abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167466728
Op de Breitscheidplatz zou een vrachtwagen op een kerstmarkt zijn ingereden. Volgens Duitse media zouden hierbij 12 personen overleden zijn, ook worden er rond de 50 gewonden gemeld.

'Aanslagpleger was vluchteling'
Angela Merkel in rouw na aanslag in Berlijn

berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13 +++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49 Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Tot nu toe bekend;

• Minimaal 12 doden
• 48+ gewonden
• Vrachtwagen was van een Poolse firma
• Bijrijder was oorspronkelijke bestuurder
• Dader kaapte de vrachtwagen
• Verdachte bestuurder opgepakt
• Verdachte is een Afghaan of Pakistaan die begin dit jaar het land in kwam als vluchteling
quote:
A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.

The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
Foto's van het incident in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167466754
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:01 schreef MakkieR het volgende: [..] Iets minder met je emotie reageren en iets meer met je verstand, Vrachtwagens vormen momenteel wel het probleem waaruit deze aanslagen zijn ontstaan. De vraag is hoever het rijk of de gemeenten wil gaan om de veiligheid te kunnen garanderen
Ja man, je hebt helemaal gelijk! Vrachtwagens vormen momenteel wel het grote probleem waaruit deze aanslagen zijn ontstaan! Ik dacht eerst nog dat het de moslimextremisten waren, maar het zijn de vrachtwagens, ik zeg het je, de fucking vrachtwagens!
pi_167466757
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Blijkt juist dat uit onderzoek van de Britse geheime dienst dat terroristen helemal niet zoveel waarde hechten aan religieuze dogma's en dergelijke en er net zo'n goddeloos leven op nahouden als westerse mensen. Dus je kunt beter moslims hebben die daar wel veel waarde aan hechten.
Die moslims die zich er wel aan hechten zijn het draagvlak, de katalysator, het excuus. Ze denken vergiffenis te krijgen voor de slechte dingen die ze gedaan hebben. Minder religie, minder ellende.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_167466788
Allemaal deporteren, die nare gemene vrachtwagens! Terug naar eigen land ermee! Dan zullen de aanslagen vast snel ophouden!
pi_167466803
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Die moslims die zich er wel aan hechten zijn het draagvlak, de katalysator, het excuus. Ze denken vergiffenis te krijgen voor de slechte dingen die ze gedaan hebben. Minder religie, minder ellende.
Wat je zegt klopt niet want het is tegenstrijdig aan elkaar. Als terroristen door de boot genomen juist helemaal niet zo warm lopen voor hun religie kan dat ook niet als katalysator werken.
pi_167466804
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kan helaas niet.
ik ben grootgebracht met de woorden:

"kan niet" ligt op het kerkhof
en "wil niet" ligt ernaast.

Werd meestal gebruikt als ik probeerde me te drukken omdat ik ergens geen zin in had.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_167466805
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkt juist dat uit onderzoek van de Britse geheime dienst dat terroristen helemal niet zoveel waarde hechten aan religieuze dogma's en dergelijke en er net zo'n goddeloos leven op nahouden als westerse mensen. Dus je kunt beter moslims hebben die daar wel veel waarde aan hechten.
Wat een onzin. Echt pure flauwekul. Ja, we weten inmiddels dat radicalisering geen jaren hoeft te duren, maar we weten ook nog steeds dat islamitisch geweld wel degelijk gebaseerd is op islamitische dogma's.

O, en weet je waar de geldstromen vandaan komen die islamitische terreur mogelijk maken? Extremistische moslims uit de Golfstaten. Of hebben die ook geen enkele kennis van hun religie?

Maar vooruit, waar op de wereld zien we een islamitisch land waar mensen veel waarde hechten aan islamitische dogma's terwijl het er toch goed gesteld is met de mensenrechten?
pi_167466809
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Blijf vooral inhoudelijk, of is dat te moeilijk?
Ik wil best inhoudelijk reageren:

De demonstraties waarmee hij kwam aanzetten waren georganiseerd door een andere stroming binnen de Islam. Die demonsteren tegen terrorisme van de soennieten. Niet van soennieten die demonsteren tegen het geweld binnen hun eigen stroming.

En dan gaat hij nog hypocriet zeggen dat wij de islam als een homogeen iets zien. Hij doet dat alleen als het hem uitkomt.

Ben benieuwd naar je inhoudelijke reactie.

Groetjes,
TheJanitor.
pi_167466829
Hoe is het toch mogelijk dat dit soort incidenten mensen verdeelt in twee kampen: alle moslims eruit/niks mis met de islam, mooie religie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 09:14:34 ]
pi_167466837
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat een onzin. Echt pure flauwekul. Ja, we weten inmiddels dat radicalisering geen jaren hoeft te duren, maar we weten ook nog steeds dat islamitisch geweld wel degelijk gebaseerd is op islamitische dogma's.

O, en weet je waar de geldstromen vandaan komen die islamitische terreur mogelijk maken? Extremistische moslims uit de Golfstaten. Of hebben die ook geen enkele kennis van hun religie?

Maar vooruit, waar op de wereld zien we een islamitisch land waar mensen veel waarde hechten aan islamitische dogma's terwijl het er toch goed gesteld is met de mensenrechten?
Lees de samenvatting van het onderzoek zelf maar:

https://www.theguardian.c(...)1?CMP=share_btn_link
pi_167466839
Volgerns BNR zijn ze nu op tempelhof bezig met de politie omdat daar de dader eerst op een azc woonde.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_167466849
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees de samenvatting van het onderzoek zelf maar:

https://www.theguardian.c(...)1?CMP=share_btn_link
Ik ken die onderzoeken. Ik heb een opleiding gevolgd op het gebied van radicalisering en jihadisme.
pi_167466867
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:11 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik wil best inhoudelijk reageren:

De demonstraties waarmee hij kwam aanzetten waren georganiseerd door een andere stroming binnen de Islam.
Ja, en? Het ging nergens over verschillende stromingen. Het ging erover dat moslims demonstreren tegen geweld en terrorisme. Je betrekt er nu zaken bij die daar niks mee te maken hebben.
pi_167466879
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en? Het ging nergens over verschillende stromingen. Het ging erover dat moslims demonstreren tegen geweld en terrorisme. Je betrekt er nu zaken bij die daar niks mee te maken hebben.
Je scheert nu alle moslims over een kam en dat is niet eerlijk.
pi_167466882
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ken die onderzoeken. Ik heb een opleiding gevolgd op het gebied van radicalisering en jihadisme.
Op welke islamitische dogma's zijn die aanslagen volgens jou dan gebaseerd?
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:18:44 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167466889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:14 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat dit soort incidenten mensen verdeelt in twee kampen: alle moslims eruit/niks mis met de islam, mooie religie.
Grappig inderdaad, ik heb niets met religie maar ben wel tegen het verbieden van religie, ik zou zeggen leidt de mensen op zodat ze door hebben naar wat voor onzin ze luisteren. We hebben niets aan kwade moslims die nogsteeds extreem dat geloof aanhangen. Waar we wel wat aan hebben is een kritische massa goed opgeleide moslims die inziet wat voor raars er binnen hun geloof aan de hand is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_167466891
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op welke islamitische dogma's zijn die aanslagen volgens jou dan gebaseerd?
Nu moet ik verwijzen naar Koranteksten?

Zo ja, hier heb je een lijstje: http://www.ex-moslims.nl/

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 09:22:04 ]
pi_167466938
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je had 'm beter kunnen beantwoorden want dit kost je meer tijd. Illegaal verblijf? En dan, dan heeft iemand een verblijfsvergunning, en dan wat? Je denkt dat we net als de VS op het aanvraagformulier de keuze moeten laten of iemand wel of niet met terroristische motieven het land binnenkomt? En er maar vanuit gaan dat iemand dat eerlijk aangeeft? En gaan we er dan ook maar gemakshalve vanuit dat mensen hier niet radicaliseren als ze hier eenmaal wonen, ook al zijn er voorbeelden geweest die dat ontkrachten?

Het zijn allemaal maatregelen die alleen maar schijnveiligheid bieden.
Dit is echt een drogredenering. Zo van "Ik kan best heroine spuiten met een derdehands naald van een junk, want er kan ook een meteoriet op je kop vallen dus alles is toch maar schijnveiligheid". :X
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:21:51 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_167466939
quote:

[..]

Dat verklaart dan weer een hoop!
The End Times are wild
pi_167466968
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu moet ik verwijzen naar Koranteksten?
Nee, dat zijn geen dogma's. Er zijn in de hele islamitische wereld niet breed gedragen dogma's of opvattingen die voortkomen uit dogma's en die terrorisme legitimeren. Je ziet hooguit een bepaalde verschuiving in regio's elder ter wereld waar bijvoorbeeld fysieke straffen en de doodstraf worden gelegitimeerd. Maar dat zijn dan vooral opvattingen die plaatsgebonden zijn. In Thailand staan ze ook niet afkeurend tegenover bepaalde straffen die wij verwerpelijk vinden. Maar die mening vind je dan weer niet terug onder alleen moslims maar onder de gehele bevolking.
pi_167466985
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat zijn geen dogma's.
Ja, dat zijn het wel.

Is dit het niveau? Damn.
pi_167467005
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is echt een drogredenering. Zo van "Ik kan best heroine spuiten met een derdehands naald van een junk, want er kan ook een meteoriet op je kop vallen dus alles is toch maar schijnveiligheid". :X
Reageer eens inhoudelijk. Waarom wil je mensen die hier asiel aanvragen vastzetten op basis van den verdenking? Waar verdenk je ze dan precies van? En waarom ga je er vanuit dat mensen eenmaal hier met een verblijfsvergunning niet kunnen radicaliseren terwijl uit de praktijk juist blijkt dat dat ook of zelfs vaker gebeurt?
pi_167467023
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet want het is tegenstrijdig aan elkaar. Als terroristen door de boot genomen juist helemaal niet zo warm lopen voor hun religie kan dat ook niet als katalysator werken.
Maar ze lopen dus wel warm voor hun religie, het is van kindszijn geïndoctrineerd. Alleen zijn ze van het religieuze padje gedwaald en de criminaliteit en drugs kant opgegaan. En wat je dan bij een aantal gevallen ziet is dat ze in de fase voor de aanslag radicaliseren. Hoe je dat allemaal van religie los kan trekken is mij een raadsel.
pi_167467033
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Grappig inderdaad, ik heb niets met religie maar ben wel tegen het verbieden van religie, ik zou zeggen leidt de mensen op zodat ze door hebben naar wat voor onzin ze luisteren. We hebben niets aan kwade moslims die nogsteeds extreem dat geloof aanhangen. Waar we wel wat aan hebben is een kritische massa goed opgeleide moslims die inziet wat voor raars er binnen hun geloof aan de hand is.
Het is diezelfde logica die mensen ervan overtuigt dat kritiek op de islam sowieso discriminatie is, aangezien ze het met hetzelfde woord omschrijven: islamofobie.
pi_167467038
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk. Waarom wil je mensen die hier asiel aanvragen vastzetten op basis van den verdenking? Waar verdenk je ze dan precies van? En waarom ga je er vanuit dat mensen eenmaal hier met een verblijfsvergunning niet kunnen radicaliseren terwijl uit de praktijk juist blijkt dat dat ook of zelfs vaker gebeurt?
Welkom, welkom in ons land...

Laten we de. Grenzen maar dicht doen. Pech gehad voor echte vluchtelingen.

Bescherming van de huidige bevolking is waarvoor onze leiders zijn gekozen. Voor het knuffelen van kansloze moslims ga je maar lekker in Saudi Arabië wonen.
Whatever...
pi_167467040
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:14 schreef Jigzoz het volgende:
Dit, en dat is enorm irritant, elke constructieve discussie is afwezig, zowel hier op fok als in de andere media.
pi_167467047
quote:

[..]

Reageer eens inhoudelijk. Waarom wil je mensen die hier asiel aanvragen vastzetten op basis van den verdenking? Waar verdenk je ze dan precies van?
Met jouw redenering kun je paspoorten en visa net zo goed afschaffen. Want iedereen die geen geldige heeft kan misschien eventueel een vluchteling zijn en mag je dus niet verdenken.

Kom op zeg.

Wie eist bewijst. Iemand zonder geldig paspoort heeft in eerste instantie de schijn tegen. Het is dan aan de aanvrager om te bewijzen dat hij echt vluchteling is en daarmee onschuldig is.
pi_167467052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar ze lopen dus wel warm voor hun religie, het is van kindszijn geïndoctrineerd. Alleen zijn ze van het religieuze padje gedwaald en de criminaliteit en drugs kant opgegaan.
Ze lopen warm voor hun religie maar ze zijn van het religieuze padje af. Sorry, maar ik kan daar geen logica in ontdekken.
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:29:58 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167467053
quote:

[..]

We kunnen kennelijk ook prima grote groepen voetbalsupporters preventief weren op bepaalde plekken, ook al gaat het dan om mensen die nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan. Goeden lijden altijd onder de kwaden.

Volk zonder fatsoenlijk id heeft het wat mij betreft helemaal niets te zoeken. Stuur die maar terug naar een tentenkamp in de regio.
pi_167467056
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar ze lopen dus wel warm voor hun religie, het is van kindszijn geïndoctrineerd. Alleen zijn ze van het religieuze padje gedwaald en de criminaliteit en drugs kant opgegaan. En wat je dan bij een aantal gevallen ziet is dat ze in de fase voor de aanslag radicaliseren. Hoe je dat allemaal van religie los kan trekken is mij een raadsel.
Het is vanuit een niet-islamitisch perspectief dan ook vrijwel onmogelijk om te bevatten hoe moslims hun religie beleven. Daar heb je echt een ex-moslim voor nodig.
pi_167467074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Met jouw redenering kun je paspoorten en visa net zo goed afschaffen. Want iedereen die geen geldige heeft kan misschien eventueel een vluchteling zijn en mag je dus niet verdenken.

Kom op zeg.

Wie eist bewijst. Iemand zonder geldig paspoort heeft in eerste instantie de schijn tegen. Het is dan aan de aanvrager om te bewijzen dat hij echt vluchteling is en daarmee onschuldig is.
Maar wat heeft dat allemaal met mensen preventief vastzetten te maken?
pi_167467078
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is vanuit een niet-islamitisch perspectief dan ook vrijwel onmogelijk om te bevatten hoe moslims hun religie beleven. Daar heb je echt een ex-moslim voor nodig.
Ik beschrijf dan ook alleen het proces wat je bij veel gevallen ziet. Hoe ze het zelf ervaren kan ik niet over oordelen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:31:22 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167467081
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wil je ze vrij rond laten lopen zonder te weten wie het zijn dan?
pi_167467088
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze lopen warm voor hun religie maar ze zijn van het religieuze padje af. Sorry, maar ik kan daar geen logica in ontdekken.
Alleen maar ontwijken, niks constructiefs aan jou.
pi_167467093
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit, en dat is enorm irritant, elke constructieve discussie is afwezig, zowel hier op fok als in de andere media.
Nou, die is er wel hoor, je moet er alleen iets dieper voor graven.

Maar goed, het zal wel niet verkopen of zo.
pi_167467094
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet preventief. Gewoon iedereen die geen geldige papieren heeft het land niet in laten en iedereen die verdacht wordt illegaal de grens over te zijn gegaan vastzetten. Daar is niks preventiefs aan.
pi_167467103
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wil je ze vrij rond laten lopen zonder te weten wie het zijn dan?
Nee, de huidige inrichting volstaat wat mij betreft.
pi_167467116
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, die is er wel hoor, je moet er alleen iets dieper voor graven.

Maar goed, het zal wel niet verkopen of zo.
Het wordt in ieder geval behoorlijk begraven onder alle bagatallisatie van religieus geweld en het xenofobe geblaat.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:33:59 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het lastige van de PVV ik denk namelijk dat de oplossingen die zij bieden er voor gaan zorgen dat alle zaken die ingezet zijn, zoals de dialoog gaande houden, toezicht proberen te houden op radicaliserende jongeren en deradicaliserend proberen te werken etc. geen steun meer gaan krijgen en dat dat nog wel eens de actie kan zijn die een terroristische tegenactie mogelijk maakt.
pi_167467142
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Alleen maar ontwijken, niks constructiefs aan jou.
Wat je schrijft is inherent tegenstrijdig aan elkaar. Je kunt niet en 'warm lopen voor de islam' en tegelijkertijd van het religieuze of islamitische padje af zijn. Zoals de Mi5 ook al concludeert hebben terroristen juist helemaal niets meer met religie.
pi_167467147
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het lastige van de PVV ik denk namelijk dat de oplossingen die zij bieden er voor gaan zorgen dat alle zaken die ingezet zijn, zoals de dialoog gaande houden, toezicht proberen te houden op radicaliserende jongeren en deradicaliserend proberen te werken etc. geen steun meer gaan krijgen en dat dat nog wel eens de actie kan zijn die een terroristische tegenactie mogelijk maakt.
De PVV is een enorm domme partij voor mensen die te lui of te stom zijn om zich ergens in te verdiepen, maar die wel per se een mening willen hebben.
pi_167467156
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat je schrijft is inherent tegenstrijdig aan elkaar. Je kunt niet en 'warm lopen voor de islam' en tegelijkertijd van het religieuze of islamitische padje af zijn. Zoals de Mi5 ook al concludeert hebben terroristen juist helemaal niets meer met religie.
Nee, dat concludeert Mi5 helemaal niet.

Heb je dat tekstje wel gelezen?
pi_167467161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat zijn het wel.

Is dit het niveau? Damn.
Anders reageer je ook even op de rest van m'n post. Het is wel verleidelijk om alles maar op de islam te schuiven maar dat is veel te simplistisch.
pi_167467162
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De PVV is een enorm domme partij voor mensen die te lui of te stom zijn om zich ergens in te verdiepen, maar die wel per se een mening willen hebben.
Beetje domme opmerking dit. Stem het zelf ook niet, maar er zijn genoeg slimme mensen die weldoordacht PVV stemmen.
pi_167467168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En zo'n arrogante (en ook domme) houding speelt de PVV juist enorm in de kaart. Net als bij Trump, Brexit, Oekraineverdrag en straks de 2e kamerverkiezingen.
pi_167467184
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Anders reageer je ook even op de rest van m'n post. Het is wel verleidelijk om alles maar op de islam te schuiven maar dat is veel te simplistisch.
De rest van je post is onzinnig. Radicale moslims baseren hun haat jegens andersgelovigen/ongelovigen onder andere op Koranteksten. Als je dat ontkent, dan heb je óf geen enkel idee waarover je het hebt, óf je verdraait de waarheid bewust.
pi_167467186
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Beetje domme opmerking dit.
Nog steeds boos?
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:38:44 #48
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167467187
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Beetje domme opmerking dit. Stem het zelf ook niet, maar er zijn genoeg slimme mensen die weldoordacht PVV stemmen.
Dat valt nog wel tegen vrees ik. Als je een beetje verstand hebt zie je dat Wilders geen enkele werkbare oplossing biedt en het leven in Nederland alleen maar voor iedereen zou verslechteren.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_167467191
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is helemaal niet strijdig, dat zit in jouw hoofd. En het hele grappige is, dat jij er nu een homogene groep van aan het maken bent.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:39:10 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467192
Het is een partij voor mensen die geloven in simpele oplossingen voor complexe problemen.
pi_167467197
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat concludeert Mi5 helemaal niet.

Heb je dat tekstje wel gelezen?
Oké, die is wat kort door de bocht.

The majority are British nationals and the remainder, with a few exceptions, are here legally. Around half were born in the UK, with others migrating here later in life. Some of these fled traumatic experiences and oppressive regimes and claimed UK asylum, but more came to Britain to study or for family or economic reasons and became radicalised many years after arriving.

Far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation.
pi_167467199
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nog steeds boos?
Zucht, gaan we weer. TR geplaatst.
pi_167467202
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En zo'n arrogante (en ook domme) houding speelt de PVV juist enorm in de kaart. Net als bij Trump, Brexit, Oekraineverdrag en straks de 2e kamerverkiezingen.
Ja, die logica speelt bij PVV'ers: hoe dommer die partij gevonden wordt, hoe meer mensen erop stemmen. Mij ontgaat die logica totaal, maar daar lijkt een ander topic me geschikter voor.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:40:11 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467206
Voor elk probleem is er een simpel, elegant, makkelijk te verwoorden en fout antwoord.
pi_167467225
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is helemaal niet strijdig, dat zit in jouw hoofd. En het hele grappige is, dat jij er nu een homogene groep van aan het maken bent.
Nee, ik zeg juist dat het veel te simplistisch is om het af te schuiven op de islam en dat de islam veel te divers is om te doen alsof de islam terrorisme propageert of in de hand werkt. En dat het niet zo is dat moslims dit allemaal steunen. Integendeel.
pi_167467238
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ik zeg juist dat het veel te simplistisch is om het af te schuiven op de islam en dat de islam veel te divers is om te doen alsof de islam terrorisme propageert of in de hand werkt. En dat het niet zo is dat moslims dit allemaal steunen. Integendeel.
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:43:00 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167467245
quote:

[..]

Kijk uit watje zegt man. Temet heb je de AIVD op je hielen omdat ze denken dat je door IS bent opgeleid _O-
pi_167467267
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is een partij voor mensen die geloven in simpele oplossingen voor complexe problemen.
Helaas zijn er daar nogal veel van, en het aantal neemt op deze manier alleen maar toe. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167467271
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De rest van je post is onzinnig. Radicale moslims baseren hun haat jegens andersgelovigen/ongelovigen onder andere op Koranteksten. Als je dat ontkent, dan heb je óf geen enkel idee waarover je het hebt, óf je verdraait de waarheid bewust.
Maar radicale moslims zijn doorgaans niet militant. Het gaat nu over terroristen, dat zijn zelden salafisten die heel theologisch en religieus onderlegd zijn en hun diepe afkeer aan de hand daarvan onderbouwen.
pi_167467275
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oké, die is wat kort door de bocht.

The majority are British nationals and the remainder, with a few exceptions, are here legally. Around half were born in the UK, with others migrating here later in life. Some of these fled traumatic experiences and oppressive regimes and claimed UK asylum, but more came to Britain to study or for family or economic reasons and became radicalised many years after arriving.

Far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation.
Dan zou je toch denken dat MI5 hier geen tijd aan zou besteden;http://www.express.co.uk/(...)s-being-groomed-ISIS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')