abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 21:00:41 #201
236264 crew  capricia
pi_186729360
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:59 schreef trein2000 het volgende:
Waarom doen jullie niet mee aan de nationale parlementsverkiezingen (lig in NL). De echte grote fundamentele beslissingen worden immers in de Raad genomen.
Ik denk dat je met jullie programma via die weg meer kans hebt, alhoewel het wel langer duurt natuurlijk.
Dit vind ik wel een goeie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_186729367
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nice ^O^
Ik ga me echt ff inlezen. Ik zie echt wat in het idee van een Europese partij. Als je een brede groep mensen door heel Europa hebt kom je ook met een bredere kijk op Europees beleid.

Heb je misschien een snel linkje voor de 10 en 30 pagina lange samenvattingen waar je het eerder over had? O-)
Leuk:)
Onder de blokjes staan links in de tekst naar de Amsterdam Verklaring (10 pager) en het ondersteunende document (30 pagina's) https://www.voltnederland.org/standpunten
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:01:02 #203
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186729371
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:00 schreef timmmmm het volgende:
Beste VOLTvrienden, we hadden tot 21.00 uur afgesproken dus ik wil jullie ontzettend bedanken voor je tijd en hoop dat jullie het ook leuk vonden.

Hoewel jullie natuurlijk meer dan welkom zijn nog even te blijven plakken om nog wat dingen mee te pikken, kan ik me ook helemaal voorstellen dat jullie een druk programma hebben en anderhalf uur al lang is.

Dus heel erg bedankt en we zien jullie graag nog eens. Al is het maar zo af en toe eens casual op politieke zaken waar je het VOLT-licht op wil laten schijnen.

En bovenal veel succes bij de verkiezingen!
Retweet
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186729400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:19 schreef krokrodil het volgende:
Ik volg VOLT al meer dan een jaar en deel heel veel standpunten met ze.

Maar over één ding heb ik nog niets kunnen vinden:

Wat is het standpunt van VOLT met betrekking tot de maandelijkse verhuizing van het Europees Parlement van Brussel naar Straatsburg?
hoi krokodil, Volt vind ook dat de EU zo efficient mogelijk moet worden ingericht! Op dit moment kost het veel geld en tijd het heen en weer gereisd, dat is erg zonder (van het geld en het klimaat). Volt wil daarom ook uitzoeken of dit anders kan! Wij zijn wel een fact-based partij dus we willen wel goed uitzoeken wat de exacte voor- en nadelen zijn een keuzen voor 1 van de locaties.
pi_186729445
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:38 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Zijn jullie dan ook voor een Europese belasting? Of wordt dit tarief nog wel nationaal geïnd door het land waar deze multinational gevestigd is?
We willen dat de bedrijven belasting betalen waar ze actief zijn, niet waar hun postbus staan. Dus bedrijven als Google zouden in alle EU landen belasting af moeten dragen over het geld dat ze daar verdiend hebben. Wel zo eerlijk, toch?
pi_186729455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb me niet heel verdiept in hun standpunten, maar progressief is iets anders dan links en volgens mij is Volt eerder een (centrum)rechtse partij à la D66 dan een linkse partij. Als dat anders is, laat ik me graag overtuigen. ;)
Hoi DireStraits7, dat klopt! We willen vooral oplossingen voor problemen als klimaat verandering, migratie, etc: we willen niet teveel blijven hangen in links of rechts: onze oplossingen zijn wel progressief, want dit soort grote uitdagingen hebben ambitieuze ideeën nodig!
pi_186729463
Is een stem op Volt España net zo goed als een stem op Volt Nederland?
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:04:56 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186729468
quote:
Beste VOLTvrienden, we hadden tot 21.00 uur afgesproken dus ik wil jullie ontzettend bedanken voor je tijd en hoop dat jullie het ook leuk vonden.

Hoewel jullie natuurlijk meer dan welkom zijn nog even te blijven plakken om nog wat dingen mee te pikken, kan ik me ook helemaal voorstellen dat jullie een druk programma hebben en anderhalf uur al lang is.

Dus heel erg bedankt en we zien jullie graag nog eens. Al is het maar zo af en toe eens casual op politieke zaken waar je het VOLT-licht op wil laten schijnen.

Eens idd. Bedankt voor jullie tijd en succes ^O^.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_186729487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:45 schreef Pinospell het volgende:
Is Craig Wright Satoshi Nakamoto en is Bitcoin SV de echte Bitcoin?
"Reply hazy, try again"
pi_186729531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:04 schreef andrew.koster het volgende:
Is een stem op Volt España net zo goed als een stem op Volt Nederland?
We hebben precies hetzelfde programma, dus als je het met ons eens bent en je kan alleen in Spanje stemmen, zou ik vooral voor Volt Spanje stemmen :)
pi_186729549
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 12:18 schreef Hanca het volgende:
Ik heb de volgende vragen: hoe komen jullie er bij om te denken dat een federaal Europa, met allemaal mensen die helemaal niets met elkaar hebben (een Griek voelt zich nog meer verbonden met niet-Europese Middenlandse Zeelanden dan met bijvoorbeeld Polen) en landen (dan Staten) die qua inkomen en welvaart enorm verschillen kan werken?

En waarin zou dat beter zijn dan het huidige systeem of een systeem waar samenkomende regeringsleiders en ministers alles zouden beslissen?

Vergelijk het alsjeblieft niet met de Verenigde Staten van Amerika, waar een gezamelijke geschiedenis en een gezamelijke taal een band geeft tussen de Staten, hoe groot de verschillen ook zijn.
Hoi Hance, wat ons wel verbind is dat wij allemaal in een vrije democratie leven, en dat we veel waarden delen. Ik voel mij net zo goed Nederlander als Europeaan. En als ik in Griekenland en Polen kom merk ik al heel gauw dat dat ook mensen zijn, net als jij en ik. Natuurlijk zijn er verschillen in welvaart, die zullen neit zomaar verdwijnen, Nederland zal dan ook haar eigen budget blijven hebben, net zo goed als Griekenland. Echter moeten we wel gezamenlijk investeren in onderwijs, innovatie en goede infrastructuur zodat ook die landen economisch kunnen groeien: daar profiteert Nederland dan ook weer van.
pi_186729564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 13:05 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik heb de standpunten bekeken en vraag mij vooral af hoe ze dit allemaal gaan betalen.
Hoi ConnerJohn, in ons supporting document op de website wat onze plannen kosten :)
pi_186729615
Wat vinden jullie van dat de Grieken niet eerst mogen sparen en bouwen aan hun toekomst ?
Nu moeten ze regels gaan volgen die niet realistisch zijn
pi_186729641
quote:

Ik vond het erg leuk om te doen, de tijd vloog echt voorbij. Goed om te zien dat er zulke goede vragen gesteld worden :) maar ik merk dat ik een beetje op ben :P Het was weer een hele lange dag en ik moet nog van alles afmaken. In het afgelopen uur is mijn Whatsapp en mail ook weer lekker volgelopen :)
Is het een idee dat jullie onderling (misschien hebben jullie hier een stem systeem voor?) een aantal belangrijke vragen verzamelen en we die later beantwoorden? Dan gaat het belangrijkste niet verloren :)

In ieder geval veel dank dat jullie zo leuk met ons in gesprek gingen en kom vooral langs bij onze events!
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:13:56 #215
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186729691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:12 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Ik vond het erg leuk om te doen, de tijd vloog echt voorbij. Goed om te zien dat er zulke goede vragen gesteld worden :) maar ik merk dat ik een beetje op ben :P Het was weer een hele lange dag en ik moet nog van alles afmaken. In het afgelopen uur is mijn Whatsapp en mail ook weer lekker volgelopen :)
Is het een idee dat jullie onderling (misschien hebben jullie hier een stem systeem voor?) een aantal belangrijke vragen verzamelen en we die later beantwoorden? Dan gaat het belangrijkste niet verloren :)

In ieder geval veel dank dat jullie zo leuk met ons in gesprek gingen en kom vooral langs bij onze events!
Maar, wat zijn belangrijke vragen? :+

Edit: oh, op basis van stemmen :P
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186729728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 13:48 schreef Proliges het volgende:
In een tijd waarin steeds meer mensen afkeer krijgen van de EU en de inmenging die de EU heeft op nationale politiek willen jullie meer EU onder meer door een pan-europese politieke partij op te richten. Waarom zou dit een goed idee zijn? Hoe wil je ervoor zorgen dat mensen niet juist een nog grotere afkeer gaan krijgen van de EU. Waarom is het antwoord van Pro-EU partijen op EU-perikelen steevast "meer EU" en nooit "Misschien moeten we een stapje terugdoen om het draagvlak te vergroten"?
Hoi proliges, de reden dat mensen nu weinig vertrouwen in de politiek hebben is omdat nationale partijen geen antwoord hebben op internationale problemen zoals klimaatverandering, migratie, veiligheid, de enige manier om dit op te lossen is door samen te werken: dat gebeurt nu niet voldoende omdat Europa niet democratisch en transparant genoeg is: daarom willen wij Europa hervormen, om vervolgens alle mensen in Europa meer een stem te geven in de EU.
pi_186729744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 14:10 schreef Degodvader het volgende:
Jullie doen in meerdere lidstaten mee. Normaliter zoeken partijen van dezelfde politieke kleur uit verschillende landen aansluiting door middel van een fractie in het EP. Willen de verschillende nationale volt-verkozenen plaatsnemen in zo een fractie, of als volt'ers bij elkaar gaan zitten in het ep, en zo een 'partijfractie' creëren?
Hi Degodvader, dat laatste: wij willen als Volters uit alle landen samen een groep vormen!
pi_186729794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 14:20 schreef RM-rf het volgende:
Jongeren mogen niet zomaar stemmen, pas vanaf hun 18de mogen ze gaan stemmen omdat men van mening is dat te jong betekent dat deze niet de verantwoordelijkheid hebben om hun keuze af te wegen..

echter, een groot deel van de kiezers is nu erg oud, een kwart van de kiezers is nu boven de 65 jaar (cijfers 2017 CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)den-65-jaar-of-ouder)

terwijl deze mensen gezien de gemiddelde leeftijd waarschijnlijk hooguit nog de komende 10 tot hooguit 15 jaar meemaken, een deel hiervan niet eens erg bewust.

zou het niet een eerlijk idee zijn om ook die oude kiezers die vermoedelijk de gevolgen van hun politieke keuze niet zelf hoeven te ondergaan, net als te jonge kiezers het stemrecht te ontnemen?
Hoi RM-rf, nou dat weet ik niet: ik mag toch hopen dat mijn vader ook wel een beetje nadenkt over mijn toekomst ;) Wel hebben wij als Volt een 17-jarige kandidaat, we moeten wel opkomen voor onze toekomst! En daarnaast willen we ook in ieder geval zorgen dat er meer jongeren naar de stembus gaan (maar 18% de laatste Eur Parl verkiezingen!), dat zou al enorm helpen!!
  PR en moderator donderdag 9 mei 2019 @ 21:19:33 #219
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186729846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:00 schreef VoltJason het volgende:

[..]

Leuk:)
Onder de blokjes staan links in de tekst naar de Amsterdam Verklaring (10 pager) en het ondersteunende document (30 pagina's) https://www.voltnederland.org/standpunten
Thanks!
Mocht het Volt worden zal ik eens kijken naar de nr 15 op de lijst ^O^

Sowieso jij en Lars nogmaals dank dat jullie dit hier voor ons doen!
Fuck the EBU.
pi_186729855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:08 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hoi Hance, wat ons wel verbind is dat wij allemaal in een vrije democratie leven, en dat we veel waarden delen. Ik voel mij net zo goed Nederlander als Europeaan. En als ik in Griekenland en Polen kom merk ik al heel gauw dat dat ook mensen zijn, net als jij en ik. Natuurlijk zijn er verschillen in welvaart, die zullen neit zomaar verdwijnen, Nederland zal dan ook haar eigen budget blijven hebben, net zo goed als Griekenland. Echter moeten we wel gezamenlijk investeren in onderwijs, innovatie en goede infrastructuur zodat ook die landen economisch kunnen groeien: daar profiteert Nederland dan ook weer van.
Tja, dat klinkt als een federatie alleen in naam. Dat lijkt me niet echt zinvol.

Maar zeer bedankt voor je antwoord en voor de tijd die jullie hierin vanavond gestoken hebben. Ik ben het zeker niet met alles van jullie eens, maar het was wel leerzaam over om jullie standpunten te leren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_186730011
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 15:02 schreef Roces18 het volgende:
Ik lees ook dat jullie voornamelijk de EU proberen te verdedigen met bijv. de noodzaak van grensoverscheidende oplossingen (hiervoor deden we altijd verdragen afsluiten) en bijv. een ijzeren vuist maken t.o.v. van het grote boze rusland en het gemene china. Ik zie jullie voornamelijk lovend over de EU en maar weinig kritisch.

De vraag is dan ook, waarom is de EU nodig? Wat kan de EU wat landen zonder de EU niet kunnen doen? @:Nikonlover
Hoi Roces! Wij zijn zeker kritisch over de EU: het moet veel democratischer en veel transparanter. We hebben veel voorstellen hoe we de EU willen hervormen. Maar net zo goed als dat Nederland klimaatverandering niet in haar eentje gaat oplossen is het logisch om te kijken naar wat een beter niveau kan zijn om dat op te pakken: Europa! (of liefst wereldwijd): hetzelfde gaat voor veiligheid. Wij zijn als Nederland maar klein, Europa is de grootste economie ter wereld.
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:29:27 #222
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_186730152
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:49 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hi Pferdfahrer, we zijn het helemaal met je eens! Volt wil ook dat Europa verantwoordelijkheid kan nemen op belangrijke thema's zoals klimaat, veiligheid, migratie etc. Volt wil ook dat er een Europees leger komt: dit is effectiever en efficiënter, zeker ook om Europa een sterke (vrije en sociale) macht te laten zijn in de wereld. Zo kunnen we inderdaad een sterker front vormen tegen China of de VS als dat nodig is, maar ook krachtiger samenwerken.
Bedankt voor het antwoord, ik ga zeker een bijeenkomst een keer bijwonen. Mijn stem hebben jullie sowieso al.
pi_186730158
Hoi, ook van mijn kant super leuk om al jullie vragen te lezen! :) Ik zou nog heel graag al jullie vragen beantwoorden, erg interessant! Als jullie nog graag je vragen willen stellen stuur ons dan een berichtje via de website, of kom langs bij onze evenementen, alle meningen zijn welkom en we gaan graag het gesprek aan :). En wat je ook stemt, stem vooral op 23 mei, en graag tot een volgende keer! :D
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:33:28 #224
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186730261
Oke bedankt volt mensen. ^O^

En de mensen die dit geregeld hebben ook leuk gedaan. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_186730378
Bedankt voor jullie antwoorden! Denk dat Volt wel m'n stem heeft!
  Admin donderdag 9 mei 2019 @ 21:38:26 #226
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_186730383
quote:
16s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke bedankt volt mensen. ^O^

En de mensen die dit geregeld hebben ook leuk gedaan. :Y
Dit.
Jullie hebben het geweldig gedaan.
Allemaal.
:*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:39:04 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186730403
Dit ging lekker zeg, bedankt Volt!
Spoilers!
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 21:40:35 #228
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186730435
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:02 schreef VoltLars het volgende:

[..]

hoi krokodil, Volt vind ook dat de EU zo efficient mogelijk moet worden ingericht! Op dit moment kost het veel geld en tijd het heen en weer gereisd, dat is erg zonder (van het geld en het klimaat). Volt wil daarom ook uitzoeken of dit anders kan! Wij zijn wel een fact-based partij dus we willen wel goed uitzoeken wat de exacte voor- en nadelen zijn een keuzen voor 1 van de locaties.
@GGMM misschien wat voor jou
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:41:23 #229
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186730456
Vooral niet meer EU graag.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_186730675
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit.
Jullie hebben het geweldig gedaan.
Allemaal.
:*
Hier sluit ik me graag bij aan.
Lucky_Strike, jij hebt achter de schermen het meeste aan de voorbereiding gedaan, en iedereen die er verder aan meegewerkt heeft, hier, in CPR of in FC, thanks!

[ Bericht 4% gewijzigd door iteejer op 09-05-2019 22:01:58 ]
pi_186730855
Bedankt voor de beantwoording en tijd. Jammer dat er vooral gekozen werd om gemakkelijke vragen te beantwoorden.

Ik blijf met deze vragen zitten:
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:55 schreef Oostwoud het volgende:
Leuk dat jullie hieraan meedoen, ik heb de volgende vragen:

1. Zijn jullie van mening dat natiestaten tot oorlog leiden? Zijn jullie van mening dat de EU voor vrede zorgt? Graag toelichting.

2. Zijn de positieve resultaten die aan de EU worden toegedicht niet veelal bereikt door andere organisaties? Neem de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (1815), het oudste nog bestaande internationale samenwerkingsverband: samenwerking op gebied van vaarwegen heeft tot een grote Europese welvaartsstijging geleid. Een ander voorbeeld is normalisatie waardoor producten op dezelfde manier geproduceerd worden: wordt gedaan door normalisatieinstituten die lid zijn van de CENELEC en de IEC. Het derde en laatste voorbeeld: voor arbeidsrechten en sociale zekerheid werd al lang voor de EU gestreden door uiteenlopende mensen en organisaties, de Wet cao is in Nederland sinds 1927 van kracht, wat is de meerwaarde van de EU op dit gebied geweest?

3. Wat is jullie reactie op de aanpassing van auteursrechten door het Europees Parlement op 12-09-2018? Zien jullie dit als internetcensuur? Hoe past dit bij het beeld wat EU-sympathisanten willen oproepen dat de EU altijd voor meer vrijheid heeft gezorgd?

4. Hoe kan de EU direct zaken doen met steden en provincies, zoals Frans Timmermans dat zou willen?

5. Is er een punt waarop jullie zouden kunnen toegeven: de EU is definitief mislukt, laten we een Nexit inzetten, of de EU geheel ontbinden. Wanneer zou dit zijn?

6. Wanneer is de EU voor VOLT definitief geslaagd?

7. Wat doet de kritiek dat jullie overwegend hoofdstedelijke, blanke, hoogopgeleide (Erasmus-programma alumni), kosmopolitische wereldverbeteraars zonder idee wat er leeft onder 'de gewone man' met jullie?

8. Welke garantie geven jullie aan jullie achterban dat VOLT zich blijft inzetten voor het realiseren van partijdoelen wanneer jullie eenmaal in de stroperige EU-machine terecht komen en mogelijk veel weerstand zullen ondervinden?

9. Hoe reageren jullie op voorstellen van meerdere prominente EU-politici om wat zij populisten en/of nationalisten noemen te dwarsbomen met EU-regelgeving?

10. Waarom noemen jullie jezelf VOLT, gelet op het feit dat bliksem(inslag) als symboliek doorgaans geassocieerd wordt met fascisme?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:07:35 #232
80382 manny
30 is best veel
pi_186731213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:55 schreef Oostwoud het volgende:
Bedankt voor de beantwoording en tijd. Jammer dat er vooral gekozen werd om gemakkelijke vragen te beantwoorden.

[..]

wellicht volgende keer vragen bedenken die een vraag zijn, i.p.v. een verkapte stellingen om je eigen punt te maken
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:11:36 #233
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_186731363
tvp
pi_186732830
Net de stemwijzer ingevuld. Volt op de laatste plaats met 8% overeenkomst. :')

Deze partij wil liever vandaag dan morgen Nederland opheffen ten faveure van een groot Europees rijk met een 'wees welkom' cultuur voor de gehele wereldbevolking behalve Rusland.

Typische ultra-politiek correcte partij van bevoorrechte hoogopgeleide twintigers die geen enkel persoonlijk nadeel ondervinden van globalisering en dus zelfs GL en D66 nog niet ver genoeg vinden gaan in het opgeven van Nederland.

Mijn grootste hoop voor deze verkiezingen is dat Volt namens geen enkel land een zetel weet te bemachtigen. Ik heb nog liever Denk...

[ Bericht 8% gewijzigd door UltraR op 09-05-2019 23:13:48 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_186733792
;( Dit topic helaas te laat gezien. Dit was prijsschieten geweest.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 mei 2019 @ 23:30:03 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186733830
quote:
19s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:29 schreef TwenteFC het volgende:
;( Dit topic helaas te laat gezien. Dit was prijsschieten geweest.
Er is maar een heel klein percentage van de vragen behandeld ;)
Je was één van de velen geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_186733855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is maar een heel klein percentage van de vragen behandeld ;)
Je was één van de velen geweest.
Ik was gewoon begonnen met het zinnetje "Ik ga zeker op jullie stemmen, maar.." Die vragen worden altijd wel beantwoord. :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 23:34:54 #238
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186734014
Thanks Volt voor de antwoorden en tijd. ^O^

En nog een vraag voor de Mods etc: kunnen we binnenkort nog meer partijen verwachten? :)
Robert Moog died for our synths
pi_186734329
Mooi dat de admins zo tevreden zijn over het resultaat. Nu nog een partij uitnodigen waar wat meer users achter kunnen staan. Zo'n beetje elke andere partij voldoet wel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186734416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:21 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hoi Treinhoer, wij denken dat referenda niet per sé de beste manier zijn om mensen te betrekken in de politiek, wij willen ook burgerdiscussies organiseren, digitale platformen inrichten waar je mee kunt praten in de politiek, etc. Daarbij moet ik ook zeggen dat 80% in Nederland voor Europa is (dus gelukkig zal er niet zo gauw zo'n uitslag komen): veel mensen vinden wel dar Europa anders moet (dus hervormen) dat vindt Volt ook! Het moet veel transparanter en democratischer!
Hoi Volt, bedankt voor je antwoord. Zie het nu pas, was aan het werk. Ik hoop dat jullie veel voor elkaar krijgen qua democratischer en transparanter maken van de EU. Ik heb in de algemeenheid een hard hoofd in de hervorming, gezien de Eurofilie en pluche/machtzoekende lieden die alleen maar baat hebben bij een 'ever closing union'. Ik heb begrip voor jullie standpunten en voor een deel kan ik mij er in vinden. Ik zal mijn stem echter toch op een andere partij zetten, maar ik hoop dat jullie een flinke deuk kunnen slaan in de Brusselse machten. Ik wens jullie een mooie verkiezingsuitslag toe!
Doei
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 10:59:58 #241
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186740421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:51 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Hoi Plompzakker, dank voor je vraag. Ook in een meer verenigd Europa blijven jij en ik gewoon Nederlander, en mijn Duitse vriendin gewoon Duits, dat is alleen maar mooi! We willen wel een aantal dingen op Euopees niveau aanpakken, zoals klimaatverandering, migratie, veiligheid: samen kunnen we dit effectiever doen. Wij denken ook dat als we beter samenwerken als Europa, dat we beter in staat zijn om oorlog te voorkomen IN Europa, maar ook BUITEN Europa (als sterkere wereldmacht). Wij willen Europa absoluut democratischer maken (!) het is nu niet democratisch en niet transparant. We willen dat het Europees Parlement wetsvoorstellen kan doen, we willen dat wij als mensen de Europese president kunnen verkiezen (niet zoals dat nu gaat), en we willen dat het veel transparanter wordt wat er in Europa gebeurt (wie lobbyt met wie, en hoe stemmen de politici op wetsvoorstellen etc)
Bedankt voor je antwoord. Hebben jullie ook concrete plannen en standpunten over de genoemde punten samenwerken, migratie, veiligheid en klimaat?
En vinden je niet dat jullie teveel macht willen leggen bij Europa en daarmee de soevereiniteit van de lidstaten aantasten? Ik denk dat er teveel verschil zit tussen de verschillende lidstaten om hier een duidelijke politieke lijn in te trekken. Is niet niet verstandiger om terug naar de basis van de Europese unie te gaan en de focus te leggen op de economische gemeenschap? Op deze manier had je de Britten er waarschijnlijk ook bij gehouden
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 11:39:38 #242
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186741164
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooi dat de admins zo tevreden zijn over het resultaat. Nu nog een partij uitnodigen waar wat meer users achter kunnen staan. Zo'n beetje elke andere partij voldoet wel.
Waarom zo negatief.

Zoals in de OP te lezen staat, zijn alle partijen aangeschreven, VOLT reageerde als eerste dus zij mochten het spits succesvol afbijten :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 10 mei 2019 @ 11:45:59 #243
459912 FlippingCoin
pi_186741311
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zie POL fb, alle partijen zijn uitgenodigd. :)

Ah spuit11. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_186742077
Wanneer komt Piratenpartij?
pi_186742147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Behalve dat dit natuurlijk geen vragen zijn.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 12:39:49 #246
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186742208
We kunnen toch wel concluderen dat Volt een enorme pro-migratie partij is, maar dat krampachtig verborgen probeert te houden uit angst stemmen te verliezen. Wat ook weer te denken geeft.

Stemadvies: niet op stemmen.
pi_186742340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:39 schreef Eendenkooi het volgende:
We kunnen toch wel concluderen dat Volt een enorme pro-migratie partij is, maar dat krampachtig verborgen probeert te houden uit angst stemmen te verliezen. Wat ook weer te denken geeft.

Volgens mij houden ze niks verborgen als je het open en bloot op fok neer zet...

Het immigratiestandpunt wat hier werd gedeeld lijkt me trouwens prima. Hun europastandpunt alleen niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 10 mei 2019 @ 12:50:46 #248
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186742368
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij houden ze niks verborgen als je het open en bloot op fok neer zet...

Het immigratiestandpunt wat hier werd gedeeld lijkt me trouwens prima. Hun europastandpunt alleen niet.
Ik vond dat ze er behoorlijk omheen draaiden, dan houd je dus iets verborgen.
  PR en moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 14:18:17 #249
288245 crew  Moira
pi_186743761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:39 schreef Eendenkooi het volgende:

Volgens mij is het punt dat je het migratieprobleem júíst Europa-wijd moet oplossen en niet door landjes zelf te laten bepalen. Je kunt elkaar er niet mee opzadelen, je moet gezamenlijk zo’n humanitaire last dragen als je er in het dagelijks leven weinig van wil merken iig.

Ze hebben verder meermaals kenbaar gemaakt dat ze juist willen dat elk land hun eigenheid en cultuur behoud.

Ik ga er lekker wel op stemmen :6
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 14:20:45 #250
80382 manny
30 is best veel
pi_186743797
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:50 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik vond dat ze er behoorlijk omheen draaiden, dan houd je dus iets verborgen.
geen oneliner met de oplossing bieden is niet hetzelfde als er omheen draaien
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 14:22:21 #251
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186743825
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:39 schreef Samzz het volgende:

[..]

Waarom zo negatief.

Zoals in de OP te lezen staat, zijn alle partijen aangeschreven, VOLT reageerde als eerste dus zij mochten het spits succesvol afbijten :).
Wanneer komt de VVD?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_186744852
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt dat je het migratieprobleem júíst Europa-wijd moet oplossen en niet door landjes zelf te laten bepalen. Je kunt elkaar er niet mee opzadelen, je moet gezamenlijk zo’n humanitaire last dragen als je er in het dagelijks leven weinig van wil merken iig.

Dat kan prima. Het overgrote deel van de immigrantenstroom komt voor de sociale zorgstaten in Noord-West Europa. Je zag wat er in 2015 gebeurde. Alles ging linea recta door verscheidene veilige landen naar Duitsland/Zweden/Nederland. Wat lijnrecht ingaat tegen het Verdrag van Dublin.

Inmiddels is de vrije doorgang naar deze verzorgingsstaten vanuit de aankomstlanden flink beperkt, en zie wat er gebeurt: de totale instroom is ook enorm afgenomen. Wat natuurlijk kristalhelder maakt dat deze immigranten niet voor veiligheid maar voor gratis geld komen.

Dus als de Noord-West Europese landen eenzijdig hun grenzen sluiten voor kansarme immigranten dan kan je er de donder op zeggen dat de immigrantenstromen naar Europa vrijwel tot stilstand zullen komen. Opgelost.

En met al het geld dat je dan bespaart kan je een veelvoud aan daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen in regio-opvang helpen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_186745635
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:02 schreef VoltLars het volgende:

[..]

Dank voor je antwoord.

Denkt Volt France er ook zo over?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:34:06 #254
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186746331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:20 schreef manny het volgende:

[..]

geen oneliner met de oplossing bieden is niet hetzelfde als er omheen draaien
Klopt, ze willen namelijk ook geen oplossing, want ze willen een ruimhartig asielbeleid waar iedereen welkom is en mensen niet teruggestuurd worden. Beetje zoals het nu allemaal gaat dus. Als je voor een streng migratiebeleid bent zit je gewoon niet goed bij Volt.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:35:46 #255
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186746371
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ze hebben verder meermaals kenbaar gemaakt dat ze juist willen dat elk land hun eigenheid en cultuur behoud.

Ik ga er lekker wel op stemmen :6
Je moet gewoon de grenzen dicht gooien. En dat gaan onze vrienden van Volt zeker niet doen. Niet op stemmen dus.
  PR en moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 20:24:06 #256
288245 crew  Moira
pi_186750635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:35 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Je moet gewoon de grenzen dicht gooien. En dat gaan onze vrienden van Volt zeker niet doen. Niet op stemmen dus.
Ik ben het met Volt eens dat grenzen dichtgooien nog niet zo'n simpele oplossing is en ook weer andere nadelen met zich mee brengt.
Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt. Anders kom je nergens als iets op zo'n grote schaal in Europa plaatsvindt.

Ik stem lekker wel op Volt dus :6
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:25:00 #257
459912 FlippingCoin
pi_186750668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik ben het met Volt eens dat grenzen dichtgooien nog niet zo'n simpele oplossing is en ook weer andere nadelen met zich mee brengt.
Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt.

Omwille van deze sessie?
  PR en moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 20:26:48 #258
288245 crew  Moira
pi_186750715
quote:
16s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Omwille van deze sessie?
Nee zat er al langer over te twijfelen, eigk al sinds ik voor het eerst van ze gehoord heb ergens vorig jaar.
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:36 schreef Moira. het volgende:
Ik zie echt wat in het idee van een Europese partij. Als je een brede groep mensen door heel Europa hebt kom je ook met een bredere kijk op Europees beleid.
Dit als voornaamste overtuigingspunt voor mij persoonlijk iig.
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 21:30:27 #259
459912 FlippingCoin
pi_186752318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:26 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee zat er al langer over te twijfelen, eigk al sinds ik voor het eerst van ze gehoord heb ergens vorig jaar.
[..]

Ah oké. :)
  vrijdag 10 mei 2019 @ 22:07:17 #260
80382 manny
30 is best veel
pi_186753191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:34 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Klopt, ze willen namelijk ook geen oplossing, want ze willen een ruimhartig asielbeleid waar iedereen welkom is en mensen niet teruggestuurd worden. Beetje zoals het nu allemaal gaat dus. Als je voor een streng migratiebeleid bent zit je gewoon niet goed bij Volt.
als je vraagt om een oplossing dan ga je er al van uit dat we het over eens zijn dat er een probleem is.

en hierboven zeg je dat er momenteel geen streng migratiebeleid is. ook daar kan iemand het mee oneens zijn. dat maakt het beantwoorden van vragen wel lastig natuurlijk. (dat je eerst de vraag nog ter discussie moet stellen / nuanceren)
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:06:35 #261
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186754417
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt. Anders kom je nergens als iets op zo'n grote schaal in Europa plaatsvindt.

En wat is die constructieve oplossing dan?
pi_186754870
Volt zit nu bij Pauw :7
Somebody that I used to know
pi_186754952
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:28 schreef Postbus100 het volgende:
Volt zit nu bij Pauw :7
Je bent er niet heel erg voorstander van ?
pi_186754969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:32 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je bent er niet heel erg voorstander van ?
Ik meld alleen maar dat ze daar nu te zien zijn :?
pi_186754995
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:06 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

En wat is die constructieve oplossing dan?
Al het geld aan Griekenland geven en de boodschap: Zoek het lekker zelf uit.
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 23:38:59 #266
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186755081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:34 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Al het geld aan Griekenland geven en de boodschap: Zoek het lekker zelf uit.
Dat is dus niet wat ze zeggen, hé.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:49:04 #267
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186755235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:26 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

Nou, dan heeft Volt in ieder geval een persoon overtuigd.

Ik wens ze geen enkel succes maar toch moedig dat ze op dit relatief negatief gestemde forum hun zegje kwamen doen!
pi_186759257
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:22 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Wanneer komt de VVD?
Die hebben alleen tijd als ze geld er voor krijgen.
pi_186765723
Alhoewel ik hun idealen bepaald niet deel (in de huidige EU), kan ik een daadwerkelijke Europese partij enkel toejuichen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:49:38 #270
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186765829
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:44 schreef Tanatos het volgende:
Alhoewel ik hun idealen bepaald niet deel (in de huidige EU), kan ik een daadwerkelijke Europese partij enkel toejuichen.
Piratenpartij is ook Europees :)
pi_186774578
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:49 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Piratenpartij is ook Europees :)
Dat klopt, maar ze zijn in Nederland toch een of andere alliantie aangegaan?
Wat niet wegneemt dat ik elke daadwerkelijke Europese partij toejuich, en overweeg om bij de EU-verkiezingen op ze te stemmen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_186776447
Ik heb een extra vraag.

Is Volt bedoeld als de zoveelste afleiding voor de andere echte Anti-EU en EU-kritische partijen?
pi_186777075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ze zijn in Nederland toch een of andere alliantie aangegaan?
Wat niet wegneemt dat ik elke daadwerkelijke Europese partij toejuich, en overweeg om bij de EU-verkiezingen op ze te stemmen.

Terwijl op op Twitter ik meerdere mensen zag die expliciet zeiden nogal huiverig te zijn voor een pan-Europese partij, omdat deze geen 'dekking' heeft in het nationaal parlement en daardoor nooit echt ter verantwoording kan worden geroepen. Zoiets.

Ik weet het niet. Pan-europees klinkt wel mooi, net als dat je lokale partijen hebt, maar ik vond die kritische noot ook wel opvallend. (ook omdat ie door meerdere mensen werd gedeeld, en schijnbaar ook serieus nadenkende mensen).

Jammer dat ik alleen niets op heb met de standpunten van Volt.
pi_186796042
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 00:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Terwijl op op Twitter ik meerdere mensen zag die expliciet zeiden nogal huiverig te zijn voor een pan-Europese partij, omdat deze geen 'dekking' heeft in het nationaal parlement en daardoor nooit echt ter verantwoording kan worden geroepen. Zoiets.

Ik weet het niet. Pan-europees klinkt wel mooi, net als dat je lokale partijen hebt, maar ik vond die kritische noot ook wel opvallend. (ook omdat ie door meerdere mensen werd gedeeld, en schijnbaar ook serieus nadenkende mensen).

Jammer dat ik alleen niets op heb met de standpunten van Volt.
Waarom zou een Europese partij in een nationaal parlement ter verantwoording moeten kunnen worden geroepen?

Naar mijn idee zijn Europese partijen ,met een Europees verkiezingsprogramma, de enige manier om een daadwerkelijke Europese democratie te krijgen.
De macht van de lidstaten zal dan uiteraard kleiner moeten worden.

Echter wel eerst die democratisering doorvoeren, voor er meer macht wordt overgedragen naar de EU.
De huidige bureaucratische EU nog meer macht geven vind ik zeer onwenselijk.

In het huidige stelsel ben ik vrijwel verplicht om te stemmen voor een nationale partij die vervolgens opgaat in een EU coalitie die me werkelijk niets zegt, en volgens mij sta ik daar niet alleen in.

Ik zou het geheel overigens graag aangevuld zien worden met een EU breed referendum voor belangrijke beslissingen.

Zelf heb ik trouwens ook weinig sympathie voor de standpunten van Volt.
Eerst hervormen/democratiseren, dan pas kun je nadenken over meer EU (zeker niet andersom zoals Volt lijkt te willen).
.
pi_186796562
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waarom zou een Europese partij in een nationaal parlement ter verantwoording moeten kunnen worden geroepen?

Ik zei het (o.a.) n.a.v. deze tweets:

BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:32:39 Ik vind pan-Europese partijen héle zorgelijke ontwikkelingen. En dat zegt iemand die niet eens onsympathiek tegenover de EU staat. #Pauw reageer retweet
BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:33:39 Het probleem met pan-Europese partijen is dat zij géén verantwoordelijkheid dragen op nationaal niveau. Gaat het in Brussel mis dan hebben ze daar in Den Haag geen last van want ja... géén partij daar. #Pauw reageer retweet
(voor de uitleg)
pi_186796735
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zei het (o.a.) n.a.v. deze tweets:

BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:32:39 Ik vind pan-Europese partijen héle zorgelijke ontwikkelingen. En dat zegt iemand die niet eens onsympathiek tegenover de EU staat. #Pauw reageer retweet
BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:33:39 Het probleem met pan-Europese partijen is dat zij géén verantwoordelijkheid dragen op nationaal niveau. Gaat het in Brussel mis dan hebben ze daar in Den Haag geen last van want ja... géén partij daar. #Pauw reageer retweet
(voor de uitleg)
Wie roept de Europese coalities ter verantwoording?
Geen verkiezingsprogramma en de nationale partijen kunnen zich beroepen op machteloosheid want grote coalitie.
pi_186796977
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Geen verkiezingsprogramma en de nationale partijen kunnen zich beroepen op machteloosheid want grote coalitie.
Nah, daar zit toch wel wat meer politieke controle dan andersom (dus bij pan-Europese partijen richting nationale politiek). Partijprogramma's, samenwerkingsverbanden, etc. Als het een nationale partij niet bevalt, stapt 'ie uit de samenwerking. Maar vooral vinden Europese coalities elkaar op ideologisch vlak, dus daar zit vaak meer samenhang/overeenstemming in. Bij pan-Europees moet je dat nog maar afwachten.
pi_186797107
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nah, daar zit toch wel wat meer politieke controle dan andersom (dus bij pan-Europese partijen richting nationale politiek). Partijprogramma's, samenwerkingsverbanden, etc. Als het een nationale partij niet bevalt, stapt 'ie uit de samenwerking. Maar vooral vinden Europese coalities elkaar op ideologisch vlak, dus daar zit vaak meer samenhang/overeenstemming in. Bij pan-Europees moet je dat nog maar afwachten.
Nogal wat politieke partijen geven in eigen land af op EU-beleid maar stemmen in Brussel doodleuk voor meer machtoverdracht.
De meningsverschillen binnen de EU coalities zijn volgens mij nogal aanzienlijk.
Laten we wel zijn, in de EU zitten bv D66 en de VVD 1 coalitie, dat maakt een verschil maken bij EU verkiezingen zacht gezegd dubieus.
pi_186805499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 22:07 schreef manny het volgende:

[..]

wellicht volgende keer vragen bedenken die een vraag zijn, i.p.v. een verkapte stellingen om je eigen punt te maken
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:36 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Behalve dat dit natuurlijk geen vragen zijn.
Het zijn weldegelijk vragen, maar jullie waarschijnlijk net iets te kritisch.
pi_186805623
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:45 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

Neuh, het zijn aannames gevolgd door een stelling van jou.
  maandag 13 mei 2019 @ 13:54:48 #281
80382 manny
30 is best veel
pi_186806491
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:45 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

Als 2 users onafhankelijk van elkaar wat feedback geven en de geïnterviewden jouw "vragen" niet beantwoorden. Wat doe je dan ?

Je kunt eens kijken of je zelf wat kan veranderen / je wat kan met de reacties of gewoon nog eens herhalen wat je al eerder riep.
pi_186840484
"Antisemitische complottheorie" _O-

JoostNiemoller twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 11:02:31 Ik vroeg me al af hoe dat @VoltNederland zo snel omhoog kwam, en dan ook nog Europa wijd. Maar het is een puppet club van Soros. (Je had het kunnen bedenken.) https://t.co/FZBQKZ6YGo reageer retweet
pi_186843859
Ja klopt, die verbitterde hysterie rondom Soros is een antisemitische complottheorie.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 12:01:57 #284
286575 Roces18
Chef de party
pi_186905070
_O- soros gekkies
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186908793
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waarom is dit een probleem op Europa -> Nationaal niveau, maar niet op Nationaal -> Gemeentelijk? Er worden toch gewoon andere dingen beslist op elk niveau, en dus kun je op andere partijen stemmen? Of vind je het normaal om nationaal gepruts van de VVD lokaal te bestraffen (ook al ben je blij met wat de VVD lokaal doet in jouw gemeente)?
pi_186916983
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 15:39 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Waarom is dit een probleem op Europa -> Nationaal niveau, maar niet op Nationaal -> Gemeentelijk? Er worden toch gewoon andere dingen beslist op elk niveau, en dus kun je op andere partijen stemmen? Of vind je het normaal om nationaal gepruts van de VVD lokaal te bestraffen (ook al ben je blij met wat de VVD lokaal doet in jouw gemeente)?
Ik wil kunnen stemmen op een Europese partij met een Europees verkiezingsprogramma en een Europese regering die voortvloeit uit dat gekozen parlement.
De huidige Europese coalities zeggen me helemaal niets, D66 en de VVD zitten in dezelfde coalitie.

Wat dat betreft vind ik het initiatief van Volt prima maar ik ben niet met ze eens dat die problemen aangepakt moeten worden door eerst meer macht naar de EU over te dragen.

Eerst de EU democratiseren en de macht van de lobby van het bedrijfsleven terugdringen en pas dan kan er weer meer macht naar de EU worden overdgedragen wat mij betreft.
Die macht van de lobby van het bedrijfsleven is overigens in Nederland nog erger dan in de EU.
Lobby prima, maar dan wel transparant.

Dat betekent uiteraard wel dat de macht van de lidstaten minder moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')