abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167467934
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wij ongelovigen zijn een minderheid op deze aardbol, pas op. :)
Doe ik btw mijn best om inhoudelijk te reageren, negeer je het gewoon.
pi_167467938
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:27 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.
Dat is dan democratie.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:29:07 #128
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167467941
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Anders zouden ze hier niet wonen hè?
Ze wonen hier omdat dat economisch voordeliger is.
Man man man, hoe naïef kun je zijn. Doe je ogen eens open.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167467943
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Religieuze regels belangerijker vinden betekend nog niet dat je een afkeer hebt tegen de andere regels. Het ene sluit het andere niet uit.
In veel gevallen wel. Het is bijvoorbeeld momenteel toegestaan dat mensen Mohammed beledigen. Als we dan naar Britse moslims kijken: 32% vindt dat gewelddadige acties tegen mensen die plaatjes publiceren van Mohammed in ieder geval soms gerechtvaardigd zijn. Dit sluit dus voor veel moslims al uit dat ze blij zijn met de huidige wetgeving omtrent belediging van de profeet.

quote:
En bevallen jou alle regels in Nederland wel dan? Daar geloof ik namelijk niets van.
Religie krijgt te veel ruimte wat mij betreft, maar ik heb verder totaal geen afkeer van dit land.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:29:16 #130
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167467944
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:27 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.
:') :W
Robert Moog died for our synths
pi_167467946
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Anders zouden ze hier niet wonen hè?
Dat denk jij!! Heel veel komen hier wonen om van onze welstand te genieten. Probeer dit nu maar eens te weerleggen met harde bewijzen.

Duimpje omhoog als je er 1 kan vinden!
Cindy De Vuyst
pi_167467950
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Doe ik btw mijn best om inhoudelijk te reageren, negeer je het gewoon.
Ik heb het denk ik niet gezien?
pi_167467952
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is inderdaad een groot taboe.

[..]

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze bij de imam aankloppen als er zo'n taboe op rust, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Wel een relevante vraag.
Als wij geen GGZ zouden hebben.. En wel internet. Brrr!
pi_167467956
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is dan democratie.
Islam en democratie gaan niet samen.
pi_167467959
Men zou kunnen stellen dat bepaalde teksten in de koran de islam een gevaar voor oa Europa maakt. Met een dergelijke redenering lijkt het mij best mogelijk een mandaat te fabriceren om moskeeën te gaan sluiten.
Het moge duidelijk zijn dat de islam botst met Europese kernwaarden. Beiden gaan proberen met elkaar te integreren lijkt me een kansloze zaak. Laten we dus gaan kijken om één en ander te gaan ontmoedigen. Gaat men niet uit zichzelf weg kunnen we altijd nog de dubbele nationaliteit gaan afschaffen. Mag men hier blijven met een verblijfsvergunning zolang men economisch aktief is. Houdt dat op, wegwezen.
Het werkt net zo als ik als Nederlander in een ander land ga wonen.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_167467960
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb het denk ik niet gezien?
Reactie #8
pi_167467976
Deze aanslag is helemaal niet gebeurd. D66 heeft ons immers verzekerd dat er geen terroristen tussen de vluchtelingen zitten.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:31:23 #138
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167467980
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Gehenna het volgende:

[..]

:') :W
Oh dat gebeurt niet?
Het gebeurt langzaam, maar het kan zeker gebeuren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167467986
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, de oplossing is te stoppen met de islam zo serieus te nemen. Zowel de moslims als de moslim knuffelaars. Niet zeuren om weer een nieuwe moskee, ga thuis bidden. Geen moskee geschal, dat doe je maar lekker met een koptelefoon op. Stop met die religie zo serieus te nemen. Dat is de structurele lange termijn oplossing.
Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
pi_167467987
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh dat gebeurt niet?
Het gebeurt langzaam, maar het kan zeker gebeuren.
Nee, het gaat voor veel ellende en botsingen zorgen, maar het zal niet winnen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_167467989
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Kurovski het volgende:
Men zou kunnen stellen dat bepaalde teksten in de koran de islam een gevaar voor oa Europa maakt. Met een dergelijke redenering lijkt het mij best mogelijk een mandaat te fabriceren om moskeeën te gaan sluiten.
Het moge duidelijk zijn dat de islam botst met Europese kernwaarden. Beiden gaan proberen met elkaar te integreren lijkt me een kansloze zaak. Laten we dus gaan kijken om één en ander te gaan ontmoedigen. Gaat men niet uit zichzelf weg kunnen we altijd nog de dubbele nationaliteit gaan afschaffen. Mag men hier blijven met een verblijfsvergunning zolang men economisch aktief is. Houdt dat op, wegwezen.
Het werkt net zo als ik als Nederlander in een ander land ga wonen.
Hoeven we alleen maar even een paar Grondwetsartikelen aan te passen.

Kortom: gaat niet gebeuren.
pi_167467999
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_167468007
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Islam en democratie gaan niet samen.
Hoe lang hebben vrouwen al stemrecht?

Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
pi_167468022
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
Dat hoeft helemaal niet zo radicaal. Verbieden en actief bestrijden is zinloos in zulke gevallen. Wat wél kan is een actief atheïseringsbeleid voeren. Geen bijzonder onderwijs meer, kritisch denken als verplicht examenvak, etc.
pi_167468025
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:25 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, Wilders is juist gebaat bij onrust en polarisatie in de samenleving en zal dus niets doen om dat op te lossen, integendeel.
Maar Wilders is een reactie, niet de oorzaak.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_167468034
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het gaat niet om te verbieden, maar om het ongebreideld toe te staan. In de jaren '60 hebben we in Nederland het proces gevolgd van religie minder belangrijk te maken en dat is prima bevallen. Die paar conservatieve kleine gemeenschappen in de bijbelbelt daargelaten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_167468037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoeven we alleen maar even een paar Grondwetsartikelen aan te passen.

Kortom: gaat niet gebeuren.
Onze kernwaarden en vrijheid van religie staan beiden in de grondwet voor zover ik weet. Indien deze twee dingen niet samengaan prevaleren onze kernwaarden naar mijn mening.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_167468039
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
Maar aanslagen door christenen zijn al een tijdje over toch?!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_167468048
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

2 jaar minder dan de meeste mannen.
pi_167468052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef Kurovski het volgende:

[..]

Onze kernwaarden en vrijheid van religie staan beiden in de grondwet voor zover ik weet. Indien deze twee dingen niet samengaan prevaleren onze kernwaarden naar mijn mening.
Nou ja, moet je twee achtereenvolgende kabinetsperiodes in zowel de Eerste als de Tweede Kamer een twee derde meerderheid ervoor vinden. De kans dat dat lukt lijkt me vrijwel nul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')