abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 14:22:21 #251
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186743825
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:39 schreef Samzz het volgende:

[..]

Waarom zo negatief.

Zoals in de OP te lezen staat, zijn alle partijen aangeschreven, VOLT reageerde als eerste dus zij mochten het spits succesvol afbijten :).
Wanneer komt de VVD?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_186744852
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt dat je het migratieprobleem júíst Europa-wijd moet oplossen en niet door landjes zelf te laten bepalen. Je kunt elkaar er niet mee opzadelen, je moet gezamenlijk zo’n humanitaire last dragen als je er in het dagelijks leven weinig van wil merken iig.

Dat kan prima. Het overgrote deel van de immigrantenstroom komt voor de sociale zorgstaten in Noord-West Europa. Je zag wat er in 2015 gebeurde. Alles ging linea recta door verscheidene veilige landen naar Duitsland/Zweden/Nederland. Wat lijnrecht ingaat tegen het Verdrag van Dublin.

Inmiddels is de vrije doorgang naar deze verzorgingsstaten vanuit de aankomstlanden flink beperkt, en zie wat er gebeurt: de totale instroom is ook enorm afgenomen. Wat natuurlijk kristalhelder maakt dat deze immigranten niet voor veiligheid maar voor gratis geld komen.

Dus als de Noord-West Europese landen eenzijdig hun grenzen sluiten voor kansarme immigranten dan kan je er de donder op zeggen dat de immigrantenstromen naar Europa vrijwel tot stilstand zullen komen. Opgelost.

En met al het geld dat je dan bespaart kan je een veelvoud aan daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen in regio-opvang helpen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_186745635
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:02 schreef VoltLars het volgende:

[..]

hoi krokodil, Volt vind ook dat de EU zo efficient mogelijk moet worden ingericht! Op dit moment kost het veel geld en tijd het heen en weer gereisd, dat is erg zonder (van het geld en het klimaat). Volt wil daarom ook uitzoeken of dit anders kan! Wij zijn wel een fact-based partij dus we willen wel goed uitzoeken wat de exacte voor- en nadelen zijn een keuzen voor 1 van de locaties.
Dank voor je antwoord.

Denkt Volt France er ook zo over?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:34:06 #254
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186746331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:20 schreef manny het volgende:

[..]

geen oneliner met de oplossing bieden is niet hetzelfde als er omheen draaien
Klopt, ze willen namelijk ook geen oplossing, want ze willen een ruimhartig asielbeleid waar iedereen welkom is en mensen niet teruggestuurd worden. Beetje zoals het nu allemaal gaat dus. Als je voor een streng migratiebeleid bent zit je gewoon niet goed bij Volt.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:35:46 #255
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186746371
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt dat je het migratieprobleem júíst Europa-wijd moet oplossen en niet door landjes zelf te laten bepalen. Je kunt elkaar er niet mee opzadelen, je moet gezamenlijk zo’n humanitaire last dragen als je er in het dagelijks leven weinig van wil merken iig.

Ze hebben verder meermaals kenbaar gemaakt dat ze juist willen dat elk land hun eigenheid en cultuur behoud.

Ik ga er lekker wel op stemmen :6
Je moet gewoon de grenzen dicht gooien. En dat gaan onze vrienden van Volt zeker niet doen. Niet op stemmen dus.
  PR en moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 20:24:06 #256
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186750635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:35 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Je moet gewoon de grenzen dicht gooien. En dat gaan onze vrienden van Volt zeker niet doen. Niet op stemmen dus.
Ik ben het met Volt eens dat grenzen dichtgooien nog niet zo'n simpele oplossing is en ook weer andere nadelen met zich mee brengt.
Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt. Anders kom je nergens als iets op zo'n grote schaal in Europa plaatsvindt.

Ik stem lekker wel op Volt dus :6
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:25:00 #257
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186750668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik ben het met Volt eens dat grenzen dichtgooien nog niet zo'n simpele oplossing is en ook weer andere nadelen met zich mee brengt.
Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt.

Omwille van deze sessie?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  PR en moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 20:26:48 #258
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186750715
quote:
16s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Omwille van deze sessie?
Nee zat er al langer over te twijfelen, eigk al sinds ik voor het eerst van ze gehoord heb ergens vorig jaar.
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:36 schreef Moira. het volgende:
Ik zie echt wat in het idee van een Europese partij. Als je een brede groep mensen door heel Europa hebt kom je ook met een bredere kijk op Europees beleid.
Dit als voornaamste overtuigingspunt voor mij persoonlijk iig.
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 21:30:27 #259
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186752318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:26 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee zat er al langer over te twijfelen, eigk al sinds ik voor het eerst van ze gehoord heb ergens vorig jaar.
[..]

Ah oké. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 10 mei 2019 @ 22:07:17 #260
80382 manny
30 is best veel
pi_186753191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:34 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Klopt, ze willen namelijk ook geen oplossing, want ze willen een ruimhartig asielbeleid waar iedereen welkom is en mensen niet teruggestuurd worden. Beetje zoals het nu allemaal gaat dus. Als je voor een streng migratiebeleid bent zit je gewoon niet goed bij Volt.
als je vraagt om een oplossing dan ga je er al van uit dat we het over eens zijn dat er een probleem is.

en hierboven zeg je dat er momenteel geen streng migratiebeleid is. ook daar kan iemand het mee oneens zijn. dat maakt het beantwoorden van vragen wel lastig natuurlijk. (dat je eerst de vraag nog ter discussie moet stellen / nuanceren)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:06:35 #261
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186754417
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt. Anders kom je nergens als iets op zo'n grote schaal in Europa plaatsvindt.

En wat is die constructieve oplossing dan?
pi_186754870
Volt zit nu bij Pauw :7
Somebody that I used to know
pi_186754952
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:28 schreef Postbus100 het volgende:
Volt zit nu bij Pauw :7
Je bent er niet heel erg voorstander van ?
pi_186754969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:32 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je bent er niet heel erg voorstander van ?
Ik meld alleen maar dat ze daar nu te zien zijn :?
pi_186754995
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:06 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

En wat is die constructieve oplossing dan?
Al het geld aan Griekenland geven en de boodschap: Zoek het lekker zelf uit.
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 23:38:59 #266
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186755081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:34 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Al het geld aan Griekenland geven en de boodschap: Zoek het lekker zelf uit.
Dat is dus niet wat ze zeggen, hé.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:49:04 #267
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186755235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:26 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

Nou, dan heeft Volt in ieder geval een persoon overtuigd.

Ik wens ze geen enkel succes maar toch moedig dat ze op dit relatief negatief gestemde forum hun zegje kwamen doen!
pi_186759257
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:22 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Wanneer komt de VVD?
Die hebben alleen tijd als ze geld er voor krijgen.
pi_186765723
Alhoewel ik hun idealen bepaald niet deel (in de huidige EU), kan ik een daadwerkelijke Europese partij enkel toejuichen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:49:38 #270
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186765829
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:44 schreef Tanatos het volgende:
Alhoewel ik hun idealen bepaald niet deel (in de huidige EU), kan ik een daadwerkelijke Europese partij enkel toejuichen.
Piratenpartij is ook Europees :)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186774578
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:49 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Piratenpartij is ook Europees :)
Dat klopt, maar ze zijn in Nederland toch een of andere alliantie aangegaan?
Wat niet wegneemt dat ik elke daadwerkelijke Europese partij toejuich, en overweeg om bij de EU-verkiezingen op ze te stemmen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_186776447
Ik heb een extra vraag.

Is Volt bedoeld als de zoveelste afleiding voor de andere echte Anti-EU en EU-kritische partijen?
pi_186777075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ze zijn in Nederland toch een of andere alliantie aangegaan?
Wat niet wegneemt dat ik elke daadwerkelijke Europese partij toejuich, en overweeg om bij de EU-verkiezingen op ze te stemmen.

Terwijl op op Twitter ik meerdere mensen zag die expliciet zeiden nogal huiverig te zijn voor een pan-Europese partij, omdat deze geen 'dekking' heeft in het nationaal parlement en daardoor nooit echt ter verantwoording kan worden geroepen. Zoiets.

Ik weet het niet. Pan-europees klinkt wel mooi, net als dat je lokale partijen hebt, maar ik vond die kritische noot ook wel opvallend. (ook omdat ie door meerdere mensen werd gedeeld, en schijnbaar ook serieus nadenkende mensen).

Jammer dat ik alleen niets op heb met de standpunten van Volt.
pi_186796042
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 00:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Terwijl op op Twitter ik meerdere mensen zag die expliciet zeiden nogal huiverig te zijn voor een pan-Europese partij, omdat deze geen 'dekking' heeft in het nationaal parlement en daardoor nooit echt ter verantwoording kan worden geroepen. Zoiets.

Ik weet het niet. Pan-europees klinkt wel mooi, net als dat je lokale partijen hebt, maar ik vond die kritische noot ook wel opvallend. (ook omdat ie door meerdere mensen werd gedeeld, en schijnbaar ook serieus nadenkende mensen).

Jammer dat ik alleen niets op heb met de standpunten van Volt.
Waarom zou een Europese partij in een nationaal parlement ter verantwoording moeten kunnen worden geroepen?

Naar mijn idee zijn Europese partijen ,met een Europees verkiezingsprogramma, de enige manier om een daadwerkelijke Europese democratie te krijgen.
De macht van de lidstaten zal dan uiteraard kleiner moeten worden.

Echter wel eerst die democratisering doorvoeren, voor er meer macht wordt overgedragen naar de EU.
De huidige bureaucratische EU nog meer macht geven vind ik zeer onwenselijk.

In het huidige stelsel ben ik vrijwel verplicht om te stemmen voor een nationale partij die vervolgens opgaat in een EU coalitie die me werkelijk niets zegt, en volgens mij sta ik daar niet alleen in.

Ik zou het geheel overigens graag aangevuld zien worden met een EU breed referendum voor belangrijke beslissingen.

Zelf heb ik trouwens ook weinig sympathie voor de standpunten van Volt.
Eerst hervormen/democratiseren, dan pas kun je nadenken over meer EU (zeker niet andersom zoals Volt lijkt te willen).
.
pi_186796562
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waarom zou een Europese partij in een nationaal parlement ter verantwoording moeten kunnen worden geroepen?

Ik zei het (o.a.) n.a.v. deze tweets:

BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:32:39 Ik vind pan-Europese partijen héle zorgelijke ontwikkelingen. En dat zegt iemand die niet eens onsympathiek tegenover de EU staat. #Pauw reageer retweet
BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:33:39 Het probleem met pan-Europese partijen is dat zij géén verantwoordelijkheid dragen op nationaal niveau. Gaat het in Brussel mis dan hebben ze daar in Den Haag geen last van want ja... géén partij daar. #Pauw reageer retweet
(voor de uitleg)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')