ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het stuk spoor wat noordelijk van de Dennenlaan ligt wordt nooit gebruikt. Zou denk ik wel als opstelterrein gebruikt kunnen worden, er ligt gewoon een beveiligde overgang en er hangt waslijn boven.
Het westelijke spoor op de overgang Dennenlaan is trouwens opgebroken, aan de kant van het station liggen er bielzen op het spoor.
Op het bestaande terrein komt er in ieder geval één spoor bij. En daar is ruimte genoeg moeten ze wel wat asfalt weghalen en een gebouwtje verplaatsen/slopen.
Op woensdag 27 maart 2019 18:22 schreef Dr_Flash het volgende: Nou nou, men gaat weer eens enthousiast de communicatie evalueren. Over driehonderd jaar hebben we wat. Een wiel.
Ik eens kijken hoe het ervoor staat met die ICE verbinding die ze per boot naar de overkant varen. Blijkt die vervangende tunnel nog gewoon een jaartje of 10 te gaan duren
Treinreiziger sprak met hoofd ontwerp capaciteitsontwikkeling en daar hoort een leuk kaartje 2030 bij. Den haag - Roosendaal via Schiphol en Den Bosch of Groningen - Eindhoven via Schiphol - Rotterdam. https://www.treinreiziger(...)stregeling-van-2030/
Op donderdag 28 maart 2019 16:48 schreef Yreal het volgende: Ik eens kijken hoe het ervoor staat met die ICE verbinding die ze per boot naar de overkant varen. Blijkt die vervangende tunnel nog gewoon een jaartje of 10 te gaan duren
Die IC wordt eind dit jaar de nek omgedraaid though, vanaf dienstregeling 2020 zal de IC Hamburg - Kopenhagen via Flensburg rijden. Ook dit jaar rijdt hij al een paar maanden niet verder dan Rødby i.v.m. werkzaamheden aan Deense zijde.
Die IC wordt eind dit jaar de nek omgedraaid though, vanaf dienstregeling 2020 zal de IC Hamburg - Kopenhagen via Flensburg rijden. Ook dit jaar rijdt hij al een paar maanden niet verder dan Rødby i.v.m. werkzaamheden aan Deense zijde.
Kan, maar op Deens grondgebied zit je dan wel in een bus:
quote:
I perioden fra lørdag den 30. marts til og med lørdag den 28. september erstatter vi de internationale tog til/fra Tyskland, mellem København H og Rødby Færge, med Togbusser Bemærk. at toget kører mellem Nykøbing F og Hamburg
Det betyder, at du kan forvente længere rejsetid end normalt.
quote:
In de periode van zaterdag 30 maart tot zaterdag 28 september zullen we de internationale treinen van / naar Duitsland vervangen, tussen Kopenhagen H en Rødby Ferry, met treinbussen Let op. dat de trein rijdt tussen Nykøbing F en Hamburg
Dit betekent dat u langere reistijden dan normaal kunt verwachten.
Op donderdag 28 maart 2019 12:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hey liefjes, weet iemand of op spoor 5/6 die dynamische bakinformatie ook hangt? Of is dat alleen op 1/2?
Zondag gratis treinen. Kocht 2 boeken, uiteindelijk de ander mn vriendin laten afrekenen. Want blijkbaar is t de boekenweek. Dagje Maastricht en eerste keer voor de kleine dat die met de trein gaat
Op donderdag 28 maart 2019 19:35 schreef James1988 het volgende: Maar als je van Tilburg naar Delft wil, mag je overstappen in Rotterdam. En Oss - Breda wordt ook met overstap.
Als die dienstregeling is gebaseerd op reizigersaantallen, dan zijn er blijkbaar in verhouding weinig reizigers tussen die steden die hun directe verbinding verliezen. Niets te klagen dus.
Als die dienstregeling is gebaseerd op reizigersaantallen, dan zijn er blijkbaar in verhouding weinig reizigers tussen die steden die hun directe verbinding verliezen. Niets te klagen dus.
Het is het lijstje van ProRail, zij kijken primair naar wat er op de infrastructuur past. Niet wat de ideale dienstregeling voor reizigers zou vereisen.
Als de reizigersaantallen op de relatie Brabant-Den Haag gering zouden zijn, zouden die stammen van 9 bakken allang zijn omgewisseld met de 7-baks stammen de IC direct.
Als die dienstregeling is gebaseerd op reizigersaantallen, dan zijn er blijkbaar in verhouding weinig reizigers tussen die steden die hun directe verbinding verliezen. Niets te klagen dus.
Op basis van eigen ervaringen durf ik te beweren dat er toch vrij veel reizigers op de verbinding Nijmegen-Tilburg zijn. En die wordt eveneens onderbroken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op basis van eigen ervaringen durf ik te beweren dat er toch vrij veel reizigers op de verbinding Nijmegen-Tilburg zijn. En die wordt eveneens onderbroken.
Het is een echte knooppuntentrein waarbij je ziet dat er op de knooppunten veel reizigers in- en uitstappen die op of voor het volgende knooppunt al weer uitgestapt zijn
Het is een echte knooppuntentrein waarbij je ziet dat er op de knooppunten veel reizigers in- en uitstappen die op of voor het volgende knooppunt al weer uitgestapt zijn
Op basis van eigen ervaringen durf ik te beweren dat er toch vrij veel reizigers op de verbinding Nijmegen-Tilburg zijn. En die wordt eveneens onderbroken.
Daarom ook "in verhouding"... Blijkbaar zijn er andere verbindingen die meer reizigers bedienen dan de "vrij veel" tussen Nijmegen en Tilburg.
Op basis van eigen ervaringen durf ik te beweren dat er toch vrij veel reizigers op de verbinding Nijmegen-Tilburg zijn. En die wordt eveneens onderbroken.
Je leest niet wat het uitgangspunt van het ontwerp is
Ik zie een samenvoeging met Rijkswaterstaat er nog wel van komen, naar Zweeds voorbeeld. De eerste stap is al gezet met de omvorming naar ZBO.
Weet niet of zoiets gunstig is voor het Nederlandse spoor, tenzij het zo ingestoken wordt dat er in ambtelijk Den Haag het besef komt dat lappen teer niet alles oplossen, maar dat er meer nodig is.
Op donderdag 28 maart 2019 21:38 schreef ReisT het volgende: Dit is nog geen ontwerp voor een dienstregeling. ProRail schetst alleen maar hoe het er eventueel misschien uit zou kunnen gaan zien. [..]
Lijkt me meer een taak voor het ministerie om zoiets uit te werken. Maar klaarblijkelijk zie ik het speelveld en de rol van de spelers daarin dan anders dan hoe zij het zelf zien. Ofzo.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
ProRail en de Fietsersbond slaan de handen ineen om de veiligheid rondom onbewaakte overwegen in Nederland te verbeteren. Met een nieuwe vacature voor overwegbewakers moeten de Niet Actief Beveiligde Overwegen (NABO’s) al vanaf volgende maand een stuk veiliger worden.
Op donderdag 28 maart 2019 21:19 schreef BLS het volgende: Het netwerk komt vrijwel overeen met hetgeen gepresenteerd is dit rapport, om precies te zijn de netwerkvariant "Basis".
Op donderdag 28 maart 2019 16:48 schreef Yreal het volgende: Ik eens kijken hoe het ervoor staat met die ICE verbinding die ze per boot naar de overkant varen. Blijkt die vervangende tunnel nog gewoon een jaartje of 10 te gaan duren
Met dank aan die trage Duitsers
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Hier staat in de beschrijving dat het enkel in uitzonderlijke gevallen wordt gebruikt.
Vorig jaar in de zomer toen er een grote buitendienststelling was tussen Ommen en Zwolle. Stonden op het verlaten kopspoortje in Emmen Arriva treinen opgesteld. Helaas heb ik er geen foto's van gemaakt
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Vandaag organiseerde de IG Schienenverkehr Ostfriesland een dagtocht vanuit Nienburg naar Amsterdam. In Duitsland ging het achter de 57 jaar oude E10 1239 van de Lokomotiv-Club 103 via Bremen, Leer en Salzbergen (omlopen) naar Bad Bentheim. Vanaf daar nam de nog tien jaar oudere 1251 van Railexperts het stokje over voor de resterende reis naar de hoofdstad.
Ik zit geamuseerd een discussie te volgen van een stel pinokkio groningers over de plannen emmen-musselkanaal, of eigenlijk het gebrek daaraan.
Nu vroeg ik me af in hoeverre is het in nederland nog mogelijk om als privaat bedrijf(lees: grotendeels provincie) een spoorlijn in eigendom te hebben en uit te baten? De provincie zal straks het nieuwe gedeelte tussen stadskanaal en veendam in eigendom hebben.
Als concurrent van prorail en hoe past het concessiestelsel voor vervoerders daarin??
Vroeger had je natuurlijk tientallen infrastructuurbeheerders die hun lijnen zelf uitbate of in concessie gaven.
In het buiteland kennen we natuurlijk de heatrow lijn en de eurotunnel.
dan bedoel ik vooral wettelijk gezien. Dat de provincie nooit 250 miljoen gaat aftikken staat in de sterren geschreven
[ Bericht 8% gewijzigd door TjjWester op 31-03-2019 16:57:49 ]
Het kan wel, er zijn in Europa meerdere privaat gefinancierde en geëxploiteerde spoorlijnen. Het zijn er alleen niet veel, want met infrastructuur valt niet snel geld te verdienen.
Enkele voorbeelden: de Heathrowlijn (Airport Junction - Heathrow Airport) is gefinancierd door Heathrow zelf, en is ook hun juridisch eigendom. De Kanaaltunnel is privaat gefinancierd en is tegenwoordig beursgenoteerd. De spoorlijn Bad Bentheim - Coevorden wordt onderhouden door de Bentheimer Eisenbahn zelf, en BE is dan weer volledig eigendom van het Kreis Bentheim.
Dat het niet altijd goed gaat is te zien tussen Frankrijk en Spanje: de hogesnelheidslijn door de Pyreneeën is gebouwd en gefinancierd door TP Ferro, een privaat consortium dat de lijn zou financieren, bouwen en gedurende 50 jaar onderhouden. TP Ferro is echter failliet gegaan omdat de inkomsten achterbleven bij de verwachtingen.
Een provincie zal niet snel geld uittrekken voor de bouw van een spoorlijn: de investeringskosten zijn hoog en het risico is groot.
Op zondag 31 maart 2019 16:57 schreef James1988 het volgende: Het kan wel, er zijn in Europa meerdere privaat gefinancierde en geëxploiteerde spoorlijnen. Het zijn er alleen niet veel, want met infrastructuur valt niet snel geld te verdienen.
De spoorlijn Bad Bentheim - Coevorden wordt onderhouden door de Bentheimer Eisenbahn zelf, en BE is dan weer volledig eigendom van het Kreis Bentheim.
mooi voorbeeld: wat ik me dan afvraag gezien BE het eigendom en beheer heeft mogen ze neem ik aan ook zelf bepalen wie er over deze lijn rijdt??
Ik lees namelijk dat het Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen een opdracht heeft verstrekt aan BE om reizgersvervoer te gaan verzorgen. Hebben ze daar echt iets over te zeggen? Of gaat dat in overleg/via aandelen.
Zelfde geld voor eurotunnel en heathrowlijn in hoeverre kunnen die naar eigen inzicht hun lijn vermarkten? Ik zie dat het beide open acces lijnen zijn.
quote:
Een provincie zal niet snel geld uittrekken voor de bouw van een spoorlijn: de investeringskosten zijn hoog en het risico is groot.
Nee 250 miljoen zie ik niet gebeuren maar vond het wel een intressante discussie.
[ Bericht 2% gewijzigd door TjjWester op 31-03-2019 17:34:03 ]
Er is wet- en regelgeving om ervoor te zorgen dat toegang tot infrastructuur op een eerlijke wijze wordt verdeeld. Het is mogelijk dat er wettelijke beperkingen zijn opgelegd, zo is het bijvoorbeeld in Nederland verboden om openbaar vervoer te verrichten zonder concessie.
Op zondag 31 maart 2019 17:37 schreef James1988 het volgende: Er is wet- en regelgeving om ervoor te zorgen dat toegang tot infrastructuur op een eerlijke wijze wordt verdeeld. Het is mogelijk dat er wettelijke beperkingen zijn opgelegd, zo is het bijvoorbeeld in Nederland verboden om openbaar vervoer te verrichten zonder concessie.
Waarbij ik aanneem dat een concessie alleen verleent kan worden door de overheid??
Op zondag 31 maart 2019 17:41 schreef James1988 het volgende: De Rijksoverheid in het geval van het hoofdrailnet, of een decentrale overheid in het geval van regionale lijnen.
Conclusie een spoorlijn in privaat eigendom kost bakken met geld, je mag het niet naar inzicht uitbaten en andere bepalen wat ermee gebeurt.
Als je een spoorlijntje wil aanleggen op je fabrieksterrein moet je dat vooral doen, niemand die je tegenhoudt en niemand die eist dat je concurrenten toelaat om op jouw terreintje goederen te gaan vervoeren. Voor geïsoleerde personenvervoernetwerken op bijvoorbeeld een luchthaven geldt dat ook, er is echt niemand die verwacht dat je daar een open access-vervoerder moet toelaten.
Maar als je toegang wilt tot het hoofdspoor gelden er andere regels
Op zondag 31 maart 2019 18:05 schreef James1988 het volgende: Als je een spoorlijntje wil aanleggen op je fabrieksterrein moet je dat vooral doen, niemand die je tegenhoudt en niemand die eist dat je concurrenten toelaat om op jouw terreintje goederen te gaan vervoeren. Voor geïsoleerde personenvervoernetwerken op bijvoorbeeld een luchthaven geldt dat ook, er is echt niemand die verwacht dat je daar een open access-vervoerder moet toelaten.
Maar als je toegang wilt tot het hoofdspoor gelden er andere regels
Zover ik lees in de spoorwegwet kan het hoofdspoor nooit privaat eigendom zijn, de staat moet de begunstige zijn.
Wat heb ik me geërgerd in de trein vanmiddag. En dat terwijl het zulk mooi weer was. Je kon over de koppen lopen en hele opstelterreinen staan vol met materieel. OP GRATIS BOEKENWEEKGESCHENKDAG.
Op zondag 31 maart 2019 23:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wat heb ik me geërgerd in de trein vanmiddag. En dat terwijl het zulk mooi weer was. Je kon over de koppen lopen en hele opstelterreinen staan vol met materieel. OP GRATIS BOEKENWEEKGESCHENKDAG.
En dan dat antwoord op Twitter erover ook weer.
ja levert niks op dus waarom zouden we letterlijk ANYTHING inzetten?
ja levert niks op dus waarom zouden we letterlijk ANYTHING inzetten?
Ook leuk trouwens, die schijtintercity naar Enschede kan net zo goed niet meer rijden, vanwege het nieuwe busstation krijg ik een half uur extra reistijd aan m'n broek per dag en ik ben op dit moment fysiek niet in staat om die afstand op een normale manier te fietsen. De bus die ik pakte op de terugweg gaat nu 5 minuten eerder en dus precies op tijd van binnenkomst weg en andersom komt het ding aan als de IC wegrijdt.
Zijn er ook cijfers bekend van de rustigste stations in de Nederlandse landerijen? Uithuizen, Hindeloopen, Voerendaal, Gaanderen - dat soort metropolen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op maandag 1 april 2019 18:34 schreef b2py het volgende: Alleen als NS het bedient, Soest heeft er bijvoorbeeld slechts 218 :-)
Ja, dat had ik gezien. Maar om iets zinnigs te zeggen over de rustigste stations in België en in Nederland heb je dus ook (juist) cijfers nodig van de nevenlijnen, dus vandaar mijn vraag. Arriva zal toch ook wel eens reizigers tellen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[url=https://web.archive.org/web/20131014180826/http://www.treinreiziger.(...)_in-_en_uitstappers_(2006)_-_alfabetische_volgorde]Hier[/url] een gearchiveerde, zeer bejaarde pagina met reizigersaantallen. Slechts een handjevol stations heeft reizigersaantallen rond de honderd, en van de 2 haltes rond de 50 passagiers is er inmiddels een dicht. België lijkt dus over de hele linie wel echt rustiger dan Nederland.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De kapelaan van Mortsel-Liersesteenweg lacht zich rot Hij is de enige op zondag
Hier lijkt me sprake van een telfout. Te Mortsel-Liersesteenweg stoppen geen treinen op zondag* dus waarschijnlijk heeft de Belg die daar op zondag zat te tellen toch per ongeluk een keer op zijn knopje gedrukt.
* De stad Mortsel, met zo'n 26000 inwoners, heeft 4 stations waarvan er slechts op 1 alle dagen van de week treinen stoppen: Mortsel-Oude-God (dus de kapelaan zal daar wel opstappen). Op Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel stoppen alleen treinen op maandag t/m zaterdag. Het station Mortsel-Deurnesteenweg, gelegen op minder dan 200 meter afstand van station Mortsel, wordt alleen op zondag bediend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
En dat gebeurt op best veel plaatsen. Zo worden bijvoorbeeld zelfs in Brussel in het weekend een aantal stations op spoorlijn 26 (Merode en Delta) nieteens bediend, terwijl het een spoorlijn door dicht stedelijk gebied betreft. Tot de komst van de S-treinen een paar jaar geleden was dat op nog een heel aantal andere stations binnen het Brusselse gewest het geval (o.a. Brussel-West en Boondaal).
En dat gebeurt op best veel plaatsen. Zo worden bijvoorbeeld zelfs in Brussel in het weekend een aantal stations op spoorlijn 26 (Merode en Delta) nieteens bediend, terwijl het een spoorlijn door dicht stedelijk gebied betreft. Tot de komst van de S-treinen een paar jaar geleden was dat op nog een heel aantal andere stations binnen het Brusselse gewest het geval (o.a. Brussel-West en Boondaal).
De twee kleine stations op de Noord-Zuidlijn worden ook niet in het weekend bediend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Dat bedoel ik nou juist, opdoeken die hele bende en maak de wel bediende haltes meer aantrekkelijk ofzo. Allemaal betonnen gaten zijn het daar.
Ja, of andersom: zorgen dat de hele reut regelmatig bediend wordt, waardoor het aantrekkelijker wordt om met de trein te reizen en de reizigersaantallen (weer) stijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ja, of andersom: zorgen dat de hele reut regelmatig bediend wordt, waardoor het aantrekkelijker wordt om met de trein te reizen en de reizigersaantallen (weer) stijgen.
Naar Belgisch moraal gaan er natuurlijk ook drie spoorlijnen door het dorp.
Mortsel en Mortsel-Deurnsesteenweg liggen hemelsbreed 120 meter uit elkaar. Mortsel Oude God en Mortsel Liersesteenweg liggen ongeveer 800 meter uit elkaar.
Op maandag 1 april 2019 21:54 schreef James1988 het volgende: Mortsel en Mortsel-Deurnsesteenweg liggen hemelsbreed 120 meter uit elkaar. Mortsel Oude God en Mortsel Liersesteenweg liggen ongeveer 800 meter uit elkaar.
Als er eentje dicht moet gaan de Belgen 3 jaar lang staken...
En dat was nodig omdat de stoptrein doordeweeks wordt omgeleid via de goederenlijn - dan komt die niet langs Oude God en is stoppen bij de Liersesteenweg het alternatief.
Op dinsdag 2 april 2019 10:55 schreef ReisT het volgende: En dat was nodig omdat de stoptrein doordeweeks wordt omgeleid via de goederenlijn - dan komt die niet langs Oude God en is stoppen bij de Liersesteenweg het alternatief.
Wat weet je dat toch allemaal goed
Trouwens wat is jullie lievelings trein filmpje?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 11:27:15 ]
Hier in Breda was er tijdens de verbouwing steeds een perroneiland afgesloten, en dat duurde meerdere maanden. In Breda hebben we het over 3 eilanden, Utrecht heeft er wat meer
Op woensdag 3 april 2019 22:36 schreef James1988 het volgende: Hier in Breda was er tijdens de verbouwing steeds een perroneiland afgesloten, en dat duurde meerdere maanden. In Breda hebben we het over 3 eilanden, Utrecht heeft er wat meer
Maar in Breda kun/kon je alle perrons vanuit alle richtingen bereiken, dat is in Utrecht absoluut niet meer het geval...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tijdens de verbouwing van Breda hadden ze op een gegeven moment een onttrekking van 3 sporen, en daarmee konden ze de treindienst niet meer uitvoeren. Daar hadden ze toen wel een creatieve oplossing voor bedacht: spoor 6 werd gesplitst in 6a/6b, zodat de twee treinseries die destijds in Breda keerden (de sprinter Breda - Utrecht en de sprinter Breda - Den Haag) dat op hetzelfde spoor konden doen.
Ze hadden zelfs een noodperron gebouwd een stukje buiten de overkapping, en een permanent geaarde sectie aangelegd tussen 6a en 6b. Ik denk niet dat dat goedkoop was
In Leiden ook niet. Dat heeft ProRail en NS ook niet tegen gehouden.
In de meest recente RM staan ook weer een paar mooie staaltjes van badslippers die echt megavreemde routes moeten rijden om ergens te komen. Echt honderden kilometers om, omdat er ergens een wissel met één draaistel bezet wordt. En ProRail heeft geen FUCK care. Als die meuk opgelost zou worden, en dat kan echt spotgoedkoop, dan kan de capaciteit van het net gewoon fors omhoog.
Dat is makkelijk gezegd natuurlijk maar dan vergeten we even dat voor goederen minder strenge plannormen gebruiken, het net retevol is en vervoerders paden gebruiken met een enkele loc die bij een bepaald tonnage eigenlijk twee locs nodig hebben. Er is tactisch besloten om goede goederenroutes voor de drukste assen te maken en om op rustiger assen om te rijden of het alleen mogelijk te maken als er minder treinen rijden. Als een vervoerder dan toch graag tussen 7:00 en 20:00 wil rijden zit er weinig anders op dan omrijden. Capaciteit groeit niet aan een boom.
Op vrijdag 5 april 2019 13:41 schreef dennistd het volgende: Dat DB een website heeft waarop overtollig materiaal aangeboden wordt is wel bekend denk ik. Maar wat ze nu weer aanbieden
Ik zit een beetje te lezen over die controversiële campagne van ProRail en euh, tot nu toe vind ik de campagne fucking goed in elkaar gezet, de reacties van de jongeren zijn volgens mij eindelijk wat het moet zijn, en ik kan me wel voorstellen dat rijdend personeel het confronterend vindt, maar is dat niet juist de bedoeling? Kinderen en jongeren die snappen niet waarom iets niet mag omdat ze geen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen op dezelfde manier als volwassenen. Daar zijn het kinderen voor. En op 18jarige leeftijd zijn ze gewoon nog kind ook al vinden ze van niet. Daarom is Max Verstappen ook zo'n goede coureur, risico's zijn grappig of minder relevant en daarom verleg je de grenzen.
Met het risico op over te komen als een botte kankerlijer; ik heb meerdere (ex-)machinisten horen zeggen dat er door die kleding weer allemaal troep loskomt uit het verleden wat ze al een plekje hebben gegeven. Is het niet zo dat, als een beetje gerafelde kleding dit met je doet, je het misschien helemaal niet op een goede manier verwerkt hebt en dat je er nog daadwerkelijk de schouders onder moet zetten om de boel te verwerken?
Ik zal wat ik vind van de toon van de ex-machinist die bij Hart van Nederland was achterwege laten
Ik denk dat de campagne spot on is in ieder geval en aan de reacties van de kinderen in de zaal te zien is precies het doel bereikt en uiteindelijk betekent dat minder traumatische ervaringen voor het personeel.
Maargoed, ik kan misschien wat makkelijker knopjes omzetten dan een ander.
Wellicht was het doel wel om die reacties van rijdend personeel los te maken ten behoeve van de bewustwording wat een zelfdoding met zo iemand doet. Zal nooit zijn opgeschreven maar de aandacht ervoor is enorm.
Op zaterdag 6 april 2019 07:46 schreef b2py het volgende: Wellicht was het doel wel om die reacties van rijdend personeel los te maken ten behoeve van de bewustwording wat een zelfdoding met zo iemand doet. Zal nooit zijn opgeschreven maar de aandacht ervoor is enorm.
Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de oren Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me dat ProRail daar geen kak mee te maken heeft en NS is sinds gisteren ook aan het steigeren hierover.
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Ja. Het is ons gezamenlijk probleem dat we zelfdodingen hebben, mogelijk meest effectief is spelen op de gevoelens van de mens, stukje bewustwording van de gevolgen. De reacties van de machinisten qua afgunst zou zomaar de bedoeling geweest kunnen zijn. Weet niet of het zo is maar zou geen andere verklaring weten.
Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Op zaterdag 6 april 2019 07:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik zit een beetje te lezen over die controversiële campagne van ProRail en euh, tot nu toe vind ik de campagne fucking goed in elkaar gezet, de reacties van de jongeren zijn volgens mij eindelijk wat het moet zijn, en ik kan me wel voorstellen dat rijdend personeel het confronterend vindt, maar is dat niet juist de bedoeling? Kinderen en jongeren die snappen niet waarom iets niet mag omdat ze geen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen op dezelfde manier als volwassenen. Daar zijn het kinderen voor. En op 18jarige leeftijd zijn ze gewoon nog kind ook al vinden ze van niet. Daarom is Max Verstappen ook zo'n goede coureur, risico's zijn grappig of minder relevant en daarom verleg je de grenzen.
Met het risico op over te komen als een botte kankerlijer; ik heb meerdere (ex-)machinisten horen zeggen dat er door die kleding weer allemaal troep loskomt uit het verleden wat ze al een plekje hebben gegeven. Is het niet zo dat, als een beetje gerafelde kleding dit met je doet, je het misschien helemaal niet op een goede manier verwerkt hebt en dat je er nog daadwerkelijk de schouders onder moet zetten om de boel te verwerken?
Ik zal wat ik vind van de toon van de ex-machinist die bij Hart van Nederland was achterwege laten
Ik denk dat de campagne spot on is in ieder geval en aan de reacties van de kinderen in de zaal te zien is precies het doel bereikt en uiteindelijk betekent dat minder traumatische ervaringen voor het personeel.
Maargoed, ik kan misschien wat makkelijker knopjes omzetten dan een ander.
Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan. Maar je kunt op zoveel manieren worden herinnert. Ben het met je eens dat de verwerking dan niet helemaal geslaagd is.
Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Ik had op Duisburg een overstap op de EC9 naar Zurich maar die reed maar tot Basel Bad Bf en met +60. Mocht ik nog twee keer overstappen ook.
Oh, en de Zwitsers zijn streng. Heb ook voor vandaag een ticket met zugbindung maar kwam een melding dat er problemen waren op mijn route. Maar ook dat de trein van een halfuur eerder wel op tijd zou rijden. Ik was op tijd en vraag voor vertrek aan de conducteur of ik mee mag. No problem. Om vervolgens bij de kaartcontrole zijn collega te treffen die er wel een probleem mee heeft. Maar goed, behalve een preek geen boete. Wil niet weten wat dat bij de SBB kost.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de oren Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me dat ProRail daar geen kak mee te maken heeft en NS is sinds gisteren ook aan het steigeren hierover.
Ik vind het vooral uiterst merkwaardig dat er kennelijk van tevoren geen afstemming geweest is tussen Prorail en NS hierover. Ze hebben toch duidelijk hetzelfde belang in dit verhaal.
Dat staat erbij: ACPRail, Omio, of bij de vervoerders (Renfe en CP). Als je op de site van Renfe nog geen kaartje kunt kopen is de boekingstermijn waarschijnlijk nog niet begonnen.
Je kunt er ook met dagtreinen komen, maar dan moet je 3 keer overstappen. Renfe geeft die reisadviezen niet, DB doet wel.
Op zaterdag 6 april 2019 16:56 schreef James1988 het volgende: Dat staat erbij: ACPRail, Omio, of bij de vervoerders (Renfe en CP). Als je op de site van Renfe nog geen kaartje kunt kopen is de boekingstermijn waarschijnlijk nog niet begonnen.
Je kunt er ook met dagtreinen komen, maar dan moet je 3 keer overstappen. Renfe geeft die reisadviezen niet, DB doet wel.
Idd, ik had ook via de DB Navigator gezocht
Gebeurt wel vaker dat die reisadviezen geeft die eigenlijk niet bestaan.
Toen ik in Litouwen van Vilnius naar Plungė moest was ik verbaasd dat ik mijn reisadvies niet kon kopen aan het loket.
D'r gingen twee treinen per dag, die er stopten, op kloten tijden. Toen ik mijn optie via Kretinga voorstelde keken ze me raar aan. Eerst met een IC veel verder en dan met een boemeltje een uur weer terug.
Hoewel me ook opviel dat zowel de Duitsers als de Zwitsers amper speling hebben in de dienstregeling. Als in, waar je in Nederland bij ieder knooppunt minuten stilstaat en zo best wat vertraging kan inlopen door fanatiek te sleutelen viel dat gisteren toch tegen.
Als die Spanjaarden ook zo strak plannen dan kun je beter alvast halverwege die route een hotel reserveren.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Ik had op Duisburg een overstap op de EC9 naar Zurich maar die reed maar tot Basel Bad Bf en met +60. Mocht ik nog twee keer overstappen ook.
Oh, en de Zwitsers zijn streng. Heb ook voor vandaag een ticket met zugbindung maar kwam een melding dat er problemen waren op mijn route. Maar ook dat de trein van een halfuur eerder wel op tijd zou rijden. Ik was op tijd en vraag voor vertrek aan de conducteur of ik mee mag. No problem. Om vervolgens bij de kaartcontrole zijn collega te treffen die er wel een probleem mee heeft. Maar goed, behalve een preek geen boete. Wil niet weten wat dat bij de SBB kost.
Ah thanks!
¤70 euro vanwege grijsrijden. ¤90 bij echt zwartreizen. Eerste vergrijp. 2e+¤40, 3e+¤30,-
Hoewel me ook opviel dat zowel de Duitsers als de Zwitsers amper speling hebben in de dienstregeling. Als in, waar je in Nederland bij ieder knooppunt minuten stilstaat en zo best wat vertraging kan inlopen door fanatiek te sleutelen viel dat gisteren toch tegen.
Als die Spanjaarden ook zo strak plannen dan kun je beter alvast halverwege die route een hotel reserveren.
Dat is wel echt barslecht inderdaad, dat zijn vertragingen die me aan de Italiaanse IC/EC-treinen doen denken tot 2011.
Retour Frankfurt-Erfurt gisteren en vandaag en tot twee keer toe ontbreekt een treinstel aan de ICE waardoor m'n zitplaatsreservering ongeldig is en ik twee uur kan staan Wat een gekut is het toch ook iedere keer weer met Deutsche Bahn
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2019 16:54:03 ]
Gisteren was het ICE 594 waar een treinstel van 5 wagons ontbrak (ICE-T) en die vervolgens werd opgeheven en vervangen door een kortere ICE waar alle reserveringen ongeldig waren. Vandaag is het ICE 1156 (eveneens ICE-T) waar een treinstel van 7 wagons (met mijn zitplaats) gewoon ontbreekt. In beide gevallen wegens een technische storing. Inmiddels heb ik in Eisenach gelukkig een zitplaats weten te bemachtigen door me tactisch op te stellen, maar het hele gangpad staat nog steeds vol.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2019 17:03:02 ]
Wel wil ik even één ding duidelijk maken; Soms doen we wel iets met een TR, en soms inderdaad niet. Jullie weten wel hoe dat werkt.
Wat ik nu namelijk zie is dat élke post van een bepaalde user wordt gerapporteerd, ongeacht de inhoud van die post. Dan heb je kans dat de TR wordt afgevinkt zonder verdere actie. Meestal informeer ik de TR'er daar wel over, maar soms doen mijn medemods en ik dat ook niet. Shit happens.
Maandag rijden de treinen weer van en naar Leiden Centraal Dit las ik op leidschdagblad. Wel zo fijn voor de gene die daar gebruik van willen maken. Al is fietsen in dit mooie weer ook niet verkeerd.
Zaterdagavond waren er een paar kleine bermbrandjes tussen München en Regensburg. Om de brandweer zijn werk te laten doen werd het treinverkeer stilgelegd. De schrik bij de brandweerlieden was dan ook groot toen een halfuur later ineens een RegionalExpress met 120km/h aan kwam rijden: ze konden zichzelf nog net in veiligheid brengen door weg te springen. De trein raakte alleen de brandslangen: https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/64017/4239090
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
lokfuehrer_tim twitterde op maandag 08-04-2019 om 16:29:11Gerade im RE9 nach Siegen:"Liebe Reisende, wir haben derzeit eine Verspätung von 38 Minuten. Zudem sind drei Türen im Zug defekt, gekennzeichnet durch die gelben Zettel. Gibt es gute Nachrichten? Ja! Alle Toiletten funktionieren!" reageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
lokfuehrer_tim twitterde op maandag 08-04-2019 om 16:29:11Gerade im RE9 nach Siegen:"Liebe Reisende, wir haben derzeit eine Verspätung von 38 Minuten. Zudem sind drei Türen im Zug defekt, gekennzeichnet durch die gelben Zettel. Gibt es gute Nachrichten? Ja! Alle Toiletten funktionieren!" reageerretweet
Ik kan het mij bijna niet voorstellen, vooral omdat er een gestrande SLT stond direct na het punt waar de bovenleiding naar beneden was gehaald, met, jawel, een defecte stroomafnemer:
Aan de andere kant zijn alle afbeeldingen van die trein wel vandaag voor het eerst op het internet verschenen. Wellicht dat die ICM eerst een stuk van de bovenleiding heeft meegetrokken, daarna de stroomafnemer op het dak terecht is gekomen, en vervolgens die SLT er achteraan is gereden (waardoor die dus tegen de ravage op is gelopen en daarmee zijn stroomafnemer heeft verspeeld).
[ Bericht 13% gewijzigd door MTL op 09-04-2019 12:42:58 ]
Nou.. Je redt Amsterdam Zuid wel als het niet de stroomafnemer van het eerste treinstel is. Er is denk ik niets waar je aan merkt dat het mis gaat als het maar ver genoeg achter je is.
een tijd geleden is er een digitaal informatiebord in een grasveld terecht gekomen, bij station Krommenie-Assendelft. sindsdien ligt het daar. NS, Prorail, gemeente, provincie, niemand weet wie er nu aan zet is
Op dinsdag 9 april 2019 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende: een tijd geleden is er een digitaal informatiebord in een grasveld terecht gekomen, bij station Krommenie-Assendelft. sindsdien ligt het daar. NS, Prorail, gemeente, provincie, niemand weet wie er nu aan zet is
En die stroomdraad even volgen is blijkbaar ook teveel gevraagd. Dan zie je toch vanzelf op wiens verdeelkast dat ding is aangesloten? of het bord is van de netbeheerder.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 9 april 2019 18:22 schreef Eix het volgende: En die stroomdraad even volgen is blijkbaar ook teveel gevraagd. Dan zie je toch vanzelf op wiens verdeelkast dat ding is aangesloten? of het bord is van de netbeheerder.
En verwacht je van de oplettende voorbijganger dat die zijn leven in de waagschaal stelt omdat allerlei faaldiensten falen?
Op dinsdag 9 april 2019 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende: een tijd geleden is er een digitaal informatiebord in een grasveld terecht gekomen, bij station Krommenie-Assendelft. sindsdien ligt het daar. NS, Prorail, gemeente, provincie, niemand weet wie er nu aan zet is
Abellio Onze buitenlandse activiteiten, via onze dochtermaatschappij Abellio, gaan we gericht uitbreiden in een beperkt aantal geliberaliseerde Europese markten zoals Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Zo blijven we onszelf voorbereiden op toekomstige ontwikkelingen op het spoor. We gaan meer dan nu de lessen uit het buitenland doorvertalen naar de reiziger in Nederland. Goed openbaar vervoer is niet alleen een exportproduct, maar biedt ons ook de kans om kennis en ervaring te importeren. Daar wordt iedereen beter van, waarbij we zorgen dat we eventuele risico’s goed beheersen.
Mwah, die oude Belgische troep wordt min of meer gedoogd omdat ze in Nederland niet onder beveiliging rijden. Kunnen we daar niet wat van vinden?
Belgen die wel ERTMS eisen maar het zelf nog niet overal hebben liggen, maar wel met hun kamikazedoodskisten Nederland in willen rijden Hek eromheen, opzouten.
Typisch gevalletje klantvriendelijkheid van NS weer: op spoor 1 staat een lege VIRM, op spoor 2 de IC naar het westen. Geen 'normaal spoor' voor de aankomende IC dus. Die wordt voor de inrijder gezet tot de vertrekkende IC weg is. Maar ipv naar het nu vrij zijnde spoor 2 gaat ie alsnog naar het bezette spoor 1... Gelukkig wachtten de meeste bussen wel op de overstappers.
[ Bericht 20% gewijzigd door dennistd op 10-04-2019 22:44:26 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 10 april 2019 12:19 schreef WebHawk het volgende: Onderweg van Eindhoven naar Heidelberg, en nu op advies van @:james1988 in de EC9 in het panoramarijtuig. Zo kan ik wel vaker reizen wat mij betreft.
Rijdt dat ding ook wel eens op tijd dan?
Ik heb er nog spijt van dat ik van de week niet gewoon de rechtstreekse ice naar Basel heb genomen voor mijn trip ri Zwitserland.
hoewel het ook niet hielp dat er in het panorama-rijtuig een groep Duitse huishoud-beurs-type vrouwen tot Koblenz zaten. Zelfs mijn noise-cancelling doppen konden daar niet tegenop. Echt zelden zo'n matige treinrit gehad. Terwijl het op papier perfect was.
[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 10-04-2019 23:34:41 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Als de treinen van Blauwnet geen vertraging hebben is het de omroep wel. Ter hoogte van Borne (richting Zwolle) wordt in de IC station Hengelo omgeroepen 🙃
Op donderdag 11 april 2019 11:44 schreef boriq het volgende: Als de treinen van Blauwnet geen vertraging hebben is het de omroep wel. Ter hoogte van Borne (richting Zwolle) wordt in de IC station Hengelo omgeroepen 🙃
In de LINTjes vaak genoeg hetzelfde meegemaakt. Of dat ie blijft hangen. Moet wel zeggen dat dat altijd op Goor-Hengelo vv was. Nu ik een ruim halfjaar Goor-Zutphen vv doe nooit gemerkt.
Op donderdag 11 april 2019 23:19 schreef ZetaOS het volgende: Sommige mensen nemen het allemaal te serieus en bedreigen meteen mensen met een andere visie dan zij zelf hebben.
Zelf wel eens meegemaakt dat ik op een perron stond en nadat ik een fotootje had gemaakt met m'n telefoon, kwam er één of andere macho naar me toegelopen die dacht dat ik een foto van zijn "wijf" (zijn woord) aan het maken was.
Hij geloofde niet dat ik een foto van het geheel (perron + trein + omgeving) aan het maken was en eiste dat ik die foto meteen zou wissen.
In de Lintjes heeft het te maken met de grootte van de audiobestanden. Als deze te lang zijn of een te hoge bitrate hebben beginnen ze te stotteren. Dat gebeurt ook als er een ander proces op die computer teveel cpu-capaciteit vraagt. Datzelfde komt ook in de bussen voor trouwens: dan roept ie zes haltes niks om een ineens braakt ie ze alle zes achter elkaar uit
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 11 april 2019 23:46 schreef dennistd het volgende: In de Lintjes heeft het te maken met de grootte van de audiobestanden. Als deze te lang zijn of een te hoge bitrate hebben beginnen ze te stotteren.
In 2006 had ik een smartphone die gewoon zonder moeite TomTom kon draaien, zonder hakkelen of stotteren.
Op wat voor hardware draaien die dingen, een geluidsbestand door een omroepinstallatie sturen kan toch niet zo zwaar zijn?
Zelf wel eens meegemaakt dat ik op een perron stond en nadat ik een fotootje had gemaakt met m'n telefoon, kwam er één of andere macho naar me toegelopen die dacht dat ik een foto van zijn "wijf" (zijn woord) aan het maken was.
Hij geloofde niet dat ik een foto van het geheel (perron + trein + omgeving) aan het maken was en eiste dat ik die foto meteen zou wissen.
Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken...
Zelf wel eens meegemaakt dat ik op een perron stond en nadat ik een fotootje had gemaakt met m'n telefoon, kwam er één of andere macho naar me toegelopen die dacht dat ik een foto van zijn "wijf" (zijn woord) aan het maken was.
Hij geloofde niet dat ik een foto van het geheel (perron + trein + omgeving) aan het maken was en eiste dat ik die foto meteen zou wissen.
Dat is inderdaad een nare situatie. Hoe heb je het opgelost?
Dat is inderdaad een nare situatie. Hoe heb je het opgelost?
In eerste instantie enigszins verbaasd zijn, en uiteindelijk gedaan alsof ik die foto gedelete had (wat dus niet zo is). Vond meneer prima.
Zijn "wijf" was overigens niet bepaald mijn type. Beeld je zo'n dame in die bij "hotter than my daughter" komt, ook in die leeftijdscategorie. Met een sigaret in de mond uiteraard. Brr.
In eerste instantie enigszins verbaasd zijn, en uiteindelijk gedaan alsof ik die foto gedelete had (wat dus niet zo is). Vond meneer prima.
Zijn "wijf" was overigens niet bepaald mijn type. Beeld je zo'n dame in die bij "hotter than my daughter" komt, ook in die leeftijdscategorie. Met een sigaret in de mond uiteraard. Brr.
Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken...
Er komt gelijk een naam bij me op die dat zouden kunnen zijn geweest. Nee, niet Nico Spilt. Die ziet zichzelf te graag op foto's.
Ik heb eens gezocht naar 'init copilotpc', ik kan niet heel veel vinden maar wat ik vind heeft het over Windows XP Embedded en gaat terug tot het jaar 2002.
Ik heb eens gezocht naar 'init copilotpc', ik kan niet heel veel vinden maar wat ik vind heeft het over Windows XP Embedded en gaat terug tot het jaar 2002.
Waarmee iedereen die dat ding gebruikt niet serieus kan worden genomen, laat staan mensen die het ding nog durven te verkopen.
Ik heb eens gezocht naar 'init copilotpc', ik kan niet heel veel vinden maar wat ik vind heeft het over Windows XP Embedded en gaat terug tot het jaar 2002.
Hij draait inderdaad nog op XP Embedded
De opvolger is er al wel nu, maar dat kost geld natuurlijk. Nieuwe bussen (en ik vermoed ook de FLIRTs van Keolis) hebben al wel het nieuwe systeem. In de bussen makkelijk te herkennen aan de grote kast op de betaaltafel met daarin beeldscherm en printer. O.a. te vinden in Utrecht en Almere.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 12 april 2019 17:36 schreef Dr_Flash het volgende: Jezus. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Maar neen, er rijden nog Klassiekskes tussen Maastricht en Hasselt. Morgen zure melk
Als het aan de Belgen ligt rijden die dingen over 80 jaar nog rond
Als het aan de Belgen lag reden er nu gemoderniseerde Breaks naar Maastricht maar die mogen de grens (nog) niet over. Als het aan Arriva lag reden er nu FLIRT's naar Luik maar die mogen ook de grens niet over...
Op vrijdag 12 april 2019 17:36 schreef Dr_Flash het volgende: Jezus. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Maar neen, er rijden nog Klassiekskes tussen Maastricht en Hasselt. Morgen zure melk
In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas.
Op vrijdag 12 april 2019 20:36 schreef b2py het volgende: Mijn wederhelft met NS Flex kon geen 40% meereiskorting selecteren bij de automaat om met mij met korting mee te reizen
Ah meereiskorting met anderen. Nee dat klopt. De hele automaat heeft nog maar 3 knoppen! Transactiehistorie Producten Ophalen bestelling
En er komt nog wat leuks bij; De OV Chipkaarthouders-automaten zijn nu anders ingericht; alleen daar kan je nog meereiskorting opladen, waar je de kaart er voor moet houden. De automaten die generiek zijn waar de OVC-lezer meer horizontaal gemonteerd zit, daar is het niet meer mogelijk om meereiskorting op te laden.
Station zit hier een paar 100 meter verderop in de straat. Mijn flat is dermate groot dat het meer tijd kost om bij de voordeur te komen vanuit mijn appartement dan van de voordeur naar het station
Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Niet eens dat, ze eisen meer bescherming tegen geluidshinder. Bijvoorbeeld in de vorm van een overkluizing.
Overigens denk ik niet dat een rechter zou besluiten dat die spoorweg moet worden afgebroken, dat ding ligt er al zo lang en het maatschappelijk belang is dermate groot dat dat zwaarder zal wegen dan het onvindbaar zijn van een bouwvergunning.
Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Kunnen we geen eiland voor zulke zeikerds maken midden in de stille Oceaan? Kunnen de omwonenden van Schiphol daar ook lekker heen
Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Het lijkt me dat het hopelijk gegrandfathered wordt.
Kunnen we geen eiland voor zulke zeikerds maken midden in de stille Oceaan? Kunnen de omwonenden van Schiphol daar ook lekker heen
Ik vind dat toch ietwat ongeïnformeerd. Rondom Schiphol worden heel veel woningen neergezet met beloftes over geluidshinder en normen die vervolgens keihard overschreden of genegeerd worden en waar iedereen behalve de rechter jarenlang van roept dat het allemaal wel meevalt, terwijl uit de cijfers blijkt dat de mensen rondom Schiphol medisch gezien een aantoonbaar lagere kwaliteit van leven hebben met veel meer chronische gezondheidsproblemen.
Ik snap wel dat ze klagen, helemaal omdat minstens 30% van dat vliegverkeer niet nodig is.
Ik vind dat toch ietwat ongeïnformeerd. Rondom Schiphol worden heel veel woningen neergezet met beloftes over geluidshinder en normen die vervolgens keihard overschreden of genegeerd worden en waar iedereen behalve de rechter jarenlang van roept dat het allemaal wel meevalt, terwijl uit de cijfers blijkt dat de mensen rondom Schiphol medisch gezien een aantoonbaar lagere kwaliteit van leven hebben met veel meer chronische gezondheidsproblemen.
Ik snap wel dat ze klagen, helemaal omdat minstens 30% van dat vliegverkeer niet nodig is.
Geen discussie voor hier, maar je bent redelijk naïef als je daar een huis koopt een denkt dat het aantal vliegbewegingen daalt. Elk bedrijf wil groeien en de tijd van hubs-spoke netwerken is sowieso wat voorbij, oftewel veel meer directe vluchten.
Geen discussie voor hier, maar je bent redelijk naïef als je daar een huis koopt een denkt dat het aantal vliegbewegingen daalt. Elk bedrijf wil groeien en de tijd van hubs-spoke netwerken is sowieso wat voorbij, oftewel veel meer directe vluchten.
Het is wel een discussie voor hier want met treinen en geluidsoverlast gebeurt hetzelfde. En nee, dat is niet naïef want er worden beloftes gedaan en de overheid is diverse keren teruggevlogen tot en met het hoogste rechtscollege van Nederland, de Raad van State, toe. Het is veel te simpel om te stellen dat het simpelweg Nimby's zijn, kijk er eens een paar docu's over zou ik zeggen. En dan moet je je ook realiseren dat 73dB twee keer zo luid is als 70dB.
Het is wel een discussie voor hier want met treinen en geluidsoverlast gebeurt hetzelfde. En nee, dat is niet naïef want er worden beloftes gedaan en de overheid is diverse keren teruggevlogen tot en met het hoogste rechtscollege van Nederland, de Raad van State, toe. Het is veel te simpel om te stellen dat het simpelweg Nimby's zijn, kijk er eens een paar docu's over zou ik zeggen. En dan moet je je ook realiseren dat 73dB twee keer zo luid is als 70dB. [..]
Het wordt zwaar gesubsidieerd.
Wellicht ben ik dan wat te pessimistisch, maar ondanks alle beloften zou ik nog steeds geen huis onder de rook van Schiphol kopen.
Wat dit soort dingen betreft met grote economische belangen is de overheid ook niet direct de meest betrouwbare partner. Zou het moeten zijn, maar dat is het niet. De kachel moet ook blijven roken.
We schrijven het Jaar Onzes Heeren 2019 met eenen ganzenveer op perkament. Professchor Barabas en zijnen Teeletijdmaschiene is noch immer springleevend.
Het nieuwste materieel van Arriva mag niet in België komen "want geen ETCS, die onveilig" terwijl het oudste materieel van NMBS zonder enige vorm van beveiliging naar Maastricht rijdt.
Als dat klassiekje ergens op botst is het ding waarschijnlijk total-loss, een FLIRT 3 boort er waarschijnlijk dwars doorheen.
Uiterlijk vrijwel ongewijzigd sinds 1935 he. De Citroën 2cv (de Eend) is ook rond die tijd begonnen. Maar dat is toch inmiddels wel een tijdje geschiedenis.
De Breaks (MS80) die er tot voor kort reden kunnen niet meer naar Nederland: ze hebben bij de modernisering* nieuwe omvormers in die dingen gestopt, die niet werken onder 1500V.
Was het niet zo dat door de modernisering een nieuwe toelating nodig was die geweigerd is op basis van het ontbreken van een derde frontsein? Of was dat alleen bij de Varkensneuzen het geval?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat was zo bij de Varkensneuzen. Bij de Break hoef je het niet eens te proberen omdat de nieuwe omvormer er geen zin in heeft.
Ik vind het ergens wel bijzonder dat ze die dingen nog moderniseren. NS is volop bezig om materieel dat even oud is (SGM en de Koplopers) te vervangen.
Maar waarom wordt dit toegestaan? Was er in Venlo destijds niet een enorme hoop gedonder over een paar honderd meter in NL "NEE DAT KAN NIET ONVEILIG MOORD BRAND PANIEK AUTISME"
Iets met materieel dat in het verleden er mocht komen en waaraan blijkbaar geen nieuwe eisen gesteld mogen worden. In Venlo was het destijds nieuw materieel dat niet aan de nieuwste botseisen voldeed. Dat was nog niet toegelaten in het verleden, al was de kop natuurlijk in principe gelijk aan de al wel toegelaten GTW...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 13 april 2019 21:06 schreef dennistd het volgende: Iets met materieel dat in het verleden er mocht komen en waaraan blijkbaar geen nieuwe eisen gesteld mogen worden. In Venlo was het destijds nieuw materieel dat niet aan de nieuwste botseisen voldeed. Dat was nog niet toegelaten in het verleden, al was de kop natuurlijk in principe gelijk aan de al wel toegelaten GTW...
Is dit een antwoord op mij? Ik denk het
Sowieso bizar. Wie krijgt dit soort dingen bedacht dan? Er zitten daar toch mensen om over dit soort dingen NA te denken? Okee waarschijnlijk wel Limburgers, maar dan nog. Die kunnen toch ook gewoon zelf poepen en things?
Dat alles achteraf betekend en gefactureerd wordt hoeft niet te betekenen dat je niks meer via de kaartautomaat kan aanpassen. Als NS zou willen zouden ze die kaartautomaten best zo kunnen aanpassen dat een klassewissel i.c.m. Flex ook via de automaat geregeld kan worden.
Dat hebben ze echter niet gedaan, in plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen om het in de NS-app te stoppen. Wat ik ook wel kan begrijpen, aangezien 93% van de Nederlanders een smartphone heeft (en dus toegang tot de NS-app).
Het gebrek aan Samenreiskorting is één ding, maar daar "wordt aan gewerkt" en als workaround kun je nu tijdelijk weer e-tickets met 40% korting aanschaffen.
Ja het is volledig flexibel, maar dit kan niet en zus kan niet en hier en daar en links en rechts en up en down en strange en charm kan allemaal niet. Donderopman.
Dat je maandelijks de boel kunt aanpassen is wel fijn
Een tijdje terug ging ik een keer een dagje rondreizen in het weekend en toen had ik berekend dat Weekend Vrij goedkoper zou zijn dan losse reizen met 40% korting.
En als ik er geen zin meer in heb, zeg ik het weer op
Op zaterdag 13 april 2019 20:53 schreef James1988 het volgende: Het nieuwste materieel van Arriva mag niet in België komen "want geen ETCS, die onveilig" terwijl het oudste materieel van NMBS zonder enige vorm van beveiliging naar Maastricht rijdt.
Als dat klassiekje ergens op botst is het ding waarschijnlijk total-loss, een FLIRT 3 boort er waarschijnlijk dwars doorheen.
Wat een wereld.
En dat alles omdat de Belgen ter plekke een regel verzonnen hebben ...
Op zaterdag 13 april 2019 19:24 schreef BLS het volgende: Een soort van verjaring. Dat schijnt alleen wel voor illegaal gebouwde gebouwen te gelden, maar niet voor infrastructuur (?)