Wishful thinking is a strong mindset!quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, het gaat voor veel ellende en botsingen zorgen, maar het zal niet winnen.
Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
Ik kijk in het hier en nu.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe lang hebben vrouwen al stemrecht?
Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
nou precies, ga een SGP'er maar eens overtuigen religie wat minder belangrijk te maken. Ik zou het graag willen hoor, ook wat moslims betreft, maar dat is een langzaam proces.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het gaat niet om te verbieden, maar om het ongebreideld toe te staan. In de jaren '60 hebben we in Nederland het proces gevolgd van religie minder belangrijk te maken en dat is prima bevallen. Die paar conservatieve kleine gemeenschappen in de bijbelbelt daargelaten.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:37 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?
Omdat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:37 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Toch die hoofddoeken afschaffen, het is een protestmiddel van ze. Waarom zouden we dat moeten pikken?
Klopt. Dus laten we vooral ook niet weer een aantal stappen terug gaan doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
Gelukkig wel. En de treinkapingen ook.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Maar aanslagen door christenen zijn al een tijdje over toch?!
Dat zou je denken, toch is het in Nederland ook snel gegaan. Ik denk namelijk dat er binnen de moslim gemeenschappen ook heel veel moslims zijn die willen ontsnappen maar nu de mogelijkheden daar niet voor zien/krijgen. Die moet je het makkelijker maken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
nou precies, ga een SGP'er maar eens overtuigen religie wat minder belangrijk te maken. Ik zou het graag willen hoor, ook wat moslims betreft, maar dat is een langzaam proces.
Dus vooral hoofddoekjes niet verbieden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Klopt. Dus laten we vooral ook niet weer een aantal stappen terug gaan doen.
Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Hoofddoeken verbieden. Ja, dat zal die radicale klootzakken leren....
Naar ik begrijp is dat ook al onderdeel van het gevoerde beleid. Er zijn echter procedures die doorlopen moeten worden voordat je mensen terug kunt sturen. En helaas kun je een Pakistaan niet verbieden om een reis te ondernemen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt weinig doen aan mensen die hier al wonen (dus Wilders met zijn deporteren is een kansloze missie) maar je kunt wel actief een veel strenger immigratiebeleid gaan voeren. Wie economisch / maatschappelijk kansloos is, moet er gewoon weer uit als de verblijfsvergunning afloopt en ze in hun eigen regio weer ergens terecht kunnen.
Stoppen met al die ridicule 'gezinsherenigingen', uitkeringen en huurhuizen uitdelen. Keihard terugsturen van fop-asielzoekers uit Marokko, Algerije, Egypte, Pakistan, Gambia, Mali etc.
En op welke grond zou je dat willen doen? Hoe luidt zo'n wetstekst ongeveer?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.
En we moeten het behandelen als wat het is: een kledingstuk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen.
Segregatie vormt daarin ook een groot probleem.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat zou je denken, toch is het in Nederland ook snel gegaan. Ik denk namelijk dat er binnen de moslim gemeenschappen ook heel veel moslims zijn die willen ontsnappen maar nu de mogelijkheden daar niet voor zien/krijgen. Die moet je het makkelijker maken.
Nee. Ik ben niet zo van het verbieden. Bovendien kan het gemiddelde hoofddoekje er ook niets aan doen dat radicale klootzakken aanslagen plegen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Toch zou het me een bijzonder experiment lijken. Soms is een stuk symboliek weghalen heel effectief.
Dan gaan ze maar naar hun eigen land, daar mag ik ook niet dragen wat ik wil, dus dat begrijpen ze heel goed.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen.
Je moet ergens een beginnetje maken, grenzen dicht willen jullie ook niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Hoofddoeken verbieden. Ja, dat zal die radicale klootzakken leren....
Nee, dat is het probleem natuurlijk. Ik zou in principe ook helemaal niet willen dat er vanuit de staat zulke kledingregels komen. Ik ben wel nieuwsgierig of het zou helpen, zomaar zeggen dat het niet helpt om de islam kleiner/minder belangrijk te maken vind ik ook te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En op welke grond zou je dat willen doen? Hoe luidt zo'n wetstekst ongeveer?
Ik kan ook wel zeggen dat godverdomme slechts een woord is, maar dat zullen ze me in veel christelijke kringen ook niet in dank afnemen. Ik vind het niet erg om een beetje respect op te brengen voor andermans denkbeelden, zelfs als je dat respect niet altijd terug krijgt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:42 schreef marsan het volgende:
[..]
En we moeten het behandelen als wat het is: een kledingstuk.
Dat mensen er zelf allemaal een groter belang aan hechten is hun zaak.
Jawel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:44 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Je moet ergens een beginnetje maken, grenzen dicht willen jullie ook niet.
'Maar hunnie doen het ook!'quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:43 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar naar hun eigen land, daar mag ik ook niet dragen wat ik wil, dus dat begrijpen ze heel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |