abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 maart 2019 @ 15:26:56 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185916535
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laffe huichelaar
  vrijdag 29 maart 2019 @ 15:28:18 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185916549
'zonder feitenvrij geleuter' paste helaas niet in de TT
Laffe huichelaar
pi_185917628
Goed artikel over wat de FvD plannen ongeveer moeten kosten
https://decorrespondent.n(...)61665887464-c4f39e34
Mooie sneer ook op het eind.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 16:34:51 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185917787
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goed artikel over wat de FvD plannen ongeveer moeten kosten
https://decorrespondent.n(...)61665887464-c4f39e34
Mooie sneer ook op het eind.
Dat met die inkomstenbelasting, defensie, en AOW vind ik ook overdreven.
Ik vraag me af hoeveel kiezers ze daar mee aangetrokken hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185918256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat met die inkomstenbelasting, defensie, en AOW vind ik ook overdreven.
Ik vraag me af hoeveel kiezers ze daar mee aangetrokken hebben.
Ik snap sowieso niet waarom er geld naar defensie moet. klinkt mij in de oren als verspilling.Net als bij het klimaat heeft het Nederlandse leger echt niks in te brengen op wereldniveau. Je gaat met 5.7 miljard ook niet veel bereiken. Waarom wil Forum daar dan wel geld heen? Wil Thierry dat we meer buitenlandse missies gaan doen ofzo?
  vrijdag 29 maart 2019 @ 17:08:00 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185918513
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goed artikel over wat de FvD plannen ongeveer moeten kosten
https://decorrespondent.n(...)61665887464-c4f39e34
Mooie sneer ook op het eind.
Matig artikel. Veel cijfers zijn verzonnen. Sorry 'geschat' :')

FvD heeft maar weinig concrete plannen wat ook de reden is dat ze de gebakken lucht niet door (kunnen) rekenen.

Dat gebrek aan plannen is lijkt mij genoeg om aan te vallen zonder met een BS doorrekening te komen. Zeker met die ongerelateerde sneer erachteraan. Dom en goedkoop punten scoren, wellicht kunnen we dat bij Baudet laten
Laffe huichelaar
pi_185918789
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goed artikel over wat de FvD plannen ongeveer moeten kosten
https://decorrespondent.n(...)61665887464-c4f39e34
Mooie sneer ook op het eind.
Wat een ontzettend slecht artikel. Aannames, schattingen, dingen doorrekenen die nooit zo gezegd zijn. Wat sneu.
pi_185918814
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Matig artikel. Veel cijfers zijn verzonnen. Sorry 'geschat' :')

FvD heeft maar weinig concrete plannen wat ook de reden is dat ze de gebakken lucht niet door (kunnen) rekenen.

Dat gebrek aan plannen is lijkt mij genoeg om aan te vallen zonder met een BS doorrekening te komen. Zeker met die ongerelateerde sneer erachteraan. Dom en goedkoop punten scoren, wellicht kunnen we dat bij Baudet laten
Wat klopt er volgens jou niet aan dan? Waarom vindt je geschatte cijfers niks dan? Als schattingen nutteloos zijn kun je toch helemaal geen voorspellingen meer doen.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 17:23:31 #9
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185918860
RoelofBouwman twitterde op donderdag 28-03-2019 om 09:08:47 Veel opschudding over het meldpunt 'indoctrinatie in het onderwijs' van FvD. Naar het meldpunt 'linkse schoolboeken' van de VVD kraaide in 2006 geen haan. Curieus. #meldpunt https://t.co/nirW6BMCy3 reageer retweet
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185918945
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:23 schreef Gohf046 het volgende:
RoelofBouwman twitterde op donderdag 28-03-2019 om 09:08:47 Veel opschudding over het meldpunt 'indoctrinatie in het onderwijs' van FvD. Naar het meldpunt 'linkse schoolboeken' van de VVD kraaide in 2006 geen haan. Curieus. #meldpunt https://t.co/nirW6BMCy3 reageer retweet
Wie zegt dat daar geen haan naar kraaide? Volgens mij vond men het toen ook niks.
pi_185918946
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:23 schreef Gohf046 het volgende:
RoelofBouwman twitterde op donderdag 28-03-2019 om 09:08:47 Veel opschudding over het meldpunt 'indoctrinatie in het onderwijs' van FvD. Naar het meldpunt 'linkse schoolboeken' van de VVD kraaide in 2006 geen haan. Curieus. #meldpunt https://t.co/nirW6BMCy3 reageer retweet
Dat is dan ook precies hetzelfde als de oproep om mensen te filmen en dergelijke.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 17:30:52 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185919006
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat klopt er volgens jou niet aan dan? Waarom vindt je geschatte cijfers niks dan? Als schattingen nutteloos zijn kun je toch helemaal geen voorspellingen meer doen.
Ik neem aan dat Forum de algemene heffingskorting (19,6 miljard) laat verdwijnen, de arbeidskorting mindert (7,9 miljard) en de hypotheekrenteaftrek (10,6 miljard) afschaft. Ook zegt Baudet te willen stoppen ‘met het rondpompen van belastinggeld (toeslagen)’. Dus, vul ik voor de partij in, wil FvD de zorgtoeslag (5,5 miljard), de huurtoeslag (3,3 miljard), de kinderbijslag (3,2 miljard) en de kinderopvangtoeslag (2,3 miljard) afschaffen.

'ik neem aan' 'vul ik voor de partij in'

Het is niet helemaal duidelijk of FvD dit wil, maar ik geef ze erbij

ook een wilde gok

Zo zei hij in het programma Business Class dat de overheid elk jaar met 5 procent moet krimpen. ‘Dat moet gewoon een wet worden’, voegde hij eraan toe. Elk jaar 5 procent? Dan blijft er in 2050 nog maar een vijfde overheid over. Waar wil hij op bezuinigen dan?

Zolang er geen concreet lijstje ligt, moet ik het hierbij laten.

De overheid met 5% verkleinen is zeer concreet, ondanks dat de details niet duidelijk zijn. Dit wordt iet meegenomen.

De schrijver neemt heel veel dingen aan, gokt een boel en vult dingen voor de partij in. Hij kan hier simpelweg op deze manier niks zinnigs over zeggen.

Dat klopt ook wel met wat ik eerder zei: de plannen van FvD zijn zo abstract, gebaseerd op gebakken lucht en ononderbouwd dat een doorrekening simpelweg niet mgoelijk is. Geeft niks, maar doe dan ook niet alsof. Flutartikel
Laffe huichelaar
pi_185919109
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je geeft niet wat redenen, je geeft dat als enige reden en wat je zegt is gewoon niet waar. Daar wijs ik dan op.
Niet waar, ik geef ook aan dat veel Groningers tegen windparken zijn en veel Groningers geen overlast ondervinden van bevingsschade. Probeer eens bij de feiten te blijven.

quote:
Verder heb ik het niet over FvD-stemmers gehad, ik heb verder verteld wat de hoofdreden is dat ik een hekel heb aan Baudet. Omdat hij net als jij hier deed speculatie en leugen als waarheid verspreidt omdat het in zijn straatje past.
Twee miljoen huishoudens moeten over 10 jaar gasvrij zijn en wat zijn de alternatieven? Een warmtepomp of een aansluiting op een warmtenetwerk. Of je daar 30k zonder subsidie of 15k met subsidie voor moet betalen, het blijft veel geld. En dat is nog maar één van de vele maatregelen die huiseigenaren geld gaan kosten.

quote:
Ook heb ik niet op de man gespeeld, enkel gezegd dat wat je zegt onzin is. Van een heel andere orde dus als een mede-user 'full-retard' noemen. Ook hier is Baudet overigens geen vreemde van. Het gedrag van een ander x1000 uitvergroten en dan in die schaal in de aanval gaan. Volslagen onterecht dus.
Het enige wat ik zei was;
quote:
Als je je huis door het klimaatakkoord moet isoleren en een warmtepomp moet kopen zijn ze alsnog een vermogen kwijt.
Wat is hier in godsnaam bombastisch of gelogen aan? Er is immers geen alternatief als ze van het gas af willen dus zal er een warmtepomp gekocht moeten worden en dat gaat veel geld kosten.
pi_185919130
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goed artikel over wat de FvD plannen ongeveer moeten kosten
https://decorrespondent.n(...)61665887464-c4f39e34
Mooie sneer ook op het eind.
Ja, dat zal allemaal wel, maar wat er dus wéér fout gaat, is dat er geprobeerd wordt om een partij die het verschil tussen feiten en meningen ontkent, te bekritiseren op basis van feiten. Leuk voor de mensen die het ook een kutpartij vinden, maar de achterban snuift wat over linkse media en haalt zijn schouders op.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 17:36:26 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185919147
Ik wist niet dat jij Baudet bent, dan snap ik wel dat je je aangesproken voelt als ik het over hem heb :D
Laffe huichelaar
  vrijdag 29 maart 2019 @ 17:38:25 #16
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185919183
Ik maak me meer zorgen voor geschiedvervalsing in schoolboeken. Daar moeten ze wat aan doen.
pi_185919365
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:38 schreef KingRadler het volgende:
Ik maak me meer zorgen voor geschiedvervalsing in schoolboeken. Daar moeten ze wat aan doen.
Daar kun je prima zelf wat aan doen. Neem een lesmethode geschiedenis, vis de fouten eruit, mail de uitgever en klaar.
pi_185919398
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat zal allemaal wel, maar wat er dus wéér fout gaat, is dat er geprobeerd wordt om een partij die het verschil tussen feiten en meningen ontkent, te bekritiseren op basis van feiten. Leuk voor de mensen die het ook een kutpartij vinden, maar de achterban snuift wat over linkse media en haalt zijn schouders op.
Volgens mij zitten hier ook mensen die verder komen dan alleen posts: Baudetgod _O_
pi_185919421
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Volgens mij zitten hier ook mensen die verder komen dan alleen posts: Baudetgod _O_
Volgens een vrij recente poll ongeveer de helft.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 18:04:57 #20
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185919650
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is dan ook precies hetzelfde als de oproep om mensen te filmen en dergelijke.
Waar word er opgeroepen om mensen te filmen?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185919822
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel met wat ik eerder zei: de plannen van FvD zijn zo abstract, gebaseerd op gebakken lucht en ononderbouwd dat een doorrekening simpelweg niet mgoelijk is. Geeft niks, maar doe dan ook niet alsof. Flutartikel
Zolang FvD zelf niet met conrete(re) plannen komt, is dit het beste alternatief om aan te tonen dat je geen luchtkastelen kunt bouwen.

Bovendien zijn de kosten gebaseerd op een van de weinige concrete plannen die ze wél hebben. Alleen al het afschaffen van de inkomstenbelasting (à ~100 miljard) is bij lange na niet te dekken met de plannen die ze hebben. Zelfs door zeer dubieuze aannames te doen (zoals dat FvD de algemene heffingskorting zou willen afschaffen), komen ze er niet aan.

Dit zijn dus eerder voorzichtige, onrealistische schattingen. Waarbij het in de realiteit alleen maar nog schever uit kan pakken.

De auteur sluit niet voor niets af met:
quote:
Wat mij op de vraag brengt: wat wil Baudet nu echt? Dit programma is namelijk zo goed als onuitvoerbaar gezien de kosten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185919889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:36 schreef timmmmm het volgende:
Ik wist niet dat jij Baudet bent, dan snap ik wel dat je je aangesproken voelt als ik het over hem heb :D
Hij zal wel wat op internet rondhangen in z'n "studie uren" zoals Donald voor Fox zit.

Thierry moet nog veel leren en diverse kamerleden vinden ook dat hij nog niet droog genoeg achter de oren is om iets competents te doen. Daarom geef ik forum voor "democratie" alleen een stem als hij opstapt en het een echte democratische partij voor het hele volk wordt.

Het zou wel mooi zijn als je 'm daar wat in kunt vormen.
pi_185919898
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:23 schreef Gohf046 het volgende:
RoelofBouwman twitterde op donderdag 28-03-2019 om 09:08:47 Veel opschudding over het meldpunt 'indoctrinatie in het onderwijs' van FvD. Naar het meldpunt 'linkse schoolboeken' van de VVD kraaide in 2006 geen haan. Curieus. #meldpunt https://t.co/nirW6BMCy3 reageer retweet
Op FOK! is er in 2006 ook gewoon een heel topic over volgespuugd hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185921056
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Op FOK! is er in 2006 ook gewoon een heel topic over volgespuugd hoor.
klopt en toen waren sociale media in het algemeen nog niet zo een platform voor de politieke mening als nu. Je zou een nerd zijn om dat toen te doen. Het volk (iedereen) poste in breezercode wat gelal op campingsite hyves en een paar politici probeerden zich wat te laten zien. Veel verder dan dat kwam het niet.
pi_185921164
Het is wel bizar hoeveel haat er uitgespuwd wordt over Baudet... Het voelt precies zoals met Pim.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185922176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:25 schreef DoubleUU het volgende:
Het is wel bizar hoeveel haat er uitgespuwd wordt over Baudet... Het voelt precies zoals met Pim.
anders dan Fortuyn lijkt Baudet hier wel van te genieten
https://nos.nl/artikel/22(...)terisch-te-doen.html
pi_185923226
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:25 schreef DoubleUU het volgende:
Het is wel bizar hoeveel haat er uitgespuwd wordt over Baudet... Het voelt precies zoals met Pim.
Baudet spuwde gewoon zn haat richting Rosenmuller tijdens een debat waar hij voor was uitgenodigd en niet over Rosenmuller ging. Waarom verdedig je dan alleen die ene kant en niet beide?
pi_185923320
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Baudet spuwde gewoon zn haat richting Rosenmuller tijdens een debat waar hij voor was uitgenodigd en niet over Rosenmuller ging. Waarom verdedig je dan alleen die ene kant en niet beide?
Baudet zat vol een zaal links geïndoctrineerde studenten en leraren en dat adresseerde hij ook perfect. Dat is hoe het is, het gaat niet om feiten maar om een ideaal, een soort religie. Rosenmuller is medeverantwoordelijk geweest van het klimaat waarin Fortuyn vermoord is. Rosenmuller verdient een veroordeling wegens haatzaaiing, met vele mensen met hem. Fortuyn zei het zelf al : Als ik dood ben kunnen mensen zich niet achter dingen verschuilen, mensen hebben het klimaat gecreëerd.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185923373
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:05 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

mensen hebben het klimaat gecreëerd.
Als nou eens meer FvD'ers dit zouden erkennen... ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185923408
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als nou eens meer FvD'ers dit zouden erkennen... ;)
Niemand bij FvD ontkent het klimaat? Het is ook moeilijk te ontkennen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185923466
Maar wel dat de mens dit gecreëerd heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185923526
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar wel dat de mens dit gecreëerd heeft.
Dat de mens wat creëert ? De ietsiepietsie temperatuurstijging en co2 stijging ? Dat de wereld tot 28% groener is geworden sinds de "hoge" co2 boeit blijkbaar niet, want dat hakken we direct om om bio massa te maken voor zogenaamde co2 neutrale bullshit waar links nogal van houdt. Echt serieus. China opent 700 kolencentrales in de komende 20 jaar. Waar lul je over? Niemand doet mee.
BTW in botanie begrippen is de CO2 nog steeds veel te laag voor planten. Ze vergelijken het met een astma patient die nu een medicijn heeft gekregen. Hoger CO2 betekent ook veel meer voedselopbrengst, maar daar hoor je niemand over.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185923576
Quod erat demonstrandum
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185923630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Quod erat demonstrandum
Er is ook veel gelogen. De hele waarheid wordt niet verteld.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:21:44 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185923632
https://twitter.com/Bubbelonia/status/1111385987697930245

Koekje van eigen deeg. Paf betekent paf.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185923661
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
https://twitter.com/Bubbelonia/status/1111385987697930245

Koekje van eigen deeg. Paf betekent paf.
Wow hoe simpel is dat. Downplayen als de moeder. Als je Thierry DOOD WILT SCHIETEN zeg dan paf, en dan je druk maken om het woordje paf. Typisch linksch.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185923703
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar wel dat de mens dit gecreëerd heeft.
Gelukkig is de oplossing onderweg. Er is immers een "Doe eens lief" campagne opgestart.

Zodra deze aanslaat gaan mensen vriendelijker met elkaar om. Klimaatverandering hebben we (heeft de mens) zelf in de hand!
pi_185923713
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:21 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Er is ook veel gelogen. De hele waarheid wordt niet verteld.
Mee eens. Hoewel ik vermoed dat jij het niet over de uitspraken van Baudet hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185923726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:25 schreef het_synergy_effect het volgende:

[..]

Gelukkig is de oplossing onderweg. Er is immers een "Doe eens lief" campagne opgestart.

Zodra deze aanslaat gaan mensen vriendelijker met elkaar om. Klimaatverandering hebben we (heeft de mens) zelf in de hand!
FvD is voor goede voorstellen voor schonere energie.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185923793
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mee eens. Hoewel ik vermoed dat jij het niet over de uitspraken van Baudet hebt.
Baudet is het antwoord tegen de elite die aantoonbaar chantabel en zo flexibel als een blad aan een boom is, het is tijd voor jong bloed en mensen die uit landsbelang en uit het belang van burgers dient, in plaats van hun eigen belang wat nu gebeurd.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185923843
Zijn Franse buddy's zijn niet zo blij met die extreemrechtse retoriek: https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-ver-gaan-a3955160

O, en dat Beaudelaire-excuus schijnt dus ook flauwekul te zijn.
pi_185923876
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:29 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

en uit het belang van burgers dient, in plaats van hun eigen belang wat nu gebeurd.
Je bedoelt zoals het Gronings belang waarbij FvD als enige partij de gaswinning door wilt zetten onder het mom van 'als het gebied toch naar de knoppen gaat, kunnen we er beter geld aan verdienen'?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185923886
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:31 schreef Jigzoz het volgende:
Zijn Franse buddy's zijn niet zo blij met die extreemrechtse retoriek: https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-ver-gaan-a3955160

O, en dat Beaudelaire-excuus schijnt dus ook flauwekul te zijn.
Ze vinden boreaal te ver gaan. So what? Is dat het beste wat je kan ?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 21:33:19 #44
236264 crew  capricia
pi_185923894
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:31 schreef Jigzoz het volgende:
Zijn Franse buddy's zijn niet zo blij met die extreemrechtse retoriek: https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-ver-gaan-a3955160

O, en dat Beaudelaire-excuus schijnt dus ook flauwekul te zijn.
Ik ben het woord boreaal ieg nooit tegengekomen in Beaudelaires werk. Maar goed, mss las Baudet een vertaling en niet het origineel.
Definitely not CIA
pi_185923906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals het Gronings belang waarbij FvD als enige partij de gaswinning door wilt zetten onder het mom van 'als het gebied toch naar de knoppen gaat, kunnen we er beter geld aan verdienen'?
Vertel dan het hele verhaal, zodat een groot gedeelte van het geld direct weer terug kan vloeien naar de Groningers.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185923919
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben het woord boreaal ieg nooit tegengekomen in Beaudelaires werk. Maar goed, mss las Baudet een vertaling en niet het origineel.
En van Baudelaire? ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185923943
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:33 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Vertel dan het hele verhaal, zodat een groot gedeelte van het geld direct weer terug kan vloeien naar de Groningers.
Want Groningen valt volgens jou niet onder 'we'?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 21:36:15 #48
236264 crew  capricia
pi_185923964
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En van Baudelaire? ;)
Daa ook niet. :D ^O^
Definitely not CIA
pi_185923974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:33 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ze vinden boreaal te ver gaan. So what? Is dat het beste wat je kan ?
O, iedereen moet meteen met het beste komen? Dat had ik even gemist. Wel jammer, want dan was deze hele reeks na twee posts klaar geweest.
pi_185924055
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Want Groningen valt volgens jou niet onder 'we'?
Wat snap je niet? Je bent nu echt aan het mierenneuken. Als je geen argument meer hebt dan geef je je gewonnen. Links kan erg slecht met verlies omgaan, stelletje losers.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924059
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Daa ook niet. :D ^O^
Overigens:
https://twitter.com/heestermanhm/status/1111267722980179969
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924063
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, iedereen moet meteen met het beste komen? Dat had ik even gemist. Wel jammer, want dan was deze hele reeks na twee posts klaar geweest.
Oh jij geeft eerst teasers?
Ik heb het idee dat je wel meer mist.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat snap je niet? Je bent nu echt aan het mierenneuken. Als je geen argument meer hebt dan geef je je gewonnen. Links kan erg slecht met verlies omgaan, stelletje losers.
Voor iemand die blijkbaar veel waarden hecht aan argumenten, gebruik je wel erg veel ad hominems. Nog even los van jouw aannames over wat ik zou stemmen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924146
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Voor iemand die blijkbaar veel waarden hecht aan argumenten, gebruik je wel erg veel ad hominems. Nog even los van jouw aannames over wat ik zou stemmen.
Ik word boos van jullie achterlijke aannames. Jullie komen met de grootste BS alsof het wereldnieuws is. Sorry hoor maar dit gaat nergens over
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 maart 2019 @ 21:49:24 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185924240
Er zijn drie opties:
- Door blijven boren en de schade 110% vergoeden met de winst (FvD)
- Minder boren en ze zoeken het maar uit (huidige situatie)
- Helemaal niet meer boren en de schade vergoeden met geld van de geldboom (GL)

Geen enkele optie is perfect.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 21:49:57 #56
236264 crew  capricia
pi_185924252
quote:
Oh, dat zou wel een beetje een afgang zijn. Kan het me niet voorstellen dat ie niet het origineel gelezen zou hebben, maar een vertaling.
Definitely not CIA
pi_185924282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:49 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn drie opties:
- Door blijven boren en de schade 110% vergoeden met de winst (FvD)
- Minder boren en ze zoeken het maar uit (huidige situatie)
- Helemaal niet meer boren en de schade vergoeden met geld van de geldboom (GL)

Geen enkele optie is perfect.
Beste optie is nog steeds FvD.
Groningers worden nu keihard genaaid.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:52:45 #58
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185924318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:23 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wow hoe simpel is dat. Downplayen als de moeder. Als je Thierry DOOD WILT SCHIETEN zeg dan paf, en dan je druk maken om het woordje paf. Typisch linksch.
Net als Baudet het gebruik van hetextreem rechtse woord boreaal downplayed.

Je begrijpt denk ik de bedoeling van de schrijver van deze tweet niet helemaal. Met deze uitspraak spiegelt hij de tweet van Baudet. Mooi dat je kan zien dat het downplayen is, hopelijk heb je dat inzicht nu ook bij Baudets tweet
Laffe huichelaar
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:54:22 #59
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185924348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:49 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn drie opties:
- Door blijven boren en de schade 110% vergoeden met de winst (FvD)
- Minder boren en ze zoeken het maar uit (huidige situatie)
- Helemaal niet meer boren en de schade vergoeden met geld van de geldboom (GL)

Geen enkele optie is perfect.
Minder boren zodat ze in ieder geval een huis overhouden en de NAM laten betalen voor de schade die zij veroorzaakt hebben lijkt mij persoonlijk het beste.
Laffe huichelaar
pi_185924358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Net als Baudet het gebruik van hetextreem rechtse woord boreaal downplayed.

Je begrijpt denk ik de bedoeling van de schrijver van deze tweet niet helemaal. Met deze uitspraak spiegelt hij de tweet van Baudet. Mooi dat je kan zien dat het downplayen is, hopelijk heb je dat inzicht nu ook bij Baudets tweet
Ik heb een helikopter view over het geheel. ik ben niet zo kortzichtig. Weetje ookal zou hij het fout bedoelen, wat ik niet denk, dan nog zou hij een verademing zijn voor de Nederlandse linkse verrotte politiek.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 maart 2019 @ 21:55:54 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185924391
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Minder boren zodat ze in ieder geval een huis overhouden en de NAM laten betalen voor de schade die zij veroorzaakt hebben lijkt mij persoonlijk het beste.
Dan kan je net zo goed stoppen, want het levert dan niets meer op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185924392
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:49 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn drie opties:
- Door blijven boren en de schade 110% vergoeden met de winst (FvD)
Juist hiervan is door de experts gezegd dat dit de grootste kans op schade geeft:
"Inspecteur-generaal Theodor Kockelkoren van het Staatstoezicht op de Mijnen (SodM) heeft een duidelijk antwoord: het is veiliger geworden, maar de gaswinning is nog niet veilig genoeg. Dat veilige niveau is op dit moment volgens het SodM maximaal 12 miljard kuub gas. Pas zodra dat niveau bereikt is, én onveilige huizen zijn versterkt, heeft het volgens hem zin om te praten over de voortzetting van de gaswinning."

quote:
- Minder boren en ze zoeken het maar uit (huidige situatie)
Dat er te weinig gedaan wordt, is iedereen het over eens, maar het is onzin dat Groningers het maar moeten uitzoeken. En zelfs als je dat wel denkt, is er geen enkele reden om aan te nemen dat dit onder FvD zou verbeteren.

quote:
- Helemaal niet meer boren en de schade vergoeden met geld van de geldboom (GL)
Ook dit is simpelweg niet waar. Direct de gaswinning stopzetten is evengoed gevaarlijk. GL wil de gaswinning versneld afbouwen, maar niet "helemaal niet meer boren".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924415
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:41 schreef DoubleUU het volgende:

Ik heb het idee dat je wel meer mist.
Omdat je 90% van wat hier gezegd wordt niet begrijpt.
pi_185924445
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:44 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik word boos van jullie achterlijke aannames.
Jij doet de aanname dat ik links ben, omdat ik kritisch ben op FvD, niet ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924446
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat je 90% van wat hier gezegd wordt niet begrijpt.
Noem eens een voorbeeld van iets wat ik niet begrijp.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924479
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, dat zou wel een beetje een afgang zijn. Kan het me niet voorstellen dat ie niet het origineel gelezen zou hebben, maar een vertaling.
Hij heeft een studie rechten/geschiedenis gedaan. Niet per se de studies waarvoor een beetje Frans kennen een vereiste is. Ik weet eigenlijk niet of hij het wel kan lezen in de originele taal.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924490
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:57 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld van iets wat ik niet begrijp.
Spiegelen begrijp je niet. Niet alleen waar het gaat om het ene meldpunt versus het andere, maar ook de ene semantische verdraaiing versus de andere niet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 maart 2019 @ 22:01:29 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185924519
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Juist hiervan is door de experts gezegd dat dit de grootste kans op schade geeft:
"Inspecteur-generaal Theodor Kockelkoren van het Staatstoezicht op de Mijnen (SodM) heeft een duidelijk antwoord: het is veiliger geworden, maar de gaswinning is nog niet veilig genoeg. Dat veilige niveau is op dit moment volgens het SodM maximaal 12 miljard kuub gas. Pas zodra dat niveau bereikt is, én onveilige huizen zijn versterkt, heeft het volgens hem zin om te praten over de voortzetting van de gaswinning."
Dat is natuurlijk wel een inkoppertje. Het is ook het plan van het FvD om zo snel mogelijk alle huizen te repareren en waar nodig te voorzien van extra versterking. De gaskraan lukraak opendraaien zonder een zak om de gevolgen te geven is het natuurlijk niet, ook al lijken heel veel dat te denken.
quote:
[..]

Dat er te weinig gedaan wordt, is iedereen het over eens, maar het is onzin dat Groningers het maar moeten uitzoeken. En zelfs als je dat wel denkt, is er geen enkele reden om aan te nemen dat dit onder FvD zou verbeteren.
[..]

Ook dit is simpelweg niet waar. Direct de gaswinning stopzetten is evengoed gevaarlijk. GL wil de gaswinning versneld afbouwen, maar niet "helemaal niet meer boren".
Uiteindelijk willen ze helemaal stoppen, daar doelde ik op. En net zoals bij het FvD wil GL dat natuurlijk niet van het ene op het andere moment doen, dat soort nuance hoopte ik van dat ik het niet hoefde te schrijven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185924584
Robert Dijkgraaf vind dat de wetenschap inderdaad ondermijnt.
Haar methodiek ondermijnt de verkeerde ideeën.

https://twitter.com/SpraakmakersOp1/status/1111205165292384257
pi_185924585
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij heeft een studie rechten/geschiedenis gedaan. Niet per se de studies waarvoor een beetje Frans kennen een vereiste is. Ik weet eigenlijk niet of hij het wel kan lezen in de originele taal.
Serieus. Al hád hij Beaudelaire in het Frans gelezen (wat hij zeer waarschijnlijk niet heeft gedaan) en al was hij daar een aantal keer de term 'boreaal' tegenkomen (wat dus volgens De Haan eigenlijk ondenkbaar is), dan begrijpt toch elke niet-autist dat de rest van Nederland zich afvraagt wat de fuck dat betekent? En ja, dan kom je heel gewoon tot een van de weinige betekenissen.

Als dit gewoon als kitscherige opvulling bedoeld was, dan is Baudet echt de slechtste speechschrijver ooit.
pi_185924594
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De gaskraan lukraak opendraaien zonder een zak om de gevolgen te geven is het natuurlijk niet, ook al lijken heel veel dat te denken.
Probleem is alleen dat niet duidelijk is wat ze dan wel precies willen. Hoeveel kuub? Op welke termijn? Jammer dat ze nooit de gelegenheid hebben gehad om dat soort plannen uit de doeken te doen. In een partijprogramma, of zoiets.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 maart 2019 @ 22:07:37 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185924630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat niet duidelijk is wat ze dan wel precies willen. Hoeveel kuub? Op welke termijn? Jammer dat ze nooit de gelegenheid hebben gehad om dat soort plannen uit de doeken te doen. In een partijprogramma, of zoiets.
Details worden nooit gegeven, in geen enkel programma. En zwaar terecht overigens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185924649
Wat is trouwens het probleem? Je hebt dus een extreemrechtse partij, daar stemmen mensen met extreemrechtse opvattingen op, dan haalt die partij een stevige overwinning en dan komt daar een hoogdravende speech uit die bol staat van de extreemrechtse retoriek en dan moeten we ineens gaan doen alsof juist die retoriek niet extreemrechts was?

Wat een idioterie.
pi_185924651
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Details worden nooit gegeven, in geen enkel programma. En zwaar terecht overigens.
Kom nou, van vrijwel iedere partij kun je precies achterhalen naar hoeveel kuub ze willen en op welke termijn. Bv. in de doorrekeningen van het CPB. Je weet wel, die onzin waar FvD niet aan mee wilt doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924659
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij heeft een studie rechten/geschiedenis gedaan. Niet per se de studies waarvoor een beetje Frans kennen een vereiste is. Ik weet eigenlijk niet of hij het wel kan lezen in de originele taal.
Als je een klein beetje research had gedaan had je geweten dat ie ook wel eens op de franse tv geweest is.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924692
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij heeft een studie rechten/geschiedenis gedaan. Niet per se de studies waarvoor een beetje Frans kennen een vereiste is. Ik weet eigenlijk niet of hij het wel kan lezen in de originele taal.

Hij kan een aardig woordje Frans
pi_185924718
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Spiegelen begrijp je niet. Niet alleen waar het gaat om het ene meldpunt versus het andere, maar ook de ene semantische verdraaiing versus de andere niet.
Semantische discussies doe ik sowieso niet aan. Heb je mij horen klagen over andere meldpunten? Of gaat het nu over guilty by association ? Het is ook maar een meldpunt, het is geen razzia. Ik vind het allemaal behoorlijk overdreven.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924730
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:09 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als je een klein beetje research had gedaan had je geweten dat ie ook wel eens op de franse tv geweest is.
Tja, als anderen een beetje research hadden gedaan, waren ze erachter gekomen dat boreaal (blijkbaar) nooit door Baudelaire gebruikt is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:11 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Semantische discussies doe ik sowieso niet aan. Heb je mij horen klagen over andere meldpunten? Of gaat het nu over guilty by association ? Het is ook maar een meldpunt, het is geen razzia. Ik vind het allemaal behoorlijk overdreven.
Net noemde je het idee van een FvD'er-meldpunt nog radicaal en gestoord.
pi_185924750
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:08 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens het probleem? Je hebt dus een extreemrechtse partij, daar stemmen mensen met extreemrechtse opvattingen op, dan haalt die partij een stevige overwinning en dan komt daar een hoogdravende speech uit die bol staat van de extreemrechtse retoriek en dan moeten we ineens gaan doen alsof juist die retoriek niet extreemrechts was?

Wat een idioterie.
Er is niets extreems aan. Het heet je hersenen gebruiken. Als je dat extreem wilt noemen, be my guest. Zegt meer over jou.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924751
quote:
Ah, interessant, wist ik niet.

Dan vermoed ik dat hij Baudelaire ook wel in het Frans leest, ja. Zo is hij dan ook wel weer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924756
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924767
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, als anderen een beetje research hadden gedaan, waren ze erachter gekomen dat boreaal (blijkbaar) nooit door Baudelaire gebruikt is.
I dont give a shit. To be honoust.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924777
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Net noemde je het idee van een FvD'er-meldpunt nog radicaal en gestoord.
Nee ik noemde iemands mening radicaal en gestoord. Al was het volgens mij alleen radicaal ? Jij verdraait nogal veel.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:14 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

I dont give a shit. To be honouest.
IFTFY.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924808
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

IFTFY.
Ga prioriteiten stellen, ouwe.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:18:39 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185924841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, als anderen een beetje research hadden gedaan, waren ze erachter gekomen dat boreaal (blijkbaar) nooit door Baudelaire gebruikt is.
Baudelaire gebruikt het woord een paar keer als onderdeel van aurore(s) boréale(s), noorderlicht(en), dus in de gewone betekenis.

O, en "Océan boréal" als vertaling van "Frozen Ocean" in een werk van Edgar Allan Poe dat door Baudelaire in het Frans werd overgezet.

[ Bericht 38% gewijzigd door Iblardi op 29-03-2019 22:29:31 ]
pi_185924843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:15 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nee ik noemde iemands mening radicaal en gestoord. Al was het volgens mij alleen radicaal ? Jij verdraait nogal veel.
Ja, die mening was om het ene meldpunt te spiegelen met het andere.

Dat bedoel ik dus als ik zeg dat je 90% van wat hier gezegd wordt niet snapt
pi_185924860
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, die mening was om het ene meldpunt te spiegelen met het andere.

Dat bedoel ik dus als ik zeg dat je 90% van wat hier gezegd wordt niet snapt
Je mag van mij spiegelen tot je een ons weegt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:16 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ga prioriteiten stellen, ouwe.
Had jij maar wat meer prioriteit aan Engels gegeven tijdens dat linkse onderwijs.

Wat zei je net ook alweer over geen argumenten meer hebben? Nee, dan boeit het je opeens niet meer. Of wordt het afgedaan als semantische discussies.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924884
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Had jij maar wat meer prioriteit aan Engels gegeven tijdens dat linkse onderwijs.

Wat zei je net ook alweer over geen argumenten meer hebben? Nee, dan boeit het je opeens niet meer. Of wordt het afgedaan als semantische discussies.
Jij maakt je druk over een losse veter als je huis in de fik staat. Dat is mijn punt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924891
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Had jij maar wat meer prioriteit aan Engels gegeven tijdens dat linkse onderwijs.

Wat zei je net ook alweer over geen argumenten meer hebben? Nee, dan boeit het je opeens niet meer. Of wordt het afgedaan als semantische discussies.
Ook weer zoiets. De hele discussie gaat juist om semantiek.
pi_185924911
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook weer zoiets. De hele discussie gaat juist om semantiek.
Eerder om retoriek. Maar ik snap je punt :P
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924950
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:18 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Baudelaire gebruikt het woord een paar keer als onderdeel van aurore(s) boréale(s), noorderlicht(en), dus in de gewone betekenis.
Skinheads verwijzen in hun 'gewone' betekenis ook naar een vredelievende tienercultuur die vooral van ska en reggae hielden. Of het anno 2019 verstandig is om het in die betekenis te zien, vraag ik me af.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185924952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:22 schreef DoubleUU het volgende:
Maar ik snap je punt :P
Zachtst gezegd betwijfel ik dat nogal.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:25:20 #96
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185924990
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Skinheads verwijzen in hun 'gewone' betekenis ook naar een vredelievende tienercultuur die vooral van ska en reggae hielden. Of het anno 2019 verstandig is om het in die betekenis te zien, vraag ik me af.
Je zei dat het woord nooit door Baudelaire gebruikt was. Daar reageerde ik op.
pi_185924991
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zachtst gezegd betwijfel ik dat nogal.
Lol , dat deel van je intuïtie klopt dan nog. ik kots landverraders zoals jou uit, maar normaal gesproken houd ik dat voor mezelf.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185924995
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:21 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Jij maakt je druk over een losse veter als je huis in de fik staat. Dat is mijn punt.
Het discussieert niet zo lekker als iemand 'I don't give a shit' antwoord.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185925034
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het discussieert niet zo lekker als iemand 'I don't give a shit' antwoord.
Het discussieert sws niet lekker als mensen allerlei BS erbij gaan halen en niet de feiten onder ogen willen zien. Het is wel frappant dat Baudet nog geen week gewonnen heeft en de haatreacties van links stromen massaal binnen en rond. Nouja erg frappant is het niet natuurlijk.
En dan kan jij allemaal BS aanhalen, feit is is dat je een slechte verliezer bent, net zoals die andere mafkezen die dezelfde droom aanhangen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185925047
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je zei dat het woord nooit door Baudelaire gebruikt was. Daar reageerde ik op.
Ja, fair enough. Ik heb Baudelaire niet gelezen, in welke taal dan ook. Ik reageer alleen in de geest van een aantal mensen die pretenderen Baudelaire gelezen te hebben, maar stellen dat het woord er niet in voorkomt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185925063
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

En dan kan jij allemaal BS aanhalen, feit is is dat je een slechte verliezer bent, net zoals die andere mafkezen die dezelfde droom aanhangen.
Ja, dag, of je bent één of andere troll van die Bredaase hogeschool. Of je hebt gewoon een enorme plaat voor je kop. Ik hoop het eerste voor jou.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185925093
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, dag, of je bent één of andere troll van die Bredaase hogeschool. Of je hebt gewoon een enorme plaat voor je kop. Ik hoop het eerste voor jou.
Jij hangt nu alles op 1 woordje, boreaal geloof ik ? het is een politicus, met een programma. Moeten we alles voorkauwen voor je ?
Als jij 1 x boreaal hoort dan raak je van slag?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185925108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:25 schreef DoubleUU het volgende:
ik kots landverraders zoals jou uit,
Kijk, daar is het dan. Het extreemrechtse geluid dat iedereen op de achtergrond allang hoorde.
pi_185925109
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:31 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

met een programma.
:')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:33:15 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185925137
Kunnen we allemaal even normaal gaan doen? ik heb echt even geen zin om de laptop erbij te pakken om vanalles te gaan deleten
Laffe huichelaar
pi_185925144
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kijk, daar is het dan. Het extreemrechtse geluid dat iedereen op de achtergrond allang hoorde.
Het linksche tuig is al opgepakt en heeft al spijt :P
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185925157
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:33 schreef timmmmm het volgende:
Kunnen we allemaal even normaal gaan doen?
Gewaagd hoor, om met zo'n linkse VVD-uitspraak te komen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185925184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gewaagd hoor, om met zo'n linkse VVD-uitspraak te komen. ;)
Mark Knopfler en Emmy-louis Harris zijn best wel rechts gok ik..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185925423
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:35 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Mark Knopfler en Emmy-louis Harris zijn best wel rechts gok ik..
Aangezien heel Love Over Gold een keiharde aanklacht is tegen Thatcher en het neoliberalisme acht ik die kans vrij klein, maar dat terzijde. Hij was overigens ook een docent Engels en die zijn geloof ik allemaal links, toch? ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185925590
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:05 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Baudet zat vol een zaal links geïndoctrineerde studenten en leraren en dat adresseerde hij ook perfect. Dat is hoe het is, het gaat niet om feiten maar om een ideaal, een soort religie. Rosenmuller is medeverantwoordelijk geweest van het klimaat waarin Fortuyn vermoord is.
Nee dat is Rosenmuller niet.

In een democratie is het ook niet de regel dat jouw leider wel met het belerende vingertje naar de overkant mag zwaaien en een ander niet.

Fortuyn was trouwens wel iemand die het voor werknemers en de bevolking beter wilde maken zonder de melk en honing er naartoe te gooien en een soort VVD+++ uit de grond te stampen met het stemvolk. Baudet geeft geen ruk om de postbode en mensen aan de onderzijde.

quote:
Rosenmuller verdient een veroordeling wegens haatzaaiing, met vele mensen met hem. Fortuyn zei het zelf al : Als ik dood ben kunnen mensen zich niet achter dingen verschuilen, mensen hebben het klimaat gecreëerd.
Ik ben het met je eens dat als er een veroordeling moet komen Baudet natuurlijk net zo hard veroordeeld mag worden voor haatzaaien als Rosenmuller of beide niet.
pi_185926420
quote:
'Flirten met extremer gedachtegoed'

De Forum-voorman neemt publiekelijk afstand van extreemrechts en beschuldigt critici ervan hem en zijn partij in een kwaad daglicht te willen stellen. Hij schreef afgelopen donderdag op Twitter over zijn gebruik van het woord 'boreaal': "Alle complottheorieën over obscure bijbetekenissen komen voort uit lachwekkende pogingen ons te framen."

Rooduijn is niet onder de indruk van die verdediging van Baudet. "Hij weet donders goed dat het niet alleen 'noordelijk' betekent." De politiek socioloog wijst er daarnaast op dat Baudet omstreden ontmoetingen heeft gehad met extreemrechtse figuren, zoals Jean-Marie Le Pen en de Amerikaanse white supremacist Jared Taylor.

Hij heeft het idee dat Baudets "geflirt met extremer gedachtegoed" een verkiezingsstrategie is, die dient om een zo breed mogelijke groep kiezers voor zich te winnen. "Baudet cultiveert een intellectueel imago om gematigd over te komen en zo ook bij bepaalde groepen VVD-kiezers in de smaak te vallen. Tegelijkertijd probeert hij de achterban van Wilders aan te spreken, en mensen die nog wat radicaler zijn."
https://www.nu.nl/weekend(...)-thierry-baudet.html
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:30:54 #112
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185926554
quote:
Staat dan ook te poseren met Mein Kampf en The South Was Right.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185926924
quote:
Matthijs Rooduijn, UvA socioloog, heeft een verleden bij GroenLinks en PvdA. Rooduijn doet al enkele jaren onderzoek naar radicaal-rechts en populisme in West-Europa. Duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben.

Als we gaan kijken naar Baudet's verleden dan kan dit andersom ook natuurlijk. Sowieso zijn veel van de lieden die we de afgelopen week allerlei gewichtige analyses hebben zien maken over Baudet, FvD en de overwinningsspeech types met financiële en sociale belangen en types van wie je gezien hun verleden kunt weten dat ze op z'n minst niet positief over FvD/Baudet denken.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185927586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Staat dan ook te poseren met Mein Kampf en The South Was Right.


Dit boek zou het racisme en de slavernij van de Zuideliijke staat in de Amerikaanse burgeroorlog bagatelliseren en de focus verleggen naar de invasie en bezetting van het Noorden en welk een groot onrecht dat was.

Baudet is nooit ingegaan op de inhoud van dit boek, maar beroept zich op vrijblijvend orienteren.
Hij borrelt en eet graag met ranzige figuren ter uiterst discriminerende zijde . Niet voor de gezelligheid


Dat flirten met ranzige figuren en hun denkbeelden zie je ook terug in het gebruik van het woord boreaal .. In Frankrijk dankzij Le Pen senior een meer bekend extreemrechtsterm.. dogwhistle

quote:
Maar bij de Franse politieke partij Debout la France, officieel partner van Baudet voor de Europese verkiezingen van eind mei, vinden ze Baudets hang naar een „boreaal” Europa, zoals hij dat ook al eerder had uitgesproken, minder onschuldig.

Blank Europa
„Als je enig historisch besef hebt, dan weet je dat boreaal Europa een term van extreem-rechts is”, zegt Jean-Philippe Tanguy. Hij staat nummer drie op de lijst voor de Europese verkiezingen en hij is de rechterhand van partijleider Nicolas Dupont-Aignan. Hij was de laatste maanden verantwoordelijk voor het zoeken naar Europese bondgenoten en kwam zo bij Baudet uit. Tanguy verwijst desgevraagd naar de in 2013 overleden Franse extreem-rechtse historicus en politicus Dominique Venner, voor wie een boreaal Europa in de eerste plaats een blank Europa was. Ook voormalig presidentskandidaat Jean-Marie Le Pen, oprichter van Front National, gebruikte het woord veelvuldig met die connotatie, zegt Tanguy. „Dat deed hij bewust om te provoceren, hij wist wat het effect was.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-ver-gaan-a3955160

[ Bericht 22% gewijzigd door Bluesdude op 30-03-2019 00:21:42 ]
  zaterdag 30 maart 2019 @ 02:01:39 #115
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_185928986
https://www.sikkom.nl/fvd(...)ar-wonen-en-bevings/

quote:
Er komt een enorme versterkingsoperatie aan. Ruim tienduizend woningen moeten aardbevingsbestendig worden gemaakt. Dat kost al miljarden maar is veel minder dan eerst werd berekend. Dat komt omdat de gaskraan steeds verder wordt dichtgedraaid. Maar dat wil FvD niet. Die wil dat de kraan vol open blijft. Bart zegt wel van niet, maar zijn grote baas stemt in de Tweede Kamer steevast van wel. Als de winning op het huidige niveau blijft, of erger, hoger wordt dan moet een veelvoud van dat aantal worden versterkt.

Onmogelijke opgave
De kosten daarvan lopen dan al snel op boven de tientallen miljarden euro’s. Even ter vergelijking: er zit nog voor ongeveer vijftig miljard euro aan gas in de Groninger grond. Daarbij komt ook nog eens dat de versterking van tienduizenden panden logistiek compleet onrealistisch is. Op dit moment worden er een paar honderd woningen per jaar versterkt. Dat gebeurt met maximale inzet. In hoger tempo panden bevingsbestendig maken kan niet, want daar zijn simpelweg de middelen niet voor.

Dat gelul van veilige gaswinning in Groningen kan ook weer de deur uit. Dingen beloven maar al jaren in de Tweede Kamer anders stemmen.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_185929291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aangezien heel Love Over Gold een keiharde aanklacht is tegen Thatcher en het neoliberalisme acht ik die kans vrij klein, maar dat terzijde. Hij was overigens ook een docent Engels en die zijn geloof ik allemaal links, toch? ;)
Ja, in elk land is ALLES hetzelfde als hier in Nederland. Ik geef je maar gelijk want je bent best wel vermoeiend.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185931970
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 02:01 schreef gniffie het volgende:
https://www.sikkom.nl/fvd(...)ar-wonen-en-bevings/
[..]

Dat gelul van veilige gaswinning in Groningen kan ook weer de deur uit. Dingen beloven maar al jaren in de Tweede Kamer anders stemmen.
Je kunt natuurlijk best kritiek hebben op het gasstandpunt van het FvD, maar dit is weer zo'n voorbeeld van journalisten die dat te graag willen en daarom maar dom uit hun nek gaan zitten zwetsen.

quote:
Als het aan de FvD-fractie in de provincie ligt, gaat dat gewoon door. Het kabinet wil de winning afbouwen richting nul in 2030, maar dat hoeft van FvD niet. Bart houdt wel een slag om de arm in het interview met OOG. Zo zegt hij dat het wel veilig moet gebeuren en dat de opbrengsten terug moeten vloeien naar Groningen. Dat laatste klinkt goed, maar is letterlijk een sigaar uit eigen doos. Of een zakje geld uit eigen schatkist.
De NAM moet dat natuurlijk dokken, die hebben de schade veroorzaakt en moeten die vergoeden. Maar Sikkom gaat er blijkbaar al vanuit dat de VVD dat uit de schatkist gaat doen en Shell en Exxon ermee weg laat komen. Het lijkt mij ook duidelijk dat dat het VVD plan is, maar dat kun je het FvD natuurlijk niet tegenwerpen.

quote:
De schadevergoeding waar FvD over rept is een wassen neus. Er is al voor 250 miljard euro uit de Groningse grond gehaald. Dat is grosso modo allemaal geïnvesteerd in het Westen. In Groningen vechten gedupeerden al jaren tegen een leger advocaten van Shell om hun schade erkend te krijgen.
Wederom wordt hier de gang van zaken onder het partijkartel gepresenteerd als een vaststaand gegeven, zo gaat dat nou eenmaal in Nederland en daar hebben we ons bij neer te leggen. We kunnen wel een mening hebben en gaan stemmen maar er kan niets wezenlijks veranderen.

Elk argument dat bij de meest oppervlakkige beschouwing eventjes redelijk lijkt mag, ook al zijn het eigenlijk argumenten tegen de andere partijen. Het doet er niet toe als het maar tegen het FvD is. Nog een voorbeeld uit uit de Volkskrant
https://www.volkskrant.nl(...)t-mogelijk~b101820a/

Weer zo'n artikel dat nuance veinst door te constateren dat niet de volledige bak stront die ze over Baudet uitgooien blijft plakken. Behalve het gebruikelijke nogal nostalgische 2002 riedeltje dat FvD vooral inspeelt op anti-immigratie {i]sentiment[/i] en irrationele angsten er niet daadwerkelijk iets mis zou kunnen zijn. En dan staat er ineens dit:

quote:
De komende jaren zal het aantal mensen met een niet-westerse migratieachtergrond toenemen, van ongeveer 14 procent in 2018 naar 21 procent in 2060, waarbij moet worden aangetekend dat de derde generatie als autochtoon wordt beschouwd.
Dat staat dus blijkbaar al vast, en is niet onderhevig aan democratsiche besluitvorming. En dat wordt dan weer tegen FvD gebruikt. Het gevolg wat het FvD niet wil is waarom de plannen van het FvD niet kunnen werken. De loyaliteit van de schrijver aan het partijkartel is nogal duidelijk:
quote:
In 2019 is het verwijt van fascisme een stomp wapen geworden. Het is te vaak ingezet tegen politici die zich tegen immigratie keerden. Ondertussen zijn uitspraken die destijds schandalig werden gevonden gemeengoed geworden. Ook premier Rutte zegt dat ‘Nederland ­Nederland moet blijven’. Vrijwel alle partijen zijn voorstander geworden van een streng immigratiebeleid.
Dat het gemeengoed van nu destijds schandalig werd genoemd leidt blijkbaar niet tot het besef dat mensen die van alles schandalig noemen er weleens naast kunnen zitten, gezien het luide 'schandalig!' van dit artikel. Daarnaast is het natuurlijk onzin dat alle partijen voorstander van een streng een immigratiebeleid zijn, dan het verdrag van Marrakech ondertekenen een continue stroom 'vluchtelingen' over de hele EU willen verdelen, om dan vervolgens uit te komen op 21% van de bevolking met een recente migratie-achtergrond.

Het lijkt mij dat er genoeg kritiek op het FvD te leveren is, maar de collectieve hysterie onder het journaille die ze proberen in te pakken in pseudo-intellectueel geleuter en huidig kabinetsbeleid begint potsierlijk te worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185932068
Wel mooi dat WS ook z'n plekje heeft gevonden. FvD can do no wrong, volgens de doorgaans zo zuur-kritische user.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185932360
Ik ben altijd een 'realistische' links-stemmer geweest. Stemde wel voor het klimaatakkoord, en voor immigranten toelaten, etc. Maar ik begin me wel in toenemende mate te storen aan de 'gutmensch' mentaliteit van mensen. Wetgeving moet je niet maken voor een goed gevoel, maar op basis van effectiviteit.

Met die gedachte stond ik als een van de weinigen op de klimaatmars 'innovatie' te promoten, terwijl anderen het hadden over dat Nederland moet bijdragen om het eind der tijden te voorkomen, of te voorkomen dat onze kinderen letterlijk stikken. We zouden maar eens als monniken moeten leven, zei een man naast me. Monniken leven ingetogen en sober, niet die na-ons-de-zondvloed mentaliteit van het westen...

Met andere woorden, ik was altijd al meer een realist, en in veel gevallen een technologist, bij dit soort kwesties. Als de menselijke aard niet compatible is met je politieke filosofie, gaan er bij mij dezelfde belletjes rinkelen als bij het communistisch gedachtengoed.

Sobere degelijkheid is niet de toekomst, maar toenemende welvaart en consumptie wel, gefaciliteerd door technologische ontwikkelingen en gedreven door de menselijke aard.

Er zijn nog steeds een heleboel dingen bij FVD waar ik vraagtekens bij zet, maar de focus op effectief beleid ipv ideologie spreekt me aan. We moeten realistisch en pragmatisch zijn in beleid, anders komen we niet eens voorbij de discussie, want de één is altijd degelijker dan de ander.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bot13 op 30-03-2019 11:59:56 ]
  zaterdag 30 maart 2019 @ 11:56:47 #120
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185932419
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 00:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit boek zou het racisme en de slavernij van de Zuideliijke staat in de Amerikaanse burgeroorlog bagatelliseren en de focus verleggen naar de invasie en bezetting van het Noorden en welk een groot onrecht dat was.

Baudet is nooit ingegaan op de inhoud van dit boek, maar beroept zich op vrijblijvend orienteren.
Hij borrelt en eet graag met ranzige figuren ter uiterst discriminerende zijde . Niet voor de gezelligheid


Dat flirten met ranzige figuren en hun denkbeelden zie je ook terug in het gebruik van het woord boreaal .. In Frankrijk dankzij Le Pen senior een meer bekend extreemrechtsterm.. dogwhistle
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-ver-gaan-a3955160
Ja, en die andere knakker is het minkukel Geerten Waling, die meent dat de negers beter af waren tijdens de slavernij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185932433
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 05:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ja, in elk land is ALLES hetzelfde als hier in Nederland. Ik geef je maar gelijk want je bent best wel vermoeiend.
Als je een beetje research had gedaan, wist je dat de 'left-wing bias' een wijdverspreid fenomeen in het onderwijssysteem van vrijwel alle West-Europese landen. Zoals ik eerder al zei is het vrij logisch dat in het onderwijs vooral links georiënteerde mensen werken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:19:13 #122
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185932735
hakhverdian twitterde op zaterdag 30-03-2019 om 08:47:05 Ik hoop meer van dit soort stukken te zien. Minder over de retoriek en meer over de daden. https://t.co/UTGOtNItOG reageer retweet
AltenaB twitterde op zaterdag 30-03-2019 om 11:23:50 In de @volkskrant vandaag: over onderwijs werd door @fvdemocratie in campagne iets anders geroepen dan stemgedrag laat zien in Tweede Kamer, en over pensioenen stemmen @thierrybaudet en @theohiddema verschillend. https://t.co/gkYBD5IL4V reageer retweet
ypma_albert twitterde op zaterdag 30-03-2019 om 11:56:29 In de 19de eeuw zou #fvd qua stemgedrag te plaatsen zijn tussen gematigde conservatieven (Baudet) en conservatieve liberalen (Hiddema) met voor de bühne een enkele ultra-conservatieve oprisping https://t.co/t2c62OYuOz via @volkskrant reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:19:57 #123
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185932747
Helaas is de media, dankzij RTL, sinds de jaren 90 vooral geinteresseerd in de zogeheten 'horse race'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185932751
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:53 schreef Bot13 het volgende:
Ik ben altijd een 'realistische' links-stemmer geweest. Stemde wel voor het klimaatakkoord, en voor immigranten toelaten, etc. Maar ik begin me wel in toenemende mate te storen aan de 'gutmensch' mentaliteit van mensen. Wetgeving moet je niet maken voor een goed gevoel, maar op basis van effectiviteit.

Met die gedachte stond ik als een van de weinigen op de klimaatmars 'innovatie' te promoten, terwijl anderen het hadden over dat Nederland moet bijdragen om het eind der tijden te voorkomen, of te voorkomen dat onze kinderen letterlijk stikken. We zouden maar eens als monniken moeten leven, zei een man naast me. Monniken leven ingetogen en sober, niet die na-ons-de-zondvloed mentaliteit van het westen...

Met andere woorden, ik was altijd al meer een realist, en in veel gevallen een technologist, bij dit soort kwesties. Als de menselijke aard niet compatible is met je politieke filosofie, gaan er bij mij dezelfde belletjes rinkelen als bij het communistisch gedachtengoed.

Sobere degelijkheid is niet de toekomst, maar toenemende welvaart en consumptie wel, gefaciliteerd door technologische ontwikkelingen en gedreven door de menselijke aard.

Er zijn nog steeds een heleboel dingen bij FVD waar ik vraagtekens bij zet, maar de focus op effectief beleid ipv ideologie spreekt me aan. We moeten realistisch en pragmatisch zijn in beleid, anders komen we niet eens voorbij de discussie, want de één is altijd degelijker dan de ander.
Dus je bent in rechtse frames gaan geloven? Welk beleid van de FvD heeft een focus op effectiviteit volgens jou dan?Uiteindelijk hebben ze bijna geen beleid en effectiviteit lijkt ook van ondergeschikt belang aan populariteit.
Toenemende welvaart en consumptie lijken me zeker niet de toekomst, in 2050 is de wereldbevolking voorspeld op 10 miljard als iedereen daarvan meer consumeert dan nu lijkt het me sterk dat daar genoeg grondstoffen voorop aarde zijn.
pi_185932909
quote:
Maar de Volkskrant heeft linkse bias, dus bij voorbaat 'fake news'. Helaas.[/sarcasme]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 12:35:06 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185932969
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar de Volkskrant heeft linkse bias, dus bij voorbaat 'fake news'. Helaas.[/sarcasme]
Sodemieter eens op met je stropoppen, ga liever inhoudelijk er op in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 30 maart 2019 @ 13:02:15 #127
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_185933310
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk best kritiek hebben op het gasstandpunt van het FvD, maar dit is weer zo'n voorbeeld van journalisten die dat te graag willen en daarom maar dom uit hun nek gaan zitten zwetsen.
[..]

De NAM moet dat natuurlijk dokken, die hebben de schade veroorzaakt en moeten die vergoeden. Maar Sikkom gaat er blijkbaar al vanuit dat de VVD dat uit de schatkist gaat doen en Shell en Exxon ermee weg laat komen. Het lijkt mij ook duidelijk dat dat het VVD plan is, maar dat kun je het FvD natuurlijk niet tegenwerpen.
[..]

Wederom wordt hier de gang van zaken onder het partijkartel gepresenteerd als een vaststaand gegeven, zo gaat dat nou eenmaal in Nederland en daar hebben we ons bij neer te leggen. We kunnen wel een mening hebben en gaan stemmen maar er kan niets wezenlijks veranderen.

Elk argument dat bij de meest oppervlakkige beschouwing eventjes redelijk lijkt mag, ook al zijn het eigenlijk argumenten tegen de andere partijen. Het doet er niet toe als het maar tegen het FvD is. Nog een voorbeeld uit uit de Volkskrant
https://www.volkskrant.nl(...)t-mogelijk~b101820a/

Weer zo'n artikel dat nuance veinst door te constateren dat niet de volledige bak stront die ze over Baudet uitgooien blijft plakken. Behalve het gebruikelijke nogal nostalgische 2002 riedeltje dat FvD vooral inspeelt op anti-immigratie {i]sentiment[/i] en irrationele angsten er niet daadwerkelijk iets mis zou kunnen zijn. En dan staat er ineens dit:
[..]

Dat staat dus blijkbaar al vast, en is niet onderhevig aan democratsiche besluitvorming. En dat wordt dan weer tegen FvD gebruikt. Het gevolg wat het FvD niet wil is waarom de plannen van het FvD niet kunnen werken. De loyaliteit van de schrijver aan het partijkartel is nogal duidelijk:
[..]

Dat het gemeengoed van nu destijds schandalig werd genoemd leidt blijkbaar niet tot het besef dat mensen die van alles schandalig noemen er weleens naast kunnen zitten, gezien het luide 'schandalig!' van dit artikel. Daarnaast is het natuurlijk onzin dat alle partijen voorstander van een streng een immigratiebeleid zijn, dan het verdrag van Marrakech ondertekenen een continue stroom 'vluchtelingen' over de hele EU willen verdelen, om dan vervolgens uit te komen op 21% van de bevolking met een recente migratie-achtergrond.

Het lijkt mij dat er genoeg kritiek op het FvD te leveren is, maar de collectieve hysterie onder het journaille die ze proberen in te pakken in pseudo-intellectueel geleuter en huidig kabinetsbeleid begint potsierlijk te worden.
Alles wat je nu extra uit de grond gaat halen (die resterende 50 miljard door de sluitende kraan) is de verantwoordelijkheid van de regering en niet van de NAM lijkt mij. Dan klopt het verhaal toch. Het gaat hier puur over de beslissing van de FVD om de gaskraan niet helemaal dicht te draaien
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_185933449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sodemieter eens op met je stropoppen, ga liever inhoudelijk er op in.
Nou geef het goede voorbeeld zou ik zeggen. Het is niet alsof jij hier vaak inhoudelijk post.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 13:16:08 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185933473
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nou geef het goede voorbeeld zou ik zeggen. Het is niet alsof jij hier vaak inhoudelijk post.
Ik ga er op in als ik er op in kan gaan of wil gaan. Als er dan weer een hele lading stropoppen is geplaatst dan is de kans ook gelijk wat groter dat het me aan m'n reet zal roesten.

Dergelijke posts voegen helemaal niks toe. Dat doe je maar in KLB als je er zo mee zit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185933829
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 13:02 schreef gniffie het volgende:

[..]

Alles wat je nu extra uit de grond gaat halen (die resterende 50 miljard door de sluitende kraan) is de verantwoordelijkheid van de regering en niet van de NAM lijkt mij.
Waarom? Volgens mij is de NAM in beginsel gewoon een bedrijf dat aansprakelijk is voor alle schade die het aanricht. Dat zijn dus de kosten van herstel, versteviging, gedorven woongenot, verlies van erfgoed etc.

Het punt is dat de VVD zegt dat als overheid te willen afhandelen zodat Groningers niet meer met de advocaten van de NAM met hun vuile spelletjes in de slag moeten, om dat dan vervolgens te verhalen op Shell en Exxon. Alleen als de gaskraan dicht is, is de NAM weg, Shell heeft zich boekhoudkundig al ingedekt als ik het goed begrijp en zal dat verhalen op Shell en Exxon wel op een schikking uitdraaien voor een aanzienlijk lager bedrag dan de belastingbetaler heeft 'voorgeschoten'.

quote:
Dan klopt het verhaal toch. Het gaat hier puur over de beslissing van de FVD om de gaskraan niet helemaal dicht te draaien
Die gaskraan gaat helemaal dicht om te besparen op aardbevingsbestendig maken. Maar als je die kosten toch neerlegt bij de NAM dan maakt dat slechts uit voor het overheidsaandeel in de NAM. Je hoeft niet te zorgen dat Shell en Exxon zo min mogelijk geld kwijt zijn aan de versterkingsoperatie, dat is hun probleem, niet dat van Nederland of Groningen. Daarnaast is helemaal niet gezegd dat de aardbevingen zullen verdwijnen zodra je stopt met pompen en er dus niet versterkt zou hoeven worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185934806
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dus je bent in rechtse frames gaan geloven? Welk beleid van de FvD heeft een focus op effectiviteit volgens jou dan?Uiteindelijk hebben ze bijna geen beleid en effectiviteit lijkt ook van ondergeschikt belang aan populariteit.
Toenemende welvaart en consumptie lijken me zeker niet de toekomst, in 2050 is de wereldbevolking voorspeld op 10 miljard als iedereen daarvan meer consumeert dan nu lijkt het me sterk dat daar genoeg grondstoffen voorop aarde zijn.
Er zijn een paar redenen voor:
- Ik vind het verweer tegen FvD argumenteel minder sterk dan verwacht. Ik dacht altijd: dit rechts populisme klinkt goed maar valt direct om als het inhoudelijk wordt. Dat was veel minder het geval dan gedacht.
- Rechtse populisten zoals Baudet worden al snel 'eng' of zelfs 'gevaarlijk' genoemd. Daar begin ik nu ik meer van hem heb gezien aan te twijfelen. Hij komt niet over als de nieuwe Hitler (en dan niet in een 'hij weet het goed te verhullen' manier, maar echt inhoudelijk)
- Ik geloof niet dat de groei van de mensheid en consumentisme onze ondergang wordt. Als je 500 jaar geleden had verkondigd dat iedereen zou leven op vrijwel het welvaartsniveau van de toenmalige koning hadden ze je niet geloofd, en toch is het nu zo.
- Ik geloof in ons en onze technologie en ben optimistisch over onze kansen om daarmee problemen op te lossen. De 'back to nature' houding ivm het klimaat heeft me altijd gestoord. FVD lijkt daar eerlijker over dan andere partijen.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 15:32:16 #133
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185934812
Ik gruwel echt van mensen die een visionair als Fortuyn in een adem noemen met een platte populist als Baudet
Laffe huichelaar
pi_185934913
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 15:32 schreef timmmmm het volgende:
Ik gruwel echt van mensen die een visionair als Fortuyn in een adem noemen met een platte populist als Baudet
Dat kan, ik zie vooral weinig waarde in zulke vergelijkingen. Het zijn verschillende individuen die hier en daar raakvlakken hebben. Ik vraag mij wel af, wat zegt het jou dat mensen die dichtbij Fortuyn, Baudet en hun partijen staan of hebben gestaan, de vergelijking maken?

Ik bedoel dan types als Eerdmans, Sorensen, Herben, Smolders en anderen. Dit lijken mij bij uitstek types die zo'n vergelijking goed kunnen maken.

Verder ben ik benieuwd waarom Baudet volgens jou een populist is.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 16:33:58 #135
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185935536
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185935676
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 15:31 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Er zijn een paar redenen voor:
- Ik vind het verweer tegen FvD argumenteel minder sterk dan verwacht. Ik dacht altijd: dit rechts populisme klinkt goed maar valt direct om als het inhoudelijk wordt. Dat was veel minder het geval dan gedacht.
- Rechtse populisten zoals Baudet worden al snel 'eng' of zelfs 'gevaarlijk' genoemd. Daar begin ik nu ik meer van hem heb gezien aan te twijfelen. Hij komt niet over als de nieuwe Hitler (en dan niet in een 'hij weet het goed te verhullen' manier, maar echt inhoudelijk)
- Ik geloof niet dat de groei van de mensheid en consumentisme onze ondergang wordt. Als je 500 jaar geleden had verkondigd dat iedereen zou leven op vrijwel het welvaartsniveau van de toenmalige koning hadden ze je niet geloofd, en toch is het nu zo.
- Ik geloof in ons en onze technologie en ben optimistisch over onze kansen om daarmee problemen op te lossen. De 'back to nature' houding ivm het klimaat heeft me altijd gestoord. FVD lijkt daar eerlijker over dan andere partijen.
- Je eerste punt is totaal onduidelijk. Waar doel je dan op?
- Niemand noemt Baudet de nieuwe Hitler ik vraag me af waar je dat idee vandaan haalt. Wel kun je bijvoorbeeld zijn toespraak naast een toespraak uit de jaren 30 leggen en dan zie je dezelfde stijl en een focus op gelijksoortige onderwerpen. Wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar een interview met Baudet in Weltwoche zie je ook weer uitspraken die totaal niet passen bij onze cultuur. https://www.weltwoche.ch/(...)ausgabe-13-2019.html
quote:
I don't see a fundamental difference between the classical Liberal Party (or whatever they call themselves), the Christian Democratic Party, the Labor Party, the Socialist Party and the Green Left Party. To me, all are basically the same. They are all representatives of the "liberal" or "liberalist" philosophy where emancipation of the individual is the ultimate aim. Maximum equality, maximum individual liberty.
Tja als je persoonlijke vrijheden niet belangrijk vindt en gelijkheid niet nastreeft in een democratie zit je gewoon in een foute hoek.

quote:
We represent a political philosophy that is fundamentally different. We want things that are contradictory to the political spectrum that has dominated the West since the French Revolution.
Dus hij zegt dat alle mensen die het niet met hem eens zijn onze cultuur verraden. Terwijl hij tegelijkertijd een andere cultuur propageert dan die hier al 300 jaar de voorkeur krijgt.

-500 jaar geleden raakten grondstoffen ook niet in dezelfde mate op als nu. Dat ze toen een verkeerde inschatting hebben gemaakt maakt niet dat oneindige groei mogelijk is.
- zo eerlijk is de FvD niet, ze zeggen voor kernenergie te zijn maar dan voornamelijk het soort wat nu nog niet haalbaar is (Thorium) en ze zijn ook onduidelijk waar dat dan moet gebeuren. Lekker makkelijk om over kernenergie te praten als je niet aangeeft welke provincie het probleem in zijn schoenen krijgt.
pi_185936220
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

- Je eerste punt is totaal onduidelijk. Waar doel je dan op?
- Niemand noemt Baudet de nieuwe Hitler ik vraag me af waar je dat idee vandaan haalt. Wel kun je bijvoorbeeld zijn toespraak naast een toespraak uit de jaren 30 leggen en dan zie je dezelfde stijl en een focus op gelijksoortige onderwerpen. Wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar een interview met Baudet in Weltwoche zie je ook weer uitspraken die totaal niet passen bij onze cultuur. https://www.weltwoche.ch/(...)ausgabe-13-2019.html
[..]

Tja als je persoonlijke vrijheden niet belangrijk vindt en gelijkheid niet nastreeft in een democratie zit je gewoon in een foute hoek.
[..]

Dus hij zegt dat alle mensen die het niet met hem eens zijn onze cultuur verraden. Terwijl hij tegelijkertijd een andere cultuur propageert dan die hier al 300 jaar de voorkeur krijgt.

-500 jaar geleden raakten grondstoffen ook niet in dezelfde mate op als nu. Dat ze toen een verkeerde inschatting hebben gemaakt maakt niet dat oneindige groei mogelijk is.
- zo eerlijk is de FvD niet, ze zeggen voor kernenergie te zijn maar dan voornamelijk het soort wat nu nog niet haalbaar is (Thorium) en ze zijn ook onduidelijk waar dat dan moet gebeuren. Lekker makkelijk om over kernenergie te praten als je niet aangeeft welke provincie het probleem in zijn schoenen krijgt.
- Wbt het facist noemen van Baudet, ik heb inderdaad niemand Hitler horen roepen, dat was deel van mijn uitvergroting ("Ik vind het weer buiten niet zo koud als mensen zeggen, beslist geen ijskast"), nergens geef ik aan dat iemand riep dat het buiten een ijskast was.

- Wbt het eerste punt, ik dacht dat hij zo full of shit was dat hij nooit wetten, regels of onderzoek aan bod liet komen. Ik dacht dat hij alleen riep dat buitenlanders weg moesten en onze boreale wereld superieur is. Hij is genuanceerder dan ik gedacht had.

- Zal niet al te diep ingaan op de energieplannen van FVD maar ik doel letterlijk op mensen die zeggen danwel vinden dat 'wij' het 'tever hebben laten komen' en technologie sowieso meer kwaad doet dan goed, dus alle oplossingen liggen in nederigheid en minderen. Dat hoor ik in verschillende maten meer terugkomen vooral op links, en een tegengeluid is goed.
pi_185936641
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 17:21 schreef Bot13 het volgende:

[..]

- Zal niet al te diep ingaan op de energieplannen van FVD maar ik doel letterlijk op mensen die zeggen danwel vinden dat 'wij' het 'tever hebben laten komen' en technologie sowieso meer kwaad doet dan goed, dus alle oplossingen liggen in nederigheid en minderen. Dat hoor ik in verschillende maten meer terugkomen vooral op links, en een tegengeluid is goed.
De enige partij die het echt over minderen heeft is de PvdD. Dat zijn een paar zetels. Doen alsof die heel hard een extra tegengeluid nodig hadden is onzin, een VVD en CDA geven dat tegengeluid al.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185937703
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 17:21 schreef Bot13 het volgende:
- Zal niet al te diep ingaan op de energieplannen van FVD maar ik doel letterlijk op mensen die zeggen danwel vinden dat 'wij' het 'tever hebben laten komen' en technologie sowieso meer kwaad doet dan goed, dus alle oplossingen liggen in nederigheid en minderen. Dat hoor ik in verschillende maten meer terugkomen vooral op links, en een tegengeluid is goed.
Over wie heb je het dan? Die 10 vrouwen die geen kinderen meer nemen? Dit lijkt me weer een hyperbool. Waarom wil je niet op het beleid ingaan? Je zei dat ze het eerlijker presenteren maar wat is er dan eerlijk aan om te doen dat we over kunnen stappen op nog te ontwikkelen soorten van kernenergie en om te doen alsof niemand daar last van gaat hebben.
pi_185939231
Alright, ik kan hier niet aangeven om ondanks nog steeds sterke bedenkingen bepaalde argumenten van FvD te overwegen, zonder "Doen alsof [..] is onzin" en verwijten over hyperbolen en "niet op beleid in willen gaan".

Ik zei niet zulke extreem uitgesproken dingen volgens mij. Tijdens de klimaatmars en in mijn omgeving merkte ik een weg-met-ons mentaliteit die ik onproductief vind en onvoldoende tegengesproken vind in de politiek.

Ook hoorde ik in de media veel over Baudet in de trant van 'gevaarlijk' en 'fascisme' en kwam hij op mij genuanceerder over dan gedacht toen ik voor het eerst naar zijn debatten luisterde.

That's about it eigenlijk. Als dat al zoveel hostiliteit veroorzaakt hier staan mensen iets te veel in battle mode geloof ik.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:04:09 #142
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_185939957
Het mocht niet als alleenstaand topic..... dus maar hier!

DE VACATURE FORTUYN

https://meervrijheid.nl/?pagina=648

Laatste alinea is zeer actueel!

De vacature Fortuyn wordt pas vervuld als een politicus annex mediapersoonlijkheid opstaat die authentiek is en die de problemen van onze verzorgingsstaat en de islamisering consequent, onomwonden, eerlijk en in heldere bewoordingen aan de orde durft te stellen. Deze problemen liggen er nog steeds en worden alleen maar groter. Zoals Geert Mak na Fortuyns dood constateerde, kent een revolutie doorgaans een voorrevolutie. De Russische Februarirevolutie van 1917 had een voorloper in 1905; de revolutie van Hitler in 1933 volgde bijna tien jaar na de Bürgerbraukellerputsch in München. Jezus werd voorafgegaan door Johannes de Doper. Pas als de opvolger van Fortuyn op het toneel verschijnt, wordt duidelijk wat de historische rol van Pim is geweest.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:31:56 #143
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185940404
ChrisAalberts twitterde op zaterdag 30-03-2019 om 21:20:03 Rare Fransen. Ze zeggen dat boreaal een extreemrechtse term is en dus klopt de titel van het NRC-stuk. #FvD https://t.co/JTNKjFQuVk reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185940432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:33 schreef Bot13 het volgende:
Alright, ik kan hier niet aangeven om ondanks nog steeds sterke bedenkingen bepaalde argumenten van FvD te overwegen, zonder "Doen alsof [..] is onzin" en verwijten over hyperbolen en "niet op beleid in willen gaan".
Ik vraag gewoon waarom je wat denkt, als je dat niet wil vertellen snap ik niet waarom je post in pol.

quote:
Ik zei niet zulke extreem uitgesproken dingen volgens mij. Tijdens de klimaatmars en in mijn omgeving merkte ik een weg-met-ons mentaliteit die ik onproductief vind en onvoldoende tegengesproken vind in de politiek.
Tja waarschijnlijk heb je dat gewoon verkeerd begrepen.

quote:
Ook hoorde ik in de media veel over Baudet in de trant van 'gevaarlijk' en 'fascisme' en kwam hij op mij genuanceerder over dan gedacht toen ik voor het eerst naar zijn debatten luisterde.

That's about it eigenlijk. Als dat al zoveel hostiliteit veroorzaakt hier staan mensen iets te veel in battle mode geloof ik.
Welke battle mode ik vraag gewoon waarom je iets vindt. Je zegt zelf dat je allemaal dingen over Baudet dacht die niet bleken te kloppen, die wel precies overeenkomen met het FvD narratief.
pi_185944147
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dus je bent in rechtse frames gaan geloven? Welk beleid van de FvD heeft een focus op effectiviteit volgens jou dan?Uiteindelijk hebben ze bijna geen beleid en effectiviteit lijkt ook van ondergeschikt belang aan populariteit.
Toenemende welvaart en consumptie lijken me zeker niet de toekomst, in 2050 is de wereldbevolking voorspeld op 10 miljard als iedereen daarvan meer consumeert dan nu lijkt het me sterk dat daar genoeg grondstoffen voorop aarde zijn.
Wat een bullshit.
Rechtse frames? Je bedoelt het "nadenken-frame'? Of het "pragmatische frame"?
Als je dat vergelijkt met het dromerige en totaal niet realistische linkse beleid.
Welvaart en consumptie lijken je niet de toekomst? Nouja als je lang genoeg niet consumeert, is er sowieso geen toekomst. Linkse mensen zijn bereid hun landgenoten op het altaar te offeren voor een of andere vage idealistische droom die ze hebben die never nooit waargemaakt kan worden.
En als er dan iemand met hersenen met goede ideeën komt, en niet zulke nachtmerries in real life heeft zoals elke links geïndoctrineerde, dan roept links : Volkert waar ben je? of Als je thierry dood wilt schieten zeg dan paf.
Het is bij links zo: Of je gelooft in hun krankzinnige nachtmerries, of je bent slecht en moet dood.
Eerlijk gezegd ben ik liever dood dan links. Wat een waanzin. Je zou je kapot moeten schamen voor zulke achterlijke ideeën en gedachtes.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944217
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:33 schreef Bot13 het volgende:
een weg-met-ons mentaliteit
Wat is dat?
pi_185944262
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is dat?
Het oikofobe linkse gedachtegoed.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944276
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:15 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het oikofobe linkse gedachtegoed.
Ja, ha ha ha.

Maar even serieus: wat is dat?
pi_185944321
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ha ha ha.

Maar even serieus: wat is dat?
Het Calvinistische van doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, zo ver doorvoeren dat het uiteindelijk wordt : het zal wel aan mij liggen. Iemand is boos dus ik en de mijnen zijn het probleem. De volgende stap is het probleem "oplossen". Zie daar: links gedachtegoed.
Dit is nu heel duidelijk zichtbaar in het klimaat-akkoord. Men weet allang dat het vrijwel niets oplevert maar men voelt zich schuldig (het ligt aan mij, wat anderen ook zeggen) en ik en de mijnen zullen hiervoor opdraaien en boeten. Want anders, (ik en de mijnen zijn het probleem) redt de aarde het niet.

In andere delen van de wereld komen ze niet meer bij van het lachen als ze dit horen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944334
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:25 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het Calvinistische van doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, zo ver doorvoeren dat het uiteindelijk wordt : het zal wel aan mij liggen. Iemand is boos dus ik en de mijnen zijn het probleem. De volgende stap is het probleem "oplossen". Zie daar: links gedachtegoed.

Even serieus: dit geloof jij echt?
pi_185944360
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Even serieus: dit geloof jij echt?
Het gaat niet meer erover of ik dit denk of niet. Het sijpelt zo overduidelijk door uit alle poriën van de samenleving dat het niet meer te ontkennen valt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944375
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:30 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het gaat niet meer erover of ik dit denk of niet. Het sijpelt zo overduidelijk door uit alle poriën van de samenleving dat het niet meer te ontkennen valt.
Je bent echt serieus hè? Geloven meer mensen dit zo op deze manier?
pi_185944392
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bent echt serieus hè? Geloven meer mensen dit zo op deze manier?
Vertel eens hoe jij denkt dat het zit in plaats van me te provoceren. Ik krijg het idee dat ik jou niet erg serieus moet nemen..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944443
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Vertel eens hoe jij denkt dat het zit in plaats van me te provoceren. Ik krijg het idee dat ik jou niet erg serieus moet nemen..
Ik ben serieus. Ik had me eerlijk gezegd nooit zo afgevraagd wat er nou écht bedoeld wordt als mensen het hebben over een 'weg met ons-mentaliteit'. Je hoort tenslotte veel vaker van die extreme overdrijvingen of sarcastische beeldspraak. Dit is serieus, echt waar, de eerste keer dat ik me realiseer dat dit door sommige mensen letterlijk zo geloofd wordt.

Ik moet daar nog even over nadenken.
pi_185944495
En 'ons' is dan echt iedereen, inclusief de persoon die dat dan denkt, of kan dat ook 'sommige mensen' betekenen. Wat 'weg met sommige mensen' onderschrijf ik wel. Van dat bitterzure zeikvolk dat alleen nog maar kan kankeren op wat er volgens hen allemaal zo vreselijk is aan Nederland. Brrrr, flikker dan lekker op naar een land waar je het beter denkt te hebben, niemand mist je.

Maar dat is toch helemaal niet typisch links? Integendeel. Mensen wegwensen is veel vaker een behoorlijk rechtse opvatting.
pi_185944496
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ben serieus. Ik had me eerlijk gezegd nooit zo afgevraagd wat er nou écht bedoeld wordt als mensen het hebben over een 'weg met ons-mentaliteit'. Je hoort tenslotte veel vaker van die extreme overdrijvingen of sarcastische beeldspraak. Dit is serieus, echt waar, de eerste keer dat ik me realiseer dat dit door sommige mensen letterlijk zo geloofd wordt.

Ik moet daar nog even over nadenken.
Oke het leek even alsof je water zag branden..

Het is ook niet een letterlijke "weg met ons" mentaliteit. Dat is eigenlijk een overdreven term, want het gaat heel subtiel. Het klimaatakkoord is naar mijn weten het enige waar het er vanaf druipt.
Het hele linkse gedachtegoed (waar dit maar een klein deel van is) is ook zo subtiel gegaan.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944499
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:48 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Oke het leek even alsof je water zag branden..

Het is ook niet een letterlijke "weg met ons" mentaliteit. Dat is eigenlijk een overdreven term, want het gaat heel subtiel. Het klimaatakkoord is naar mijn weten het enige waar het er vanaf druipt.
Het hele linkse gedachtegoed (waar dit maar een klein deel van is) is ook zo subtiel gegaan.
Maar je gelooft dus dat die mensen dat bewust denken, of denk je dat ze het zelf niet door hebben?
pi_185944508
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:48 schreef Jigzoz het volgende:
En 'ons' is dan echt iedereen, inclusief de persoon die dat dan denkt, of kan dat ook 'sommige mensen' betekenen. Wat 'weg met sommige mensen' onderschrijf ik wel. Van dat bitterzure zeikvolk dat alleen nog maar kan kankeren op wat er volgens hen allemaal zo vreselijk is aan Nederland. Brrrr, flikker dan lekker op naar een land waar je het beter denkt te hebben, niemand mist je.

Maar dat is toch helemaal niet typisch links? Integendeel. Mensen wegwensen is veel vaker een behoorlijk rechtse opvatting.
Het is grappig dat je het zegt, you prove my point. Het gaat je niet om het probleem op te lossen, je hebt al vastgesteld wat het probleem is.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944517
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:50 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het is grappig dat je het zegt, you prove my point. Het gaat je niet om het probleem op te lossen, je hebt al vastgesteld wat het probleem is.
Wat?
pi_185944543
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat?
Die mensen zijn het probleem volgens jou, die moeten weg. De problemen die ze aankaarten zie je vervolgens niet eens.
Het is gewoon zuur in jouw ogen.

En dan verwijt je mensen die wel problemen aankaarten dat ze iets aan immigratie willen doen?
Dat is wel een hele simpele voorstelling van zaken vind je niet ?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944552
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:55 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Die mensen zijn het probleem volgens jou, die moeten weg. De problemen die ze aankaarten zie je vervolgens niet eens.
Het is gewoon zuur in jouw ogen.

En dan verwijt je mensen die wel problemen aankaarten dat ze iets aan immigratie willen doen?
Dat is wel een hele simpele voorstelling van zaken vind je niet ?
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, want wat je hier stelt is mijn mening niet.
pi_185944567
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, want wat je hier stelt is mijn mening niet.
Volgens mij begrijp ik je heel goed :)
Je vraagt me wat de "weg met ons" mentaliteit is en een paar minuten later wens je dat zure mensen oprotten. Je hebt je eigen vraag beantwoord.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944586
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:59 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp ik je heel goed :)
Waarom maak je er dan iets anders van?

Heel concreet: A vindt land 1 een kloteland en heeft daar weinig goeds meer over te melden. A doet ook geen moeite om land 1 een beter land te maken, maar A zeurt en zanikt alleen maar. A vindt land 2 veel beter en op een dag besluit hij daar dan maar te gaan wonen.

Mooi opgelost toch? Of moeten we die zeikerd nu overhalen om alsjeblieft terug te komen om weer verder te zeiken?
pi_185944599
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:59 schreef DoubleUU het volgende:
Je vraagt me wat de "weg met ons" mentaliteit is en een paar minuten later wens je dat zure mensen oprotten. Je hebt je eigen vraag beantwoord.
Nu maak je er wel iets heel vreemds van. 'Ga even lekker ergens anders verzuurd zitten doen' is juist het tegenovergestelde van 'weg met ons'!
pi_185944605
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom maak je er dan iets anders van?

Heel concreet: A vindt land 1 een kloteland en heeft daar weinig goeds meer over te melden. A doet ook geen moeite om land 1 een beter land te maken, maar A zeurt en zanikt alleen maar. A vindt land 2 veel beter en op een dag besluit hij daar dan maar te gaan wonen.

Mooi opgelost toch? Of moeten we die zeikerd nu overhalen om alsjeblieft terug te komen om weer verder te zeiken?
Je zei eerder niet dat ze geen moeite doen om het land beter te maken, en ik denk ook niet dat dat zo is. Ik denk dat mensen heel veel doen, je ziet het alleen al in de enorme groei van FvD.
En dat men klaagt en zeikt geeft mij aan dat het ze aan het hart gaat, dat ze er last van hebben. Anders zou het ze wel verrekken.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944614
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu maak je er wel iets heel vreemds van. 'Ga even lekker ergens anders verzuurd zitten doen' is juist het tegenovergestelde van 'weg met ons'!
Dat zei je iets anders :

Wat 'weg met sommige mensen' onderschrijf ik wel. Van dat bitterzure zeikvolk dat alleen nog maar kan kankeren op wat er volgens hen allemaal zo vreselijk is aan Nederland. Brrrr, flikker dan lekker op naar een land waar je het beter denkt te hebben, niemand mist je.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944619
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:06 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Je zei eerder niet dat ze geen moeite doen om het land beter te maken, en ik denk ook niet dat dat zo is. Ik denk dat mensen heel veel doen, je ziet het alleen al in de enorme groei van FvD.
En dat men klaagt en zeikt geeft mij aan dat het ze aan het hart gaat, dat ze er last van hebben. Anders zou het ze wel verrekken.
Je vindt stemmen al genoeg moeite doen? Dan leg je de lat wel heel laag.

Hé, maar als er een stel Neder-Turken op een brug staat te schreeuwen dat Nederland een kloteland is en Turkije het paradijs op aarde, dan zeg jij dus dat we naar ze moeten luisteren en dat het zou getuigen van een 'weg met ons'-mentaliteit als we zouden zeggen: je kent de weg, doei. Ja?
pi_185944639
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je vindt stemmen al genoeg moeite doen? Dan leg je de lat wel heel laag.

Hé, maar als er een stel Neder-Turken op een brug staat te schreeuwen dat Nederland een kloteland is en Turkije het paradijs op aarde, dan zeg jij dus dat we naar ze moeten luisteren en dat het zou getuigen van een 'weg met ons'-mentaliteit als we zouden zeggen: je kent de weg, doei. Ja?
Wat bedoel je precies met "je kent de weg, doei"?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944642
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:07 schreef DoubleUU het volgende:

Wat 'weg met sommige mensen' onderschrijf ik wel. Van dat bitterzure zeikvolk dat alleen nog maar kan kankeren op wat er volgens hen allemaal zo vreselijk is aan Nederland. Brrrr, flikker dan lekker op naar een land waar je het beter denkt te hebben, niemand mist je.
Dit is mijn mening ja.
pi_185944647
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:10 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met "je kent de weg, doei"?
Als het in Turkije zo vreselijk veel beter is dan in Nederland, ga dan lekker daar wonen.
pi_185944649
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu maak je er wel iets heel vreemds van. 'Ga even lekker ergens anders verzuurd zitten doen' is juist het tegenovergestelde van 'weg met ons'!
Wat 'weg met sommige mensen' onderschrijf ik wel. Van dat bitterzure zeikvolk dat alleen nog maar kan kankeren op wat er volgens hen allemaal zo vreselijk is aan Nederland. Brrrr, flikker dan lekker op naar een land waar je het beter denkt te hebben, niemand mist je.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944654
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:12 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat 'weg met sommige mensen' onderschrijf ik wel. Van dat bitterzure zeikvolk dat alleen nog maar kan kankeren op wat er volgens hen allemaal zo vreselijk is aan Nederland. Brrrr, flikker dan lekker op naar een land waar je het beter denkt te hebben, niemand mist je.
Dit is mijn mening ja.
pi_185944692
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je vindt stemmen al genoeg moeite doen? Dan leg je de lat wel heel laag.

Hé, maar als er een stel Neder-Turken op een brug staat te schreeuwen dat Nederland een kloteland is en Turkije het paradijs op aarde, dan zeg jij dus dat we naar ze moeten luisteren en dat het zou getuigen van een 'weg met ons'-mentaliteit als we zouden zeggen: je kent de weg, doei. Ja?
Als Turkse Nederlanders in Nederland demonstreren willen moeten ze dat lekker doen. Het wordt een ander verhaal als het gevaar oplevert en dat gaat bijna hand in hand tegenwoordig met demonstreren. Het wordt oikofobie als we dingen gaan downplayen, zoals jij ook doet.

Het is niet beter in Turkije, dat weten die jongeren ook wel. Je hebt een filmpje wat rond die tijd rondging waarin 2 jongeren aan het rellen waren en de 1 zegt tegen de ander: "Ey man, pas op man, overal scotoe." En die ander gortdroog: "Rustig maar, dit is Turkije niet.."
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944715
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:20 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als Turkse Nederlanders in Nederland demonstreren willen moeten ze dat lekker doen. Het wordt een ander verhaal als het gevaar oplevert en dat gaat bijna hand in hand tegenwoordig met demonstreren. Het wordt oikofobie als we dingen gaan downplayen, zoals jij ook doet.

Ik volg je echt niet meer. Het gaat echt alle kanten op. Even simpel.

1. Ik vind niet dat 'wij' weg moeten. Ik ken ook niemand die wél vindt dat 'wij' weg moeten.
2. Ik ken wel mensen die het prima vinden als mensen vrijwillig (r)emigreren. Ik ben er daar zelf een van.

En dan zeg jij: zie je wel, een weg met ons-mentaliteit.

Klopt?
pi_185944792
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik volg je echt niet meer. Het gaat echt alle kanten op. Even simpel.

1. Ik vind niet dat 'wij' weg moeten. Ik ken ook niemand die wél vindt dat 'wij' weg moeten.
2. Ik ken wel mensen die het prima vinden als mensen vrijwillig (r)emigreren. Ik ben er daar zelf een van.

En dan zeg jij: zie je wel, een weg met ons-mentaliteit.

Klopt?
1 Je vindt dat zure mensen weg mogen. Die mensen horen toch ook bij "wij"?
2 Als mensen naar Amerika willen verhuizen omdat ze het daar leuker vinden be my guest. Maar dan zijn ze niet gedreven door oikofobie. Er zijn wel mensen die daardoor verhuizen. Als er naast jouw huis (is maar een voorbeeld he) ineens een AZC komt met 1200 asielzoekers, dan ben je ineens failliet want je huis keldert in waarde. Ik kan me dan voorstellen dat mensen dan weg willen. Of zo'n windmolen in je achtertuin. Zulke mensen zet jij neer als zuur maar dat zijn gewoon reële zorgen. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het bizarre klimaatakkoord wat vrijwel niets op gaat leveren en alleen maar geld kost. Dat zijn typische voorbeelden van hoe je je schuldgevoel projecteert op de samenleving waar je in zit. Kastijden.

En nu niet zeggen dat ik geen asielzoekers op wil vangen want dat is ook weer niet zo.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944868
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 15:32 schreef timmmmm het volgende:
Ik gruwel echt van mensen die een visionair als Fortuyn in een adem noemen met een platte populist als Baudet
Wat is het evidente verschil dan?
pi_185944886
Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. Ik kan niet langer achter een partij staan die zichzelf constant associëren met dubieuze figuren en bruine retoriek.

Sluit niet uit dat ik nog een keer stem op FvD, maar lidmaatschap zit er niet meer in.
pi_185944926
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:46 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. Ik kan niet langer achter een partij staan die zichzelf constant associëren met dubieuze figuren en bruine retoriek.

Sluit niet uit dat ik nog een keer stem op FvD, maar lidmaatschap zit er niet meer in.
Ik geloof niet dat je lid was, en nu ineens tot deze conclusies komt. Baudet is een schrijver, volgens mij had hij even een literair momentje maar bruine retoriek? Bruinhemden retoriek bedoel je daarmee?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185944935
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:50 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je lid was, en nu ineens tot deze conclusies komt. Baudet is een schrijver, volgens mij had hij even een literair momentje maar bruine retoriek? Bruinhemden retoriek bedoel je daarmee?
Er is een verschil tussen edgy zijn als intellectueel/filosoof en als politicus.

Als intellectueel ga je helemaal zelf over je retoriek en met wie je een praatje gaat maken. Als politicus heb je een verantwoordelijkheid en dien je daar wat nauwkeuriger mee om te gaan.
pi_185944951
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:37 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

1 Je vindt dat zure mensen weg mogen. Die mensen horen toch ook bij "wij"?
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel met 'wij'. Ik ben vrij individualistisch. Niet vrij van empathie hoor, zeker niet, ik heb het gewoon absoluut niet op dat collectieve.
quote:
2 Als mensen naar Amerika willen verhuizen omdat ze het daar leuker vinden be my guest.
Nou, daar zijn we het dan tenminste over eens.
quote:
Maar dan zijn ze niet gedreven door oikofobie. Er zijn wel mensen die daardoor verhuizen. Als er naast jouw huis (is maar een voorbeeld he) ineens een AZC komt met 1200 asielzoekers, dan ben je ineens failliet want je huis keldert in waarde. Ik kan me dan voorstellen dat mensen dan weg willen. Of zo'n windmolen in je achtertuin. Zulke mensen zet jij neer als zuur maar dat zijn gewoon reële zorgen. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het bizarre klimaatakkoord wat vrijwel niets op gaat leveren en alleen maar geld kost. Dat zijn typische voorbeelden van hoe je je schuldgevoel projecteert op de samenleving waar je in zit. Kastijden.

En nu niet zeggen dat ik geen asielzoekers op wil vangen want dat is ook weer niet zo.
Dus mensen mogen best emigreren, maar niet omdat ze oikofobie hebben en dat betekent dat je weggaat omdat er bijvoorbeeld een AZC naast je huis komt te staan of dat er een windmolen in je achtertuin komt. Als je zegt dat die mensen zuur zijn, dan projecteer je je schuldgevoel op hen.

En je bent niet tegen asielzoekers.

Zo goed samengevat?

Ik heb overigens geen schuldgevoel, laat staan dat ik dat op iemand met een windmolen in de achtertuin zou projecteren.
pi_185944991
Voor mij is de weg-met-ons mentaliteit het schamen voor consumeren en een actief (en dus vaak vervuilend) leven leiden waar je niet centraal gefocust bent op dankbaarheid.

Als voorbeeld kan ik nemen het regelmatig op vliegvakanties gaan. Dit doen veel Nederlanders. We werken hard voor ons geld en willen ver weg om te ontspannen. Daar hoeven we ons niet over te schamen. Vliegen is vervuilend maar verwachten dat men gaat 'minderen' is niet realistisch. De oplossing zal hem dus eerder zitten in elektrische vliegtuigen oid dan ons extra te schamen om te vliegen. Denk liever vooruit (mensen gaan sowieso vliegen, hoe maken we dat schoner?) dan achteruit (men is te verwend, men zou eens genoegen moeten nemen met een tentje op de Veluwe als vakantie, want dat is ook prima en alles meer dan dat is nodeloos decadent)

En wie zegt dit soort dingen dan? Want eerder werd aangegeven dat maar weinig mensen dit in hun partijprogramma's hebben staan. Dat zal best, maar in mijn omgeving, en onder veel klimaat-enthousiastelingen, merk ik, persoonlijk, in mijn omgeving, dat het is zoals ik hierboven beschrijf. En dat noem ik een weg-met-ons mentaliteit.
pi_185945004
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen edgy zijn als intellectueel/filosoof en als politicus.

Als intellectueel ga je helemaal zelf over je retoriek en met wie je een praatje gaat maken. Als politicus heb je een verantwoordelijkheid en dien je daar wat nauwkeuriger mee om te gaan.
Quilty by asociation ben je in mijn ogen al vrij snel. En je kan vrijwel nooit weten waar het echt over gaat of ging totdat men het openbaart, en dan moet je mensen ook nog maar op hun woord geloven. En als je fractieleider bent dan ben je dat eigenlijk altijd, behalve als je thuis bent. Ik ben het met je eens dat sommige dingen echt niet kunnen, maar sommige dingen stellen niets voor en worden gigantisch opgeblazen. Zoals dat jij weer begint over bruinhemden retoriek.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185945012
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:57 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Quilty by asociation ben je in mijn ogen al vrij snel. En je kan vrijwel nooit weten waar het echt over gaat of ging totdat men het openbaart, en dan moet je mensen ook nog maar op hun woord geloven. En als je fractieleider bent dan ben je dat eigenlijk altijd, behalve als je thuis bent. Ik ben het met je eens dat sommige dingen echt niet kunnen, maar sommige dingen stellen niets voor en worden gigantisch opgeblazen. Zoals dat jij weer begint over bruinhemden retoriek.
Je kan niet als een labiel figuur guilty by association blijven roepen, terwijl jij degene bent die zichzelf associeert met dubieuze figuren en dubieuze retoriek. Dat gaat gewoon niet.

Baudet moet eens aan zelfreflectie doen. Volwassen worden.
pi_185945023
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:56 schreef Bot13 het volgende:
Voor mij is de weg-met-ons mentaliteit het schamen voor consumeren en een actief (en dus vaak vervuilend) leven leiden waar je niet centraal gefocust bent op dankbaarheid.

Als voorbeeld kan ik nemen het regelmatig op vliegvakanties gaan. Dit doen veel Nederlanders. We werken hard voor ons geld en willen ver weg om te ontspannen. Daar hoeven we ons niet over te schamen. Vliegen is vervuilend maar verwachten dat men gaat 'minderen' is niet realistisch. De oplossing zal hem dus eerder zitten in elektrische vliegtuigen oid dan ons extra te schamen om te vliegen. Denk liever vooruit (mensen gaan sowieso vliegen, hoe maken we dat schoner?) dan achteruit (men is te verwend, men zou eens genoegen moeten nemen met een tentje op de Veluwe als vakantie, want dat is ook prima en alles meer dan dat is nodeloos decadent)

En wie zegt dit soort dingen dan? Want eerder werdt aangegeven dat maar weinig mensen dit in hun partijprogramma's hebben staan. Dat zal best, maar in mijn omgeving, en onder veel klimaat-enthousiastelingen, merk ik, persoonlijk, in mijn omgeving, dat het is zoals ik hierboven beschrijf. En dat noem ik een weg-met-ons mentaliteit.
Je bewust zijn van de bij-effecten van je gedrag is 'weg-met-ons'?
pi_185945120
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bewust zijn van de bij-effecten van je gedrag is 'weg-met-ons'?
Volgens mij doe jij gewoon expres alsof je me niet begrijpt want dat is totaal niet wat er staat, en het komt niet eens in de buurt van wat jij zegt. Het staat er echt niet zo onduidelijk, dat geloof ik niet.

Het gaat over het veroordelen van acties die niet stroken met het klimaat-ideaal, en dan op persoonlijk vlak ipv gericht op maatschappelijke vooruitgang door bijvoorbeeld innovatie.

De klimaatmars-protestanten kankeren op de mensen die bij de McDonalds zitten. Maar diezelfde protestant krijgt zelf op z'n kop omdat hij een plastic regenjas aanheeft (vieze vervuiler!). De persoon die hem op zijn kop gaf krijgt zelf op zijn kop van iemand met leren schoenen (wat een hypocriet!) etc etc. Een race to the bottom.

Zo zijn er stappen in 'virtue' en mag je alleen terecht kritiek geven als je zelf zogenaamd geen deel van het probleem bent. De ideale persoon zal dan moeten zijn een veganist die nooit op vakantie gaat en in een kartonnen doos slaapt (want huis bouwen is vervuilend en daar doet hij mooi niet aan mee!), geen kinderen heeft etc.
pi_185945135
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:07 schreef Bot13 het volgende:
Volgens mij doe jij gewoon expres alsof je me niet begrijpt want dat is totaal niet wat er staat, en het komt niet eens in de buurt van wat jij zegt. Het staat er echt niet zo onduidelijk, dat geloof ik niet.
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:56 schreef Bot13 het volgende:
Voor mij is de weg-met-ons mentaliteit het schamen voor consumeren
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bewust zijn van de bij-effecten van je gedrag is 'weg-met-ons'?
Verschilt toch niks?
pi_185945181
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]


[..]


[..]

Verschilt toch niks?
Ja cool, ga even een halve zin quoten en het woord 'en' weglaten en het voorbeeld niet lezen.

Flikker toch een eind op man. Jij wil geen discussie voeren, je wilt alleen gelijk hebben.
pi_185945190
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:12 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ja cool, ga even een halve zin quoten en het woord 'en' weglaten en het voorbeeld niet lezen.

Flikker toch een eind op man. Jij wil geen discussie voeren, je wilt alleen gelijk hebben.
Doet ie bij mij ook. Elke keer net doen alsof het heel onduidelijk is. Ik neem hem niet meer serieus.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185945223
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:12 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ja cool, ga even een halve zin quoten en het woord 'en' weglaten en het voorbeeld niet lezen.

Flikker toch een eind op man. Jij wil geen discussie voeren, je wilt alleen gelijk hebben.
Nemen we de 'en' mee. Ik dacht dat dat een foutje was, maar blijkbaar niet.

quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:56 schreef Bot13 het volgende:
Voor mij is de weg-met-ons mentaliteit (...) een actief (en dus vaak vervuilend) leven leiden waar je niet centraal gefocust bent op dankbaarheid.
Geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen.

Ik vind dat jullie je erg vaag, verward en tegenstellend uitdrukken.
  zondag 31 maart 2019 @ 10:25:05 #190
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185945356
Hoogleraar daagt ’klimaat-alarmist’ Rotmans uit


Emeritus hoogleraar Guus Berkhout van de TU Delft wil graag in debat over klimaatverandering en klimaatbeleid.

AMSTERDAM - Klimaatwetenschapper Jan Rotmans heeft de uitdager binnen waar hij impliciet naar solliciteerde in zijn interview in De Telegraaf van zaterdag. Emeritus hoogleraar Guus Berkhout van de TU Delft wil graag met Rotmans in debat over klimaatverandering en klimaatbeleid.

„Ik viel bijna van mijn stoel”, zegt Berkhout. De gepensioneerde professor technische natuurkunde en geofysica las met stijgende verbazing de woorden van de Rotterdamse transitieprofessor in De Telegraaf. Die zei daarin: ’Ik wil best met een topwetenschapper in discussie, graag zelfs. Maar die zijn er niet aan de andere kant’, aldus Rotmans. ’Ik houd me al decennia bezig met transities. Dan komt er een of andere vlerk, Baudet, en die stelt dat allemaal ter discussie, op niet-wetenschappelijke gronden. En dan moet ik daarmee in debat? Kom op! Je kunt Johan Cruijff toch niet vergelijken met een amateurvoetballer?’

Dit is opnieuw een sneer naar klimaatsceptici, meent Berkhout, en een poging de omvang te minimaliseren van de groep onderzoekers die twijfelen aan een aanstormende, door de mens veroorzaakte, klimaatramp. „Dit is ongelooflijk”, zegt Berkhout. Het wegzetten van andersdenkenden past volgens de voormalige Delftse professor in een langer gaande poging om critici te diskwalificeren. Hij wijst als voorbeeld op de veelvuldig herhaalde mythe dat 97 procent van de klimaatwetenschappers het volledig met elkaar eens zou zijn.

„Ik wil graag met Rotmans in debat”, zegt Berkhout. „En ik accepteer elke voorwaarde. Het maakt me niet uit waar of voor welk publiek.” In zijn ogen is er veel mis met zowel de klimaatwetenschap als het daaruit voortvloeiende beleid. „De discussie wordt weggemoffeld en die moeten we juist op gang trekken. Zonder te polariseren.”

Berkhout is één van de oprichters van de Climate Intelligence Foundation, die eind mei officieel wordt gelanceerd. Dit is een stichting die geld zal steken in, naar eigen zeggen, ’onafhankelijk’ klimaatonderzoek.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185945358
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
AltenaB twitterde op zaterdag 30-03-2019 om 11:23:50 In de @:volkskrant vandaag: over onderwijs werd door @:fvdemocratie in campagne iets anders geroepen dan stemgedrag laat zien in Tweede Kamer, en over pensioenen stemmen @:thierrybaudet en @:theohiddema verschillend. https://t.co/gkYBD5IL4V reageer retweet
ypma_albert twitterde op zaterdag 30-03-2019 om 11:56:29 In de 19de eeuw zou #fvd qua stemgedrag te plaatsen zijn tussen gematigde conservatieven (Baudet) en conservatieve liberalen (Hiddema) met voor de bühne een enkele ultra-conservatieve oprisping https://t.co/t2c62OYuOz via @:volkskrant reageer retweet
Eerste tweet: Een motie of wet die op jouw standpunt lijkt afwijzen =/= een compleet ander standpunt hebben. En wat het verschillend stemmen over de pensioenen betreft; dit is zoals het hoort. Geen opgelegde fractiediscipline.

Tweede tweet: Voor de oplettende kijker is dit geen nieuws. Mensen die denken dat FvD of FvD-leden en sympathisanten uit een hive mind bestaan hebben zich blindgestaard op enkel Baudet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en die andere knakker is het minkukel Geerten Waling, die meent dat de negers beter af waren tijdens de slavernij.
Waar heeft hij dat gezegd? Link?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185945450
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nemen we de 'en' mee. Ik dacht dat dat een foutje was, maar blijkbaar niet.
[..]

Geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen.

Ik vind dat jullie je erg vaag, verward en tegenstellend uitdrukken.
Ook hier quote je weer selectief en je draait zelfs de betekenis van de zin om door 'schamen voor' weg te laten.
Je hebt echt genoeg kansen gehad. Je wil deze discussie niet oprecht voeren. Ik heb betere dingen te doen.
pi_185945506
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:30 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ook hier quote je weer selectief en je draait zelfs de betekenis van de zin om door 'schamen voor' weg te laten.

Onzin. Kijk dan wat er staat:
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:56 schreef Bot13 het volgende:
Voor mij is de weg-met-ons mentaliteit het schamen voor consumeren en een actief (en dus vaak vervuilend) leven leiden waar je niet centraal gefocust bent op dankbaarheid.
Of in stukjes:
"Voor mij is de weg-met-ons mentaliteit
het schamen voor consumeren
en een actief (en dus vaak vervuilend) leven leiden waar je niet centraal gefocust bent op dankbaarheid."

En nu zeg je dat je het eerste deel niet gezegd hebt én het tweede deel ook niet?

Als je het niet bedoelt, zeg het dan niet. Maar doen alsof de ander alleen maar zit te sarren omdat je andere dingen typt dan je bedoelt, is wel echt heel raar.
pi_185945565
Bovenstaande doet wat denken aan dat stukje van De Speld: ‘Baudet: Tegenstanders maken mij verdacht door mij letterlijk te citeren’.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 10:39:36 ]
pi_185945686
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:50 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je lid was, en nu ineens tot deze conclusies komt. Baudet is een schrijver, volgens mij had hij even een literair momentje maar bruine retoriek? Bruinhemden retoriek bedoel je daarmee?
Baudet gebruikt onmiskenbaar dat soort retoriek en ik ben er niet blij mee en vind het onnodig. Hij is geen racist maar lijkt te denken dat er in die hoek toch iets qua intellect en inzicht te leren valt terwijl daar mijn inziens helemaal niets te halen valt. Het is alsof je naar een waarzegger gaat en ondanks dat je niet into het esoterische bent toch denkt dat je er iets van kunt opsteken. Dat er kernen van waarheid inzitten waar je iets mee kan of interessant vindt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185945865
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Onzin. Kijk dan wat er staat:
[..]

Of in stukjes:
"Voor mij is de weg-met-ons mentaliteit
het schamen voor consumeren
en een actief (en dus vaak vervuilend) leven leiden waar je niet centraal gefocust bent op dankbaarheid."

En nu zeg je dat je het eerste deel niet gezegd hebt én het tweede deel ook niet?

Als je het niet bedoelt, zeg het dan niet. Maar doen alsof de ander alleen maar zit te sarren omdat je andere dingen typt dan je bedoelt, is wel echt heel raar.
"Je bewust zijn van de bij-effecten van je gedrag" is slechts stap één. Vervolgens kun je daar heel negatief (jezelf schamen en andere mensen schaamte opleggen, radicaal je gedrag veranderen en het anderen opleggen) of positief (dankbaar zijn voor de technologie die we hebben en overvloed van goede dingen die we hebben, hoe kunnen we die dingen schoner/beter maken voor het milieu zonder ons gedrag radicaal te veranderen?) op reageren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185945978
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

"Je bewust zijn van de bij-effecten van je gedrag" is slechts stap één. Vervolgens kun je daar heel negatief (jezelf schamen en andere mensen schaamte opleggen, radicaal je gedrag veranderen en het anderen opleggen) of positief (dankbaar zijn voor de technologie die we hebben en overvloed van goede dingen die we hebben, hoe kunnen we die dingen schoner/beter maken voor het milieu zonder ons gedrag radicaal te veranderen?) op reageren.
O, bedoelt ie dat?

Concreet is dat toch niks? Enerzijds een vegetariër die het allemaal superzielig voor de beestjes vindt en anderzijds de vleeseter die het niet zoveel boeit.

Maar dan is de vegetariër dus 'weg met ons' in dat verhaal?
pi_185945984
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Baudet gebruikt onmiskenbaar dat soort retoriek en ik ben er niet blij mee en vind het onnodig. Hij is geen racist maar lijkt te denken dat er in die hoek toch iets qua intellect en inzicht te leren valt terwijl daar mijn inziens helemaal niets te halen valt. Het is alsof je naar een waarzegger gaat en ondanks dat je niet into het esoterische bent toch denkt dat je er iets van kunt opsteken. Dat er kernen van waarheid inzitten waar je iets mee kan of interessant vindt.
Het zou best wel kunnen dat iemand die (extreem) rechts gedachtegoed erop nahoudt, toch goede dingen kan zeggen, schrijven of denken. Net zoals hele linkse mensen soms een goed punt hebben.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185946279
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 11:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, bedoelt ie dat?

Concreet is dat toch niks? Enerzijds een vegetariër die het allemaal superzielig voor de beestjes vindt en anderzijds de vleeseter die het niet zoveel boeit. die een vleestaks en investeren in vlees-alternatieven een goed idee vindt maar wel gewoon vlees eet wanneer hij wil.

Maar dan is de vegetariër dus 'weg met ons' in dat verhaal?
ftfy

Beide zijn ze begaand met het klimaat en dierenwelzijn alleen de één legt de nadruk op hoe slecht het is als mens om vlees te eten en kiest voor extreme onthoudende en verbiedende maatregelen terwijl de ander in zekere zin accepteert dat mensen vlees willen en moeten kunnen eten maar tegelijkertijd verbetering nastreeft.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185946378
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 11:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

ftfy

Beide zijn ze begaand met het klimaat en dierenwelzijn alleen de één legt de nadruk op hoe slecht het is als mens om vlees te eten en kiest voor extreme onthoudende en verbiedende maatregelen terwijl de ander in zekere zin accepteert dat mensen vlees willen en moeten kunnen eten maar tegelijkertijd verbetering nastreeft.
Oké, dit volg ik wel. PvdD versus D66 in dit concrete voorbeeld. Ja, toch?

Maar welk van de twee is dan 'weg met ons'?
pi_185946728
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 11:02 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het zou best wel kunnen dat iemand die (extreem) rechts gedachtegoed erop nahoudt, toch goede dingen kan zeggen, schrijven of denken. Net zoals hele linkse mensen soms een goed punt hebben.
Klopt, maar niets wat elders niet gehoord of gelezen kan worden. Niets uniek waarachtig en niets wat het geheel vergoelijkt. Om de immigratie-problematiek van Nederland aan te kaarten of om waardering voor het vaderland en eigen verleden aan te wakkeren hoef je helemaal niet de kant van ras op. Maar het is mens eigen om dit soort dingen te doen; miljarden mensen die goede dingen halen uit bijv. de thora, bijbel en de koran terwijl dat mijn inziens ook verwerpelijke ideologieën zijn. Alleen is het minder taboe om goede dingen uit die religies te halen dan om goede dingen te halen uit extreem-rechts maar in feite is het net zo onnodig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 31 maart 2019 @ 11:54:14 #202
258802 Yreal
henk..!
pi_185946751
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:33 schreef Bot13 het volgende:
Alright, ik kan hier niet aangeven om ondanks nog steeds sterke bedenkingen bepaalde argumenten van FvD te overwegen, zonder "Doen alsof [..] is onzin" en verwijten over hyperbolen en "niet op beleid in willen gaan".

Ik zei niet zulke extreem uitgesproken dingen volgens mij. Tijdens de klimaatmars en in mijn omgeving merkte ik een weg-met-ons mentaliteit die ik onproductief vind en onvoldoende tegengesproken vind in de politiek.

Ook hoorde ik in de media veel over Baudet in de trant van 'gevaarlijk' en 'fascisme' en kwam hij op mij genuanceerder over dan gedacht toen ik voor het eerst naar zijn debatten luisterde.

That's about it eigenlijk. Als dat al zoveel hostiliteit veroorzaakt hier staan mensen iets te veel in battle mode geloof ik.
Dat is het hele punt he. Bepaalde dingen klinken heel redelijk. Wat klonk ook heel redelijk? Precies.

Gewoon zelf blijven nadenken over alles wat je hoort en ziet.
pi_185946818
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 11:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké, dit volg ik wel. PvdD versus D66 in dit concrete voorbeeld. Ja, toch?

Maar welk van de twee is dan 'weg met ons'?
Ik ken de standpunten van D66 op gebied van vleeseten en bio-industrie niet maar ik neem aan dat de PvdD méér weg-met-ons is op dat gebied dan D66 ja, niet geheel verrassend. Maar ik sluit niet uit dat D66 met Rob Jetten aan het roer meer naar PvdD toe gaat schuiven wat dat betreft.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185946849
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 11:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik ken de standpunten van D66 op gebied van vleeseten en bio-industrie niet maar ik neem aan dat de PvdD méér weg-met-ons is op dat gebied dan D66 ja, niet geheel verrassend. Maar ik sluit niet uit dat D66 met Rob Jetten aan het roer meer naar PvdD toe gaat schuiven wat dat betreft.
Wacht. Dat 'weg met ons' houdt in dat je in meer of mindere mate kritiek hebt op de bij-effecten van consumptie?

edit: ik denk dat ik 'm snap. 'Ons' is als bezittelijk en niet als persoonlijk voornaamwoord bedoeld. 'Weg met ons (vul maar in)'.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 12:09:33 ]
pi_185946895
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 11:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon zelf blijven nadenken over alles wat je hoort en ziet.
Precies wat hij al aan het doen is dus:

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:33 schreef Bot13 het volgende:
Ook hoorde ik in de media veel over Baudet in de trant van 'gevaarlijk' en 'fascisme' en kwam hij op mij genuanceerder over dan gedacht toen ik voor het eerst naar zijn debatten luisterde.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 31 maart 2019 @ 12:07:29 #206
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185946916
27 zetels in de peiling. De haatcampagne van de afgelopen weken heeft weer eena averechts gewerkt.
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 12:07:34 #207
236264 crew  capricia
pi_185946918
Peilingen De Hond:


FvD grootste. PVV, nu tweede, zakt naar 9 zetels.
Definitely not CIA
pi_185946949
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wacht. Dat 'weg met ons' houdt in dat je in meer of mindere mate kritiek hebt op de bij-effecten van consumptie?
Nee, het gaat om de manier waarop je er mee omgaat. Zoek je het heel erg bij schuld bij jezelf en je medemens en bij onthoudende of repressieve maatregelen of zoek je naar oplossingen die niet of zo min mogelijk ten koste gaan van je eigen en andermans gedrag?

Je blijft nog steeds hangen bij stap één uit m'n eerdere reactie.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185947005
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de manier waarop je er mee omgaat. Zoek je het heel erg bij schuld bij jezelf en je medemens en bij onthoudende of repressieve maatregelen of zoek je naar oplossingen die niet of zo min mogelijk ten koste gaan van je eigen en andermans gedrag?

Je blijft nog steeds hangen bij stap één uit m'n eerdere reactie.
Zie edit:

Ik denk dat ik 'm snap. 'Ons' is als bezittelijk en niet als persoonlijk voornaamwoord bedoeld. 'Weg met ons (vul maar in)'.

Het is eigenlijk meer een benaderingswijze dan een mentaliteit.

"Zo, wat een troep drijft er in de oceaan, laten we het gaan opruimen" -> geen 'weg met ons'.
"Jezus, wat een troep drijft er in de oceaan, we moeten echt stoppen met zomaar ons plastic neer te flikkeren" -> wel 'weg met ons'.
pi_185947028
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:07 schreef capricia het volgende:
Peilingen De Hond:
[ afbeelding ]

FvD grootste. PVV, nu tweede, zakt naar 9 zetels.
En nog genoeg zetels weg te halen bij VVD, PVV, SP en D66. Alleen jammer dat de Tweede Kamer verkiezingen nog zo ver weg zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185947242
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:07 schreef capricia het volgende:
Peilingen De Hond:
[ afbeelding ]

FvD grootste. PVV, nu tweede, zakt naar 9 zetels.
Hoe groot FvD ook wordt, er is onmogelijk een meerderheid mee te vormen. Tenzij er écht enorme verschuivingen plaatsvinden. Zeventig zetels voor FvD en zes voor de PVV of zo.
pi_185947254
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 11:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Klopt, maar niets wat elders niet gehoord of gelezen kan worden. Niets uniek waarachtig en niets wat het geheel vergoelijkt. Om de immigratie-problematiek van Nederland aan te kaarten of om waardering voor het vaderland en eigen verleden aan te wakkeren hoef je helemaal niet de kant van ras op. Maar het is mens eigen om dit soort dingen te doen; miljarden mensen die goede dingen halen uit bijv. de thora, bijbel en de koran terwijl dat mijn inziens ook verwerpelijke ideologieën zijn. Alleen is het minder taboe om goede dingen uit die religies te halen dan om goede dingen te halen uit extreem-rechts maar in feite is het net zo onnodig.
Terwijl religie uitgebreid beschermd wordt door de wet.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  zondag 31 maart 2019 @ 12:49:38 #213
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185947510
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

En nog genoeg zetels weg te halen bij VVD, PVV, SP en D66. Alleen jammer dat de Tweede Kamer verkiezingen nog zo ver weg zijn.
Ja lekker zetels bij SP afsnoepen om daarna kneiterrechts beleid te voeren. Minimumloon afschaffen enzo.
De PVV strategie
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185947634
Op zich wel interessant: bij de verkiezingen in 2002 haalden VVD, CDA en LPF samen 93 zetels. Bij de verkiezingen van 2012 haalden VVD, CDA en PVV samen 76 zetels. Bij deze peiling, die nog iets rechtser uitvalt dan de afgelopen PS-verkiezingen, zouden VVD, CDA, FvD en de PVV samen tot 73 komen.

edit: en bij de laatste Kamerverkiezingen kwamen deze vier partijen samen nog tot 74. Miniem verschil, maar van een verschuiving naar rechts is dus geenszins sprake.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 13:10:08 ]
pi_185947638
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja lekker zetels bij SP afsnoepen om daarna kneiterrechts beleid te voeren. Minimumloon afschaffen enzo.
De PVV strategie
Laatst nog een verhaal gelezen van een voormalig SP-er die nu FvD stemt. Was dat niet in dit topic? Zullen er vast meer zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185947858
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:58 schreef Jigzoz het volgende:
Op zich wel interessant: bij de verkiezingen in 2002 haalden VVD, CDA en LPF samen 93 zetels. Bij de verkiezingen van 2012 haalden VVD, CDA en PVV samen 76 zetels. Bij deze peiling, die nog iets rechtser uitvalt dan de afgelopen PS-verkiezingen, zouden VVD, CDA, FvD en de PVV samen tot 73 komen.
Terwijl CDA langzaam iets naar links lijkt op te schuiven, dichter naar de CU. Zeker als De Jonge de volgende lijsttrekker zou worden.

Je vergeet wel de SGP, links heeft nog geen meerderheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185947942
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Terwijl CDA langzaam iets naar links lijkt op te schuiven, dichter naar de CU. Zeker als De Jonge de volgende lijsttrekker zou worden.

Je vergeet wel de SGP, links heeft nog geen meerderheid.
Goed, tel die een of twee zetels van de SGP erbij op.

En nee, links heeft zeker geen meerderheid. Nooit gehad ook, bij mijn weten. Ik kan me een peiling herinneren waarin PvdA/GL/SP samen heel even op iets meer dan 75 zetels stonden, maar voor de rest is links altijd relatief klein geweest. Vandaar dat we dan ook uitsluitend (centrum) rechtse kabinetten hebben gehad.
  zondag 31 maart 2019 @ 13:20:09 #218
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185948017
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed, tel die een of twee zetels van de SGP erbij op.

En nee, links heeft zeker geen meerderheid. Nooit gehad ook, bij mijn weten. Ik kan me een peiling herinneren waarin PvdA/GL/SP samen heel even op iets meer dan 75 zetels stonden, maar voor de rest is links altijd relatief klein geweest. Vandaar dat we dan ook uitsluitend (centrum) rechtse kabinetten hebben gehad.
In 1998, voor Fortuyn, was links wel veel groter.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:23:22 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948062
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:07 schreef capricia het volgende:
Peilingen De Hond:
[ afbeelding ]

FvD grootste. PVV, nu tweede, zakt naar 9 zetels.
Is alweer hard op weg naar een stabiele 4-partijen meerderheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 31 maart 2019 @ 13:24:32 #220
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185948078
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed, tel die een of twee zetels van de SGP erbij op.

En nee, links heeft zeker geen meerderheid. Nooit gehad ook, bij mijn weten.
Er is nogal een gebrekkig besef van de geschiedenis. Dit past daar ook bij:

https://twitter.com/MarceltenHooven/status/1112271115584487424
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:26:16 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948100
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe groot FvD ook wordt, er is onmogelijk een meerderheid mee te vormen. Tenzij er écht enorme verschuivingen plaatsvinden. Zeventig zetels voor FvD en zes voor de PVV of zo.
En dit weet je zonder enig bewijs?

Laten we eerst even de komende twee jaar afwachten voor we dit soort belachelijke aannames doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185948132
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Is alweer hard op weg naar een stabiele 4-partijen meerderheid.
Welke dan? VVD, CDA, GL en PvdA hebben nog geen meerderheid, hoor.

Het zijn wel nog maar 8 zeteltjes, in een strijd om de grootste worden kan dat inderdaad misschien wel worden ingelopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:31:12 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948179
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Welke dan? VVD, CDA, GL en PvdA hebben nog geen meerderheid, hoor.

Het zijn wel nog maar 8 zeteltjes, in een strijd om de grootste worden kan dat inderdaad misschien wel worden ingelopen.
:O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185948214
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:O
Welke 4 partijen bedoel je dan?


Oh wacht, je wil CDA en PVV in 1 kabinet zetten... de kans dat CDA met de PvdD gaat samenwerken of D66 met de SGP lijkt me eerlijk gezegd minstens net zo groot... sorry, die optelsom had ik dus niet gemaakt (wel FvD, VVD, CDA, maar dat zijn geen 4 partijen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:34:41 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948242
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Welke 4 partijen bedoel je dan?
Ik zei 'hard op weg', niet 'we hebben'.

En verder is het niet zo ingewikkeld om te zien wat minimaal 3 partijen zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:35:02 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948247
En doe niet zo kinderachtig
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185948270
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zei 'hard op weg', niet 'we hebben'.

En verder is het niet zo ingewikkeld om te zien wat minimaal 3 partijen zijn.
WELKE 4 PARTIJEN DAN?!?!
pi_185948317
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:35 schreef Nattekat het volgende:
En doe niet zo kinderachtig
Het is niet kinderachtig. Een optelsom met PVV en CDA samen heeft geen meerwaarde, dat gaat die partij nooit meer doen. Ik zeg niet dat FvD, VVD, CDA helemaal onmogelijk is (hangt er van af hoe het FvD gaat bijdraaien naar een realistischer programma), maar met de PVV kan gewoon echt niet. Dat weet iedereen die de politiek een heel klein beetje volgt.

Dus die optelsom had ik ook niet gemaakt, ik ging er vanuit dat de FvDstemmer hoopt op bovengenoemd 3 partijenkabinet. Maar jij noemde 4 partijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:43:33 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948358
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is niet kinderachtig. Een optelsom met PVV en CDA samen heeft geen meerwaarde, dat gaat die partij nooit meer doen. Ik zeg niet dat FvD, VVD, CDA helemaal onmogelijk is (hangt er van af hoe het FvD gaat bijdraaien naar een realistischer programma), maar met de PVV kan gewoon echt niet. Dat weet iedereen die de politiek een heel klein beetje volgt.

Dus die optelsom had ik ook niet gemaakt, ik ging er vanuit dat de FvDstemmer hoopt op bovengenoemd 3 partijenkabinet. Maar jij noemde 4 partijen.
Waar haal je überhaupt de PVV vandaan? Zowel GL als PvdA zijn ook gewoon nog beschikbaar.

En wederom: ik zei niet dat we er al zijn, slechts dat we hard op weg zijn. Het is toch al een hele verbetering tov 6 partijen nodig hebben voor überhaupt een meerderheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185948370
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar haal je überhaupt de PVV vandaan? Zowel GL als PvdA zijn ook gewoon nog beschikbaar.

En wederom: ik zei niet dat we er al zijn, slechts dat we hard op weg zijn. Het is toch al een hele verbetering tov 6 partijen nodig hebben voor überhaupt een meerderheid.
GL en PvdA gaan echt niet met een rechts blok in zee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:46:07 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948389
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

GL en PvdA gaan echt niet met een rechts blok in zee.
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:43 schreef Nattekat het volgende:
En wederom: ik zei niet dat we er al zijn, slechts dat we hard op weg zijn. Het is toch al een hele verbetering tov 6 partijen nodig hebben voor überhaupt een meerderheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185948410
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Welke 4 partijen bedoel je dan?


Oh wacht, je wil CDA en PVV in 1 kabinet zetten... de kans dat CDA met de PvdD gaat samenwerken of D66 met de SGP lijkt me eerlijk gezegd minstens net zo groot... sorry, die optelsom had ik dus niet gemaakt (wel FvD, VVD, CDA, maar dat zijn geen 4 partijen).
CDA gaat echt niet nóg eens een samenwerking aan met de PVV, laat staan met FvD.

De enige mogelijkheid is een redelijk breed centrumkabinet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:48:49 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948423
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

CDA gaat echt niet nóg eens een samenwerking aan met de PVV, laat staan met FvD.

De enige mogelijkheid is een redelijk breed centrumkabinet.
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dit weet je zonder enig bewijs?

Laten we eerst even de komende twee jaar afwachten voor we dit soort belachelijke aannames doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185948446
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]


[..]

Ik ga niet happen.
pi_185948450
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

CDA gaat echt niet nóg eens een samenwerking aan met de PVV, laat staan met FvD.

De enige mogelijkheid is een redelijk breed centrumkabinet.
FvD zou nog kunnen, hangt er van af hoe die gaan bijdraaien. Ze zijn op veel punten nog duidelijk zoekende (eerst pro-energietransitie, daarna tegen, eerst pro-nexit, nu alleen pro-nexitreferendum en als het aan 1 van de oprichters ligt alleen in het uiterste geval). Er is een mogelijkheid dat het nog een partij zal worden maar mee valt samen te werken. Ze vallen in elk geval geen mensen aan op basis van hun geloof, het grootste bezwaar van het CDA tegen de PVV.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:51:28 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948458
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ga niet happen.
Op een politiek forum mogen we feiten verwachten, geen ononderbouwde aannames.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 31-03-2019 19:52:41 ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185948486
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hou dan gewoon je klep dicht. Op een politiek forum mogen we feiten verwachten, geen ononderbouwde aannames.
Gedraag je anders even een heel klein beetje fatsoenlijk.
pi_185948495
De feiten zijn dat zolang Baudet te pas en te onpas blijft roepen wie er ontslagen of afgezet moet worden niet met hem valt samen te werken.
Als jij de niet onderbouwde aanname doet dat hij in de toekomst wel tot tien leert tellen als iemand hem tegenspreekt, dan moet je niet anderen verwijten dat zij anders aannemen.
pi_185948510
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

FvD zou nog kunnen, hangt er van af hoe die gaan bijdraaien. Ze zijn op veel punten nog duidelijk zoekende (eerst pro-energietransitie, daarna tegen, eerst pro-nexit, nu alleen pro-nexitreferendum en als het aan 1 van de oprichters ligt alleen in het uiterste geval). Er is een mogelijkheid dat het nog een partij zal worden maar mee valt samen te werken. Ze vallen in elk geval geen mensen aan op basis van hun geloof, het grootste bezwaar van het CDA tegen de PVV.
Nee, dat geloof ik niet. Ideologisch staat FvD zo verschrikkelijk veel verder af van het CDA dan de PVV. No way dat ze dat gaan doen. Dat zou echt politieke zelfmoord zijn.
pi_185948535
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik niet. Ideologisch staat FvD zo verschrikkelijk veel verder af van het CDA dan de PVV. No way dat ze dat gaan doen. Dat zou echt politieke zelfmoord zijn.
Het is ook niet mijn eerste aanname voor een kabinet uit deze peiling, maar wel de enige kans voor het FvD denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185948570
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is ook niet mijn eerste aanname voor een kabinet uit deze peiling, maar wel de enige kans voor het FvD denk ik.
De enige kans voor FvD is de combinatie PVV/VVD. Hoogstens met de SGP erbij, maar that's it. Die combinatie haalt nog lang geen meerderheid. Komt er niet eens bij in de buurt.
pi_185948576
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:50 schreef Hanca het volgende:

FvD zou nog kunnen, hangt er van af hoe die gaan bijdraaien.
Wat dat betreft zijn de PS wel een aardige eerste indicatie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_185948591
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De enige kans voor FvD is de combinatie PVV/VVD. Hoogstens met de SGP erbij, maar that's it. Die combinatie haalt nog lang geen meerderheid. Komt er niet eens bij in de buurt.
Denk niet dat de VVD dat doet zonder CDA. Dan zijn ze hun "het redelijke geluid op rechts" positie kwijt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185948637
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Denk niet dat de VVD dat doet zonder CDA. Dan zijn ze hun "het redelijke geluid op rechts" positie kwijt.
Dat komt er nog eens bij ja.

Hoe dan ook: een FvD-kabinet gaat er voorlopig echt niet van komen, tenzij er echt enorme verschuivingen gaan plaatsvinden.
pi_185948666
Meest waarschijnlijk met deze peiling: VVD, CDA, GL en 2 uit PvdA, D66 en CU.

GL, CDA, PvdA, D66, CU (voor als VVD te moeilijk doet en iets meer waarschijnlijk met Hugo de Jonge aan het roer bij het CDA) haalt nog lang geen meerderheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 14:07:00 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948698
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gedraag je anders even een heel klein beetje fatsoenlijk.
Hou dan gewoon je ononderbouwde aannames voor je. Op een discussieforum breng je feiten als feiten, en onderbouw je je aannames. Je doet alsof jouw mening de enige juiste is, alsof er maar één mogelijkheid is. Net zoals al die kansloze lui die het pure kwaad in de partij zien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185948714
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:07 schreef Nattekat het volgende:
Hou dan gewoon je ononderbouwde aannames voor je.
Daar ga jij niet over.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 14:10:09 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948751
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar ga jij niet over.
Dan moet je niet raar op gaan kijken als je er kritiek op krijgt. En ''dit is mijn mening, jouw mening is poep, ik heb gelijk en jij hebt er maar mee te leven"-mensen stamp ik dolgraag de grond in. Respecteer elkaar en sta open voor andere invalshoeken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185948844
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:04 schreef Hanca het volgende:
Meest waarschijnlijk met deze peiling: VVD, CDA, GL en 2 uit PvdA, D66 en CU.

GL, CDA, PvdA, D66, CU (voor als VVD te moeilijk doet en iets meer waarschijnlijk met Hugo de Jonge aan het roer bij het CDA) haalt nog lang geen meerderheid.
Daar heb je denk ik gelijk in. Ik vermoed dat het neer zal komen op het huidige kabinet met een of twee aanvullingen.
  zondag 31 maart 2019 @ 14:17:48 #250
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185948885
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar heb je denk ik gelijk in. Ik vermoed dat het neer zal komen op het huidige kabinet met een of twee aanvullingen.
Wat natuurlijk de onvrede niet weg zal nemen, misschien wel doet groeien. Want rechts beleid, waarvan de nadelen toch succesvol in de schoenen van links wordt geschoven dankzij Jinek en Telegraaf.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185948898
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat natuurlijk de onvrede niet weg zal nemen, misschien wel doet groeien. Want rechts beleid, waarvan de nadelen toch succesvol in de schoenen van links wordt geschoven dankzij Jinek en Telegraaf.
Ja, dat zal waarschijnlijk wel gebeuren, maar zie jij een alternatief?
  zondag 31 maart 2019 @ 14:19:24 #252
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185948905
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

FvD zou nog kunnen, hangt er van af hoe die gaan bijdraaien. Ze zijn op veel punten nog duidelijk zoekende (eerst pro-energietransitie, daarna tegen, eerst pro-nexit, nu alleen pro-nexitreferendum en als het aan 1 van de oprichters ligt alleen in het uiterste geval). Er is een mogelijkheid dat het nog een partij zal worden maar mee valt samen te werken. Ze vallen in elk geval geen mensen aan op basis van hun geloof, het grootste bezwaar van het CDA tegen de PVV.
Hun stemgedrag is wat telt en dat is tot nu toe gewoon sterk overlappend met VVD en PVV.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185948911
Ik zie VVD en CDA niet binnen een paar jaar een coalitie met de PVV aangaan.
Niet zolang Wilders de partijdictator is en deze islamietenhaters een beleid van discriminatie en godsdienstonderdrukking willen.
Maar VVD en CDA zullen zeker wel een regeringscoalitie met FvD proberen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 31-03-2019 14:28:12 ]
pi_185948997
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hun stemgedrag is wat telt en dat is tot nu toe gewoon sterk overlappend met VVD en PVV.
Het is vooral nogal wisselend. Baudet laat zich nogal eens overhalen voor iets wat redelijk klinkt maar het niet is. Daarom zwalkt hij nogal en stemt hij de ene keer met 50+ en de andere keer met PvdD en laatst zelfs een keer als enige met een Denkmotie mee. Een gebrek aan dossierkennis binnen de partij, lijkt dat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 31 maart 2019 @ 14:24:52 #255
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185948999
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat zal waarschijnlijk wel gebeuren, maar zie jij een alternatief?
Nee helaas niet.

Ze zullen het misschien wel met de FvD gaan proberen. Stond in de krant een heel artikel over hun stemgedrag tot nu toe.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 31 maart 2019 @ 14:28:03 #256
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_185949038
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:19 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zie VVD en CDA niet binnen een paar jaar een coalitie met de PVV aangaan.
Niet zolang Wilders de partijdictator is en deze islamietenhaters een beleid van discriminatie en godsdienstonderdrukking voorstaat.
Maar VVD en CDA zullen zeker wel een regeringscoalitie met FvD proberen.
Dan moeten ze eerst maar zien om met z'n drieën een meerderheid te krijgen, dat zie ik voorlopig ook nog niet gebeuren. Kijk gewoon naar de peilingen, bijna de helft van de (virtuele) zetelwinst van FvD komt bij de VVD vandaan, dus dat schiet ook niet echt op. :+
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_185949134
quote:
De SP zoekt een nieuw verhaal: ‘We moeten de boel weer politiek in de fik zetten’

[....]

De SP, concluderen veel aanwezige lokale afdelingshoofden, is onderdeel van het establishment geworden. Ger van Unen, lijsttrekker voor de provinciale staten in Zeeland, zag hoe Lilian Marijnissen bij het slotdebat ‘in haar mooiste jurkje’ tussen de voormannen van CDA, VVD en PvdA stond. “Thierry Baudet stond daar tegenover, met een arrogante blik op zijn gezicht.” Baudet presenteerde zich als dé tegenhanger van de bestuurlijke elite, inclusief Marijnissen.

Veel lokale SP’ers moesten met pijn in het hart toezien hoe Forum voor Democratie er met de ontevreden stemmers vandoor ging. “Mensen hebben de afgelopen verkiezingen weer massaal met de middelvinger gestemd”, zegt Daan Brandenbarg van de afdeling Groningen. “Maar wij zijn die middelvinger niet meer. Mensen die het systeem willen slopen, stemmen niet meer op een anti-kapitalistische partij.”

https://www.trouw.nl/demo(...)ik-zetten-~a91ec850/
pi_185949154
quote:
Wat wil Forum voor Democratie? Het stemgedrag van Thierry Baudet en Theo Hiddema onder de loep

Wie het stemgedrag van Thierry Baudet en Theo Hiddema in de Tweede Kamer analyseert, komt veel te weten over wat Forum voor Democratie wil. Een analyse.

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
Zoals eerder al geconcludeerd; het is best een behoorlijke kut-partij.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 14:36:20 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185949163
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:34 schreef EipNiC het volgende:

[..]

De SP is gewoon een irrelevante partij geworden. Links is kapot, dus zoeken de arbeiders nu hun heil elders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185949176
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee helaas niet.

Ze zullen het misschien wel met de FvD gaan proberen. Stond in de krant een heel artikel over hun stemgedrag tot nu toe.
Daarom dat het voor GL en PvdA ook zwaar onverstandig zou zijn dit kabinet te laten vallen in de Eerste Kamer (ik weet dat dat niet kan, maar ik bedoel niet meewerken zodat het kabinet niks meer kan en valt). Ze moeten met minstens 3 van de 4 daarna weer een kabinet vormen, dan helpt een ruzie daar vlak voor niet, ook niet qua geloofwaardigheid. En ze lopen het risico op toch een FvD kabinet krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 14:40:37 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185949230
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:35 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Zoals eerder al geconcludeerd; het is best een behoorlijke kut-partij.
Het is een rechtse partij die ook nog eens rechts stemt dus. Weten we dat ook weer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185949263
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee helaas niet.

Ze zullen het misschien wel met de FvD gaan proberen. Stond in de krant een heel artikel over hun stemgedrag tot nu toe.
Het CDA en de VVD bedoel je? Of ook andere regeringspartijen?
pi_185949269
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een rechtse partij die ook nog eens rechts stemt dus. Weten we dat ook weer.
Het is een partij die voor groei, groei en asfalt stemt maar tegelijkertijd een anti-massamigratie verhaaltje ophangt. Hoe rijm jij dat met elkaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 14:43:17 ]
pi_185949297
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hou dan gewoon je klep dicht. Op een politiek forum mogen we feiten verwachten, geen ononderbouwde aannames.
Gooi er dan ook niet van die idiote posts in waarin je beweert hard op weg te zijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 14:45:48 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185949306
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:43 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het is een partij die voor groei, groei en asfalt stemt maar tegelijkertijd een anti-massamigratie verhaaltje ophangt. Hoe rijm jij dat met elkaar?
Waarom is massa-immigratie noodzakelijk voor groei? Dat levert uiteindelijk meer problemen op dan het oplost.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185949323
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom is massa-immigratie noodzakelijk voor groei? Dat levert uiteindelijk meer problemen op dan het oplost.
Hoe wil je bv Schiphol laten groeien zónder?
pi_185949334
thierrybaudet twitterde op zondag 31-03-2019 om 14:37:27 Framers, duiders, complotdenkers, boreaal-exegeten, gespeeld-bezorgden of verwarden! In dit interview vertel ik op rustige wijze over mijn ideeën. Het is ook een optie om gewoon te kijken wat ik zelf zeg ipv steeds in het wilde weg te hinein-interpreteren. https://t.co/spjfcbqJ5q reageer retweet
:)
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 14:50:34 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185949390
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoe wil je bv Schiphol laten groeien zónder?
Vooralsnog heeft Schiphol nog weinig problemen met vacatures gevuld krijgen. En tussen geen immigratie en massa-immigratie zit gelukkig ook nog heel veel grijs gebied.

Nu is het vooral de bouw die problemen heeft, en dat is te danken aan de economische crisis. Veel Nederlanders hebben hun heil elders gezocht toen de bouw op zijn rug lag.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185949399
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Vooralsnog heeft Schiphol nog weinig problemen met vacatures gevuld krijgen.
Hoe denk je dat dat komt? :')! Vooralsnog doen we aan massamigratie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 14:51:25 ]
  zondag 31 maart 2019 @ 14:53:28 #270
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185949438
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een rechtse partij die ook nog eens rechts stemt dus. Weten we dat ook weer.
Een tijdje terug ontkende je nog ten stelligste dat het een rechtse partij is. Ik wil die posts er wel bij pakken. Daar maakte toen o.a. Ryon gehakt van.

Verder is het plaatsen van Lilian te midden van VVD en CDA natuurlijk een truuk van RTL/NOS geweest en niet haar eigen keuze.

RTL houdt net zo lief een 'premiersdebat' met enkel rechtse partijen. Heel manipulatief allemaal, de horse race.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 31 maart 2019 @ 14:54:24 #271
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185949454
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het CDA en de VVD bedoel je? Of ook andere regeringspartijen?
CDA en VVD ja. Ook nog wel SGP. De rest niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 14:55:01 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185949462
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:51 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoe denk je dat dat komt? :')! Vooralsnog doen we aan massamigratie.
Op Schiphol valt het echt wel mee. En waarom massa-immigratie? Waarom niet gewoon gecontroleerde immigratie waarbij de huizenmarkt niet nog verder kapot gaat?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185949476
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een tijdje terug ontkende je nog ten stelligste dat het een rechtse partij is. Ik wil die posts er wel bij pakken. Daar maakte toen o.a. Ryon gehakt van.

Verder is het plaatsen van Lilian te midden van VVD en CDA natuurlijk een truuk van RTL/NOS geweest en niet haar eigen keuze.

RTL houdt net zo lief een 'premiersdebat' met enkel rechtse partijen. Heel manipulatief allemaal, de horse race.
Nattekat heeft doorgaans geen flauw idee, die lult maar wat in de rondte.
pi_185949479
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:47 schreef Doublepain het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 31-03-2019 om 14:37:27 Framers, duiders, complotdenkers, boreaal-exegeten, gespeeld-bezorgden of verwarden! In dit interview vertel ik op rustige wijze over mijn ideeën. Het is ook een optie om gewoon te kijken wat ik zelf zeg ipv steeds in het wilde weg te hinein-interpreteren. https://t.co/spjfcbqJ5q reageer retweet
:)
"Het is ook een optie om gewoon te kijken wat ik zelf zeg ipv steeds in het wilde weg te hinein-interpreteren."

Misschien moet Baudet even verteld worden dat die interpretaties door zijn hypervage taalgebruik veroorzaakt worden. Als je die hoogdravende nonsens niet interpreteert, dan is er vrijwel geen inhoud over.
  zondag 31 maart 2019 @ 16:17:21 #275
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185950849
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:47 schreef Doublepain het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 31-03-2019 om 14:37:27 Framers, duiders, complotdenkers, boreaal-exegeten, gespeeld-bezorgden of verwarden! In dit interview vertel ik op rustige wijze over mijn ideeën. Het is ook een optie om gewoon te kijken wat ik zelf zeg ipv steeds in het wilde weg te hinein-interpreteren. https://t.co/spjfcbqJ5q reageer retweet
:)
https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/
pi_185950998
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Het is ook een optie om gewoon te kijken wat ik zelf zeg ipv steeds in het wilde weg te hinein-interpreteren."

Misschien moet Baudet even verteld worden dat die interpretaties door zijn hypervage taalgebruik veroorzaakt worden. Als je die hoogdravende nonsens niet interpreteert, dan is er vrijwel geen inhoud over.
Er is niets vaag aan zijn taalgebruik. Zijn retoriek is fascistisch.
pi_185951072
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 16:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is niets vaag aan zijn taalgebruik. Zijn retoriek is fascistisch.
Zo kun je dat ook zien, maar hij er vervolgens over klaagt dat mensen hem verkeerd interpreteren, dan lijkt het me overduidelijk hoe hij dat in de toekomst kan voorkomen.
pi_185951156
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 16:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo kun je dat ook zien, maar hij er vervolgens over klaagt dat mensen hem verkeerd interpreteren, dan lijkt het me overduidelijk hoe hij dat in de toekomst kan voorkomen.
Als de bal constant naast schiet, kun je ook beweren dat de scheidsrechters je schot verkeerd interpreteren. Ook zou je kunnen oefenen aan je schot.
pi_185951264
JoelSerphos twitterde op zondag 31-03-2019 om 15:47:33 “We represent a political philosophy that is fundamentally opposed to the principles of the French Revolution”, aldus @thierrybaudet. Ik vind het eng. https://t.co/zHByDOvmyR reageer retweet
Tegen de vrije samenleving. Wat een rare man is het toch ook. En zegt steeds raardere dingen.
pi_185951343
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 16:36 schreef ikbenrond het volgende:
JoelSerphos twitterde op zondag 31-03-2019 om 15:47:33 “We represent a political philosophy that is fundamentally opposed to the principles of the French Revolution”, aldus @:thierrybaudet. Ik vind het eng. https://t.co/zHByDOvmyR reageer retweet
Tegen de vrije samenleving. Wat een rare man is het toch ook. En zegt steeds raardere dingen.
Ik denk dat de achterban dat vrij weinig interesseert. Die volgt de sekteleider blind.
pi_185951997
Bannon (ook) over Baudet in interview met David de Jong voor zijn nog te verschijnen boek.

quote:
Trumps voormalig 'chief strategist': 'Baudet is een populistischer versie van Geert'
Steve Bannon ontfermt zich nu over rechts-populisten over de hele wereld. Geert Wilders kent hij goed, en ook Thierry Baudet zal hij 'zeker ontmoeten', zegt hij. 'Wat er bij jullie is gebeurd is een graadmeter voor de Europese verkiezingen', stelt de ex-rechterhand van Donald Trump.

De bodyguard van Steve Bannon is een Britse oud-militair en -bokser. Hij vangt de verslaggever op in de lobby van een van Rome's duurste hotels. Breedsprakig is hij niet, maar hij wil wel kwijt dat Bannon, oud-chief strategist van Donald Trump, 'een fontein van wijsheid' is.

De 65-jarige 'fontein' ontvangt geheel in het zwart gekleed op het zonnige terras van zijn penthouse-kamer op de zesde verdieping. Eerst zitten zijn drie assistenten nog om hem heen, constant bezig met hun telefoon, maar zodra het interview begint gaan ze weg. Uit zijn eerste woorden blijkt dat Bannon uitstekend op de hoogte is van de uitslag van de Nederlandse Provinciale Staten-verkiezingen van vorige week. Met een brede glimlach: 'Wow, what an upset!' En dan: 'Baudet is een populistischer versie van Geert.'

Het is overduidelijk bedoeld als compliment.

Goeroe
Hoe populistischer hoe beter, in Bannon’s optiek. De man die voor hij Trump het Witte Huis in loodste (zo ziet Bannon dat althans zelf) Goldman Sachs-bankier, filmproducent en boegbeeld van de ultranationalistische website Breitbart was, ambieert nu de goeroe van het wereldwijde rechts-populisme te worden. Bannon tracht een wereldwijde 'populistisch-nationalistische' beweging aan te sturen die hij kortweg 'The Movement' heeft gedoopt. Europa, Azië, Zuid-Amerika, Noord-Amerika: bijna elke week vliegt hij naar een ander continent om kandidaten te adviseren.

Deze week is hij in Rome, waar hij naar eigen zeggen vertegenwoordigers van acht tot tien populistische partijen van over heel Europa ontmoet in de aanloop naar de Europese verkiezingen van 23 tot 26 mei. 'Waar ik het beste in ben is met leiders van deze organisaties praten in groepen van 25 tot 50 mensen. Het belangrijkste is hen te enthousiasmeren, hen het geloof te geven dat ze kunnen winnen. Ik geef ze de peptalk die ik destijds aan Trump gaf. Mensen zijn enthousiast en zien een pad naar een indrukwekkende overwinning bij de Europese Parlementsverkiezingen in mei.'

Nee, Bannon heeft Thierry Baudet nog niet ontmoet. Een half jaar geleden zou hij naar Nederland komen - overigens niet per se voor Baudet. Het ging niet door. 'Mensen om Baudet heen hebben met ons gepraat. Zij weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Ik voelde dat hun beweging er aan zat te komen. Ze hadden momentum.'

Wilders te 'one-issue'
Bannon linkt het succes van het Forum voor Democratie ook aan het falen van Wilders. 'Geert, die ik goed ken, is een soort cultfiguur in de Verenigde Staten. Maar hij is eigenlijk niet zo nationalistisch en populistisch. Hij heeft het alleen nog maar over de islam en de jihad, en is zo een beetje een one-issue-politicus geworden. Bij Baudet zie je een echt populistisch-nationalistisch alternatief. Geert is fantastisch, en heeft zeer belangrijk voorwerk gedaan in Nederland, maar de electorale landverschuiving van vorige week laat zien dat het niet meer alleen over één onderwerp gaat.'

De man die zeer weinig opheeft met de EU glimlacht wederom: 'Als je een graadmeter wilt zien voor wat er gaat gebeuren bij de Europese Parlementsverkiezingen: kijk naar Nederland, waarschijnlijk het meest pro-EU-land van de hele groep. Het is ongelooflijk. Als ik Brussel was, zou ik heel nerveus zijn. De verkiezingsuitslag in uw land laat zien: populisme is als een zomerstorm, het kan uit het niets verschijnen. Plotseling zijn mensen waar men eerst niet op lette van groot belang.'

Als voorbeelden noemt hij de nieuwe Braziliaanse president Jair Bolsonaro en de Italiaanse vice-premier namens Lega Matteo Salvini, maar ook de welbespraakte Alexandria Ocasio-Cortez, met haar 29 jaar het jongste vrouwelijke lid ooit van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden voor de Democratische Partij.

Voor Bannon blijkt populisme niet per se gelieerd aan rechts, maar eigenlijk aan alles wat aandacht trekt.

Beto O'Rourke als voorbeeld
Hij houdt van spektakel, en roemt dan ook de kracht van sociale media in de moderne politiek. Hij noemt niet de man die hem in 2017 ruw het Witte Huis uitwerkte, maar Beto O’Rourke. Deze onbekende Democraat verloor bij de laatste Senaatsverkiezingen slechts nipt van de zittende Texaanse senator Ted Cruz, na een effectieve digitale campagne gericht op jonge kiezers en kleine donoren. O’Rourke wordt nu gezien als een van de sterren van de Democraten en wil in 2020 president van de VS worden.

Bannon: 'Door de sociale media volgen mensen de politiek en het nieuws intensiever dan ooit. Dat versterkt de democratie.' Wat hij onvermeld laat is dat de Amerikaanse samenleving en media meer gepolariseerd zijn dan ooit. Het misbruik van sociale media, bijvoorbeeld tijdens de presidentsverkiezingen van 2016, is daar mede debet aan. Bannon en Trump verspreidden gretig rechts-nationalistische ideeën en allerhande complottheorieën en doen dat nog steeds. Maar kritiek daarop laat Bannon steevast van zich afglijden.

Jair Bolsonaro is een voorstander van martelingen, verheerlijkt de voormalige militaire dictatuur in Brazilië en zei: 'Ik heb liever dat mijn zoon sterft dan dat hij homo is'. Maar Bannon zegt: 'Bolsonaro is een paratrooper. Hij is provocatief, maar nu hij regeert probeert hij zijn toon te matigen.' Vooralsnog is de Braziliaanse president niet op een gematigder toon te betrappen. Een van zijn zoons leidt inmiddels Bannons populistische netwerk in Zuid-Amerika.

Het Mueller-rapport
Als strateeg van Donald Trump maakte Bannon mee dat speciaal aanklager Robert Mueller een onderzoek startte naar Trump en zijn entourage. Voor de president het meest belangrijk: Mueller heeft besloten om hem niet te vervolgen voor samenzwering met Rusland. Bannon zegt te verwachten dat Trump nu 'vol in de aanval' gaat. 'Als hij de komende maanden niet te beschadigd uit de nog lopende parlementaire onderzoeken komt, gaat hij in 2020 met nog grotere afstand winnen dan wij in 2016 hebben gedaan.'

De president zette Bannon in augustus 2017 aan de kant na conflicten met Trumps schoonzoon en adviseur Jared Kushner. Wat als Trump 'vergeven en vergeten' zegt en hem vraagt te helpen bij zijn herverkiezingscampagne? Die campagne loopt al, en hij loopt goed, constateert Bannon. 'Bovendien heb ik te veel te doen. Ik ga naar Brazilië, India en Japan. Ik moet deze beweging verder uitbouwen.'

Bannon is ook van plan snel Nederland te bezoeken, zegt hij. 'Geert wil al een tijd dat ik naar Nederland kom, maar ik moet een plek in mijn agenda vinden.' Op de vraag of hij nu niet eerst Baudet wil ontmoeten, lacht Bannon weer: 'Oh, hem ga ik zeker ontmoeten.'

Dat zou dan niet stroken met wat FvD daar in oktober 2018 over zei in NRC Handelsblad. 'Er komt geen afspraak. Wij hebben geen Amerikaanse organisatie nodig om ons te ontwikkelen.' Nu onthoudt Baudets partij zich van commentaar.

De PVV reageert wel, ultrakort. Wilders te 'one-issue' en minder populistisch en minder nationalistisch dan Baudet? PVV-woordvoerder Sebastiaan Kruis: 'Klopt niks van.'


@FD
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_185955239
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 16:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat de achterban dat vrij weinig interesseert. Die volgt de sekteleider blind.
sowieso tot de dood!
pi_185955283
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 18:54 schreef Doublepain het volgende:

[..]

sowieso tot de dood!
That's the spirit!
pi_185955466
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 18:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

That's the spirit!
ja toch
pi_185955521
Ach, laten we vooral ook niet teveel waarde hechten aan de opkomst van het FvD. Ja, Baudet verdient een compliment, maar uiteindelijk gaat vooral om het uitruilen van zetels aan de rechterzijde van het politieke spectrum. Zie wat er met de PVV gebeurt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 31 maart 2019 @ 19:04:50 #287
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_185955523
https://thinkprogress.org(...)acists-34b34726f623/

Taylor mag de Schengenzone niet meer in. Zielig voor Baudet, kan die niet meer gezellig bijkletsen
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_185955734
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, laten we vooral ook niet teveel waarde hechten aan de opkomst van het FvD. Ja, Baudet verdient een compliment, maar uiteindelijk gaat vooral om het uitruilen van zetels aan de rechterzijde van het politieke spectrum. Zie wat er met de PVV gebeurt.
Ik zie mezelf nog wel VVD stemmen, maar van het FvD moet ik niks hebben. Miljoen keer liever VVD dan FvD. Maar de VVD verliest wel aan het FvD, daarom is het zorgwekkend
  zondag 31 maart 2019 @ 19:20:12 #289
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185955885
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:14 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Ik zie mezelf nog wel VVD stemmen, maar van het FvD moet ik niks hebben. Miljoen keer liever VVD dan FvD. Maar de VVD verliest wel aan het FvD, daarom is het zorgwekkend
De VVD is ook met de jaren veel en veel rechtser geworden.

https://www.groene.nl/art(...)s-verder-naar-rechts

Hun afbraak en kleptocratie beleid en figuren als Dijkhoff en Blok (die voor een besloten publiek hun masker laten vallen, en hun werkelijke racistische motieven laten zien) hebben dit monster gemaakt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 31 maart 2019 @ 19:31:32 #290
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185956151
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185956707
quote:
Ja, goede column had hem vanmorgen al gelezen. Al zal dat allemaal weer als flauwekul hier worden afgedaan door de heren die zich liever bezighouden met alternatieve feiten. De reacties op die twitter die je post zijn ook veelzeggend en tonen goed aan hoe verkankerd social media tegenwoordig is.
pi_185956805
quote:
Wel mooi dat zowel links (Leo Lucassen) als rechts (Jan van de Beek) in het publieke debat zo'n statistieken-mannetje hebben die hart tegen hart gaan en ook nog eens enorm op elkaar lijken _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185956944
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, goede column had hem vanmorgen al gelezen. Al zal dat allemaal weer als flauwekul hier worden afgedaan door de heren die zich liever bezighouden met alternatieve feiten. De reacties op die twitter die je post zijn ook veelzeggend en tonen goed aan hoe verkankerd social media tegenwoordig is.
Welke feiten in het meningen-stukje leggen uit waarom er geen spraken is van de subjectieve term 'massa-migratie'?
  zondag 31 maart 2019 @ 20:11:15 #295
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185956997
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, goede column had hem vanmorgen al gelezen. Al zal dat allemaal weer als flauwekul hier worden afgedaan door de heren die zich liever bezighouden met alternatieve feiten. De reacties op die twitter die je post zijn ook veelzeggend en tonen goed aan hoe verkankerd social media tegenwoordig is.
Ja mee eens. De maatschappij is enorm verhard.

Dat zie je ook bij zaken als dit:

https://www.npostart.nl/KN_1705615

Is dat dan ook de vermaledijde linkse en vrije opvoeding en vorming?

Grappig genoeg bepleiten 'experts' dus naar een terugkeer van de situatie in de jaren 60 en 70. Toen grappig genoeg Nederland veel meer voorstelde in de internationale sportwereld...

Uiterst schizofreen allemaal.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 31 maart 2019 @ 20:15:27 #296
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185957093
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Wel mooi dat zowel links (Leo Lucassen) als rechts (Jan van de Beek) in het publieke debat zo'n statistieken-mannetje hebben die hart tegen hart gaan en ook nog eens enorm op elkaar lijken _O-
Met als verschil dat één van hen het zo bont maakt dat zelfs De Telegraaf het soms te veel wordt

https://jalta.nl/binnenla(...)-op-jan-van-de-beek/

Meer inhoudelijk:

http://sargasso.nl/het-on(...)van-jan-van-de-beek/

Maar goed, dat krijg je natuurlijk vanzelf bij de vermarkting en hoerering van de wetenschap, waar wetenschap te koop is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185957589
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, goede column had hem vanmorgen al gelezen. Al zal dat allemaal weer als flauwekul hier worden afgedaan door de heren die zich liever bezighouden met alternatieve feiten. De reacties op die twitter die je post zijn ook veelzeggend en tonen goed aan hoe verkankerd social media tegenwoordig is.
Hij is vooral zichzelf moed aan het inpraten lijkt het. Maanden zijn ze met zijn allen bezig geweest met dergelijke slappe verhaaltjes in hun campagne tegen het FvD en de kiezer trapte er niet in, en deze meneer denkt laat ik er nog een schepje van hetzelfde bovenop doen, dat maakt vast indruk.

Mensen zijn niet gek. Ze zien massa-immigratie, ze horen sommige politici wél openlijk dat bepleiten met al zijn zegeningen en het tenminste niet bagatelliseren, en ze zien dat het helemaal niet goed gaat. Dat gaat echt niet weg als het beleid niet verandert, het gaat ook beslissend voor hun stem blijven want het is veel existentieler dan koopkrachtplaatjes en genderongein.

quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, laten we vooral ook niet teveel waarde hechten aan de opkomst van het FvD. Ja, Baudet verdient een compliment, maar uiteindelijk gaat vooral om het uitruilen van zetels aan de rechterzijde van het politieke spectrum. Zie wat er met de PVV gebeurt.
Dat PVV-effect moet voor het grootste deel nog komen. Tel dat maar vast bij het FvD op, plus nog meer van VVD, CDA en SP. Dat wordt een belangrijke politieke factor voor nog vele decennia, terwijl de oplossing zo simpel is. Stop met de rotzooi van de globalisering en het winstbejag van het grootbedrijf bij de burger over de schutting te gooien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185957647
Wat zijn nou de grootste punten waar men over valt bij Forum voor Democratie? Waarom zijn mensen zo negatief over de partij en de kiezers?
pi_185957748
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:37 schreef Odaiba het volgende:
Wat zijn nou de grootste punten waar men over valt bij Forum voor Democratie? Waarom zijn mensen zo negatief over de partij en de kiezers?
In willekeurige volgorde:
- Het gedweep met racistische ideeën;
- De wetenschapsontkenning;
- Het complotdenken;
- De neigingen naar fascisme.

En dan nog wat andere zaken zoals dat lerarenmeldpunt, de aanvallen op de gelijkwaardigheid van mensen, de afkeer van wat daar 'ondermijnende kunst' wordt genoemd, enzovoort.

Dan de afkeer van de kiezer: welke debiel stemt er in godsnaam op zo'n partij?
  zondag 31 maart 2019 @ 20:42:05 #300
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185957751
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat PVV-effect moet voor het grootste deel nog komen. Tel dat maar vast bij het FvD op, plus nog meer van VVD, CDA en SP. Dat wordt een belangrijke politieke factor voor nog vele decennia, terwijl de oplossing zo simpel is. Stop met de rotzooi van de globalisering en het winstbejag van het grootbedrijf bij de burger over de schutting te gooien.
Dat gaat echt niet stoppen met die partijen.

Partijen van Republikeins snit zijn er altijd heel goed in om oppositie tegen eigen beleid te voeren.

De enige twee keren dat de migratie daadwerkelijk een halt werd toegeroepen was onder premier Den Uyl en Kok.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')