Ja, daarom. Als volgend jaar de kerstboom er niet meer staat, weet ik genoeg. Al die haat die hij al onderhuids naar me spuwt, joh!quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef 24Fan het volgende:
Radicalisatie kan snel gaan. De haat naar het westen zit zeer diep in dat deel van de bevolking.
Ik zie het. Sorry dat ik dat verstoorde met mijn ontopic geneuzel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, we zijn nu moslims aan het bashen.
Post dit plaatje anders nog 12 keer. Lees dan ook even de conclusies in het artikel wara het uit komt. Dat veruit het grootste gedeelte van de onderzochte populatie geweld afkeurt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat mensen uit je eigen sociale kring geen goede representatie van alle moslims zijn.
[ afbeelding ]
With a constitutional principle of official secularism, the Turkish government has traditionally banned women who wear headscarves from working in the public sector.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten kunnen dragen wat ze willen.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:22 schreef Greys het volgende:
Ik zie het. Sorry dat ik dat verstoorde met mijn ontopic geneuzel.
Ik ben maar heel weinig "tuig" tegen gekomen kennelijk in mijn leven... Ik denk dat mensen basically redelijk en rationeel zijn....quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daar ken ik er ook wel wat van. Heb jarenlang in de sociale woningbouw gewerkt hiervoor. Daar zat me een tuig bij.... van roomblank tot gitzwart, van 70 jaar in NL-wonend tot net een paar maanden hier. En dat zelfde geldt voor de verschrikkelijk lieve mensen. Maargoed, da's allemaal veel te policorgutmenschlinksenuance....het is niet genoeg om een actie te veroordelen, dat moet meteen over de hele lijn verspreid worden, dat weet je toch, Cc!
Een kerstboom op een voetganger gooien komt ook hard aan hoor.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Copycat het volgende:
Het wachten is natuurlijk op het moment dat hij zijn taxi inzet als moordwapen.
Helaas, dat zijn ze doorgaans beslist niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben maar heel weinig "tuig" tegen gekomen kennelijk in mijn leven... Ik denk dat mensen basically redelijk en rationeel zijn....
Nog wel vaker. Dit plaatje laat op de duidelijkste manier zien dat er een probleem is met islam. Het wordt door dit plaatje onmogelijk de islam nog goed te praten. Je poging hier is dan ook niet zo sterk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:23 schreef Bugno het volgende:
[..]
Post dit plaatje anders nog 12 keer.
Veruit het grootste gedeelte? Ongeveer de helft wil dat je dood gaat als je vreemd gaat en een derde wil dat je dood gaat als je de islam verlaat.quote:Lees dan ook even de conclusies in het artikel wara het uit komt. Dat veruit het grootste gedeelte van de onderzochte populatie geweld afkeurt.
Oh, ja? Laat eens zien dat een derde van de Christenen wereldwijd vindt dat je dood moet als je het Christendom verlaat.quote:Verder is er in het onderzoek geen rekening gehouden met het feit dat niet-moslims in de onderzochte landen er misschien wel hetzelfde over denken. Of denk je dat een vroom orthodox-christelijke Rus zijn vrouw de dienst laat uitmaken?
Het probleem ligt bij mensen die dat daadwerkelijk zullen doen. Je mag iets nog altijd vinden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:20 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Kom op, Stimorol-. Je ziet toch zelf ook wel dat als een derde van de moslims wereldwijd vindt dat je dood moet als je de islam verlaat er een probleem is binnen de islam.
Doen we toch al (minder minder minder meer meer meer)quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het alternatief is gedachten verbieden.
Da's geen gedachte, maar een uitspraak.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:26 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Doen we toch al (minder minder minder meer meer meer)
quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:27 schreef Stimorol- het volgende:
Volgende stap
Kerst Moslims verbieden.
We moeten slechte ideeën kunnen bekritiseren. De islam zit vol met slechte ideeën. Net zoals het Christendom en Jodendom. Maar op dit moment is de islam een groter probleem dan de rest.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het probleem ligt bij mensen die dat daadwerkelijk zullen doen. Je mag iets nog altijd vinden.
En dan het gek vinden dat mensen je een islamofacisme apologeet noemen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het probleem ligt bij mensen die dat daadwerkelijk zullen doen. Je mag iets nog altijd vinden.
"Die Gedanken sind frei" ja, maar dat wil niet zeggen dat je mensen niet op andere gedachten mag proberen te brengen, dat je het met die mensen eens moet zijn, dat je die mensen moet toestaan hun gedachtegoed verder te verspreiden, dat je meer mensen met zulke denkbeelden hierheen moet halen, etc.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zeer gevaarlijke uitspraak.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Belangrijk verschil inderdaad.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:28 schreef Igen het volgende:
[..]
"Die Gedanken sind frei" ja, maar dat wil niet zeggen dat je mensen niet op andere gedachten mag proberen te brengen, dat je het met die mensen eens moet zijn, dat je die mensen moet toestaan hun gedachtegoed verder te verspreiden, dat je meer mensen met zulke denkbeelden hierheen moet halen, etc.
Dat mag jij toch ook vinden? Joden, homo's afslachten is trouwens geen norm onder moslims.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:28 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
We moeten slechte ideeën kunnen bekritiseren. De islam zit vol met slechte ideeën. Net zoals het Christendom en Jodendom. Maar op dit moment is de islam een groter probleem dan de rest.
Men mag iets vinden en ik mag vinden dat ik liever niet een land heb met veel mensen die vinden dat je dood moet als je de islam verlaat. Of dat homo's dood moeten. Of journalisten die cartoons van Mohammed maken. Of dat joden afgeslacht moeten worden.
Je mag zelfs vinden dat het beter zou zijn als morgen de hele wereldbevolking uitsterft.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:28 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Zeer gevaarlijke uitspraak.
Dus je mag vinden dat homo's van een flatgebouw gegooid mogen worden, maar echt doen, neu, dat laat je aan anderen over. Zo kan het geïnterpreteerd worden, namelijk.
Hoe tolerant sta jij tegenover: ik vind dat Jigzoz en zijn familie van de genenpoel gezuiverd moeten worden met kogels? Moet kunnen toch. Je wil tenslotte niet intolerant zijn tegen intolerantie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het alternatief is gedachten verbieden.
Wet waar Erdogan hedendaags graag vanaf wil.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:23 schreef ITrade het volgende:
[..]
With a constitutional principle of official secularism, the Turkish government has traditionally banned women who wear headscarves from working in the public sector.
The headscarf ban in public spaces, including schools and universities (public and private), courts of law, government offices and other official institutions, is only for students, workers and public servants.
https://en.wikipedia.org/wiki/Headscarf_controversy_in_Turkey
Je verzint er weer iets bij? Waar stel ik dit?quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:28 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Zeer gevaarlijke uitspraak.
Dus je mag vinden dat homo's van een flatgebouw gegooid mogen worden, maar echt doen, neu, dat laat je aan anderen over. Zo kan het geïnterpreteerd worden, namelijk.
Iig net als in Israël voorlopig een soort perimeter opstellen langs alle publieke evenementen in de grote steden?quote:
Ja, ik ga je niet verbieden om die mening te hebben. Ga je 'm uitdragen, dan ga ik aangifte doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe tolerant sta jij tegenover: ik vind dat Jigzoz en zijn familie van de genenpoel gezuiverd moeten worden met kogels? Moet kunnen toch. Je wil tenslotte niet intolerant zijn tegen intolerantie.
De Nederlandse rechtspraak is rechts al aan het kapotmaken. De uitspraak tegen Wilders kan alleen maar leiden tot meer van dat soort uitspraken tegen mensen als hem. Het zal mij er in ieder geval niet van weerhouden om op hem te stemmen 15 maart.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's geen gedachte, maar een uitspraak.
Oke. Doe wat je wil.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iig net als in Israël voorlopig een soort perimeter opstellen langs alle publieke evenementen in de grote steden?
Plus betonblokken neerleggen bij toegangswegen.
En dan door de overheid betaald, van onze belastingcenten dus.
Joden vertrekken in recordcijfers uit Frankrijk vanwege de islamitische dreiging. Bij elke synagoog staan in Frankrijk zwaarbewapende mannen ter beveiliging. In Amsterdam heeft een Joodse school een ijzeren hek laten bouwen om haar gebouw ter beveiliging.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:29 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat mag jij toch ook vinden? Joden, homo's afslachten is trouwens geen norm onder moslims.
Dus al die mensen moslims die bij enquêtes aangeven dat ze afvalligen eigenlijk dood willen hebben en vrouwen als vee willen behandelen mogen wat jou betreft alsnog opgesloten worden? Wat is dan in vredesnaam je probleem.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik ga je niet verbieden om die mening te hebben. Ga je 'm uitdragen, dan ga ik aangifte doen.
"Je" refereert hierin naar de moslim in zijn algemeenheid, hoort bij de beeldspraak in het Nederlands taalgebruik.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je verzint er weer iets bij? Waar stel ik dit?
Ja, lijkt me niet meer dan redelijk dat de overheid veiligheidsmaatregelen treft.quote:
Nee, de rechtspraak toetst zaken aan de wet. Ben je tegen de veroordeling van Wilders, dan moet je bij de wetgever zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:31 schreef 24Fan het volgende:
[..]
De Nederlandse rechtspraak is rechts al aan het kapotmaken. De uitspraak tegen Wilders kan alleen maar leiden tot meer van dat soort uitspraken tegen mensen als hem. Het zal mij er in ieder geval niet van weerhouden om op hem te stemmen 15 maart.
NOSquote:Merkel: weerzinwekkend als dader echt vluchteling is
Bondskanselier Merkel is ontzet, geschokt en verdrietig door de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn. Op een persconferentie zei ze dat het een moeilijke dag is.
Merkel benadrukte dat duidelijk moet worden wat er precies is gebeurd. De aanslag met de vrachtwagen is volgens haar een onbegrijpelijke daad, die zo hard mogelijk gestraft moet worden.
De bondskanselier noemt het weerzinwekkend als de dader inderdaad een vluchteling is. Duitse media zeggen dat de man een Pakistaanse asielzoeker is, maar dat is nog niet bevestigd door de autoriteiten.
Kabinetsoverleg
Merkel bezoekt de kerstmarkt vanmiddag om haar betrokkenheid te tonen. In haar toespraak bedankte ze de hulpverleners voor hun inzet.
Ook overlegt Merkel vanmiddag met leden van het kabinet over de aanslag en de gevolgen daarvan.
Als iemand op papier aangeeft dat afvalligen dood moeten, dan lijkt me dat absoluut reden voor vervolging inderdaad.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus al die mensen moslims die bij enquêtes aangeven dat ze afvalligen eigenlijk dood willen hebben en vrouwen als vee willen behandelen mogen wat jou betreft alsnog opgesloten worden? Wat is dan in vredesnaam je probleem.
Zal ik doen, op 15 maart.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, de rechtspraak toetst zaken aan de wet. Ben je tegen de veroordeling van Wilders, dan moet je bij de wetgever zijn.
#ExitMerkelquote:Op dinsdag 20 december 2016 11:35 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Mutti Merkel heeft gesproken.
[..]
NOS
Zou zo'n gebeurtenis de leider van een land nou juist meer of minder raken dan de gemiddelde burger?quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:35 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Mutti Merkel heeft gesproken.
[..]
NOS
Vooral doen.quote:
Jij bent echt moslima?quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ben moslima en organiseer morgen onze kerstlunch.
Wat is je punt?
Is openlijk homo zijn verboden in islamitische landen?quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:29 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat mag jij toch ook vinden? Joden, homo's afslachten is trouwens geen norm onder moslims.
Ja dit gaat haar zetels kosten. Je ziet ook aan haar gezicht dat ze steeds onzekerder wordt. Ik denk dat het langzaam bij haar aan het doordringen is wat ze allemaal heeft aangericht.quote:
Te laat natuurlijk, maargoed, ze komt tot inkeer. Daar hebben de nabestaanden wat aan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:44 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Ja dit gaat haar zetels kosten. Je ziet ook aan haar gezicht dat ze steeds onzekerder wordt. Ik denk dat het langzaam bij haar aan het doordringen is wat ze allemaal heeft aangericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |