abonnement Unibet Coolblue
pi_184296190
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definitely not CIA
pi_184296294
Weegschaal gaf een kilo minder aan *O* Ik hou wel van januari :D
pi_184296533
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:01 schreef Sarabi het volgende:
Weegschaal gaf een kilo minder aan *O* Ik hou wel van januari :D
We hebben dezelfde weegschaal, de mijne deed dat ook al

(en dat met kleren aan, zonder wc)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184296753
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

We hebben dezelfde weegschaal, de mijne deed dat ook al

(en dat met kleren aan, zonder wc)
Met kleren aan wow dat is wel een hele mooie score
Dat doe ik je niet na
pi_184296863
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Met kleren aan wow dat is wel een hele mooie score
Dat doe ik je niet na
Ik heb me voor het laatst gewogen op 04-01. Afgelopen weekend onbeschoft gesnoept en gesnackt, dus ik vraag me af waar die kilo zich verstopt heeft _O- . Al heb ik de rest van de week wel heul erg netjes gegeten (eerlijk is eerlijk)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184296900
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb me voor het laatst gewogen op 04-01. Afgelopen weekend onbeschoft gesnoept en gesnackt, dus ik vraag me af waar die kilo zich verstopt heeft _O- . Al heb ik de rest van de week wel heul erg netjes gegeten
Misschien valt dat onbeschofte snoepen en snacken dan wel mee ;)
Hoe val je anders ruim een kilo af in 5 dagen.
En je was ook niet aangekomen tijdens de feestdagen toch?
pi_184296952
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Misschien valt dat onbeschofte snoepen en snacken dan wel mee ;)
Hoe val je anders ruim een kilo af in 5 dagen.
En je was ook niet aangekomen tijdens de feestdagen toch?
Uhm.. taart, chocola, 's avonds kaas/alcohol... ongezond avondeten met een magnum als toetje... nee het viel niet mee :') Niet erg, alleen realistisch gezien heb ik vrijdag/zaterdag/zondag echt veul gegeten. Lekker en het was feest. Dus geen probleem
En ik heb de rest wel gewoon gegeten (niet gebalanst). Dus of ik hield toen veel vocht vast of ik heb een magische verdwijntruc uitgevoerd
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184297263
Niet om jullie aan te vallen, maar ik snap nog steeds niet zo goed dat jullie raar staan te kijken als er binnen een tijdsbestek van 5 dagen er een gewichtsverschil is van 1 kg (of dat nu erbij of er af is).
:P Die schommelingen heb ik weleens per dag, 1-2% van je lichaamsgewicht kun je schelen, afhankelijk van of je veel/weinig hebt gegeten, zout gegeten, alcohol, dus ofwel veel/weinig vocht etc. ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184297296
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:58 schreef LuNaTiC het volgende:
Niet om jullie aan te vallen, maar ik snap nog steeds niet zo goed dat jullie raar staan te kijken als er binnen een tijdsbestek van 5 dagen er een gewichtsverschil is van 1 kg (of dat nu erbij of er af is).
:P Die schommelingen heb ik weleens per dag, 1-2% van je lichaamsgewicht kun je schelen, afhankelijk van of je veel/weinig hebt gegeten, zout gegeten, alcohol, dus ofwel veel/weinig vocht etc. ;)
Op zich sta ik daar ook niet van te kijken hoor :)
Ik schommel ook heel erg, ookal lijkt het de laatste half jaar minder te zijn geworden.
pi_184297315
De bulletproof coffee skip ik geloof ik. :') Liever gewoon m'n zwarte bakkie, word ik wel geen topCEO. :+

Lijst van gisteren werd aangevuld met chocolade. Suffe chococravings zo eens per maand. :') Bewegen is er ook niet echt van gekomen, de motivatie om te fietsen was foetsie 's middags.

Vandaag begon al beter, in ieder geval op de fiets naar het werk ipv auto. De taart is ook op, dus ik heb weer alleen wat ik zelf mee heb, eventueel aangevuld met instantsoep. En voor vanavond staat er een curry op de lijst, da's vooral heel veel groente. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_184297461
Curry is altijd goed :9

Ik ga maar eens sporten :W
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:12:44 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_184297563
Curry :9 Wat voor een?

En ja, ik probeer weer weekmenu's te maken dus al die diner-ideeën hier zijn heul welkom :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_184297697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Curry :9 Wat voor een?

En ja, ik probeer weer weekmenu's te maken dus al die diner-ideeën hier zijn heul welkom :+
Deze: https://www.kitchensanctuary.com/slow-cooked-spicy-chicken-curry/

Met kip vervangen door Quornstukjes, champignons en courgette (Totaal voor zo'n 500gram aan spul) en een groentebouillonblokje. En een schepje minder chilipoeder, want Hollander gonna Hollander. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 12:30:00 #14
236264 crew  capricia
pi_184297977
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Curry :9 Wat voor een?

En ja, ik probeer weer weekmenu's te maken dus al die diner-ideeën hier zijn heul welkom :+
Ik ook! Ben weer serieus met weekmenus. Gezin bestaat uit 3 personen.
Zowel avondeten als lunches (magnetron aanwezig op kantoor) maak ik.

Hier mijn lijstje van deze week:

Ma ochtend: Pannenkoeken (Volkorenmeel en havermout)
Ma lunch: rijst met Mexicaans gehakt (en veel groente)
Ma avond: Libanese pizza’s maken

Di lunch: Libanees platbrood met zelfgemaakte tonijnsalade
Di avond: minestrone alla condatina

Woe lunch: restant soep, roerei, geroosterd brood
Woe avond: witte bonen met salie en tomaat en catalaanse worsten

Do lunch: Hummus, falafal, pita, salade met feta
Do avond: aardappels, venkel, kip

Vrij lunch: maaltijdsalade met koude kip en feta
Vrij avond: indien restanten dan worden die op deze avond verwerk. Anders met het gezin naar de foodmarket.

Kosten totaal: 95 euro. Alles bij de AH.


Weekmenu’s zijn welkom!
*O*
Definitely not CIA
pi_184299834
Ik ben in de afgelopen maanden aangekomen. Ik zeg verzuchtend tegen vriendlief dat ik nu toch echt die extra kilo's weer kwijt moet raken. Hij: eh, ik vind je veel mooier zo.

Niet heel motiverend _O-

(al moet ik zeggen dat ik op mijn laagste gewicht van die theezakjes als borsten had, een mager ingevallen gezicht en van dat flubbervel tussen mijn dijbenen....daar was ik ook allemaal niet happy mee)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184299902
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben in de afgelopen maanden aangekomen. Ik zeg verzuchtend tegen vriendlief dat ik nu toch echt die extra kilo's weer kwijt moet raken. Hij: eh, ik vind je veel mooier zo.

Niet heel motiverend _O-

(al moet ik zeggen dat ik op mijn laagste gewicht van die theezakjes als borsten had, een mager ingevallen gezicht en van dat flubbervel tussen mijn dijbenen....daar was ik ook allemaal niet happy mee)
Kilo's houden en vooral werken aan strakker zijn? Heb je allebei plezier van je inspanningen ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_184301891
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:03 schreef Vanyel het volgende:

Kilo's houden en vooral werken aan strakker zijn? Heb je allebei plezier van je inspanningen ;)
Ik ga maar 'gewoon' gezond eten, snoepen beperken en meer sporten ^O^
Geen focus op gewichtsverlies, maar als ik nog wat afval is dat imho wel prima.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184306688
Nou dat meer eten werkt ook niet bij mij merk ik al. Wordt dat dan zo snel verwerkt in mijn lichaam man man man. Had een nieuwe weegschaal gekocht, omdat ik er geen een meer had en was wel benieuwd na 2 weken. Gewoon nog steeds hetzelfde gewicht pffff.
War, War Never Changes
pi_184306817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:18 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Nou dat meer eten werkt ook niet bij mij merk ik al. Wordt dat dan zo snel verwerkt in mijn lichaam man man man. Had een nieuwe weegschaal gekocht, omdat ik er geen een meer had en was wel benieuwd na 2 weken. Gewoon nog steeds hetzelfde gewicht pffff.
Heb je al eens bloed laten prikken?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184307292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Heb je al eens bloed laten prikken?
Ga dat morgen doen ja. Iets klopt er gewoon niet. Een normaal mens zou dan juist aan moeten komen door dat meer eten, maar bij mij komt er totaal niks bij aan gewicht. Dacht echt dat ik wel wat zou zijn aangekomen, maar helemaal niks is echt frustrerend.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheGreatWar2077 op 09-01-2019 20:51:31 ]
War, War Never Changes
pi_184307332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:45 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

[..]

Ga dat morgen doen ja. Iets klopt er gewoon niet. Een normaal mensen zou dan juist aan moeten komen door dat meer eten, maar bij mij komt er totaal niks bij aan gewicht. Dacht echt dat ik wel wat zou zijn aangekomen, maar helemaal niks is echt frustrerend.
Vervelend :* Hopelijk kan de HA je verder helpen...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184308254
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ga maar 'gewoon' gezond eten, snoepen beperken en meer sporten ^O^
Geen focus op gewichtsverlies, maar als ik nog wat afval is dat imho wel prima.
Klinkt goed. :9

Sporten zit er weer op voor vandaag. Hopelijk zitten er morgen wat fatsoenlijke eet-opties voor me bij. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 9 januari 2019 @ 22:49:15 #23
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_184310518
Paar weken terug op deze reeks gestuit in een zoektocht naar wat goeie ingrediënten en wat simpele gerechtenmotivatie voor de niet-kookliefhebber die ik ben. Toch een paar lekkere/voedzame dingen weten te vinden

Maar wat mij vooral opvalt... Waar zijn de mannen in dit topic? :? Lijkt mij dat die toch ook menig bierbuikje danwel vetrandje willen lozen, niet? Al moet ik zeggen dat ik die in mijn dieetleven zelf nooit heb zien passeren. Thans, jonge mannen dan. Veel verlepte vijftigers zien passeren... Jonge goden (lees: twintigers) zoals ik daarentegen nooit... Zit daar een taboe op?

Ben zelf al vanaf mijn vroege jeugd morbide obees. Veel aan willen doen, maar pas echt stappen kunnen maken na mijn studietijd toen ik op mezelf ging wonen een paar maanden terug. Hoewel de top van 160kg al een tijdje achter mij lag, lang 'gestagneerd' rond 140kg, totdat ik rond Pinksteren mijn 'zichtbare onzichtbare probleem' maar eens kenbaar maakte bij mijn voetbalvrienden. Daarna vrij geruisloos 20 kilo verloren op een mentaal en fysiek lekkere wijze (veel sporten; veel eten en er niet veel voor hoeven laten staan). Ben momenteel 116 kilo en kijk ernaar uit de 100 in zicht te krijgen.

Blijf dus vooral gezonde gerechten e.d. posten ^O^
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_184310680
Hier een man van 32, maar ik moet juist erg bijkomen. Bij mij totaal geen sprake van een bierbuikje of een vetrandje.

Heb ook maar even een lijstje gemaakt op MyFitnessPal. Dit is wat ik meestal eet alleen het avondeten kan uiteraard weleens verschillen. Heb niet alles precies goed kunnen vinden, maar de hoeveelheden kloppen wel wat ik zo´n beetje eet. Dit is toch niet bijster weinig als ik heel eerlijk moet zijn. Ik kom bijna aan de 3000 kcal aan en kom nog niet aan. Werk trouwens in de horeca waardoor ontbijten eigenlijk altijd wel ontbreekt i.v.m. ritme. Nu zou daar uiteraard ook nog opties zijn om meer te eten, maar goed dat is nu nog niet aan de orde.

War, War Never Changes
pi_184310737
Hoi we zijn er echt wel hoor ;( :W
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 9 januari 2019 @ 22:57:15 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184310746
Horeca is meestal veel bewegen dus verbrand je veel. Meeste mannen moeten voor stabiel 2500kval hebben. Dus dat je niet aankomt van 3000 icm je werk, klinkt niet heel vreemd
pi_184310853
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:55 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Hier een man van 32, maar ik moet juist erg bijkomen. Bij mij totaal geen sprake van een bierbuikje of een vetrandje.

Heb ook maar even een lijstje gemaakt op MyFitnessPal. Dit is wat ik meestal eet alleen het avondeten kan uiteraard weleens verschillen. Heb niet alles precies goed kunnen vinden, maar de hoeveelheden kloppen wel wat ik zo´n beetje eet. Dit is toch niet bijster weinig als ik heel eerlijk moet zijn. Ik kom bijna aan de 3000 kcal aan en kom nog niet aan. Werk trouwens in de horeca waardoor ontbijten eigenlijk altijd wel ontbreekt i.v.m. ritme. Nu zou daar uiteraard ook nog opties zijn om meer te eten, maar goed dat is nu nog niet aan de orde.

[ afbeelding ]
Heb je al eens zo’n bmr-calculator ingevuld? 2800-3000 is in een vacuum zeker niet weinig nee (en voor sommigen hier dan wel een droom of juist een nachtmerrie _O-) maar het hangt allemaal maar je van lichaamsspecs en beweging af natuurlijk.

Kan geen kwaad om die eens in te vullen om dan eens te zien wat die aanraadt qua aantal calorieën om aan te komen. Als je dan nog meer wordt kan het lastig zijn om er aan te komen maar kun je kijken naar producten met flink wat calorieën om lekker mee te bulken :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 9 januari 2019 @ 23:01:40 #28
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_184310880
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:57 schreef LuNaTiC het volgende:
Hoi we zijn er echt wel hoor ;( :W
Een lotgenoot! :W
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 23:04:03 #29
236264 crew  capricia
pi_184310944
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:55 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Hier een man van 32, maar ik moet juist erg bijkomen. Bij mij totaal geen sprake van een bierbuikje of een vetrandje.

Heb ook maar even een lijstje gemaakt op MyFitnessPal. Dit is wat ik meestal eet alleen het avondeten kan uiteraard weleens verschillen. Heb niet alles precies goed kunnen vinden, maar de hoeveelheden kloppen wel wat ik zo´n beetje eet. Dit is toch niet bijster weinig als ik heel eerlijk moet zijn. Ik kom bijna aan de 3000 kcal aan en kom nog niet aan. Werk trouwens in de horeca waardoor ontbijten eigenlijk altijd wel ontbreekt i.v.m. ritme. Nu zou daar uiteraard ook nog opties zijn om meer te eten, maar goed dat is nu nog niet aan de orde.

[ afbeelding ]
Huh, je calorieën komen op 2520. In je plaatje.
Dat is niet heel veel voor een kerel.

Overigens, heel goed dat je het bijhoudt. Dat gaat je alle info opleveren die je nodig hebt om een strijdplan te maken.
Kijk ook naar de verhoudingen: veel vet, weinig eiwitten. Wellicht kun je daar wat mee? Van vet zit je bijv vaak langer vol dan van bijv koolhydraten.
Definitely not CIA
pi_184311071
De spaghetti bolognese, eet je echt die je hebt ingevuld of maak je zelf pasta en saus met gehakt (en groenten)? Die vind ik dan weer vrij laag ingeschat, 405 kcal, 100g pasta is al 350 kcal, gehakt zit ook best wat in.

Maargoed, zoals lunatic oppert, vul anders eens een bmr calculator in om een inschatting te krijgen van wat je onderhoud zou zijn.
pi_184311346
Zal eens kijken naar die BMR calculator ja. Ik kom nu idd nog niet aan de 3000 en daarom moet ik toch nog meer en meer gaan eten denk ik. Ik denk dat het voor mij sowieso goed zal zijn om de ochtend toch ook weer mee te pakken qua eten (gaat lastig worden i.v.m. mijn horecaritme waardoor ik er meestal later uit ben dan de gemiddelde persoon en er nog echt geen trek in heb). Paar boterhammen en een bord havermout zullen toch ook wel de nodige extra kcal opleveren.

Spaghetti bolognese maak ik idd zelf ja. Naja zelf het is meer spaghetti koken, kant en klare heinz saus en dan wel zelf gehakt bakken en groente op smaak maken. Ik kon dat 123 niet precies zo vinden. Nu je het over vol hebt dat is bij mij ook wel raar. Ik zit eigenlijk bijna nooit echt vol. Heb al gauw weer trek in dingen nadat ik gegeten heb. Vandaar dat ik al vaker had gezegd dat ik denk dat het bij mij zo snel wordt verteerd of wat dan ook en dat ik daarom heel lastig aankom.
War, War Never Changes
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 23:23:26 #32
236264 crew  capricia
pi_184311408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:19 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Zal eens kijken naar die BMR calculator ja. Ik kom nu idd nog niet aan de 3000 en daarom moet ik toch nog meer en meer gaan eten denk ik. Ik denk dat het voor mij sowieso goed zal zijn om de ochtend toch ook weer mee te pakken qua eten (gaat lastig worden i.v.m. mijn horecaritme waardoor ik er meestal later uit ben dan de gemiddelde persoon en er nog echt geen trek in heb). Paar boterhammen en een bord havermout zullen toch ook wel de nodige extra kcal opleveren.

Spaghetti bolognese maak ik idd zelf ja. Naja zelf het is meer spaghetti koken, kant en klare heinz saus en dan wel zelf gehakt bakken en groente op smaak maken. Ik kon dat 123 niet precies zo vinden. Nu je het over vol hebt dat is bij mij ook wel raar. Ik zit eigenlijk bijna nooit echt vol. Heb al gauw weer trek in dingen nadat ik gegeten heb. Vandaar dat ik al vaker had gezegd dat ik denk dat het bij mij zo snel wordt verteerd of wat dan ook en dat ik daarom heel lastig aankom.
Als dit je lijstje is, 2500 kcals, en je bent een man met een horecaberoep, dus veel lopen, zul je hier niet op aankomen.
Probeer in elk geval een derde maaltijd ergens te plannen op je dag.

Oh, tip voor als je meer kcals tot je wil nemen: denk vloeibaar. Bijv volle chocomelk. Fruitsappen. Dat soort werk.
Definitely not CIA
pi_184311673
Ja ik beweeg sowieso veel op werk en dat helpt ook niet echt helaas. Thanks voor de tip. Zouden jullie trouwens puur als toevoeging naast die lijst en nog extra eten ook eiwitshakes aanraden? Dat is lekker makkelijk even naar binnen werken en je hebt je extra eiwitten en kcal binnen.

Stel als ik in de ochtend een half pakje volle melk drink en dan ook nog een bord havermout met een beetje melk dan kom in totaal uit op 2910kcal. Dus dat gaat al de goede richting op. Ik kan dit best nog in de avond doen en dan zou ik dagelijks op 3300 komen.
War, War Never Changes
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 23:48:32 #34
236264 crew  capricia
pi_184311768
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:42 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Ja ik beweeg sowieso veel op werk en dat helpt ook niet echt helaas. Thanks voor de tip. Zouden jullie trouwens puur als toevoeging naast die lijst en nog extra eten ook eiwitshakes aanraden? Dat is lekker makkelijk even naar binnen werken en je hebt je extra eiwitten en kcal binnen.

Stel als ik in de ochtend een half pakje volle melk drink en dan ook nog een bord havermout met een beetje melk dan kom in totaal uit op 2910kcal. Dus dat gaat al de goede richting op. Ik kan dit best nog in de avond doen en dan zou ik dagelijks op 3300 komen.
Als het lastig voor je is om je eiwitten en kcals zomaar omhoog te gooien, gewoon doen, zo’n eiwitshake. Met een beetje lekkere smaak en koude melk is het net een milkshake. En het drinkt makkelijk weg.
Je wil toch aankomen!

En vervang alle ‘magere’ zuivel voor volvette. Dus roomboter. Volle yoghurt, volvette kaas. Als je dat niet al deed.
En vergeet ook notenpasta/pindakaas enzo niet. Ook veel kcals. Meer dan jam. Volle Mayo ipv halfvolle (die je nu gebruikt).

Ik doe het zelf ook wel een eiwitshake als ik eiwitten te kort kom op een dag.
Definitely not CIA
pi_184312084
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Als het lastig voor je is om je eiwitten en kcals zomaar omhoog te gooien, gewoon doen, zo’n eiwitshake. Met een beetje lekkere smaak en koude melk is het net een milkshake. En het drinkt makkelijk weg.
Je wil toch aankomen!

En vervang alle ‘magere’ zuivel voor volvette. Dus roomboter. Volle yoghurt, volvette kaas. Als je dat niet al deed.
En vergeet ook notenpasta/pindakaas enzo niet. Ook veel kcals. Meer dan jam. Volle Mayo ipv halfvolle (die je nu gebruikt).

Ik doe het zelf ook wel een eiwitshake als ik eiwitten te kort kom op een dag.
Ok thanks dan pak ik die shakes ook tussendoor. Nou weet je dan neem ik in de ochtend een bord havermout met volle melk en dan ook nog een beker eiwitshake met volle melk erachteraan gieten en wellicht in de middag nog eentje. Dan doe ik dat in de avond ook nog puur voor nog extra kcal. Dan kom ik toch wel tegen de 3500 kcal aan op een dag als ik het zo uitreken. Morgen eerst die spullen kopen en dan morgen meteen ermee beginnen. Als ik dan eind deze maand nog niks ben aangekomen dan weet ik het niet meer hoor.

Ohja en idd dan meer pindakaas op brood doen ipv jam. Ik neem al 2x 150gr per dag griekse yoghurt 10% vet.
War, War Never Changes
pi_184312220
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 00:17 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

[..]

Ok thanks dan pak ik die shakes ook tussendoor. Nou weet je dan neem ik in de ochtend een bord havermout met volle melk en dan ook nog een beker eiwitshake met volle melk erachteraan gieten en wellicht in de middag nog eentje. Dan doe ik dat in de avond ook nog puur voor nog extra kcal. Dan kom ik toch wel tegen de 3500 kcal aan op een dag als ik het zo uitreken. Morgen eerst die spullen kopen en dan morgen meteen ermee beginnen. Als ik dan eind deze maand nog niks ben aangekomen dan weet ik het niet meer hoor.

Ohja en idd dan meer pindakaas op brood doen ipv jam. Ik neem al 2x 150gr per dag griekse yoghurt 10% vet.
En lekker veel noten snacken. :)
Succes. Lekker allemaal hoor. :D
Definitely not CIA
pi_184312325
Jaa hoi! Een oudgediende hier.

Begin vorig jaar ben ik mee gaan posten en eind juli was ik 24 kg kwijt.
Daarna kwam er eem heftige periode door een emigratie. Veel stress gehad en heel makkelijk/ongezond gegeten en veel afscheidsetentjes e.d. gehad.
Inmiddels ben ik ruim een maand op de Antillen en is alles weer rustig. Sinds juli zit er helaas 6 kg bij, maar dat is nog altijd 18 kg eraf in totaal.

Ik heb het gezonde eten weer opgepakt en ook het sporten komt weer op de priolijst. Windsurfen *O*.
Ik wil hier graag weer actief meeposten, want dat helpt me enorm heb ik gemerkt in het verleden


:* voor alle bekenden!
pi_184312449
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 00:30 schreef capricia het volgende:

[..]

En lekker veel noten snacken. :)
Succes. Lekker allemaal hoor. :D
Haha thanks. Ohja ik eet ook 2x per week lekker zalmfilet. Vind dat sowieso heerlijk en het schijnt ook goede vetten te zijn :P
War, War Never Changes
pi_184314054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 00:17 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

[..]

Ok thanks dan pak ik die shakes ook tussendoor. Nou weet je dan neem ik in de ochtend een bord havermout met volle melk en dan ook nog een beker eiwitshake met volle melk erachteraan gieten en wellicht in de middag nog eentje. Dan doe ik dat in de avond ook nog puur voor nog extra kcal. Dan kom ik toch wel tegen de 3500 kcal aan op een dag als ik het zo uitreken. Morgen eerst die spullen kopen en dan morgen meteen ermee beginnen. Als ik dan eind deze maand nog niks ben aangekomen dan weet ik het niet meer hoor.

Ohja en idd dan meer pindakaas op brood doen ipv jam. Ik neem al 2x 150gr per dag griekse yoghurt 10% vet.
Maar vul anders deze eens helemaal in? https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/

Meten is immers weten. Dat je je calorieën gaat tracken is heel goed, maar je moet natuurlijk ook wel weten welke richting je op moet tracken, anders doe je nog steeds maar wat. Benieuwd hoeveel kcal er dan uit komt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 10 januari 2019 @ 08:03:15 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184314080
Succes great war!

Hier vanmorgen zelfde gebleven. Op zich niet gek na de kip nuggets van Marley _O_ _O_ gister..
Yoga was wel weer reuze fijn O+

Vanavond sinterklaas dobbelen dus even goed opletten..

Lijstje!
O: 2 gebakken eieren met spek
T: appel
L: aardappel salade met spekjes die over was van gister
T: nootjes
D: (glutenvrije) vegetarische pasta met pompoen, kastanjes, champignons creamcheese en noten
T: 1 stukje zelfgemaakte gevulde speculaas, verder de gezonde snacks met humus..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184315218
Weegschaal gaf weer lager aan.
Lijstje is onduidelijk vandaag, maar ik zet in op 2000kcal.
pi_184315843
En nu op het laagste tot nu toe O+
gaat lekker hier dieet technisch gezien O+ Januari drops zijn dikke prima.

o: Kwark, huttenkase, vijgen en paranoten
t: twee mandarijntjes
l: twee boterhammen. 1 met jonge kaas en mosterd, 1 met smeerkaas
t: sinaasappel
d: falafel in pita met een fikse salade, tahini en weetikwat

Ik ben zenuwachtig dus ik ga vanavond een taart bakken om mijn zenuwen te temmen. Dat helpt hier altijd heel goed. Geconcentreerd bezig zijn zodat ik even nergens anders aan hoef te denken. Alleen de dag doorkomen is moeilijk :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184315875
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:00 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Maar vul anders deze eens helemaal in? https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/

Meten is immers weten. Dat je je calorieën gaat tracken is heel goed, maar je moet natuurlijk ook wel weten welke richting je op moet tracken, anders doe je nog steeds maar wat. Benieuwd hoeveel kcal er dan uit komt.
op zich is een paar weken calorie tellen niet slecht om te weten wat je eet en hoe de weegschaal daar op reageert. Dan weet je je basis en kun je daarmee verder. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. Een paar weken echt alles invoeren en wegen gaf mij een prima inzicht waar ik mee kon werken.
En vanaf daar ben ik kleine aanpassingen gaan maken. Het wegen van eten was voor mij wel essentieel. Ik dacht altijd dat ik prima porties at maar dat viel me een partij tegen _O-
pi_184315893
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:36 schreef DrSauvignon het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;(

Bekijkt de DA de cellen nu zelf en dan naar lab? Of direct naar lab en dan dus 5 dagen wachten?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184315914
Hier is het idee:
O: tosti
S: een birthday wod, dus zal wel kapot gaan zijn.
T: iets met eiwitten
L: ?
D: zoete aardappeltonijnburger
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 10 januari 2019 @ 10:46:05 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_184315999
Sinterklaas vieren op 10 januari _O- dat is nog erger dan kerst vieren op 5 januari :D

Hier stijgt de weegschaal vrolijk door. Ik eet veel maar ik verbrand ook veel, dus ik blame mijn cyclus maar even :P

(Ja lunatic, ik weet dat het normaal is ;))

Sauvignon, sterkte met le dog :*
disclaimer
pi_184316783
Pffft... last van obstipatie... moet toch mezelf dwingen meer te drinken :{
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184317118
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

;(

Bekijkt de DA de cellen nu zelf en dan naar lab? Of direct naar lab en dan dus 5 dagen wachten?
lab - we mogen maandag bellen.
pi_184318376
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:00 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Maar vul anders deze eens helemaal in? https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/

Meten is immers weten. Dat je je calorieën gaat tracken is heel goed, maar je moet natuurlijk ook wel weten welke richting je op moet tracken, anders doe je nog steeds maar wat. Benieuwd hoeveel kcal er dan uit komt.
Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 174 cm
Gewicht: 50kg
Geslacht: Man
Methode: Oxford

Jouw BMR uitslag: 1.303 kcal. Normale lichaamsbeweging (x1.55)

Jouw Dagelijkse Energiegebruik 2.020 kcal.

Doel: (staat niet aankomen bij maar meer spiermassa dus die maar gekozen)
Beweging: Normale lichaamsbeweging (x1,55)

Jouw dagelijks calorie inname: 2.424 kcal.
War, War Never Changes
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:25:07 #50
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184318511
50 kilo? :o
pi_184318521
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:00 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

lab - we mogen maandag bellen.
Succes met wachten, wachten is kut :*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184318533
De birthdayWOD was eigenlijk wel lekker. :7

30 burpees.

Backsquats 4x2

thrusters - pullups 12-9-6.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184318797
quote:
6s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:25 schreef Cue_ het volgende:
50 kilo? :o
Yep al mn hele leven lang. Ik kom gewoon niet aan lijkt het.
War, War Never Changes
pi_184318818
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:45 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

[..]

Yep al mn hele leven lang. Ik kom gewoon niet aan lijkt het.
Ik lees dat je 32 bent. Mijn kerel heeft zn hele leven tusen 59 en 63 kg gewogen bij 1:76, zo'n beetje tot zn 34e verjaardag, toen bleven de kg's ineens wel zitten. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184318992
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:16 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

[..]

Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 174 cm
Gewicht: 50kg
Geslacht: Man
Methode: Oxford

Jouw BMR uitslag: 1.303 kcal. Normale lichaamsbeweging (x1.55)

Jouw Dagelijkse Energiegebruik 2.020 kcal.

Doel: (staat niet aankomen bij maar meer spiermassa dus die maar gekozen)
Beweging: Normale lichaamsbeweging (x1,55)

Jouw dagelijks calorie inname: 2.424 kcal.
Ik denk wel dat je beweging iets omhoog mag met jouw beroep...

overigens denk ik dat je wel een iets hogere factor mag rekenen omdat je mogelijk met jouw lichaamsbouw een hoog metabolisme hebt, en dat je niet per se met alléén veel eten aan zal komen. En dat je misschien toch ook iets moet overwegen om te overwegen om iets aan krachttraining te gaan doen (icm met veel eiwitten).

Maar hoe is je ervaring uit het verleden? Ik bedoel meer: ben je altijd zo geweest en heb je altijd moeite gehad met aankomen? Ben jij zo iemand die gerust 3 weken elke dag een mac menu wegwerkt en gewoon maar niet aankomt?

maar ik zou toch eens uitgaan van die zware lichaamsbeweging, en dan zou je uitkomen op 2697 kcal.

Wat ik in jouw geval eerst zou doen (wat DrSauvignon ook deels terecht zegt):

Ga nou eens de komende 3-4 weken elke dag zo precies mogelijk je voeding tracken, en zet in op die 2700 per dag. Liever iets teveel dan te weinig, het zal ook niet uitmaken want je doel is tķch om aan te komen.

Ga elke dag wegen. Elke dag hetzelfde tijdstip, het liefst dat je uit bed komt, nog nuchter bent, en naar de wc bent geweest. (misschien lastig met wisselende horecadiensten maar probeer een geschikt tijdstip te vinden.

Elke dag noteer je je gewicht, en aan het einde van de week tel je ze op en deel ze door 7. Nu weet je je gemiddelde gewicht voor die week.

Doe dit elke week en vergelijk de weekgemiddelden. Dan weet je vrij precies (zeker naarmate je dit langer volhoudt) wat je gewicht precies doet en wat de kcal-inname voor je doet. Doe dit een paar weken, en ga dan bijstellen; val je nog af of blijf je hetzelfde? Eet/drink nog meer (en ga dan vooral op zoek naar de calorierijke oplossingen, want zelfs voor de echte bunkeraar kan het best een opgave zijn, zulke aantallen). Kom je aan? Mooi! Kom je te snel aan voor je gevoel/smaak? Stel het aantal met 100 kcal naar beneden bij voor de komende week/weken en kijk wat het met je lichaam doet.

Tot slot kan het geen kwaad om eens een personal trainer oid te benaderen, soms kun je een vrijblijvende intake met advies doen voor je besluit je daar aan te wagen. Die heeft ook vast tips hoe je dit kunt aanpakken (ik denk namelijk wel dat krachttraining je kan helpen).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184319017
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik lees dat je 32 bent. Mijn kerel heeft zn hele leven tusen 59 en 63 kg gewogen bij 1:76, zo'n beetje tot zn 34e verjaardag, toen bleven de kg's ineens wel zitten. :')
Ja maar das nog best een normaal gewicht voor die lengte. Bij mij komt het gewoon niet boven de 50 lijkt het ook al eet ik veel.
War, War Never Changes
pi_184319033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:00 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

[..]

Ja maar das nog best een normaal gewicht voor die lengte. Bij mij komt het gewoon niet boven de 50 lijkt het ook al eet ik veel.
Mwoah, 60 kg bij 1:76 is ook wel skinny hoor. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184319100
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:00 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

[..]

Ja maar das nog best een normaal gewicht voor die lengte. Bij mij komt het gewoon niet boven de 50 lijkt het ook al eet ik veel.
Mwah. Je gaf aan meer te zijn gaan eten. En toen kwam je met een lijstje van 2500 kcals aan.
Dus daarvoor at je minder.

Niemand is verbaasd dat je daarmee eerder zult afvallen dan aankomen in een fysiek beroep.

Ga nu eerst eens alles goed bijhouden. En zie waar je meer kcals kunt toevoegen.
Definitely not CIA
pi_184319343
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:38 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

op zich is een paar weken calorie tellen niet slecht om te weten wat je eet en hoe de weegschaal daar op reageert. Dan weet je je basis en kun je daarmee verder. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. Een paar weken echt alles invoeren en wegen gaf mij een prima inzicht waar ik mee kon werken.
:Y

quote:
En vanaf daar ben ik kleine aanpassingen gaan maken. Het wegen van eten was voor mij wel essentieel. Ik dacht altijd dat ik prima porties at maar dat viel me een partij tegen _O-
:Y ook herkenbaar.

We onderschatten standaard hoeveelheden als het om eten gaat. Zelfs nu ik er al een tijdje aan gewend ben, kan het geen kwaad om het na een tijdje weer eens te checken en te hercalibreren. Zo kwam ik erachter dat een schep granola wat ik al een tijdje neem, geen 20 gram maar eerder 30 gram was steeds.

Of dat een lepel mayo of lepel pindasaus écht heel wat minder was dan ik dacht en daar ook structureel te weinig voor logde :o

ook voor TheGreatWar: ga dus echt álles op die manier loggen. Dus ook elke lepel olijfolie.

Hier een goede video die van pas kan komen:

https://vimeo.com/309505830/4a270411bd

quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:46 schreef Stormqueen het volgende:


(Ja lunatic, ik weet dat het normaal is ;))


:o :@ _O- sorry kan er maar beter niet meer over beginnen. En ik weet ook wel dat alle regulars hier dat wel weten, misschien dat ik dan te overenthousiast uit goede bedoelingen er toch iets over wil zeggen voor mensen die hier minder vaak komen en er wel van verbaasd zijn (en erger, er door in de stress raken, of verkeerde conclusies trekken en dan bijvoorbeeld ineens onterecht hun voeding gaan bijstellen ;)).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184319649
Nou ik heb mijn lijst op MyFitnessPal even bijgewerkt en wat dingen toegevoegd waar ik het gisteravond met een paar mensen over had die mij wat adviseerde. Dus een paar shakes tussendoor, toch weer ontbijten met een bord havermoutpap en heb mijn avondeten aangepast naar een zalmpasta. Dat eet ik ook 2 keer per week (en uiteraard weer andere maaltijden per dag verschillend) en die middagmaaltijd is gewoon een normaal portie spaghetti bolognese wat ik puur voor een extra maaltijd naar binnen werk.

Dit moet me wel lukken om naar binnen te werken en als het nou niet lukt met die 3826 kcal (wat 1000 kcal meer is dan mijn behoefte) dan weet ik het echt niet meer 8)7




Zitten nog 3 weken in deze maand en ik wacht nu even deze 3 weken af met dit schema. Wordt het nog niks dan ga ik wel echt even langs de huisarts.

Edit: oops toch nog vergeten om bij de avond nog een bord havermoutpap te zetten. En eigenlijk wilde ik nog een shake ertussen doen. Maar ik denk dat het zo wel genoeg is toch? Ik tik al de 4000 kcal aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheGreatWar2077 op 10-01-2019 15:14:35 ]
War, War Never Changes
pi_184319789
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:58 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je beweging iets omhoog mag met jouw beroep...

overigens denk ik dat je wel een iets hogere factor mag rekenen omdat je mogelijk met jouw lichaamsbouw een hoog metabolisme hebt, en dat je niet per se met alléén veel eten aan zal komen. En dat je misschien toch ook iets moet overwegen om te overwegen om iets aan krachttraining te gaan doen (icm met veel eiwitten).

Maar hoe is je ervaring uit het verleden? Ik bedoel meer: ben je altijd zo geweest en heb je altijd moeite gehad met aankomen? Ben jij zo iemand die gerust 3 weken elke dag een mac menu wegwerkt en gewoon maar niet aankomt?

maar ik zou toch eens uitgaan van die zware lichaamsbeweging, en dan zou je uitkomen op 2697 kcal.

Wat ik in jouw geval eerst zou doen (wat DrSauvignon ook deels terecht zegt):

Ga nou eens de komende 3-4 weken elke dag zo precies mogelijk je voeding tracken, en zet in op die 2700 per dag. Liever iets teveel dan te weinig, het zal ook niet uitmaken want je doel is tķch om aan te komen.

Ga elke dag wegen. Elke dag hetzelfde tijdstip, het liefst dat je uit bed komt, nog nuchter bent, en naar de wc bent geweest. (misschien lastig met wisselende horecadiensten maar probeer een geschikt tijdstip te vinden.

Elke dag noteer je je gewicht, en aan het einde van de week tel je ze op en deel ze door 7. Nu weet je je gemiddelde gewicht voor die week.

Doe dit elke week en vergelijk de weekgemiddelden. Dan weet je vrij precies (zeker naarmate je dit langer volhoudt) wat je gewicht precies doet en wat de kcal-inname voor je doet. Doe dit een paar weken, en ga dan bijstellen; val je nog af of blijf je hetzelfde? Eet/drink nog meer (en ga dan vooral op zoek naar de calorierijke oplossingen, want zelfs voor de echte bunkeraar kan het best een opgave zijn, zulke aantallen). Kom je aan? Mooi! Kom je te snel aan voor je gevoel/smaak? Stel het aantal met 100 kcal naar beneden bij voor de komende week/weken en kijk wat het met je lichaam doet.

Tot slot kan het geen kwaad om eens een personal trainer oid te benaderen, soms kun je een vrijblijvende intake met advies doen voor je besluit je daar aan te wagen. Die heeft ook vast tips hoe je dit kunt aanpakken (ik denk namelijk wel dat krachttraining je kan helpen).
Ben eigenlijk altijd zo geweest. Normaal deed het me niet zoveel en had ik er schijt aan, maar sinds kerst toch weer gewogen en zeker in vergelijking met mijn broertje toch geschrokken. Vandaar dat ik er nu toch echt wat aan wil doen want dit kan niet. Ja ik heb geen ervaring met 3 weken lang mac menu's eten, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook geen eens van aan zou komen.

Zat er idd ook al een tijdje aan te denken om een personal trainer te zoeken en daarmee een paar keer per week mee te trainen. Maarja het nadeel is wel dat dat best prijzig is. Zou idd wel handig zijn ja voor mij.

Thanks in ieder geval voor de goede tips _O_ ^O^ Ik ga dat zeker proberen ^O^
War, War Never Changes
pi_184320047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

Zat er idd ook al een tijdje aan te denken om een personal trainer te zoeken en daarmee een paar keer per week mee te trainen. Maarja het nadeel is wel dat dat best prijzig is. Zou idd wel handig zijn ja voor mij.

Het kan inderdaad heel prijzig zijn, een personal trainer! Dat was in eerste instantie ook iets waarvan ik dacht: hmm is het me dat wel waard. Maar toen dacht ik: ja natuurlijk is het me dat waard, want het gaat om mijzelf, mijn lichaam, mijn gezondheid. Het is de best mogelijke investering die ik kan doen! (sowieso leer je ook een hoop van zo iemand, kennis die je altijd bij je houdt en kennis die je weer verder aanspoort om op eigen onderzoek uit te gaan).

Je kunt tuurlijk altijd een beetje rond googlen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een personal trainer die ik vooral online spreek (kan ook wel eens in de zoveel tijd een uurtje mee in de sportschool afspreken voor vragen e.d., maar tot nu toe 1 keer gedaan, en daarna niet het gevoel dat ik het nodig had).

Je kunt ook eens kijk naar dingen als personal body plan, werkt ook een beetje zo. Tenzij je natuurlijk echt met een trainer fysiek erbij het wil doen, als stok achter de deur bijv. Ligt een beetje aan je eigen voorkeur.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184329416
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

[..]

Ben eigenlijk altijd zo geweest. Normaal deed het me niet zoveel en had ik er schijt aan, maar sinds kerst toch weer gewogen en zeker in vergelijking met mijn broertje toch geschrokken. Vandaar dat ik er nu toch echt wat aan wil doen want dit kan niet. Ja ik heb geen ervaring met 3 weken lang mac menu's eten, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook geen eens van aan zou komen.

Zat er idd ook al een tijdje aan te denken om een personal trainer te zoeken en daarmee een paar keer per week mee te trainen. Maarja het nadeel is wel dat dat best prijzig is. Zou idd wel handig zijn ja voor mij.

Thanks in ieder geval voor de goede tips _O_ ^O^ Ik ga dat zeker proberen ^O^
Als jij consequent 3800kcal per dag eet voor de komende 3 weken, eet ik mijn schoen op als je niet aan komt. Dan ben je of een medisch wonder of track je je calorien niet goed.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 08:15:41 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184332569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Zat er idd ook al een tijdje aan te denken om een personal trainer te zoeken en daarmee een paar keer per week mee te trainen. Maarja het nadeel is wel dat dat best prijzig is. Zou idd wel handig zijn ja voor mij.
Het is zeker prijzig, maar ik ben heel blij dat ik er 2 jaar geleden mee ben begonnen.
Puur ter extra motivatie en de techniek onder de knie te krijgen.
Het heeft me klauwen met geld gekost en dat kost het me nog steeds.. maar het is me elke cent waard (geweest).

Als je budget het aankan, kan je het altijd eens proberen.
Zo niet, dan niet doen.
pi_184332598
Wat misschien een prettigere optie is: neem de tijd om meer te gaan eten. Van zeg 2500 naar bijna 4000 is echt heel veel meer, het met tussenstappen verhogen lijkt me makkelijker vol te houden/überhaupt voor elkaar te krijgen (tenzij je twee chocoladerepen per dag van plan bent, maar echt gezond is anders :+ ). Het lijf zal ook wel even moeten wennen aan zulke hoeveelheden.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_184332601
Gisteren een eetbui gehad :@ Ik baal als een stekker. Eigen schuld, maar toch
Nieuwe dag, nieuwe kansen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 11 januari 2019 @ 08:59:06 #67
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184332979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:

Ja ik heb geen ervaring met 3 weken lang mac menu's eten, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook geen eens van aan zou komen.

Dit is wel een beetje het probleem van iedereen die aan wil komen eigenlijk, denken dat je al groots eet en denken dat je alleen maar kunt aankomen als je McDonalds of andere beruchte "dikmakende" dingen inneemt.

ik zie het dagelijks met een collega van mij die ontbijt met 2 stroopwafels, een mcchicken luncht (de helft weggooien, dat krijgt ze echt niet op) en tussendoor een half kommetje volvette griekse yoghurt eet en 2 oreos. Daarna gaat ze naar huis en eet ze een halve portie pasta. 't hele probleem is; Je eet wat je denkt wat dik maakt maar je eet niet groots genoeg voor jouw metaboliek.

Letterlijk iedereen kan 3 maaltijden McDonalds per dag eten en níet aankomen, het gaat allemaal om keuzes en volumes.

Je moet leren schransen en meer eten, en dat is moeilijk met een actieve baan maar als je je netjes aan je plan houdt prima te doen zijn.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_184333151
Lijstje:

O: Griekse yoghurt met honing
L: salade met avocado, feta en gerookte kipreepjes
S: 30 min krachttraining
D: biefstukje met geroosterde pastinaak en wortel
T: 2 biertjes en 2 snacks bij een borrel
B: 10k stappen
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:19:33 #69
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184333174
ik weet niet of ik zou kunnen leven van 3 MAc maaltijden per dag.. :o ik heb ( net als met chinees) altijd na een uur weer honger :@
Maar het "oprekken" van je maag is op zich wel een goed plan!

Hier was het gisteravond erg gezellig, maar viel de weegschaal vanmorgen helemaal mee ( -0.1)
lijstje van vandaag dan maar:

O: 2 eieren, 2 plakken spek, een beetje geraspte kaas, allse gebakken ( ca 450 kcal)
t: handje nootjes ( ca 200 kcal)
L: naar de took ( mag ca 450 kcal)
t: fruit ( Ca 80 kcal)
D: Marley spoon kip curry ( ca 800 kcal)
S: Volleybal wedstrijd

nouja, vooruit maar weer :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184333692
Morgen een dagje uit met de familie en ik kreeg via de groepsapp al allemaal lekkere updates! "wij bakken koekjes - wie neemt de chocolademelk mee?" Zin an!

Vanmorgen 73.8 - Ik ben stiktevreden als een nieuwe dag weer een nieuw laagste gewicht geeft (ook als het stabiel blijft trouwens).

Gister geen taart gebakken maar gaan tekenen. Zelfde idee - geen kcal :9

o: Kwark/Cottage cheese/ Vijgen/ Paranoten
l: Een ciabatta met kaas
t: een sinaasappel
d: een poké bowl - zin in sushi maar geen zin om te rollen
t: Twee glaasjes sinaasappellikeur en een stukje chocola
pi_184337246
Pffff schiet niet echt op zo. Ik begin echt steeds meer te denken dat mijn lichaam het gigantisch snel verteert en weer het lichaam verlaat

Ok het is pas dag 1 nadat ik gister die nieuwe lijst heb aangehouden met die 3 shakes en 2 havermoutpap. Had me 2 uur geleden toen ik wakker werd gewogen nadat ik naar de wc ben geweest. Gewoon 0,5 kg (nadat ik de grote boodschap had gedaan) minder als gister toen ik me ook gewogen had nadat ik uit bed kwam. Terwijl ik wel een boel meer heb gegeten gisteren. Begin wel steeds meer de hoop te verliezen hoor. Ben nu bijna 2,5 week verder en er komt gewoon niks aan.
War, War Never Changes
pi_184337322
TheGreatWar net zoals wij die willen afvallen zal je ook iets van geduld moeten hebben. En schommelen is ook voor jou gewoon.

En als je je echt zorgen maakt moet je gewoon nu de huisarts bellen.
pi_184337337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:19 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Pffff schiet niet echt op zo. Ik begin echt steeds meer te denken dat mijn lichaam het gigantisch snel verteert en weer het lichaam verlaat

Ok het is pas dag 1 nadat ik gister die nieuwe lijst heb aangehouden met die 3 shakes en 2 havermoutpap. Had me 2 uur geleden toen ik wakker werd gewogen nadat ik naar de wc ben geweest. Gewoon 0,5 kg (nadat ik de grote boodschap had gedaan) minder als gister toen ik me ook gewogen had nadat ik uit bed kwam. Terwijl ik wel een boel meer heb gegeten gisteren. Begin wel steeds meer de hoop te verliezen hoor. Ben nu bijna 2,5 week verder en er komt gewoon niks aan.
Mja, één dag zegt niks. Je lichaam heeft ook tijd nodig om te wennen.

Dus, even kort door de bocht, twee opties: je houdt je nog een paar weken aan de nieuwe planning of je belt de huisarts als je toch andere problematiek vreest.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_184337408
Nee wil nu echt wachten tot eind deze maand. Ik snap idd dat het lichaam tijd nodig heeft, maar het is gewoon frustrerend om te zien dat er niks bijkomt. Zelfs niet na 2 weken.

Maarja gewoon even geduld hebben dus ;)
War, War Never Changes
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:28:56 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184337422
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:28 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
even geduld hebben dus
.. en veel eten
pi_184337444
Och. Na een keer bijna twee maanden stug op hetzelfde gewicht gezeten te hebben, kijk ik niet op van 2 weken. :+

Voor het beeld: na die twee maanden vlogen de kilo's er ineens af terwijl er geen noemenswaardige veranderingen in beweging/eten waren geweest.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:30:19 #77
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184337448
Een jongen ooit bij ons op de sport had het gevoel heel veel te eten en veel meer ging ook z'n maag niet in. Kerel kwam net aan de 2000 kcal.
Tja dan groei niet.. maar je hebt wel het gevoel dat je enorm veel eet
pi_184337484
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:30 schreef Cue_ het volgende:
Een jongen ooit bij ons op de sport had het gevoel heel veel te eten en veel meer ging ook z'n maag niet in. Kerel kwam net aan de 2000 kcal.
Tja dan groei niet.. maar je hebt wel het gevoel dat je enorm veel eet
Zo niet herkenbaar dat. _O-

Het illustreert wel mooi het nut van gewoon een periode je voedsel tracken. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:00:26 #79
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184338073
Ik herken het ook niet. Zet mij asjeblieft op een dieet van 3000 kcal. Heerlijk O+
  zaterdag 12 januari 2019 @ 08:29:15 #80
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_184354059
Hier is de januaridrop ook in gang. Vorige week 83 op de weegschaal, vanmorgen 80,7.
Vandaag helpen verhuizen bij een vriendin en daarna een verjaardag, dus lunch en diner kan ik nu niet plannen.
Afgelopen week ging het super goed. Van mijn ouders voor kerst het kookboek ‘lekker en simpel’ gehad en daar al 3 gerechten uit klaar gemaakt die inderdaad lekker en simpel waren en niet heel veel kcal en toch behoorlijke porties. Daar gaan we komende tijd meer uit klaarmaken!
Aangezien de peuters op dit moment alleen maar kale pasta, kale Noodles etc eten, hou ik met de meisjes al geen rekening meer mee 😂. We eten wat wij zelf lekker vinden.
pi_184354666
Ik dropte deze maand 1 kg tot nu toe *O* Ben nu 76,4kg en daarmee nog maar 1 kg verwijderd van mijn laagste punt van vorig jaar, voordat ik aan de prednison moest. Dus yay!
  zaterdag 12 januari 2019 @ 11:15:59 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184356333
Mijn drop staat nu op 1.8 kilo *O*
Hopelijk is het vol te houden..

Vraagje aan de eiwit eters:
Ik ga een weekje wintersporten en ik weet dat mijn lichaam dan extra behoefte heeft aan eiwitten.. nu nuttig ik tegenwoordig geen melkproducten en zo min mogelijk gluten..
Hebben jullie tips waar ik dan de eiwitten vandaan kan halen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184356664
Lijstje:

O: Griekse yoghurt met honing
L: salade met avocado, feta, gerookte kip en geroosterde paprika
D: Mexicaanse wraps
T: game night dus 2 zelfgebrouwen biertjes en schaaltje chips
  zaterdag 12 januari 2019 @ 11:59:33 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184357019
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:15 schreef Barreltje het volgende:
Mijn drop staat nu op 1.8 kilo *O*
Hopelijk is het vol te houden..

Vraagje aan de eiwit eters:
Ik ga een weekje wintersporten en ik weet dat mijn lichaam dan extra behoefte heeft aan eiwitten.. nu nuttig ik tegenwoordig geen melkproducten en zo min mogelijk gluten..
Hebben jullie tips waar ik dan de eiwitten vandaan kan halen?
Vlees vooral dan lijkt me zo.
pi_184357243
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:15 schreef Barreltje het volgende:
Mijn drop staat nu op 1.8 kilo *O*
Hopelijk is het vol te houden..

Vraagje aan de eiwit eters:
Ik ga een weekje wintersporten en ik weet dat mijn lichaam dan extra behoefte heeft aan eiwitten.. nu nuttig ik tegenwoordig geen melkproducten en zo min mogelijk gluten..
Hebben jullie tips waar ik dan de eiwitten vandaan kan halen?
Hoezo heb je dan opeens extra behoefte aan eiwitten? Ik begrijp het niet.

Blikje tonijn. Andere vis. Kip. Vlees. Peulvruchten/sojabonen.
Definitely not CIA
  zaterdag 12 januari 2019 @ 12:28:31 #86
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184357495
Wintersporten is voor mij een stuk intensiever dan wat ik normaal sport.. (per dag 2 x 2 a 3 uur bewegen) en dat 5 dagen achter elkaar.. mijn spieren willen dan eiwitten ..
Vorige jaren nam ik dan veel kwark etc,maar dat trekt mijn buik niet meer en dat zorgt voor een averechts effect..
Dus op zoek naar andere alternatieven..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184359394
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Wintersporten is voor mij een stuk intensiever dan wat ik normaal sport.. (per dag 2 x 2 a 3 uur bewegen) en dat 5 dagen achter elkaar.. mijn spieren willen dan eiwitten ..
Vorige jaren nam ik dan veel kwark etc,maar dat trekt mijn buik niet meer en dat zorgt voor een averechts effect..
Dus op zoek naar andere alternatieven..
Er zijn ook proteīne poeders alla een eiwitshake op basis van sojabonen. Gewoon bij de Appie.
Definitely not CIA
pi_184359849
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Wintersporten is voor mij een stuk intensiever dan wat ik normaal sport.. (per dag 2 x 2 a 3 uur bewegen) en dat 5 dagen achter elkaar.. mijn spieren willen dan eiwitten ..
Vorige jaren nam ik dan veel kwark etc,maar dat trekt mijn buik niet meer en dat zorgt voor een averechts effect..
Dus op zoek naar andere alternatieven..
https://www.orangefit.nl/
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_184360619
Wintersport en eiwitten? Wiener schnitzels natürlich :9~
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184362126
Hoe is hier de januaridrukte?
Aids.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:50:09 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184362716
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Er zijn ook proteīne poeders alla een eiwitshake op basis van sojabonen. Gewoon bij de Appie.
Ik mag ook geen soja.. :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184363147
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik mag ook geen soja.. :@
Alleen geen soja of alle peulvruchten? Genoeg op erwt-eiwitbasis te vinden ook namelijk.

Al is het voor de meeste mensen helemaal niet nodig om aan te gaan vullen bij een gevarieerd dieet.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 12 januari 2019 @ 20:12:59 #93
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184365045
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Alleen geen soja of alle peulvruchten? Genoeg op erwt-eiwitbasis te vinden ook namelijk.

Al is het voor de meeste mensen helemaal niet nodig om aan te gaan vullen bij een gevarieerd dieet.
Mijn schildklier medicijnen kunnen niet tegen soja.. 8)7
Mijn darmen niet tegen gluten en melk producten o|O

Ik voel me een kneus

Anyway.. Normaal heb ik de extra eiwittwn ook niet nodig en haal ik eea voldoende uit mijn voeding.. nu ga ik een week weg met vriendinnen en dat zal enorm af gaan wijken van mijn nornale voedingspatroon.. dus zoek ik naar makkelijke manieren om aan extra eiwitten te komen..

Bedankt voor de suggesties ik ga eens kijken wat handig is in Oostenrijk :+ (plus ik ga vliegen dus kan ook niet allerlei ingrediënten mee nemen..)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184365119
Gaat het bij de melkproducten om melk-eiwit of lactose? Indien het laatste dan is lactosevrije yoghurt of kwark misschien een optie? Als ze dat daar hebben dan. En anders misschien iets als kikkererwten, linzen?
  zaterdag 12 januari 2019 @ 20:20:53 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184365151
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Gaat het bij de melkproducten om melk-eiwit of lactose? Indien het laatste dan is lactosevrije yoghurt of kwark misschien een optie? Als ze dat daar hebben dan. En anders misschien iets als kikkererwten, linzen?
Dat is zeker een optie.. ik ga denk ik voor de linzen.. en dan een soepje maken ik ben gewend om s ochtends warm te ontbijten.. :+ in onze groep zitten ook een veganist en een vegetarier.. dus humus is er vast ook..

#wateenlastigmens
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184382343
late o/l: kwark/cottage cheese / paranoten /vijgen
t: twee sinaasappels
d: twee tortilla's gevuld met quorn des/bonen/groente zoals o.a. prei met een beetje mozarella gegratineerd in de oven.
t: yoghurt
  zondag 13 januari 2019 @ 18:20:56 #97
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_184382499
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Mijn schildklier medicijnen kunnen niet tegen soja.. 8)7
Mijn darmen niet tegen gluten en melk producten o|O

Ik voel me een kneus

Anyway.. Normaal heb ik de extra eiwittwn ook niet nodig en haal ik eea voldoende uit mijn voeding.. nu ga ik een week weg met vriendinnen en dat zal enorm af gaan wijken van mijn nornale voedingspatroon.. dus zoek ik naar makkelijke manieren om aan extra eiwitten te komen..

Bedankt voor de suggesties ik ga eens kijken wat handig is in Oostenrijk :+ (plus ik ga vliegen dus kan ook niet allerlei ingrediënten mee nemen..)
Nou ja, vandaar de vraag of het alleen soja of alle peulvruchten is waar je last van hebt. Als andere peulvruchten wél kunnen, heb je al een bak meer opties. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 13 januari 2019 @ 19:24:32 #98
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_184383905
O: bananenpannenkoekjes
L: excellent pistolet met ham en kaas, beide zijden belegd.
D: Mexicaanse eenpansgerecht met rijst. Die was erg lekker.
Misschien straks nog een T, maar ik zit eigenlijk nog vol.
pi_184384181
Lijstje gister
O wit bolletje pindakaas
T 12-uurtje: tomatensoep, boterham kroket en salade
T stukje roze koek
D salade met gegrilde groenten, stoofpeertjes met yoghurt, handje nootjes

Vandaag
O 2 afbakcroissants, 2 zachtgekookte eitjes
B bodybalance
L excellent pistolet met spiniata Romana en rucola, 2 mandarijntjes
D aardapppeltjes uit de oven met gesmoorde prei, spinazie met ei
T glas wijn
  zondag 13 januari 2019 @ 19:44:52 #100
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184384348
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Wintersporten is voor mij een stuk intensiever dan wat ik normaal sport.. (per dag 2 x 2 a 3 uur bewegen) en dat 5 dagen achter elkaar.. mijn spieren willen dan eiwitten ..
Vorige jaren nam ik dan veel kwark etc,maar dat trekt mijn buik niet meer en dat zorgt voor een averechts effect..
Dus op zoek naar andere alternatieven..
https://www.orangefit.nl/eiwitshakes/fit-green-protein

Volgens mij gemaakt van Erwten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')