ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik zag net dit filmpje voorbij komen over het afschieten van herten. Als je goed kijkt zie je in de schietrichting de spoorbaan. Ben ik de enige die dit een beetje vreemd vind?
Op maandag 10 december 2018 18:36 schreef toblorone het volgende: Ik zag net dit filmpje voorbij komen over het afschieten van herten. Als je goed kijkt zie je in de schietrichting de spoorbaan. Ben ik de enige die dit een beetje vreemd vind?
Meer vertraging voor Crossrail, de nieuwe oost-west-verbinding onder Londen, is zeer waarschijnlijk. In augustus werd bekend gemaakt dat de opening van de lijn zou worden uitgesteld van december 2018 tot 'herfst 2019', inmiddels lijkt het erop dat ook dat niet haalbaar is.
De trein tussen Aachen en Maastricht rijdt nog niet maar is blijkbaar al wel officieel ingehuldigd. Met oa Anne Hettinga in z'n beste duits. Het is het eerste item in deze video https://www1.wdr.de/media(...)aus-aachen-2500.html
[ Bericht 2% gewijzigd door GlennQuagmire op 12-12-2018 11:15:10 ]
de soap rond station Lansingerland gaat door gisteren is gesprek met een collega die daar in de buurt woont en die wist te vertellen dat het de bedoeling was dat er bij dat station o.a. een groot outlet moest komen en een parkeerplaats met 750 plaatsen (zowel voor outlet als voor park + ride)
nu schijnt dat hele outlet er niet te komen en daarom zou de gemeente vinden dat ook de parkeerplaats best wel een heel stuk kleiner kan dan 750 plaatsen
Op woensdag 12 december 2018 11:29 schreef Salatrel het volgende: de soap rond station Lansingerland gaat door gisteren is gesprek met een collega die daar in de buurt woont en die wist te vertellen dat het de bedoeling was dat er bij dat station o.a. een groot outlet moest komen en een parkeerplaats met 750 plaatsen (zowel voor outlet als voor park + ride)
nu schijnt dat hele outlet er niet te komen en daarom zou de gemeente vinden dat ook de parkeerplaats best wel een heel stuk kleiner kan dan 750 plaatsen
De oorzaak van de brand in de ICE tussen Köln en Frankfurt is ook bekend: er is transformatorolie gelekt dat vervolgens ontbrand is. Dit is niet te wijten aan gebrekkig onderhoud, want een transformator wordt tijdens onderhoud niet geopend omdat deze een heel treinleven meegaat.
Op woensdag 12 december 2018 20:41 schreef dennistd het volgende: De oorzaak van de brand in de ICE tussen Köln en Frankfurt is ook bekend: er is transformatorolie gelekt dat vervolgens ontbrand is. Dit is niet te wijten aan gebrekkig onderhoud, want een transformator wordt tijdens onderhoud niet geopend omdat deze een heel treinleven meegaat.
Op donderdag 13 december 2018 07:55 schreef MCH het volgende: Lekker dan, staat gewoon een goederentrein stil op het perron in Rotterdam centraal
Dat zal een stevige klus worden om die er weer af te tillen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Rijden ze echt vaker op tijd of flikkeren ze er gewoon wat vertraagde treinen uit waardor het lijkt alsof ze vaker op tijd rijden?
Dat zijn compleet verschillende statistieken. Dus dat zou je evenredig terug moeten vinden in de opgeheven treinen. Dat is over het algemeen niet zo. Tevens gaat de verbetering van 1 procentpunt en een beetje over reizigerspunctualiteit en dat staat in de link ook nog even expliciet genoemd. Daarbij gaat het er dus over of jij van Goor naar Zwolle inderdaad altijd maar maximaal 1h15m onderweg bent met beide routes, inclusief overstap dus.
Op zaterdag 15 december 2018 vond de jaarlijkse oliebollenrit van de Stichting Hondekop Mat '54 plaats. Dit jaar werd gekozen voor een rit naar het noorden van Nederland, waar jarenlang de Hondekoppen bij NS de Intercitydiensten wegreden.
Nadat de trein vanuit Utrecht via Deventer en Zwolle eerst naar Groningen heeft gereden, werd in de middag Leeuwarden aangedaan.
Na kopmaken in Meppel werd koers gezet naar de Friese hoofdstad. Treinstel 766 passeert hier even ten zuiden van Leeuwarden ter hoogte van Barrahûs. De voorspelde opklaringen bleven uit, waardoor dit plaatje gemaakt kon worden "tegen het licht in".
Wellicht een beetje offtopic, maar ik heb een vraag over treinkaartjes/ovkaartjes. Kan dat hier..?
Wij wonen in Noorwegen en komen met de kerst naar NL en gaan dan oa van het ov gebruik maken. Maar moet ik dan voor mij dochter van 4 een eigen persoonlijke ov-kaart? En moet ik dan op saldo reizen, of kan je ook enkeltjes kopen voor kinderen? En voor onszelf? Kan je een anonieme ov-kaart gewoon in de automaat kopen?
Op de site van de RET (we verblijven in omgeving Rotterdam) lees ik dat: Elk kind van vier jaar en ouder heeft een persoonlijke OV-chipkaart nodig om op saldo met korting te kunnen reizen. Maar moet ik dan 7.50 plus reisgeld betalen voor een zeldzaam bustochtje..?
Merk dat ik al een poosje weg ben uit NL en maar weinig van dat chipgedoe snap
Anonieme chipkaarten kun je inderdaad zo uit de automaat halen. Persoonlijke kaarten moet je online kopen en daar zit een paar dagen levertijd op.
NS verkoopt nog altijd losse kaartjes, maar als je die uit een automaat haalt betaal je een toeslag van ¤ 1 aan distributiekosten. Als je een eticket koopt (uitprinten, of in de app) betaal je die toeslag niet.
Kaartjes voor stads- en streekvervoer zijn bij de chauffeur te koop, al verschilt het per regio wat er te koop is.
Voor je dochter is een OV-chipkaart misschien wel interessant, want zij kan gratis met de trein reizen met een Kids Vrij-abonnement (dat kost eenmalig 1 cent).
De SSN ging vandaag ook weer eens een poging doen om naar Zuid-Limburg te komen. Nadat het in 2015 al mislukte door een defecte voedingspomp en vervolgens een baanvakstremming, ging het ook dit jaar weer mis: door 'slechte kolen' kwam het rooster vol te zitten waardoor er geen zuurstof meer bij het vuur kon komen. Overigens niet voor het eerst bij de SSN.
De trein strandde in Weert, de reizigers mochten met de IC naar Maastricht en op de terugweg werd de trein getrokken door een heuse 1600 (de 9901 van Railexperts). De 01 1075 is bij de ZLSM in Simpelveld achtergebleven
Niks tegen de SSN overigens, ik gun ze het allerbeste, maar het is wel toevallig dat het altijd de SSN is die problemen heeft met kolen en de VSM nooit...
[ Bericht 17% gewijzigd door dennistd op 15-12-2018 23:07:19 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik zat nogeens te kijken bij de Belgjes, maar het is nog steeds zo dat als je Oud-strijder van de oorlog 14-18 bent, dat je dan gratis met de trein vervoerd kunt worden. En niet alleen oud-strijders, maar ook oorlogsinvaliden, weduwen, burgers, etc. http://www.belgianrail.be(...)e-redenen/lijst.aspx
Alleen is iedereen uit die categorieën allang dood. Echt al heel erg lang.
Op zaterdag 15 december 2018 22:52 schreef dennistd het volgende: Niks tegen de SSN overigens, ik gun ze het allerbeste, maar het is wel toevallig dat het altijd de SSN is die problemen heeft met kolen en de VSM nooit...
In Rotterdam iets Duits uit 1940 willen bewaren is natuurlijk ook tarten met het lot.
Op zondag 16 december 2018 12:06 schreef Salatrel het volgende: Stoken ze op bloemkool ofzo? Wat moet ik me voorstellen bij slechte kolen? Te grof? Te fijn?
Persoonlijk zou ik denken dat te fijn voor problemen kan zorgen. Of slechte kwaliteit waar veel afval van overblijft?
16 december 2018 08:23 Laatste update: een uur geleden 437
De sneeuw die zaterdagavond en in de nacht van zaterdag op zondag viel zorgt voor vertragingen op het spoor. Zo rijden er geen treinen tussen Utrecht en Schiphol door een wisselstoring.
De NS verwacht dat de wisselstoring rond 12.30 uur is opgelost.
De maatregelen bestaan dus uit: Wachten tot het gedooid is
Klopt ja. Wat ik bij kolen idd nog wel begrijp. Maar recentlijk las ik ook een vergelijkbaar verhaal over gas. Dat de meeste installaties gericht zijn op laagcalorisch gas en niet kunnen omgaan met hoogcalorisch gas. Dan vraag ik me af: Wat maakt dat dan uit? Brandt dat sneller, moet het harder door de leidingen gepompt worden of wat?
De maatregelen bestaan dus uit: Wachten tot het gedooid is
vorig jaar werd er toch met veel bombarie aangekondigd dat de wisselverwarming uitgerust was met sensoren die bij een bepaalde temperatuur de wisselverwarming automagisch inschakelde en vervolgens bleken die sensoren niet te werken of iets dergelijks
Paar jaar geleden werd er bij wijze van 1-april-grap aangekondigd dat Prorail de wissels ging omzetten op zomertijd. Flikkerde ook de hele boel in elkaar
Op zondag 16 december 2018 12:47 schreef Dr_Flash het volgende: Paar jaar geleden werd er bij wijze van 1-april-grap aangekondigd dat Prorail de wissels ging omzetten op zomertijd. Flikkerde ook de hele boel in elkaar
Klopt ja. Wat ik bij kolen idd nog wel begrijp. Maar recentlijk las ik ook een vergelijkbaar verhaal over gas. Dat de meeste installaties gericht zijn op laagcalorisch gas en niet kunnen omgaan met hoogcalorisch gas. Dan vraag ik me af: Wat maakt dat dan uit? Brandt dat sneller, moet het harder door de leidingen gepompt worden of wat?
Ja dat zal wel zo zijn, maar waarom je dan andere apparaten nodig hebt om het te verbranden snap ik niet.
Je ketel is gebouwd dat er 10 cm³ gas nodig is om een bepaalde hoeveelheid water te verwarmen.
De apparatuur en zo zijn gewoon ingesteld op volume x gas is zoveel energie.
Geen idee wat er dan in een ketel gebeurd eigenlijk, dat het geheel veel te warm wordt of dat er een overmaat aan gas is, waardoor er veel onverbrand gas in je rook zit. Denk zelf dat laatste.
Zo'n campinggaz brander kun je ook niet aansluiten op aardgas immers, dat is butaan ipv vooral methaan.
Als je een interrailpas koopt moet je dan gelijk bij aankoop een reisperiode opgeven of kan ik dat ding dan binnen nu en een jaar gebruiken? Wil er misschien nog 1tje kopen met de kortingsactie van deze maand maar weet nog niet wanneer ik wil reizen.
Je ketel is gebouwd dat er 10 cm³ gas nodig is om een bepaalde hoeveelheid water te verwarmen.
De apparatuur en zo zijn gewoon ingesteld op volume x gas is zoveel energie.
Geen idee wat er dan in een ketel gebeurd eigenlijk, dat het geheel veel te warm wordt of dat er een overmaat aan gas is, waardoor er veel onverbrand gas in je rook zit. Denk zelf dat laatste.
Zo'n campinggaz brander kun je ook niet aansluiten op aardgas immers, dat is butaan ipv vooral methaan.
als je overschakelt op ander gas moet je alle branders e.d. vervangen, omdat hoogcalorisch gas meer energie (=warmte) levert. Dus dan hoef je minder snel gas te verbranden voor dezelfde energievraag. Houd je de oude branders, dan komt er dus teveel energie uit (= te heet) per zelfde hoeveelheid gas.
quote:
"Bij overgang op H-gas zullen bij bestaande toestellen dus aanpassingen nodig zijn, zoals de gasinspuiters, de branders, de instellingen van het gasblok en de elektronica. Zonder aanpassingen kunnen de toestellen die niet H-gas ready zijn startproblemen krijgen, oververhit raken of zelfs giftig gaan branden. Als het gaat om gietijzeren VR- en HR-ketels, geisers, gasmotoren, sfeerhaarden en dergelijke, zal de oudere generatie bij overgang naar H-gas deels vervangen moeten worden. Zeker als de toestellen 15 jaar of ouder zijn en/of er geen onderdelen meer leverbaar zijn."
Op zondag 16 december 2018 14:18 schreef MCH het volgende: Als je een interrailpas koopt moet je dan gelijk bij aankoop een reisperiode opgeven of kan ik dat ding dan binnen nu en een jaar gebruiken? Wil er misschien nog 1tje kopen met de kortingsactie van deze maand maar weet nog niet wanneer ik wil reizen.
Ding heeft een houdbaarheidsdatum en gaat in op de eerste dag dat je schrijft
Op zaterdag 15 december 2018 20:41 schreef Roomsnoes het volgende: Wellicht een beetje offtopic, maar ik heb een vraag over treinkaartjes/ovkaartjes. Kan dat hier..?
Wij wonen in Noorwegen en komen met de kerst naar NL en gaan dan oa van het ov gebruik maken. Maar moet ik dan voor mij dochter van 4 een eigen persoonlijke ov-kaart? En moet ik dan op saldo reizen, of kan je ook enkeltjes kopen voor kinderen? En voor onszelf? Kan je een anonieme ov-kaart gewoon in de automaat kopen?
Op de site van de RET (we verblijven in omgeving Rotterdam) lees ik dat: Elk kind van vier jaar en ouder heeft een persoonlijke OV-chipkaart nodig om op saldo met korting te kunnen reizen. Maar moet ik dan 7.50 plus reisgeld betalen voor een zeldzaam bustochtje..?
Merk dat ik al een poosje weg ben uit NL en maar weinig van dat chipgedoe snap
Hoe vaak ben je van plan het OV te gaan gebruiken? Voor ¤3.50 heb je een RET 2-uurs kaartje, voor ¤8.00 een RET dagkaart en voor ¤2.50 een NS Railrunner (dagkaart trein voor 4 tot 11 jr.). Een (anonieme) OV Chipkaart is met de benodigde instaptarieven eigenlijk nooit goedkoper tenzij je er langere tijd dagelijks gebruik van gaat maken.
Op maandag 17 december 2018 21:51 schreef Darkwing_Duck het volgende: Weet iemand waar ik de toeslag prijzen kan vinden voor eerste klas slaapwagen parijs Hendaye icm interrail?
Kan de verbinding Paris-Hendaye per nachttrein niet vinden, maar andere verbindingen met de Lunéa (of hoe het vandaag de dag ook heet) zijn zo te zien ¤25 1e klas.
DB stopt met het Schönes Wochenende-ticket. Alternatief is het Quer Durchs Land-ticket, dat voor de 2e t/m 5e persoon ¤2 duurder is, en ook niet geldig is buiten de treinen.
weet je nog dat de lijn 5 maanden dicht zou gaan? Eind maart is de lijn al 2 jaar dicht.
Ben benieuwd naar de reizigersaantallen als de lijn weer open gaat. Denk dat de mensen die inmiddels een goeie (e)-bike, brommer of auto hebben gekocht en tot de conclusie gekomen zijn dat ze net zo snel of sneller op hun werk zijn de metro straks lekker links laten liggen.
Ik zie het eerlijk gezegd ook niet zo snel meer gebeuren dat ze hem daadwerkelijk tot het strand krijgen.
Op dinsdag 18 december 2018 21:42 schreef James1988 het volgende: Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. De bestaande reizigers zullen nu zo onderhand wel allemaal afgehaakt zijn.
Ach, dan zijn er in het begin voldoende weinig reizigers om over 10 jaar te roepen dat een groei van 500% heeft plaatsgevonden. Ieder project heeft recht op een dosis positief nieuws zullen we maar zeggen.
Op woensdag 19 december 2018 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende: Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit. [ afbeelding ]
Op woensdag 19 december 2018 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende: Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit. [ afbeelding ]
Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw.
Er is geëxperimenteerd met een iets andere kleurstelling, helaas kan ik daarvan geen pic op internet zetten (nee, het zijn niet die pics die al vóór de officiële voorstelling naar buiten kwamen), waarbij o.a. het dak en de bovenkant van de kop volledig zwart waren. Dat gaf de trein een behoorlijk agressieve look, dus ik kan mij wel voorstellen waarom ze daar niet voor zijn gegaan
Kort na de presentatie was er iemand op Skyscrapercity gaan photoshoppen, die kwam op een gegeven moment hiermee:
Dit vind ik mooier dan in het NS-ontwerp omdat de vormen beter de lijnen van het voertuig volgen. De swoosh zoals die op de mockup zit past naar mijn mening niet goed bij het model.
Op woensdag 19 december 2018 10:51 schreef GlennQuagmire het volgende: Oh huh. Dat is er aan het plaatje niet aan af te zien. Of zou het zoals de Desiro HC zijn waarbij de kopbakken enkeldenks zijn?
We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.
Dan zou Alstom al een ontwerp voorbereid moeten hebben, 3 jaar is wel kort om een nieuw type te ontwikkelen. Zou ook een trendbreuk voor CFL zijn dat normaal altijd bestaande modellen bestelt. Het kan ook dat het toch om een andere Coradia gaat.
[ Bericht 6% gewijzigd door ReisT op 19-12-2018 22:03:35 ]
We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.
Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjes
Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.
Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.
Daarnaast snapt men bij ProRail heel goed de verhoudingen op het spoor: materieel ligt primair bij vervoerders, maar er ligt een rol voor ProRail voor de relatie tussen infra, materieel en dienstregeling.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Overheidsmensen zijn, net als het merendeel van mensen buiten de overheid, in de uitvoering van hun werk serieus - dat is dus niet perse met humor inderdaad. Dat wordt overigens ook verwacht: ik denk dat weinig mensen het gepast zouden vinden als we in Kamerbrieven grappen zouden maken over de aanrijding met de Stint in Oss...
Los daarvan: deze opmerking over "de BV Nederland" heeft - in ieder geval voor mij - een wat diepere betekenis. Nederland is een land, met een heleboel inwoners die op een of andere manier samen leven (dat noemen we ook wel de samenleving). Daar zitten bedrijfsmatige zaken aan, maar ook andersoortige dingen. Ouderenzorg bijvoorbeeld is niet perse financieel rendabel, maar het wordt wel als heel waardevol gezien. Veiligheid op het spoor is een ander voorbeeld. Daar gaat (komt die woordgrap...) buitensporig veel geld naar toe per slachtoffer. Toch hoor ik eigenlijk nooit iemand zeggen dat dat wel een onsje minder kan. Sterker nog, het moet eigenlijk alleen maar meer.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat door het gebruik van de term 'BV Nederland' heel veel zaken buiten beschouwing worden gelaten die de samenleving als geheel tekort doen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Als we veiligheid op het spoor nog enigszins kosteneffectief oppakken dan zouden we hooguit nog geld aan de onveiligste overwegen mogen uitgeven. Voor de rest doen we eerder teveel dan te weinig inderdaad. Soms leidt dat tot onnodig dure projecten omdat bepaalde oplossingrichtingen worden uitgesloten. Toch staat de politiek weer op de achterste benen als er één ongeval is waarbij een dodelijk ongeval te betreuren valt voor het eerst in tien jaar. Laat diezelfde groep over het geld gaan en het is wel duidelijk hoe dit ontstaat. Dat zal je binnen het ministerie veel duidelijker zien dan in de uitvoering en studies voor projecten.
Op donderdag 20 december 2018 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als we veiligheid op het spoor nog enigszins kosteneffectief oppakken dan zouden we hooguit nog geld aan de onveiligste overwegen mogen uitgeven. Voor de rest doen we eerder teveel dan te weinig inderdaad. Soms leidt dat tot onnodig dure projecten omdat bepaalde oplossingrichtingen worden uitgesloten. Toch staat de politiek weer op de achterste benen als er één ongeval is waarbij een dodelijk ongeval te betreuren valt voor het eerst in tien jaar. Laat diezelfde groep over het geld gaan en het is wel duidelijk hoe dit ontstaat. Dat zal je binnen het ministerie veel duidelijker zien dan in de uitvoering en studies voor projecten.
Die dynamiek is wel herkenbaar ja... En - zonder dat het expliciet wordt gemaakt - dat is dus ook wel een reden dat er "intrinsieke traagheid" is ingebouwd in de vorm van planprocessen. Dan zit er nog een filter op om niet achter ieder incident aan te hollen.
Die NABO's zijn wel een aardig voorbeeld. Hoe groot is het probleem nu echt? En hoeveel incidenten waren er? Niet heel veel. De aanrijding in Winsum (met die melkauto) was een bizarre aanleiding: de vrachtauto reed tegen de trein aan (niet omgekeerd). Toch was het een aanleiding om de NABO's allemaal weg te willen hebben.
Die wens kwam trouwens van ProRail (nou ja, eigenlijk een bepaalde individu binnen ProRail), die via de media en bewerken van fracties een dynamiek op gang wist te brengen... Lichtelijk ironisch dat een BV (wat ProRail nog altijd is) pleit voor het doen van economisch niet-rendabele activiteiten...
De reactie binnen IenW is dan: "zetten we een programma op" met een "risicogestuurde afweging". En zo af en toe kan daar dan weer wat extra budget naar toe. Dat geeft alle partijen (inclusief ProRail) tijd en ruimte om wel de juiste dingen te blijven doen: met enig gezond verstand de problematiek beschouwen en de meest ongewenste NABO's weg te halen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.
Daarnaast snapt men bij ProRail heel goed de verhoudingen op het spoor: materieel ligt primair bij vervoerders, maar er ligt een rol voor ProRail voor de relatie tussen infra, materieel en dienstregeling.
Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.
Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.
Zie hier de complexiteit van de afweging: + op sommige trajecten is 14 bakken enkeldeks simpelweg onvoldoende om de reizigers te vervoeren. + dubbeldeks materieel kost minder opstellengte per reizger - dubbeldeks materieel kent langere halteertijden (vooral omdat er meer mensen inzitten) - dubbeldeks materieel is lastiger geschikt te maken voor mindervalide reizigers.
Maar dit alles maakt de puzzel wel leuk
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Het probleem is wel dat als je 200km/h wil rijden je enkelblads deuren moet gebruiken, zie de problemen die de Westbahn met hun eerste generatie Stadler Kiss heeft (gehad). En zo'n enkelblads deur is nooit zo breed als twee zwaai-zwenk deuren, dus je verliest dan nog meer tov VIRM .
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Niet alle rijtuigen zijn zelfstandig toegankelijk voor mensen in een rolstoel, maar wel een aantal. Het moet dan alleen nog duidelijk worden gemaakt waar op het perron mindervalide reizigers moeten wachten om naast zo'n bak uit te komen.
Op donderdag 20 december 2018 13:34 schreef dennistd het volgende: Het probleem is wel dat als je 200km/h wil rijden je enkelblads deuren moet gebruiken, zie de problemen die de Westbahn met hun eerste generatie Stadler Kiss heeft (gehad). En zo'n enkelblads deur is nooit zo breed als twee zwaai-zwenk deuren, dus je verliest dan nog meer tov VIRM .
Achja, we zetten al jaren voertuigen op mars, dan moet dit ook wel gefixed worden.
Treinticket van m'n vriendin zaterdag, die naar München moet. De vraag is hoe het zit met welke trein ze kan nemen, maar dit ticket geeft toch aan dat het niet uitmaakt welke ze pakt? (het ticket van het reisdeel daarvoor, Tassenbach - Fortezza/Franzensfeste, ziet er verder hetzelfde uit)
Edit: links had ik ook even blauw gemaakt, maar dat lijkt me niet zo nodig, en wat daar staat betekent denk ik dat het van 22 tot en met 25 geldig is?
HF 22.12.18-25.12.18
Ik ben er vrij zeker van, maar aangezien er toch echt een vlucht gehaald moet worden vraag ik het toch maar even
[ Bericht 18% gewijzigd door heywoodu op 20-12-2018 22:47:56 ]
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?
Op z'n allerlaatst toch wel rond 20:00 om enigszins zonder ren- en vliegwerk het vliegtuig te halen. Van Hbf naar vliegveld is een kleine drie kwartier zag ik, en daar gaan er tig per uur van (S1 en S8), dat is sowieso geen probleem.
Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 21 december 2018 00:01 schreef dennistd het volgende: Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd.
Dat is best een strak plan, ik had even gemist dat de trein vanuit Fortezza eerst nog in Ost stopt voor Hbf. Om 11:21 vertrekken (vanuit Tassenbach), overstap in Fortezza in de trein naar München Hbf, eruit in Ost en dan S-Bahn naar het vliegveld met aankomst daar ergens grofweg tussen 17u en 19u, prima.
Het vervoer in Parijs heeft ook een Lab variant. Die lijkt op het orgineel en daar testen ze iederen maand wat anders. Overigens vind ik het uiterst Treurig dat deze maar 1000 testers.
Al een paar maanden. Ze testen wat nieuwe functionaliteit die uiteindelijk in de echte app terecht kan komen.
Een tijd geleden waren ze aan het testen met realtime reisbegeleiding, als je een route plande waarbij je moest overstappen in Utrecht of 's-Hertogenbosch kreeg je wanneer je in de buurt van die stations was een plattegrond te zien van dat station met een stippellijntje naar het juiste perron enzo.
Wat sowieso wel duidelijk is, is dat DB de aantallen reizigers München-Berlijn nogal overdreven heeft. Er zouden afgelopen jaar maar liefst 1,2 miljoen reizigers overgestapt zijn van het vliegtuig naar de trein. De luchthaven in München komt maar tot 100.000 minder reizigers van/naar Berlijn...
Naar nu blijkt baseert DB deze aantallen op meetgegevens van telefoonprovider O2, en niet op daadwerkelijke aantallen
Er zijn dus cijfers van twee periodes met elkaar vergeleken, op basis daarvan is een aanname gedaan, en de PR-afdeling heeft ervan gemaakt dat al die reizigers tussen München en Berlijn reizen. Oeps
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al af .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dat moet je niet door een grafisch designer laten doen. Je laat het ook niet door een dirigent, een kok of een vuilnisman doen. Je moet het laten doen door een ergonoom die gebruiksvriendelijkheid op 1, 2 en 3 heeft staan (pun intended ) .
Almere, Hilversum en Utrecht liggen ook op één lijn toch? En Deventer en Enschede in noord-zuid richting afbeelden is nou ook niet echt waarheidsgetrouw.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Typisch geval van veel te veel informatie tegelijk willen aanbieden. Ook alle museumlijnen, snelbusdiensten en veerboten erop, welja. Praktische bruikbaarheid voor de gemiddelde burger: 0.
Kennen we Zwolle Stadshagen nog? Het plan is om het station uiterlijk december volgend jaar te openen.
Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h.
Op zaterdag 22 december 2018 14:42 schreef BLS het volgende: En vervolgens langer wachten omdat de reizigers 20 meter achter de trein aan moeten lopen.
Ja maar de trein staat wel sneller aan het perron
Overigens denk ik zou ook weer niet dat Stadshagen zoveel reizigers zal trekken, dus misschien een instapzone van 25m waar de trein gegarandeerd stopt? Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, ik ben geen vervoerkundige
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld?
Op zaterdag 22 december 2018 15:49 schreef dennistd het volgende: Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan.
Een bord langs de baan zetten ("vanaf hier remmen") en machinisten vertellen hoe ze moeten remmen is niet genoeg?
Stel je toch voor dat we iets zouden kunnen maken wat de curve van de rembeweging in de gaten zou houden. Iets met een baken waar dan de trein tot stilstand zou moeten komen ofzo. Hmmm. Ga ik even over nadenken.
Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h.
Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef Salatrel het volgende: Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld?
Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn. Klantoordeel is bijzonder goed, 8.2 op Zwolle - Enschede ten opzichte van een 6.7 die NS daar toen had. punctionaliteit was de afgelopen wel een stuk minder door de herfst. De flirt kan daar lastig mee overweg. De meeste slechte week was een punctionaliteit van rond de 83% tegenover 95% normaal.
Geluk bij een ongeluk is dat de SSN 01 1075 nog in Simpelveld stond na de gestrande kersttrein Rotterdam-Maastricht van vorige week. Die rijdt vandaag namelijk de kersttrein op de miljoenenlijn:
Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn. Klantoordeel is bijzonder goed, 8.2 op Zwolle - Enschede ten opzichte van een 6.7 die NS daar toen had. punctionaliteit was de afgelopen wel een stuk minder door de herfst. De flirt kan daar lastig mee overweg. De meeste slechte week was een punctionaliteit van rond de 83% tegenover 95% normaal.
Er zijn redelijk wat ICs uitgevallen in de afgelopen weken ook. Best irritant. Toiletten in die dingen blijven dramatisch vanwege het uitblijven van correcte apparatuur om de boel leeg te pompen.
Er zijn redelijk wat ICs uitgevallen in de afgelopen weken ook. Best irritant. Toiletten in die dingen blijven dramatisch vanwege het uitblijven van correcte apparatuur om de boel leeg te pompen.
Met name als de vertragingen op de lijn blijven oplopen tussen Wierden en Zwolle, is het soms verstandig om de IC's eruit te halen. Met de sprinters blijf je alles keurig bedienen en je vertraging is dan zo verdwenen. Vaak is met 1 slag IC van Es - Zl - Es eruit, de grootste vertraging eruit van de andere treinen.
En de WC's tja, de meeste treinen werden op Zaterdag in Es geleegd, maar dat kan/mag niet meer. Dus een trein moet in Zwolle staan, maar aan beide problemen zijn ze mee bezig.
Op maandag 24 december 2018 19:47 schreef Dr_Flash het volgende: Toch blijf ik dat gedoe met inches en links en feet en rods en chains en furlongs en miles een verschikkelijk achterlijk middeleeuws relict vinden.
Ja, eens.
En om het helemaal verwarrend te maken zijn sommige eenheden in het VK nét iets meer of minder dan dezelfde eenheid in de VS. Gallons en tonnes bijvoorbeeld
En om het helemaal verwarrend te maken zijn sommige eenheden in het VK nét iets meer of minder dan dezelfde eenheid in de VS. Gallons en tonnes bijvoorbeeld
En wij rekenen makkelijk om, van N/mm² naar N/m². Ga PSI maar es omrekenen naar iets anders dat doe je niet door met tien of honderd te vermenigvuldigen.
Op maandag 24 december 2018 22:52 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja wat is best lang? Hoe lang duren die zogenaamde "minutes" en "hours" van hun dan?
Als je op de snelweg "80" ziet ga je er met je Europese hoofd vanuit dat dat een afstand in kilometers is. In Nederland rijd je dat in 45 minuten.
Maar dan komt er nog eens even 48,75 km bij, want het is 80 mijl.
Op woensdag 19 december 2018 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende: Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit. [ afbeelding ]
De opdrachtgever, IdF Mobilités, vind het belangrijk dat hun huisstijl op de voertuigen staat. De laatste lichting Franciliens voor de RER is ook in IdF-huisstijl gestoken terwijl de reeksen ervoor in SNCF-kleuren zijn.
Het is weer tijd om het jaar af te ronden. Mijn spoorjaar 2018 in 12 plaatjes. Zoals te zien is, trek ik er niet zo vaak meer op uit om treinen te fotograferen. Toch veel plezier hiermee
1. Zittau (Duitsland), 20 januari. Treinstel 642 913 van de Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) komt net binnen als stoptrein naar Cottbus. Deze trein zouden we tot Görlitz nemen in het kader van het PTA TT Nieuwjaarsrondje.
2. Zwolle, 16 februari. Een Blauwnet-FLIRT met onbekend nummer vertrekt net over de onlangs geëlectificeerde concessie HRN naar Enschede.
3. Deventer, 30 maart. Aangezien ik in maart weer eens druk was met het revalideren van wat botbreuken is er weinig terechtgekomen van treinen fotograferen. Hier zien we een Vectron met een goederentrein vanaf mijn balkon.
4. Ook Deventer, 27 april. Een maandje later was ik alweer mobiel genoeg om naar het station te wandelen. Hier zien wel Mat '54 Hondekopstel 766 doorkomen die bezig was met de Koningsdagrit voor de NVBS.
5. Aberfeldy (Schotland), 11 mei. Stoomlocje met een kar vol vaten whisky bij de stokerij van Dewars.
6. Eindhoven, 19 juni. Een ETMET-VIRM op weg naar Den Bosch en Utrecht.
7. Kesteren, 6 juli. Een Arriva-GTW komt binnen als stoptrein naar Arnhem.
8. Utrecht Centraal, 24 augustus. ICE naar Duitsland met open bek.
9. Reykjavik (IJsland), 23 september. Minør, één van de twee stoomlocjes die tussen 1913 en 1928 gebruikt zijn bij de aanleg van de haven, is na afloop achtergebleven on static display.
10. Silves (Portugal), 17 oktober. Treinstel 0464 onderweg naar Lagos.
11. Salzbergen (Duitsland), 18 november. Stoomloc 043 196-5 on display onder het bekende afdakje. Dit is de laatste stoomlocomotief die in West-Duitsland in de normale dienst actief geweest is. Pas op 26 oktober 1977 zijn ze ermee gekapt.
12. Deventer, 26 december. Loc 1765 met een Pimpel-Express naar Berlijn, hoe lang nog? Op steeds kortere termijn (O-) ) wordt op deze lijn inzet van ICx materiaal verwacht. Wie hier meer van weet: Ik hoor graag hoe het er nu mee staat
Leuk overzicht! Ik zal eens kijken of ik ook zoiets in elkaar kan draaien.
Wat betreft de pimpel: ICE4 (ICx) naar Nederland is al een tijd van de kaart. In plaats daarvan is DB bezig met een bestelling voor nieuw getrokken materieel dat ergens in 2023 zou moeten gaan rijden. Over ongeveer een jaar worden de 1700-locomotieven vervangen door geleaste Vectrons, de locwissel in Bad Bentheim blijft echter bestaan.
De serie 1700 is 26 jaar oud en er zullen wel weer revisietermijnen op hun einde lopen. In tegenstelling tot het wegverkeer mag je op het spoor niet 'nog effe blijven rijden', het spul moet tijdig gereviseerd worden en anders mag dat niet meer.
De inzet van de reeks 1700 wordt steeds kleiner: nu SNG instroomt kan DD-AR/DDM met pensioen en het spul is al verdreven uit de intercity's. De IC Berlijn blijft dan de enige treinserie waarvoor de locomotieven nodig zijn, en DB is al bezig met een project om het materieel op die serie te vervangen.
Een revisieprogramma opstarten is financieel niet interessant, de locomotieven buiten dienst stellen (en verkopen of slopen) en nieuwe locomotieven leasen voor inzet in de Pimpel is economisch gunstiger.
Ah op die fiets. In hoeverre gaan die rijtuigen verder ingezet worden bij de DB? Enkel op EC's/internationale verbindingen of ook wel binnen Duitsland zelf?
Januari - Het hoogtepunt van de maand januari was ongetwijfeld het traditionele Treinentopic Nieuwjaarsrondje. Een groep FOK!kers, een hoop treinen, en 3 dagen in januari... wat kan er nou mogelijk mis gaan? Afgezien van een winterstorm die de boel in het honderd stuurde... eigenlijk niets.
Februari - Voor mij was februari een niet zo bijzondere treinenmaand. Ik vond het wel leuk om 's avonds een hele kliek carnavallers te zien wachten op één van de laatste treinen terug naar Rotterdam.
Maart - Zo af en toe kom je tijdens het forenzen nog eens wat leuks tegen. Zoals de 4402 van Rotterdam Rail Feeding in 's-Hertogenbosch, of een Sik in de Utrechtse wijk Zuilen.
April - Op 4 april 2018 was het dan zo ver: de eerste rechtstreekse Eurostar naar Amsterdam Centraal vertrok om 8:31 uit de Britse hoofdstad. En ik zat aan boord.
Mei - In mei ben ik op vakantie gegaan. Ik heb me een week vermaakt in Engeland en Wales, waar ik heb genoten van het heerlijke weer in het Devonse Dawlish, me prima heb vermaakt in noord-Wales (al was het weer daar een stuk minder aangenaam), en een bezoek heb gebracht aan het meest oostelijke punt van het hele eiland - Lowestoft (Amsterdam ligt op 214 km afstand).
Juni - De maand juni was op treinen- en reisjesgebied niet heel bijzonder. In Breda werd er in het laatste weekend van juni gewerkt aan het spoor, vanaf het parkeerterrein op het dak kon ik daar een plaatje van schieten.
Juli - Juli betekent zomervakantie, en dus minder files op de weg. Voor mijn woon-werkverkeer heb ik daar goed gebruik van gemaakt, wat me ruim 40 minuten tijd per dag opleverde. Helaas heb ik daardoor amper in de trein gezeten, en zul je het moeten doen met een foto van een defecte bus die werd weggesleept.
Augustus - Net als in juli heb ik ook in de maand augustus vooral de auto gebruikt voor woon-werkverkeer, maar tijdens wat ritjes in m'n vrije tijd heb ik toch wel wat leuke dingen gezien: een Eurostar op de Watergraafsmeer, en een drietal Arriva FLIRT3-treinstellen kwam voor een testrit door Breda.
September - Geen bijzondere dingen gedaan deze maand, dus hierbij een foto van een nachtnet-VIRM in Breda. De foto is gemaakt vanuit mijn slaapkamer
Oktober - In oktober ben ik met Dennis en Peterselieman een dagje op pad geweest, we hebben een ritje gemaakt met de Oleftalbahn op de route Kall-Hellenthal. In Breda werd "Happy Station XXL" georganiseerd, en reed er een treintje rond.
November - November was een tamme maand. Ik heb geen trein van binnen gezien, dus jullie zullen het moeten doen met deze foto van een nieuwe winkel in station Breda. De Taco Bell is inmiddels gesloten en het franchisebedrijf is failliet.
December - Vorige week had mijn werkgever een kerstborrel georganiseerd op het kantoor in Utrecht. Tijdens de reis naar huis heb ik deze SLT op de plaat gezet in 's-Hertogenbosch.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 27-12-2018 05:33:01 ]
Ik vroeg me echt net af of die al in dienst zouden zijn. Afgelopen zomer was de verwachting dat dat per deze dienstregeling zou gebeuren, maar ik heb er niets meer over gehoord.
Kut taco bell schandvoer. Ben er vorig jaar op de eerste dag van opening in Eindhoven heen geweest. Rij van 40 minuten voor de deur. Na die dag wist iedereen dat daar niks te halen was. Het zieltogen heeft nog anderhalf jaar geduurd
Op donderdag 27 december 2018 01:59 schreef James1988 het volgende: Ik vroeg me echt net af of die al in dienst zouden zijn. Afgelopen zomer was de verwachting dat dat per deze dienstregeling zou gebeuren, maar ik heb er niets meer over gehoord.
Vanaf 31 maart rijden er twee in de dienstregeling rechtstreeks van Milaan naar Lecce en terug.
Dienstregeling staat in dit artikel en ik heb al tickets proberen te boeken.... (nog niet gelukt)
verbaast me niets, omdat je met deze bestelling ervoor kunt zorgen dat al het SGM vervangen wordt, maar ook dat DD-AR en DDM-1 naar de schroothoop gaat en DDZ niet meer de sprinterdienst in hoeft. Bovendien vervang je ICM in sprinterdiensten en verliest het SLT door de inbouw van toiletten zitplaatsen. Dat moet je opvangen.
Daarnaast zal het ook een politieke zet zijn omdat de Arriva's van deze wereld de politiek rijp proberen te maken om de regionale sprinterdiensten op bijvoorbeeld Zwolle-Groningen/Leeuwarden los te weken bij de NS. De NS wil dat voorkomen.
Daarnaast zal het ook een politieke zet zijn omdat de Arriva's van deze wereld de politiek rijp proberen te maken om de regionale sprinterdiensten op bijvoorbeeld Zwolle-Groningen/Leeuwarden los te weken bij de NS. De NS wil dat voorkomen.
Komend jaar komt op die trajecten een bord in de tuin toch? (En ik meen ook Apeldoorn - Almelo/Enschede en nog een lijntje?)
Wordt daarna de bestelling geannuleerd?
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaan
Toen NS daar reed ging het daar niet slechter geloof ik, dus ging dat even prima (?).
Inchecken is van Enschede tot Wierden wel een stuk lastiger geworden (volgens reizigers); Laatst reed er een verdwaalde SLT op het lijntje Apeldoorn - Almelo. Nagenoeg iedereen was ingecheckt bij blauwnet, want "het is toch een blauwe trein?!"
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
ICM is ook hoofdzakelijk blauw, intercity ook maar blauwnet maken dan .
Of; arriva is in Nijmegen blauw, in Arnhem/Zutphen rood, en in Zwolle is het weer blauw, maar dan opeens ook gelijk blauwnet. In Zwolle check je voor Arriva in bij blauwnet, maar in die andere steden moet je wel bij arriva zijn.
*Ik zeg niet dat het aan arriva ligt, maar waarom niet gewoon 1 check in/1 check out en laat de vervoerders het uitzoeken. Ik meen dat die discussie hier al vaker is gevoerd (en nog vaker), maar het is voor de sporadische reiziger een stuk moeilijker geworden.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op donderdag 27 december 2018 13:34 schreef ReisT het volgende: Daarom wil de provincie dus graag dat Apeldoorn-Almelo-Enschede ook blauwnet wordt. Dan kan dat niet meer misgaan.
Lijkt me wel handig, op dat soort plekken wil je gewoon de voordelen van een regionale vervoerder, minder marges in de rijtijden, geen HC en krappere seinopvolging.
op de rest van het HRN zou je over een vijf jaar ook wel overstag kunnen als op de sprintertrajecten overal gelijkvloerse instap is. Dan zou je de vertrekprocedure kunnen versnellen.
Ik zie geen van die dingen bij de vervoerders die het al zonder HC doen.
Bij de NS ga je waarschijnlijk veel weerstand krijgen als je van model gaat wisselen.
De treinlengte is bij de NS vaak wat langer dan bij de regionalen. Daarnaast weet je bij de NS vaak niet wat je voorgeschoteld krijgt. Dat verschilt vaak per dag en per werkblad. Daar moet je meer eenheid in scheppen. Bij de regionalen zie je dat forenzen al precies weten wat er qua lengte aangereden komt.
Bij de NS ga je waarschijnlijk veel weerstand krijgen als je van model gaat wisselen.
De treinlengte is bij de NS vaak wat langer dan bij de regionalen. Daarnaast weet je bij de NS vaak niet wat je voorgeschoteld krijgt. Dat verschilt vaak per dag en per werkblad. Daar moet je meer eenheid in scheppen. Bij de regionalen zie je dat forenzen al precies weten wat er qua lengte aangereden komt.
en die lengte bij regionalen is vaak omdat er gewoon niets anders is, of gewoon simpelweg niet past
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op Somda wordt er nu gekibbeld over de nummertjes, want er zijn straks 118 SNG-drietjes en dat past niet allemaal meer in de nummerreeks 2300.
Het is een flinke vloot, in totaal zijn er straks 706 bakken SNG (68(3)+50(4)+50(3)+38(4)). Daarmee is de serie groter dan SLT (648 bakken), maar kleiner dan VIRM (872 bakken).
Schande. Ik stel voor dat we dan dubbele nummers gaan gebruiken. Kunnen we lachen. "IK HEB DE 2399 GEZIEN IN LUTJEBROEK" "EG NIE, DIE REED IN SCHUBBEKUTTEVEEN!!!!111one"
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van
Akkoord, vandaar mijn vraagteken Doet die sneltrein vast ook iets op uit
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van
Op de toiletten na is het enorm verbeterd inderdaad. De IC is een dusdanig nuttige toevoeging dat ik vaak een heel uur langer op kantoor blijf als ik 'm net mis (of een uur langer thuis werk 's ochtends als ik 8:05 mis om de deur uit te gaan). Treinen lijken ook drukker en ik geloof dat er al ergens gerept werd van 30% meer reizigers, dat was iemand hier recentelijk? Nu nog ieder half uur zo'n IC....
Op donderdag 27 december 2018 20:16 schreef James1988 het volgende: Keolis noemt 55.000 reizigers per dag, en er zijn inmiddels parkeerproblemen in Heino en Raalte.
Hangt er vanaf hoe je telt en welke statistieken je met elkaar vergelijkt. Je weet niet waar die 55K vandaan komt toch? Retourtjes? Enkele reizen? Gemiddelde aantal cicos?
Alle rijtuigen zijn nu ook van Ile de France Mobilität.. Ratp voert uit.
Bij mij in de Buurt is bijvoorbeeld de naam van het netwerk volledig verdwenen (Pep's). Het is nu allemaal babyblauw met IdF-M en hier en daar een logo van Transdev of Keolis en de onderaannemer...
Tja, de lobby van de luchtvaart is blijkbaar sterker. En niet de vergeten dat de (semi) overheidsbedrijven Schiphol en KLM hier natuurlijk op gaan verliezen, terwijl het staatsspoorbedrijf er maar beperkt op verdiend.