WELKE 4 PARTIJEN DAN?!?!quote:Op zondag 31 maart 2019 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei 'hard op weg', niet 'we hebben'.
En verder is het niet zo ingewikkeld om te zien wat minimaal 3 partijen zijn.
Het is niet kinderachtig. Een optelsom met PVV en CDA samen heeft geen meerwaarde, dat gaat die partij nooit meer doen. Ik zeg niet dat FvD, VVD, CDA helemaal onmogelijk is (hangt er van af hoe het FvD gaat bijdraaien naar een realistischer programma), maar met de PVV kan gewoon echt niet. Dat weet iedereen die de politiek een heel klein beetje volgt.quote:
Waar haal je überhaupt de PVV vandaan? Zowel GL als PvdA zijn ook gewoon nog beschikbaar.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is niet kinderachtig. Een optelsom met PVV en CDA samen heeft geen meerwaarde, dat gaat die partij nooit meer doen. Ik zeg niet dat FvD, VVD, CDA helemaal onmogelijk is (hangt er van af hoe het FvD gaat bijdraaien naar een realistischer programma), maar met de PVV kan gewoon echt niet. Dat weet iedereen die de politiek een heel klein beetje volgt.
Dus die optelsom had ik ook niet gemaakt, ik ging er vanuit dat de FvDstemmer hoopt op bovengenoemd 3 partijenkabinet. Maar jij noemde 4 partijen.
GL en PvdA gaan echt niet met een rechts blok in zee.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar haal je überhaupt de PVV vandaan? Zowel GL als PvdA zijn ook gewoon nog beschikbaar.
En wederom: ik zei niet dat we er al zijn, slechts dat we hard op weg zijn. Het is toch al een hele verbetering tov 6 partijen nodig hebben voor überhaupt een meerderheid.
quote:Op zondag 31 maart 2019 13:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
GL en PvdA gaan echt niet met een rechts blok in zee.
quote:Op zondag 31 maart 2019 13:43 schreef Nattekat het volgende:
En wederom: ik zei niet dat we er al zijn, slechts dat we hard op weg zijn. Het is toch al een hele verbetering tov 6 partijen nodig hebben voor überhaupt een meerderheid.
CDA gaat echt niet nóg eens een samenwerking aan met de PVV, laat staan met FvD.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke 4 partijen bedoel je dan?
Oh wacht, je wil CDA en PVV in 1 kabinet zetten... de kans dat CDA met de PvdD gaat samenwerken of D66 met de SGP lijkt me eerlijk gezegd minstens net zo groot... sorry, die optelsom had ik dus niet gemaakt (wel FvD, VVD, CDA, maar dat zijn geen 4 partijen).
quote:Op zondag 31 maart 2019 13:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
CDA gaat echt niet nóg eens een samenwerking aan met de PVV, laat staan met FvD.
De enige mogelijkheid is een redelijk breed centrumkabinet.
quote:Op zondag 31 maart 2019 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dit weet je zonder enig bewijs?
Laten we eerst even de komende twee jaar afwachten voor we dit soort belachelijke aannames doen.
FvD zou nog kunnen, hangt er van af hoe die gaan bijdraaien. Ze zijn op veel punten nog duidelijk zoekende (eerst pro-energietransitie, daarna tegen, eerst pro-nexit, nu alleen pro-nexitreferendum en als het aan 1 van de oprichters ligt alleen in het uiterste geval). Er is een mogelijkheid dat het nog een partij zal worden maar mee valt samen te werken. Ze vallen in elk geval geen mensen aan op basis van hun geloof, het grootste bezwaar van het CDA tegen de PVV.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
CDA gaat echt niet nóg eens een samenwerking aan met de PVV, laat staan met FvD.
De enige mogelijkheid is een redelijk breed centrumkabinet.
Op een politiek forum mogen we feiten verwachten, geen ononderbouwde aannames.quote:
Gedraag je anders even een heel klein beetje fatsoenlijk.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou dan gewoon je klep dicht. Op een politiek forum mogen we feiten verwachten, geen ononderbouwde aannames.
Nee, dat geloof ik niet. Ideologisch staat FvD zo verschrikkelijk veel verder af van het CDA dan de PVV. No way dat ze dat gaan doen. Dat zou echt politieke zelfmoord zijn.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
FvD zou nog kunnen, hangt er van af hoe die gaan bijdraaien. Ze zijn op veel punten nog duidelijk zoekende (eerst pro-energietransitie, daarna tegen, eerst pro-nexit, nu alleen pro-nexitreferendum en als het aan 1 van de oprichters ligt alleen in het uiterste geval). Er is een mogelijkheid dat het nog een partij zal worden maar mee valt samen te werken. Ze vallen in elk geval geen mensen aan op basis van hun geloof, het grootste bezwaar van het CDA tegen de PVV.
Het is ook niet mijn eerste aanname voor een kabinet uit deze peiling, maar wel de enige kans voor het FvD denk ik.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet. Ideologisch staat FvD zo verschrikkelijk veel verder af van het CDA dan de PVV. No way dat ze dat gaan doen. Dat zou echt politieke zelfmoord zijn.
De enige kans voor FvD is de combinatie PVV/VVD. Hoogstens met de SGP erbij, maar that's it. Die combinatie haalt nog lang geen meerderheid. Komt er niet eens bij in de buurt.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn eerste aanname voor een kabinet uit deze peiling, maar wel de enige kans voor het FvD denk ik.
Wat dat betreft zijn de PS wel een aardige eerste indicatie.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:50 schreef Hanca het volgende:
FvD zou nog kunnen, hangt er van af hoe die gaan bijdraaien.
Denk niet dat de VVD dat doet zonder CDA. Dan zijn ze hun "het redelijke geluid op rechts" positie kwijt.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De enige kans voor FvD is de combinatie PVV/VVD. Hoogstens met de SGP erbij, maar that's it. Die combinatie haalt nog lang geen meerderheid. Komt er niet eens bij in de buurt.
Dat komt er nog eens bij ja.quote:Op zondag 31 maart 2019 14:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk niet dat de VVD dat doet zonder CDA. Dan zijn ze hun "het redelijke geluid op rechts" positie kwijt.
Hou dan gewoon je ononderbouwde aannames voor je. Op een discussieforum breng je feiten als feiten, en onderbouw je je aannames. Je doet alsof jouw mening de enige juiste is, alsof er maar één mogelijkheid is. Net zoals al die kansloze lui die het pure kwaad in de partij zien.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gedraag je anders even een heel klein beetje fatsoenlijk.
Daar ga jij niet over.quote:Op zondag 31 maart 2019 14:07 schreef Nattekat het volgende:
Hou dan gewoon je ononderbouwde aannames voor je.
Dan moet je niet raar op gaan kijken als je er kritiek op krijgt. En ''dit is mijn mening, jouw mening is poep, ik heb gelijk en jij hebt er maar mee te leven"-mensen stamp ik dolgraag de grond in. Respecteer elkaar en sta open voor andere invalshoeken.quote:
Daar heb je denk ik gelijk in. Ik vermoed dat het neer zal komen op het huidige kabinet met een of twee aanvullingen.quote:Op zondag 31 maart 2019 14:04 schreef Hanca het volgende:
Meest waarschijnlijk met deze peiling: VVD, CDA, GL en 2 uit PvdA, D66 en CU.
GL, CDA, PvdA, D66, CU (voor als VVD te moeilijk doet en iets meer waarschijnlijk met Hugo de Jonge aan het roer bij het CDA) haalt nog lang geen meerderheid.
Wat natuurlijk de onvrede niet weg zal nemen, misschien wel doet groeien. Want rechts beleid, waarvan de nadelen toch succesvol in de schoenen van links wordt geschoven dankzij Jinek en Telegraaf.quote:Op zondag 31 maart 2019 14:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik gelijk in. Ik vermoed dat het neer zal komen op het huidige kabinet met een of twee aanvullingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |