Vertel wat is er logisch aan iets verbieden wat niet te handhaven is? Want je gaat het echt niet tegenhouden.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is ook niet te doen, daarom is een vuurwerkverbod de enige logische oplossing
ik bedoel meer: als er 10 mensen zijn veroordeeld hiervoorquote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, dan heb je 200 jaar vastgezeten.
Ik steek jaarlijks vuurwerk af. Dus om die paar randdebielen, want het gaat over een eenzijdige berichtgeving moet het mij ook maar verboden worden om te genieten. Het is geen logische oplossing om alles maar te verbieden.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is ook niet te doen, daarom is een vuurwerkverbod de enige logische oplossing
Hoe zie jij dat voor je? Iedereen in de auto naar een georganiseerde show 15 kilometer verderop? Of hebben de mensen bij wie niks georganiseerd wordt (buiten de grotere steden) gewoon pech ofzo?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Georganiseerde vuurwerkshows kunnen ook mooi zijn.
Dit, mensen blijven wijzen om de overlast die ze veroorzaken.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:05 schreef Peter het volgende:
Vuurwerk afsteken moet het nieuwe roken worden... op veel plekken verboden, streng gereguleerd en voor veel mensen niet meer acceptabel.
De snoeiharde knallen waar iedereen over klaagt komt gewoon van illegaal vuurwerk.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:16 schreef RedFever007 het volgende:
Veel shit wordt ook door legaal vuurwerk veroorzaakt natuurlijk
Al die randdebielen die voor en tijdens O&N gepakt worden zouden eigenlijk ieder volgend jaar preventief opgepakt moeten worden op 1 december en vrijgelaten op 1 februariquote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik steek jaarlijks vuurwerk af. Dus voor die paar randdebielen want het gaat over een eenzijdige berichtgeving moet het mij ook maar verboden worden om te genieten. Het is geen logische oplossing om alles maar te verbieden.
Dat argument hoor je vaak ja. Dat het illegale vuurwerk het probleem is en dat je dat met een vuurwerkverbod niet oplost. Ik denk dat de waarheid in het midden ligt en dat een vuurwerkverbod wel degelijk voor minder gezeik gaat zorgen. Hoe het wordt geregeld is aan de politiek. Misschien zwaarder straffen bij handel in illegaal vuurwerk.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:22 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
onzin![]()
veel vuurwerk is reeds verboden maar komt met duizenden kilo's de grens over. Dat is dan voornamelijk het zware illegale spul
Hell, in DLD koop je bij de lidl en aldi consumentenvuurwerk dat hier verboden is
Ja dat snap ik ook welquote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
De snoeiharde knallen waar iedereen over klaagt komt gewoon van illegaal vuurwerk.
Als mijn zoontje oud genoeg is mag hij waarschijnlijk nog niet eens zn naam in de lucht schrijven met een sterrenstokje.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:24 schreef Harvest89 het volgende:
Ik voel wel medelijden met de jeugd die geen lol meer kunnen maken als zo'n verbod er komt.
Je mag je tegenwoordig niet meer uitleven en een stukje vrijheid voelen. Wat een gepamper.
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Als mijn zoontje oud genoeg is mag hij waarschijnlijk nog niet eens zn naam in de lucht schrijven met een sterrenstokje.
Van het geld dat zij besparen kunnen zij een extra festival meepikken in de zomer en zelfs wat extra pilletjes inslaan. Vrijheid genoeg in dit land hoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:24 schreef Harvest89 het volgende:
Ik voel wel medelijden met de jeugd die geen lol meer kunnen maken als zo'n verbod er komt.
Je mag je tegenwoordig niet meer uitleven en een stukje vrijheid voelen. Wat een gepamper.
Met die festivals en pillen willen ze ook al harder tegen gaan optreden.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Van het geld dat zij besparen kunnen zij een extra festival meepikken in de zomer en zelfs wat extra pilletjes inslaan. Vrijheid genoeg in dit land hoor.
Nee dat kan niet want pillen zijn verboden net als vuurwerk. En als iets verboden is verdwijnen de verboden goederen en de problemen die ze veroorzaken als sneeuw voor de zon. Want dat is wat een verbod doet toch?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Van het geld dat zij besparen kunnen zij een extra festival meepikken in de zomer en zelfs wat extra pilletjes inslaan. Vrijheid genoeg in dit land hoor.
Zou je er eigenlijk ook forse accijns op kunnen heffen?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit, mensen blijven wijzen om de overlast die ze veroorzaken.
Als je alle overtreders moet opsluiten blijven er weinig mensen over om de bewaking van die cellen te verzorgen.
En een paar honderd centrale vuurwerkshows zijn milieuvriendelijk?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:29 schreef Peter het volgende:
Zou je er eigenlijk ook forse accijns op kunnen heffen?
Voor de luchtvervuiling, voor een potje voor vandalisme en voor extra inzet van hulpdiensten?
En nog iets voor de slachtoffers?
Uh:quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:27 schreef Pleun2011 het volgende:
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Die discussie is zinloos.. je kan iemands waardes niet vergelijken met je eigen waarden. Iedereen geeft zijn geld op zijn of haar manier uit he.
Doe we dat meteen ook voor voetbalwedstrijden, dancefeesten en festivals?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Zou je er eigenlijk ook forse accijns op kunnen heffen?
Voor de luchtvervuiling, voor een potje voor vandalisme en voor extra inzet van hulpdiensten?
En nog iets voor de slachtoffers?
Gewoon een algemene plezier-accijns.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Doe we dat meteen ook voor voetbalwedstrijden, dancefeesten en festivals?
En dus maakt iedereen zelf wel uit wanneer ze vuurwerk afsteken, want ze beschouwen die regels als onbelangrijke suggesties. Van 18:00 tot 02:00 op de 31ste, hele oudjaarsdag, de laatste week van december of vanaf oktober, Nederlanders en dan vooral de hondsbrutale types uit de randstad beslissen godverdomme zelf wel wanneer ze afsteken.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:14 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
dat je niet heel 31 december vuurwerk mag afsteken vind ik ook onzinnig
Dat bekt wel lekkerquote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon een algemene plezier-accijns.
Casht ook lekker.quote:
En in de rest van Nederland gaat het er gewoon relatief rustig aan toe. Dus hou je verbod ook lekker in de gebieden waar het uit de hand loopt dan kan de rest gewoon zijn ding blijven doen he.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:32 schreef TresBon het volgende:
En dus maakt iedereen zelf wel uit wanneer ze vuurwerk afsteken, want ze beschouwen die regels als onbelangrijke suggesties. Van 18:00 tot 02:00 op de 31ste, oudjaarsdag, de laatste week van december of vanaf oktober, Nederlanders en dan vooral de hondsbrutale types uit de randstad beslissen godverdomme zelf wel wanneer ze afsteken.
Het gaat mij om de vergelijking dat er nog genoeg pleziertjes en vrijheden overblijven in dit land, het is maar een voorbeeld. Ik vind siervuurwerk ook leuk maar heb nooit zo begrepen waarom volwassenen hier zo krampachtig mee omgaan.quote:
Maar daarbij heb je al vergunningsregels e.d. Kun je ook makkelijk compensatie eisen. Of de aanschaf van emissierechten.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
En een paar honderd centrale vuurwerkshows zijn milieuvriendelijk?
Liefst wel jah. Alles waarbij een onevenredig grote aanslag wordt gedaan op de maatschappij.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Doe we dat meteen ook voor voetbalwedstrijden, dancefeesten en festivals?
Jij bent vast super populair op feestjes.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Liefst wel jah. Alles waarbij een onevenredig grote aanslag wordt gedaan op de maatschappij.
Op demonstraties na, die moeten wel vrij te organiseren zijn, dat is een grondrecht.
Zo begrijp ik niet waarom men in grote getale naar die pillenslikkers festivals gaat... Maar ik gun iedereen zijn pleziertje, wie ben ik om dat te willen verbieden voor ze?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Het gaat mij om de vergelijking dat er nog genoeg pleziertjes en vrijheden overblijven in dit land, het is maar een voorbeeld. Ik vind siervuurwerk ook leuk maar heb nooit zo begrepen waarom volwassenen hier zo krampachtig mee omgaan.
Omdat we door een stel zuurpruimen steeds maar opzoek moeten gaan naar een ander pleziertje.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het gaat mij om de vergelijking dat er nog genoeg pleziertjes en vrijheden overblijven in dit land, het is maar een voorbeeld. Ik vind siervuurwerk ook leuk maar heb nooit zo begrepen waarom volwassenen hier zo krampachtig mee omgaan.
Dus vervuilen mag als je maar betaalt? Dat is het?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:39 schreef Peter het volgende:
Maar daarbij heb je al vergunningsregels e.d. Kun je ook makkelijk compensatie eisen. Of de aanschaf van emissierechten.
Ik denk minder dan als elke Jan Doedel en z'n schoonmoeder voor ¤50 - ¤100 afsteekt.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
En een paar honderd centrale vuurwerkshows zijn milieuvriendelijk?
Aanslagquote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Liefst wel jah. Alles waarbij een onevenredig grote aanslag wordt gedaan op de maatschappij.
Op demonstraties na, die moeten wel vrij te organiseren zijn, dat is een grondrecht.
Dat waag ik te betwijfelen. Maar goed, ik heb er verder geen uitstootcijfers van natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:43 schreef ToT het volgende:
Ik denk minder dan als elke Jan Doedel en z'n schoonmoeder voor ¤50 - ¤100 afsteekt.Toch?
Nou ja, die pillen zijn al verboden zoals Harvest zei. Ik vind zelf festivals ook leuk en geef liever mijn geld daaraan uit dan aan vuurwerk. Maar de politiek zou niet moeten uitgaan van 'het plezier' van de mensen, maar een afweging maken van alle belangen en factoren. Rutte heeft ons al zo vaak in het poepertje genomen met vreemde beslissingen, jongeren kunnen nauwelijks meer een koophuis betalen en vaste contracten op de arbeidsmarkt zijn lastiger te krijgen. Ze zitten met een leenbeurs en een studieschuld en bouwen minder pensioen op. Maar waar maken zij zich het meest druk om? Om vuurwerk 🤔quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo begrijp ik niet waarom men in grote getale naar die pillenslikkers festivals gaat... Maar ik gun iedereen zijn pleziertje, wie ben ik om dat te willen verbieden voor ze?
Ik ook niet, maar Neem ff een stad met 50.000 inwoners.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Maar goed, ik heb er verder geen uitstootcijfers van natuurlijk.
Nou ik was eigenlijk tegen het feit dat de regering dit aangepast heeft. Ik ben het volledig met je eens dat het stuitend is dat Nederlanders zelf de regels denken te mogen bepalen met Oud en Nieuwquote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:32 schreef TresBon het volgende:
[..]
En dus maakt iedereen zelf wel uit wanneer ze vuurwerk afsteken, want ze beschouwen die regels als onbelangrijke suggesties. Van 18:00 tot 02:00 op de 31ste, hele oudjaarsdag, de laatste week van december of vanaf oktober, Nederlanders en dan vooral de hondsbrutale types uit de randstad beslissen godverdomme zelf wel wanneer ze afsteken.
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:49 schreef RedFever007 het volgende:
http://www.msn.com/nl-nl/(...)BBoPEwG&ocid=UE12DHP
Waarschuwing EXTREEM SCHOKKEND!twitter:Cocolumnist twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 13:48:26Wat voor gore debiel ben je dan als je vuurwerk afsteekt in het bijzijn van een hond https://t.co/k445GBPFTW reageer retweet
Helemaal niet, als je mijn postgeschiedenis een beetje kent gaat het mij feitelijk helemaal niet om het vuurwerk maar om iets heel anders en dat is namelijk de verbodsstuip waar iedereen te pas en onpas in schiet als er weer eens iets is wat eens niet in de eigen kraam te pas komt. Ik heb gewoon een teringhekel aan die hele "alles moet maar verboden worden" cultuur die de laatste 10 jaar de kop opgestoken heeft.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Nou ja, die pillen zijn al verboden zoals Harvest zei. Ik vind zelf festivals ook leuk en geef liever mijn geld daaraan uit dan aan vuurwerk. Maar de politiek zou niet moeten uitgaan van 'het plezier' van de mensen, maar een afweging maken van alle belangen en factoren. Rutte heeft ons al zo vaak in het poepertje genomen met vreemde beslissingen, jongeren kunnen nauwelijks meer een koophuis betalen en vaste contracten op de arbeidsmarkt zijn lastiger te krijgen. Ze zitten met een leenbeurs en een studieschuld en bouwen minder pensioen op. Maar waar maken zij zich het meest druk om? Om vuurwerk 🤔
niet gekeken. Maar door dit soort tyfusleiers kan ik zo boos worden!quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:51 schreef LXIV het volgende:
[..]Waarschuwing EXTREEM SCHOKKEND!twitter:Cocolumnist twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 13:48:26Wat voor gore debiel ben je dan als je vuurwerk afsteekt in het bijzijn van een hond https://t.co/k445GBPFTW reageer retweet
Ik wist niet dat de klimaatverandering al zover gevorderd was dat hier palmbomen groeien...quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:51 schreef LXIV het volgende:
Waarschuwing EXTREEM SCHOKKEND!twitter:Cocolumnist twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 13:48:26Wat voor gore debiel ben je dan als je vuurwerk afsteekt in het bijzijn van een hond https://t.co/k445GBPFTW reageer retweet
Waar en met wie hang jij uit dat je dat soort dingen ziet?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En ik zag deze week nog een meisje 'hou je kankerbek' tegen een agent zeggen en daarna vol een klap met een wapenstok kreeg. En nu?
In grote lijnen ben ik het met je eens maar als je het per specifiek geval bekijkt weer niet. En in het specifieke geval van vuurwerk vind ik dat de goeden maar onder de kwaden moeten lijden en dat het genoeg is geweest met het gezeik. Hoe je een verbod verder uitwerkt is stap 2, maar ik denk wel dat het er ooit gaat komen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Helemaal niet, als je mijn postgeschiedenis een beetje kent gaat het mij feitelijk helemaal niet om het vuurwerk maar om iets heel anders en dat is namelijk de verbodsstuip waar iedereen te pas en onpas in schiet als er weer eens iets is wat eens niet in de eigen kraam te pas komt. Ik heb gewoon een teringhekel aan die hele "alles moet maar verboden worden" cultuur die de laatste 10 jaar de kop opgestoken heeft.
Ondanks dat ikzelf vanalles heb uitgevreten toen ik jong was zou mijn kind, als ik die zou hebben, de dagen voor en met oud&nieuw niet naar buiten mogen. Ik zou echt veel te bang zijn dat hij/zij letsel op zou lopen en daardoor de rest van het leven getekend zou zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Als mijn zoontje oud genoeg is mag hij waarschijnlijk nog niet eens zn naam in de lucht schrijven met een sterrenstokje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |