ik weet niet precies welk EU beleid er naar streeft om blanken een minderheid te maken. Wij hebben in ieder geval geen beleid waarmee we grote groepen mensen willen verplaatsenquote:Op donderdag 9 mei 2019 20:08 schreef Pinospell het volgende:
Vinden jullie demografische verschuiving wenselijk? Is het normaal dat blanken een minderheid in eigen land worden door EU-beleid?
Hoeft ook niet, de grenzen open zetten is voltoende, de migranten komen toch wel.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:25 schreef VoltJason het volgende:
[..]
ik weet niet precies welk EU beleid er naar streeft om blanken een minderheid te maken. Wij hebben in ieder geval geen beleid waarmee we grote groepen mensen willen verplaatsen
We willen bijvoorbeeld een minimum belastingtarief voor die multinationals. Nu zie je dat ze goede belastingdeals afdwingen door de lidstaten tegen elkaar uit te spelen. Uiteindelijk betalen ze veel minder dan wij allemaal doen. Als je een minimum instelt in de hele EU, kunnen ze daar in ieder geval niet onder zitten en betalen ze netjes mee zoals we dat allemaal doenquote:Op donderdag 9 mei 2019 20:12 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
"Multinationals verantwoordelijkheid laten nemen". Dat klinkt leuk, maar hoe doe je dat? En hoe voorkom je dat die het gewoon doorrekenen aan de consument, liever dan de aandeelhouders?
Hoi C.L.Werner, dank voor je bericht. Ik begrijp uit je bericht dat je je zorgen maakt over de vluchtelingen in Europa, wij vinden allereerst heel erg belangrijk dat we op een humane manier omgaan met mensen die hier komen: dit zijn mensen zoals jij en ik (kinderen, zwangere vrouwen, mensen in nood) en zij verdienen het om met respect behandeld te worden. Daarnaast willen wij dat ALLE Europese landen hun verantwoordelijkheid nemen in het opvangen van mensen in nood: als we allemaal onze verantwoordelijkheid nemen dan is zelfs 1 miljoen ineens niet zo veel, namelijk 0.2% van de Europese bevolking. Maar vervolgens moet er een sneller en eerlijk proces zijn om uit te zoeken of mensen hier kunnen verblijven. Als dat zo is dan verwelkomen we ze en moeten we zorgen dat deze mensen zo snel mogelijk aan het werk komen.quote:Op woensdag 8 mei 2019 07:38 schreef C.L.Werner het volgende:
Hoe staan jullie tegenover de massale immigratie cq import van kanslozen en de bootladingen vluchtelingen die per dag in Europa aankomen waar de deuren wagenwijd openstaan voor dit soort asielzoekers?
Er is een flinke push bezig voor ongecontroleerde migratie naar Europa. Het gaat al lang niet meer om het opvangen van vluchtelingen en het vergrijzingsprobleem snijdt ook geen hout.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:25 schreef VoltJason het volgende:
[..]
ik weet niet precies welk EU beleid er naar streeft om blanken een minderheid te maken. Wij hebben in ieder geval geen beleid waarmee we grote groepen mensen willen verplaatsen
quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:27 schreef VoltJason het volgende:
[..]
We willen bijvoorbeeld een minimum belastingtarief voor die multinationals. Nu zie je dat ze goede belastingdeals afdwingen door de lidstaten tegen elkaar uit te spelen. Uiteindelijk betalen ze veel minder dan wij allemaal doen. Als je een minimum instelt in de hele EU, kunnen ze daar in ieder geval niet onder zitten en betalen ze netjes mee zoals we dat allemaal doen
En hoe voorkomen we dan dat Nederlanders niet uit de markt gedrukt worden.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:28 schreef VoltLars het volgende:
[..]
Hoi C.L.Werner, dank voor je bericht. Ik begrijp uit je bericht dat je je zorgen maakt over de vluchtelingen in Europa, wij vinden allereerst heel erg belangrijk dat we op een humane manier omgaan met mensen die hier komen: dit zijn mensen zoals jij en ik (kinderen, zwangere vrouwen, mensen in nood) en zij verdienen het om met respect behandeld te worden. Daarnaast willen wij dat ALLE Europese landen hun verantwoordelijkheid nemen in het opvangen van mensen in nood: als we allemaal onze verantwoordelijkheid nemen dan is zelfs 1 miljoen ineens niet zo veel, namelijk 0.2% van de Europese bevolking. Maar vervolgens moet er een sneller en eerlijk proces zijn om uit te zoeken of mensen hier kunnen verblijven. Als dat zo is dan verwelkomen we ze en moeten we zorgen dat deze mensen zo snel mogelijk aan het werk komen.
Hoi Banaanvragen, wij vinden vooral dat Europa meer moet samenwerken: ook in de geopolitiek. Met een terugtrekkend VS, en een opkomend China (zie ook China deal met Italië), is het van groot belang dat Europa een duidelijke gezamenlijke (!) geopolitieke strategie heeft over hoe wij omgaan met China, VS, maar ook moeilijke gebieden als Israel, Rusland etc. als wij als Europa verdeeld zijn weten we zeker dat we geopolitiek geen kans maken.quote:Op woensdag 8 mei 2019 07:51 schreef Banaanvragen het volgende:
Wat zijn jullie standpunten in het geopolitieke slagveld wat er op dit moment gaande is? Hoe kijken jullie aan tegen de staatkundige vraagstukken en wat zijn jullie doelen, liefst onderbouwd met geografisch gefundeerde argumenten?
Ik kwam Volt ongeveer een jaar geleden tegen en heb me aangemeld als vrijwilliger. In mijn eerste gesprek met de Volter (je wordt altijd gebeld door een actief lid als je je aanmeldt) zei ik dat ik maximaal 5 uur per week kon werken voor Volt. Dat is snel geescaleerd. Nu ben ik, net als Lars, met onbetaald verlof van werk om dit tot na de verkiezingen volop te kunnen doen.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:12 schreef Moira. het volgende:
Ohja toch nog een persoonlijke vraag voor zowel @:voltjason als @:voltlars beiden eigenlijk;
Wat heeft ervoor gezorgd dat jullie jezelf verkiesbaar hebben gesteld op de lijst voor Volt? Of wat heeft ervoor gezorgd dat jullie je actief voor deze partij in zijn gaan zetten?
Kijk hier komt de aap uit de mauw, Volt is gewoon een enorme pro-migratie partij. Ik bekommer me ook om de stakkers in de wereld, ik vind alleen niet dat je ze dan toegang hoeft te verlenen tot je continent. Dus waarom niet op zoek gaan naar oplossingen die niet op migratie leunen. Je bent er niet voor de Europeanen, je bent er voor de migranten.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:28 schreef VoltLars het volgende:
[..]
Hoi C.L.Werner, dank voor je bericht. Ik begrijp uit je bericht dat je je zorgen maakt over de vluchtelingen in Europa, wij vinden allereerst heel erg belangrijk dat we op een humane manier omgaan met mensen die hier komen: dit zijn mensen zoals jij en ik (kinderen, zwangere vrouwen, mensen in nood) en zij verdienen het om met respect behandeld te worden. Daarnaast willen wij dat ALLE Europese landen hun verantwoordelijkheid nemen in het opvangen van mensen in nood: als we allemaal onze verantwoordelijkheid nemen dan is zelfs 1 miljoen ineens niet zo veel, namelijk 0.2% van de Europese bevolking. Maar vervolgens moet er een sneller en eerlijk proces zijn om uit te zoeken of mensen hier kunnen verblijven. Als dat zo is dan verwelkomen we ze en moeten we zorgen dat deze mensen zo snel mogelijk aan het werk komen.
Dat klinkt allemaal wel leuk en zo. Maar waar moeten ze gehuisvest worden? Het komt nu regelmatig voor dat asielzoekers voorrang krijgen op huizen. Waar moeten wij wonen? Bij papa en mama? Of onder een brug?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:28 schreef VoltLars het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk dat je niet zomaar even een voorstel doet in het EP en alles dan opgelost is. Maar als we zetels in het EP hebben kan je vanuit daar verder werken. Hoe meer mensen onze oplossingen horen en het daarmee eens zijn, hoe moeilijker het wordt voor de Lidstaten om het zo te laten als het is.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:13 schreef Pinospell het volgende:
Hoe willen jullie Europese hervormingen vanuit het Europees Parlement regelen terwijll dat enkel gaat via verdragen gesloten door nationale overheden?
Laat ik voorop stellen dat ik het hier helemaal mee eens ben, maar de uitwerking lijkt me ontzettend moeilijk. Sterker nog, hier zijn al veel pan-Europese vergaderingen over geweest, en er is geen oplossing uitgekomen.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:28 schreef VoltLars het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag en volledig afhankelijk van wat die fracties gaan doen. Daar gaat na de verkiezingen natuurlijk ook een hoop veranderen. Het is overigens ook een optie om niet onderdeel van een fractie te worden maar onafhankelijk te blijven. We willen een nieuw politiek systeem teweeg brengen, dan moet je af en toe even wat out of the box denkenquote:Op donderdag 9 mei 2019 20:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
Als dat fractievormen niet lukt.
Bij welke fractie zouden jullie dan willen horen ?
Nicequote:Op donderdag 9 mei 2019 20:31 schreef VoltJason het volgende:
[..]
Ik kwam Volt ongeveer een jaar geleden tegen en heb me aangemeld als vrijwilliger. In mijn eerste gesprek met de Volter (je wordt altijd gebeld door een actief lid als je je aanmeldt) zei ik dat ik maximaal 5 uur per week kon werken voor Volt. Dat is snel geescaleerd. Nu ben ik, net als Lars, met onbetaald verlof van werk om dit tot na de verkiezingen volop te kunnen doen.
Dat komt deels doordat ik gewoon echt geloof dat onze ideeen goed zijn en dit de toekomst is die we nodig hebben. Daarnaast is de sfeer binnen Volt ook echt een sterke invloed. Het is enorm leuk en inspirerend om met deze groep mensen te werken
Zijn jullie dan ook voor een Europese belasting? Of wordt dit tarief nog wel nationaal geïnd door het land waar deze multinational gevestigd is?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:27 schreef VoltJason het volgende:
[..]
We willen bijvoorbeeld een minimum belastingtarief voor die multinationals. Nu zie je dat ze goede belastingdeals afdwingen door de lidstaten tegen elkaar uit te spelen. Uiteindelijk betalen ze veel minder dan wij allemaal doen. Als je een minimum instelt in de hele EU, kunnen ze daar in ieder geval niet onder zitten en betalen ze netjes mee zoals we dat allemaal doen
Misbruik van dit soort regelingen is natuurlijk altijd zuur. Het is heel goed en belangrijk dat ze bestaan voor de mensen die het echt nodig hebben, maar fraude en misbruik moeten we actief tegengaan. Het kan niet zo zijn dat iedereen die werkloos wordt, naar het land verhuist waar de uitkering het hoogste is. Er moeten dus wel gewoon netjes regels zitten aan wanneer iemand een uitkering krijgt.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:17 schreef Samzz het volgende:
Een issue zijn werkloze Polen die de WW-regeling (nota bene een Europese regeling), misbruiken. Op grote schaal ook nog eens.
Hoe gaat dit soort dingen voorkomen worden in het Europa dat jullie voor ogen hebben?
Een tweestatenoplossing lijkt de enige goede oplossing, hierbij moet vrede en veiligheid voor de mensen centraal staan.quote:
Ja die regels zijn er ook. Maar blijkbaar is het te makkelijk deze te omzeilen.quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:38 schreef VoltJason het volgende:
[..]
Misbruik van dit soort regelingen is natuurlijk altijd zuur. Het is heel goed en belangrijk dat ze bestaan voor de mensen die het echt nodig hebben, maar fraude en misbruik moeten we actief tegengaan. Het kan niet zo zijn dat iedereen die werkloos wordt, naar het land verhuist waar de uitkering het hoogste is. Er moeten dus wel gewoon netjes regels zitten aan wanneer iemand een uitkering krijgt.
Waarom is de grenzen dichtgooien geen oplossing? Omdat jij het moreel niet kan verkroppen?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:18 schreef VoltJason het volgende:
[..]
Het probleem van veel van deze partijen is dat ze inspelen op reëele zorgen en angsten van mensen, maar eigenlijk helemaal geen oplossing hebben. De grenzen dichtgooien is geen oplossing voor de vluchtelingen die onze kant op komen en is in heel veel andere aspecten ook slecht. Het zou natuurlijk prachtig zijn als zij onze oplossingen voor deze uitdagingen zien en we met z'n allen een goede kant op gaan
En Jeruzalem?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:42 schreef VoltJason het volgende:
[..]
Een tweestatenoplossing lijkt de enige goede oplossing, hierbij moet vrede en veiligheid voor de mensen centraal staan.
Hi Gehenna, leuk dat je overweegt om op ons te stemmen! Wij zijn in de basis eens met de principes van artikel 13: wij willen dat alle mensen vrij zijn om het internet te gebruiken zonder daarbij hinder te hebben en (per ongeluk) allerlei boetes te krijgen, en wij vinden dat alle contentcreators eerlijk moeten worden beloont voor wat zijn maken: artikel 13 kan daarvoor zorgen, mits er wel een slimme filter is die hierbij kan helpen. De hoop is dat artikel 13 ervoor zorgt dat er meer geld van de tech giganten naar artiesten, creatievelingen etc gaat: dat zou Volt erg toejuichen. Echter moet wel goed blijven worden bekeken of dit in de praktijk ook zo is!quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:49 schreef Gehenna het volgende:
OT: Leuk dat jullie dit doen, ik zit serieus te overwegen om op jullie te stemmen.
Wat is jullie standpunt over artikel 13? Ik kon daar niet zo snel iets over vinden in jullie programma.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |