abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219721865
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het punt is dat oppakken dit moment niet echt op een duurzame manier lukt……………… (extra puntjes voor noodzaak van het vuurwerkverbod)

Wellicht zou het je helpen als je je woede richt toch de aso’s en mongolen die ervoor hebben gezorgd dat het verbod er komt.
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Daar is simpelweg veel te weinig capaciteit voor.
Dat is er volgend jaar ook niet en die gasten gaan gewoon door, of denken jullie dat ze onder de indruk zijn dat mensen geen normaal vuurwerk af mogen steken?
pi_219721883
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:44 schreef GerryDV het volgende:
De Islam, asielzoekers en kansenjongeren veroorzaken over het algemeen meer ellende dan vuurwerk. Waarom zeggen we bij vuurwerk, als een paar mensen er niet mee om kunnen gaan, dan we het geheel afschaffen ten koste van de mensen die er wel normaal mee om kunnen gaan, maar doen we datzelfde niet bij eerstgenoemde?
Vrijheid van godsdienst, Europese wetgeving en wereldwijde verdragen waarvan we als Europeanen vinden dat we ons daar aan moeten houden.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 15:47:38 #78
319979 Fok-it
All is well
pi_219721890
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
[..]
Dat is er volgend jaar ook niet en die gasten gaan gewoon door, of denken jullie dat ze onder de indruk zijn dat mensen geen normaal vuurwerk af mogen steken?
Bij een verbod wordt er dan ook niet verwacht dat dit na 1 jaar meteen verleden tijd is. Dat moet door de jaren heen effect hebben
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219721896
quote:

[..]
[..]
De capaciteit wordt al een flink stuk groter omdat niet iedere halve zool meer vuurwerk mag kopen en afsteken. Niemand beweert dat het minder wordt maar in de preventiemaatregelen gaat het veel capaciteit opleveren.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 15:50:59 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219721919
quote:

[..]
[..]
Dan is er in elk geval meer capaciteit om de lui aan te pakken waarvan jij wil dat ze aangepakt worden. Verder zal het op den duur een hoop ellende schelen wanneer generaties opgroeien die niet anders gewend zijn dan een vuurwerkloze O&N.
Huilen dan.
pi_219721939
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De capaciteit wordt al een flink stuk groter omdat niet iedere halve zool meer vuurwerk mag kopen en afsteken. Niemand beweert dat het minder wordt maar in de preventiemaatregelen gaat het veel capaciteit opleveren.
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dan is er in elk geval meer capaciteit om de lui aan te pakken waarvan jij wil dat ze aangepakt worden. Verder zal het op den duur een hoop ellende schelen wanneer generaties opgroeien die niet anders gewend zijn dan een vuurwerkloze O&N.
We gaan het zien.
pi_219721950
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Joh, er zijn slechts een paar landen ter wereld waar iedere halve zool legaal vuurwerk kan kopen. Kwestie van tijd tot we hier niet anders gewend zijn.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 15:58:46 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219721981
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:43 schreef Fok-it het volgende:
Toch wel leuk dat hogere straffen wordt aangedragen als voorbeeld maar als vuurwerk op de grens wordt ingenomen bij controles dan wordt er gegild dat de politie zich met belangrijke zaken bezig moet houden

Tsja, welke van de twee wil je nou?
Niemand gilt over het afnemen van illegaal vuurwerk...

Wat ik heel bijzonder vind is dat half Nederland liep te bleren dat grenscontroles allemaal niet konden en dat niks zou opleveren en weet ik het maar nu er vuurwerkcontroles waren is dat volgens diezelfde kliek weer enorm goed en kan het allemaal prima.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 16:16:42 #84
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219722118
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niemand gilt over het afnemen van illegaal vuurwerk...

Wat ik heel bijzonder vind is dat half Nederland liep te bleren dat grenscontroles allemaal niet konden en dat niks zou opleveren en weet ik het maar nu er vuurwerkcontroles waren is dat volgens diezelfde kliek weer enorm goed en kan het allemaal prima.
Hoezo kan het allemaal prima? Volgens wie? Je hebt in alle vormen van grensbewaking om welke reden dan ook te weinig mensen.
Dit, dus.
  Moderator vrijdag 2 januari 2026 @ 16:24:03 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219722162
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
HOE DAN?!

:|W
hoe pak je normaal gesproken mensen aan die zich misdragen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219722224
quote:
88s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 16:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
hoe pak je normaal gesproken mensen aan die zich misdragen?
Kinderen sla je. Volwassenen…tja zeg het maar.
...hier om je mars te breken.
  Moderator vrijdag 2 januari 2026 @ 16:33:42 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219722231
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 16:32 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Kinderen sla je. Volwassenen…tja zeg het maar.
je slaat kinderen :?

ik denk gewoon oppakken als je ziet dat ze iets fout doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 16:40:26 #88
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219722265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 15:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Preventief fouilleren zou zeker kunnen helpen de pakkans verhogen ook. Maar zou je ook een voorbeeld kunnen geven waar (veel) strenger straffen heeft geresulteerd in minder overtredingen, want volgens mij gaat dit enkel bij milieudelicten en fraude op.
Afval weggooien in Singapore?
pi_219722331
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 16:40 schreef xzaz het volgende:

[..]
Afval weggooien in Singapore?
Ook in Signapore hebben ze het niet allemaal voor elkaar gekregen door alleen de straffen te verhogen, al sinds 1960 zijn er anti vervuiling campagnes, er zijn ook veel privaat/publieke scholingscampagnes en ook cultureel zijn er wel wat verschillen tussen Signapore en Nederland. Tegenover het voorbeeld van Signapore kun je heel gemakkelijk het voorbeeld van de VS stellen, een land waar ze significant meer criminaliteit hebben dan in andere westerse landen en significant hoger straffen.

Criminoloog Malouke Kuiper van de Erasmus Universiteit is er vrij duidelijk in "Na jaren van onderzoek vonden we geen bewijs dat zwaarder straffen helpt bij het verminderen van criminaliteit. Toch zien we nieuwe wetsvoorstellen om maximumstraffen op te hogen of een taakstrafverbod in te stellen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')