Wanneer komt de VVD?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom zo negatief.
Zoals in de OP te lezen staat, zijn alle partijen aangeschreven, VOLT reageerde als eerste dus zij mochten het spits succesvol afbijten.
Dat kan prima. Het overgrote deel van de immigrantenstroom komt voor de sociale zorgstaten in Noord-West Europa. Je zag wat er in 2015 gebeurde. Alles ging linea recta door verscheidene veilige landen naar Duitsland/Zweden/Nederland. Wat lijnrecht ingaat tegen het Verdrag van Dublin.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:18 schreef Moira. het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt dat je het migratieprobleem júíst Europa-wijd moet oplossen en niet door landjes zelf te laten bepalen. Je kunt elkaar er niet mee opzadelen, je moet gezamenlijk zo’n humanitaire last dragen als je er in het dagelijks leven weinig van wil merken iig.
Dank voor je antwoord.quote:Op donderdag 9 mei 2019 21:02 schreef VoltLars het volgende:
[..]
hoi krokodil, Volt vind ook dat de EU zo efficient mogelijk moet worden ingericht! Op dit moment kost het veel geld en tijd het heen en weer gereisd, dat is erg zonder (van het geld en het klimaat). Volt wil daarom ook uitzoeken of dit anders kan! Wij zijn wel een fact-based partij dus we willen wel goed uitzoeken wat de exacte voor- en nadelen zijn een keuzen voor 1 van de locaties.
Klopt, ze willen namelijk ook geen oplossing, want ze willen een ruimhartig asielbeleid waar iedereen welkom is en mensen niet teruggestuurd worden. Beetje zoals het nu allemaal gaat dus. Als je voor een streng migratiebeleid bent zit je gewoon niet goed bij Volt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:20 schreef manny het volgende:
[..]
geen oneliner met de oplossing bieden is niet hetzelfde als er omheen draaien
Je moet gewoon de grenzen dicht gooien. En dat gaan onze vrienden van Volt zeker niet doen. Niet op stemmen dus.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:18 schreef Moira. het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt dat je het migratieprobleem júíst Europa-wijd moet oplossen en niet door landjes zelf te laten bepalen. Je kunt elkaar er niet mee opzadelen, je moet gezamenlijk zo’n humanitaire last dragen als je er in het dagelijks leven weinig van wil merken iig.
Ze hebben verder meermaals kenbaar gemaakt dat ze juist willen dat elk land hun eigenheid en cultuur behoud.
Ik ga er lekker wel op stemmen
Ik ben het met Volt eens dat grenzen dichtgooien nog niet zo'n simpele oplossing is en ook weer andere nadelen met zich mee brengt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 16:35 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Je moet gewoon de grenzen dicht gooien. En dat gaan onze vrienden van Volt zeker niet doen. Niet op stemmen dus.
Omwille van deze sessie?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ben het met Volt eens dat grenzen dichtgooien nog niet zo'n simpele oplossing is en ook weer andere nadelen met zich mee brengt.
Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt.
Ik stem lekker wel op Volt dus
Nee zat er al langer over te twijfelen, eigk al sinds ik voor het eerst van ze gehoord heb ergens vorig jaar.quote:
Dit als voornaamste overtuigingspunt voor mij persoonlijk iig.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:36 schreef Moira. het volgende:
Ik zie echt wat in het idee van een Europese partij. Als je een brede groep mensen door heel Europa hebt kom je ook met een bredere kijk op Europees beleid.
Ah oké.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:26 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee zat er al langer over te twijfelen, eigk al sinds ik voor het eerst van ze gehoord heb ergens vorig jaar.
[..]
Dit als voornaamste overtuigingspunt voor mij persoonlijk iig.
als je vraagt om een oplossing dan ga je er al van uit dat we het over eens zijn dat er een probleem is.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 16:34 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Klopt, ze willen namelijk ook geen oplossing, want ze willen een ruimhartig asielbeleid waar iedereen welkom is en mensen niet teruggestuurd worden. Beetje zoals het nu allemaal gaat dus. Als je voor een streng migratiebeleid bent zit je gewoon niet goed bij Volt.
En wat is die constructieve oplossing dan?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ben het met Volt eens dat grenzen dichtgooien nog niet zo'n simpele oplossing is en ook weer andere nadelen met zich mee brengt.
Ik zie liever constructieve oplossingen van de problemen die massa-immigratie met zich meebrengt, waar elk Europees land in samenwerkt. Anders kom je nergens als iets op zo'n grote schaal in Europa plaatsvindt.
Ik stem lekker wel op Volt dus
Ik meld alleen maar dat ze daar nu te zien zijnquote:Op vrijdag 10 mei 2019 23:32 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Je bent er niet heel erg voorstander van ?
Al het geld aan Griekenland geven en de boodschap: Zoek het lekker zelf uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 23:06 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
En wat is die constructieve oplossing dan?
Dat is dus niet wat ze zeggen, hé.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 23:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Al het geld aan Griekenland geven en de boodschap: Zoek het lekker zelf uit.
Nou, dan heeft Volt in ieder geval een persoon overtuigd.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:26 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee zat er al langer over te twijfelen, eigk al sinds ik voor het eerst van ze gehoord heb ergens vorig jaar.
[..]
Dit als voornaamste overtuigingspunt voor mij persoonlijk iig.
Piratenpartij is ook Europeesquote:Op zaterdag 11 mei 2019 15:44 schreef Tanatos het volgende:
Alhoewel ik hun idealen bepaald niet deel (in de huidige EU), kan ik een daadwerkelijke Europese partij enkel toejuichen.
Dat klopt, maar ze zijn in Nederland toch een of andere alliantie aangegaan?quote:
Terwijl op op Twitter ik meerdere mensen zag die expliciet zeiden nogal huiverig te zijn voor een pan-Europese partij, omdat deze geen 'dekking' heeft in het nationaal parlement en daardoor nooit echt ter verantwoording kan worden geroepen. Zoiets.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:23 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ze zijn in Nederland toch een of andere alliantie aangegaan?
Wat niet wegneemt dat ik elke daadwerkelijke Europese partij toejuich, en overweeg om bij de EU-verkiezingen op ze te stemmen.
Waarom zou een Europese partij in een nationaal parlement ter verantwoording moeten kunnen worden geroepen?quote:Op zondag 12 mei 2019 00:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Terwijl op op Twitter ik meerdere mensen zag die expliciet zeiden nogal huiverig te zijn voor een pan-Europese partij, omdat deze geen 'dekking' heeft in het nationaal parlement en daardoor nooit echt ter verantwoording kan worden geroepen. Zoiets.
Ik weet het niet. Pan-europees klinkt wel mooi, net als dat je lokale partijen hebt, maar ik vond die kritische noot ook wel opvallend. (ook omdat ie door meerdere mensen werd gedeeld, en schijnbaar ook serieus nadenkende mensen).
Jammer dat ik alleen niets op heb met de standpunten van Volt.
Ik zei het (o.a.) n.a.v. deze tweets:quote:Op zondag 12 mei 2019 21:57 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Waarom zou een Europese partij in een nationaal parlement ter verantwoording moeten kunnen worden geroepen?
twitter:BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:32:39Ik vind pan-Europese partijen héle zorgelijke ontwikkelingen. En dat zegt iemand die niet eens onsympathiek tegenover de EU staat. #Pauw reageer retweet
(voor de uitleg)twitter:BramZnl twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 23:33:39Het probleem met pan-Europese partijen is dat zij géén verantwoordelijkheid dragen op nationaal niveau. Gaat het in Brussel mis dan hebben ze daar in Den Haag geen last van want ja... géén partij daar. #Pauw reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |