Doe ik btw mijn best om inhoudelijk te reageren, negeer je het gewoon.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wij ongelovigen zijn een minderheid op deze aardbol, pas op.
Dat is dan democratie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:27 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.
Ze wonen hier omdat dat economisch voordeliger is.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Anders zouden ze hier niet wonen hè?
In veel gevallen wel. Het is bijvoorbeeld momenteel toegestaan dat mensen Mohammed beledigen. Als we dan naar Britse moslims kijken: 32% vindt dat gewelddadige acties tegen mensen die plaatjes publiceren van Mohammed in ieder geval soms gerechtvaardigd zijn. Dit sluit dus voor veel moslims al uit dat ze blij zijn met de huidige wetgeving omtrent belediging van de profeet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:24 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Religieuze regels belangerijker vinden betekend nog niet dat je een afkeer hebt tegen de andere regels. Het ene sluit het andere niet uit.
Religie krijgt te veel ruimte wat mij betreft, maar ik heb verder totaal geen afkeer van dit land.quote:En bevallen jou alle regels in Nederland wel dan? Daar geloof ik namelijk niets van.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:27 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dat betekent dat, zodra moslims de meerderheid gaan vormen ze onze wetten en regels gaan vervangen door eigen wetten.
Dat denk jij!! Heel veel komen hier wonen om van onze welstand te genieten. Probeer dit nu maar eens te weerleggen met harde bewijzen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Anders zouden ze hier niet wonen hè?
Ik heb het denk ik niet gezien?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Doe ik btw mijn best om inhoudelijk te reageren, negeer je het gewoon.
Als wij geen GGZ zouden hebben.. En wel internet. Brrr!quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is inderdaad een groot taboe.
[..]
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze bij de imam aankloppen als er zo'n taboe op rust, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Wel een relevante vraag.
Reactie #8quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb het denk ik niet gezien?
Oh dat gebeurt niet?quote:
Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, de oplossing is te stoppen met de islam zo serieus te nemen. Zowel de moslims als de moslim knuffelaars. Niet zeuren om weer een nieuwe moskee, ga thuis bidden. Geen moskee geschal, dat doe je maar lekker met een koptelefoon op. Stop met die religie zo serieus te nemen. Dat is de structurele lange termijn oplossing.
Nee, het gaat voor veel ellende en botsingen zorgen, maar het zal niet winnen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh dat gebeurt niet?
Het gebeurt langzaam, maar het kan zeker gebeuren.
Hoeven we alleen maar even een paar Grondwetsartikelen aan te passen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Kurovski het volgende:
Men zou kunnen stellen dat bepaalde teksten in de koran de islam een gevaar voor oa Europa maakt. Met een dergelijke redenering lijkt het mij best mogelijk een mandaat te fabriceren om moskeeën te gaan sluiten.
Het moge duidelijk zijn dat de islam botst met Europese kernwaarden. Beiden gaan proberen met elkaar te integreren lijkt me een kansloze zaak. Laten we dus gaan kijken om één en ander te gaan ontmoedigen. Gaat men niet uit zichzelf weg kunnen we altijd nog de dubbele nationaliteit gaan afschaffen. Mag men hier blijven met een verblijfsvergunning zolang men economisch aktief is. Houdt dat op, wegwezen.
Het werkt net zo als ik als Nederlander in een ander land ga wonen.
Hoe lang hebben vrouwen al stemrecht?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Islam en democratie gaan niet samen.
Dat hoeft helemaal niet zo radicaal. Verbieden en actief bestrijden is zinloos in zulke gevallen. Wat wél kan is een actief atheïseringsbeleid voeren. Geen bijzonder onderwijs meer, kritisch denken als verplicht examenvak, etc.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
Maar Wilders is een reactie, niet de oorzaak.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:25 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, Wilders is juist gebaat bij onrust en polarisatie in de samenleving en zal dus niets doen om dat op te lossen, integendeel.
Het gaat niet om te verbieden, maar om het ongebreideld toe te staan. In de jaren '60 hebben we in Nederland het proces gevolgd van religie minder belangrijk te maken en dat is prima bevallen. Die paar conservatieve kleine gemeenschappen in de bijbelbelt daargelaten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kun je wel roepen, maar dat maakt nog niet dat die mensen dat kunnen/willen. En wat denk je dat je ermee bereikt? Als moslims hun geloof niet meer buitenshuis mogen belijden, dan is dat symptoombestrijding die de onvrede enkel doet groeien, mijns inziens. Zeker zo lang kerken wel gewoon mogen (en we weten allemaal dat daar ook nare dingen aan verbonden worden hedendaags).
Onze kernwaarden en vrijheid van religie staan beiden in de grondwet voor zover ik weet. Indien deze twee dingen niet samengaan prevaleren onze kernwaarden naar mijn mening.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoeven we alleen maar even een paar Grondwetsartikelen aan te passen.
Kortom: gaat niet gebeuren.
Maar aanslagen door christenen zijn al een tijdje over toch?!quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe lang hebben vrouwen al stemrecht?
Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
2 jaar minder dan de meeste mannen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe lang hebben vrouwen al stemrecht?
Ze lopen inderdaad nog wat achter in die landen, maar laten we niet doen alsof onze verworven vrijheden er al zo lang zijn.
Nou ja, moet je twee achtereenvolgende kabinetsperiodes in zowel de Eerste als de Tweede Kamer een twee derde meerderheid ervoor vinden. De kans dat dat lukt lijkt me vrijwel nul.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:35 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Onze kernwaarden en vrijheid van religie staan beiden in de grondwet voor zover ik weet. Indien deze twee dingen niet samengaan prevaleren onze kernwaarden naar mijn mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |