abonnement Unibet Coolblue
pi_184204185
quote:
Onderzoeksraad: Verbied knallers en vuurpijlen
Er moet een verbod komen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat adviseert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport dat morgen naar buiten komt, bevestigen ingewijden vanavond al aan deze krant.

Edwin van der Aa 30-11-17, 19:53 Laatste update: 20:15
654
De Raad noemt volgens de bronnen meerdere argumenten om een ban mee te onderbouwen en constateert dat er momenteel te hoge risico's zijn voor de veiligheid in de nacht van oud en nieuw.

De vraag is wat de politieke gevolgen zijn van de aanbevelingen, want vooralsnog wil een Kamermeerderheid, ook in de nieuwe samenstelling, niet aan een landelijk vuurwerkverbod. Eerdere voorstellen daarvoor kregen in het parlement alleen steun van GroenLinks (vanwege het milieu), de Partij voor de Dieren (vanwege de dieren) en 50Plus (vanwege de angst die leeft onder ouderen).

Probleem
Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws al de conclusies van het rapport. De OVV noemt de jaarwisseling volgens de omroep 'het gevaarlijkste moment van het jaar'. Vooral vuurwerk is een probleem. Volgens de onderzoeksraad zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. In veertig procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat.

Ook zou er veel kritiek zijn op de controle van vuurwerk. Veel partijen in de Tweede Kamer hebben wel aangegeven daar werk van te willen maken. De laatste jaren organiseren veel gemeenten ook grote vuurwerkshows om de burger een alternatief te bieden voor het zelf afsteken.

Eerder dit jaar pleitte de Nationale politie nog voor een verbod op gevaarlijk knalvuurwerk en de oogartsen spreken zich al jaren uit voor een ban, gezien de ernstige verwondingen die vele tientallen mensen jaarlijks oplopen.
https://www.ad.nl/politie(...)vuurpijlen~a8d1e779/

(niet mijn OP)

Tekenen!

https://vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/
pi_184204259
Getekend.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 18:47:37 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184204316
Niet getekend.
pi_184204492
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, in elke post die ik van jou lees kom je behoorlijk bang over.

Je bent toch een jonge vent? Gedraag je er dan naar.
Nu ben je opeens de bezorgde moeder? :')

Ga eerst meer eens het verschil opzoeken tussen "afkeer" en "bang". Jij bent zeker ook zo iemand die alles op "xenofobie" afschuift als je kritiek op de islam hebt? _O-

OT: Heb ook getekend.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 19:03:20 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184204584
Ik heb er last van dus mag niemand er meer plezier van hebben.

Neederland anno 2019
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184204622
Daar hoeft toch niemand last van te hebben mits men zich aan de wetten of afspraken houden doet. 18.00 tot 01.00 uur.
pi_184204652
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:05 schreef john2406 het volgende:
Daar hoeft toch niemand last van te hebben mits men zich aan de wetten of afspraken houden doet. 18.00 tot 01.00 uur.
Zeg dat tegen die sneeuwvlokjes die tegen elke vorm van Nederlandse traditie zijn omdat het wel eens gevaarlijk of kwetsend kan zijn. Te triest voor woorden.
pi_184204671
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:06 schreef Infection het volgende:

[..]

Zeg dat tegen die sneeuwvlokjes die tegen elke vorm van Nederlandse traditie zijn omdat het wel eens gevaarlijk of kwetsend kan zijn.
Of tegen die welke toch de hele week vooraf afsteken daar mag men zich bedanken.
pi_184204691
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of tegen die welke toch de hele week vooraf afsteken daar mag men zich bedanken.
Eens. Maar omdat er een paar idioten tussen zitten schaf je nog niet iets af.

Gewoon harder optreden en laat desnoods het hele zware vuurwerk (cobra's, shells, etc.) onder de wapenwet vallen. Eens kijken hoeveel mensen dan nog die dingen in huis halen en afsteken.
pi_184204734
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:08 schreef Infection het volgende:

[..]

Eens. Maar omdat er een paar idioten tussen zitten schaf je nog niet iets af.

Gewoon harder optreden en laat desnoods het hele zware vuurwerk (cobra's, shells, etc.) onder de wapenwet vallen. Eens kijken hoeveel mensen dan nog die dingen in huis halen en afsteken.
Tja wie ben ik, als het aan mij zou liggen was het wel anders.

Is of zijn voldoende uren om te knallen, dat er zijn die zich alsnog weken maanden vooraf niet gedragen, dan maar zo terwijl ik geen persoon ben die anderen iets misgunnen doet.

Maar offtopic

Men schaart toch ook de hele islam onder een paar droeftoeters of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 19:11:31 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 19:17:16 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184204850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:08 schreef Infection het volgende:

[..]

Eens. Maar omdat er een paar idioten tussen zitten schaf je nog niet iets af.

Gewoon harder optreden en laat desnoods het hele zware vuurwerk (cobra's, shells, etc.) onder de wapenwet vallen. Eens kijken hoeveel mensen dan nog die dingen in huis halen en afsteken.
Bijvoorbeeld, vuurwerk gooien naar mensen zou je ook onder poging doodslag kunnen laten vallen. Er wordt nu al niet gehandhaafd en de oplossing volgens een paar heldere lichten hier is om het maar helemaal af te schaffen. Wat moet het leven simpel zijn als je zo binair denkt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184204890
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, vuurwerk gooien naar mensen zou je ook onder poging doodslag kunnen laten vallen. Er wordt nu al niet gehandhaafd en de oplossing volgens een paar heldere lichten hier is om het maar helemaal af te schaffen. Wat moet het leven simpel zijn als je zo binair denkt.
Let er zelf op onder de vuurwerkafstekers dan, als je er zoveel gelegen aan is!
pi_184204911
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:58 schreef Infection het volgende:

[..]

Nu ben je opeens de bezorgde moeder? :')

Ga eerst meer eens het verschil opzoeken tussen "afkeer" en "bang". Jij bent zeker ook zo iemand die alles op "xenofobie" afschuift als je kritiek op de islam hebt? _O-

OT: Heb ook getekend.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 19:24:13 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184204968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Let er zelf op onder de vuurwerkafstekers dan, als je er zoveel gelegen aan is!
Mijn vrienden en kennissen zijn geen tokkies. Diegene die wat afsteken doen dat verantwoord. Zelf steek ik niks af, ik vind het zonde geld.

Dat huichelachtige gewurm en gedraai komt me gewoon de keel uit. Het leeuwendeel van de verbodsfetisjisten komt er niet voor uit dat ze gewoon een hekel hebben aan (mensen die) vuurwerk (afsteken) en verschuilt zich achter bullshit argumenten.

Zolang IK er maar geen last van heb. Donder toch op met die pauper mentaliteit man
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184205169
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Mijn vrienden en kennissen zijn geen tokkies. Diegene die wat afsteken doen dat verantwoord. Zelf steek ik niks af, ik vind het zonde geld.

Dat huichelachtige gewurm en gedraai komt me gewoon de keel uit. Het leeuwendeel van de verbodsfetisjisten komt er niet voor uit dat ze gewoon een hekel hebben aan (mensen die) vuurwerk (afsteken) en verschuilt zich achter bullshit argumenten.

Zolang IK er maar geen last van heb. Donder toch op met die pauper mentaliteit man
Tja hoe zit dat met dat offtopic wat ik schrijf, schreef dan, katholiek het eerste wat men roepen doet kinderen nemen, er zijn er maar een paar geweest toch?
En toch roept men dat? Zo ook vuurwerk? Laat ze toch echter doet men vooraf, achteraf neem ze alles af en plak er een leuke beloning aan vast!
pi_184206936
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:08 schreef Infection het volgende:

[..]

Eens. Maar omdat er een paar idioten tussen zitten schaf je nog niet iets af.

Gewoon harder optreden en laat desnoods het hele zware vuurwerk (cobra's, shells, etc.) onder de wapenwet vallen. Eens kijken hoeveel mensen dan nog die dingen in huis halen en afsteken.
Dit https://www.volkskrant.nl(...)p-bezorgd-~b3e1cdfe/ verhaal vond ik vrij overtuigend.
Er was hier geen sprake van zwaar vuurwerk.

Ik vind eigenlijk ook: 1 keer per jaar moet kunnen. Maar die ene keer duurt wel weken, dat is een beetje jammer. En die idioten die vuurwerk naar een moeder met een kind van 1 jaar op de fiets gooien of die gekken die een hulphond bestookten maken ook dat je er ergens wel een soort van weerzin tegen krijgt.
Ik wil best met oud en nieuw een veiligheidsbril dragen, maar als je zoals ik geregeld door het "rode tunneltje" in Dordt fietst of op de scholencampus werkt, dan moet je wel 4 weken zo'n bril op.
pi_184207096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd ik heb, behoudens dat cat-1 Aldi spul, al iets van 30 jaar geen vuurwerk meer gekocht... Ik weiger echter mee te betalen aan het vuurwerk van een "ander", in dit geval de gemeente oid.
Dat moet je vooral weigeren natuurlijk. Persoonlijk weiger ik mee te betalen aan alle schade van vuurwerk maar vooralsnog levert dat weinig op ;( Misschien heb jij meer succes.
quote:
[quote]0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik zou er in elk geval niet naar toe gaan. Maar goed, ik ben dan ook tegen een verbod :) :P
Ik ook niet. Sowieso doet vuurwerk me niet zoveel. Ik vind het gewoon leuk om te zuipen met vrienden :P
Conscience do cost.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:31:13 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184272619
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:37 schreef julius123 het volgende:

Ik ben tegen het vebieden van vanalles en nogwat, het gaat me niet zozeer om het vuurwerk alleen.
Daar lijkt het wel heel erg op. De andere dingen die ik heb genoemd lijken je heel wat minder te storen.

Ik heb geen hekel aan vrijheden. Wel aan egoisten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184275354
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel heel erg op. De andere dingen die ik heb genoemd lijken je heel wat minder te storen.

Ik heb geen hekel aan vrijheden. Wel aan egoisten.
Wat een droeftoeter ben jij toch ook :') valt ook geen discussie met je te voeren. Fijn ook dat je een hekel hebt aan jezelf.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:06:09 #20
28033 Pek
je moet wat
pi_184284079
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat huichelachtige gewurm en gedraai komt me gewoon de keel uit. Het leeuwendeel van de verbodsfetisjisten komt er niet voor uit dat ze gewoon een hekel hebben aan (mensen die) vuurwerk (afsteken) en verschuilt zich achter bullshit argumenten.

Ik heb helemaal geen hekel aan mensen die vuurwerk afsteken, ik hoop alleen dat ze daarna een paar ledematen missen. ^O^
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:07:44 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284112
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen hekel aan mensen die vuurwerk afsteken, ik hoop alleen dat ze daarna een paar ledematen missen. ^O^
AHhahaHababa

Ik denk dat deze grap beter aansloeg bij je bridge club dan hier
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:08:27 #22
28033 Pek
je moet wat
pi_184284131
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

AHhahaHababa

Ik denk dat deze grap beter aansloeg bij je bridge club dan hier
Het is bloedserieus ;)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:09:15 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284148
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:08 schreef Pek het volgende:

[..]

Het is bloedserieus ;)
Kansloos.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184284149
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen hekel aan mensen die vuurwerk afsteken, ik hoop alleen dat ze daarna een paar ledematen missen. ^O^
Waarom als deze zich aan de voorschriften houden?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:11:53 #25
28033 Pek
je moet wat
pi_184284210
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kansloos.
Nee hoor, dat verbod gaat er komen, geloof mij maar 8-)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:13:59 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284267
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:11 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee hoor, dat verbod gaat er komen, geloof mij maar 8-)
Wrijf maar goed in je handjes knul.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:17:22 #27
28033 Pek
je moet wat
pi_184284341
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wrijf maar goed in je handjes knul.
Het gaat mij meer om het welzijn van mijn dieren, daar wil ik wel voor in mijn handjes wrijven ja 8-)
Zoek het verder uit, flutmod :W Geef maar weer een ban, zal me jeuken.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_184284351
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:11 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee hoor, dat verbod gaat er komen, geloof mij maar 8-)
Als dan heeft de genieter van vuurwerk het er zelf naar gemaakt!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:19:07 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284361
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:17 schreef Pek het volgende:

[..]

Het gaat mij meer om het welzijn van mijn dieren, daar wil ik wel voor in mijn handjes wrijven ja 8-)
Zoek het verder uit, flutmod :W Geef maar weer een ban, zal me jeuken.
Ah het is iets persoonlijks? Geen idee wie je bent eigenlijk.

Jezelf neerzetten als een rancuneuze peuter is niet banwaardig btw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:22:42 #30
28033 Pek
je moet wat
pi_184284422
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ah het is iets persoonlijks? Geen idee wie je bent eigenlijk.
Niks persoonlijks van mijn kant, ik schijn me eens schuldig gemaakt hebben aan `bashing`, wat dat ook mag betekenen. :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_184284437
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ah het is iets persoonlijks? Geen idee wie je bent eigenlijk.

Jezelf neerzetten als een rancuneuze peuter is niet banwaardig btw.
Ik verwacht eigenlijk wel wat meer volwassen gedrag van een mod i.p.v. deze uitlokkende post :N

Hoe dan ook, het is inderdaad erg jammer dat mensen zich niet kunnen beperken tot de voorgeschreven uren en dat mensen die daar wat van zeggen als aanstellers worden bestempeld of agressief worden benaderd. Niet ok. Een verbod lijkt dan nog het enige werkende middel.
pi_184284472
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:23 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk wel wat meer volwassen gedrag van een mod i.p.v. deze uitlokkende post :N

Hoe dan ook, het is inderdaad erg jammer dat mensen zich niet kunnen beperken tot de voorgeschreven uren en dat mensen die daar wat van zeggen als aanstellers worden bestempeld of agressief worden benaderd. Niet ok. Een verbod lijkt dan nog het enige werkende middel.
Niet alleen de uren maar ook illegaal vuurwerk!
Men probeert gewoon de grens te verleggen totdat er geen grens meer is maar een totaal verbod!
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:26:35 #33
28033 Pek
je moet wat
pi_184284495
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jezelf neerzetten als een rancuneuze peuter is niet banwaardig btw.
Oeh, die sneaky toevoeging zet je wel heel snel buitenspel _O-
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:27:41 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284512
Prima. Ontopic maar weer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184284529
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Prima. Ontopic maar weer.
Beter ^O^
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:28:23 #36
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284540
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:23 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk wel wat meer volwassen gedrag van een mod i.p.v. deze uitlokkende post :N

Hoe dan ook, het is inderdaad erg jammer dat mensen zich niet kunnen beperken tot de voorgeschreven uren en dat mensen die daar wat van zeggen als aanstellers worden bestempeld of agressief worden benaderd. Niet ok. Een verbod lijkt dan nog het enige werkende middel.
Maar dat is nog altijd met een kanon op een mug schieten vind ik.

Natuurlijk is handhaven makkelijker met een algemeen verbod, maar het zou al schelen als vuurwerk slechts op de dag zelf verkocht mag worden, de straffen heel fors verhogen en dat ook echt handhaven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184284569
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Maar dat is nog altijd met een kanon op een mug schieten vind ik.
Misschien wel, maar vooralsnog lijkt een betere oplossing niet voor handen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:35:47 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284742
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:29 schreef DW457 het volgende:

[..]

Misschien wel, maar vooralsnog lijkt een betere oplossing niet voor handen.
Opzich zit er een positieve trend in. Er zijn dit jaar minder gewonden gevallen, er is veel illegaal spul onderschept en, hoewel anekdotisch, heb ik het idee dat het qua knallen elk jaar minder word. Zeker het illegaal spul.

De politie had dit jaar een goede slag met die Poolse websites en de kopers ervan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184284831
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Opzich zit er een positieve trend in. Er zijn dit jaar minder gewonden gevallen, er is veel illegaal spul onderschept en, hoewel anekdotisch, heb ik het idee dat het qua knallen elk jaar minder word. Zeker het illegaal spul.
Jij begrijpt het niet of wil het niet begrijpen, die uren die mogen kan men de huisdieren nog in toom houden met een tabletje valium, De maanden ervoor en ernaar dan mag men ze blijven voeren ermee, een aanslag op hun nieren en lever!
Misschien begrijp je dan wel waarom en waarvoor die uren belangrijk zijn en die andere niet.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:40:48 #40
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284886
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij begrijpt het niet of wil het niet begrijpen, die uren die mogen kan men de huisdieren nog in toom houden met een tabletje valium, De maanden ervoor en ernaar dan mag men ze blijven voeren ermee, een aanslag op hun nieren en lever!
Misschien begrijp je dan wel waarom en waarvoor die uren belangrijk zijn en die andere niet.
Wat mij betreft brengen we de uren nog veel meer terug. Zou de handhaving ook een stuk makkelijker maken. Van 9 tot 1 bv.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184284914
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat mij betreft brengen we de uren nog veel meer terug. Zou de handhaving ook een stuk makkelijker maken.
Nog gemakkelijker, die rijden nu al langs zonder iets te ondernemen, wat willen die nog gemakkelijker hebben dan? Of bedoel je minder uren?
Als niet gecontroleerd wordt wat heeft men eraan?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 19:42:32 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:42:15 #42
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nog gemakkelijker, die rijden nu al langs zonder iets te ondernemen, wat willen die nog gemakkelijker hebben dan?
Dan is het blijkbaar geen prioriteit bij de politie. Dat is een ander probleem.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184284964
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan is het blijkbaar geen prioriteit bij de politie. Dat is een ander probleem.
Handhaving is geen politie en politie is geen handhaving.

Vergelijk het met een mod en een admin!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 19:44:03 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:43:54 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184284984
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Handhaving is geen politie en politie is geen handhaving.
:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:46:00 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184285043
Handhaven en handhaving zijn twee verschillende dingen john
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184285131
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:

Handhaven en handhaving zijn twee verschillende dingen john
Uiteraard maar een agent heeft wel belangrijker dingen te doen denk ik, en handhaving is toch ervoor in het leven geroepen om een agent te ontlasten of niet, echter met hun dikke pens zijn die wel mobiel om iets anders te doen als een parkeerboete uit te schrijven?

Laats hing er eentje met zijn (vette dikke pens) over mijn motorkap, he als iets stuk is mag je betalen!
Maar meneer U parkeerschijf kan ik moeilijk lezen, dan ga je voor een bril (mafkl) maar gaat niet over mijn voertuig hangen!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 19:54:23 ]
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:13:05 #47
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184285826
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:48 schreef john2406 het volgende:
Laats hing er eentje met zijn (vette dikke pens) over mijn motorkap, he als iets stuk is mag je betalen!
Maar meneer U parkeerschijf kan ik moeilijk lezen, dan ga je voor een bril (mafkl) maar gaat niet over mijn voertuig hangen!
Wat zal hij jou een stoere boi gevonden hebben!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184285907
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:13 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Wat zal hij jou een stoere boi gevonden hebben!
Offtopic.

Als die van mening was dat die in zijn recht stond had die mij ja kunnen bekeuren, maar wie verwacht dan ook dat de eigenaar op afstand staat te kijken en te filmen.

Daar heeft men om de haverklap prijs op die parkeerplaats, is het niet een voertuig dan is het wel een winkelwagen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:33:00 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184292074
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:26 schreef julius123 het volgende:

[..]

Wat een droeftoeter ben jij toch ook :') valt ook geen discussie met je te voeren.
Gezien het gebrek aan inhoud bij jou, valt er inderdaad weinig te discussieren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:40:10 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184292152
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:

Het leeuwendeel van de verbodsfetisjisten komt er niet voor uit dat ze gewoon een hekel hebben aan (mensen die) vuurwerk (afsteken) en verschuilt zich achter bullshit argumenten.

Zolang IK er maar geen last van heb. Donder toch op met die pauper mentaliteit man
Over het algemeen vind ik dat je wel goed onderbouwde reacties schrijft. Deze is natuurlijk een beetje triest. De meeste vuurwerkvoorvechters hier beroepen zich op 'vrijheid, blijheid' en 'leven en laten leven'. Maar ze hebben het alleen over hun eigen vrijheid en leven. Ze zijn niet bereid om water bij de wijn te doen, omdat iemand anders daarom vraagt. Wat ze wel doen is degenen die voor een vuurwerkverbod zijn uitschelden voor droeftoeters, azijnzeikers, verbodsfetisjisten en/of paupers. En als het verbod er dan komt is het uiteraard de schuld van anderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 maart 2019 @ 20:50:25 #51
862 Arcee
Look closer
pi_185747657
quote:
Vlaanderen werkt aan vuurwerkverbod

In Vlaanderen wordt het afsteken van
vuurwerk waarschijnlijk nog dit jaar
verboden.Op voorstel van minister Weyts
van Dierenwelzijn hebben coalitie- en
oppositiepartijen een plan gemaakt om
ongelukken te voorkomen met dieren die
door vuurwerk in paniek raken.

Het verbod is niet absoluut.Gemeenten
die toch gelegenheid willen geven om
vuurwerk af te steken mogen dat doen,
maar wel op een beperkt aantal plaatsen
en tijdstippen.Over de sanctie op
overtredingen wordt nog overlegd.

In de periode voor de jaarwisseling
wordt nu vrijwel overal in Vlaanderen
massaal vuurwerk afgestoken.
Interessant, wellicht een voorbeeld voor Nederland.
pi_185747770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Over het algemeen vind ik dat je wel goed onderbouwde reacties schrijft. Deze is natuurlijk een beetje triest. De meeste vuurwerkvoorvechters hier beroepen zich op 'vrijheid, blijheid' en 'leven en laten leven'. Maar ze hebben het alleen over hun eigen vrijheid en leven. Ze zijn niet bereid om water bij de wijn te doen, omdat iemand anders daarom vraagt. Wat ze wel doen is degenen die voor een vuurwerkverbod zijn uitschelden voor droeftoeters, azijnzeikers, verbodsfetisjisten en/of paupers. En als het verbod er dan komt is het uiteraard de schuld van anderen.
We hebben al zoveel water bij de wijn gedaan. Een keer is het genoeg.
  donderdag 21 maart 2019 @ 07:07:39 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185758891
quote:
13s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:53 schreef FL_Freak het volgende:

We hebben al zoveel water bij de wijn gedaan. Een keer is het genoeg.
Het is pas genoeg als er nul doden en gewonden zijn. En dat gaat pas gaat gebeuren als er een totaal verbod is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185758908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is pas genoeg als er nul doden en gewonden zijn. En dat gaat pas gaat gebeuren als er een totaal verbod is.
Droeftoeter
  donderdag 21 maart 2019 @ 07:11:29 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185758918
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:10 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Droeftoeter
Egoist.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is pas genoeg als er nul doden en gewonden zijn. En dat gaat pas gaat gebeuren als er een totaal verbod is.
Laat ze eerst maar gaan handhaven op wat nu verboden is.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 21 maart 2019 @ 07:26:04 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759031
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:23 schreef Resistor het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar gaan handhaven op wat nu verboden is.
Bullshit argument.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Egoist.
Je doet hetzelfde als wat jij anderen verwijt, namelijk geen water bij de wijn doen.

Je zet jezelf de hele tijd compleet voor schut. Moet jij weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 08:49:34 ]
pi_185759800
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Interessant, wellicht een voorbeeld voor Nederland.
Ja laten we dieren beschermen tegen vuurwerk, terwijl wij ze gewoon opeten.

Achterlijk en hypocriet.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:49:45 #60
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759806
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:48 schreef scrupuleus het volgende:

Je doet hetzelfde als wat jij anderen verwijt, namelijk water bij de wijn te doen.
Huh?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185759857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Huh?
Jij wil vrijheid van anderen inperken terwijl jij hun roep tot vrijheid ontneemt.

Je schreeuwt dus je eigen vrijheid boven die van de vrijheid van anderen uit.
Terwijl de gemeenschap uitstekend met dit onderwerp omgaat de laatste jaren blijf jij jouw drang houden met jouw standpunt anderen hun vrijheid te ontnemen ten behoeve van jouw vrijheid.
pi_185759894
Een verbod is geen water bij de wijn willen doen, dat is ridicuul en egocentrisch, wat jij anderen juist weer verwijt.
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:58:37 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759906
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:54 schreef scrupuleus het volgende:

Jij wil vrijheid van anderen inperken terwijl jij hun roep tot vrijheid ontneemt.
Als 'hun' elk jaar laten zien dat ze te dom zijn om verantwoord met die vrijheid om te gaan, is beperken de enige optie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:59:06 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185759916
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:57 schreef scrupuleus het volgende:
Een verbod is geen water bij de wijn willen doen, dat is ridicuul en egocentrisch, wat jij anderen juist weer verwijt.
Ik doe het niet voor mezelf. Iemand die vuurwerk verdedigt wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185760121
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik doe het niet voor mezelf. Iemand die vuurwerk verdedigt wel.
Dat is nog het rare ja, dat je praat voor anderen.
Dat doe je toch om je eigen mening te ventileren? Dus voor jezelf.

Je bent nogal onmogelijk.

Een verbod op mogelijk onveilig vuurwerk, of vuurwerk dat misbruikt wordt moet er altijd zijn, maar een totaalverbod is zo ontzettend makkelijk toegeven aan onvrijheid
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:15:21 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185760160
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:12 schreef scrupuleus het volgende:

... maar een totaalverbod is zo ontzettend makkelijk toegeven aan onvrijheid
Dat vind je zeker ook over de maximum snelheid.

Je hebt mijn andere post gemakshalve genegeerd. Als mensen te dom zijn om om te gaan met hun vrijheid, dan is de beperking van die vrijheid de enige overgebleven optie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185760186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat vind je zeker ook over de maximum snelheid.

Je hebt mijn andere post gemakshalve genegeerd. Als mensen te dom zijn om om te gaan met hun vrijheid, dan is de beperking van die vrijheid de enige overgebleven optie.
Bij die individuen wel ja.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:18:19 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185760214
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:16 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Bij die individuen wel ja.
Ok, dus voor jou doen we wel een maximum snelheid en voor mij niet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185760229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, dus voor jou doen we wel een maximum snelheid en voor mij niet?
Als jij zonder die maximum snelheid onder die maximum snelheid blijft vind ik dat goed.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:21:44 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185760272
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:19 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Als jij zonder die maximum snelheid onder die maximum snelheid blijft vind ik dat goed.
Ok, doen we dat. Als jij zonder verbod geen vuurwerk afsteekt, dan vind ik dat goed.

Heb je zelf niet door dat je totale bullshit uitkraamt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185760458
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, doen we dat. Als jij zonder verbod geen vuurwerk afsteekt, dan vind ik dat goed.

Heb je zelf niet door dat je totale bullshit uitkraamt?
Je moet wel eerst even checken bij de ander of diegene hetzelfde denkt als jij...

Ik zeg dat je overtreders aan moet pakken en dat mensen die niet overtreden geen regels behoeven.
Jij zegt volgens mij dat iedereen de lul moet zijn bij enkele overtreders.

Daar doe ik niet aan mee.
Daar doet niemand aan mee.
Een totaalverbod komt er toch niet.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:39:10 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185760635
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:30 schreef scrupuleus het volgende:

Jij zegt volgens mij dat iedereen de lul moet zijn bij enkele overtreders.
Dat is waarom de maximum snelheid geldt voor iedereen.

quote:
Een totaalverbod komt er toch niet.
Ik geef het nog een paar jaar en dan wordt een feit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185760688
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is waarom de maximum snelheid geldt voor iedereen.
[..]

Ik geef het nog een paar jaar en dan wordt een feit.
Maar de auto wordt niet in de ban gedaan, wel?

En wat wordt er gedaan met overtreders van de maximum snelheid?

Autorijden verbieden?

Juist ja.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:45:12 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185760759
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:41 schreef scrupuleus het volgende:

Maar de auto wordt niet in de ban gedaan, wel?
Maar de vrijheden omtrent gebruik zijn wel beperkt. Tbv van de veiligheid.

Autorijden heeft een functie, vuurwerk niet. Honderden gewonden per jaar alleen maar vanwege een zinloos pleziertje is natuurlijk totale kolder. Maar ik ben verder klaar met je. Dat verbod komt er echt wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185765041
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar de vrijheden omtrent gebruik zijn wel beperkt. Tbv van de veiligheid.

Autorijden heeft een functie, vuurwerk niet. Honderden gewonden per jaar alleen maar vanwege een zinloos pleziertje is natuurlijk totale kolder. Maar ik ben verder klaar met je. Dat verbod komt er echt wel.
Tja, het is alweer maart. :)

Laat burgers het gewoon lekker zelf beslissen al dan niet op aangewezen plekken waar men kan afsteken.

Verbod of handhaving is niet realistisch.
pi_185765368
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar de vrijheden omtrent gebruik zijn wel beperkt. Tbv van de veiligheid.

Autorijden heeft een functie, vuurwerk niet. Honderden gewonden per jaar alleen maar vanwege een zinloos pleziertje is natuurlijk totale kolder. Maar ik ben verder klaar met je. Dat verbod komt er echt wel.
Pauper
pi_185766169
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als 'hun' elk jaar laten zien dat ze te dom zijn om verantwoord met die vrijheid om te gaan, is beperken de enige optie.
Dan kun je alles wel verbieden, begin maar eens met alcohol :)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 maart 2019 @ 23:15:31 #78
862 Arcee
Look closer
pi_185777755
quote:
Rotterdam voert vanaf komende Oud &
Nieuw een beperkt vuurwerkverbod in in
stadsdelen waar het afgelopen jaren uit
de hand liep.In rustige wijken mag wel
vuurwerk worden afgestoken.Burgemeester
Aboutaleb wilde een algeheel verbod,
maar de gemeenteraad ging daar niet in
mee.Er gold al een afsteekverbod rond
verzorgingshuizen,ziekenhuizen,parken,
kinderboerderijen en dierenasiels.

Bron: TT
pi_185778650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Een soort Rotterdamwet dus, maar dan voor vuurwerk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 22 maart 2019 @ 08:41:01 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185781165
https://www.nu.nl/binnenl(...)s-jaarwisseling.html

Elk jaar weer een stukje minder.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 oktober 2019 @ 09:22:20 #81
862 Arcee
Look closer
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 09:35:11 #82
8781 crew  Frutsel
pi_189342372
Stikstof jonguh...alles verbieden!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:17:26 #84
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189359560
flikker op met die luchtvervuiling en stikstof :r
pi_189359578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:17 schreef dagobertE6 het volgende:
flikker op met die luchtvervuiling en stikstof :r
U doet zelf niet aan vervuiling?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 09:19:14 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189359583
quote:
Mooizo! :)

Ik kan dus op 31 december gewoon mijn rotje en potje afsteken om 12 uur :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 5 december 2019 @ 11:02:20 #87
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190279777
https://nos.nl/artikel/23(...)-vuurwerkverbod.html

quote:
Enquête: kleine meerderheid Nederlanders voor vuurwerkverbod

Mensen die tijdens de jaarwisseling geweld gebruiken tegen de politie en hulpverleners moeten zwaarder worden gestraft. En wijken waar het uit de hand loopt, moeten bij de volgende viering van Oud en Nieuw een vuurwerkverbod krijgen opgelegd.

Dat komt komt naar voren uit een enquête van I&O Research in opdracht van het blad Binnenlands Bestuur onder een kleine 2000 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

De steun voor een algemeen vuurwerkverbod voor particulieren is vergeleken met onderzoek vorig jaar iets toegenomen tot 50 procent, 45 procent is tegen. Een lokaal vuurwerkverbod krijgt meer bijval (57 procent).
Aversie neemt toe bij links en rechts

Opvallend is dat voor het eerst een meerderheid van de PVV-achterban voorstander is van een vuurwerkverbod voor particulieren (54 procent). Hetzelfde geldt voor de ondervraagden die PvdA en D66 stemmen. De achterban van GroenLinks, SP en Partij voor de Dieren was al voor zo'n verbod.

Alleen de kiezers van CDA en Forum voor Democratie zijn in meerderheid tegen een algemeen vuurwerkverbod.

Het instellen van vuurwerkvrije zones krijgt niet veel bijval. Iets meer dan de helft van de ondervraagden denkt dat dan op andere plekken de overlast toeneemt.

38 procent van de ondervraagden vindt dat de periode waarin je vuurwerk mag afsteken verder moet worden beperkt. 43 procent vindt dat niet nodig. Nu mag het alleen op 31 december van 18.00 uur 's avonds tot 02.00 uur 's nachts.

pi_190351957
https://nos.nl/artikel/23(...)-ik-kieperde-om.html

De oorlog tegen vuurwerk gaat verder. Mensen steken bijna een maand voor oud en nieuw illegaal vuurwerk af, dus om dat op te lossen schaffen we vuurwerk op 31 december af ^O^

Denk aan de dieren. Een totaal verbod is beter te handhaven _O- .
pi_190363225
Ik ben niet voor een verbod maar het strenger handhaven voor de regels die er nu zijn
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:51:28 #90
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_190363791
Ik ben voor een vuurwerkplek of een vuurwerkzone. Een plek waar je lekker los kan gaan! En vuurpijlen in je reet kan steken. En alle domme dingen bij elkaar. Ergens in het buitengebied. 8-)

En dan wil ik nog even lollig doen en zeggen zoiets, Romeins kaarsje, potje... gezellig:


Maar ik ben wel serieus. Gewoon een vuurwekgebied aanwijzen. Niet in de wijk/ bebouwde kom, maar lekker ergens in een weiland of een industrieterrein.

Kom ik waarschijnlijk nog wel een paar keer kijken ook! 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 10 december 2019 @ 18:16:46 #91
3542 Gia
User under construction
pi_190365605
Ik geef geen geld uit aan vuurwerk, maar kijk er graag naar. Siervuurwerk, welteverstaan.

Als dit door gemeentes, georganiseerd, afgestoken gaat worden, moet elke burger daar aan mee betalen. En dat wil ik niet.

De mensen die er plezier in hebben om het af te steken, moeten dat, w.m.b. vooral blijven doen.

Echter, lijk mr. Visser wel, mag het knallen wel wat minder, of liever helemaal niet of beperkt tot 1 januari van 0.00 uur tot 2.00 uur.

Niet dat ik zo'n last heb van die knallen, maar wel van mijn honden, die op elke knal reageren met woest geblaf. Die 2 uurtjes wil ik dat nog wel accepteren, dan is het toch al een drukte van belang, maar de hele week, of langer, daarvoor...dat mag wmb streng aangepakt worden.

En ik ga melding doen van elke knal, heb de mobile alert app al geïnstalleerd.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 21:16:28 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190368975
via de gemeente lijkt me echt gierend kut, ik ga sowieso niet naar buiten met oud en nieuw

gewoon beetje eten en drinken en uit het raam kijken, zo'n hip 538 nieuwjaarsfeest heb ik geen zin an
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_190377030
Hoeveel zou het schelen aan stikstofuitstoot als men per direct een totaalverbod op vuurwerk zou instellen?
blablablabla
pi_190669000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:28 schreef Elan het volgende:
Hoeveel zou het schelen aan stikstofuitstoot als men per direct een totaalverbod op vuurwerk zou instellen?
ongeveer evenveel als 1 keer aanmeren en vertrek van een cruiseschip in Rotterdam
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_190670152
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:16 schreef Gia het volgende:
Ik geef geen geld uit aan vuurwerk, maar kijk er graag naar. Siervuurwerk, welteverstaan.

Als dit door gemeentes, georganiseerd, afgestoken gaat worden, moet elke burger daar aan mee betalen. En dat wil ik niet.

De mensen die er plezier in hebben om het af te steken, moeten dat, w.m.b. vooral blijven doen.

Echter, lijk mr. Visser wel, mag het knallen wel wat minder, of liever helemaal niet of beperkt tot 1 januari van 0.00 uur tot 2.00 uur.

Niet dat ik zo'n last heb van die knallen, maar wel van mijn honden, die op elke knal reageren met woest geblaf. Die 2 uurtjes wil ik dat nog wel accepteren, dan is het toch al een drukte van belang, maar de hele week, of langer, daarvoor...dat mag wmb streng aangepakt worden.

En ik ga melding doen van elke knal, heb de mobile alert app al geïnstalleerd.
Ok Karen!
  Spellchecker vrijdag 27 december 2019 @ 05:50:08 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190673214
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:16 schreef Gia het volgende:
Ik geef geen geld uit aan vuurwerk, maar kijk er graag naar. Siervuurwerk, welteverstaan.

Als dit door gemeentes, georganiseerd, afgestoken gaat worden, moet elke burger daar aan mee betalen. En dat wil ik niet.

De mensen die er plezier in hebben om het af te steken, moeten dat, w.m.b. vooral blijven doen.

Echter, lijk mr. Visser wel, mag het knallen wel wat minder, of liever helemaal niet of beperkt tot 1 januari van 0.00 uur tot 2.00 uur.

Niet dat ik zo'n last heb van die knallen, maar wel van mijn honden, die op elke knal reageren met woest geblaf. Die 2 uurtjes wil ik dat nog wel accepteren, dan is het toch al een drukte van belang, maar de hele week, of langer, daarvoor...dat mag wmb streng aangepakt worden.

En ik ga melding doen van elke knal, heb de mobile alert app al geïnstalleerd.
Ik denk dat jouw honden meer last hebben van dat vuurwerk dan jij van jouw honden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 december 2019 @ 09:31:21 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190700219
quote:
Ook Nederlandse regering overweegt vuurwerkverbod bij nieuw geweld oudjaar



Als de komende jaarwisseling opnieuw onrustig verloopt, sluit de minister van Justitie en Veiligheid niet uit dat een totaal vuurwerkverbod opnieuw aan de Kamer wordt voorgelegd. Dat zegt hij in gesprek met dagblad De Telegraaf.

Ferdinand Grapperhaus (CDA) geeft toe dat hij zich zorgen maakt nu de jaarwisseling nadert. “We hebben afgelopen jaar het toegestane vuurwerk al gelimiteerd, verboden per gemeente mogelijk gemaakt. Maar als dit niet genoeg is, ga ik met voorstellen terug naar de Tweede Kamer.” Ook het gevoelige onderwerp vuurwerk komt dan aan bod. “Dan moeten we ons de vraag stellen: hoe gaan we verder met legaal vuurwerk?”

Maar het is niet alleen vuurwerk, maar ook alcohol en drugs. Heel vaak in combinatie”, zegt Grapperhaus.”Ouwe rotten in het vak zeggen tegen me dat ze vroeger enorm veel dronken, maar rond half 2 niet meer konden. Hulpverleners zeggen nu dat mensen pepmiddelen gebruiken en om 6 uur ’s ochtends nog dat wangedrag plegen”, aldus de minister, die daar stevig tegen wil optreden.

https://www.hln.be/nieuws(...)ld-oudjaar~a6ab3b37/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 december 2019 @ 09:31:55 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190700227
Dus omdat er problemen zijn door alcohol en drugs gaan we maar vuurwerk verbieden :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 28 december 2019 @ 09:33:10 #100
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190700245
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb er last van dus mag niemand er meer plezier van hebben.

Neederland anno 2019
Ja, kijk maar naar de moskee in Amsterdam met de gebedsoproep.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 28 december 2019 @ 09:34:20 #101
186611 Haags
pi_190700264
Die stumpers lijken maar niet te willen begrijpen dat al het gedonder en gezeik van illegaal vuurwerk komt. Maar ga lekker het legale deel verbieden, gaat echt "helpen" :')
Zonder wrijving geen glans
pi_190700293
Door overbevolking gaat en wordt alles maar verboden.
pi_190701764
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 december 2019 09:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Grapperhaus roept wel vaker wat... :')

quote:
Maar het is niet alleen vuurwerk, maar ook alcohol en drugs. Heel vaak in combinatie”, zegt Grapperhaus.”Ouwe rotten in het vak zeggen tegen me dat ze vroeger enorm veel dronken, maar rond half 2 niet meer konden. Hulpverleners zeggen nu dat mensen pepmiddelen gebruiken en om 6 uur ’s ochtends nog dat wangedrag plegen”, aldus de minister, die daar stevig tegen wil optreden
Grapperhaus weet dingen... :') _!
pi_190701896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:16 schreef Gia het volgende:
Ik geef geen geld uit aan vuurwerk, maar kijk er graag naar. Siervuurwerk, welteverstaan.

Als dit door gemeentes, georganiseerd, afgestoken gaat worden, moet elke burger daar aan mee betalen. En dat wil ik niet.

De mensen die er plezier in hebben om het af te steken, moeten dat, w.m.b. vooral blijven doen.

Echter, lijk mr. Visser wel, mag het knallen wel wat minder, of liever helemaal niet of beperkt tot 1 januari van 0.00 uur tot 2.00 uur.

Niet dat ik zo'n last heb van die knallen, maar wel van mijn honden, die op elke knal reageren met woest geblaf. Die 2 uurtjes wil ik dat nog wel accepteren, dan is het toch al een drukte van belang, maar de hele week, of langer, daarvoor...dat mag wmb streng aangepakt worden.

En ik ga melding doen van elke knal, heb de mobile alert app al geïnstalleerd.
Ik steek ieder jaar behoorlijk wat vuurwerk af met wat vrienden. Siervuurwerk wel te verstaan. Nooit een probleem geweest.

Een verbod zou dan ook waanzin zijn. En dat de jeugd met knalvuutwerk zich een weekje amuseert tja dat neem ik op de koop toe. We zijn allemaal jong geweest.
  zaterdag 28 december 2019 @ 11:15:06 #105
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_190701943
Vanwege overlast van illegaal vuurwerk gaan we legaal vuurwerk ook maar verbieden. :')

Het zelfde zie je bij illegale vuurwapens. omdat onze notoir incompetente overheid daar totaal geen vat op krijgt, worden legale wapenbezitters maar met onzin wetgeving lastig gevallen.

Wat een idioten. Maar blijf er massaal op stemmen hoor. :')
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_190701950
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:12 schreef Cherni het volgende:

Ik steek ieder jaar behoorlijk wat vuurwerk af met wat vrienden. Siervuurwerk wel te verstaan. Nooit een probleem geweest.

Een verbod zou dan ook waanzin zijn. En dat de jeugd met knalvuutwerk zich een weekje amuseert tja dat neem ik op de koop toe. We zijn allemaal jong geweest.
Daarbij gok ik dat 85% van de meldingen in die Riphagen vuurwerk app cat.1 vuurwerk betreft... :')
pi_190702576
Eigenlijk is de oplossing vooral als de verkoop aan banden wordt gelegd in België en Duitsland. Het legale vuurwerk hier is het probleem niet per se, het probleem is vooral het illegale vuurwerk.

Tegelijkertijd is het natuurlijk krankzinnig dat oudjaarsnacht de meest gevaarlijke avond van het jaar is (qua ongelukken, geweld tegen hulpverleners en andere incidenten), dat iedereen het elk jaar erger ziet worden maar iedereen rustig op zijn handen blijft zitten hopend op veel neerslag zodat er minder mensen naar buiten gaan. Je kan nu de reportages van 1 januari 2020 al uittekenen met beelden uit alle steden waar gezeik is geweest, een overijverige vader van 2 die een oog kwijt is en een toevallige omstander die zwaar gewond is geraakt.


Oorzaak is dat mensen al vroeg beginnen met drinken en veel drinken, maar het vuurwerk maakt het allemaal nog een factor gevaarlijker.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190702589
Niet eens de capaciteit hebben om het huidige beleid te handhaven en dan dit soort dingen gaan roepen. Nee deze minister heeft het niet goed begrepen
pi_190703755
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarbij gok ik dat 85% van de meldingen in die Riphagen vuurwerk app cat.1 vuurwerk betreft... :')
Precies. De vuurpijlen zoals de Sky Pirat vallen onder cat. 2. Mooie vuurpijl maar ook die geven een knal. Maar een maal per jaar moet dit kunnen.
pi_190708610
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:15 schreef Sodeknetters het volgende:
Vanwege overlast van illegaal vuurwerk gaan we legaal vuurwerk ook maar verbieden. :')

Het zelfde zie je bij illegale vuurwapens. omdat onze notoir incompetente overheid daar totaal geen vat op krijgt, worden legale wapenbezitters maar met onzin wetgeving lastig gevallen.

Wat een idioten. Maar blijf er massaal op stemmen hoor. :')
Als men het vuurwerk afsteekt op de tijden dat het toegestaan is, zou niemand klagen, maar dat gebeurt niet of nauwelijks, aangezien de gekken liever mensen ruw uit hun slaap wekken. En een lol dat de gekken daarover hebben. Toch?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 januari 2020 @ 01:06:59 #111
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190868467
Verbied vuurpijlen, verbied knalvuurwerk en pas de regels zo aan dat je alleen tussen 23:30 en 00:30 vuurwerk mag afsteken en je bent af van meeste gezeik en het is nog makkelijk te handhaven ook.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 4 januari 2020 @ 01:13:16 #112
408813 crew  trein2000
pi_190868523
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarbij gok ik dat 85% van de meldingen in die Riphagen vuurwerk app cat.1 vuurwerk betreft... :')
En categorie 1 mag onder de huidige Europese regelgeving niet eens verboden worden.’
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190868595
Een oplossing kan zijn: verbied vurwerk voor minderjarigen. Betrapt worden met vuurwerk terwijl er geen volwassen persoon bij is : zware boete. Zo gaan 12-14 jarigen niet alleen met vuurwerk om. En zal er wss minder ongelukken gebeuren
  zaterdag 4 januari 2020 @ 08:06:11 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190869562
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 09:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die stumpers lijken maar niet te willen begrijpen dat al het gedonder en gezeik van illegaal vuurwerk komt. Maar ga lekker het legale deel verbieden, gaat echt "helpen" :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:15 schreef Sodeknetters het volgende:
Vanwege overlast van illegaal vuurwerk gaan we legaal vuurwerk ook maar verbieden. :')

Onderstaande is al jaren bekend, maar gewoon lekker dezelfde bullshit blijven herhalen.

quote:
Want illegaal vuurwerk zorgt nu toch voor het grootste deel van de slachtoffers?

Dat zou je denken, maar legaal siervuurwerk is de grote boosdoener. Als het om dodelijke slachtoffers of amputatie van bijvoorbeeld handen gaat, is er doorgaans wel illegaal vuurwerk in het spel. Ook bij de afgelopen jaarwisseling vielen hierdoor twee doden. Maar bijvoorbeeld oogletsel wordt voor 89 procent veroorzaakt door legaal vuurwerk. Bij brandwonden is dit 80 procent, zoals te zien is in de onderstaande statistiek van VeilgheidNL.
https://www.nu.nl/weekend(...)le-problemen-op.html
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 4 januari 2020 @ 08:07:38 #115
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190869568
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
Verbied vuurpijlen, verbied knalvuurwerk en pas de regels zo aan dat je alleen tussen 23:30 en 00:30 vuurwerk mag afsteken en je bent af van meeste gezeik en het is nog makkelijk te handhaven ook.
Blijven er alleen wat grondpotjes over. Verbied dan gewoon alles.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190869780
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
Verbied vuurpijlen, verbied knalvuurwerk en pas de regels zo aan dat je alleen tussen 23:30 en 00:30 vuurwerk mag afsteken en je bent af van meeste gezeik en het is nog makkelijk te handhaven ook.
Waarom denk je dat dat te handhaven is?

Maak het allemaal legaal, en sta toe dat er het hele jaar afgestoken mag worden. Daarmee maak je het veel minder interessant en speciaal. In veel landen werkt dat prima.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_190869798
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat te handhaven is?

Maak het allemaal legaal, en sta toe dat er het hele jaar afgestoken mag worden. Daarmee maak je het veel minder interessant en speciaal. In veel landen werkt dat prima.
Op lagertermijn, misschien. Maar eerst zal het chaos worden. Of hoe zij die vaak verantwoordelijk zijn voor die chaos het noemen: Rwina a mattie !
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:14:27 #118
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_190869890
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat te handhaven is?

Maak het allemaal legaal, en sta toe dat er het hele jaar afgestoken mag worden. Daarmee maak je het veel minder interessant en speciaal. In veel landen werkt dat prima.
Welke landen?

In vrijwel alle landen waar consumentenvuurwerk een ding is, is het gewoon chaos op de straten. Dit probleem is echt niet typisch Nederlands.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:15:49 #119
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190869896
Mooi verbieden die zooi. Klaar mee.
pi_190870049
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:14 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Welke landen?

In vrijwel alle landen waar consumentenvuurwerk een ding is, is het gewoon chaos op de straten. Dit probleem is echt niet typisch Nederlands.
In de VS - waar ik bijna tien jaar gewoond heb - was het geen probleem. Wel legaal.

In Azië (Japan, Zuid-Korea) ook niet. In Japan werd het wel verkocht, maar nauwelijks afgestoken. In Zuid-Korea lijkt er geen interesse te zijn?

In Australië verbieden ze alles - daar hebben de health & safety fanatici het voor het zeggen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:42:18 #121
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_190870120
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In de VS - waar ik bijna tien jaar gewoond heb - was het geen probleem. Wel legaal.

In Azië (Japan, Zuid-Korea) ook niet. In Japan werd het wel verkocht, maar nauwelijks afgestoken. In Zuid-Korea lijkt er geen interesse te zijn?

In Australië verbieden ze alles - daar hebben de health & safety fanatici het voor het zeggen.
In de VS is het in veel steden verboden en alleen toegestaan in het buitengebied. (verschilt overigens per staat)

In Japan & Zuid-Korea is vuurwerk meer iets van de zomer, maar in de cultuur zit vooral ook elkaar niet tot last zijn?

Australië is zeker geen uitzondering, consumentenvuurwerk is in veel landen verboden.
pi_190870828
Hier in de fam is men er dol op, de heren knallen wat af. Mij niet gezien, ik blijf lekker binnen met de bubbels. Maar een verbod, welnee. Wat een gehuil. Ik snap best dat de doden en gewonden door illegale import voorkomen moeten worden, maar dat los je niet op door sterretjes te verbieden.

Overigens worden de blessures door (legaal) siervuurwerk al jaren structureel overdreven. Alles bij elkaar ieder jaar enkele tientallen gevallen van klein tot middelmatig oog- en gezichtsletsel, af en toe een ernstige uitschieter, op een bevolking van 17 miljoen.

Het zijn vooral de oogartsen die hun fifteen minutes of fame willen waarmaken op 1 januari.
J’ai faim.
pi_190870867
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:15 schreef Draak31 het volgende:
Mooi verbieden die zooi. Klaar mee.
pi_190871184
Wat mij betreft vooral strenger op illegaal vuurwerk jagen. En als je je misdraagt bij oud en nieuw gewoon eens een aantal edities preventief in de cel doorbrengen. Wellicht helpt dat.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:48:08 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190871455
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat te handhaven is?

Maak het allemaal legaal, en sta toe dat er het hele jaar afgestoken mag worden. Daarmee maak je het veel minder interessant en speciaal. In veel landen werkt dat prima.
Omdat de politie opeens nergens te bekennen is als het oudjaar is.

Normaal rijden ze hier 3x per week door de straat heen, ff rondje doen. 2 weken voor oud en nieuw wanneer puistige rotzakjes een gummyknuppel in hun nek moeten krijgen vanwege dat ze rotjes op autos gooien, zijn ze er niet meer.

Wel opvallend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:49:59 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190871480
Chocoladekop in het AD:

quote:
Al ruim een kwart miljoen ondertekenaars voor petitie vuurwerkverbod

Meer dan een kwart miljoen mensen en organisaties hebben de onlinepetitie ondertekend die zich uitspreekt voor een verbod op consumentenvuurwerk en steun geeft aan het Nationaal Vuurwerkmanifest.
Anders verwoord: "Nog geen 1.5% van de Nederlanders heeft de petitie ondertekend"... :')
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:13:34 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_190871887
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:16 schreef Gia het volgende:
Ik geef geen geld uit aan vuurwerk, maar kijk er graag naar. Siervuurwerk, welteverstaan.

Als dit door gemeentes, georganiseerd, afgestoken gaat worden, moet elke burger daar aan mee betalen. En dat wil ik niet.
Elke burger betaalt nu al aan het enorme veiligheidsapparaat (die nog altijd ontoereikend is), de mensen die invalide raken en een gedeelte van de schade. Als je de centrale vuurwerkshow in goed zicht van het centrale plein van de stad laat plaatsvinden kan de horeca ervoor betalen. Ik denk dat het uiteindelijk voor iedereen goedkoper wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190872030
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:49 schreef AchJa het volgende:
Chocoladekop in het AD:
[..]

Anders verwoord: "Nog geen 1.5% van de Nederlanders heeft de petitie ondertekend"... :')
Een kwart miljoen is anders behoorlijk veel voor een petitie. Of vind jij een petitie pas boeiend bij 10 miljoen handtekeningen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 januari 2020 @ 12:26:55 #129
862 Arcee
Look closer
pi_190872091
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:49 schreef AchJa het volgende:
Chocoladekop in het AD:
[..]

Anders verwoord: "Nog geen 1.5% van de Nederlanders heeft de petitie ondertekend"... :')
Je zou het eigenlijk moeten vergelijken met hoe vaak en hoe snel doorgaans een dergelijke petitie wordt getekend.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:49:58 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190872531
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:23 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Een kwart miljoen is anders behoorlijk veel voor een petitie. Of vind jij een petitie pas boeiend bij 10 miljoen handtekeningen?
Neem jij die 350.000 ondertekeningen van de "Zwarte Piet moet blijven" petitie net zo serieus?

https://petities.nl/petitions/zwarte-piet-moet-blijven?locale=nl
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:52:02 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190872570
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:26 schreef Arcee het volgende:

Je zou het eigenlijk moeten vergelijken met hoe vaak en hoe snel doorgaans een dergelijke petitie wordt getekend.
Ja klopt, plus de media aandacht die er aan gegeven wordt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 januari 2020 @ 13:12:09 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190872901
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat te handhaven is?

Maak het allemaal legaal, en sta toe dat er het hele jaar afgestoken mag worden. Daarmee maak je het veel minder interessant en speciaal. In veel landen werkt dat prima.
Omdat dan alles wat afgestoken wordt voor 23:30 en na 00:30 dus gewoon strafbaar is. Als ze dat al niet kunnen handhaven is het toch aardig kansloos. Hoe willen ze het dan handhaven als er een totaalverbod komt?

Meeste overlast komt van (illegaal) knalvuurwerk en vuurpijlen. Ik heb nog nooit een verhaal gehoord waarom iemand een pot van ¤50 op hulpverleners gooit of een soortgelijke pot afsteekt in een portier van een flat. Siervuurwerk is het probleem gewoon niet.

@Captain_Jack_Sparrow Dat is juist de bedoeling. Dat er alleen wat sierpotten overblijven (niet grondgrondvuurwerk, want meeste potten zijn tegenwoordig luchtvuurwerk). Heeft iedereen een uur om knallend een nieuwjaar in te gaan, verliezen we niet nog een traditie in dit al cultureel flink uitgekleed land en zou er indien er eindelijk gehandhaafd wordt weinig tot geen overlast zijn.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:13:48 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190872930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:49 schreef AchJa het volgende:
Chocoladekop in het AD:
[..]

Anders verwoord: "Nog geen 1.5% van de Nederlanders heeft de petitie ondertekend"... :')
Slechts 10% van de Nederlanders koopt vuurwerk. Is ook maar een niche-markt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190872934
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat dan alles wat afgestoken wordt voor 23:30 en na 00:30 dus gewoon strafbaar is. Als ze dat al niet kunnen handhaven is het toch aardig kansloos. Hoe willen ze het dan handhaven als er een totaalverbod komt?

Meeste overlast komt van (illegaal) knalvuurwerk en vuurpijlen. Ik heb nog nooit een verhaal gehoord waarom iemand een pot van ¤50 op hulpverleners gooit of een soortgelijke pot afsteekt in een portier van een flat. Siervuurwerk is het probleem gewoon niet.

@:Captain_Jack_Sparrow Dat is juist de bedoeling. Dat er alleen wat sierpotten overblijven (niet grondgrondvuurwerk, want meeste potten zijn tegenwoordig luchtvuurwerk). Heeft iedereen een uur om knallend een nieuwjaar in te gaan, verliezen we niet nog een traditie in dit al cultureel flink uitgekleed land en zou er indien er eindelijk gehandhaafd wordt weinig tot geen overlast zijn.
Hier reden overdag politieauto's langs afstekende mensen en niemand kreeg een boette. Ze kunnen je wens dus niet handhaven, want ze zijn echt kansloos.
pi_190872946
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Neem jij die 350.000 ondertekeningen van de "Zwarte Piet moet blijven" petitie net zo serieus?

https://petities.nl/petitions/zwarte-piet-moet-blijven?locale=nl
Ik neem die hele discussie überhaupt niet serieus.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 januari 2020 @ 13:15:25 #136
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190872954
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hier reden overdag politieauto's langs afstekende mensen en niemand kreeg een boette. Ze kunnen je wens dus niet handhaven, want ze zijn echt kansloos.
Dan maakt het in principe niet uit wat de regels zijn, want ze kunnen het toch niet handhaven.Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat ze het wel kunnen handhaven als er een totaalverbod komt.

Alsof mensen dan niet naar Duitsland gaan rijden om daar in te slaan, want de politie doet toch niks. Het valt of staat met het kunnen en willen handhaven. Door nu niet te handhaven stuurt de handhaver eigenlijk onder druk aan op een totaalverbod.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:19:19 #137
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190873007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan maakt het in principe niet uit wat de regels zijn, want ze kunnen het toch niet handhaven.Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat ze het wel kunnen handhaven als er een totaalverbod komt.

Alsof mensen dan niet naar Duitsland gaan rijden om daar in te slaan, want de politie doet toch niks. Het valt of staat met het kunnen en willen handhaven. Door nu niet te handhaven stuurt de handhaver eigenlijk onder druk aan op een totaalverbod.
Je vergeet dat het gros zich aan dit soort regels houdt, ook al is de handhaving niet volledig. Kijk maar eens naar het verschil in wat er afgestoken wordt op 30 december tov 31 december. Dat scheelt al enorm veel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:28:35 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190873130
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Slechts 10% van de Nederlanders koopt vuurwerk. Is ook maar een niche-markt.
quote:
Tegenover de mensen die zeggen dat ze geen vuurwerk kopen staat een groep van 31 procent van de Nederlanders die wel vuurwerk aanschaft. 9 procent is daarnaast nog aan het overwegen over te gaan tot de aankoop van vuurwerk.
Cijfers vorig jaar

:W
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:02:14 #139
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190873619
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Cijfers vorig jaar

:W
Alleen maar mensen die zeggen dat. Als je de cijfers neemt (totaal bedrag uitgegeven gedeeld door gemiddelde per koper) kom je op 10%
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 januari 2020 @ 14:52:21 #140
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190874473
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alleen maar mensen die zeggen dat. Als je de cijfers neemt (totaal bedrag uitgegeven gedeeld door gemiddelde per koper) kom je op 10%
Ja, en als je het x3 doet kom je op 30%. What is your point. Lekker creatief boekhouden lol ....
  zaterdag 4 januari 2020 @ 15:08:42 #141
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_190874745
Iets willen verbieden omdat er dingen mee gebeuren die bij voorbaat al verboden zijn. :')____ad infinitum

Dat jullie ieder jaar allemaal de explosieve lading van mijn vleesvuurpijl in het oog krijgen! :r
pi_190874875
Binnen een paar jaar is er een landelijk vuurwerkverbod. En terecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 4 januari 2020 @ 15:27:45 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190875003
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Alleen maar mensen die zeggen dat. Als je de cijfers neemt (totaal bedrag uitgegeven gedeeld door gemiddelde per koper) kom je op 10%
Vwb de de bedragen is het ook wat mensen zeggen... :')
quote:
Mensen die vuurwerk kopen geven hier gemiddeld 48 euro aan uit. Dat is vrijwel gelijk met vorig jaar, meldde het Economisch Bureau van ING na onderzoek onder 87.000 respondenten.
Maar goed, ik heb voor dit jaar alweer genoeg op je standaard gezwam gereageerd... Ltr! :W
pi_190875194
Ik ben eigenlijk wel klaar met discussiëren. Ik houd mezelf elk jaar netjes aan de regels dus als het dan verboden wordt, so be it.
pi_190875284
Het houdt natuurlijk niet op he.

Eerst het vuurwerk, dan Zwarte Piet, dan de alcohol, dan de vakantie, dan de auto, dan de hond, dan de kinderen.

Het probleem met health and safety types is dat ze van geen ophouden weten. En alhoewel er best wel het een en ander voor een verbod is te zeggen, kun je ook aan andere oplossingen denken. Maar verbieden is gemakkelijker.

Met een bevolking die goed is opgeleid en goed geïnformeerd is, heb je geen overheid nodig die wel weet wat goed voor ons is. Investeer in goed onderwijs. Dat betaalt zich terug.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 15:54:03 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190875321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Elke burger betaalt nu al aan het enorme veiligheidsapparaat (die nog altijd ontoereikend is), de mensen die invalide raken en een gedeelte van de schade. Als je de centrale vuurwerkshow in goed zicht van het centrale plein van de stad laat plaatsvinden kan de horeca ervoor betalen. Ik denk dat het uiteindelijk voor iedereen goedkoper wordt.
moet je wel het OV langer laten rijden

die houden er nu rond een uur of 8 al mee op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 15:57:09 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190875366
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:13 schreef speknek het volgende:

Elke burger betaalt nu al aan het enorme veiligheidsapparaat (die nog altijd ontoereikend is), de mensen die invalide raken en een gedeelte van de schade. Als je de centrale vuurwerkshow in goed zicht van het centrale plein van de stad laat plaatsvinden kan de horeca ervoor betalen. Ik denk dat het uiteindelijk voor iedereen goedkoper wordt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:23 schreef AchJa het volgende:
Hoe zie jij dat voor je? Iedereen in de auto naar een georganiseerde show 15 kilometer verderop? Of hebben de mensen bij wie niks georganiseerd wordt (buiten de grotere steden) gewoon pech ofzo?

En wie gaat dat betalen? Een beetje show kost al snel 25.000 euro... En een show zoals in Amsterdam kost gewoon 250.000 euro...

Als we het gemiddeld even redelijk goedkoop houden kunnen we voor 15 miljoen (de schade van nu schijnbaar) landelijk zo'n 300 shows optuigen (er zijn trouwens 355 gemeentes in Nederland)... Dat worden een hoop verplaatsingen icm alcohol in de nacht...
pi_190875759
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, en als je het x3 doet kom je op 30%. What is your point. Lekker creatief boekhouden lol ....
Het niveau rekenen van de basisschool heeft niets met creatief boekhouden te maken.

Maar speciaal voor jou kauw ik het graag uit.

77 miljoen totaal uitgegeven.
Gemiddeld 48 euro op
77.000.000 / 48 / 17.000.000 * 100% mag je zelf intikken op je rekenmachine.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:28:41 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190875790
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:25 schreef Linkse_krijger het volgende:

Het niveau rekenen van de basisschool heeft niets met creatief boekhouden te maken.

Maar speciaal voor jou kauw ik het graag uit.

77 miljoen totaal uitgegeven.
Gemiddeld 48 euro op
77.000.000 / 48 / 17.000.000 * 100% mag je zelf intikken op je rekenmachine.
En die 48 euro is gebaseerd op: "onderzoek onder 87.000 respondenten"... Dus dat zegt al helemaal geen reet.
pi_190875802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

En die 48 euro is gebaseerd op: "onderzoek onder 87.000 respondenten"... Dus dat zegt al helemaal geen reet.
Want die 87000 mensen zijn niet representatief?
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:30:47 #151
3542 Gia
User under construction
pi_190875811
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 05:50 schreef maily het volgende:

Ik denk dat jouw honden meer last hebben van dat vuurwerk dan jij van jouw honden.
Het maffe is dat ze op prime time, dus van 0.00 tot 2.00 niet geblaft hebben. Omdat het dan massaal is, en niet een random knal.
Onverwachte knallen zijn duidelijk erger dan 2 uur aanhoudend knallen.

Ons boomertje reageert overigens niet op de knallen, maar blaft omdat de herder blaft.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:32:18 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190875833
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:29 schreef Linkse_krijger het volgende:
Want die 87000 mensen zijn niet representatief?
Waarom zou dat representatiever zijn dan dit?

quote:
Tegenover de mensen die zeggen dat ze geen vuurwerk kopen staat een groep van 31 procent van de Nederlanders die wel vuurwerk aanschaft. 9 procent is daarnaast nog aan het overwegen over te gaan tot de aankoop van vuurwerk.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:32:25 #153
3542 Gia
User under construction
pi_190875836
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Elke burger betaalt nu al aan het enorme veiligheidsapparaat (die nog altijd ontoereikend is), de mensen die invalide raken en een gedeelte van de schade. Als je de centrale vuurwerkshow in goed zicht van het centrale plein van de stad laat plaatsvinden kan de horeca ervoor betalen. Ik denk dat het uiteindelijk voor iedereen goedkoper wordt.
Zit ook wat in.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 januari 2020 @ 16:32:36 #154
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190875840
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:51 schreef Lyrebird het volgende:
Het houdt natuurlijk niet op he.

Eerst het vuurwerk, dan Zwarte Piet, dan de alcohol, dan de vakantie, dan de auto, dan de hond, dan de kinderen.

Het probleem met health and safety types is dat ze van geen ophouden weten. En alhoewel er best wel het een en ander voor een verbod is te zeggen, kun je ook aan andere oplossingen denken. Maar verbieden is gemakkelijker.

Met een bevolking die goed is opgeleid en goed geïnformeerd is, heb je geen overheid nodig die wel weet wat goed voor ons is. Investeer in goed onderwijs. Dat betaalt zich terug.
Hear hear _O_
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 januari 2020 @ 16:36:24 #155
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190875887
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:29 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Want die 87000 mensen zijn niet representatief?
Nee, blijkbaar niet dus als uit andere cijfers naar voren komt dat 30% wel vuurwerk koopt.

Jullie rekenen doodleuk met 17 miljoen inwoners om een gemiddelde uit te rekenen. Jij vindt bijvoorbeeld dus een kind tussen de 0 en 8 jaar en ouderen boven de 70 representatief genoeg, maar negeert een ander onderzoek waarbij 31% zegt vuurwerk te kopen en nog eens 9% zegt het te overwegen? Kom op zeg.
pi_190875923
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar niet dus als uit andere cijfers naar voren komt dat 30% wel vuurwerk koopt.

Jullie rekenen doodleuk met 17 miljoen inwoners om een gemiddelde uit te rekenen. Jij vindt bijvoorbeeld dus een kind tussen de 0 en 8 jaar en ouderen boven de 70 representatief genoeg, maar negeert een ander onderzoek waarbij 31% zegt vuurwerk te kopen en nog eens 9% zegt het te overwegen? Kom op zeg.
Laten we dan zeggen dat het om 1.7 miljoen mensen gaat. Is iedereen blij.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:42:53 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190875952
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:40 schreef Linkse_krijger het volgende:

Laten we dan zeggen dat het om 1.7 miljoen mensen gaat. Is iedereen blij.
Dat hele bedrag van die 48 euro is gebaseerd op een schatting van wat de mensen zelf denken te gaan uitgeven... Hoe "representatief" wil je het hebben?

Dan hecht ik meer waarde aan een onderzoek als er gevraagd wordt wie er er vuurwerk gaat kopen en wie niet.
pi_190875981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat hele bedrag van die 48 euro is gebaseerd op een schatting van wat de mensen zelf denken te gaan uitgeven... Hoe "representatief" wil je het hebben?

Dan hecht ik meer waarde aan een onderzoek als er gevraagd wordt wie er er vuurwerk gaat kopen en wie niet.
Ok


https://www.google.nl/amp(...)-kopen-vuurwerk.html

Is een aantal jaar oud, maar ik heb niet het idee dat er tegenwoordig meer mensen zijn die vuurwerk afsteken.
pi_190876164
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:51 schreef Lyrebird het volgende:
Het houdt natuurlijk niet op he.

Eerst het vuurwerk, dan Zwarte Piet, dan de alcohol, dan de vakantie, dan de auto, dan de hond, dan de kinderen.

Het probleem met health and safety types is dat ze van geen ophouden weten. En alhoewel er best wel het een en ander voor een verbod is te zeggen, kun je ook aan andere oplossingen denken. Maar verbieden is gemakkelijker.

Met een bevolking die goed is opgeleid en goed geïnformeerd is, heb je geen overheid nodig die wel weet wat goed voor ons is. Investeer in goed onderwijs. Dat betaalt zich terug.
Dat is wel weer een hyperbool van mythische proporties. Zelfs roken waarvan we weten hoe destructief dat voor je gezondheid is mag gewoon. Ja het wordt belast en ontmoedigd, maar verboden is het niet. Honden of kinderen "verbieden" slaat natuurlijk nergens op, al zou half NWS het laatste graag zien.

Voor een zinvolle discussie lijkt het me allereerst zaak om onderscheid te maken tussen zaken die schadelijk zijn voor een individu zelf of juist ook voor anderen en / of de maatschappij. Veel drugs is bijvoorbeeld nauwelijks schadelijk voor anderen en negatieve effecten voor de maatschappij zijn er juist vaak vanwege het heersende verbod.
Iets als vuurwerk veroorzaakt toch ook veel verwondingen bij onschuldige slachtoffers en enorm veel schade aan privaat en publiek eigendom. Ik zeg niet dat het daarmee gelijk verboden moet worden, maar het zijn in mijn ogen geen vergelijkbare situaties.

Een andere relevant aspect is in mijn ogen de mate waarin het voor mensen mogelijk is om te beoordelen of iets schadelijk is. Het wordt voor veel individuen toch wel erg lastig om wetenschappelijk onderzoek naar het effect en de bijwerkingen van medicijnen in te schatten in hun context. Daarom zeggen we in Europa in tegenstelling tot de VS bijvoorbeeld dat we geen reclame voor medicijnen gericht op consumenten willen. En zowel daar als hier is het niet toegestaan een medicijn op de markt te brengen zonder dat je daar goedkeuring voor hebt op basis van onderzoek.
Op het gebied van medicijnen, voedselveiligheid en ga zo maar door is het in mijn ogen toch echt wel wenselijk dat we niet alles maar de markt op laten en het aan de consument overlaten om goed geïnformeerde beslissingen te nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:04:06 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190876169
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:45 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ok

https://www.google.nl/amp(...)-kopen-vuurwerk.html

Is een aantal jaar oud, maar ik heb niet het idee dat er tegenwoordig meer mensen zijn die vuurwerk afsteken.
Alleen 18 jaar en ouder is ondervraagd zie ik? Dan mis je nog wel een flinke sloot (het cohort 12 t/m 17 jaar)...

Maar goed, het begon met die enorm overdreven "Kwart miljoen" kop in het AD. Dat als antwoord daarop om de aandacht af te leiden de meest exotische statistische berekeningen langs komen om een vuurwerkverbod (lees: de eigen agenda) te ondersteunen is allemaal prima maar voegt niet zoveel toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 04-01-2020 17:14:03 ]
pi_190876292
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alleen 18 jaar en ouder is ondervraagd zie ik? Dan mis je nog wel een flinke sloot (het cohort 12 t/m 17 jaar)...

Maar goed, het begon met die enorm overdreven "Kwart miljoen" kop in het AD. Dat als antwoord daarop om de aandacht af te leiden de meest exotische statistische berekeningen langs komen om een vuurwerkverbod (lees: de eigen agenda) te ondersteunen is allemaal prima maar voegt niet zoveel toe.
Het is een kwestie van tijd voordat de politiek overstag gaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:19:44 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190876345
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
Het is een kwestie van tijd voordat de politiek overstag gaat.
Dan hoop ik voor jou dat de politiek in dit geval niet naar de jeugd luistert...



Als het om het klimaat gaat dan lopen ze als een stel blinde paarden achter de jeugd aan... :')
pi_190876504
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor jou dat de politiek in dit geval niet naar de jeugd luistert...

[ afbeelding ]

Als het om het klimaat gaat dan lopen ze als een stel blinde paarden achter de jeugd aan... :')
Waarschijnlijk volgt er volgende maand al een debat over een verbod. En vrijwel alle fracties tellen meerdere voorstanders.

Het is een kwestie van tijd. Apeldoorn is komende jaarwisseling al vuurwerkvrij. En er zijn veel meer gemeenteraden en colleges die er klaar mee zijn.

Een verbod is op termijn onvermijdelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:40:00 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190876549
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
Waarschijnlijk volgt er volgende maand al een debat over een verbod. En vrijwel alle fracties tellen meerdere voorstanders.

Het is een kwestie van tijd. Apeldoorn is komende jaarwisseling al vuurwerkvrij. En er zijn veel meer gemeenteraden en colleges die er klaar mee zijn.

Een verbod is op termijn onvermijdelijk.
Carbid ftw! *O*
pi_190877022
Een vuurwerkverbod lost ascociaal en crimineel gedrag niet op inc drank en drugs.
Dat begint bij opvoeding en goede scholing.

Maar geweld tegen de mensen die ons moeten beschermen en helpen is onaanvaardbaar. Los van vuurwerk.
Vuurwerk maakt het onhandelbaar en richt veel schade aan. Dan maar stoppen ermee.
Wel jammer dat een kleine groep rotte appels het verpest voor de grote meerderheid.
Het beeld van oud en nieuw zal nooit meer hetzelfde zijn zonder vuurwerk om twaalf uur in je straat.

Daarbij al het geld dat wordt bespaard met een vuurwerkloos oud en nieuw ga je nooit terug krijgen in je beurs.
Hopelijk gaat dat geld naar de zorg!
The secret of getting ahead is getting started
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:39:25 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_190877327
Natuurlijk moet er een verbod op de verkoop van explosieven aan particulieren komen.

Belachelijke “traditie” dat zelf vuurwerk afsteken, dat moet echt zo snel mogelijk stoppen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:48:02 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:49:15 #168
241662 Jian
Well, well, well
pi_190879525
Ik vraag me dan af hoe ze er in Engeland toch zo makkelijk en effectief een eind te maakten aan het hooliganprobleem rond het voetbal ......... Wel, ze maakten een Wet en ze gingen 'm handhaven, keihard handhaven. Als je hem overtreedt en je wordt gepakt ben je gewoon vreselijk de lul voor een groot deel, zo niet voor de rest van je leven en indien gepakt is er geen ontkomen meer aan. En aangezien je bij het voetbal, net als bij het misbruik van vuurwerk veelal niet te maken hebt met echte geharde criminelen, maar met mensen die toch nog wat te verliezen hebben in het leven is dit schijnbaar dermate afschrikwekkend dat " het geweldig grote probleem" in "no time" was/is opgelost........... Harde maatregelen, keihand handhaven, dan heb je geen "10.000 man nodig om het centrum van Amsterdam tijdens Oudjaar te controleren", slechts de angst om gepakt te worden.
pi_190880379
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:49 schreef Jian het volgende:
Ik vraag me dan af hoe ze er in Engeland toch zo makkelijk en effectief een eind te maakten aan het hooliganprobleem rond het voetbal ......... Wel, ze maakten een Wet en ze gingen 'm handhaven, keihard handhaven. Als je hem overtreedt en je wordt gepakt ben je gewoon vreselijk de lul voor een groot deel, zo niet voor de rest van je leven en indien gepakt is er geen ontkomen meer aan. En aangezien je bij het voetbal, net als bij het misbruik van vuurwerk veelal niet te maken hebt met echte geharde criminelen, maar met mensen die toch nog wat te verliezen hebben in het leven is dit schijnbaar dermate afschrikwekkend dat " het geweldig grote probleem" in "no time" was/is opgelost........... Harde maatregelen, keihand handhaven, dan heb je geen "10.000 man nodig om het centrum van Amsterdam tijdens Oudjaar te controleren", slechts de angst om gepakt te worden.
Die keihard aanpakken fantasie is altijd wel schattig, maar de praktijk is toch wat anders. Allereerst is een voetbalstadion natuurlijk nog wel aardig te bewaken. Derhalve hebben maatregelen om misdragingen daar aan te pakken het geweld vooral naar buiten de stadions verplaatst. Je ziet aan zaken als een war on drugs wel hoe complex "keihard aanpakken" van zaken is als ze buiten dat soort fijn afgebakende terreinen plaatsvinden. Wel zie je dat er ook wat maatschappelijke trends zijn die voor een zekere gentrificatie in het Engelse voetbal hebben gezorgd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:19:23 #170
241662 Jian
Well, well, well
pi_190881401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die keihard aanpakken fantasie is altijd wel schattig, maar de praktijk is toch wat anders. Allereerst is een voetbalstadion natuurlijk nog wel aardig te bewaken. Derhalve hebben maatregelen om misdragingen daar aan te pakken het geweld vooral naar buiten de stadions verplaatst. Je ziet aan zaken als een war on drugs wel hoe complex "keihard aanpakken" van zaken is als ze buiten dat soort fijn afgebakende terreinen plaatsvinden. Wel zie je dat er ook wat maatschappelijke trends zijn die voor een zekere gentrificatie in het Engelse voetbal hebben gezorgd.
Je maakt een foutje, "war on drugs" is iets totaal anders. Waar het gaat om het handelen van geharde criminelen en/of verslaafden heb je met een ander fenomeen te maken als met zgn "brave burgers" die op een gegeven moment vreselijk tekeer gaan, maar weten dat ze na het weekend/feest/gebeuren gewoon weer verder moeten met hun "ordelijk" leven. Engelse hooligans leven zich ook tegenwoordig niet zo zeer uit buiten de stations, maar met name als hun clubs zich begeven in het buitenland, waar de straffen lang niet zo extreem zijn als in Engeland.
pi_190881484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:19 schreef Jian het volgende:

[..]

Je maakt een foutje, "war on drugs" is iets totaal anders. Waar het gaat om het handelen van geharde criminelen en/of verslaafden heb je met een ander fenomeen te maken als met zgn "brave burgers" die op een gegeven moment vreselijk tekeer gaan, maar weten dat ze na het weekend/feest/gebeuren gewoon weer verder moeten met hun "ordelijk" leven. Engelse hooligans leven zich ook tegenwoordig niet zo zeer uit buiten de stations, maar met name als hun clubs zich begeven in het buitenland, waar de straffen lang niet zo extreem zijn als in Engeland.
Volgens mij valt dat wel mee met de misdragingen van Engelse supporters in het buitenland.

Het soort mensen dat met zwaar illegaal vuurwerk zaken opblaast of zelfs naar hulpverleners gooit lijkt me ook niet bepaald het type rechtgeaarde burger dat alleen even een dreigement meer wat zware straffen nodig heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190881518
Alleen op knallers en vuurpijlen een verbod werkt niet. Daarvoor moet er juist een algeheel verbod komen
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:37:50 #173
241662 Jian
Well, well, well
pi_190881819
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat wel mee met de misdragingen van Engelse supporters in het buitenland.

Het soort mensen dat met zwaar illegaal vuurwerk zaken opblaast of zelfs naar hulpverleners gooit lijkt me ook niet bepaald het type rechtgeaarde burger dat alleen even een dreigement meer wat zware straffen nodig heeft.
Het is nooit 100% waterdicht, maar ik wil wel zien hoe makkelijk jij je zoontje van 14 's nachts naar buiten laat gaan met z'n zakken vol vuurwerk buiten de toegestane tijden, als je weet dat wanneer hij in de fout gaat jij de rest van leven moet boeten of wanneer je zelf over de schreef gaat en je zeker weet dat je je dan voor schut gaat voor alle kosten en de eerst komende 20 jaar op Oudejaarsnacht om 24.00 uur je moet melden op het bureau....... ai. De keiharde handelaar in illegaal vuurwerk is gewoon een crimineel, die stop je niet met een zwaardere straf, maar dat is ook niet degene die met vuurwerk stunt.
pi_190883310
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
rpijlen een verbod werkt niet. Daarvoor moet er juist een algeheel verbod k
Waarom niet, je kan de verkoop daarvan toch gewoon niet toestaan?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 5 januari 2020 @ 00:09:21 #175
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_190883622
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:37 schreef Jian het volgende:

[..]

Het is nooit 100% waterdicht, maar ik wil wel zien hoe makkelijk jij je zoontje van 14 's nachts naar buiten laat gaan met z'n zakken vol vuurwerk buiten de toegestane tijden, als je weet dat wanneer hij in de fout gaat jij de rest van leven moet boeten of wanneer je zelf over de schreef gaat en je zeker weet dat je je dan voor schut gaat voor alle kosten en de eerst komende 20 jaar op Oudejaarsnacht om 24.00 uur je moet melden op het bureau....... ai. De keiharde handelaar in illegaal vuurwerk is gewoon een crimineel, die stop je niet met een zwaardere straf, maar dat is ook niet degene die met vuurwerk stunt.
Hou alsjeblieft op zeg :') het gaat om vuurwerk geen spijkerbom.
pi_190884691
1285 mensen die afgelopen jaarwisseling verwondingen hebben opgelopen via vuurwerk. RTL meldt 80% afkomstig uit legaal vuurwerk.
Ongeveer de helft, zeg 640 mensen verwond als omstander.

Dat we dit ieder jaar blijven goedkeuren is echt bizar. 1 activiteit waarvan we weten dat het die ene dag per jaar 1000+ gewonden oplevert. Kunnen toch langzamerhand voorzichtig wel de conclusie trekken dat een deel van Nederland er totaal niet mee om kan gaan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190884721
Maargoed, tis een achterhoede gevecht natuurlijk. Wordt t niet 2021 wordt het wel 2022 en wordt t niet 2022 zal het 2023 zijn dat het gewoon verboden wordt. Dat Nederland een soort purge-nacht heeft op 31-12 slaat natuurlijk nergens op. Tis jammer voor de 80-95% normale mensen die wat afsteken en daarna lekker naar binnen gaan, maar die 5% is niet anders te handhaven dan het hele zooitje te verbieden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190884812
Onze regering is te laf. En onze volksvertegenwoordiging durft ook niets te doen.

Pappen en nathouden, dat is het enige. En polderen. Laten we dan de grote pijlen verbieden en de kleine niet.

Nederland is een zieke patiënt, maar wil zich nog niet laten opereren. De lijdensdruk is nog niet hoog genoeg. Er moeten eerst nog flink wat meer doden vallen, vrees ik.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 04:30:13 #179
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190885206
Er is geen enkele keer een poging gedaan om het te handhaven en maar blijven janken dat het niet werkt. Probeer het verdomme eerst even.

Verbied knalvuurwerk (vernieling) en vuurpijlen (brandgevaar) en sta het afsteken alleen toe tussen 23:30 en 00:30 en je hebt de grootste problemen al aangepakt. Je moet dan wel even zorgen dat je voor 23:30 en na 00:30 aan wat handhaving doet.

Steekt iemand iets af buiten die uren > straffen.
Steekt iemand knalvuurwerk of vuurpijlen af > straffen
Vernielt iemand iets > straffen (en indien minderjarig de ouders verantwoordelijk stellen)

Als ze eerst nou eens dit proberen dan kan een algeheel verbod altijd nog komen. Ik word een beetje moe van alles wat tegenwoordig maar verboden moet worden, niet meer gezegd mag worden, niet meer gedaan kan worden etc. Kom op zeg, we draaien echt totaal door als maatschappij.

Wij mogen geen negerzoen meer zeggen, wij zijn geen dames en heren meer maar passagiers, zwarte piet mag niet meer, venus teken op maandverband is een no go, vuurwerk afsteken mag niet meer, als je de vliegtuig pakt word je met de nek aangekeken .... waar gaat dit naar toe?
pi_190885392
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 23:47 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Waarom niet, je kan de verkoop daarvan toch gewoon niet toestaan?
Handhaving
pi_190885716
Volgens de NOS is 70 procent van Nederland al voor het vuurwerkverbod... Pure propaganda~! Er is nog nooit zoveel vuurwerk verkocht.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:14:16 #182
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885725
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:11 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Volgens de NOS is 70 procent van Nederland al voor het vuurwerkverbod... Pure propaganda~! Er is nog nooit zoveel vuurwerk verkocht.
Bij SBS6 kwam het ook in die richting dus jij kijkt alleen naar de NOS?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190885732
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bij SBS6 kwam het ook in die richting dus jij kijkt alleen naar de NOS?
Ik geloof werkelijk niets van die aantallen... Jij wel dan?
  zondag 5 januari 2020 @ 08:18:13 #184
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885741
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:15 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Ik geloof werkelijk niets van die aantallen... Jij wel dan?
Ik ben meer een pragmaticus en een waarnemer na mijn dienst met het oude jaar waar ik ook wel met wat politie en dergelijke moest samenwerken en een hoop idioten bezig heb gezien heb ik de anti - vuurwerkwerk petitie getekend.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190885764
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ben meer een pragmaticus en een waarnemer na mijn dienst met het oude jaar waar ik ook wel met wat politie en dergelijke moest samenwerken en een hoop idioten bezig heb gezien heb ik de anti - vuurwerkwerk petitie getekend.
Dat is je goed recht. Maar daarom geloof ik nog steeds totaal niet in die percentages, zeker gezien de vuurwerk verkopen van dit jaar. Dat er problemen zijn is waar, maar helemaal verbieden lijkt mij geen optie.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:29:21 #186
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885781
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:26 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Dat is je goed recht. Maar daarom geloof ik nog steeds totaal niet in die percentages, zeker gezien de vuurwerk verkopen van dit jaar. Dat er problemen zijn is waar, maar helemaal verbieden lijkt mij geen optie.
In elk geval zijn er rond de 1300 slachtoffers van vuurwerk dit jaar. Als we binnen dat binnen een democratie aanvaardbaar vinden en het normaal vinden dat hulpverleners met vuurwerk bekogeld worden en daar binnen een democratie voor stemmen als samenleving heb je natuurlijk gelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:30:51 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190885785
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:11 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Volgens de NOS is 70 procent van Nederland al voor het vuurwerkverbod... Pure propaganda~! Er is nog nooit zoveel vuurwerk verkocht.
Ben wel benieuwd naar de vraagstelling inderdaad.

Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen het met mee eens zijn over dit onderwerp namelijk :+
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190885790
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval zijn er rond de 1300 slachtoffers van vuurwerk dit jaar. Als we binnen dat binnen een democratie aanvaardbaar vinden en het normaal vinden dat hulpverleners met vuurwerk bekogeld worden en daar binnen een democratie voor stemmen als samenleving heb je natuurlijk gelijk.
Er zijn ook veel slachtoffers in andere gebieden te betreuren, dat moet je dan ook allemaal gaan verbieden... Een beetje chaos hoort er nu een maal bij.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:33:09 #189
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885794
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de vraagstelling inderdaad.

Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen het met mee eens zijn over dit onderwerp namelijk :+
Ik denk eerder dat er een paar hufters waren die dachten dit kan wel eens de laatste keer zijn nog even knallen maar. :+
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:34:48 #190
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885799
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:31 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Er zijn ook veel slachtoffers in andere gebieden te betreuren, dat moet je dan ook allemaal gaan verbieden... Een beetje chaos hoort er nu een maal bij.
Tja een dokter die een been of oog er uit of af moet snijden kan daar wel eens anders over denken. Maar als jij dat allemaal normaal en goed vindt is dat je goed recht natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190885807
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja een dokter die een been of oog er uit of af moet snijden kan daar wel eens anders over denken. Maar als jij dat allemaal normaal en goed vindt is dat je goed recht natuurlijk.
Ik vind dat het er allemaal bijhoort maar betreur de slachtoffers, net zoals die van auto-ongelukken, fietsongevallen, overmatig alcoholmisbruik, slachtoffers van steekincidenten enzovoorts, de wereld is niet 100 procent veilig te maken, helaas.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:39:52 #192
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885819
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:37 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Ik vind dat het er allemaal bijhoort maar betreur de slachtoffers, net zoals die van auto-ongelukken, fietsongevallen, overmatig alcoholmisbruik, slachtoffers van steekincidenten enzovoorts, de wereld is niet 100 procent veilig te maken, helaas.
Dat klopt ongelukken/criminaliteit kunnen gebeuren. Maar vuurwerk gooien naar de politie of andere hulpdiensten en dergelijke valt dan volgens jou ook onder wat normaal is en een ongelukje kan zijn? Helaas?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190885831
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat klopt ongelukken kunnen gebeuren. Maar vuurwerk gooien naar de politie of andere hulpdiensten en dergelijke valt dan volgens jou ook onder wat normaal is en een ongelukje kan zijn? Helaas?
Ik zeg ook nergens dat het normaal is, vind het ook niet normaal. Maar ik vind ook dat je dan voor de 99 procent anderen die het wel allemaal keurig houden moet verpesten door alles dan maar te verbieden.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:42:55 #194
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885836
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:41 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat het normaal is, vind het ook niet normaal. Maar ik vind ook dat je dan voor de 99 procent anderen die het wel allemaal keurig houden moet verpesten door alles dan maar te verbieden.
Als dat 99% is top. :) Dan was er natuurlijk geen probleem.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190885848
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als dat 99% is top. :) Dan was er natuurlijk geen probleem.
Ik denk dat het percentage ook niet veel hoger ligt, het zijn de excessen die het nieuws halen.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:46:54 #196
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885856
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:45 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Ik denk dat het percentage ook niet veel hoger ligt, het zijn de excessen die het nieuws halen.
Ik vraag er niet graag naar maar heb je een wetenschappelijk bron dat 99% van de bevolking altijd zich netjes gedraagt? Ik zelf denk dat ik zo rond de 80% percent kom. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:47:12 #197
241662 Jian
Well, well, well
pi_190885858
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 00:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Hou alsjeblieft op zeg :') het gaat om vuurwerk geen spijkerbom.
Dat moet je aan papa vertellen die met z'n zoontje in de lift stond in Arnhem ....... :)
pi_190885875
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vraag er niet graag naar maar heb je een wetenschappelijk bron dat 99% van de bevolking altijd zich netjes gedraagt? Ik zelf denk dat ik zo rond de 80% percent kom. :P
Nee, natuurlijk niet... Maar vraag je af hoeveel incidenten er waren en hoeveel mensen daarbij betrokken waren en dan zul je zien dat het er schrikbarend weinig zijn in verhouding. Hooguit een paar duizend gok ik, en dan is het al veel denk ik.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:53:36 #199
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190885882
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:37 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

de wereld is niet 100 procent veilig te maken, helaas.
Misschien niet 100 procent maar in ieder geval een stuk veiliger door dat tokkie vermaak te verbieden. Neem maar vast afscheid van je knalletjes want dat verbod komt er. En terecht.
pi_190885892
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:53 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Misschien niet 100 procent maar in ieder geval een stuk veiliger door dat tokkie vermaak te verbieden. Neem maar vast afscheid van je knalletjes want dat verbod komt er. En terecht.
Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af, maar ik gok dat het verbod voor een zeer kleine groep toeteraars niet zo heel snel zal gebeuren.

En anders hoop ik op terechte rellen.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:57:31 #201
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885895
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:51 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet... Maar vraag je af hoeveel incidenten er waren en hoeveel mensen daarbij betrokken waren en dan zul je zien dat het er schrikbarend weinig zijn in verhouding. Hooguit een paar duizend gok ik, en dan is het al veel denk ik.
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Maar waar ik werkte was het eigenlijk een soort van oorlog.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:59:16 #202
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885906
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:57 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

En anders hoop ik op terechte rellen.
Daar zou ik dan gelijk een leger op af sturen voldoende bewapend om tegen zwaar en illegaal vuurwerk op te kunnen. :P Maar dat is binnen een democratie niet mogelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 5 januari 2020 @ 08:59:59 #203
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190885909
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:57 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af, maar ik gok dat het verbod voor een zeer kleine groep toeteraars niet zo heel snel zal gebeuren.

En anders hoop ik op terechte rellen.
Hopen op rellen om een beetje vuurwerk. :') Hoe oud ben jij? Twaalf? Gelukkig hebben we voor dat soort primaatjes de ME, die slaan met genoegen wat van die helden het ziekenhuis in.
pi_190885912
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Maar waar ik werkte was het eigenlijk een soort van oorlog.
Ja, dat kan natuurlijk. Hier in omgeving den haag vond ik het juist erg meevallen, vorig jaar hoorde je in heel december zware knallen nu pas vanaf 12 uur. Maar in sommige delen zal het vast losgegaan zijn, dat neem ik zo van je aan :)
  zondag 5 januari 2020 @ 09:01:16 #205
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885913
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:59 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Hopen op rellen om een beetje vuurwerk. :') Hoe oud ben jij? Twaalf? Gelukkig hebben we voor dat soort primaatjes de ME, die slaan met genoegen wat van die helden het ziekenhuis in.
Kan ook. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190885918
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daar zou ik dan gelijk een leger op af sturen voldoende bewapend om tegen zwaar en illegaal vuurwerk op te kunnen. :P Maar dat is binnen een democratie niet mogelijk.
Geef het nog een paar jaar en ik sta er niet van te kijken meer. Was nu al een behoorlijk machtsvertoon. Maar pak dan ook niet alle tradities en lol van mensen af, dat pikt men nu eenmaal niet zo goed, en terecht.
pi_190885919
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:59 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Hopen op rellen om een beetje vuurwerk. :') Hoe oud ben jij? Twaalf? Gelukkig hebben we voor dat soort primaatjes de ME, die slaan met genoegen wat van die helden het ziekenhuis in.
Nou, wat een helden zeg :P
  zondag 5 januari 2020 @ 09:03:45 #208
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885923
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:01 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Ja, dat kan natuurlijk. Hier in omgeving den haag vond ik het juist erg meevallen, vorig jaar hoorde je in heel december zware knallen nu pas vanaf 12 uur. Maar in sommige delen zal het vast losgegaan zijn, dat neem ik zo van je aan :)
Los van wat ik boven poste. Ik denk dat er geen oplossing komt. Volgend jaar hetzelfde dan maar weer. Allemaal de beste wensen gewenst voor het nieuwe jaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190885933
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Los van wat ik boven poste. Ik denk dat er geen oplossing komt. Volgend jaar hetzelfde dan maar weer. Allemaal de beste wensen gewenst voor het nieuwe jaar.
Daar hoop ik wel op ja, met hopelijk veel minder incidenten uiteraard!
  zondag 5 januari 2020 @ 09:08:16 #210
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885944
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:05 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Daar hoop ik wel op ja, met hopelijk veel minder incidenten uiteraard!
Ach als ik moet werken doe ik gewoon wat de hulpdiensten die overbelast waren en geen capaciteit hadden doorlopen. Als advies gaven. Als het om niet al te zware dingen gaat. :P En dan gaat het niet alleen om vuurwerk maar de luitjes onder de drugs en drank.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Official ESF Kreviewer zondag 5 januari 2020 @ 09:10:11 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190885955
Van mij mag er een totaalverbod komen met per stad een centraal vuurwerk. Dit werkt bijna overal ter wereld prima en is veel gezelliger. Vorig jaar op Malta geen rotje gehoord maar wel een groot feest op een groot plein met mooi vuurwerk.

Het kost handenvol met geld, verzekeringsgeld, schade, branden, doden, gewonden. Het is bijzonder slecht voor het milieu en last but least: dieren. Huisdieren, vogels, wild. Allemaal over de zeik omdat we eigenwijze Nederlanders zijn die helemaal in paniek raken als er een keer iets anders moet dan de traditie.

Er zit geen enkel voordeel aan zelf voorwerk afsteken anders dan 'ik wil het'.
  zondag 5 januari 2020 @ 09:11:56 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190885963
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:10 schreef Kreator het volgende:
Van mij mag er een totaalverbod komen met per stad een centraal vuurwerk. Dit werkt bijna overal ter wereld prima en is veel gezelliger. Vorig jaar op Malta geen rotje gehoord maar wel een groot feest op een groot plein met mooi vuurwerk.

Het kost handenvol met geld, verzekeringsgeld, schade, branden, doden, gewonden. Het is bijzonder slecht voor het milieu en last but least: dieren. Huisdieren, vogels, wild. Allemaal over de zeik omdat we eigenwijze Nederlanders zijn die helemaal in paniek raken als er een keer iets anders moet dan de traditie.

Er zit geen enkel voordeel aan zelf voorwerk afsteken anders dan 'ik wil het'.
Hear hear
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190885988
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat dan alles wat afgestoken wordt voor 23:30 en na 00:30 dus gewoon strafbaar is. Als ze dat al niet kunnen handhaven is het toch aardig kansloos. Hoe willen ze het dan handhaven als er een totaalverbod komt?

Meeste overlast komt van (illegaal) knalvuurwerk en vuurpijlen. Ik heb nog nooit een verhaal gehoord waarom iemand een pot van ¤50 op hulpverleners gooit of een soortgelijke pot afsteekt in een portier van een flat. Siervuurwerk is het probleem gewoon niet.

@:Captain_Jack_Sparrow Dat is juist de bedoeling. Dat er alleen wat sierpotten overblijven (niet grondgrondvuurwerk, want meeste potten zijn tegenwoordig luchtvuurwerk). Heeft iedereen een uur om knallend een nieuwjaar in te gaan, verliezen we niet nog een traditie in dit al cultureel flink uitgekleed land en zou er indien er eindelijk gehandhaafd wordt weinig tot geen overlast zijn.
Als er een totaalverbod komt is het handhaven een stuk makkelijker. Laten we eerst maar beginnen dat de politie een stuk gemotiveerder is mocht er een verbod komen. Immers de politie was de eerste organisatie die dit al jaren geleden bepleitte. Dus vrijwel elke politieagent staat achter een verbod en zij zullen er alles aan doen dat als het verbod er is het er ook blijft.

Een andere motivatie is de verkoop van vuurwerk. Een klein deel zal en blijft illegaal vuurwerk kopen maar een overgrote deel durft dat niet. Dus het aandeel dat vuurwerk koopt zal een stuk kleiner zijn en daarmee is het voor de politie overzichtelijk.

Nog een motivatie is dat het voor de politie makkelijk is te handhaven. Iemand hoeft maar vuurwerk bij zich te hebben en oom agent kan een boete schrijven als legaal vuurwerk verboden is. Nu is dat ingewikkeld want oom agent heeft geen zin om uit te zoeken wat legaal is en wat niet. Dus rij je ook niet op elke knal af en ga je die persoon ook niet fouilleren.

Ik zeg als dat verbod er komt dan gaat deze nooit meer weg, daar zal de politie wel voor zorgen.
  zondag 5 januari 2020 @ 09:17:10 #214
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190885991
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:10 schreef Kreator het volgende:
Van mij mag er een totaalverbod komen met per stad een centraal vuurwerk. Dit werkt bijna overal ter wereld prima en is veel gezelliger. Vorig jaar op Malta geen rotje gehoord maar wel een groot feest op een groot plein met mooi vuurwerk.

Het kost handenvol met geld, verzekeringsgeld, schade, branden, doden, gewonden. Het is bijzonder slecht voor het milieu en last but least: dieren. Huisdieren, vogels, wild. Allemaal over de zeik omdat we eigenwijze Nederlanders zijn die helemaal in paniek raken als er een keer iets anders moet dan de traditie.

Er zit geen enkel voordeel aan zelf voorwerk afsteken anders dan 'ik wil het'.
Op zich een mooi plan. Maar dat kost weer geld en dat is lastig in wat ik maar in Amsterdam het wereldvreemde Waterlooplein gebeuren noem. :P Dat een ziekenhuisbezoek en dergelijke ook geld kosten dat weten ze daar niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190886013
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:10 schreef Kreator het volgende:
Van mij mag er een totaalverbod komen met per stad een centraal vuurwerk. Dit werkt bijna overal ter wereld prima en is veel gezelliger. Vorig jaar op Malta geen rotje gehoord maar wel een groot feest op een groot plein met mooi vuurwerk.

Het kost handenvol met geld, verzekeringsgeld, schade, branden, doden, gewonden. Het is bijzonder slecht voor het milieu en last but least: dieren. Huisdieren, vogels, wild. Allemaal over de zeik omdat we eigenwijze Nederlanders zijn die helemaal in paniek raken als er een keer iets anders moet dan de traditie.

Er zit geen enkel voordeel aan zelf voorwerk afsteken anders dan 'ik wil het'.
Ik woon in Lutjebroek, krijg ik dan ook een centraal vuurwerk en ga jij als belasting betaler daar voor betalen dan of moet Lutjebroek dat zelf doen. Verassing Lutjebroek heeft geen geld voor een groot vuurwerkshow.
pi_190886023
Wat, een krant vraagt de mening van buitenlanders over vuurwerk in Nederland?!

Hoe durven ze, de smeerlappen!!!
:( :(
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 januari 2020 @ 09:24:41 #217
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190886027
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik woon in Lutjebroek, krijg ik dan ook een centraal vuurwerk en ga jij als belasting betaler daar voor betalen dan of moet Lutjebroek dat zelf doen. Verassing Lutjebroek heeft geen geld voor een groot vuurwerkshow.
Dat is inderdaad best lastig. Maar de inzet van hulpdiensten en politie kost ook geld en dan kan het afsteken van laten we zeggen 20:000 euro aan vuurwerk in Lutjebroek een hoop geld schelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 5 januari 2020 @ 09:25:16 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190886029
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik woon in Lutjebroek, krijg ik dan ook een centraal vuurwerk en ga jij als belasting betaler daar voor betalen dan of moet Lutjebroek dat zelf doen. Verassing Lutjebroek heeft geen geld voor een groot vuurwerkshow.
Neu, ik verwacht niet dat elk dorpje en marginale gemeentes een eigen vuurwerkshow krijgen. Misschien dat sommigen gemeentes met elkaar samen iets organiseren, dat is verder aan henzelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 5 januari 2020 @ 09:25:44 #219
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190886032
quote:
8s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:24 schreef crystal_meth het volgende:
Wat, een krant vraagt de mening van buitenlanders over vuurwerk in Nederland?!

Hoe durven ze, de smeerlappen!!!
:( :(
Ach een frisse kijk van een buitenstaander kan geen kwaad?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Official ESF Kreviewer zondag 5 januari 2020 @ 09:27:12 #220
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190886042
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik woon in Lutjebroek, krijg ik dan ook een centraal vuurwerk en ga jij als belasting betaler daar voor betalen dan of moet Lutjebroek dat zelf doen. Verassing Lutjebroek heeft geen geld voor een groot vuurwerkshow.
Ook daar hebben ze wel een zandpad richting een weg die naar een centrale plek leidt, als je perse vuurwerk wil zien.
Je kunt ook gewoon een leuk feest geven of bijwonen zonder vuurwerk. Vuurwerk is geen must om de klok een dag verder te zien gaan. Het is geen eerste levensbehoefte.

Centraal vuurwerk is veel goedkoper dan wat we nu hebben. 400+ branden blussen omdat we er niet mee om kunnen gaan is vrij duur. Laat staan kosten voor politie en ziekenhuizen.
  zondag 5 januari 2020 @ 09:30:05 #221
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190886057
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ook daar hebben ze wel een zandpad richting een weg die naar een centrale plek leidt, als je perse vuurwerk wil zien.
Je kunt ook gewoon een leuk feest geven of bijwonen zonder vuurwerk. Vuurwerk is geen must om de klok een dag verder te zien gaan. Het is geen eerste levensbehoefte.

Centraal vuurwerk is veel goedkoper dan wat we nu hebben. 400+ branden blussen omdat we er niet mee om kunnen gaan is vrij duur. Laat staan kosten voor politie en ziekenhuizen.
Precies. Maar elke afdeling bij een gemeente heeft een eigen budget. En bewaken dat. En schuiven de kosten liever naar bijvoorbeeld de politie en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Official ESF Kreviewer zondag 5 januari 2020 @ 09:36:24 #222
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190886091
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Precies. Maar elke afdeling bij een gemeente heeft een eigen budget. En bewaken dat. En schuiven de kosten liever naar bijvoorbeeld de politie en dergelijke.
Een redelijke vuurwerkshow kost 25k. Een grote vuurwerkshow als Bv in Amsterdam 250k. Als je dat op 100 plekken in Nederland doet, kost het een fractie van wat de gevolgen nu kosten. Het mag van mij rustig uit een nationaal budget komen.

Het is in elk geval totaal geen reden om dan maar het huidige beleid te handhaven. Het is een kwestie van invullen.
pi_190886196
Dorpsfeesten in de omgeving waar ik opgroeide eindigden doorgaans ook met een centrale vuurwerkshow, dat kon makkelijk uit de drankomzet bekostigd worden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 5 januari 2020 @ 10:00:07 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190886238
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een redelijke vuurwerkshow kost 25k. Een grote vuurwerkshow als Bv in Amsterdam 250k. Als je dat op 100 plekken in Nederland doet, kost het een fractie van wat de gevolgen nu kosten. Het mag van mij rustig uit een nationaal budget komen.

Het is in elk geval totaal geen reden om dan maar het huidige beleid te handhaven. Het is een kwestie van invullen.
Hmm ja, we voeren nu een totaalverbod in en dan gaat heel NL braaf met oudejaarsavond op de bank naar Claudia de Brij kijken.
  zondag 5 januari 2020 @ 10:02:10 #225
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190886255
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:00 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hmm ja, we voeren nu een totaalverbod in en dan gaat heel NL braaf met oudejaarsavond op de bank naar Claudia de Brij kijken.
Dat jij geen ander vermaak kan bedenken dan Claudia of vuurwerk ligt meer aan jezelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190886260
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 04:30 schreef Kyran het volgende:
Er is geen enkele keer een poging gedaan om het te handhaven en maar blijven janken dat het niet werkt. Probeer het verdomme eerst even.

Verbied knalvuurwerk (vernieling) en vuurpijlen (brandgevaar) en sta het afsteken alleen toe tussen 23:30 en 00:30 en je hebt de grootste problemen al aangepakt. Je moet dan wel even zorgen dat je voor 23:30 en na 00:30 aan wat handhaving doet.

Steekt iemand iets af buiten die uren > straffen.
Steekt iemand knalvuurwerk of vuurpijlen af > straffen
Vernielt iemand iets > straffen (en indien minderjarig de ouders verantwoordelijk stellen)

Als ze eerst nou eens dit proberen dan kan een algeheel verbod altijd nog komen.
En jij denkt serieus dat dit handhaven voor de politie te doen is door heel NL?
:')
The secret of getting ahead is getting started
  zondag 5 januari 2020 @ 10:04:42 #227
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190886276
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:03 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

En jij denkt serieus dat dit handhaven voor de politie te doen is door heel NL?
:')
Er is zoveel niet of niet volledig te handhaven. Het verbod an sich zorgt echter al voor verbetering omdat niet iedereen een anarchist is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 5 januari 2020 @ 10:08:05 #228
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190886307
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat jij geen ander vermaak kan bedenken dan Claudia of vuurwerk ligt meer aan jezelf.
Ik geloof dat we niet helemaal op de juiste lijn zitten, ik steek zelf geen vuurwerk af maar wat ik bedoel is dat een verbod geen eind gaat maken aan overlast en vernielingen. Koekie.
  zondag 5 januari 2020 @ 10:10:28 #229
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190886328
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:03 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

En jij denkt serieus dat dit handhaven voor de politie te doen is door heel NL?
:')
Als de eerste mensen twee jaar voorwaardelijk krijgen met een riante boete is het snel klaar hoor. Geloof mij maar.
  zondag 5 januari 2020 @ 10:11:02 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190886333
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik geloof dat we niet helemaal op de juiste lijn zitten, ik steek zelf geen vuurwerk af maar wat ik bedoel is dat een verbod geen eind gaat maken aan overlast en vernielingen. Koekie.
Ah op die manier. Ik denk het wel.

Althans, voor een groot deel. Helemaal elimineren gaat niet lukken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 5 januari 2020 @ 10:11:12 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190886335
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:10 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Als de eerste mensen twee jaar voorwaardelijk krijgen met een riante boete is het snel klaar hoor. Geloof mij maar.
Nee, er komt juist een levendige handel in illegaal vuurwerk met alle gevolgen van dien.
pi_190886424
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:11 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee, er komt juist een levendige handel in illegaal vuurwerk met alle gevolgen van dien.
Dit ja. En dan is het misschien een kwart van de mensen die nu vuurwerk afsteken, maar die zullen misschien uit rancune allerlei dingen ondernemen/vernielen.
pi_190886457
Ik vind het argument: het is slecht voor het milieu toch altijd zo'n onzin.. De mensen die dat zeggen zullen vast zelf altijd met het OV/fiets naar het werk gaan, zich verdiept hebben in de uitstoot van de luchtvaartmaatschappijen en scheepsindustrie (kijk voor de grap eens wat een cruiseboot uitstoot als die zich alleen nog maar heeft omgedraaid om de haven uit te komen) om maar een paar voorbeelden te geven..

Dit zullen vast ook mensen zijn die tegen de boerenprotesten zijn.
pi_190886543
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:25 schreef HulkHeld het volgende:
Ik vind het argument: het is slecht voor het milieu toch altijd zo'n onzin.. De mensen die dat zeggen zullen vast zelf altijd met het OV/fiets naar het werk gaan, zich verdiept hebben in de uitstoot van de luchtvaartmaatschappijen en scheepsindustrie (kijk voor de grap eens wat een cruiseboot uitstoot als die zich alleen nog maar heeft omgedraaid om de haven uit te komen) om maar een paar voorbeelden te geven..

Dit zullen vast ook mensen zijn die tegen de boerenprotesten zijn.
Alle gekheid op een stokje, ʼgoed voor het milieuʼ is al dat vuurwerk sowieso niet.
Waarom vind jij het gek om dat milieu-argument te gebruiken?
Wat hebben die andere vervuilende fenomenen (autoverkeer, luchtvaart, cruiseschepen etc) met de evt vervuiling door vuurwerk te maken?

En wat doen de boeren nu weer in de discussie? :D
J’ai faim.
  zondag 5 januari 2020 @ 10:38:20 #235
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190886573
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:21 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

maar die zullen misschien uit rancune allerlei dingen ondernemen/vernielen.
Eng zeg. Poe poe. Gewoon geestelijk gehandicapt laten slaan door de ME. Zo klaar met die tokkies. Geen verbod invoeren omdat een paar kneusjes hun emoties niet kunnen beheersen. :') Laffe hond.
pi_190886576
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:33 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Alle gekheid op een stokje, ʼgoed voor het milieuʼ is al dat vuurwerk sowieso niet.
Waarom vind jij het gek om dat milieu-argument te gebruiken?
Wat hebben die andere vervuilende fenomenen (autoverkeer, luchtvaart, cruiseschepen etc) met de evt vervuiling door vuurwerk te maken?

En wat doen de boeren nu weer in de discussie? :D
Ik zie dat argument nu meerdere keren voorbijkomen. Dus als het om zulke redenen verboden zou worden, dan zou ik zeggen: ga eerst eens kijken naar structurele oplossingen voor vele malen grotere vervuilende factoren.
pi_190886591
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:38 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Eng zeg. Poe poe. Gewoon geestelijk gehandicapt laten slaan door de ME. Zo klaar met die tokkies. Geen verbod invoeren omdat een paar kneusjes hun emoties niet kunnen beheersen. :') Laffe hond.
Ben ik met je eens hoor, volgens mij begreep je de strekking dan niet helemaal. Al het geweld tegen hulpverleners afstraffen en met gelijke mate optreden door mensen die die fratsen uithalen.
  zondag 5 januari 2020 @ 10:42:00 #238
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190886609
Als consumentenvuurwerk verboden wordt zal ik daar geen traan om laten maar ik denk zelf dat het dan met de problemen niet gedaan is, we krijgen er op korte termijn enkel problemen bij.
pi_190886625
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:10 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Als de eerste mensen twee jaar voorwaardelijk krijgen met een riante boete is het snel klaar hoor. Geloof mij maar.
gelukkig krijgen ze waarschijnlijk hooguit een paar duizend euro boete en thats it..
  zondag 5 januari 2020 @ 10:44:52 #240
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190886639
Sowieso volwassenen die nog vuurwerk afsteken. :') Dan verdien je niets minder dan een wisse dood onder de hoeven van stampende kamelen.
  zondag 5 januari 2020 @ 10:46:15 #241
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190886650
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:42 schreef kaasplankje het volgende:
Als consumentenvuurwerk verboden wordt zal ik daar geen traan om laten maar ik denk zelf dat het dan met de problemen niet gedaan is, we krijgen er op korte termijn enkel problemen bij.
Een wet die niet uitgevoerd kan worden is geen wet maar een suggestie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 5 januari 2020 @ 10:47:59 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190886664
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Een wet die niet uitgevoerd kan worden is geen wet maar een suggestie.
Zo een wet kan prima uitgevoerd worden hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190886671
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:44 schreef Draak31 het volgende:
Sowieso volwassenen die nog vuurwerk afsteken. :') Dan verdien je niets minder dan een wisse dood onder de hoeven van stampende kamelen.
:')
pi_190886673
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zo een wet kan prima uitgevoerd worden hoor.
gehandhaafd niet..
pi_190886694
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:44 schreef Draak31 het volgende:
Sowieso volwassenen die nog vuurwerk afsteken. :') Dan verdien je niets minder dan een wisse dood onder de hoeven van stampende kamelen.
Man man man.. hebbie in een bad accuzuur gelegen vanochtend?
  zondag 5 januari 2020 @ 10:51:58 #246
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190886706
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:48 schreef mschol het volgende:

[..]

gehandhaafd niet..
Ik ken geen enkele wet die volledig handhaafbaar is.

Grote onderdelen van de wet (zoals een verkoopverbod voor Nederlandse bedrijven) is prima te handhaven. Verder gewoon doorgaan zoals je nu bezig was, en beboeten waar overtredingen gezien worden.

Ik bedoel, als ik op de snelweg zit zie ik ook veel mensen te hard rijden. Dan kan je argumenteren dat het verbod op te hard rijden lastig te handhaven is.

Daarnaast is een verbod ook een signaal waar veel mensen gehoor aan geven en dat gaat sowieso al winst opleveren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 5 januari 2020 @ 11:04:03 #247
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190886829
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:51 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Man man man.. hebbie in een bad accuzuur gelegen vanochtend?
Nope. Ik vind die mensen gewoon triest dus ze moeten aangepakt worden.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:06:59 #248
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190886852
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zo een wet kan prima uitgevoerd worden hoor.
Hoe dan? Er wordt overal vuurwerk afgestoken buiten de legale tijden. Popo doet er niks aan.
Er lopen overal mensen met illegaal vuurwerk, popo doet er niks aan.

Hoe moeten ze het dan gaan doen als al het vuurwerk ten alle tijden illegaal is?

Nee, de mensen die voor overlast zorgen gaan er met een nieuwe wet nog steeds voor zorgen en de popo gaat er nog steeds niks aan doen. Of het nou onwil of onkunde is, maakt me niet uit.

Het enige verschil zou kunnen zijn dat er minder omstanders zullen zijn die gewond kunnen raken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190886863
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:38 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ik zie dat argument nu meerdere keren voorbijkomen. Dus als het om zulke redenen verboden zou worden, dan zou ik zeggen: ga eerst eens kijken naar structurele oplossingen voor vele malen grotere vervuilende factoren.
Het vuurwerkverbod gaat natuurlijk niet om milieu-redenen ingevoerd worden. Maar als je dan toch per se wil benoemen waarom vuurwerk slecht voor de omgeving zou zijn, dan past ʼhet milieuʼ prima in dat rijtje. Hoe zwaar je dat argument wil laten meewegen is een tweede.
J’ai faim.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:13:12 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190886935
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:08 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Het vuurwerkverbod gaat natuurlijk niet om milieu-redenen ingevoerd worden. Maar als je dan toch per se wil benoemen waarom vuurwerk slecht voor de omgeving zou zijn, dan past ʼhet milieuʼ prima in dat rijtje. Hoe zwaar je dat argument wil laten meewegen is een tweede.
En het milieu is geen issue bij centrale shows?
pi_190886950
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe dan? Er wordt overal vuurwerk afgestoken buiten de legale tijden. Popo doet er niks aan.
Er lopen overal mensen met illegaal vuurwerk, popo doet er niks aan.

Hoe moeten ze het dan gaan doen als al het vuurwerk ten alle tijden illegaal is?

Nee, de mensen die voor overlast zorgen gaan er met een nieuwe wet nog steeds voor zorgen en de popo gaat er nog steeds niks aan doen. Of het nou onwil of onkunde is, maakt me niet uit.

Het enige verschil zou kunnen zijn dat er minder omstanders zullen zijn die gewond kunnen raken.
Dus eigenlijk moeten we alle verboden opheffen. Gewoon al het vuurwerk gedogen, altijd, alles mag. Knallen maar en lekker losgaan

Want de popo doet er toch niks aan.
pi_190886995
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

En het milieu is geen issue bij centrale shows?
De totale vervuiling is minder, dat is dan toch mooi meegenomen?
  zondag 5 januari 2020 @ 11:22:06 #253
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190887046
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus eigenlijk moeten we alle verboden opheffen. Gewoon al het vuurwerk gedogen, altijd, alles mag. Knallen maar en lekker losgaan

Want de popo doet er toch niks aan.
Dat kansloze verbieden moeten ze sowieso eens uit hun hoofd zetten. Extreem linkse natte droom.

Als je een wet wilt hebben, moet je die kunnen handhaven. Als je de wet niet kunt handhaven, moet je bij jezelf te rade gaan of je de wet wel wilt houden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 5 januari 2020 @ 11:24:03 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190887069
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe dan? Er wordt overal vuurwerk afgestoken buiten de legale tijden. Popo doet er niks aan.
Er lopen overal mensen met illegaal vuurwerk, popo doet er niks aan.

Hoe moeten ze het dan gaan doen als al het vuurwerk ten alle tijden illegaal is?

Nee, de mensen die voor overlast zorgen gaan er met een nieuwe wet nog steeds voor zorgen en de popo gaat er nog steeds niks aan doen. Of het nou onwil of onkunde is, maakt me niet uit.

Het enige verschil zou kunnen zijn dat er minder omstanders zullen zijn die gewond kunnen raken.
Hoeveel wordt er afgestoken buiten de legale tijden tov tijdens de legale tijden? Veel minder.

Dus het heeft zeker nut.

En nogmaals, met deze redenatie is een maximumsnelheid ook onzin. Ik zie mensen overal te hard rijden en bijna niemand wordt ervoor bekeurd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190887145
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat kansloze verbieden moeten ze sowieso eens uit hun hoofd zetten. Extreem linkse natte droom.

Als je een wet wilt hebben, moet je die kunnen handhaven. Als je de wet niet kunt handhaven, moet je bij jezelf te rade gaan of je de wet wel wilt houden.
Bij een algeheel verbod, is het een stuk makkelijker te handhaven. Elk vuurwerk is een overtreding. Nu kunnen mensen prima illegaal vuurwerk afsteken op tijden dat vuurwerk afgestoken mag worden. Dat is nauwelijks te handhaven.

En dat de popo vandaag de dag niet direct met een knuppel in de hand iemand in elkaar rost die één stuk vuurwerk zou hebben afgestoken (op heterdaad betrappen is heel erg lastig), is denk ik net een goede zaak. Natuurlijk mag het niet, maar laten we daar niet te spastisch over doen, het is een kleine overtreding. Zonder licht fietsen mag ook niet, nou hoe hard worden mensen daarvoor aangepakt?
  zondag 5 januari 2020 @ 11:30:29 #256
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190887147
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoeveel wordt er afgestoken buiten de legale tijden tov tijdens de legale tijden? Veel minder.

Dus het heeft zeker nut.

En nogmaals, met deze redenatie is een maximumsnelheid ook onzin. Ik zie mensen overal te hard rijden en bijna niemand wordt ervoor bekeurd.
Je moet sowieso niet reageren op mensen die de term popo gebruiken joh. Daar ga je de mist al in. Dwaallichtjes gebruiken zulke termen; aftuigen en wegstoppen.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:32:10 #257
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190887167
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoeveel wordt er afgestoken buiten de legale tijden tov tijdens de legale tijden? Veel minder.

Dus het heeft zeker nut.

En nogmaals, met deze redenatie is een maximumsnelheid ook onzin. Ik zie mensen overal te hard rijden en bijna niemand wordt ervoor bekeurd.
Dus bijna iedereen houdt zich aan de regels. Bij een verbod zal hetzelfde kliekje wat zich nu al niet aan de regels houdt op dezelfde voet doorgaan en is er vwb overlast geen reet veranderd.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:33:56 #258
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190887191
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus bijna iedereen houdt zich aan de regels. Bij een verbod zal hetzelfde kliekje wat zich nu al niet aan de regels houdt op de oude voet doorgaan en is er vwb overlast geen reet veranderd.
Nog nooit gehoord van handhaving? Dat soort mensen kun je dan lekker makkelijk lekker lang wegstoppen. Eventueel lekker afranselen. Mooi werk. Gewoon doen. "JA MAAR HET HEEFT TOCH GEEN ZIN." Typische laffe herder die in de jaren 40 zijn kontje aan duitsland verkocht.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:34:16 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 5 januari 2020 @ 11:34:47 #260
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190887208
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus bijna iedereen houdt zich aan de regels. Bij een verbod zal hetzelfde kliekje wat zich nu al niet aan de regels houdt op de oude voet doorgaan en is er vwb overlast geen reet veranderd.
Overlast (wat een kul argument is overigens voor die ene dag) is niet enkel van het foute vuurwerk.

De meeste gewonden vallen overigens door legaal vuurwerk.

Het kliekje zal veel meer geïsoleerd zijn en dat komt handhaafbaarheid weer ten goede. Laat maar komen dat verbod ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 5 januari 2020 @ 11:34:52 #261
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190887209
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:30 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Je moet sowieso niet reageren op mensen die de term popo gebruiken joh. Daar ga je de mist al in. Dwaallichtjes gebruiken zulke termen; aftuigen en wegstoppen.
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:33 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord van handhaving? Dat soort mensen kun je dan lekker makkelijk lekker lang wegstoppen. Eventueel lekker afranselen. Mooi werk. Gewoon doen. "JA MAAR HET HEEFT TOCH GEEN ZIN." Typische laffe herder die in de jaren 40 zijn kontje aan duitsland verkocht.
He Remlof, ben je weer terug?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190887212
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus bijna iedereen houdt zich aan de regels. Bij een verbod zal hetzelfde kliekje wat zich nu al niet aan de regels houdt op de oude voet doorgaan en is er vwb overlast geen reet veranderd.
Dat moet dat kliekje naar het buitenland of naar speciale adresjes om vuurwerk te kopen. Dan is een flinke drempel en het is bij de hele wereld meteen duidelijk dat wat jij doet een overtreding is.

Makkelijk toch?
pi_190887215
In het geval een verbod is vuurwerk niet langer te koop in de winkel. 99 procent van de Nederlanders zal de moeite niet nemen de grens over te gaan om wat pijlen in te slaan, zeker als het afsteken ervan strafbaar is.

Een extreem kleine minderheid zal het blijven proberen. Die groep is echter makkelijker op te sporen. Bovendien zijn de grootste problemen al opgelost als 95 procent zich aan het verbod houdt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190887216
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bron?
:')
  Official ESF Kreviewer zondag 5 januari 2020 @ 11:35:19 #265
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190887217
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:00 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hmm ja, we voeren nu een totaalverbod in en dan gaat heel NL braaf met oudejaarsavond op de bank naar Claudia de Brij kijken.
Het eerste jaar misschien 75% minder vuurwerk. Na een paar jaar weten we niet beter. Wie dan nog vuurwerk afsteekt wordt goed gestraft. Opgelost.
Dat een totaalverbod niet 100% te handhaven is, is geen argument.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:35:48 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190887225
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:33 schreef Draak31 het volgende:

Nog nooit gehoord van handhaving? Dat soort mensen kun je dan lekker makkelijk lekker lang wegstoppen. Eventueel lekker afranselen. Mooi werk. Gewoon doen. "JA MAAR HET HEEFT TOCH GEEN ZIN." Typische laffe herder die in de jaren 40 zijn kontje aan duitsland verkocht.
Grappig kloontje ben je... :')

Een Godwin in een vuurwerkdiscussie... _O-
  zondag 5 januari 2020 @ 11:36:59 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
  Official ESF Kreviewer zondag 5 januari 2020 @ 11:37:04 #268
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190887243
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat kansloze verbieden moeten ze sowieso eens uit hun hoofd zetten. Extreem linkse natte droom.

Goed man, dat roeptoeteren. Je argument om vuurwerk niet te verbieden is omdat dingen verbieden je tegenstaat? :'). Begin dan maar gewoon je eigen land.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:37:14 #269
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190887247
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

[..]

He Remlof, ben je weer terug?
Wie?
  zondag 5 januari 2020 @ 11:37:55 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190887256
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
In het geval een verbod is vuurwerk niet langer te koop in de winkel. 99 procent van de Nederlanders zal de moeite niet nemen de grens over te gaan om wat pijlen in te slaan, zeker als het afsteken ervan strafbaar is.

Een extreem kleine minderheid zal het blijven proberen. Die groep is echter makkelijker op te sporen. Bovendien zijn de grootste problemen al opgelost als 95 procent zich aan het verbod houdt.
Spijker -> kop inderdaad :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Official ESF Kreviewer zondag 5 januari 2020 @ 11:38:40 #271
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190887267
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb de cijfers niet, jij hebt de uitstootcijfers wel paraat van een centrale vuurwerkshow?
Je kunt toch zelf ook wel nagaan dat een paar centrale shows minder slecht voor het milieu zijn dan een miljoen Nederlanders met een 100.000klapper?
  zondag 5 januari 2020 @ 11:39:42 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190887281
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat moet dat kliekje naar het buitenland of naar speciale adresjes om vuurwerk te kopen. Dan is een flinke drempel en het is bij de hele wereld meteen duidelijk dat wat jij doet een overtreding is.

Makkelijk toch?
Online bestellen is een drempel ja?

Of dacht je dat ze allemaal naar Polen reden voor hun Cobra's?
  zondag 5 januari 2020 @ 11:41:24 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190887300
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Online bestellen is een drempel ja?

Of dacht je dat ze allemaal naar Polen reden voor hun Cobra's?
Voor veel mensen die nu enkel legaal afsteken is via illegale buitenlandse webshops iets bestellen waarvan het bezit en gebruik verboden is inderdaad een drempel ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 5 januari 2020 @ 11:41:37 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190887302
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je kunt toch zelf ook wel nagaan dat een paar centrale shows minder slecht voor het milieu zijn dan een miljoen Nederlanders met een 100.000klapper?
Een paar ja... Wil je heel Nederland naar Amsterdam laten komen ofzo? Of heeft de "provincie" gewoon pech?
  zondag 5 januari 2020 @ 11:41:38 #275
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190887303
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je kunt toch zelf ook wel nagaan dat een paar centrale shows minder slecht voor het milieu zijn dan een miljoen Nederlanders met een 100.000klapper?
Dat kan hij wel maar vertikt hij. Het type die van niets weet tot de massale knekelputten gevonden zijn.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:43:23 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190887317
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:

Voor veel mensen die nu enkel legaal afsteken is via illegale buitenlandse webshops iets bestellen waarvan het bezit en gebruik verboden is inderdaad een drempel ja.
Dus? De lui die nu voor overlast zorgen blijven dat ook doen met een verbod. Zo ingewikkeld is dat toch niet te begrijpen?
pi_190887323
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Online bestellen is een drempel ja?

Of dacht je dat ze allemaal naar Polen reden voor hun Cobra's?
En je buren vinden het natuurlijk geen bezwaar als je een paar dagen lang voor je huid loopt te knallen terwijl er sprake is van een verbod?

Nee, wie dat blijft doen, wordt gepakt. Bovendien is de overgrote meerderheid van de Nederlanders aardig gezagsgetrouw. Die gaat geen boete riskeren voor wat trieste knallers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190887325
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb de cijfers niet, jij hebt de uitstootcijfers wel paraat van een centrale vuurwerkshow?
Je krijgt een lillek gezicht van dat huilen.

Er zijn inderdaad geen cijfers van de totale uitstoot in Nederland van een jaar dat 17 miljoen burgers vuurwerk afsteken t.o.v. het alternatief dat gemeentes ((hoeveel?) die het afsteken van vuurwerk hebben overgenomen.

Klasse man, super constructief.
pi_190887327
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Online bestellen is een drempel ja?

Of dacht je dat ze allemaal naar Polen reden voor hun Cobra's?
Bron?

Harddrugs en wapens zijn ook online te bestellen. Legaliseren dan maar?
pi_190887343
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus? De lui die nu voor overlast zorgen blijven dat ook doen met een verbod. Zo ingewikkeld is dat toch niet te begrijpen?
Het zijn niet alleen die lui die momenteel voor overlast zorgen. Veel van de ongevallen zijn het gevolg van goedbedoelde afstekers, die geen kwaad in de zin, maar brokken maken omdat er drank in het spel is en de jaarwisseling pure chaos is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 januari 2020 @ 11:45:22 #281
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190887344
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus? De lui die nu voor overlast zorgen blijven dat ook doen met een verbod. Zo ingewikkeld is dat toch niet te begrijpen?
Dus? Dan toch lekker verbieden zo dat de overheid meer opties heeft om die paar lui waar jij het over hebt snoeihard aan te pakken? Zo ingewikkeld is dat toch niet? Als het toch maar zo'n klein groepje is die dat toch wel blijft doen is het helemaal makkelijk prijsschieten. Heerlijk toch, kom maar op met dat verbod. Lekker tokkies anoniem aangeven bij de tiplijn. Heerlijk.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:46:45 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190887361
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus? De lui die nu voor overlast zorgen blijven dat ook doen met een verbod. Zo ingewikkeld is dat toch niet te begrijpen?
Dat ontken ik toch ook nergens? Er zullen altijd raddraaiers blijven.

Wel kunnen die zich niet meer verschuilen tussen het legale vuurwerk. De exposure is vele malen groter.

Ook is er een duidelijk verschil in ‘overlast’ tussen legale en illegale tijden. Dus het gaat zeker helpen.

Ook het aantal slachtoffers gaat drastisch afnemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 5 januari 2020 @ 11:51:17 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190887409
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:41 schreef Draak31 het volgende:


Dat kan hij wel maar vertikt hij. Het type die van niets weet tot de massale knekelputten gevonden zijn.
Er zijn 355 gemeenten in Nederland stel dat je in elke gemeente zo'n megashow van een half uur organiseert (wat feitelijk best aan de karige kant is gezien het formaat van een hoop gemeenten) dan wil ik nog wel eens zien of het gunstiger is qua uitstoot. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat juist siervuurwerk (de kleuren) de meeste troep veroorzaken.

Maar nogmaals, ik heb de cijfers niet, misschien heb jij ze wel omdat je zo stellig bent?
pi_190887432
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn 355 gemeenten in Nederland stel dat je in elke gemeente zo'n megashow van een half uur organiseert (wat feitelijk best aan de karige kant is gezien het formaat van een hoop gemeenten) dan wil ik nog wel eens zien of het gunstiger is qua uitstoot. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat juist siervuurwerk (de kleuren) de meeste troep veroorzaken.

Maar nogmaals, ik heb de cijfers niet, misschien heb jij ze wel omdat je zo stellig bent?
Bron dat alle gemeentes een half uur durende show gaan geven?
Bron dat siervuurwerk meeste troep veroorzaakt?
Bron wat siervuurwerk is?
  zondag 5 januari 2020 @ 11:53:44 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190887438
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:43 schreef opgebaarde het volgende:
Bron?

Harddrugs en wapens zijn ook online te bestellen. Legaliseren dan maar?
Ik wist niet dat Cobra's legaal waren, weer wat geleerd.

En er zijn ook geen drugs en wapens te vinden in Nederland... Oh wacht.
pi_190887459
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:53 schreef AchJa het volgende:

[..]


En er zijn ook geen drugs en wapens te vinden in Nederland... Oh wacht.
Ja?
En nu?
  zondag 5 januari 2020 @ 11:57:14 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 5 januari 2020 @ 12:00:09 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190887511
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bron dat alle gemeentes een half uur durende show gaan geven?
Bron dat siervuurwerk meeste troep veroorzaakt?
Bron wat siervuurwerk is?
Bron voor je complete essay???
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190887517
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus je opmerking sneed geen hout maar daar was je dus al achter gezien de aanpassing.
Drugs gebruik je stiekem in de huiskamer of de wc tijdens een festival. Wapens liggen 99 procent van de tijd onaangeroerd in je kluis.

Maar vuurwerk moet je buiten afsteken, waarmee je nogal de aandacht trekt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 januari 2020 @ 12:01:11 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190887525
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:45 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Dus? Dan toch lekker verbieden zo dat de overheid meer opties heeft om die paar lui waar jij het over hebt snoeihard aan te pakken? Zo ingewikkeld is dat toch niet? Als het toch maar zo'n klein groepje is die dat toch wel blijft doen is het helemaal makkelijk prijsschieten. Heerlijk toch, kom maar op met dat verbod. Lekker tokkies anoniem aangeven bij de tiplijn. Heerlijk.
Dat kun je nu toch ook al doen?
pi_190887557
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus je opmerking sneed geen hout maar daar was je dus al achter gezien de aanpassing.
Ja dat gejank van jou om een nietszeggende bron en zeuren om aannames bij anderen is echt rete irritant. Staat een constructief gesprek volledig in de weg, met als gevolg kinderachtig gedrag (zoals dat van mij) en ik wilde reageren "weer wat geleerd?! Alsof jij ooit iets van een ander aangenomen hebt _O- leugenaar". Ik vond het onverstandig om dat te zeggen

Aangezien niemand van ons een wetenschapper in het veld is, kan als alles met bronnen onderbouwd moet worden beter heel dit topic direct dichtgefkikkerd worden want niemand kan alles onderbouwen. Eigenlijk kunnen dan bijna alle topics in NWS wel dicht
  zondag 5 januari 2020 @ 12:03:53 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190887559
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

Drugs gebruik je stiekem in de huiskamer of de wc tijdens een festival. Wapens liggen 99 procent van de tijd onaangeroerd in je kluis.

Maar vuurwerk moet je buiten afsteken, waarmee je nogal de aandacht trekt.
Dat was het punt niet. Iets wat al illegaal is illegaal maken en denken dat het verdwijnt... Daarbij, illegaal vuurwerk wat in november afgestoken wordt trekt ook de aandacht en toch wordt er niet gehandhaafd.
  zondag 5 januari 2020 @ 12:04:22 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190887566
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je krijgt een lillek gezicht van dat huilen.

Er zijn inderdaad geen cijfers van de totale uitstoot in Nederland van een jaar dat 17 miljoen burgers vuurwerk afsteken t.o.v. het alternatief dat gemeentes ((hoeveel?) die het afsteken van vuurwerk hebben overgenomen.

Klasse man, super constructief.
Waarom zou je dat ook willen hebben?
Je kan ook logisch nadenken en het inschatten.

Niet overal is een 'bron' of onderzoek voor. Soms is het gewoon even zelf nadenken. Of wil je alles alvast uitgekouwd in je bek hebben?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190887573
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bron voor je complete essay???
Het is gewoon zo :'(
  zondag 5 januari 2020 @ 12:05:52 #295
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190887591
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja dat gejank van jou om een nietszeggende bron en zeuren om aannames bij anderen is echt rete irritant. Staat een constructief gesprek volledig in de weg, met als gevolg kinderachtig gedrag (zoals dat van mij) en ik wilde reageren "weer wat geleerd?! Alsof jij ooit iets van een ander aangenomen hebt _O- leugenaar". Ik vond het onverstandig om dat te zeggen

Aangezien niemand van ons een wetenschapper in het veld is, kan als alles met bronnen onderbouwd moet worden beter heel dit topic direct dichtgefkikkerd worden want niemand kan alles onderbouwen. Eigenlijk kunnen dan bijna alle topics in NWS wel dicht
NWS verbieden!!!!
Fok! Afschaffen!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190887599
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat ook willen hebben?
Je kan ook logisch nadenken en het inschatten.

Niet overal is een 'bron' of onderzoek voor. Soms is het gewoon even zelf nadenken. Of wil je alles alvast uitgekouwd in je bek hebben?
Ik?
Even ademhalen vriend
pi_190887602
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:37 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Ik vind dat het er allemaal bijhoort maar betreur de slachtoffers, net zoals die van auto-ongelukken, fietsongevallen, overmatig alcoholmisbruik, slachtoffers van steekincidenten enzovoorts, de wereld is niet 100 procent veilig te maken, helaas.
Zegt ook niemand. Maar als er bij autorijden 1300 slachtoffers per nacht zijn, was het een heel ander verhaal.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190887607
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat was het punt niet. Iets wat al illegaal is illegaal maken en denken dat het verdwijnt... Daarbij, illegaal vuurwerk wat in november afgestoken wordt trekt ook de aandacht en toch wordt er niet gehandhaafd.
In november gaat het om een verdwaalde knal hier en daar. Zodra de knal is geweest, maken de afstekers zich weer uit te voeten. Als je complete partijen de lucht in wil knallen, wordt dat een ander verhaal.

Daar komt een psychologisch effect bij. Momenteel wordt vuurwerk in de ogen van het grote publiek gedoogd, of het nou illegaal spul is of niet. Dat verandert in het geval van een totaalverbod.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 januari 2020 @ 12:07:34 #299
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_190887613
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat was het punt niet. Iets wat al illegaal is illegaal maken en denken dat het verdwijnt... Daarbij, illegaal vuurwerk wat in november afgestoken wordt trekt ook de aandacht en toch wordt er niet gehandhaafd.
Dat is ook het hele probleem, het valt niet te handhaven. Van mij mag dat verbod er komen hoor, teveel idioten die er niet normaal mee om kunnen gaan. Ook bij een verbod zal de politie niet ineens meer capaciteit hebben.
Waar komt overigens dat hardnekkige misverstand vandaan dat vuurwapens verboden zijn in Nederland?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_190887639
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

En het milieu is geen issue bij centrale shows?
Ik kan me voorstellen dat er nu veel meer particulier vuurwerk wordt verknald dan met alleen centrale shows. Maar ik heb daar geen cijfers van.
En de rotzooi die nu overal op straat achterblijft, kun je met centrale shows ook beter reguleren.

Verder zal het mij aan mijn welgevormde kont roesten, ik heb niks met dat vuurwerk maar ik hoef het niet weg te hebben.
J’ai faim.
  zondag 5 januari 2020 @ 12:09:29 #301
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190887651
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat was het punt niet. Iets wat al illegaal is illegaal maken en denken dat het verdwijnt... Daarbij, illegaal vuurwerk wat in november afgestoken wordt trekt ook de aandacht en toch wordt er niet gehandhaafd.
Dit. Dit en dit.

Handhaving op dat soort tokkies die in november hele buurten in de schrik zetten met hun nitraten en uien.

Maar dan is de politie patouille weken nergens te bekennen, die anders 3x in de week door de straat rijdt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')