abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186728873
quote:
16s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar dit is dan toch een uitzondering?
Haha ik heb het idee dat ons plan om Lars bovenaan te laten beginnen en ik onderaan de reacties te verwerken nu beetje in het water valt omdat we soort van afwisselend een gesprek voeren en ik niet alles zie :P
Hoe zie ik de rest van het gesprek zonder in 1000 posts te zoeken?:P
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:45:17 #177
485589 Pinospell
Radiator Gladiator
pi_186728883
Is Craig Wright Satoshi Nakamoto en is Bitcoin SV de echte Bitcoin?
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:46:41 #178
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186728937
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:44 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Haha ik heb het idee dat ons plan om Lars bovenaan te laten beginnen en ik onderaan de reacties te verwerken nu beetje in het water valt omdat we soort van afwisselend een gesprek voeren en ik niet alles zie :P
Je kan op de linkjes klikken in de post, je kan niet eenvoudig een gesprek uitlichten als het ware. Als je op de datum klikt ga je terug in het gesprek.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_186728943
quote:

[..]

Als je op de datum in de quote klikt springt de pagina naar die reactie. Dat doe je elke keer. Of je klikt links boven de post op het poppetje en klikt op toggle andere users en je ziet alleen de posts van die user.
zie email 27 oktober
pi_186728948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoe denken jullie een Verenigde Staten van Europa te realiseren, terwijl de meerderheid van de Europeanen zichzelf niet als Europeaan beschouwt, maar als inwoner van zijn land en/of regio?
Hoi Opnaarutrecht, die dingen kunnen prima samen! Ik voel mij Zaankanter, Amsterdammer, Nederlander EN Europeaan! Europa zal niet alles voor ons gaan bepalen: alleen op bepaalde belangrijke thema's zoals klimaat, migratie, economische welvaart en veiligheid kunnen we beter samenwerken: en om samen te werken moet Europa een sterkere democratie worden!
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 20:47:13 #181
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_186728956
Alle EU-software open source klinkt erg mooi natuurlijk maar is er goed over nagedacht hoe haalbaar dat is? Hebben jullie IT experts in huis die dit onderbouwen? Daar ontbreekt het nogal aan in de kamer lijkt het soms.
Overheid en het zelf ontwikkelen van software is tot nu toe niet vaak een succesvolle combinatie gebleken. Denk dan aan de aanhoudende problemen bij de belastingdienst, het mislukken van het EPD etc, etc. Waarom die steeds die wens om zelf te ontwikkelen als dergelijke systemen zich elders al bewezen hebben?
pi_186728981
quote:
5s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:22 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Maar voor wie wilt Volt dan in het parlement gaan zitten, voor de vluchtelingen of voor de inwoners van Europa. Voor de eerste als ik het begrijp.
We zitten namens de mensen die op ons stemmen in het parlement. Maar dat betekent niet dat we alle andere mensen moeten negeren. Ook als jij straks niet op ons gestemd hebt (ook al hoop ik dat je wel op ons (of zelfs mij stemt)), zal ik er toch echt wel voor zorgen dat er rekening gehouden wordt met jou ;)
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 20:48:08 #183
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186728991
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:44 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi Gehenna, leuk dat je overweegt om op ons te stemmen! Wij zijn in de basis eens met de principes van artikel 13: wij willen dat alle mensen vrij zijn om het internet te gebruiken zonder daarbij hinder te hebben en (per ongeluk) allerlei boetes te krijgen, en wij vinden dat alle contentcreators eerlijk moeten worden beloont voor wat zijn maken: artikel 13 kan daarvoor zorgen, mits er wel een slimme filter is die hierbij kan helpen. De hoop is dat artikel 13 ervoor zorgt dat er meer geld van de tech giganten naar artiesten, creatievelingen etc gaat: dat zou Volt erg toejuichen. Echter moet wel goed blijven worden bekeken of dit in de praktijk ook zo is!
Ik vrees voor eenzelfde effect als bij de de avg gdpr in de praktijk. Dat was op papier alleraardigst maar in de uitvoering een gedrocht waar de gewone mens een miljoenmiljard toestemming moet geven om alsnog al zijn gegevens te delen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:48:37 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186729000
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je op de datum in de quote klikt springt de pagina naar die reactie. Dat doe je elke keer. Of je klikt links boven de post op het poppetje en klikt op toggle andere users en je ziet alleen de posts van die user.
Jezus dat laatste is echt compleet nieuw voor me _O-. You live you learn :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_186729050
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:24 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waarom klinken je nu al als een stereotype D66'er?

De enige goede kant is jullie 'oplossing'? Wat een arrogantie :')
Het is vast niet de enige oplossing, als jij een betere hebt hoor ik het erg graag. Dat is het mooie van Volt. We proberen zoveel het mogelijk is vanuit feiten, best practices e.d. te werken. Dus als iemand een goede onderbouwde oplossing heeft, zijn we daar heel blij mee. Dus sluit je vooral aan en schrijf mee aan beleid; )
En ik denk natuurlijk dat die van ons beter is dan de oplossingen die andere mensen voorstellen. Als ik dat niet zou vinden, zou dat toch een beetje gek zijn?:P
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:50:28 #186
459912 FlippingCoin
pi_186729054
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan dat mobiel ook? :X :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 20:50:35 #187
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186729061
quote:

[..]

Je kunt op de datum/tijd van de quote klikken, dan schiet je terug naar een eerder deel van het gesprek. Zo kun je dan telkens terugklikken. Of ctrl-F op de username :Y
Fuck the EBU.
pi_186729076
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef Plompzakker het volgende:
Hoe denken jullie een derde oorlog te voorkomen als je ongewild een verenigd Europa wil creëren uit verschillende volkeren? De geschiedenis heeft bewezen dat deze niet graag samen gaan.
En zijn jullie van plan om de Europese politiek democratisch te maken?
Hoi Plompzakker, dank voor je vraag. Ook in een meer verenigd Europa blijven jij en ik gewoon Nederlander, en mijn Duitse vriendin gewoon Duits, dat is alleen maar mooi! We willen wel een aantal dingen op Euopees niveau aanpakken, zoals klimaatverandering, migratie, veiligheid: samen kunnen we dit effectiever doen. Wij denken ook dat als we beter samenwerken als Europa, dat we beter in staat zijn om oorlog te voorkomen IN Europa, maar ook BUITEN Europa (als sterkere wereldmacht). Wij willen Europa absoluut democratischer maken (!) het is nu niet democratisch en niet transparant. We willen dat het Europees Parlement wetsvoorstellen kan doen, we willen dat wij als mensen de Europese president kunnen verkiezen (niet zoals dat nu gaat), en we willen dat het veel transparanter wordt wat er in Europa gebeurt (wie lobbyt met wie, en hoe stemmen de politici op wetsvoorstellen etc)
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:51:15 #189
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186729079
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:50 schreef Moira. het volgende:

[..]

Je kunt op de datum/tijd van de quote klikken, dan schiet je terug naar een eerder deel van het gesprek. Zo kun je dan telkens terugklikken. Of ctrl-F op de username :Y
spuit 11 :B
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186729095
quote:
18s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:26 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, de grenzen open zetten is voltoende, de migranten komen toch wel.
Het idee is niet om de grenzen open te gooien, maar om de mensen op te vangen die dringend hulp nodig hebben. Muren bouwen is dan sowieso geen oplossing. Of zie jij dat anders?
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:52:27 #191
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186729121
@VoltLars @VoltJason gaan jullie echt weg om 21.00 :@

In dat geval zou ik nog graag antwoord hebben op deze :+

quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:31 schreef naatje_1 het volgende:
Hoe zouden jullie zeggen dat jullie jezelf verhouden tot de piratenpartij?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:52:51 #192
459912 FlippingCoin
pi_186729137
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:52 schreef naatje_1 het volgende:
@:voltlars @:voltjason gaan jullie echt weg om 21.00 :@

In dat geval zou ik nog graag antwoord hebben op deze :+
[..]

Wacht op je beurt jij. :(
pi_186729149
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:51 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hoi Plompzakker, dank voor je vraag. Ook in een meer verenigd Europa blijven jij en ik gewoon Nederlander, en mijn Duitse vriendin gewoon Duits, dat is alleen maar mooi! We willen wel een aantal dingen op Euopees niveau aanpakken, zoals klimaatverandering, migratie, veiligheid: samen kunnen we dit effectiever doen. Wij denken ook dat als we beter samenwerken als Europa, dat we beter in staat zijn om oorlog te voorkomen IN Europa, maar ook BUITEN Europa (als sterkere wereldmacht). Wij willen Europa absoluut democratischer maken (!) het is nu niet democratisch en niet transparant. We willen dat het Europees Parlement wetsvoorstellen kan doen, we willen dat wij als mensen de Europese president kunnen verkiezen (niet zoals dat nu gaat), en we willen dat het veel transparanter wordt wat er in Europa gebeurt (wie lobbyt met wie, en hoe stemmen de politici op wetsvoorstellen etc)
Wat is de taak van de president volgens jullie ?
pi_186729170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:28 schreef trein2000 het volgende:
Hoe realistisch denken jullie zelf dat jullie plannen zijn? Voor fundamentele veranderingen is immers unanimiteit vereist. Een dwarsliggend Waals parlement is voldoende om de boel dan te blokkeren.
Ik denk niet dat het over realisme gaat, maar meer over op welke termijn. We gaan er natuurlijk niet vanuit dat we in Juni op vakantie kunnen omdat alle veranderingen doorgevoerd zijn. Dit is een lange termijn visie. Het ene zal sneller te realiseren zijn dan het andere. Maar het feit dat iets lastig is en niet makkelijk op te lossen is, is toch geen reden om er niet mee te beginnen? :)
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 20:54:07 #195
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186729182
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:51 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

spuit 11 :B
Ja zit mobiel _O- :@

Fuck the EBU.
  Forum Admin donderdag 9 mei 2019 @ 20:56:37 #196
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186729254
Hopelijk blijven jullie nog even, en anders heel succes en plezier met campagne voeren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_186729296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:28 schreef Pinospell het volgende:

[..]

Er is een flinke push bezig voor ongecontroleerde migratie naar Europa. Het gaat al lang niet meer om het opvangen van vluchtelingen en het vergrijzingsprobleem snijdt ook geen hout.
Tegenspraak tegen deze demografische ontwikkelingen wordt met veel haat en afkeer afgedaan als racisme oid.

Hoe staan jullie hier tegenover en is het wenselijk dat blanken een minderheid worden in hun eigen landen? Zo nee, wat willen jullie hier tegen doen?
Ongecontroleerde migratie is natuurlijk niet handig. Niet voor de mensen die er al wonen en niet voor de mensen die hierheen komen. Wij willen dat er legale manieren zijn om Europa binnen te komen en asiel aan te vragen. Als iemand recht heeft op asiel, moeten we ervoor zorgen dat die goed kan integreren en ook een bijdrage aan de maatschappij kan bieden. Iedereen die niet mag blijven moet dan natuurlijk weer terug. We moeten er hierbij wel voor zorgen dat ze tot die beslissing genomen is, goed opgevangen worden en dat we snel duidelijkheid kunnen geven.

Zoals ik al hierboven zei, we hebben geen beleid waarmee we beogen dat blanken een minderheid worden.
pi_186729318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef nils7 het volgende:
Ik heb 2 vragen :@

1) Ik ben van mening dat 1 Verenigd Europa op een mondiale markt beter is voor ons als Europa (diegene die dat niet vinden komen nooit buiten Nederland heb ik het idee).
We kunnen als onafhankelijke landen niet op boxen tegen de VS, India, China etc.
Het heeft vele voordelen:
- 1 Belastingstelsel (VB: geen Pool die minder verdiend dan ons)
- 1 wetgevende macht (VB: Vuurwerk is overal legaal en niet in bepaalde landen)
- 1 educatie stelsel (VB: je diploma wordt in heel Europa erkend).
- 1 bancaire unie (VB: Geen Griekse en Italiaanse toestanden meer)
- 1 ga zo maar door
en... (in mijn ogen ook)
- 1 regering
Hoe denken jullie dat laatste te bewerkstellen? Want zo maar 27 regeringen opdoeken is lastig te behalen. Ja er zullen "gouverneurschappen" en overheidskantoren en instanties blijven maar complete regeringen opdoeken zal lastig worden want die regeringen zullen er ook mee in moeten stemmen.

2) Hoe denken jullie een weerwoord te kunnen bieden tegen het populisme omtrent kilmaat?
Baudet is erg populair met z'n "Klimaat waanzin" en propageert met de een bonnetje van 1000 miljard voor Nederland alleen, terwijl als we elke dag wachten de rekening steeds hoger wordt (alhoewel die 1000 miljard erg overdreven is als het voor de VS maximaal 5000 is). Sceptisch zijn is prima maar het ontkennen (wat hij roept op partij congressen) is erg eng.
99 van de 100 onderzoeken over klimaat laten een eenduidig beeld zien maar Thierry laat net dat ene onderzoek overkomen alsof al die 99 andere onderzoeken compleet onzin zijn.
Hi nils7 dank voor je vragen
1. wij willen de regeringen zeker niet opdoeken, er zijn ook onderwerpen die je goed op lokaal of nationaal niveau kan oplossen (zorg, infrastructuur, stadsplanning, cultuur, sport etc etc), maar er zijn ook veel uitdagingen waar we meer Europese integratie en samenwerking voor nodig hebben: veiligheid, klimaat, werkgelegenheid etc): daarvoor zullen we steeds per thema moeten kijken of Europa dat het beste kan oplossen, maar dan moet er wel een bereidheid zijn om Europa als écht democratisch platform te zien waar dus ook op die themas besloten wordt. Hiervoor moeten we Europa hervormen, met een verkozen president en regering, en een Europees Parlement dat wetten kan voorstellen
2. Ik denk dat er ontzettend veel mensen die net zo denken zoals jij en ik zijn Nils7: dat dit een hele grote en ernstige uitdaging is. Wij willen daarom als Volt niet teveel aandacht besteden aan mensen die hun ogen voor hun sluiten, maar samen nadenken over oplossingen en keihard werken om deze te implementeren! :)
pi_186729348
Waarom doen jullie niet mee aan de nationale parlementsverkiezingen (lig in NL). De echte grote fundamentele beslissingen worden immers in de Raad genomen.
Ik denk dat je met jullie programma via die weg meer kans hebt, alhoewel het wel langer duurt natuurlijk.
zie email 27 oktober
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:00:38 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186729358
Beste VOLTvrienden, we hadden tot 21.00 uur afgesproken dus ik wil jullie ontzettend bedanken voor je tijd en hoop dat jullie het ook leuk vonden.

Hoewel jullie natuurlijk meer dan welkom zijn nog even te blijven plakken om nog wat dingen mee te pikken, kan ik me ook helemaal voorstellen dat jullie een druk programma hebben en anderhalf uur al lang is.

Dus heel erg bedankt en we zien jullie graag nog eens. Al is het maar zo af en toe eens casual op politieke zaken waar je het VOLT-licht op wil laten schijnen.

En bovenal veel succes bij de verkiezingen!
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')