abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_165397682


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165397696
Uitslag Mr. Olympia 2016:

1. Phil Heath
2. Shawn Rhoden
3. Dexter Jackson
4. Mandouh Elssbiay
5. William Bonac
6. Roelly Winklaar
7. Cedric Mc.Millan
8. Dallas Mc.Carver
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165399012
quote:
Er staat er toevallig sinds afgelopen week eentje waar ik train, binnenkort ga ik er zeker even gebruik van maken. :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165399430
Rami, ik kan je post uit het vorige topic niet meer quoten. Maar m'n PR op CJ is nu 55kg voor 3. Laatste was 50 voor 2.
En thanks, Snakey :)

Heb trouwens echt terror DOMS vandaag. Onder andere van back extensions op het glute-ham apparaat en de zware clean pulls (70kg, had ze nog nooit met meer dan 50kg gedaan). Mijn hele posterior chain is beurs. :')

[ Bericht 36% gewijzigd door PluisigNijntje op 18-09-2016 11:25:40 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_165400632
Vandaag gevraagd in mn sportschool over leg press machine en ze zeiden dat ze al een nieuwe hadden besteld, toevallig. Het is alleen wel ongeveer zoals deze zeiden ze: https://i.ytimg.com/vi/AjIz_UMYBn8/hqdefault.jpg van hammer strenght, die lijkt me iets beter dan die van life fitness maar ook nog niet echt ideaal
  zondag 18 september 2016 @ 13:26:12 #6
340341 Blester
Membre très utile
pi_165401798
Nu +- 5 maanden weer begonnen, tot nu toe steeds door gewoon zelf een schema op te stellen op basis van oefeningen. Nu eigenlijk van plan om gedurende +- 2 maanden een schema te volgen om te kijken wat dat doet. Toevallig nog aanraders voor een goed schema voor 4-5 keer per week?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_165402788
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:28 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Vandaag gevraagd in mn sportschool over leg press machine en ze zeiden dat ze al een nieuwe hadden besteld, toevallig. Het is alleen wel ongeveer zoals deze zeiden ze: https://i.ytimg.com/vi/AjIz_UMYBn8/hqdefault.jpg van hammer strenght, die lijkt me iets beter dan die van life fitness maar ook nog niet echt ideaal
Die is best goed (net als het meeste Hammer Strenght gewoon goed is). Het aparte is dat je benen onafhankelijk van elkaar het gewicht wegdrukken. Ik vind hem best ok, maar idealiter als aanvulling op zo'n klassieke leg press waarbij je het gewicht wegdrukt (i.p.v. zoeen waarbij je jezelf wegdrukt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165404437
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:28 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Vandaag gevraagd in mn sportschool over leg press machine en ze zeiden dat ze al een nieuwe hadden besteld, toevallig. Het is alleen wel ongeveer zoals deze zeiden ze: https://i.ytimg.com/vi/AjIz_UMYBn8/hqdefault.jpg van hammer strenght, die lijkt me iets beter dan die van life fitness maar ook nog niet echt ideaal
Het kutte van dat soort apparaten is het rustpunt, dat op een totaal onnatuurlijk logisch punt buiten de ROM zit, veel dieper dan het diepste punt van je ROM. Je moet je er eerst helemaal tussen vouwen waarbij je dan met je knieën ongeveer maximaal gebogen het gewicht moet gaan wegdrukken voor je eerste rep.

Iedereen snapt dat hoe dieper je het gewicht laat zakken op een 45LP hoe kutter dat wordt. Ik heb dan ook nog nooit een 45LP gezien waarbij het rustpunt ergens heel diep onderin zit. Dat zit altijd ergens bínnen de ROM.

Stel dat je gaat squatten en de barstandaard op 40 cm van de grond hangt. Dat je daar eerst onder moet kruipen en totaal opgevouwen dat gewicht omhoog moet brengen. Iedereen snapt ook dat dat niet werkt. Daarom bestaan er squatracks.

Ik snap dan ook niet dat dat soort apparaten nog gebruikt worden. Bij die je nu hebt is dat volgens mij ook het geval.
  zondag 18 september 2016 @ 19:42:49 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165412132
Mmm, ik ga binnenkort de 100 wel aantikken, maar zo te zien moet ik nog wat harder werken om Haftor te verslaan...

https://www.facebook.com/IronOplot/videos/966201510155824/
pi_165413225
Zet deze maar alvast in jullie agenda.

http://keuringsdienstvanw(...)30-147875-22-09-2016

Die zak van bodyenfit _O-
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_165413357
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:18 schreef McNulty het volgende:
Zet deze maar alvast in jullie agenda.

http://keuringsdienstvanw(...)30-147875-22-09-2016

Die zak van bodyenfit _O-
Ik zie geen Gold Standard, ik ben veilig _O_
pi_165418703
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:18 schreef McNulty het volgende:
Zet deze maar alvast in jullie agenda.

http://keuringsdienstvanw(...)30-147875-22-09-2016

Die zak van bodyenfit _O-
_O_

Ben benieuwd :P
pi_165421570
5x10 deadlifts voelt de dag erna lekker zeg. :P
pi_165422105
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 07:46 schreef Multiply het volgende:
5x10 deadlifts voelt de dag erna lekker zeg. :P
Haha ja de hele rug is dan goed opgepompt hé.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_165424201
Hallo,

Ik heb thuis wat apparatuur en wil naast het wielrennen wat krachttraining erbij doen. Ik rij wedstrijden met wielrennen en wat meer totale kracht over het gehele lichaam is een goede toevoeging. De rondjes rond de kerk zijn aardig explosief. Afgelopen winter heb ik ook maanden lang benen getraind (squats, lunges, legpress) en daar heb ik veel profijt van gehad. Nu heb ik geen abonnement meer bij de sportschool, maar een squatrek, dumbells, optrekstang en bankje thuis.

Ik wil graag met een 3 wekelijks fullbody schema gaan werken. Zelf dacht ik aan een A en B versie en dan ABABA etc afgewisseld. Aangezien ik thuis train, kan ik niet alle oefeningen doen. Zelf dacht ik aan zoiets:

A-dag
Squat
Bulgarian splitsquat

Benchpress

Military press
Side raise

Pull up
Barbell Row

Abwheel
Crunches

B-dag
Deadlift
Lying Dumbell Row
Chin up

Benchpress
Incline benchpress

Military press
Barbell shrugs

Abwheel
Crunches
Triceps dip

Wat vinden jullie hiervan? En hoeveel sets en herhalingen adviseren jullie?

Alvast bedankt!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_165426030
3x pw squat, bp en ohp is nogal wat
  maandag 19 september 2016 @ 12:22:03 #17
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_165426382
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 10:46 schreef Patroon het volgende:
Hallo,

Ik heb thuis wat apparatuur en wil naast het wielrennen wat krachttraining erbij doen. Ik rij wedstrijden met wielrennen en wat meer totale kracht over het gehele lichaam is een goede toevoeging. De rondjes rond de kerk zijn aardig explosief. Afgelopen winter heb ik ook maanden lang benen getraind (squats, lunges, legpress) en daar heb ik veel profijt van gehad. Nu heb ik geen abonnement meer bij de sportschool, maar een squatrek, dumbells, optrekstang en bankje thuis.

Ik wil graag met een 3 wekelijks fullbody schema gaan werken. Zelf dacht ik aan een A en B versie en dan ABABA etc afgewisseld. Aangezien ik thuis train, kan ik niet alle oefeningen doen. Zelf dacht ik aan zoiets:

A-dag
Squat
Bulgarian splitsquat

Benchpress

Military press
Side raise

Pull up
Barbell Row

Abwheel
Crunches

B-dag
Deadlift
Lying Dumbell Row
Chin up

Benchpress
Incline benchpress

Military press
Barbell shrugs

Abwheel
Crunches
Triceps dip

Wat vinden jullie hiervan? En hoeveel sets en herhalingen adviseren jullie?

Alvast bedankt!
Heb het deze zomer proberen te combineren (wel focus op powerliften) maar de combinatie 3x/week fietsen en 4x/week krachttraining is toch best zwaar. Pas vooral op voor je rug/nek/schouders, voor je het weet overbelast je wat en fiets je met blessures rond.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_165426420
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:18 schreef McNulty het volgende:
Zet deze maar alvast in jullie agenda.

http://keuringsdienstvanw(...)30-147875-22-09-2016

Die zak van bodyenfit _O-
Deze zakken koop ik de laatste tijd, donderdag maar eens kijken :D
pi_165426569
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:18 schreef McNulty het volgende:
Zet deze maar alvast in jullie agenda.

http://keuringsdienstvanw(...)30-147875-22-09-2016

Die zak van bodyenfit _O-
Ben benieuwd. Ik koop de meeste spullen bij body en fit.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_165426727
Sinds de ontmaskering nooit meer bij B&F gehaald, overgestapt op XXL en bulkpowders :P

Vind de whey van XXL toch wel wat beter (als in makkelijker oplosbaar en beter smaken)

Maarja BP is weer 20% goedkoper
pi_165426741
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 12:09 schreef BredeBroeder het volgende:
3x pw squat, bp en ohp is nogal wat
Ja, daarom zit squat er 2x per week in. En ga dat ook met bp en military press doen.

Vanaf januari ga ik 2x pw krachttraining doen en zal ik het meer bij compoundsoefeningen houden. Vanaf januari fiets ik er weer +10u bij.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_165429859
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 12:38 schreef BredeBroeder het volgende:
Sinds de ontmaskering nooit meer bij B&F gehaald, overgestapt op XXL en bulkpowders :P

Vind de whey van XXL toch wel wat beter (als in makkelijker oplosbaar en beter smaken)

Maarja BP is weer 20% goedkoper
Ik koop tegenwoordig ook bij bulkpowders. Via hun spam e-mailtjes kan je soms 30% korting krijgen. Alleen wel jammer dat hun bezorgtijden best vaak uitlopen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 19 september 2016 @ 16:34:35 #23
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165431250
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 11:20 schreef PluisigNijntje het volgende:
Rami, ik kan je post uit het vorige topic niet meer quoten.
Trouwens, als je een post uit een dicht topic wil quoten kan je die post in het dichte topic quoten, dan staat die in het invoerscherm onderaan, de hele post kopieeren en dan in het nieuwe topic in het invoerveld plakken. Degene die je quote krijgt dan alsnog een quote alert.
  maandag 19 september 2016 @ 19:08:22 #24
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_165433986
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 10:46 schreef Patroon het volgende:
Hallo,

Ik heb thuis wat apparatuur en wil naast het wielrennen wat krachttraining erbij doen. Ik rij wedstrijden met wielrennen en wat meer totale kracht over het gehele lichaam is een goede toevoeging. De rondjes rond de kerk zijn aardig explosief. Afgelopen winter heb ik ook maanden lang benen getraind (squats, lunges, legpress) en daar heb ik veel profijt van gehad. Nu heb ik geen abonnement meer bij de sportschool, maar een squatrek, dumbells, optrekstang en bankje thuis.

Ik wil graag met een 3 wekelijks fullbody schema gaan werken. Zelf dacht ik aan een A en B versie en dan ABABA etc afgewisseld. Aangezien ik thuis train, kan ik niet alle oefeningen doen. Zelf dacht ik aan zoiets:

A-dag
Squat
Bulgarian splitsquat

Benchpress

Military press
Side raise

Pull up
Barbell Row

Abwheel
Crunches

B-dag
Deadlift
Lying Dumbell Row
Chin up

Benchpress
Incline benchpress

Military press
Barbell shrugs

Abwheel
Crunches
Triceps dip

Wat vinden jullie hiervan? En hoeveel sets en herhalingen adviseren jullie?

Alvast bedankt!
Dit artikel gaat over baanwielrennen, maar ook voor jou vast wel interessant denk ik.

Pag 3 t/m 5.
http://www.vakbladkrachtt(...)rachttraining_07.pdf
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 19 september 2016 @ 19:08:59 #25
340341 Blester
Membre très utile
pi_165434004
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:18 schreef McNulty het volgende:
Zet deze maar alvast in jullie agenda.

http://keuringsdienstvanw(...)30-147875-22-09-2016

Die zak van bodyenfit _O-
Benieuwd of MyProtein hier ook tussen zit
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_165439990
De laatste tijd probeer ik mijn bench wat te tweaken om wat in gewicht omhoog te gaan, zit nu tegen een 1rm van 100kg aan. Vandaag kwam ik een artikel tegen over het ideale bar path:
(http://strengtheory.com/bench-press-bar-path/)

Net even geprobeerd, alleen waar richten jullie als het ware op bij het uitdrukken bij het benchen? Mark Bell wel eens horen zeggen dat je richting je hoofd moet drukken, alleen voelt dit erg raar aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 19 september 2016 @ 22:42:48 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165440789
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef FlippingCoin het volgende:
De laatste tijd probeer ik mijn bench wat te tweaken om wat in gewicht omhoog te gaan, zit nu tegen een 1rm van 100kg aan. Vandaag kwam ik een artikel tegen over het ideale bar path:
[ afbeelding ](http://strengtheory.com/bench-press-bar-path/)

Net even geprobeerd, alleen waar richten jullie als het ware op bij het uitdrukken bij het benchen? Mark Bell wel eens horen zeggen dat je richting je hoofd moet drukken, alleen voelt dit erg raar aan.
Een ideaal bar path krijg je door perfecte techniek. Zet twee sterke bench pressers naast elkaar en je zal zien dat ze een verschillend bar path hebben. Waarmee ik bedoel dat 1, het onmogelijk is bovenstaande bar paths te kopieeren, en twee je eerst zal moeten uitvinden wat jouw sterkste bar path is.

Dat laatste kan je doen door op de bench te gaan liggen, de bar te unracken en met gestrekte armen de bar richting je benen te brengen. Niet helemaal naar je benen toe maar zeg net boven je heupen. Van daar ga je langzaam terug naar je beginpunt en er net iets voorbij. Er is een punt waar de bar lichter voelt, dat is dan in ieder geval waar je de bar naartoe kan drukken bij je bench.

Daarbij moet je je bedenken dat de sterkste lijn een rechte lijn is. Als je kijkt naar sterke benchers en hun bar path, die is behoorlijk recht.

https://www.facebook.com/BenchBeasts/videos/1159923704054632/

Ik zou me niet zo heel druk maken om je bar path, omdat ik denk dat het afleid van je techniek.
pi_165441196
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 22:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een ideaal bar path krijg je door perfecte techniek. Zet twee sterke bench pressers naast elkaar en je zal zien dat ze een verschillend bar path hebben. Waarmee ik bedoel dat 1, het onmogelijk is bovenstaande bar paths te kopieeren, en twee je eerst zal moeten uitvinden wat jouw sterkste bar path is.

Dat laatste kan je doen door op de bench te gaan liggen, de bar te unracken en met gestrekte armen de bar richting je benen te brengen. Niet helemaal naar je benen toe maar zeg net boven je heupen. Van daar ga je langzaam terug naar je beginpunt en er net iets voorbij. Er is een punt waar de bar lichter voelt, dat is dan in ieder geval waar je de bar naartoe kan drukken bij je bench.

Daarbij moet je je bedenken dat de sterkste lijn een rechte lijn is. Als je kijkt naar sterke benchers en hun bar path, die is behoorlijk recht.

https://www.facebook.com/BenchBeasts/videos/1159923704054632/

Ik zou me niet zo heel druk maken om je bar path, omdat ik denk dat het afleid van je techniek.
Oké dus niet te veel focus op de bar path maar op de techniek wat resulteert in het juiste bar path, klinkt logisch inderdaad. En holy shit wat is die gozer van je filmpje sterk :o .
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_165443127
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 19:08 schreef Blester het volgende:

[..]

Benieuwd of MyProtein hier ook tussen zit
Vertrouwde dat sowieso al niet :')
pi_165443275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Vertrouwde dat sowieso al niet :')
Ja goh, de zowat allergrootste leverancier in eiwitten zal z'n zaakjes niet op orde hebben :'), eiwitpoeders worden overal gewoon verschrikkelijk overpriced verkocht, eiwitpoeders zonder smaakstoffen etc. kun je voor een appel en een ei kopen.
pi_165446196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:10 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Ja goh, de zowat allergrootste leverancier in eiwitten zal z'n zaakjes niet op orde hebben :'), eiwitpoeders worden overal gewoon verschrikkelijk overpriced verkocht, eiwitpoeders zonder smaakstoffen etc. kun je voor een appel en een ei kopen.
De grootte van de leverancier hoeft niets te zeggen over de kwaliteit.
Kijk maar naar BasicFit of Starbucks, bv.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165448964
Koop gewoon biest bij de boer.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_165450253
Of je eet gewoon normaal ipv die onzin poedertjes, gewoon lekker kerry kip bij Pandan Village halen.
pi_165451381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Vertrouwde dat sowieso al niet :')
Die komen er in Amerikaanse tests altijd als betrouwbaar uit hoor.
pi_165454941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:41 schreef Eleiko het volgende:

[..]

De grootte van de leverancier hoeft niets te zeggen over de kwaliteit.
Kijk maar naar BasicFit of Starbucks, bv.
Wat is er mis met beide dan? Het is niet dat bij BasicFit de gewichten 5 kilo minder wegen dan aangegeven?
pi_165455039
Onze ome Corrie voelt zich graag superieur door te benadrukken dat hij in héél veel verschillende sportscholen heeft getraind en dat de goedkopere gym's zonder twijfel altijd kut zijn.
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:14:46 #37
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165456124
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:17 schreef Faeroer het volgende:
Of je eet gewoon normaal ipv die onzin poedertjes, gewoon lekker kerry kip bij Pandan Village halen.
De eerste. http://startingstrength.c(...)s-that-actually-work
pi_165456598
quote:
Zal best werken, maar tenzij je geen tijd hebt om fatsoenlijk te koken blijf ik erbij dat het onzin is. Er is zoveel prachtig voedsel in deze wereld, waarom dan die drang om iedereen aan de whey te krijgen?
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:55:22 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165457249
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zal best werken, maar tenzij je geen tijd hebt om fatsoenlijk te koken blijf ik erbij dat het onzin is. Er is zoveel prachtig voedsel in deze wereld, waarom dan die drang om iedereen aan de whey te krijgen?
Er is geen drang om iedereen aan de whey te krijgen. Het is een supplement waarvan keer en keer bewezen is dat het een hoop toevoegt voor mensen die trainen. Plus dat over het algemeen er maar weinig mensen zijn die daadwerkelijk aan genoeg proteine komen uit normale voeding.
pi_165457665
Scheelt ook een hoop geld
pi_165460014
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zal best werken, maar tenzij je geen tijd hebt om fatsoenlijk te koken blijf ik erbij dat het onzin is. Er is zoveel prachtig voedsel in deze wereld, waarom dan die drang om iedereen aan de whey te krijgen?
Ik eet ook twee keer per dag warm. Veel bonen, zilvervliesrijst, vette vis, avocados, etc. Maar soms heb ik er ook geen zin in en is een shake wel zo makkelijk. Het leven is al druk en complex genoeg, waarom zou je het jezelf soms niet makkelijker maken?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:25:53 #42
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_165463285
Deels afhankelijk van je goals ook. Ik als (bescheiden) powerlifter maak me niet zo druk om macro-targets. Gewoon normaal (voor mensen in dit topic) eten, soms een extra bakje kwark of blikje tonijn en net boven onderhoud en de kracht komt wel. Uiterlijk is minder belangrijk, al heb ik er nog nooit beter uitgezien.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 21 september 2016 @ 11:59:21 #43
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165468591
Het is vrij lang om te lezen, maar ik denk dat dit zo'n beetje de beste trainings methode (voor algemene kracht, powerlifting en oly lifting) is die ik in lange tijd gelezen heb. Vooral nu ik leer hoe belangrijk het is om je pezen te trainen omdat die op een gegeven moment de zwakke schakel worden wanneer je over all sterker wordt.

Het schema wat Andy bv voor me heeft opgezet wat op een redelijk laag gewicht begint, maar ook redelijk rap op werkt is bedoeld om (ook) pezen te trainen ipv alleen een focus op spieren. De dinsdag bv met BP én OHP keek ik erg tegenop omdat ik toen ik begon nog steeds last had van mijn schouders. Tot mijn verbazing had ik na 4 weken nergens meer last van.

Anyway, zoals ik zei is het vrij lang om te lezen, maar enorm leerzaam.

https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-1
https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-2
https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-3

Have fun. :P
pi_165470206
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 14:13 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Die is best goed (net als het meeste Hammer Strenght gewoon goed is). Het aparte is dat je benen onafhankelijk van elkaar het gewicht wegdrukken. Ik vind hem best ok, maar idealiter als aanvulling op zo'n klassieke leg press waarbij je het gewicht wegdrukt (i.p.v. zoeen waarbij je jezelf wegdrukt.
Ja ik heb hem geprobeerd, de benen zitten inderdaad apart dus de benen in een close grip zetten kan niet. Trouwens bij deze druk je het gewicht ook weg (je kan gewichtsplaten aanvullen van bijv 20kg enz). Je blijft zelf zitten en niet zoals op dat apparaat van life fitness waarbij je beweegt

[ Bericht 10% gewijzigd door ComedyShortsGamer op 21-09-2016 13:53:45 ]
pi_165470968
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:59 schreef Snakey het volgende:
Het is vrij lang om te lezen, maar ik denk dat dit zo'n beetje de beste trainings methode (voor algemene kracht, powerlifting en oly lifting) is die ik in lange tijd gelezen heb. Vooral nu ik leer hoe belangrijk het is om je pezen te trainen omdat die op een gegeven moment de zwakke schakel worden wanneer je over all sterker wordt.

Het schema wat Andy bv voor me heeft opgezet wat op een redelijk laag gewicht begint, maar ook redelijk rap op werkt is bedoeld om (ook) pezen te trainen ipv alleen een focus op spieren. De dinsdag bv met BP én OHP keek ik erg tegenop omdat ik toen ik begon nog steeds last had van mijn schouders. Tot mijn verbazing had ik na 4 weken nergens meer last van.

Anyway, zoals ik zei is het vrij lang om te lezen, maar enorm leerzaam.

https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-1
https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-2
https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-3

Have fun. :P
Bedankt :) Ga mezelf eens inlezen. Ik vind dat t-nation sowieso goede artikelen :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 21 september 2016 @ 14:28:56 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165471070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:23 schreef relativity het volgende:

[..]

Bedankt :) Ga mezelf eens inlezen. Ik vind dat t-nation sowieso goede artikelen :)
Er staan goede artikelen bij ja. Het probleem is soms dat er zoveel auteurs zijn die een verschillende mening over hetzelfde item hebben. Dat maakt dingen soms wat verwarrend.
  woensdag 21 september 2016 @ 20:05:04 #47
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165477909
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:17 schreef Faeroer het volgende:
Of je eet gewoon normaal ipv die onzin poedertjes, gewoon lekker kerry kip bij Pandan Village halen.
Als jij tijd en zin hebt om 2 uur per dag in de keuken te staan om iedere dag 'dat prachtige voedsel' te bereiden, sure :')

Whey + oats ftw
Deathlift or Die.
  woensdag 21 september 2016 @ 20:24:32 #48
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165478385
quote:
quote:
Bottom Line
Nutrition supplementation is a worthwhile addition to barbell training, intelligent programming, manageable stress and ample sleep. There are many popular supplements like Vitamin D-3, Fish Oil and Glucosomine/Chondroitin that were purposely not included here due to lack of convincing evidence. After you have the basics covered with whey and creatine, I recommend introducing one new supplement at a time.
Dit kan ik toch moeilijk serieus nemen, terwijl HMB wel wordt aangeraden :')
Deathlift or Die.
pi_165490152
quote:
Ik heb meer vertrouwen in het onafhankelijke www.examine.com dan in deze blogger.
pi_165490310
quote:
13s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:05 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Als jij tijd en zin hebt om 2 uur per dag in de keuken te staan om iedere dag 'dat prachtige voedsel' te bereiden, sure :')

Whey + oats ftw
Gewoon voor 7 keer kip rijst broccoli bereiden en invriezen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_165490312
quote:
13s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:05 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Als jij tijd en zin hebt om 2 uur per dag in de keuken te staan om iedere dag 'dat prachtige voedsel' te bereiden, sure :')

Whey + oats ftw
Mwah ik krijg 150/160 gram eiwitten per dag binnen met max een uur in de keuken per dag. Meestal zelfs maar een half uur per dag.
  donderdag 22 september 2016 @ 11:24:10 #52
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165490514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik heb meer vertrouwen in het onafhankelijke www.examine.com dan in deze blogger.
Dat is een auteur op Mark Rippetoes website. Niet zomaar een blogger. :P
pi_165490562
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:13 schreef Multiply het volgende:

[..]

Mwah ik krijg 150/160 gram eiwitten per dag binnen met max een uur in de keuken per dag. Meestal zelfs maar een half uur per dag.
Niet iedereen is natuurlijk zo goed als jij dat bent
pi_165490603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:26 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Niet iedereen is natuurlijk zo goed als jij dat bent
Ja het is natuurlijk ook wel heel moeilijk om wat aardappeltjes en vlees te bakken en wat groenten te koken. Bakje kwark erbij. Stapel kipfilet op brood en tada voldoende eiwitten.
pi_165490691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:28 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ja het is natuurlijk ook wel heel moeilijk om wat aardappeltjes en vlees te bakken en wat groenten te koken. Bakje kwark erbij. Stapel kipfilet op brood en tada voldoende eiwitten.
In welke wereld is wat vlees, bakje kwark en kipfilet op brood 160 gram eiwit?
  donderdag 22 september 2016 @ 11:36:41 #56
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165490761
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:28 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ja het is natuurlijk ook wel heel moeilijk om wat aardappeltjes en vlees te bakken en wat groenten te koken. Bakje kwark erbij. Stapel kipfilet op brood en tada voldoende eiwitten.
Daarmee kom je misschien net aan 120 gram proteine.
pi_165490997
Nou ik eet iets meer vlees dan 1 biefstukje. ;)

quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Daarmee kom je misschien net aan 120 gram proteine.
Niet als je wat meer vlees eet bij je avondeten natuurlijk.
pi_165491126
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:13 schreef Multiply het volgende:

[..]

Mwah ik krijg 150/160 gram eiwitten per dag binnen met max een uur in de keuken per dag. Meestal zelfs maar een half uur per dag.
Uit welke bronnen haal je zoveel eiwit?
  donderdag 22 september 2016 @ 12:11:00 #59
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165491358
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:49 schreef Multiply het volgende:
Nou ik eet iets meer vlees dan 1 biefstukje. ;)

[..]

Niet als je wat meer vlees eet bij je avondeten natuurlijk.
Een halve kilo biefstuk, wat ik niet denk dat je eet, is 119 gram eiwitten. Ik denk dat je nogal overschat hoeveel eiwitten je binnen krijgt.
pi_165491599
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een halve kilo biefstuk, wat ik niet denk dat je eet, is 119 gram eiwitten. Ik denk dat je nogal overschat hoeveel eiwitten je binnen krijgt.
Oats/melk, noten, kwark, vlees/kip/vis, rijst/pasta kom je gemakkelijk aan je eiwitten maar je moet wel wat volume eten ja. En dat hoeft echt geen '2 uur in de keuken' te duren.

100 gram oats + 250ml melk is al 20 gram eiwitten, 50gr noten ook iets van 10, zelfs Optimel kwark (waar niet eens veel eiwit in zit) is al 28 gram eiwit per 500 gram. Is toch wel een standaard rijtje voor een bodybuilder, niet? En dan praat je over amper 1000 kcal zonder vlees/kip/vis en standaard carb producten zoals rijst/aardappel/pasta. Waar halen jullie de rest dan vandaan, aannemende dat jullie daadwerkelijk trainen en eten, of is iedereen hier 1 meter 50 dat je met 2000 kcal kan bulken ofzo? :') Zitten we hier aan 3 whey shakes per dag omdat kip/vlees/vis 'te duur' is in dit WW land?
  donderdag 22 september 2016 @ 12:48:45 #61
69994 seto
-|||--------|||-
pi_165491909
Mensen die denken dat ze met wat whey gigantisch gaan worden zijn irritant maar mensen die elke keer moeten verkondigen dat ze geen whey nodig hebben zijn mogelijk nog irritanter.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_165492022
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:48 schreef seto het volgende:
Mensen die denken dat ze met wat whey gigantisch gaan worden zijn irritant maar mensen die elke keer moeten verkondigen dat ze geen whey nodig hebben zijn mogelijk nog irritanter.
haal jij je eiwitten gewoon uit hondenvlees zeker
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_165492118
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:48 schreef seto het volgende:
Mensen die denken dat ze met wat whey gigantisch gaan worden zijn irritant maar mensen die elke keer moeten verkondigen dat ze geen whey nodig hebben zijn mogelijk nog irritanter.
Daarom is een goede balans in je dieet belangrijk. Het kan een goede toevoeging zijn als je ergens een tekort aan eiwitten hebt, maar je hebt er mensen bij die er praktisch op leven qua percentage wat zij uit supplementen halen en uit 'normaal' voedsel.
  donderdag 22 september 2016 @ 13:06:40 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165492163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:27 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Oats/melk, noten, kwark, vlees/kip/vis, rijst/pasta kom je gemakkelijk aan je eiwitten maar je moet wel wat volume eten ja. En dat hoeft echt geen '2 uur in de keuken' te duren.

100 gram oats + 250ml melk is al 20 gram eiwitten, 50gr noten ook iets van 10, zelfs Optimel kwark (waar niet eens veel eiwit in zit) is al 28 gram eiwit per 500 gram. Is toch wel een standaard rijtje voor een bodybuilder, niet? En dan praat je over amper 1000 kcal zonder vlees/kip/vis en standaard carb producten zoals rijst/aardappel/pasta. Waar halen jullie de rest dan vandaan, aannemende dat jullie daadwerkelijk trainen en eten, of is iedereen hier 1 meter 50 dat je met 2000 kcal kan bulken ofzo? :') Zitten we hier aan 3 whey shakes per dag omdat kip/vlees/vis 'te duur' is in dit WW land?
Het is vrij makkelijk haalbaar. Maar ik denk wel dat mensen nogal overschatten hoeveel eiwitten ze binnen krijgen.

Ik kom met de basisdingen die ik per dag eet makkelijk aan minimaal 160 gram, dat is m'n dagelijkse kip en biefstuk. (300 gram porties) En dan eet ik ook nog dingen als noten, oats, rijst/aardappel/pasta, dus dan zit ik denk ik al richting de 200.

En dan neem ik alsnog een whey shake bij m'n oats trouwens. :P Maar ik gooi ook nog wat andere zooi in mijn lijf dus ik mag best hoog zitten met m'n eiwitten. Ik weeg nu 105 trouwens.
pi_165492207
Ik kan helaas geen screenshot uploaden van myfitnesspal op imgur via mijn werklaptop, maar hier een kort overzicht van een gemiddelde dag:

- bak optimel griekse yoghurt 36 gram eiwitten
- 12 sneetjes brood 36 gram eiwitten
- 150 gram kipfilet op brood (broodbeleg AH) 26 gram eiwitten
- 2 kangoeroeburgers (musclmeat) 59 gram eiwitten

Dan zit ik op 157 gram eiwitten. Daar zit natuurlijk nog wel meer eten bij, maar daar zit geen tot weinig eiwitten in.

Doe ik iets fout?
pi_165492400
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:06 schreef Snakey het volgende:
Het is vrij makkelijk haalbaar. Maar ik denk wel dat mensen nogal overschatten hoeveel eiwitten ze binnen krijgen.
Zit ook wel wat in ja. Je moet er wel daadwerkelijk wat voor doen en proberen een beetje consistent te eten. Om nou 6 maaltijden in te vriezen gaat mij ook te ver, daar heb ik ook geen trek in.

quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:06 schreef Snakey het volgende:
En dan neem ik alsnog een whey shake bij m'n oats trouwens. :P Maar ik gooi ook nog wat andere zooi in mijn lijf dus ik mag best hoog zitten met m'n eiwitten. Ik weeg nu 105 trouwens.
Zo te zien heb jij je dieet al op orde zonder whey, dus dat is het probleem dan ook niet. Het is mij echt meer om beginners die 3 shakes/dag aangepraat krijgen bij een of ander raar nutteloos dieet en zich dan afvragen waarom ze na 6 setjes al leeg zijn. _O- Voeding is echt belangrijk.
pi_165492525
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een halve kilo biefstuk, wat ik niet denk dat je eet, is 119 gram eiwitten. Ik denk dat je nogal overschat hoeveel eiwitten je binnen krijgt.
Klopt, ik eet meestal 400 gram. Als ik nog meer ga eten dan krjig ik serieus gespierde kaken. ;)
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 13:35:50 #68
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165492711
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is vrij makkelijk haalbaar. Maar ik denk wel dat mensen nogal overschatten hoeveel eiwitten ze binnen krijgen.

Ik kom met de basisdingen die ik per dag eet makkelijk aan minimaal 160 gram, dat is m'n dagelijkse kip en biefstuk. (300 gram porties) En dan eet ik ook nog dingen als noten, oats, rijst/aardappel/pasta, dus dan zit ik denk ik al richting de 200.

En dan neem ik alsnog een whey shake bij m'n oats trouwens. :P Maar ik gooi ook nog wat andere zooi in mijn lijf dus ik mag best hoog zitten met m'n eiwitten. Ik weeg nu 105 trouwens.
Ik verbaas me er ook een beetje over. Ik kom makkelijk aan de 200+ prots. Dat is echt geen hogere wiskunde.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 22 september 2016 @ 13:39:26 #69
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_165492782
Er zijn inderdaad vaak mensen die overschatten hoeveel eiwit ze binnenkrijgen; maar als je je focust op eiwitrijk voedsel is het echt heel makkelijk om (meer dan) genoeg binnen te krijgen. Ik zat makkelijk op ~200gr eiwit per dag afgelopen jaar met ~70kg lichaamsgewicht :+

Sinds ik vegan eet is dat wel anders en nu ben ik sindskort er weer iets meer op gaan letten, omdat je toch relatief meer carbs binnenkrijgt, en als je niet wil bulken kan dat er misschien wel toe leiden dat je wat laag in eiwit zit. Dus nu ipv alle kip, gewoon een blok tempeh van de ap (250gr) per dag erbij, dat alleen is al ~50gr eiwit, een shake van ~25gr eiwit erbij en dan normaal eten verder, zit ik makkelijk boven de 100gr.

ps onlogisch, knappe eetlepel heb jij :+
WFPB!
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 13:42:34 #70
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165492842
De kaneel is een theelepel :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165493006
Het lukt jou om om 14:30 een gram of 750 magere kwark te eten?? Respect...ik heb meestal na een halve bak wel genoeg :)
pi_165493009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:19 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zit ook wel wat in ja. Je moet er wel daadwerkelijk wat voor doen en proberen een beetje consistent te eten. Om nou 6 maaltijden in te vriezen gaat mij ook te ver, daar heb ik ook geen trek in.

[..]

Zo te zien heb jij je dieet al op orde zonder whey, dus dat is het probleem dan ook niet. Het is mij echt meer om beginners die 3 shakes/dag aangepraat krijgen bij een of ander raar nutteloos dieet en zich dan afvragen waarom ze na 6 setjes al leeg zijn. _O- Voeding is echt belangrijk.
Ik neem zelden whey omdat ik het vies vind en de moeite niet waard vind het lekker te maken, maar ik heb het wel. Alleen mensen die altijd maar doen alsof je het 'makkelijk' uit voeding kan halen zijn zo irritant. Wil je een dergelijke kwantiteit aan eiwit binnen krijgen dan moet je er doelbewust mee bezig zijn. Daarbij doe je er lacherig over, maar kosten technisch is whey natuurlijk wel superieur aan het eten van honderden gram aan vlees iedere dag. Als je bezig bent met cutten dan past whey ook wel een stuk makkelijker in een schema dan noten, vis of veel vlees.

Volgens mij is het ook zo dat je met 'normale' voedsel ook een percentage kwijt raakt binnen je spijsvertering. Dus van je stukje kip met 25 gram houd je netto misschien 20 over, maar met whey wordt bijna volledig opgenomen.

Maar dat het nooit vervanging mag/kan zijn van echt voedsel is duidelijk. Zelf zou ik het mijn ergste vijand niet aandoen om te leven van whey _O-
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 13:55:09 #73
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165493072
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:52 schreef DjMark het volgende:
Het lukt jou om om 14:30 een gram of 750 magere kwark te eten?? Respect...ik heb meestal na een halve bak wel genoeg :)
500 gram.

Nu ik dat zo zie vermoed ik een rekenfoutje te hebben gemaakt . 65 gr prot is wel erg veel voor 500 gram

Als ik me kwaad maak zou een kilo ook nog wel lukken hoor. Gek genoeg vind ik enkel de eerste hap vervelend. Daarna giet ik het zo naar binnen :)

*edit*

Yep, Eiwitten 8,5 g x 5 is 42.5. Goed, nog steeds boven de 200 gram B-)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165493180
Moet er niet aan denken om elke dag een paar honderd gram kipfilet en een halve kilo kwark naar binnen te werken. Dat was ik na een paar dagen al moe.
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 14:04:12 #75
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165493248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:01 schreef Deuce92 het volgende:
Moet er niet aan denken om elke dag een paar honderd gram kipfilet en een halve kilo kwark naar binnen te werken. Dat was ik na een paar dagen al moe.
Totaal geen moeite mee. Ik volg dit schema sinds begin dit jaar. Enkel in het weekend wijk ik hiervan af. De bonen wissel ik dagelijks af met broccoli.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165493324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:55 schreef onlogisch het volgende:

[..]

500 gram.

Nu ik dat zo zie vermoed ik een rekenfoutje te hebben gemaakt . 65 gr prot is wel erg veel voor 500 gram

Als ik me kwaad maak zou een kilo ook nog wel lukken hoor. Gek genoeg vind ik enkel de eerste hap vervelend. Daarna giet ik het zo naar binnen :)

*edit*

Yep, Eiwitten 8,5 g x 5 is 42.5. Goed, nog steeds boven de 200 gram B-)
Ik eet die magere kwark van Optimel altijd. Vooral kers vind ik lekker
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 14:16:52 #77
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165493449
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:08 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik eet die magere kwark van Optimel altijd. Vooral kers vind ik lekker
Ik zie dat die voedingswaarde amper verschillen met de naturel. Ik dacht dat die smaakjes kwark altijd vergeven waren van suikers :o
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165493817
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik zie dat die voedingswaarde amper verschillen met de naturel. Ik dacht dat die smaakjes kwark altijd vergeven waren van suikers :o
Klopt, daar had ik ook al naar gekeken. Met de magere varianten zit je wel goed. Eet er dagelijks 2, 1x op mijn werk en 1x na het fitnessen.
  donderdag 22 september 2016 @ 16:00:08 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165495204
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:19 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zit ook wel wat in ja. Je moet er wel daadwerkelijk wat voor doen en proberen een beetje consistent te eten. Om nou 6 maaltijden in te vriezen gaat mij ook te ver, daar heb ik ook geen trek in.

[..]

Zo te zien heb jij je dieet al op orde zonder whey, dus dat is het probleem dan ook niet. Het is mij echt meer om beginners die 3 shakes/dag aangepraat krijgen bij een of ander raar nutteloos dieet en zich dan afvragen waarom ze na 6 setjes al leeg zijn. _O- Voeding is echt belangrijk.
Mja, als ik zie wat beginners alleen al in de kleedruimte aan onzin naar binnen werken dan kan ik alleen maar bedenken dat de supplementenboeren hun marketing op orde hebben. :+

Maar het is zo, het is beter om bv je eiwitten uit echt voedsel te halen ipv supplementen.

Ik heb niet echt een dieet, ik eet gewoon veul. :P Mijn probleem is meer dat ik makkelijk een maaltijd oversla. Hoewel dat wel steeds moeilijker wordt. Van de week, nadat ik een lunch had overgeslagen, moest ik om 5 uur zwetend en trillend naar de keuken rennen om alles wat ik zag naar binnen te werken om niet van m'n stokje te gaan. _O-

Dat doe ik dus maar niet meer. :')
pi_165497445
Ik heb geen vast eet schema, ik eet gewoon wat ik wil en wat in mijn macro ratio en kcaldoel past. Even intikken in myfitnesspal en ik ben klaar. Over shakes gesproken, soms heb ik dat totaal niet nodig en soms zie ik bijv dat ik nog xx gram eiwit mis aan het eind van de dag, dan drink ik 1tje om dat doel te halen. Die app gebruik ik inmiddels bijna meer dan whatsapp :')
pi_165499863
Over shakes gesproken. Was net wel mooi. Iemand in de sportschool zei: Drink jij geen shake voor je gaat sporten? Ik: nee niet echt nodig. Jij wel zo te zien? Wat zit er in dan?
hij: Ja geen idee. Heb gewoon gekeken welke de goedkoopste was en deze gekocht.

:') Lekker pre workout shakes je lijf ingooien zonder dat je enig idee hebt wat je nou eigenlijk aan het drinken bent. :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_165500678
Bij de Keuringsdienst van Waarde die nu op TV is gaat het over Whey poeder. Speciaal voor de bodybuilders.
  donderdag 22 september 2016 @ 20:47:47 #83
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165500787
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:27 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Oats/melk, noten, kwark, vlees/kip/vis, rijst/pasta kom je gemakkelijk aan je eiwitten maar je moet wel wat volume eten ja. En dat hoeft echt geen '2 uur in de keuken' te duren.

100 gram oats + 250ml melk is al 20 gram eiwitten, 50gr noten ook iets van 10, zelfs Optimel kwark (waar niet eens veel eiwit in zit) is al 28 gram eiwit per 500 gram. Is toch wel een standaard rijtje voor een bodybuilder, niet? En dan praat je over amper 1000 kcal zonder vlees/kip/vis en standaard carb producten zoals rijst/aardappel/pasta. Waar halen jullie de rest dan vandaan, aannemende dat jullie daadwerkelijk trainen en eten, of is iedereen hier 1 meter 50 dat je met 2000 kcal kan bulken ofzo? :') Zitten we hier aan 3 whey shakes per dag omdat kip/vlees/vis 'te duur' is in dit WW land?
Vriend het is gewoon makkelijk om aan je eiwitten te komen :') Betekent toch niet dat ik 3 keer per dag een shake drink en verder rijst+kip eet? Als ik zou willen zou ik met wat rekenwerk ook wel zonder whey aan m'n proteins komen, maar dit is voor mij een makkelijke (en lekkere) manier.
Deathlift or Die.
  donderdag 22 september 2016 @ 20:49:13 #84
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165500827
Deathlift or Die.
pi_165500923
Ik kap ermee....Lastig besluit, maar ik heb teveel last van mijn gezondheid.
Auto-immuun ziektes die zorgen voor extreme vermoeidheid als ik sport.
Daarnaast lukt door 1 van deze ziektes het vele eten gewoon niet meer. Ik word er letterlijk ziek van. Dat is het me niet meer waard.
pi_165501331
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:52 schreef Blue_note het volgende:
Ik kap ermee....Lastig besluit, maar ik heb teveel last van mijn gezondheid.
Auto-immuun ziektes die zorgen voor extreme vermoeidheid als ik sport.
Daarnaast lukt door 1 van deze ziektes het vele eten gewoon niet meer. Ik word er letterlijk ziek van. Dat is het me niet meer waard.
Met wat stop je? Het sporten en alles erom heen? Gezondheid boven alles!
pi_165502208
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 18:16 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ik heb geen vast eet schema, ik eet gewoon wat ik wil en wat in mijn macro ratio en kcaldoel past. Even intikken in myfitnesspal en ik ben klaar. Over shakes gesproken, soms heb ik dat totaal niet nodig en soms zie ik bijv dat ik nog xx gram eiwit mis aan het eind van de dag, dan drink ik 1tje om dat doel te halen. Die app gebruik ik inmiddels bijna meer dan whatsapp :')
Dit. Die app is echt relaxed. Wel ff vergelijken met de verpakking want het klopt niet altijd. Heb het 3 mnd gebruikt tijdens het cutten. Nu weet ik ongeveer wel wat ik binnenkrijg omdat je toch regelmatig dezelfde dingen eet. Op een dag eet ik sowieso 750 g kwark en 1 shake. Dan heb ik al 90 gr proteinz te pakken en zit ik al op op de helft van mijn doel. De rest komt uit eieren, broodbeleg (kipfilet, pindakaas) en avondeten (vis, kip). Snap echt niet waarom sommigen zoveel moeite hebben met magere kwark. Wat mij betreft de makkelijkste, goedkoopste manier van eiwitten met relatief weinig kcal.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_165503022
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:33 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Dit. Die app is echt relaxed. Wel ff vergelijken met de verpakking want het klopt niet altijd. Heb het 3 mnd gebruikt tijdens het cutten. Nu weet ik ongeveer wel wat ik binnenkrijg omdat je toch regelmatig dezelfde dingen eet. Op een dag eet ik sowieso 750 g kwark en 1 shake. Dan heb ik al 90 gr proteinz te pakken en zit ik al op op de helft van mijn doel. De rest komt uit eieren, broodbeleg (kipfilet, pindakaas) en avondeten (vis, kip). Snap echt niet waarom sommigen zoveel moeite hebben met magere kwark. Wat mij betreft de makkelijkste, goedkoopste manier van eiwitten met relatief weinig kcal.
Omdat ik 't hartstikke goor vindt
pi_165503160
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:56 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Omdat ik 't hartstikke goor vindt
Ik vond het ook erg vies, maar nu ik het best vaak eet begin je het gewoon te leren eten en krijg ik het makkelijk binnen. Lekker zal ik het nooit vinden (al kan je het wel lekker maken door te mixen maar ben lui)
pi_165503262
Die klote stream werkt niet eens

http://keuringsdienstvanw(...)30-147875-22-09-2016
pi_165503928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:06 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Met wat stop je? Het sporten en alles erom heen? Gezondheid boven alles!
Helaas voorlopig iig wel!
pi_165504081
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:56 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Omdat ik 't hartstikke goor vindt
Als je het echt goor vindt raad ik je aan die flav drops van myprotein te gebruiken. Heb nu de appelsmaak, gewoon 6 drupjes in een bakkie kwark en 't is net danoontje.
Doe het af en toe voor de afwisseling.
  donderdag 22 september 2016 @ 23:11:22 #93
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165505448
quote:
Whoei, ik zou de work outs van Dan John niet onderschatten. Het ziet er simpel uit op papier, maar ze wringen al het leven uit je. :P

Succes though. :)
pi_165505475
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:14 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Wat is er mis met beide dan? Het is niet dat bij BasicFit de gewichten 5 kilo minder wegen dan aangegeven?
5kg is 5kg, dat is het probleem niet. Het is natuurlijk de sfeer die er hangt. BasicFit is gewoon een buurthuis voor tokkies, vol randdebielen die elkaar in elkaar slaan, hun zooi niet opruimen of na het "trainen" vrouwen aanranden. Het enige personeel dat er te vinden is, is een ongeïnteresseerde Anita die bij het poortje hangt en ervoor probeert te zorgen dat niet echt iedereen in en uit kan lopen. Idem Fit For Free en TrainMore.

En Starbucks heeft slootwaterkoffie. Dat is algemeen bekend, komt uit elke test naar voeren. En nee: een flipchino-caramel-met-slagroom is geen koffie. Sowieso: een koffieketen uit een land zonder koffiecultuur :?

Het zelfde geldt voor McDonalds (niet te vreten), New York Pizza (idem), Dominos (idem), Brainwash kappers, supermarktbrood en -vlees (alleen het 2-sterrenspul van de Lidl heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding) etc. etc.

Terug naar sportscholen: in veel steden zijn duidelijk betere alternatieven die niet of nauwelijks meer kosten. Waar wel serieuze mensen trainen die je helpen i.p.v. overal hun kauwgom op te plakken enzovoort. Twee voorbeelden: Fox Gym in Rotterdam en Sport Arena in Eindhoven.

En hetzelfde geldt voor koffie: in elke stad(swijk) zit een veel betere koffiezaak dan Starbucks, zit een veel betere bakker, een veel betere pizzabakker, slager, kapper.

Sorry van mijn geraas, maar ik heb het niet zo op grote ketens, vooral ook omdat er vrijwel altijd betere alternatieven zijn voor vrijwel dezelfde prijs en soms zelfs goedkoper. Ik snap gewoon niet dat hele volksstammen als Lemmingen in de rij gaan staan bij McDonalds of de Starbucks zonder zich af te vragen of dit nu eigenlijk is wat ze echt willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 22-09-2016 23:56:29 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 22 september 2016 @ 23:12:53 #95
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165505486
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:52 schreef Blue_note het volgende:
Ik kap ermee....Lastig besluit, maar ik heb teveel last van mijn gezondheid.
Auto-immuun ziektes die zorgen voor extreme vermoeidheid als ik sport.
Daarnaast lukt door 1 van deze ziektes het vele eten gewoon niet meer. Ik word er letterlijk ziek van. Dat is het me niet meer waard.
Dat is erg jammer. Misschien toch blijven sporten maar dan op een heel laag pitje? Ik weet het niet hoor, het lijkt me dat wat beweging wel belangrijk is, maar ik heb natuurlijk geen idee van hoe dit werkt.
pi_165505602
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mja, als ik zie wat beginners alleen al in de kleedruimte aan onzin naar binnen werken dan kan ik alleen maar bedenken dat de supplementenboeren hun marketing op orde hebben. :+

Maar het is zo, het is beter om bv je eiwitten uit echt voedsel te halen ipv supplementen.

Ik heb niet echt een dieet, ik eet gewoon veul. :P Mijn probleem is meer dat ik makkelijk een maaltijd oversla. Hoewel dat wel steeds moeilijker wordt. Van de week, nadat ik een lunch had overgeslagen, moest ik om 5 uur zwetend en trillend naar de keuken rennen om alles wat ik zag naar binnen te werken om niet van m'n stokje te gaan. _O-

Dat doe ik dus maar niet meer. :')
+1 herkenbaar.
En om dat te voorkomen plan ik het nu wel.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165505622
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:52 schreef Blue_note het volgende:
Ik kap ermee....Lastig besluit, maar ik heb teveel last van mijn gezondheid.
Auto-immuun ziektes die zorgen voor extreme vermoeidheid als ik sport.
Daarnaast lukt door 1 van deze ziektes het vele eten gewoon niet meer. Ik word er letterlijk ziek van. Dat is het me niet meer waard.
Erg vervelend maar toch: sterkte! Overleg met je arts wat je het best kunt doen om je ziekte zo dragelijk mogelijk te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eleiko op 23-09-2016 09:42:53 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165505698
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:13 schreef Modus het volgende:

[..]

Het kutte van dat soort apparaten is het rustpunt, dat op een totaal onnatuurlijk logisch punt buiten de ROM zit, veel dieper dan het diepste punt van je ROM. Je moet je er eerst helemaal tussen vouwen waarbij je dan met je knieën ongeveer maximaal gebogen het gewicht moet gaan wegdrukken voor je eerste rep.

Iedereen snapt dat hoe dieper je het gewicht laat zakken op een 45LP hoe kutter dat wordt. Ik heb dan ook nog nooit een 45LP gezien waarbij het rustpunt ergens heel diep onderin zit. Dat zit altijd ergens bínnen de ROM.

Stel dat je gaat squatten en de barstandaard op 40 cm van de grond hangt. Dat je daar eerst onder moet kruipen en totaal opgevouwen dat gewicht omhoog moet brengen. Iedereen snapt ook dat dat niet werkt. Daarom bestaan er squatracks.

Ik snap dan ook niet dat dat soort apparaten nog gebruikt worden. Bij die je nu hebt is dat volgens mij ook het geval.
Helemaal mee eens en daarom is een klassieke ook het beste, naar mijn mening.

En het is me een raadsel waarom alleen Technogym voetbediening heeft op de chestpress en peck-deck machines om de uitgangsspanning op te vangen/langzaam op te bouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 23-09-2016 09:42:18 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 07:44:15 #99
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165507901
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:12 schreef Eleiko het volgende:

[..]

5kg is 5kg, dat is het probleem niet. Het is natuurlijk de sfeer die er hangt. BasicFit is gewoon een buurthuis voor tokkies, vol randdebielen die elkaar in elkaar slaan, hun zooi niet opruimen of na het "trainen" vrouwen aanranden. Het enige personeel dat er te vinden is, is een ongeïnteresseerde Anita die bij het poortje hangt en ervoor probeert te zorgen dat niet echt iedereen in en uit kan lopen. Idem Fit For Free en TrainMore.

En Starbucks heeft slootwaterkoffie. Dat is algemeen bekend, komt uit elke test naar voeren. En nee: een flipchino-caramel-met-slagroom is geen koffie. Sowieso: een koffieketen uit een land zonder koffiecultuur :?

Het zelfde geldt voor McDonalds (niet te vreten), New York Pizza (idem), Dominos (idem), Brainwash kappers, supermarktbrood en -vlees (alleen het 2-sterrenspul van de Lidl heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding) etc. etc.

Terug naar sportscholen: in veel steden zijn duidelijk betere alternatieven die niet of nauwelijks meer kosten. Waar wel serieuze mensen trainen die je helpen i.p.v. overal hun kauwgom op te plakken enzovoort. Twee voorbeelden: Fox Gym in Rotterdam en Sport Arena in Eindhoven.

En hetzelfde geldt voor koffie: in elke stad(swijk) zit een veel betere koffiezaak dan Starbucks, zit een veel betere bakker, een veel betere pizzabakker, slager, kapper.

Sorry van mijn geraas, maar ik heb het niet zo op grote ketens, vooral ook omdat er vrijwel altijd betere alternatieven zijn voor vrijwel dezelfde prijs en soms zelfs goedkoper. Ik snap gewoon niet dat hele volksstammen als Lemmingen in de rij gaan staan bij McDonalds of de Starbucks zonder zich af te vragen of dit nu eigenlijk is wat ze echt willen.
_O-

Zelden zoveel generalisatie in één post gezien. Haal het zand eens uit je kut joh :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165508839
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2016 07:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

_O-

Zelden zoveel generalisatie in één post gezien. Haal het zand eens uit je kut joh :D
Je gaat me toch niet vertellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die BasicFit een goede sportschool vinden?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 09:50:12 #101
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165508963
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:41 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die BasicFit een goede sportschool vinden?
Ik zit zelf bij Basic Fit en ik vind mijn vestiging een uitstekende sportschool ja. Ik kan me dan ook totaal niet vinden in datgene wat jij opsomt. Wow, er is een keer een vechtpartijtje tussen 2 klanten. Ze hebben bijna een miljoen leden. Wat verwacht je?

Het enige waar ik je gelijk in moet geven is de Anita achter de counter. Maar yet again ; wat verwacht je van Basic Fit? Het is goedkoop met een reden. Daarbij vind ik dat totaal niet boeiend. Ik weet toch zeker zelf wel wat en hoe ik het ga trainen? Daar heb ik Anita niet voor nodig.

Verder is de apparatuur van Basic Fit gewoon top. Ze hebben de nieuwste apparaten en op een stel van die zee touwen na, hebben ze alles wat je ook in een duurdere sportschool vindt.

Dus ja, ik vind je reactie nogal overtrokken :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165509028
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik zit zelf bij Basic Fit en ik vind mijn vestiging een uitstekende sportschool ja. Ik kan me dan ook totaal niet vinden in datgene wat jij opsomt. Wow, er is een keer een vechtpartijtje tussen 2 klanten. Ze hebben bijna een miljoen leden. Wat verwacht je?

Het enige waar ik je gelijk in moet geven is de Anita achter de counter. Maar yet again ; wat verwacht je van Basic Fit? Het is goedkoop met een reden. Daarbij vind ik dat totaal niet boeiend. Ik weet toch zeker zelf wel wat en hoe ik het ga trainen? Daar heb ik Anita niet voor nodig.

Verder is de apparatuur van Basic Fit gewoon top. Ze hebben de nieuwste apparaten en op een stel van die zee touwen na, hebben ze alles wat je ook in een duurdere sportschool vindt.

Dus ja, ik vind je reactie nogal overtrokken :)
koekoek
pi_165509036
Dat over whey van keuringsdienst van waarden gisteren was best interessant, nooit geweten hoe ze zoiets maken.
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 09:57:21 #104
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165509043
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:56 schreef Doublepain het volgende:
Dat over whey van keuringsdienst van waarden gisteren was best interessant, nooit geweten hoe ze zoiets maken.
Ik moet het nog terug kijken. Maar het was het dus wel waard?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165509089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik moet het nog terug kijken. Maar het was het dus wel waard?
Niet veel nieuws, eindoordeel was dat het niet uitmaakt welke whey je koopt, alles is hetzelfde dus het is raar dat men iets van 60 euro koopt terwijl de 20 euro versie hetzelfde is
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 10:01:30 #106
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165509101
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:00 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Niet veel nieuws, eindoordeel was dat het niet uitmaakt welke whey je koopt, alles is hetzelfde dus het is raar dat men iets van 60 euro koopt terwijl de 20 euro versie hetzelfde is
Kwam het akkefietje van Body Fit nog ter sprake? Want uit lab onderzoek kwam toch naar voren dat die whey veel slechter was dan die van bijv. XXL?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 23 september 2016 @ 10:05:51 #107
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165509153
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:01 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kwam het akkefietje van Body Fit nog ter sprake? Want uit lab onderzoek kwam toch naar voren dat die whey veel slechter was dan die van bijv. XXL?
Ik denk dat ze puur naar het product whey hebben gekeken, en niet naar wat iemand in de chain naar de klant ermee doet. Dat is waar het bij B&F misging.
pi_165509995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:41 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die BasicFit een goede sportschool vinden?
De Basic Fit waar ik train heeft 1 squatrek, 2 bench presses, 2 incline bench presses, 2 shoulder presses. Daarbij nog dumbbels tot 40 kg, plate loaded technogym apparaten en nog een multifunctioneel rek waar je ook nog 2 squatrekken in kunt maken.

En dat voor 17 euro per maand.

Nadelen zijn natuurlijk wel de tokkies die er rondlopen. Voornamelijk het niet opruimen van spullen is wel een flinke ergernis, maar voor de rest kom ik er alleen om te trainen en zou ik niet weten wat ik nog meer nodig heb.
pi_165510088
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:00 schreef Multiply het volgende:

[..]

De Basic Fit waar ik train heeft 1 squatrek, 2 bench presses, 2 incline bench presses, 2 shoulder presses. Daarbij nog dumbbels tot 40 kg, plate loaded technogym apparaten en nog een multifunctioneel rek waar je ook nog 2 squatrekken in kunt maken.

En dat voor 17 euro per maand.

Nadelen zijn natuurlijk wel de tokkies die er rondlopen. Voornamelijk het niet opruimen van spullen is wel een flinke ergernis, maar voor de rest kom ik er alleen om te trainen en zou ik niet weten wat ik nog meer nodig heb.
Dat is meer dan mijn non keten gym heeft.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_165510555
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:07 schreef Beach het volgende:

[..]

Dat is meer dan mijn non keten gym heeft.
Ohja ook nog bumperplates, kettlebels en foamrollers. En natuurlijk cardio-apparaten en nog wat andere standaard technogym apparatuur.

Andere Basic Fit heeft vergelijkbare apparatuur, maar er is er nog 1 en dat is echt totale crap. Die hebben dan weer bijna niks.
pi_165510818
Doe mij een "Basic Fit+", zelfde voorzieningen, maar wat duurder en dus geen paupervolk.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165512940
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:18 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Erg vervelend maar toch: sterkte! Overleg met je arts wat je het best kunt doen om je ziekte zo dragelijk mogelijk te maken.
Thanks (ook Snakey). Opzich hebik er weinig last van als ik me maar rustig hou. Ik werk gewoon FT bijvoorbeeld. Maar dan moet ik wel zorgen dat ik 's Avonds niet te veel te doen heb zodat ik kan herstellen. Maar met intensief sporten erbij kan ik niet meer genoeg reloaden op dit moment.
pi_165513136
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:56 schreef Doublepain het volgende:
Dat over whey van keuringsdienst van waarden gisteren was best interessant, nooit geweten hoe ze zoiets maken.
Net teruggekeken. Had er meer van verwacht. Het is meer een info-filmpje over hoe eiwitpoeder wordt gemaakt...

En dat stuk aan het eind was echt idioot.
Kwam erop neer dat je netzogoed 2 glazen chocomelk kon drinken na je training als een eiwitshake. :')
pi_165513498
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:35 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Net teruggekeken. Had er meer van verwacht. Het is meer een info-filmpje over hoe eiwitpoeder wordt gemaakt...

En dat stuk aan het eind was echt idioot.
Kwam erop neer dat je netzogoed 2 glazen chocomelk kon drinken na je training als een eiwitshake. :')
Sowieso verwachtingen hebben van dat programma :') Maar wel een debiel eind ja, ik zag het op FB
pi_165514783
Ik heb het ook ff gekeken, best interessant maar de conclusie was niet zo verrassend
pi_165515362
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:35 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Net teruggekeken. Had er meer van verwacht. Het is meer een info-filmpje over hoe eiwitpoeder wordt gemaakt...

En dat stuk aan het eind was echt idioot.
Kwam erop neer dat je netzogoed 2 glazen chocomelk kon drinken na je training als een eiwitshake. :')
Ja sloeg nergens op _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:01 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kwam het akkefietje van Body Fit nog ter sprake? Want uit lab onderzoek kwam toch naar voren dat die whey veel slechter was dan die van bijv. XXL?
nope, totaal niet
pi_165515825
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:41 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die BasicFit een goede sportschool vinden?
Ik zit ook bij een Basic Fit. Prima vestiging, alles nieuw, schoon en het is er serieus bijna altijd rustig. Heb in 6 maanden misschien 2x hoeven wachten op een squatrack. Verder is alles aanwezig. Goeie machines ook (gebruik voornamelijk plate loaded legpress, fly-machine en seated calf press). Enige nadeel is dat de dumbells maar tot 40 kg gaan. Verder echt supertevreden
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  vrijdag 23 september 2016 @ 16:07:52 #118
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165516786
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:35 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Net teruggekeken. Had er meer van verwacht. Het is meer een info-filmpje over hoe eiwitpoeder wordt gemaakt...

En dat stuk aan het eind was echt idioot.
Kwam erop neer dat je netzogoed 2 glazen chocomelk kon drinken na je training als een eiwitshake. :')
chocomel prima post workout of mag dat niet van de suikerpolitie
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165517246
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:07 schreef fathank het volgende:

[..]

chocomel prima post workout of mag dat niet van de suikerpolitie
Post workout prima heb je ook gelijk je suikersbinnen maar niet puur voor de eiwitten, kijk eens naar de eiwitwaardes. Chocomelk 3,2g/100ml, bij whey is dat minstens 5x zo hoog. Tevens lag de nadrukken inhet program op spierherstel dmv eiwitten, dan is whey en chocomelk niet goed vergelijkbaar.
  vrijdag 23 september 2016 @ 16:32:21 #120
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165517406
ohja 'k was vergeten dat er een anabolic window was voor eiwitten
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165518578
Bij mij Fitland heb je 1 bench press,1 squatrack en "monkey-cage" waar je nog 6 squatracks van kan maken, enige nadeel wat ik heb is dat al andere machines van LifeFitness zijn.
pi_165519236
quote:
Kun je dan niet beter de Rapid Fat loss diet van Lyle McDonald doen? Lijkt mij wat verstandiger en kun je tenminste echt voedsel eten.
pi_165519703
net ook terug gekeken. Wat een conclusie _O-
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 23 september 2016 @ 18:51:17 #124
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165520027
Voortaan m'n shake maar aanmaken met 0,5 chocomel dan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 23 september 2016 @ 19:14:58 #125
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165520512
Ik drink sowieso een paar blikjes chocomel per week, gewoon omdat het lekker is. Maar goed om te weten dat ik goed bezig ben!!
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 21:21:21 #126
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165523639
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:36 schreef over_hedge het volgende:
net ook terug gekeken. Wat een conclusie _O-
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:51 schreef Rauw. het volgende:
Voortaan m'n shake maar aanmaken met 0,5 chocomel dan.
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:14 schreef Snakey het volgende:
Ik drink sowieso een paar blikjes chocomel per week, gewoon omdat het lekker is. Maar goed om te weten dat ik goed bezig ben!!
Wat vinden/denken jullie hier nou van na het zien van die docu?

Eiwitshakies niets anders dan een marketingstunt waar je eigenlijk prima zonder kunt? Het wordt aangepraat door bodybuilders onder elkaar, hier en daar verschijnt er een schimmig artikeltje een keertje in de krant waar een laborant aan het woord is die vertelt over het nut ervan en dat wordt breed opgepakt door de "scene".

Of zitten ze er he-le-maal naast met die docu en wordt die hele docu compleet aan flarden geschoten met allerlei tegen-argumentatie, gestaafd door tal van onderzoeken?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 23 september 2016 @ 21:32:56 #127
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_165523999
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2016 21:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat vinden/denken jullie hier nou van na het zien van die docu?

Eiwitshakies niets anders dan een marketingstunt waar je eigenlijk prima zonder kunt? Het wordt aangepraat door bodybuilders onder elkaar, hier en daar verschijnt er een schimmig artikeltje een keertje in de krant waar een laborant aan het woord is die vertelt over het nut ervan en dat wordt breed opgepakt door de "scene".

Of zitten ze er he-le-maal naast met die docu en wordt die hele docu compleet aan flarden geschoten met allerlei tegen-argumentatie, gestaafd door tal van onderzoeken?
Hoezo zou het onzin zijn? Het is een van de goedkoopste en makkelijkste vorm van eiwitten die je kan krijgen. Denk niet dat de meeste gebruikers wonderen verwachten van het drinken van eiwitshakes, alleen dat schetst dat programma wel.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_165524275
Gaat het nou nog steeds over eiwitshakes, jezus christus :')

Dat mensen nog moeilijk doen over +- 25 gram eiwit voor +- 0.80 cent. Dat lijkt mij prima value for money. Stuk beter dan 'echt' voedsel en daarmee een prima aanvulling op een voedingschema.

Valt mij wel op dat degene die er altijd tegen zijn eruit zien alsof ze nog nooit een stap in de gym hebben gezet. Ik verklaar eiwitshakes niet heilig, maar dat gehaat gaat echt helemaal nergens over
pi_165524901
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2016 21:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat vinden/denken jullie hier nou van na het zien van die docu?

Eiwitshakies niets anders dan een marketingstunt waar je eigenlijk prima zonder kunt? Het wordt aangepraat door bodybuilders onder elkaar, hier en daar verschijnt er een schimmig artikeltje een keertje in de krant waar een laborant aan het woord is die vertelt over het nut ervan en dat wordt breed opgepakt door de "scene".

Of zitten ze er he-le-maal naast met die docu en wordt die hele docu compleet aan flarden geschoten met allerlei tegen-argumentatie, gestaafd door tal van onderzoeken?
De conclusie van de docu is een beetje apart :P Het is gewoon een makkelijke manier om aan snelle eiwitten te komen. Dat je het uit normaal voedsel kan halen dat weet iedereen. Maar het is gewoon erg makkelijk met een shake. En nog goedkoop ook. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 23 september 2016 @ 22:30:22 #130
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165525496
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:09 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter de Rapid Fat loss diet van Lyle McDonald doen? Lijkt mij wat verstandiger en kun je tenminste echt voedsel eten.
Ik ga enkel de trainingroutines doen, niet die gekke V-diet.
Deathlift or Die.
  vrijdag 23 september 2016 @ 22:33:35 #131
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165525584
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Whoei, ik zou de work outs van Dan John niet onderschatten. Het ziet er simpel uit op papier, maar ze wringen al het leven uit je. :P

Succes though. :)
Ik onderschat het niet, ga juist voor de uitdaging. Wat ik lees op verschillende blogs is dat het enorm veel inzicht kan geven in rustperiodes en trainingsfrequentie. Lijkt me erg gaaf in ieder geval.
Mijn routine:
10+x X pull-up
10+x X reverse lunge
10+x X pushup

2x5 deadlift 60%
2x5 incline bp 60%
2x5 row 60%
50 kb swings
5 ab wheel

[ Bericht 1% gewijzigd door Ethanolic op 23-09-2016 22:39:35 ]
Deathlift or Die.
  vrijdag 23 september 2016 @ 23:21:23 #132
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165526846
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2016 21:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat vinden/denken jullie hier nou van na het zien van die docu?

Eiwitshakies niets anders dan een marketingstunt waar je eigenlijk prima zonder kunt? Het wordt aangepraat door bodybuilders onder elkaar, hier en daar verschijnt er een schimmig artikeltje een keertje in de krant waar een laborant aan het woord is die vertelt over het nut ervan en dat wordt breed opgepakt door de "scene".

Of zitten ze er he-le-maal naast met die docu en wordt die hele docu compleet aan flarden geschoten met allerlei tegen-argumentatie, gestaafd door tal van onderzoeken?
Ik ben geen bodybuilder, maar ben wel mede door lage caloriën eiwitshakes (overigens zonder suilers etc. En daar was de smaak ook naar) een hoop gewicht verloren.
Het was een prima tussendoortje en hielp met herstel na trainingen toen ik nog in een fiks deficit zat.
Nu ik niet meer aan het afvallen ben neem ik ze eigenlijk niet meer. Omdat ik m'n stoffen uit echte voeding haal.

Wil overigens binnenkort wel weer een shake toevoegen voor herstel, puur om te kijken of dat bevorderlijk is.

Ik denk dat je moet zien wat voor jou werkt, en al zou het alleen een placebo effect hebben dan werkt het alsnog prima. Het hoofd bepaald voor het grootste deel hoe je training gaat imo.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 23 september 2016 @ 23:28:35 #133
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165527027
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2016 21:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat vinden/denken jullie hier nou van na het zien van die docu?

Eiwitshakies niets anders dan een marketingstunt waar je eigenlijk prima zonder kunt? Het wordt aangepraat door bodybuilders onder elkaar, hier en daar verschijnt er een schimmig artikeltje een keertje in de krant waar een laborant aan het woord is die vertelt over het nut ervan en dat wordt breed opgepakt door de "scene".

Of zitten ze er he-le-maal naast met die docu en wordt die hele docu compleet aan flarden geschoten met allerlei tegen-argumentatie, gestaafd door tal van onderzoeken?
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Ik kan voor mezelf alleen maar zeggen dat als ik genoeg eiwitten binnen krijg ik beter herstel. Of whey daar écht bij nodig is? Nee, denk het niet zolang je je voeding op orde hebt en je uit je voeding genoeg eiwitten binnen krijgt.

Whey is een heel goedkoop product wat voor goed geld op de markt wordt gebracht in de fitness wereld. Er zit een enorme marketing machine achter die zegt dat je het écht nodig hebt want zonder zal je nooit een Arnold worden of zo sterk als de sterkste powerlifter/strongman/whatever. De grootste sterkste mannen over heel de wereld raden je het allemaal aan, en dan vooral het merk wat ze de beste prijs betaald om die reclame te maken. Dus er zit sowieso een raar luchtje aan.

Maar er is aardig wat onderzoek gedaan waaruit blijkt dat het je weldegelijk je helpt wat sterker te worden en vooral een beter herstel hebt na een training. Maar in de basis blijft het er op neer komen dat, ja eiwitten helpen je met een beter/sneller herstel, en nee daar heb je niet speciaal whey voor nodig, mits je voeding op orde is. Door de niet gesponsorde mensen uit de kracht/fitness wereld wordt trouwens altijd aangeraden je eiwitten uit je voeding te halen, puur omdat je lichaam de eiwitten dan beter opneemt dan een dosis whey.
  vrijdag 23 september 2016 @ 23:33:52 #134
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165527146
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:33 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik onderschat het niet, ga juist voor de uitdaging. Wat ik lees op verschillende blogs is dat het enorm veel inzicht kan geven in rustperiodes en trainingsfrequentie. Lijkt me erg gaaf in ieder geval.
Mijn routine:
10+x X pull-up
10+x X reverse lunge
10+x X pushup

2x5 deadlift 60%
2x5 incline bp 60%
2x5 row 60%
50 kb swings
5 ab wheel
Ah okee, zo ziet het er al wat anders uit. Ik zie de uitdaging nu. :P

Lijkt me interessant wat voor inzichten je over de rustperiodes en trainingsfrequentie haalt. Twee dingen die erg belangrijk zijn voor je training overall.
pi_165531086
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 23:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ah okee, zo ziet het er al wat anders uit. Ik zie de uitdaging nu. :P

Lijkt me interessant wat voor inzichten je over de rustperiodes en trainingsfrequentie haalt. Twee dingen die erg belangrijk zijn voor je training overall.
Mis ik iets, of is alleen dat eerste stuk een challenge (pull-up, lunge, push-up)? Of wordt die 2x5 Deadlift 60% etc. ook nog zwaarder op den duur?
pi_165532113
Iemand anders die hier ook probeert de SBD-cup te streamen? Krijg geen stream :(
  zaterdag 24 september 2016 @ 11:43:35 #137
159909 -Peach
Prunus persica
pi_165532643
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 september 2016 11:09 schreef WHATSHESAID het volgende:
Iemand anders die hier ook probeert de SBD-cup te streamen? Krijg geen stream :(
Ik ook niet, 'scheduled livestream hasn't started yet'. Zouden ze vergeten zijn om op 'aan' te drukken? :P :')
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_165532843
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 11:43 schreef -Peach het volgende:

[..]

Ik ook niet, 'scheduled livestream hasn't started yet'. Zouden ze vergeten zijn om op 'aan' te drukken? :P :')
Zelfde hier, echt heel jammer! Maar kan in elk geval via het schema zien dat een chick die in mijn gym traint het goed aan het rocken zien.
  zaterdag 24 september 2016 @ 13:59:33 #139
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165534442
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:33 schreef Ethanolic het volgende:
Lok
quote:
10s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op zaterdag 24 september 2016 09:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Mis ik iets, of is alleen dat eerste stuk een challenge (pull-up, lunge, push-up)? Of wordt die 2x5 Deadlift 60% etc. ook nog zwaarder op den duur?
Kweenie, lijkt mij wel. Maar dat kunnen we beter aan Etha vragen.
pi_165536139
Vandaag een trots (voor mij dan) momentje. Sinds vandaag bij de 5 platen club gekomen bij de deadlift. Zat er al een tijdje tegenaan, maar durfde het nog niet helemaal aan (gebruik ook geen straps/belt). Nu voelde het goed en ging het ook goed. Daarna wel fysiek op gelijk _O-
pi_165536192
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:56 schreef Azpilicueta het volgende:
Vandaag een trots (voor mij dan) momentje. Sinds vandaag bij de 5 platen club gekomen bij de deadlift. Zat er al een tijdje tegenaan, maar durfde het nog niet helemaal aan (gebruik ook geen straps/belt). Nu voelde het goed en ging het ook goed. Daarna wel fysiek op gelijk _O-
Tering, ik wil de 4 platen halen voor januari, maar weet niet of dat realistisch is..
pi_165536205
Tevens deze man



die prijzen voor een pot eiwit :')

35 eu voor een preworkout potje :')
  zaterdag 24 september 2016 @ 17:11:34 #143
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_165537164
Verbazingwekkend wat je met drie weken consistent trainen bereikt. Ik zit al weer bijna op mijn oude deadlift werkgewicht, BP gaat ook langzaam omhoog (wat altijd al slecht geweest is) en de rest blijft ook goed gaan. Durf het squaten niet aan maar ben nieuwsgierig naar wat ik daarmee binnen een maand zou kunnen bereiken.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 24 september 2016 @ 18:13:34 #144
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165537994
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:56 schreef Azpilicueta het volgende:
Vandaag een trots (voor mij dan) momentje. Sinds vandaag bij de 5 platen club gekomen bij de deadlift. Zat er al een tijdje tegenaan, maar durfde het nog niet helemaal aan (gebruik ook geen straps/belt). Nu voelde het goed en ging het ook goed. Daarna wel fysiek op gelijk _O-
Great, well done. ^O^
  zaterdag 24 september 2016 @ 18:18:14 #145
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165538075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 09:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Mis ik iets, of is alleen dat eerste stuk een challenge (pull-up, lunge, push-up)? Of wordt die 2x5 Deadlift 60% etc. ook nog zwaarder op den duur?
Die workout doe je iedere dag :P
Deathlift or Die.
pi_165538796
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:02 schreef BredeBroeder het volgende:
Tevens deze man

[ afbeelding ]

die prijzen voor een pot eiwit :')

35 eu voor een preworkout potje :')
Zijn bedrijf staat in Zaandam...
  zaterdag 24 september 2016 @ 19:14:21 #147
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165538934
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2016 19:03 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Zijn bedrijf staat in Zaandam...
Goed verhaal. Lekker informatief
Deathlift or Die.
pi_165541963
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 18:18 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Die workout doe je iedere dag :P
Ah ja dat ga je wel voelen qua herstel dan, succes!
  zaterdag 24 september 2016 @ 22:01:24 #149
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165542577
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:29 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ah ja dat ga je wel voelen qua herstel dan, succes!
Morgen 10:00 begint dag 1.
Deathlift or Die.
pi_165569749
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:02 schreef BredeBroeder het volgende:
Tevens deze man

[ afbeelding ]

die prijzen voor een pot eiwit :')

35 eu voor een preworkout potje :')
Daarom vandaag 10% korting bij XXL met de code "FACEBOOK".

Zie verder trouwens mijn KLB topic en posts in het GYM topic over onzinverkopende foodvlogs/-blogs.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 11:31:38 #151
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165571182
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:56 schreef Azpilicueta het volgende:
Vandaag een trots (voor mij dan) momentje. Sinds vandaag bij de 5 platen club gekomen bij de deadlift. Zat er al een tijdje tegenaan, maar durfde het nog niet helemaal aan (gebruik ook geen straps/belt). Nu voelde het goed en ging het ook goed. Daarna wel fysiek op gelijk _O-
Zonder straps? :o

Ik ben nog lang niet zo ver, maar bij 3 lukt het mij al amper om de bar beet te houden. Ik zal dan ook blij zijn als mijn straps straks binnen zijn :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165571278
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zonder straps? :o

Ik ben nog lang niet zo ver, maar bij 3 lukt het mij al amper om de bar beet te houden. Ik zal dan ook blij zijn als mijn straps straks binnen zijn :)
doe je double overhand of mixed?
ik doe zelf hook grip
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_165571451
Alles > 5 reps met straps hier, tenzij warm-up. Zware singles met mixed grip.
pi_165571636
Binnenkort ga ik dit maar eens doen:
quote:
 Back/Chest (strength)
 Legday (hyper)
 Tricep/Bicep/Shoulder (strength)
 Rust
 Back/Chest (hyper)
 Legday (strength)
 Tricep/Bicep/Shoulder/Forearm (hyper)
 Rust
 Rust
quote:
Back/Chest
- Bench press
- Deadlift
etc
Legday
- Front squats
- Romanian DL
- Standing calf raise
- Leg press
- DB lunges
- Leg extension
- Leg curl

Tri/Bi/Sh
- OHP
etc
Dit zijn natuurlijk niet alle oefeningen, maar even de basis grote compounds (op legday na, die is wel compleet zo denk ik). De andere dagen missen nog oefeningen, maar die zie ik dan wel. In ieder geval de grote compounds zitten er wel in, dat telt. Wil op dag 1 wel eerst BP doen en daarna pas DL (en niet andersom), omdat ik na de DL altijd compleet op ben. Heb nog nooit 2 grote compounds op 1 dag gedaan, dus we gaan zien hoe het uitpakt.
Kracht doe ik dan de compounds 5x5, hyper 3x8 denk ik (of miss iets hoger). Isolatie zal ik wel altijd 3x10-15 houden lijkt mij.
Ik zit alleen na te denken of Romanian DL wel zo verstandig is de dag nadat ik de reguliere DL doe, zou dat misschien too much zijn denken jullie?
(nogmaals, op dag 1 en dag 3 staan niet alle oefeningen erin, doe ik later wat meestal doe ik in de gym qua isolatie bijv toch wat anders)
pi_165571761
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:50 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Binnenkort ga ik dit maar eens doen:
Dit zijn natuurlijk niet alle oefeningen, maar even de basis grote compounds (op legday na, die is wel compleet zo denk ik). De andere dagen missen nog oefeningen, maar die zie ik dan wel. In ieder geval de grote compounds zitten er wel in, dat telt. Wil op dag 1 wel eerst BP doen en daarna pas DL (en niet andersom), omdat ik na de DL altijd compleet op ben. Heb nog nooit 2 grote compounds op 1 dag gedaan, dus we gaan zien hoe het uitpakt.
Kracht doe ik dan de compounds 5x5, hyper 3x8 denk ik (of miss iets hoger). Isolatie zal ik wel altijd 3x10-15 houden lijkt mij.
Ik zit alleen na te denken of Romanian DL wel zo verstandig is de dag nadat ik de reguliere DL doe, zou dat misschien too much zijn denken jullie?
(nogmaals, op dag 1 en dag 3 staan niet alle oefeningen erin, doe ik later wat meestal doe ik in de gym qua isolatie bijv toch wat anders)
Zou idd hoger zitten qua reps op hyper dagen, in ieder geval bij de romanians.
pi_165573619
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:56 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zou idd hoger zitten qua reps op hyper dagen, in ieder geval bij de romanians.
3x12 moet dan wel lukken :P
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 12:56:01 #157
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165573635
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:36 schreef Beach het volgende:

[..]

doe je double overhand of mixed?
ik doe zelf hook grip
Mixed. Maar blijf het moeilijk vinden zo'n zwaar gewicht niet uit de handen te laten glijden -O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 26 september 2016 @ 13:18:54 #158
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165574335
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Mixed. Maar blijf het moeilijk vinden zo'n zwaar gewicht niet uit de handen te laten glijden -O-
Leer jezelf bij alles wat je doet hard in de bar of dummbell te knijpen. Als je dead lift, hou op de laatste paar setjes de bar zo lang mogelijk vast. Deze paar simpele dingen kunnen je grip al aardig versterken.
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 13:20:41 #159
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165574398
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 13:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Leer jezelf bij alles wat je doet hard in de bar of dummbell te knijpen. Als je dead lift, hou op de laatste paar setjes de bar zo lang mogelijk vast. Deze paar simpele dingen kunnen je grip al aardig versterken.
^O^

Thanks 4 the tip. :)

Ga het deze week gelijk eens in de praktijk brengen!
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165575476
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:00 schreef Multiply het volgende:

[..]

De Basic Fit waar ik train heeft 1 squatrek, 2 bench presses, 2 incline bench presses, 2 shoulder presses. Daarbij nog dumbbels tot 40 kg, plate loaded technogym apparaten en nog een multifunctioneel rek waar je ook nog 2 squatrekken in kunt maken.

En dat voor 17 euro per maand.

Nadelen zijn natuurlijk wel de tokkies die er rondlopen. Voornamelijk het niet opruimen van spullen is wel een flinke ergernis, maar voor de rest kom ik er alleen om te trainen en zou ik niet weten wat ik nog meer nodig heb.
Mijn vestiging heeft hetzelfde maar de dumbbells gaan zelfs tot 50 kg. Waarom bij jullie maar tot 40?
pi_165575603
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mijn vestiging heeft hetzelfde maar de dumbbells gaan zelfs tot 50 kg. Waarom bij jullie maar tot 40?
Geen idee. Half jaar geleden hebben ze nieuwe dumbbels gekregen en zijn ze van max 32 naar 40 gegaan. Ik moet wel zeggen dat er maar een handjevol mensen zijn die daadwerkelijk meer dan 40 kg nodig hebben.
  maandag 26 september 2016 @ 13:57:31 #162
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165575604
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mijn vestiging heeft hetzelfde maar de dumbbells gaan zelfs tot 50 kg. Waarom bij jullie maar tot 40?
Bij ons ook tot 40, die amper wordt gebruikt. Denk dat daarom vaak niet boven de 40 wordt gekocht.

Ik gebruik wel 50 kilo als ik in Spanje ben, maar alleen voor rows.
pi_165576160
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 13:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Bij ons ook tot 40, die amper wordt gebruikt. Denk dat daarom vaak niet boven de 40 wordt gekocht.

Ik gebruik wel 50 kilo als ik in Spanje ben, maar alleen voor rows.
Is ook wel zo ja. Die van 40 tot 50 worden bijna nooit gebruikt bij ons. Heb een keer een hele brede bodybuilder de 50 kg zien benchen, best indrukwekkend. Toch word het vaak als nadeel gezien als dumbbells maar tot 40 kg gaan...
  maandag 26 september 2016 @ 14:22:44 #164
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_165576265
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mijn vestiging heeft hetzelfde maar de dumbbells gaan zelfs tot 50 kg. Waarom bij jullie maar tot 40?
omdat elke basic fit anders is. Sommige zijn nieuw en vanaf het begin basic fit. Andere zijn gerebrand of overgenomen. Daar kan een enorm verschil in zitten.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 26 september 2016 @ 15:00:50 #165
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165577414
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is ook wel zo ja. Die van 40 tot 50 worden bijna nooit gebruikt bij ons. Heb een keer een hele brede bodybuilder de 50 kg zien benchen, best indrukwekkend. Toch word het vaak als nadeel gezien als dumbbells maar tot 40 kg gaan...
Dat zie je niet zo vaak inderdaad. Ik vind 40 kilo al indrukwekkend als je er onder ligt. :D
pi_165578294
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 15:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat zie je niet zo vaak inderdaad. Ik vind 40 kilo al indrukwekkend als je er onder ligt. :D
Ik vond de 40 kg shoulder press ook aardig indrukwekkend die een gast bij ons deed. En gewoon 10 herhalingen alsof het niks was.

Ik doe nog geeneens de helft.. :')
  maandag 26 september 2016 @ 16:30:23 #167
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165579713
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:35 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ik vond de 40 kg shoulder press ook aardig indrukwekkend die een gast bij ons deed. En gewoon 10 herhalingen alsof het niks was.

Ik doe nog geeneens de helft.. :')
Met dumbbells? Dat is erg sterk inderdaad.

Ik haal net 8 x 34, op een goede dag.
pi_165579751
Ook wel weer zin in dumbbells voor chest en delts eigenlijk, tijdje niet gedaan. Krijg er meestal wel een veel betere stretch op de pecs door bij flat/incline DB's dan bij barbells.
pi_165580581
Hier gaan de dumbells tot 60 kilo, wel eens wat mensen mee bezig gezien maar volgens mij zijn die allemaal naar een sportschool in Wadinxveen vertrokken. Vooral de dumbells tussen de 50 en 60 kilo liggen stof te vergaren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 26 september 2016 @ 19:35:05 #170
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_165583363
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Hier gaan de dumbells tot 60 kilo, wel eens wat mensen mee bezig gezien maar volgens mij zijn die allemaal naar een sportschool in Wadinxveen vertrokken. Vooral de dumbells tussen de 50 en 60 kilo liggen stof te vergaren.
welke in Waddinxveen? En waar gaan ze tot 60?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_165584205
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 19:35 schreef stinkie het volgende:

[..]

welke in Waddinxveen? En waar gaan ze tot 60?
Ze gaan tot 60 kilo in njoy Bodegraven, en welke gym dat in Wadinxveen het is zou ik even op moeten zoeken, schijnt een aardige 'hardcore' achtige gym te zitten of zo.

Ik denk dat het de Flexx Gym in Waddinxveen zal zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_165585091
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 15:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat zie je niet zo vaak inderdaad. Ik vind 40 kilo al indrukwekkend als je er onder ligt. :D
Als je dat vaker doet, haal je dat best snel. Ik had eerst geen barbell en deed alleen dumbell press. Zat op 8x42. Nu al een tijdje niet meer gedaan :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 26 september 2016 @ 20:35:51 #173
340341 Blester
Membre très utile
pi_165585110
Na een 2 maanden gestopt te zijn met creatine afgelopen woensdag weer begonnen. Het is me bekend dat creatine ongeveer 2KG aan vocht opneemt, maar toch kwam het een beetje als een verrassing om dat er vandaag al bij te zien op de weegschaal. Meer mensen de ervaring dat dit zo snel gaat?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_165587649
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zonder straps? :o

Ik ben nog lang niet zo ver, maar bij 3 lukt het mij al amper om de bar beet te houden. Ik zal dan ook blij zijn als mijn straps straks binnen zijn :)
Ja, gebruik liever geen straps want ik heb liever dat ik mijn eigen grip train dan dat ik daar ondersteuning voor heb. Enige wat ik soms wel eens gebruik is een belt
pi_165588348
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 20:35 schreef Blester het volgende:
Na een 2 maanden gestopt te zijn met creatine afgelopen woensdag weer begonnen. Het is me bekend dat creatine ongeveer 2KG aan vocht opneemt, maar toch kwam het een beetje als een verrassing om dat er vandaag al bij te zien op de weegschaal. Meer mensen de ervaring dat dit zo snel gaat?
Creatine hoef je niet te cyclen.
  maandag 26 september 2016 @ 22:10:24 #176
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165588597
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:43 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ja, gebruik liever geen straps want ik heb liever dat ik mijn eigen grip train dan dat ik daar ondersteuning voor heb. Enige wat ik soms wel eens gebruik is een belt
Sowieso liefst zo min mogelijk hulpmiddelen bij lifts, ik had eerder altijd last van mijn polsen bij bewegingen in frontrack positie (Frontsquats, Thrusters, opvangen van de clean).
Nooit straps, wraps of andere hulpmiddelen gebruikt hoewel mensen om mij heen dat wel aanraden. De "immobiliteit" kwam voornamelijk uit mijn bovenrug, maar ik voel de mobiliteit in zowel bovenrug als polsen behoorlijk toenemen en frontrackpositie is nu gewoon pijnloos.

Bij deadliften probeer ik zo veel mogelijk in hookgrip te tillen, in m'n hoofd heb ik iets zitten dat als je moet liften met hulpmiddelen dat je het gewicht eigenlijk niet kan tillen. Dat zou wellicht tegenwerken in progressie qua gewichten, maar in die kronkel zit ook in gebakken dat dat oké is zolang ik geen belts/straps gebruik. :@ :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165588821
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 22:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Sowieso liefst zo min mogelijk hulpmiddelen bij lifts, ik had eerder altijd last van mijn polsen bij bewegingen in frontrack positie (Frontsquats, Thrusters, opvangen van de clean).
Nooit straps, wraps of andere hulpmiddelen gebruikt hoewel mensen om mij heen dat wel aanraden. De "immobiliteit" kwam voornamelijk uit mijn bovenrug, maar ik voel de mobiliteit in zowel bovenrug als polsen behoorlijk toenemen en frontrackpositie is nu gewoon pijnloos.

Bij deadliften probeer ik zo veel mogelijk in hookgrip te tillen, in m'n hoofd heb ik iets zitten dat als je moet liften met hulpmiddelen dat je het gewicht eigenlijk niet kan tillen. Dat zou wellicht tegenwerken in progressie qua gewichten, maar in die kronkel zit ook in gebakken dat dat oké is zolang ik geen belts/straps gebruik. :@ :')
Liever een belt gebruiken als je echt hoog gaat dan kans dat je je rug verneukt voor je leven.
  maandag 26 september 2016 @ 22:30:29 #178
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165589249
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:18 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Liever een belt gebruiken als je echt hoog gaat dan kans dat je je rug verneukt voor je leven.
Belts snap ik dan idd nog, maar het moet geen accesoireshowtje worden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165592632
bodybuilders gaan echt vroeg naar bed is mij opgevallen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 27 september 2016 @ 07:19:22 #180
340341 Blester
Membre très utile
pi_165595016
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:03 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Creatine hoef je niet te cyclen.
Weet ik, het stoppen was ivm een andere reden.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_165596512
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 16:30 schreef Snakey het volgende:

[..]

Met dumbbells? Dat is erg sterk inderdaad.

Ik haal net 8 x 34, op een goede dag.
Ja met dumbbels inderdaad. Ik heb die gast ook niet zo lang zien trainen bij ons. Denk dat hij naar een gym is gegaan met zwaardere dumbbels.
pi_165596668
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 22:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Sowieso liefst zo min mogelijk hulpmiddelen bij lifts, ik had eerder altijd last van mijn polsen bij bewegingen in frontrack positie (Frontsquats, Thrusters, opvangen van de clean).
Nooit straps, wraps of andere hulpmiddelen gebruikt hoewel mensen om mij heen dat wel aanraden. De "immobiliteit" kwam voornamelijk uit mijn bovenrug, maar ik voel de mobiliteit in zowel bovenrug als polsen behoorlijk toenemen en frontrackpositie is nu gewoon pijnloos.

Bij deadliften probeer ik zo veel mogelijk in hookgrip te tillen, in m'n hoofd heb ik iets zitten dat als je moet liften met hulpmiddelen dat je het gewicht eigenlijk niet kan tillen. Dat zou wellicht tegenwerken in progressie qua gewichten, maar in die kronkel zit ook in gebakken dat dat oké is zolang ik geen belts/straps gebruik. :@ :')
Als je een belt nodig zal gaan hebben doe je dit meestal als je richting 1RM gaat tillen of je erg fatiqued ben. Zou wel heel dom zijn als je dat niet zou doen, aannemende dat het een échte 1RM is en geen 'ja het voelt een beetje zwaar 1RM'. Straps idem dito, of misschien wil je je handen gewoon besparen voor de rest van je workout. Als ik setjes van 10+ ga deadliften, ga ik toch echt niet zonder straps, zelfde voor de meeste rows. Dat het je grip verneukt is ook gewoon de grootste onzin, grip train je niet door het zwaarste gewicht te pakken maar door gewoon keihard te knijpen. Afwisselend langdurig en kort knijpen bij behoorlijk wat weerstand dan kan zelfs bij 10 reps. Hier zijn zelfs hele sporten voor (denk bv aan captains of crush challenges).

Meeste deadlift grip issues die mensen hebben is gewoon zweethanden, niet-verticale barpath en ophouden na 3 setjes (buiten je warmup). Dan krijg je inderdaad de knijpkracht van een 6 jarig meisje ja omdat je nog nooit normaal hebt geoefend. :')
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:32:39 #183
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_165600843
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:42 schreef Faeroer het volgende:
Alles > 5 reps met straps hier, tenzij warm-up. Zware singles met mixed grip.
but what happened to grip strength?

Bedoel zeker als je bouldert zou grip geen probleem moeten zijn?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_165600956
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 20:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ze gaan tot 60 kilo in njoy Bodegraven, en welke gym dat in Wadinxveen het is zou ik even op moeten zoeken, schijnt een aardige 'hardcore' achtige gym te zitten of zo.

Ik denk dat het de Flexx Gym in Waddinxveen zal zijn.
Klopt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165600978
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:32 schreef Drinky het volgende:

[..]

but what happened to grip strength?

Bedoel zeker als je bouldert zou grip geen probleem moeten zijn?
Is het ook niet, alleen het verneukt wel m'n handen op een gegeven moment. Zeker bij bepaalde barbells.
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:08:39 #186
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165601642
Ik doe alleen snatch grip DL met straps. 1 omdat mn handen en polsen als eerste opgeven met die grip, en 2 omdat ik puur mn rug train.

Krijg je een goed flinke rug en traps van trouwens. :P
pi_165601988
Voor grip gewoon lekker de monkey bars pakken of lekker lang uithangen met optrekken, heeft bij mij goed gewerkt :)
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:16:40 #188
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_165604093
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 20:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ze gaan tot 60 kilo in njoy Bodegraven, en welke gym dat in Wadinxveen het is zou ik even op moeten zoeken, schijnt een aardige 'hardcore' achtige gym te zitten of zo.

Ik denk dat het de Flexx Gym in Waddinxveen zal zijn.
flex zit aan het water toch? Rij er wel eens langs, idd echte hardcore. Ligt helaas net uit de route
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_165604385
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:16 schreef stinkie het volgende:

[..]

flex zit aan het water toch? Rij er wel eens langs, idd echte hardcore. Ligt helaas net uit de route
https://www.instagram.com/p/BJpaR29BZjB/

Als je van zware DBs houdt, deze gym in Rotterdam misschien iets voor jou?
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:57:52 #190
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165605975
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:29 schreef BredeBroeder het volgende:
Voor grip gewoon lekker de monkey bars pakken of lekker lang uithangen met optrekken, heeft bij mij goed gewerkt :)
Farmer walks, axle bar DL hold, KB-bottomup press & hold (pistol grip, ook goed voor schouders).
Zoveel variaties en in elke variatie kom je er weer achter dat het altijd beter kan.

Me tonight;


Keep me in your prayers. ;(
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:13:04 #191
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165606296
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:57 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Farmer walks, axle bar DL hold, KB-bottomup press & hold (pistol grip, ook goed voor schouders).
Zoveel variaties en in elke variatie kom je er weer achter dat het altijd beter kan.

Me tonight;
[ afbeelding ]

Keep me in your prayers. ;(
Ben jij dat ja? Goeie foto. :P

Er is zoveel te doen voor grips dat een zwakke grip eigenlijk geen excuus mag zijn.
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:16:42 #192
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165606340
Nee, maar ik zie er straks hetzelfde uit schat ik.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165606443
Als je echt een monstergrip wil ontwikkelen ga lekker klimmen in de klimhal
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:24:53 #194
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165606490
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:16 schreef Rauw. het volgende:
Nee, maar ik zie er straks hetzelfde uit schat ik.
Mmm, ik zie er uit als Arnold. 8-)
pi_165607020
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mmm, ik zie er uit als Arnold. 8-)
Pics?
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:29:30 #196
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165607731
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mmm, ik zie er uit als Arnold. 8-)


Deze?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165609038
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:16 schreef stinkie het volgende:

[..]

flex zit aan het water toch? Rij er wel eens langs, idd echte hardcore. Ligt helaas net uit de route
Ja voor mij ook te ver weg, woon nu vijf minuten van mijn sportschool waar ik prima kan trainen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_165609113
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:22 schreef BredeBroeder het volgende:
Als je echt een monstergrip wil ontwikkelen ga lekker klimmen in de klimhal
Dat heb ik vorige week voor het eerst gedaan. Dat Boulderen. Wel tof! Had wel echt spierpijn op plekken waar ik dat normaal nooit heb. :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_165613855
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:08 schreef Snakey het volgende:
Ik doe alleen snatch grip DL met straps. 1 omdat mn handen en polsen als eerste opgeven met die grip, en 2 omdat ik puur mn rug train.

Krijg je een goed flinke rug en traps van trouwens. :P
Vandaag ook toevallig snatch deadlifts gedaan, maar die zijn echt killing voor je handen inderdaad :o . Doe ze meestal na normale deadlifts maar dan begint het al bij 100kg al lastig te worden.

[ Bericht 26% gewijzigd door FlippingCoin op 27-09-2016 22:34:59 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 08:33:01 #200
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165618666
Hoe heet/noemen jullie die compound oefening waarbij je met een kleinere bar eerst een deadlift uitvoert, vervolgens de bar doortikt omhoog ten hoogte van je sleutelbeen en vervolgens nog uitstoot totdat je de bar gestrekt boven je hoofd hebt?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165618680
Een clean

Oh wacht clean and jerk
  woensdag 28 september 2016 @ 09:44:25 #202
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165619445
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:54 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Pics?
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:29 schreef Rauw. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze?
Ik heb alleen nog foto's met baby. :P En zoveel valt er niet aan me te zien. Je ziet pas dat ik groter dan gemiddeld ben als ik naast iemand sta. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165619512
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:44 schreef Snakey het volgende:
Ik heb alleen nog foto's met baby. :P En zoveel valt er niet aan me te zien. Je ziet pas dat ik groter dan gemiddeld ben als ik naast iemand sta. :')
Leuke foto.
pi_165619809
quote:
5s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:33 schreef onlogisch het volgende:
Hoe heet/noemen jullie die compound oefening waarbij je met een kleinere bar eerst een deadlift uitvoert, vervolgens de bar doortikt omhoog ten hoogte van je sleutelbeen en vervolgens nog uitstoot totdat je de bar gestrekt boven je hoofd hebt?
(Power) clean and jerk. Dat is 1 van de 2 olympische lifts :Y .
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 10:23:24 #205
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165619921
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:15 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

(Power) clean and jerk. Dat is 1 van de 2 olympische lifts :Y .
Heerlijke oefening is dat _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 10:26:27 #206
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165619969
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

[..]

Ik heb alleen nog foto's met baby. :P En zoveel valt er niet aan me te zien. Je ziet pas dat ik groter dan gemiddeld ben als ik naast iemand sta. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker wanneer die persoon slechts 70 centimeter is.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 28 september 2016 @ 10:34:07 #207
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165620099
quote:
12s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zeker wanneer die persoon slechts 70 centimeter is.
Inderdaad. :+
  woensdag 28 september 2016 @ 11:32:10 #208
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165621024
Gisteren deze gedaan.
Omdat het de eerste keer was lekker licht gehouden, maar 3 x 12 x 18 kilo voel je nog best in je schouders en core. :P
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 11:55:30 #209
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165621429
Hoeveel oefeningen pakken jullie voor grote spiergroepen en hoeveel voor de wat kleinere spiergroepen?

Borst/Rug/Benen pak ik meestal 3 of 4 oefeningen. Triceps/Biceps/schouders hou ik meestal bij 2 oefeningen. Buik probeer ik altijd iedere workout mee te pakken behalve als ik zwaar benen heb gepakt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 28 september 2016 @ 12:19:01 #210
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_165621878
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:44 schreef Snakey het volgende:

[..]


[..]

Ik heb alleen nog foto's met baby. :P En zoveel valt er niet aan me te zien. Je ziet pas dat ik groter dan gemiddeld ben als ik naast iemand sta. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
naast mijn kinderen zie ik er ook groot uit Sneek, je speelt vals ;)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 28 september 2016 @ 12:22:30 #211
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_165621935
quote:
5s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Hoeveel oefeningen pakken jullie voor grote spiergroepen en hoeveel voor de wat kleinere spiergroepen?

Borst/Rug/Benen pak ik meestal 3 of 4 oefeningen. Triceps/Biceps/schouders hou ik meestal bij 2 oefeningen. Buik probeer ik altijd iedere workout mee te pakken behalve als ik zwaar benen heb gepakt.
2 borst vs 4 (ex DL) rug. 1 schouder.

Onderlijf 2 ('SQ' en DL)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_165622054
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vandaag ook toevallig snatch deadlifts gedaan, maar die zijn echt killing voor je handen inderdaad :o . Doe ze meestal na normale deadlifts maar dan begint het al bij 100kg al lastig te worden.
Pff ik had sumo deadlifts gedaan. Ging eigenlijk best goed. Alleen de dag erna... Haha Jezus wat een zure benen.

Ben in 7 maanden 11kilo aangekomen. Gaat lekker zo.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 28 september 2016 @ 12:31:05 #213
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165622088
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:31 schreef Snakey het volgende:
Mijn quads doen zeer, net boven m'n knieen. Van het bench pressen. :')
Haha hoe krijg je dat voor elkaar? Te hard ingespannen?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 28 september 2016 @ 12:40:05 #215
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165622202
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:32 schreef relativity het volgende:

[..]

Haha hoe krijg je dat voor elkaar? Te hard ingespannen?
Leg drive. Ik druk vanuit m'n tenen m'n lichaam richting m'n hoofd waarbij je dus (vooral) dat stukje van je quads gebruikt.
pi_165628739
quote:
5s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Hoeveel oefeningen pakken jullie voor grote spiergroepen en hoeveel voor de wat kleinere spiergroepen?

Borst/Rug/Benen pak ik meestal 3 of 4 oefeningen. Triceps/Biceps/schouders hou ik meestal bij 2 oefeningen. Buik probeer ik altijd iedere workout mee te pakken behalve als ik zwaar benen heb gepakt.
Hoeveel sets doe je dan per oefening? Doe zelf 4 a 5 sets ongeacht welk lichaamsdeel
pi_165629304
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

[..]

Ik heb alleen nog foto's met baby. :P En zoveel valt er niet aan me te zien. Je ziet pas dat ik groter dan gemiddeld ben als ik naast iemand sta. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet toch wel dat je armen er anders uit zien dan bij de meeste mensen hoor :P, leuke foto inderdaad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 18:29:55 #218
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165629383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:03 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Hoeveel sets doe je dan per oefening? Doe zelf 4 a 5 sets ongeacht welk lichaamsdeel
5x12.

Maar ik merk gewoon bij de kleinere spiergroepen dat ik na 2 oefeningen echt kapot ben op die groepen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 28 september 2016 @ 19:25:50 #219
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165631617
quote:
Interessant cortisol stukje bij myth 2.
  woensdag 28 september 2016 @ 20:35:54 #221
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165632426
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:03 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Interessant cortisol stukje bij myth 2.
Ja precies, maakt het ook een stuk duidelijker over fasted cardio.

Ik vond myth 1 ook wel goed. Ik kan de tel niet meer bijhouden hoe vaak ik gehoord heb dat ab work niet nodig is omdat.... :P
  woensdag 28 september 2016 @ 21:34:32 #222
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165634533
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:29 schreef relativity het volgende:

[..]

Pff ik had sumo deadlifts gedaan. Ging eigenlijk best goed. Alleen de dag erna... Haha Jezus wat een zure benen.

Ben in 7 maanden 11kilo aangekomen. Gaat lekker zo.
Ik heb dan altijd juist ongelofelijk last van m'n glutes, tegenover normale deadlifts waar ik vaak de benen bij voel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 28 september 2016 @ 21:45:03 #223
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165634891
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ja precies, maakt het ook een stuk duidelijker over fasted cardio.

Ik vond myth 1 ook wel goed. Ik kan de tel niet meer bijhouden hoe vaak ik gehoord heb dat ab work niet nodig is omdat.... :P
Als er 1 ding is wat ik toch wel van T-nation leer is dat je zelf de waarheid er maar tussen uit moet peuteren, ik lees graag stukken van een aantal mensen omdat zij serieus overkomen. Hij is er wel een van.

Maar waarschijnlijk staat er morgen weer een artikel bovenaan waarin geroepen word dat je uberhaupt nooit moet eten voor je training.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 28 september 2016 @ 22:02:01 #224
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165635558
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:45 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Als er 1 ding is wat ik toch wel van T-nation leer is dat je zelf de waarheid er maar tussen uit moet peuteren, ik lees graag stukken van een aantal mensen omdat zij serieus overkomen. Hij is er wel een van.

Maar waarschijnlijk staat er morgen weer een artikel bovenaan waarin geroepen word dat je uberhaupt nooit moet eten voor je training.
Thibaudeau beschouw ik wel als een van de meest betrouwbare. Eigenlijk vooral waar het om training gaat. Als je de lijst ziet van wie hij gecoached heeft en hoeveel top athleten daarbij zitten dan kan het niet anders dan dat hij wel eea weet.

Maar je hebt gelijk, morgen kan het weer anders zijn. Ze gaan uit van een wetenschappelijk onderzoek, wat dan weer van zoveel variabelen afhankelijk is dat wetenschappelijk onderzoek (in my mind) bijna altijd tekort schiet.

Deze is niet nieuw trouwens, het probleem van cardio en cortisol voor krachttraining/bodybuilding is al langer bekend.
pi_165637280
Meh sukkel al zo lang met m'n onderrug blessure, al maanden niet meer gedeadlift/gesquat, andere bureaustoelen/strechtes gedaan etc. maar amper vooruitgang, bij een simpele tilbeweging schiet er soms een scherpe pijn en is het weer beginnen bij af. Kan gelukkig nog wel redelijk door trainen, maar begin squats/deadlifts wel te missen..
pi_165639207
Sinds ik Cordrazine ben gaan gebruiken is het net een tweede jeugd, man wat wordt je daar jonger en sterker van.
pi_165640833
Iemand tips hoe je van hardnekkig buikvet af kunt komen? Op internet vind ik alleen maar aanbevelingen waarbij je yohimbine hcl supplementen moet gebruiken in combinatie met fasted cardio. Dit middel is echter verboden in Nederland.
pi_165641542
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Iemand tips hoe je van hardnekkig buikvet af kunt komen? Op internet vind ik alleen maar aanbevelingen waarbij je yohimbine hcl supplementen moet gebruiken in combinatie met fasted cardio. Dit middel is echter verboden in Nederland.
Vasten: http://www.leangains.com/(...)d-stubborn-body.html
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 10:54:02 #229
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165642193
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Iemand tips hoe je van hardnekkig buikvet af kunt komen? Op internet vind ik alleen maar aanbevelingen waarbij je yohimbine hcl supplementen moet gebruiken in combinatie met fasted cardio. Dit middel is echter verboden in Nederland.
Je hebt een volledig afgestemd voedingsschema?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165642462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:54 schreef Snorrenbaard het volgende:
Meh sukkel al zo lang met m'n onderrug blessure, al maanden niet meer gedeadlift/gesquat, andere bureaustoelen/strechtes gedaan etc. maar amper vooruitgang, bij een simpele tilbeweging schiet er soms een scherpe pijn en is het weer beginnen bij af. Kan gelukkig nog wel redelijk door trainen, maar begin squats/deadlifts wel te missen..
Verschoven disc? Zou wel even mee uitkijken als het echt zo lang aanhoudt. Kan ook beklemde zenuw zijn, of heupen die niet echt lekker meewerken, zwakke glutes, etc. Laat een dokter er naar kijken zou ik zeggen.
pi_165642692
quote:
Thanks! Ga dat eens proberen.
pi_165644019
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Iemand tips hoe je van hardnekkig buikvet af kunt komen? Op internet vind ik alleen maar aanbevelingen waarbij je yohimbine hcl supplementen moet gebruiken in combinatie met fasted cardio. Dit middel is echter verboden in Nederland.
Over yohimbine:

http://bayesianbodybuilding.com/yohimbine-stubborn-fat-loss/
pi_165647841
Wat kan ik 't beste doen? Heb vanwege evenement al een week niet getrained.

Wil zo weer chest pakken maar zal ik de gewichten gebruiken van de vorige sessie of hoger proberen?

Weet niet wat de invloed precies is van een week niet trainen..
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 15:52:44 #234
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165648154
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat kan ik 't beste doen? Heb vanwege evenement al een week niet getrained.

Wil zo weer chest pakken maar zal ik de gewichten gebruiken van de vorige sessie of hoger proberen?

Weet niet wat de invloed precies is van een week niet trainen..
Ik denk dat dit vooral persoonlijk is. De één zal daar beter tegen kunnen dan de ander.
Voor mij geldt dat fitness echt een ondankbare sport is. Zodra ik een week niet ga ondervind ik daar direct de gevolgen van. :D

Gewoon die hogere proberen. Merk je gauw genoeg of je lichaam het aankan of niet ^O^
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 29 september 2016 @ 15:57:47 #235
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165648236
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat kan ik 't beste doen? Heb vanwege evenement al een week niet getrained.

Wil zo weer chest pakken maar zal ik de gewichten gebruiken van de vorige sessie of hoger proberen?

Weet niet wat de invloed precies is van een week niet trainen..
Ligt een beetje aan de periode van voor die week off. Als je toen intensief getraint heb is je lichaam je waarschijnlijk dankbaar voor de rust en kan je er nu goed tegenaan. Maar ik zou sowieso even rustig aan beginnen, je voelt snel genoeg wat wel en niet gaat.
pi_165648674
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Heerlijke oefening is dat _O_
Ik vraag me wel ineens af wat je bedoelt met 'een kleinere bar'..?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_165650885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Iemand tips hoe je van hardnekkig buikvet af kunt komen? Op internet vind ik alleen maar aanbevelingen waarbij je yohimbine hcl supplementen moet gebruiken in combinatie met fasted cardio. Dit middel is echter verboden in Nederland.
Een Ephedrine, Cafeïne, Aspirine stack kan behoorlijk helpen, ook een ECY, met het door jou genoemde Yohimbine is razend populair eigenlijk ongevaarlijk.

Note: De verkoop van Yohimbe-alkaloïden is in Nederland (onterecht) verboden.
Aankoop is volgens mij wel oké.


Je kan natuurlijk ook meteen Cordrazine in de UK of Canada bestellen, dit is helemaal de toekomst en bij juist gebruik veilig. (En nog 100% legaal!)

Succes met je vetjes,

Zeta.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2016 18:02:43 ]
  donderdag 29 september 2016 @ 18:05:36 #238
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165650939
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:02 schreef ZetaOS het volgende:

Je kan natuurlijk ook meteen Cordrazine in de UK of Canada bestellen, dit is helemaal de toekomst en bij juist gebruik veilig. (En nog 100% legaal!)

A potent stimulant, use in Starfleet medical practice since at least the 2260s. A treatment of 25cc is considered to be a deadly dosage and usually used only as a last resort in life-threatening situations. - See more at: http://www.startrek.com/d(...)sthash.o54eDSta.dpuf

:')
pi_165651196
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Iemand tips hoe je van hardnekkig buikvet af kunt komen? Op internet vind ik alleen maar aanbevelingen waarbij je yohimbine hcl supplementen moet gebruiken in combinatie met fasted cardio. Dit middel is echter verboden in Nederland.
t3 en clen, dnp
pi_165655621
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:10 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Verschoven disc? Zou wel even mee uitkijken als het echt zo lang aanhoudt. Kan ook beklemde zenuw zijn, of heupen die niet echt lekker meewerken, zwakke glutes, etc. Laat een dokter er naar kijken zou ik zeggen.
Maandag gelijk een afspraak maken idd.

Tevens 100kg bench _O_ technisch gezien in de 1000lbs club, maar tel hem niet aangezien ik die gewichten al maanden niet meer heb aangeraakt met squat/dl
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 22:17:22 #241
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165658866
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:21 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik vraag me wel ineens af wat je bedoelt met 'een kleinere bar'..?
Ja zo'n stang waar je die gewichten aan hangt :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165659031
Is dat verschil noemenswaardig ja?

Ik voel wel verschil tussen een vrouwenbar en een mannenbar qua grip, maar zoveel kleiner is een oly bar toch niet tov anderen?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165661392
Die vrouwelijke bars zijn wel perfect om mee te curlen trouwens
pi_165664249
Wij hebben in de sportschool ook van die bars die echt een stuk korter zijn. Ik neem aan dat die bedoeld worden? Die wegen denk ik iets van 10 kg.

Een vrouwenbar is toch 15 kg ofzo?
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 09:15:11 #245
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165664359
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:03 schreef Multiply het volgende:
Wij hebben in de sportschool ook van die bars die echt een stuk korter zijn. Ik neem aan dat die bedoeld worden? Die wegen denk ik iets van 10 kg.

Een vrouwenbar is toch 15 kg ofzo?
Ja, die bedoel ik. Zijn denk ik wel de helft korter :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 09:37:15 #246
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165664638
quote:
Kan je dat hardnekkige vet eigenlijk toespitsen aan één van de 3 lichaamstype? Nu verliest een ecto heel makkelijk vet en komt wat moeilijker in spiermassa aan. Terwijl een endo juist vice versa is.

Zie je die "stubborn fat" dan ook meer bij endo's of is dat van meer variabelen afhankelijk?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:51:37 #247
69994 seto
-|||--------|||-
pi_165664810
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kan je dat hardnekkige vet eigenlijk toespitsen aan één van de 3 lichaamstype? Nu verliest een ecto heel makkelijk vet en komt wat moeilijker in spiermassa aan. Terwijl een endo juist vice versa is.

Zie je die "stubborn fat" dan ook meer bij endo's of is dat van meer variabelen afhankelijk?
Somatotypes zijn onzin.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 09:53:39 #248
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165664827
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:51 schreef seto het volgende:

[..]

Somatotypes zijn onzin.
Ok.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:10:36 #249
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165665983
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:03 schreef Multiply het volgende:
Wij hebben in de sportschool ook van die bars die echt een stuk korter zijn. Ik neem aan dat die bedoeld worden? Die wegen denk ik iets van 10 kg.

Een vrouwenbar is toch 15 kg ofzo?
Vrouwenbars zijn 15, mannenbars 20 en iets langer en dikker.

Weet nog steeds niet echt wat zo'n helft kortere bar is. Gebruiken wij in ieder geval niet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165666502
Er zijn heel veel verschillende niet-olympische stangen, met uiteenlopende gewichten.
Om te weten wat een stang weegt, moet je die wegen.
En dat doe je door met en zonder stang op de weegschaal te gaan staan.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 11:45:15 #251
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165666530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Vrouwenbars zijn 15, mannenbars 20 en iets langer en dikker.

Weet nog steeds niet echt wat zo'n helft kortere bar is. Gebruiken wij in ieder geval niet.

Zie hier, achter die gozer. Dat soort bars.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165668216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:34 schreef Snorrenbaard het volgende:
Die vrouwelijke bars zijn wel perfect om mee te curlen trouwens
Curlen = EZ stang, naar mijn mening.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165669149
Geen bicep dag zonder cables en HS of Cybex machine.
pi_165673533
quote:
Preweighted bars.
Daar kun je inderdaad ook mee clean and jerken natuurlijk, maar het wordt normaal gesproken gewoon met olympische bars gedaan (met verschil voor vrouwen en mannen).
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_165674032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:51 schreef seto het volgende:

[..]

Somatotypes zijn onzin.
Dat wordt hier inderdaad vaak gezegd, maar ik geloof er toch wel in hoor.

Waarom wordt het dan zelfs in de medische literatuur beschreven als het totale fictie is vraag ik me af? Heb je misschien een goede bron ofzo?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 30 september 2016 @ 19:14:42 #256
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165674210
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:05 schreef relativity het volgende:

[..]

Dat wordt hier inderdaad vaak gezegd, maar ik geloof er toch wel in hoor.

Waarom wordt het dan zelfs in de medische literatuur beschreven als het totale fictie is vraag ik me af? Heb je misschien een goede bron ofzo?
Hier een stukje erover. En ik las laatst ergens een stuk dat het hele somatypes al afgeschoten is.

https://www.t-nation.com/training/things-you-need-to-unlearn
  vrijdag 30 september 2016 @ 23:34:42 #257
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165680716
quote:
Die bars hebben wij niet in onze box, die oefening is wel leuk als training morgen :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165687341
Eerst je max bench reppen en daarna proberen je max OHP te reppen werkt niet echt _O-
pi_165689407
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 12:45 schreef BredeBroeder het volgende:
Eerst je max bench reppen en daarna proberen je max OHP te reppen werkt niet echt _O-
Joh :P en dat weet je zelf ook wel haha. Maar toch altijd proberen hé :P te herkenbaar :)
Net ook 110 gehaald met benchen :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_165689857
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:59 schreef relativity het volgende:

[..]

Joh :P en dat weet je zelf ook wel haha. Maar toch altijd proberen hé :P te herkenbaar :)
Net ook 110 gehaald met benchen :)
Tja je hoopt toch die PR te pakken, en dan de teleurstelling als je je 2e set al failed ;(
pi_165699137
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_165699481
Ik laat liever mijn lever wat extra werk verrichten :9
pi_165702351
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 00:58 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik laat liever mijn lever wat extra werk verrichten :9
Extra werk verrichten in de vorm van tren afbreken? :p

Iemand trouwens goede instructie filmpjes voor clean and jerk en andere olympische oefeningen?

[ Bericht 7% gewijzigd door relativity op 02-10-2016 10:35:39 ]
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:11:35 #264
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165705190
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:33 schreef relativity het volgende:

[..]

Extra werk verrichten in de vorm van tren afbreken? :p

Iemand trouwens goede instructie filmpjes voor clean and jerk en andere olympische oefeningen?
Kan je aanraden dit te doen met een weightlifting coach, door het land verspreid lopen een hoop goede coaches die je in ieder geval met de basis kunnen helpen. Met regelmaat zie je ook weightlifting lessen bij Crossfit boxxen, hiervoor moet je vaak wel een basis gelegd hebben.
Ook daarin heb je goede én slechte boxxen/coaches dus zoek goed en laat je informeren wat de coaches zelf geleerd en voor achtergrond hebben.

Wil je het echt puur vanaf internet proberen te leren heeft Crossfit HQ een hoop instructievideos staan. Alleen zonder formcheck van een serieuze coach ben ik bang dat je meer foute dan goede dingen aan gaat leren.

*inb4 Crossfit :') :')
*inb4 alleswatcrossfitisiskut
*inb4 blessurescrossfitditdatzuszo
Het is gewoon zo dat veel van die coaches tegenwoordig gelieerd zijn aan Crossfitboxen.

Gave pagina om te volgens trouwens (zou bij de meesten wel bekend zijn);
https://www.facebook.com/weightlifting.sultan/
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:17:19 #265
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165705280
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Kan je aanraden dit te doen met een weightlifting coach, door het land verspreid lopen een hoop goede coaches die je in ieder geval met de basis kunnen helpen. Met regelmaat zie je ook weightlifting lessen bij Crossfit boxxen, hiervoor moet je vaak wel een basis gelegd hebben.
Ook daarin heb je goede én slechte boxxen/coaches dus zoek goed en laat je informeren wat de coaches zelf geleerd en voor achtergrond hebben.

Wil je het echt puur vanaf internet proberen te leren heeft Crossfit HQ een hoop instructievideos staan. Alleen zonder formcheck van een serieuze coach ben ik bang dat je meer foute dan goede dingen aan gaat leren.

*inb4 Crossfit :') :')
*inb4 alleswatcrossfitisiskut
*inb4 blessurescrossfitditdatzuszo
Het is gewoon zo dat veel van die coaches tegenwoordig gelieerd zijn aan Crossfitboxen.

Gave pagina om te volgens trouwens (zou bij de meesten wel bekend zijn);
https://www.facebook.com/weightlifting.sultan/
Die gozer die nu bovenaan staat, met die prothese, heeft zijn eigen page. https://www.facebook.com/that1legmonster/?fref=ts

Ik heb af en toe contact met hem over protheses. :P
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:36:28 #266
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165705570
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Die gozer die nu bovenaan staat, met die prothese, heeft zijn eigen page. https://www.facebook.com/that1legmonster/?fref=ts

Ik heb af en toe contact met hem over protheses. :P
D'r is echt een overload aan gave mensen op internet om te volgen tegenwoordig,
weet niet of je Derek Weida en Zack Ruhl al kent?
Doen misschien wat andere dingen (erbij) dan powerlifters maar ik heb zo gigantisch veel respect voor dergelijke atleten. Die volharding zie ik graag in mensen, ook al kan ik daar zelf ook nog flink wat van leren. Geen excuusjes, geen grootse ego's _O_

Voor jou geldt overigens hetzelfde, je had depressief thuis kunnen gaan zitten roepen met een jenevertje, een boek vol excuusjes en een bak pinda's, maar je kiest ervoor om zware dingen te tillen en er (naar wat ik gelezen heb) niet teveel negatieve aandacht aan te schenken. Dat zijn toch sterke mensen per definitie. _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:01:42 #267
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165706079
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:36 schreef Rauw. het volgende:

[..]

D'r is echt een overload aan gave mensen op internet om te volgen tegenwoordig,
weet niet of je Derek Weida en Zack Ruhl al kent?
Doen misschien wat andere dingen (erbij) dan powerlifters maar ik heb zo gigantisch veel respect voor dergelijke atleten. Die volharding zie ik graag in mensen, ook al kan ik daar zelf ook nog flink wat van leren. Geen excuusjes, geen grootse ego's _O_

Voor jou geldt overigens hetzelfde, je had depressief thuis kunnen gaan zitten roepen met een jenevertje, een boek vol excuusjes en een bak pinda's, maar je kiest ervoor om zware dingen te tillen en er (naar wat ik gelezen heb) niet teveel negatieve aandacht aan te schenken. Dat zijn toch sterke mensen per definitie. _O_
Ik heb m'n portie depressie en verslavingen wel gehad. :P Ik zou willen dat het anders was gelopen, maar juist door zo diep te gaan heb ik zo vreselijk veel geleerd. Het is zelfs verslavend, ik doe altijd m'n best om mezelf te verbeteren. Ik zou alleen willen dat het ijzer wat eerder in mijn leven begrepen had, dat geeft je zoveel mentale lessen over je zwaktes wat helemaal doorwerkt in het dagelijkse leven.

Het is een mind set die je te pakken krijgt, en na wat stuiteren nooit meer loslaat. Ik weet zeker dat je het zelf ook kent, jij had ook op de bank kunnen blijven zitten met een pizza en een fles cola.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:26:55 #268
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165706672
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb m'n portie depressie en verslavingen wel gehad. :P Ik zou willen dat het anders was gelopen, maar juist door zo diep te gaan heb ik zo vreselijk veel geleerd. Het is zelfs verslavend, ik doe altijd m'n best om mezelf te verbeteren. Ik zou alleen willen dat het ijzer wat eerder in mijn leven begrepen had, dat geeft je zoveel mentale lessen over je zwaktes wat helemaal doorwerkt in het dagelijkse leven.

Het is een mind set die je te pakken krijgt, en na wat stuiteren nooit meer loslaat. Ik weet zeker dat je het zelf ook kent, jij had ook op de bank kunnen blijven zitten met een pizza en een fles cola.
Met als grootste verschil dat ik natuurlijk alleen mijzelf en mijn gebrek aan kennis over voeding en beweging de schuld te geven heb, maar het is inderdaad heel erg herkenbaar wat je zegt. Van alles wat sport en fysieke uitdagingen mij gebracht hebben is er in het hoofd nog het meeste veranderd.Misschien nog wel meer dan het gewicht wat ik kwijt ben geraakt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:32:42 #269
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165706795
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:26 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Met als grootste verschil dat ik natuurlijk alleen mijzelf en mijn gebrek aan kennis over voeding en beweging de schuld te geven heb, maar het is inderdaad heel erg herkenbaar wat je zegt. Van alles wat sport en fysieke uitdagingen mij gebracht hebben is er in het hoofd nog het meeste veranderd.Misschien nog wel meer dan het gewicht wat ik kwijt ben geraakt.
Precies. Als ik voor mezelf spreek, zolang je depressief blijft omdat je een stuk been mist ben je die invalide persoon. Op het moment dat je jezelf bent en je mist een stuk been ben je gewoon net als ieder ander en heb je de ruimte om te leven en te groeien. En ben je wat mij betreft niet meer invalide, zo voel ik het in ieder geval.

Die verandering begint in je hoofd, als je dat om wat voor reden dan ook niet kan ben je verloren imo. Zelfde geldt voor zwaar liften, je kan het alleen als je mind set daarvoor klaar is.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:50:58 #270
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_165707199
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Kan je aanraden dit te doen met een weightlifting coach, door het land verspreid lopen een hoop goede coaches die je in ieder geval met de basis kunnen helpen. Met regelmaat zie je ook weightlifting lessen bij Crossfit boxxen, hiervoor moet je vaak wel een basis gelegd hebben.
Ook daarin heb je goede én slechte boxxen/coaches dus zoek goed en laat je informeren wat de coaches zelf geleerd en voor achtergrond hebben.

Wil je het echt puur vanaf internet proberen te leren heeft Crossfit HQ een hoop instructievideos staan. Alleen zonder formcheck van een serieuze coach ben ik bang dat je meer foute dan goede dingen aan gaat leren.

*inb4 Crossfit :') :')
*inb4 alleswatcrossfitisiskut
*inb4 blessurescrossfitditdatzuszo
Het is gewoon zo dat veel van die coaches tegenwoordig gelieerd zijn aan Crossfitboxen.

Gave pagina om te volgens trouwens (zou bij de meesten wel bekend zijn);
https://www.facebook.com/weightlifting.sultan/
Ik bedoel, Crossfit is prima enzo. Maar die form die ze iedereen leren is echt bagger en zelfs gevaarlijk op de lange termijn. Ik heb het geleerd bij een echte Oly Weightlifting gym met een trainer. Was 6 dagen achter elkaar alleen weightlifting. Die kon wel veel beter uitleggen hoe je alles moet doen en vooral waarom het zo moet.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:53:10 #271
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_165707250
Trouwens afgelopen week lid geworden van een nieuwe gym. Super hipster, maar wel prima materiaal. Alle schijven zijn bumperplates van Ivanko _O_ ze hebben een Olympische boksring O+

Van de week ook een lesje Yoga gedaan :D Was natuurlijk de enige man, maar wel super goed voor flexibiliteit. _O_
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_165707302
Niks mis met yoga als je de enige man bent.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_165708332
Alan Thrall is ook erg goed en duidelijk qua (oly en ook powerlifting) filmpjes :) Maar ik raad ook aan om je erin te laten coachen, oly is naar mijn mening veel meer techniek-gericht dan powerlifting.

Weet iemand toevallig een webshop waar je gewichthefpakjes kunt kopen, behalve adidasspecialtysports?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_165708773
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:44:28 #275
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165709396
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:39 schreef PluisigNijntje het volgende:
Alan Thrall is ook erg goed en duidelijk qua (oly en ook powerlifting) filmpjes :) Maar ik raad ook aan om je erin te laten coachen, oly is naar mijn mening veel meer techniek-gericht dan powerlifting.

Weet iemand toevallig een webshop waar je gewichthefpakjes kunt kopen, behalve adidasspecialtysports?
Daar heb ik ook al eens naar gezocht, kan niet veel vinden.

http://titanwebshop.nl/
http://www.sbdapparel.nl/

En dan nog eentje om wat tte lachen. :P

http://stores.ebay.nl/SIN(...)tml?_fsub=4949868014

Als je op Powerlifting Singlet zoekt kom je nog wel wat meer tegen, maar dan vaak Amazon of Ebay.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:14:18 #276
340341 Blester
Membre très utile
pi_165710164
Bij bicep curls de laatste weken last van een soort 'steek' aan de zijkant van m'n onderarmen (zowel links als rechts). Kan dat betekenen dat ik de bicep curls te ver naar boven doortrek?
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:29:15 #277
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165711811
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:50 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik bedoel, Crossfit is prima enzo. Maar die form die ze iedereen leren is echt bagger en zelfs gevaarlijk op de lange termijn. Ik heb het geleerd bij een echte Oly Weightlifting gym met een trainer. Was 6 dagen achter elkaar alleen weightlifting. Die kon wel veel beter uitleggen hoe je alles moet doen en vooral waarom het zo moet.
Weet je dat dat echt onzin is en volkomen afhankelijk van welke box je traint en onder andere hoe je check op jezelf is he?

Na 6 dagen cursus heb jij ook nog geen top form, sterker nog, na 6 dagen dan ken je het begin. Dan kun je eens beginnen met wat oefeningen en dan over een jaar kom je weer eens bij een weightlifting coach en die lacht jouw form keihard uit en vertelt je wat je nog beter moet doen.
Als jij echt denkt dat jij door 6 dagen cursus beter lift dan ALLE Crossfitters (met "die form" die ze iedereen leren) dan zou die check op jezelf ook wel ontbreken en word het ook eens tijd om aan je ego te werken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165711884
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Kan je aanraden dit te doen met een weightlifting coach, door het land verspreid lopen een hoop goede coaches die je in ieder geval met de basis kunnen helpen. Met regelmaat zie je ook weightlifting lessen bij Crossfit boxxen, hiervoor moet je vaak wel een basis gelegd hebben.
Ook daarin heb je goede én slechte boxxen/coaches dus zoek goed en laat je informeren wat de coaches zelf geleerd en voor achtergrond hebben.

Wil je het echt puur vanaf internet proberen te leren heeft Crossfit HQ een hoop instructievideos staan. Alleen zonder formcheck van een serieuze coach ben ik bang dat je meer foute dan goede dingen aan gaat leren.

*inb4 Crossfit :') :')
*inb4 alleswatcrossfitisiskut
*inb4 blessurescrossfitditdatzuszo
Het is gewoon zo dat veel van die coaches tegenwoordig gelieerd zijn aan Crossfitboxen.

Gave pagina om te volgens trouwens (zou bij de meesten wel bekend zijn);
https://www.facebook.com/weightlifting.sultan/
Oke bedankt :D Daar hebben we wat aan. Misschien dus toch maar eens een coach zoeken :)

quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb m'n portie depressie en verslavingen wel gehad. :P Ik zou willen dat het anders was gelopen, maar juist door zo diep te gaan heb ik zo vreselijk veel geleerd. Het is zelfs verslavend, ik doe altijd m'n best om mezelf te verbeteren. Ik zou alleen willen dat het ijzer wat eerder in mijn leven begrepen had, dat geeft je zoveel mentale lessen over je zwaktes wat helemaal doorwerkt in het dagelijkse leven.

Het is een mind set die je te pakken krijgt, en na wat stuiteren nooit meer loslaat. Ik weet zeker dat je het zelf ook kent, jij had ook op de bank kunnen blijven zitten met een pizza en een fles cola.
Ik herken het wel ja. 6 jaar lang ook last gehad van slapeloosheid, depressie, vermoeidheid en ga zo maar door. Alles ging in neerwaartse spiraal (geen werk, relatie uit, slechte gezondheid, gigantisch veel stress, veel kanker in familie en ga zo maar door).

Op een gegeven moment was ik het zo zat. Ook dat geklaag van mijzelf, dat ik me ook weer volledig op training heb gestort. Maar het is goed om dieptepunten te kennen. Dan leer je jezelf goed kennen, maar ook de mensen om je heen. En je leert het leven meer waarderen en bent dankbaar voor de dingen die veel mensen voor lief nemen.

Stay positive :D

LEVENSLES: STOP MET KLAGEN, DOE ER VERDOMME WAT AAN! :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:42:22 #279
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165712042
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:32 schreef relativity het volgende:

Ik herken het wel ja. 6 jaar lang ook last gehad van slapeloosheid, depressie, vermoeidheid en ga zo maar door. Alles ging in neerwaartse spiraal (geen werk, relatie uit, slechte gezondheid, gigantisch veel stress, veel kanker in familie en ga zo maar door).

Op een gegeven moment was ik het zo zat. Ook dat geklaag van mijzelf, dat ik me ook weer volledig op training heb gestort. Maar het is goed om dieptepunten te kennen. Dan leer je jezelf goed kennen, maar ook de mensen om je heen. En je leert het leven meer waarderen en bent dankbaar voor de dingen die veel mensen voor lief nemen.

Stay positive :D

LEVENSLES: STOP MET KLAGEN, DOE ER VERDOMME WAT AAN! :P




Positiviteitsplaatjes alles.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:18:47 #280
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_165712672
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:29 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Weet je dat dat echt onzin is en volkomen afhankelijk van welke box je traint en onder andere hoe je check op jezelf is he?

Na 6 dagen cursus heb jij ook nog geen top form, sterker nog, na 6 dagen dan ken je het begin. Dan kun je eens beginnen met wat oefeningen en dan over een jaar kom je weer eens bij een weightlifting coach en die lacht jouw form keihard uit en vertelt je wat je nog beter moet doen.
Als jij echt denkt dat jij door 6 dagen cursus beter lift dan ALLE Crossfitters (met "die form" die ze iedereen leren) dan zou die check op jezelf ook wel ontbreken en word het ook eens tijd om aan je ego te werken.
Ik zeg niet dat ik na 6 dagen alles al kan. Zelfs niet nu ik al een goede 4-5 maanden bezig ben hiermee. Maar ik heb, zoals ik met alles doe, ook m'n research gedaan. Er zijn gewoon echt een aantal punten waarop CrossFit slechte form aanleert (niet alleen verschillend per box, maar vanuit CrossFit HQ zelf). Lees dit maar eens: http://www.theironsamurai.com/crossfit-snatches/ Geeft goed aan op welke punten die technieken schadelijk zijn op de lange termijn en je met gewoon Olympic Weightlifting ook nog betere resultaten kunt halen.

Als iemand echt alleen geïnteresseerd is in weightlifting, zou ik niet om die reden beginnen aan CrossFit.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:23:51 #281
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165712775
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:50 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik bedoel, Crossfit is prima enzo. Maar die form die ze iedereen leren is echt bagger en zelfs gevaarlijk op de lange termijn. Ik heb het geleerd bij een echte Oly Weightlifting gym met een trainer. Was 6 dagen achter elkaar alleen weightlifting. Die kon wel veel beter uitleggen hoe je alles moet doen en vooral waarom het zo moet.
Ik zie niet zo goed waarom er iets mis zou zijn met de form. Het probleem, voor zover dat er is, zit in het aantal reps bij CF, waarbij formverlies onvermijdelijk is.
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:44:07 #282
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165713139
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:18 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik na 6 dagen alles al kan. Zelfs niet nu ik al een goede 4-5 maanden bezig ben hiermee. Maar ik heb, zoals ik met alles doe, ook m'n research gedaan. Er zijn gewoon echt een aantal punten waarop CrossFit slechte form aanleert (niet alleen verschillend per box, maar vanuit CrossFit HQ zelf). Lees dit maar eens: http://www.theironsamurai.com/crossfit-snatches/ Geeft goed aan op welke punten die technieken schadelijk zijn op de lange termijn en je met gewoon Olympic Weightlifting ook nog betere resultaten kunt halen.

Als iemand echt alleen geïnteresseerd is in weightlifting, zou ik niet om die reden beginnen aan CrossFit.
Ik zeg ook niet dat hij moet beginnen aan Crossfit, maar als je een weightliftingcoach zoekt dan vind je die tegenwoordig regelmatig in een Crossfit box. Want daar zijn mensen nog geïntresseerd in weightlifting, in tegenstelling tot Globogym.

Ik vind je artikel heel interessant, maar eigenlijk haalt hij de hele angel er al uit met het volgende;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de snatch-ladder (Regionals event 5) zijn de gewichten van de ladder vastgesteld en dus, al zouden ze zwaarder kunnen liften, dat is niet nodig want de ladder gaat maar tot een bepaald gewicht.

Wat overigens in bijna iedere WOD zo is, dat vastgestelde. Geloof mij, de meeste mensen die als regulars naar een les komen zouden vrijwel nooit boven de 60kg snatchen, en dan heb je het over de sterkeren en ervarenere in die groep. Gewichten daarboven zijn alleen weggelegd voor de mensen die serieus trainen.

Dat topsport (Zo ook CrossFit Games) ongezond is, dat is geen geheim (iets met trainmomenten en competitiemomenten). En dat je daar dingen ziet die niet representatief zijn voor form, prima, je bent daar om te scoren en niet om je ultieme form te laten zien, het is namelijk geen jurysport.

Het is gewoon allemaal prachtig mooi wat hij schrijft en kan vinden over 1 video, maar je kunt overal de slechte beelden tussenuit pikken en er een "bash-artikel" over schrijven (wat ik overigens keurig vind dat hij niet gedaan heeft, het blijft prima leesbaar zelfs al ben ik het niet met hem eens)

Ik ben ook maar een zwakkeling met wat hipshift en mobiliteitsproblemen in mijn squat, ga ik ooit leren squatsnatchen zoals die dames (met hun zogenaamde slechte form)? Denk het niet, ben ik van plan ooit op die vloer te staan of mee te doen voor een plaats op die vloer? Denk ik ook niet.
Ook al zou mijn snatch vele malen hoger kunnen zijn als ik 10.000 trainingsuren erin zou steken. dat is niet mijn doel.
Gaat snatchen dan mijn dood worden, of de dood van mijn rug?
Nee, daarvoor zijn de gewichten veel te laag, en daarvoor letten trainers te goed op wat ik aan het doen ben. Want ieder uur dat ik train staat er een coach in m'n nek te hijgen en te corrigeren wat ik fout doe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande is trouwens precies wat ik bedoel met die Ego check, ik moet geen 80kg willen snatchen omdat ik dat een ander zie doen, ik moet dat willen omdat dat mijn doel is, en omdat ik mijzelf goed genoeg acht daarvoor.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:48:51 #283
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165713223
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zie niet zo goed waarom er iets mis zou zijn met de form. Het probleem, voor zover dat er is, zit in het aantal reps bij CF, waarbij formverlies onvermijdelijk is.
Dat is helemaal waar, fatigued word je form niet beter, geldt ook voor de 5e set van een powerlifter volgens mij. En daar liggen de gewichten aardig wat hoger (en dus schadelijker)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165714389
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:47:15 #285
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165714531
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:48 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar, fatigued word je form niet beter, geldt ook voor de 5e set van een powerlifter volgens mij. En daar liggen de gewichten aardig wat hoger (en dus schadelijker)
Niet per definitie schadelijker. Een powerlifter traint zelden boven sub maximale gewicht dus zal altijd op redelijk afstand van fatigue blijven waardoor hij/zij dus ook uit de 'schade zone' blijft. Natuurlijk is en blijft spieren trainen belangrijk voor een powerlifter, maar CNS en tendons is waar je door stalkt uiteindelijk. Om die te trainen is het beter om sub maximaal te trainen en niet telkens je max op te zoeken.

Powerlifters raken (soms zelfs ernstig) geblesseerd door max attempts.

Dit dus in tegenstelling van CF, waar je met boven sub maximale gewichten ook nog eens zoveel mogelijk reps probeert te halen. Dat kan veel schadelijker zijn, ook als je heel bewust bent van wat je aan het doen bent.
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:02:55 #286
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165714936
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Niet per definitie schadelijker. Een powerlifter traint zelden boven sub maximale gewicht dus zal altijd op redelijk afstand van fatigue blijven waardoor hij/zij dus ook uit de 'schade zone' blijft. Natuurlijk is en blijft spieren trainen belangrijk voor een powerlifter, maar CNS en tendons is waar je door stalkt uiteindelijk. Om die te trainen is het beter om sub maximaal te trainen en niet telkens je max op te zoeken.

Powerlifters raken (soms zelfs ernstig) geblesseerd door max attempts.

Dit dus in tegenstelling van CF, waar je met boven sub maximale gewichten ook nog eens zoveel mogelijk reps probeert te halen. Dat kan veel schadelijker zijn, ook als je heel bewust bent van wat je aan het doen bent.
Daarom heb je scaling, en ga je dus (als je verstandig bent) lager in gewicht naar mate de reps hoger worden. Tenzij in competitie, waar de gewichten al vastgesteld zijn.

Serieus, in ruim een jaar heb ik 2 mensen gezien met een schouderblessure (niet ernstig, en waarvan 1 opgelopen door overtraining) en 1 met een vrij ernstig geval van overtraining (lichaam gooide de noodrem er behoorlijk hard op).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165715109
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:42 schreef Rauw. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Positiviteitsplaatjes alles.
Haha zeker. Goed bezig :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:48:17 #288
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165716335
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Daarom heb je scaling, en ga je dus (als je verstandig bent) lager in gewicht naar mate de reps hoger worden. Tenzij in competitie, waar de gewichten al vastgesteld zijn.

Serieus, in ruim een jaar heb ik 2 mensen gezien met een schouderblessure (niet ernstig, en waarvan 1 opgelopen door overtraining) en 1 met een vrij ernstig geval van overtraining (lichaam gooide de noodrem er behoorlijk hard op).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat geloof ik ook wel hoor. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat PL niet per definitie schadelijker zou zijn.

De grap is natuurlijk dat door de tijd een paar grote namen zich heel duidelijk van CF gedistantieerd hebben waardoor 'iedereen' ineens tegen CF was, en diezelfde grote namen daar nu langzaam op terug komen. Ik denk dat ze ingezet hebben op dat CF het niet zou maken, maar het is er nog steeds.

Daarnaast zijn we allemaal domme schaapjes natuurlijk die alles napraten waarbij vooral het negatieve blijft hangen, dus CF is nog steeds slecht. :)
  zondag 2 oktober 2016 @ 22:12:13 #289
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165723175
Probleem met CF is dat ze van alles een 'as many reps as possible' willen halen. Dat is bv qua deadliften en squatten gewoonweg niet gezond, aannemende dat je het op je maximale intensiteit doet. Daar komt nog eens bij het aanmoedigen van elkaar omdat er zo'n zweverig 'fitlife' sfeertje omheen hangt, waar je pas een échte PR hebt als je meer dan drie verschoven lumber discs bij elkaar hebt gekregen zonder te stoppen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 09:41:25 #291
69994 seto
-|||--------|||-
pi_165723529
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:10 schreef Faeroer het volgende:
Probleem met CF is dat ze van alles een 'as many reps as possible' willen halen. Dat is bv qua deadliften en squatten gewoonweg niet gezond, aannemende dat je het op je maximale intensiteit doet. Daar komt nog eens bij het aanmoedigen van elkaar omdat er zo'n zweverig 'fitlife' sfeertje omheen hangt, waar je pas een échte PR hebt als je meer dan drie verschoven lumber discs bij elkaar hebt gekregen zonder te stoppen.
Dit, hierdoor zal ik Crossfit nooit serieus kunnen nemen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:25:40 #292
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165731264
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:10 schreef Faeroer het volgende:
Probleem met CF is dat ze van alles een 'as many reps as possible' willen halen. Dat is bv qua deadliften en squatten gewoonweg niet gezond, aannemende dat je het op je maximale intensiteit doet. Daar komt nog eens bij het aanmoedigen van elkaar omdat er zo'n zweverig 'fitlife' sfeertje omheen hangt, waar je pas een échte PR hebt als je meer dan drie verschoven lumber discs bij elkaar hebt gekregen zonder te stoppen.
Duidelijk nog nooit naar de programmering gekeken. Maar dat is prima, Ignorance is bliss.

Blijf in je safe zone.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Rauw. op 03-10-2016 17:34:11 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165732315
Ook al zou die conspiracy kloppen en is crossfit niet zo slecht, dan zou ik het alsnog niet doen. Er hangt teveel zo'n vegan sfeer van zelfpijperij omheen met allemaal van die quinoa hipsters.
pi_165732449
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ook al zou die conspiracy kloppen en is crossfit niet zo slecht, dan zou ik het alsnog niet doen. Er hangt teveel zo'n vegan sfeer van zelfpijperij omheen met allemaal van die quinoa hipsters.
:D
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:32:03 #295
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165732531
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ook al zou die conspiracy kloppen en is crossfit niet zo slecht, dan zou ik het alsnog niet doen. Er hangt teveel zo'n vegan sfeer van zelfpijperij omheen met allemaal van die quinoa hipsters.
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:37:44 #296
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165732635
Maar, lees en huiver. :P

https://www.t-nation.com/(...)wrong-about-crossfit

https://www.t-nation.com/training/future-of-crossfit-training

En zo is er nog veel meer te vinden. En:

"CrossFit: If you're going to argue against it, at least know what the heck you're talking about. Otherwise you sound as bad as jogger trying to educate a powerlifter about the drawbacks of benching".

Het is ook niet mijn ding hoor, maar er per definitie tegen zijn, wat nogal hip lijkt te zijn, is nergens voor nodig.
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:21:54 #297
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165733531
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ook al zou die conspiracy kloppen en is crossfit niet zo slecht, dan zou ik het alsnog niet doen. Er hangt teveel zo'n vegan sfeer van zelfpijperij omheen met allemaal van die quinoa hipsters.
Zo heb ik m'n redenen niet de globogym in te stappen. Denk dat we daar uren voorordelen over kunnen uitwisselen. Ga ik niet aan beginnen, respect voor iedereen in z'n eigen discipline.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165738083
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:25 schreef Rauw. het volgende:
Duidelijk nog nooit naar de programmering gekeken. Maar dat is prima, Ignorance is bliss.
Blijf in je safe zone.
Ieder z'n ding. Ik wil gewoon zware dingen optillen, dat doet het volgende volgens mij niet (even naar de 'programmering' gekeken ja tog? _O- ).

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
WOD 3-10-2016
Amrap 24"
500 m row
15 Sumo deadlift high pulls
15 Shoulder to Overheads
15 Knee to elbows
Use a 40/30 barbell

Encore
10x100 mtr Sled walk
50-80kg, add 5kg every set
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:58:26 #299
58789 Snakey
-||||--------||||-
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:02:45 #300
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165738719
Wow, 1 dag WOD programmering gezien en je bent direct een expert ook.

Die grap over groot worden snap ik niet, de grap is dat het niet van Crossfit komt maar van die spuit in z'n kont?

Enfin, zou je graag die WOD eens zien uitvoeren, lach er maar om.. Je zou niet de eerste zijn die het toch eens probeert en de emmer voorgezet krijgt.( Ja tog?)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165738787
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ook al zou die conspiracy kloppen en is crossfit niet zo slecht, dan zou ik het alsnog niet doen. Er hangt teveel zo'n vegan sfeer van zelfpijperij omheen met allemaal van die quinoa hipsters.
Deze is ook wel sigwaardig hoor.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')