abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167468054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, het gaat voor veel ellende en botsingen zorgen, maar het zal niet winnen.
Wishful thinking is a strong mindset!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_167468074
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_167468079
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe lang hebben vrouwen al stemrecht?

Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
Ik kijk in het hier en nu.
pi_167468080
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat niet om te verbieden, maar om het ongebreideld toe te staan. In de jaren '60 hebben we in Nederland het proces gevolgd van religie minder belangrijk te maken en dat is prima bevallen. Die paar conservatieve kleine gemeenschappen in de bijbelbelt daargelaten.
nou precies, ga een SGP'er maar eens overtuigen religie wat minder belangrijk te maken. Ik zou het graag willen hoor, ook wat moslims betreft, maar dat is een langzaam proces.
pi_167468087
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:37 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?
Waarom niet?
pi_167468092
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:37 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Omdat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:39:21 #157
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_167468106
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
Klopt. Dus laten we vooral ook niet weer een aantal stappen terug gaan doen.
pi_167468113
Hoofddoeken verbieden. Ja, dat zal die radicale klootzakken leren....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_167468114
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar aanslagen door christenen zijn al een tijdje over toch?!
Gelukkig wel. En de treinkapingen ook.
pi_167468116
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
nou precies, ga een SGP'er maar eens overtuigen religie wat minder belangrijk te maken. Ik zou het graag willen hoor, ook wat moslims betreft, maar dat is een langzaam proces.
Dat zou je denken, toch is het in Nederland ook snel gegaan. Ik denk namelijk dat er binnen de moslim gemeenschappen ook heel veel moslims zijn die willen ontsnappen maar nu de mogelijkheden daar niet voor zien/krijgen. Die moet je het makkelijker maken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_167468122
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Klopt. Dus laten we vooral ook niet weer een aantal stappen terug gaan doen.
Dus vooral hoofddoekjes niet verbieden.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:40:22 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167468124
Je kunt weinig doen aan mensen die hier al wonen (dus Wilders met zijn deporteren is een kansloze missie) maar je kunt wel actief een veel strenger immigratiebeleid gaan voeren. Wie economisch / maatschappelijk kansloos is, moet er gewoon weer uit als de verblijfsvergunning afloopt en ze in hun eigen regio weer ergens terecht kunnen.

Stoppen met al die ridicule 'gezinsherenigingen', uitkeringen en huurhuizen uitdelen. Keihard terugsturen van fop-asielzoekers uit Marokko, Algerije, Egypte, Pakistan, Gambia, Mali etc.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:41:01 #163
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_167468138
We kunnen er lang en breed over lullen en roepen dat dit allemaal niets te maken heeft met de islam, maar feit blijft dat diegene die verantwoordelijk zijn voor dit soort aanslagen altijd een islamitische, culturele achtergrond hebben. Of ze streng gelovig zijn maakt geen zak uit, ze hebben nu eenmaal die achtergrond.

Wat de oplossing voor het probleem is .... Zeg het maar.
Geen vluchtelingen meer toelaten neemt misschien een klein deel van het probleem weg, maar dan zijn er nog altijd de Europeanen met diezelfde achtergrond die op Europese bodem geboren zijn en tot dat soort daden overgaan. Wat moet je ermee ?

Na het zoveelste incident moet er toch in te grijpen zijn,, deze dader was een bekende van de Politie, waarom wordt zo'n man dan niet nog scherper in de gaten gehouden ?
Waarom wordt zo'n man niet gewoon preventief van de straat geplukt ?
Omdat dat niet mag, onder de noemer vrijheid !
Ik ben van mening dat een aantal Europese landen een reëel probleem hebben met mensen die een islamitische achtergrond hebben, en eens af moeten wijken van dat standaard riedeltje, dat we de vrijheden niet in mogen perken.

Vrijheid is een mooi goed, maar wat als diezelfde vrijheid eigenlijk betekend dat je steeds vaker het risico loopt om door een vrachtwagen aangereden te worden, of tijdens het bezoek van een concert doodgeschoten kan worden, puur omdat een idioot met, daar is ie weer: een islamitische achtergrond, van mening is dat, ongeacht of hij nu gelooft of niet, dat moet.
Heb je dan vrijheid ? Nee, dat heb je niet !

Diegene die dat wel hebben zijn de figuren die ongestoord, in hun islamitische gemeenschap, zulke wandaden kunnen plannen en uitvoeren.
Daarom pleit ik ervoor dat, elk figuur met een islamitische achtergrond die zich in het vizier van de opsporingsdiensten heeft weten te manoeuvreren vanwege verdacht of radicaal gedrag, preventief van de straat geplukt mag worden en uitgezet worden naar het land van zijn culturele roots,om er vervolgens nooit meer in te komen. Ook dat is misschien geen totale oplossing, maar het zal zeker wat schelen.
pi_167468146
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.
pi_167468163
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt weinig doen aan mensen die hier al wonen (dus Wilders met zijn deporteren is een kansloze missie) maar je kunt wel actief een veel strenger immigratiebeleid gaan voeren. Wie economisch / maatschappelijk kansloos is, moet er gewoon weer uit als de verblijfsvergunning afloopt en ze in hun eigen regio weer ergens terecht kunnen.

Stoppen met al die ridicule 'gezinsherenigingen', uitkeringen en huurhuizen uitdelen. Keihard terugsturen van fop-asielzoekers uit Marokko, Algerije, Egypte, Pakistan, Gambia, Mali etc.
Naar ik begrijp is dat ook al onderdeel van het gevoerde beleid. Er zijn echter procedures die doorlopen moeten worden voordat je mensen terug kunt sturen. En helaas kun je een Pakistaan niet verbieden om een reis te ondernemen.
pi_167468168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.
En op welke grond zou je dat willen doen? Hoe luidt zo'n wetstekst ongeveer?
pi_167468172
quote:

[..]

En we moeten het behandelen als wat het is: een kledingstuk.

Dat mensen er zelf allemaal een groter belang aan hechten is hun zaak.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_167468175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat zou je denken, toch is het in Nederland ook snel gegaan. Ik denk namelijk dat er binnen de moslim gemeenschappen ook heel veel moslims zijn die willen ontsnappen maar nu de mogelijkheden daar niet voor zien/krijgen. Die moet je het makkelijker maken.
Segregatie vormt daarin ook een groot probleem.

Maar alsnog denk ik dat je met bepaalde dwang, zoals verbieden van hoofddoekjes, juist het tegengestelde zal bewerkstelligen. Uit intolerantie zal geen tolerantie of gematigdheid ontstaan.
pi_167468184
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee. Ik ben niet zo van het verbieden. Bovendien kan het gemiddelde hoofddoekje er ook niets aan doen dat radicale klootzakken aanslagen plegen.
pi_167468187
quote:

[..]

Dan gaan ze maar naar hun eigen land, daar mag ik ook niet dragen wat ik wil, dus dat begrijpen ze heel goed.
(Nietzsche)
pi_167468197
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet ergens een beginnetje maken, grenzen dicht willen jullie ook niet.
(Nietzsche)
pi_167468200
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En op welke grond zou je dat willen doen? Hoe luidt zo'n wetstekst ongeveer?
Nee, dat is het probleem natuurlijk. Ik zou in principe ook helemaal niet willen dat er vanuit de staat zulke kledingregels komen. Ik ben wel nieuwsgierig of het zou helpen, zomaar zeggen dat het niet helpt om de islam kleiner/minder belangrijk te maken vind ik ook te kort door de bocht.
pi_167468202
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef marsan het volgende:

[..]

En we moeten het behandelen als wat het is: een kledingstuk.

Dat mensen er zelf allemaal een groter belang aan hechten is hun zaak.
Ik kan ook wel zeggen dat godverdomme slechts een woord is, maar dat zullen ze me in veel christelijke kringen ook niet in dank afnemen. Ik vind het niet erg om een beetje respect op te brengen voor andermans denkbeelden, zelfs als je dat respect niet altijd terug krijgt.
pi_167468206
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:44 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Je moet ergens een beginnetje maken, grenzen dicht willen jullie ook niet.
Jawel.
pi_167468217
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:43 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dan gaan ze maar naar hun eigen land, daar mag ik ook niet dragen wat ik wil, dus dat begrijpen ze heel goed.
'Maar hunnie doen het ook!'

Ik dacht dat wij het ontwikkelde land waren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')