nou dan heb je dus ook niets te zoeken in dit topic..quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:42 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb mijn stembiljet al verscheurd bij ontvangst, ik geloof die praatjes niet van die beroepsleugenaars die geen kennis hebben van wat er op straat leeft bij het volk.
Ik heb me niet heel verdiept in hun standpunten, maar progressief is iets anders dan links en volgens mij is Volt eerder een (centrum)rechtse partij à la D66 dan een linkse partij. Als dat anders is, laat ik me graag overtuigen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:08 schreef tompsv18 het volgende:
Want er zijn nog niet genoeg linkse partijen in Nederland..
Zie FB.quote:Op woensdag 8 mei 2019 10:25 schreef diepzeekroket het volgende:
heee caprice waar om heb jij ongevraagd mijn vraag veranderd
Zie je, ik ben het al vergeten.quote:Op woensdag 8 mei 2019 07:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Partij van de Toekomst was het, en hij moest de minister van Feest worden.
quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef nils7 het volgende:
Ik heb 2 vragen![]()
1) Ik ben van mening dat 1 Verenigd Europa beter op een mondiale markt beter is voor ons als Europa (diegene die dat niet vinden komen nooit buiten Nederland heb ik het idee).
We kunnen als onafhankelijke landen niet op boxen tegen de VS, India, China etc.
Het heeft vele voordelen:
- 1 Belastingstelsel (VB: geen Pool die minder verdiend dan ons)
- 1 wetgevende macht (VB: Vuurwerk is overal legaal en niet in bepaalde landen)
- 1 educatie stelsel (VB: je diploma wordt in heel Europa erkend).
- 1 bancaire unie (VB: Geen Griekse en Italiaanse toestanden meer)
- 1 ga zo maar door
en... (in mijn ogen ook)
- 1 regering
Hoe denken jullie dat laatste te bewerkstellen? Want zo maar 27 regeringen opdoeken is lastig te behalen. Ja er zullen "gouverneurschappen" en overheidskantoren en instanties blijven maar complete regeringen opdoeken zal lastig worden want die regeringen zullen er ook mee in moeten stemmen.
2) Hoe denken jullie een weerwoord te kunnen bieden tegen het populisme omtrent kilmaat?
Baudet is erg populair met z'n "Klimaat waanzin" en propageert met de een bonnetje van 1000 miljard voor Nederland alleen. Sceptisch zijn is prima maar het ontkennen (wat hij roept op partij congressen) is erg eng.
99 van de 100 onderzoeken over klimaat laten een eenduidig beeld zien maar Thierry laat net dat ene onderzoek overkomen alsof al die 99 andere onderzoeken compleet onzin zijn.
:")quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef Plompzakker het volgende:
Hoe denken jullie een derde oorlog te voorkomen als je ongewild een verenigd Europa wil creëren uit verschillende volkeren?
Kan je dit onderbouwen?quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef Plompzakker het volgende:
De geschiedenis heeft bewezen dat deze niet graag samen gaan.
23 mei is er toch een stemming?quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef Plompzakker het volgende:
En zijn jullie van plan om de Europese politiek democratisch te maken?
Ik dacht dat dit een Volt Q&A was, niet een Vollenhoven interview. Laat hem lekker zijn vragen stellen.quote:Op woensdag 8 mei 2019 11:04 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
:")
[..]
Kan je dit onderbouwen?
[..]
23 mei is er toch een stemming?
eensquote:Op woensdag 8 mei 2019 09:44 schreef klappernootopreis het volgende:
Het is hier dan ook paarlen voor de zwijnen werpen.
Moet je vooral op de VVD en dus Alde blijven stemmenquote:Op woensdag 8 mei 2019 09:58 schreef Plompzakker het volgende:
Hoe denken jullie een derde oorlog te voorkomen als je ongewild een verenigd Europa wil creëren uit verschillende volkeren? De geschiedenis heeft bewezen dat deze niet graag samen gaan.
En zijn jullie van plan om de Europese politiek democratisch te maken?
Dat was mijn vraag ookquote:Op woensdag 8 mei 2019 14:10 schreef Degodvader het volgende:
Jullie doen in meerdere lidstaten mee. Normaliter zoeken partijen van dezelfde politieke kleur uit verschillende landen aansluiting door middel van een fractie in het EP. Willen de verschillende nationale volt-verkozenen plaatsnemen in zo een fractie, of als volt'ers bij elkaar gaan zitten in het ep, en zo een 'partijfractie' creëren?
Waarom kiezen jullie voor de weg van sancties i.p.v. het probleem aan te pakken bij de kern, de ongelijke taakverdeling binnen een typisch gezin? Zou het stimuleren van een gelijke werkverdeling van man en vrouw niet ook een hogere doorstroom naar besturende functies resulteren voor vrouwen maar dan zonder dat de vrouwen er op aan worden gekeken dat zij daar zitten door een quota, evenals een beter band tussen vader en kind of kinderen en een grotere gelijkheid tussen de seksen? Zeker voor een land als Nederland waarin vrouwen de minste uren werken van heel Europa en het grootste verschil tussen gewerkte uren tussen man en vrouw bestaat lijkt mij dit een goede beweging.quote:Doorbreek het glazen plafond, en zorg ervoor dat het in 2025 wettelijk
verplicht is dat vrouwen vertegenwoordigd zijn in Raden van Bestuur van
beursgenoteerde bedrijven en eis daarbij dat bedrijven rapporteren over salaris
en evenwichtige verdeling van functies tussen seksen.
Biologie willen ontkennen door te discrimineren ? Dat concludeer ik uit jouw gequote stukje tekst.quote:Op woensdag 8 mei 2019 14:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom kiezen jullie voor de weg van sancties i.p.v. het probleem aan te pakken bij de kern, de ongelijke taakverdeling binnen een typisch gezin? Zou het stimuleren van een gelijke werkverdeling van man en vrouw niet ook een hogere doorstroom naar besturende functies resulteren voor vrouwen maar dan zonder dat de vrouwen er op aan worden gekeken dat zij daar zitten door een quota, evenals een beter band tussen vader en kind of kinderen en een grotere gelijkheid tussen de seksen? Zeker voor een land als Nederland waarin vrouwen de minste uren werken van heel Europa en het grootste verschil tussen gewerkte uren tussen man en vrouw bestaat lijkt mij dit een goede beweging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |