abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 11 januari 2019 @ 07:00:03 #101
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184331835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 06:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg andere goden, die zijn enkel niet Almachtig, maar kunnen je blijkbaar wel een pijpbeurt bezorgen. :{
Nope er is er maar eentje.

Hier videobewijs



[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 11-01-2019 07:17:33 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184331877
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nope er is er maar eentje.
Toch vreemd dan dat er velen worden aanbeden. :{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184331902
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 06:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat kun je denken. Maar dat maakt mijn post - waar jij op reageerde - theologisch gezien niet minder waar.
Klopt helemaal. Dat is wat in de Bijbel staat.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 07:19:04 #104
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_184331998
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 06:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ben je Christen?
Nee, ik ben geen christen
pi_184332113
Gaat niks gebeuren. Valt gewoon onder VvMU. En gelukkig maar.

Gewoon weer een politicus met idiote ideeën. Negeren en doorlopen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184332132
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:19 schreef GayGuy het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen christen
Dan maak je niet druk. Laat die Christenen lekker in hun sop gaar koken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 januari 2019 @ 07:36:16 #107
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_184332167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dan maak je niet druk. Laat die Christenen lekker in hun sop gaar koken.
Ja dat is ook wel weer zo, misschien, maar is makkelijker gezegd dan gedaan.

Het is toch triest om gehaat te worden om WAT je bent, en niet om WIE je bent, hoor
pi_184332206
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:36 schreef GayGuy het volgende:
Het is toch triest om gehaat te worden om WAT je bent, en niet om WIE je bent, hoor
Waarom denk je dat je gehaat wordt om wat je bent en hoezo zou het niet triest zijn als je gehaat wordt om wie je bent?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184332229
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:36 schreef GayGuy het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo, misschien, maar is makkelijker gezegd dan gedaan.

Het is toch triest om gehaat te worden om WAT je bent, en niet om WIE je bent, hoor
Ook dat wil ik graag afzwakken. Volgens hen ben je zondig, en ziek. Maar je haten lijkt me sterk.

Dat je zondig bent staat nou eenmaal beschreven, en is diep geworteld, in hun geloof en kan je weinig aan veranderen. Dat je ziek bent (en 'genezen' kunt worden) staat ook beschreven maar daarin heeft de wetenschap inmiddels het geloof achterhaalt. Nee, haten doen ze je niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:59:02 #110
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184333794
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 06:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

leugens. God houdt niet van de zonde, maar daar kan hij afstand van doen. God houdt zelfs zoveel van de zondaars, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Klinkt als een vrijbrief voor het doen van de meest verschrikkelijke dingen. Misbruik in kerkelijkekringen wordt daardoor misschien voor de medegelovigen teniet gedaan maar de slachtoffers zijn daarmee niet geholpen
pi_184333883
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Klinkt als een vrijbrief voor het doen van de meest verschrikkelijke dingen. Misbruik in kerkelijkekringen wordt daardoor misschien voor de medegelovigen teniet gedaan maar de slachtoffers zijn daarmee niet geholpen
Aan de hemelpoort worden de waarachtige belijders van zonden alsnog gescheiden van hen die 'voor de vorm en het aanzien' hun zonden belijden.

Nee, zo makkelijk komen ze er niet van, al denken ze misschien van wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:17:36 #112
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184334071
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:36 schreef GayGuy het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo, misschien, maar is makkelijker gezegd dan gedaan.

Het is toch triest om gehaat te worden om WAT je bent, en niet om WIE je bent, hoor
Ze haten je helemaal niet, ze willen juist je ziel redden en denken oprecht dat je straks in de hel belandt vanwege je gedrag.

En nee, ik geloof zelf niet in de hel. Maar hun redenatie is zeker niet gestoeld op haat.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:34:10 #113
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_184334278
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ze haten je helemaal niet, ze willen juist je ziel redden en denken oprecht dat je straks in de hel belandt vanwege je gedrag.

En nee, ik geloof zelf niet in de hel. Maar hun redenatie is zeker niet gestoeld op haat.
Sorry? Mijn ziel red je niet Door die aan te passen naar je eigen smaak, hoor. Als ze DAT geloven, heb ik nog wel een paar sprookjesboeken voor hun In de aanbieding
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:40:11 #114
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184334361
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ze haten je helemaal niet, ze willen juist je ziel redden en denken oprecht dat je straks in de hel belandt vanwege je gedrag.

En nee, ik geloof zelf niet in de hel. Maar hun redenatie is zeker niet gestoeld op haat.
Zo is het zo altijd bij extreme religieuzen, onder de naam 'liefde' wordt er van alles gehaat.. :{

Ik denk zelf overigens dat het gewoon handelen uit angst is. Als ze homo's zouden accepteren (of in wat voor manier eigenlijk afwijken van hun gestelde norm) komen ze zelf niet hun bedachte hemeltje, en ze hebben zich wijsgemaakt dat dat het allerbelangrijkste levensdoel is.
nee, jij dan!
pi_184334367
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ze haten je helemaal niet, ze willen juist je ziel redden en denken oprecht dat je straks in de hel belandt vanwege je gedrag.

En nee, ik geloof zelf niet in de hel. Maar hun redenatie is zeker niet gestoeld op haat.
Ik blijf het idee dat gelovigen niet verantwoordelijk zouden zijn voor hun eigen geloofsopvattingen toch maar vreemd vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 10:43:32 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184334415
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:40 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Zo is het zo altijd bij extreme religieuzen, onder de naam 'liefde' wordt er van alles gehaat.. :{

Ik denk zelf overigens dat het gewoon handelen uit angst is. Als ze homo's zouden accepteren (of in wat voor manier eigenlijk afwijken van hun gestelde norm) komen ze zelf niet hun bedachte hemeltje, en ze hebben zich wijsgemaakt dat dat het allerbelangrijkste levensdoel is.
volgens mij komen ze eerder niet dan wel in dat hemeltje op deze manier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:46:06 #117
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184334448
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:39 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

hoezo zou het niet triest zijn als je gehaat wordt om wie je bent?
Ik denk dat hij hier bedoeld dat het prima is dat mensen je bijv. een klootzak vinden omdat je bepaalde keuzes/handelingen hebt gedaan of overtuiging aanhangt. Die doe je bewust, kun je veranderen, in discussie over gaan, etc..

Als mensen je een klootzak vinden om wat je bent, kun je daar niets aan veranderen.
nee, jij dan!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:50:41 #118
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184334511
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij komen ze eerder niet dan wel in dat hemeltje op deze manier
het lijkt mij sowieso veel aannemelijker dat niemand naar een hemel of wat dan ook gaat :P
nee, jij dan!
pi_184334580
Hoe dan ook: als je anderen gaat vertellen wat ze wel of niet zouden moeten doen, dan kun je daar maar beter een goede reden voor hebben. "Dat geloof ik nou eenmaal" is dan niet goed genoeg meer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 10:57:24 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184334584
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:50 schreef Gehenna het volgende:

[..]

het lijkt mij sowieso veel aannemelijker dat niemand naar een hemel of wat dan ook gaat :P
voor de discussie ff ervanuit gaande dat het daadwerkelijk bestaat lijkt het me niet bevorderend als je op de stoel van de man met het laatste oordeel gaat zitten en zegt 'hey die is niet christelijk want die zonden zijn viez' daarnaast kreeg je je vrije wil niet voor niets natuurlijk daar moet de kerk zich helemaal niet mee bemoeien ... dat is tussen jou en god

maar zie ook het verhaal van de barmhartige Samiritaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184334645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:56 schreef Molurus het volgende:
Hoe dan ook: als je anderen gaat vertellen wat ze wel of niet zouden moeten doen, dan kun je daar maar beter een goede reden voor hebben. "Dat geloof ik nou eenmaal" is dan niet goed genoeg meer.
Nee hoor. Valt gewoon onder de VvMu. Tenzij je ook daadwerkelijk mensen anders gaat behandelen in gelijke gevallen. Gelukkig wonen we niet in de Sovjet Unie waar je geen "foute" gedachten mag hebben.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184334684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:01 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee hoor. Valt gewoon onder de VvMu. Tenzij je ook daadwerkelijk mensen anders gaat behandelen in gelijke gevallen. Gelukkig wonen we niet in de Sovjet Unie waar je geen "foute" gedachten mag hebben.
Dat dit de enige uitzondering daarop zou zijn is in elk geval juridisch onjuist. Of het strafbaar is, dat is het OM nu aan het onderzoeken. Maar wat je hier zegt klopt in elk geval niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 11:04:15 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184334688
sure maar mensen kunnen je ondanks je vrije mening gewoon een eikel vinden omwille van die vrije mening
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184334692
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor de discussie ff ervanuit gaande dat het daadwerkelijk bestaat lijkt het me niet bevorderend als je op de stoel van de man met het laatste oordeel gaat zitten en zegt 'hey die is niet christelijk want die zonden zijn viez' daarnaast kreeg je je vrije wil niet voor niets natuurlijk daar moet de kerk zich helemaal niet mee bemoeien ... dat is tussen jou en god

maar zie ook het verhaal van de barmhartige Samiritaan
Denk zelf dat 'God' eerder een rechtschapen homo toe zal laten in de hemel dan de '(ver)oordelaars'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184334696
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik blijf het idee dat gelovigen niet verantwoordelijk zouden zijn voor hun eigen geloofsopvattingen toch maar vreemd vinden.
Ja joh, zo ging dat al honderden jaren op die bizarre manier.

Toedekken, wegkijken, goedpraten en marginaliseren. Niet zelden met regelrechte repressie.

Gelukkig gaat dat wegkijken en marginaliseren vooral in het moderne Westen steeds moeilijker en vallen gelovigen steeds vaker door de mand en wordt er terecht met ze afgerekend.

Met de neus op hun daden, onverdraagzaamheid en achterlijkheid gedrukt, zo worden hun religies doorgelicht en langzaam maar zeker ontzenuwd en tandeloos gemaakt.

Behalve met een bepaalde religie en gek genoeg vooral in dat zelfde verlichte en ontwikkelde Westen.

Daar komen opvallend veel mensen die bijdroegen aan de val van vele religies nog steeds aan met de dezelfde oneliners en dooddoeners.

Het heeft niks met..., het is niet de echte...., .....is echte liefde etc, etc.

Als je gelooft in iets en je leeft en handelt er vol overtuiging naar en je doet dat volmondig en publiekelijk ook in naam van die religie dan ben je volgens mij toch echt volledig verantwoordelijk voor je daden.

Of dat nou Sinterklaas, de Paashaas, Jezus Christus of Allah is.
pi_184334737
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat dit de enige uitzondering daarop zou zijn is in elk geval juridisch onjuist. Of het strafbaar is, dat is het OM nu aan het onderzoeken. Maar wat je hier zegt klopt in elk geval niet.
Hoor je niks meer van.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:24:36 #127
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_184334970
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:46 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik denk dat hij hier bedoeld dat het prima is dat mensen je bijv. een klootzak vinden omdat je bepaalde keuzes/handelingen hebt gedaan of overtuiging aanhangt. Die doe je bewust, kun je veranderen, in discussie over gaan, etc..

Als mensen je een klootzak vinden om wat je bent, kun je daar niets aan veranderen.
Ik leg het inderdaad wat onhandig uit, maar dit is wel wat ik bedoel, inderdaad. Thanks.

Al met al is het wel in en in triest dat anno 2019 DIT nog een onderwerp van een discussie is
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:25:41 #128
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184334986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor de discussie ff ervanuit gaande dat het daadwerkelijk bestaat lijkt het me niet bevorderend als je op de stoel van de man met het laatste oordeel gaat zitten en zegt 'hey die is niet christelijk want die zonden zijn viez' daarnaast kreeg je je vrije wil niet voor niets natuurlijk daar moet de kerk zich helemaal niet mee bemoeien ... dat is tussen jou en god

maar zie ook het verhaal van de barmhartige Samiritaan
Ik snap je punt wel. Maar als ik kijk wat er daadwerkelijk letterlijk in de bijbel staat, is de overtuiging van die ondertekenden redelijk mild nog in vergelijking. Ook over straffen is dat boek redelijk duidelijk. (Dat is ook de hele reden dat de SGP bijv. nog voor de doodstraf is.)

Ze vinden niet dat ze op de stoel van god zitten, ze voeren zijn wil uit, zoals ze die lezen in hun boek.. . Plus daarbij dat als ze het niet gehoorzamen, dat dit dus erg negatieve gevolgen voor hun heeft (eindeloos lijden in de hel).

Ze zien de uitlatingen over homo's (en zo ontiegelijk veel andere onzin) in de bijbel niet als het probleem, maar de homo's zelf. Want hun boek is onfeilbaar.. :{

Godzijdank ( :+ ) dat we tegenwoordig wetten hebben die boven dit soort clubjes staan.
nee, jij dan!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:44:26 #129
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184335353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:24 schreef GayGuy het volgende:

[..]

Al met al is het wel in en in triest dat anno 2019 DIT nog een onderwerp van een discussie is
Klopt, maar je moet ook kijken hoe groot de discussie daadwerkelijk is, en hoeveel commentaar er wel niet over de mensen heen is gegaan die 'm hebben ondergetekend.

Het is een kleine, krimpende, hele specifieke club, die achter deze verklaring staat. Diezelfde club geloofd in het algemeen ook dat de wereld zo'n 6000 jaar oud is, evolutie niet bestaat, afgrijselijk en doelloos lijden beter is dan euthanasie, etc.. Allemaal dingen waar de gemiddelde Nederlander tegenwoordig amper sympathie voor op kan brengen.

Dit soort acties zijn dan uiteindelijk vrijwel altijd schadelijker gebleken voor hun gemeenschap dan hetgene waar ze tegen vechten. Het overgrote deel van het land keert namelijk steeds meer de rug toe aan dit soort clubjes. En dat is dan ook precies de reden dat een paar kerk gemeenschappen lekker hypocriet een regenboogvlagje hijsen na zo'n discussie, maar bij elke vorm van homo-acceptatie weer in de weg staan. :')
nee, jij dan!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:51:20 #130
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184335484
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:25 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel. Maar als ik kijk wat er daadwerkelijk letterlijk in de bijbel staat, is de overtuiging van die ondertekenden redelijk mild nog in vergelijking. Ook over straffen is dat boek redelijk duidelijk. (Dat is ook de hele reden dat de SGP bijv. nog voor de doodstraf is.)
De straffen in de Mozaïsche wet zijn wel duidelijk, maar de toepasbaarheid van die wet op christenen is een ander verhaal. Volgens mij beroept de SGP zich dan ook niet op Leviticus voor de rechtvaardiging van haar standpunt ten aanzien van de doodstraf, maar op enkele andere passages, nl. in Genesis ("wie doodslag pleegt zal zelf gedood worden") en in Romeinen ("God heeft de overheid het zwaard gegeven").
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:52:55 #131
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184335518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:44 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Klopt, maar je moet ook kijken hoe groot de discussie daadwerkelijk is, en hoeveel commentaar er wel niet over de mensen heen is gegaan die 'm hebben ondergetekend.

Het is een kleine, krimpende, hele specifieke club, die achter deze verklaring staat. Diezelfde club geloofd in het algemeen ook dat de wereld zo'n 6000 jaar oud is, evolutie niet bestaat, afgrijselijk en doelloos lijden beter is dan euthanasie, etc.. Allemaal dingen waar de gemiddelde Nederlander tegenwoordig amper sympathie voor op kan brengen.

Dit soort acties zijn dan uiteindelijk vrijwel altijd schadelijker gebleken voor hun gemeenschap dan hetgene waar ze tegen vechten. Het overgrote deel van het land keert namelijk steeds meer de rug toe aan dit soort clubjes. En dat is dan ook precies de reden dat een paar kerk gemeenschappen lekker hypocriet een regenboogvlagje hijsen na zo'n discussie, maar bij elke vorm van homo-acceptatie weer in de weg staan. :')
En waarom moeten we wordne GEDWONGEN om maar alles wat betreft degeneratie te accepteren?
Pedofilie is ook aangeboren en dat wordt de volgende stap voor 8 reeks of gaan we hypocriet doen :?

Doe effe normaal man.
pi_184336143
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:52 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

En waarom moeten we wordne GEDWONGEN om maar alles wat betreft degeneratie te accepteren?
Pedofilie is ook aangeboren en dat wordt de volgende stap voor 8 reeks of gaan we hypocriet doen :?

Doe effe normaal man.
Dierenseks. Vergeet dierenseks niet. En necrofilie. Allemaal degeneratie. Heeft net als twee homoseksuelen die een liefdevolle en evenwichtige religie aangaan, niks met liefde te maken. :Y :P
-
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:45:44 #133
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184336601
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:52 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

En waarom moeten we wordne GEDWONGEN om maar alles wat betreft degeneratie te accepteren?
Pedofilie is ook aangeboren en dat wordt de volgende stap voor 8 reeks of gaan we hypocriet doen :?

Doe effe normaal man.
Ik ben zelf geen tegenstander van homos, maar helaas zijn er inderdaad al elementen binnen de LGBT gemeenschap die vinden dat pedofilie ook legaal zou moeten worden. Niet allemaal, maar teveel.

Dat zie je ook aan die drag queens die kinderen voorlezen. Moet je zien wat een geflipt figuur:

https://www.omroepgelderl(...)geen-sprookje-worden

Of dat een jongetje dat verkleed als meisje sexy danst voor volwassen mannen in een stripclub.

https://fenixx.org/2018/1(...)omoclub-in-new-york/

Ook super zieke shit...
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:53:05 #134
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184336749
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen tegenstander van homos, maar helaas zijn er inderdaad al elementen binnen de LGBT gemeenschap die vinden dat pedofilie ook legaal zou moeten worden. Niet allemaal, maar teveel.

Dat zie je ook aan die drag queens die kinderen voorlezen. Moet je zien wat een geflipt figuur:

https://www.omroepgelderl(...)geen-sprookje-worden

Of dat een jongetje dat verkleed als meisje sexy danst voor volwassen mannen in een stripclub.

https://fenixx.org/2018/1(...)omoclub-in-new-york/

Ook super zieke shit...
Zouden dat er percentueel nou echt meer zijn dan in heterokringen?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:57:46 #135
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184336830
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:52 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

En waarom moeten we wordne GEDWONGEN om maar alles wat betreft degeneratie te accepteren?
Pedofilie is ook aangeboren en dat wordt de volgende stap voor 8 reeks of gaan we hypocriet doen :?

Doe effe normaal man.
Het verschil is dat volwassenen verantwoordelijk zijn voor hun eigen keuzes en dus vrijelijk onderlinge relaties kunnen aangaan, homoseksueel of niet. Kinderen zijn niet wilsbekwaam, dus als een pedoseksueel een relatie met een kind begint komt dat per definitie neer op misbruik.
pi_184336897
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat zie je ook aan die drag queens die kinderen voorlezen. Moet je zien wat een geflipt figuur:

https://www.omroepgelderl(...)geen-sprookje-worden

Het is mij eerlijk gezegd niet duidelijk hoe dit per se gekker is dan, zeg, ons sinterklaasfeest.

Heb je redenen om te denken dat dit schadelijk is voor de kinderen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:21:32 #137
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184337285
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:52 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

En waarom moeten we wordne GEDWONGEN om maar alles wat betreft degeneratie te accepteren?
Uhm de dwang is juist andersom. Dat mensen zelf niet willen trouwen omdat dat niet strookt met hun eigen overtuigingen: helemaal prima.
Dat je andere mensen verbied om te gaan trouwen, zonder dat zij die overtuiging hebben: flikker toch op :P

quote:
Pedofilie is ook aangeboren en dat wordt de volgende stap voor 8 reeks of gaan we hypocriet doen :?
Ohja de klassieke drogreden, A en B hebben niets met elkaar te maken, maar toch B is slecht, dan moet A ook verboden worden.. :') En wat Iblardi verder hierboven zegt.

quote:
Doe effe normaal man.
Definieer 'normaal' want let wel, jij bent de uitzondering met deze mening hoor..
nee, jij dan!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:21:56 #138
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184337293
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat zie je ook aan die drag queens die kinderen voorlezen. Moet je zien wat een geflipt figuur:

https://www.omroepgelderl(...)geen-sprookje-worden

Een man in vrouwenkleren die een boek wil voorlezen over een krokodil die "anders" is omdat hij niet van water houdt. Ongewoon, maar dat is ook de kern van de boodschap lijkt me. Het accepteren van individuele verschillen in aanleg. Ik zie er niets kwaads in.
pi_184337423
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:21 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Een man in vrouwenkleren die een boek wil voorlezen over een krokodil die "anders" is omdat hij niet van water houdt. Ongewoon, maar dat is ook de kern van de boodschap lijkt me. Het accepteren van individuele verschillen in aanleg. Ik zie er niets kwaads in.
Veel mensen zitten zo vast in hun eigen ideeen over wat "normaal" is dat ze denken dat die ideeen objectief zijn. Het lijkt me juist wel leerzaam voor die kinderen om te zien dat "normaal" tot op grote hoogte arbitrair is. Culturele dogma's, en niet zozeer rationele opvattingen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:29:35 #140
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184337432
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:21 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Een man in vrouwenkleren die een boek wil voorlezen over een krokodil die "anders" is omdat hij niet van water houdt. Ongewoon, maar dat is ook de kern van de boodschap lijkt me. Het accepteren van individuele verschillen in aanleg. Ik zie er niets kwaads in.
Dit. Plus V_A lijkt sowieso aan de lopende band op zichzelf staande unieke gebeurtenissen te verwarren met wat er daadwerkelijk doorgaans gebeurt. Sterker nog, dat voorlezen ging niet eens door (dankzij protesten van een extreem rechtse groepering), en alsnog wordt het als voorbeeld gebruikt...

Vroeger had die jongen nog wel eens wat nuance of überhaupt een punt, maar sinds ie zo geilt bij het FvD hier is daar bar weinig meer van over :N
nee, jij dan!
pi_184337552
Als homoseksualiteit een zonde is... hoe kan het dan dat zoveel geestelijke zich door kleine jongens lieten bevredigen?
pi_184337574
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:34 schreef AToontje87 het volgende:
Als homoseksualiteit een zonde is... hoe kan het dan dat zoveel geestelijke zich door kleine jongens lieten bevredigen?
Een vrij ernstige bijwerking van het celibaat, die helaas nog steeds wordt ontkend door de kerk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 15:58:00 #143
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184340332
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:34 schreef AToontje87 het volgende:
Als homoseksualiteit een zonde is... hoe kan het dan dat zoveel geestelijke zich door kleine jongens lieten bevredigen?
Want ze zijn homo :?
pi_184340575
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:58 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Want ze zijn homo :?
Het zijn in elk geval seksuele handelingen met hetzelfde geslacht. Of dat nu homoseksualiteit is of wanhoop laten we maar even in het midden. Maar kennelijk geloven ze op zulke momenten niet echt in het alziende oog van de Here.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184340819
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:58 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Want ze zijn homo :?
Blijkbaar wel dus...
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:20:58 #146
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184340833
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zijn in elk geval seksuele handelingen met hetzelfde geslacht. Of dat nu homoseksualiteit is of wanhoop laten we maar even in het midden. Maar kennelijk geloven ze op zulke momenten niet echt in het alziende oog van de Here.
ho ho, homofilie is de bijbel heel stellig tegen. Er staat niets tegen pedofilie in..
Sterker nog, meisjes overwonnen via oorlog mag je blijkbaar sex mee hebben (Nummers, deuteronomium, Rechters), en het is ook prima om je dochter als sex-slaaf te verkopen (Exodus) bron
8)7 8)7 8)7
nee, jij dan!
pi_184340928
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zouden dat er percentueel nou echt meer zijn dan in heterokringen?
Doet dat er echt toe? Is de ruimte die gegeven wordt voor dit soort gedrag in "heterokringen" groter of kleiner? Ik zie een 10-jarig meisje niet in een nachtclub dansen voor het goede doel omdat ze "zo geboren" is.
pi_184341073
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ho ho, homofilie is de bijbel heel stellig tegen. Er staat niets tegen pedofilie in..
Sterker nog, meisjes overwonnen via oorlog mag je blijkbaar sex mee hebben (Nummers, deuteronomium, Rechters), en het is ook prima om je dochter als sex-slaaf te verkopen (Exodus) bron
8)7 8)7 8)7
Dat is natuurlijk alles behalve een Christelijk ding. Dit gebeurd al heel lang op heel veel plekken.

Daarmee keur ik het niet goed natuurlijk.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:33:09 #149
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184341121
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ho ho, homofilie is de bijbel heel stellig tegen. Er staat niets tegen pedofilie in..
Sterker nog, meisjes overwonnen via oorlog mag je blijkbaar sex mee hebben (Nummers, deuteronomium, Rechters), en het is ook prima om je dochter als sex-slaaf te verkopen (Exodus) bron
8)7 8)7 8)7
Mja. Dat haal ik er zo direct niet uit. Misschien laten ze die meisjes wel grootbrengen in hun eigen huishoudens tot ze de huwbare leeftijd bereikt hebben.

En een "maidservant" is ook niet noodzakelijkerwijs een "seksslavin".
pi_184341165
Druk maken over gristenen :'). Aflopende zaak, weten ze zelf ook.
pi_184341329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:20 schreef Gehenna het volgende:
ho ho, homofilie is de bijbel heel stellig tegen. Er staat niets tegen pedofilie in..
Pedoseksuele homofilie is toch nog steeds homofilie? :?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184342628
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Pedoseksuele homofilie is toch nog steeds homofilie? :?
Is pedoseksuele heteroseksualiteit dan ook nog steeds heteroseksualiteit ?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 18:06:23 #153
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184342832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Pedoseksuele homofilie is toch nog steeds homofilie? :?
Ja klopt, maar ging mij dus om welk deel de bijbel meer afkeurde.. :')
nee, jij dan!
pi_184342848
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:06 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ging mij dus om welk deel de bijbel meer afkeurde.. :')
Ah ok.. dus zolang je als mannelijke geestelijke alleen kleine meisjes misbruikt is er niks aan de hand. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 01:19:41 #155
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184352433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah ok.. dus zolang je als mannelijke geestelijke alleen kleine meisjes misbruikt is er niks aan de hand. :{
Precies, de kromheid van dat boek is echt 8)7
nee, jij dan!
  zaterdag 12 januari 2019 @ 01:54:25 #156
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184352895
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is mij eerlijk gezegd niet duidelijk hoe dit per se gekker is dan, zeg, ons sinterklaasfeest.

Heb je redenen om te denken dat dit schadelijk is voor de kinderen?
Dat weet ik niet maar het lijkt me gewoon niet leuk voor die vaders die 's avonds hun spruit voor willen lezen maar dan de vraag krijgen "Doe je geen jurk aan?)
  zaterdag 12 januari 2019 @ 07:58:15 #157
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_184353976
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:44 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Klopt, maar je moet ook kijken hoe groot de discussie daadwerkelijk is, en hoeveel commentaar er wel niet over de mensen heen is gegaan die 'm hebben ondergetekend.

Het is een kleine, krimpende, hele specifieke club, die achter deze verklaring staat. Diezelfde club geloofd in het algemeen ook dat de wereld zo'n 6000 jaar oud is, evolutie niet bestaat, afgrijselijk en doelloos lijden beter is dan euthanasie, etc.. Allemaal dingen waar de gemiddelde Nederlander tegenwoordig amper sympathie voor op kan brengen.

Dit soort acties zijn dan uiteindelijk vrijwel altijd schadelijker gebleken voor hun gemeenschap dan hetgene waar ze tegen vechten. Het overgrote deel van het land keert namelijk steeds meer de rug toe aan dit soort clubjes. En dat is dan ook precies de reden dat een paar kerk gemeenschappen lekker hypocriet een regenboogvlagje hijsen na zo'n discussie, maar bij elke vorm van homo-acceptatie weer in de weg staan. :')
Ja dat klopt, je kan het het beste vergelijken met de laatste stuip trekkingen van iets wat al zo goed als dood, is. Ja, ik moet me er eigenlijk niet Door laten raken, en er boven staan. Al is dat verdomd moeilijk
  zaterdag 12 januari 2019 @ 09:30:43 #158
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184354669
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 01:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat weet ik niet maar het lijkt me gewoon niet leuk voor die vaders die 's avonds hun spruit voor willen lezen maar dan de vraag krijgen "Doe je geen jurk aan?)
Het lijkt me sterk dat vaders die hun kind regelmatig voorlezen überhaupt zo'n vraag krijgen, maar als je dat risico helemaal wilt uitsluiten (waarom eigenlijk, je kunt toch gewoon uitleggen waarom je geen jurk draagt?) kun je ervoor kiezen je kind niet naar die voorleessessie te laten gaan. Ik zie het probleem niet zo.
pi_184354708
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:29 schreef Molurus het volgende:
Veel mensen zitten zo vast in hun eigen ideeen over wat "normaal" is dat ze denken dat die ideeen objectief zijn. Het lijkt me juist wel leerzaam voor die kinderen om te zien dat "normaal" tot op grote hoogte arbitrair is. Culturele dogma's, en niet zozeer rationele opvattingen.
Dit. We vinden mensen die anders zijn strontvervelend of moraalridders, totdat ze succesvol worden. Dan worden ze opeens in grote getale bewonderd.
-
pi_184356331
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dit. We vinden mensen die anders zijn strontvervelend of moraalridders, totdat ze succesvol worden. Dan worden ze opeens in grote getale bewonderd.
Ironisch genoeg is het bij jezus niet zo gegaan. Die werd een strontvervelende moraalridder gevonden en is überhaupt nooit succesvol geweest in wat hij ook ondernam.
Conscience do cost.
pi_184359157
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je draait - net als van der Staaij - er om heen. Die zogenaamde tolerantie ten aanzien van homo's is een wassen neus en alleen maar opgezet zodat ze zichzelf nog op de borst kunnen kloppen dat ze toch niet heel meedogenloos zijn en het allemaal heel goed bedoelen. Ondertussen worstelen er genoeg jongeren met hun geaardheid en durven ze er niet mee naar buiten te komen. Heel gek, want ze zouden met open armen worden ontvangen. Zolang ze de liefde maar niet bedrijven.

:')

:') :')_!

0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:59 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Volkomen met je eens.

Ik neem wel aan dat je je evenveel zorgen maakt over en even rechtlijnig en mondig bent als het om de enorme openlijke en toenemende homo intolerantie, haat en geweld binnen de islam gaat?

Gelijke monniken , gelijke kappen.

Toch?
Koekoek.

Tot 2 keer toe geen reacties meer.

Xa1pt, zo kennen we je.

Niks is terecht heilig behalve die ene toffe religie.
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 14:21:24 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184359226
zijn antwoord was dat er geen islamitische tegenhanger was atm

kun je het blijven vragen maar het antwoord is al gegeven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184359274
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Koekoek.

Tot 2 keer toe geen reacties meer.

Xa1pt, zo kennen we je.

Niks is terecht heilig behalve die ene toffe religie.
Jezus. :')

Nee, lijkt me nergens de bedoeling hè om zo in het leven te staan. Maar bij moslims zie je iig niet van die halfbakken en laffe pretenties terug.
pi_184359286
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:21 schreef sp3c het volgende:
zijn antwoord was dat er geen islamitische tegenhanger was atm

kun je het blijven vragen maar het antwoord is al gegeven
Waar staat die reactie dan?

Of was het een algemene post?
pi_184359389
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jezus. :')

Nee, lijkt me nergens de bedoeling hè om zo in het leven te staan. Maar bij moslims zie je iig niet van die halfbakken en laffe pretenties terug.
Sorry dat ik een religieuze snaar raak kerel.

quote:
Maar bij moslims zie je iig niet van die halfbakken en laffe pretenties terug.
Maar....hoe moet ik dit lezen?

De islamitische pretenties ten opzichte van homo's zijn gelukkig minder halfbakken en minder laf?

Zoiets?
pi_184366721
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:09 schreef Harvest89 het volgende:

Duidelijk, dank voor de uitleg.
Dus jij gelooft ook niet dat de mens verwant is aan de aap of dat we een gemeenschappelijke voorouder hebben gehad?
Nee geloof ik niet in.
Dat er zogenaamde menselijke oudere vormen zijn prima hoor.
Maar niets van het alles dat wij apen geweest zijn of wat ook.

Bekijk je DNA dan werkt dat ook niet zo. Komt niet vanuit eencelligen of iets dergelijks.
Laat staan uiteindelijk vanuit geen leven.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Micro-evolutie accepteren betekent automatisch ook dat je macro-evolutie accepteert...

Wat een onzin.
Micro zegt puur dat een soort ZELF zich aanpast. Heeft niets te maken met bv een aap die een mens zou gaan worden.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tegen zoveel domheid kan ik gewoon echt niet meer op.

Wat voor "wetenschappelijke" studie heb je precies gevolgd?

Misschien moet je eens naar het Natural history museum oid. Ligt vol met bewijzen voor evolutie.

Maar ja, misschien kan je cognitieve dissonantie daar niet mee omgaan
En toch leg je nooit uit wat nou domheid is en wat nou bewijzen zouden zijn.
Zoals ik al gezegd heb in de richting van ecologie en evolutie.
Dus je hoeft mij daar echt niets over proberen wijs te maken.
Oh ik ben daar allang geweest, is echt niets van bewijs te vinden.
Overigens ben ik daar geweest toen ik niet gelovig was, voor je gaat janken dat ik vooringenomen was.

Als evolutie ooit bewezen gaat worden dan hoor ik dat wel bij de nobelprijs uitreikingen xD.

Er is geen enkel bewijs voor. Pure aannames. Ja daar draait wetenschap in veel gevallen om.
Maar laat ze het ook maar eens logisch maken.
pi_184366847
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:38 schreef Monolith het volgende:
Mooi ook altijd, gewoon roepen dat je een wetenschappelijke studie hebt gevolgd en dan kritiekloos alles in een boekje voor waar aannemen. Dan ben je toch niet helemaal lekker in je bovenkamer. Het kan best hoor, het kritisch denken dat je tijdens je WO krijgt aangeleerd komt lang niet altijd door het indoctrinatiepantser heen dat je krijgt aangeleerd als je opgroeit in een sekte, maar het blijft toch grappig.
Wie zegt dat ik iets kritiekloos accepteert dan?
Dat is een foutieve aanname.
En ik heb het wel al vaker gezegd maar tijdens mijn studie was ik niet eens gelovig.

En als middelbare scholier stond ik zelfs achter evolutie. Net als velen hier gewoon blind volgend achter de zogenaamde bewijzen die leraren aandragen.

quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:51 schreef Molurus het volgende:

Op universitair niveau evolutiebiologie volgen en volhouden dat soortvorming onzin is lijkt me toch net zoiets als geologie studeren en volhouden dat de aarde plat is. Het komt toch niet heel geloofwaardig op me over.
Volhouden dat evolutie een bewezen feit is is net zo'n grote onzin als zeggen dat de aarde plat is zul je bedoelen.

Prima dat jouw geloof is dat evolutie de waarheid is. Maar ga niet zo beschimpend lopen doen.
Evolutie is simpelweg geen feit, ik snap dat wetenschap het zal blijven onderzoeken zo lang die theorie overeind staat als MOGELIJK.
Echter ik sta er niet achter zo lang het niet bewezen is.
Als de wetenschap met bewijzen komt, of enigszins met een logica in die richting komt dan ben ik over.
Maar het geloof van evolutionisme heb ik mij afgezworen, vooral tijdens mijn studie eigenlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 00:08 schreef RobbieRonald het volgende:

Hier geloof ik geen snars van op basis van wat je allemaal typt.
Ten eerste haal je de termen evolutie en evolutietheorie door elkaar en ten tweede zou je als 'wetenschapper' moeten weten dat 'een bewijs' in de wetenschap iets inhoudelijker moet zijn dan: "Kijk om je heen" (wat je eerder als het beste 'bewijs' voor god aandroeg).
Ik haal helemaal niets door elkaar heen.
Dat doen anderen.

En met ''kijk om je heen'' doel ik niet op dat dat een bewijs is. Puur op dat er als je simpel om je heen kijkt er bewijzen te vinden zijn. Moet je wel het menselijke lichaam en de natuur onderzoeken maar daar doel ik op.
Niet op het simpel rond gaan kijken.

Is overigens nog altijd meer bewijs dan wat de wetenschappers namens evolutie hebben kunnen aandragen xD
pi_184366868
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:00 schreef Tha_Bartman het volgende:

You can't prove a negative. De bewijslast is altijd andersom, als wetenschapper zou je dat toch moeten weten...
Daarom ben ik ook nooit gelovig geweest, pas toen ik de bewijslast gezien heb ;)
Zouden meer hier moeten gaan doen.

Ipv blind achter evolutie aanlopen en af te geven op het geloof.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ruben Jorritsma van logos.nl en "Weet" is er zo een.

En welke "studie" Bianconeri heeft gevolgd en/of afgemaakt blijft een raadsel. Maar als je stellig het verschil tussen theorie en hypothese ontkent, is er niet veel blijven hangen :P

Hij is gewoon geïndoctrineerd, helaas.
Ik weet niet waar ik ergens ontken hoor.
Ik zeg puur dat evolutie geen enkele onderbouwing kent. Er is geen bewijs voor te vinden.
Hoe graag jij en enkele anderen hier dat ook zouden willen.
pi_184367204
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee geloof ik niet in.
Dat er zogenaamde menselijke oudere vormen zijn prima hoor.
Maar niets van het alles dat wij apen geweest zijn of wat ook.

Bekijk je DNA dan werkt dat ook niet zo. Komt niet vanuit eencelligen of iets dergelijks.
Laat staan uiteindelijk vanuit geen leven.

[..]

Wat een onzin.
Micro zegt puur dat een soort ZELF zich aanpast. Heeft niets te maken met bv een aap die een mens zou gaan worden.

[..]

En toch leg je nooit uit wat nou domheid is en wat nou bewijzen zouden zijn.
Zoals ik al gezegd heb in de richting van ecologie en evolutie.
Dus je hoeft mij daar echt niets over proberen wijs te maken.
Oh ik ben daar allang geweest, is echt niets van bewijs te vinden.
Overigens ben ik daar geweest toen ik niet gelovig was, voor je gaat janken dat ik vooringenomen was.

Als evolutie ooit bewezen gaat worden dan hoor ik dat wel bij de nobelprijs uitreikingen xD.

Er is geen enkel bewijs voor. Pure aannames. Ja daar draait wetenschap in veel gevallen om.
Maar laat ze het ook maar eens logisch maken.
Nou bijvoorbeeld zoals je hierboven zegt dat we ooit apen zijn geweest.
Dan heb je de evolutie al niet begrepen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184367318
Zoals gezegd, "apen" is niet eens een soort. Het is op z'n best een (niet-wetenschappelijke) verzamelnaam voor een enorm grote groep van soorten waar ook de mens deel van uitmaakt.

Maar goed, ik denk niet dat we een werkdefinitie van "soort" kunnen verwachten van bianconeri. En daarmee is het volstrekt onduidelijk wat hij precies onmogelijk acht.

[ Bericht 33% gewijzigd door Molurus op 12-01-2019 22:14:33 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184367475
Met een dergelijk schertsfiguur in "discussie" gaan is toch verder niet echt productief. :')

Creationisme is al een jaar of 150 dood en begraven. Alleen dogmatische gelovigen houden er krampachtig aan vast omdat hun hele wereldbeeld erop stoelt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 12 januari 2019 @ 22:40:20 #172
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184367808
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:07 schreef Molurus het volgende:
Zoals gezegd, "apen" is niet eens een soort. Het is op z'n best een (niet-wetenschappelijke) verzamelnaam voor een enorm grote groep van soorten waar ook de mens deel van uitmaakt.

Juist niet, lijkt me. In het niet-wetenschappelijke taalgebruik spreek je van apen en mensen als van twee afzonderlijke groepen. Apen zijn dieren met lange armen, handen en voeten met grijpvingers en -tenen en eventueel een (grijp)staart die net genoeg gelijkenis met de mens vertonen om het beeld van een karikatuur op te roepen. Het zijn nadrukkelijk geen mensen.
pi_184367809
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:19 schreef Monolith het volgende:
Met een dergelijk schertsfiguur in "discussie" gaan is toch verder niet echt productief. :')

Creationisme is al een jaar of 150 dood en begraven. Alleen dogmatische gelovigen houden er krampachtig aan vast omdat hun hele wereldbeeld erop stoelt.
ID bestaat pas sinds ongeveer 1990.

Big in Turkije ook, meen ik.
I´m back.
pi_184367833
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:40 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Juist niet, lijkt me. In het niet-wetenschappelijke taalgebruik spreek je van apen en mensen als van twee afzonderlijke groepen. Apen zijn dieren met lange armen, handen en voeten met grijpvingers en -tenen en eventueel een (grijp)staart die net genoeg gelijkenis met de mens vertonen om het beeld van een karikatuur op te roepen. Het zijn nadrukkelijk geen mensen.
Dan wordt het meer een semantische discussie over hoe het woord wordt gebruikt in een niet-wetenschappelijke discussie.

Zelf zou ik nadrukkelijk mensen wel tot die groep rekenen. Hoe dan ook is dat verder niet heel relevant. Wat relevant is is de vraag: wat is nu eigenlijk een soort?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184367873
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ID bestaat pas sinds ongeveer 1990.

Big in Turkije ook, meen ik.
Ik had het ook niet over ID, maar over creationisme. Creationisme vaak gepaard gaand met catastrofisme was tot een jaar of tweehonderd geleden in de wetenschap gebruikelijk, totdat het plaats maakte voor het besef dat alles wat er vandaag is grotendeels het gevolg is van geleidelijk processen over millennia of langer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184367878
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ID bestaat pas sinds ongeveer 1990.
De hele term "Intelligent Design" is vooral bedacht om creationisme een wetenschappelijk sausje te geven.

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184367995
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over ID, maar over creationisme. Creationisme vaak gepaard gaand met catastrofisme was tot een jaar of tweehonderd geleden in de wetenschap gebruikelijk, totdat het plaats maakte voor het besef dat alles wat er vandaag is grotendeels het gevolg is van geleidelijk processen over millennia of langer.
bianconeri was toch ID, dacht dat je het daar tegen had eigenlijk.
I´m back.
pi_184368013
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

De hele term "Intelligent Design" is vooral bedacht om creationisme een wetenschappelijk sausje te geven.

Op zich was het destijds wel een aardige innovatie, vond ik altijd, maar nu ook sleets geworden.
I´m back.
pi_184368090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op zich was het destijds wel een aardige innovatie, vond ik altijd, maar nu ook sleets geworden.
Het begrip is in de VS ontstaan als een antwoord op / tegenhanger van evolutie. Het probleem voor gelovigen daar was dat het onderwijzen van creationisme op scholen niet is toegestaan, dus heeft men getracht hetzelfde beestje te vermommen als wetenschap om het zo alsnog te kunnen introduceren in het onderwijs.

Dit bereikte een hoogtepunt in 2005, toen het conflict erover werd uitgevochten in een federaal proces:

https://nl.wikipedia.org/(...)Area_School_District

Sindsdien is er niet veel overgebleven van Intelligent Design.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184368220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het begrip is in de VS ontstaan als een antwoord op / tegenhanger van evolutie. Het probleem voor gelovigen daar was dat het onderwijzen van creationisme op scholen niet is toegestaan, dus heeft men getracht hetzelfde beestje te vermommen als wetenschap om het zo alsnog te kunnen introduceren in het onderwijs.

Dit bereikte een hoogtepunt in 2005, toen het conflict erover werd uitgevochten in een federaal proces:

https://nl.wikipedia.org/(...)Area_School_District

Sindsdien is er niet veel overgebleven van Intelligent Design.
Lol, veel Turken propageren dit ten onzent hoor. En fanatiek ook.
I´m back.
pi_184368236
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, veel Turken propageren dit ten onzent hoor.
Dat zou kunnen. Staatsrechtelijk hebben gelovige Turken exact hetzelfde probleem geloof ik. Laat niet weg dat deze poging om creationisme te presenteren als wetenschap een Amerikaanse uitvinding is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184368281
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Staatsrechtelijk hebben gelovige Turken exact hetzelfde probleem geloof ik. Laat niet weg dat deze poging om creationisme te presenteren als wetenschap een Amerikaanse uitvinding is.
ID klopt idd, zal in VS ook wel redelijk fanatiek zijn nog.
Maar ja, we zitten hier in NL niet in de VS, fout die de ondertekenaars ook maakten.
En andere lui ook steeds weer maken imho.
Komt dat door Netflix, of wat?
I´m back.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 23:12:04 #183
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184368350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan wordt het meer een semantische discussie over hoe het woord wordt gebruikt in een niet-wetenschappelijke discussie.
Dat is de wending die de discussie neemt op het moment dat een creationist zegt niet te geloven dat de mens van "een aap" afstamt. Dit leidt steevast tot antwoorden van het type "'aap' is geen wetenschappelijke term, dus de ET beweert dit niet", die me van twijfelachtige relevantie lijken omdat het toch wel duidelijk zou moeten zijn dat de creationist eenvoudig wil zeggen dat de voorouders van de mens nooit geleken kunnen hebben op de hedendaagse makaken, chimpansees of orang-oetans.
pi_184368376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:12 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is de wending die de discussie neemt op het moment dat een creationist zegt niet te geloven dat de mens van "een aap" afstamt. Dit leidt steevast tot antwoorden van het type "'aap' is geen wetenschappelijke term, dus de ET beweert dit niet", die me van twijfelachtige relevantie lijken omdat het toch wel duidelijk zou moeten zijn dat de creationist eenvoudig wil zeggen dat de voorouders van de mens nooit geleken kunnen hebben op de hedendaagse makaken, chimpansees of orang-oetans.
Daarom zou het ook wel fijn zijn als bianconeri eens een keer een concrete werkdefinitie van het begrip "soort" zou geven. Dat zou mogelijk de discussie verder kunnen helpen.

Alleen zie ik dat niet snel gebeuren. Die blijft gewoon zijn grijs gedraaide grammofoonplaat afspelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 23:14:39 #185
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184368396
Gek genoeg heeft het creationisme / ID in Nederland verhoudingsgewijs veel aanhangers, vooral in protestantse hoek.
pi_184368512
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:07 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Bewijs eens dat niet alles is geschapen door het Spaghettimonster.

Man man man... gelovigen en denkniveau... het blijft een lastige combinatie.
Evolutionist en denkniveau.
Man man man echt een onmogelijke combinatie. Stelletje schapen achter mensjes aanlopende.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nou bijvoorbeeld zoals je hierboven zegt dat we ooit apen zijn geweest.
Dan heb je de evolutie al niet begrepen
We zijn nooit apen geweest bedoel je.
En whut? Ik denk dat jij heel wat mist.

Maar goed, als jij je geloof zo koppig wilt blijven behouden.
Over geindoctrineerd gesproken.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 23:23:15 #187
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184368548
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:32 schreef bianconeri het volgende:
Nee geloof ik niet in.
Dat er zogenaamde menselijke oudere vormen zijn prima hoor.
Maar niets van het alles dat wij apen geweest zijn of wat ook.
Nou ja, "apen" was een te algemene naam die ik heb gekozen.
Volgens mij is het verhaal van de wetenschappers dat mens en mensaap een gemeenschappelijke voorouder hebben gehad die miljoenen jaren terug leefde. Dat lijkt mij een stuk aannemelijker dan die verhalen die in de bijbel staan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184369419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Evolutionist en denkniveau.
Man man man echt een onmogelijke combinatie. Stelletje schapen achter mensjes aanlopende.

[..]

We zijn nooit apen geweest bedoel je.
En whut? Ik denk dat jij heel wat mist.

Maar goed, als jij je geloof zo koppig wilt blijven behouden.
Over geindoctrineerd gesproken.
Nee. We hebben dezelfde voorouders als de apen, maar stammen er niet van af. Je moet terug naar school jij
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 13 januari 2019 @ 00:41:54 #189
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184369973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:14 schreef Iblardi het volgende:
Gek genoeg heeft het creationisme / ID in Nederland verhoudingsgewijs veel aanhangers, vooral in protestantse hoek.
Die bible belt is vrij eng, maar je hoort er vrij weinig van in vergelijking met de islamitische wijken in steden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 13 januari 2019 @ 00:51:32 #190
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184370145
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee. We hebben dezelfde voorouders als de apen, maar stammen er niet van af. Je moet terug naar school jij
Strikt genomen hebben we een gemeenschappelijke voorouder met alle andere soorten inclusief planten. :)

Onze gemeenschappelijke voorouder met bijvoorbeeld Chimpansees is alleen net ff iets recenter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 13 januari 2019 @ 08:20:42 #191
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184372414
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee. We hebben dezelfde voorouders als de apen, maar stammen er niet van af. Je moet terug naar school jij
Dat is een misleidend stukje semantiek, want het wekt de suggestie dat onze voorouders op de een of andere manier minder aapachtig waren dan de tegenwoordige apen, terwijl ze er juist alle kenmerken van hadden. Als de Australopithecinen nu nog hadden geleefd zouden we ze zonder twijfel onder de apen hebben geschaard.
pi_184373096
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is een misleidend stukje semantiek, want het wekt de suggestie dat onze voorouders op de een of andere manier minder aapachtig waren dan de tegenwoordige apen, terwijl ze er juist alle kenmerken van hadden. Als de Australopithecinen nu nog hadden geleefd zouden we ze zonder twijfel onder de apen hebben geschaard.
Nee, want dat hebben ze nu ook niet gedaan. Het is een mensachtige.

Btw, dat je het bestaan van deze primaat erkend, wil dat ook zeggen dat je gelooft dat deze voor Adam en Eva er al was? Of tegelijkertijd? Of er na?

Je weet btw dat er meerdere succesvolle en minder succesvolle mensachtigen zijn geweest? Die jij aanhaalt is er 1 van. De enige die is overgebleven is het geslacht homo... En dat brengt ons weer on topic

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 13-01-2019 09:56:19 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184373169
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2019 00:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Strikt genomen hebben we een gemeenschappelijke voorouder met alle andere soorten inclusief planten. :)

Onze gemeenschappelijke voorouder met bijvoorbeeld Chimpansees is alleen net ff iets recenter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt helemaal. Maar dan raken ze hier helemaal in de war als ze er achter komen dat ze van zeewier afstammen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 13 januari 2019 @ 09:57:16 #194
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184373212
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 09:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, want dat hebben ze nu ook niet gedaan. Het is een mensachtige.

Btw, dat je het bestaan van deze primaat erkend, wil dat ook zeggen dat je gelooft dat deze voor Adam en Eva er al was? Of tegelijkertijd? Of er na?

Je weet btw dat er meerdere succesvolle en minder succesvolle mensachtigen zijn geweest? Die jij aanhaalt is er 1 van.
Dat is het punt helemaal niet, want een aap is natuurlijk ook een mensachtige, Waar het om gaat is dat "aap" een colloquiale term is, geen wetenschappelijke, en het dus geen probleem is om te zeggen dat onze voorouders apen waren. Je moet zulke termen niet behandelen alsof ze strikte taxonomisch afbakeningen weergeven, want dat is niet het geval.

Je hebt trouwens geen creationist voor je.
pi_184373304
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 09:57 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is het punt helemaal niet, want een aap is natuurlijk ook een mensachtige, Waar het om gaat is dat "aap" een colloquiale term is, geen wetenschappelijke, en het dus geen probleem is om te zeggen dat onze voorouders apen waren. Je moet zulke termen niet behandelen alsof ze strikte taxonomisch afbakeningen weergeven, want dat is niet het geval.

Je hebt trouwens geen creationist voor je.
Apen zijn onze neven, niet onze voorouders.
Maar op zich heb je wel een punt dat de gezamenlijke voorouder niet de menselijke kenmerken had zoals de grote hersenen en het rechtop lopen. Dus een vluchtige blik zou hem nu classificeren als aap. Maar dat was ie dus niet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 13 januari 2019 @ 10:18:08 #196
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184373443
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Apen zijn onze neven, niet onze voorouders.
Maar op zich heb je wel een punt dat de gezamenlijke voorouder niet de menselijke kenmerken had zoals de grote hersenen en het rechtop lopen. Dus een vluchtige blik zou hem nu classificeren als aap. Maar dat was ie dus niet
Je blijft "aap" maar behandelen alsof het een wetenschappelijke term is. Dat is het niet; het is een woord uit de spreektaal voor een "vierhandig zoogdier, zowel in inwendig samenstel als in uitwendig voorkomen het meest de mens nabijkomende" (WNT). In het Mioceen en Plioceen had je dus "apen" (de wetenschappelijke naam doet er niet toe), en sommige daarvan zijn onze directe voorouders.
  zondag 13 januari 2019 @ 10:19:34 #197
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184373459
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 09:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De enige die is overgebleven is het geslacht homo... En dat brengt ons weer on topic
Oké. ;)
pi_184373512
mag anaal bij een normaal stel wel?
  zondag 13 januari 2019 @ 10:29:36 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184373565
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:24 schreef funnywell het volgende:
mag anaal bij een normaal stel wel?
Alleen functioneel neuken (dus om kindertjes te krijgen), en daar vooral niet van genieten. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 13 januari 2019 @ 10:41:01 #200
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184373746
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:24 schreef funnywell het volgende:
mag anaal bij een normaal stel wel?
Wat denk je zelf, zoon?

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')