abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 maart 2017 @ 15:20:00 #1
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169653509
Omdat de andere reeks eigenlijk weinig (meer) voor beginners is en er vooral over marathons, 10km lopen e.d. wordt gesproken en mensen die trots zijn op het volbrengen van Evy les 13 nauwelijks respons krijgen dit topic.

Het topic voor iedereen die begint met hardlopen (of stevig doorwandelen), en nog in de 0-10 km fase zit.

Kun jij ook niet zomaar even 45 minuten hardlopen? Is een halve marathon nog verre toekomstmuziek? Ben je net begonnen met Evy? Loop je voor conditie, voor gewichtsverlies of beiden?

Meld hier je vorderingen, je doelstellingen, je trainingen, je pijntjes, je klachten, je emotionele huilbui als endomondo meldt dat je 12 minuten-test je in de onderste 10% van de groep 60-70 jarigen schaart en de beloningen die je voor jezelf hebt gesteld of waar je mee gezondigd hebt.
Fade to Black
pi_169667497
Oh, had niet door dat ik de laatste post had :@ bedankt voor het openen!
Somebody that I used to know
  maandag 20 maart 2017 @ 23:12:57 #3
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169667909
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 23:02 schreef Postbus100 het volgende:
Oh, had niet door dat ik de laatste post had :@ bedankt voor het openen!
Het is je vergeven. Wel door blijven lopen hé ;)
Fade to Black
pi_169747779
Lekker met die zon. Beetje jammer van de wind, maar goed, je kan niet alles hebben. Kort loopje van 5 in 24 minuut nog wat. Morgen ook squash dus hield het deze keer kort.
Wel alweer iets meer mensen die lopen wat weer extra motiveert.
pi_169792710
Langer licht 's avonds! *O*

En ingeschreven voor een 5km-wedstrijd over vier weken.
Somebody that I used to know
pi_169848718
Evy les 22 gelopen. Ga de afgelopen weken met stappen vooruit. Zondag 3km 'wedstrijd'.
  zondag 2 april 2017 @ 10:16:50 #7
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_169941040
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_169945582
Het viel vandaag niet mee met de mist en luchtvochtigheid, maar toch weer 31 minuten volgehouden.
pi_169963904
Nieuw in dit topic. :)

Ik trainde eerst altijd in sportscholen maar ik wilde graag buiten trainen, dus ik ben in januari dit jaar gaan hardlopen. Ik doe dit voor de lol, conditie en gezondheid.

Vorige week mijn eerste doel gehaald: 5 km. lopen zonder pauze, ik heb er 37 min. over gedaan. Mijn volgende doel is 5 km. lopen binnen 30 min.

Oh ja, ik ben vrouw, 36 jaar en eigenlijk geen eerdere hardloopervaring (hooguit eens een sprintje of 800 m. ofzo bij crossfit, waar ik dan altijd doodging). Verder doe ik er oefeningen met eigen lichaamsgewicht en met een kettlebell bij, thuis, 1-2 keer per week. Dit jaar gaan we verhuizen en dan willen we uiteindelijk ooit in ons nieuwe huis een homegym maken waar we met gewichten kunnen trainen (barbells, powercage, bankje, dat werk).
pi_169963931
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 07:36 schreef Mieshka het volgende:
Nieuw in dit topic. :)

Vorige week mijn eerste doel gehaald: 5 km. lopen zonder pauze, ik heb er 37 min. over gedaan. Mijn volgende doel is 5 km. lopen binnen 30 min.
Hoi, leuk dat je bent gaan hardlopen.
Met wat je al doet vor je rompstabiliteit denk ik dat je er veel voordeel uit haalt bij het lopen.
Let wel op dat van 37 naar 30 nog best een grote stap is. Probeer dat in etappes te halen en er de tijd voor te nemen. Eerst naar 35, dan 32, dan 30 bijvoorbeeld.
Anders krijg je makkelijk een blessure te pakken.
Succes!
pi_169975271
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 07:42 schreef wyccie het volgende:

[..]

Hoi, leuk dat je bent gaan hardlopen.
Met wat je al doet vor je rompstabiliteit denk ik dat je er veel voordeel uit haalt bij het lopen.
Let wel op dat van 37 naar 30 nog best een grote stap is. Probeer dat in etappes te halen en er de tijd voor te nemen. Eerst naar 35, dan 32, dan 30 bijvoorbeeld.
Anders krijg je makkelijk een blessure te pakken.
Succes!
Dank je! Goede tip van die etappes. Dan wordt mijn volgende doel dus eerst naar 35. :) Ik heb verder ook geen last van tijdsdruk ofzo dus ik was al niet van plan me te haasten. Ik hoef geen wedstrijd te winnen. Zolang ik vooruitga, hoe langzaam ook, ben ik tevreden. :)
pi_170152782
Ik ben ook weer van plan om een poging te wagen aan de 5km. Ik vind een schema aan de hand van een podcast op muziek wel prettig, maar is Evy nog steeds de way to go?
pi_170236351
Ik vind Evy wel oke, maar heb ook nooit een andere gezocht, moet ik bekennen.

Ik kon vorige week niet lopen en vandaag alleen vlak na de lunch. Viel best tegen. 33 minuten gelopen met 2 keer een minuutje wandelen tussendoor.
pi_170236777
Net in de sportzaal 6 kilometer gesnelwandeld met een helling van 15%
Allemachtig dat is behoorlijk zwaar :@
pi_170278495
Ik kan nu 5 km. in 35 min. Ik heb vorige week ook 10 km. gelopen en daar deed ik 1:14 uur over. Die wil ik dus ooit uiteindelijk binnen een uur kunnen lopen, maar voor nu ben ik al blij en trots dat ik überhaupt 10 km. heb gelopen. :D

Lopen jullie eigenlijk altijd het hele stuk achter elkaar zonder wandel- of stretchpauzes? En moet dat uiteindelijk je doel zijn of is af en toe een pauze juist wel oké? Ik las laatst iets over dat je door af en toe een halve minuut ofzo te wandelen je daarna sneller kunt rennen, maar de meningen zijn hierover verdeeld.
pi_170285415
Wat ik meestal doe is eerst een minuutje of 10 afwisselend joggen (ca. 8km/u), wandelen en stretchen.
Daarna 4 blokjes van 3 minuten hard (11-13 km/u), met steeds 3 minuten wandelen ertussen. Vaak doe ik dan de laatste minuut van dat blokje ertussen alweer joggen.
Na de 4 blokjes soms nog een paar sprintjes trekken en dan tot slot 10-12 minuten wandelen/joggen. En dan thuis weer even stretchen.

Maar ik ben niet echt een typische hardloper, ik doe het alleen als afwisseling van het wielrennen en omdat ik dit jaar mee wilde doen met de ambtenarenveldloop. Daar deed ik de 6 km binnen een half uur. Overigens ging de 2e 3 km wel minder goed dan de 1e, ik moest wat temporiseren tussen 3,5 en 5 km.
Mijn doel was om die 6 km binnen een half uur te lopen, zonder dat ik de drie dagen erna niet kon lopen van de spierpijn. Dat is redelijk gelukt (wel wat spierpijn gehad, maar niet overdreven).
in a crowd you lose humanity
pi_170294048
Ik wandel ongeveer 1 minuut tijdens mijn standaardrondje van 8 kilometer, precies op de helft. Onderweg stretchen doe ik nooit, voor mijn gevoel is dat niet logisch op één of andere manier :?
  woensdag 3 mei 2017 @ 12:20:31 #18
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_170653044
Ik ben deze week ook weer begonnen met les 1 van Evy. Ik ben al meerdere keren begonnen, maar af moeten haken ivm tijdgebrek (3 jonge kinderen etc)
Dit keer wil ik het echt doorzetten en ik heb dan ook als doel om in oktober de Cityrun in Eindhoven te doen en in november de Tis (voor) niks loop hier in het dorp.
Ik woon aan de rand van het bos en hei en loop daar dan ook het liefste.
pi_170661133
Goed bezig! Mij kostte het ook 3 keer om Evy eindelijk te volbrengen. Ergens tussen les 15-25 ging het ineens met zulke stappen vooruit. Ben nu begonnen met keep running (5 naar 10 km), vandaag les 2 gedaan. Ging goed, nog wel wat vermoeide boven benen. Maar gehaald.
pi_170661330
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 07:36 schreef Mieshka het volgende:
Nieuw in dit topic. :)
Welkom :)
quote:
Vorige week mijn eerste doel gehaald: 5 km. lopen zonder pauze, ik heb er 37 min. over gedaan. Mijn volgende doel is 5 km. lopen binnen 30 min.
Dat heb je snel opgebouwd!
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 07:42 schreef Mieshka het volgende:
Ik heb vorige week ook 10 km. gelopen en daar deed ik 1:14 uur over. Die wil ik dus ooit uiteindelijk binnen een uur kunnen lopen, maar voor nu ben ik al blij en trots dat ik überhaupt 10 km. heb gelopen. :D
Leuk dat je zo enthousiast bent, maar doe je wel een beetje voorzichtig? Het is een bekende valkuil van beginnende hardlopers om te hard van stapel te lopen. Je conditie kan het wel aan (want je doet ook andere sporten), maar je spieren zijn nog niet gewend om een half uur, laat staan een uur, repeterende klappen op te vangen. Echt, ik kan je aanraden om iets rustiger aan te doen. Of meer pauzes tussendoor, zodat de spierspanning even onderbroken wordt.

quote:
Lopen jullie eigenlijk altijd het hele stuk achter elkaar zonder wandel- of stretchpauzes? En moet dat uiteindelijk je doel zijn of is af en toe een pauze juist wel oké? Ik las laatst iets over dat je door af en toe een halve minuut ofzo te wandelen je daarna sneller kunt rennen, maar de meningen zijn hierover verdeeld.
Hangt van mijn training af. Duurlopen doe ik in één ruk (want dat is het idee van duurlopen), maar doe ik wel een tandje lager. Duurlopen zijn ook bedoeld om o.a. spieren langere tijd te trainen. Maar nogmaals: dit vergt opbouw!!
Ik loop ook kortere stukken op hogere snelheid, maar dan gaat het om de tempowisselingen waardoor je snelheid opbouwt (interval). Dan heb ik er wel stukken tussen zitten die ik wandel of héél rustig dribbel om op adem te komen.
Maar goed, ik heb inmiddels ook een basis neergelegd in het afgelopen jaar.
Somebody that I used to know
pi_170741334
Pfoeh, zojuist weer gelopen en eindelijk eens gekeken hoe lang mijn standaard rondje is. 5,2 km gelopen in 31 minuten. Ik ben dus op zich op de goede weg. Maar qua conditie voelt het niet alsof het verbetert, het is elke keer zo zwaar. En dat snap ik op zich wel, 1x 60 min zwemmen en 1x 30 min lopen in de week is niet veel, maar er is ook niet echt de mogelijkheid om meer te doen.
pi_170742042
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:15 schreef Hupje het volgende:
Pfoeh, zojuist weer gelopen en eindelijk eens gekeken hoe lang mijn standaard rondje is. 5,2 km gelopen in 31 minuten. Ik ben dus op zich op de goede weg. Maar qua conditie voelt het niet alsof het verbetert, het is elke keer zo zwaar. En dat snap ik op zich wel, 1x 60 min zwemmen en 1x 30 min lopen in de week is niet veel, maar er is ook niet echt de mogelijkheid om meer te doen.
Heb je ook afwisseling in je rondje? Stukjes snel, stukjes langzaam, afwisseling. Google maar eens op Fartlek of interval. ^O^
Somebody that I used to know
  zondag 7 mei 2017 @ 14:21:43 #23
56724 Wombcat
rent wiel
pi_170743994
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:15 schreef Hupje het volgende:
Pfoeh, zojuist weer gelopen en eindelijk eens gekeken hoe lang mijn standaard rondje is. 5,2 km gelopen in 31 minuten. Ik ben dus op zich op de goede weg. Maar qua conditie voelt het niet alsof het verbetert, het is elke keer zo zwaar. En dat snap ik op zich wel, 1x 60 min zwemmen en 1x 30 min lopen in de week is niet veel, maar er is ook niet echt de mogelijkheid om meer te doen.
Vuistregel bij sporten is "het gaat nooit makkelijker, hooguit sneller"
in a crowd you lose humanity
pi_170782444
:D ja, dat is misschien wel zo. Maar in mijn gedachten was het 'vroeger' toen ik eenmaal 5 km had opgebouwd, niet zó zwaar.

Afwisseling is ook wel een goed idee, ik sjok nu braaf mijn rondje en dat was het. :@
Had ook in willen schrijven voor een loopje in de buurt ter motivatie, maar kan niks vinden op momenten dat ik kan. Luxeproblemen...
  maandag 8 mei 2017 @ 20:20:03 #25
56724 Wombcat
rent wiel
pi_170782649
Er is altijd wel iets bij je in de buurt te vinden (niet elk weekend, maar in een maand of zo moet wel lukken).
https://hardloopkalender.nl/
in a crowd you lose humanity
pi_170791768
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:14 schreef Hupje het volgende:
:D ja, dat is misschien wel zo. Maar in mijn gedachten was het 'vroeger' toen ik eenmaal 5 km had opgebouwd, niet zó zwaar.

Afwisseling is ook wel een goed idee, ik sjok nu braaf mijn rondje en dat was het. :@
Had ook in willen schrijven voor een loopje in de buurt ter motivatie, maar kan niks vinden op momenten dat ik kan. Luxeproblemen...
Als je nou zegt welke omgeving het moet zijn, kunnen we met je meedenken.
pi_170866416
Het ligt meer aan mijn volgeplande agenda dan dat er geen wedstrijden zouden zijn, hoor. :@
pi_170875327
Oké. Mocht je nog tips nodig hebben met betrekking tot leuke wedstrijden in een bepaalde regio... hier en in het andere topic zit een hoop ervaring.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:51:15 #29
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170875594
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:14 schreef Hupje het volgende:
:D ja, dat is misschien wel zo. Maar in mijn gedachten was het 'vroeger' toen ik eenmaal 5 km had opgebouwd, niet zó zwaar.

Afwisseling is ook wel een goed idee, ik sjok nu braaf mijn rondje en dat was het. :@
Had ook in willen schrijven voor een loopje in de buurt ter motivatie, maar kan niks vinden op momenten dat ik kan. Luxeproblemen...
Als het zwaar voelt zou ik die 5,2 iets rustiger lopen. En dan doe je je intervallen wel op een hoger tempo. Daar kan je experimenteren en spelen met je tempo (en terrein en evt heuvels oid).
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:40:31 #30
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_170878304
Tot nu toe gaat het allemaal lekker, de lessen van Evy. Vanavond mag ik weer een rondje hobbelen.

Gisteren met mijn tante afgesproken dat we de Cityrun in Eindhoven gaan doen samen. En volgend jaar de Marikenloop.
pi_170881311
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:51 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Als het zwaar voelt zou ik die 5,2 iets rustiger lopen. En dan doe je je intervallen wel op een hoger tempo. Daar kan je experimenteren en spelen met je tempo (en terrein en evt heuvels oid).
Yep. Aanvulling: intervallen zijn dus aparte trainingen, die doe je max 1x per week en wissel je af met rustigere duurlopen.
Somebody that I used to know
pi_170930371
Dank voor alle tips!
Vanochtend 4,6 km gedaan in 29 min, op rustig tempo met korte stukjes versnelling.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hupje op 15-05-2017 07:44:19 ]
  zondag 14 mei 2017 @ 10:09:09 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170930782
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 09:41 schreef Hupje het volgende:
Dank voor alle tips!
Vanochtend 4,6 km gedaan in 29 km, op rustig tempo met korte stukjes versnelling.
^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170934722
Gisteren 9.6 km in 60 minuten *O*
pi_170935559
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 14:11 schreef Prego het volgende:
Gisteren 9.6 km in 60 minuten *O*
w/
Somebody that I used to know
pi_171010096
Ik heb gisteren een fartlektraining gedaan op een grappige manier: de bus halen :P
Op het moment dat ik een bushalte in zicht kreeg, moest ik een sprintje trekken naar de bushalte. En daarna weer rustig aan. Het leuke is dat (zeker in de schemer), je soms bushaltes pas laat of juist al heel vroeg in zicht heb, waardoor je verschillende snelheden en afstanden krijgt. En je op een 'bushalterijk' rondje heb je zo een stuk of acht mooie sprintjes tussendoor op speelse wijze.
Somebody that I used to know
pi_171090206
Leuke manier, Postbus100! Moet je alleen niet te vaak dezelfde route doen, dan weet je precies waar de haltes zijn :P

5,2km gelopen in het zonnetje, heerlijk.
pi_171092473
Ik wil ook weer gaan lopen om mijn conditie op pijl te houden in de zomer. Wil 2 a 3x per week gaan lopen, maar heb al een redelijke basisconditie. Is het dan beter om te beginnen met een schema, daar ergens halverwege in te stappen of toch meer op gevoel rennen ?
pi_171092814
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:23 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil ook weer gaan lopen om mijn conditie op pijl te houden in de zomer. Wil 2 a 3x per week gaan lopen, maar heb al een redelijke basisconditie. Is het dan beter om te beginnen met een schema, daar ergens halverwege in te stappen of toch meer op gevoel rennen ?
Ik zou beginnen te rennen met een schema (Evy bijvoorbeeld). Het is mooi dat je al een basisconditie heb, dan ga je harder :+. Maar je spieren moeten ook wennen aan de nieuwe, langdurig repeterende loopbeweging, en dan is een schema wel een fijn houvast om ervoor te waken dat je niet te hard van stapel loopt.
Somebody that I used to know
pi_171092883
Ik heb vanmorgen een heerlijk rondje in de natuur gelopen *O* ik moest er alleen nog heen fietsen : 8km enkele reis. Had energie over, dus heb flink doorgefietst, niet bedenkend dat je dan al voor je lichaam gesport hebt en dat hardlopen dan ineens ook niet soepel gaat. Hartslag continu te hoog, snel buiten adem, alleen maar de rem erop en dan lukte het nog steeds moeizaam. Maar al met al toch ruim een half uur gelopen, plus het fietsen, is toch 1,5 uur gesport :o :s)
Somebody that I used to know
pi_171467449
Hoe nemen jullie eigenlijk water mee onderweg? Bidon in de hand, gordel met flesje(s) of zo'n drinkvest? Ik gewoon lekker budget: bidon in de hand. Twijfel of ik zo'n gordel zal kopen maar weet niet of ik dat wel fijn vind en heb eigenlijk niet eens zo veel last van die bidon. Nu loop ik (nog) niet verder dan 10 km. dat zal vast ook uitmaken.
pi_171467914
Ook bidon in de hand. M'n gordel heb ik aan een vriend gegeven omdat ik het niet fijn vond om te dragen.
pi_171468059
Ik zweer voor de korte afstanden bij mijn handheld fles van Salomon:


Twee voordelen ten opzichte van een bidon:
1. Je hoeft niet de hele tijd iets vast te houden tijdens het lopen.
2. Door het gebruik van soft flasks neemt hij minder ruimte in als hij leger wordt én het klotst niet.

Voor de langere afstanden heb ik een rugzak met waterzak. Ik heb ook nog wel ergens zo'n gordel, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.
Nadeel van de twee systemen die ik gebruik is de prijs.
pi_171468352
Gordel met drinkflessen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 5 juni 2017 @ 17:24:49 #45
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_171478761
Ik zou geen bidon in de hand aanraden, je gaat er (onbewust) toch iets voor compenseren in je houding vaak, waardoor je een beetje scheef kan gaan lopen.
Ik heb een gordel met 4 kleine flesjes.
(en hoi, ik kom af en toe even meelezen hier :D )
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_171480855
Ik neem voor mijn half uurtje geen bidon mee.

Vanochtend 5 km gelopen, maar de laatste 10 minuten kwam de zon door en was het erg warm. Dat viel een beetje tegen.
pi_171593693
Voor het eerst 10 kilometer gehaald in 60 minuten *O*
En nu ben ik kapot :') en heb ik een pils verdiend :s)
pi_171595102
Even maar aanmelden dan. Heb vandaag mijn eerste 5 kilometer wedstrijd gelopen, in 26.17. Vreemd genoeg was de afstand maar 4.35 kilometer. Gebeurt dat wel vaker? Tijdens de race hoorde ik nog de omroeper, dat het circuit wat korter was. Dacht in mij zelf een paar honderd meter, anders had ik er wel meer uitgeperst bij het einde. Maar toch ben ik zeer tevreden.
  FOK!fotograaf zaterdag 10 juni 2017 @ 13:31:55 #49
145146 Andyy
pi_171595127
Gps kan er naast zitten als er veel bochten inzitten
pi_171595159
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 13:31 schreef Andyy het volgende:
Gps kan er naast zitten als er veel bochten inzitten
Daar dacht ik ook aan ja, maar 650 meter? Dat is best veel.
pi_171597787
Niet gecertificeerde, lokale loopjes zijn vaker wat korter of langer. Het is vaak lastig precies op 5000 meter uit te komen.
In dit geval was het wel netjes geweest als ze dat eerder (bijv. op de website) hadden laten weten.

Tenzij het een trail is. Dan kun je er vanuit gaan dat het parcours twee kilometer te lang is. :+
pi_171601646
Ik heb even gemeten met google maps en die komt uit op 4.92 kilometer. Iets te kort dus, maar dat werd niet vermeld op de site. Ik heb nog even mijn oude routes gemeten, die zijn (bijna) accurate gemeten. Gewoon mijn pr verbroken met ruime vier minuten. Dus ik ben zeer tevreden.
pi_171611848
Fijn!

Ik had eigenlijk geen tijd vandaag, maar ben toch snel een rondje van 24 minuten gaan lopen. Best warm.
pi_171612248
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:59 schreef Doler12 het volgende:
Gewoon mijn pr verbroken met ruime vier minuten. Dus ik ben zeer tevreden.
^O^
pi_172096984
Het is hier wel rustig...

Ik kon door wat onhandige omstandigheden twee weken niet lopen, maar heb zojuist weer een rondje van 5,3 km gedaan. Was lekker :)
pi_172182946
Hallo, ik heb een vraag voor de Runkeeper gebruikers. Het lijkt wel of je profiel online alleen te zien is door mensen die zelf ook een runkeeper account hebben. Als je uitlogt en naar iemands profiel gaat zie je alleen wat basis info zoals total kms - total activities en en calories burned (zie https://runkeeper.com/user/2630986922/profile )
Kan ik dit ergens instellen zodat een niet-rk user mijn profiel ook helemaal kan bekijken of bestaat dit gewoon niet bij runkeeper? Heb bij Sharing al alles op public gezet..
pi_172183198
Geen idee, heb zelf alles op privé staan...
Somebody that I used to know
pi_172183221
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:40 schreef Hupje het volgende:
Het is hier wel rustig...

Ik kon door wat onhandige omstandigheden twee weken niet lopen, maar heb zojuist weer een rondje van 5,3 km gedaan. Was lekker :)
Ik loop wel af en toe, afgelopen zaterdag nog 6,4km :s)
Somebody that I used to know
pi_172291952
3,9 km, 10,1 km/u door het bos (verhard en onverhard, met hoogteverschillen). Heerlijk!
pi_172293519
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:48 schreef Hupje het volgende:
3,9 km, 10,1 km/u door het bos (verhard en onverhard, met hoogteverschillen). Heerlijk!
:s)
Somebody that I used to know
pi_172413120
Nu 4,3 km, 10,3 km/u door het bos. Dit rondje bleek wat korter dan ik het had ingeschat. Gaat wel lekker deze week :)
pi_172488914
alvast op dit topic reageren. Ik wandel voorlopig alleen nog, maar als het afvallen wat wil lukken zal ik overgaan op af en toe hardlopen. Vorige poging kwam ik tot 5km in 30 minuten, daar ben ik voorlopig nog niet
pi_172491467
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:21 schreef cultureleak het volgende:
alvast op dit topic reageren. Ik wandel voorlopig alleen nog, maar als het afvallen wat wil lukken zal ik overgaan op af en toe hardlopen. Vorige poging kwam ik tot 5km in 30 minuten, daar ben ik voorlopig nog niet
Stapje voor stapje *O*

Beweeg je verder veel? (fietsen, traplopen, etc)
Somebody that I used to know
pi_172531639
quote:
2s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Stapje voor stapje *O*

Beweeg je verder veel? (fietsen, traplopen, etc)
Nee helemaal niets, af en toe stukje wandelen...maar gebruik(te) de lift en heb geen fiets. Ben vanuit niets begonnen, jaar lang sportief gedaan, honderden km gelopen en 35 kilo afgevallen...daarna weer volledig terug gevallen. Nu weer 3 weken bezig, gisteren voor het eerst weer 10km+ gewandeld.
pi_172532839
Hallo allemaal, ik zou graag willen beginnen met hardlopen. Ik vind op internet veel verschillende schema's. Hier op FOK lees ik veel over de app Evy, is dat het beste middel om als leek te beginnen met hardlopen? En moet je perse de betaalde versie tot je beschikking hebben of is de gratis versie voldoende? Ik wil het namelijk zo goed mogelijk doen. Alvast bedankt!
pi_172532886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:58 schreef Marmal het volgende:
Hallo allemaal, ik zou graag willen beginnen met hardlopen. Ik vind op internet veel verschillende schema's. Hier op FOK lees ik veel over de app Evy, is dat het beste middel om als leek te beginnen met hardlopen? En moet je perse de betaalde versie tot je beschikking hebben of is de gratis versie voldoende? Ik wil het namelijk zo goed mogelijk doen. Alvast bedankt!
De app slaat blijkbaar vaak loopsessies niet op.
Ik loop met smartphone. Podcasts van evy gedwonload en erop gezet en een app van runkeeper om alles bij te houden. Succes !
pi_172548837
Ik ben ooit begonnen met de oude podcast van Evy op mp3, die vond ik wel prettig. Geen idee hoe de app werkt. Ik meet mijn afstanden in Google Maps.

4,5 km, 10,3 km/u. Het tempo begint weer wat terug te komen, ik herstel nu weer wat sneller na het lopen. Binnenkort de afstanden maar weer wat vergroten als ik daar tijd voor heb.
pi_172670869
Heb ik deze week meer tijd om te lopen, regent het en heb ik last van mijn achillespees :{
pi_172672199
Maar lopen in de regen is fijn! ;)

Jammer van je achillespees, hoop dat hij gauw weer meewerkt :*
pi_172788571
Miezeren oke, maar als je er echt nat van wordt, vind ik er niks aan :N

Zojuist (tussen de buien door :P) weer gelopen. 6,1 km. Vriend moest met de auto weg en heeft me ergens gedropt. Na 36 minuten zwoegen was ik weer thuis. Vielniet mee, met de zon en de vochtigheid in de lucht.
pi_172941210
5,2 km in 30 minuten. Mijn vertrouwde rondje :)

Wie loopt er nog meer?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:33:39 #72
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_173025323
Schopje omhoog :)

Ik ben deze week ook weer begonnen met hardlopen. Dat werd hoog tijd aangezien ik met verschillende mensen heb gewed dat ik in maart met de Venloop de 10km binnen 50 minuten loop :+ :')
2,5 jaar geleden heb ik de 10km in 59 minuten gelopen, daarna nooit echt meer gelopen.

Nu eerst opbouwen, gisteren begonnen met 2 min wandelen en lopen afgewisseld. Het ging prima!
Ik ga proberen hier mijn loopervaringen af en toe bij te houden *)

Zijn er niet veel hardlopers meer hier dat het zo rustig is?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_173027131
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:33 schreef Luxuria het volgende:
Schopje omhoog :)

Ik ben deze week ook weer begonnen met hardlopen. Dat werd hoog tijd aangezien ik met verschillende mensen heb gewed dat ik in maart met de Venloop de 10km binnen 50 minuten loop :+ :')
2,5 jaar geleden heb ik de 10km in 59 minuten gelopen, daarna nooit echt meer gelopen.
Da's best ambiteus
quote:
Nu eerst opbouwen, gisteren begonnen met 2 min wandelen en lopen afgewisseld. Het ging prima!
Ik ga proberen hier mijn loopervaringen af en toe bij te houden *)

Zijn er niet veel hardlopers meer hier dat het zo rustig is?
Deze reeks is voor <10 km. Er is ook nog eentje voor daarboven. Die is wel wat drukker, geloof ik.

Ik heb vandaag voor het eerst in een maand of twee weer gelopen, 45 minuten 4 blokjes van 3 min en 5 sprintjes heuvelop.
Wel veel gefietst de afgelopen maanden.
in a crowd you lose humanity
pi_173027300
Dat is een knap streven, Luxuria! Een aantal jaar geleden (in mijn sportieve leven :P ) heb ik 10 km ooit in 52.30 gelopen, dat vond ik al heel wat.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 12:23:42 #75
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_173038200
Haha het is een heel ambitieus plan inderdaad, ik weet ook echt niet of ik dat ga redden.
Maar ik vind het wel leuk om zo'n uitdaging te hebben en mijn best te doen om mensen te laten zien dat ik het kan :P

Vanavond mijn tweede rondje, ik heb er zin in :)
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:47:06 #76
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_173059379
Gisteren weer een rondje gelopen, was erg lekker.
Ik heb 2 minuten lopen en wandelen 6x afgewisseld.

Morgen nieuwe hardloopschoenen kopen :9 :9
All she wants and needs is just a little taste..
pi_173104330
En, heb je fijne schoenen gevonden?

5,6 km gelopen, gedeeltelijk in het bos. De luchtvochtigheid maakte het zwaar, dus tempo lag wat lager met 9,8km/u.
  zondag 13 augustus 2017 @ 15:17:14 #78
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_173111979
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:38 schreef Hupje het volgende:
En, heb je fijne schoenen gevonden?

5,6 km gelopen, gedeeltelijk in het bos. De luchtvochtigheid maakte het zwaar, dus tempo lag wat lager met 9,8km/u.
Yes, Saucony Kinvara 8, ik had eerst de Kinvara 4.
Na analyse bleek dat deze het beste voor mijn voeten zijn.
Ze liepen erg lekker gisteren, wat een verschil met mijn oude :)

Train jij met een specifiek doel of gewoon lekker hardlopen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_173112016
Ik wil gewoon conditie krijgen/houden. Voor de motivatie wil ik wel weer een keer een 5 km loopje ergens gaan doen, maar puur voor de leuk.
pi_173203281
:W ik ben gisteren begonnen met hardlopen :7. Groepstraining, beginnersniveau, ik vond het superleuk! Zondag weer. Deed me goed, even er uit, de natuur in en lekker bewegen. Ik was wel moe (pijn in onderrug? Dat is normaal toch) maar zeker niet kapot. *O*
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:34:39 #81
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_173205152
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:30 schreef Crumpette het volgende:
:W ik ben gisteren begonnen met hardlopen :7. Groepstraining, beginnersniveau, ik vond het superleuk! Zondag weer. Deed me goed, even er uit, de natuur in en lekker bewegen. Ik was wel moe (pijn in onderrug? Dat is normaal toch) maar zeker niet kapot. *O*
Tof! Waar doe je dat?
F means you're fucked
pi_173205320
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:34 schreef YUR het volgende:

[..]

Tof! Waar doe je dat?
Bij jouw club. Ik zag je! :P
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:41:51 #83
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_173205367
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:40 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Bij jouw club. Ik zag je! :P
Niet! :o
F means you're fucked
pi_173205416
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:41 schreef YUR het volgende:

[..]

Niet! :o
Yes. Ik zal volgende keer even hallo komen zeggen. Moest me nu vanalles laten vertellen door de rode pet natuurlijk. Zo van ja hoi ik ken jou van de interwebs :')
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:50:07 #85
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_173205603
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:43 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Yes. Ik zal volgende keer even hallo komen zeggen. Moest me nu vanalles laten vertellen door de rode pet natuurlijk. Zo van ja hoi ik ken jou van de interwebs :')
Die rode pet was ooit echt rood ;) Vooral doen volgende keer ^O^
F means you're fucked
pi_173205630
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:40 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Bij jouw club. Ik zag je! :P
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:41 schreef YUR het volgende:

[..]

Niet! :o
kleine wereld :o

OT: Afgelopen maandag 11 kilometer in ongeveer 65 minuten, ik was kapot erna :')
Gisteren lekker rustigaan gedaan, 8 kilometer in 60 minuten.
w/
pi_173206098
Klinkt goed prego! Lijkt me tof zo ver te kunnen lopen.
pi_173276274
Ik heb weer getraind vanmorgen, was fijn! *O* stuk meer gedaan dan vorige keer. Ik ga het vast voelen vannacht/morgen :')
pi_173276960
Dan heb je er meerdere dagen plezier van :P

Ik heb weer 5,3 km gelopen vanochtend. Mijn standaardrondje maar dan andersom. Lijkt toch héél anders, grappig is dat.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:59:56 #90
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_173297566
Ik gebruik sinds kort de Runkeeper app om al mijn rondjes bij te houden en dat bevalt me meer dan prima. Nu heb je hier ook de Pro versie van die onder andere complete trainingsschema's bevat en waarmee je ook je trainingen kan vergelijken, Ik twijfel erg of dit echt de moeite waard is.

Zijn hier Runkeeper Pro gebruikers en zo ja, vinden jullie het de upgrade waard?
pi_173298210
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:23 schreef Hupje het volgende:
Dan heb je er meerdere dagen plezier van :P

Ik heb weer 5,3 km gelopen vanochtend. Mijn standaardrondje maar dan andersom. Lijkt toch héél anders, grappig is dat.
Viel/valt reuze mee eigenlijk!
Wel tof dat je zo discipline hebt om in je eentje te gaan rennen zeg, ik weet niet of ik ooit zo ver kom :').

Stiekem ben ik best wel benieuwd naar afstanden en wat ik nou doe tijdens een training, maar om nou meteen zon horloge te kopen vind ik ook weer zoiets. Ik zie ook mensen met een telefoonband om de arm, is dat niet heel vervelend lopen?
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:47:40 #92
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173298532
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:30 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Viel/valt reuze mee eigenlijk!
Wel tof dat je zo discipline hebt om in je eentje te gaan rennen zeg, ik weet niet of ik ooit zo ver kom :').

Stiekem ben ik best wel benieuwd naar afstanden en wat ik nou doe tijdens een training, maar om nou meteen zon horloge te kopen vind ik ook weer zoiets. Ik zie ook mensen met een telefoonband om de arm, is dat niet heel vervelend lopen?
Je kan kijken op afstandmeten.nl.

Iedereen lekker bezig ^O^
pi_173298624
Black-Hole, de enige keer dat ik mijn smartphone meenam bij het lopen liet ik hem vallen en moest ik een nieuwe :( dus ik loop zonder telefoon en app.

Ik heb wel ooit een GPS tracker meegenomen, maar het liefst loop ik met zo weinig mogelijk, dus ik kijk voor de afstand op Google Maps.

Crumpette, ik loop vooral op routine, anders wordt het niks en sla ik te vaak over. En ik loop omdat het lekker is om even alleen te zijn :@
  maandag 21 augustus 2017 @ 13:02:02 #94
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_173298751
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:30 schreef Crumpette het volgende:
Stiekem ben ik best wel benieuwd naar afstanden en wat ik nou doe tijdens een training, maar om nou meteen zon horloge te kopen vind ik ook weer zoiets. Ik zie ook mensen met een telefoonband om de arm, is dat niet heel vervelend lopen?
Vind ik ook erg irritant zo'n band om mijn arm, daarnaast past ie ook niets eens, mijn armen zijn niet breed genoeg waardoor die steeds afzakt :')

Zelf loop ik met zo'n soort heuptasje waarin ik mijn telefoon stop. Zit niet in de weg en je merkt er niets van. Met de runkeeper app kan je heel veel bijhouden zoals afstand, tijd, tempo, calorieen en aantal stappen. Ik heb ook oordopjes en dan kan je ook via de app om de zoveel tijd horen wat je gelopen afstand en tempo is. Werkt erg motiverend :)
  Forum Admin maandag 21 augustus 2017 @ 13:15:12 #95
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173299037
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:02 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Vind ik ook erg irritant zo'n band om mijn arm, daarnaast past ie ook niets eens, mijn armen zijn niet breed genoeg waardoor die steeds afzakt :')

Zelf loop ik met zo'n soort heuptasje waarin ik mijn telefoon stop. Zit niet in de weg en je merkt er niets van. Met de runkeeper app kan je heel veel bijhouden zoals afstand, tijd, tempo, calorieen en aantal stappen. Ik heb ook oordopjes en dan kan je ook via de app om de zoveel tijd horen wat je gelopen afstand en tempo is. Werkt erg motiverend :)
Ik heb ook een heuptasje, leek mij ook minder irritant dan zo'n armband, nadeel is wel dat je er tijdens het lopen niet 123 kan zonder dat je de kans loopt om hem te laten vallen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173299805
Ohja dat kan natuurlijk ook, zo'n tasje. Nu in groepstraining heb ik het in principe niet nodig om een telefoon bij me te hebben, maar als je er alleen op uitgaat is het wel handig lijkt me. Weet je nog een keer hoe je thuiskomt :P.
pi_173299937
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:59 schreef Black-Hole het volgende:
Ik gebruik sinds kort de Runkeeper app om al mijn rondjes bij te houden en dat bevalt me meer dan prima. Nu heb je hier ook de Pro versie van die onder andere complete trainingsschema's bevat en waarmee je ook je trainingen kan vergelijken, Ik twijfel erg of dit echt de moeite waard is.

Zijn hier Runkeeper Pro gebruikers en zo ja, vinden jullie het de upgrade waard?
Ik ben geen Pro-gebruiker en heb Pro nooit gehad, omdat ik het te weinig toegevoegde waarde vind hebben. Trainingsschema's pluk je zelf van internet en voer je zonodig in, en trainingen vergelijken doe ik wel op het oog.
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:02 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Zelf loop ik met zo'n soort heuptasje waarin ik mijn telefoon stop. Zit niet in de weg en je merkt er niets van.
Nee, dat loopt lekker :D Dat ding zwiept volgens mij op en neer.

Ik loop wel met een smartphone in een band op mijn arm en ik vind het ideaal! Goed aansnoeren, muziek bij de hand, gps bij de hand, twee euro (voor nood) in het sleutelvakje geperst, bij mijn vorige woning had ik ook een (reserve)huissleutel erin (van mijn huidige woning heb ik geen reservesleutel, dus ik loop met de sleutelbos in de hand - went ook), en ik ben bereikbaar/kan bellen als er iets aan de hand is.
Somebody that I used to know
  maandag 21 augustus 2017 @ 14:01:29 #98
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_173300001
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:57 schreef Postbus100 het volgende:
Trainingsschema's pluk je zelf van internet en voer je zonodig in,
Wist niet dat zoiets kon. Hoor je dan ook de gesproken instructies als je zelf het schema instelt? Dat vind ik nu ideaal van de trainingen/schema's die wel in de gratis versie zitten.
quote:
Nee, dat loopt lekker :D Dat ding zwiept volgens mij op en neer.
Kwestie van de band wat strakker zetten ;) Hele ding is van elastisch spul en vormt verder mooi mee en schud echt niet bij mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Black-Hole op 21-08-2017 14:12:53 ]
pi_173300003
Volgens mij heb je ook van die tasjes die helemaal plat op je lijf blijven postbus! Maar of ik dat prettig zou vinden weet ik ook niet eigenlijk.
  maandag 21 augustus 2017 @ 14:02:37 #100
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_173300025
Vandaag week 3 voor mij voor het opbouwen, deze week 4 minuten en 5 minuten lopen.
Ik kan niet wachten om gewoon een half uur aan een stuk te lopen, maar ik wil goed opbouwen voor mijn spieren en gewrichten.

Ik heb al jaren een GPS horloge van Garmin voor alle sporten die ik doe.
Ik vind het echt helemaal geweldig en mijn geld zeker waard. Daarmee kan ik echt goed mijn progressie bijhouden en mijn trainingen analyseren.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_173300070
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:01 schreef Crumpette het volgende:
Volgens mij heb je ook van die tasjes die helemaal plat op je lijf blijven postbus! Maar of ik dat prettig zou vinden weet ik ook niet eigenlijk.
Ik had zo'n plat heuptasje (met een elastieken band, dat wel) voor mijn paspoort en telefoon voor op reis. Miskoop. Ding veerde naar beneden en omhoog door het gewicht, en dan wandel je alleen nog maar. Ik vrees dat het met hardlopen helemaal mis gaat.
Somebody that I used to know
  maandag 21 augustus 2017 @ 14:05:36 #102
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_173300096
Ik loop heel regelmatig met een SPIbelt. Nooit problemen mee ^O^
F means you're fucked
pi_173300182
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:01 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Wist niet dat zoiets kon. Hoor je dan ook de gesproken instructies als je zelf het schema instelt? Dat vind ik nu ideaal van de trainingen/schema's die wel in de gratis versie zitten.

Het is even uitvinden hoe je het het makkelijkst doet, maar het werkt heel fijn!
Op het startmenu klik je op 'Training', op het plusje 'Maak eigen training', en je geeft een naam, voegt de intervals toe (keuze tussen minuten/seconden of afstanden en je kan de verschillende snelheden) en zet wel of niet een warming up/cooling down aan. Sla de training op (dat vergeet ik vaak, dan ben ik alles kwijt en kan ik weer opnieuw beginnen :( ), selecteer je training en go!
Vervolgens hoor je met piepjes en stem 'Interval 5 minuten langzaam'. Prima genoeg om op te lopen!
Somebody that I used to know
  maandag 21 augustus 2017 @ 14:11:47 #104
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_173300233
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Het is even uitvinden hoe je het het makkelijkst doet, maar het werkt heel fijn!
Op het startmenu klik je op 'Training', op het plusje 'Maak eigen training', en je geeft een naam, voegt de intervals toe (keuze tussen minuten/seconden of afstanden en je kan de verschillende snelheden) en zet wel of niet een warming up/cooling down aan. Sla de training op (dat vergeet ik vaak, dan ben ik alles kwijt en kan ik weer opnieuw beginnen :( ), selecteer je training en go!
Vervolgens hoor je met piepjes en stem 'Interval 5 minuten langzaam'. Prima genoeg om op te lopen!
Top en bedankt voor de tip! Mooi dat het ook via een 'omweg' kan. Die gesproken instructies vind ik echt ideaal :)
pi_173300284
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:11 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Top en bedankt voor de tip! Mooi dat het ook via een 'omweg' kan. Die gesproken instructies vind ik echt ideaal :)
Jazeker, er zitten ontzettend veel mogelijkheden in! Je kan ook nog in de instellingen aangeven welke informatie er nog meer gedeeld moet worden bij een nieuwe interval (of een bepaalde afstand of een bepaalde tijd): gemiddelde snelheid? Snelheid op dat moment? Totale afstand? Je zegt het maar!
Somebody that I used to know
  maandag 21 augustus 2017 @ 14:19:10 #106
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_173300399
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jazeker, er zitten ontzettend veel mogelijkheden in! Je kan ook nog in de instellingen aangeven welke informatie er nog meer gedeeld moet worden bij een nieuwe interval (of een bepaalde afstand of een bepaalde tijd): gemiddelde snelheid? Snelheid op dat moment? Totale afstand? Je zegt het maar!
Nice! Snelheid/tempo inschatten vind ik alleen wel lastig. Een 5 kilometer loop ik gemiddeld in een tempo van 1km/5minuten en een 10+ kilometer in gemiddeld 1km/5minuten 18 seconden. Met mijn laatste interval training moest het tempo volgens Runkeeper 5minuut 40 rustig en 4 minuut 40 snel zijn. Dit maar een beetje op gevoel gedaan.
  Forum Admin maandag 21 augustus 2017 @ 14:50:14 #107
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173301014
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:01 schreef Crumpette het volgende:
Volgens mij heb je ook van die tasjes die helemaal plat op je lijf blijven postbus! Maar of ik dat prettig zou vinden weet ik ook niet eigenlijk.

Zo'n heb ik, die zwiept niet mee. Met apart vakje voor sleutel.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173301222
Ik ben wel een beetje bang dat als ik zon gordel zou hebben ik hem ook zou dragen op vakantie met de kinderen :') de ultieme handenvrij optie. Misschien meteen een matching fleece voor mijn man en mezelf bestellen _O-
pi_173301244
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:50 schreef Pharkus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo'n heb ik, die zwiept niet mee. Met apart vakje voor sleutel.
En hoe groot is de afstand tot je oor in verband met oordopjes? Ik vrees teveel waardoor het snoertje te kort voor me is en ik al vrij snel de oordopjes uit mijn oren sla?
Somebody that I used to know
  Forum Admin maandag 21 augustus 2017 @ 15:13:59 #110
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173301407
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:05 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En hoe groot is de afstand tot je oor in verband met oordopjes? Ik vrees teveel waardoor het snoertje te kort voor me is en ik al vrij snel de oordopjes uit mijn oren sla?
Dat werkte wel, op zich halen bij mij de snoertjes het ook naar mijn broekzak in het normale leven. Maar ik ben vrij snel overgestapt op een bluetooth koptelefoon omdat ik het snoer inderdaad irritant vond slingeren/irritant onder mijn shirt vond. Nu ik weer een horloge heb loop ik steeds minder met telefoon, beetje afhankelijk van hoe ver ik weg ga.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:41:48 #111
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_173301880
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:13 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Dat werkte wel, op zich halen bij mij de snoertjes het ook naar mijn broekzak in het normale leven. Maar ik ben vrij snel overgestapt op een bluetooth koptelefoon omdat ik het snoer inderdaad irritant vond slingeren/irritant onder mijn shirt vond. Nu ik weer een horloge heb loop ik steeds minder met telefoon, beetje afhankelijk van hoe ver ik weg ga.
Idem hier, snoertje haalde het wel maar dopjes werden steeds uit m'n oren getrokken tijdens het lopen. Heb nu al een aantal weken Bluetooth dopjes (Jaybird X3) en zou echt niet meer zonder kunnen.
pi_173314263
Hier ook SPIbelt drager. Ideaal voor als je toch je telefoon mee wilt nemen. Goed strak zetten en het beweegt niet op en neer.
pi_173321996
Ik heb een spibelt besteld. :@ :') Ik ben stiekem toch wel erg nieuwsgierig naar afstanden etc, en een tientje voor een belt is beter dan een sporthorloge. En als ik dan alsnog ooit in mijn eentje zou gaan willen lopen, kan ik wat dingen meenemen. :P
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:55:35 #114
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_173323311
Ik heb ook een SPIbelt, fijn ding alleen gebruik ik hem nooit :+
All she wants and needs is just a little taste..
pi_173371777
ik vond het prima eigenlijk! Ik droeg hem op mijn rug woensdag, merk je weinig van dan. En zo wist ik dat ik 6.5 km heb gelopen :7 hatseflats. Wel allemaal kleine stukjes gerend en binnen een training hoor, maar toch.
  Forum Admin donderdag 24 augustus 2017 @ 21:19:29 #116
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173371944
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:41 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb een spibelt besteld. :@ :') Ik ben stiekem toch wel erg nieuwsgierig naar afstanden etc, en een tientje voor een belt is beter dan een sporthorloge. En als ik dan alsnog ooit in mijn eentje zou gaan willen lopen, kan ik wat dingen meenemen. :P
Waar was ie voor een tientje? Ik zag alleen maar 20 voorbij komen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173372200
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:19 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Waar was ie voor een tientje? Ik zag alleen maar 20 voorbij komen.
Spibelt.nl. wel alleen de original, en alleen geselecteerde kleuren.
  Forum Admin donderdag 24 augustus 2017 @ 21:34:02 #118
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173372498
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:25 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Spibelt.nl. wel alleen de original, en alleen geselecteerde kleuren.
Onder de 19,95 kom ik niet.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173372578
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:34 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Onder de 19,95 kom ik niet.
:o dan is de sale voorbij? -O-
  Forum Admin donderdag 24 augustus 2017 @ 21:37:56 #120
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173372622
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:36 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:o dan is de sale voorbij? -O-
Denk het :)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173405391
Loopt iemand hier wel eens met een sporthorloge? Heb nu altijd m'n telefoon mee. Maar dat is toch wat logger plus lastig steeds om op je scherm te kijken (geprobeerd met zo'n band om je arm, maar dat vond ik niets).

Iemand ervaring of een sporthorloge wel praktisch is?
  Forum Admin zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:05:16 #122
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173405602
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:53 schreef xFriendx het volgende:
Loopt iemand hier wel eens met een sporthorloge? Heb nu altijd m'n telefoon mee. Maar dat is toch wat logger plus lastig steeds om op je scherm te kijken (geprobeerd met zo'n band om je arm, maar dat vond ik niets).

Iemand ervaring of een sporthorloge wel praktisch is?
Ik heb de TomTom Runner 3 cardio. Op zich wel tevreden mee, ware het niet dat ik ergens las dat TomTom er mee gaat stoppen. Ik heb ook een Samsung gehad, die had een aantal pluspunten, maar ook hele slechte zaken, geen goede feedback, geen trainingsprogramma's, haperende GPS, en slechte support, die heb ik terug gestuurd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173416368
Rondje gelopen op 10,2 km/u. Volgende keer maar weer eens afwisselende snelheden lopen.

Ik zou wel een sporthorloge willen, maar heb er het geld niet voor over, vind dat ik daarvoor niet genoeg loop.
pi_173416925
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:53 schreef xFriendx het volgende:
Loopt iemand hier wel eens met een sporthorloge? Heb nu altijd m'n telefoon mee. Maar dat is toch wat logger plus lastig steeds om op je scherm te kijken (geprobeerd met zo'n band om je arm, maar dat vond ik niets).

Iemand ervaring of een sporthorloge wel praktisch is?
Ik heb een keer met de telefoon gelopen maar vind het lastig te bedienen. Je kan ook niet makkelijk zien hoeveel kilometer je hebt gelopen, je snelheid en of tijd.
Sporthorloge is echt fijn, makkelijk te bedienen en makkelijk te zien.

Je kan ook makkelijk na afloop sporthorloge met je gsm synchroniseren en kan je het resultaat op je gsm bekijken.

Met telefoon heeft wel als voordeel dat je naar muziek kan luisteren terwijl je loopt. Maar is het wel zo veilig? Je hoort het verkeer immers minder met oordopjes.
  Forum Admin zondag 27 augustus 2017 @ 10:17:02 #125
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173417157
Duurdere horloges hebben soms ondersteuning voor muziek. Of anders een los MP3 spelertje.

Op mijn telefoon stel ik meestal in dat hij om de 5 minuten of om de kilometer een audio signaal geeft met verschillende statistieken. Hoef je er ook niet op te kijken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173466780
Hee hoi. Ik ben begonnen.
In 2012 liep ik 6-7 km, twee/drie keer per week. Toen zwangerschap, hernia, rug etc. Toen lange tijd dat ik niet meer drufde.

Nu weer aan de slag. Heb de app c25k en Strava. Morgen weer en dan voor t eerst 8 minuten aan één stuk lopen. Ik heb het er nog moeilijk mee. De kilo's die er teveel aan zitten, zitten me in de weg. Dus het is 'werk in uitvoering'.
Met een meidenkwartet
pi_173556475
Vandaag weer wedstrijd. Zelf weer de 10km. Zon komt nu op. Deels langs het IJsselmeer. Ga niet per se voor een record, gewoon lekker genieten in het midden van andere sportievelingen.

Nog steeds met telefoon overigens. Moet nog even zoeken naar een goed sporthorloge.
  Forum Admin zondag 3 september 2017 @ 09:08:55 #128
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173556745
Succes xfriendx
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173557745
Succes, xFriendx!

Het zwemseizoen is weer begonnen, dus ik heb een beetje spierpijn van de eerste training :') Maar: het zonnetje was vanochtend heerlijk om te lopen. 5,5 km gedaan, met een aantal stukjes versnelling.
pi_173559575
10 km in 46.06 netto *O* denk dat het een pr is. Vorige was denk ik hoge 46 of lage 47.

Ging prima en weer zat ook mee, echt heerlijk om te lopen :Y
  zondag 3 september 2017 @ 12:35:28 #131
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_173559627
Ik ga maar eens een poging ondernemen om te herstarten met het hardlopen. Voormalig marathon-loper (één keer, beroerde tijd maar hé klinkt heftig :')) maar daarna eigenlijk nog maar 5 keer gelopen, was er totaal klaar mee. :D

Eens kijken of ik het plezier erin weer terug kan vinden door gewoon zonder doel lekkere kleine rondjes te lopen door het dorp en de bossen. Helpt vast ook met het beter voelen (PTSS klachten, depressieve klachten) en dat is dan mooi meegenomen.

Dus hier geen opbouwschema's, doelen. Gewoon lekker m'n rondje doen.
pi_173570500
quote:
17s.gif Op zondag 3 september 2017 12:35 schreef Lastpost het volgende:

Dus hier geen opbouwschema's, doelen. Gewoon lekker m'n rondje doen.
Dat is ook leuk *O*
Somebody that I used to know
pi_173827681
Vandaag is het weer fijn loopweer! 5,3km gedaan.
En ik heb sinds deze week een Fitbit, dus nu heb ik allerlei statistieken :P. Ik moet me nog wel even verdiepen in hoe alles precies werkt, maar hij hield de tijd bij en een track van de afstand dus dat is al fijn.
En ik weet nu dat ik elke dag wel ruim aan de 10.000 stappen kom.
pi_173827712
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:32 schreef Hupje het volgende:
Vandaag is het weer fijn loopweer! 5,3km gedaan.
En ik heb sinds deze week een Fitbit, dus nu heb ik allerlei statistieken :P. Ik moet me nog wel even verdiepen in hoe alles precies werkt, maar hij hield de tijd bij en een track van de afstand dus dat is al fijn.
En ik weet nu dat ik elke dag wel ruim aan de 10.000 stappen kom.
Goed bezig! Veel plezier met je nieuwe gadget :P
  woensdag 20 september 2017 @ 21:00:11 #135
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_173897961
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:32 schreef Hupje het volgende:
Vandaag is het weer fijn loopweer! 5,3km gedaan.
En ik heb sinds deze week een Fitbit, dus nu heb ik allerlei statistieken :P. Ik moet me nog wel even verdiepen in hoe alles precies werkt, maar hij hield de tijd bij en een track van de afstand dus dat is al fijn.
En ik weet nu dat ik elke dag wel ruim aan de 10.000 stappen kom.
veel plezier met je nieuwe gadget maar zorg er wel voor dat je wat met de statistieken doet, anders kan je net zo goed een horloge dragen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 21:16:58 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_173898344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

veel plezier met je nieuwe gadget maar zorg er wel voor dat je wat met de statistieken doet, anders kan je net zo goed een horloge dragen
Wat is er mis met gewoon naar de grafiekjes kijken?? :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_173898389
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

veel plezier met je nieuwe gadget maar zorg er wel voor dat je wat met de statistieken doet, anders kan je net zo goed een horloge dragen
Wat moet ik met de grafieken doen dan? Waar laat ik kansen liggen als ik het niet doe? :P
  woensdag 20 september 2017 @ 21:27:40 #138
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_173898632
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat is er mis met gewoon naar de grafiekjes kijken?? :(
*nerd-alert
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Forum Admin donderdag 21 september 2017 @ 06:59:11 #139
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173904262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

veel plezier met je nieuwe gadget maar zorg er wel voor dat je wat met de statistieken doet, anders kan je net zo goed een horloge dragen
Heb je inleesmateriaal? Want de grafiekjes die oa Runkeeper, tomtom of Samsung geven zijn aardig, maar vrij basic.

Nu zou ik graag zelf met de data aan de slag gaan.

Bijvoorbeeld door de data meer mijn trainingen te laten sturen. Runkeeper pro beloofd zoiets wel, maar ik ben bang dat het niet meer biedt dan een zooi standaard trainingsschema's.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 22 september 2017 @ 03:00:39 #140
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_173923558
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 06:59 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Heb je inleesmateriaal? Want de grafiekjes die oa Runkeeper, tomtom of Samsung geven zijn aardig, maar vrij basic.

Nee sorry, ik heb jaren geleden met een garmin 610 gelopen maar kwam er al snel achter dat ik eigenlijk niets met de verzamelde data deed., vandaar dat ik het niet meer bij hou
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_173945609
Ik loop gewoon met strava via telefoon, maar ik vind het eigenlijk gewoon heel leuk om te zien hoe het gaat, na afloop dan he. Dat zal wel liggen aan mijn beginnersmentaliteit :P. woensdag weer voor het eerst gelopen na de vakantie. Ging wel goed, maar ik was wel heel moe de volgende dag. Morgen weer, lekker in de zon hopelijk O+
pi_173972916
Vandaag kwam het eigenlijk niet echt uit om te lopen, maar ik vond (te snel) na het eten toch nog een momentje. Niet ideaal, en het was best zwaar.
Tijd: 23'29"
Afstand: 3,75 km
6'15" avg pace
Hartslag gem 165 (max 172) - 23 min peak, 1 min fat burn
6m hoogteverschil
pi_174107228
Nu eens geprobeerd om in een ander hartslaggebied te blijven. Dat valt nog niet mee. Ik heb voor mijn gevoel rustig gelopen, maar volgens de statistieken had ik alsnog de helft van de tijd piek hartslag.
3,29 km met gemiddeld 6'20" per km.
pi_174111410
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 10:08 schreef Hupje het volgende:
Nu eens geprobeerd om in een ander hartslaggebied te blijven. Dat valt nog niet mee. Ik heb voor mijn gevoel rustig gelopen, maar volgens de statistieken had ik alsnog de helft van de tijd piek hartslag.
3,29 km met gemiddeld 6'20" per km.
Misschien helpt het ook door niet te focussen op de cijfers, maar tijdens het lopen te voelen hoe je hartslag is. Kan je praten? =D2-zone (volgens mij). Kan je je uitademing langer maken dan je inademing, dan loop je in D3. Volgens mij zoek je naar D3. Als je weet dat je ongemerkt harder gaat dan je wilt, zou ik me vooral erg inhouden en zorgen dat de ademhaling relaxter is dan het 'ik kan nog praten'.

Hoe heb je voor jezelf je hartslagzones bepaald?
Somebody that I used to know
pi_174112070
Niet :P. Ik heb er geen verstand van en heb gewoon aangehouden wat mijn Fitbit zegt. Geen idee dus ook of dat voor mij klopt.
  zondag 8 oktober 2017 @ 12:55:13 #146
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174277912
Ok, ik heb me over laten halen door collega's om in april de kwart marathon te gaan lopen in Rotterdam. Ik ben een totale noob als het gaat om hardlopen. :+

Maar goed, no way back. Goede schoenen gekocht, en me een beetje verdiept in trainingsschema's en trainings-apps (my god, daar zijn er veel van zeg!)

Ik heb eigenlijk nog maar 1 appje gevonden dat gratis is en waarmee je trainingsschema's (zo veel minuten hardlopen, zo veel minuten wandelen, zo veel minuten hardlopen, etc) kunt inprogrammeren :

'IntervalTimer'.

Lekker basic, en doet voor nu in elk geval wat ik wil.

Zijn er nog andere appjes die het bekijken waard zijn?

En zijn er betaalbare sporthorloges die dit ook goed doen? (Een telefoon is toch een beetje een lomp ding voor tijdens hardlopen.) Hartslag volgen vind ik niet het belangrijkste, GPS zou leuk zijn. Maar het belangrijkste is de mogelijkheid om trainingsschema's voor te programmeren.

Mensen met ervaringen hiermee? Alle tips welkom!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Forum Admin zondag 8 oktober 2017 @ 13:14:02 #147
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_174278242
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:55 schreef Molurus het volgende:
Ok, ik heb me over laten halen door collega's om in april de kwart marathon te gaan lopen in Rotterdam. Ik ben een totale noob als het gaat om hardlopen. :+

Maar goed, no way back. Goede schoenen gekocht, en me een beetje verdiept in trainingsschema's en trainings-apps (my god, daar zijn er veel van zeg!)

Ik heb eigenlijk nog maar 1 appje gevonden dat gratis is en waarmee je trainingsschema's (zo veel minuten hardlopen, zo veel minuten wandelen, zo veel minuten hardlopen, etc) kunt inprogrammeren :

'IntervalTimer'.

Lekker basic, en doet voor nu in elk geval wat ik wil.

Zijn er nog andere appjes die het bekijken waard zijn?

En zijn er betaalbare sporthorloges die dit ook goed doen? (Een telefoon is toch een beetje een lomp ding voor tijdens hardlopen.) Hartslag volgen vind ik niet het belangrijkste, GPS zou leuk zijn. Maar het belangrijkste is de mogelijkheid om trainingsschema's voor te programmeren.

Mensen met ervaringen hiermee? Alle tips welkom!
Welkom en alvast succes. Zelf gebruik ik Runkeeper als app icm telefoon en/of tomtom runner3 (maar tomtom gaat er geloof ik mee stoppen).
Strava is een andere app die veel gebruikt wordt. Ik zag deze post in het andere topic wellicht is het wat? Ik zou in ieder geval een horloge met GPS erin aanraden, anders 'meet' hij je afstand op basis van je stappen/polsbewegingen.
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:50 schreef Isdatzo het volgende:
Daar gaat 't om.

Edit: ik heb trouwens nog een polar M400 liggen waar ik niks meer mee doe. Misschien heeft iemand hier daar nog interesse in? Eventueel met borstband. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:26:33 #148
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174278502
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:14 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Welkom en alvast succes. Zelf gebruik ik Runkeeper als app icm telefoon en/of tomtom runner3 (maar tomtom gaat er geloof ik mee stoppen).
Strava is een andere app die veel gebruikt wordt. Ik zag deze post in het andere topic wellicht is het wat? Ik zou in ieder geval een horloge met GPS erin aanraden, anders 'meet' hij je afstand op basis van je stappen/polsbewegingen.

[..]

Hmm, apps als Runkeeper en Strava moet je dacht ik al gauw voor gaan betalen als je trainingsschema's in wil programmeren, of vergis ik me? Heb je een betaalde abo voor runkeeper, of gebruik je hem gratis?

Die polar M400 zal ik eens ff bekijken of die doet wat ik wil.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Forum Admin zondag 8 oktober 2017 @ 13:37:12 #149
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_174278709
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, apps als Runkeeper en Strava moet je dacht ik al gauw voor gaan betalen als je trainingsschema's in wil programmeren, of vergis ik me? Heb je een betaalde abo voor runkeeper, of gebruik je hem gratis?

Die polar M400 zal ik eens ff bekijken of die doet wat ik wil.
Ik heb de gratis variant, maar inderdaad uitgebreidere trainingschema's zitten in de betaalde variant. Maar die doe ik nu via de tomtom en dat komt dan in Runkeeper (maar niet met schema informatie, gewoon per km een gemiddelde snelheid).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 14:08:36 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_174279321
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:55 schreef Molurus het volgende:
Ok, ik heb me over laten halen door collega's om in april de kwart marathon te gaan lopen in Rotterdam. Ik ben een totale noob als het gaat om hardlopen. :+

Maar goed, no way back. Goede schoenen gekocht, en me een beetje verdiept in trainingsschema's en trainings-apps (my god, daar zijn er veel van zeg!)

Ik heb eigenlijk nog maar 1 appje gevonden dat gratis is en waarmee je trainingsschema's (zo veel minuten hardlopen, zo veel minuten wandelen, zo veel minuten hardlopen, etc) kunt inprogrammeren :

'IntervalTimer'.

Lekker basic, en doet voor nu in elk geval wat ik wil.

Zijn er nog andere appjes die het bekijken waard zijn?

En zijn er betaalbare sporthorloges die dit ook goed doen? (Een telefoon is toch een beetje een lomp ding voor tijdens hardlopen.) Hartslag volgen vind ik niet het belangrijkste, GPS zou leuk zijn. Maar het belangrijkste is de mogelijkheid om trainingsschema's voor te programmeren.

Mensen met ervaringen hiermee? Alle tips welkom!
Succes!

Zelf ben ik zonder app begonnen, maar met de podcasts van Evy. Die zegt wanneer je moet rennen en wanneer je moet stoppen, en tussendoor is er muziek. Tegenwoordig is er ook een app van :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 oktober 2017 @ 14:37:57 #151
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174279765
Nou, net m'n eerste training gedaan... viel best zwaar. }:|

Maar goed, stug volhouden. Voor de trainingsschema's blijf ik even die IntervalTimer gebruiken, werkt prima. (Geluidssignaal geeft aan of ik moet rennen / wandelen.)

Die Evy app heb ik bekeken, maar die lijkt ook geld te willen zien. Voor zulke dingen betalen gaat me nog een beetje ver.

Voor tracken van route enzo gebruik ik Endomondo. Die had ik al voor fietsen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 08-10-2017 14:44:29 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 14:43:40 #152
155227 crew  Guppy
dus
pi_174279867
Geluidssignalen gaan ook prima :) goed gedaan! Na mijn eerste keer was ik half dood :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 oktober 2017 @ 14:46:32 #153
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174279905
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 14:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Geluidssignalen gaan ook prima :) goed gedaan! Na mijn eerste keer was ik half dood :D
Ik had van collega een beginners schema gekregen. Die zegt voor de eerste training:

1,1,2,1,1,2
3 minuten wandelen. (dat is dus 1 minuut rennen, 3 minuten wandelen, 1 minuut rennen, 3 minuten wandelen, 2 minuten rennen, etc).

De cycles van 2 minuten redde ik steeds net niet... na anderhalve minuut gewoon kapot. _O-

Dus ik mag nog even niet door naar trainingsschema 2 vrees ik. Voorlopig nog deze even blijven proberen zonder dood te gaan. :+
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 14:53:28 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_174280010
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 14:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik had van collega een beginners schema gekregen. Die zegt voor de eerste training:

1,1,2,1,1,2
3 minuten wandelen. (dat is dus 1 minuut rennen, 3 minuten wandelen, 1 minuut rennen, 3 minuten wandelen, 2 minuten rennen, etc).

De cycles van 2 minuten redde ik steeds net niet... na anderhalve minuut gewoon kapot. _O-

Dus ik mag nog even niet door naar trainingsschema 2 vrees ik. Voorlopig nog deze even blijven proberen zonder dood te gaan. :+
Herkenbaar :D Over twee dagen gewoon nog eens proberen. En vooral, ga niet te hard! Het gaat erom dat je de tijd vol maakt :Y

Komt vast goedkomen. Heb je bij het schema ook rustdagen? Je hoeft namelijk niet elke dag te trainen, ideaal is 3x per week. Je zult nog verbaast zijn hoe snel op gaat bouwen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 oktober 2017 @ 14:57:41 #155
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174280068
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 14:53 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Herkenbaar :D Over twee dagen gewoon nog eens proberen. En vooral, ga niet te hard! Het gaat erom dat je de tijd vol maakt :Y
Ja, inderdaad. Als ik zo eens kijk naar mijn endomondo tracker ging ik tijdens het rennen veel te hard. 4-5 minuten per kilometer, dat mag in dit stadium best 6-7 zijn denk ik.

quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 14:53 schreef Guppyfriend het volgende:

Komt vast goedkomen. Heb je bij het schema ook rustdagen? Je hoeft namelijk niet elke dag te trainen, ideaal is 3x per week. Je zult nog verbaast zijn hoe snel op gaat bouwen!
Twee trainingen per week, met een optionele 3e training. Ze raden aan om minimaal 2 dagen rust te nemen tussen de trainingen.

Het is dit schema:

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 15:00:33 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_174280123
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 14:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Als ik zo eens kijk naar mijn endomondo tracker ging ik tijden het rennen veel te hard. 4-5 minuten per kilometer, dat mag in dit stadium best 6-7 zijn.

Hahaha, dat mag gerust langzamer ja :D probeer meer te joggen, rustig aan. Die snelheid komt later wel

quote:
Twee trainingen per week, met een optionele 3e training. Ze raden aan om minimaal 2 dagen rust te nemen tussen de trainingen.

Het is dit schema:

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf
Is ook niet verkeerd om daarmee te beginnen. Vergis je niet in de klappen die je botten, pezen en gewrichten te verwerken krijgen. Ook dat moet je opbouwen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:05:56 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174280205
Voorlopig even blijven trainen met schema 1 dus, proberen die af te maken zonder dood te gaan. :D

En duidelijk letten op m'n snelheid. Dat ik te hard liep had ik echt helemaal niet door.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174282794
Er is een trucje voor :als je nog kunt praten, is het goed. Kan je niet meer praten, dan ga je te hard. Heeft een fysiologische reden, maar doet er verder niet toe. Als je dit hanteert, in combinatie met een rustig opbouwschema (liefst 3x per week, rustdagen tussen loopdagen (!), met rustige opbouw), dan kom je er wel :) en na 5km kan je wel intervallen enzo inbouwen, maar ga eerst maar eens je lichaam laten wennen aan de fysieke belasting.

En oja, in de gratis versie van runkeeper kan je wel zelf je schema's inprogrammeren. Dat is wel handig :) en bij Strava kan je competities meer anderen aangaan, als je dat leuk lijkt. Maar als je endomondo al gebruikt voor wielrennen, zal ik die gewoon lekker blijven gebruiken :)
Somebody that I used to know
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:46:57 #159
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174283836
Dat wordt oefenen met langzaam rennen. :D Het heeft iets paradoxaals.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174284720
Wat jij doet is een echte intervaltraining voor de meer ervaren lopers, terwijl jij sowieso nog eerst moet opbouwen met lopen. Anders loop je jezelf helemaal kapot. Zo'n beginnersprogramma moet ervoor zorgen dat je uiteindelijk 5 kilometer en daarna 10 kilometer achter elkaar kunt rennen.
Hardlopen is dus inderdaad niet heeeeel hard gaan rennen, maar meer joggen.
Succes, en wees voorzichtig!
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:38:01 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174284815
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:33 schreef wyccie het volgende:
Wat jij doet is een echte intervaltraining voor de meer ervaren lopers, terwijl jij sowieso nog eerst moet opbouwen met lopen. Anders loop je jezelf helemaal kapot. Zo'n beginnersprogramma moet ervoor zorgen dat je uiteindelijk 5 kilometer en daarna 10 kilometer achter elkaar kunt rennen.
Hardlopen is dus inderdaad niet heeeeel hard gaan rennen, maar meer joggen.
Succes, en wees voorzichtig!
Huh, het schema dat ik loop komt uit een 'trainingsschema voor beginnende hardlopers'.

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf

Sowieso zou ik niet weten hoe ik het anders aan zou moeten pakken. Meer dan 1-2 minuten krijg ik toch nog niet voor elkaar. :D

quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:33 schreef wyccie het volgende:

Hardlopen is dus inderdaad niet heeeeel hard gaan rennen, maar meer joggen.
Succes, en wees voorzichtig!
Dank, en dat komt vast wel goed. :)

Overigens had ik dus niet het gevoel dat ik nou zo heel hard rende. Stevig doorwandelen hou ik met gemak heel lang vol, het het jog tempo dat ik dan zou moeten aanhouden is nauwelijks sneller dan dat.

Maar ik ga het proberen. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174284857
Hardlopen is niet sprinten, hardlopen is gedurende een bepaalde periode een zo hoog mogelijk tempo vol houden. Dat betekent dus dat je daarin een optimum moet zien te vinden. En dat optimum ligt ongeveer bij 'kan je nog praten?' Google maar eens op areobe en anaerobe drempel als je het interessant vindt :)
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 20:25:54 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_174286002
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Huh, het schema dat ik loop komt uit een 'trainingsschema voor beginnende hardlopers'.

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf

Sowieso zou ik niet weten hoe ik het anders aan zou moeten pakken. Meer dan 1-2 minuten krijg ik toch nog niet voor elkaar. :D

[..]

Dank, en dat komt vast wel goed. :)

Overigens had ik dus niet het gevoel dat ik nou zo heel hard rende. Stevig doorwandelen hou ik met gemak heel lang vol, het het jog tempo dat ik dan zou moeten aanhouden is nauwelijks sneller dan dat.

Maar ik ga het proberen. :)
Je intervallen zijn wel goed, maar je moet ze gewoon niet volle bak op standje Churandy Martina doen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174286733
Wat Guppy zegt.
Ik had het over de snelheid.
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:48:15 #165
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174286770
:D

Nou ja, ik was dus zeker niet aan het sprinten. Maar volgende keer een stuk langzamer dus. :) Noted.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 oktober 2017 @ 10:41:58 #166
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_174296046
http://www.ibood.com/electronics-nl/nl/

Misschien interessant voor hier? Kleur, navigatie enz voor weinahg
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_174348035
Sow... 2e training gedaan, hetzelfde schema aangehouden als vorige keer (1,1,2,1,1,2; 3 minuten wandelen) en dat ging al een heel stuk beter!

Sowieso iets rustiger gelopen (pace ergens tussen 6 en 7 minuten per kilometer), en de 2 minuten blokken afgemaakt zonder problemen. Ik kon ook nog normaal praten enzo.

* Molurus trots is

Volgende keer schema 2. 8-) (8x 1 minuut, 2 minuten wandelen tussendoor.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 11-10-2017 13:21:21 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174348610
Als ik nou 1 training op zaterdagochtend doe en 1 op zondagmiddag, is dat dan te dicht op elkaar?

Het schema dat ik heb zegt 'neem 2 dagen rust tussen de trainingen'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174355690
Ik zou echt een volledige dag ertussen laten zitten. Dus 40 uur rust...

Edit: heeft met spierherstel te maken. In één nacht zijn je spieren nog niet voldoende hersteld. Heeft echt wel twee nachten nodig.
Somebody that I used to know
pi_174355735
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:11 schreef Molurus het volgende:

* Molurus trots is
Goed gedaan :)
Somebody that I used to know
pi_174356233
quote:
5s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:48 schreef Molurus het volgende:
Als ik nou 1 training op zaterdagochtend doe en 1 op zondagmiddag, is dat dan te dicht op elkaar?

Het schema dat ik heb zegt 'neem 2 dagen rust tussen de trainingen'.
Als beginnende hardliper moet je die twee dagen aanhouden. Anders loop je het risico je gewrichten teveel te belasten.
in a crowd you lose humanity
pi_174357176
Ok, dan houden we gewoon strikt die 2 nachtjes slapen aan. ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174360287
Netjes. ^O^
pi_174402081
En schema 2 ging ook prima!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174430019
Mijn fitbit zegt dat de fatburnzone 50-69% van je maximum (220-leeftijd) is, tot 110 staat erbij. Cardio zone is 70-84%, dus 135. Peak zone is boven 85%, vanaf 152.
Ik heb vanochtend mezelf echt ingehouden en rustig gelopen. 5,3 km in bijna 34 minuten. Waarvan mijn fitbit dan toch 27 minuten een hartslag boven 152 registreert (gemiddeld 158). Voor mijn gevoel kon ik nog best praten. Misschien geen hele gesprekken, maar een paar zinnen prima. Ik was naderhand ook snel weer hersteld en voelde dat ik niet heel diep was gegaan.
Is dit dan nog steeds te hard, als ik gewoon conditie wil opbouwen? Voor mijn gevoel was dit een rustig rondje en ik voel nu niet meer dat ik vanochtend gesport heb.
pi_174432071
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:30 schreef Hupje het volgende:
Voor mijn gevoel kon ik nog best praten. Misschien geen hele gesprekken, maar een paar zinnen prima. Ik was naderhand ook snel weer hersteld en voelde dat ik niet heel diep was gegaan.
Waarom zou je tijdens een gewoon trainingsrondje überhaupt diep moeten gaan? Kunnen praten is prima.
quote:
Is dit dan nog steeds te hard, als ik gewoon conditie wil opbouwen? Voor mijn gevoel was dit een rustig rondje en ik voel nu niet meer dat ik vanochtend gesport heb.
Je hoeft het ook helemaal niet te voelen. Spierpijn mag best als je opbouwt, maar je hoeft niet na elke training helemaal uitgeput zijn.
Probeer het zoals je het nu doet gewoon even uit. Je zult merken dat het je goed doet en de rest komt later wel.
pi_174433095
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:30 schreef Hupje het volgende:
Mijn fitbit zegt dat de fatburnzone 50-69% van je maximum (220-leeftijd) is, tot 110 staat erbij. Cardio zone is 70-84%, dus 135. Peak zone is boven 85%, vanaf 152.
Ik heb vanochtend mezelf echt ingehouden en rustig gelopen. 5,3 km in bijna 34 minuten. Waarvan mijn fitbit dan toch 27 minuten een hartslag boven 152 registreert (gemiddeld 158). Voor mijn gevoel kon ik nog best praten. Misschien geen hele gesprekken, maar een paar zinnen prima. Ik was naderhand ook snel weer hersteld en voelde dat ik niet heel diep was gegaan.
Is dit dan nog steeds te hard, als ik gewoon conditie wil opbouwen? Voor mijn gevoel was dit een rustig rondje en ik voel nu niet meer dat ik vanochtend gesport heb.
Je bent nu gewoon je conditie en uithoudingsvermogen aan het opbouwen en dat is precies wat je wilt. Lekker zo doorgaan dus momenteel :)
Somebody that I used to know
pi_174434389
Oké, fijn.
Met zwemmen ben ik gewend om veel meer voluit te gaan (maar daar was het ook meer verbeteren van een specifieke tijd op een specifieke afstand), daarom voelt dit niet echt als trainen met voldoening misschien.
pi_174456838
Oei, stevige spierpijn nu. :D

Maar ff een paar daagjes rust.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174493159
Ik ben nu naast het lopen en zwemmen ook een workout gaan doen, zodat ik toch weer wat meer sportmomenten in de week heb. Ik heb me toch een spierpijn :'). Wel goed om te merken dat de cardio stukken met jumping jacks me makkelijk af gaan, de conditie begint kennelijk toch terug te komen.
pi_174575767
Vanochtend regende het, dus bleef ik binnen. Eind van de ochtend kwam de zon, dus hop, sportkleren aan en lopen maar. Gaat het halverwege ineens toch weer regenen }:|. Maar wel 5,5 km in de pocket. In het peak-hartslaggebied, maar ik wilde naar huis :P
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:05:53 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174583213
Pff, herstellen duurt lang. Toch iets te ver gegaan vorig weekend denk ik. Sinds vorige zondag niks meer gedaan, ik wil nu eerst even volledig herstellen voordat ik weer zo'n risico neem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174585995
Wat heb je zondag voor training gedaan dat je er een week last van hebt? :o
pi_174586403
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:09 schreef wyccie het volgende:
Wat heb je zondag voor training gedaan dat je er een week last van hebt? :o
Dat vraag ik me ook af ja :o
Ik ben woensdag helemaal doodgegaan op training (echt dat ik me afvroeg of ik nog thuis ging komen), maar gisteren al geen centje pijn meer en nu erg veel zin in training morgen (waarom maakt mijn autocorrect daar treinongeluk van?)
pi_174602809
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:09 schreef wyccie het volgende:
Wat heb je zondag voor training gedaan dat je er een week last van hebt? :o
Dat is het stomme: niks bijzonders!!

Was m'n 3e training van de week en aan het begin dacht ik al 'dit voelt niet lekker', maar ben toen toch gegaan. Trainingsschema was:

1-2-1-2-1 hardlopen, en daartussen 3 minuten wandelen.

Was de optionele 'extra training' uit dit schema (training 3):

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf

Maar ben nu dus al ruim een week aan het herstellen daarvan. Ik herstel wel iets, maar heul langzaam. Als ik trappen loop voel ik het nog steeds, en trappen rennen moet ik zeker niet proberen.

Ik baal er als een stekker van, want ik wil door. Maar mijn benen laten het voorlopig afweten. :'(
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174603501
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is het stomme: niks bijzonders!!

Was m'n 3e training van de week en aan het begin dacht ik al 'dit voelt niet lekker', maar ben toen toch gegaan. Trainingsschema was:

1-2-1-2-1 hardlopen, en daartussen 3 minuten wandelen.

Was de optionele 'extra training' uit dit schema (training 3):

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf

Maar ben nu dus al ruim een week aan het herstellen daarvan. Ik herstel wel iets, maar heul langzaam. Als ik trappen loop voel ik het nog steeds, en trappen rennen moet ik zeker niet proberen.

Ik baal er als een stekker van, want ik wil door. Maar mijn benen laten het voorlopig afweten. :'(
Kan je nog volzinnen uitspreken terwijl je die minuutjes aan het lopen bent? Zo nee, dan ga je waarschijnlijk te hard..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_174603527
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is het stomme: niks bijzonders!!

Was m'n 3e training van de week en aan het begin dacht ik al 'dit voelt niet lekker', maar ben toen toch gegaan.
Leer voor de volgende keer: luister naar je lichaam ;) Je kan doorgaan, maar dan forceer je wellicht iets. Je kan beter stoppen of een paar minuten wandelen en daarna weer voorzichtig proberen. Soms wil het ook net de eerste paar minuten niet. En soms wil het gewoon de hele dag niet. Luisteren is echt een basisvaardigheid voor hardlopen. Leer je lichaam kennen en ernaar te luisteren. Heb je later (bij halve/hele marathons ;) ) nog heel veel profijt van.

(dat vind ik zo heerlijk aan hardlopen: de directe terugkoppeling van mijn lichaam op mijn acties die ik doe. Is het niet oké, dan merk ik dat direct. Of is het juist wel oké, dan word ik beloond. Heerlijk).

Edit: ik had afgelopen week ook problemen met mijn kuitspieren. Even gas terug en halverwege de route rek- en strekoefeningen om de boel los te krijgen. Nu voelt het wel weer oké, maar dat is vooral te danken aan een wandeling van dit weekend waarin ik blijkbaar de boel warm heb gedraaid. Maar voorlopig even rustig aankijken wat er kan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Postbus100 op 23-10-2017 14:19:13 ]
Somebody that I used to know
pi_174603600
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan je nog volzinnen uitspreken terwijl je die minuutjes aan het lopen bent? Zo nee, dan ga je waarschijnlijk te hard..
Ja, gaat prima... geen probleem. Eerste training ging ik inderdaad wel te hard, maar dat was ruim een week voor 'de fatale zondag'. Sindsdien let ik erop en gaat het sowieso beter.

Dit lijkt meer een 'pezenprobleem'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174603657
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Leer voor de volgende keer: luister naar je lichaam ;) Je kan doorgaan, maar dan forceer je wellicht iets. Je kan beter stoppen of een paar minuten wandelen en daarna weer voorzichtig proberen. Soms wil het ook net de eerste paar minuten niet. En soms wil het gewoon de hele dag niet. Luisteren is echt een basisvaardigheid voor hardlopen. Leer je lichaam kennen en ernaar te luisteren. Heb je later (bij halve/hele marathons ;) ) nog heel veel profijt van.

(dat vind ik zo heerlijk aan hardlopen: de directe terugkoppeling van mijn lichaam op mijn acties die ik doe. Is het niet oké, dan merk ik dat direct. Of is het juist wel oké, dan word ik beloond. Heerlijk).
Ja, ik heb mijn lesje wel geleerd! Ik hoop alleen dat het herstellen niet onwijs lang gaat duren en dat ik op een goed moment toch weer kan gaan trainen. Ik heb er best wel lol in als het goed gaat, en stilzitten is niet leuk.

Ik heb ook niet de indruk dat dit een conditieprobleem is in de zin van 'uithoudingsvermogen'. Maar ik heb gewoon mijn benen te veel belast denk ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174604106
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, gaat prima... geen probleem. Eerste training ging ik inderdaad wel te hard, maar dat was ruim een week voor 'de fatale zondag'. Sindsdien let ik erop en gaat het sowieso beter.

Dit lijkt meer een 'pezenprobleem'.
Mja, een pezenprobleem kan ook sneller ontstaan als je teveel de snelheid forceert. En zijn je schoenen goed voor jouw loopstijl?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_174604316
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja, een pezenprobleem kan ook sneller ontstaan als je teveel de snelheid forceert. En zijn je schoenen goed voor jouw loopstijl?
Zover ik weet wel. Ik ben er speciaal voor langs Run2Day in Rotterdam geweest waar ze ook met iPad gekeken hebben naar mijn loopstijl enzo.

De schoenen waar ik op uitkwam is een paar New Balance 860v8, deze:

https://all4running.nl/new-balance-860v8-heren-m860bg8.html

Ze zitten heerlijk, daarover niets te klagen ieg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174648054
Toch maar ff erop uit geweest vandaag, 9 kilometer 'stevig doorwandelen' om de pezen en gewrichten zoveel mogelijk te ontzien.

Ging redelijk, bijna 6 km/u gemiddeld. Klachten zijn echter nog steeds niet volledig weg helaas.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174656608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:39 schreef Molurus het volgende:
Toch maar ff erop uit geweest vandaag, 9 kilometer 'stevig doorwandelen' om de pezen en gewrichten zoveel mogelijk te ontzien.

Ging redelijk, bijna 6 km/u gemiddeld. Klachten zijn echter nog steeds niet volledig weg helaas.
Jammer dat de klachten niet weg zijn. Verstandig om dan niet te gaan rennen maar wel te bewegen lijkt me. Ik hoop dat je gauw helemaal hersteld bent! :)
pi_174658384
Ik loop hier vaak een ronde van ruim 3km, dus ik heb besloten dat voor 1 dec rennend te gaan doen zonder duurloop achtergrond, maar wel met sport achtergrond.

Gister en vandaag gelopen en kwam tot ongeveer 1/3 rennend en 2/3 wandelend.

Viel tegen!

Wat ik me afvroeg, waar laten jullie je sleutels/ID??
pi_174659326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:10 schreef Theov het volgende:
Ik loop hier vaak een ronde van ruim 3km, dus ik heb besloten dat voor 1 dec rennend te gaan doen zonder duurloop achtergrond, maar wel met sport achtergrond.

Gister en vandaag gelopen en kwam tot ongeveer 1/3 rennend en 2/3 wandelend.

Viel tegen!

Wat ik me afvroeg, waar laten jullie je sleutels/ID??
Heuptasje.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174660701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:10 schreef Theov het volgende:
Ik loop hier vaak een ronde van ruim 3km, dus ik heb besloten dat voor 1 dec rennend te gaan doen zonder duurloop achtergrond, maar wel met sport achtergrond.

Gister en vandaag gelopen en kwam tot ongeveer 1/3 rennend en 2/3 wandelend.

Viel tegen!

Wat ik me afvroeg, waar laten jullie je sleutels/ID??
Sleutel rijg ik aan schoenveter, strik van de schoen erop en dat blijft wel zitten. ID neem ik vaak niet mee :@ en anders in het zakje van mijn hardlooplegging. Soms de sleutel ook in dat zakje.
pi_174661988
Gewoon in mijn hand. Ik weet het, niet ideaal. Maar het is een kleine bos, het houdt op zich prima vast en liever in mijn hand dan dat 'ie ergens op en neer schudt.

In mijn vorige huis had ik een reservesleutel die ik in mijn smartphonearmband kon stoppen, maar in mijn huidige huis heb ik geen extra sleutel. Dus ik neem gewoon mijn hele sleutelbos mee. Het went :)
Somebody that I used to know
pi_174662206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:10 schreef Theov het volgende:
Ik loop hier vaak een ronde van ruim 3km, dus ik heb besloten dat voor 1 dec rennend te gaan doen zonder duurloop achtergrond, maar wel met sport achtergrond.

Gister en vandaag gelopen en kwam tot ongeveer 1/3 rennend en 2/3 wandelend.

Viel tegen!

Wat ik me afvroeg, waar laten jullie je sleutels/ID??
Begin eens met één minuutje rennen, één minuutje wandelen, één minuutje rennen, één minuutje wandelen and so on de hele 3km :) En dan kan je elke week (3x per week hardlopen) je minuut rennen uitbreiden met een extra minuut :)
Somebody that I used to know
pi_174662381
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 23:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Begin eens met één minuutje rennen, één minuutje wandelen, één minuutje rennen, één minuutje wandelen and so on de hele 3km :) En dan kan je elke week (3x per week hardlopen) je minuut rennen uitbreiden met een extra minuut :)
thanks, ik zal t proberen - het is ongeveer wat ik nu doe, om en om, maar dan eerder 200 meter rennen en 400 meter wandelen.
pi_174662466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 23:26 schreef Theov het volgende:

[..]

thanks, ik zal t proberen - het is ongeveer wat ik nu doe, om en om, maar dan eerder 200 meter rennen en 400 meter wandelen.
Oh, dat is ook prima! Het idee is hetzelfde. Ik dacht even dat je 1 km rende en daarna de laatste 2 km wandelde :D
Somebody that I used to know
pi_174662658
En rennen betekent joggen, niet sprinten.

Mijn sleutelbos is een carabiner waar ik mijn huissleutel vanaf klik als ik ga lopen. Die past dan in de (sleutel)zakjes van mijn sportbroekjes.
Bij duurlopen neem ik vaak wel ID/telefoon mee in een Spibelt of racevest. Ik heb ook een ID-bandje die met klitteband om je pols kan, maar ik haal 'm door mijn schoenveters. Ik heb echter meerdere paren schoenen en denk er niet aan dat ding steeds te verplaatsen, dus tijdens korte rondjes heb ik meestal geen ID mee. Niet zo slim eigenlijk.
Wel oppassen met sleutel of pasjes (met chip) en je telefoon in dezelfde zak bewaren, ivm krassen op het scherm!
pi_174667609
De wandelsessie gisteren heeft me duidelijk goed gedaan. 8-)

Klachten nog niet volledig weg, maar wel duidelijk minder. Komend weekend nog ff voorzichtig... dat wil zeggen: nog zo'n wandelsessie. En dan in de week daarop weer proberen kleine stukjes te joggen.

Ieg een opluchting dat de klachten nu echt aan het verminderen zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174709932
Zo, net 11 km gedaan in 1 uur en 40 minuten. Grotendeels 'stevig doorwandelen', af en toe kleine stukjes joggen om te kijken of het nog allemaal goed voelt. Voorzichtig blijven doen, maar gaat de goede kant uit. 8-)

De tijden en langere stukken rennen komen nog wel. Voorlopig gaat dit prima zo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174730504
Klinkt beter, maar hou je lijf goed in de gaten. Zo'n signaal geeft het niet voor niets af.

Weer 5,5 km gelopen. Vrijdag had ik mijn knie bezeerd op het werk, dat was gisteren nog erg gevoelig, maar nu ging het wel weer.
In totaal in oktober bijna 20 km gelopen. Ik ben weer op de goede weg.
  zondag 29 oktober 2017 @ 11:02:01 #205
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174730835
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:43 schreef Hupje het volgende:

Klinkt beter, maar hou je lijf goed in de gaten. Zo'n signaal geeft het niet voor niets af.
Ja, het zijn met name de klappen die m'n pezen en gewrichten krijgen waar mijn lichaam duidelijk nog aan moet wennen. Dat was zeker iets waar ik me onvoldoende bewust van was, dus vanaf hier... 'err on the side of caution'.

Gisteren einde van de dag voelde ik wel m'n kuiten, maar geen klachten van pezen en gewrichten... dus prima. Momenteel ook zo goed als geen spierpijn. De vermoeidheid die ik voelde in mijn kuiten gisteren is nagenoeg volledig weg. 8-)

Nu gewoon ff een paar dagen rust en dan kijken of ik die tijd van 1 uur 40 net iets scherper kan zetten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174732160
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:02 schreef Molurus het volgende:

[..]
Nu gewoon ff een paar dagen rust en dan kijken of ik die tijd van 1 uur 40 net iets scherper kan zetten.
Als ik jou was, zou ik me helemaal niet met snellere tijden neerzetten gaan bezighouden.
Je bent net bezig, een week herstel nodig gehad van een normale training, en nu al 11k gelopen. Gelukkig was het grotendeels stevig wandelen, maar de meeste beginners lopen na 1-2 maanden pas 5k. Probeer dat toch eerst even.

Van wat voor sportniveau kom je eigenlijk af? Fors obees en nooit sporten, of slank en veel gevoetbald? Om even twee uitersten te noemen. :P
  zondag 29 oktober 2017 @ 12:40:33 #207
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174732530
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:18 schreef wyccie het volgende:

[..]

Als ik jou was, zou ik me helemaal niet met snellere tijden neerzetten gaan bezighouden.
Je bent net bezig, een week herstel nodig gehad van een normale training, en nu al 11k gelopen. Gelukkig was het grotendeels stevig wandelen, maar de meeste beginners lopen na 1-2 maanden pas 5k. Probeer dat toch eerst even.
Ik snap de gedachte, toch gaat "gewoon wandelen" mij eigenlijk onwijs makkelijk af en is iets dat ik sowieso al meer dan genoeg deed. :)

Ook voordat ik echt begon met trainen kon ik met gemak 10 km wandelen, no problem at all. 5 km wandelen doet me echt helemaal niks, dat zou ik niet eens een training noemen.

Het zijn juist de stukjes joggen die zwaar vallen. Niet voor m'n conditie an sich (ademen gaat prima als ik het rustig doe), maar voornamelijk mijn pezen en gewrichten die het moeilijk trekken. Het is met name de vorm van beweging die zwaar valt, dus dat zal ik zeker rustig moeten opbouwen. Wellicht heb ik ook niet echt de ideale bouw voor hardlopen. 5 km joggen zou ik nu echt niet moeten proberen. 1 km zou ik al niet durven gezien het laatste debakel.

Ik ben eigenlijk altijd al een "stevige wandelaar" geweest in die zin dat 6 km/u voor mij "een normaal wandeltempo" is. Daar zat ik gisteren wel boven, maar niet eens zo heel ver. De stukjes joggen heb ik wel heel kort gehouden, 20-30 seconden max. (Een keer of 4-5 op die 11 km.) Puur aftasten. Maar zoals gezegd: het wandelen zelf doet me bijna niks.

quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:18 schreef wyccie het volgende:

Van wat voor sportniveau kom je eigenlijk af? Fors obees en nooit sporten, of slank en veel gevoetbald? Om even twee uitersten te noemen. :P
Ergens daar tussenin. 2,5 jaar geleden woog ik rond de 90 kg en was ik wellicht niet 'fors obees' maar wel gewoon te zwaar voor mijn lengte. (1m86 volgens mijn paspoort.) Ik ben toen in ongeveer een jaar tijd zo'n 8 kg kwijtgeraakt. Voornamelijk met minder en anders eten, maar ben in die tijd ook meer gaan fietsen. Overigens heb ik daar ook niet echt hard m'n best voor moeten doen ofzo. Voor de beeldvorming: voor die tijd had ik niet eens een weegschaal in huis, en at ik gewoon wat ik lekker vond. Niet eens veel ofzo, maar wel relatief veel vetten en suikers. Ik was daar gewoon totaal niet mee bezig. Het was me niet eens echt opgevallen dat ik geleidelijk zo zwaar was geworden. (Mid 20 was ik juist vrij mager, en mijn eetgewoonten waren sinds die tijd nauwelijks veranderd... maar je weet hoe dat gaat als je de 30 passeert. :P )

Verder heb ik wel altijd een kantoorbaan gehad en heb ik al heel lang niet meer "echt gesport". Wandelen altijd veel gedaan, fietsen pas 2,5 jaar geleden weer "echt" opgepakt. (In de weekenden tochtjes van 15-20 km, en dus wel proberen om daar mezelf te verbeteren qua tijden.)

Da's in het kort mijn fysieke achtergrond. :P

PS: Ik heb dus geen racefiets ofzo, maar gewoon een (behoorlijk luxe) stadsfiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 29-10-2017 13:38:51 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174732559
Goedemiddag, ik kom ‘weer’ meedoen!
Sinds vorige week doe ik de zombie run 5k, daar heb ik nu de eerste week (3lessen) van gedaan.
Hele andere opbouw dan bv de start to run die ik eerder deed.

Hierbij is de eerste 10 minuten ‘walking, but just a little out of breath’, dan 15x 15 sec rennen 1 minuut wandelen en dan 10 minuten wandelen of rennen.

Wat ik doe is in die 10 minuten joggen, als ik sneller ga krijg ik last van m’n gewrichten en hierbij is dat niet. Ik kan het ook wel volgen, ik doe dan ca 6,5 - 7 minuten over de lange stukjes.
pi_174761547
Zojuist weer een rondje gelopen van 5km. De zin is momenteel is niet groot (moet mezelf echt naar buiten slepen), maar ik weet dat het goed voor me is, dus als ik 1x, liefst 2x hardloop per week, ben ik al tevreden.

Zojuist ook iets bizars beleefd: ik werd op een gegeven moment in mijn kont geknepen door een jochie van 13,14 jaar oud :o Hij fietste langs en stak even z'n hand uit. Man, wat had ik hem graag een duw gegeven zodat ie om zou vallen }:| . Maar helaas, ik hield m'n reflex in omdat ik zo verbaasd was en ik wilde weten wie dat deed (gek genoeg houd je nog rekening met dat het een bekende is. Al is dat totaal onwaarschijnlijk) en toen was hij al buiten handbereik ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Postbus100 op 30-10-2017 18:10:45 ]
Somebody that I used to know
pi_174763919
Wat?! Belachelijk gewoon.

Dat naar buiten slepen voor het lopen herken ik wel. Ik maak er een vaste routine van, dan gaat het het best. En blijkt het naderhand toch altijd wel fijn.

Die knie, die ging trouwens toch eigenlijk nog niet. Ik heb er best wat last van vandaag. :{
pi_174765207
Zo, toch weer rondje interval training gedaan, terug naar begin van schema.

Heel rustig aan gedaan... gemiddeld kwam ik zelfs lager uit dan mijn normale wandeltempo, maar dat mocht de pret niet drukken. :P Ademhaling helemaal prima, ook geen last van pezen en gewrichten. Na een seconde of 30-40 joggen voel ik wel m'n kuitspieren behoorlijk.

Maar verder geen klachten momenteel. 8-) Kijken hoe het morgen is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174768462
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sinds vorige week doe ik de zombie run 5k,
Trouwens, even opgezocht (ik dacht eerst dat het een evenement was, net als de mud run, al vond ik het vreemd dat je er 3 lessen had gedaan), maar wat een grappig concept! Niet direct iets voor mij, maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen werkt.

Leuk, succes! :)
Somebody that I used to know
pi_174773143
Dat billenknijpen! Echt idioot. Ik ben wel regelmatig aangesproken, maar gelukkig nooit bepoteld tijdens het rennen.
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Trouwens, even opgezocht (ik dacht eerst dat het een evenement was, net als de mud run, al vond ik het vreemd dat je er 3 lessen had gedaan), maar wat een grappig concept! Niet direct iets voor mij, maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen werkt.

Leuk, succes! :)
Ik was Evy van start to run beu na die vaker gedaan te hebben :@en hierbij zet ik spotify op. Al heb ik wel de reflex nog dat ik ff mag wandelen na een liedje, dat hoort eigenlijk niet natuurlijk.
pi_174862489
Net zombie run week 2 les 3 gedaan.
10 minuten wandelen (ik jogde), 5x30 sec wandelen met 5 heel lifts en 1 minuut wandelen en daarna 10 minuten ‘free form’ waarin ik weer gerend/gejogd heb.
4,7 km in 33 minuten weer :)

Ohja met een of andere ‘rock’ spotifylijst op. Zombie run + guerrilla radio ^O^
pi_174873320
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
4,7 km in 33 minuten weer :)
Mooi tempo ^O^

Morgen is de Nedereindsebergloop. Die wil ik lopen, maar eigenlijk dacht ik dat die over twee of drie weken was :@ Kwam vandaag erachter dat die dus morgen is, toen ik met de wielerclub een trainingswedstrijdje reed daar (dat is elk weekend op zater- en zondag, ik doe niet altijd mee. Vandaag riepen ze om dat er morgen niet is, omdat dan de Nedereindsebergloop is). Komt nu eigenlijk iets te vroeg, want ik heb nog amper gelopen sinds de zomer. Maar goed, eerst maar even zien wat voor weer het morgen is.
in a crowd you lose humanity
pi_174889564
Vandaag dus de Nedereindsebergloop gelopen, 5km. Ging wel OK. Rustig begonnen, omdat ik nog niet veel gelopen heb sinds de zomer. Ik kon de tweede ronde nog wat versnellen. Eindtijd 24:14. Wel een minuut langzamer dan vorig jaar, maar toen had ik ook veel meer gelopen en ben ik meteen voluit gegaan. Nu dus niet, want ik wilde me niet overbelasten.

Was net als vorig jaar wel wisselvallig. Toen een kwartier voor de start een enorme bui (wel was de wedstrijd droog), nu hing er ook een dreigende lucht, maar gelukkig ging het meeste langs. In de tweede ronde wel wat regen, maar ik was binnen voordat het echt begon (en lang duurde dat ook niet trouwens).
in a crowd you lose humanity
pi_174889745
Goed bezig, nette tijd.

Ik heb dit weekend niet gelopen, mijn knie bleef de afgelopen week last geven dus het leek me beter om even sportieve rust te nemen. Wel veel gelopen en een beetje gefietst, dat geeft geen klachten.
pi_174890718
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 19:17 schreef Wombcat het volgende:
Vandaag dus de Nedereindsebergloop gelopen, 5km. Ging wel OK. Rustig begonnen, omdat ik nog niet veel gelopen heb sinds de zomer. Ik kon de tweede ronde nog wat versnellen. Eindtijd 24:14. Wel een minuut langzamer dan vorig jaar, maar toen had ik ook veel meer gelopen en ben ik meteen voluit gegaan. Nu dus niet, want ik wilde me niet overbelasten.

Was net als vorig jaar wel wisselvallig. Toen een kwartier voor de start een enorme bui (wel was de wedstrijd droog), nu hing er ook een dreigende lucht, maar gelukkig ging het meeste langs. In de tweede ronde wel wat regen, maar ik was binnen voordat het echt begon (en lang duurde dat ook niet trouwens).
Leuk dat je toch bent gegaan en dat het nog zo goed ging!

Ik ging vanmorgen ook weer lopen, maar mijn hoofd wilde niet. Was gewoon moe/op. Voortijdig afgehaakt. Volgende keer beter.
Somebody that I used to know
pi_174938552
Ging goed vandaag. Weer net iets zwaarder interval schema, geen klachten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175002533
Ondertussen iets frisser, zeker als je net begint. Na een tijdje lopen vanzelf weer warm. Beetje jammer van de plassen. Wat dat betreft mag het wel iets kouder maar droog zijn. Daar kan je toch op kleden. Drempel nu misschien iets hoger. Na het lopen is het douchen wel weer erg aangenaam nu het kouder en donkerder is :+
pi_175005305
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:28 schreef xFriendx het volgende:
Beetje jammer van de plassen. Wat dat betreft mag het wel iets kouder maar droog zijn. Daar kan je toch op kleden. Drempel nu misschien iets hoger.
Mwah, in principe kun je ook om plassen heen lopen.
En ik vind het dus juist lastiger om me warm te kleden omdat ik niet met meerdere lagen kleding loop want na het inlopen heb ik het dan veel te warm.
Maar verder probeer ik ook wel zo veel mogelijk de regen te ontwijken. :P
pi_175005546
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

Mwah, in principe kun je ook om plassen heen lopen.
(...)
Of eroverheen springen! *O*
pi_175006542
Of er gewoon lekker in stampen!
Ooit meegedaan met een trail waarbij mijn sokken binnen 100 meter al helemaal doorweekt waren.
pi_175012896
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:32 schreef wyccie het volgende:
Of er gewoon lekker in stampen!
Ooit meegedaan met een trail waarbij mijn sokken binnen 100 meter al helemaal doorweekt waren.
Ja, dan maakt het ook niet meer uit :)
Ik heb een tijdje in een hardloopgroep gelopen waar we probeerden om zo in een plas te springen dat de rest tot het middel doorweekt werd (per ongeluk natuurlijk!). Dat was altijd lachen (en uitkijken als je niet helemaal onder de modder terug wilde komen) :D
pi_175018352
Als het echt regent, loop ik niet. Vanochtend was het droog toen ik ging en het laatste stuk regende het zacht. Dat vind ik nog acceptabel. Maar ik ben wel een mooi weer loper.

Een week echt sport-rust gehouden met mijn knie en het ging nu weer prima *O*
pi_175166855
5,9 km in de benen. Heerlijk loopweer! O+
pi_175168678
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 09:57 schreef Hupje het volgende:
5,9 km in de benen. Heerlijk loopweer! O+
Ja vandaag is het prachtig!
Gisteren zou ik precies tussen de bui door kunnen volgens buienradar, maar helaas, ik was flink doorweekt.
Ik ga ook langzamer dan met Evy, maar dat is ook niet zo gek met de andere opzet (en ik haat haar muziek ondertussen :D) maar ik hou de lessen wel prima vol (gister eindigen met 1x 15 min op iets meer dan 6 min/km.
pi_175170476
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:11 schreef Hupje het volgende:
Als het echt regent, loop ik niet. Vanochtend was het droog toen ik ging en het laatste stuk regende het zacht. Dat vind ik nog acceptabel. Maar ik ben wel een mooi weer loper.

Een week echt sport-rust gehouden met mijn knie en het ging nu weer prima *O*
Ik ben juist een mooi weer fietser, en ga bij minder goed weer nog wel eens lopen. Ook omdat je bij lopen makkelijker tussen de buien door kunt lopen. Met een kleln uur heb je al een leuke training te pakken, terwijl dat op de fiets niet zoveel voorstelt. En zo'n training kun je makkelijk tussen een paar buien door prikken.

Vorige week zaterdag b.v. een loopwedstrijdje gelopen ipv mijn gebruikelijke trainingswedstrijd wielrennen, vanwege het weer. Toen 5,2 km in 25m30 oid. Wel twee dagen last van mijn achillespezen :(

Vandaag weer mijn gebruikelijke looptraining afgewerkt: 4 blokjes van 3 minuten en 5 sprintjes van 10-15 seconden.
in a crowd you lose humanity
pi_175392168
Yay, gaat steeds beter! Geen last meer van pezen / blessures, steeds minder spierpijn.. en steeds zwaardere intervallen schema's! 8-)

Komende zondag wordt (voor mijn doen) wel zwaar... 4-4-4-3-3-3 met 2 min wandelen ertussen. :o

Maar goed, gewoon rustig lopen. Ben benieuwd!

[ Bericht 11% gewijzigd door Molurus op 29-11-2017 21:58:14 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175393194
Vandaag heb ik net niet m’n rondje af kunnen maken wegens kniepijn.
Zombie run week 6: 15 min joggen, 10 squats, 5 min joggen, 3x7 joggen met 2 minuut wandelen tussendoor. 7,6 km in 51 minuten.
  zondag 3 december 2017 @ 13:18:42 #231
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_175468499
Zojuist heb ik me ingeschreven voor de 1/4 Marathon in Rotterdam 8 april. 8-)

Zou ik nu nog niet halen, maar de training van vandaag geeft goede hoop! Nog ff goed doortrainen komende maanden. Vanaf hier is het puur conditietraining. Geen problemen meer met pezen en gewrichten!

*O*
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175478861
Goed bezig, Molurus!

Ik liep vandaag heerlijk en had me net bedacht dat ik mijn rondje nog wel wat langer kon maken, toen het begon te regenen. Dus toch maar de korte route naar huis genomen.
Ik moet duidelijk wel de warmere kleding op gaan zoeken, tot zeker de helft had ik echt koude benen (dunne 3kwartbroek).
pi_175515745
Het was stukken minder koud vandaag dan m’n vorige 2 sessies!
Week 7 alweer, 15 minuten rennen, 5x 1minuut rennen, 15 sec huppelen, 3x 5 minuut rennen met 3 minuten rust tussendoor.
6,8 km in 43 minuten :)
pi_175783948
Heerlijk weer vandaag. 8-)

Net 4-6-4-6 gedaan, met 2-4-2 rust. Ging prima. Geen recordtijden, maar dat mag de pret niet drukken. (Beste 1km was in 7:42.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175784397
Zeker heerlijk vanmiddag!
Ik heb 5,9 km gelopen.
pi_175823821
Vandaag de eerste ‘mission’ zombie run gedaan, net als bij de 0-5k zit je ‘in het verhaal’. Leuke toevoegingen zijn de ‘supplies’ die je tegenkomt en onderweg moet verzamelen en de zombies die je gaan aanvallen. Dat is meteen best pittig, want je moet behoorlijk versnellen wil je niet ingehaald worden.
Mocht dat wel zo zijn, kan je ze gelukkig afleiden door de supplies naar ze te gooien (oftewel: die ben je kwijt), zo blijf je in leven.

Resultaat: 5,8 km in 36 min waarvan na 30 min 3 minuten wandelen door zo’n achtervolging.
pi_175836153
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 22:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vandaag de eerste ‘mission’ zombie run gedaan, net als bij de 0-5k zit je ‘in het verhaal’. Leuke toevoegingen zijn de ‘supplies’ die je tegenkomt en onderweg moet verzamelen en de zombies die je gaan aanvallen. Dat is meteen best pittig, want je moet behoorlijk versnellen wil je niet ingehaald worden.
Mocht dat wel zo zijn, kan je ze gelukkig afleiden door de supplies naar ze te gooien (oftewel: die ben je kwijt), zo blijf je in leven.

Resultaat: 5,8 km in 36 min waarvan na 30 min 3 minuten wandelen door zo’n achtervolging.
Wat blijft het toch een absurde app _O- Hoe moet ik me dat dan voorstellen? Roepen ze je dat in je oor? Moet je met een smartphone voor je neus lopen? (nee toch?) Krijg je opzwepende muziek? Is het interactief? (als je niet versnelt, krijg je dan op je kop? (oei, ik zie een business model *) ))
Somebody that I used to know
pi_175836842
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat blijft het toch een absurde app _O- Hoe moet ik me dat dan voorstellen? Roepen ze je dat in je oor? Moet je met een smartphone voor je neus lopen? (nee toch?) Krijg je opzwepende muziek? Is het interactief? (als je niet versnelt, krijg je dan op je kop? (oei, ik zie een business model *) ))
Ze roepen dat over je eigen muziek heen (ik luister met koptelefoon oortjes). Als je niet (genoeg) versnelt, verlies je de supplies die je verzameld hebt (weet nog niet waarvoor die zijn). En je hoort een knagend geluid alsof er iets opgegeten wordt.
Het is inderdaad een businessmodel, maar ga je gang om een variatie te ontwikkelen :)
pi_175839807
Ik realiseer me nu pas dat het over een app gaat. :@

En ik maar denken: wat zitten al die mensen nou toch te miepen over zombies?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175972208
Ging lekker vandaag. Nog steeds intervallen training, dit keer 5 keer 4 minuten met 2 minuten rust ertussen. We gingen als een speer! Eerste 3 blokken hartzone 5 niet eens gehaald, in het eerste blok zelfs hartzone 4 maar net aangetikt.

Laatste 2 blokken even goed aangezet omdat we over hadden, daarmee ook PR gezet op 1 km: 6:29. 8-)

Wat een verschil met toen ik net begon... geen gekwakkel meer met beenspieren enzo. Niet binnen 2 minuten tong op de grond ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175972750
Goed bezig ^O^
in a crowd you lose humanity
pi_176011221
Net een 5 km loopje gedaan in Amstelveen. Was best druk, dus de eerste km was het een plekkie zoeken. Die eerste km ging in iets van 5:45, daarna kunnen versnellen en uiteindelijk nog ruim onder de 25 minuten gelopen.
in a crowd you lose humanity
pi_176014297
Vandaag weer een nieuwe stap gezet, afstanden worden steeds groter.

Schema: 4-8-4-10, met 2-4-2 rust. Geen recordtijden, maar wel gewoon lekker relaxed gelopen. Alleen tijdens de laatste 10 minuten hartzone 5 aangetikt.

Pace van onder de 6 lijkt nu nog ver weg, maar dat gaat vast nog wel komen. Voor het moment ga ik prima vooruit met de conditietraining. Running index 37. (Dat was begin deze maand 33.)

@ Wombcat: versnellen als je al 5:45 loopt. :o respect! Ik hoop dat ik daar ook nog kom over een paar maanden. We gaan het zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176014774
Die eerste km was eigenlijk vrij relaxed, omdat ik mijn eigen tempo niet kon lopen door de drukte. Daarna was er meer ruimte, dus kon ik versnellen.
Mijn loopsnelheid bij dit soort loopjes ligt meestal rond de 4:50 (gemiddeld). En dan finish ik meestal ongeveer halverwege het deelnemersveld.
Ik sport al een jaar of 25 (wel vooral wielrennen), dus heb een aardige conditie.

Hoeveel km loop je nu? Een km of 5?
in a crowd you lose humanity
pi_176015049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:50 schreef Wombcat het volgende:

Mijn loopsnelheid bij dit soort loopjes ligt meestal rond de 4:50 (gemiddeld). En dan finish ik meestal ongeveer halverwege het deelnemersveld.
Ik sport al een jaar of 25 (wel vooral wielrennen), dus heb een aardige conditie.
4:50, holy crap! :o Maja, met zo'n sportachtergrond is het ook niet vreemd. Ik ben pas recent weer begonnen na lange tijd niks anders te hebben gedaan dan een kantoorbaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:50 schreef Wombcat het volgende:

Hoeveel km loop je nu? Een km of 5?
Training van net was een totale afgelegde afstand van 5,3 km. Maar da's dan wel inclusief 5 min warming-up / 5 min cooling-down en een totaal van 8 minuten rust tussen de hardloop-blokken. Dus zeg maar 18 minuten lanterfanten. :+

Pace zal tijdens het hardlopen zelf rond 7 hebben gelegen, met een top van 6:20 ofzo.

Moet wel zeggen dat ik het met opzet rustig aan heb gedaan omdat deze belasting / duur voor mij helemaal nieuw terrein is. Maar het viel alleszins mee. Had best iets sneller gekund.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176015250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 15:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

4:50, holy crap! :o Maja, met zo'n sportachtergrond is het ook niet vreemd.
Lopen doe ik niet veel, dat doe ik er maar wat bij, als het uitkomt. Ik heb dit jaar in totaal 25x gelopen. Maar ook 10,000 km gefietst.
Waarschijnlijk zou ik sneller kunnen lopen als ik meer specifiek voor lopen zou trainen, maar fietsen vind ik leuker.
quote:
Ik ben pas recent weer begonnen na lange tijd niks anders te hebben gedaan dan een kantoorbaan.

Training van net was een totale afgelegde afstand van 5,3 km. Maar da's dan wel inclusief 5 min warming-up / 5 min cooling-down en een totaal van 8 minuten rust tussen de hardloop-blokken. Dus zeg maar 18 minuten lanterfanten. :+

Pace zal tijdens het hardlopen zelf rond 7 hebben gelegen, met een top van 6:20 ofzo.

Moet wel zeggen dat ik het met opzet rustig aan heb gedaan omdat deze belasting / duur voor mij helemaal nieuw terrein is. Maar het viel alleszins mee. Had best iets sneller gekund.
Dat lanterfanten hoort er bij. En zoals ik laatst al zei: je bent goed bezig. ^O^
Eerst wat duurvermogen opbouwen, daar ben je lekker mee bezig, en dan kun je aan je snelheid gaan werken.
in a crowd you lose humanity
pi_176016663
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 15:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Lopen doe ik niet veel, dat doe ik er maar wat bij, als het uitkomt. Ik heb dit jaar in totaal 25x gelopen. Maar ook 10,000 km gefietst.
Waarschijnlijk zou ik sneller kunnen lopen als ik meer specifiek voor lopen zou trainen, maar fietsen vind ik leuker.
Ik was ook begonnen met fietsen, hoewel ik de 10,000 km op jaarbasis bij lange na niet haal. (Dat haalt zelfs mijn auto niet. _O- )

Op zich vind ik fietsen ook leuker, maar heb me door collega's over laten halen om 1/4 marathon mee te doen in Rotterdam in april. Nu ik er eenmaal mee bezig ben moet ik zeggen dat ik eigenlijk best lol heb in het hardlopen.

Fietsen blijf ik ook wel doen, maar het is leuk voor de afwisseling. Hardlopen is (voor mij ieg) wel veel zwaarder dan fietsen. Maar ik merk dat mijn uithoudingsvermogen echt met sprongen vooruit gaat, en da's wel een erg lekker gevoel. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176018707
Dat is fijn, als je merkt dat je inspanning effect heeft!
Ik heb zondag en vandaag mijn vaste rondje gelopen. Vandaag echt geprobeerd om mijn hartslag in cardio gebied (volgens mijn Fitbit) te houden en dat is gelukt. Het blijft alleen wel voelen als joggen, minder bevredigend.
pi_176086596
Net kreeg ik na 3,5 km pijn in m’n knie, verder maar weer gewandeld en ik moet naar weer oefenen met wandelen tussendoor denk ik.
pi_176095452
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:33 schreef Molurus het volgende:
Vandaag weer een nieuwe stap gezet, afstanden worden steeds groter.

Schema: 4-8-4-10, met 2-4-2 rust. Geen recordtijden, maar wel gewoon lekker relaxed gelopen. Alleen tijdens de laatste 10 minuten hartzone 5 aangetikt.

Pace van onder de 6 lijkt nu nog ver weg, maar dat gaat vast nog wel komen. Voor het moment ga ik prima vooruit met de conditietraining. Running index 37. (Dat was begin deze maand 33.)

@ Wombcat: versnellen als je al 5:45 loopt. :o respect! Ik hoop dat ik daar ook nog kom over een paar maanden. We gaan het zien.
Wat zijn die running indexen? En hoe werkt het? :o
Somebody that I used to know
pi_176095736
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 00:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat zijn die running indexen? En hoe werkt het? :o
Een waarde die iets zegt over je hardloopprestaties. Hier staat wat uitleg:

https://support.polar.com/en/support/tips/Running_Index_feature

Onder "how do I analyze my running index?" staat ook een tabelletje. Ik val met mijn score in de categorie "moderate". Kan nog een stuk beter dus. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176127681
Training net halverwege afgebroken. Was toch echt *te* nat. (FU buienradar!)

Maar goed, ieg 2x 6 minuten gedaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176187851
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:51 schreef Molurus het volgende:
Training net halverwege afgebroken. Was toch echt *te* nat. (FU buienradar!)

Maar goed, ieg 2x 6 minuten gedaan.
Was ook sneeuw zeker?

Vandaag weer een 5 km loopje gedaan. 24:42. De splits waren niet helemaal goed, het begin was wel goed, maar daarna verslapte ik wat: 4:42; 4:45; 5:13; 4:52; 5:08. Nou stond er wel een flinke wind. Weliswaar liepen we redelijk beschut, maar in de 3e kilometer een stukje wind tegen over een open stuk en in de laatste km de wind op de kant en waren er ook een paar open stukken.

Zere kuiten nu :(

Dat was het weer voor dit jaar. Volgend jaar weer verder trainen :P
in a crowd you lose humanity
pi_176189042
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 12:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Was ook sneeuw zeker?
Niet echt, was voornamelijk een regen die eigenlijk een zacht miezertje had moeten zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 12:54 schreef Wombcat het volgende:

Zere kuiten nu :(
Oh, dit klinkt bekend. Ik had als backup exercise even een rondje trappen-rennen gedaan in een naburige flat (14 hoog)... dat heb ik geweten. Al 2 dagen spierpijn van. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176234370
--Oud--
Somebody that I used to know
pi_176234635
Vandaag eens de zombie chases (versnellingen) uitgezet en heb nog wel 2x ongeveer een minuutje gewandeld maar wel 5,25 km in 32 minuten, dus alweer een flinke verbetering ten opzichte van vorige week :)
pi_176234648
Gaat lekker! :D
Somebody that I used to know
pi_176234695
Ik ben momenteel aan het trainen voor een wat langere afstand en ben nu aan het opbouwen, maar dat gaat een beetje te snel, dus moet me even gedeisd houden :'( En komende zaterdag nog een 10-km-wedstrijdje op het programma, hoop dat dat goed gaat...
Somebody that I used to know
  dinsdag 2 januari 2018 @ 13:19:32 #259
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176234923
*O* vandaag weer eerste rondje hard gelopen.. (Evy les 2 :P )
helemaal happy..

kom maar weer door met de geode voornemens
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176235096
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:19 schreef Barreltje het volgende:
*O* vandaag weer eerste rondje hard gelopen.. (Evy les 2 :P )
helemaal happy..

kom maar weer door met de geode voornemens
Welkom! *O*
Somebody that I used to know
pi_176236318
* MMunkun meldt zich in dit topic *

Vroeger veel gesport, maar door tijdsgebrek tijdens een stage en een depressie een beetje vergroeid geraakt met de bank het afgelopen jaar :P .

Inmiddels bijna 4 weken bezig met Evy (morgen lesje 12 alweer :) ) en ik begin nu echt verslaafd te raken aan het hardlopen. Lekker buiten in de natuur rennen en even nergens aan moeten denken ^O^ . Uiteindelijke doel is om ooit eens een marathon te kunnen uitlopen, maar ik moet ergens beginnen dus mijn eerste doel is om 5 km achter elkaar te kunnen hardlopen zonder tussendoor te moeten wandelen :P .
  dinsdag 2 januari 2018 @ 14:25:00 #262
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_176236500
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:19 schreef Barreltje het volgende:
*O* vandaag weer eerste rondje hard gelopen.. (Evy les 2 :P )
helemaal happy..

kom maar weer door met de geode voornemens
En hoe lang ga je het deze keer volhouden ;) :X :D :P :@
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  dinsdag 2 januari 2018 @ 14:27:45 #263
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176236550
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:25 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

En hoe lang ga je het deze keer volhouden ;) :X :D :P :@
o|O o|O o|O
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 2 januari 2018 @ 14:45:33 #264
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_176236963
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

o|O o|O o|O
:* :* :*
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_176239794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:18 schreef MMunkun het volgende:
* MMunkun meldt zich in dit topic *

Vroeger veel gesport, maar door tijdsgebrek tijdens een stage en een depressie een beetje vergroeid geraakt met de bank het afgelopen jaar :P .

Inmiddels bijna 4 weken bezig met Evy (morgen lesje 12 alweer :) ) en ik begin nu echt verslaafd te raken aan het hardlopen. Lekker buiten in de natuur rennen en even nergens aan moeten denken ^O^ . Uiteindelijke doel is om ooit eens een marathon te kunnen uitlopen, maar ik moet ergens beginnen dus mijn eerste doel is om 5 km achter elkaar te kunnen hardlopen zonder tussendoor te moeten wandelen :P .
Ook welkom *O* w/ Leuk, die verslaving :P
Somebody that I used to know
pi_176321083
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:06 schreef Postbus100 het volgende:
Ik ben momenteel aan het trainen voor een wat langere afstand en ben nu aan het opbouwen, maar dat gaat een beetje te snel, dus moet me even gedeisd houden :'( En komende zaterdag nog een 10-km-wedstrijdje op het programma, hoop dat dat goed gaat...
Is je wedstrijd goed gegaan? :)
pi_176327496
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:46 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Is je wedstrijd goed gegaan? :)
Leuk dat je ernaar vraagt! Ja! Maar dat is meer aan anderen te danken dan aan mezelf. Ik had vannacht veel wakker gelegen dus voelde me nogal moe. Na de gezamenlijke warming-up (die overigens geniaal was, met een groep van 150 mensen en een leider) was ik al bekaf... En toen moest ik nog 10 km :P Ik had besloten om me gedeisd te houden. Al binnen 300m kwam ik achter een twee meiden te lopen die gezellig aan het beppen waren en ondertussen precies mijn duurtempo hadden. Ik kon misschien net een seconde/km sneller lopen, maar ik vond het eigenlijk wel een lekker tempo, dus ik ben erachter blijven plakken tot aan de achtste kilometer :D Heerlijk, niet nadenken, gewoon lopen, niet te moeilijk, had er gewoon de puf niet voor.

Bij 8km heb ik een praatje met ze gemaakt en ze bedankt voor het spelen van haas. Ik had nog wel wat over, en op een gegeven moment kwam het zo uit dat ik voor ze kwam te lopen. Toen ben ik een stapje harder gaan lopen. Maar de laatste 1,5km waren nog best ver, en ik had niet optimaal gegeten voor de wedstrijd, dus ik merkte wel dat ik enorm inteerde op mijn energie en mijn krachten. Dat was nog best een mentale strijd. Maar toch stug doorgegaan en volgehouden en de laatste 15 meter voor de finish zelfs nog een sprintje kunnen trekken (en iemand ingehaald ~O> )

Eindtijd: iets onder de 1:08:00. Tevreden. Heb in het verleden wel eens 1:03:00 gelopen, maar mijn conditie is lang niet meer zo goed als toen. Onder de 1:10:00 had ik gehoopt, onder de 1:15:00 had ik verwacht (zeker gezien mijn staat). Maar dankzij die meiden heb ik mij gedeisd kunnen houden en toch een lekker loopje gelopen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 06-01-2018 19:26:36 ]
Somebody that I used to know
pi_176327616
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Eindtijd: iets onder de 1:08:00. Tevreden. Heb in het verleden wel eens 1:03:00 gelopen, maar mijn conditie is lang niet meer zo goed als toen. Onder de 1:10:00 had ik gehoopt, onder de 1:15:00 had ik verwacht (zeker gezien mijn staat). Maar dankzij die meiden heb ik mij gedeisd kunnen houden en toch een lekker loopje gelopen O+
Goed gedaan! En dat je bij wat mensen kunt aanhaken is een voordeel van dat soort loopjes. Als je dan wat mensen vindt die precies je tempo lopen, kun je redelijk relaxed lopen.
in a crowd you lose humanity
pi_176327708
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:46 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Is je wedstrijd goed gegaan? :)
Oja, en ik denk dat een week rust en de warming-up er wel aan heeft bijgedragen dat ik nu geen last heb van mijn spieren. Tijdens de warming-up voelde ik ze nog heel even, maar dat is ook weer weggetrokken, gelukkig :) Meer warming-uppen dus in het vervolg...(dat weet ik ook wel, maar ik ben er vaak te lui/ongeduldig voor)
Somebody that I used to know
pi_176327715
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Goed gedaan! En dat je bij wat mensen kunt aanhaken is een voordeel van dat soort loopjes. Als je dan wat mensen vindt die precies je tempo lopen, kun je redelijk relaxed lopen.
Thanks! :) Ja, heel fijn is dat!
Somebody that I used to know
pi_176341445
Goed bezig, Postbus! Klinkt als een fijne wedstrijd.

Vorig jaar heb ik in 6 maanden (toen ben ik begonnen om het (weer) bij te houden) 119 km gelopen. Nu weer de eerste 4,5 km achter de rug. Maar het ging niet lekker. Verkeerde kleding gekozen en ik moest halverwege plassen. Daarom het standaard rondje ingekort.
  zondag 7 januari 2018 @ 13:23:31 #272
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176343720
Zo, na een hele tijd intervaltrainingen vandaag voor het eerst 15 minuten non-stop. In die tijd iets meer dan 2 km afgelegd.

Nog niet wereldschokkend, maar we komen er wel. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176344231
Hier 5,5 km in 6:45 minuten/km gedaan. Redelijk, maar goed dat ik gegaan ben :)
pi_176441249
Weer zo'n 15 minuten stuk gedaan. Exact 2 km, net iets meer. Ging eigenlijk supermakkelijk, hele stuk lekker gekletst. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176441420
Op de loopband: 6 km in 36 minuten. Het is saaier dan buiten, maar ik hou het beter vol. Ik ga nu een paar weken op de band rennen zodat ik weet dat ik t nog kan als ik weer buiten ren.
pi_176449861
Ik loop nog altijd met Evy, gisteren les 15 afgerond. Het gaat goed, ik merk dat ik met sprongen vooruit ga *O* Morgen mag ik weer!

Zijn er doelen of wedstrijden waar jullie naartoe werken?
pi_176473371
Gewoon ff kijken waar we nu staan: PR gelopen op 1 km, 5:45. 8-)

Was wel echt het uiterst haalbare, zal ik voorlopig niet snel verbeteren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 14 januari 2018 @ 14:28:10 #278
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176498679
Ging lekker vandaag, 7-7-7-7, met 3-3-3 rust ertussen. Meerdere PRs gelopen. Maak me alleen een beetje zorgen over m'n rechterdijbeen, die voelt wat zeurderig aan. Benieuwd of ik morgen nog normaal kan lopen.

Running index 37. Ook weer iets beter.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 15:15:10 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_176499649
Niet élke training is bedoeld om PR's te lopen he ;) ik snap je enthousiasme, maar elke keer maar sneller en harder gaat je opbreken.

Sowieso, loop je elke dag?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176500335
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet élke training is bedoeld om PR's te lopen he ;)
Da's de ellende van strava.
in a crowd you lose humanity
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 15:59:47 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_176500481
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's de ellende van strava.
Meteen de grootste valkuil voor ons welwillende amateur-sporters... In het 'andere' hardlooptopic is er een mantra: 'rust is ook training'. Dat geldt ook voor rustige trainingen

Gelukkig ben ik niet op Strava ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 14 januari 2018 @ 17:53:05 #282
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176502426
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet élke training is bedoeld om PR's te lopen he ;) ik snap je enthousiasme, maar elke keer maar sneller en harder gaat je opbreken.
I know. Ik had tijdens de training vandaag ook zeker niet de intentie om PRs te lopen... gebeurt gewoon. :) Was meer het resultaat van de steeds stevigere schema's. (28 minuten lopen in 1 training had ik tot vandaag nog niet eerder gedaan.) Pace was 'gewoon' tussen 7 en 7:30... niets geforceerd.

Gister was wel een poging om even een 1 km tijd neer te zetten, voor de fun. Maar verder ben ik daar eigenlijk niet heel erg mee bezig.

quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:15 schreef Guppyfriend het volgende:

Sowieso, loop je elke dag?
Nee, in principe twee keer per week. Soms nog een rondje fietsen als extraatje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 14-01-2018 18:02:42 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176615023
Vanmiddag zowaar een zonnetje en heerlijk weer na de regen en storm. Meteen flink gelopen. 11,2 km in 56,17. Niet direct een record maar bewust net dat tikken langzamer gelopen om er ook meer van te genieten. Ook meteen veel minder vermoeid voor mijn idee, ook al lag het gemiddelde de km maar iets hoger. Belangrijkste though.... Volop genoten.
pi_176657743
Het ging heerlijk vanmiddag: 6,6 km gelopen, een route die ik niet zo vaak meer doe. Fris, maar niet te koud.
pi_176768170
Vandaag voor het eerst 5 km non-stop gelopen, weg met die intervallen!

Waardeloze tijd verder, 41 minuten. Maar ik noem het toch een overwinning. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176768304
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:01 schreef Molurus het volgende:
Vandaag voor het eerst 5 km non-stop gelopen, weg met die intervallen!

Waardeloze tijd verder, 41 minuten. Maar ik noem het toch een overwinning. :P
Heel goed! Het is ook een overwinning!
^O^

Heb zelf een aflevering zombie run gedaan, half uur met 6:02 minuut per km.
pi_176768690
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:07 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Heb zelf een aflevering zombie run gedaan, half uur met 6:02 minuut per km.
_O_

Ik hoop dat ik ooit ook zo'n tempo een half uur volhoud. Geduld is een schone zaak. :)

Hoe vaak loop je? 2x per week?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176769063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O_

Ik hoop dat ik ooit ook zo'n tempo een half uur volhoud. Geduld is een schone zaak. :)

Hoe vaak loop je? 2x per week?
2-3x. Gaat jou binnenkort ook lukken hoor :)
pi_176769332
Vraagje trouwens... ik heb zo'n heart rate monitor, dus ik kan redelijk nauwkeurig zien hoe 'hard' ik relatief ga... maar wat is nu eigenlijk goed om op te trainen als voorbereiding op een kwart marathon?

Ik zie dat ik in mijn laatste training eigenlijk over het hele stuk op hartzone 4 zat (gemiddeld 153), en alleen de laatste 2 minuten in hartzone 5 terecht ben gekomen. Had ik wat harder moeten gaan, of is dit eigenlijk wel prima voor duurtraining?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 januari 2018 @ 15:07:20 #290
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176798014
5 km in 36:58!

Was wel bijna 30 minuten boven anearobe drempel. Was ook wel te voelen... echt a-relaxed, vergeleken met de run van vrijdag.

[ Bericht 82% gewijzigd door Molurus op 28-01-2018 16:42:38 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176800520
Ik weet het niet, Molurus. Ik wilde iets soortgelijks vragen.

Ik liep vanochtend trouwens 7,3 km in 50:30 sec.
  zondag 28 januari 2018 @ 17:26:33 #292
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176801187
Als ik het goed begrijp is het als je aan het trainen bent voor lange afstanden ideaal om net onder je anaerobe drempel te gaan zitten en dat 80-85% van de afstand zo te houden. (Resterende tijd dan over je anaerobe drempel heen gaan.)

Nuttige info:

http://runningholland.nl/ana-robe-drempel

http://www.zowerkthetlich(...)e-stofwisseling/amp/

Weer wat geleerd.

Ik kan ieg m'n Polar M400 hier perfect voor instellen. Volgende keer wordt het 4 km hartzone 4, en dan een 'eindsprintje' van 1 km in hartzone 5.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 januari 2018 @ 17:28:25 #293
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176801225
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 17:00 schreef Hupje het volgende:
Ik weet het niet, Molurus. Ik wilde iets soortgelijks vragen.

Ik liep vanochtend trouwens 7,3 km in 50:30 sec.
Heel net tempo! Zou voor mij net te snel zijn. (Ruim boven m'n anaerobe drempel. :P)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176802962
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:50 schreef Molurus het volgende:
Ik zie dat ik in mijn laatste training eigenlijk over het hele stuk op hartzone 4 zat (gemiddeld 153), en alleen de laatste 2 minuten in hartzone 5 terecht ben gekomen. Had ik wat harder moeten gaan, of is dit eigenlijk wel prima voor duurtraining?
Dit is al hard voor een duurloop. Als je dat hele stuk harder loopt,dan ben je toch gewoon steeds een wedstrijd aan het lopen?
Train slow, race fast.

quote:
6s.gif Op zondag 28 januari 2018 17:26 schreef Molurus het volgende:
Volgende keer wordt het 4 km hartzone 4, en dan een 'eindsprintje' van 1 km in hartzone 5.
Dat zou ik niet te vaak doen. Je kunt beter rustige en langere duurlopen doen of kortere intervallen. Een km is lang voor zone 5.
  zondag 28 januari 2018 @ 18:56:53 #295
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176803035
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 18:52 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dit is al hard voor een duurloop. Als je dat hele stuk harder loopt,dan ben je toch gewoon steeds een wedstrijd aan het lopen?
Train slow, race fast.

[..]

Dat zou ik niet te vaak doen. Je kunt beter rustige en langere duurlopen doen of kortere intervallen. Een km is lang voor zone 5.
Dank voor de tip. :) Dus gewoon hele training hartzone 4 is dan beter? Het voelt aan als een sukkeltempo, maar het loopt wel relaxed ieg.

Vandaag dus bijna 30 minuten in zone 5.... :o dat moet ik zeker niet te vaak doen. Ik dacht dat het ongeveer op 50/50 zone 4/5 zou uitkomen, maar dat viel dus vies tegen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 januari 2018 @ 19:04:28 #296
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176803206
Ik zou zweren dat ik hier nog een post onder zag staan, maar ineens was ie weg. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176807366
Ik snap het nog steeds niet echt. Fitbit werkt met 3 zones: fat burn (50-69% van max), cardio (70-84%) en peak (>85%). Ik heb de standaard instellingen laten staan.
Dit loopje heb ik echt mijn best gedaan om in het cardio gebied te blijven: 29 min peak (meestal ongeveer 160) en 21 min cardio (meestal 155). Maar bij 'lekker' lopen op gevoel zit ik dus al snel in peak, ik moet echt geforceerd langzamer lopen om in cardio te blijven.
  zondag 28 januari 2018 @ 21:55:28 #298
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176807446
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:52 schreef Hupje het volgende:
Ik snap het nog steeds niet echt. Fitbit werkt met 3 zones: fat burn (50-69% van max), cardio (70-84%) en peak (>85%). Ik heb de standaard instellingen laten staan.
Dit loopje heb ik echt mijn best gedaan om in het cardio gebied te blijven: 29 min peak (meestal ongeveer 160) en 21 min cardio (meestal 155). Maar bij 'lekker' lopen op gevoel zit ik dus al snel in peak, ik moet echt geforceerd langzamer lopen om in cardio te blijven.
Ja, dat herken ik wel. Kennelijk is de neiging om harder te gaan dan strikt genomen goed is voor een training groot, en is het de kunst om die juist te onderdrukken.

Maar goed, dat kun je waarschijnlijk ook wel leren... is ook een kwestie van wennen om net langzamer te lopen dan comfortabel lijkt. En uiteindelijk schijnt dat toch sneller je basissnelheid te verhogen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176914468
Maar kloppen die hartslagzones dan wel voor jullie?
pi_176915008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:57 schreef wyccie het volgende:
Maar kloppen die hartslagzones dan wel voor jullie?
Hmm, goede vraag. Mijn Polar rekent het uit op basis van al mijn gegevens volgens mij. Hij komt daarbij uit op:

Zone 1: 88-106 hsm
Zone 2: 106-123 hsm
Zone 3: 123-141 hsm
Zone 4: 141-158 hsm
Zone 5: 158-176 hsm

(Rust = 55, aurobe grenswaarde = 132, anearobe grenswaarde = 158, max = 176)

Of het allemaal klopt, schiet mij maar lek. Boven de 176 kom ik inderdaad nooit ieg, en zone 5 is duidelijk oncomfortabel daar waar zone 4 prima te doen is. Maar meer kan ik er ook niet van zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176915120
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:57 schreef wyccie het volgende:
Maar kloppen die hartslagzones dan wel voor jullie?
Geen idee. Ik zou ook niet weten hoe ik daar op een simpele manier achter kan komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')