abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165397682

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Steroïden
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
SPOILER: Versiebeheer
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165397696
Uitslag Mr. Olympia 2016:

1. Phil Heath
2. Shawn Rhoden
3. Dexter Jackson
4. Mandouh Elssbiay
5. William Bonac
6. Roelly Winklaar
7. Cedric Mc.Millan
8. Dallas Mc.Carver
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165399012
quote:
Er staat er toevallig sinds afgelopen week eentje waar ik train, binnenkort ga ik er zeker even gebruik van maken. :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165399430
Rami, ik kan je post uit het vorige topic niet meer quoten. Maar m'n PR op CJ is nu 55kg voor 3. Laatste was 50 voor 2.
En thanks, Snakey :)

Heb trouwens echt terror DOMS vandaag. Onder andere van back extensions op het glute-ham apparaat en de zware clean pulls (70kg, had ze nog nooit met meer dan 50kg gedaan). Mijn hele posterior chain is beurs. :')

[ Bericht 36% gewijzigd door PluisigNijntje op 18-09-2016 11:25:40 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_165400632
Vandaag gevraagd in mn sportschool over leg press machine en ze zeiden dat ze al een nieuwe hadden besteld, toevallig. Het is alleen wel ongeveer zoals deze zeiden ze: https://i.ytimg.com/vi/AjIz_UMYBn8/hqdefault.jpg van hammer strenght, die lijkt me iets beter dan die van life fitness maar ook nog niet echt ideaal
  zondag 18 september 2016 @ 13:26:12 #6
340341 Blester
Membre très utile
pi_165401798
Nu +- 5 maanden weer begonnen, tot nu toe steeds door gewoon zelf een schema op te stellen op basis van oefeningen. Nu eigenlijk van plan om gedurende +- 2 maanden een schema te volgen om te kijken wat dat doet. Toevallig nog aanraders voor een goed schema voor 4-5 keer per week?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_165402788
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:28 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Vandaag gevraagd in mn sportschool over leg press machine en ze zeiden dat ze al een nieuwe hadden besteld, toevallig. Het is alleen wel ongeveer zoals deze zeiden ze: https://i.ytimg.com/vi/AjIz_UMYBn8/hqdefault.jpg van hammer strenght, die lijkt me iets beter dan die van life fitness maar ook nog niet echt ideaal
Die is best goed (net als het meeste Hammer Strenght gewoon goed is). Het aparte is dat je benen onafhankelijk van elkaar het gewicht wegdrukken. Ik vind hem best ok, maar idealiter als aanvulling op zo'n klassieke leg press waarbij je het gewicht wegdrukt (i.p.v. zoeen waarbij je jezelf wegdrukt.
pi_165404437
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:28 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Het kutte van dat soort apparaten is het rustpunt, dat op een totaal onnatuurlijk logisch punt buiten de ROM zit, veel dieper dan het diepste punt van je ROM. Je moet je er eerst helemaal tussen vouwen waarbij je dan met je knieën ongeveer maximaal gebogen het gewicht moet gaan wegdrukken voor je eerste rep.

Iedereen snapt dat hoe dieper je het gewicht laat zakken op een 45LP hoe kutter dat wordt. Ik heb dan ook nog nooit een 45LP gezien waarbij het rustpunt ergens heel diep onderin zit. Dat zit altijd ergens bínnen de ROM.

Stel dat je gaat squatten en de barstandaard op 40 cm van de grond hangt. Dat je daar eerst onder moet kruipen en totaal opgevouwen dat gewicht omhoog moet brengen. Iedereen snapt ook dat dat niet werkt. Daarom bestaan er squatracks.

Ik snap dan ook niet dat dat soort apparaten nog gebruikt worden. Bij die je nu hebt is dat volgens mij ook het geval.
  zondag 18 september 2016 @ 19:42:49 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165412132
Mmm, ik ga binnenkort de 100 wel aantikken, maar zo te zien moet ik nog wat harder werken om Haftor te verslaan...

https://www.facebook.com/IronOplot/videos/966201510155824/
pi_165413225
Zet deze maar alvast in jullie agenda.

http://keuringsdienstvanw(...)30-147875-22-09-2016

Die zak van bodyenfit _O-
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_165413357
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:18 schreef McNulty het volgende:

Ik zie geen Gold Standard, ik ben veilig _O_
pi_165418703
quote:

_O_

Ben benieuwd :P
pi_165421570
5x10 deadlifts voelt de dag erna lekker zeg. :P
pi_165422105
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 07:46 schreef Multiply het volgende:
5x10 deadlifts voelt de dag erna lekker zeg. :P
Haha ja de hele rug is dan goed opgepompt hé.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_165424201
Hallo,

Ik heb thuis wat apparatuur en wil naast het wielrennen wat krachttraining erbij doen. Ik rij wedstrijden met wielrennen en wat meer totale kracht over het gehele lichaam is een goede toevoeging. De rondjes rond de kerk zijn aardig explosief. Afgelopen winter heb ik ook maanden lang benen getraind (squats, lunges, legpress) en daar heb ik veel profijt van gehad. Nu heb ik geen abonnement meer bij de sportschool, maar een squatrek, dumbells, optrekstang en bankje thuis.

Ik wil graag met een 3 wekelijks fullbody schema gaan werken. Zelf dacht ik aan een A en B versie en dan ABABA etc afgewisseld. Aangezien ik thuis train, kan ik niet alle oefeningen doen. Zelf dacht ik aan zoiets:

A-dag
Squat
Bulgarian splitsquat

Benchpress

Military press
Side raise

Pull up
Barbell Row

Abwheel
Crunches

B-dag
Deadlift
Lying Dumbell Row
Chin up

Benchpress
Incline benchpress

Military press
Barbell shrugs

Abwheel
Crunches
Triceps dip

Wat vinden jullie hiervan? En hoeveel sets en herhalingen adviseren jullie?

Alvast bedankt!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_165426030
3x pw squat, bp en ohp is nogal wat
  maandag 19 september 2016 @ 12:22:03 #17
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_165426382
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 10:46 schreef Patroon het volgende:
Hallo,

Ik heb thuis wat apparatuur en wil naast het wielrennen wat krachttraining erbij doen. Ik rij wedstrijden met wielrennen en wat meer totale kracht over het gehele lichaam is een goede toevoeging. De rondjes rond de kerk zijn aardig explosief. Afgelopen winter heb ik ook maanden lang benen getraind (squats, lunges, legpress) en daar heb ik veel profijt van gehad. Nu heb ik geen abonnement meer bij de sportschool, maar een squatrek, dumbells, optrekstang en bankje thuis.

Ik wil graag met een 3 wekelijks fullbody schema gaan werken. Zelf dacht ik aan een A en B versie en dan ABABA etc afgewisseld. Aangezien ik thuis train, kan ik niet alle oefeningen doen. Zelf dacht ik aan zoiets:

A-dag
Squat
Bulgarian splitsquat

Benchpress

Military press
Side raise

Pull up
Barbell Row

Abwheel
Crunches

B-dag
Deadlift
Lying Dumbell Row
Chin up

Benchpress
Incline benchpress

Military press
Barbell shrugs

Abwheel
Crunches
Triceps dip

Alvast bedankt!
Heb het deze zomer proberen te combineren (wel focus op powerliften) maar de combinatie 3x/week fietsen en 4x/week krachttraining is toch best zwaar. Pas vooral op voor je rug/nek/schouders, voor je het weet overbelast je wat en fiets je met blessures rond.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_165426420
quote:

Deze zakken koop ik de laatste tijd, donderdag maar eens kijken :D
pi_165426569
quote:

Ben benieuwd. Ik koop de meeste spullen bij body en fit.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_165426727
Sinds de ontmaskering nooit meer bij B&F gehaald, overgestapt op XXL en bulkpowders :P

Vind de whey van XXL toch wel wat beter (als in makkelijker oplosbaar en beter smaken)

Maarja BP is weer 20% goedkoper
pi_165426741
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 12:09 schreef BredeBroeder het volgende:
3x pw squat, bp en ohp is nogal wat
Ja, daarom zit squat er 2x per week in. En ga dat ook met bp en military press doen.

Vanaf januari ga ik 2x pw krachttraining doen en zal ik het meer bij compoundsoefeningen houden. Vanaf januari fiets ik er weer +10u bij.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_165429859
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 12:38 schreef BredeBroeder het volgende:
Sinds de ontmaskering nooit meer bij B&F gehaald, overgestapt op XXL en bulkpowders :P

Vind de whey van XXL toch wel wat beter (als in makkelijker oplosbaar en beter smaken)

Maarja BP is weer 20% goedkoper
Ik koop tegenwoordig ook bij bulkpowders. Via hun spam e-mailtjes kan je soms 30% korting krijgen. Alleen wel jammer dat hun bezorgtijden best vaak uitlopen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 19 september 2016 @ 16:34:35 #23
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165431250
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 11:20 schreef PluisigNijntje het volgende:
Rami, ik kan je post uit het vorige topic niet meer quoten.
Trouwens, als je een post uit een dicht topic wil quoten kan je die post in het dichte topic quoten, dan staat die in het invoerscherm onderaan, de hele post kopieeren en dan in het nieuwe topic in het invoerveld plakken. Degene die je quote krijgt dan alsnog een quote alert.
pi_165433986
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 10:46 schreef Patroon het volgende:
Hallo,

A-dag
Squat
Bulgarian splitsquat

Benchpress

Military press
Side raise

Pull up
Barbell Row

Abwheel
Crunches

B-dag
Deadlift
Lying Dumbell Row
Chin up

Benchpress
Incline benchpress

Military press
Barbell shrugs

Abwheel
Crunches
Triceps dip

Alvast bedankt!
Dit artikel gaat over baanwielrennen, maar ook voor jou vast wel interessant denk ik.

Pag 3 t/m 5.
http://www.vakbladkrachtt(...)rachttraining_07.pdf
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 19 september 2016 @ 19:08:59 #25
340341 Blester
Membre très utile
pi_165434004
quote:

Benieuwd of MyProtein hier ook tussen zit
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 19 september 2016 @ 22:20:37 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_165439990
De laatste tijd probeer ik mijn bench wat te tweaken om wat in gewicht omhoog te gaan, zit nu tegen een 1rm van 100kg aan. Vandaag kwam ik een artikel tegen over het ideale bar path:
(http://strengtheory.com/bench-press-bar-path/)

Net even geprobeerd, alleen waar richten jullie als het ware op bij het uitdrukken bij het benchen? Mark Bell wel eens horen zeggen dat je richting je hoofd moet drukken, alleen voelt dit erg raar aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 19 september 2016 @ 22:42:48 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165440789
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef FlippingCoin het volgende:
De laatste tijd probeer ik mijn bench wat te tweaken om wat in gewicht omhoog te gaan, zit nu tegen een 1rm van 100kg aan. Vandaag kwam ik een artikel tegen over het ideale bar path:
[ afbeelding ](http://strengtheory.com/bench-press-bar-path/)

Net even geprobeerd, alleen waar richten jullie als het ware op bij het uitdrukken bij het benchen? Mark Bell wel eens horen zeggen dat je richting je hoofd moet drukken, alleen voelt dit erg raar aan.
Een ideaal bar path krijg je door perfecte techniek. Zet twee sterke bench pressers naast elkaar en je zal zien dat ze een verschillend bar path hebben. Waarmee ik bedoel dat 1, het onmogelijk is bovenstaande bar paths te kopieeren, en twee je eerst zal moeten uitvinden wat jouw sterkste bar path is.

Dat laatste kan je doen door op de bench te gaan liggen, de bar te unracken en met gestrekte armen de bar richting je benen te brengen. Niet helemaal naar je benen toe maar zeg net boven je heupen. Van daar ga je langzaam terug naar je beginpunt en er net iets voorbij. Er is een punt waar de bar lichter voelt, dat is dan in ieder geval waar je de bar naartoe kan drukken bij je bench.

Daarbij moet je je bedenken dat de sterkste lijn een rechte lijn is. Als je kijkt naar sterke benchers en hun bar path, die is behoorlijk recht.

https://www.facebook.com/BenchBeasts/videos/1159923704054632/

Ik zou me niet zo heel druk maken om je bar path, omdat ik denk dat het afleid van je techniek.
  maandag 19 september 2016 @ 22:53:19 #28
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_165441196
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 22:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een ideaal bar path krijg je door perfecte techniek. Zet twee sterke bench pressers naast elkaar en je zal zien dat ze een verschillend bar path hebben. Waarmee ik bedoel dat 1, het onmogelijk is bovenstaande bar paths te kopieeren, en twee je eerst zal moeten uitvinden wat jouw sterkste bar path is.

Dat laatste kan je doen door op de bench te gaan liggen, de bar te unracken en met gestrekte armen de bar richting je benen te brengen. Niet helemaal naar je benen toe maar zeg net boven je heupen. Van daar ga je langzaam terug naar je beginpunt en er net iets voorbij. Er is een punt waar de bar lichter voelt, dat is dan in ieder geval waar je de bar naartoe kan drukken bij je bench.

Daarbij moet je je bedenken dat de sterkste lijn een rechte lijn is. Als je kijkt naar sterke benchers en hun bar path, die is behoorlijk recht.

https://www.facebook.com/BenchBeasts/videos/1159923704054632/

Ik zou me niet zo heel druk maken om je bar path, omdat ik denk dat het afleid van je techniek.
Oké dus niet te veel focus op de bar path maar op de techniek wat resulteert in het juiste bar path, klinkt logisch inderdaad. En holy shit wat is die gozer van je filmpje sterk :o .
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_165443127
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 19:08 schreef Blester het volgende:

[..]

Benieuwd of MyProtein hier ook tussen zit
Vertrouwde dat sowieso al niet :')
pi_165443275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja goh, de zowat allergrootste leverancier in eiwitten zal z'n zaakjes niet op orde hebben :'), eiwitpoeders worden overal gewoon verschrikkelijk overpriced verkocht, eiwitpoeders zonder smaakstoffen etc. kun je voor een appel en een ei kopen.
pi_165446196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:10 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Ja goh, de zowat allergrootste leverancier in eiwitten zal z'n zaakjes niet op orde hebben :'), eiwitpoeders worden overal gewoon verschrikkelijk overpriced verkocht, eiwitpoeders zonder smaakstoffen etc. kun je voor een appel en een ei kopen.
De grootte van de leverancier hoeft niets te zeggen over de kwaliteit.
Kijk maar naar BasicFit of Starbucks, bv.
pi_165448964
Koop gewoon biest bij de boer.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_165450253
Of je eet gewoon normaal ipv die onzin poedertjes, gewoon lekker kerry kip bij Pandan Village halen.
pi_165451381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Die komen er in Amerikaanse tests altijd als betrouwbaar uit hoor.
pi_165454941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:41 schreef Eleiko het volgende:

[..]

De grootte van de leverancier hoeft niets te zeggen over de kwaliteit.
Kijk maar naar BasicFit of Starbucks, bv.
Wat is er mis met beide dan? Het is niet dat bij BasicFit de gewichten 5 kilo minder wegen dan aangegeven?
pi_165455039
Onze ome Corrie voelt zich graag superieur door te benadrukken dat hij in héél veel verschillende sportscholen heeft getraind en dat de goedkopere gym's zonder twijfel altijd kut zijn.
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:14:46 #37
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165456124
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:17 schreef Faeroer het volgende:
Of je eet gewoon normaal ipv die onzin poedertjes, gewoon lekker kerry kip bij Pandan Village halen.
De eerste. http://startingstrength.c(...)s-that-actually-work
pi_165456598
quote:
Zal best werken, maar tenzij je geen tijd hebt om fatsoenlijk te koken blijf ik erbij dat het onzin is. Er is zoveel prachtig voedsel in deze wereld, waarom dan die drang om iedereen aan de whey te krijgen?
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:55:22 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165457249
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zal best werken, maar tenzij je geen tijd hebt om fatsoenlijk te koken blijf ik erbij dat het onzin is. Er is zoveel prachtig voedsel in deze wereld, waarom dan die drang om iedereen aan de whey te krijgen?
Er is geen drang om iedereen aan de whey te krijgen. Het is een supplement waarvan keer en keer bewezen is dat het een hoop toevoegt voor mensen die trainen. Plus dat over het algemeen er maar weinig mensen zijn die daadwerkelijk aan genoeg proteine komen uit normale voeding.
pi_165457665
Scheelt ook een hoop geld
pi_165460014
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik eet ook twee keer per dag warm. Veel bonen, zilvervliesrijst, vette vis, avocados, etc. Maar soms heb ik er ook geen zin in en is een shake wel zo makkelijk. Het leven is al druk en complex genoeg, waarom zou je het jezelf soms niet makkelijker maken?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:25:53 #42
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_165463285
Deels afhankelijk van je goals ook. Ik als (bescheiden) powerlifter maak me niet zo druk om macro-targets. Gewoon normaal (voor mensen in dit topic) eten, soms een extra bakje kwark of blikje tonijn en net boven onderhoud en de kracht komt wel. Uiterlijk is minder belangrijk, al heb ik er nog nooit beter uitgezien.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 21 september 2016 @ 11:59:21 #43
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165468591
Het is vrij lang om te lezen, maar ik denk dat dit zo'n beetje de beste trainings methode (voor algemene kracht, powerlifting en oly lifting) is die ik in lange tijd gelezen heb. Vooral nu ik leer hoe belangrijk het is om je pezen te trainen omdat die op een gegeven moment de zwakke schakel worden wanneer je over all sterker wordt.

Het schema wat Andy bv voor me heeft opgezet wat op een redelijk laag gewicht begint, maar ook redelijk rap op werkt is bedoeld om (ook) pezen te trainen ipv alleen een focus op spieren. De dinsdag bv met BP én OHP keek ik erg tegenop omdat ik toen ik begon nog steeds last had van mijn schouders. Tot mijn verbazing had ik na 4 weken nergens meer last van.

Anyway, zoals ik zei is het vrij lang om te lezen, maar enorm leerzaam.

https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-1
https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-2
https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-3

Have fun. :P
pi_165470206
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 14:13 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Die is best goed (net als het meeste Hammer Strenght gewoon goed is). Het aparte is dat je benen onafhankelijk van elkaar het gewicht wegdrukken. Ik vind hem best ok, maar idealiter als aanvulling op zo'n klassieke leg press waarbij je het gewicht wegdrukt (i.p.v. zoeen waarbij je jezelf wegdrukt.
Ja ik heb hem geprobeerd, de benen zitten inderdaad apart dus de benen in een close grip zetten kan niet. Trouwens bij deze druk je het gewicht ook weg (je kan gewichtsplaten aanvullen van bijv 20kg enz). Je blijft zelf zitten en niet zoals op dat apparaat van life fitness waarbij je beweegt

[ Bericht 10% gewijzigd door ComedyShortsGamer op 21-09-2016 13:53:45 ]
pi_165470968
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:59 schreef Snakey het volgende:
Het is vrij lang om te lezen, maar ik denk dat dit zo'n beetje de beste trainings methode (voor algemene kracht, powerlifting en oly lifting) is die ik in lange tijd gelezen heb. Vooral nu ik leer hoe belangrijk het is om je pezen te trainen omdat die op een gegeven moment de zwakke schakel worden wanneer je over all sterker wordt.

Het schema wat Andy bv voor me heeft opgezet wat op een redelijk laag gewicht begint, maar ook redelijk rap op werkt is bedoeld om (ook) pezen te trainen ipv alleen een focus op spieren. De dinsdag bv met BP én OHP keek ik erg tegenop omdat ik toen ik begon nog steeds last had van mijn schouders. Tot mijn verbazing had ik na 4 weken nergens meer last van.

Anyway, zoals ik zei is het vrij lang om te lezen, maar enorm leerzaam.

https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-1
https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-2
https://biotest.t-nation.com/articles/beast-building-part-3

Have fun. :P
Bedankt :) Ga mezelf eens inlezen. Ik vind dat t-nation sowieso goede artikelen :)
  woensdag 21 september 2016 @ 14:28:56 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165471070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:23 schreef relativity het volgende:

[..]

Bedankt :) Ga mezelf eens inlezen. Ik vind dat t-nation sowieso goede artikelen :)
Er staan goede artikelen bij ja. Het probleem is soms dat er zoveel auteurs zijn die een verschillende mening over hetzelfde item hebben. Dat maakt dingen soms wat verwarrend.
  woensdag 21 september 2016 @ 20:05:04 #47
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_165477909
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:17 schreef Faeroer het volgende:
Als jij tijd en zin hebt om 2 uur per dag in de keuken te staan om iedere dag 'dat prachtige voedsel' te bereiden, sure :')

Whey + oats ftw
Deathlift or Die.
  woensdag 21 september 2016 @ 20:24:32 #48
253447 Ethanolic
pi_165478385
quote:
quote:
Bottom Line
Nutrition supplementation is a worthwhile addition to barbell training, intelligent programming, manageable stress and ample sleep. There are many popular supplements like Vitamin D-3, Fish Oil and Glucosomine/Chondroitin that were purposely not included here due to lack of convincing evidence. After you have the basics covered with whey and creatine, I recommend introducing one new supplement at a time.
Dit kan ik toch moeilijk serieus nemen, terwijl HMB wel wordt aangeraden :')
Deathlift or Die.
pi_165490152
quote:
Ik heb meer vertrouwen in het onafhankelijke www.examine.com dan in deze blogger.
pi_165490310
quote:
13s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:05 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Als jij tijd en zin hebt om 2 uur per dag in de keuken te staan om iedere dag 'dat prachtige voedsel' te bereiden, sure :')

Whey + oats ftw
Gewoon voor 7 keer kip rijst broccoli bereiden en invriezen.
pi_165490312
quote:
13s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:05 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Whey + oats ftw
Mwah ik krijg 150/160 gram eiwitten per dag binnen met max een uur in de keuken per dag. Meestal zelfs maar een half uur per dag.
  donderdag 22 september 2016 @ 11:24:10 #52
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165490514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik heb meer vertrouwen in het onafhankelijke www.examine.com dan in deze blogger.
Dat is een auteur op Mark Rippetoes website. Niet zomaar een blogger. :P
pi_165490562
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:13 schreef Multiply het volgende:

[..]

Mwah ik krijg 150/160 gram eiwitten per dag binnen met max een uur in de keuken per dag. Meestal zelfs maar een half uur per dag.
Niet iedereen is natuurlijk zo goed als jij dat bent
pi_165490603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:26 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Niet iedereen is natuurlijk zo goed als jij dat bent
Ja het is natuurlijk ook wel heel moeilijk om wat aardappeltjes en vlees te bakken en wat groenten te koken. Bakje kwark erbij. Stapel kipfilet op brood en tada voldoende eiwitten.
pi_165490691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:28 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ja het is natuurlijk ook wel heel moeilijk om wat aardappeltjes en vlees te bakken en wat groenten te koken. Bakje kwark erbij. Stapel kipfilet op brood en tada voldoende eiwitten.
In welke wereld is wat vlees, bakje kwark en kipfilet op brood 160 gram eiwit?
  donderdag 22 september 2016 @ 11:36:41 #56
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165490761
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:28 schreef Multiply het volgende:

[..]

Daarmee kom je misschien net aan 120 gram proteine.
pi_165490997
Nou ik eet iets meer vlees dan 1 biefstukje. ;)

quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Daarmee kom je misschien net aan 120 gram proteine.
Niet als je wat meer vlees eet bij je avondeten natuurlijk.
pi_165491126
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:13 schreef Multiply het volgende:

[..]

Uit welke bronnen haal je zoveel eiwit?
  donderdag 22 september 2016 @ 12:11:00 #59
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165491358
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:49 schreef Multiply het volgende:
Nou ik eet iets meer vlees dan 1 biefstukje. ;)

[..]

Niet als je wat meer vlees eet bij je avondeten natuurlijk.
Een halve kilo biefstuk, wat ik niet denk dat je eet, is 119 gram eiwitten. Ik denk dat je nogal overschat hoeveel eiwitten je binnen krijgt.
pi_165491599
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een halve kilo biefstuk, wat ik niet denk dat je eet, is 119 gram eiwitten. Ik denk dat je nogal overschat hoeveel eiwitten je binnen krijgt.
Oats/melk, noten, kwark, vlees/kip/vis, rijst/pasta kom je gemakkelijk aan je eiwitten maar je moet wel wat volume eten ja. En dat hoeft echt geen '2 uur in de keuken' te duren.

100 gram oats + 250ml melk is al 20 gram eiwitten, 50gr noten ook iets van 10, zelfs Optimel kwark (waar niet eens veel eiwit in zit) is al 28 gram eiwit per 500 gram. Is toch wel een standaard rijtje voor een bodybuilder, niet? En dan praat je over amper 1000 kcal zonder vlees/kip/vis en standaard carb producten zoals rijst/aardappel/pasta. Waar halen jullie de rest dan vandaan, aannemende dat jullie daadwerkelijk trainen en eten, of is iedereen hier 1 meter 50 dat je met 2000 kcal kan bulken ofzo? :') Zitten we hier aan 3 whey shakes per dag omdat kip/vlees/vis 'te duur' is in dit WW land?
  donderdag 22 september 2016 @ 12:48:45 #61
69994 seto
-|||--------|||-
pi_165491909
Mensen die denken dat ze met wat whey gigantisch gaan worden zijn irritant maar mensen die elke keer moeten verkondigen dat ze geen whey nodig hebben zijn mogelijk nog irritanter.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_165492022
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:48 schreef seto het volgende:
Mensen die denken dat ze met wat whey gigantisch gaan worden zijn irritant maar mensen die elke keer moeten verkondigen dat ze geen whey nodig hebben zijn mogelijk nog irritanter.
haal jij je eiwitten gewoon uit hondenvlees zeker
pi_165492118
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:48 schreef seto het volgende:
Daarom is een goede balans in je dieet belangrijk. Het kan een goede toevoeging zijn als je ergens een tekort aan eiwitten hebt, maar je hebt er mensen bij die er praktisch op leven qua percentage wat zij uit supplementen halen en uit 'normaal' voedsel.
  donderdag 22 september 2016 @ 13:06:40 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165492163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:27 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Oats/melk, noten, kwark, vlees/kip/vis, rijst/pasta kom je gemakkelijk aan je eiwitten maar je moet wel wat volume eten ja. En dat hoeft echt geen '2 uur in de keuken' te duren.

100 gram oats + 250ml melk is al 20 gram eiwitten, 50gr noten ook iets van 10, zelfs Optimel kwark (waar niet eens veel eiwit in zit) is al 28 gram eiwit per 500 gram. Is toch wel een standaard rijtje voor een bodybuilder, niet? En dan praat je over amper 1000 kcal zonder vlees/kip/vis en standaard carb producten zoals rijst/aardappel/pasta. Waar halen jullie de rest dan vandaan, aannemende dat jullie daadwerkelijk trainen en eten, of is iedereen hier 1 meter 50 dat je met 2000 kcal kan bulken ofzo? :') Zitten we hier aan 3 whey shakes per dag omdat kip/vlees/vis 'te duur' is in dit WW land?
Het is vrij makkelijk haalbaar. Maar ik denk wel dat mensen nogal overschatten hoeveel eiwitten ze binnen krijgen.

Ik kom met de basisdingen die ik per dag eet makkelijk aan minimaal 160 gram, dat is m'n dagelijkse kip en biefstuk. (300 gram porties) En dan eet ik ook nog dingen als noten, oats, rijst/aardappel/pasta, dus dan zit ik denk ik al richting de 200.

En dan neem ik alsnog een whey shake bij m'n oats trouwens. :P Maar ik gooi ook nog wat andere zooi in mijn lijf dus ik mag best hoog zitten met m'n eiwitten. Ik weeg nu 105 trouwens.
pi_165492207
Ik kan helaas geen screenshot uploaden van myfitnesspal op imgur via mijn werklaptop, maar hier een kort overzicht van een gemiddelde dag:

- bak optimel griekse yoghurt 36 gram eiwitten
- 12 sneetjes brood 36 gram eiwitten
- 150 gram kipfilet op brood (broodbeleg AH) 26 gram eiwitten
- 2 kangoeroeburgers (musclmeat) 59 gram eiwitten

Dan zit ik op 157 gram eiwitten. Daar zit natuurlijk nog wel meer eten bij, maar daar zit geen tot weinig eiwitten in.

Doe ik iets fout?
pi_165492400
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:06 schreef Snakey het volgende:
Het is vrij makkelijk haalbaar. Maar ik denk wel dat mensen nogal overschatten hoeveel eiwitten ze binnen krijgen.
Zit ook wel wat in ja. Je moet er wel daadwerkelijk wat voor doen en proberen een beetje consistent te eten. Om nou 6 maaltijden in te vriezen gaat mij ook te ver, daar heb ik ook geen trek in.

quote:
En dan neem ik alsnog een whey shake bij m'n oats trouwens. :P Maar ik gooi ook nog wat andere zooi in mijn lijf dus ik mag best hoog zitten met m'n eiwitten. Ik weeg nu 105 trouwens.
Zo te zien heb jij je dieet al op orde zonder whey, dus dat is het probleem dan ook niet. Het is mij echt meer om beginners die 3 shakes/dag aangepraat krijgen bij een of ander raar nutteloos dieet en zich dan afvragen waarom ze na 6 setjes al leeg zijn. _O- Voeding is echt belangrijk.
pi_165492525
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Klopt, ik eet meestal 400 gram. Als ik nog meer ga eten dan krjig ik serieus gespierde kaken. ;)
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 13:35:50 #68
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165492711
quote:

[..]

Ik kom met de basisdingen die ik per dag eet makkelijk aan minimaal 160 gram, dat is m'n dagelijkse kip en biefstuk. (300 gram porties) En dan eet ik ook nog dingen als noten, oats, rijst/aardappel/pasta, dus dan zit ik denk ik al richting de 200.

Ik verbaas me er ook een beetje over. Ik kom makkelijk aan de 200+ prots. Dat is echt geen hogere wiskunde.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 22 september 2016 @ 13:39:26 #69
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_165492782
Er zijn inderdaad vaak mensen die overschatten hoeveel eiwit ze binnenkrijgen; maar als je je focust op eiwitrijk voedsel is het echt heel makkelijk om (meer dan) genoeg binnen te krijgen. Ik zat makkelijk op ~200gr eiwit per dag afgelopen jaar met ~70kg lichaamsgewicht :+

Sinds ik vegan eet is dat wel anders en nu ben ik sindskort er weer iets meer op gaan letten, omdat je toch relatief meer carbs binnenkrijgt, en als je niet wil bulken kan dat er misschien wel toe leiden dat je wat laag in eiwit zit. Dus nu ipv alle kip, gewoon een blok tempeh van de ap (250gr) per dag erbij, dat alleen is al ~50gr eiwit, een shake van ~25gr eiwit erbij en dan normaal eten verder, zit ik makkelijk boven de 100gr.

ps onlogisch, knappe eetlepel heb jij :+
WFPB!
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 13:42:34 #70
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165492842
De kaneel is een theelepel :')
4045
onlogisch
pi_165493006
Het lukt jou om om 14:30 een gram of 750 magere kwark te eten?? Respect...ik heb meestal na een halve bak wel genoeg :)
pi_165493009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:19 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zit ook wel wat in ja. Je moet er wel daadwerkelijk wat voor doen en proberen een beetje consistent te eten. Om nou 6 maaltijden in te vriezen gaat mij ook te ver, daar heb ik ook geen trek in.

[..]

Zo te zien heb jij je dieet al op orde zonder whey, dus dat is het probleem dan ook niet. Het is mij echt meer om beginners die 3 shakes/dag aangepraat krijgen bij een of ander raar nutteloos dieet en zich dan afvragen waarom ze na 6 setjes al leeg zijn. _O- Voeding is echt belangrijk.
Ik neem zelden whey omdat ik het vies vind en de moeite niet waard vind het lekker te maken, maar ik heb het wel. Alleen mensen die altijd maar doen alsof je het 'makkelijk' uit voeding kan halen zijn zo irritant. Wil je een dergelijke kwantiteit aan eiwit binnen krijgen dan moet je er doelbewust mee bezig zijn. Daarbij doe je er lacherig over, maar kosten technisch is whey natuurlijk wel superieur aan het eten van honderden gram aan vlees iedere dag. Als je bezig bent met cutten dan past whey ook wel een stuk makkelijker in een schema dan noten, vis of veel vlees.

Volgens mij is het ook zo dat je met 'normale' voedsel ook een percentage kwijt raakt binnen je spijsvertering. Dus van je stukje kip met 25 gram houd je netto misschien 20 over, maar met whey wordt bijna volledig opgenomen.

Maar dat het nooit vervanging mag/kan zijn van echt voedsel is duidelijk. Zelf zou ik het mijn ergste vijand niet aandoen om te leven van whey _O-
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 13:55:09 #73
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165493072
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:52 schreef DjMark het volgende:
Het lukt jou om om 14:30 een gram of 750 magere kwark te eten?? Respect...ik heb meestal na een halve bak wel genoeg :)
500 gram.

Nu ik dat zo zie vermoed ik een rekenfoutje te hebben gemaakt . 65 gr prot is wel erg veel voor 500 gram

Als ik me kwaad maak zou een kilo ook nog wel lukken hoor. Gek genoeg vind ik enkel de eerste hap vervelend. Daarna giet ik het zo naar binnen :)

*edit*

Yep, Eiwitten 8,5 g x 5 is 42.5. Goed, nog steeds boven de 200 gram B-)
4045
onlogisch
pi_165493180
Moet er niet aan denken om elke dag een paar honderd gram kipfilet en een halve kilo kwark naar binnen te werken. Dat was ik na een paar dagen al moe.
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 14:04:12 #75
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165493248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:01 schreef Deuce92 het volgende:
Moet er niet aan denken om elke dag een paar honderd gram kipfilet en een halve kilo kwark naar binnen te werken. Dat was ik na een paar dagen al moe.
Totaal geen moeite mee. Ik volg dit schema sinds begin dit jaar. Enkel in het weekend wijk ik hiervan af. De bonen wissel ik dagelijks af met broccoli.
4045
onlogisch
pi_165493324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:55 schreef onlogisch het volgende:

[..]

500 gram.

Nu ik dat zo zie vermoed ik een rekenfoutje te hebben gemaakt . 65 gr prot is wel erg veel voor 500 gram

Als ik me kwaad maak zou een kilo ook nog wel lukken hoor. Gek genoeg vind ik enkel de eerste hap vervelend. Daarna giet ik het zo naar binnen :)

*edit*

Yep, Eiwitten 8,5 g x 5 is 42.5. Goed, nog steeds boven de 200 gram B-)
Ik eet die magere kwark van Optimel altijd. Vooral kers vind ik lekker
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 14:16:52 #77
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165493449
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:08 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik eet die magere kwark van Optimel altijd. Vooral kers vind ik lekker
Ik zie dat die voedingswaarde amper verschillen met de naturel. Ik dacht dat die smaakjes kwark altijd vergeven waren van suikers :o
4045
onlogisch
pi_165493817
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik zie dat die voedingswaarde amper verschillen met de naturel. Ik dacht dat die smaakjes kwark altijd vergeven waren van suikers :o
Klopt, daar had ik ook al naar gekeken. Met de magere varianten zit je wel goed. Eet er dagelijks 2, 1x op mijn werk en 1x na het fitnessen.
  donderdag 22 september 2016 @ 16:00:08 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165495204
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:19 schreef Faeroer het volgende:

[..]

[..]

Mja, als ik zie wat beginners alleen al in de kleedruimte aan onzin naar binnen werken dan kan ik alleen maar bedenken dat de supplementenboeren hun marketing op orde hebben. :+

Maar het is zo, het is beter om bv je eiwitten uit echt voedsel te halen ipv supplementen.

Ik heb niet echt een dieet, ik eet gewoon veul. :P Mijn probleem is meer dat ik makkelijk een maaltijd oversla. Hoewel dat wel steeds moeilijker wordt. Van de week, nadat ik een lunch had overgeslagen, moest ik om 5 uur zwetend en trillend naar de keuken rennen om alles wat ik zag naar binnen te werken om niet van m'n stokje te gaan. _O-

Dat doe ik dus maar niet meer. :')
pi_165497445
Ik heb geen vast eet schema, ik eet gewoon wat ik wil en wat in mijn macro ratio en kcaldoel past. Even intikken in myfitnesspal en ik ben klaar. Over shakes gesproken, soms heb ik dat totaal niet nodig en soms zie ik bijv dat ik nog xx gram eiwit mis aan het eind van de dag, dan drink ik 1tje om dat doel te halen. Die app gebruik ik inmiddels bijna meer dan whatsapp :')
pi_165499863
Over shakes gesproken. Was net wel mooi. Iemand in de sportschool zei: Drink jij geen shake voor je gaat sporten? Ik: nee niet echt nodig. Jij wel zo te zien? Wat zit er in dan?
hij: Ja geen idee. Heb gewoon gekeken welke de goedkoopste was en deze gekocht.

:') Lekker pre workout shakes je lijf ingooien zonder dat je enig idee hebt wat je nou eigenlijk aan het drinken bent. :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_165500678
Bij de Keuringsdienst van Waarde die nu op TV is gaat het over Whey poeder. Speciaal voor de bodybuilders.
  donderdag 22 september 2016 @ 20:47:47 #83
253447 Ethanolic
pi_165500787
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:27 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Vriend het is gewoon makkelijk om aan je eiwitten te komen :') Betekent toch niet dat ik 3 keer per dag een shake drink en verder rijst+kip eet? Als ik zou willen zou ik met wat rekenwerk ook wel zonder whey aan m'n proteins komen, maar dit is voor mij een makkelijke (en lekkere) manier.
Deathlift or Die.
  donderdag 22 september 2016 @ 20:49:13 #84
253447 Ethanolic
pi_165500827
Deathlift or Die.
pi_165500923
Ik kap ermee....Lastig besluit, maar ik heb teveel last van mijn gezondheid.
Auto-immuun ziektes die zorgen voor extreme vermoeidheid als ik sport.
Daarnaast lukt door 1 van deze ziektes het vele eten gewoon niet meer. Ik word er letterlijk ziek van. Dat is het me niet meer waard.
pi_165501331
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:52 schreef Blue_note het volgende:
Daarnaast lukt door 1 van deze ziektes het vele eten gewoon niet meer. Ik word er letterlijk ziek van. Dat is het me niet meer waard.
Met wat stop je? Het sporten en alles erom heen? Gezondheid boven alles!
pi_165502208
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 18:16 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ik heb geen vast eet schema, ik eet gewoon wat ik wil en wat in mijn macro ratio en kcaldoel past. Even intikken in myfitnesspal en ik ben klaar. Over shakes gesproken, soms heb ik dat totaal niet nodig en soms zie ik bijv dat ik nog xx gram eiwit mis aan het eind van de dag, dan drink ik 1tje om dat doel te halen. Die app gebruik ik inmiddels bijna meer dan whatsapp :')
Dit. Die app is echt relaxed. Wel ff vergelijken met de verpakking want het klopt niet altijd. Heb het 3 mnd gebruikt tijdens het cutten. Nu weet ik ongeveer wel wat ik binnenkrijg omdat je toch regelmatig dezelfde dingen eet. Op een dag eet ik sowieso 750 g kwark en 1 shake. Dan heb ik al 90 gr proteinz te pakken en zit ik al op op de helft van mijn doel. De rest komt uit eieren, broodbeleg (kipfilet, pindakaas) en avondeten (vis, kip). Snap echt niet waarom sommigen zoveel moeite hebben met magere kwark. Wat mij betreft de makkelijkste, goedkoopste manier van eiwitten met relatief weinig kcal.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_165503022
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:33 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Dit. Die app is echt relaxed. Wel ff vergelijken met de verpakking want het klopt niet altijd. Heb het 3 mnd gebruikt tijdens het cutten. Nu weet ik ongeveer wel wat ik binnenkrijg omdat je toch regelmatig dezelfde dingen eet. Op een dag eet ik sowieso 750 g kwark en 1 shake. Dan heb ik al 90 gr proteinz te pakken en zit ik al op op de helft van mijn doel. De rest komt uit eieren, broodbeleg (kipfilet, pindakaas) en avondeten (vis, kip). Snap echt niet waarom sommigen zoveel moeite hebben met magere kwark. Wat mij betreft de makkelijkste, goedkoopste manier van eiwitten met relatief weinig kcal.
Omdat ik 't hartstikke goor vindt
pi_165503160
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:56 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik vond het ook erg vies, maar nu ik het best vaak eet begin je het gewoon te leren eten en krijg ik het makkelijk binnen. Lekker zal ik het nooit vinden (al kan je het wel lekker maken door te mixen maar ben lui)
pi_165503262
Die klote stream werkt niet eens

pi_165503928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:06 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Met wat stop je? Het sporten en alles erom heen? Gezondheid boven alles!
Helaas voorlopig iig wel!
pi_165504081
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:56 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Als je het echt goor vindt raad ik je aan die flav drops van myprotein te gebruiken. Heb nu de appelsmaak, gewoon 6 drupjes in een bakkie kwark en 't is net danoontje.
Doe het af en toe voor de afwisseling.
  donderdag 22 september 2016 @ 23:11:22 #93
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165505448
quote:
Whoei, ik zou de work outs van Dan John niet onderschatten. Het ziet er simpel uit op papier, maar ze wringen al het leven uit je. :P

Succes though. :)
pi_165505475
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:14 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Wat is er mis met beide dan? Het is niet dat bij BasicFit de gewichten 5 kilo minder wegen dan aangegeven?
5kg is 5kg, dat is het probleem niet. Het is natuurlijk de sfeer die er hangt. BasicFit is gewoon een buurthuis voor tokkies, vol randdebielen die elkaar in elkaar slaan, hun zooi niet opruimen of na het "trainen" vrouwen aanranden. Het enige personeel dat er te vinden is, is een ongeïnteresseerde Anita die bij het poortje hangt en ervoor probeert te zorgen dat niet echt iedereen in en uit kan lopen. Idem Fit For Free en TrainMore.

En Starbucks heeft slootwaterkoffie. Dat is algemeen bekend, komt uit elke test naar voeren. En nee: een flipchino-caramel-met-slagroom is geen koffie. Sowieso: een koffieketen uit een land zonder koffiecultuur :?

Het zelfde geldt voor McDonalds (niet te vreten), New York Pizza (idem), Dominos (idem), Brainwash kappers, supermarktbrood en -vlees (alleen het 2-sterrenspul van de Lidl heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding) etc. etc.

Terug naar sportscholen: in veel steden zijn duidelijk betere alternatieven die niet of nauwelijks meer kosten. Waar wel serieuze mensen trainen die je helpen i.p.v. overal hun kauwgom op te plakken enzovoort. Twee voorbeelden: Fox Gym in Rotterdam en Sport Arena in Eindhoven.

En hetzelfde geldt voor koffie: in elke stad(swijk) zit een veel betere koffiezaak dan Starbucks, zit een veel betere bakker, een veel betere pizzabakker, slager, kapper.

Sorry van mijn geraas, maar ik heb het niet zo op grote ketens, vooral ook omdat er vrijwel altijd betere alternatieven zijn voor vrijwel dezelfde prijs en soms zelfs goedkoper. Ik snap gewoon niet dat hele volksstammen als Lemmingen in de rij gaan staan bij McDonalds of de Starbucks zonder zich af te vragen of dit nu eigenlijk is wat ze echt willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 22-09-2016 23:56:29 ]
  donderdag 22 september 2016 @ 23:12:53 #95
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_165505486
quote:
Dat is erg jammer. Misschien toch blijven sporten maar dan op een heel laag pitje? Ik weet het niet hoor, het lijkt me dat wat beweging wel belangrijk is, maar ik heb natuurlijk geen idee van hoe dit werkt.
pi_165505602
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mja, als ik zie wat beginners alleen al in de kleedruimte aan onzin naar binnen werken dan kan ik alleen maar bedenken dat de supplementenboeren hun marketing op orde hebben. :+

Maar het is zo, het is beter om bv je eiwitten uit echt voedsel te halen ipv supplementen.

Ik heb niet echt een dieet, ik eet gewoon veul. :P Mijn probleem is meer dat ik makkelijk een maaltijd oversla. Hoewel dat wel steeds moeilijker wordt. Van de week, nadat ik een lunch had overgeslagen, moest ik om 5 uur zwetend en trillend naar de keuken rennen om alles wat ik zag naar binnen te werken om niet van m'n stokje te gaan. _O-

Dat doe ik dus maar niet meer. :')
+1 herkenbaar.
En om dat te voorkomen plan ik het nu wel.
pi_165505622
quote:
Erg vervelend maar toch: sterkte! Overleg met je arts wat je het best kunt doen om je ziekte zo dragelijk mogelijk te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eleiko op 23-09-2016 09:42:53 ]
pi_165505698
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:13 schreef Modus het volgende:

[..]

Het kutte van dat soort apparaten is het rustpunt, dat op een totaal onnatuurlijk logisch punt buiten de ROM zit, veel dieper dan het diepste punt van je ROM. Je moet je er eerst helemaal tussen vouwen waarbij je dan met je knieën ongeveer maximaal gebogen het gewicht moet gaan wegdrukken voor je eerste rep.

Iedereen snapt dat hoe dieper je het gewicht laat zakken op een 45LP hoe kutter dat wordt. Ik heb dan ook nog nooit een 45LP gezien waarbij het rustpunt ergens heel diep onderin zit. Dat zit altijd ergens bínnen de ROM.

Stel dat je gaat squatten en de barstandaard op 40 cm van de grond hangt. Dat je daar eerst onder moet kruipen en totaal opgevouwen dat gewicht omhoog moet brengen. Iedereen snapt ook dat dat niet werkt. Daarom bestaan er squatracks.

Ik snap dan ook niet dat dat soort apparaten nog gebruikt worden. Bij die je nu hebt is dat volgens mij ook het geval.
Helemaal mee eens en daarom is een klassieke ook het beste, naar mijn mening.

En het is me een raadsel waarom alleen Technogym voetbediening heeft op de chestpress en peck-deck machines om de uitgangsspanning op te vangen/langzaam op te bouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 23-09-2016 09:42:18 ]
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 07:44:15 #99
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165507901
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:12 schreef Eleiko het volgende:

[..]

5kg is 5kg, dat is het probleem niet. Het is natuurlijk de sfeer die er hangt. BasicFit is gewoon een buurthuis voor tokkies, vol randdebielen die elkaar in elkaar slaan, hun zooi niet opruimen of na het "trainen" vrouwen aanranden. Het enige personeel dat er te vinden is, is een ongeïnteresseerde Anita die bij het poortje hangt en ervoor probeert te zorgen dat niet echt iedereen in en uit kan lopen. Idem Fit For Free en TrainMore.

En Starbucks heeft slootwaterkoffie. Dat is algemeen bekend, komt uit elke test naar voeren. En nee: een flipchino-caramel-met-slagroom is geen koffie. Sowieso: een koffieketen uit een land zonder koffiecultuur :?

Het zelfde geldt voor McDonalds (niet te vreten), New York Pizza (idem), Dominos (idem), Brainwash kappers, supermarktbrood en -vlees (alleen het 2-sterrenspul van de Lidl heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding) etc. etc.

Terug naar sportscholen: in veel steden zijn duidelijk betere alternatieven die niet of nauwelijks meer kosten. Waar wel serieuze mensen trainen die je helpen i.p.v. overal hun kauwgom op te plakken enzovoort. Twee voorbeelden: Fox Gym in Rotterdam en Sport Arena in Eindhoven.

En hetzelfde geldt voor koffie: in elke stad(swijk) zit een veel betere koffiezaak dan Starbucks, zit een veel betere bakker, een veel betere pizzabakker, slager, kapper.

Sorry van mijn geraas, maar ik heb het niet zo op grote ketens, vooral ook omdat er vrijwel altijd betere alternatieven zijn voor vrijwel dezelfde prijs en soms zelfs goedkoper. Ik snap gewoon niet dat hele volksstammen als Lemmingen in de rij gaan staan bij McDonalds of de Starbucks zonder zich af te vragen of dit nu eigenlijk is wat ze echt willen.
_O-

Zelden zoveel generalisatie in één post gezien. Haal het zand eens uit je kut joh :D
4045
onlogisch
pi_165508839
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2016 07:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

_O-

Zelden zoveel generalisatie in één post gezien. Haal het zand eens uit je kut joh :D
Je gaat me toch niet vertellen dat er daadwerkelijk mensen zijn die BasicFit een goede sportschool vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')