Het staat in de Koran dat je vrouwen die geen hoofddoek dragen mag uitschelden? Geldt dat ook voor die vele moslima's die hun geloof zonder hoofddoek belijden?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:57 schreef 24Fan het volgende:
Nee, hoor hij handelt dan uit naam van de verschillende denkbeelden omtrent vrouwen in de islam en zoals het dus in de Koran staat. Een vrouw mag zich niet onzedig kleden.
Dit is inderdaad een goed punt wat ik me ook pas sinds recent realiseer. Voor elke aanslag hier worden er zo'n 9 - 10 voorkomen, terwijl men ook weet dat alle ogen van de veiligheidsdiensten gericht zijn op islamitisch terrorisme. Kun je nagaan wat de toestand zou zijn zonder de helden bij deze diensten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:55 schreef Pharmacist het volgende:
Wat je je ook moet realiseren is dat die moordenaars het topje van de ijsberg zijn. Voor elke dude die naar Syrie reist, zijn er een x sympathisanten die achter blijven en net niet genoeg committed zijn om hun complete leven hier achter te laten.
Dat zijn geen denkbeelden, maar handelingen en jouw houding tolereer ik gewoon hoor. Dat wil alleen niet zeggen dat ik er respect voor heb.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik wil religieuze dierenmishandeling niet tolereren. Ik wil religieuze behandeling van homo's ook niet tolereren. Jij wil mijn houding niet tolereren.
Je spreekt over moslims. Ffs kap daar eens mee. Iraq bestaat uit meer dan alleen moslims. Het is geen homogene groepquote:Op dinsdag 20 december 2016 10:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat ben ik ook niet.
Nu vind ik het wel altijd bijzonder dat er mensen zijn (vaak moslims zelf en/of islam verdedigers) die zeggen dat we nooit die dictators hadden moeten verwijderen want die hielden de boel in de hand. Oftewel die ontnamen die vrijheid wel en daarom was er vrede. Als dat de manier is om moslims in de hand te houden dan hebben we nog een zware dobber met dat verbieden. Dat is dus niet mijn mening.
Ben benieuwd of ze meer te zeggen heeft dan de verwachte gemeenplaatsen.quote:
Hoe herken je een moslim?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:49 schreef Cruseder4 het volgende:
Mijn prognose voor de toekomst:
Politie gaat moslims vaker controleren. Moslims gaan huilie huilie doen want dat is niet eerlijk. Links Nederland gaat huile huilie doen want Moslims zijn goed. Politie stopt weer met moslims vaker te controleren.
Kom eens met die vers waarin duidelijk omschreven staat wat onzedig zou zijn en de daarop volgende straffen?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:57 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Nee, hoor hij handelt dan uit naam van de verschillende denkbeelden omtrent vrouwen in de islam en zoals het dus in de Koran staat. Een vrouw mag zich niet onzedig kleden.
In ieder geval niet omdat de westerse cultuur samenvalt met de islamitische normen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Onzin, verreweg de meeste moslims die in het westen wonen hebben geen afkeer van de westerse cultuur.
Anders zouden ze hier niet wonen hè?
Als dat als gevolg heeft dat ze zich zedig gaat kleden, dan is dat volgens de regels van de koran. Schelden is overigens nog lang zo erg, als je kijkt wat voor straffen ed in dat boek staan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het staat in de Koran dat je vrouwen die geen hoofddoek dragen mag uitschelden? Geldt dat ook voor die vele moslima's die hun geloof zonder hoofddoek belijden?
*het versquote:Op dinsdag 20 december 2016 11:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kom eens met die vers waarin duidelijk omschreven staat wat onzedig zou zijn en de daarop volgende straffen?
Mag ik niet meer over moslims praten? Dat is weer een nieuwe, volgens mij heb ik het nergens over alle moslims, of dat moslims allemaal hetzelfde zijn. (let op het 'dat is niet mijn mening')quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je spreekt over moslims. Ffs kap daar eens mee. Iraq bestaat uit meer dan alleen moslims. Het is geen homogene groep
Neuh. Niet echt. Ik werk samen met een grote groep moslims binnen mijn faculteit, en dat is mij nog nooit opgevallen. Stuk voor stuk vriendelijke mensen, de mannen geven me állemaal een hand, sommigen gewoon een begroetingsknuffel, wensen me een fijne kerst en wensen me eet smakelijk als ik iets eet wat zij zelf niet eten terwijl ik naast ze aan tafel zit. Baconquote:Op dinsdag 20 december 2016 11:06 schreef Lunatiek het volgende:
Misschien is het je ook nog opgevallen dat moslims over het algemeen eisen dat de westerse cultuur zich aan hen aanpast en dat zij nooit in beweging komen om dichter bij de westerse cultuur te komen.
Ze zal het boetekleed wel niet aantrekken terwijl deze aanslag indirect haar schuld is. Kan ze lekker over enkele decennia 'wir haben es nicht gewusst' roepen.quote:
Ken jij moslims eigenlijk?quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In ieder geval niet omdat de westerse cultuur samenvalt met de islamitische normen.
Misschien is het je ook nog opgevallen dat moslims over het algemeen eisen dat de westerse cultuur zich aan hen aanpast en dat zij nooit in beweging komen om dichter bij de westerse cultuur te komen.
Verder is "hier wonen" niet hetzelfde als "het eens zijn met de Westerse cultuur".Factoren als "gratis geld" spelen ook mee, net als "goede indruk maken op het thuisland".
Ah, kijk, de "ik ken mensen die..." -redenatie. Zo ken ik ook wel een grote groep mensen die aan mijn beredenatie voldoen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neuh. Niet echt. Ik werk samen met een grote groep moslims binnen mijn faculteit, en dat is mij nog nooit opgevallen. Stuk voor stuk vriendelijke mensen, de mannen geven me állemaal een hand, sommigen gewoon een begroetingsknuffel, wensen me een fijne kerst en wensen me eet smakelijk als ik iets eet wat zij zelf niet eten terwijl ik naast ze aan tafel zit. Bacon
Jij zit in het hoogste opleidingssegment hè, de manier om je daarin te handhaven is... aanpassing.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neuh. Niet echt. Ik werk samen met een grote groep moslims binnen mijn faculteit, en dat is mij nog nooit opgevallen. Stuk voor stuk vriendelijke mensen, de mannen geven me állemaal een hand, sommigen gewoon een begroetingsknuffel, wensen me een fijne kerst en wensen me eet smakelijk als ik iets eet wat zij zelf niet eten terwijl ik naast ze aan tafel zit. Bacon
Ik ben moslima en organiseer morgen onze kerstlunch.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:12 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ah, kijk, de "ik ken mensen die..." -redenatie. Zo ken ik ook wel een grote groep mensen die aan mijn beredenatie voldoen.
Dus je zou het leuk vinden als Nederland een islamitisch land wordt? Je kent immers een aardige moslim.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mooi beargumenteerd dit. Lol.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:13 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dus je zou het leuk vinden als Nederland een islamitisch land wordt? Je kent immers een aardige moslim.
Dat mensen uit je eigen sociale kring geen goede representatie van alle moslims zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ben moslima en organiseer morgen onze kerstlunch.
Wat is je punt?
Goeie non-sequitur wel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:13 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dus je zou het leuk vinden als Nederland een islamitisch land wordt? Je kent immers een aardige moslim.
Jij werkt met moslims op de faculteit en je neemt kennelijk aan dat die moslims representatief zijn voor moslims. De gemiddelde moslim werkt niet op een faculteit. Moslims die werken op de faculteit zeggen vrij weinig over "moslims over het algemeen" (de post waar je op reageerde).quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
Helaas. Discussies over waar letterlijk een bepaalde stelregel in een oud boek staat, heb ik niet zoveel zin in, misschien kun je daar iemand anders voor vinden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Thats all? Geen inhoudelijke reactie?
Ahh dus je moet gewoon tolerant staan tegenover mensen die slechts willen mishandelen in plaats van het echt doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zijn geen denkbeelden, maar handelingen en jouw houding tolereer ik gewoon hoor. Dat wil alleen niet zeggen dat ik er respect voor heb.
Ik ken dan weer een taxirijdende moslim die elk jaar een kerstboom in huis heeft. En zijn vrouw en dochters dragen geen hoofddoekjes.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:14 schreef Pharmacist het volgende:
Jij werkt met moslims op de faculteit en je neemt kennelijk aan dat die moslims representatief zijn voor moslims. De gemiddelde moslim werkt niet op een faculteit. Moslims die werken op de faculteit zeggen vrij weinig over "moslims over het algemeen" (de post waar je op reageerde).
Het alternatief is gedachten verbieden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ahh dus je moet gewoon tolerant staan tegenover mensen die slechts willen mishandelen in plaats van het echt doen.
Incidentje, toch?quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ken dan weer een taxirijdende moslim die elk jaar een kerstboom in huis heeft. En zijn vrouw en dochters dragen geen hoofddoekjes.
Dan moet je geen onzin verkondigen. Je liegt namelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:14 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Helaas. Discussies over waar letterlijk een bepaalde stelregel in een oud boek staat, heb ik niet zoveel zin in, misschien kun je daar iemand anders voor vinden.
Onvoorstelbaar idd.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:14 schreef Greys het volgende:
Arme bijrijder. Zo'n medelijden met zijn familie. Die had zich zijn ritje zo vlak voor Kerst heel anders voorgesteld.
En wij ons maar druk maken om kerstboodschappen en wat moeten we eten. Die families van slachtoffers en bijrijder moeten zich druk gaan maken om een uitvaart.
Het wachten is natuurlijk op het moment dat hij zijn taxi inzet als moordwapen.quote:
Wel heel kort dan... de gebruikelijke nietszeggende holle fraseologie dus?quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Is al voorbij. Niks bijzonders.
Jep, medelijden met nabestaanden, vertrouwen in autoriteiten en we laten ons niet bang maken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel heel kort dan... de gebruikelijke nietszeggende holle fraseologie dus?
Daar ken ik er ook wel wat van. Heb jarenlang in de sociale woningbouw gewerkt hiervoor. Daar zat me een tuig bij.... van roomblank tot gitzwart, van 70 jaar in NL-wonend tot net een paar maanden hier. En dat zelfde geldt voor de verschrikkelijk lieve mensen. Maargoed, da's allemaal veel te policorgutmenschlinksenuance....quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ken dan weer een taxirijdende moslim die elk jaar een kerstboom in huis heeft. En zijn vrouw en dochters dragen geen hoofddoekjes.
Nee, we zijn nu moslims aan het bashen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:18 schreef Greys het volgende:
Oh het gaat hier al lang niet meer over de aanslag. Neem me niet kwalijk.
Ja, wat denk jij nou...quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:18 schreef Greys het volgende:
Oh het gaat hier al lang niet meer over de aanslag. Neem me niet kwalijk.
Radicalisatie kan snel gaan. De haat naar het westen zit zeer diep in dat deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het wachten is natuurlijk op het moment dat hij zijn taxi inzet als moordwapen.
Ze hebben tegenwoordig één tekstje klaarliggen en daarin veranderen ze alleen wat specifieke zaken en dan gaan met de banaan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Jep, medelijden met nabestaanden, vertrouwen in autoriteiten en we laten ons niet bang maken.
Misschien moet je gewoon toegeven dat bijv PEW surveys veel representatiever zijn dan de Moslims die jij toevallig spreekt. Dat is sowieso een biased sample. Het feit dat er interactie is met jou betekent bijvoorbeeld al dat jouw sample open staat voor contact met Westerse vrouwen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:16 schreef Copycat het volgende:
Kom op, Stimorol-. Je ziet toch zelf ook wel dat als een derde van de moslims wereldwijd vindt dat je dood moet als je de islam verlaat er een probleem is binnen de islam.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, we zijn nu moslims aan het bashen.
Niet iedereen deelt jouw mening, accepteer dat nou eens als linkschdenkend persoon. Gaat er vaak lastig in, zie maar naar dwdd en pauw en consorten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daar ken ik er ook wel wat van. Heb jarenlang in de sociale woningbouw gewerkt hiervoor. Daar zat me een tuig bij.... van roomblank tot gitzwart, van 70 jaar in NL-wonend tot net een paar maanden hier. En dat zelfde geldt voor de verschrikkelijk lieve mensen. Maargoed, da's allemaal veel te policorgutmenschlinksenuance....het is niet genoeg om een actie te veroordelen, dat moet meteen over de hele lijn verspreid worden, dat weet je toch, Cc!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |