Probleem is dat wanneer een moslim het over "jullie" heeft, dat "het westen" is, en als ze "wij" zeggen, gaat dat om een niet nader gespecificeerde groep moslims. Het is nooit zo dat met wij " wij redelijk denkende mensen" wordt bedoeld en met "zij" de terroristen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik zeg juist dat het veel te simplistisch is om het af te schuiven op de islam en dat de islam veel te divers is om te doen alsof de islam terrorisme propageert of in de hand werkt. En dat het niet zo is dat moslims dit allemaal steunen. Integendeel.
Dan moeten we alle religieuzen gaan behandelen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:13 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het zijn dan dus geen lone-wolfs, maar mensen die gewoon meedraaien in een systeem waar ze niet mee om kunnen gaan. Het zijn patiënten die behandeld zouden moeten worden, omdat ze feit en fictie niet kunnen scheiden.
Hmja, da's wel een lastige, want dat laatste geldt eigenlijk voor iedere gelovige.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:13 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het zijn dan dus geen lone-wolfs, maar mensen die gewoon meedraaien in een systeem waar ze niet mee om kunnen gaan. Het zijn patiënten die behandeld zouden moeten worden, omdat ze feit en fictie niet kunnen scheiden.
Het kan ook voortkomen uit een meer algemene onvrede en zelfs zelfhaat. Misschien hadden ze hem al eerder gerekruteerd en 'gehersenspoeld', je weet het niet. Het uit zich als haat tegen het westen, maar per individu kan er van binnen een heel andere strijd bezig zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik me afvraag is wat een afgaan of pakistaan tegen Duitsland heeft?
Ik weet niet welke invloed duitsland heeft gehad in de oorlogen in afganistan of pakistan?
Daarom vraag ik juist hoe ze in dat geloof t.o. behandeling staan? Als het geloof verhinderd dat mensen met psychische nood hulp zoeken, dan zit daar toch een opening?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:14 schreef truthortruth het volgende:
Dan moeten we alle religieuzen gaan behandelen.
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Probleem is dat wanneer een moslim het over "jullie" heeft, dat "het westen" is, en als ze "wij" zeggen, gaat dat om een niet nader gespecificeerde groep moslims. Het is nooit zo dat met wij " wij redelijk denkende mensen" wordt bedoeld en met "zij" de terroristen.
Nederlanders zien het verschil in moslimgroepen niet, maar wel de overeenkomsten. Afkeer van de Westerse cultuur is een van die overeenkomsten.
Wij ongelovigen zijn een minderheid op deze aardbol, pas op.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan moeten we alle religieuzen gaan behandelen.
Alleen zijn "onze gelovigen" verwesterd en accepteren de meeste onze gezondheidszorg.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:14 schreef Jigzoz het volgende:
Hmja, da's wel een lastige, want dat laatste geldt eigenlijk voor iedere gelovige.
Veel moslims geloven in djinns, boze geesten. Zijn die dan allemaal schizofreen? Of pas als ze er last van krijgen?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:15 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik juist hoe ze in dat geloof t.o. behandeling staan? Als het geloof verhinderd dat mensen met psychische nood hulp zoeken, dan zit daar toch een opening?
Mwah, dat durf ik nog wel te betwijfelen. Hoe denkt de gemiddelde moslim over homo's?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Anders zouden ze hier niet wonen hè?
Nee, niet allemaal. Maar diegene die schizofreen zijn, of aanleg hiervoor hebben, of een andere vorm van manische fase bereiken, worden dus ook niet geholpen, maar daar wordt dan " de duivel uitgedreven". Lijkt mij niet de beste methode..quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Jigzoz het volgende:
Veel moslims geloven in djinns, boze geesten. Zijn die dan allemaal schizofreen? Of pas als ze er last van krijgen?
Dat is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Beetje naïve redenering.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan nog kunnen zij hun poppetjes wel selecteren op beïnvloedbaarheid, zoals al Qaida dat bijvoorbeeld ook doet door jongens wiens ouders zijn overleden te rekruteren en een nieuw doel te geven. Van die kwetsbare groepen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het punt is dat het geen individuen zijn. Er zitten vaak allerlei figuren omheen die het faciliteren, motiveren (imams) etc etc tot aan de moslims die het niet afkeuren. Dat hele lone-wolf verhaal is al lang weerlegd.
Dat dus. Volgens mij zag ik laatst in een programma van ajouad dat het niet normaal is voor de moslimgemeenschap om bij problemen aan te kloppen bij een psychiater/psycholoog. Waar gaan de mensen dan heen die in nood zitten? De imam?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog kunnen zij hun poppetjes wel selecteren op beïnvloedbaarheid, zoals al Qaida dat bijvoorbeeld ook doet door jongens wiens ouders zijn overleden te rekruteren en een nieuw doel te geven. Van die kwetsbare groepen.
Dat kunnen ze ook, maar er zijn genoeg beïnvloedbare mensen. Dus moet je wat met datgene en diegene die ze beïnvloeden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog kunnen zij hun poppetjes wel selecteren op beïnvloedbaarheid, zoals al Qaida dat bijvoorbeeld ook doet door jongens wiens ouders zijn overleden te rekruteren en een nieuw doel te geven. Van die kwetsbare groepen.
Sterk staaltje projectie. De enige die uit is op geweld ben jij als de PVV beleid gaat maken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dit, de extremisten aan beide kanten streven hetzelfde doel na.
Wilders zit alweer uit te kjken naar de volgende aanslag.
Religieuze regels belangerijker vinden betekend nog niet dat je een afkeer hebt tegen de andere regels. Het ene sluit het andere niet uit.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:17 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je het bekijkt.
70% van Nederlandse moslims vindt bijvoorbeeld dat religieuze regels belangrijker zijn dan de seculiere regels. Vergelijkbare cijfers in Frankrijk, Duitsland, België, Oostenrijk en Zweden. Dus, inderdaad, waarom woon je hier als de regels je niet bevallen?
Ja, het feit dat het een redelijk onuitputbare bron is maakt het ook zo eng en mogelijk onoplosbaar. Zo lang er haat tegen het westen is zal er het risico blijven van aanslagen. De grenzen potdicht gooien maakt het ze moeilijker, maar niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook, maar er zijn genoeg beïnvloedbare mensen. Dus moet je wat met datgene en diegene die ze beïnvloeden.
Nee, Wilders is juist gebaat bij onrust en polarisatie in de samenleving en zal dus niets doen om dat op te lossen, integendeel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:22 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Sterk staaltje projectie. De enige die uit is op geweld ben jij als de PVV beleid gaat maken.
Of ben je inmiddels tot inkeer gekomen?
Is inderdaad een groot taboe.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat dus. Volgens mij zag ik laatst in een programma van ajouad dat het niet normaal is voor de moslimgemeenschap om bij problemen aan te kloppen bij een psychiater/psycholoog. Waar gaan de mensen dan heen die in nood zitten? De imam?
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze bij de imam aankloppen als er zo'n taboe op rust, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Wel een relevante vraag.quote:Geen idee of jij het weet, misschien dat een ander het weet!?
Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Religieuze regels belangerijker vinden betekend nog niet dat je een afkeer hebt tegen de andere regels. Het ene sluit het andere niet uit.
En bevallen jou alle regels in Nederland wel dan? Daar geloof ik namelijk niets van.
Nee, de oplossing is te stoppen met de islam zo serieus te nemen. Zowel de moslims als de moslim knuffelaars. Niet zeuren om weer een nieuwe moskee, ga thuis bidden. Geen moskee geschal, dat doe je maar lekker met een koptelefoon op. Stop met die religie zo serieus te nemen. Dat is de structurele lange termijn oplossing.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, het feit dat het een redelijk onuitputbare bron is maakt het ook zo eng en mogelijk onoplosbaar. Zo lang er haat tegen het westen is zal er het risico blijven van aanslagen. De grenzen potdicht gooien maakt het ze moeilijker, maar niet onmogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |