Probleem is dat wanneer een moslim het over "jullie" heeft, dat "het westen" is, en als ze "wij" zeggen, gaat dat om een niet nader gespecificeerde groep moslims. Het is nooit zo dat met wij " wij redelijk denkende mensen" wordt bedoeld en met "zij" de terroristen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik zeg juist dat het veel te simplistisch is om het af te schuiven op de islam en dat de islam veel te divers is om te doen alsof de islam terrorisme propageert of in de hand werkt. En dat het niet zo is dat moslims dit allemaal steunen. Integendeel.
Dan moeten we alle religieuzen gaan behandelen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:13 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het zijn dan dus geen lone-wolfs, maar mensen die gewoon meedraaien in een systeem waar ze niet mee om kunnen gaan. Het zijn patiënten die behandeld zouden moeten worden, omdat ze feit en fictie niet kunnen scheiden.
Hmja, da's wel een lastige, want dat laatste geldt eigenlijk voor iedere gelovige.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:13 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het zijn dan dus geen lone-wolfs, maar mensen die gewoon meedraaien in een systeem waar ze niet mee om kunnen gaan. Het zijn patiënten die behandeld zouden moeten worden, omdat ze feit en fictie niet kunnen scheiden.
Het kan ook voortkomen uit een meer algemene onvrede en zelfs zelfhaat. Misschien hadden ze hem al eerder gerekruteerd en 'gehersenspoeld', je weet het niet. Het uit zich als haat tegen het westen, maar per individu kan er van binnen een heel andere strijd bezig zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik me afvraag is wat een afgaan of pakistaan tegen Duitsland heeft?
Ik weet niet welke invloed duitsland heeft gehad in de oorlogen in afganistan of pakistan?
Daarom vraag ik juist hoe ze in dat geloof t.o. behandeling staan? Als het geloof verhinderd dat mensen met psychische nood hulp zoeken, dan zit daar toch een opening?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:14 schreef truthortruth het volgende:
Dan moeten we alle religieuzen gaan behandelen.
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Probleem is dat wanneer een moslim het over "jullie" heeft, dat "het westen" is, en als ze "wij" zeggen, gaat dat om een niet nader gespecificeerde groep moslims. Het is nooit zo dat met wij " wij redelijk denkende mensen" wordt bedoeld en met "zij" de terroristen.
Nederlanders zien het verschil in moslimgroepen niet, maar wel de overeenkomsten. Afkeer van de Westerse cultuur is een van die overeenkomsten.
Wij ongelovigen zijn een minderheid op deze aardbol, pas op.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan moeten we alle religieuzen gaan behandelen.
Alleen zijn "onze gelovigen" verwesterd en accepteren de meeste onze gezondheidszorg.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:14 schreef Jigzoz het volgende:
Hmja, da's wel een lastige, want dat laatste geldt eigenlijk voor iedere gelovige.
Veel moslims geloven in djinns, boze geesten. Zijn die dan allemaal schizofreen? Of pas als ze er last van krijgen?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:15 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik juist hoe ze in dat geloof t.o. behandeling staan? Als het geloof verhinderd dat mensen met psychische nood hulp zoeken, dan zit daar toch een opening?
Mwah, dat durf ik nog wel te betwijfelen. Hoe denkt de gemiddelde moslim over homo's?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Anders zouden ze hier niet wonen hè?
Nee, niet allemaal. Maar diegene die schizofreen zijn, of aanleg hiervoor hebben, of een andere vorm van manische fase bereiken, worden dus ook niet geholpen, maar daar wordt dan " de duivel uitgedreven". Lijkt mij niet de beste methode..quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Jigzoz het volgende:
Veel moslims geloven in djinns, boze geesten. Zijn die dan allemaal schizofreen? Of pas als ze er last van krijgen?
Dat is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Beetje naïve redenering.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan nog kunnen zij hun poppetjes wel selecteren op beïnvloedbaarheid, zoals al Qaida dat bijvoorbeeld ook doet door jongens wiens ouders zijn overleden te rekruteren en een nieuw doel te geven. Van die kwetsbare groepen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het punt is dat het geen individuen zijn. Er zitten vaak allerlei figuren omheen die het faciliteren, motiveren (imams) etc etc tot aan de moslims die het niet afkeuren. Dat hele lone-wolf verhaal is al lang weerlegd.
Dat dus. Volgens mij zag ik laatst in een programma van ajouad dat het niet normaal is voor de moslimgemeenschap om bij problemen aan te kloppen bij een psychiater/psycholoog. Waar gaan de mensen dan heen die in nood zitten? De imam?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog kunnen zij hun poppetjes wel selecteren op beïnvloedbaarheid, zoals al Qaida dat bijvoorbeeld ook doet door jongens wiens ouders zijn overleden te rekruteren en een nieuw doel te geven. Van die kwetsbare groepen.
Dat kunnen ze ook, maar er zijn genoeg beïnvloedbare mensen. Dus moet je wat met datgene en diegene die ze beïnvloeden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog kunnen zij hun poppetjes wel selecteren op beïnvloedbaarheid, zoals al Qaida dat bijvoorbeeld ook doet door jongens wiens ouders zijn overleden te rekruteren en een nieuw doel te geven. Van die kwetsbare groepen.
Sterk staaltje projectie. De enige die uit is op geweld ben jij als de PVV beleid gaat maken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dit, de extremisten aan beide kanten streven hetzelfde doel na.
Wilders zit alweer uit te kjken naar de volgende aanslag.
Religieuze regels belangerijker vinden betekend nog niet dat je een afkeer hebt tegen de andere regels. Het ene sluit het andere niet uit.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:17 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je het bekijkt.
70% van Nederlandse moslims vindt bijvoorbeeld dat religieuze regels belangrijker zijn dan de seculiere regels. Vergelijkbare cijfers in Frankrijk, Duitsland, België, Oostenrijk en Zweden. Dus, inderdaad, waarom woon je hier als de regels je niet bevallen?
Ja, het feit dat het een redelijk onuitputbare bron is maakt het ook zo eng en mogelijk onoplosbaar. Zo lang er haat tegen het westen is zal er het risico blijven van aanslagen. De grenzen potdicht gooien maakt het ze moeilijker, maar niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook, maar er zijn genoeg beïnvloedbare mensen. Dus moet je wat met datgene en diegene die ze beïnvloeden.
Nee, Wilders is juist gebaat bij onrust en polarisatie in de samenleving en zal dus niets doen om dat op te lossen, integendeel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:22 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Sterk staaltje projectie. De enige die uit is op geweld ben jij als de PVV beleid gaat maken.
Of ben je inmiddels tot inkeer gekomen?
Is inderdaad een groot taboe.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat dus. Volgens mij zag ik laatst in een programma van ajouad dat het niet normaal is voor de moslimgemeenschap om bij problemen aan te kloppen bij een psychiater/psycholoog. Waar gaan de mensen dan heen die in nood zitten? De imam?
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze bij de imam aankloppen als er zo'n taboe op rust, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Wel een relevante vraag.quote:Geen idee of jij het weet, misschien dat een ander het weet!?
Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Religieuze regels belangerijker vinden betekend nog niet dat je een afkeer hebt tegen de andere regels. Het ene sluit het andere niet uit.
En bevallen jou alle regels in Nederland wel dan? Daar geloof ik namelijk niets van.
Nee, de oplossing is te stoppen met de islam zo serieus te nemen. Zowel de moslims als de moslim knuffelaars. Niet zeuren om weer een nieuwe moskee, ga thuis bidden. Geen moskee geschal, dat doe je maar lekker met een koptelefoon op. Stop met die religie zo serieus te nemen. Dat is de structurele lange termijn oplossing.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, het feit dat het een redelijk onuitputbare bron is maakt het ook zo eng en mogelijk onoplosbaar. Zo lang er haat tegen het westen is zal er het risico blijven van aanslagen. De grenzen potdicht gooien maakt het ze moeilijker, maar niet onmogelijk.
Doe ik btw mijn best om inhoudelijk te reageren, negeer je het gewoon.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wij ongelovigen zijn een minderheid op deze aardbol, pas op.
Dat is dan democratie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:27 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.
Ze wonen hier omdat dat economisch voordeliger is.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
In veel gevallen wel. Het is bijvoorbeeld momenteel toegestaan dat mensen Mohammed beledigen. Als we dan naar Britse moslims kijken: 32% vindt dat gewelddadige acties tegen mensen die plaatjes publiceren van Mohammed in ieder geval soms gerechtvaardigd zijn. Dit sluit dus voor veel moslims al uit dat ze blij zijn met de huidige wetgeving omtrent belediging van de profeet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Religieuze regels belangerijker vinden betekend nog niet dat je een afkeer hebt tegen de andere regels. Het ene sluit het andere niet uit.
Religie krijgt te veel ruimte wat mij betreft, maar ik heb verder totaal geen afkeer van dit land.quote:En bevallen jou alle regels in Nederland wel dan? Daar geloof ik namelijk niets van.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:27 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.
Dat denk jij!! Heel veel komen hier wonen om van onze welstand te genieten. Probeer dit nu maar eens te weerleggen met harde bewijzen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb het denk ik niet gezien?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Doe ik btw mijn best om inhoudelijk te reageren, negeer je het gewoon.
Als wij geen GGZ zouden hebben.. En wel internet. Brrr!quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is inderdaad een groot taboe.
[..]
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze bij de imam aankloppen als er zo'n taboe op rust, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Wel een relevante vraag.
Reactie #8quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb het denk ik niet gezien?
Oh dat gebeurt niet?quote:
Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, de oplossing is te stoppen met de islam zo serieus te nemen. Zowel de moslims als de moslim knuffelaars. Niet zeuren om weer een nieuwe moskee, ga thuis bidden. Geen moskee geschal, dat doe je maar lekker met een koptelefoon op. Stop met die religie zo serieus te nemen. Dat is de structurele lange termijn oplossing.
Nee, het gaat voor veel ellende en botsingen zorgen, maar het zal niet winnen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh dat gebeurt niet?
Het gebeurt langzaam, maar het kan zeker gebeuren.
Hoeven we alleen maar even een paar Grondwetsartikelen aan te passen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Kurovski het volgende:
Men zou kunnen stellen dat bepaalde teksten in de koran de islam een gevaar voor oa Europa maakt. Met een dergelijke redenering lijkt het mij best mogelijk een mandaat te fabriceren om moskeeën te gaan sluiten.
Het moge duidelijk zijn dat de islam botst met Europese kernwaarden. Beiden gaan proberen met elkaar te integreren lijkt me een kansloze zaak. Laten we dus gaan kijken om één en ander te gaan ontmoedigen. Gaat men niet uit zichzelf weg kunnen we altijd nog de dubbele nationaliteit gaan afschaffen. Mag men hier blijven met een verblijfsvergunning zolang men economisch aktief is. Houdt dat op, wegwezen.
Het werkt net zo als ik als Nederlander in een ander land ga wonen.
Hoe lang hebben vrouwen al stemrecht?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Islam en democratie gaan niet samen.
Dat hoeft helemaal niet zo radicaal. Verbieden en actief bestrijden is zinloos in zulke gevallen. Wat wél kan is een actief atheïseringsbeleid voeren. Geen bijzonder onderwijs meer, kritisch denken als verplicht examenvak, etc.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
Maar Wilders is een reactie, niet de oorzaak.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:25 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, Wilders is juist gebaat bij onrust en polarisatie in de samenleving en zal dus niets doen om dat op te lossen, integendeel.
Het gaat niet om te verbieden, maar om het ongebreideld toe te staan. In de jaren '60 hebben we in Nederland het proces gevolgd van religie minder belangrijk te maken en dat is prima bevallen. Die paar conservatieve kleine gemeenschappen in de bijbelbelt daargelaten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
Onze kernwaarden en vrijheid van religie staan beiden in de grondwet voor zover ik weet. Indien deze twee dingen niet samengaan prevaleren onze kernwaarden naar mijn mening.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoeven we alleen maar even een paar Grondwetsartikelen aan te passen.
Kortom: gaat niet gebeuren.
Maar aanslagen door christenen zijn al een tijdje over toch?!quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe lang hebben vrouwen al stemrecht?
Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
2 jaar minder dan de meeste mannen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
Nou ja, moet je twee achtereenvolgende kabinetsperiodes in zowel de Eerste als de Tweede Kamer een twee derde meerderheid ervoor vinden. De kans dat dat lukt lijkt me vrijwel nul.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Onze kernwaarden en vrijheid van religie staan beiden in de grondwet voor zover ik weet. Indien deze twee dingen niet samengaan prevaleren onze kernwaarden naar mijn mening.
Wishful thinking is a strong mindset!quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, het gaat voor veel ellende en botsingen zorgen, maar het zal niet winnen.
Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kijk in het hier en nu.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
nou precies, ga een SGP'er maar eens overtuigen religie wat minder belangrijk te maken. Ik zou het graag willen hoor, ook wat moslims betreft, maar dat is een langzaam proces.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het gaat niet om te verbieden, maar om het ongebreideld toe te staan. In de jaren '60 hebben we in Nederland het proces gevolgd van religie minder belangrijk te maken en dat is prima bevallen. Die paar conservatieve kleine gemeenschappen in de bijbelbelt daargelaten.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:37 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?
Omdat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:37 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?
Klopt. Dus laten we vooral ook niet weer een aantal stappen terug gaan doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
Gelukkig wel. En de treinkapingen ook.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Maar aanslagen door christenen zijn al een tijdje over toch?!
Dat zou je denken, toch is het in Nederland ook snel gegaan. Ik denk namelijk dat er binnen de moslim gemeenschappen ook heel veel moslims zijn die willen ontsnappen maar nu de mogelijkheden daar niet voor zien/krijgen. Die moet je het makkelijker maken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
nou precies, ga een SGP'er maar eens overtuigen religie wat minder belangrijk te maken. Ik zou het graag willen hoor, ook wat moslims betreft, maar dat is een langzaam proces.
Dus vooral hoofddoekjes niet verbieden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Klopt. Dus laten we vooral ook niet weer een aantal stappen terug gaan doen.
Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Hoofddoeken verbieden. Ja, dat zal die radicale klootzakken leren....
Naar ik begrijp is dat ook al onderdeel van het gevoerde beleid. Er zijn echter procedures die doorlopen moeten worden voordat je mensen terug kunt sturen. En helaas kun je een Pakistaan niet verbieden om een reis te ondernemen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt weinig doen aan mensen die hier al wonen (dus Wilders met zijn deporteren is een kansloze missie) maar je kunt wel actief een veel strenger immigratiebeleid gaan voeren. Wie economisch / maatschappelijk kansloos is, moet er gewoon weer uit als de verblijfsvergunning afloopt en ze in hun eigen regio weer ergens terecht kunnen.
Stoppen met al die ridicule 'gezinsherenigingen', uitkeringen en huurhuizen uitdelen. Keihard terugsturen van fop-asielzoekers uit Marokko, Algerije, Egypte, Pakistan, Gambia, Mali etc.
En op welke grond zou je dat willen doen? Hoe luidt zo'n wetstekst ongeveer?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.
En we moeten het behandelen als wat het is: een kledingstuk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen.
Segregatie vormt daarin ook een groot probleem.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat zou je denken, toch is het in Nederland ook snel gegaan. Ik denk namelijk dat er binnen de moslim gemeenschappen ook heel veel moslims zijn die willen ontsnappen maar nu de mogelijkheden daar niet voor zien/krijgen. Die moet je het makkelijker maken.
Nee. Ik ben niet zo van het verbieden. Bovendien kan het gemiddelde hoofddoekje er ook niets aan doen dat radicale klootzakken aanslagen plegen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.
Dan gaan ze maar naar hun eigen land, daar mag ik ook niet dragen wat ik wil, dus dat begrijpen ze heel goed.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen.
Je moet ergens een beginnetje maken, grenzen dicht willen jullie ook niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Hoofddoeken verbieden. Ja, dat zal die radicale klootzakken leren....
Nee, dat is het probleem natuurlijk. Ik zou in principe ook helemaal niet willen dat er vanuit de staat zulke kledingregels komen. Ik ben wel nieuwsgierig of het zou helpen, zomaar zeggen dat het niet helpt om de islam kleiner/minder belangrijk te maken vind ik ook te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En op welke grond zou je dat willen doen? Hoe luidt zo'n wetstekst ongeveer?
Ik kan ook wel zeggen dat godverdomme slechts een woord is, maar dat zullen ze me in veel christelijke kringen ook niet in dank afnemen. Ik vind het niet erg om een beetje respect op te brengen voor andermans denkbeelden, zelfs als je dat respect niet altijd terug krijgt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef marsan het volgende:
[..]
En we moeten het behandelen als wat het is: een kledingstuk.
Dat mensen er zelf allemaal een groter belang aan hechten is hun zaak.
Jawel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:44 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Je moet ergens een beginnetje maken, grenzen dicht willen jullie ook niet.
'Maar hunnie doen het ook!'quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:43 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar naar hun eigen land, daar mag ik ook niet dragen wat ik wil, dus dat begrijpen ze heel goed.
Je wil gewoon een beetje pesten dus.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:43 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar naar hun eigen land, daar mag ik ook niet dragen wat ik wil, dus dat begrijpen ze heel goed.
Ik weerleg je feministische bullshit statement en jij toont niet het respect om even op je knietjes sorry te zeggen voor je ongeïnformeerde mening. En nou een beetje respect advies gaan geven. wat een grap ben jij.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan ook wel zeggen dat godverdomme slechts een woord is, maar dat zullen ze me in veel christelijke kringen ook niet in dank afnemen. Ik vind het niet erg om een beetje respect op te brengen voor andermans denkbeelden, zelfs als je dat respect niet altijd terug krijgt.
Oh ja hoor. Maar het is toch gewoon een kledingstuk?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan ook wel zeggen dat godverdomme slechts een woord is, maar dat zullen ze me in veel christelijke kringen ook niet in dank afnemen. Ik vind het niet erg om een beetje respect op te brengen voor andermans denkbeelden, zelfs als je dat respect niet altijd terug krijgt.
Nee maar het wordt tijd dat die gasten die hier illegaal binnenkomen aan de poort al geweerd worden. Hoe kan iemand zonder paspoort helemaal van Pakistan in Duitsland komen? Andersom: hoe kan iemand die met paspoort legaal in Duitsland komt (vliegtuig bv) überhaupt niet teruggestuurd worden naar zijn thuisland terwijl hij daar bewezen staatsburger is? Hele AZC's zitten tegenwoordig vol met volstrekt kanslozen die hier intussen wel fijn een hapje uit de ruif mee eten. Die moeten veel sneller weer de EU uitgezet kunnen worden. Dit kost allemaal zoveel tijd, geld en negatieve energie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar ik begrijp is dat ook al onderdeel van het gevoerde beleid. Er zijn echter procedures die doorlopen moeten worden voordat je mensen terug kunt sturen. En helaas kun je een Pakistaan niet verbieden om een reis te ondernemen.
Toch zal je dan op moeten passen dat jij je niet steeds aan aan het passen bent, er daar niets voor terug krijgt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg om een beetje respect op te brengen voor andermans denkbeelden, zelfs als je dat respect niet altijd terug krijgt.
Dat ben ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee. Ik ben niet zo van het verbieden. Bovendien kan het gemiddelde hoofddoekje er ook niets aan doen dat radicale klootzakken aanslagen plegen.
Klopt, maar dat is slechts één voorbeeld. En geeft niet aan dat ze daarmee afkeer hebben op de rest van de regels.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
In veel gevallen wel. Het is bijvoorbeeld momenteel toegestaan dat mensen Mohammed beledigen. Als we dan naar Britse moslims kijken: 32% vindt dat gewelddadige acties tegen mensen die plaatjes publiceren van Mohammed in ieder geval soms gerechtvaardigd zijn. Dit sluit dus voor veel moslims al uit dat ze blij zijn met de huidige wetgeving omtrent belediging van de profeet.
Ik zie nog vaak dat religie voordelen heeft/krijgt tegenover seculiere medemens. Maar om daar nu om te emigreren.quote:Religie krijgt te veel ruimte wat mij betreft, maar ik heb verder totaal geen afkeer van dit land.
Je hoeft andere denkbeelden helemaal niet te respecteren. Als je ze maar accepteert, of tolereert als ze je echt te ver gaan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus jij wilt moslims 'in de hand houden' met allerhande verboden?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat ben ik ook niet.
Nu vind ik het wel altijd bijzonder dat er mensen zijn (vaak moslims zelf en/of islam verdedigers) die zeggen dat we nooit die dictators hadden moeten verwijderen want die hielden de boel in de hand. Oftewel die ontnamen die vrijheid wel en daarom was er vrede. Als dat de manier is om moslims in de hand te houden dan hebben we nog een zware dobber met dat verbieden. Dat is dus niet mijn mening.
Volgens links zijn alle volkeren en culturen toch gelijk? Dus niet zo vreemd wat hij zegt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
'Maar hunnie doen het ook!'
Ik dacht dat wij het ontwikkelde land waren?
Wat zeg ik nou, dat is niet mijn mening. Maar op de een of andere manier schijnt dat wel de mening te zijn van moslims en diegene die de islam verdedigen. Die geven namelijk aan dat de onrust wordt veroorzaakt door het ontbreken van de dictators. Dat vind ik een vreemde constatering en zou dus wel in lijn liggen met 'in de hand houden' met allerhande verboden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij wilt moslims 'in de hand houden' met allerhande verboden?
Nee, bedankt.
Wat een bullshit.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je hoeft andere denkbeelden helemaal niet te respecteren. Als je ze maar accepteert, of tolereert als ze je echt te ver gaan.
Dus omdat jij na Duivelsverzen geen optochten boze moslims meer hebt gezien, denk je dat Westerse moslims steeds gematigder worden? Los van het feit dat je niet goed gekeken hebt mbt optochten boze moslims in het Westen, ben je kennelijk al die recente aanslagen (inclusief deze) alweer vergeten, of die groepen Westerse moslims die naar Syrie / Irak reizen voor een moord en rape-fest op lokale niet-Moslims en lokale Shia Moslims.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:48 schreef Gehenna het volgende:
Wat mij opvalt is dat bij het uitkomen van het boek 'de Duivelszersen' van Rushdi (1988) hier in NL flinke optochten van boze moslims waren (bron). En als je kijkt de laatste reacties op 'beledigende' () Mohammed cartoons, kon men alleen nog een boze menigtes vinden ergens in Tadzjikistan. Westerse moslims worden steeds gematigder, maar dat zijn wel erg trage processen die helaas decennia duren..
Dus als een moslim mijn vriendin nafluit en zegt dat ze een westerse hoer is, moet ik dat maar tolereren?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je hoeft andere denkbeelden helemaal niet te respecteren. Als je ze maar accepteert, of tolereert als ze je echt te ver gaan.
Oké, er zijn dus mensen die dat vinden. En nu?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat zeg ik nou, dat is niet mijn mening. Maar op de een of andere manier schijnt dat wel de mening te zijn van diegene moslims en diegene die de islam verdedigen. Die geven namelijk aan dat de onrust wordt veroorzaakt door het ontbreken van de dictators. Dat vind ik een vreemde constatering en zou dus wel in lijn liggen met 'in de hand houden' met allerhande verboden.
Dat is geen denkbeeld, maar intimidatie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:55 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dus als een moslim mijn vriendin nafluit en zegt dat ze een westerse hoer is, moet ik dat maar tolereren?
Nee, hoor hij handelt dan uit naam van de verschillende denkbeelden omtrent vrouwen in de islam en zoals het dus in de Koran staat. Een vrouw mag zich niet onzedig kleden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is geen denkbeeld, maar intimidatie.
Nu is het tijd voor koffie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oké, er zijn dus mensen die dat vinden. En nu?
Als denkbeeld tolereer ik dat; als het tot intimidatie leidt niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:57 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Nee, hoor hij handelt dan uit naam van de verschillende denkbeelden omtrent vrouwen in de islam en zoals het dus in de Koran staat. Een vrouw mag zich niet onzedig kleden.
Maar wel te veel afkeer tegen te veel regels. Vooral omtrent vrijheid van meningsuiting en homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:48 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is slechts één voorbeeld. En geeft niet aan dat ze daarmee afkeer hebben op de rest van de regels.
Er was een paar jaar terug een Deense cartoonist die wat cartoons van Mohammed had gepubliceerd. Bijna overal in de islamitische wereld ging men de straten op, verbrandde men vlaggen van Denemarken en vielen er zelfs doden. Er vielen doden bij protesten tegen een cartoon van Mohammed.quote:Wat mij opvalt is dat bij het uitkomen van het boek 'de Duivelszersen' van Rushdi (1988) hier in NL flinke optochten van boze moslims waren (bron). En als je kijkt de laatste reacties op 'beledigende' () Mohammed cartoons, kon men alleen nog een boze menigtes vinden ergens in Tadzjikistan.
Dit is een mythe. De jonge generatie moslims in West-Europa heeft veel radicalere opvattingen dan de oudere generatie.quote:Westerse moslims worden steeds gematigder, maar dat zijn wel erg trage processen die helaas decennia duren..
Oh, nee. Ik blijf wel hier. Vandaar dat ik het hier ook leuk wil houden en dus de islam afkeur.quote:Ik zie nog vaak dat religie voordelen heeft/krijgt tegenover seculiere medemens. Maar om daar nu om te emigreren.
Ik wil religieuze dierenmishandeling niet tolereren. Ik wil religieuze behandeling van homo's ook niet tolereren. Jij wil mijn houding niet tolereren.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En een 'waarom' heb je daar zeker niet bij hè?
http://www.gelderlander.n(...)ag-berlijn-1.6761699quote:Schoolreis Canisius Nijmegen afgelast door aanslag Berlijn
NIJMEGEN - Het Canisius College in Nijmegen heeft naar aanleiding van de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn schoolreizen naar het Duitse Essen afgelast.
'Uit veiligheidsoverwegingen gaan de reizen van deze dinsdag en donderdag niet door, meldt de school aan betrokken ouders. 'De aanslag overschaduwt naar onze mening te veel het ongedwongen plezier en zorgt mogelijk voor een grote druk op de leerlingen en begeleiders', schrijft de school in een brief aan de ouders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |