abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 1 mei 2017 @ 11:42:44 #1
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170604126


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 11:44:43 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170604171
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:41 schreef Rauw. het volgende:
Het voelt ook gewoon onnatuurlijk om een "lichter" gewicht te tillen om sterk te worden imo.

Maar zolang sterkere mensen zeggen dat dat zo is, dan is dat zo. :@
Misschien ooit, als ik groot en sterk ben, kan ik daar wat zinnigs over zeggen.
Door het crossfit gebeuren erbij train ik best veel op licht gewicht. En toch word ik sterker, dus idd, het werkt wel.
Maar als je gewend bent grotendeels op je max te werken, is dat natuurlijk wel enorm omswitchen mentaal gezien.
  maandag 1 mei 2017 @ 11:46:12 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170604214
Om te filmpjes gehalte weer even iets op te krikken, hierbij m'n 80kilo backsquat (die goed ging :+ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 mei 2017 @ 11:48:35 #4
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170604256
Tijdje terug overgestapt op incline bench omdat datvweg vriendelijker voor mijn schouders voelt. Maar waar ik normaal nooit met gewone bench spierpijn in mijn triceps had,mheb ik dat nu echt elke keer


En mbt 'lichter' trainen, ik heb het al vaker geschreven, de beste fysieker bij mijn sportschool trainen altijd relatief laag gewicht. Zal dus wel z'n nut hebben.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 1 mei 2017 @ 11:52:41 #5
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170604326
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:48 schreef stinkie het volgende:
Tijdje terug overgestapt op incline bench omdat datvweg vriendelijker voor mijn schouders voelt. Maar waar ik normaal nooit met gewone bench spierpijn in mijn triceps had,mheb ik dat nu echt elke keer


En mbt 'lichter' trainen, ik heb het al vaker geschreven, de beste fysieker bij mijn sportschool trainen altijd relatief laag gewicht. Zal dus wel z'n nut hebben.

Trainen die gasten niet gewoon op onderhoud dan
  maandag 1 mei 2017 @ 11:55:49 #6
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170604393
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:52 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Trainen die gasten niet gewoon op onderhoud dan
ik zie een aantal nog steeds groeien.

Degene van weinig weet dat ie ook echt zwaar trained gaat wel 2 keer per dag. Zwaar afwisselen met herhalingen. Hoewel ik hem ook 215kg DL met 10'reps zie doen :o
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 1 mei 2017 @ 11:59:52 #7
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170604476
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Door het crossfit gebeuren erbij train ik best veel op licht gewicht. En toch word ik sterker, dus idd, het werkt wel.
Maar als je gewend bent grotendeels op je max te werken, is dat natuurlijk wel enorm omswitchen mentaal gezien.
Toch 1RM je behoorlijk vaak volgens mij, iets wat ik eigenlijk nooit doe of gedaan heb (ook niet bij Crossfit).

Moet zeggen dat ik na een aantal weken wat meer krachttraining doen de bezwaren van veel lifters jegens CrossFit wel begin te snappen, niet dat ik denk dat CrossFit eng en gevaarlijk is. Maar het is zoveel anders (vrijer,ongestructuureerder) dan "krachttraining" waardoor er een flinke ruimte is voor error, overtraining of te licht trainen. Ik leer eigenlijk elke dag wel iets bij nu over dingen die ik al 2 jaar deed.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170604497
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:46 schreef Cue_ het volgende:
Om te filmpjes gehalte weer even iets op te krikken, hierbij m'n 80kilo backsquat (die goed ging :+ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat dat de eerste keer niet gelukt is. Wat heb je toen gedaan? De stang laten vallen?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 1 mei 2017 @ 12:02:13 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170604562
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Er staat dat de eerste keer niet gelukt is. Wat heb je toen gedaan? De stang laten vallen?
Yup.
Zoals je ziet zat ik hier ook redelijk op een dood punt, maar kwam er doorheen.
Bij de eerste poging niet en heb hem toen laten vallen (en zelf naar voren gedoken :+ )
  maandag 1 mei 2017 @ 12:06:45 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170604684
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:59 schreef Rauw. het volgende:

Toch 1RM je behoorlijk vaak volgens mij, iets wat ik eigenlijk nooit doe of gedaan heb (ook niet bij Crossfit).

Moet zeggen dat ik na een aantal weken wat meer krachttraining doen de bezwaren van veel lifters jegens CrossFit wel begin te snappen, niet dat ik denk dat CrossFit eng en gevaarlijk is. Maar het is zoveel anders (vrijer,ongestructuureerder) dan "krachttraining" waardoor er een flinke ruimte is voor error, overtraining of te licht trainen. Ik leer eigenlijk elke dag wel iets bij nu over dingen die ik al 2 jaar deed.
Dat is het voordeel van niet officeel Crossfitter zijn ;) Aangezien ze dat idd bij crossfit zeer zelden doen (van wat ik zie)

Alles valt of staat met techniek en weten wat je lichaam aankan. Zonder de juiste begeleiding / les of hoe je het ook leert, zal het bij beide goed verkeerd kunnen gaan.

Denk dat bij Crossfit het vooral zit in het snelle wisselen tussen de oefeningen en minder vaak dezelfde oefeningen (Waardoor de techniek wat wegzakt).
Al zal hier ook wel aandacht voor zijn bij een goede box denk ik zo.
  maandag 1 mei 2017 @ 12:08:02 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170604718
Daarover trouwens een vraagje. Hoevaak 1 RMen mensen hier eigenlijk?
Te vaak heeft geen zin, want geen voortgang, maar af en toe wil je het wel gewoon eens weten.
Natuurlijk verschilt het mbt je trainingsprogramma of je het maandelijks / half jaarlijks zin heeft.

Maar hoe vaak doen jullie het en waarom wel / niet enzo?
pi_170604907
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:08 schreef Cue_ het volgende:
Daarover trouwens een vraagje. Hoevaak 1 RMen mensen hier eigenlijk?
Te vaak heeft geen zin, want geen voortgang, maar af en toe wil je het wel gewoon eens weten.
Natuurlijk verschilt het mbt je trainingsprogramma of je het maandelijks / half jaarlijks zin heeft.

Maar hoe vaak doen jullie het en waarom wel / niet enzo?
Met BP doe ik het 7 keer per maand, dat is iedere keer dat ik bench. Met squatten doe ik het bijna nooit en zijn 3reps de maximum, na 3 opbouw sets van 10 reps gedaan te hebben. Met DL 1keer in de 2 weken, het verschilt enorm, omdat ik de ene keer sumo doe en de volgende keer daarop regular.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 1 mei 2017 @ 12:18:04 #13
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170604981
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van niet officeel Crossfitter zijn ;) Aangezien ze dat idd bij crossfit zeer zelden doen (van wat ik zie)

Alles valt of staat met techniek en weten wat je lichaam aankan. Zonder de juiste begeleiding / les of hoe je het ook leert, zal het bij beide goed verkeerd kunnen gaan.

Denk dat bij Crossfit het vooral zit in het snelle wisselen tussen de oefeningen en minder vaak dezelfde oefeningen (Waardoor de techniek wat wegzakt).
Al zal hier ook wel aandacht voor zijn bij een goede box denk ik zo.
Ik weet niet of het een na of voordeel is, ik ben eigenlijk nog niet van plan ergens in de toekomst een 1RM te doen, progressie zie ik ook in trainingsets die zwaarder worden natuurlijk.

Ik denk zelf dat het gebrek aan structuur een zwakte + een sterk punt is van CrossFit, zwakte omdat breed trainen, sterk omdat nooit saai. Maar we gaan het de komende maanden zien/ervaren wat normale krachttraining mij meer brengt dan CrossFit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 12:25:26 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170605156
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:18 schreef Rauw. het volgende:
Ik weet niet of het een na of voordeel is, ik ben eigenlijk nog niet van plan ergens in de toekomst een 1RM te doen, progressie zie ik ook in trainingsets die zwaarder worden natuurlijk.

Ik denk zelf dat het gebrek aan structuur een zwakte + een sterk punt is van CrossFit, zwakte omdat breed trainen, sterk omdat nooit saai. Maar we gaan het de komende maanden zien/ervaren wat normale krachttraining mij meer brengt dan CrossFit.
Bedoel meer, dat ik hierdoor anders kan trainen dan een standaard crossfitter. Dus meer kracht of juist niet.

Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!
Ik merk tegenwoordig vooral dat ik best kan balen als er geen krachtelement in een trainingssessie zit. En dat ik nu bepaalde lifts niet mag doen ivm schouders.
Dat vond ik eerder minder erg.
pi_170605314
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:08 schreef Cue_ het volgende:
Daarover trouwens een vraagje. Hoevaak 1 RMen mensen hier eigenlijk?
Te vaak heeft geen zin, want geen voortgang, maar af en toe wil je het wel gewoon eens weten.
Natuurlijk verschilt het mbt je trainingsprogramma of je het maandelijks / half jaarlijks zin heeft.

Maar hoe vaak doen jullie het en waarom wel / niet enzo?
Hangt ervan af. Vroegah om de week wel, maar dan kom je jezelf uiteindelijk wel tegen. Ik doe nu rustig aan met 531+5x5 en assists, m'n dieet goed krijgen en dan binnenkort waarschijnlijk weer een tijdje vol gas. Wilde in maart mee doen met een powerlift meet, maar is het net niet geworden vanwege kracht burn-out, ik weet nu wel beter voor de volgende keer.

Heb ook niet meer echt het idee dat ik moet 1RM'en om sterker te worden, setjes van 3-6 dragen ook veel bij aan kracht merk ik.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:13:25 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170606341
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:30 schreef Faeroer het volgende:
Heb ook niet meer echt het idee dat ik moet 1RM'en om sterker te worden, setjes van 3-6 dragen ook veel bij aan kracht merk ik
Voor mijn idee is het vooral omdat het leuk is om te weten / of je vooruitgang hebt. Niet perse dat je er ook echt zelf sterker van wordt.
Maar als je hem regelmatig doet misschien wel weer.

Balen van je kracht burn-out. Je moet wel een beetje uitkijken met jezelf :)
pi_170606366
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:08 schreef Cue_ het volgende:
Daarover trouwens een vraagje. Hoevaak 1 RMen mensen hier eigenlijk?
Te vaak heeft geen zin, want geen voortgang, maar af en toe wil je het wel gewoon eens weten.
Natuurlijk verschilt het mbt je trainingsprogramma of je het maandelijks / half jaarlijks zin heeft.

Maar hoe vaak doen jullie het en waarom wel / niet enzo?
Nog nooit gedaan, maar gezien mijn doelen is dat ook niet zo zeer relevant
  maandag 1 mei 2017 @ 13:22:46 #18
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170606524
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:48 schreef stinkie het volgende:
Tijdje terug overgestapt op incline bench omdat datvweg vriendelijker voor mijn schouders voelt. Maar waar ik normaal nooit met gewone bench spierpijn in mijn triceps had,mheb ik dat nu echt elke keer

En mbt 'lichter' trainen, ik heb het al vaker geschreven, de beste fysieker bij mijn sportschool trainen altijd relatief laag gewicht. Zal dus wel z'n nut hebben.
Je hebt het waarschijnlijk over bodybuilding. In bb kan je laag als 30% gaan, met genoeg volume is dat nog steeds genoeg om genoeg stimulus te krijgen om te groeien.

In powerlifting is 50 - 60% deload, 60 - 70% licht, 70- 85 medium, 85 - 95 heavy, 100% max attempt. Je houdt op 85 - 90% trainen niet zo lang vol. Dit omdat je op een gegeven moment je CNS overload waardoor je simpelweg kracht verliest en je kans op blessures enorm omhoog gaat.
pi_170606536
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:46 schreef Cue_ het volgende:
Om te filmpjes gehalte weer even iets op te krikken, hierbij m'n 80kilo backsquat (die goed ging :+ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel nice! Dat je dat trouwens durft, een 1RM zonder iets dat je kan opvangen als je faalt (bijv zekering in een squatrek). Ik zou dat echt niet durven (zonder spotter). :@ :@
Maar zoals ik zei doe ik gelukkig geen 1RMs. Je kan natuurlijk ook falen bij 5x5 wat ik doe maar nog nooit gedaan en gelukkig valt het rekt mij dan op zo nodig. Ik ga iig woensdag 5x5 90kg BS proberen
  maandag 1 mei 2017 @ 13:24:35 #20
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170606567
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Voor mijn idee is het vooral omdat het leuk is om te weten / of je vooruitgang hebt. Niet perse dat je er ook echt zelf sterker van wordt.
Maar als je hem regelmatig doet misschien wel weer.

Balen van je kracht burn-out. Je moet wel een beetje uitkijken met jezelf :)
Vooruitgang is natuurlijk te meten op meerdere fronten. Zelfs in training.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 13:25:49 #21
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170606599
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:08 schreef Cue_ het volgende:
Daarover trouwens een vraagje. Hoevaak 1 RMen mensen hier eigenlijk?
Te vaak heeft geen zin, want geen voortgang, maar af en toe wil je het wel gewoon eens weten.
Natuurlijk verschilt het mbt je trainingsprogramma of je het maandelijks / half jaarlijks zin heeft.

Maar hoe vaak doen jullie het en waarom wel / niet enzo?
Op het moment 1x in de 3 maanden. Voor de rest train ik maximaal op 95%, 1x per maand afgewisseld met 70 tot 85%.

Omdat Andy me zegt zo te teainen. :P maar het eerkt heel goed.
  maandag 1 mei 2017 @ 13:26:31 #22
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170606615
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:23 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Heel nice! Dat je dat trouwens durft, een 1RM zonder iets dat je kan opvangen als je faalt (bijv zekering in een squatrek). Ik zou dat echt niet durven (zonder spotter). :@ :@
Maar zoals ik zei doe ik gelukkig geen 1RMs. Je kan natuurlijk ook falen bij 5x5 wat ik doe maar nog nooit gedaan en gelukkig valt het rekt mij dan op zo nodig. Ik ga iig woensdag 5x5 90kg BS proberen
Uit een backsquat bailen is niet zo moeilijk hoor, dat doen de meeste mensen instinctief al goed.

Moet dan weer wel zeggen dat ik wel blij ben met m'n safetyspotters op m'n thuisrek.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 13:27:16 #23
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170606633
Je 1RM is in powerlifting wel belangrijk om te weten, anders kan je je 70% bv niet berekenen en maak je of geen progressie of je traint te zwaar.
pi_170606649
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:26 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Uit een backsquat bailen is niet zo moeilijk hoor, dat doen de meeste mensen instinctief al goed.

Moet dan weer wel zeggen dat ik wel blij ben met m'n safetyspotters op m'n thuisrek.
Ooh ik weet niet, wil het niet eens proberen. Maar idd dat is toch fijner
pi_170606671
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Voor mijn idee is het vooral omdat het leuk is om te weten / of je vooruitgang hebt. Niet perse dat je er ook echt zelf sterker van wordt.
Maar als je hem regelmatig doet misschien wel weer.

Balen van je kracht burn-out. Je moet wel een beetje uitkijken met jezelf :)
Klopt, 1RM verbeteren is heel leuk, maar het breekt je op den duur wel op. Die deload die er in veel programma's in zit, is er niet voor niets. _O-
  maandag 1 mei 2017 @ 13:42:46 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170607031
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:23 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Heel nice! Dat je dat trouwens durft, een 1RM zonder iets dat je kan opvangen als je faalt (bijv zekering in een squatrek). Ik zou dat echt niet durven (zonder spotter). :@ :@
Maar zoals ik zei doe ik gelukkig geen 1RMs. Je kan natuurlijk ook falen bij 5x5 wat ik doe maar nog nooit gedaan en gelukkig valt het rekt mij dan op zo nodig. Ik ga iig woensdag 5x5 90kg BS proberen
We hebben het wel eens geoefend, zodat je weet hoe het voelt. En het is zoals iemand anders al zei een redelijk instictieve beweging. De bar kan enkel naar achter en jij naar voren. Zal eens kijken of ik dat filmpje ook kan delen.

Meestal heb ik m'n trainer achter me staan en helpt hij me omhoog als het echt niet meer gaat. Wel een fijn gevoel.
Met dat rek is denk ik dat je gewoon verder zakt dan squat en hij daarop beland?
  maandag 1 mei 2017 @ 13:42:55 #27
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170607038
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:27 schreef Snakey het volgende:
Je 1RM is in powerlifting wel belangrijk om te weten, anders kan je je 70% bv niet berekenen en maak je of geen progressie of je traint te zwaar.
Voor het begin wel handig ja. Maar is tussendoor met regelmaat herkalibreren belangrijk?
Gezien gewoon aangeraden wordt om 1 of 2 cycles terug te gaan als je een plateau te hebt bereikt als ik alles goed begrepen heb wat ik gelezen heb over mijn programma (5/3/1)?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170607492
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:42 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Voor het begin wel handig ja. Maar is tussendoor met regelmaat herkalibreren belangrijk?
Gezien gewoon aangeraden wordt om 1 of 2 cycles terug te gaan als je een plateau te hebt bereikt als ik alles goed begrepen heb wat ik gelezen heb over mijn programma (5/3/1)?
Als jij bij een AMRAP ineens rare getallen gaat neerzetten kan het handig zijn dat je het even opnieuw bekijkt. :P
  maandag 1 mei 2017 @ 14:17:08 #29
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170608031
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:57 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Als jij bij een AMRAP ineens rare getallen gaat neerzetten kan het handig zijn dat je het even opnieuw bekijkt. :P
Ik doe geen AMRAPs meer, hooguit EMOMs.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 14:20:56 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170608128
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:23 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Heel nice! Dat je dat trouwens durft, een 1RM zonder iets dat je kan opvangen als je faalt (bijv zekering in een squatrek). Ik zou dat echt niet durven (zonder spotter). :@ :@
Geen idee of dit werkt, maar we zullen zien :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170609315
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

We hebben het wel eens geoefend, zodat je weet hoe het voelt. En het is zoals iemand anders al zei een redelijk instictieve beweging. De bar kan enkel naar achter en jij naar voren. Zal eens kijken of ik dat filmpje ook kan delen.

Meestal heb ik m'n trainer achter me staan en helpt hij me omhoog als het echt niet meer gaat. Wel een fijn gevoel.
Met dat rek is denk ik dat je gewoon verder zakt dan squat en hij daarop beland?
Ja idd, als je niet meer omhoog kan in je laagste punt laat je het gewicht gewoon 'vallen' en komt ie op het rek en kan jij gewoon 'ontsnappen'.
pi_170609353
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee of dit werkt, maar we zullen zien :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ziet er vrij gecontroleerd uit inderdaad. Dan stel ik me een beetje aan :P
  maandag 1 mei 2017 @ 15:43:18 #33
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170609993
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:42 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Voor het begin wel handig ja. Maar is tussendoor met regelmaat herkalibreren belangrijk?
Gezien gewoon aangeraden wordt om 1 of 2 cycles terug te gaan als je een plateau te hebt bereikt als ik alles goed begrepen heb wat ik gelezen heb over mijn programma (5/3/1)?
Er is meer (veel meer) dan 531 uiteraard. Hoe goed 531 ook werkt, het is nog steeds een lineair progresdie programma en dat kan je niet voor altijd blijven doen.

Je 1RM weten voor 531 is in principe alleen in het begin handig inderdaad. Voor de rest brei je op basis daarvan door en maak je progressie, tot ook dat stopt. Nou is 531 zo gemaakt, met de vierde week een deload, dat je het behoorlijk lang kan volhouden.

Anyway, als je competief powerlift wil je tussendoor weten waar je staat en wat je waard bent in competitie. Daarvoor doe je 1x in de zoveel tijd max attempts, die je dan ook weer kan gebruiken voor je percentage berekeningen.
  maandag 1 mei 2017 @ 16:00:22 #34
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170610370
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:26 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Uit een backsquat bailen is niet zo moeilijk hoor, dat doen de meeste mensen instinctief al goed.

Moet dan weer wel zeggen dat ik wel blij ben met m'n safetyspotters op m'n thuisrek.
Safety spotters zijn wel belangrijk. Ik zie genoeg lifters recht naar beneden gaan zonder dat de kans hebben de bar van zich af te gooien.
pi_170610444
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 17:42 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dankjewel O+ doet me goed. Span hierop m'n buikspieren ook wel wat aan natuurlijk maar dat mag de pret niet drukken :P
Ik wil cutten tot een procentje of 12 en dan cleanbulken. Maar goed, die 12 duurt nog wel een maandje of twee :)
Hoe is het nu met de cut een maand verder?
pi_170610486
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:04 schreef Atemno het volgende:

[..]

Hoe is het nu met de cut een maand verder?
Niet verbeterd. Ook niet echt veel achteruitgegaan, maar beetje klotenieuws gehad de afgelopen tijd waardoor ik niet helemaal fully dedicated ben. Komt wel weer goed hopelijk :Y thanks for asking.
pi_170610511
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Niet verbeterd. Ook niet echt veel achteruitgegaan, maar beetje klotenieuws gehad de afgelopen tijd waardoor ik niet helemaal fully dedicated ben. Komt wel weer goed hopelijk :Y thanks for asking.
Blijf gefocust. Drie keer per week trainen en voor de rest op je voeding letten hoeft je niet te belemmeren, ook al is het leven soms moeilijk. Sterkte!
pi_170610535
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:07 schreef Atemno het volgende:

[..]

Blijf gefocust. Drie keer per week trainen en voor de rest op je voeding letten hoeft je niet te belemmeren, ook al is het leven soms moeilijk. Sterkte!
Ik weet 't. Thanks voor de schop onder m'n reet :Y
  maandag 1 mei 2017 @ 16:45:55 #39
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170611341
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Safety spotters zijn wel belangrijk. Ik zie genoeg lifters recht naar beneden gaan zonder dat de kans hebben de bar van zich af te gooien.
Op instinct lukt het eigenlijk altijd wel volgens mij, maar als jij het zegt.
In de regel is het natuurlijk altijd beter om een "safety" te hebben.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 16:49:11 #40
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170611430
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:00 schreef Snakey het volgende:

Safety spotters zijn wel belangrijk. Ik zie genoeg lifters recht naar beneden gaan zonder dat de kans hebben de bar van zich af te gooien.
Vind het vooral prettig bij de benchpress. Daar heb ik vaak genoeg dat ik tegen spierfalen aanzit en dan kan je zelf heel weinig meer.
  maandag 1 mei 2017 @ 16:52:02 #41
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170611486
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Er is meer (veel meer) dan 531 uiteraard. Hoe goed 531 ook werkt, het is nog steeds een lineair progresdie programma en dat kan je niet voor altijd blijven doen.

Je 1RM weten voor 531 is in principe alleen in het begin handig inderdaad. Voor de rest brei je op basis daarvan door en maak je progressie, tot ook dat stopt. Nou is 531 zo gemaakt, met de vierde week een deload, dat je het behoorlijk lang kan volhouden.

Anyway, als je competief powerlift wil je tussendoor weten waar je staat en wat je waard bent in competitie. Daarvoor doe je 1x in de zoveel tijd max attempts, die je dan ook weer kan gebruiken voor je percentage berekeningen.
Ik powerlift in eerste instantie als aanvulling op m'n sport natuurlijk, zolang er progressie in zit blijf ik dit volhouden. Volgens mij ben ik nog lang niet op een punt aangekomen waar ik gepersonaliseerd bezig moet zijn.
Eerst maar een aantal cycles van dit, sterk worden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 16:53:06 #42
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170611509
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:49 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vind het vooral prettig bij de benchpress. Daar heb ik vaak genoeg dat ik tegen spierfalen aanzit en dan kan je zelf heel weinig meer.
Geen klemmen op je bar, dan schuif je het gewicht er zo vanaf. (niet op je strot leggen uiteraard)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 17:01:07 #43
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170611686
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:53 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Geen klemmen op je bar, dan schuif je het gewicht er zo vanaf. (niet op je strot leggen uiteraard)
Owja klopt, dat zei hij idd. Maar toch geen fijn idee :P
  maandag 1 mei 2017 @ 17:52:09 #44
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170612966
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:45 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Op instinct lukt het eigenlijk altijd wel volgens mij, maar als jij het zegt.
In de regel is het natuurlijk altijd beter om een "safety" te hebben.
Dit bedoel ik. Op het moment dat hij met een redelijk gewicht 'in the hole' zit gooi je die bar echt niet zomaar even achter je. Hij kwam trouwens nog goed weg, je kan ook opgevouwen onder de bar op de grond blijven liggen.

pi_170612998
Met een low bar squat gaat dat makkelijker denk ik.
  maandag 1 mei 2017 @ 17:58:13 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170613083
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:53 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Geen klemmen op je bar, dan schuif je het gewicht er zo vanaf. (niet op je strot leggen uiteraard)
Safeties én geen klemmen....

pi_170613201
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Safeties én geen klemmen....

160kg op je strot :X
pi_170613242
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Safeties én geen klemmen....

damn
Feyenoord Rotterdam
  maandag 1 mei 2017 @ 18:08:50 #49
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170613365
Dit zijn zo geen filmpjes die ik wil zien :X

Droomde trouwens vannacht dat ik ging deadliften.
Ben benieuwd of we dit ook gaan doen :+
(Al weet de trainer er vanaf, maar ook aangegeven dat t geen hint was)
  maandag 1 mei 2017 @ 18:13:03 #50
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170613487
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:52 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dit bedoel ik. Op het moment dat hij met een redelijk gewicht 'in the hole' zit gooi je die bar echt niet zomaar even achter je. Hij kwam trouwens nog goed weg, je kan ook opgevouwen onder de bar op de grond blijven liggen.

Ik zie het nog steeds goed gaan. Zoals je ziet weet hij alsnog z'n zwaartepunt iets naar achter te verplaatsen waardoor de bar achter hem terecht komt. Het zal natuurlijk gaan om die ene keer op de tienduizend dat het niet goed gaat, maar daarvoor bidden we toch netjes elke avond? ;)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 18:13:38 #51
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170613500
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Safeties én geen klemmen....

Nasty _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170613970
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:03 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

160kg op je strot :X
Schiet die bar nou achter die safety? :?
pi_170614041
quote:
15s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:29 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Schiet die bar nou achter die safety? :?
Yep, zou ook nooit op zo'n slechte bench bankdrukken. _O-
pi_170614100
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:32 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Yep, zou ook nooit op zo'n slechte bench bankdrukken. _O-
Je verzint het niet
  maandag 1 mei 2017 @ 19:02:17 #55
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170614789
Ik bench als er niemand is, of in ieder geval niemand die ik achter me wil hebben als spotter, ook 135 in mn eentje, zonder safeties.. Wat zo'n 95% van mn kunnen is.

Maar wat ik bedoel te zeggen dat je niet op een bar van je rug gooien of zonder klemmen benchen kan vertrouwen. Als die bar gaat istie bij je, voor je met je ogen kan knipperen, of als om wat voor reden dan ook een squat niet lukt en je zit al te diep waar al je spieren bijna tot het uiterste gerekt zijn waardoor je nooit van zijn lang zal je leven omhoog kan komen, je jezelf flink kan bezeren.
  maandag 1 mei 2017 @ 20:03:44 #56
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170616430
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:02 schreef Snakey het volgende:
Ik bench als er niemand is, of in ieder geval niemand die ik achter me wil hebben als spotter, ook 135 in mn eentje, zonder safeties.. Wat zo'n 95% van mn kunnen is.

Maar wat ik bedoel te zeggen dat je niet op een bar van je rug gooien of zonder klemmen benchen kan vertrouwen. Als die bar gaat istie bij je, voor je met je ogen kan knipperen, of als om wat voor reden dan ook een squat niet lukt en je zit al te diep waar al je spieren bijna tot het uiterste gerekt zijn waardoor je nooit van zijn lang zal je leven omhoog kan komen, je jezelf flink kan bezeren.
Ik snap precies wat je bedoelt hoor, aan het einde van de dag kun je alles volgens het boekje doen en je nek breken op een uitstekende stoeptegel.

Beter je gezonde verstand blijven gebruiken en bij alles wat je doet met 100% achter staan, en met 100% commitment uitvoeren. Angst is de slechtste raadgever.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 21:11:22 #57
18653 crew  D.
pi_170618931
even weer een (tweemaandelijkse :P) update

4 maanden onderweg nu.
Een maand terug wilde ik beginnen met bulken, maar dat bleek na een paar dagen wegen en noteren toch een hoop gedoe, dus het is nu 'ietsje meer eten' geworden :P
Afgelopen maand 2kg aangekomen, (de eerste 3 maanden niets, enkel spier erbij een vet eraf) dus hopelijk zet dit zich door. Nu op 94kg.
Ook weer een beetje gegroeid, en weer wat sterker geworden.
Had kennelijk iets teveel hooi op mijn vork genomen, dus en door een pijntje heen getraind, wat volgens de fysiotherapeut een beginnende tennisarm is. Nu dus een aantal oefeningen die ik links laat liggen tot het pijntje helemaal weg is.

En nog een fotootje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170621646
Al goede spiermassa voor 4 maanden.

Persoonlijk net de 87kg aangetikt, toch nog even doorgegaan met mijn bulk. Denk dat ik over twee weken begin met een kleine cut voor de zomer. Wil er misschien 2-3% vanaf hebben. Zit nu denk ik op 11-12%, ter indicatie: abs en lower ab veins zijn ondanks een bulk van 5 maanden nog enigszins zichtbaar.
Als mijn cut resultaat toont post ik ook wel weer een pic.
  maandag 1 mei 2017 @ 22:37:39 #59
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_170621994
Waarom voel ik me zwak en futloos na een kom griekse yoghurt met muesli? Dat at ik eerst dagelijks en toen was ik steeds futloos, wat ik niet snapte. Na 2 maanden eet ik weer 1 keer zo'n kom en gelijk zwakjes. :?

Aan de ene kant weet ik nu wel waardoor ik me gedurende die eerste maanden bulken steeds zo slap voelde. Nu nog een vervanger vinden voor die makkelijke 1400 kcal. :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_170622752
Als ik 1400 kcal aan yoghurt en muesli in een keer weg zou werken zou ik me ook futloos voelen. Na een dergelijke grote maaltijd kak je gewoon in. Eet het eens in twee kleine porties en kijk of het dan nog steeds hetzelfde is.
pi_170623291
Bezig met een cut @~2300 kcal/dag op 84kg. Ik volg een PPL schema met 5 keer trainen en daar bovenop 2 keer/week 30-45 min cardio.

Maar man, wat heb ik vaak gewoon echt honger. Enige tips? Wat vult voor jullie écht goed? Lees bij de recensies van veel 'gezonde' muesli/proteïne bars dat mensen vinden dat die echt goed vullen als tussendoortje met 2/300 kcal. Is dat het proberen waard? Ben niet echt een persoon die doorgaans bij het ontbijt met 3,4 of 5 eieren met brood vol zit.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_170626407
quote:
99s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:31 schreef Nelvalhil het volgende:
Bezig met een cut @~2300 kcal/dag op 84kg. Ik volg een PPL schema met 5 keer trainen en daar bovenop 2 keer/week 30-45 min cardio.

Maar man, wat heb ik vaak gewoon echt honger. Enige tips? Wat vult voor jullie écht goed? Lees bij de recensies van veel 'gezonde' muesli/proteïne bars dat mensen vinden dat die echt goed vullen als tussendoortje met 2/300 kcal. Is dat het proberen waard? Ben niet echt een persoon die doorgaans bij het ontbijt met 3,4 of 5 eieren met brood vol zit.
Meer water drinken en maaltijden proberen wat te spreiden, suiker kcals vermijden en meer gaan voor volkoren dingen. Veel groente aan je maaltijden toevoegen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 10:34:12 #63
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170627778
quote:
99s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:31 schreef Nelvalhil het volgende:
Bezig met een cut @~2300 kcal/dag op 84kg. Ik volg een PPL schema met 5 keer trainen en daar bovenop 2 keer/week 30-45 min cardio.

Maar man, wat heb ik vaak gewoon echt honger. Enige tips? Wat vult voor jullie écht goed? Lees bij de recensies van veel 'gezonde' muesli/proteïne bars dat mensen vinden dat die echt goed vullen als tussendoortje met 2/300 kcal. Is dat het proberen waard? Ben niet echt een persoon die doorgaans bij het ontbijt met 3,4 of 5 eieren met brood vol zit.
Voor wat je doet zijn je kcals erg laag?
pi_170628062
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Voor wat je doet zijn je kcals erg laag?
Ik denk dat het eigenlijk wel meevalt. Buiten het sporten in de sportschool en het hardlopen ben ik helemaal niet actief. Ik hoef niet te fietsen of lopen naar m'n werk of school, en zit de hele dag.

Verder heb ik af en wat cheatmeals in het weekend, dus dan compenseert dat weer.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_170634189
quote:
99s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:31 schreef Nelvalhil het volgende:
Bezig met een cut @~2300 kcal/dag op 84kg. Ik volg een PPL schema met 5 keer trainen en daar bovenop 2 keer/week 30-45 min cardio.

Maar man, wat heb ik vaak gewoon echt honger. Enige tips? Wat vult voor jullie écht goed? Lees bij de recensies van veel 'gezonde' muesli/proteïne bars dat mensen vinden dat die echt goed vullen als tussendoortje met 2/300 kcal. Is dat het proberen waard? Ben niet echt een persoon die doorgaans bij het ontbijt met 3,4 of 5 eieren met brood vol zit.
Eet je je cardio er wel weer bij?? Zodat je netto op 2300 uitkomt ? Ik cut zelf op 2600 @ 93 kilo dus dat gaat redelijk. Soms ga ik 2 uurtjes wielrennen en dan kan ik er weer 1500 extra vreten :-D


Verder veel groenten idd, weinig kcal dus Kun je veel van eten!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  dinsdag 2 mei 2017 @ 18:33:23 #66
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_170637062
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:55 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]
Verder heb ik af en wat cheatmeals in het weekend, dus dan compenseert dat weer.
Denk dat het daar "fout" gaat. Als je die cheatmeals skipt kan je wat minder laag zitten (en dus minder honger hebben) en toch afvallen :)
WFPB!
pi_170637771
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:11 schreef D. het volgende:
even weer een (tweemaandelijkse :P) update

4 maanden onderweg nu.
Een maand terug wilde ik beginnen met bulken, maar dat bleek na een paar dagen wegen en noteren toch een hoop gedoe, dus het is nu 'ietsje meer eten' geworden :P
Afgelopen maand 2kg aangekomen, (de eerste 3 maanden niets, enkel spier erbij een vet eraf) dus hopelijk zet dit zich door. Nu op 94kg.
Ook weer een beetje gegroeid, en weer wat sterker geworden.
Had kennelijk iets teveel hooi op mijn vork genomen, dus en door een pijntje heen getraind, wat volgens de fysiotherapeut een beginnende tennisarm is. Nu dus een aantal oefeningen die ik links laat liggen tot het pijntje helemaal weg is.

En nog een fotootje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel nice! Wat zijn je stats?
pi_170639304
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:33 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Denk dat het daar "fout" gaat. Als je die cheatmeals skipt kan je wat minder laag zitten (en dus minder honger hebben) en toch afvallen :)
Cheatmeals hebben ook positieve kanten, je lichaam gaat dan niet op de 'spaarstand'(heb ik begrepen) , plus voor veel mensen is het makkelijker om de cut vast te houden als je af en toe een goeie cheatmeal kunt nemen. Zou wel oppassen dat je er geen cheatdag of -weekend van maakt !
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  Moderator dinsdag 2 mei 2017 @ 20:43:39 #69
18653 crew  D.
pi_170640208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:11 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Heel nice! Wat zijn je stats?
Thx!

Ik heb (nog) geen DL en BP in mijn schema.

SQ is 4x8x120,
de met BP enigszins vergelijkbare DP sinds zaterdag op 4x8x38.
pi_170641912
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:12 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Cheatmeals hebben ook positieve kanten, je lichaam gaat dan niet op de 'spaarstand'(heb ik begrepen) , plus voor veel mensen is het makkelijker om de cut vast te houden als je af en toe een goeie cheatmeal kunt nemen. Zou wel oppassen dat je er geen cheatdag of -weekend van maakt !
Een refeedday doet dat, een cheatmeal is gewoon een cheatmeal.

https://www.bodybuilding.(...)feed-and-a-cheat-day
pi_170642418
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Meer water drinken en maaltijden proberen wat te spreiden, suiker kcals vermijden en meer gaan voor volkoren dingen. Veel groente aan je maaltijden toevoegen.
Waarom is dat 'meer water drinken' eigenlijk zo belangrijk?
Make my day!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 22:06:39 #72
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170643116
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:45 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom is dat 'meer water drinken' eigenlijk zo belangrijk?
Omdat het je een vol gevoel geeft, en daarbij behoorlijk anabol is. Je zou de hele dag door water moeten drinken.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 22:18:15 #73
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170643613
Moet eerlijk zeggen, van water drinken krijg ik net echt een vol gevoel. Eerder soort van opgeblazen. Maar behoud net zoveel honger.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 22:41:54 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170644485
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 22:18 schreef Cue_ het volgende:
Moet eerlijk zeggen, van water drinken krijg ik net echt een vol gevoel. Eerder soort van opgeblazen. Maar behoud net zoveel honger.
Drink je in 1x een halve liter? Als je heel de dag door water sipt heb je daar geen last van.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 23:18:20 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170645626
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 22:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Drink je in 1x een halve liter? Als je heel de dag door water sipt heb je daar geen last van.
Meestal in slokken. Maar vind het wel lastig.
Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde direct, dus kan me er ook niet altijd toe aanzetten om te doen. Heb alleen maar last ervan ivm meer naar de wc.

(Ja m'n interne lichaam vindt het natuurlijk wel fijn als ik de wetenschap moet geloven, maar daar merk ik ook weinig van zelf)
pi_170645844
Ik heb ook nooit zo de behoefte om veel water te drinken.
Zie het voordeel ook niet zo.
Make my day!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 23:35:32 #77
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170646046
Water is belangrijk en goed voor je als je traint. Niet alleen voor je spieren maar ook voor je joints. Het werkt als een soort smeermiddel als je hydrated blijft.

Dat je zoveel moet piesen is omdat je lichaam er niet aan gewend is. Na een week of 2 kan je makkelijk 2 of 3 liter water drinken zonder overdreven veel naar de wc te rennen.
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:14:19 #78
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170655496
Minimaal 3l vocht hier over de dag verspreid, op dagen van rugbytraining wel zo'n 4.

Behoorlijke zweter, en voel mij over het algemeen gezonder als ik een aantal dagen/weken goed gedronken heb.

Ook blijkt een tekort van 1% in je vochtbalans al 10?% van je prestaties beïnvloed heb ik ooit eens gehoord. Het was in ieder geval een schrikbarende ratio.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 3 mei 2017 @ 18:20:20 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170668962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:14 schreef Rauw. het volgende:
Minimaal 3l vocht hier over de dag verspreid, op dagen van rugbytraining wel zo'n 4.

Behoorlijke zweter, en voel mij over het algemeen gezonder als ik een aantal dagen/weken goed gedronken heb.

Ook blijkt een tekort van 1% in je vochtbalans al 10?% van je prestaties beïnvloed heb ik ooit eens gehoord. Het was in ieder geval een schrikbarende ratio.
Moet je eerlijk bekennen dat ik al mijn hele leven weinig drink. En met sporten wel wat meer. Zweet ook niet zo snel.
Denk dat ik geen 2 liter op een dag haal. En dan ook een groot gedeelte via koffie.
Maar goed, fruit en groente dragen ook bij. :D
Make my day!
pi_170671128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:43 schreef D. het volgende:

[..]

Thx!

Ik heb (nog) geen DL en BP in mijn schema.

SQ is 4x8x120,
de met BP enigszins vergelijkbare DP sinds zaterdag op 4x8x38.
Heb je ooit eerder getraind voor die 4 maanden?
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 10:20:37 #82
18653 crew  D.
pi_170675877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 23:29 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Heb je ooit eerder getraind voor die 4 maanden?
Ja, paar jaar terug zo'n 3 maanden, en weer een paar jaar daarvoor ook zo'n 3 maanden (daarna verlies ik meestal mijn motivatie) Maar thuis, en niet zo intensief als nu.
pi_170676192
Zit dus ook duidelijk verschil in kwaliteit in eieren. Haalde altijd bij de Jumbo maar bij de Arabier waren ze goedkoper. Echter heb ik het idee of de eieren veel wateriger zijn en de dooier is bij elk ei anders
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:53:41 #84
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170676527
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:38 schreef Henrys het volgende:
Zit dus ook duidelijk verschil in kwaliteit in eieren. Haalde altijd bij de Jumbo maar bij de Arabier waren ze goedkoper. Echter heb ik het idee of de eieren veel wateriger zijn en de dooier is bij elk ei anders
Dan verkopen ze je oude eieren. Een vers ei is stevig, hoe ouder het wordt hoe slapper ze worden.
pi_170676621
Zelf kippen hebben ^O^
pi_170678832
Ik drink sinds het sporten ook veel water, heb sowieso altijd een flesje water bij me en dan tik je al snel wat liters water naar achter. Denk dat ik puur alleen aan water al 2 tot 3 liter drink, en dan heb ik producten waar water in zit niet meegerekend.
Gevolg is wel dat ik elke nacht moet pissen haha.
pi_170678889
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:43 schreef D. het volgende:

[..]

Thx!

Ik heb (nog) geen DL en BP in mijn schema.

SQ is 4x8x120,
de met BP enigszins vergelijkbare DP sinds zaterdag op 4x8x38.
Netjes! Heel nice dat je dit in korte tijd hebt opgebouwd (en nog een stukje uit het verleden zoals je zei). Doe ik je niet na.
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 12:31:43 #88
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170678987
Vandaag squat-dag gehad, met leg press en leg curl als assistance.

Maar sinds een paar weekjes merk ik dat m'n (linker)enkel na een squat-dag behoorlijk pijn doet tijdens het lopen. Tijdens het squatten voel ik niets, maar de rest van de dag en dagen erna is lopen geen pretje.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 12:46:49 #89
18653 crew  D.
pi_170679403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:28 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Netjes! Heel nice dat je dit in korte tijd hebt opgebouwd (en nog een stukje uit het verleden zoals je zei). Doe ik je niet na.
Ik heb wel aanleg volgens mijn trainer, maar werk er ook hard voor. Afgelopen 3 maanden iedere dag wezen trainen.
  donderdag 4 mei 2017 @ 12:53:42 #90
69994 seto
-|||--------|||-
pi_170679629
quote:
9s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:31 schreef SuperwormJim het volgende:
Vandaag squat-dag gehad, met leg press en leg curl als assistance.

Maar sinds een paar weekjes merk ik dat m'n (linker)enkel na een squat-dag behoorlijk pijn doet tijdens het lopen. Tijdens het squatten voel ik niets, maar de rest van de dag en dagen erna is lopen geen pretje.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Klapt je enkel naar binnen als je naar beneden gaat met squat?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 13:06:56 #91
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170680004
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:53 schreef seto het volgende:

[..]

Klapt je enkel naar binnen als je naar beneden gaat met squat?
Hmmm, volgens mij niet. Ik let bewust op een goede vorm (knieën naar buiten, enz), maar niet echt op m'n enkels. Ik squat low-bar overigens. Geen idee of dat er mee te maken kan hebben.

Nu ik er over nadenk, bedenk ik me dat het probleem ook wel eens bij de leg press kan liggen. Die forceert immers een vastgestelde beweging. Bij de squat kan ik zelf de baan van de bar bepalen, bij de leg press niet.

Ik twijfel nog of ik bij de leg press de positie van m'n voeten ga aanpassen (wat hoger plaatsen zodat m'n enkels minder belast worden) of dat ik de leg press ga vervangen voor een andere assistance oefening (zoals lunges). En dit dan een paar weken volhouden.
F.K.A. SuperwormJim
pi_170681777
quote:
3s.gif Op donderdag 4 mei 2017 13:06 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Hmmm, volgens mij niet. Ik let bewust op een goede vorm (knieën naar buiten, enz), maar niet echt op m'n enkels. Ik squat low-bar overigens. Geen idee of dat er mee te maken kan hebben.

Nu ik er over nadenk, bedenk ik me dat het probleem ook wel eens bij de leg press kan liggen. Die forceert immers een vastgestelde beweging. Bij de squat kan ik zelf de baan van de bar bepalen, bij de leg press niet.

Ik twijfel nog of ik bij de leg press de positie van m'n voeten ga aanpassen (wat hoger plaatsen zodat m'n enkels minder belast worden) of dat ik de leg press ga vervangen voor een andere assistance oefening (zoals lunges). En dit dan een paar weken volhouden.
Even kijken naar hoe diep je legpressed. Voor flink wat sweep of vmo hoef je niet zo heel diep te gaan, dan gaan je hams en glutes het veelal overnemen waar je eigenlijk toch betere oefeningen voor kan pakken.
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 16:37:40 #93
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170684922
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:14 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Even kijken naar hoe diep je legpressed. Voor flink wat sweep of vmo hoef je niet zo heel diep te gaan, dan gaan je hams en glutes het veelal overnemen waar je eigenlijk toch betere oefeningen voor kan pakken.
Met de legpress ga ik over het algemeen behoorlijk diep: ver beneden parallel. Ik ga die legpress eens aanpakken/verwisselen voor een andere oefening voor een paar weekjes.
F.K.A. SuperwormJim
pi_170693053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 10:38 schreef Henrys het volgende:
Zit dus ook duidelijk verschil in kwaliteit in eieren. Haalde altijd bij de Jumbo maar bij de Arabier waren ze goedkoper. Echter heb ik het idee of de eieren veel wateriger zijn en de dooier is bij elk ei anders
Aardige voor DP voor zn periode :D
pi_170698518
Ik begin me onderhand kapot te ergeren dat mijn cut niet aanslaat.

Ik denk oke, ik begin mid april dan kan ik tot eind juni cutten. 22 april begonnen op 76kg. At altijd 3200kcal in m'n cleanbulk, soms meer als ik veel cardio deed die dag. Eerste week van de cut meteen gedropt naar 2700 i.c.m. 3x pw cardio (zonder cardio bij te eten)

Resultaat: 76kg, geen fluctuaties whatsoever.

Ik denk oke oke, als ik naar 2500 ga moet er toch wel een verschil komen. 2e week van de cut: 2500kcal, 2400 op rustdagen. 3x pw cardio. (+- 300kcal).

Resultaat: 76kg ;(

De trendlijn blijft gewoon op 76, soms is het wat meer, soms wat minder, vind het niet chill iig.

Wat doe ik fout? Ik krijg wel het idee dat ik er strakker uitzie in de spiegel, maar dat zou ook allemaal placebo onzin kunnen zijn. Btw, mijn lifts gaan wel strak omhoog nog. Dus ik verlies nog geen kracht, en kan ook nog gewoon de volledige training afmaken elke keer. Energie levels zijn hetzelfde.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 09:08:10 #96
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170698579
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:03 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik begin me onderhand kapot te ergeren dat mijn cut niet aanslaat.

Ik denk oke, ik begin mid april dan kan ik tot eind juni cutten. 22 april begonnen op 76kg. At altijd 3200kcal in m'n cleanbulk, soms meer als ik veel cardio deed die dag. Eerste week van de cut meteen gedropt naar 2700 i.c.m. 3x pw cardio (zonder cardio bij te eten)

Resultaat: 76kg, geen fluctuaties whatsoever.

Ik denk oke oke, als ik naar 2500 ga moet er toch wel een verschil komen. 2e week van de cut: 2500kcal, 2400 op rustdagen. 3x pw cardio. (+- 300kcal).

Resultaat: 76kg ;(

De trendlijn blijft gewoon op 76, soms is het wat meer, soms wat minder, vind het niet chill iig.

Wat doe ik fout? Ik krijg wel het idee dat ik er strakker uitzie in de spiegel, maar dat zou ook allemaal placebo onzin kunnen zijn. Btw, mijn lifts gaan wel strak omhoog nog. Dus ik verlies nog geen kracht, en kan ook nog gewoon de volledige training afmaken elke keer. Energie levels zijn hetzelfde.
Je zou wel wat af moeten vallen zou je denken. Maar misschien heb je de golden ticket voor ververlies en spieropbouw gevonden voor jezelf.
pi_170698654
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je zou wel wat af moeten vallen zou je denken. Maar misschien heb je de golden ticket voor ververlies en spieropbouw gevonden voor jezelf.
Ik meende dat dat achterhaald was?
  vrijdag 5 mei 2017 @ 09:21:37 #98
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170698827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:12 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik meende dat dat achterhaald was?
Zoek het maar op op T Nation. Wordt nog steeds veel over geschreven door bekende coaches.
pi_170699508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:03 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik begin me onderhand kapot te ergeren dat mijn cut niet aanslaat.

Ik denk oke, ik begin mid april dan kan ik tot eind juni cutten. 22 april begonnen op 76kg. At altijd 3200kcal in m'n cleanbulk, soms meer als ik veel cardio deed die dag. Eerste week van de cut meteen gedropt naar 2700 i.c.m. 3x pw cardio (zonder cardio bij te eten)

Resultaat: 76kg, geen fluctuaties whatsoever.

Ik denk oke oke, als ik naar 2500 ga moet er toch wel een verschil komen. 2e week van de cut: 2500kcal, 2400 op rustdagen. 3x pw cardio. (+- 300kcal).

Resultaat: 76kg ;(

De trendlijn blijft gewoon op 76, soms is het wat meer, soms wat minder, vind het niet chill iig.

Wat doe ik fout? Ik krijg wel het idee dat ik er strakker uitzie in de spiegel, maar dat zou ook allemaal placebo onzin kunnen zijn. Btw, mijn lifts gaan wel strak omhoog nog. Dus ik verlies nog geen kracht, en kan ook nog gewoon de volledige training afmaken elke keer. Energie levels zijn hetzelfde.
Verschil tussen cut en bulk is hier zo'n 1400 kcal. Kan best zijn dat je 'maintenance' marge vrij groot is. Train je wellicht anders buiten cardio om? Stress? Macros op orde?
pi_170699892
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:02 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Verschil tussen cut en bulk is hier zo'n 1400 kcal. Kan best zijn dat je 'maintenance' marge vrij groot is. Train je wellicht anders buiten cardio om? Stress? Macros op orde?
Het laagste wat ik vorig jaar zat was 1800 kcal, maar toen was ik ook wel droog, was het einde van m'n cut. Begon toen volgensmij ook op 2500.

Train verder exact hetzelfde, zware lifts i.c.m. volume, macros zijn op orde. Wel examenstress maar dat zal wel meevallen met het vetverlies denk ik.

Ik zal het nog ff een halve week aankijken en anders maar naar 2300

@Snakey, zal eens kijken.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 10:36:43 #101
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170700198
Iemand hier ervaringen met hack squats? Ik wil ze gebruiken als vervanging voor de leg press.
F.K.A. SuperwormJim
pi_170709521
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:03 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik begin me onderhand kapot te ergeren dat mijn cut niet aanslaat.

Ik denk oke, ik begin mid april dan kan ik tot eind juni cutten. 22 april begonnen op 76kg. At altijd 3200kcal in m'n cleanbulk, soms meer als ik veel cardio deed die dag. Eerste week van de cut meteen gedropt naar 2700 i.c.m. 3x pw cardio (zonder cardio bij te eten)

Resultaat: 76kg, geen fluctuaties whatsoever.

Ik denk oke oke, als ik naar 2500 ga moet er toch wel een verschil komen. 2e week van de cut: 2500kcal, 2400 op rustdagen. 3x pw cardio. (+- 300kcal).

Resultaat: 76kg ;(

De trendlijn blijft gewoon op 76, soms is het wat meer, soms wat minder, vind het niet chill iig.

Wat doe ik fout? Ik krijg wel het idee dat ik er strakker uitzie in de spiegel, maar dat zou ook allemaal placebo onzin kunnen zijn. Btw, mijn lifts gaan wel strak omhoog nog. Dus ik verlies nog geen kracht, en kan ook nog gewoon de volledige training afmaken elke keer. Energie levels zijn hetzelfde.
Het is toch heel simpel? Blijven verlagen tot je het wel merkt.
pi_170711201
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:48 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Het is toch heel simpel? Blijven verlagen tot je het wel merkt.
Ik begin net. Als ik nu laag ga zitten zit ik straks op 1500kcal te cutten. Zit ook in m'n examens en dan is het niet echt chill leren als je constant honger hebt
pi_170711233
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:21 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik begin net. Als ik nu laag ga zitten zit ik straks op 1500kcal te cutten. Zit ook in m'n examens en dan is het niet echt chill leren als je constant honger hebt
Als je gaat cutten tijdens belangrijke examens ben je ook kaolo dom bezig.
pi_170720293
Sowieso is twee weken totaal geen graadmeter, zoveel factoren (watergewicht,lager TDEE door minder beweging etc.) die kunnen meespelen
pi_170723343
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 09:03 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik begin me onderhand kapot te ergeren dat mijn cut niet aanslaat.

Ik denk oke, ik begin mid april dan kan ik tot eind juni cutten. 22 april begonnen op 76kg. At altijd 3200kcal in m'n cleanbulk, soms meer als ik veel cardio deed die dag. Eerste week van de cut meteen gedropt naar 2700 i.c.m. 3x pw cardio (zonder cardio bij te eten)

Resultaat: 76kg, geen fluctuaties whatsoever.

Ik denk oke oke, als ik naar 2500 ga moet er toch wel een verschil komen. 2e week van de cut: 2500kcal, 2400 op rustdagen. 3x pw cardio. (+- 300kcal).

Resultaat: 76kg ;(

De trendlijn blijft gewoon op 76, soms is het wat meer, soms wat minder, vind het niet chill iig.

Wat doe ik fout? Ik krijg wel het idee dat ik er strakker uitzie in de spiegel, maar dat zou ook allemaal placebo onzin kunnen zijn. Btw, mijn lifts gaan wel strak omhoog nog. Dus ik verlies nog geen kracht, en kan ook nog gewoon de volledige training afmaken elke keer. Energie levels zijn hetzelfde.
Heb je al gedacht aan eca stack
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 7 mei 2017 @ 13:21:12 #107
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_170742545
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:14 schreef Rauw. het volgende:
Minimaal 3l vocht hier over de dag verspreid, op dagen van rugbytraining wel zo'n 4.

Behoorlijke zweter
Hier ook. Drink altijd veel water, ook om "koel" te blijven... en behoorlijke zweter (geworden)..
Eigenlijk twee grote nadelen ondervonden van deze sport:
- Warmte. Door de extra lichaamsmassa heb ik letterlijk vaak het gevoel alsof ik een (extra) trui aan heb. Gevolg daarvan is veel eerder transpireren dan een ander, wat heel onprettig kan zijn buiten de gym :'). Zoek dus letterlijk altijd verkoeling op.
- Kleding. Alle wat je haalt groter moet kopen, maar wat dus ook in de lengte groter wordt :{ . Kleding voor de gemiddelde man is echt gebaseerd op "smalle" mannen.
  zondag 7 mei 2017 @ 15:06:10 #108
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170745192
Hoppa, zat al twee maanden vast met OHP. Vanochtend verstand op 0, eerste set 2.5kg hoger dan PR en daarna zelfs 5kg. Echt super blij mee.
  zondag 7 mei 2017 @ 15:59:06 #109
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170747382
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:06 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoppa, zat al twee maanden vast met OHP. Vanochtend verstand op 0, eerste set 2.5kg hoger dan PR en daarna zelfs 5kg. Echt super blij mee.
Haha, soms helpt het to be brainless. :P

Well done. Nieuwe PR's op de OHP zijn altijd lastig.
  zondag 7 mei 2017 @ 18:26:26 #110
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170752526
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:06 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoppa, zat al twee maanden vast met OHP. Vanochtend verstand op 0, eerste set 2.5kg hoger dan PR en daarna zelfs 5kg. Echt super blij mee.
Heerlijk, waar zit je nu op?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 7 mei 2017 @ 18:28:15 #111
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170752592
Mijn bovenlichaam loopt hopeloos achter op het onderlichaam volgens mij.

Training max van SQ en DL zijn rond de 100kg, van BP is maar 55 en OHP 45 zo uit m'n hoofd.

Hoop echt dat daar behoorlijk wat progressie in gaat zitten de komende maanden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 7 mei 2017 @ 18:56:22 #112
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170753374
quote:
10s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Haha, soms helpt het to be brainless. :P

Well done. Nieuwe PR's op de OHP zijn altijd lastig.
Inderdaad, blijft een mooie oefening.

quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:26 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Heerlijk, waar zit je nu op?
60kg, 5*5.
pi_170753491
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:28 schreef Rauw. het volgende:
Mijn bovenlichaam loopt hopeloos achter op het onderlichaam volgens mij.

Training max van SQ en DL zijn rond de 100kg, van BP is maar 55 en OHP 45 zo uit m'n hoofd.

Hoop echt dat daar behoorlijk wat progressie in gaat zitten de komende maanden.
Nette OHP man!
Mijn BP en DL zijn hetzelfde. SQ zit op 80 en OHP op 35. Allen 5x5, DL 1x5

Ik ben 182 bij 75kg.
  zondag 7 mei 2017 @ 19:46:33 #114
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170754946
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:00 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Nette OHP man!
Mijn BP en DL zijn hetzelfde. SQ zit op 80 en OHP op 35. Allen 5x5, DL 1x5

Ik ben 182 bij 75kg.
Ik ben 1.90/~105kg

Ben benieuwd hoe mijn progressie gaat zijn, heb natuurlijk wel eea gewerkt met gewichten bij Crossfit maar nog nooit op puur kracht getraind.

Op DL ben ik wellicht wat te bescheiden geweest met m'n 1RM invoeren, maar dat trekt gaandeweg het schema (na een aantal cycles) wel recht volgens mij.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170756527
Ik 1rm eigenlijk nooit meer. In het begin wilde ik altijd graag weten wat mn 1rm max was, maar ik heb al maandelang niet meer een 1rm poging gedaan. En nu ik thuis train heb ik geen zin om erachter te komen dat ik de 110kg bp 1rm niet meer haal zonder spotter. Sowieso heb ik de fout gemaakt toen ik pas begon met trainen om vooral zo zwaar mogelijk te trainen. Nu train ik veel meer op techniek en merk ik dat ik zo meer spiermassa aanzet.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:50:22 #116
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170757164
Die fout heb ik gelukkig laten lopen omdat ik een vrij theoretisch mens ben en mij bijzonder veel heb ingelezen over wat wel en wat niet te doen.

Toch verwacht ik over een tijdje nog wel iets tegen te komen wat ik vanaf het begin fout doe :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170760748
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:46 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik ben 1.90/~105kg

Ben benieuwd hoe mijn progressie gaat zijn, heb natuurlijk wel eea gewerkt met gewichten bij Crossfit maar nog nooit op puur kracht getraind.

Op DL ben ik wellicht wat te bescheiden geweest met m'n 1RM invoeren, maar dat trekt gaandeweg het schema (na een aantal cycles) wel recht volgens mij.
Redelijk interessante vergelijking. Ben benieuwd naar wat stats over bijvoorbeeld half jaar.

Heb overigens nog geen echte 1RM pogingen gedaan, maar goed dat is voor mij nu nog compleet zinloos.
  maandag 8 mei 2017 @ 07:57:09 #118
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170766705
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:09 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Redelijk interessante vergelijking. Ben benieuwd naar wat stats over bijvoorbeeld half jaar.

Heb overigens nog geen echte 1RM pogingen gedaan, maar goed dat is voor mij nu nog compleet zinloos.
Ik ook, hoewel mijn gewicht natuurlijk niet helemaal gelijk staat ivm los vel.

Over een maand of 5 is wel het rugbyseizoen weer begonnen dus ga ik naar 2x trainen p/w, dus ik probeer van deze 4,5 maand het meeste te maken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 8 mei 2017 @ 13:52:29 #119
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170772520
Ik had een pittig BP ochtendje. :P

Na warming up: 100 x 2, 110 x 2, 115 x 2, 120, x 2, 130 x 1 paused.

Close grip BP 100 x 5 x 5. (Auw)

DB BP, 2 sets x 15 heavy, 1 set 30 & 1 set 35.

DB OHP, 2 sets x 10 light, 2 sets 25.

3 sets bands pull downs superset met 3 sets rope pull down

5 sets face pulls x 60 kilo.

3 sets x 15 curls for the girls, light, allen op 30 kilo.

En toen was ik goed gaar. :P
  maandag 8 mei 2017 @ 17:02:05 #120
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170777171
Klinkt wel om kapot van te gaan ja.

Ik heb vanavond de 3e week Squats van 5/3/1.
Rustdag heeft m'n lichaam goed gedaan, qua mentaliteit/momentum vind ik het maar lastig. Lichtelijk angstig ofzo, Alsof er druk ligt op presteren :') Fucking irrationeel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170777278
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2017 07:57 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik ook, hoewel mijn gewicht natuurlijk niet helemaal gelijk staat ivm los vel.

Over een maand of 5 is wel het rugbyseizoen weer begonnen dus ga ik naar 2x trainen p/w, dus ik probeer van deze 4,5 maand het meeste te maken.
Los vel lees ik.
Hoeveel ben je afgevallen dan?

Ik volg die YouTube-jongen: ObesetoBeast. Die heeft het best wel erg. Hij draagt compressiekleding bij het sporten ivm het losse vel. Anders pijn.
Make my day!
  maandag 8 mei 2017 @ 17:14:03 #122
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170777416
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:07 schreef agter het volgende:

[..]

Los vel lees ik.
Hoeveel ben je afgevallen dan?

Ik volg die YouTube-jongen: ObesetoBeast. Die heeft het best wel erg. Hij draagt compressiekleding bij het sporten ivm het losse vel. Anders pijn.
~75kg, ik draag ook meestal compressiekleding bij hardlopen ivm het losse vel. Pijn doet het niet omdat ik nog wel wat dikker ben dan hem, maar het is gewoon irritant.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 8 mei 2017 @ 17:19:03 #123
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170777513
Netjes! _O_
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:52:25 #124
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170795374
Voor de 5/3/1ers onder ons?

Deload elke 4e of 7e week?
Wendler en advies op het internet lijkt totaal niet rechtlijnig erin te zijn.

En BBB naar 3x10 ipv 5x10 maar het gewicht wel "hoog"?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 9 mei 2017 @ 12:04:17 #125
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170795606
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:52 schreef Rauw. het volgende:
Voor de 5/3/1ers onder ons?

Deload elke 4e of 7e week?
Wendler en advies op het internet lijkt totaal niet rechtlijnig erin te zijn.

En BBB naar 3x10 ipv 5x10 maar het gewicht wel "hoog"?
Ik zou gewoon Wendler volgen. Na een paar cycles ben je blij met een deload elke 4 weken.

Als je BBB volgt zou ik het programma gewoon volgen. 5 x 10 is er voor een reden.

Ik raad sowieso aan, zeker in het begin, het programma te volgen zoals het is en je niet laten afleiden door van alles wat men op het internet roept. Ik heb mijn programma (531 for strength) nooit aangepast en prima resultaten gehaald.
pi_170795616
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:52 schreef Rauw. het volgende:
Voor de 5/3/1ers onder ons?

Deload elke 4e of 7e week?
Wendler en advies op het internet lijkt totaal niet rechtlijnig erin te zijn.

En BBB naar 3x10 ipv 5x10 maar het gewicht wel "hoog"?
wat jij wilt, voordeel van 4 weken plan is dat je wat conservatiever bent en minder kans op roofbouw. ik deed praktisch nooit een deload of rustperiode en dat is gewoon dom geweest (voor mij dan).
  dinsdag 9 mei 2017 @ 12:09:47 #127
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170795702
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou gewoon Wendler volgen. Na een paar cycles ben je blij met een deload elke 4 weken.

Als je BBB volgt zou ik het programma gewoon volgen. 5 x 10 is er voor een reden.

Ik raad sowieso aan, zeker in het begin, het programma te volgen zoals het is en je niet laten afleiden door van alles wat men op het internet roept. Ik heb mijn programma (531 for strength) nooit aangepast en prima resultaten gehaald.
Dat is precies waarom ik in de war raak.
in een vervolg heeft hij het over een 7e week deload.

Mijn oorspronkelijke plan was gewoon om de 4e week te deloaden maar twijfel brengt mij toch terug naar de ervaringen hier. ^O^

Betreffende BBB is de deload helemaal wat vaag omschreven, op fora schrijft Wendler zelf dat je moet deloaden naar 3x10 namelijk maar in z'n 13 weeks challenge is niets te vinden over deloaden.

Zoveel informatie, en je moet er zelf maar een goed of fout uit zien te trekken lijkt het.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 9 mei 2017 @ 12:22:52 #128
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170795944
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:05 schreef Faeroer het volgende:

[..]

wat jij wilt, voordeel van 4 weken plan is dat je wat conservatiever bent en minder kans op roofbouw. ik deed praktisch nooit een deload of rustperiode en dat is gewoon dom geweest (voor mij dan).
Ik pak die deload gewoon volgende week. Thanks
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 9 mei 2017 @ 12:41:29 #129
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170796361
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:09 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is precies waarom ik in de war raak.
in een vervolg heeft hij het over een 7e week deload.

Mijn oorspronkelijke plan was gewoon om de 4e week te deloaden maar twijfel brengt mij toch terug naar de ervaringen hier. ^O^

Betreffende BBB is de deload helemaal wat vaag omschreven, op fora schrijft Wendler zelf dat je moet deloaden naar 3x10 namelijk maar in z'n 13 weeks challenge is niets te vinden over deloaden.

Zoveel informatie, en je moet er zelf maar een goed of fout uit zien te trekken lijkt het.
Daarom ben ik altijd erg strikt in het volgen van het oorspronkelijke programma. Zodra je allerlei meningen gaat lezen raak je volledig in de war met de kans dat je aan je programma gaat lopen kloten ten koste van het programma, en dus je tijd en energie die je er insteekt.

Ook als Wendler ergens zegt een deload op week 7 te doen moet je heel goed de context lezen en weten waarom hij dat zegt. Misschien is het helemaal niet van toepassing op jou.

Anyway, door een programma te volgen zoals het geschreven is leer je jezelf kennen. Je zwakke plekken komen vanzelf boven drijven en op basis daarvan kan je eventuele aanpassingen gaan doen of je techniek verbeteren.
pi_170796547
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Daarom ben ik altijd erg strikt in het volgen van het oorspronkelijke programma. Zodra je allerlei meningen gaat lezen raak je volledig in de war met de kans dat je aan je programma gaat lopen kloten ten koste van het programma, en dus je tijd en energie die je er insteekt.

Ook als Wendler ergens zegt een deload op week 7 te doen moet je heel goed de context lezen en weten waarom hij dat zegt. Misschien is het helemaal niet van toepassing op jou.

Anyway, door een programma te volgen zoals het geschreven is leer je jezelf kennen. Je zwakke plekken komen vanzelf boven drijven en op basis daarvan kan je eventuele aanpassingen gaan doen of je techniek verbeteren.
7:55 Wendler had het daar laatst ook over ;)
  dinsdag 9 mei 2017 @ 13:15:32 #131
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170797013
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:51 schreef Faeroer het volgende:

[..]

7:55 Wendler had het daar laatst ook over ;)
Ik volg de training die Andy voor me schrijft tot de letter. Naast dat ik op die manier zelf leer een goed programma te maken (ipv ook totaal in de war te raken door teveel lezen), kan ik me concentreren op m'n lifts. Het enige is dat hoe verder je komt hoe meer je zwaktes en form en techniek fouten naar boven haalt. :P

Wat alleen maar goed is natuurlijk. Ik heb in de twee cycles die ik nu met Andy heb gedaan meer geleerd dan in een jaar in mijn eentje trainen. Hij werkt op basis van mijn feedback dus die moet helder zijn en dan doet hij zijn aanpassingen. Het komt natuurlijk door zijn ervaring, maar met een klein beetje feedback doet hij aanpassingen waarna ik denk; 'heb je naast me gestaan in de gym ofzo?? :o ' :D
pi_170798731
Vraag aan wie wel eens supplementen etc. gebruikt. Ik vind hier en daar wel wat informatie maar niet exact wat ik zoek. Ook een oude post van mr.j (TRV / Drugsbeleid in Dubai) kwam ik tegen maar omdat ik nog een nieuwe gebruiker ben kan ik hem niet PM'en :-)

Over enkele weken ga ik op vakantie naar Dubai en ik wil supplementen meenemen. Ik zat er aan te denken om het volgende te bestellen voor daar en gesealed mee te nemen:
https://www.bodyenfitshop(...)ion/whey-perfection/
https://www.bodyenfitshop(...)ut/bsn/no-xplode-30/
https://www.bodyenfitshop.nl/bcaa-capsules/
https://www.bodyenfitshop(...)creapure-tasty-tabs/

Daarnaast wat vitamine C, visolie etc. Ik hoef geen reactie op mijn supplementen, thanks anyway.

Ik heb expres voor tabs en caps gekozen v.w.b. amino's en creatine i.p.v. poeder. Gevoelsmatig komt dit wat beter over, haha. Ik kan de producten niet bespeuren op verboden stoffen dus het lijkt me niet lastig te worden.. Heeft iemand ervaring? Ik kom zelf niet verder dan lijsten met verboden stoffen / narcotica etc.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:46:53 #133
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170798795
Nou, als je het mij vraagt heeft Wendler er wel een handje van om iets te schrijven en daar later deels op terug te komen of er iets anders van te vinden. Zo zie je hem de ene keer praten over in-season footballtraining en de andere keer is alles wat je extra doet naast 5/3/1 teveel.

Dus ik probeer het zoveel mogelijk en rechtlijnig mogelijk te volgen, maar het programma is inmiddels zo oud en zo vaak gemodified dat het moeilijk is in 1 lijn te blijven met alles wat Wendler vindt of doet. Ik denk echt dat mijn verwarring grotendeels te wijten is aan de modificaties die hij zelf hier en daar toevoegt.

Niet dat verandering verkeerd is, want hij leert zelf ook bij blijkbaar. Maar het maakt het wel lastiger te volgen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:04:25 #134
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170799202
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:46 schreef Rauw. het volgende:
Nou, als je het mij vraagt heeft Wendler er wel een handje van om iets te schrijven en daar later deels op terug te komen of er iets anders van te vinden. Zo zie je hem de ene keer praten over in-season footballtraining en de andere keer is alles wat je extra doet naast 5/3/1 teveel.

Dus ik probeer het zoveel mogelijk en rechtlijnig mogelijk te volgen, maar het programma is inmiddels zo oud en zo vaak gemodified dat het moeilijk is in 1 lijn te blijven met alles wat Wendler vindt of doet. Ik denk echt dat mijn verwarring grotendeels te wijten is aan de modificaties die hij zelf hier en daar toevoegt.

Niet dat verandering verkeerd is, want hij leert zelf ook bij blijkbaar. Maar het maakt het wel lastiger te volgen.
Ik heb twee van zijn (e)boeken. Die gebruik ik om m'n 531 te doen, ik ga verder niet op inet zitten lezen. Je moet om te beginnen gewoon 1 programma volgen en je verder niet af laten leiden door allerlei modificaties. Als je 531 BBB doet gewoon dat doen. Alles wat niet of juist wel voor je werkt komt vanzelf boven drijven.

En als je vragen hebt kan je die ook op zijn forum vragen. http://forum.jimwendler.com/forum.php
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:09:45 #135
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:45:25 #136
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170800202
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb twee van zijn (e)boeken. Die gebruik ik om m'n 531 te doen, ik ga verder niet op inet zitten lezen. Je moet om te beginnen gewoon 1 programma volgen en je verder niet af laten leiden door allerlei modificaties. Als je 531 BBB doet gewoon dat doen. Alles wat niet of juist wel voor je werkt komt vanzelf boven drijven.

En als je vragen hebt kan je die ook op zijn forum vragen. http://forum.jimwendler.com/forum.php
Hier is natuurlijk ook ervaring aanwezig die ik vragen kan.

Heb 1 boek "gelezen" en verder veel van z'n artikelen op z'n website, maar dan kom je al veel tegen wat niet strookt met elkaar :)

De modificaties laat ik ook voor wat het is, volg het wel zoals ik het eerst geplanned had met de deload na 3 weken ipv 6.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170800601
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:46 schreef Rauw. het volgende:
Nou, als je het mij vraagt heeft Wendler er wel een handje van om iets te schrijven en daar later deels op terug te komen of er iets anders van te vinden. Zo zie je hem de ene keer praten over in-season footballtraining en de andere keer is alles wat je extra doet naast 5/3/1 teveel.

Dus ik probeer het zoveel mogelijk en rechtlijnig mogelijk te volgen, maar het programma is inmiddels zo oud en zo vaak gemodified dat het moeilijk is in 1 lijn te blijven met alles wat Wendler vindt of doet. Ik denk echt dat mijn verwarring grotendeels te wijten is aan de modificaties die hij zelf hier en daar toevoegt.

Niet dat verandering verkeerd is, want hij leert zelf ook bij blijkbaar. Maar het maakt het wel lastiger te volgen.
Ik denk dat je de meeste gains haalt uit consistentie in je training. Er doen er zo veel 531 met BBB. Aanpassingen komen vanzelf wel.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:11:38 #138
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170802565
Overhead Squat gedaan, laatste keer was eind februari. Toen 5*5 max 30 kilo.
Nu 3*5 gedaan max 42 *O*

Daarna Nancy WOD, welke 33 sec sneller was dan eind februari. Dus lekkere training :)
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:50:20 #139
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170803361
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:00 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik denk dat je de meeste gains haalt uit consistentie in je training. Er doen er zo veel 531 met BBB. Aanpassingen komen vanzelf wel.
Dat is dan ook wat ik ga doen de komende tijd,
En als het seizoen weer begint ga ik bezig met
https://www.t-nation.com/(...)to-young-jim-wendler

Dat valt precies gelijk met het einde van de BBB-challenge dus ben benieuwd hoe de groei daarna loopt.

Iedereen bedankt voor de input.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:53:10 #140
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170803420
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:11 schreef Cue_ het volgende:
Overhead Squat gedaan, laatste keer was eind februari. Toen 5*5 max 30 kilo.
Nu 3*5 gedaan max 42 *O*

Daarna Nancy WOD, welke 33 sec sneller was dan eind februari. Dus lekkere training :)
Van alle dingen die ik niet mis aan Crossfit.... OHS, bah.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:56:12 #141
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170803480
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:53 schreef Rauw. het volgende:

Van alle dingen die ik niet mis aan Crossfit.... OHS, bah.
Hehe :D
Leuk is wat anders (vooral omdat ik ze lastig vind), maar gevoelsmatig zijn ze wel handig voor snatches om vertrouwen te krijgen.
  Moderator dinsdag 9 mei 2017 @ 19:44:49 #142
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170806659
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:52 schreef Rauw. het volgende:
Voor de 5/3/1ers onder ons?

Deload elke 4e of 7e week?
Wendler en advies op het internet lijkt totaal niet rechtlijnig erin te zijn.

En BBB naar 3x10 ipv 5x10 maar het gewicht wel "hoog"?
Deload doe ik wanneer mijn lichaam er nog net niet om vraagt, op gevoel dus. Een beetje zoals de AMRAP bij 5/3/1. Daar ga je ook niet tot failure, maar laat je nog één rep "in de tank zitten". Zo doe ik dat ook met de deload. Als ik merk dat ik nog één cycle kan doen en dat ik daarna echt een deload nodig ga hebben, gooi ik er van tevoren al een deload in. Je moet dan wel de signalen van je lichaam goed kunnen lezen.

BBB heb ik een tijdje gedaan. Maar het werd, zoals de naam al zegt, mij iets té boring. Die 5 sets waren voor mij op een gegeven moment te veel. Niet omdat het te zwaar werd, maar te saai. En omdat ik van mening ben dat je een programma moet volgen dat bij je past en waar je plezier in beleeft, ben ik overgestapt op een andere template van 5/3/1. Dus: volg het programma of volg een ander programma.

By te way: er zit beweging in mn pakketje. Het boek "5/3/1 forever" bevindt zich nu in Arkansas. Nog eventjes hij is hier :D
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:37:59 #143
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170808169
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:44 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Deload doe ik wanneer mijn lichaam er nog net niet om vraagt, op gevoel dus.

quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:44 schreef SuperwormJim het volgende:

volg het programma of volg een ander programma.

Dit is net zo tegensprekend als Wendler in veel gevallen, het programma zegt toch echt week 4 "Deload" bij mij. :9 Maar ik denk dat ik het wel snap, verderop in het programma zoek je toch wel een beetje je eigen weg.

Vind over het algemeen de BBB sets wel goed te doen met de geboden variaties, ben er nooit heel lang mee bezig. Alleen de sets op Squatdag vergen iets meer rust, na 3x10 is de tank dan wel zo goed als leeg en de overige 2 sets moeten dan nog op karakter.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170820703
Ben klaarwakker op het moment, nog geen minuutje geslapen, betwijfel of ik ook nog wat slaap meepak voordat de wekker over een aantal uur gaat.

Nu vraag ik me af of ik later vandaag nog zal sporten; het is legday vandaag. Gewoon relaxt wat cardio, pre-workout nemen en routine volgen of de work-out helemaal skippen?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  woensdag 10 mei 2017 @ 06:38:35 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170820841
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 03:48 schreef Nelvalhil het volgende:
Ben klaarwakker op het moment, nog geen minuutje geslapen, betwijfel of ik ook nog wat slaap meepak voordat de wekker over een aantal uur gaat.

Nu vraag ik me af of ik later vandaag nog zal sporten; het is legday vandaag. Gewoon relaxt wat cardio, pre-workout nemen en routine volgen of de work-out helemaal skippen?
Denk dat dat geheel ligt aan of je nog geslapen hebt, hoe laat je sport, hoe je je dan voelt , etc.
pi_170822670
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hehe :D
Leuk is wat anders (vooral omdat ik ze lastig vind), maar gevoelsmatig zijn ze wel handig voor snatches om vertrouwen te krijgen.
Ik ben er niet goed in, maar ik vind de OHS wel echt leuk om te doen.
Een van de meest challenging lifts van Crossfit imho, mobiliteit, kracht, coordinatie alles wordt enorm op de proef gesteld.
  woensdag 10 mei 2017 @ 10:15:00 #147
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170822819
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 03:48 schreef Nelvalhil het volgende:
Ben klaarwakker op het moment, nog geen minuutje geslapen, betwijfel of ik ook nog wat slaap meepak voordat de wekker over een aantal uur gaat.

Nu vraag ik me af of ik later vandaag nog zal sporten; het is legday vandaag. Gewoon relaxt wat cardio, pre-workout nemen en routine volgen of de work-out helemaal skippen?
Ik heb ook wel eens een kutnacht. Ik doe dan gewoon de training die ik moet doen die dag. Een paar uur daarna (zeker na wat eten) moet ik dan wel even de bank van heel dichtbij bekijken voor een uurtje. :P
  woensdag 10 mei 2017 @ 10:19:31 #148
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170822916
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:44 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Deload doe ik wanneer mijn lichaam er nog net niet om vraagt, op gevoel dus. Een beetje zoals de AMRAP bij 5/3/1. Daar ga je ook niet tot failure, maar laat je nog één rep "in de tank zitten". Zo doe ik dat ook met de deload. Als ik merk dat ik nog één cycle kan doen en dat ik daarna echt een deload nodig ga hebben, gooi ik er van tevoren al een deload in. Je moet dan wel de signalen van je lichaam goed kunnen lezen.

Vooral dat laatste dus, en dat weet je nog niet als je er net mee begint. Daarom dus gewoon eerst het (of een) programma volgen zoals het geschreven is.
  woensdag 10 mei 2017 @ 11:33:48 #149
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_170824249
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:43 schreef Welten het volgende:
Vraag aan wie wel eens supplementen etc. gebruikt. Ik vind hier en daar wel wat informatie maar niet exact wat ik zoek. Ook een oude post van mr.j (TRV / Drugsbeleid in Dubai) kwam ik tegen maar omdat ik nog een nieuwe gebruiker ben kan ik hem niet PM'en :-)

Over enkele weken ga ik op vakantie naar Dubai en ik wil supplementen meenemen. Ik zat er aan te denken om het volgende te bestellen voor daar en gesealed mee te nemen:
https://www.bodyenfitshop(...)ion/whey-perfection/
https://www.bodyenfitshop(...)ut/bsn/no-xplode-30/
https://www.bodyenfitshop.nl/bcaa-capsules/
https://www.bodyenfitshop(...)creapure-tasty-tabs/

Daarnaast wat vitamine C, visolie etc. Ik hoef geen reactie op mijn supplementen, thanks anyway.

Ik heb expres voor tabs en caps gekozen v.w.b. amino's en creatine i.p.v. poeder. Gevoelsmatig komt dit wat beter over, haha. Ik kan de producten niet bespeuren op verboden stoffen dus het lijkt me niet lastig te worden.. Heeft iemand ervaring? Ik kom zelf niet verder dan lijsten met verboden stoffen / narcotica etc.
Replace B&F met XXL. B&F is onbetrouwbaar (Whey-gate).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_170824325
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:33 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Replace B&F met XXL. B&F is onbetrouwbaar (Whey-gate).
Ja, ik heb ook gehoord dat je met XXL wel doorgelaten wordt, want die zijn betrouwbaar. :')
  woensdag 10 mei 2017 @ 11:50:07 #151
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_170824571
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:09 schreef Snakey het volgende:
Oja, ik wilde deze eigenlijk posten. :P Over grote hoeveelheden proteine en het effect op je lichaam.

https://www.t-nation.com/(...)campaign=article5793
Laatste zin: "Sit back, relax, have a Metabolic Drive® Protein shake, and your kidneys will be just fine.": hoe objectief is dit verhaal?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 10 mei 2017 @ 11:55:11 #152
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170824687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:50 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Laatste zin: "Sit back, relax, have a Metabolic Drive® Protein shake, and your kidneys will be just fine.": hoe objectief is dit verhaal?
Metabolic Drive is gelieerd aan T Nation, niet aan de onderzoekers die in het stuk genoemd worden.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:08:45 #153
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_170832419
Objectief als in dat je prima grote hoeveelheden broteins naar binnen kan stouwen zonder je nieren op te blazen.

Of je dat met METABOLIC DRIVE PROTEIN moet doen is een tweede.
WFPB!
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 18:31:40 #154
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_170832758
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

[..]

Dit is net zo tegensprekend als Wendler in veel gevallen, het programma zegt toch echt week 4 "Deload" bij mij. :9 .

Valt wel mee hoor. Uit z'n eerste boek:
quote:
Question: Do I need to deload if I'm a beginner?
Answer: You don't need to deload no matter who you are, but I highly recommend using a deload every fourth week,....
Uit "Beyond 5/3/1":
quote:
The fourth week can be used as a deload. As an advanced lifter (this is up to you), you know your body better than I do.
F.K.A. SuperwormJim
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:29:18 #155
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_170837914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:43 schreef Welten het volgende:
Vraag aan wie wel eens supplementen etc. gebruikt. Ik vind hier en daar wel wat informatie maar niet exact wat ik zoek. Ook een oude post van mr.j (TRV / Drugsbeleid in Dubai) kwam ik tegen maar omdat ik nog een nieuwe gebruiker ben kan ik hem niet PM'en :-)

Over enkele weken ga ik op vakantie naar Dubai en ik wil supplementen meenemen. Ik zat er aan te denken om het volgende te bestellen voor daar en gesealed mee te nemen:
https://www.bodyenfitshop(...)ion/whey-perfection/
https://www.bodyenfitshop(...)ut/bsn/no-xplode-30/
https://www.bodyenfitshop.nl/bcaa-capsules/
https://www.bodyenfitshop(...)creapure-tasty-tabs/

Daarnaast wat vitamine C, visolie etc. Ik hoef geen reactie op mijn supplementen, thanks anyway.

Ik heb expres voor tabs en caps gekozen v.w.b. amino's en creatine i.p.v. poeder. Gevoelsmatig komt dit wat beter over, haha. Ik kan de producten niet bespeuren op verboden stoffen dus het lijkt me niet lastig te worden.. Heeft iemand ervaring? Ik kom zelf niet verder dan lijsten met verboden stoffen / narcotica etc.
Ik zou niets meenemen.

Doe ik sowieso nooit op vakantie.

Misschien een 750 gram zak whey ofzo, maar verder niets.
Deathlift or Die.
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:17:25 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170855500
Dit was wel een heavy training.
Bij de 60kg kwamen de laatste 3 reps echt uit m'n tenen. Nog nooit zo hard geknokt bij de backsquat (of andere lift).
Voelde goed om mee te maken :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Cue_ op 11-05-2017 18:35:50 ]
pi_170887017
Morgen power rack ophalen, dan is de eerste stap voor een home gym gezet.

Ik twijfel alleen nog ivm deadliften tussen zolder (jaren 80 tussenwoning) en onverwarmde/isoleerde schuur. Ik neig naar de schuur, want die heeft ook een losse fundering.

Ook nog een optie om de rack op zolder te zetten en in de schuur te deadliften, maar dan meer platen en extra barbell nodig
pi_170887352
Waar woon je? Kom ik bij je trainen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_170888404
Arnhem :+
  zaterdag 13 mei 2017 @ 06:39:52 #160
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170897782
Tof man.
Zou alles bij elkaar houden. Evt net als ik een platform maken om het gewicht te verdelen over de vloer en het geluid te dempen. (En leren gecontroleerd neer te setten offc, als je dst nog niet deed.)

Tenzij houten vloer, dan lekker in de schuur. Isoleren kan nog ee hele zomer.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170898153
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:32 schreef Questular het volgende:
Wat vind jij van de high-pulley die je hebt aangeschaft? Zijn wide-pulldowns en horizontal cable rows een beetje te doen?
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:42:43 #162
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170909533
Volgen jullie eigenlijk kanalen op YouTube die betrekking hebben op fitness/bodybuildling? Ik kijk wel eens naar filmpjes van Joel Beukers, niet helemaal mijn type maar wel een behoorlijk fysiek en soms is ie ook wel grappig. Je ziet wel aan hem dat ie echt een ectomorph is, vooral die armen. ITAesthetic vind ik ook een leuk kanaal, maar zijn wel heel andere types. Vloeken de hele tijd en eten veel junkfood en zo, maar verder wel redelijk sympathieke gasten die echt zichzelf zijn en die gast die die filmpjes van hen in elkaar zet doet dat echt op een heel professionele wijze. Hebben ook prima fysieken trouwens. Dat kanaal van JayJay Boske vind ik niks, wat een neppe gast is dat.

Zijn er verder nog kanalen (ook Engelstalige) die humor met goede informatie combineren? Vind het altijd wel interessant om te zien hoe andere mensen trainen en wat ze eten.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:56:03 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170909723
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:42 schreef ZuidGrens het volgende:

Zijn er verder nog kanalen (ook Engelstalige) die humor met goede informatie combineren? Vind het altijd wel interessant om te zien hoe andere mensen trainen en wat ze eten.
Ik volg Alan Thrall.
Maakt goede filmpjes, met een mate van humor. Geeft goede uitleg over oefeningen, laat af en toe wat van zichzelf zien en doet regelmatig een q&a.
:)
pi_170910141
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:42 schreef ZuidGrens het volgende:
Volgen jullie eigenlijk kanalen op YouTube die betrekking hebben op fitness/bodybuildling? Ik kijk wel eens naar filmpjes van Joel Beukers, niet helemaal mijn type maar wel een behoorlijk fysiek en soms is ie ook wel grappig. Je ziet wel aan hem dat ie echt een ectomorph is, vooral die armen. ITAesthetic vind ik ook een leuk kanaal, maar zijn wel heel andere types. Vloeken de hele tijd en eten veel junkfood en zo, maar verder wel redelijk sympathieke gasten die echt zichzelf zijn en die gast die die filmpjes van hen in elkaar zet doet dat echt op een heel professionele wijze. Hebben ook prima fysieken trouwens. Dat kanaal van JayJay Boske vind ik niks, wat een neppe gast is dat.

Zijn er verder nog kanalen (ook Engelstalige) die humor met goede informatie combineren? Vind het altijd wel interessant om te zien hoe andere mensen trainen en wat ze eten.
Ik kijk uit Nederland alleen ITAesthetic, inderdaad erg grappig en leerzaam tegelijk. Dat schelden enz vind ik niet erg :P
Engels kijk ik alleen ScottHermanFitness en AthleanX, dat is wel alleen informatief.
pi_170910605
AthleanX en MegSquats.

Zoek eigenlijk meer stoere vrouwen zoals Meg.
Make my day!
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:54:53 #166
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170910712
Die Joel Beukers vind ik tenenkrommend kansloos. Zou ik wel te oud voor zijn.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:55:50 #167
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_170910738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:24 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik kijk uit Nederland alleen ITAesthetic, inderdaad erg grappig en leerzaam tegelijk. Dat schelden enz vind ik niet erg :P
Engels kijk ik alleen ScottHermanFitness en AthleanX, dat is wel alleen informatief.
Volgens mij ben ik op ITAesthetic gekomen omdat jij hier een link naar een van hun video's gepost had. Inderdaad prima kanaaltje, ik vind dat schelden ook niet erg maar snap wel dat sommige mensen er liever niet naar kijken. Ze hebben 10.000 abonnees maar groeien wel erg hard.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:54 schreef Rauw. het volgende:
Die Joel Beukers vind ik tenenkrommend kansloos. Zou ik wel te oud voor zijn.
Snap ik op zich wel, zijn stijl moet je liggen. Hij is wel behoorlijk populair, hoor hier in de gym al die jonge gasten zijn teksten bezigen.

Ik vind die Anthony Kruijver met zijn blije kop ook helemaal niks trouwens, die gozer praat net alsof zijn kijkers achterlijk zijn.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:58:00 #168
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170910784
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:55 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Snap ik op zich wel, zijn stijl moet je liggen. Hij is wel behoorlijk populair, hoor hier in de gym al die jonge gasten zijn teksten bezigen.
Denk ook dat het helemaal geen verkeerd publiek figuur is hoor. Ik kan hem alleen niet echt handelen, te intens en te gemaakt ofzo.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170910801
Ik vind de meeste Nederlandse channels echt compleet gay
  zaterdag 13 mei 2017 @ 20:05:34 #170
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170910924
De meesten lullen te veel en te lang.
Alan is kort en bondig, heerlijk :)
  zaterdag 13 mei 2017 @ 21:29:56 #171
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170914312
Ik kijk en lees liever dit soort dingen. Ik erger me meestal kapot aan youtube gasten, zowel NL als uit andere landen. Voor ze een keer tot de kern komen heb ik twee keer gegeten en een dutje gedaan. :{

https://www.elitefts.com/(...)WRYRZZ-W9hQ.facebook
  zaterdag 13 mei 2017 @ 22:14:10 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zondag 14 mei 2017 @ 22:42:48 #173
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170949666
Net even die diverse Youtubers gekeken die hierboven worden genoemd. Men.. wat langdradig en gewoon irritant :X
pi_170950152
Ik volg Dogan Tekin, geen bodybuilder maar powerlifter. Niet echt een fanatiek YouTuber (als in, meerdere uploads per week) maar wel relaxte gast. Net als Guy Droog.
pi_170955099
Na mijn cut wil ik een nieuw programma proberen en mijn oog is gevallen op de M.a.x. muscle plan van Brad Schoenfeld. Heeft iemand hier ervaring mee en zou je het aanbevelen?
  maandag 15 mei 2017 @ 11:44:20 #176
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170956303
Iemand hier ervaring met de cheapy cheapy trap/hex bar van Gorilla sports of Musclepower?

En de landmine?

Is het wat?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170957243
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 11:44 schreef Rauw. het volgende:
Iemand hier ervaring met de cheapy cheapy trap/hex bar van Gorilla sports of Musclepower?

En de landmine?

Is het wat?
Ik heb deze https://www.fitness24.nl/(...)ympic-hex-bar-mp825/ ook van muscle-power maar komt goedkoper uit qua verzending (¤156,95 vs ¤177,20) in vergelijking met de normale muscle power website.

Doet het erg prima, geweldige quad pomp in de tuin en ook leuk om farmer walks mee te doen.
  maandag 15 mei 2017 @ 12:57:35 #178
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170957816
quote:
10s.gif Op maandag 15 mei 2017 12:25 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik heb deze https://www.fitness24.nl/(...)ympic-hex-bar-mp825/ ook van muscle-power maar komt goedkoper uit qua verzending (¤156,95 vs ¤177,20) in vergelijking met de normale muscle power website.

Doet het erg prima, geweldige quad pomp in de tuin en ook leuk om farmer walks mee te doen.
Precies waarom ik er een had, in m'n oude Crossfitbox een hoop lol mee gehad, meerwaarde voor zowel het fysieke als het mentale deel.

Ik vroeg mij alleen de meerwaarde af van een duurdere en hoe anderen daarin stonden.
omdat het natuurlijk gewoon een statische gelaste constructie is kan ik mij niet voorstellen dat ik er 300¤ aan uit hoefde te geven.

Bouwkwaliteit is wel degelijk (voor thuisgebruik) van die spullen dus?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170957843
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 12:57 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Precies waarom ik er een had, in m'n oude Crossfitbox een hoop lol mee gehad, meerwaarde voor zowel het fysieke als het mentale deel.

Ik vroeg mij alleen de meerwaarde af van een duurdere en hoe anderen daarin stonden.
omdat het natuurlijk gewoon een statische gelaste constructie is kan ik mij niet voorstellen dat ik er 300¤ aan uit hoefde te geven.

Bouwkwaliteit is wel degelijk (voor thuisgebruik) van die spullen dus?
zelfs verrotte hex bars bij crossfit gyms deden het voor mij prima. het is geen auto die je koopt. gewoon handen knijpen en gaan
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:35:58 #181
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170975616
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2017 12:57 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Precies waarom ik er een had, in m'n oude Crossfitbox een hoop lol mee gehad, meerwaarde voor zowel het fysieke als het mentale deel.

Ik vroeg mij alleen de meerwaarde af van een duurdere en hoe anderen daarin stonden.
omdat het natuurlijk gewoon een statische gelaste constructie is kan ik mij niet voorstellen dat ik er 300¤ aan uit hoefde te geven.

Bouwkwaliteit is wel degelijk (voor thuisgebruik) van die spullen dus?
De mijne koste me 100 euro. De coating was mislukt maar verder niks mis met die bar. Dat het er wat mindrr uitziet kan me niet schelen.

En inderdaad, het is gewoon een gelaste constructie die in principe niet kapot kan. Tenzij een lasser een slechte dag had, maar zelfs dan moet je flink je best doen om hem te breken.
pi_170976020
quote:
3d delts en dan nattt claimen 😂
pi_170978059
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:45 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Wat vind jij van de high-pulley die je hebt aangeschaft? Zijn wide-pulldowns en horizontal cable rows een beetje te doen?
Wide-pulldowns/cable rows zijn voor mij geen probleem (1,85 mtr) maar ik zit wel aan de max van de rep range met mijn lengte. Ik merk dat de ROM maar net voldoende is.
pi_170978170
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:38 schreef Questular het volgende:

[..]

Wide-pulldowns/cable rows zijn voor mij geen probleem (1,85 mtr) maar ik zit wel aan de max van de rep range met mijn lengte. Ik merk dat de ROM maar net voldoende is.
Heb hetzelfde probleem hier in de meeste gyms (1,93 mtr) _O-. Maar qua cable 'smoothness' werkt alles goed? Dan haal ik hem ook namelijk.
pi_170978220
Absoluut, makkelijk in elkaar te zetten en doet prima waar hij voor bedoeld is.
pi_170978527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:46 schreef Questular het volgende:
Absoluut, makkelijk in elkaar te zetten en doet prima waar hij voor bedoeld is.
Nice, bedankt.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:09:09 #187
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170982332
Ik had er nog nooit 1 gehad, maar afgelopen weekend had ik er 1. Iemand die over powerliften enzo begint met me en na 2 minuten zegt dat hij na 3 weken sterker was dan de jongens die al 3 jaar trainen. :')

Het was tijdens een BBQ dus ik heb m'n mond maar snel volgpropt en ben langzaam weggelopen. :+
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:22:21 #188
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170982558
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:09 schreef Snakey het volgende:
Ik had er nog nooit 1 gehad, maar afgelopen weekend had ik er 1. Iemand die over powerliften enzo begint met me en na 2 minuten zegt dat hij na 3 weken sterker was dan de jongens die al 3 jaar trainen. :')

Het was tijdens een BBQ dus ik heb m'n mond maar snel volgpropt en ben langzaam weggelopen. :+
Was het StraatSoldaat?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:26:16 #189
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170982637
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Was het StraatSoldaat?
Wie weet. Is hij engels en woont hij in Spanje?
pi_170985996
Doet de huisarts moeilijk al je op een bloedonderzoekformulier meer waarden aankruist? Ben wel benieuwd naar mijn hormoonspiegel en ik betaal het uiteindelijk toch zelf
pi_170986257
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 17:40 schreef Henrys het volgende:
Doet de huisarts moeilijk al je op een bloedonderzoekformulier meer waarden aankruist? Ben wel benieuwd naar mijn hormoonspiegel en ik betaal het uiteindelijk toch zelf
Ja de mijne ging me meteen bellen of ik wou langskomen.
pi_170986913
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 17:56 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ja de mijne ging me meteen bellen of ik wou langskomen.
vind je het gek
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_170987023
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 17:40 schreef Henrys het volgende:
Doet de huisarts moeilijk al je op een bloedonderzoekformulier meer waarden aankruist? Ben wel benieuwd naar mijn hormoonspiegel en ik betaal het uiteindelijk toch zelf
Je moet eerst met een klacht komen voordat een huisarts je test laat controleren. Ik zou persoonlijk kiezen voor een laag libido. Als ie nog steeds moeilijk doet, dan lullen dat je vriendin klaagt oid.

Maar andere metingen moeten er ook in worden opgenomen om een duidelijk beeld te geven. o.a. tsh en prolactine
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:28:29 #194
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_170989692
Ik ben gewoon eerlijk tegen m'n arts. De een zal je een preek geven, de ander denkt met je mee. Of probeert dat want heel veel verstand hebben ze er niet van. Maar je moet een vreselijke eikel treffen die je de tests weigert ( wat hij/zij eigenlijk niet mag weigeren)

Je kan het ook online doen. Dan krijg je een pakketje opgestuurd met een adres voor een prikpunt, je krijgt je buisjes bloed terug en stuurt dat in een speciale envelop terug. Na een week of twee heb je de uitslag. Kost je wel 200 euro. :+
pi_170991244
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 17:40 schreef Henrys het volgende:
Doet de huisarts moeilijk al je op een bloedonderzoekformulier meer waarden aankruist? Ben wel benieuwd naar mijn hormoonspiegel en ik betaal het uiteindelijk toch zelf
Is valsheid in geschrifte. Waarom niet https://bloedwaardentest.nl/bodybuilding/ plus oestradiol? Geld ben je toch wel kwijt, en anoniem.
pi_171003710
Op dit soort dagen ben ik echt zo zwak in de gym merk ik. Na 1 werksetje compound ben ik al kapot :') Er is airco enzo maar toch ben ik vrij snel uitgeput en kan ik niet het maximale eruit halen waardoor ik iets lichter moet gaan. Niet erg, maar valt op. Hebben jullie dat ook?
Gelukkig is het weer vanaf morgen wat 'kouder'.
pi_171004051
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:40 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Op dit soort dagen ben ik echt zo zwak in de gym merk ik. Na 1 werksetje compound ben ik al kapot :') Er is airco enzo maar toch ben ik vrij snel uitgeput en kan ik niet het maximale eruit halen waardoor ik iets lichter moet gaan. Niet erg, maar valt op. Hebben jullie dat ook?
Gelukkig is het weer vanaf morgen wat 'kouder'.
IJsje intra-workout eten
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:35:59 #198
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171005149
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:40 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Hebben jullie dat ook?
Gister zweette ik wel ontzettend veel, maar ben opzich wel actief / net zo actief. Maargoed, daar is het ook gewoon wel redelijk koel.
Thuis vind ik het wel lastig, als in, sowieso al, laat staan als het warm is, om dan gemotiveerd te zijn om iets te doen / actief echt wat te doen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:47:51 #199
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_171005465
Het het bulken weer opgepakt en de afgelopen 2 weken op een surplus van 1500kcal gezeten elke dag. Halve kilo aangekomen. :D Snap niet waar het allemaal heen gaat.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:08:38 #200
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171006055
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:34 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Is valsheid in geschrifte. Waarom niet https://bloedwaardentest.nl/bodybuilding/ plus oestradiol? Geld ben je toch wel kwijt, en anoniem.
Dan ben je er nog niet. Ik zou er op zeker een aanvullend Cholesterol pakket vetprofiel LDL, Triglyceriden bij nemen. 15 euro extra, en 20 euro voor het prikken.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:39:41 #201
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171006930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:47 schreef Quotidien het volgende:
Het het bulken weer opgepakt en de afgelopen 2 weken op een surplus van 1500kcal gezeten elke dag. Halve kilo aangekomen. :D Snap niet waar het allemaal heen gaat.
Toilet. :+
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:42:49 #202
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171007004
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:40 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Op dit soort dagen ben ik echt zo zwak in de gym merk ik. Na 1 werksetje compound ben ik al kapot :') Er is airco enzo maar toch ben ik vrij snel uitgeput en kan ik niet het maximale eruit halen waardoor ik iets lichter moet gaan. Niet erg, maar valt op. Hebben jullie dat ook?
Gelukkig is het weer vanaf morgen wat 'kouder'.
Dan moet je eens hier komen trainen. Het is op het moment om 8 uur 's morgens zo'n 20 graden. :P

En geen airco in de gym. Kan niet wachten tot het weer rond de 30 graden blijft 's nachts, dan is de gym pas echt lekker warm in de ochtend. :')

Ik heb er, buiten ladingen zweet, niet zo'n last van. Goed blijven eten, beetje meer zout en de hele dag water drinken en you should be good.
  woensdag 17 mei 2017 @ 17:57:37 #203
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_171008912
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:42 schreef ZuidGrens het volgende:
Volgen jullie eigenlijk kanalen op YouTube die betrekking hebben op fitness/bodybuildling? Ik kijk wel eens naar filmpjes van Joel Beukers, niet helemaal mijn type maar wel een behoorlijk fysiek en soms is ie ook wel grappig. Je ziet wel aan hem dat ie echt een ectomorph is, vooral die armen. ITAesthetic vind ik ook een leuk kanaal, maar zijn wel heel andere types. Vloeken de hele tijd en eten veel junkfood en zo, maar verder wel redelijk sympathieke gasten die echt zichzelf zijn en die gast die die filmpjes van hen in elkaar zet doet dat echt op een heel professionele wijze. Hebben ook prima fysieken trouwens. Dat kanaal van JayJay Boske vind ik niks, wat een neppe gast is dat.

Zijn er verder nog kanalen (ook Engelstalige) die humor met goede informatie combineren? Vind het altijd wel interessant om te zien hoe andere mensen trainen en wat ze eten.
Omarisuf.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:22:52 #204
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171009323
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:40 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Op dit soort dagen ben ik echt zo zwak in de gym merk ik. Na 1 werksetje compound ben ik al kapot :') Er is airco enzo maar toch ben ik vrij snel uitgeput en kan ik niet het maximale eruit halen waardoor ik iets lichter moet gaan. Niet erg, maar valt op. Hebben jullie dat ook?
Gelukkig is het weer vanaf morgen wat 'kouder'.
Ik vermoed meer drinken/minder warm aankleden.
Dat is voor mij echt brekend voor sporten met warmte.

Bij mij op zolder had ik vandaag een graad of 27/28 verwacht, was heerlijk koel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:29:11 #205
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171009470
Voor mijzelf vanaf vandaag ga ik de uitdaging aan een third world squat aan te leren.

Ik werk al veel aan mobiliteit en Yoga en verneem aan alles dat het nodig is, om het leuker te maken ga ik mijzelf een aantal toffe doelen stellen denk ik.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 17 mei 2017 @ 20:09:26 #206
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171011725
Die third world Squat (wist niet eens dat het een naam had) doe ik al af en toe tijdens de trainingen, vind de trainer leuk. En gelukkig merk ik wel vorderingen.

Vandaag enkel cardio gedaan. Rennen, double unders en fietsen. Best warm :X
Maar wel goed klimaat binnen gelukkig.
pi_171015529
Vandaag helemaal niets gedaan, ga dood hier
pi_171016694
Vandaag 3500 kcal verbrand met wielrennen. Gaat lekker zo met cutten hehehehe
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_171022164
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:40 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Op dit soort dagen ben ik echt zo zwak in de gym merk ik. Na 1 werksetje compound ben ik al kapot :') Er is airco enzo maar toch ben ik vrij snel uitgeput en kan ik niet het maximale eruit halen waardoor ik iets lichter moet gaan. Niet erg, maar valt op. Hebben jullie dat ook?
Gelukkig is het weer vanaf morgen wat 'kouder'.
Geen last van. Je wordt van dit weer wat loom maar als je mindset gewoon goed is hoort dit geen invloed te hebben op de gewichten die je tilt (kan dat je gewoon een off day had). Gisteren gewoon een pr op de incline bench (5*85kg).

quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:47 schreef Quotidien het volgende:
Het het bulken weer opgepakt en de afgelopen 2 weken op een surplus van 1500kcal gezeten elke dag. Halve kilo aangekomen. :D Snap niet waar het allemaal heen gaat.
Wat eet je dan, bij welke gewicht, en welke lengte? Want een surplus van 1500 is echt veel, denk dat je verbranding gewoon hoger ligt dan je denkt. Een surplus van 1500 zou ik namelijk altijd afraden, veel teveel werk om later weer kwijt te raken.
pi_171022234
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:57 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Omarisuf.
Ik volg niks maar kijk wel eens filmpjes van hem en ook van dr. Layne Norton (biolayne op yt), die hele fitnesslifestyle kanalen als CG laat ik liever links liggen.
pi_171024059
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:42 schreef ZuidGrens het volgende:
Volgen jullie eigenlijk kanalen op YouTube die betrekking hebben op fitness/bodybuildling? Ik kijk wel eens naar filmpjes van Joel Beukers, niet helemaal mijn type maar wel een behoorlijk fysiek en soms is ie ook wel grappig. Je ziet wel aan hem dat ie echt een ectomorph is, vooral die armen. ITAesthetic vind ik ook een leuk kanaal, maar zijn wel heel andere types. Vloeken de hele tijd en eten veel junkfood en zo, maar verder wel redelijk sympathieke gasten die echt zichzelf zijn en die gast die die filmpjes van hen in elkaar zet doet dat echt op een heel professionele wijze. Hebben ook prima fysieken trouwens. Dat kanaal van JayJay Boske vind ik niks, wat een neppe gast is dat.

Zijn er verder nog kanalen (ook Engelstalige) die humor met goede informatie combineren? Vind het altijd wel interessant om te zien hoe andere mensen trainen en wat ze eten.
Al lang niet meer. Meeste zijn niet leuk noch grappig. En het is zonde van m'n tijd.
En sowieso fake natty claimers.

edit: ik volg wel the golden one/latsbrah maar dat is meer vanwege de non lifting content

[ Bericht 3% gewijzigd door Beach op 18-05-2017 11:34:55 ]
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:54:34 #212
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_171032793
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:04 schreef Agentperry het volgende:

Wat eet je dan, bij welke gewicht, en welke lengte? Want een surplus van 1500 is echt veel, denk dat je verbranding gewoon hoger ligt dan je denkt. Een surplus van 1500 zou ik namelijk altijd afraden, veel teveel werk om later weer kwijt te raken.
3500kcal per dag bij 60kg @ 1m81 en weinig lichamelijke activiteit. En daar kom ik een halve kilo per week mee aan. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_171033422
Een halve kilo per week is ook prima. Zou eerder minder eten dan meer.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:24:04 #214
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_171048014
Zou bijvoorbeeld een pre-workout (energie booster) als BSN N.O.-XPLODE 2.0 ook werken voor als je gaat voetballen of tennissen? Neem aan dat het daar ook prima voor is..? Of moet je het echt puur en alleen nemen voor je krachttraining gaat doen?
pi_171048695
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:24 schreef GwaiLow het volgende:
Zou bijvoorbeeld een pre-workout (energie booster) als BSN N.O.-XPLODE 2.0 ook werken voor als je gaat voetballen of tennissen? Neem aan dat het daar ook prima voor is..? Of moet je het echt puur en alleen nemen voor je krachttraining gaat doen?
Heb wel eens pre-work out genomen voor een voetbalwedstrijd.
Of je het echt merkt.. ben ik niet over uit, misschien meer placebo effect.

Kreeg die wedstrijd wel last van gigantische kramp in m'n kuiten.. dat heb ik normaal nooit.

Heb het daarna ook niet meer gedaan, als je het echt wilt weten moet je het gewoon proberen :+
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:17:09 #216
396038 Ginneveraaier
draait er nog één
pi_171050758
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:42 schreef ZuidGrens het volgende:
Volgen jullie eigenlijk kanalen op YouTube die betrekking hebben op fitness/bodybuildling? Ik kijk wel eens naar filmpjes van Joel Beukers, niet helemaal mijn type maar wel een behoorlijk fysiek en soms is ie ook wel grappig. Je ziet wel aan hem dat ie echt een ectomorph is, vooral die armen. ITAesthetic vind ik ook een leuk kanaal, maar zijn wel heel andere types. Vloeken de hele tijd en eten veel junkfood en zo, maar verder wel redelijk sympathieke gasten die echt zichzelf zijn en die gast die die filmpjes van hen in elkaar zet doet dat echt op een heel professionele wijze. Hebben ook prima fysieken trouwens. Dat kanaal van JayJay Boske vind ik niks, wat een neppe gast is dat.

Zijn er verder nog kanalen (ook Engelstalige) die humor met goede informatie combineren? Vind het altijd wel interessant om te zien hoe andere mensen trainen en wat ze eten.
https://www.youtube.com/user/VitruvianPhysique
https://www.youtube.com/user/JDCav24
https://www.youtube.com/user/ScottHermanFitness
https://www.youtube.com/user/OmarIsuf
https://www.youtube.com/user/icecream4PRs
https://www.youtube.com/user/luimarco :p
Dikke zwain.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 20:53:59 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171060839
Voelde me vandaag best kut, dus heb een extra training sessie gevraagd. Dat was echt wel lekker! Een uur gewoon hard er tegenaan gegaan met een leuke workout.

PR op de squat clean, van 50 naar 54 kilo gegaan :)
pi_171089710
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:53 schreef Cue_ het volgende:
Voelde me vandaag best kut, dus heb een extra training sessie gevraagd. Dat was echt wel lekker! Een uur gewoon hard er tegenaan gegaan met een leuke workout.

PR op de squat clean, van 50 naar 54 kilo gegaan :)
Goed bezig, gefeliciteerd!


Voor der rest:
Wat is jullie mening omtrent compressie training?

Moet wel zeggen dat ik zelf al fijner vind als me kleding gewoon strak zit tijdens het trainen (en nee ik doe het niet voor anderen: ik train thuis).

Lijkt wel of je meer pomp hebt ofzo?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_171090293
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 09:16 schreef relativity het volgende:

[..]

Goed bezig, gefeliciteerd!

Voor der rest:
Wat is jullie mening omtrent compressie training?

Moet wel zeggen dat ik zelf al fijner vind als me kleding gewoon strak zit tijdens het trainen (en nee ik doe het niet voor anderen: ik train thuis).

Lijkt wel of je meer pomp hebt ofzo?
Ik denk niet dat mensen nou mijn nipples willen zien. Heb liever losse broek aan, bij het squaten gewoon shorts gezien ik vaak knee sleeves gebruik en ze af en toe naar beneden trek voor deadliften of hamstring oefeningen. Meestal trui (squats) of t-shirt of hemd boven. Pomp genoeg.

Zijn er hier ook wel een paar grote powerbuilders met van dat spiderman materiaal, die zweren erbij. Erg persoonlijk lijkt mij. Als jij er beter op traint, waarom niet toch?
  zondag 21 mei 2017 @ 13:28:15 #220
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171093634
2 eerste prijzen in de wacht gesleept gisteren. :P

Bench 130. Mijn laatste poging was 145, omdat de 130 aanvoelde alsof ik 100 kilo benchde. 145 kwam makkelijk van mijn borst af, om 20 cm boven mijn borst tot een dead stop te komen. :D
Jammer, maar ik wist dat ik 140 gehaald zou hebben dus ik wilde het een beetje pushen.

Deadlifts was een soort van grappig. Ik begon met een 180, tweede poging 190 om te kijken hoe het voelde. Kwamen allebei met gemak omhoog dus laatste poging op 210 gezet. Mijn naam wordt omgeroepen dus ik naar het platform, scheids geeft me het sein te liften en terwijl ik lift (en denk; wtf, wat voelt die 210 licht...) roept een andere scheids; nee nee!! Ze hadden zich vergist, ik stond de 200 van degene die voor mij zou moeten liften te liften. _O-

Maar toen moest ik dus gelijk na hem terug naar het platform om mijn 210 te liften... Ik dacht, ik ga nergens over nadenken, die mofo gaat gewoon omhoog komen, en dat gebeurde. Makkelijk zelfs. Ik had een 220 moeten doen achteraf.

Maar goed, eerste meet, wat mij betreft geslaagd en het was een leuke dag.

Ik moet wel aantekenen dat ik de enige 50 plusser was in mijn gewichtsgroep, dus die 2 eerste prijzen waren een makkie. :+
  zondag 21 mei 2017 @ 14:11:25 #221
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171094559
Feli! *O*

Gaat toch vooral om de ervaring lijkt me zo.
  zondag 21 mei 2017 @ 15:26:01 #222
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171096423
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:11 schreef Cue_ het volgende:
Feli! *O*

Gaat toch vooral om de ervaring lijkt me zo.
Thanks. :)

Zeker de eerste keer inderdaad. Ik wilde dan ook weten hoe zo'n dag voor me werkt. Wanneer eten, hoe lang zijn m'n wachttijden, wanneer beginnen met warming up. Dat soort dingen.

Hoewel ik niet veel mensen kende heb ik het naar m'n zin gehad. Heerlijk om heel de dag met liften bezig te zijn. Voelde me wel thuis eigenlijk. :P

Oktober de volgende competitie. :7
  zondag 21 mei 2017 @ 15:34:02 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171096599
Nog wat dingen geleerd ervan? Zaken die je anders zou doen of juist goed deed?

En wat zijn de doelstellingen voor oktober?
  Moderator zondag 21 mei 2017 @ 20:25:00 #224
18653 crew  D.
pi_171103259
Net Generation Iron 2 gezien

Altijd leuk zo'n 'inside view', en door de opmerking dat het na de 40 alleen maar bergafwaarts gaat laat ik me maar niet ontmoedigen :D
  Moderator zondag 21 mei 2017 @ 20:26:45 #225
18653 crew  D.
pi_171103307
quote:
10s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:28 schreef Snakey het volgende:
2 eerste prijzen in de wacht gesleept gisteren. :P

Goed bezig! ^O^

Afgelopen week voor het eerst een DL gedaan (@90)
Dat ging goed, dus probeerde ik het 2 dagen later @110, maar daar heb ik toch een paar dagen last van gehad :D
Vooral de grip had ik het meeste moeite mee :Y
  maandag 22 mei 2017 @ 10:37:37 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171112393
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:34 schreef Cue_ het volgende:
Nog wat dingen geleerd ervan? Zaken die je anders zou doen of juist goed deed?

En wat zijn de doelstellingen voor oktober?
Nou, vooral dat ik m'n medicijnen op tijd in moet nemen. Ik heb nogal last van brandend maagzuur, erg vervelend als je daar de halve dag mee rondloopt en moeite hebt met eten. En liften met al die druk op je core is dan ook niet prettig. Ik had er gelukkig geen last meer van met deads.

Ik zou de volgende wel wat beter willen weten waar ik sta wat betreft gewichten. Nu waren mijn last attempts een beetje giswerk wat lastig is. Dat is een beetje te wijten aan de manier waarop Andy werkt, die laat je geen max in de gym proberen. Dus ik moet of daar aan wennen en een betere inschatting van mezelf leren maken, of ik moet met Andy overleggen toch dichter bij m'n max te trainen vlak voor de competitie.

Verder heb ik een goede dag gehad. Ik lees erg veel dus ik wist wel een beetje hoe het er aan toe gaat.

Doelen, die zijn nog wat vaag. Maar ik wil in oktober wel 150 benchen en minstens 230 deadliften.
pi_171112925
Netjes man! Gefeliciteerd! Leuk dat je meedoet aan zo'n wedstrijd.
  maandag 22 mei 2017 @ 12:09:56 #228
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171114302
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 11:06 schreef kevin_ het volgende:
Netjes man! Gefeliciteerd! Leuk dat je meedoet aan zo'n wedstrijd.
Thanks. :)

Nu ben ik verslaafd, maar moet ik wachten tot oktober. :P
  Moderator maandag 22 mei 2017 @ 20:17:24 #229
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_171124856
quote:
10s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:28 schreef Snakey het volgende:
2 eerste prijzen in de wacht gesleept gisteren. :P

Netjes, gefeliciteerd! :D

Ik heb er ook lang over gedacht of het wat voor mij zou zijn, zo'n meet. Al is het maar voor de ervaring. Nooit echt de stap durven zetten.

Wat heeft jou doen besluiten hier aan mee te doen?
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator maandag 22 mei 2017 @ 20:26:06 #230
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_171125178
Oeh, hij is vorige week binnen gekomen *O*

quote:

Kwam precies op tijd, ik was toe aan een nieuw schema. Ga van 4 naar 3 dagen per week.

Ben nu over gestapt op "1000% Awesome". Waarom? Vaker squatten en benchen per week.

Ma
SQ 5/3/1
BP 5x5 @ 85%

Wo
DL 5/3/1
OHP 5x5 @ 85%

Vr
SQ 5x5 @ 85%
BP 5/3/1

Assistance:
50 - 100 reps pull (rows, chin/pull up, face pulls, lat pulldown, curls, shrugs)
50 - 100 reps push (dips, triceps pushdown, plate raise, push up, dumbbell press)
50 - 100 reps single leg/core (back raise, SLDL, GM, abs, lunges)

En als ik tijd/energie heb, gooi ik er af en toe een "widowmaker" tegenaan na de 5/3/1 (1 x 20+ @ first set)
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 22 mei 2017 @ 20:58:42 #231
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171126468
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:26 schreef Snakey het volgende:

[..]

Thanks. :)

Zeker de eerste keer inderdaad. Ik wilde dan ook weten hoe zo'n dag voor me werkt. Wanneer eten, hoe lang zijn m'n wachttijden, wanneer beginnen met warming up. Dat soort dingen.

Hoewel ik niet veel mensen kende heb ik het naar m'n zin gehad. Heerlijk om heel de dag met liften bezig te zijn. Voelde me wel thuis eigenlijk. :P

Oktober de volgende competitie. :7
Vet Snakey, goede resultaten! Dit biedt wel goed perspectief voor dikke PR's op je volgende meet :7
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 22 mei 2017 @ 22:06:59 #232
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171129284
quote:
7s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:17 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Netjes, gefeliciteerd! :D

Ik heb er ook lang over gedacht of het wat voor mij zou zijn, zo'n meet. Al is het maar voor de ervaring. Nooit echt de stap durven zetten.

Wat heeft jou doen besluiten hier aan mee te doen?
Thanks.

Gewoon doen, al is het maar voor de ervaring inderdaad. Het geeft mij een nu een veel beter doel dan alleen maar in de gym PR's proberen te maken. Het is echt te gek om met een hoop andere lifters een goede dag te hebben en nieuwe PR's proberen te zetten.

Ik had er eerlijk gezegd nooit zo over nagedacht omdat ik dacht dat het niks voor mij zou zijn. Maar ik werd uitgenodigd om mee te doen en dacht, waarom niet? Dus ben ik ervoor gaan trainen en dus meegedaan.
  maandag 22 mei 2017 @ 22:07:41 #233
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171129318
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:58 schreef Artoo het volgende:

[..]

Vet Snakey, goede resultaten! Dit biedt wel goed perspectief voor dikke PR's op je volgende meet :7
Thanks. En ja, dit vraagt om veel betere PR's inderdaad. :P
  maandag 22 mei 2017 @ 22:41:57 #234
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171130324
quote:
7s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:17 schreef SuperwormJim het volgende:

Ik heb er ook lang over gedacht of het wat voor mij zou zijn, zo'n meet. Al is het maar voor de ervaring. Nooit echt de stap durven zetten.

Gewoon een keer proberen! Er zijn tegenwoordig ook een aantal beginnersmeets, dat voelt misschien net iets minder heftig dan gelijk een kwalificatiewedstrijd als de DRC Cup of de SBD Cup en dan hoef je ook niet ingeschreven te zijn bij de bond. :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_171131455
Lekker snakey! _O_ Gefeliciteerd!


Vandaag mijn power rack opgebouwd, nu nog even een platformpje bouwen en dan kan ik ook deadliften. Lekker thuis trainen *O*
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:02:11 #236
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171142275
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:22 schreef Vinniiee het volgende:
Lekker snakey! _O_ Gefeliciteerd!

Vandaag mijn power rack opgebouwd, nu nog even een platformpje bouwen en dan kan ik ook deadliften. Lekker thuis trainen *O*
Pics.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:03:11 #237
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171142292
@Snakey, gaaf man. Mooie cijfers, mocht willen dat ik daarbij in de buurt zat. ^O^ _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171146437
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Pics.
Zodra het af is. Hopelijk ontvang ik zaterdag de laatste spullen.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:41:11 #239
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171146602
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:22 schreef Vinniiee het volgende:
Lekker snakey! _O_ Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:03 schreef Rauw. het volgende:
@Snakey, gaaf man. Mooie cijfers, mocht willen dat ik daarbij in de buurt zat. ^O^ _O_
Thanks. :)

Dat komt vanzelf, zulke cijfers. Doelen maken en voor ogen blijven houden, niet proberen reuzenstappen te maken maar babystapjes maken, en geen trainingen missen.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 mei 2017 @ 17:22:20 #240
159915 -Menn0-
MNO
pi_171149873
Ik gebruik al jaren FatWatch om m'n gewicht bij te houden en super chill dat hij dan zegt hoeveel kcal je meer/minder moet eten om je doel te bereiken. MAAR hij staat niet meer in de app store, m'n vriendin wilde hem laatst downloaden maar kon niet meer.
Weet iemand een goed alternatief?
,,/
pi_171152772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:22 schreef -Menn0- het volgende:
Ik gebruik al jaren FatWatch om m'n gewicht bij te houden en super chill dat hij dan zegt hoeveel kcal je meer/minder moet eten om je doel te bereiken. MAAR hij staat niet meer in de app store, m'n vriendin wilde hem laatst downloaden maar kon niet meer.
Weet iemand een goed alternatief?
Myfitnesspal, gebruik ik al twee jaar. Niet altijd overigens, in een bulk eyeball ik eigenlijk alles.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:07:07 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171153634
Mfp idd.
Eigenlijk enkel om dagelijks mn gewicht in bij te houden.
En heel af en toe eens mijn macro's te volgen als ik eens wat nieuws probeer of van m'n standaard afwijk.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:36:58 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171158331
Omdat we hier het meest van leren; dit is de fail op m'n 145 bench. Ik had hem niet moeten missen als ik er nu naar kijk. Maar er gaat een hoop fout. :D

De bar komt te laag op m'n borst, ik lijk m'n leg drive te vergeten, m'n schouders moeten lager blijven dus geen rotatie wat nu wel gebeurt. Het moet er eigenlijk uitzien alsof ik de bar in mijn lats trek, maar dat gebeurt totaal niet.

Hoop werk aan de winkel dus. :) Elke feedback is welkom.

pi_171162098
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:36 schreef Snakey het volgende:
Omdat we hier het meest van leren; dit is de fail op m'n 145 bench. Ik had hem niet moeten missen als ik er nu naar kijk. Maar er gaat een hoop fout. :D

De bar komt te laag op m'n borst, ik lijk m'n leg drive te vergeten, m'n schouders moeten lager blijven dus geen rotatie wat nu wel gebeurt. Het moet er eigenlijk uitzien alsof ik de bar in mijn lats trek, maar dat gebeurt totaal niet.

Hoop werk aan de winkel dus. :) Elke feedback is welkom.

Je trekt jezelf naar voren en je hoofd gaat zelfs naar voren en omhoog. Dan verlies je wel kracht en stabiliteit vooral. Maar dat komt denk ik inderdaad doordat de bar te laag op je borst wordt weggedrukt.
pi_171165649
Doet er hier iemand aan nektraining (met een nek harness) en kan dit veilig worden gedaan?
pi_171165713
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:15 schreef Jaeger85 het volgende:
Doet er hier iemand aan nektraining (met een nek harness) en kan dit veilig worden gedaan?
Mensen die serieus autoracen gebruiken het ook, dus kan zeker veilig getraind worden. Zou me er wel heel goed in verdiepen en/of een specialist gebruiken.
pi_171166073
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:15 schreef Jaeger85 het volgende:
Doet er hier iemand aan nektraining (met een nek harness) en kan dit veilig worden gedaan?
Hey AlphaDestiny
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:23:37 #248
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171167253
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:15 schreef Jaeger85 het volgende:
Doet er hier iemand aan nektraining (met een nek harness) en kan dit veilig worden gedaan?
Het lijkt mij persoonlijk altijd veiliger dan neck-bridges. Maar ben zeker benieuwd naar de ervaringen (ivm rugby)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171167289
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:22 schreef Vinniiee het volgende:
Lekker snakey! _O_ Gefeliciteerd!

Vandaag mijn power rack opgebouwd, nu nog even een platformpje bouwen en dan kan ik ook deadliften. Lekker thuis trainen *O*
Welk powerrack heb je gehaald?
pi_171167574
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:25 schreef Questular het volgende:

[..]

Welk powerrack heb je gehaald?
Powermark 475 met lat pulley. Geen hele hoge kwaliteit, maar acceptabel voor mijn gebruik.
pi_171167632
Nice, ik had ook eerst een powerrack incl lat pulley willen kopen maar heb ze uiteindelijk apart gekocht om zo de ruimte iets beter in te delen.
  woensdag 24 mei 2017 @ 13:53:01 #252
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171169207
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 07:19 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Je trekt jezelf naar voren en je hoofd gaat zelfs naar voren en omhoog. Dan verlies je wel kracht en stabiliteit vooral. Maar dat komt denk ik inderdaad doordat de bar te laag op je borst wordt weggedrukt.
Ik begrijp niet wat je bedoeld met dat ik mezelf naar voren trek? Dat hoofd moet inderdaad op de bank blijven. Ik heb het nooit echt gemerkt dat ik dat deed, nouja, je merkt het wel maar ik dacht er niks van en nu moet ik het mezelf weer afleren. Het was nog veel erger dan dit maar met een zwaar gewicht blijf ik het doen. Met lichter gewicht blijf ik wel gewoon liggen.
pi_171174511
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoeld met dat ik mezelf naar voren trek? Dat hoofd moet inderdaad op de bank blijven. Ik heb het nooit echt gemerkt dat ik dat deed, nouja, je merkt het wel maar ik dacht er niks van en nu moet ik het mezelf weer afleren. Het was nog veel erger dan dit maar met een zwaar gewicht blijf ik het doen. Met lichter gewicht blijf ik wel gewoon liggen.
Het lijkt erop dat je jezelf naar voren trekt omdat je hoofd/nek zo omhoog komt.
  woensdag 24 mei 2017 @ 17:39:35 #254
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171174663
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:28 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je jezelf naar voren trekt omdat je hoofd/nek zo omhoog komt.
Ow so. Ik duw mijn hoofd richting de bar, alsof ik de bar moet blijven zien zeg maar. Geen idee waarom, maar ik heb het vervelend genoeg mezelf aangeleerd en het geeft me het idee iets sterker te zijn. Wat waarschijnlijk niet waar is.

Bij deze bond mag het trouwens, bij heel veel andere bonds ben je verplicht je hoofd op de bench te houden.
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2017 @ 01:14:50 #255
159915 -Menn0-
MNO
pi_171189655
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:07 schreef Cue_ het volgende:
Mfp idd.
Eigenlijk enkel om dagelijks mn gewicht in bij te houden.
En heel af en toe eens mijn macro's te volgen als ik eens wat nieuws probeer of van m'n standaard afwijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:38 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Myfitnesspal, gebruik ik al twee jaar. Niet altijd overigens, in een bulk eyeball ik eigenlijk alles.
MFP gebruik ik ook, maar alleen om kcal te tellen. Kan MFP ook aangeven hoeveel je kcal meer/minder moet eten om je doel te bereiken?
,,/
  donderdag 25 mei 2017 @ 01:24:07 #256
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171189772
Hij kan wel bereken aan de hand van wat je op een dag eet hoeveel je over 5 weken weegt. Maar in hoeverre dat betrouwbare is....
pi_171190866
Waarom zijn cheat meals zo dodelijk als je droog bent, lijkt wel of ik gelijk een kilo vocht vasthoudt de dagen erna
pi_171190962
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ow so. Ik duw mijn hoofd richting de bar, alsof ik de bar moet blijven zien zeg maar. Geen idee waarom, maar ik heb het vervelend genoeg mezelf aangeleerd en het geeft me het idee iets sterker te zijn. Wat waarschijnlijk niet waar is.

Bij deze bond mag het trouwens, bij heel veel andere bonds ben je verplicht je hoofd op de bench te houden.
Precies wat jij doet heb ik ook weleens last van, als ik er niet helemaal met mijn hoofd bij ben. Dan positioneer ik de bar ook te laag op de borst. En kom ik niet meer omhoog. En dan ga ik ook zo 'raar' bewegen om het gevoel van zwakte te compenseren.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_171190976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:24 schreef Henrys het volgende:
Waarom zijn cheat meals zo dodelijk als je droog bent, lijkt wel of ik gelijk een kilo vocht vasthoudt de dagen erna
Misschien een opgeblazen gevoel? ~O>
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_171191500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:24 schreef Henrys het volgende:
Waarom zijn cheat meals zo dodelijk als je droog bent, lijkt wel of ik gelijk een kilo vocht vasthoudt de dagen erna
Zelfs een 500 kcal chocoladereep hier al, niet normaal zeg. De volgende dag meteen van rockhard chest zonder grabbable matter naar entry-level saggytits. En toch blijven eten die onzin. :')
pi_171198613
Niet te doen trainen in deze hitte, echt niet gewend in Nederland. :')

Ik begin eindelijk weer een beetje in de 531 cycles te komen, die eerste paar cycles zijn altijd weer een beetje voelen waar je precies zit qua kracht. Standaard cycles van drie weken 531 met aan het eind van de compound nog eens 5x5 first-set-last en voor de rest pompwerk voor die spiergroep(en) als het lichaam het toelaat.

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:36 schreef Snakey het volgende:
Omdat we hier het meest van leren; dit is de fail op m'n 145 bench. Ik had hem niet moeten missen als ik er nu naar kijk. Maar er gaat een hoop fout. :D

De bar komt te laag op m'n borst, ik lijk m'n leg drive te vergeten, m'n schouders moeten lager blijven dus geen rotatie wat nu wel gebeurt. Het moet er eigenlijk uitzien alsof ik de bar in mijn lats trek, maar dat gebeurt totaal niet.

Hoop werk aan de winkel dus. :) Elke feedback is welkom.

Leuke video. Zijn er dingen die je anders gedaan zou hebben qua voorbereiding voor de meet? Eten, training, opwarming tijdens de wedstrijd? Wel benieuwd. Wil zelf ook graag eens een keer meedoen aan een wedstrijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faeroer op 25-05-2017 15:51:42 ]
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:23:48 #262
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171199689
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:46 schreef Faeroer het volgende:
Niet te doen trainen in deze hitte, echt niet gewend in Nederland. :')

Ik begin eindelijk weer een beetje in de 531 cycles te komen, die eerste paar cycles zijn altijd weer een beetje voelen waar je precies zit qua kracht. Standaard cycles van drie weken 531 met aan het eind van de compound nog eens 5x5 first-set-last en voor de rest pompwerk voor die spiergroep(en) als het lichaam het toelaat.

[..]

Leuke video. Zijn er dingen die je anders gedaan zou hebben qua voorbereiding voor de meet? Eten, training, opwarming tijdens de wedstrijd? Wel benieuwd. Wil zelf ook graag eens een keer meedoen aan een wedstrijd.
Thanks. Niet echt eigenlijk. Het enige wat ik moeilijk vond is m'n gewichten juist krijgen. Ik ben blij dat ik die 145 bench geprobeerd heb, maar met een 140 had ik in ieder geval 6 van de 6 lifts gehaald. En op deads had ik 220 moeten doen ipv 210.

Het trainen met Andy gaat heel goed, mijn deads gaan per cycle van 12 weken telkens met 20 kilo omhoog. Bench kruipt omhoog maar ik heb de hele cycle in voorbereiding op deze meet een ontstoken schouder gehad.

Anyway, Andy laat je geen max attempt doen in de gym. Dat is prima, maar maakt het een beetje moeilijk te bepalen wat m'n gewichten in competitie moeten zijn. Dat wil ik graag anders zien wat ik met hem moet overleggen. Verder was ik behoorlijk relaxt. Het was de eerste keer dus ik liet het maar over me heenkomen, observeren en leren zeg maar.

Opwarmen is handig om vroeg te beginnen en je tijd te nemen. Het wordt beredruk ineens in de opwarmruimte als je groep aan de beurt is, dus als je dat voor ben ben je al bijna klaar wanneer iedereen in de rij staat.
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:48:15 #263
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_171200303
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2017 09:46 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Zelfs een 500 kcal chocoladereep hier al, niet normaal zeg. De volgende dag meteen van rockhard chest zonder grabbable matter naar entry-level saggytits. En toch blijven eten die onzin. :')
_O-

Ik sla mijn cut dit jaar lekker over, wil groeien en ik hoef eigenlijk niet per se onder de 10% te komen. Zo overdreven droog vind ik toch niet mooi bij mezelf en wil nog wat spiermassa kweken dit jaar.

Ik gebruik MFP alleen in de cut trouwens, nu tel ik geen kcals meer (alleen gove berekeningen uit het hoofd en zorg dat ik mijn eiwitten op orde heb)

[ Bericht 0% gewijzigd door ZuidGrens op 25-05-2017 17:16:40 ]
  zaterdag 27 mei 2017 @ 10:10:27 #265
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171240552
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171242012
Mensen ervaring met C4 pre workout?

Schijnbaar is dat een hele extreme, iets wat ik zoek namelijk..
pi_171242447
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:53 schreef Doublepain het volgende:
Mensen ervaring met C4 pre workout?

Schijnbaar is dat een hele extreme, iets wat ik zoek namelijk..
Hele dure cafeïne.
  zondag 28 mei 2017 @ 12:26:35 #268
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171268757
Als ik extreme pre-workout hoor beeld ik mij in dat je huilend met een stijve leuter op de kleedkamerbanken staat te dansen ofzo. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 28 mei 2017 @ 14:16:56 #269
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171271379
Voor het eerst de Back Squat gedaan met belt. Helpt toch wel een beetje.
Pr met 6 kilo verhoogd. En daarmee voor het eerst meer dan lichaamsgewicht.

Daarna nog 12sec sneller met 2000m roei, dus goede sessie :)
  zondag 28 mei 2017 @ 16:43:27 #270
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171276168
Fijn dat je verbetering merkt met een riem :) Het scheelt bij mij op met name de squat ook een boel.
Fear is the path to the Dark Side.
  zondag 28 mei 2017 @ 17:40:08 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171278852
Het ziet er alleen niet uit :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 18:04:45 #272
18653 crew  D.
pi_171279715
Hoe gaan de mensen hier om met alcohol?

Houden jullie je in? Sowieso niet drinken? Of laten jullie je gewoon gaan? :P
  zondag 28 mei 2017 @ 18:07:30 #273
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171279804
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:04 schreef D. het volgende:
Hoe gaan de mensen hier om met alcohol?

Houden jullie je in? Sowieso niet drinken? Of laten jullie je gewoon gaan? :P
Momenteel aan m'n 3e wijntje, maar wss wel laatste.

Ben enorm geminderd. Van 4 in een uur naar 1 per uur.
En vaker aan t water tussendoor of helemaal een avondje zonder. In ieder geval een stuk minder probeer ik wel.
Af en toe laat ik me nog wel gaan, maar ben toch eerder aangeschoten :+
  zondag 28 mei 2017 @ 18:21:02 #274
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_171280188
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:04 schreef D. het volgende:
Hoe gaan de mensen hier om met alcohol?

Houden jullie je in? Sowieso niet drinken? Of laten jullie je gewoon gaan? :P
Ik drink zelden, kan het gewoon niet gebruiken bij het trainen. Als ik drink dan wordt het vaak toch meer dan gepland en train de twee daaropvolgende dagen gewoon kut. Daarnaast drink ik dan altijd (speciaal)bier dus dat tikt qua calorieën ook gewoon keihard aan.

Natuurlijk zijn er bepaalde sociale activiteiten (bijvoorbeeld een bruiloft, vriendenweekend of een reünie of zo) waar ik gewoon alcohol drink en niet de fitboy uit ga hangen, maar ik probeer het wel zoveel mogelijk te beperken.

Dit komt wel omdat ik tegenwoordig al wat minder tijd heb om te trainen, dus daarom moet mijn voeding en rust gewoon op orde zijn. Alcohol heeft wat dat betreft gewoon een te negatieve invloed. Als ik vijf keer per week zou kunnen trainen dan zou ik misschien wat minder streng ijn voor mezelf.
pi_171281280
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:04 schreef D. het volgende:
Hoe gaan de mensen hier om met alcohol?

Houden jullie je in? Sowieso niet drinken? Of laten jullie je gewoon gaan? :P
wat is het nut van alcohol?
pi_171282903
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:04 schreef D. het volgende:
Hoe gaan de mensen hier om met alcohol?

Houden jullie je in? Sowieso niet drinken? Of laten jullie je gewoon gaan? :P
Tot tipsy en dan spa rood genot
pi_171282941
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:20 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Hele dure cafeïne.
Gewoon bonen kauwen?

quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:26 schreef Rauw. het volgende:
Als ik extreme pre-workout hoor beeld ik mij in dat je huilend met een stijve leuter op de kleedkamerbanken staat te dansen ofzo. _O-
Ik ken iemand die letterlijk stuitert van dat soort spul _O-
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 20:05:26 #278
18653 crew  D.
pi_171283071
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:21 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik drink zelden, kan het gewoon niet gebruiken bij het trainen. Als ik drink dan wordt het vaak toch meer dan gepland en train de twee daaropvolgende dagen gewoon kut. Daarnaast drink ik dan altijd (speciaal)bier dus dat tikt qua calorieën ook gewoon keihard aan.

Natuurlijk zijn er bepaalde sociale activiteiten (bijvoorbeeld een bruiloft, vriendenweekend of een reünie of zo) waar ik gewoon alcohol drink en niet de fitboy uit ga hangen, maar ik probeer het wel zoveel mogelijk te beperken.

Dit komt wel omdat ik tegenwoordig al wat minder tijd heb om te trainen, dus daarom moet mijn voeding en rust gewoon op orde zijn. Alcohol heeft wat dat betreft gewoon een te negatieve invloed. Als ik vijf keer per week zou kunnen trainen dan zou ik misschien wat minder streng ijn voor mezelf.
Ok, ik train nu 7 keer per week, maar heb juist dat ik ook voor mijn gevoel wat strenger moet zijn.
Denk dat er meer vooruitgang te halen valt, en heb wat pijntjes, die mogelijk sneller herstellen :Y
Ik heb overigens weinig last van slechter trainen, maar het idee dat ik meer zou kunnen groeien zonder drank houdt me wel bezig :Y
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 20:08:19 #279
18653 crew  D.
pi_171283146
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

wat is het nut van alcohol?
Daarover verschillen de meningen :P
  zondag 28 mei 2017 @ 20:10:56 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171283215
Het is idd wel van, hoe meer trainen, hoe minder alcohol. Juist de rustdagen (in t weekend dan) zorgen ervoor dat ik denk wel een extra drankje te kunnen nemen, wantja, toch niet de dag erna trainen.
  zondag 28 mei 2017 @ 20:11:26 #281
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171283227
De kroeg baalt wel trouwens, ze missen een hoop omzet de laatste 9 maanden :')
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 20:25:17 #282
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_171283619
Een ijskoud biertje gaat er met deze warme dagen wel in. Maar ik drink nooit de avond voor een training. Ik train altijd 's morgens. En als ik dan de avond er voor 3-4 speciaalbiertjes gedronken heb, gaat dat meteen ruk.
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 28 mei 2017 @ 20:43:10 #283
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_171284277
Hoi, ik ben inmiddels weer een maand aan het bulken. 3000kcal per dag en ik weeg 60kg. Ben 0,5kg in een maand aangekomen. Moet ik maar gewoon pindakaas smelten en opdrinken?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_171284562
quote:
14s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:00 schreef Doublepain het volgende:
Gewoon bonen kauwen?
Als je stimulanten wil buiten cafeïne, moet je niet bij C4 zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:43 schreef Quotidien het volgende:
Hoi, ik ben inmiddels weer een maand aan het bulken. 3000kcal per dag en ik weeg 60kg. Ben 0,5kg in een maand aangekomen. Moet ik maar gewoon pindakaas smelten en opdrinken?
Was jij die stoner? Laat anders bloedtestje doen naar TSH en T4.
pi_171285056
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Als je stimulanten wil buiten cafeïne, moet je niet bij C4 zijn.

[..]

Was jij die stoner? Laat anders bloedtestje doen naar TSH en T4.
C4 is het hem niet idd helaas, zonde van het geld..
  zondag 28 mei 2017 @ 21:36:49 #286
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_171286502
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:49 schreef Faeroer het volgende:
[..]

Was jij die stoner? Laat anders bloedtestje doen naar TSH en T4.
Gewoon bij de huisarts naar vragen neem ik aan?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_171296846
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:36 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Gewoon bij de huisarts naar vragen neem ik aan?
Ja, dat is een optie. Als je denkt dat 3000+ kcal bulk raar is voor 60kg. Is in mijn gym een aziaat van 68kg met 5900 kcals. Er zijn nou eenmaal hardgainers. Gewoon meer vreten.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:08:50 #288
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_171303171
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:43 schreef Quotidien het volgende:
Hoi, ik ben inmiddels weer een maand aan het bulken. 3000kcal per dag en ik weeg 60kg. Ben 0,5kg in een maand aangekomen. Moet ik maar gewoon pindakaas smelten en opdrinken?
Vreet wat meer dan. Eet je clean? Als je geen problemen hebt met dirty eten dan kan je er makkelijk 500 kcals bijgooien zonder dat je heel erg vol zit (chocola of zo). Als je wat gezonder wil dan wat meer noten en of Griekse Yoghurt o.i.d..
  maandag 29 mei 2017 @ 16:27:53 #289
340341 Blester
Membre très utile
pi_171303636
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:40 schreef Cue_ het volgende:
Het ziet er alleen niet uit :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je knieën komen wel veel te ver voor je voeten uit, op de lange termijn kun je daar een flinke knieblessure aan overhouden en zelfs beschadigde knieën.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_171303850
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:27 schreef Blester het volgende:

[..]

Je knieën komen wel veel te ver voor je voeten uit, op de lange termijn kun je daar een flinke knieblessure aan overhouden en zelfs beschadigde knieën.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:39:36 #291
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171303892
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:37 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
Fear is the path to the Dark Side.
pi_171303991
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:27 schreef Blester het volgende:

[..]

Je knieën komen wel veel te ver voor je voeten uit, op de lange termijn kun je daar een flinke knieblessure aan overhouden en zelfs beschadigde knieën.
Jij doet niet meer mee.
pi_171304085
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:39 schreef Artoo het volgende:

[..]

:D
Alle olympic weightlifting atleten hebben een kunstknie nodig. ;(
pi_171304465
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:27 schreef Blester het volgende:

[..]

Je knieën komen wel veel te ver voor je voeten uit, op de lange termijn kun je daar een flinke knieblessure aan overhouden en zelfs beschadigde knieën.
Post gerapporteerd bij de directie
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 29 mei 2017 @ 17:32:19 #295
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171305011
Ik begon aan mezelf te twijfelen ;(
Maar natuurlijk, alle tips zijn welkom.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:07:36 #296
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171305709
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:32 schreef Cue_ het volgende:
Ik begon aan mezelf te twijfelen ;(
Maar natuurlijk, alle tips zijn welkom.
Voor powerlifting zou het nog iets dieper mogen, maar het is zo best een nette squat voor een maxpoging. :)
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:08:19 #297
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171305721
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:50 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Alle olympic weightlifting atleten hebben een kunstknie nodig. ;(
Ja psssh. Zondag heb ik voor het eerst oly lifting gedaan, in een workshop. Oi m8.
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:18:10 #298
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171305904
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:07 schreef Artoo het volgende:

[..]

Voor powerlifting zou het nog iets dieper mogen, maar het is zo best een nette squat voor een maxpoging. :)
Dat net wat dieper was mijn idee ook, was net op t randje.
pi_171306004
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:08 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja psssh. Zondag heb ik voor het eerst oly lifting gedaan, in een workshop. Oi m8.
Oh echt? :D Hoe was dat?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:27:10 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171306170
Oerh ja, ben benieuwd :D
  maandag 29 mei 2017 @ 18:37:17 #301
340341 Blester
Membre très utile
pi_171306457
Oh laat maar, crossfit :') Ik blijf erbij dat een max poging op deze manier zonder knieondersteuning niet goed is voor je knieën.
~ Love comes unseen; we only see it go
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')