abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167466728
Op de Breitscheidplatz zou een vrachtwagen op een kerstmarkt zijn ingereden. Volgens Duitse media zouden hierbij 12 personen overleden zijn, ook worden er rond de 50 gewonden gemeld.

'Aanslagpleger was vluchteling'
Angela Merkel in rouw na aanslag in Berlijn

berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13 +++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49 Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Tot nu toe bekend;

• Minimaal 12 doden
• 48+ gewonden
• Vrachtwagen was van een Poolse firma
• Bijrijder was oorspronkelijke bestuurder
• Dader kaapte de vrachtwagen
• Verdachte bestuurder opgepakt
• Verdachte is een Afghaan of Pakistaan die begin dit jaar het land in kwam als vluchteling
quote:
A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.

The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
Foto's van het incident in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167466754
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:01 schreef MakkieR het volgende: [..] Iets minder met je emotie reageren en iets meer met je verstand, Vrachtwagens vormen momenteel wel het probleem waaruit deze aanslagen zijn ontstaan. De vraag is hoever het rijk of de gemeenten wil gaan om de veiligheid te kunnen garanderen
Ja man, je hebt helemaal gelijk! Vrachtwagens vormen momenteel wel het grote probleem waaruit deze aanslagen zijn ontstaan! Ik dacht eerst nog dat het de moslimextremisten waren, maar het zijn de vrachtwagens, ik zeg het je, de fucking vrachtwagens!
pi_167466757
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Blijkt juist dat uit onderzoek van de Britse geheime dienst dat terroristen helemal niet zoveel waarde hechten aan religieuze dogma's en dergelijke en er net zo'n goddeloos leven op nahouden als westerse mensen. Dus je kunt beter moslims hebben die daar wel veel waarde aan hechten.
Die moslims die zich er wel aan hechten zijn het draagvlak, de katalysator, het excuus. Ze denken vergiffenis te krijgen voor de slechte dingen die ze gedaan hebben. Minder religie, minder ellende.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_167466788
Allemaal deporteren, die nare gemene vrachtwagens! Terug naar eigen land ermee! Dan zullen de aanslagen vast snel ophouden!
pi_167466803
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Die moslims die zich er wel aan hechten zijn het draagvlak, de katalysator, het excuus. Ze denken vergiffenis te krijgen voor de slechte dingen die ze gedaan hebben. Minder religie, minder ellende.
Wat je zegt klopt niet want het is tegenstrijdig aan elkaar. Als terroristen door de boot genomen juist helemaal niet zo warm lopen voor hun religie kan dat ook niet als katalysator werken.
pi_167466804
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kan helaas niet.
ik ben grootgebracht met de woorden:

"kan niet" ligt op het kerkhof
en "wil niet" ligt ernaast.

Werd meestal gebruikt als ik probeerde me te drukken omdat ik ergens geen zin in had.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_167466805
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkt juist dat uit onderzoek van de Britse geheime dienst dat terroristen helemal niet zoveel waarde hechten aan religieuze dogma's en dergelijke en er net zo'n goddeloos leven op nahouden als westerse mensen. Dus je kunt beter moslims hebben die daar wel veel waarde aan hechten.
Wat een onzin. Echt pure flauwekul. Ja, we weten inmiddels dat radicalisering geen jaren hoeft te duren, maar we weten ook nog steeds dat islamitisch geweld wel degelijk gebaseerd is op islamitische dogma's.

O, en weet je waar de geldstromen vandaan komen die islamitische terreur mogelijk maken? Extremistische moslims uit de Golfstaten. Of hebben die ook geen enkele kennis van hun religie?

Maar vooruit, waar op de wereld zien we een islamitisch land waar mensen veel waarde hechten aan islamitische dogma's terwijl het er toch goed gesteld is met de mensenrechten?
pi_167466809
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Blijf vooral inhoudelijk, of is dat te moeilijk?
Ik wil best inhoudelijk reageren:

De demonstraties waarmee hij kwam aanzetten waren georganiseerd door een andere stroming binnen de Islam. Die demonsteren tegen terrorisme van de soennieten. Niet van soennieten die demonsteren tegen het geweld binnen hun eigen stroming.

En dan gaat hij nog hypocriet zeggen dat wij de islam als een homogeen iets zien. Hij doet dat alleen als het hem uitkomt.

Ben benieuwd naar je inhoudelijke reactie.

Groetjes,
TheJanitor.
pi_167466829
Hoe is het toch mogelijk dat dit soort incidenten mensen verdeelt in twee kampen: alle moslims eruit/niks mis met de islam, mooie religie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 09:14:34 ]
pi_167466837
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat een onzin. Echt pure flauwekul. Ja, we weten inmiddels dat radicalisering geen jaren hoeft te duren, maar we weten ook nog steeds dat islamitisch geweld wel degelijk gebaseerd is op islamitische dogma's.

O, en weet je waar de geldstromen vandaan komen die islamitische terreur mogelijk maken? Extremistische moslims uit de Golfstaten. Of hebben die ook geen enkele kennis van hun religie?

Maar vooruit, waar op de wereld zien we een islamitisch land waar mensen veel waarde hechten aan islamitische dogma's terwijl het er toch goed gesteld is met de mensenrechten?
Lees de samenvatting van het onderzoek zelf maar:

https://www.theguardian.c(...)1?CMP=share_btn_link
pi_167466839
Volgerns BNR zijn ze nu op tempelhof bezig met de politie omdat daar de dader eerst op een azc woonde.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_167466849
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees de samenvatting van het onderzoek zelf maar:

https://www.theguardian.c(...)1?CMP=share_btn_link
Ik ken die onderzoeken. Ik heb een opleiding gevolgd op het gebied van radicalisering en jihadisme.
pi_167466867
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:11 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik wil best inhoudelijk reageren:

De demonstraties waarmee hij kwam aanzetten waren georganiseerd door een andere stroming binnen de Islam.
Ja, en? Het ging nergens over verschillende stromingen. Het ging erover dat moslims demonstreren tegen geweld en terrorisme. Je betrekt er nu zaken bij die daar niks mee te maken hebben.
pi_167466879
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en? Het ging nergens over verschillende stromingen. Het ging erover dat moslims demonstreren tegen geweld en terrorisme. Je betrekt er nu zaken bij die daar niks mee te maken hebben.
Je scheert nu alle moslims over een kam en dat is niet eerlijk.
pi_167466882
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ken die onderzoeken. Ik heb een opleiding gevolgd op het gebied van radicalisering en jihadisme.
Op welke islamitische dogma's zijn die aanslagen volgens jou dan gebaseerd?
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:18:44 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167466889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:14 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat dit soort incidenten mensen verdeelt in twee kampen: alle moslims eruit/niks mis met de islam, mooie religie.
Grappig inderdaad, ik heb niets met religie maar ben wel tegen het verbieden van religie, ik zou zeggen leidt de mensen op zodat ze door hebben naar wat voor onzin ze luisteren. We hebben niets aan kwade moslims die nogsteeds extreem dat geloof aanhangen. Waar we wel wat aan hebben is een kritische massa goed opgeleide moslims die inziet wat voor raars er binnen hun geloof aan de hand is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_167466891
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op welke islamitische dogma's zijn die aanslagen volgens jou dan gebaseerd?
Nu moet ik verwijzen naar Koranteksten?

Zo ja, hier heb je een lijstje: http://www.ex-moslims.nl/

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 09:22:04 ]
pi_167466938
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je had 'm beter kunnen beantwoorden want dit kost je meer tijd. Illegaal verblijf? En dan, dan heeft iemand een verblijfsvergunning, en dan wat? Je denkt dat we net als de VS op het aanvraagformulier de keuze moeten laten of iemand wel of niet met terroristische motieven het land binnenkomt? En er maar vanuit gaan dat iemand dat eerlijk aangeeft? En gaan we er dan ook maar gemakshalve vanuit dat mensen hier niet radicaliseren als ze hier eenmaal wonen, ook al zijn er voorbeelden geweest die dat ontkrachten?

Het zijn allemaal maatregelen die alleen maar schijnveiligheid bieden.
Dit is echt een drogredenering. Zo van "Ik kan best heroine spuiten met een derdehands naald van een junk, want er kan ook een meteoriet op je kop vallen dus alles is toch maar schijnveiligheid". :X
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:21:51 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_167466939
quote:

[..]

Dat verklaart dan weer een hoop!
The End Times are wild
pi_167466968
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu moet ik verwijzen naar Koranteksten?
Nee, dat zijn geen dogma's. Er zijn in de hele islamitische wereld niet breed gedragen dogma's of opvattingen die voortkomen uit dogma's en die terrorisme legitimeren. Je ziet hooguit een bepaalde verschuiving in regio's elder ter wereld waar bijvoorbeeld fysieke straffen en de doodstraf worden gelegitimeerd. Maar dat zijn dan vooral opvattingen die plaatsgebonden zijn. In Thailand staan ze ook niet afkeurend tegenover bepaalde straffen die wij verwerpelijk vinden. Maar die mening vind je dan weer niet terug onder alleen moslims maar onder de gehele bevolking.
pi_167466985
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat zijn geen dogma's.
Ja, dat zijn het wel.

Is dit het niveau? Damn.
pi_167467005
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is echt een drogredenering. Zo van "Ik kan best heroine spuiten met een derdehands naald van een junk, want er kan ook een meteoriet op je kop vallen dus alles is toch maar schijnveiligheid". :X
Reageer eens inhoudelijk. Waarom wil je mensen die hier asiel aanvragen vastzetten op basis van den verdenking? Waar verdenk je ze dan precies van? En waarom ga je er vanuit dat mensen eenmaal hier met een verblijfsvergunning niet kunnen radicaliseren terwijl uit de praktijk juist blijkt dat dat ook of zelfs vaker gebeurt?
pi_167467023
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet want het is tegenstrijdig aan elkaar. Als terroristen door de boot genomen juist helemaal niet zo warm lopen voor hun religie kan dat ook niet als katalysator werken.
Maar ze lopen dus wel warm voor hun religie, het is van kindszijn geïndoctrineerd. Alleen zijn ze van het religieuze padje gedwaald en de criminaliteit en drugs kant opgegaan. En wat je dan bij een aantal gevallen ziet is dat ze in de fase voor de aanslag radicaliseren. Hoe je dat allemaal van religie los kan trekken is mij een raadsel.
pi_167467033
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Grappig inderdaad, ik heb niets met religie maar ben wel tegen het verbieden van religie, ik zou zeggen leidt de mensen op zodat ze door hebben naar wat voor onzin ze luisteren. We hebben niets aan kwade moslims die nogsteeds extreem dat geloof aanhangen. Waar we wel wat aan hebben is een kritische massa goed opgeleide moslims die inziet wat voor raars er binnen hun geloof aan de hand is.
Het is diezelfde logica die mensen ervan overtuigt dat kritiek op de islam sowieso discriminatie is, aangezien ze het met hetzelfde woord omschrijven: islamofobie.
pi_167467038
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk. Waarom wil je mensen die hier asiel aanvragen vastzetten op basis van den verdenking? Waar verdenk je ze dan precies van? En waarom ga je er vanuit dat mensen eenmaal hier met een verblijfsvergunning niet kunnen radicaliseren terwijl uit de praktijk juist blijkt dat dat ook of zelfs vaker gebeurt?
Welkom, welkom in ons land...

Laten we de. Grenzen maar dicht doen. Pech gehad voor echte vluchtelingen.

Bescherming van de huidige bevolking is waarvoor onze leiders zijn gekozen. Voor het knuffelen van kansloze moslims ga je maar lekker in Saudi Arabië wonen.
Whatever...
pi_167467040
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:14 schreef Jigzoz het volgende:
Dit, en dat is enorm irritant, elke constructieve discussie is afwezig, zowel hier op fok als in de andere media.
pi_167467047
quote:

[..]

Reageer eens inhoudelijk. Waarom wil je mensen die hier asiel aanvragen vastzetten op basis van den verdenking? Waar verdenk je ze dan precies van?
Met jouw redenering kun je paspoorten en visa net zo goed afschaffen. Want iedereen die geen geldige heeft kan misschien eventueel een vluchteling zijn en mag je dus niet verdenken.

Kom op zeg.

Wie eist bewijst. Iemand zonder geldig paspoort heeft in eerste instantie de schijn tegen. Het is dan aan de aanvrager om te bewijzen dat hij echt vluchteling is en daarmee onschuldig is.
pi_167467052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar ze lopen dus wel warm voor hun religie, het is van kindszijn geïndoctrineerd. Alleen zijn ze van het religieuze padje gedwaald en de criminaliteit en drugs kant opgegaan.
Ze lopen warm voor hun religie maar ze zijn van het religieuze padje af. Sorry, maar ik kan daar geen logica in ontdekken.
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:29:58 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167467053
quote:

[..]

We kunnen kennelijk ook prima grote groepen voetbalsupporters preventief weren op bepaalde plekken, ook al gaat het dan om mensen die nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan. Goeden lijden altijd onder de kwaden.

Volk zonder fatsoenlijk id heeft het wat mij betreft helemaal niets te zoeken. Stuur die maar terug naar een tentenkamp in de regio.
pi_167467056
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar ze lopen dus wel warm voor hun religie, het is van kindszijn geïndoctrineerd. Alleen zijn ze van het religieuze padje gedwaald en de criminaliteit en drugs kant opgegaan. En wat je dan bij een aantal gevallen ziet is dat ze in de fase voor de aanslag radicaliseren. Hoe je dat allemaal van religie los kan trekken is mij een raadsel.
Het is vanuit een niet-islamitisch perspectief dan ook vrijwel onmogelijk om te bevatten hoe moslims hun religie beleven. Daar heb je echt een ex-moslim voor nodig.
pi_167467074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Met jouw redenering kun je paspoorten en visa net zo goed afschaffen. Want iedereen die geen geldige heeft kan misschien eventueel een vluchteling zijn en mag je dus niet verdenken.

Kom op zeg.

Wie eist bewijst. Iemand zonder geldig paspoort heeft in eerste instantie de schijn tegen. Het is dan aan de aanvrager om te bewijzen dat hij echt vluchteling is en daarmee onschuldig is.
Maar wat heeft dat allemaal met mensen preventief vastzetten te maken?
pi_167467078
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is vanuit een niet-islamitisch perspectief dan ook vrijwel onmogelijk om te bevatten hoe moslims hun religie beleven. Daar heb je echt een ex-moslim voor nodig.
Ik beschrijf dan ook alleen het proces wat je bij veel gevallen ziet. Hoe ze het zelf ervaren kan ik niet over oordelen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:31:22 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167467081
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wil je ze vrij rond laten lopen zonder te weten wie het zijn dan?
pi_167467088
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze lopen warm voor hun religie maar ze zijn van het religieuze padje af. Sorry, maar ik kan daar geen logica in ontdekken.
Alleen maar ontwijken, niks constructiefs aan jou.
pi_167467093
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit, en dat is enorm irritant, elke constructieve discussie is afwezig, zowel hier op fok als in de andere media.
Nou, die is er wel hoor, je moet er alleen iets dieper voor graven.

Maar goed, het zal wel niet verkopen of zo.
pi_167467094
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet preventief. Gewoon iedereen die geen geldige papieren heeft het land niet in laten en iedereen die verdacht wordt illegaal de grens over te zijn gegaan vastzetten. Daar is niks preventiefs aan.
pi_167467103
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wil je ze vrij rond laten lopen zonder te weten wie het zijn dan?
Nee, de huidige inrichting volstaat wat mij betreft.
pi_167467116
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, die is er wel hoor, je moet er alleen iets dieper voor graven.

Maar goed, het zal wel niet verkopen of zo.
Het wordt in ieder geval behoorlijk begraven onder alle bagatallisatie van religieus geweld en het xenofobe geblaat.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:33:59 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het lastige van de PVV ik denk namelijk dat de oplossingen die zij bieden er voor gaan zorgen dat alle zaken die ingezet zijn, zoals de dialoog gaande houden, toezicht proberen te houden op radicaliserende jongeren en deradicaliserend proberen te werken etc. geen steun meer gaan krijgen en dat dat nog wel eens de actie kan zijn die een terroristische tegenactie mogelijk maakt.
pi_167467142
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Alleen maar ontwijken, niks constructiefs aan jou.
Wat je schrijft is inherent tegenstrijdig aan elkaar. Je kunt niet en 'warm lopen voor de islam' en tegelijkertijd van het religieuze of islamitische padje af zijn. Zoals de Mi5 ook al concludeert hebben terroristen juist helemaal niets meer met religie.
pi_167467147
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het lastige van de PVV ik denk namelijk dat de oplossingen die zij bieden er voor gaan zorgen dat alle zaken die ingezet zijn, zoals de dialoog gaande houden, toezicht proberen te houden op radicaliserende jongeren en deradicaliserend proberen te werken etc. geen steun meer gaan krijgen en dat dat nog wel eens de actie kan zijn die een terroristische tegenactie mogelijk maakt.
De PVV is een enorm domme partij voor mensen die te lui of te stom zijn om zich ergens in te verdiepen, maar die wel per se een mening willen hebben.
pi_167467156
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat je schrijft is inherent tegenstrijdig aan elkaar. Je kunt niet en 'warm lopen voor de islam' en tegelijkertijd van het religieuze of islamitische padje af zijn. Zoals de Mi5 ook al concludeert hebben terroristen juist helemaal niets meer met religie.
Nee, dat concludeert Mi5 helemaal niet.

Heb je dat tekstje wel gelezen?
pi_167467161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat zijn het wel.

Is dit het niveau? Damn.
Anders reageer je ook even op de rest van m'n post. Het is wel verleidelijk om alles maar op de islam te schuiven maar dat is veel te simplistisch.
pi_167467162
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De PVV is een enorm domme partij voor mensen die te lui of te stom zijn om zich ergens in te verdiepen, maar die wel per se een mening willen hebben.
Beetje domme opmerking dit. Stem het zelf ook niet, maar er zijn genoeg slimme mensen die weldoordacht PVV stemmen.
pi_167467168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En zo'n arrogante (en ook domme) houding speelt de PVV juist enorm in de kaart. Net als bij Trump, Brexit, Oekraineverdrag en straks de 2e kamerverkiezingen.
pi_167467184
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Anders reageer je ook even op de rest van m'n post. Het is wel verleidelijk om alles maar op de islam te schuiven maar dat is veel te simplistisch.
De rest van je post is onzinnig. Radicale moslims baseren hun haat jegens andersgelovigen/ongelovigen onder andere op Koranteksten. Als je dat ontkent, dan heb je óf geen enkel idee waarover je het hebt, óf je verdraait de waarheid bewust.
pi_167467186
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Beetje domme opmerking dit.
Nog steeds boos?
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:38:44 #48
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167467187
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Beetje domme opmerking dit. Stem het zelf ook niet, maar er zijn genoeg slimme mensen die weldoordacht PVV stemmen.
Dat valt nog wel tegen vrees ik. Als je een beetje verstand hebt zie je dat Wilders geen enkele werkbare oplossing biedt en het leven in Nederland alleen maar voor iedereen zou verslechteren.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_167467191
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is helemaal niet strijdig, dat zit in jouw hoofd. En het hele grappige is, dat jij er nu een homogene groep van aan het maken bent.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:39:10 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467192
Het is een partij voor mensen die geloven in simpele oplossingen voor complexe problemen.
pi_167467197
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat concludeert Mi5 helemaal niet.

Heb je dat tekstje wel gelezen?
Oké, die is wat kort door de bocht.

The majority are British nationals and the remainder, with a few exceptions, are here legally. Around half were born in the UK, with others migrating here later in life. Some of these fled traumatic experiences and oppressive regimes and claimed UK asylum, but more came to Britain to study or for family or economic reasons and became radicalised many years after arriving.

Far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation.
pi_167467199
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nog steeds boos?
Zucht, gaan we weer. TR geplaatst.
pi_167467202
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En zo'n arrogante (en ook domme) houding speelt de PVV juist enorm in de kaart. Net als bij Trump, Brexit, Oekraineverdrag en straks de 2e kamerverkiezingen.
Ja, die logica speelt bij PVV'ers: hoe dommer die partij gevonden wordt, hoe meer mensen erop stemmen. Mij ontgaat die logica totaal, maar daar lijkt een ander topic me geschikter voor.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:40:11 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467206
Voor elk probleem is er een simpel, elegant, makkelijk te verwoorden en fout antwoord.
pi_167467225
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is helemaal niet strijdig, dat zit in jouw hoofd. En het hele grappige is, dat jij er nu een homogene groep van aan het maken bent.
Nee, ik zeg juist dat het veel te simplistisch is om het af te schuiven op de islam en dat de islam veel te divers is om te doen alsof de islam terrorisme propageert of in de hand werkt. En dat het niet zo is dat moslims dit allemaal steunen. Integendeel.
pi_167467238
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ik zeg juist dat het veel te simplistisch is om het af te schuiven op de islam en dat de islam veel te divers is om te doen alsof de islam terrorisme propageert of in de hand werkt. En dat het niet zo is dat moslims dit allemaal steunen. Integendeel.
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:43:00 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167467245
quote:

[..]

Kijk uit watje zegt man. Temet heb je de AIVD op je hielen omdat ze denken dat je door IS bent opgeleid _O-
pi_167467267
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is een partij voor mensen die geloven in simpele oplossingen voor complexe problemen.
Helaas zijn er daar nogal veel van, en het aantal neemt op deze manier alleen maar toe. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167467271
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De rest van je post is onzinnig. Radicale moslims baseren hun haat jegens andersgelovigen/ongelovigen onder andere op Koranteksten. Als je dat ontkent, dan heb je óf geen enkel idee waarover je het hebt, óf je verdraait de waarheid bewust.
Maar radicale moslims zijn doorgaans niet militant. Het gaat nu over terroristen, dat zijn zelden salafisten die heel theologisch en religieus onderlegd zijn en hun diepe afkeer aan de hand daarvan onderbouwen.
pi_167467275
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

The majority are British nationals and the remainder, with a few exceptions, are here legally. Around half were born in the UK, with others migrating here later in life. Some of these fled traumatic experiences and oppressive regimes and claimed UK asylum, but more came to Britain to study or for family or economic reasons and became radicalised many years after arriving.

Far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation.
Dan zou je toch denken dat MI5 hier geen tijd aan zou besteden;http://www.express.co.uk/(...)s-being-groomed-ISIS
pi_167467277
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Komt ie: moslims beleven de islam doorgaans veel intenser dan bijvoorbeeld christenen hun religie beleven. Waar christenen doorgaans simpel gezegd 'wel geloven' dat ze naar de hemel gaan of zoiets, is dat bij moslims doorgaans een vaststaande waarheid: er is een oordeel na de dood en je straf/beloning volgt. Ook bij jongeren die om welke redenen dan ook van hun geloof verwijderd raken, althans, van het praktiseren ervan, blijft die vaststaande waarheid bestaan.

Na een paar jaar vol straatcriminaliteit, sigaretten, alcohol, noem maar op begint het te knagen. En dan is martelaar worden ineens helemaal niet zo'n gekke gedachte meer. Geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar islamitische jonge mannen die op het verkeerde moment de verkeerde mensen tegenkomen...

En nee, dit heb ik niet zelfbedacht, dit is allemaal simpelweg onderzocht. Dit weten we.
pi_167467291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Komt ie: moslims beleven de islam doorgaans veel intenser dan bijvoorbeeld christenen hun religie beleven. Waar christenen doorgaans simpel gezegd 'wel geloven' dat ze naar de hemel gaan of zoiets, is dat bij moslims doorgaans een vaststaande waarheid: er is een oordeel na de dood en je straf/beloning volgt. Ook bij jongeren die om welke redenen dan ook van hun geloof verwijderd raken, althans, van het praktiseren ervan, blijft die vaststaande waarheid bestaan.

Na een paar jaar vol straatcriminaliteit, sigaretten, alcohol, noem maar op begint het te knagen. En dan is martelaar worden ineens helemaal niet zo'n gekke gedachte meer. Geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar islamitische jonge mannen die op het verkeerde moment de verkeerde mensen tegenkomen...

En nee, dit heb ik niet zelfbedacht, dit is allemaal simpelweg onderzocht. Dit weten we.
Dat zei ik, alleen iets korter :p
pi_167467292
quote:

[..]

bron?
pi_167467315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat zei ik, alleen iets korter :p
Het is ook helemaal geen geheim of zo. Beetje interesse in het onderwerp en je komt het in allerlei artikelen tegen.
pi_167467321
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is ook helemaal geen geheim of zo. Beetje interesse in het onderwerp en je komt het in allerlei artikelen tegen.
bron?
pi_167467334
quote:

[..]

Doorgaans
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:47:46 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467335
Wat ik me afvraag is wat een afgaan of pakistaan tegen Duitsland heeft?

Ik weet niet welke invloed duitsland heeft gehad in de oorlogen in afganistan of pakistan?
pi_167467339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

bron?
Gast, je zal vast nog steeds boos zijn, maar dan hoef je niet meteen een heel topic te vernaggelen. Doe dat gewoon in BNW of zo.
pi_167467344
quote:

[..]

Dit is ook mijn ervaring na gesprekken met islamitische randfiguren. Ze misdragen zich structureel maar dat is dan iets tussen hen en Allah. Die opvatting wordt behoorlijk breed gedragen binnen de islamitische gemeenschap waardoor er een totaal gebrek aan zelfreinigend vermogen is.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_167467349
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Daar was hij toevallig, ik denk eerder dat hij boos was op die heidense Westerlingen in het algemeen dan specifiek op Duitsland. Voor zover ik weet is Frankrijk de grote vijand van IS zelf.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_167467351
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gast, je zal vast nog steeds boos zijn, maar dan hoef je niet meteen een heel topic te vernaggelen. Doe dat gewoon in BNW of zo.
Jij begon.
pi_167467353
quote:

[..]

Welke aanslagen in Europa zijn dan door jongeren gepleegd die in dat profiel vallen?
pi_167467361
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:48 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dit is ook mijn ervaring na gesprekken met islamitische randfiguren. Ze misdragen zich structureel maar dat is dan iets tussen hen en Allah. Die opvatting wordt behoorlijk breed gedragen binnen de islamitische gemeenschap waardoor er een totaal gebrek aan zelfreinigend vermogen is.
Het is dan ook lastig te bevatten als je geen andere religie gewend bent dan het christendom.
pi_167467366
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke aanslagen in Europa zijn dan door jongeren gepleegd die in dat profiel vallen?
Weet ie niet. Jigzos is een beetje dommig.
pi_167467371
quote:

[..]

Nice.
pi_167467377
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nice.
bron?
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:50:49 #77
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_167467385
Pff... Ik als ex vluchteling begin te begrijpen dat Europa steeds meer anti vluchteling/anti islam wordt. Er zitten gewoon teveel gekken tussen.

Heel erg jammer voor de vluchtelingen die daadwerkelijk gevlucht zijn voor hun leven en nu door deze gekken benadeeld worden, objectief gezien is het niet goed om alle vluchtelingen over een kam scheren. Maar eerlijk is eerlijk, ik kan op dit moment best begrijpen dat veel Europeanen lak hebben aan objectiviteit.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:51:07 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467389
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daar was hij toevallig, ik denk eerder dat hij boos was op die heidense Westerlingen in het algemeen dan specifiek op Duitsland.
Dan het tweede wat ik me afvraag wat wil zo'n terrorist hiermee bereiken wat is het doel van de aanslagen...

Dat vind ik het moeilijke aan de recente aanslagen er zit geen claim aan vast, geen duidelijke doelstelling als jullie x blijven doen dan doen wij boem. Zoals dat bij oude jaren 70 terreur IRA, RAF, de molukkers etc wel was.
pi_167467392
quote:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)erroristen~a4268662/
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:52:03 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467406
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daar was hij toevallig, ik denk eerder dat hij boos was op die heidense Westerlingen in het algemeen dan specifiek op Duitsland. Voor zover ik weet is Frankrijk de grote vijand van IS zelf.
maar IS opereert niet direct in pakistan of afganistan. Daar zijn andere moslim krachten aan de macht zoals de taliban.
pi_167467408
O, en die jongens die die priester vermoordden.
pi_167467417
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Pff... Ik als ex vluchteling begin te begrijpen dat Europa steeds meer anti vluchteling/anti islam wordt. Er zitten gewoon teveel gekken tussen.

Heel erg jammer voor de vluchtelingen die daadwerkelijk gevlucht zijn voor hun leven en nu door deze gekken benadeeld worden, objectief gezien is het niet goed om alle vluchtelingen over een kam scheren. Maar eerlijk is eerlijk, ik kan op dit moment best begrijpen dat veel Europeanen lak hebben aan objectiviteit.
spijker, kop
pi_167467422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:52 schreef Jigzoz het volgende:
O, en die jongens die die priester vermoordden.
In Parijs hadden de daders ook geen schone lei.
pi_167467428
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nice.
Die dader was in z'n jeugd niet crimineel en had ook geen banden met radicale figuren elders geloof ik.
pi_167467437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

In Parijs hadden de daders ook geen schone lei.
Er zijn genoeg artikelen verschenen over straatcriminelen die naar Syrie / Irak zijn vertrokken.
pi_167467449
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

maar IS opereert niet direct in pakistan of afganistan. Daar zijn andere moslim krachten aan de macht zoals de taliban.
Dan kan je alsnog wel sympathie opvatten voor IS en de denkbeelden, zeker als je ontheemd raakt en in een vreemd land terecht komt lijkt het mij dat je extra kwetsbaar bent voor invloeden uit je 'eigen' groep. Dit vind ik altijd wel een interessant stuk over de manier waarop zij ook via internet rekruteren. Ze zijn niet gebonden aan een bepaalde plaats wat dat betreft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_167467456
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die dader was in z'n jeugd niet crimineel en had ook geen banden met radicale figuren elders geloof ik.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Verdiep je er eens in, informeer jezelf voordat je constant je eigen riedeltje af loopt te draaien.
De dader in Nice was een criminele aso, die in de laatste maanden voor de aanslag is geradicaliseerd, er zijn toevallig afgelopen maand nog 10 man in Nice voor opgepakt.
pi_167467507
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan het tweede wat ik me afvraag wat wil zo'n terrorist hiermee bereiken wat is het doel van de aanslagen...
Precies wat er in dit topic gebeurt: Angst en haat zaaien zodat Europeanen 'alle moslims' gaan haten, en ze daar gebruik van kunnen maken om nóg meer soldaten te recruiten.
Ja doei.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:01:52 #89
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167467522
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies wat er in dit topic gebeurt: Angst en haat zaaien zodat Europeanen 'alle moslims' gaan haten, en ze daar gebruik van kunnen maken om nóg meer soldaten te recruiten.
Dit, de extremisten aan beide kanten streven hetzelfde doel na.
Wilders zit alweer uit te kjken naar de volgende aanslag.
pi_167467533
quote:

[..]

quote:
Bouhlel was vrachtwagenchauffeur, woonde in Nice en was een bekende van de politie vanwege criminele activiteiten, zoals diefstal en geweldpleging.
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a4340288/
pi_167467539
quote:

[..]

En toch was het leven van Mohammed (het voorbeeldmens van bijna alle moslims) en wat verder in de islamitische doctrine staat vrij duidelijk: uit naam van de islam moorden is toegestaan of wordt zelfs aangemoedigd.

Je ziet bij andere elementen binnen de islam ook eensgezindheid, ondanks die diversiteit. Zo zie je bijvoorbeeld dat veel moslims wereldwijd de barbaarse mening hebben dat je dood moet (zie hieronder) als je vreemd gaat, en niet zomaar dood, maar het liefst dood via stenigen. Dit stenigen is iets wat direct te ontlenen is aan islamitische doctrine. Het is dus geen toeval dat een groot deel van de diverse islamitische wereld vindt dat je gestenigd moet worden als je vreemd gaat, want dat staat immers in de islamitische literatuur.

De regels uit de islamitische doctrine worden dus al gewoon sinds inceptie nageleefd. Europa heeft al eeuwen last van islamitische groepen die Europa aanvallen. Dit is niks nieuws. Deze terrorist was gewoon een goede moslim die de religie en haar kernelementen (het leven van de profeet, de stukjes tekst in de doctrine die moorden toestaan/aanmoedigen) serieus neemt. De terroristen komen ook uit een vrij diverse groep landen, het is niet zo dat ze allemaal uit Saoedie-Arabië komen ofzo.

Die diversiteit staat dus niet in de weg om de islam af te keuren, alhoewel je wel andere redenen zult hebben om dat te doen aangezien deze ideologie een heilige koe voor je is.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:04:31 #92
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167467557
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

Het idee is natuurlijk dat Nederland (en Europa) een plaats moet blijven waar (echte) vluchtelingen uit de rest van de wereld niet alleen welkom zijn, maar ook in alle veiligheid van Westerse vrijheden kunnen genieten (zoals niet vervolgd worden om je geaardheid, geloof, ras, etc, art 1 grondwet)
.
Je kunt geen vluchtelingen opvangen als je huis in brand staat, mensen die voor geweld en onderdrukking (en oorlog) vluchten moeten niet van de regen in de drup komen.

Is er leven op Pluto, kun je dansen op de maan?
pi_167467582
quote:

Misschien een gek idee, maar zouden het niet gewoon de psychische gevallen zijn van de Islam? Als ik kijk hoeveel mensen hier aan de anti-depressiva/psychotica zitten, (waarvan sommige ook denken dat ze Jezus zijn, of in ieder geval gezonden om God's werk af te maken.) Vraag ik me af hoe het Islamitisch geloof t.o. de westerse psychiatrie staat.

Als je hier alle psychopaten zou weten te organiseren, en niet zou behandelen, heb je ook een flinke groep te pakken die tot veel in staat is. Vraag me dus af of er zo'n diepgaande gedachte achter zit, of dat het gewoon georganiseerde malloten zijn.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:10:33 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_167467631
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat vind ik het moeilijke aan de recente aanslagen er zit geen claim aan vast, geen duidelijke doelstelling als jullie x blijven doen dan doen wij boem. Zoals dat bij oude jaren 70 terreur IRA, RAF, de molukkers etc wel was.
Dat is het inderdaad. Die oude terroristen hadden vaak een duidelijke eis, die ze dan probeerden af te dwingen met terrorisme. Bij dat terrorisme ging het ook nooit om het maken van zoveel mogelijk slachtoffers. Vaak werd er van te voren ook gewaarschuwd. Het ging dus niet om het doden an sich maar om het bereiken van een politiek doel.

Dit is heel anders. Het gaat nu enkel om het doden van een zo groot mogelijk aantal ongelovigen. Het maakt verder niet uit wat die doen, er zijn geen eisen gesteld die ingewilligd kunnen worden. De enige optie is incasseren.
The End Times are wild
pi_167467635
WILDERS 4 PRESIDENT!!!
Cindy De Vuyst
pi_167467639
quote:

[..]

Was gewoon een aanslag voorbereid met meerdere mensen, hoor. Zijn laatst nog iets van 10+ mensen opgepakt wegens vermeende betrokkenheid.

Zo zie je maar weer eens dat de groep die dit soort dingen wil doen vele malen groter is dan veel mensen denken. De veiligheidsdiensten zijn vrijwel exclusief gefocust op radicale moslims. Voor elke aanslag die gebeurt worden er zo'n 9 - 10 voorkomen. Als we dus geen veiligheidsdiensten hadden, hadden we om de paar dagen een aanslag.
pi_167467643
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:06 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Misschien een gek idee, maar zouden het niet gewoon de psychische gevallen zijn van de Islam? Als ik kijk hoeveel mensen hier aan de anti-depressiva/psychotica zitten, (waarvan sommige ook denken dat ze Jezus zijn, of in ieder geval gezonden om God's werk af te maken.) Vraag ik me af hoe het Islamitisch geloof t.o. de westerse psychiatrie staat.

Als je hier alle psychopaten zou weten te organiseren, en niet zou behandelen, heb je ook een flinke groep te pakken die tot veel in staat is. Vraag me dus af of er zo'n diepgaande gedachte achter zit, of dat het gewoon georganiseerde malloten zijn.
Het punt is dat het geen individuen zijn. Er zitten vaak allerlei figuren omheen die het faciliteren, motiveren (imams) etc etc tot aan de moslims die het niet afkeuren. Dat hele lone-wolf verhaal is al lang weerlegd.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:12:31 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167467665
quote:

Ontwrichting. Daar gaat het om.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167467683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:10 schreef truthortruth het volgende:
Het punt is dat het geen individuen zijn. Er zitten vaak allerlei figuren omheen die het faciliteren, motiveren (imams) etc etc tot aan de moslims die het niet afkeuren. Dat hele lone-wolf verhaal is al lang weerlegd.
Het zijn dan dus geen lone-wolfs, maar mensen die gewoon meedraaien in een systeem waar ze niet mee om kunnen gaan. Het zijn patiënten die behandeld zouden moeten worden, omdat ze feit en fictie niet kunnen scheiden.
pi_167467688
quote:

[..]

We moeten aardig blijven anders vermoorden ze ons.

dinsdag 20 december 2016 @ 10:13:57 #101
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167467705
quote:

[..]

Probleem is dat wanneer een moslim het over "jullie" heeft, dat "het westen" is, en als ze "wij" zeggen, gaat dat om een niet nader gespecificeerde groep moslims. Het is nooit zo dat met wij " wij redelijk denkende mensen" wordt bedoeld en met "zij" de terroristen.
Nederlanders zien het verschil in moslimgroepen niet, maar wel de overeenkomsten. Afkeer van de Westerse cultuur is een van die overeenkomsten.
pi_167467712
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:13 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het zijn dan dus geen lone-wolfs, maar mensen die gewoon meedraaien in een systeem waar ze niet mee om kunnen gaan. Het zijn patiënten die behandeld zouden moeten worden, omdat ze feit en fictie niet kunnen scheiden.
Dan moeten we alle religieuzen gaan behandelen.
pi_167467720
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:13 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Hmja, da's wel een lastige, want dat laatste geldt eigenlijk voor iedere gelovige.
pi_167467724
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik weet niet welke invloed duitsland heeft gehad in de oorlogen in afganistan of pakistan?
Het kan ook voortkomen uit een meer algemene onvrede en zelfs zelfhaat. Misschien hadden ze hem al eerder gerekruteerd en 'gehersenspoeld', je weet het niet. Het uit zich als haat tegen het westen, maar per individu kan er van binnen een heel andere strijd bezig zijn.

Wat ik overigens wel en vindt is dat er dus steeds meer zijn die neigen tot extremisme, zoals bijvoorbeeld ook te lezen is in het boek 'ik was een van hen' door een Nederlandse undercover journalist geschreven. Hoeveel is er dan nog voor nodig om zo iemand te laten radicaliseren?
pi_167467731
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:14 schreef truthortruth het volgende:
Daarom vraag ik juist hoe ze in dat geloof t.o. behandeling staan? Als het geloof verhinderd dat mensen met psychische nood hulp zoeken, dan zit daar toch een opening?
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:16:02 #106
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167467740
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Probleem is dat wanneer een moslim het over "jullie" heeft, dat "het westen" is, en als ze "wij" zeggen, gaat dat om een niet nader gespecificeerde groep moslims. Het is nooit zo dat met wij " wij redelijk denkende mensen" wordt bedoeld en met "zij" de terroristen.
Nederlanders zien het verschil in moslimgroepen niet, maar wel de overeenkomsten. Afkeer van de Westerse cultuur is een van die overeenkomsten.
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Anders zouden ze hier niet wonen hè?
pi_167467742
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wij ongelovigen zijn een minderheid op deze aardbol, pas op. :)
pi_167467744
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:14 schreef Jigzoz het volgende:

Hmja, da's wel een lastige, want dat laatste geldt eigenlijk voor iedere gelovige.
Alleen zijn "onze gelovigen" verwesterd en accepteren de meeste onze gezondheidszorg.
pi_167467746
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:15 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Daarom vraag ik juist hoe ze in dat geloof t.o. behandeling staan? Als het geloof verhinderd dat mensen met psychische nood hulp zoeken, dan zit daar toch een opening?
Veel moslims geloven in djinns, boze geesten. Zijn die dan allemaal schizofreen? Of pas als ze er last van krijgen?
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:16:30 #110
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_167467752
Is Angela al in de boeien geslagen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_167467761
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Mwah, dat durf ik nog wel te betwijfelen. Hoe denkt de gemiddelde moslim over homo's?

Ze wonen hier niet omdat onze cultuur zo prettig is, maar omdat we een welvarend land zijn met vrijheid van religie en uitkeringen. Grof gezegd.
pi_167467768
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Jigzoz het volgende:
Veel moslims geloven in djinns, boze geesten. Zijn die dan allemaal schizofreen? Of pas als ze er last van krijgen?
Nee, niet allemaal. Maar diegene die schizofreen zijn, of aanleg hiervoor hebben, of een andere vorm van manische fase bereiken, worden dus ook niet geholpen, maar daar wordt dan " de duivel uitgedreven". Lijkt mij niet de beste methode..
pi_167467769
quote:

[..]

Dat is maar net hoe je het bekijkt.

70% van Nederlandse moslims vindt bijvoorbeeld dat religieuze regels belangrijker zijn dan de seculiere regels. Vergelijkbare cijfers in Frankrijk, Duitsland, België, Oostenrijk en Zweden. Dus, inderdaad, waarom woon je hier als de regels je niet bevallen?
pi_167467792
quote:

[..]

Beetje naïve redenering.
pi_167467793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dan nog kunnen zij hun poppetjes wel selecteren op beïnvloedbaarheid, zoals al Qaida dat bijvoorbeeld ook doet door jongens wiens ouders zijn overleden te rekruteren en een nieuw doel te geven. Van die kwetsbare groepen.
pi_167467827
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan nog kunnen zij hun poppetjes wel selecteren op beïnvloedbaarheid, zoals al Qaida dat bijvoorbeeld ook doet door jongens wiens ouders zijn overleden te rekruteren en een nieuw doel te geven. Van die kwetsbare groepen.
Dat dus. Volgens mij zag ik laatst in een programma van ajouad dat het niet normaal is voor de moslimgemeenschap om bij problemen aan te kloppen bij een psychiater/psycholoog. Waar gaan de mensen dan heen die in nood zitten? De imam?

Geen idee of jij het weet, misschien dat een ander het weet!?
pi_167467829
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook, maar er zijn genoeg beïnvloedbare mensen. Dus moet je wat met datgene en diegene die ze beïnvloeden.
pi_167467846
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:01 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dit, de extremisten aan beide kanten streven hetzelfde doel na.
Wilders zit alweer uit te kjken naar de volgende aanslag.
Sterk staaltje projectie. De enige die uit is op geweld ben jij als de PVV beleid gaat maken.
Of ben je inmiddels tot inkeer gekomen?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:24:17 #119
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167467867
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:17 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat is maar net hoe je het bekijkt.

70% van Nederlandse moslims vindt bijvoorbeeld dat religieuze regels belangrijker zijn dan de seculiere regels. Vergelijkbare cijfers in Frankrijk, Duitsland, België, Oostenrijk en Zweden. Dus, inderdaad, waarom woon je hier als de regels je niet bevallen?
Religieuze regels belangerijker vinden betekend nog niet dat je een afkeer hebt tegen de andere regels. Het ene sluit het andere niet uit.

En bevallen jou alle regels in Nederland wel dan? Daar geloof ik namelijk niets van.
Robert Moog died for our synths
pi_167467877
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat kunnen ze ook, maar er zijn genoeg beïnvloedbare mensen. Dus moet je wat met datgene en diegene die ze beïnvloeden.
Ja, het feit dat het een redelijk onuitputbare bron is maakt het ook zo eng en mogelijk onoplosbaar. Zo lang er haat tegen het westen is zal er het risico blijven van aanslagen. De grenzen potdicht gooien maakt het ze moeilijker, maar niet onmogelijk.
pi_167467889
Wir schaffen das...... :')
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:25:49 #122
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167467898
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:22 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Sterk staaltje projectie. De enige die uit is op geweld ben jij als de PVV beleid gaat maken.
Of ben je inmiddels tot inkeer gekomen?
Nee, Wilders is juist gebaat bij onrust en polarisatie in de samenleving en zal dus niets doen om dat op te lossen, integendeel.
pi_167467905
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:21 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Dat dus. Volgens mij zag ik laatst in een programma van ajouad dat het niet normaal is voor de moslimgemeenschap om bij problemen aan te kloppen bij een psychiater/psycholoog. Waar gaan de mensen dan heen die in nood zitten? De imam?
Is inderdaad een groot taboe.

quote:
Geen idee of jij het weet, misschien dat een ander het weet!?
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze bij de imam aankloppen als er zo'n taboe op rust, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Wel een relevante vraag.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:27:59 #124
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167467929
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Religieuze regels belangerijker vinden betekend nog niet dat je een afkeer hebt tegen de andere regels. Het ene sluit het andere niet uit.

En bevallen jou alle regels in Nederland wel dan? Daar geloof ik namelijk niets van.
Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_167467931
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, het feit dat het een redelijk onuitputbare bron is maakt het ook zo eng en mogelijk onoplosbaar. Zo lang er haat tegen het westen is zal er het risico blijven van aanslagen. De grenzen potdicht gooien maakt het ze moeilijker, maar niet onmogelijk.
Nee, de oplossing is te stoppen met de islam zo serieus te nemen. Zowel de moslims als de moslim knuffelaars. Niet zeuren om weer een nieuwe moskee, ga thuis bidden. Geen moskee geschal, dat doe je maar lekker met een koptelefoon op. Stop met die religie zo serieus te nemen. Dat is de structurele lange termijn oplossing.
pi_167467934
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wij ongelovigen zijn een minderheid op deze aardbol, pas op. :)
Doe ik btw mijn best om inhoudelijk te reageren, negeer je het gewoon.
pi_167467938
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:27 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.
Dat is dan democratie.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:29:07 #128
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167467941
quote:

[..]

Ze wonen hier omdat dat economisch voordeliger is.
Man man man, hoe naïef kun je zijn. Doe je ogen eens open.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167467943
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef Gehenna het volgende:

[..]

In veel gevallen wel. Het is bijvoorbeeld momenteel toegestaan dat mensen Mohammed beledigen. Als we dan naar Britse moslims kijken: 32% vindt dat gewelddadige acties tegen mensen die plaatjes publiceren van Mohammed in ieder geval soms gerechtvaardigd zijn. Dit sluit dus voor veel moslims al uit dat ze blij zijn met de huidige wetgeving omtrent belediging van de profeet.

quote:
Religie krijgt te veel ruimte wat mij betreft, maar ik heb verder totaal geen afkeer van dit land.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:29:16 #130
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167467944
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:27 schreef 24Fan het volgende:

[..]

:') :W
pi_167467946
quote:

[..]

Dat denk jij!! Heel veel komen hier wonen om van onze welstand te genieten. Probeer dit nu maar eens te weerleggen met harde bewijzen.

Duimpje omhoog als je er 1 kan vinden!
Cindy De Vuyst
pi_167467950
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Doe ik btw mijn best om inhoudelijk te reageren, negeer je het gewoon.
Ik heb het denk ik niet gezien?
pi_167467952
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is inderdaad een groot taboe.

[..]

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze bij de imam aankloppen als er zo'n taboe op rust, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Wel een relevante vraag.
Als wij geen GGZ zouden hebben.. En wel internet. Brrr!
pi_167467956
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is dan democratie.
Islam en democratie gaan niet samen.
pi_167467959
Men zou kunnen stellen dat bepaalde teksten in de koran de islam een gevaar voor oa Europa maakt. Met een dergelijke redenering lijkt het mij best mogelijk een mandaat te fabriceren om moskeeën te gaan sluiten.
Het moge duidelijk zijn dat de islam botst met Europese kernwaarden. Beiden gaan proberen met elkaar te integreren lijkt me een kansloze zaak. Laten we dus gaan kijken om één en ander te gaan ontmoedigen. Gaat men niet uit zichzelf weg kunnen we altijd nog de dubbele nationaliteit gaan afschaffen. Mag men hier blijven met een verblijfsvergunning zolang men economisch aktief is. Houdt dat op, wegwezen.
Het werkt net zo als ik als Nederlander in een ander land ga wonen.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_167467960
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb het denk ik niet gezien?
Reactie #8
pi_167467976
Deze aanslag is helemaal niet gebeurd. D66 heeft ons immers verzekerd dat er geen terroristen tussen de vluchtelingen zitten.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:31:23 #138
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167467980
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Gehenna het volgende:

[..]

:') :W
Oh dat gebeurt niet?
Het gebeurt langzaam, maar het kan zeker gebeuren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167467986
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, de oplossing is te stoppen met de islam zo serieus te nemen. Zowel de moslims als de moslim knuffelaars. Niet zeuren om weer een nieuwe moskee, ga thuis bidden. Geen moskee geschal, dat doe je maar lekker met een koptelefoon op. Stop met die religie zo serieus te nemen. Dat is de structurele lange termijn oplossing.
Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
pi_167467987
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh dat gebeurt niet?
Het gebeurt langzaam, maar het kan zeker gebeuren.
Nee, het gaat voor veel ellende en botsingen zorgen, maar het zal niet winnen.
pi_167467989
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Kurovski het volgende:
Men zou kunnen stellen dat bepaalde teksten in de koran de islam een gevaar voor oa Europa maakt. Met een dergelijke redenering lijkt het mij best mogelijk een mandaat te fabriceren om moskeeën te gaan sluiten.
Het moge duidelijk zijn dat de islam botst met Europese kernwaarden. Beiden gaan proberen met elkaar te integreren lijkt me een kansloze zaak. Laten we dus gaan kijken om één en ander te gaan ontmoedigen. Gaat men niet uit zichzelf weg kunnen we altijd nog de dubbele nationaliteit gaan afschaffen. Mag men hier blijven met een verblijfsvergunning zolang men economisch aktief is. Houdt dat op, wegwezen.
Het werkt net zo als ik als Nederlander in een ander land ga wonen.
Hoeven we alleen maar even een paar Grondwetsartikelen aan te passen.

Kortom: gaat niet gebeuren.
pi_167467999
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_167468007
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Islam en democratie gaan niet samen.
Hoe lang hebben vrouwen al stemrecht?

Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
pi_167468022
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
Dat hoeft helemaal niet zo radicaal. Verbieden en actief bestrijden is zinloos in zulke gevallen. Wat wél kan is een actief atheïseringsbeleid voeren. Geen bijzonder onderwijs meer, kritisch denken als verplicht examenvak, etc.
pi_167468025
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:25 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, Wilders is juist gebaat bij onrust en polarisatie in de samenleving en zal dus niets doen om dat op te lossen, integendeel.
Maar Wilders is een reactie, niet de oorzaak.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_167468034
quote:
[..]
Het gaat niet om te verbieden, maar om het ongebreideld toe te staan. In de jaren '60 hebben we in Nederland het proces gevolgd van religie minder belangrijk te maken en dat is prima bevallen. Die paar conservatieve kleine gemeenschappen in de bijbelbelt daargelaten.
pi_167468037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoeven we alleen maar even een paar Grondwetsartikelen aan te passen.

Kortom: gaat niet gebeuren.
Onze kernwaarden en vrijheid van religie staan beiden in de grondwet voor zover ik weet. Indien deze twee dingen niet samengaan prevaleren onze kernwaarden naar mijn mening.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_167468039
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
Maar aanslagen door christenen zijn al een tijdje over toch?!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_167468048
quote:

[..]

2 jaar minder dan de meeste mannen.
pi_167468052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef Kurovski het volgende:

[..]

Onze kernwaarden en vrijheid van religie staan beiden in de grondwet voor zover ik weet. Indien deze twee dingen niet samengaan prevaleren onze kernwaarden naar mijn mening.
Nou ja, moet je twee achtereenvolgende kabinetsperiodes in zowel de Eerste als de Tweede Kamer een twee derde meerderheid ervoor vinden. De kans dat dat lukt lijkt me vrijwel nul.
pi_167468054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, het gaat voor veel ellende en botsingen zorgen, maar het zal niet winnen.
Wishful thinking is a strong mindset!
(Nietzsche)
pi_167468074
quote:

[..]

Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?
(Nietzsche)
pi_167468079
quote:

[..]

Ik kijk in het hier en nu.
pi_167468080
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat niet om te verbieden, maar om het ongebreideld toe te staan. In de jaren '60 hebben we in Nederland het proces gevolgd van religie minder belangrijk te maken en dat is prima bevallen. Die paar conservatieve kleine gemeenschappen in de bijbelbelt daargelaten.
nou precies, ga een SGP'er maar eens overtuigen religie wat minder belangrijk te maken. Ik zou het graag willen hoor, ook wat moslims betreft, maar dat is een langzaam proces.
pi_167468087
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:37 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?
Waarom niet?
pi_167468092
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:37 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Omdat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:39:21 #157
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_167468106
quote:
maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
Klopt. Dus laten we vooral ook niet weer een aantal stappen terug gaan doen.
pi_167468113
Hoofddoeken verbieden. Ja, dat zal die radicale klootzakken leren....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_167468114
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar aanslagen door christenen zijn al een tijdje over toch?!
Gelukkig wel. En de treinkapingen ook.
pi_167468116
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
nou precies, ga een SGP'er maar eens overtuigen religie wat minder belangrijk te maken. Ik zou het graag willen hoor, ook wat moslims betreft, maar dat is een langzaam proces.
Dat zou je denken, toch is het in Nederland ook snel gegaan. Ik denk namelijk dat er binnen de moslim gemeenschappen ook heel veel moslims zijn die willen ontsnappen maar nu de mogelijkheden daar niet voor zien/krijgen. Die moet je het makkelijker maken.
pi_167468122
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Klopt. Dus laten we vooral ook niet weer een aantal stappen terug gaan doen.
Dus vooral hoofddoekjes niet verbieden.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:40:22 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167468124
Je kunt weinig doen aan mensen die hier al wonen (dus Wilders met zijn deporteren is een kansloze missie) maar je kunt wel actief een veel strenger immigratiebeleid gaan voeren. Wie economisch / maatschappelijk kansloos is, moet er gewoon weer uit als de verblijfsvergunning afloopt en ze in hun eigen regio weer ergens terecht kunnen.

Stoppen met al die ridicule 'gezinsherenigingen', uitkeringen en huurhuizen uitdelen. Keihard terugsturen van fop-asielzoekers uit Marokko, Algerije, Egypte, Pakistan, Gambia, Mali etc.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:41:01 #163
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_167468138
We kunnen er lang en breed over lullen en roepen dat dit allemaal niets te maken heeft met de islam, maar feit blijft dat diegene die verantwoordelijk zijn voor dit soort aanslagen altijd een islamitische, culturele achtergrond hebben. Of ze streng gelovig zijn maakt geen zak uit, ze hebben nu eenmaal die achtergrond.

Wat de oplossing voor het probleem is .... Zeg het maar.
Geen vluchtelingen meer toelaten neemt misschien een klein deel van het probleem weg, maar dan zijn er nog altijd de Europeanen met diezelfde achtergrond die op Europese bodem geboren zijn en tot dat soort daden overgaan. Wat moet je ermee ?

Na het zoveelste incident moet er toch in te grijpen zijn,, deze dader was een bekende van de Politie, waarom wordt zo'n man dan niet nog scherper in de gaten gehouden ?
Waarom wordt zo'n man niet gewoon preventief van de straat geplukt ?
Omdat dat niet mag, onder de noemer vrijheid !
Ik ben van mening dat een aantal Europese landen een reëel probleem hebben met mensen die een islamitische achtergrond hebben, en eens af moeten wijken van dat standaard riedeltje, dat we de vrijheden niet in mogen perken.

Vrijheid is een mooi goed, maar wat als diezelfde vrijheid eigenlijk betekend dat je steeds vaker het risico loopt om door een vrachtwagen aangereden te worden, of tijdens het bezoek van een concert doodgeschoten kan worden, puur omdat een idioot met, daar is ie weer: een islamitische achtergrond, van mening is dat, ongeacht of hij nu gelooft of niet, dat moet.
Heb je dan vrijheid ? Nee, dat heb je niet !

Diegene die dat wel hebben zijn de figuren die ongestoord, in hun islamitische gemeenschap, zulke wandaden kunnen plannen en uitvoeren.
Daarom pleit ik ervoor dat, elk figuur met een islamitische achtergrond die zich in het vizier van de opsporingsdiensten heeft weten te manoeuvreren vanwege verdacht of radicaal gedrag, preventief van de straat geplukt mag worden en uitgezet worden naar het land van zijn culturele roots,om er vervolgens nooit meer in te komen. Ook dat is misschien geen totale oplossing, maar het zal zeker wat schelen.
pi_167468146
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.
pi_167468163
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt weinig doen aan mensen die hier al wonen (dus Wilders met zijn deporteren is een kansloze missie) maar je kunt wel actief een veel strenger immigratiebeleid gaan voeren. Wie economisch / maatschappelijk kansloos is, moet er gewoon weer uit als de verblijfsvergunning afloopt en ze in hun eigen regio weer ergens terecht kunnen.

Stoppen met al die ridicule 'gezinsherenigingen', uitkeringen en huurhuizen uitdelen. Keihard terugsturen van fop-asielzoekers uit Marokko, Algerije, Egypte, Pakistan, Gambia, Mali etc.
Naar ik begrijp is dat ook al onderdeel van het gevoerde beleid. Er zijn echter procedures die doorlopen moeten worden voordat je mensen terug kunt sturen. En helaas kun je een Pakistaan niet verbieden om een reis te ondernemen.
pi_167468168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.
En op welke grond zou je dat willen doen? Hoe luidt zo'n wetstekst ongeveer?
pi_167468172
quote:

[..]

En we moeten het behandelen als wat het is: een kledingstuk.

Dat mensen er zelf allemaal een groter belang aan hechten is hun zaak.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_167468175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat zou je denken, toch is het in Nederland ook snel gegaan. Ik denk namelijk dat er binnen de moslim gemeenschappen ook heel veel moslims zijn die willen ontsnappen maar nu de mogelijkheden daar niet voor zien/krijgen. Die moet je het makkelijker maken.
Segregatie vormt daarin ook een groot probleem.

Maar alsnog denk ik dat je met bepaalde dwang, zoals verbieden van hoofddoekjes, juist het tegengestelde zal bewerkstelligen. Uit intolerantie zal geen tolerantie of gematigdheid ontstaan.
pi_167468184
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee. Ik ben niet zo van het verbieden. Bovendien kan het gemiddelde hoofddoekje er ook niets aan doen dat radicale klootzakken aanslagen plegen.
pi_167468187
quote:

[..]

Dan gaan ze maar naar hun eigen land, daar mag ik ook niet dragen wat ik wil, dus dat begrijpen ze heel goed.
(Nietzsche)
pi_167468197
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet ergens een beginnetje maken, grenzen dicht willen jullie ook niet.
(Nietzsche)
pi_167468200
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En op welke grond zou je dat willen doen? Hoe luidt zo'n wetstekst ongeveer?
Nee, dat is het probleem natuurlijk. Ik zou in principe ook helemaal niet willen dat er vanuit de staat zulke kledingregels komen. Ik ben wel nieuwsgierig of het zou helpen, zomaar zeggen dat het niet helpt om de islam kleiner/minder belangrijk te maken vind ik ook te kort door de bocht.
pi_167468202
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef marsan het volgende:

[..]

En we moeten het behandelen als wat het is: een kledingstuk.

Dat mensen er zelf allemaal een groter belang aan hechten is hun zaak.
Ik kan ook wel zeggen dat godverdomme slechts een woord is, maar dat zullen ze me in veel christelijke kringen ook niet in dank afnemen. Ik vind het niet erg om een beetje respect op te brengen voor andermans denkbeelden, zelfs als je dat respect niet altijd terug krijgt.
pi_167468206
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:44 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Je moet ergens een beginnetje maken, grenzen dicht willen jullie ook niet.
Jawel.
pi_167468217
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:43 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dan gaan ze maar naar hun eigen land, daar mag ik ook niet dragen wat ik wil, dus dat begrijpen ze heel goed.
'Maar hunnie doen het ook!'

Ik dacht dat wij het ontwikkelde land waren?
pi_167468222
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:43 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Je wil gewoon een beetje pesten dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_167468224
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik kan ook wel zeggen dat godverdomme slechts een woord is, maar dat zullen ze me in veel christelijke kringen ook niet in dank afnemen. Ik vind het niet erg om een beetje respect op te brengen voor andermans denkbeelden, zelfs als je dat respect niet altijd terug krijgt.
Ik weerleg je feministische bullshit statement en jij toont niet het respect om even op je knietjes sorry te zeggen voor je ongeïnformeerde mening. En nou een beetje respect advies gaan geven. wat een grap ben jij.
pi_167468225
quote:

[..]

Oh ja hoor. Maar het is toch gewoon een kledingstuk?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:46:35 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167468229
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar ik begrijp is dat ook al onderdeel van het gevoerde beleid. Er zijn echter procedures die doorlopen moeten worden voordat je mensen terug kunt sturen. En helaas kun je een Pakistaan niet verbieden om een reis te ondernemen.
Nee maar het wordt tijd dat die gasten die hier illegaal binnenkomen aan de poort al geweerd worden. Hoe kan iemand zonder paspoort helemaal van Pakistan in Duitsland komen? Andersom: hoe kan iemand die met paspoort legaal in Duitsland komt (vliegtuig bv) überhaupt niet teruggestuurd worden naar zijn thuisland terwijl hij daar bewezen staatsburger is? Hele AZC's zitten tegenwoordig vol met volstrekt kanslozen die hier intussen wel fijn een hapje uit de ruif mee eten. Die moeten veel sneller weer de EU uitgezet kunnen worden. Dit kost allemaal zoveel tijd, geld en negatieve energie.

Verder kei- en keiharde sancties voor landen die weigeren hun landgenoten terug te nemen. Dus niet Koenders die weer eens 'foei' roept, maar EU-breed alle economische betrekkingen in de ijskast zetten met de Marokko's, Algerijes en meer van deze wereld.
pi_167468241
quote:

[..]

Ik vind het niet erg om een beetje respect op te brengen voor andermans denkbeelden, zelfs als je dat respect niet altijd terug krijgt.
Toch zal je dan op moeten passen dat jij je niet steeds aan aan het passen bent, er daar niets voor terug krijgt.

Respect hoort in een samenleving zoals die van ons juist wel beide kanten op te gaan.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_167468257
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee. Ik ben niet zo van het verbieden. Bovendien kan het gemiddelde hoofddoekje er ook niets aan doen dat radicale klootzakken aanslagen plegen.
Dat ben ik ook niet.

Nu vind ik het wel altijd bijzonder dat er mensen zijn (vaak moslims zelf en/of islam verdedigers) die zeggen dat we nooit die dictators hadden moeten verwijderen want die hielden de boel in de hand. Oftewel die ontnamen die vrijheid wel en daarom was er vrede. Als dat de manier is om moslims in de hand te houden dan hebben we nog een zware dobber met dat verbieden. Dat is dus niet mijn mening.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:48:34 #182
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167468260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

In veel gevallen wel. Het is bijvoorbeeld momenteel toegestaan dat mensen Mohammed beledigen. Als we dan naar Britse moslims kijken: 32% vindt dat gewelddadige acties tegen mensen die plaatjes publiceren van Mohammed in ieder geval soms gerechtvaardigd zijn. Dit sluit dus voor veel moslims al uit dat ze blij zijn met de huidige wetgeving omtrent belediging van de profeet.
Klopt, maar dat is slechts één voorbeeld. En geeft niet aan dat ze daarmee afkeer hebben op de rest van de regels.

Wat mij opvalt is dat bij het uitkomen van het boek 'de Duivelszersen' van Rushdi (1988) hier in NL flinke optochten van boze moslims waren (bron). En als je kijkt de laatste reacties op 'beledigende' ( :') ) Mohammed cartoons, kon men alleen nog een boze menigtes vinden ergens in Tadzjikistan. Westerse moslims worden steeds gematigder, maar dat zijn wel erg trage processen die helaas decennia duren..

quote:
Religie krijgt te veel ruimte wat mij betreft, maar ik heb verder totaal geen afkeer van dit land.
Ik zie nog vaak dat religie voordelen heeft/krijgt tegenover seculiere medemens. Maar om daar nu om te emigreren.
pi_167468276
Mijn prognose voor de toekomst:

Politie gaat moslims vaker controleren. Moslims gaan huilie huilie doen want dat is niet eerlijk. Links Nederland gaat huile huilie doen want Moslims zijn goed. Politie stopt weer met moslims vaker te controleren.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:49:49 #184
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167468281
Dader is dus de 23-jarige Pakistaanse "vluchteling" Naved B.

De Pool die ook in de cabine zat is doodgeschoten (waarschijnlijk door Naved B.)

http://www.hln.be/hln/nl/(...)rd-als-Naved-B.dhtml
pi_167468296
quote:

[..]

Je hoeft andere denkbeelden helemaal niet te respecteren. Als je ze maar accepteert, of tolereert als ze je echt te ver gaan.
pi_167468317
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat ben ik ook niet.

Nu vind ik het wel altijd bijzonder dat er mensen zijn (vaak moslims zelf en/of islam verdedigers) die zeggen dat we nooit die dictators hadden moeten verwijderen want die hielden de boel in de hand. Oftewel die ontnamen die vrijheid wel en daarom was er vrede. Als dat de manier is om moslims in de hand te houden dan hebben we nog een zware dobber met dat verbieden. Dat is dus niet mijn mening.
Dus jij wilt moslims 'in de hand houden' met allerhande verboden?

Nee, bedankt.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:52:42 #187
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167468333
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

'Maar hunnie doen het ook!'

Ik dacht dat wij het ontwikkelde land waren?
Volgens links zijn alle volkeren en culturen toch gelijk? Dus niet zo vreemd wat hij zegt.
pi_167468369
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij wilt moslims 'in de hand houden' met allerhande verboden?

Nee, bedankt.
Wat zeg ik nou, dat is niet mijn mening. Maar op de een of andere manier schijnt dat wel de mening te zijn van moslims en diegene die de islam verdedigen. Die geven namelijk aan dat de onrust wordt veroorzaakt door het ontbreken van de dictators. Dat vind ik een vreemde constatering en zou dus wel in lijn liggen met 'in de hand houden' met allerhande verboden.
pi_167468380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hoeft andere denkbeelden helemaal niet te respecteren. Als je ze maar accepteert, of tolereert als ze je echt te ver gaan.
Wat een bullshit.
pi_167468387
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:48 schreef Gehenna het volgende:
Wat mij opvalt is dat bij het uitkomen van het boek 'de Duivelszersen' van Rushdi (1988) hier in NL flinke optochten van boze moslims waren (bron). En als je kijkt de laatste reacties op 'beledigende' ( :') ) Mohammed cartoons, kon men alleen nog een boze menigtes vinden ergens in Tadzjikistan. Westerse moslims worden steeds gematigder, maar dat zijn wel erg trage processen die helaas decennia duren..
Dus omdat jij na Duivelsverzen geen optochten boze moslims meer hebt gezien, denk je dat Westerse moslims steeds gematigder worden? Los van het feit dat je niet goed gekeken hebt mbt optochten boze moslims in het Westen, ben je kennelijk al die recente aanslagen (inclusief deze) alweer vergeten, of die groepen Westerse moslims die naar Syrie / Irak reizen voor een moord en rape-fest op lokale niet-Moslims en lokale Shia Moslims.

Wat je je ook moet realiseren is dat die moordenaars het topje van de ijsberg zijn. Voor elke dude die naar Syrie reist, zijn er een x sympathisanten die achter blijven en net niet genoeg committed zijn om hun complete leven hier achter te laten.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:55:56 #191
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167468399
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus als een moslim mijn vriendin nafluit en zegt dat ze een westerse hoer is, moet ik dat maar tolereren?
pi_167468407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat zeg ik nou, dat is niet mijn mening. Maar op de een of andere manier schijnt dat wel de mening te zijn van diegene moslims en diegene die de islam verdedigen. Die geven namelijk aan dat de onrust wordt veroorzaakt door het ontbreken van de dictators. Dat vind ik een vreemde constatering en zou dus wel in lijn liggen met 'in de hand houden' met allerhande verboden.
Oké, er zijn dus mensen die dat vinden. En nu?
pi_167468408
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat een bullshit.
En een 'waarom' heb je daar zeker niet bij hè?
pi_167468416
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:55 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Dus als een moslim mijn vriendin nafluit en zegt dat ze een westerse hoer is, moet ik dat maar tolereren?
Dat is geen denkbeeld, maar intimidatie.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:57:40 #195
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167468432
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is geen denkbeeld, maar intimidatie.
Nee, hoor hij handelt dan uit naam van de verschillende denkbeelden omtrent vrouwen in de islam en zoals het dus in de Koran staat. Een vrouw mag zich niet onzedig kleden.
pi_167468441
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oké, er zijn dus mensen die dat vinden. En nu?
Nu is het tijd voor koffie.
pi_167468444
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:57 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Nee, hoor hij handelt dan uit naam van de verschillende denkbeelden omtrent vrouwen in de islam en zoals het dus in de Koran staat. Een vrouw mag zich niet onzedig kleden.
Als denkbeeld tolereer ik dat; als het tot intimidatie leidt niet.
pi_167468453
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:48 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is slechts één voorbeeld. En geeft niet aan dat ze daarmee afkeer hebben op de rest van de regels.
Maar wel te veel afkeer tegen te veel regels. Vooral omtrent vrijheid van meningsuiting en homoseksualiteit.

quote:
Wat mij opvalt is dat bij het uitkomen van het boek 'de Duivelszersen' van Rushdi (1988) hier in NL flinke optochten van boze moslims waren (bron). En als je kijkt de laatste reacties op 'beledigende' ( :') ) Mohammed cartoons, kon men alleen nog een boze menigtes vinden ergens in Tadzjikistan.
Er was een paar jaar terug een Deense cartoonist die wat cartoons van Mohammed had gepubliceerd. Bijna overal in de islamitische wereld ging men de straten op, verbrandde men vlaggen van Denemarken en vielen er zelfs doden. Er vielen doden bij protesten tegen een cartoon van Mohammed.

Deze Deense cartoonist is zijn vrijheid kwijt geraakt en leeft met permanente beveiliging. Een aantal jaar geleden is iemand met een bijl zijn huis in gekomen om het om te vermoorden (mislukt). Allemaal vanwege zijn vrijheid van meningsuiting.

quote:
Westerse moslims worden steeds gematigder, maar dat zijn wel erg trage processen die helaas decennia duren..
Dit is een mythe. De jonge generatie moslims in West-Europa heeft veel radicalere opvattingen dan de oudere generatie.

quote:
Ik zie nog vaak dat religie voordelen heeft/krijgt tegenover seculiere medemens. Maar om daar nu om te emigreren.
Oh, nee. Ik blijf wel hier. Vandaar dat ik het hier ook leuk wil houden en dus de islam afkeur.
pi_167468466
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En een 'waarom' heb je daar zeker niet bij hè?
Ik wil religieuze dierenmishandeling niet tolereren. Ik wil religieuze behandeling van homo's ook niet tolereren. Jij wil mijn houding niet tolereren.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:59:57 #200
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_167468471
quote:
Schoolreis Canisius Nijmegen afgelast door aanslag Berlijn
NIJMEGEN - Het Canisius College in Nijmegen heeft naar aanleiding van de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn schoolreizen naar het Duitse Essen afgelast.
'Uit veiligheidsoverwegingen gaan de reizen van deze dinsdag en donderdag niet door, meldt de school aan betrokken ouders. 'De aanslag overschaduwt naar onze mening te veel het ongedwongen plezier en zorgt mogelijk voor een grote druk op de leerlingen en begeleiders', schrijft de school in een brief aan de ouders.
http://www.gelderlander.n(...)ag-berlijn-1.6761699

:')
Wat een paniekreactie. Man man man, wat laat je je kennen dan...
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:00:17 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167468478
quote:

Het staat in de Koran dat je vrouwen die geen hoofddoek dragen mag uitschelden? Geldt dat ook voor die vele moslima's die hun geloof zonder hoofddoek belijden?
pi_167468501
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:55 schreef Pharmacist het volgende:
Wat je je ook moet realiseren is dat die moordenaars het topje van de ijsberg zijn. Voor elke dude die naar Syrie reist, zijn er een x sympathisanten die achter blijven en net niet genoeg committed zijn om hun complete leven hier achter te laten.
Dit is inderdaad een goed punt wat ik me ook pas sinds recent realiseer. Voor elke aanslag hier worden er zo'n 9 - 10 voorkomen, terwijl men ook weet dat alle ogen van de veiligheidsdiensten gericht zijn op islamitisch terrorisme. Kun je nagaan wat de toestand zou zijn zonder de helden bij deze diensten.
pi_167468516
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik wil religieuze dierenmishandeling niet tolereren. Ik wil religieuze behandeling van homo's ook niet tolereren. Jij wil mijn houding niet tolereren.
Dat zijn geen denkbeelden, maar handelingen en jouw houding tolereer ik gewoon hoor. Dat wil alleen niet zeggen dat ik er respect voor heb.
pi_167468545
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat ben ik ook niet.

Je spreekt over moslims. Ffs kap daar eens mee. Iraq bestaat uit meer dan alleen moslims. Het is geen homogene groep :')
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:04:18 #206
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167468547
quote:
Ben benieuwd of ze meer te zeggen heeft dan de verwachte gemeenplaatsen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_167468548
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:49 schreef Cruseder4 het volgende:
Mijn prognose voor de toekomst:

Politie gaat moslims vaker controleren. Moslims gaan huilie huilie doen want dat is niet eerlijk. Links Nederland gaat huile huilie doen want Moslims zijn goed. Politie stopt weer met moslims vaker te controleren.
Hoe herken je een moslim?
pi_167468561
quote:

[..]

Kom eens met die vers waarin duidelijk omschreven staat wat onzedig zou zijn en de daarop volgende straffen?
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:06:40 #209
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167468572
quote:

[..]

In ieder geval niet omdat de westerse cultuur samenvalt met de islamitische normen.

Misschien is het je ook nog opgevallen dat moslims over het algemeen eisen dat de westerse cultuur zich aan hen aanpast en dat zij nooit in beweging komen om dichter bij de westerse cultuur te komen.

Verder is "hier wonen" niet hetzelfde als "het eens zijn met de Westerse cultuur".Factoren als "gratis geld" spelen ook mee, net als "goede indruk maken op het thuisland".
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:06:47 #210
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167468575
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het staat in de Koran dat je vrouwen die geen hoofddoek dragen mag uitschelden? Geldt dat ook voor die vele moslima's die hun geloof zonder hoofddoek belijden?
Als dat als gevolg heeft dat ze zich zedig gaat kleden, dan is dat volgens de regels van de koran. Schelden is overigens nog lang zo erg, als je kijkt wat voor straffen ed in dat boek staan.

Volgens mij is een hoofddoek niet verplicht, maar zit dat wel heel sterk in de cultuur. Dus hetzelfde gedrag kun je ook naar haar toe verwachten.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:08:33 #211
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167468603
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:05 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kom eens met die vers waarin duidelijk omschreven staat wat onzedig zou zijn en de daarop volgende straffen?
*het vers
pi_167468605
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je spreekt over moslims. Ffs kap daar eens mee. Iraq bestaat uit meer dan alleen moslims. Het is geen homogene groep :')
Mag ik niet meer over moslims praten? Dat is weer een nieuwe, volgens mij heb ik het nergens over alle moslims, of dat moslims allemaal hetzelfde zijn. (let op het 'dat is niet mijn mening')
pi_167468606
Geloof = Vrede

:r

Nou er is 1 iemand die hier van gaat profiteren, iets met Wilders...
pi_167468623
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:06 schreef Lunatiek het volgende:
Misschien is het je ook nog opgevallen dat moslims over het algemeen eisen dat de westerse cultuur zich aan hen aanpast en dat zij nooit in beweging komen om dichter bij de westerse cultuur te komen.

Neuh. Niet echt. Ik werk samen met een grote groep moslims binnen mijn faculteit, en dat is mij nog nooit opgevallen. Stuk voor stuk vriendelijke mensen, de mannen geven me állemaal een hand, sommigen gewoon een begroetingsknuffel, wensen me een fijne kerst en wensen me eet smakelijk als ik iets eet wat zij zelf niet eten terwijl ik naast ze aan tafel zit. Bacon _O_
Ja doei.
pi_167468655
quote:
Ze zal het boetekleed wel niet aantrekken terwijl deze aanslag indirect haar schuld is. Kan ze lekker over enkele decennia 'wir haben es nicht gewusst' roepen.
pi_167468659
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:08 schreef 24Fan het volgende:

[..]

*het vers
Thats all? Geen inhoudelijke reactie?
pi_167468670
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In ieder geval niet omdat de westerse cultuur samenvalt met de islamitische normen.

Verder is "hier wonen" niet hetzelfde als "het eens zijn met de Westerse cultuur".Factoren als "gratis geld" spelen ook mee, net als "goede indruk maken op het thuisland".
Ken jij moslims eigenlijk?
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:12:31 #218
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167468687
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Neuh. Niet echt. Ik werk samen met een grote groep moslims binnen mijn faculteit, en dat is mij nog nooit opgevallen. Stuk voor stuk vriendelijke mensen, de mannen geven me állemaal een hand, sommigen gewoon een begroetingsknuffel, wensen me een fijne kerst en wensen me eet smakelijk als ik iets eet wat zij zelf niet eten terwijl ik naast ze aan tafel zit. Bacon _O_
Ah, kijk, de "ik ken mensen die..." -redenatie. Zo ken ik ook wel een grote groep mensen die aan mijn beredenatie voldoen. :+
pi_167468689
quote:

[..]

Jij zit in het hoogste opleidingssegment hè, de manier om je daarin te handhaven is... aanpassing.
I´m back.
pi_167468709
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:12 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Ah, kijk, de "ik ken mensen die..." -redenatie. Zo ken ik ook wel een grote groep mensen die aan mijn beredenatie voldoen. :+
Ik ben moslima en organiseer morgen onze kerstlunch.

Wat is je punt?
pi_167468711
quote:

[..]

Dus je zou het leuk vinden als Nederland een islamitisch land wordt? Je kent immers een aardige moslim.
pi_167468717
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:13 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dus je zou het leuk vinden als Nederland een islamitisch land wordt? Je kent immers een aardige moslim.
Mooi beargumenteerd dit. Lol.
pi_167468721
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:13 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat mensen uit je eigen sociale kring geen goede representatie van alle moslims zijn.

pi_167468727
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:13 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Goeie non-sequitur wel.
Ja doei.
pi_167468731
quote:
Jij werkt met moslims op de faculteit en je neemt kennelijk aan dat die moslims representatief zijn voor moslims. De gemiddelde moslim werkt niet op een faculteit. Moslims die werken op de faculteit zeggen vrij weinig over "moslims over het algemeen" (de post waar je op reageerde).
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 december 2016 @ 11:14:34 #226
163650 Greys
pi_167468735
Arme bijrijder. Zo'n medelijden met zijn familie. Die had zich zijn ritje zo vlak voor Kerst heel anders voorgesteld.

En wij ons maar druk maken om kerstboodschappen en wat moeten we eten. Die families van slachtoffers en bijrijder moeten zich druk gaan maken om een uitvaart.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:14:45 #227
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167468740
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:11 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Thats all? Geen inhoudelijke reactie?
Helaas. Discussies over waar letterlijk een bepaalde stelregel in een oud boek staat, heb ik niet zoveel zin in, misschien kun je daar iemand anders voor vinden.
pi_167468771
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zijn geen denkbeelden, maar handelingen en jouw houding tolereer ik gewoon hoor. Dat wil alleen niet zeggen dat ik er respect voor heb.
Ahh dus je moet gewoon tolerant staan tegenover mensen die slechts willen mishandelen in plaats van het echt doen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:16:32 #229
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167468774
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:14 schreef Pharmacist het volgende:

Jij werkt met moslims op de faculteit en je neemt kennelijk aan dat die moslims representatief zijn voor moslims. De gemiddelde moslim werkt niet op een faculteit. Moslims die werken op de faculteit zeggen vrij weinig over "moslims over het algemeen" (de post waar je op reageerde).
Ik ken dan weer een taxirijdende moslim die elk jaar een kerstboom in huis heeft. En zijn vrouw en dochters dragen geen hoofddoekjes.
pi_167468783
Lekker weer dit he.
pi_167468794
quote:
11 uur zou dat zijn?
I´m back.
pi_167468798
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ahh dus je moet gewoon tolerant staan tegenover mensen die slechts willen mishandelen in plaats van het echt doen.
Het alternatief is gedachten verbieden.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:17:25 #233
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_167468804
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ken dan weer een taxirijdende moslim die elk jaar een kerstboom in huis heeft. En zijn vrouw en dochters dragen geen hoofddoekjes.
Incidentje, toch?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_167468806
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

11 uur zou dat zijn?
Is al voorbij. Niks bijzonders.
pi_167468812
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:14 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Helaas. Discussies over waar letterlijk een bepaalde stelregel in een oud boek staat, heb ik niet zoveel zin in, misschien kun je daar iemand anders voor vinden.
Dan moet je geen onzin verkondigen. Je liegt namelijk.
pi_167468813
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:14 schreef Greys het volgende:
Arme bijrijder. Zo'n medelijden met zijn familie. Die had zich zijn ritje zo vlak voor Kerst heel anders voorgesteld.

En wij ons maar druk maken om kerstboodschappen en wat moeten we eten. Die families van slachtoffers en bijrijder moeten zich druk gaan maken om een uitvaart.
Onvoorstelbaar idd.
I´m back.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:17:59 #237
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167468818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Worteltjestaart het volgende:

Incidentje, toch?
Het wachten is natuurlijk op het moment dat hij zijn taxi inzet als moordwapen.
pi_167468829
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Is al voorbij. Niks bijzonders.
Wel heel kort dan... de gebruikelijke nietszeggende holle fraseologie dus?
I´m back.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 december 2016 @ 11:18:29 #239
163650 Greys
pi_167468830
Oh het gaat hier al lang niet meer over de aanslag. Neem me niet kwalijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167468845
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel heel kort dan... de gebruikelijke nietszeggende holle fraseologie dus?
Jep, medelijden met nabestaanden, vertrouwen in autoriteiten en we laten ons niet bang maken.
pi_167468855
Wir schaffen das
pi_167468857
quote:

[..]

Daar ken ik er ook wel wat van. Heb jarenlang in de sociale woningbouw gewerkt hiervoor. Daar zat me een tuig bij.... van roomblank tot gitzwart, van 70 jaar in NL-wonend tot net een paar maanden hier. En dat zelfde geldt voor de verschrikkelijk lieve mensen. Maargoed, da's allemaal veel te policorgutmenschlinksenuance.... ;( het is niet genoeg om een actie te veroordelen, dat moet meteen over de hele lijn verspreid worden, dat weet je toch, Cc!
Ja doei.
pi_167468858
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:18 schreef Greys het volgende:
Nee, we zijn nu moslims aan het bashen.
pi_167468864
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:18 schreef Greys het volgende:
Ja, wat denk jij nou...
Ja doei.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:19:57 #245
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167468866
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Radicalisatie kan snel gaan. De haat naar het westen zit zeer diep in dat deel van de bevolking.
pi_167468875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Jep, medelijden met nabestaanden, vertrouwen in autoriteiten en we laten ons niet bang maken.
Ze hebben tegenwoordig één tekstje klaarliggen en daarin veranderen ze alleen wat specifieke zaken en dan gaan met de banaan.
I´m back.
pi_167468877
quote:
Misschien moet je gewoon toegeven dat bijv PEW surveys veel representatiever zijn dan de Moslims die jij toevallig spreekt. Dat is sowieso een biased sample. Het feit dat er interactie is met jou betekent bijvoorbeeld al dat jouw sample open staat voor contact met Westerse vrouwen.

En dat met die hoofddoekjes is inderdaad heel treffend! Ik heb namelijk ook op een faculteit gewerkt en alle Moslim meisjes die daar werkten droegen ook geen hoofddoek. Een zeer selectieve sample dus.
pi_167468880
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kom op, Stimorol-. Je ziet toch zelf ook wel dat als een derde van de moslims wereldwijd vindt dat je dood moet als je de islam verlaat er een probleem is binnen de islam.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:21:35 #250
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167468899
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daar ken ik er ook wel wat van. Heb jarenlang in de sociale woningbouw gewerkt hiervoor. Daar zat me een tuig bij.... van roomblank tot gitzwart, van 70 jaar in NL-wonend tot net een paar maanden hier. En dat zelfde geldt voor de verschrikkelijk lieve mensen. Maargoed, da's allemaal veel te policorgutmenschlinksenuance.... ;( het is niet genoeg om een actie te veroordelen, dat moet meteen over de hele lijn verspreid worden, dat weet je toch, Cc!
Niet iedereen deelt jouw mening, accepteer dat nou eens als linkschdenkend persoon. Gaat er vaak lastig in, zie maar naar dwdd en pauw en consorten.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:22:24 #251
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167468908
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef 24Fan het volgende:
Radicalisatie kan snel gaan. De haat naar het westen zit zeer diep in dat deel van de bevolking.
Ja, daarom. Als volgend jaar de kerstboom er niet meer staat, weet ik genoeg. Al die haat die hij al onderhuids naar me spuwt, joh!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 december 2016 @ 11:22:30 #252
163650 Greys
pi_167468912
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik zie het. Sorry dat ik dat verstoorde met mijn ontopic geneuzel. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:23:05 #253
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167468922
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:14 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat mensen uit je eigen sociale kring geen goede representatie van alle moslims zijn.

[ afbeelding ]
Post dit plaatje anders nog 12 keer. Lees dan ook even de conclusies in het artikel wara het uit komt. Dat veruit het grootste gedeelte van de onderzochte populatie geweld afkeurt.

Verder is er in het onderzoek geen rekening gehouden met het feit dat niet-moslims in de onderzochte landen er misschien wel hetzelfde over denken. Of denk je dat een vroom orthodox-christelijke Rus zijn vrouw de dienst laat uitmaken?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_167468923
quote:

[..]

With a constitutional principle of official secularism, the Turkish government has traditionally banned women who wear headscarves from working in the public sector.

The headscarf ban in public spaces, including schools and universities (public and private), courts of law, government offices and other official institutions, is only for students, workers and public servants.

https://en.wikipedia.org/wiki/Headscarf_controversy_in_Turkey
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:23:18 #255
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167468930
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:22 schreef Greys het volgende:

Ik zie het. Sorry dat ik dat verstoorde met mijn ontopic geneuzel. :@
:*
pi_167468946
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ben maar heel weinig "tuig" tegen gekomen kennelijk in mijn leven... Ik denk dat mensen basically redelijk en rationeel zijn....
I´m back.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:24:18 #257
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_167468949
haha
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:24:42 #258
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_167468960
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Copycat het volgende:
Een kerstboom op een voetganger gooien komt ook hard aan hoor.
Iets met hun eigen wapenen tegen ze gebruiken, FTW.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_167468977
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben maar heel weinig "tuig" tegen gekomen kennelijk in mijn leven... Ik denk dat mensen basically redelijk en rationeel zijn....
Helaas, dat zijn ze doorgaans beslist niet.
pi_167468983
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:23 schreef Bugno het volgende:

[..]

Post dit plaatje anders nog 12 keer.
Nog wel vaker. Dit plaatje laat op de duidelijkste manier zien dat er een probleem is met islam. Het wordt door dit plaatje onmogelijk de islam nog goed te praten. Je poging hier is dan ook niet zo sterk.

quote:
Lees dan ook even de conclusies in het artikel wara het uit komt. Dat veruit het grootste gedeelte van de onderzochte populatie geweld afkeurt.
Veruit het grootste gedeelte? Ongeveer de helft wil dat je dood gaat als je vreemd gaat en een derde wil dat je dood gaat als je de islam verlaat.

quote:
Verder is er in het onderzoek geen rekening gehouden met het feit dat niet-moslims in de onderzochte landen er misschien wel hetzelfde over denken. Of denk je dat een vroom orthodox-christelijke Rus zijn vrouw de dienst laat uitmaken?
Oh, ja? Laat eens zien dat een derde van de Christenen wereldwijd vindt dat je dood moet als je het Christendom verlaat.
pi_167468990
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:20 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kom op, Stimorol-. Je ziet toch zelf ook wel dat als een derde van de moslims wereldwijd vindt dat je dood moet als je de islam verlaat er een probleem is binnen de islam.
Het probleem ligt bij mensen die dat daadwerkelijk zullen doen. Je mag iets nog altijd vinden.
pi_167469007
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doen we toch al (minder minder minder meer meer meer)
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_167469024
Volgende stap

Kerst verbieden.
pi_167469039
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:27 schreef Stimorol- het volgende:
Volgende stap

Kerst verbieden.
Want het kwetst moslims :{
pi_167469041
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:26 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Doen we toch al (minder minder minder meer meer meer)
Da's geen gedachte, maar een uitspraak.
pi_167469043
quote:
Volgende stap

Kerst Moslims verbieden.
pi_167469047
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het probleem ligt bij mensen die dat daadwerkelijk zullen doen. Je mag iets nog altijd vinden.
We moeten slechte ideeën kunnen bekritiseren. De islam zit vol met slechte ideeën. Net zoals het Christendom en Jodendom. Maar op dit moment is de islam een groter probleem dan de rest.

Men mag iets vinden en ik mag vinden dat ik liever niet een land heb met veel mensen die vinden dat je dood moet als je de islam verlaat. Of dat homo's dood moeten. Of journalisten die cartoons van Mohammed maken. Of dat joden afgeslacht moeten worden.
pi_167469053
quote:

[..]

En dan het gek vinden dat mensen je een islamofacisme apologeet noemen.
pi_167469056
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:27 schreef JanCees het volgende:

[..]

Want het kwetst moslims :{
Ik kan al maanden niet slapen hierdoor.
pi_167469064
quote:
Volgende stap

Kerst verbieden.
Is al bezig
pi_167469066
quote:

[..]

"Die Gedanken sind frei" ja, maar dat wil niet zeggen dat je mensen niet op andere gedachten mag proberen te brengen, dat je het met die mensen eens moet zijn, dat je die mensen moet toestaan hun gedachtegoed verder te verspreiden, dat je meer mensen met zulke denkbeelden hierheen moet halen, etc.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:28:38 #272
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167469070
quote:

[..]

Zeer gevaarlijke uitspraak.

Dus je mag vinden dat homo's van een flatgebouw gegooid mogen worden, maar echt doen, neu, dat laat je aan anderen over. Zo kan het geïnterpreteerd worden, namelijk.
pi_167469077
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:28 schreef Igen het volgende:

[..]

"Die Gedanken sind frei" ja, maar dat wil niet zeggen dat je mensen niet op andere gedachten mag proberen te brengen, dat je het met die mensen eens moet zijn, dat je die mensen moet toestaan hun gedachtegoed verder te verspreiden, dat je meer mensen met zulke denkbeelden hierheen moet halen, etc.
Belangrijk verschil inderdaad.
pi_167469080
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:28 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

We moeten slechte ideeën kunnen bekritiseren. De islam zit vol met slechte ideeën. Net zoals het Christendom en Jodendom. Maar op dit moment is de islam een groter probleem dan de rest.

Men mag iets vinden en ik mag vinden dat ik liever niet een land heb met veel mensen die vinden dat je dood moet als je de islam verlaat. Of dat homo's dood moeten. Of journalisten die cartoons van Mohammed maken. Of dat joden afgeslacht moeten worden.
Dat mag jij toch ook vinden? Joden, homo's afslachten is trouwens geen norm onder moslims.
pi_167469089
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:28 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Is al bezig
Doen jullie echt lekker zelf pipo's
pi_167469091
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:28 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Dus je mag vinden dat homo's van een flatgebouw gegooid mogen worden, maar echt doen, neu, dat laat je aan anderen over. Zo kan het geïnterpreteerd worden, namelijk.
Je mag zelfs vinden dat het beter zou zijn als morgen de hele wereldbevolking uitsterft.
pi_167469097
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe tolerant sta jij tegenover: ik vind dat Jigzoz en zijn familie van de genenpoel gezuiverd moeten worden met kogels? Moet kunnen toch. Je wil tenslotte niet intolerant zijn tegen intolerantie.
pi_167469099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:23 schreef ITrade het volgende:

[..]

With a constitutional principle of official secularism, the Turkish government has traditionally banned women who wear headscarves from working in the public sector.

The headscarf ban in public spaces, including schools and universities (public and private), courts of law, government offices and other official institutions, is only for students, workers and public servants.

https://en.wikipedia.org/wiki/Headscarf_controversy_in_Turkey
Wet waar Erdogan hedendaags graag vanaf wil.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_167469106
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:28 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Je verzint er weer iets bij? Waar stel ik dit?
pi_167469109
quote:
Volgende stap

Kerst verbieden.
Iig net als in Israël voorlopig een soort perimeter opstellen langs alle publieke evenementen in de grote steden?
Plus betonblokken neerleggen bij toegangswegen.
En dan door de overheid betaald, van onze belastingcenten dus.
I´m back.
pi_167469113
Haal ze maar binnen hoor, kan geen kwaad, zulke lieve en begripvolle mensen allemaal
pi_167469120
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe tolerant sta jij tegenover: ik vind dat Jigzoz en zijn familie van de genenpoel gezuiverd moeten worden met kogels? Moet kunnen toch. Je wil tenslotte niet intolerant zijn tegen intolerantie.
Ja, ik ga je niet verbieden om die mening te hebben. Ga je 'm uitdragen, dan ga ik aangifte doen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:31:32 #283
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167469135
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's geen gedachte, maar een uitspraak.
De Nederlandse rechtspraak is rechts al aan het kapotmaken. De uitspraak tegen Wilders kan alleen maar leiden tot meer van dat soort uitspraken tegen mensen als hem. Het zal mij er in ieder geval niet van weerhouden om op hem te stemmen 15 maart.
pi_167469146
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iig net als in Israël voorlopig een soort perimeter opstellen langs alle publieke evenementen in de grote steden?
Plus betonblokken neerleggen bij toegangswegen.
En dan door de overheid betaald, van onze belastingcenten dus.
Oke. Doe wat je wil.
pi_167469152
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:29 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat mag jij toch ook vinden? Joden, homo's afslachten is trouwens geen norm onder moslims.
Joden vertrekken in recordcijfers uit Frankrijk vanwege de islamitische dreiging. Bij elke synagoog staan in Frankrijk zwaarbewapende mannen ter beveiliging. In Amsterdam heeft een Joodse school een ijzeren hek laten bouwen om haar gebouw ter beveiliging.

Dit doen ze niet voor de lol, dit doen ze omdat ze weten dat veel moslims vinden dat Joden afgeslacht moeten worden. Ga je echt ontkennen dat er een anti-Joods sentiment is binnen de islamitische gemeenschap?
pi_167469162
quote:

[..]

Dat mag jij toch ook vinden?
Vind jij dat niet dan? Waarom goedpraten?
pi_167469167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik ga je niet verbieden om die mening te hebben. Ga je 'm uitdragen, dan ga ik aangifte doen.
Dus al die mensen moslims die bij enquêtes aangeven dat ze afvalligen eigenlijk dood willen hebben en vrouwen als vee willen behandelen mogen wat jou betreft alsnog opgesloten worden? Wat is dan in vredesnaam je probleem.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:32:49 #288
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167469170
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je verzint er weer iets bij? Waar stel ik dit?
"Je" refereert hierin naar de moslim in zijn algemeenheid, hoort bij de beeldspraak in het Nederlands taalgebruik.
pi_167469189
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Oke. Doe wat je wil.
Ja, lijkt me niet meer dan redelijk dat de overheid veiligheidsmaatregelen treft.
Misschien moeten we dienstplicht ook weer instellen en mensen tot 45 jaar eens in de anderhalf jaar op herhaling sturen.
Beetje Israëliseren. Dus iig daar ook advies gaan vragen.
I´m back.
pi_167469208
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:31 schreef 24Fan het volgende:

[..]

De Nederlandse rechtspraak is rechts al aan het kapotmaken. De uitspraak tegen Wilders kan alleen maar leiden tot meer van dat soort uitspraken tegen mensen als hem. Het zal mij er in ieder geval niet van weerhouden om op hem te stemmen 15 maart.
Nee, de rechtspraak toetst zaken aan de wet. Ben je tegen de veroordeling van Wilders, dan moet je bij de wetgever zijn.
pi_167469236
Mutti Merkel heeft gesproken.

quote:
Merkel: weerzinwekkend als dader echt vluchteling is

Bondskanselier Merkel is ontzet, geschokt en verdrietig door de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn. Op een persconferentie zei ze dat het een moeilijke dag is.

Merkel benadrukte dat duidelijk moet worden wat er precies is gebeurd. De aanslag met de vrachtwagen is volgens haar een onbegrijpelijke daad, die zo hard mogelijk gestraft moet worden.

De bondskanselier noemt het weerzinwekkend als de dader inderdaad een vluchteling is. Duitse media zeggen dat de man een Pakistaanse asielzoeker is, maar dat is nog niet bevestigd door de autoriteiten.
Kabinetsoverleg

Merkel bezoekt de kerstmarkt vanmiddag om haar betrokkenheid te tonen. In haar toespraak bedankte ze de hulpverleners voor hun inzet.

Ook overlegt Merkel vanmiddag met leden van het kabinet over de aanslag en de gevolgen daarvan.
NOS
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_167469241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus al die mensen moslims die bij enquêtes aangeven dat ze afvalligen eigenlijk dood willen hebben en vrouwen als vee willen behandelen mogen wat jou betreft alsnog opgesloten worden? Wat is dan in vredesnaam je probleem.
Als iemand op papier aangeeft dat afvalligen dood moeten, dan lijkt me dat absoluut reden voor vervolging inderdaad.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:35:49 #293
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167469243
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, de rechtspraak toetst zaken aan de wet. Ben je tegen de veroordeling van Wilders, dan moet je bij de wetgever zijn.
Zal ik doen, op 15 maart. :)
pi_167469249
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:35 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

NOS
#ExitMerkel
pi_167469254
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:35 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Nou, mooi.
pi_167469269
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:35 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

NOS
Zou zo'n gebeurtenis de leider van een land nou juist meer of minder raken dan de gemiddelde burger?
pi_167469283
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:35 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Vooral doen.
Ik vond trouwens dat de rechters gelijk hadden.
Laten we gewoon eerlijk zijn: minder, minder, minder roepen over een bevolkingsgroep kun je echt niet maken. Er moet wel recht zijn, net zoals het probleem met ons allen opgelost moet worden.

Maar minder, minder, minder is een uitroep waarbij ik heel enge gevoelens krijg die me laten denken aan de nazi's (niet dat ik Wilders daar mee vergelijk).
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_167469322
Dus wederom een aanslag, islam gerelateerd. Ik kijk er bijna niet meer van op, hoe verschrikkelijk ook. Alsof het ook echt het nieuwe normaal is, want dat is het eigenlijk ook. Vrij deprimerend.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:13 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Jij bent echt moslima?

quote:

[..]

Is openlijk homo zijn verboden in islamitische landen?
Worden homo's bestraft in islamitische landen?
Als Nederland grotendeels islamitisch word, word dat dan ook strafbaar hier?
pi_167469407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:36 schreef JanCees het volgende:

[..]

#ExitMerkel
Ja dit gaat haar zetels kosten. Je ziet ook aan haar gezicht dat ze steeds onzekerder wordt. Ik denk dat het langzaam bij haar aan het doordringen is wat ze allemaal heeft aangericht.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_167469422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:44 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Ja dit gaat haar zetels kosten. Je ziet ook aan haar gezicht dat ze steeds onzekerder wordt. Ik denk dat het langzaam bij haar aan het doordringen is wat ze allemaal heeft aangericht.
Te laat natuurlijk, maargoed, ze komt tot inkeer. Daar hebben de nabestaanden wat aan.

Merkel is hier verantwoordelijk voor. :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')