aannemen, maar waar nodig vanaf federaal niveau wel ingegrepen kan worden als een staat buiten het boekje gaat en de opkomst van rechtsextremisme weet te beperken.
Wat zijn jullie standpunten met betrekking tot een Europees leger en het werken naar een betere machtspositie nu we op de VS niet meer hoeven te rekenen met die mongool aan de macht?
Gezien de gevaren vanuit Rusland en China lijkt het mij ook juist het moment om meer macht te kunnen uitoefenen, zelfs op de VS als ze zich mengen in buitenlandse politiek.
Gezien Europa op dit moment het meest vrije en sociaalste continent is vind ik dat wij juist die taak moeten hebben.
Goede vraag en leuk dat je ons volgt natuurlijkquote:Op donderdag 9 mei 2019 19:40 schreef Moira. het volgende:
Allereerst hartstikke bedankt dat jullie dit hier willen doen, leuk!
Ik ben sinds vorig jaar ofzo bekend met Volt omdat ik iemand ken die (ook op Facebook) veel met Europa bezig is en al vanaf de start trouw supporter is van jullie visie.
Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik ga stemmen eind mei, maar ik hou de ogen en oren open.
Mijn vraag aan jullie:
Welke mankementen zien jullie aan de huidige EU en wat zou je daaraan willen veranderen/verbeteren, en hoe?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |