SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
We hebben dezelfde weegschaal, de mijne deed dat ook alquote:Op woensdag 9 januari 2019 11:01 schreef Sarabi het volgende:
Weegschaal gaf een kilo minder aanIk hou wel van januari
Met kleren aan wow dat is wel een hele mooie scorequote:Op woensdag 9 januari 2019 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
We hebben dezelfde weegschaal, de mijne deed dat ook al
(en dat met kleren aan, zonder wc)
Ik heb me voor het laatst gewogen op 04-01. Afgelopen weekend onbeschoft gesnoept en gesnackt, dus ik vraag me af waar die kilo zich verstopt heeftquote:Op woensdag 9 januari 2019 11:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Met kleren aan wow dat is wel een hele mooie score
Dat doe ik je niet na
Misschien valt dat onbeschofte snoepen en snacken dan wel meequote:Op woensdag 9 januari 2019 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb me voor het laatst gewogen op 04-01. Afgelopen weekend onbeschoft gesnoept en gesnackt, dus ik vraag me af waar die kilo zich verstopt heeft. Al heb ik de rest van de week wel heul erg netjes gegeten
Uhm.. taart, chocola, 's avonds kaas/alcohol... ongezond avondeten met een magnum als toetje... nee het viel niet meequote:Op woensdag 9 januari 2019 11:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien valt dat onbeschofte snoepen en snacken dan wel mee
Hoe val je anders ruim een kilo af in 5 dagen.
En je was ook niet aangekomen tijdens de feestdagen toch?
Op zich sta ik daar ook niet van te kijken hoorquote:Op woensdag 9 januari 2019 11:58 schreef LuNaTiC het volgende:
Niet om jullie aan te vallen, maar ik snap nog steeds niet zo goed dat jullie raar staan te kijken als er binnen een tijdsbestek van 5 dagen er een gewichtsverschil is van 1 kg (of dat nu erbij of er af is).Die schommelingen heb ik weleens per dag, 1-2% van je lichaamsgewicht kun je schelen, afhankelijk van of je veel/weinig hebt gegeten, zout gegeten, alcohol, dus ofwel veel/weinig vocht etc.
Deze: https://www.kitchensanctuary.com/slow-cooked-spicy-chicken-curry/quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
CurryWat voor een?
En ja, ik probeer weer weekmenu's te maken dus al die diner-ideeën hier zijn heul welkom
Ik ook! Ben weer serieus met weekmenus. Gezin bestaat uit 3 personen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 12:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
CurryWat voor een?
En ja, ik probeer weer weekmenu's te maken dus al die diner-ideeën hier zijn heul welkom
Kilo's houden en vooral werken aan strakker zijn? Heb je allebei plezier van je inspanningenquote:Op woensdag 9 januari 2019 14:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben in de afgelopen maanden aangekomen. Ik zeg verzuchtend tegen vriendlief dat ik nu toch echt die extra kilo's weer kwijt moet raken. Hij: eh, ik vind je veel mooier zo.
Niet heel motiverend
(al moet ik zeggen dat ik op mijn laagste gewicht van die theezakjes als borsten had, een mager ingevallen gezicht en van dat flubbervel tussen mijn dijbenen....daar was ik ook allemaal niet happy mee)
Ik ga maar 'gewoon' gezond eten, snoepen beperken en meer sportenquote:Op woensdag 9 januari 2019 14:03 schreef Vanyel het volgende:
Kilo's houden en vooral werken aan strakker zijn? Heb je allebei plezier van je inspanningen
Heb je al eens bloed laten prikken?quote:Op woensdag 9 januari 2019 20:18 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Nou dat meer eten werkt ook niet bij mij merk ik al. Wordt dat dan zo snel verwerkt in mijn lichaam man man man. Had een nieuwe weegschaal gekocht, omdat ik er geen een meer had en was wel benieuwd na 2 weken. Gewoon nog steeds hetzelfde gewicht pffff.
Ga dat morgen doen ja. Iets klopt er gewoon niet. Een normaal mens zou dan juist aan moeten komen door dat meer eten, maar bij mij komt er totaal niks bij aan gewicht. Dacht echt dat ik wel wat zou zijn aangekomen, maar helemaal niks is echt frustrerend.quote:Op woensdag 9 januari 2019 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heb je al eens bloed laten prikken?
Vervelendquote:Op woensdag 9 januari 2019 20:45 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Ga dat morgen doen ja. Iets klopt er gewoon niet. Een normaal mensen zou dan juist aan moeten komen door dat meer eten, maar bij mij komt er totaal niks bij aan gewicht. Dacht echt dat ik wel wat zou zijn aangekomen, maar helemaal niks is echt frustrerend.
Klinkt goed.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga maar 'gewoon' gezond eten, snoepen beperken en meer sporten
Geen focus op gewichtsverlies, maar als ik nog wat afval is dat imho wel prima.
Heb je al eens zo’n bmr-calculator ingevuld? 2800-3000 is in een vacuum zeker niet weinig nee (en voor sommigen hier dan wel een droom of juist een nachtmerriequote:Op woensdag 9 januari 2019 22:55 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Hier een man van 32, maar ik moet juist erg bijkomen. Bij mij totaal geen sprake van een bierbuikje of een vetrandje.
Heb ook maar even een lijstje gemaakt op MyFitnessPal. Dit is wat ik meestal eet alleen het avondeten kan uiteraard weleens verschillen. Heb niet alles precies goed kunnen vinden, maar de hoeveelheden kloppen wel wat ik zo´n beetje eet. Dit is toch niet bijster weinig als ik heel eerlijk moet zijn. Ik kom bijna aan de 3000 kcal aan en kom nog niet aan. Werk trouwens in de horeca waardoor ontbijten eigenlijk altijd wel ontbreekt i.v.m. ritme. Nu zou daar uiteraard ook nog opties zijn om meer te eten, maar goed dat is nu nog niet aan de orde.
[ afbeelding ]
Een lotgenoot!quote:
Huh, je calorieën komen op 2520. In je plaatje.quote:Op woensdag 9 januari 2019 22:55 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Hier een man van 32, maar ik moet juist erg bijkomen. Bij mij totaal geen sprake van een bierbuikje of een vetrandje.
Heb ook maar even een lijstje gemaakt op MyFitnessPal. Dit is wat ik meestal eet alleen het avondeten kan uiteraard weleens verschillen. Heb niet alles precies goed kunnen vinden, maar de hoeveelheden kloppen wel wat ik zo´n beetje eet. Dit is toch niet bijster weinig als ik heel eerlijk moet zijn. Ik kom bijna aan de 3000 kcal aan en kom nog niet aan. Werk trouwens in de horeca waardoor ontbijten eigenlijk altijd wel ontbreekt i.v.m. ritme. Nu zou daar uiteraard ook nog opties zijn om meer te eten, maar goed dat is nu nog niet aan de orde.
[ afbeelding ]
Als dit je lijstje is, 2500 kcals, en je bent een man met een horecaberoep, dus veel lopen, zul je hier niet op aankomen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 23:19 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Zal eens kijken naar die BMR calculator ja. Ik kom nu idd nog niet aan de 3000 en daarom moet ik toch nog meer en meer gaan eten denk ik. Ik denk dat het voor mij sowieso goed zal zijn om de ochtend toch ook weer mee te pakken qua eten (gaat lastig worden i.v.m. mijn horecaritme waardoor ik er meestal later uit ben dan de gemiddelde persoon en er nog echt geen trek in heb). Paar boterhammen en een bord havermout zullen toch ook wel de nodige extra kcal opleveren.
Spaghetti bolognese maak ik idd zelf ja. Naja zelf het is meer spaghetti koken, kant en klare heinz saus en dan wel zelf gehakt bakken en groente op smaak maken. Ik kon dat 123 niet precies zo vinden. Nu je het over vol hebt dat is bij mij ook wel raar. Ik zit eigenlijk bijna nooit echt vol. Heb al gauw weer trek in dingen nadat ik gegeten heb. Vandaar dat ik al vaker had gezegd dat ik denk dat het bij mij zo snel wordt verteerd of wat dan ook en dat ik daarom heel lastig aankom.
Als het lastig voor je is om je eiwitten en kcals zomaar omhoog te gooien, gewoon doen, zo’n eiwitshake. Met een beetje lekkere smaak en koude melk is het net een milkshake. En het drinkt makkelijk weg.quote:Op woensdag 9 januari 2019 23:42 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Ja ik beweeg sowieso veel op werk en dat helpt ook niet echt helaas. Thanks voor de tip. Zouden jullie trouwens puur als toevoeging naast die lijst en nog extra eten ook eiwitshakes aanraden? Dat is lekker makkelijk even naar binnen werken en je hebt je extra eiwitten en kcal binnen.
Stel als ik in de ochtend een half pakje volle melk drink en dan ook nog een bord havermout met een beetje melk dan kom in totaal uit op 2910kcal. Dus dat gaat al de goede richting op. Ik kan dit best nog in de avond doen en dan zou ik dagelijks op 3300 komen.
Ok thanks dan pak ik die shakes ook tussendoor. Nou weet je dan neem ik in de ochtend een bord havermout met volle melk en dan ook nog een beker eiwitshake met volle melk erachteraan gieten en wellicht in de middag nog eentje. Dan doe ik dat in de avond ook nog puur voor nog extra kcal. Dan kom ik toch wel tegen de 3500 kcal aan op een dag als ik het zo uitreken. Morgen eerst die spullen kopen en dan morgen meteen ermee beginnen. Als ik dan eind deze maand nog niks ben aangekomen dan weet ik het niet meer hoor.quote:Op woensdag 9 januari 2019 23:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het lastig voor je is om je eiwitten en kcals zomaar omhoog te gooien, gewoon doen, zo’n eiwitshake. Met een beetje lekkere smaak en koude melk is het net een milkshake. En het drinkt makkelijk weg.
Je wil toch aankomen!
En vervang alle ‘magere’ zuivel voor volvette. Dus roomboter. Volle yoghurt, volvette kaas. Als je dat niet al deed.
En vergeet ook notenpasta/pindakaas enzo niet. Ook veel kcals. Meer dan jam. Volle Mayo ipv halfvolle (die je nu gebruikt).
Ik doe het zelf ook wel een eiwitshake als ik eiwitten te kort kom op een dag.
En lekker veel noten snacken.quote:Op donderdag 10 januari 2019 00:17 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Ok thanks dan pak ik die shakes ook tussendoor. Nou weet je dan neem ik in de ochtend een bord havermout met volle melk en dan ook nog een beker eiwitshake met volle melk erachteraan gieten en wellicht in de middag nog eentje. Dan doe ik dat in de avond ook nog puur voor nog extra kcal. Dan kom ik toch wel tegen de 3500 kcal aan op een dag als ik het zo uitreken. Morgen eerst die spullen kopen en dan morgen meteen ermee beginnen. Als ik dan eind deze maand nog niks ben aangekomen dan weet ik het niet meer hoor.
Ohja en idd dan meer pindakaas op brood doen ipv jam. Ik neem al 2x 150gr per dag griekse yoghurt 10% vet.
Haha thanks. Ohja ik eet ook 2x per week lekker zalmfilet. Vind dat sowieso heerlijk en het schijnt ook goede vetten te zijnquote:Op donderdag 10 januari 2019 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
En lekker veel noten snacken.![]()
Succes. Lekker allemaal hoor.![]()
Maar vul anders deze eens helemaal in? https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/quote:Op donderdag 10 januari 2019 00:17 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Ok thanks dan pak ik die shakes ook tussendoor. Nou weet je dan neem ik in de ochtend een bord havermout met volle melk en dan ook nog een beker eiwitshake met volle melk erachteraan gieten en wellicht in de middag nog eentje. Dan doe ik dat in de avond ook nog puur voor nog extra kcal. Dan kom ik toch wel tegen de 3500 kcal aan op een dag als ik het zo uitreken. Morgen eerst die spullen kopen en dan morgen meteen ermee beginnen. Als ik dan eind deze maand nog niks ben aangekomen dan weet ik het niet meer hoor.
Ohja en idd dan meer pindakaas op brood doen ipv jam. Ik neem al 2x 150gr per dag griekse yoghurt 10% vet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op zich is een paar weken calorie tellen niet slecht om te weten wat je eet en hoe de weegschaal daar op reageert. Dan weet je je basis en kun je daarmee verder. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. Een paar weken echt alles invoeren en wegen gaf mij een prima inzicht waar ik mee kon werken.quote:Op donderdag 10 januari 2019 08:00 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Maar vul anders deze eens helemaal in? https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/
Meten is immers weten. Dat je je calorieën gaat tracken is heel goed, maar je moet natuurlijk ook wel weten welke richting je op moet tracken, anders doe je nog steeds maar wat. Benieuwd hoeveel kcal er dan uit komt.
quote:Op donderdag 10 januari 2019 10:36 schreef DrSauvignon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijkt de DA de cellen nu zelf en dan naar lab? Of direct naar lab en dan dus 5 dagen wachten?Sterkheidsbaas van alles.
lab - we mogen maandag bellen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 10:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bekijkt de DA de cellen nu zelf en dan naar lab? Of direct naar lab en dan dus 5 dagen wachten?
Leeftijd: 32 jaarquote:Op donderdag 10 januari 2019 08:00 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Maar vul anders deze eens helemaal in? https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/
Meten is immers weten. Dat je je calorieën gaat tracken is heel goed, maar je moet natuurlijk ook wel weten welke richting je op moet tracken, anders doe je nog steeds maar wat. Benieuwd hoeveel kcal er dan uit komt.
Succes met wachten, wachten is kutquote:Op donderdag 10 januari 2019 12:00 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
lab - we mogen maandag bellen.
Ik lees dat je 32 bent. Mijn kerel heeft zn hele leven tusen 59 en 63 kg gewogen bij 1:76, zo'n beetje tot zn 34e verjaardag, toen bleven de kg's ineens wel zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:45 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Yep al mn hele leven lang. Ik kom gewoon niet aan lijkt het.
Ik denk wel dat je beweging iets omhoog mag met jouw beroep...quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:16 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 174 cm
Gewicht: 50kg
Geslacht: Man
Methode: Oxford
Jouw BMR uitslag: 1.303 kcal. Normale lichaamsbeweging (x1.55)
Jouw Dagelijkse Energiegebruik 2.020 kcal.
Doel: (staat niet aankomen bij maar meer spiermassa dus die maar gekozen)
Beweging: Normale lichaamsbeweging (x1,55)
Jouw dagelijks calorie inname: 2.424 kcal.
Ja maar das nog best een normaal gewicht voor die lengte. Bij mij komt het gewoon niet boven de 50 lijkt het ook al eet ik veel.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik lees dat je 32 bent. Mijn kerel heeft zn hele leven tusen 59 en 63 kg gewogen bij 1:76, zo'n beetje tot zn 34e verjaardag, toen bleven de kg's ineens wel zitten.
Mwoah, 60 kg bij 1:76 is ook wel skinny hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:00 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Ja maar das nog best een normaal gewicht voor die lengte. Bij mij komt het gewoon niet boven de 50 lijkt het ook al eet ik veel.
Mwah. Je gaf aan meer te zijn gaan eten. En toen kwam je met een lijstje van 2500 kcals aan.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:00 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Ja maar das nog best een normaal gewicht voor die lengte. Bij mij komt het gewoon niet boven de 50 lijkt het ook al eet ik veel.
quote:Op donderdag 10 januari 2019 10:38 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
op zich is een paar weken calorie tellen niet slecht om te weten wat je eet en hoe de weegschaal daar op reageert. Dan weet je je basis en kun je daarmee verder. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. Een paar weken echt alles invoeren en wegen gaf mij een prima inzicht waar ik mee kon werken.
quote:En vanaf daar ben ik kleine aanpassingen gaan maken. Het wegen van eten was voor mij wel essentieel. Ik dacht altijd dat ik prima porties at maar dat viel me een partij tegen
quote:Op donderdag 10 januari 2019 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
(Ja lunatic, ik weet dat het normaal is)
Ben eigenlijk altijd zo geweest. Normaal deed het me niet zoveel en had ik er schijt aan, maar sinds kerst toch weer gewogen en zeker in vergelijking met mijn broertje toch geschrokken. Vandaar dat ik er nu toch echt wat aan wil doen want dit kan niet. Ja ik heb geen ervaring met 3 weken lang mac menu's eten, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook geen eens van aan zou komen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:58 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je beweging iets omhoog mag met jouw beroep...
overigens denk ik dat je wel een iets hogere factor mag rekenen omdat je mogelijk met jouw lichaamsbouw een hoog metabolisme hebt, en dat je niet per se met alléén veel eten aan zal komen. En dat je misschien toch ook iets moet overwegen om te overwegen om iets aan krachttraining te gaan doen (icm met veel eiwitten).
Maar hoe is je ervaring uit het verleden? Ik bedoel meer: ben je altijd zo geweest en heb je altijd moeite gehad met aankomen? Ben jij zo iemand die gerust 3 weken elke dag een mac menu wegwerkt en gewoon maar niet aankomt?
maar ik zou toch eens uitgaan van die zware lichaamsbeweging, en dan zou je uitkomen op 2697 kcal.
Wat ik in jouw geval eerst zou doen (wat DrSauvignon ook deels terecht zegt):
Ga nou eens de komende 3-4 weken elke dag zo precies mogelijk je voeding tracken, en zet in op die 2700 per dag. Liever iets teveel dan te weinig, het zal ook niet uitmaken want je doel is tķch om aan te komen.
Ga elke dag wegen. Elke dag hetzelfde tijdstip, het liefst dat je uit bed komt, nog nuchter bent, en naar de wc bent geweest. (misschien lastig met wisselende horecadiensten maar probeer een geschikt tijdstip te vinden.
Elke dag noteer je je gewicht, en aan het einde van de week tel je ze op en deel ze door 7. Nu weet je je gemiddelde gewicht voor die week.
Doe dit elke week en vergelijk de weekgemiddelden. Dan weet je vrij precies (zeker naarmate je dit langer volhoudt) wat je gewicht precies doet en wat de kcal-inname voor je doet. Doe dit een paar weken, en ga dan bijstellen; val je nog af of blijf je hetzelfde? Eet/drink nog meer (en ga dan vooral op zoek naar de calorierijke oplossingen, want zelfs voor de echte bunkeraar kan het best een opgave zijn, zulke aantallen). Kom je aan? Mooi! Kom je te snel aan voor je gevoel/smaak? Stel het aantal met 100 kcal naar beneden bij voor de komende week/weken en kijk wat het met je lichaam doet.
Tot slot kan het geen kwaad om eens een personal trainer oid te benaderen, soms kun je een vrijblijvende intake met advies doen voor je besluit je daar aan te wagen. Die heeft ook vast tips hoe je dit kunt aanpakken (ik denk namelijk wel dat krachttraining je kan helpen).
Het kan inderdaad heel prijzig zijn, een personal trainer! Dat was in eerste instantie ook iets waarvan ik dacht: hmm is het me dat wel waard. Maar toen dacht ik: ja natuurlijk is het me dat waard, want het gaat om mijzelf, mijn lichaam, mijn gezondheid. Het is de best mogelijke investering die ik kan doen! (sowieso leer je ook een hoop van zo iemand, kennis die je altijd bij je houdt en kennis die je weer verder aanspoort om op eigen onderzoek uit te gaan).quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Zat er idd ook al een tijdje aan te denken om een personal trainer te zoeken en daarmee een paar keer per week mee te trainen. Maarja het nadeel is wel dat dat best prijzig is. Zou idd wel handig zijn ja voor mij.
Als jij consequent 3800kcal per dag eet voor de komende 3 weken, eet ik mijn schoen op als je niet aan komt. Dan ben je of een medisch wonder of track je je calorien niet goed.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Ben eigenlijk altijd zo geweest. Normaal deed het me niet zoveel en had ik er schijt aan, maar sinds kerst toch weer gewogen en zeker in vergelijking met mijn broertje toch geschrokken. Vandaar dat ik er nu toch echt wat aan wil doen want dit kan niet. Ja ik heb geen ervaring met 3 weken lang mac menu's eten, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook geen eens van aan zou komen.
Zat er idd ook al een tijdje aan te denken om een personal trainer te zoeken en daarmee een paar keer per week mee te trainen. Maarja het nadeel is wel dat dat best prijzig is. Zou idd wel handig zijn ja voor mij.
Thanks in ieder geval voor de goede tips![]()
Ik ga dat zeker proberen
Het is zeker prijzig, maar ik ben heel blij dat ik er 2 jaar geleden mee ben begonnen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Dit is wel een beetje het probleem van iedereen die aan wil komen eigenlijk, denken dat je al groots eet en denken dat je alleen maar kunt aankomen als je McDonalds of andere beruchte "dikmakende" dingen inneemt.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Ja ik heb geen ervaring met 3 weken lang mac menu's eten, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook geen eens van aan zou komen.
Mja, één dag zegt niks. Je lichaam heeft ook tijd nodig om te wennen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:19 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Pffff schiet niet echt op zo. Ik begin echt steeds meer te denken dat mijn lichaam het gigantisch snel verteert en weer het lichaam verlaat
Ok het is pas dag 1 nadat ik gister die nieuwe lijst heb aangehouden met die 3 shakes en 2 havermoutpap. Had me 2 uur geleden toen ik wakker werd gewogen nadat ik naar de wc ben geweest. Gewoon 0,5 kg (nadat ik de grote boodschap had gedaan) minder als gister toen ik me ook gewogen had nadat ik uit bed kwam. Terwijl ik wel een boel meer heb gegeten gisteren. Begin wel steeds meer de hoop te verliezen hoor. Ben nu bijna 2,5 week verder en er komt gewoon niks aan.
Zo niet herkenbaar dat.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:30 schreef Cue_ het volgende:
Een jongen ooit bij ons op de sport had het gevoel heel veel te eten en veel meer ging ook z'n maag niet in. Kerel kwam net aan de 2000 kcal.
Tja dan groei niet.. maar je hebt wel het gevoel dat je enorm veel eet
Vlees vooral dan lijkt me zo.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:15 schreef Barreltje het volgende:
Mijn drop staat nu op 1.8 kilo![]()
Hopelijk is het vol te houden..
Vraagje aan de eiwit eters:
Ik ga een weekje wintersporten en ik weet dat mijn lichaam dan extra behoefte heeft aan eiwitten.. nu nuttig ik tegenwoordig geen melkproducten en zo min mogelijk gluten..
Hebben jullie tips waar ik dan de eiwitten vandaan kan halen?
Hoezo heb je dan opeens extra behoefte aan eiwitten? Ik begrijp het niet.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:15 schreef Barreltje het volgende:
Mijn drop staat nu op 1.8 kilo![]()
Hopelijk is het vol te houden..
Vraagje aan de eiwit eters:
Ik ga een weekje wintersporten en ik weet dat mijn lichaam dan extra behoefte heeft aan eiwitten.. nu nuttig ik tegenwoordig geen melkproducten en zo min mogelijk gluten..
Hebben jullie tips waar ik dan de eiwitten vandaan kan halen?
Er zijn ook proteīne poeders alla een eiwitshake op basis van sojabonen. Gewoon bij de Appie.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Wintersporten is voor mij een stuk intensiever dan wat ik normaal sport.. (per dag 2 x 2 a 3 uur bewegen) en dat 5 dagen achter elkaar.. mijn spieren willen dan eiwitten ..
Vorige jaren nam ik dan veel kwark etc,maar dat trekt mijn buik niet meer en dat zorgt voor een averechts effect..
Dus op zoek naar andere alternatieven..
https://www.orangefit.nl/quote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Wintersporten is voor mij een stuk intensiever dan wat ik normaal sport.. (per dag 2 x 2 a 3 uur bewegen) en dat 5 dagen achter elkaar.. mijn spieren willen dan eiwitten ..
Vorige jaren nam ik dan veel kwark etc,maar dat trekt mijn buik niet meer en dat zorgt voor een averechts effect..
Ik mag ook geen soja..quote:Op zaterdag 12 januari 2019 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn ook proteīne poeders alla een eiwitshake op basis van sojabonen. Gewoon bij de Appie.
Alleen geen soja of alle peulvruchten? Genoeg op erwt-eiwitbasis te vinden ook namelijk.quote:
Mijn schildklier medicijnen kunnen niet tegen soja..quote:Op zaterdag 12 januari 2019 18:19 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Alleen geen soja of alle peulvruchten? Genoeg op erwt-eiwitbasis te vinden ook namelijk.
Al is het voor de meeste mensen helemaal niet nodig om aan te gaan vullen bij een gevarieerd dieet.
Dat is zeker een optie.. ik ga denk ik voor de linzen.. en dan een soepje maken ik ben gewend om s ochtends warm te ontbijten..quote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Gaat het bij de melkproducten om melk-eiwit of lactose? Indien het laatste dan is lactosevrije yoghurt of kwark misschien een optie? Als ze dat daar hebben dan. En anders misschien iets als kikkererwten, linzen?
Nou ja, vandaar de vraag of het alleen soja of alle peulvruchten is waar je last van hebt. Als andere peulvruchten wél kunnen, heb je al een bak meer opties.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mijn schildklier medicijnen kunnen niet tegen soja..![]()
Mijn darmen niet tegen gluten en melk producten![]()
Ik voel me een kneus
Anyway.. Normaal heb ik de extra eiwittwn ook niet nodig en haal ik eea voldoende uit mijn voeding.. nu ga ik een week weg met vriendinnen en dat zal enorm af gaan wijken van mijn nornale voedingspatroon.. dus zoek ik naar makkelijke manieren om aan extra eiwitten te komen..
Bedankt voor de suggesties ik ga eens kijken wat handig is in Oostenrijk(plus ik ga vliegen dus kan ook niet allerlei ingrediënten mee nemen..)
https://www.orangefit.nl/eiwitshakes/fit-green-proteinquote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Late reactie, maar ik heb de mijne net eindelijk klaar voor komende weekquote:
doe eens een lijstje, dan kunnen we kijken waar we er nog wat biij kunnen proppen bij jouquote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:48 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Ik heb nou toch het gevoel dat ik beetje bij beetje wel aankom. Begin vorige week woog ik toen ik telkens opstond en na de wc was geweest telkens onder de 50, maar nu blijf ik er toch telkens boven en het lijkt steeds met een heel klein stapje omhoog te gaan. Het is nog steeds veel te licht en het gaat een lange rit worden, maar toch komt er steeds een beetje wat bij gelukkig.
Drie dagen zegt nog niet echt heel veel he.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:48 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Ik heb nou toch het gevoel dat ik beetje bij beetje wel aankom. Begin vorige week woog ik toen ik telkens opstond en na de wc was geweest telkens onder de 50, maar nu blijf ik er toch telkens boven en het lijkt steeds met een heel klein stapje omhoog te gaan. Het is nog steeds veel te licht en het gaat een lange rit worden, maar toch komt er steeds een beetje wat bij gelukkig.
quote:Op dinsdag 15 januari 2019 14:24 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik doe gewoon een Lunatic, ik herhaal graag dat dagelijkse schommelingen/weegschaalgetallen niet perse leidend zijn.
Ligt aan je doelen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 18:36 schreef Pinuts het volgende:
Hoe doen jullie het als je je eten hebt afgewogen maar uiteindelijk blijkt het te veel te zijn (ofja, je zit eerder vol maar kan de bord wel op). Want ik twijfel vaak tussen dooreten en dan netjes mijn macro's halen (en niet te weinig kcal te eten) of gewoon stoppen als ik genoeg heb gehad.
Saai maar vandaag precies hetzelfdequote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:23 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
L: bonenburger
D: Mexicaanse wraps
T: stukje kaas
B: 10k stappen
Wat kan het jou nou schelen of andere mensen dat raar vinden? Als jij daar zit, en je hebt trek in een boterham, dan eet je toch gewoon een boterham?quote:Op woensdag 16 januari 2019 15:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
De afspraak is om 14:00... Is het raar om een boterham te eten? Ik heb met meerdere mensen een afspraak, dus ik dacht als ik tussen afspraken in zit eet ik even een broodje in de wachtkamer
Ik ga de lunch niet overslaan, maar ik eet rond een uur of drie meestal nog een boterham. Op sommige plekken eet je gewoon niet, dus ik weet niet of een ziekenhuis daaronder valt. Maar that being said, ik neem gewoon een broodje en wat fruit mee.quote:Op woensdag 16 januari 2019 15:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat kan het jou nou schelen of andere mensen dat raar vinden? Als jij daar zit, en je hebt trek in een boterham, dan eet je toch gewoon een boterham?
That being said zou ik ook echt niet kunnen bedenken wat daar raar aan zou kunnen zijn. Ik zou het raarder vinden als je de lunch overslaat en thuis pas wat eet omdat andere mensen het misschien raar zouden vinden als je daar een boterham eet
misschien niet de soort motivatie die je zoekt, maar toch maar even: heb je al die tijd een beetje inzichtelijk gehad hoeveel calorieën je hebt gegeten per dag/week gemiddeld, en hoeveel je steeds bent afgevallen?quote:Op woensdag 16 januari 2019 13:04 schreef Allures het volgende:
Ik kom hier mee doen voor de motivatie. Want ik zit schijnbaar op een plateau dat je moet uit zitten en dat is ruk
Braaf beginnen met een lijstje. Verre van perfect want ik had behoefte aan wat anders dan alleen kwark voor lunch en kon hier alleen een pistoletje scoren
O: 3x knackebrod met pindakaas
T: 150 gr wortels
L: witte pistolet + isey skyr blauwe bes framboos (lekker! Nog nooit gehad maar erg nice)
T: een appel
D: ik denk wraps met bonen, paprika, ui, maīs en een beetje zure room en kaas
Het is nieuw voor me, ach... in het ergste geval vinden mensen me vreemdquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Je kan rustig in de wachtkamer van een ziekenhuis een boterham opeten hoor
Op zich een idee, alleen de afspraken zijn redelijk krap op elkaar gepland, dus dat vind ik een beetje engquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:46 schreef Sarabi het volgende:
Anders ga je even buiten op een bankje zitten om je boterham te eten.
nope totaal geen inzichtquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:52 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
misschien niet de soort motivatie die je zoekt, maar toch maar even: heb je al die tijd een beetje inzichtelijk gehad hoeveel calorieën je hebt gegeten per dag/week gemiddeld, en hoeveel je steeds bent afgevallen?
De theorie is simpel, je valt af door een negatieve energiebalans (meer calorieën verbranden dan je binnenkrijgt), als je dan even stil staat, dan kun je dat steeds een beetje naar beneden bijstellen omdat je lichaam haar metabolisme aanpast. Als je dat een paar keer hebt gedaan bereik je een keer een punt dat je eigenlijk niet nog verder naar beneden kan met je calorieën, omdat je dan gewoon te weinig binnenkrijgt.
Wat je dan eigenlijk moet doen (en klinkt misschien contra-intuītief), juist geleidelijk de komende weken wat meer gaan eten, tot je op je onderhoud zit en je gewicht zich stabiliseert. Dan kun je daarna weer vanuit je onderhoud steeds iets eronder gaan zitten om opnieuw die negatieve energiebalans te creëren en af te vallen.
Zie voor een betere uitleg ook:
Ik herken het wel want op een gegeven moment was ik ook heel veel afgevallen en werd het steeds moeilijker. Toen nam ik net een PT (toevallig ook de kerel in dit filmpje) en die liet me eigenlijk ineens véél meer eten. Ik kwam een ietsie pietse aan maar stabiliseerde zich eigenlijk al heel snel. Toen dat gebeurde kon ik steeds weer in stapjes naar beneden om weer opnieuw in een goed tempo af te vallen.
Voordeel is dat je daadwerkelijk ook lekker veel kunt blijven eten. Als je al eigenlijk veels te weinig eet al die tijd en het lichaam went daaraan, moet je nķg minder eten om dat plateau te doorbreken en af te vallen. En dat is moeilijk (en niet echt gezond of 'viable').
Nahja kijk wat je er mee kan, bij mij werkte het goed (en chill voordeel, veel eten)
Oke is natuurlijk ook helemaal primaquote:Op woensdag 16 januari 2019 17:03 schreef Allures het volgende:
[..]
nope totaal geen inzicht
En ook weinig zin om het op die manier aan te pakken. Vind dat te veel mijn leven beheersen
Ik tel af en toe een dag/week calorieën om te kijken of het nog ergens op slaat maar tot meer ben ik niet zo bereid eigenlijk
nee, maar I get the messagequote:Op woensdag 16 januari 2019 17:07 schreef Cue_ het volgende:
@lunatic. Neem aan dat je die post gewoon onder copy paste hebt staan... Toch?
Ow was geen stille boodschap van mij hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:09 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
nee, maar I get the messageoke ik houd me verder wel afzijdig.
oh ok dan heb ik het verkeerd/te negatief geīnterpreteerd.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ow was geen stille boodschap van mij hoor.
Tis alleen zoveel typewerk elke keer
Ach, wie weet heeft iemand er wat aan. Het kan geen kwaad om te postenquote:Op woensdag 16 januari 2019 17:15 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
oh ok dan heb ik het verkeerd/te negatief geīnterpreteerd.Kwam meer omdat ik idd wel steeds een soortgelijk verhaal afsteek en er zullen er vast een paar zijn die denken 'heb je hem weer'.
Maar goed kan het toch ook weer niet laten, want ik geloof wel in deze methode en hoe meer informatie iemand heeft, hoe beter iemand z'n keuze kan maken hoe hij/zij wil afvallen.
En ja wel wat typwerk maar soms ook maatwerk en heb het er graag voor over
quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:09 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
nee, maar I get the messageoke ik houd me verder wel afzijdig.
Lesjes zijn een goede stok achter de deur. Helaas voor mij te vroeg om me meteen daar op te storten, ik moet echt eerst weer voorzichtig kracht opbouwen en hopen dat de blessures weg blijvenquote:Op woensdag 16 januari 2019 17:45 schreef Allures het volgende:
Ik heb ook totaal geen zin om te gaan sporten. Maar ik moet echt echt van mezelf. Dus zo een lesje met zo'n circuitje
had ik ook maar een top sportschool. Alle ruimte voor beginners en iedereen weet van mijn blessures en biedt in de lessen een alternatiefquote:Op woensdag 16 januari 2019 17:52 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Lesjes zijn een goede stok achter de deur. Helaas voor mij te vroeg om me meteen daar op te storten, ik moet echt eerst weer voorzichtig kracht opbouwen en hopen dat de blessures weg blijven
Ja dat doen ze bij ons ook. Hele fijne begeleidingquote:Op woensdag 16 januari 2019 17:55 schreef Allures het volgende:
[..]
had ik ook maar een top sportschool. Alle ruimte voor beginners en iedereen weet van mijn blessures en biedt in de lessen een alternatief
Echt super. Bij een basic fit of zo had ik het nooit zo lang vol gehouden
Klinkt als iets voor de fysio.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:27 schreef Mss het volgende:
Ik wil alweer een tijdje sporten maar mijn knie kraakte heel erg. Vandaag kan ik er zelfs amper op lopen en toen ik net hurkte ging ik kapot van de pijn
Maar even naar de huisarts volgende weekquote:Op woensdag 16 januari 2019 18:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Klinkt als iets voor de fysio.
Ow... sterkte ermee. En inderdaad, wacht even de HA afquote:Op woensdag 16 januari 2019 18:42 schreef Mss het volgende:
[..]
Maar even naar de huisarts volgende week.
Ik wil dus eind maart 10K gaan rennen en ik moet maar eens gaan trainen, maar dat durf ik nu dus niet echt...
eau nee dat is niet goed, daar zou ik ook mee naarde dokter gaan!quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:27 schreef Mss het volgende:
Ik wil alweer een tijdje sporten maar mijn knie kraakte heel erg. Vandaag kan ik er zelfs amper op lopen en toen ik net hurkte ging ik kapot van de pijn
Handig wel.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:20 schreef Allures het volgende:
Had ik ook. Ging er mee naar de dokter
Ik: knie pijn etc. Ik sport meer omdat ik probeer af te vallen dus vandaar
Dokter: ja het komt door je overgewicht. Dus je moet afvallen
Ik: ja daarom dus het sporten maar dat gaat zo slecht met een wonkie knie
Dokter: ja dat moet je dan maar minder actief doen
En toen liep ik vast hoor
Dus nu heb ik er nog niks mee gedaan
Ook niet echt een oplossing maar goed
ja maar dat is niet mijn voorkeur. Ik vind het lastiger en ik vind sporten ook gewoon leukquote:Op donderdag 17 januari 2019 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Maar je kunt prima afvallen zonder stevig sporten. Jammer dat ze je daar dan niet fatsoenlijk in begeleiden.
ik heb niet meegekregen dat je een nieuwe baan hebt! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 17 januari 2019 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
En hoi. Ik blijf pogingen te doen om de draad weer op te pakken maar het lukt nog niet helemaal lekker. An sich zou het nu weer moeten lukken omdat er voorlopig geen feesten en partijen meer zijn, en ik heb altijd een periode nodig van ongeveer 2 weken waarin er weinig verleidingen zijn om weer écht goed op stoom te komen.
Maar zo'n nieuwe baan kost veel energie en daarom ben ik nog vaak wat futloos.
en (tijdelijk)3 keer per week sporten?quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:36 schreef Allures het volgende:
[..]
ja maar dat is niet mijn voorkeur. Ik vind het lastiger en ik vind sporten ook gewoon leuk
Ik heb minder moeite met 5x per week naar de sportschool dan elke dag gezond eten
dan heb ik het nog dus dat lost niks opquote:Op donderdag 17 januari 2019 13:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en (tijdelijk)3 keer per week sporten?
is dat niet een beetje saai?quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, ik heb mezelf weer gestuffed met 200 gram rauwe spinazie, 200 gram komkommer en 3 eieren
(Hier kan ik echt makkelijk op door tot het avondeten, en dat alles voor slechts 300 kcal)
bij voorkeur wel natuurlijkquote:Op donderdag 17 januari 2019 14:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eten hoeft toch niet elke keer leuk te zijn?
Daarom ben ik zelf fan van steeds een kleine aanpassing maken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:20 schreef Allures het volgende:
Naja ik denk zelf ook echt dat het een reden is waardoor mensen afhaken. Je moet het jezelf niet te moeilijk maken naar mijn mening
Als een taak te lastig is of lijkt haken mensen af. Dat is volgens mij wel redelijk geaccepteerd in de psychologie
Behalve van die echte sapdieten of geen koolhydraten-dieten, is het toch al snel een flexibele diet, als in wat jij doet?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:28 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik heb zelf dat flexible dieting (if it fits your macros) en kan eigenlijk alles eten wat ik wil, zolang het in mijn macro's past en binnen het calorieënaantal wat ik binnen moet krijgen. Dus ik kan eten wat ik wil (en natuurlijk niet zoveel ik wil).
Ik vind het hardstikke lekker hoor. En ik heb al vaker gezegd, als ik elke maaltijd moet variëren word ik gek. En dik. Voor mij werkt ditquote:
ja dat is ook meer mijn stijl. En lekker zondigen af en toe. Helpt juist met kleine, slechte beslissingen uitstellen tot het zondig-moment en dan hoeft de helft al niet meerquote:Op donderdag 17 januari 2019 14:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daarom ben ik zelf fan van steeds een kleine aanpassing maken.Alleen al m'n type brood veranderen zodat ik er langer op doorkon scheelde al en dat soort aanpassingen kost eigenlijk bijna geen moeite.
Hangt er inderdaad een beetje vanaf, denk dat je gelijk hebt, maar wel omdat je met die twee voorbeelden al wel erg veel varianten te pakken hebtquote:Op donderdag 17 januari 2019 14:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Behalve van die echte sapdieten of geen koolhydraten-dieten, is het toch al snel een flexibele diet, als in wat jij doet?
Of zijn er nog meer soorten?
Mijn mental image kapot.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
Verder eet ik ook wat ik wil hoor. Hoop niet dat ik door mijn lunchsalade nu het imago krijg van iemand die vreugdeloos op rauwkost zit te kauwen omdat het moet. Jullie kennen me écht wel beter dan dat
Ik hčb wel eens vreugdeloos op een niet-lekkere salade zitten kauwen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
Verder eet ik ook wat ik wil hoor. Hoop niet dat ik door mijn lunchsalade nu het imago krijg van iemand die vreugdeloos op rauwkost zit te kauwen omdat het moet. Jullie kennen me écht wel beter dan dat
ik moet zeggen dat ik vanmorgen wel heb getwijfeld of ik m mee zou nemen. Maar ja, als ik het niét doe weet ik ķķk wat er gebeurt. Dan worden het pecanbroodjes enzoquote:Op donderdag 17 januari 2019 17:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hčb wel eens vreugdeloos op een niet-lekkere salade zitten kauwen.
Maar ja, als je dan niets anders bij hebt dan moet je wel
saai zijn zit niet in wat je eet of drinktquote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:06 schreef IJsdraakje het volgende:
Saaie slaai is saai?
Hier vanavond wegens timing gewoon normaal eten ipv pizzadag (sportdate op een wat ongunstig tijdstip, normaal beginnen we dan net aan het eten). En alleen thuis ipv mee de kroeg in, dus da's innametechnisch ook gunstig.![]()
Saai zijn is goed voor de lijn, I guess.
In verhouding met mijn eigen weegschaal thuis. Dus op zich niet aangekomen, gewoon een andere weegschaal. Alleen ik vertrouw die van de endocrinoloog meer dan mijn eigen, want ik heb een scheve badkamervloer. Alleen het maakt nogal uit met waar mijn BMI-curve zich bevindt.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
saai zijn zit niet in wat je eet of drinkt
Dat dacht ik ooit wel, 15 jaar geleden, maar inmiddels ben ik ouder en wijzer
Dat is wel balen Cots! Sinds wanneer zou die toename zijn? Wanneer had je daar voor het laatst gewogen?
Het scheelt nu vooral dat ik eigenlijk veel meer zin heb in m'n borduurproject dan in sociaal doen in een proeflokaal (en nieuwe biertjes proeven vind ik leuk, dus dat doe ik toch wel). Maar ik verwacht niet heel veel andere bekenden tegen te komen, dus Joop gaat maar zelf met z'n jeugdvriend op pad.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
saai zijn zit niet in wat je eet of drinkt
Dat dacht ik ooit wel, 15 jaar geleden, maar inmiddels ben ik ouder en wijzer
Dat is wel balen Cots! Sinds wanneer zou die toename zijn? Wanneer had je daar voor het laatst gewogen?
Daar zou ik op dit moment eigenlijk niet al te zwaar aan tillen, gewoon lekker doorgaan zoals je deed de afgelopen tijd met gezond en normaal eten.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In verhouding met mijn eigen weegschaal thuis. Dus op zich niet aangekomen, gewoon een andere weegschaal. Alleen ik vertrouw die van de endocrinoloog meer dan mijn eigen, want ik heb een scheve badkamervloer. Alleen het maakt nogal uit met waar mijn BMI-curve zich bevindt.
Dus het was even confronterend, ik dacht dat ik beter zat
Jawel, het was gewoon even een rood hoofd daar en extra motivatiequote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ah joh, dat scheelt misschien 1 bmi-punt. En het verandert niets aan hoe je er uit ziet, hoe je je voelt en hoe gezond je bent.
Ik kan me de teleurstelling wel goed voorstellen hoor, maar ik hoop dat je dat een beetje kunt laten gaan
Futloos-door-nieuwe-baan-boks!quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
En hoi. Ik blijf pogingen te doen om de draad weer op te pakken maar het lukt nog niet helemaal lekker. An sich zou het nu weer moeten lukken omdat er voorlopig geen feesten en partijen meer zijn, en ik heb altijd een periode nodig van ongeveer 2 weken waarin er weinig verleidingen zijn om weer écht goed op stoom te komen.
Maar zo'n nieuwe baan kost veel energie en daarom ben ik nog vaak wat futloos.
Ja, je weet nooit welke de waarheid spreek... maar goed, het gaat om het proces. En ik ga naar die gast om twee redenen. Gewicht is er eentje van.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het scheelt nu vooral dat ik eigenlijk veel meer zin heb in m'n borduurproject dan in sociaal doen in een proeflokaal (en nieuwe biertjes proeven vind ik leuk, dus dat doe ik toch wel). Maar ik verwacht niet heel veel andere bekenden tegen te komen, dus Joop gaat maar zelf met z'n jeugdvriend op pad.
[..]
Daar zou ik op dit moment eigenlijk niet al te zwaar aan tillen, gewoon lekker doorgaan zoals je deed de afgelopen tijd met gezond en normaal eten.
In je edit geef je al aan dat je tov je eigen weegschaal afvalt, dus ik zou gewoon bij een vervolgafspraak/weging bij de endocrinoloog pas gaan beslissen of je dingen wil aanpassen.Al kan ik me inderdaad goed voorstellen dat het tegenviel, blijft een flauw gedoe, die afwijkingen tussen weegschalen.
Nou ik zit er nog geen 2 weken, dus ik verwacht dat het nog wel een week of 2-3 aanhoudt. Het helpt voor mij als gamma ook niet mee dat ik van een complexe technische omgeving naar een fucking complexe technische omgeving ben verkast, maar hey, gelukkig heb ik tieten, daardoor vergeeft men mij een hoopquote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Futloos-door-nieuwe-baan-boks!
Bij mij zit er wel verbetering in. Bij jou ook?
Wel lekker uitdagend.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou ik zit er nog geen 2 weken, dus ik verwacht dat het nog wel een week of 2-3 aanhoudt. Het helpt voor mij als gamma ook niet mee dat ik van een complexe technische omgeving naar een fucking complexe technische omgeving ben verkast, maar hey, gelukkig heb ik tieten, daardoor vergeeft men mij een hoop
Ah ik alweer 2 weken en 2 dagen dat scheelt!quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou ik zit er nog geen 2 weken, dus ik verwacht dat het nog wel een week of 2-3 aanhoudt. Het helpt voor mij als gamma ook niet mee dat ik van een complexe technische omgeving naar een fucking complexe technische omgeving ben verkast, maar hey, gelukkig heb ik tieten, daardoor vergeeft men mij een hoop
Ik zou me niet veel aantrekken van de weegschaal bij de dokter. Gewoon je eigen weegschaal aanhouden. Gewichtsverlies zegt neer dan het getal op de weegschaal.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
De weegschaal van de dokter is een stuk minder aardig dan de mijne... +3.5Wel een motivatie om er extra hard aan te trekken.
En ja, ik bedoel gewoon gezond eten en bewegen, geen raar gedoe
jawel, de jouwe. Als dat de weegschaal is die je elke keer gebruikt als je je weegt en die geeft een verlies aan of een bepaald gewicht dan hou je die aan. Een gewicht is uiteindelijk maar een nummer en dat weeg je gewoon elke keer af op hetzelfde apparaat. Anders krijg je variabelen. Zoals deze.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, je weet nooit welke de waarheid spreek... maar goed, het gaat om het proces. En ik ga naar die gast om twee redenen. Gewicht is er eentje van.
Ik laat het lekker losluister naar de diëtist en ga gewoon door zoals ik bezig ben
Schroefjes verkopen toch!quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:14 schreef Barreltje het volgende:
ik moest als beta toch even opzoeken wat een gamma doet
boormachinesquote:
Ik geloof je zoquote:Op vrijdag 18 januari 2019 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hey, maar het zijn wel heel mooie schroefjes hoor!
Hoo wacht, jij werkt 2 weken en 2 dagen in een ander bedrijf met veel meer verantwoordelijkheid? En je bent er al helemaal overheen?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ah ik alweer 2 weken en 2 dagen dat scheelt!
Ik heb nu alle verantwoordelijkheid en in een andere organisatie en m’n eerste week was ik bang dat ik t niet zou trekken dus ik ben blij dat ik wat meer rust heb gevondenmaar pittig is het nog steeds.
Nee totaal niet helemaal eroverheen!quote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoo wacht, jij werkt 2 weken en 2 dagen in een ander bedrijf met veel meer verantwoordelijkheid? En je bent er al helemaal overheen?
Ik voel me wel acuut een aansteller numaar eh, geef het tijd he. Niemand is na een maand volledig op stoom. Ja, als je supersimpel werkt doet heel misschien, maar zelfs dan niet.
oh zo, dat nuanceert het wel jaquote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee totaal niet helemaal eroverheen!
Maar de eerste week had ik een soort paniekaanval of ik t ging kunnen (eerste ‘echte baan!’) en daar ben ik nu voorbij dus dat is fijn. Ze verwachten nu ook niet meer dan ik nu doe gelukkig. Ik ben niet meer bang voor m’n proeftijd zeg maar
Nee maar ik was wel nog in opleiding, nu kan ik me niet meer verschuilen achter m’n supervisor.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh zo, dat nuanceert het wel ja
Nou, fijn dat het wat geruster voelt dan voor jeMaareh, jij had toch hiervoor ook geen lullig bijbaantje ofzo?
Dat laatste is stiekem best herkenbaarquote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat het weegt staat toch op de verpakking dacht ik?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:01 schreef Mss het volgende:
Ik had vanmiddag bij de spar en belegd broodje gehaald en kon de code scannen in MFP. Gaf aan 255 kcals per 100 gram voor wit pistoletje pesto, mozzarella, pijnboompitten en tomaat. Maar geen idee wat zo’n broodje weegt en of die 255 idd per 100 gram is of voor het hele broodje en nu heb ik error in mijn hoofd
Nee dat stond er helaas niet op...quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat het weegt staat toch op de verpakking dacht ik?
Mij lijkt ook 255 als totaal voor zo’n broodje heel weinig. Maar geen idee wat het wel moet zijn....quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Broodjes zijn volgens mij zelden 100 gram
Denk je? Ik heb net bij het voedingscentrum ingevuld hoe ik brood eet kom ik op 103kcal per boterham uitquote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:25 schreef Mss het volgende:
[..]
Mij lijkt ook 255 als totaal voor zo’n broodje heel weinig. Maar geen idee wat het wel moet zijn....
Zo'n broodje of een boterham is ook wel een groot verschilquote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Denk je? Ik heb net bij het voedingscentrum ingevuld hoe ik brood eet kom ik op 103kcal per boterham uit
Als ik het bij lifesum invul kom ik uit op een broodje van panos, totaal 250 g en 500 kcal.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo'n broodje of een boterham is ook wel een groot verschil
255 klinkt weinig voor zoiets, maar wat het wel is...geen idee
Dit klinkt wat mij betreft realistisch ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
255 is ongeveer wat witbrood per 100 gram doet. Een klein pistoletje weegt circa 70 gram, zo'n petit pain / baguette al gauw 100 tot 120. Tel daar nog het beleg bij op. Ik denk dat 500 voor een broodje met pesto (60 kcal per eetlepel), pijnboompitten (zit al vlug voor 50 kcal op), misschien 50 gram mozzarella (150 kcal) en tomaat (oké, 10 kcal) nog aan de magere kant is geschat.
Zo'n broodje klinkt heel gezond, maar qua calorieën telt het echt snel aan.
Wow...ik kocht nooit zulke broodjes want duur en niet lekker. Nu heb ik er een derde argument bijquote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
255 is ongeveer wat witbrood per 100 gram doet. Een klein pistoletje weegt circa 70 gram, zo'n petit pain / baguette al gauw 100 tot 120. Tel daar nog het beleg bij op. Ik denk dat 500 voor een broodje met pesto (60 kcal per eetlepel), pijnboompitten (zit al vlug voor 50 kcal op), misschien 50 gram mozzarella (150 kcal) en tomaat (oké, 10 kcal) nog aan de magere kant is geschat.
Zo'n broodje klinkt heel gezond, maar qua calorieën telt het echt snel aan.
quote:Op maandag 21 januari 2019 12:56 schreef Stormqueen het volgende:
Oeh wat spannend Sauvignon! Is het een grote stap?
Verder: brie
Hey mlb! Hoe gaat het daar in Verweggistan? Heb je je draai al een beetje gevonden?
quote:Op maandag 21 januari 2019 12:51 schreef DrSauvignon het volgende:
Laten we het weekend maar in het verleden lateniets met verjaardagen, taart en meerdere punten. En toen de brie. En de dulce de leche.
o: Yoghurt/huttenkase en gedroogde vijgen. De paranoten waren op en toen was ik van slagdaar gaat mijn routine
l: Twee boterhammen met pindakaas
t: Twee sinaasappels
d: lasagne![]()
t: stukje chocoladeOh dat is allemaal heel erg spannend! Zet hem opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Ik neem vaker wel dan niet mijn eigen lunches mee. Niets vreemds aan.quote:Op maandag 21 januari 2019 18:36 schreef Mss het volgende:
Ik kan inmiddels wel weer redelijk normaal eten. Merk wel dat tussendoortjes er nog bij inschieten, ook door drukke nieuwe baan. Heb nu ook vaker overleggen waarbij lunch geregeld is, altijd brood. Maar even aankijken hoe dat gaat, anders gewoon weer zelf meenemen.
Gewicht schommelt in de 97, morgen met de knie naar de doktert.
Zat al na te denken waar ze precies op zaten te meten. Volgens mij hartslag.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:27 schreef Stormqueen het volgende:
Hoezo beter? Je kunt die 10k stappen toch evengoed bereiken met korte powerwalks?
Ik zet er tussen de 10k en 15k per dag, waarvan gemiddeld zo'n 3 powerwalks, 1 langere lunchwandeling en de rest is gewoon wc, koffieautomaat en vergaderzaal loops
2 powerwalks hier (van en naar station) maar verder ongeveer dezelfde cijfersquote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:27 schreef Stormqueen het volgende:
Hoezo beter? Je kunt die 10k stappen toch evengoed bereiken met korte powerwalks?
Ik zet er tussen de 10k en 15k per dag, waarvan gemiddeld zo'n 3 powerwalks, 1 langere lunchwandeling en de rest is gewoon wc, koffieautomaat en vergaderzaal loops
Dan kan je gewoon echt niet meer. Dus incl het trillen idd, maar dat bv je je arm niet meer verder kan strekken, maar dat hij terugkomt in de movement.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:38 schreef Allures het volgende:
Is spierfalen dat trillen? Of hoe weet je dat je daar bent?
ok tnxquote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan kan je gewoon echt niet meer. Dus incl het trillen idd, maar dat bv je je arm niet meer verder kan strekken, maar dat hij terugkomt in de movement.
Met bv squaten kan je met trillende benen nog wel opstaan, maar als je weer terugzakt naar beneden, dan is het spierfalen.
Kump goe. Zondag gaan we over.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Veel succes met de verhuizing
Dat klinkt als mijn studentendieetquote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kump goe. Zondag gaan we over.
Tot die tijd hard werken, snel ff eten, soms koken, bananen, mueslirepen.
700 meter.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klinkt als mijn studentendieet![]()
Dat is snel, zondag. Ga je ver?
Wij ook. We hadden al gegrapt dat als het blijft vriezen en glad wordt, we alles kunnen schuiven.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sorry, ik schoot in de lach... Dat is niet ver
Succes
Wauw! Dat is gaaf! Nogmaals gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wij ook. We hadden al gegrapt dat als het blijft vriezen en glad wordt, we alles kunnen schuiven.
Maar wel van een kleine portiekwoning onderin met overlastbuurvrouw naar een eensgezinswoning.
Dankuquote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wauw! Dat is gaaf! Nogmaals gefeliciteerd
Dan doe ik het per ongeluk goedquote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan kan je gewoon echt niet meer. Dus incl het trillen idd, maar dat bv je je arm niet meer verder kan strekken, maar dat hij terugkomt in de movement.
Als je de volgende bewoner(s) zou spreken/zien, zou je ze dan waarschuwen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:52 schreef Lonaa het volgende:
Voor de geintresseerden:
K&W / Lonaa&F's grote-mensen-huis.
Het boeit me ook echt geen ruk, dat het zo een stukje weg is. Eindelijk hier weg.
Massa niet, maar wel voor kracht.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zat al na te denken waar ze precies op zaten te meten. Volgens mij hartslag.
Zo hadden ze ook getest dat hiit training sneller werkt voor opbouw conditie
Dansen goed werkt voor concentratie en dergelijke
En het voor spiermassa niet uitmaakt of je veel zwaar gewicht deed of met licht gewicht. Zolang je beiden tot spierfalen trainde.
Naja in mijn geval is 2kg meer wel veel. Vind het zo vreemd. In mijn slaapkamer als ik hem 15cm verschuift dan weeg ik ineens 1kg meer. Zet ik hem weer terug dan weer 1kg minder. Terwijl de vloer gewoon gelijk is. Nu weet ik niet op welke plek het nou juist is. Ik ga van het lichtste uit, maar dat het zo een paar kg kan schelen vind ik zo vreemd.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 07:00 schreef Cue_ het volgende:
Maar hoezo kan dat niet kloppen? Of zit er echt 10 kilo verschil in?
Als het een kilo of twee verschilt zou ik me er niet druk om maken. En lekker van 1 van de twee uitgaan.
Wegen jouw kilo's anders dan die van ons?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:41 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Naja in mijn geval is 2kg meer wel veel.
Daarom. Ik hoef hem maar 10cm te verschuiven op dezelfde vloer en het scheelt weer 1 a 2 kg. Ga toch eens kijken voor een andere.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:01 schreef LuNaTiC het volgende:
Idd alle omstandigheden gelijk houden en dan zal je over een (langere) tijd een goede indruk krijgen.
Of investeren in een iets betere weegschaal die iets meer bestand is tegen zulke omgevingsverschillen (maar ook dan beter om het gewoon altijd op dezelfde plek te zetten, en op dezelfde tijden etc te wegen).
Want ja het is wel een beetje sketchy als het 1-2 kg scheelt op hetzelfde meetmoment op een net andere plek.
Nu gun je hem zijn loon nietquote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:13 schreef DrSauvignon het volgende:
ik schuif hem elke dag heen en terug onder het bed
ik heb zin in sushi maar gewetensproblemen betreffende de bezorgers in de sneeuw.
o: yoghurt/cottage cheese/gedroogde vruchten
t: twee sinaasappels
l: salade met eitjes, augurken, komkommer, tomaat etc.
t: drie dubbeldikjes (koekjes)
d: ovenfriet met kipstukjes en aubergine
t: stukje pure chocolade met thee
haha, ik gun bezorgers hun loon wel en ik geef ook altijd fooi (borstklopperijquote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nu gun je hem zijn loon niet
Dat is niet verantwoord inderdaad...quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:25 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
haha, ik gun bezorgers hun loon wel en ik geef ook altijd fooi (borstklopperij)
maar ze zijn 15. Op een elektrische fiets. Heel vaak zonder verlichting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |